Come on AFCA.quote:Ajax is dit jaar ingedeeld in Groep D in de Champions League. Wat betekent dat Olympique Lyon de eerste tegenstander is van de Amsterdamse club tijdens het Europese avontuur dit seizoen. Hoe hoog moeten we deze tegenstander inschatten? Op die vraag zal in deze special een antwoord komen. Later volgen er ook specials over de andere tegenstanders; Real Madrid en Dinamo Zagreb.
De tegenstander
Olympique Lyonnais, zoals de volledige naam luidt, werd opgericht in 1899 en speelt zijn wedstrijden in het Stade Gerland. De club was lange tijd weinig succesvol en begon pas met prijzen winnen aan het begin van deze eeuw. In de jaren '60 en '70 won de club af en toe de Franse beker, maar het werd nooit landskampioen. Dat gebeurde pas in 2002 voor het eerst, waarna de club ook mocht meedoen in de Champions League. In de poule ontmoette het toen Ajax, maar over die ontmoetingen later meer. Het succes voor de Franse ploeg kreeg in 2003 een vervolg toen wederom de landstitel werd veroverd. De vijf daaropvolgende jaren was de club onverslaanbaar en werd het steevast eerste in de Ligue 1.
Op Europees niveau was er ook succes voor de Franse ploeg. Op het seizoen 2002-2003 (in de poule met Ajax) na, wisten de Fransen elke keer de groepsfase van de Champions League te overleven. Één keer schopte de ploeg het zelfs verder dan de kwartfinale. In het seizoen 2009-2010 bleek Bayern München in de halve finale te sterk, maar leverde Lyon een knappe prestatie door in de achtste finale Real Madrid te verslaan.
Eerdere ontmoetingen
Ajax en Olympique Lyon troffen elkaar tot nu toe slechts twee maal. In het Champions League-seizoen 2002-2003, in de groepsfase. Het jonge Ajax van Ronald Koeman had, net als Lyon, amper ervaring met de Champions League en stonden in het eerste groepsduel (net als dit jaar) in de Amsterdam ArenA tegenover elkaar. Ajax won het duel met 2-1 dankzij twee goals van Zlatan Ibrahimovic. Het tweede duel was voor Ajax van cruciaal belang. Er moest gewonnen worden, anders viel de Europese droom aan duigen. Ajax kwam vroeg op voorsprong via Steven Pienaar. Het duel bleef lange tijd spannend, pas in de blessuretijd maakte Rafael van der Vaart de verlossende 0-2. Ajax zou uiteindelijk doorgaan naar de volgende groepsfase van de Champions League. Het toernooi bestond dat jaar nog uit twee groepsfases. Dat is inmiddels afgeschaft.
De sterspelers
Olympique Lyon kent een aantal grote namen:
Hugo Lloris verdedigt het doel. Spiderman, zoals zijn bijnaam luidt, komt sinds 2008 uit voor Lyon en is eerste keeper van het Franse elftal. De 25-jarige doelman wordt gezien als één van de grootste keeperstalenten van Frankrijk en staat met name bekend om zijn goede reflexen.
Centraal achterin staat de Braziliaanse verdediger Cristiano Marques Gomes, beter bekend als Cris. Al sinds 2004 is Cris de rots in de branding van de Franse verdediging. Hij speelde al meer dan tweehonderd duels voor Lyon en heeft als bijnaam Le Policier, wat de politie-agent betekent. Deze bijnaam dankt hij aan zijn krachtige, dominante gezag in de verdediging. Cris staat te boek als een ruige verdediger, die een fysiek duel niet uit de weg zal gaan. Het goede nieuws voor Ajax is dat hij de eerste ontmoeting met beide teams mist vanwege een blessure.
Kim Källström, met de bijnaam Kongo-Kim is de steunpilaar op het middenveld van Olympique Lyon. De Zweedse middenvelder die sinds 2006 voor de Franse club uitkomt en al 91 duels speelde, beschikt over een goede traptechniek en is zelden op een fout te betrappen. Zijn linkerbeen geldt als een sterk wapen, waarmee hij van afstand een kanonschot op het doel kan afvuren.
Lisandro López is de spits van l'OL. Deze Argentijn met de voetbalnaam Lisandro staat bekend als een veelscorende spits en begaafd voetballer. Hij maakte in 2009 voor 24 miljoen euro de overstap van FC Porto naar Lyon. Deze goaltjesdief zal de verdediging van Ajax veel werk gaan kosten. Goed nieuws is dat ook hij de eerste ontmoeting vanwege een blessure aan zich voorbij moet laten gaan.
Speelwijze
De speelwijze van Olympique Lyon kunnen we niet als afwachtend omschrijven. De ploeg is de laatste jaren gewend om kampioen te worden en dus ook om te winnen. Waarschijnlijk laat l'OL in de Amsterdam ArenA het initiatief aan Ajax en zal het daar waar het kan aanvallen. In eigen huis zullen de rollen omgedraaid zijn. De Amsterdammers zijn, ondanks dat Lyon enkele basisspelers moet missen, gewaarschuwd voor de offensieve kracht van La Reine. In de competitie pakte Lyon in de eerste vier duels acht punten; Twee maal winst, twee maal gelijkspel. Wat opvalt is dat Les Gones in elk duel tot scoren komt (ook in de voorronde Champions League-duels tegen Rubin Kazan), maar dat het ook in elk duel een tegengoal krijgt. Er liggen dus kansen voor Ajax om te scoren, maar het zal waakzaam moeten zijn achterin, want de Fransen scoren gemakkelijk. Het wordt een pittig duel voor de Nederlandse landskampioen, maar er liggen zeker kansen op een overwinning.
De vermoedelijke opstelling
Lloris
Réveillère - Cissokho - Lovren - Koné
Källström - Gonalons - Bastos
Briand - Gomis - Lacazette
Mag ik alleen een voorspelling doen waarin Ajax wint? Alsof Ajax iets voorstelt in Europa. Iedereen meet een beetje verstand van voetbal weet dat Ajax dit zeer waarschijnlijk gaat verliezen. Zeker als je al moeite hebt met VVV uit.quote:Op maandag 12 september 2011 09:59 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Word jij nou niet een keer moe van jezelf?
Ga alsjeblieft emigreren naar Portugal en ga je op je mooie zolderkamertje aftrekken op een foto van Ronaldo, kuttrol dat je bent.quote:Op maandag 12 september 2011 10:04 schreef Kekster het volgende:
[..]
Mag ik alleen een voorspelling doen waarin Ajax wint? Alsof Ajax iets voorstelt in Europa. Iedereen meet een beetje verstand van voetbal weet dat Ajax dit zeer waarschijnlijk gaat verliezen. Zeker als je al moeite hebt met VVV uit.
Een voorspelling doen is trollen? Kijk, het zou mooi zijn als Ajax wint en na de winter nog steeds in de CL speelt, maar je moet wel realistisch blijven en dan weet je dat de kans dat Ajax verliest vele malen groter is dan dat Ajax wint.quote:Op maandag 12 september 2011 10:00 schreef J2T het volgende:
Kekster is 1 grote fail. Loopt in elk voetbal topic te trollen en voegt echt helemaal niks toe aan dit forum. Fop Portugees.
Benfica - Man united. 2-8?quote:Op maandag 12 september 2011 10:10 schreef Kekster het volgende:
[..]
Een voorspelling doen is trollen? Kijk, het zou mooi zijn als Ajax wint en na de winter nog steeds in de CL speelt, maar je moet wel realistisch blijven en dan weet je dat de kans dat Ajax verliest vele malen groter is dan dat Ajax wint.
Moet je voorstellen wat de "top" van Nederland dan tegen ManU zou spelen als ze al kansloos tegen Benfica zijnquote:
Toulalan en Gourcuff worden meer gemist. Pjanic is een goede speler maar was nooit onbetwist basisspeler.quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:44 schreef TheClown1 het volgende:
achterin zijn ze nonchalant. wellicht dat de CL sfeer daar verandering in brengt maar er zijn teveel onervaren spelers. als ze achterin scherp zijn geloof ik in winst. Lyon is minder sterk op het middenveld zonder pjanic
Zou toch verrassend zijn, zo'n uitslag in een thuiswedstrijd in de CL voor Ajax. Helemaal omdat de gehele as van Lyon ontbreekt. Maar goed, ikzelf denk een 1-1, wat de Fransen prima zullen vinden.quote:
Wie het weet mag het zeggen. Voor mij ook volstrekt onduidelijk.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:55 schreef stoeltafel het volgende:
Trainer Frank de Boer heeft dinsdagmiddag zijn wedstrijdselectie bekendgemaakt voor het eerste Champions League-duel met Olympique Lyon. De Boer kiest voor dezelfde achttien spelers als afgelopen weekeinde tegen Heracles Almelo.
Wedstrijdselectie voor duel met Olympique Lyon:
Kenneth Vermeer
Jasper Cillessen
Gregory van der Wiel
Toby Alderweireld
Jan Vertonghen
Vurnon Anita
Eyong Enoh
Miralem Sulejmani
Christian Eriksen
Kolbeinn Sigthórsson
Siem de Jong
Lorenzo Ebecilio
André Ooijer
Nicolai Boilesen
Theo Janssen
Daley Blind
Dmitry Bulykin
Derk Boerrigter
Waarom geen Lodeiro, Serero, Ozbiliz op de bank? Weinig aanvallende middenvelders op deze manier. Heb er een hard hoofd in morgen...
Vraag me echt af hoe we kunnen gaan winnen en van de bank wordt je ook niet echt vrolijk.
Ik zou gewoon overstappen naar een andere club als ik jou was. Al dat gestressquote:Op woensdag 14 september 2011 00:08 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Wie het weet mag het zeggen. Voor mij ook volstrekt onduidelijk.
Ronduit triest van De Boer, maar weet je, eigenlijk verrast het mij niets. Met De Boer hebben we een gevaarlijke trainer in huis gehaald, die persé zijn gelijk wil halen. En dat is iets wat we kunnen missen als kiespijn.
Winnen zal er niet inzitten, of er moet met dezelfde spelers een metamorfose worden ondergaan.
Het zou mij verbazen als Lyon niet minstens een punt meeneemt uit Amsterdam.
Met een Lodeiro, Serero en een Ozbiliz achter de hand, had je zoveel mogelijkheden meer als nu gehad om iets te forceren.
Ik ben en blijf Ajacied voor het leven. Vanzelfsprekend. Ik vind de gang van zaken bij het eerste elftal gewoon niet best. Erg jammer, want het is helemaal niet nodig.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:22 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik zou gewoon overstappen naar een andere club als ik jou was. Al dat gestress
Ik dacht dat Ozbiliz afgelopen maandag heeft meegespeeld met Jong-Ajax en eventueel tegen Lyon wel zou kunnen invallen.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:34 schreef Smoofie het volgende:
Ozbiliz is nog niet fit. En Serrero of Lodeiro snap ik ook niet.
De Boer is een prima trainer, en past bij Ajax. Aras is nog niet 100%, Serero en Lodeiro moeten maar eens wennen aan Ajax, en dat zal in de eredivisie gebeuren en niet in de CL.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:28 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Ik ben en blijf Ajacied voor het leven. Vanzelfsprekend. Ik vind de gang van zaken bij het eerste elftal gewoon niet best. Erg jammer, want het is helemaal niet nodig.
Maar een invalbeurt in een thuiswedstrijd in de CL, voor als er wat geforceerd moet worden, zou toch moeten kunnen?quote:Op woensdag 14 september 2011 00:38 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
De Boer is een prima trainer, en past bij Ajax. Aras is nog niet 100%, Serero en Lodeiro moeten maar eens wennen aan Ajax, en dat zal in de eredivisie gebeuren en niet in de CL.
Als er iets geforceerd moet worden zal Anita erin komen voor Siem, en zal Janssen doorschuiven.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:41 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Maar een invalbeurt in een thuiswedstrijd in de CL, voor als er wat geforceerd moet worden, zou toch moeten kunnen?
Nu heeft Ajax alleen Bulykin en Ebecilio om wat te kunnen forceren, wat morgen volgens mij nodig zal zijn. Vind ik érg karig.
Serero en Lodeiro hadden vorige week lichte blessures(trainde ook niet mee) volgens mij en hebben weer wat minuten gemaakt bij Jong Ajax. Waarschijnlijk dus nog niet fit genoeg voor CL wedstrijd.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:34 schreef Smoofie het volgende:
Ozbiliz is nog niet fit. En Serrero of Lodeiro snap ik ook niet.
5 weken geblesseerd, pas 1 week weer in training en weer wat minuten gemaakt bij Jong Ajax. Nog niet klaar voor dus.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:38 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Ik dacht dat Ozbiliz afgelopen maandag heeft meegespeeld met Jong-Ajax en eventueel tegen Lyon wel zou kunnen invallen.
Hoofdingang, roltrappen op, rest wijst vanzelfquote:Op woensdag 14 september 2011 01:03 schreef Smoofie het volgende:
Waar is de bestuurskamer in de arena btw?
quote:Op woensdag 14 september 2011 09:26 schreef Silv het volgende:
Ik gok op een gelijkspel, dus dat zal het wel niet worden.
Nee. Ik denk dat Man United na de 0-4 niet 100% meer gaat, en benfica scoort geen tegendoelpuntenquote:
Aldus een boertjequote:
quote:De laatste triomf op een eerste CL-speeldag dateert van 2002/03, toen Ajax thuis met 2-1 won van... Olympique Lyon.
Psvquote:Op woensdag 14 september 2011 15:06 schreef JaafkeGB het volgende:
2-1 ajax maar kansloos in stade gerland
vanavond zijn de Afwezigen Lisandro (enkel), Cris (hamstring), Tafer (voet), Ederson (knie), Gourcuff (enkel).
dus ajax, zet hem op maak je moe.. voor zondag
anders doe je de tv uit?quote:Op woensdag 14 september 2011 14:35 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Aldus een boertje
Ik (hoop) denk 1-1
quote:Op woensdag 14 september 2011 15:38 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Lisandro Lopez. Onthoud die naam. Gaat het verschil maken vanavond.![]()
Uitslag: 1-3.
Edit: oh, okee. Niet dus.quote:Op woensdag 14 september 2011 15:06 schreef JaafkeGB het volgende:
2-1 ajax maar kansloos in stade gerland
vanavond zijn de Afwezigen Lisandro (enkel), Cris (hamstring), Tafer (voet), Ederson (knie), Gourcuff (enkel).
dus ajax, zet hem op maak je moe.. voor zondag
Speelt niet, dus gaat het verschil niet maken, dus zal Sulejmani het verschil maken. 3-1.quote:Op woensdag 14 september 2011 15:38 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Lisandro Lopez. Onthoud die naam. Gaat het verschil maken vanavond.![]()
Uitslag: 1-3.
quote:Op woensdag 14 september 2011 14:35 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Aldus een boertje
Ik (hoop) denk 1-1
Dat vind ik prima, maar ik ben bang dat Lyon wint. Ik heb ze even bestudeerd (was een beetje kwijt wie daar tegenwoordig speelt) en ik schat de krachtsverhouding op 60/40 in het voordeel van Lyon.quote:Op woensdag 14 september 2011 15:39 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Speelt niet, dus gaat het verschil niet maken, dus zal Sulejmani het verschil maken. 3-1.
Idd, was jij niet degene die er nog vertrouwen in had tegen Benfica?quote:Op woensdag 14 september 2011 15:41 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Dat vind ik prima, maar ik ben bang dat Lyon wint. Ik heb ze even bestudeerd (was een beetje kwijt wie daar tegenwoordig speelt) en ik schat de krachtsverhouding op 60/40 in het voordeel van Lyon.
1-3. 1 goaltje voor Sulejmani.
Wel lief trouwens, dat grenzeloze optimisme van sommigen hier.
Ze missen belangrijke spelers, maar hebben nog zat kwaliteit op het veld staan. De keeper van OL is een eindbaas bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 14 september 2011 15:41 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Dat vind ik prima, maar ik ben bang dat Lyon wint. Ik heb ze even bestudeerd (was een beetje kwijt wie daar tegenwoordig speelt) en ik schat de krachtsverhouding op 60/40 in het voordeel van Lyon.
1-3. 1 goaltje voor Sulejmani.
Wel lief trouwens, dat grenzeloze optimisme van sommigen hier.
Mea culpa, kwadraat. Ik dacht dat mijn research in orde was, stond vanochtend opeens de politie voor de deur. Het zal de druk zijn om aansprekende onderzoeksresultaten te publiceren...quote:Op woensdag 14 september 2011 15:39 schreef JaafkeGB het volgende:
lees mijn post eens huff, die speelt niet mee!
Ik achtte Twente niet kansloos. Ik acht Ajax ook zeker niet kansloos, ik geef ze 40% kans op een resultaat.quote:Op woensdag 14 september 2011 15:49 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Idd, was jij niet degene die er nog vertrouwen in had tegen Benfica?
Jippiequote:Op woensdag 14 september 2011 15:40 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[ afbeelding ]
vlaggetjes zijn er klaar voor
quote:Boilesen ziet droom uitkomen tegen Lyon
Nicolai Boilesen maakte vorig seizoen zijn debuut in de Eredivisie, woensdagavond maakt hij voor het eerst zijn opwachting in de Champions League. De Deense international kijkt uit naar het duel met Olympique Lyon.
"Als ik speel, thuis nog wel, dan is dat iets heel speciaals", zegt Boilesen in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Ik kijk vanaf mijn zesde al Champions League. Het is een droom die uitkomt."
Boilesen is niet de enige debutant in de ploeg van Ajax-trainer Frank de Boer. Naast de linksback maken ook Kenneth Vermeer, Derk Boerrigter en Kolbeinn Sigthórsson voor het eerst hun opwachting in het meest prestigieuze voetbaltoernooi van Europa.
voetbalprimeur.nl
Dan kopt Cris er wel een binnen via een corner.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:19 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Lisandro heeft een gekneusde binnenstebuitenband. Lek ook.
Doet ook niet mee. Lyon heeft al aangegeven op de counter te gaan spelen en Gomis is nog iets beter dan Musaquote:Op woensdag 14 september 2011 16:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Dan kopt Cris er wel een binnen via een corner.
valt echt vies tegen, bij Unibet krijg je maar 2.35quote:Op woensdag 14 september 2011 16:37 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Wat krijg ik terug als ik nu inzet op CL-winst Ajax? 500 keer mijn inleg?
Dat is gestoord.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:41 schreef The_Groove het volgende:
[..]
valt echt vies tegen, bij Unibet krijg je maar 2.35
Daarom ook geld inzetten op Lyon....dan heb ik sowieso een leuke avond! (tenzij ze gelijkspelen natuurlijk)quote:
Volgens mij snap je de vraag niet.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:41 schreef The_Groove het volgende:
[..]
valt echt vies tegen, bij Unibet krijg je maar 2.35
250 xquote:Op woensdag 14 september 2011 16:37 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Wat krijg ik terug als ik nu inzet op CL-winst Ajax? 500 keer mijn inleg?
Ja precies. Zelf 2 of 3 keer scoren zal mooi zijn en dan ook nog de nul houden, dat geeft hoop voor zondag tegen Psv.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:56 schreef Kuhly het volgende:
Denk 1-1
Maar ik hoop gewoon op 2-0. Gewoon die 0 houden een keer.
huh? bij unibet krijg je maar 2.35 x je inleg...dus niet 500x of wat dan ook.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:52 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Volgens mij snap je de vraag niet.
[..]
250 x
Klinkt prima.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:58 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Ja precies. Zelf 2 of 3 keer scoren zal mooi zijn en dan ook nog de nul houden, dat geeft hoop voor zondag tegen Psv.
Ajax wint van Lyon met leuk voetbal
CL winst, dus niet alleen deze wedstrijd tegen Lyon.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:00 schreef The_Groove het volgende:
[..]
huh? bij unibet krijg je maar 2.35 x je inleg...dus niet 500x of wat dan ook.
kortom een vrij lage notering.
Mwa als je in dit topic zegt 'cl winst' dan denk ik automatische aan deze wedstrijd :pquote:Op woensdag 14 september 2011 17:01 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
CL winst, dus niet alleen deze wedstrijd tegen Lyon.
Jojoortje, wedden?quote:Op woensdag 14 september 2011 17:19 schreef Smoofie het volgende:
Trouwens, hoezo staan er steeds regels onder de CL topicsWat is VBL voor dictatuur geworden zeg.
Stel je niet aan. Die regels zijn er altijd al geweest.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:19 schreef Smoofie het volgende:
Trouwens, hoezo staan er steeds regels onder de CL topicsWat is VBL voor dictatuur geworden zeg.
quote:Op woensdag 14 september 2011 17:25 schreef Ascendancy het volgende:
1-3. Ajax incasseert te makkelijk goals en het scorend vermogen is te matig om door een club als Lyon heen te komen.
dit, alleen staat het er nu eronder. Wat een verschil!quote:Op woensdag 14 september 2011 17:25 schreef Happel het volgende:
[..]
Stel je niet aan. Die regels zijn er altijd al geweest.
Dan zou elke Ajacied een euro moeten inzetten op CL winst. Die mis je toch niet en als Ajax wint, dan win je dubbel en kun je veel bier drinken voor gratis.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:52 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Volgens mij snap je de vraag niet.
[..]
250 x
quote:Op woensdag 14 september 2011 18:09 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Dan zou elke Ajacied een euro moeten inzetten op CL winst. Die mis je toch niet en als Ajax wint, dan win je dubbel en kun je veel bier drinken voor gratis.
Of 1000 euro, als je dat kunt missen. Of 4000, dan ben je straks miljonair. Op de beurs verdampt het sowieso.![]()
Over de beurs gesproken: als elke Ajacied 1000 euro inzet op CL winst, en het is straks zover, dan kunnen de fans samen Ajax van de beurs halen. Zomaar een (bijzonder realistisch) idee..
Ja, wat vaak betekent dat ze er meer op gaan controleren en modden -.-. Anyway, ik ga naar de ARena bb.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:35 schreef Doublepain het volgende:
[..]
dit, alleen staat het er nu eronder. Wat een verschil!
Ik hoop dat ze hard schreeuwen vanavond. Dat vind ik altijd mooi: als ze hard schreeuwen in een stadion. Weet iemand of er nog (supergrote geheime) sfeeracties en spandoeken zijn?quote:Op woensdag 14 september 2011 18:19 schreef Smoofie het volgende:
[..]
[..]
Ja, wat vaak betekent dat ze er meer op gaan controleren en modden -.-. Anyway, ik ga naar de ARena bb.
Ze zijn nog slechter dan VVV, makkie dus!quote:Op woensdag 14 september 2011 17:19 schreef Paul-89 het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd niet zo op de hoogte van Lyon at the moment. Ik heb dit seizoen alleen één samenvatting gezien van ze dus geen idee hoe sterk die nog zijn.
Gewoon, zoals Ajax altijd gewoon wint van Franse ploegen?quote:Op woensdag 14 september 2011 18:42 schreef horned_reaper het volgende:
Ajax gaat gewoon winnen met 2 - 1
Precies! ^^quote:Op woensdag 14 september 2011 18:46 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Gewoon, zoals Ajax altijd gewoon wint van Franse ploegen?
Jaaaaaaaaaa, dat gaan we doen! Goed idee gap, bedankt!!quote:Op woensdag 14 september 2011 18:09 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Dan zou elke Ajacied een euro moeten inzetten op CL winst. Die mis je toch niet en als Ajax wint, dan win je dubbel en kun je veel bier drinken voor gratis.
Of 1000 euro, als je dat kunt missen. Of 4000, dan ben je straks miljonair. Op de beurs verdampt het sowieso.![]()
Over de beurs gesproken: als elke Ajacied 1000 euro inzet op CL winst, en het is straks zover, dan kunnen de fans samen Ajax van de beurs halen. Zomaar een (bijzonder realistisch) idee..
Bij mij hetzelfde. Hopelijk komt Anita er direct in de tweede helft in.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:42 schreef horned_reaper het volgende:
Ajax mag Anita er best in gooien vanavond!
Ik heb altijd het idee dat Anita veel meer kan dat vaak van hem gedacht wordt.....
Ik wel en dat is meestal een goed teken want als ik niet nerveus ben gaat het vaker mis dan goedquote:Op woensdag 14 september 2011 20:13 schreef msnk het volgende:
Niet eens een beetje zenuwachtig. Kat in t bakkie.
Hoeveel krijg je dan? 80k?quote:Op woensdag 14 september 2011 20:19 schreef YazooW het volgende:
51k bezoekers, uitverkocht.
Het wordt tijd voor die derde ring.
[ afbeelding ]
Denk dat ze eerder een nieuw stadion zullen neerknallen.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:23 schreef YazooW het volgende:
[..]
pff, geen idee. heb wel eens ergens gelezen dat het mogelijk is om zoiets te bouwen
stadion is al lelijk genoegquote:Op woensdag 14 september 2011 20:19 schreef YazooW het volgende:
51k bezoekers, uitverkocht.
Het wordt tijd voor die derde ring.
[ afbeelding ]
Ja ehhhh ik snjap ook niet wat PSJV in de Sjampius Liek doet...quote:Op woensdag 14 september 2011 20:29 schreef YazooW het volgende:
Ben benieuwd wat Fredje Rutten hier nou gezegd zou hebben...
Gaan we nooit te weten komenquote:Op woensdag 14 september 2011 20:29 schreef YazooW het volgende:
Ben benieuwd wat Fredje Rutten hier nou gezegd zou hebben...
vraag het strootmanquote:Op woensdag 14 september 2011 20:29 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Als aanvaller voor RKC spelen en een half jaar later een champions league wedstrijd spelen. Hoe snel kan het gaan.
quote:Op woensdag 14 september 2011 20:30 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Gaan we nooit te weten komen
Ik zeg 1-0quote:Op woensdag 14 september 2011 20:30 schreef Geo3kant het volgende:
Laat ik positief doen, 2-1 voor ajax.
Anders is het CL avontuur meteen al afgelopen.
Odds voor Ajax zijn flink gezakt sinds gisteren ja.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:30 schreef Gramulanion het volgende:
Haha, er wordt zoveel op Ajax gewed dat de noteringen automatisch dalen.
Ik wed tegenwoordig niet meer op PSV, veiliger om op Ajax te wedden, maar vanavond ik weet het niet, Stekelenburg kan ze niet meer redden.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:30 schreef Gramulanion het volgende:
Haha, er wordt zoveel op Ajax gewed dat de noteringen automatisch dalen.
quote:Op woensdag 14 september 2011 20:32 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
hoi
Zo magertjes maar? Jij was toch van mening dat dit Ajax in staat is om de CL te winnen?
dat kan nooit op tegen de sfeer in het stadionquote:Op woensdag 14 september 2011 20:35 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Op tv wordt alles duidelijk in beeld gebracht, althans 95% dan
Nagenoeg uitverkocht zei Toine.quote:
QFTquote:Op woensdag 14 september 2011 20:35 schreef tdrone het volgende:
[..]
dat kan nooit op tegen de sfeer in het stadion
Paar honderd kaarten over.quote:
Ik hoop echt dat Lyon gelijk 1 maakt.quote:
Eerst Lyon scoren, dan de erfenis via live wedden op Ajax, en dan Ajax winnen?quote:Op woensdag 14 september 2011 20:38 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat Lyon gelijk 1 maakt.
Wil wel dat Ajax wint, maar wil ff dat mensen die Lyon onderschatten ff hun mond laten houden.
Hahahaha nee, maar meer om de reacties te zien.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:39 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Eerst Lyon scoren, dan de erfenis via live wedden op Ajax, en dan Ajax winnen?
Nee heel Frankrijk is kut.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:41 schreef mrstylo het volgende:
Je mag hier toch ook voor Lyon zijn??
Ligt eraan of jojoortje vanavond modereert.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:41 schreef mrstylo het volgende:
Ik twijfel, ik kijk altijd beneden op de grote TV voetbal, maar soms is ook leuk om ajaciedjes te plagenquote:Op woensdag 14 september 2011 20:41 schreef mrstylo het volgende:
Alleen USA voor jou.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:42 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Nee heel Frankrijk is kut.
quote:Op woensdag 14 september 2011 20:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Ligt eraan of jojoortje vanavond modereert.
Is die niet voor Real ofso vanavond?quote:Op woensdag 14 september 2011 20:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Ligt eraan of jojoortje vanavond modereert.
Beetje sfeer houden in het topicquote:Op woensdag 14 september 2011 20:42 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Ik twijfel, ik kijk altijd beneden op de grote TV voetbal, maar soms is ook leuk om ajaciedjes te plagenmaarja met al die nieuwe regels ....
Misschien ookquote:Op woensdag 14 september 2011 20:42 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Is die niet voor Real ofso vanavond?
Hoezo ze hebben er al 3quote:Op woensdag 14 september 2011 20:44 schreef tochweerhenk het volgende:
Ajax heeft echt een nieuwe linksback nodig.
Serieus?!quote:Op woensdag 14 september 2011 20:44 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik was zenuwachtiger voor 15 mei
Uiteraardquote:Op woensdag 14 september 2011 20:41 schreef mrstylo het volgende:
hoaxquote:Op woensdag 14 september 2011 20:46 schreef Ascendancy het volgende:
Ajax 100% balbezit tot nu toe!!!
Inderdaad. Hij wordt alleen maar opgesteld omdat het anders helemaal zonde isquote:
Uiteraard.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:47 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Doei Portugeesje. Moet je niet Benfica aanhangen?
En zo''n matige spits als Sigthorsson staat in de basis? Die de Boer snapt er echt niet veel vanquote:
Niks nieuws aan.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:42 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Ik twijfel, ik kijk altijd beneden op de grote TV voetbal, maar soms is ook leuk om ajaciedjes te plagenmaarja met al die nieuwe regels ....
hoi Trollquote:Op woensdag 14 september 2011 20:48 schreef inZanity het volgende:
[..]
En zo''n matige spits als Sigthorsson staat in de basis? Die de Boer snapt er echt niet veel van
Wie is hier anti dan?quote:Op woensdag 14 september 2011 20:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Grappig hoe iedereen anti-ajax is zelfs Europees.
Iedereen?quote:Op woensdag 14 september 2011 20:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
even verbeterdquote:Op woensdag 14 september 2011 20:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Grappig kinderachtig hoe iedereen anti-ajax is zelfs Europees.
Waarom zou je tijdens europese wedstrijden niet anti zijn.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Voor het Nederlandse voetbal uiteraard.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:49 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Waarom zou je tijdens europese wedstrijden niet anti zijn.
Terwijl de rest van het jaar anti bent
Zolang Ajax europees speelt is het goed.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Voor het Nederlandse voetbal uiteraard.
In CM04 ja.quote:
Voor die punten is het belangrijk inderdaad.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Voor het Nederlandse voetbal uiteraard.
Weer lekker kut zoals gewoonlijk, dus ik ga me hier afreagerenquote:Op woensdag 14 september 2011 20:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Hé Snuf. Jij ook hier.
Hoe is het met Sparta?
Aardig wat knaken verloren vorige week door die kutclub van jequote:Op woensdag 14 september 2011 20:50 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Weer lekker kut zoals gewoonlijk, dus ik ga me hier afreageren
Stap dan over naar Feyenoord, Ligt niet ver van sparta. kan je meer halen/quote:Op woensdag 14 september 2011 20:50 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Weer lekker kut zoals gewoonlijk, dus ik ga me hier afreageren
EENSCHquote:
quote:Op woensdag 14 september 2011 20:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Stap dan over naar Feyenoord, Ligt niet ver van sparta. kan je meer halen/
Ja goed, ik ga er niet meer woorden aan vuil maken want ik ben veel gewend maar ik heb zelden in mijn leven een ploeg zo dramatisch zien voetballen als Sparta bij vlagen afgelopen vrijdagquote:Op woensdag 14 september 2011 20:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Aardig wat knaken verloren vorige week door die kutclub van je
die doen wel een beetje meer dan alleen OV ...quote:Op woensdag 14 september 2011 20:51 schreef Max-Westerman het volgende:
Worden die kut fransen gesponsord door dat kut OV bedrijf?
Daarom moet je ook nooit op de Jupiler League wedstrijden wedden. Werkelijk nog nooit winst gemaakt daarin.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Aardig wat knaken verloren vorige week door die kutclub van je
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |