quote:Zijn er hier mensen die echte design meubels willen hebben? Ik ken een paar mensen die echt per se design meubels willen hebben, ondanks de (in mijn ogen) hoge prijs.
Ik vroeg me eigenlijk af of er FOK!kers zijn die ook helemaal into design meubels zijn en me kunnen uitleggen waarom ze design meubels willen hebben?
Misschien omdat design gewoon erg mooi is.quote:
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:32 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Misschien omdat design gewoon erg mooi is.
Vooral retro vind erg mooi, jaren 50,60,70.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 4 september 2011 11:33 schreef Iridal het volgende:
[ afbeelding ]
Ontwerp uit 1966, ontwerp van Geoffrey D. Harcourt. Zit fantastisch, en misstaat zeker niet.
[ afbeelding ]
Van dezelfde ontwerper, is een bureaustoel. Ideaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet mooiquote:
Over smaak valt gewoon niet te twisten.quote:
Dan zal ik wel een cultuurbarbaar zijn. Ik zou het namelijk niet van authentiek kunnen onderscheiden als ik het bij de kringloopwinkel tegen zou komen.quote:Op zondag 4 september 2011 16:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Kleine correctie trouwens: het is niet 'oubollig', het spul staat zelfs als kunst in gerenommeerde musea als MOMA in New York. Moet toch een reden voor zijn...
Over het gebrek eraan welquote:Op zondag 4 september 2011 17:06 schreef Devv het volgende:
[..]
Over smaak valt gewoon niet te twisten.
...
quote:Op maandag 5 september 2011 22:49 schreef Adelante het volgende:
Het ziet er uit als een bedbank van IKEA
Als die bedbanken van de IKEA er zo strak uitzagen, dan had ik er zo een paar gekocht...quote:Op maandag 5 september 2011 22:49 schreef Adelante het volgende:
Het ziet er uit als een bedbank van IKEA
Die heb ik in het knaloranje.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:46 schreef yinu het volgende:
oh! oh! en heb ook een sterke eames RAR-wens.
[ afbeelding ]
![]()
Weil am Rhein is inderdaad erg leuk. Die brandweerkazerne van Hadid is imo een van d'r betere ontwerpen. Toen ik er was was er alleen nog geen Lounge Chair Atelier (of iig niet gezien).quote:Op maandag 12 september 2011 15:32 schreef k_man het volgende:
Zaterdag was ik nog bij Vitra, in Weil am Rhein. Een aanrader als je houdt van design (en eveneens als je houdt van architectuur).
Vitra produceert o.a de ontwerpen van de Eames. Er is tegenwoordig een Lounge Chair Atelier waar je live de productie van een Eames Lounge Chair kunt volgen (en er eentje aanschaffen uiteraard).
Ik in het wit!quote:Op maandag 12 september 2011 20:56 schreef krapula het volgende:
[..]
Die heb ik in het knaloranje.
[..]
Ooh, die wishbone vind ik ook heel mooi. En de Swan was wat mij betreft in competitie met de Orangequote:Op dinsdag 13 september 2011 03:08 schreef Rapaille het volgende:
Ik ben vooral een van Mid-Century modern. Veel moderne ontwerpen zijn mij toch 'te' modern'.
Ik heb zelf erg veel Arne Jacobsen in huis: 2 Swans in verschillende kleuren blauw.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] en een vlinder bureastoel versie met rode hallingdal stof met het oude onderstel.
en de AJ Floor in de matte grafiet kleur.
[ afbeelding ]
(andere kleur)
Maar ook bij mij kan je de BR02.7 en een Eames Rar terugvinden. De Eames Rar moet ik nog opknappen en die komt dan of op mijn slaapkamer of de logeerkamer. In de andere kamer komt een stoel van Hans Wegner, de CH24
[ afbeelding ]
Al vind ik niet alleen Mid-century Modern mooi hoor. Ook de Tavolo con Ruote van Gae Aulenti is fantastisch, en die moet ook snel de Ikea tafel vervangen die er nu staat.
[ afbeelding ].
Ander mooi ontwerp, wel uit 1972 maar een erg strak ontwerp van Richard Sapper. en super fijne bureaulamp:
De Tizio 50 van Artemide
[ afbeelding ]
Alle foto's schaamteloos gejat.
Heb er even op door gegoogled, en las ergens dat het vanaf ¤7.500,- is bij een drievaks kast.quote:Op maandag 5 september 2011 11:17 schreef Blik het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuw tv-meubel in wit, en toen kwam ik dit tegen:
[ afbeelding ]
website: http://www.klink-osse.nl/
Ben alleen bang dat het enorm duur is, met name vanwege het tv-lift mechanisme...
Plastic, de glasfiber zijn alleen tweedehands te krijgen.quote:Op woensdag 21 september 2011 23:29 schreef krapula het volgende:
De glasfiberversie? Of die plasticversie?
Uh, een gevoelige snaar. Kijk ook even in deeltje 1 voordat er weer een discussie losbarst tussen huismoeder lottekoekie (die alles waar je je fijn bij voelt design vindtquote:Op donderdag 22 september 2011 07:15 schreef Devv het volgende:
Wat maakt iets eigenlijk design? Ik heb het gevoel alsof het etiquette design te pas en te onpas misbruikt wordt om een massaproduct aan te prijzen en op te waarderen. Als ik bijvoorbeeld het bovengenoemde meubelstuk zie, moet ik niet gelijk aan design denken. Er zal vast wel een afgestudeerde ontwerper aan gewerkt hebben, maar dat zal niet anders zijn voor de meubelcollectie van IKEA, om maar even een dwarsstraat op te noemen. Het is eigenlijk vooral duur...
Ik meen dat de glasfiberversies in de VS nog wel geproduceerd worden. Die nieuwere voelen me iets goedkoop aan. Maar dat is meer iets persoonlijks, geloof ik.quote:Op donderdag 22 september 2011 08:50 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Plastic, de glasfiber zijn alleen tweedehands te krijgen.
kijk even in dit topic knul:quote:Op zondag 25 september 2011 10:14 schreef VicRattlehead het volgende:
Iemand nog een tip om de laptop werkplek "mooi weg te werken"?
Ik zie wel eens een "werkplek" in een design wandmeubel verwerkt. Of een supercoole glazen tafel natuurlijk of design buro.
Ben benieuwd!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:18 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Nee, nu helaas niet. Ik moet ze nog ophalen namelijk. Kan morgen of overmorgen wel foto's maken ja.
Hoe dom je opmerking ook mag zijn (of misschien probeer je grappig te zijn?), je drol is géén design. Het mist de hoge kwaliteit, en het is zo vergankelijk als wat, in tegenstelling tot tijdloos.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 21:10 schreef static het volgende:
[..]
Dus als ik een mooie drol draai kan ik het ook design noemen.
Volgens de winkel heb ik originele stoelen en gaat hun waarde niet omlaag door ze te laten spuitenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:34 schreef Rapaille het volgende:
Die winkel is De Machinekamer.
Hieronder de link naar de opnieuw gelakte/gespoten stoel:
http://www.demachinekamer(...)n&product_id=305#305
O.a. Ook de ontwerper van de "egg chair", dat is in mijn ogen een van de mooiste stoelen ooit ontworpen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:47 schreef Iridal het volgende:
Die vlinderstoelen zijn van het ontwerp van Arne Jacobsen. Tijdloos model ook, en gaaf
Stap 1, Trap die hond ervan afquote:Op vrijdag 2 september 2011 18:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]![]()
![]()
[ afbeelding ]
Als er een keer design bij mij inkomt/kan inkomen, wordt het een Eames Lounge Chair.
Ziet er mooi uit én zit ook nog eens goed.
Al eens in de barcelona stoel gezeten?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:03 schreef Goofy88 het volgende:
[..]
Stap 1, Trap die hond ervan af
Stap 2, leg je benen erop
Stap 3, Geniet en kijk met een blik van "IK WEL JA!"
Goed... hier ook een Eames fan, en die barcelone stoeltjes zodra het budget het toelaat.
http://www.andrearosen.co(...)/barcelona-chair.jpg
Liefst voor een groot raam met mooi uitzicht in soort loungehoekje om voor het eten met vrienden te genieten van een drankje en toastje e.d. en als ze de deur uit zijn aan de andere kant een openhaartje om dingen op die stoelen te doen waar die vrienden beter niet van kunnen weten![]()
oja en zo'n le corbusier LC4 met koeienprintje
http://www.bestofdesignsh(...)orbusier_165_000.jpg
HEBBEN
Ik vind hem prachtig, maar niet om op te zittenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:08 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
Al eens in de barcelona stoel gezeten?
Namaak of echt maakt niet uit, maar die dingen zijn niet om comfortabel op te zitten. Ze zien er prachtig uit, maar voor dat geld (+-¤6000 per stoel excl. hocker) mag je ook wel lekker zitten. Wat in mijn ogen het belangrijkste is aan een meubelstuk, dat het ook goed doet waar het voor gemaakt is.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:15 schreef Goofy88 het volgende:
Ja maar weet niet zeker of het namaak was :$ denk het wel eigenlijkJij vindt het niks da's wel duidelijk, dan pak je toch die Eames of LC4 erbij
Dan hoop ik voor je dat je de DDD aanbieding hebt gezien.quote:Op woensdag 21 september 2011 22:11 schreef GetOutOfTown het volgende:Ik wil nog graag de Random Light van Bertjan Poot voor Moooi
Zelfde met de LC bankjes en fauteuils. Ik had me stellig voorgenomen; zo gauw ik het geld heb, koop ik zo'n bank. Tot het zover was en ik er in de winkel eens op ging zitten...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:37 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
Ik vind hem prachtig, maar niet om op te zitten
Heel herkenbaar... Prachtig, maar het zit echt voor geen meter.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:54 schreef k_man het volgende:
Zelfde met de LC bankjes en fauteuils. Ik had me stellig voorgenomen; zo gauw ik het geld heb, koop ik zo'n bank. Tot het zover was en ik er in de winkel eens op ging zitten...
Goed? Ik zou eens beginnen met fantastisch, daar een aantal trappen overheen, en zo zit die Egg chair.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:04 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Zit zo een egg chair eigenlijk wel goed? Hij ziet er wel knus uit
De originele vind ik ook niet zo fijn zitten. Tegenwoordig maken ze 'm gelukkig ook in een maatje groter, om tegemoet te komen aan de toegenomen gemiddelde lengte van de hedendaagse mens.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:00 schreef Blik het volgende:
Die Eames lounge chair daarentegen zit wel heerlijk.
Jammer dat dat ding 7000 euro is ofzo
Waarom loop je aldoor dit topic te parasiteren? We hebben het in dit topic nooit over Leen Bakker, en jouw 13-in-dozijn-huismoeder-instelling is hier ook zeker niet gewild/welkom. Laat de liefhebbers hier gewoon genieten van het ook vaak voor hun (on)betaalbaar meubilair!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:20 schreef Lottekoekkie het volgende:
Zekers, met gemiddeld 0,6 postings per dag ben in zeer bemiddelend![]()
Geintje maar iedereen moet het toch lekker zelf weten? Echt, nep of meubelboulevard, wat maakt het uit? De één kiest voor een Vinex-inrichting, de ander voor exclusief en de volgende voor vanalles door elkaar in het midden óf voor mijn part voor kringloop, en dan nog niet eens budgetair gezien. Wat maakt een huis een thuis???
Juist
(bai zu wee, ik ben ook dol op die beroemde eames maar daar is huis iets te klein voor, die moet nl geheel en al totaal vrij staan imo)
Ik zei dat al maar dan efficiënter. Ik zou admin moeten zijnquote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Gaan we ook hier even normaal met elkaar om ?
Zodra er ook maar het woordje design in de titel voorkomt; zijn er bepaalde mensen die maar weer op de man gaan spelen.
Doe normaal..
Doe eens lief ....
Game on !
Ha, een Herzog & de Meuron taart, hoe cool is dat.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:44 schreef ForumGek het volgende:
On-topic; mijn wallpaper op dit moment
[ afbeelding ]
http://vitrablog.co.uk/2010/03/did-we-mention-vitrahaus/
Nou, leg eens uit.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Ha, een Herzog & de Meuron taart, hoe cool is dat.
bij ikea kun je meubels van designers koper voor de prijs die je zoektquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 01:38 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik wil graag zoiets maar het is voor mij onbetaalbaar.
[ afbeelding ]
Jammer dat designers graag met erg hoge prijskaartjes strooien. het doel is mij niet geheel duidelijk. 25x 2500,- Of oplage van 2000 x 250,- per stoel?
indien het laatste is het geen design meer, maar mainstreamquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 01:38 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik wil graag zoiets maar het is voor mij onbetaalbaar.
[ afbeelding ]
Jammer dat designers graag met erg hoge prijskaartjes strooien. het doel is mij niet geheel duidelijk. 25x 2500,- Of oplage van 2000 x 250,- per stoel?
onzin. dat is elitair geleuter natuurlijk. alleen is het dan niet interessant voor design magazines.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:30 schreef Blik het volgende:
[..]
indien het laatste is het geen design meer, maar mainstream
Discussie graag voeren zonder moddersmijten, dank!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
onzin. dat is elitair geleuter natuurlijk. alleen is het dan niet interessant voor design magazines.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |