abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116491740
quote:
Zijn er hier mensen die echte design meubels willen hebben? Ik ken een paar mensen die echt per se design meubels willen hebben, ondanks de (in mijn ogen) hoge prijs.

Ik vroeg me eigenlijk af of er FOK!kers zijn die ook helemaal into design meubels zijn en me kunnen uitleggen waarom ze design meubels willen hebben?
pi_116491858
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:40 schreef DS4 het volgende:
Ik vind het leuk dat je doet alsof het exacte wetenschap is, maar dat is niet zo.

Mijn mening is mijn mening. En daar moet je het mee doen. ;)
Dat doe ik niet en dat blijkt heel duidelijk uit mijn andere posts. :)

Het is wel zo dat jouw mening over wat design nogal afwijkt van wat gangbaar is. Vandaar de opmerking. Je verwart ambachtelijkheid en vakmanschap met design. Design gaat met name om vormgeving.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden, maar dat is wederom een mening.
Joh, echt? Zou dat de reden zijn dat ik er expliciet bij zette dat het 'in mijn ogen' zo is? :P

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar van iemand in jouw vakgebied zou je wat meer zorgvuldigheid verwachten bij het lezen. :)
pi_116496573
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:50 schreef k_man het volgende:

Dat doe ik niet en dat blijkt heel duidelijk uit mijn andere posts. :)

Het is wel zo dat jouw mening over wat design nogal afwijkt van wat gangbaar is. Vandaar de opmerking. Je verwart ambachtelijkheid en vakmanschap met design. Design gaat met name om vormgeving.

Design is echt meer dan alleen vormgeving. Dat is zeker ook functionaliteit, materiaalgebruik, enz.

En als mijn mening zo afwijkt van wat gangbaar is... is dan de OP niet "fout"?

quote:
Joh, echt? Zou dat de reden zijn dat ik er expliciet bij zette dat het 'in mijn ogen' zo is? :P

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar van iemand in jouw vakgebied zou je wat meer zorgvuldigheid verwachten bij het lezen. :)
Ik kan verdomd goed lezen:

Ze schieten echter te kort op het gebied van vormgeving, dus in mijn ogen geen design.

Jouw stelling is niet dat ze te kort schieten op het gebied van vormgeving in jouw ogen, maar dat omdat ze te kort schieten op het gebied van vormgeving ze dus in jouw ogen geen design zijn.

Jij poneert het tekortschieten op het gebied van vormgeving (en dat had ik vetgedrukt!) als een feit hier. Misschien onbedoeld, maar dan moet je mij niet beschuldigen van slecht lezen. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_116496745
Mijn hemel. In beide geval mis je weer volledig mijn punt. Waarschijnlijk expres, dus ik ga dat niet belonen met een reactie.
pi_116497520
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:32 schreef k_man het volgende:
Mijn hemel. In beide geval mis je weer volledig mijn punt. Waarschijnlijk expres, dus ik ga dat niet belonen met een reactie.
O, het ligt aan mij dat jij niet duidelijk bent?
  vrijdag 7 september 2012 @ 15:04:40 #6
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116500228
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:32 schreef k_man het volgende:
Je lijkt er nogal moeite mee te hebben als mensen een andere mening hebben dan jij... wen er maar vast aan, want die mensen ga je ook in het dagelijks leven nogal eens tegenkomen.

Zoals iemand het al eerder zo fraai uitdrukte: een Ferrari Testarossa is ''design", maar een Fiatje 500 (de originele versie uiteraard) ook. En sommige ''design''-liefhebbers vinden die laatste mooier dan die eerstgenoemde. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_116501601
Misschien niet helemaal goed in dit topic. Maar ik zoek nog wat leuks voor aan de muur in de slaapkamer. Maar het enige wat ik nu kan vinden is het fanatsieloze van de ikea en de expo. Waar kan ik nog meer een beetje een origineel schilderij vinden?
  vrijdag 7 september 2012 @ 15:48:24 #8
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_116501685
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:46 schreef Stansfield het volgende:
Misschien niet helemaal goed in dit topic. Maar ik zoek nog wat leuks voor aan de muur in de slaapkamer. Maar het enige wat ik nu kan vinden is het fanatsieloze van de ikea en de expo. Waar kan ik nog meer een beetje een origineel schilderij vinden?
Wat vind je mooi? Abstract? Veel kleur? Aarde tinten? Er zijn zoveel dingen mogelijk...
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_116501735
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:48 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Wat vind je mooi? Abstract? Veel kleur? Aarde tinten? Er zijn zoveel dingen mogelijk...
Dat is een lastige. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik mooi vindt. En dan heb ik natuurlijk ook nog met mijn vrouw te maken. Dus ik zocht een beetje winkels waar ze wat aanbod hebben. Bijvoorbeeld in Utrecht. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar felle kleuren en modern.
pi_116501858
Ik heb zelf foto's van Peter Lik aan de muur, die voldoen iig aan modern en veel kleur... Prijstechnisch niet ieders kopje thee... ;)

Kunstuitleen is ook altijd een optie natuurlijk. Kunst kopen is nl. wel wat prijziger dan Ikea/Expo.
pi_116501955
Het hoeft ook niet direct kunst te zijn. Als het maar wat origineels is ipv die eeuwige ikea roos ;)
pi_116502155
Je kan diverse foto's van Lik ook als poster krijgen. Dan heb je niet hetzelfde, maar het lijkt er een beetje op en het kost heel veel minder. Dus wie weet is dat wel iets wat je zoekt. Zoekt eens op ebay zou ik zeggen.
pi_116502264
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:57 schreef Stansfield het volgende:
Het hoeft ook niet direct kunst te zijn. Als het maar wat origineels is ipv die eeuwige ikea roos ;)
[Klus Topic] Waar RanTheMan & Ega e.e.a. moeten verbouwen zoiets moet je doen joh :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_116503173
http://www.kunstvoorjou.n(...)le-schilderijen.html

Hier zit ook wel wat leuks tussen. Maar er zijn dus weinig winkels die zoiets aan bieden begrijp ik?
  vrijdag 7 september 2012 @ 16:58:17 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_116504396
Of kijk of hier wat tussen zit, opgezet door een FOK!ker.
https://www.cultuurveiling.nl/
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_116524174
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Je lijkt er nogal moeite mee te hebben als mensen een andere mening hebben dan jij... wen er maar vast aan, want die mensen ga je ook in het dagelijks leven nogal eens tegenkomen.

Zoals iemand het al eerder zo fraai uitdrukte: een Ferrari Testarossa is ''design", maar een Fiatje 500 (de originele versie uiteraard) ook. En sommige ''design''-liefhebbers vinden die laatste mooier dan die eerstgenoemde. ;)
Misschien moet je nog eens teruglezen wie dat schreef... O-)
pi_116524373
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:46 schreef Stansfield het volgende:
Volgende maand is er weer de Affordable Art Fair in Amsterdam. Tientallen galeries en alles kost maximaal ¤ 5.000 (maar over het algemeen veel minder). En ook al koop je er niks, het is wel een goede manier om te zien wat er zoal te verkrijgen is. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2012 00:03:22 ]
pi_116525226
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 september 2012 00:02 schreef k_man het volgende:

[..]

Volgende maand is er weer de Affordable Art Fair in Amsterdam. Tientallen galeries en alles kost maximaal ¤ 5.000 (maar over het algemeen veel minder). En ook al koop je er niks, het is wel een goede manier om te zien wat er zoal te verkrijgen is. :)
Goed tip, thnx
pi_117174344
Ook een idee om je in te schrijven bij www.Fab.com, staat ook vaak kunst/prints op maar ook hele leuke accessoires of bijzondere meubels!
Fingerspitzgefühl
  woensdag 17 oktober 2012 @ 23:48:15 #20
323439 HetKlusKonijn
pi_118107733
*Boink*

Zoals sommigen van jullie al weten ben ik op zoek naar een nieuwe keuken.
Ik heb geen haast, maar ... Piet Zwart voor Bruynzeel!!!

Prachtig klassiek design. Nou effe kijken waar ik de cash vandaan haal. Kan nog wel even duren. :P

http://www.bruynzeelkeuke(...)OBibMCFSbItAodRngAyQ

O+ _O_

[ Bericht 16% gewijzigd door HetKlusKonijn op 17-10-2012 23:58:17 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_118109055
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:24 schreef ForumGek het volgende:
Ook een idee om je in te schrijven bij www.Fab.com, staat ook vaak kunst/prints op maar ook hele leuke accessoires of bijzondere meubels!
Je hebt er alleen geen bal aan, want ze leveren alleen in Canada en de VS.

Gaat er nog iemand naar de DDW eigenlijk? Begint zaterdag weer. :)
pi_118111245
DDW is poep, HJ gaat altijd naar Salone Internazionale del Mobile di Milano.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 02:08:17 #23
323439 HetKlusKonijn
pi_118112669
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 01:09 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
DDW is poep, HJ gaat altijd naar Salone Internazionale del Mobile di Milano.
Niks voor liefhebbers van echt klassiek design, zoals ondergetekende. :)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 09:52:59 #24
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_118116113
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:48 schreef HetKlusKonijn het volgende:
*Boink*

Zoals sommigen van jullie al weten ben ik op zoek naar een nieuwe keuken.
Ik heb geen haast, maar ... Piet Zwart voor Bruynzeel!!!

Prachtig klassiek design. Nou effe kijken waar ik de cash vandaan haal. Kan nog wel even duren. :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

http://www.bruynzeelkeuke(...)OBibMCFSbItAodRngAyQ

O+ _O_
Zit die snijplank nu ook recht boven de vuilbak?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')