quote:Zijn er hier mensen die echte design meubels willen hebben? Ik ken een paar mensen die echt per se design meubels willen hebben, ondanks de (in mijn ogen) hoge prijs.
Ik vroeg me eigenlijk af of er FOK!kers zijn die ook helemaal into design meubels zijn en me kunnen uitleggen waarom ze design meubels willen hebben?
Misschien omdat design gewoon erg mooi is.quote:
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:32 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Misschien omdat design gewoon erg mooi is.
Vooral retro vind erg mooi, jaren 50,60,70.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 4 september 2011 11:33 schreef Iridal het volgende:
[ afbeelding ]
Ontwerp uit 1966, ontwerp van Geoffrey D. Harcourt. Zit fantastisch, en misstaat zeker niet.
[ afbeelding ]
Van dezelfde ontwerper, is een bureaustoel. Ideaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet mooiquote:
Over smaak valt gewoon niet te twisten.quote:
Dan zal ik wel een cultuurbarbaar zijn. Ik zou het namelijk niet van authentiek kunnen onderscheiden als ik het bij de kringloopwinkel tegen zou komen.quote:Op zondag 4 september 2011 16:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Kleine correctie trouwens: het is niet 'oubollig', het spul staat zelfs als kunst in gerenommeerde musea als MOMA in New York. Moet toch een reden voor zijn...
Over het gebrek eraan welquote:Op zondag 4 september 2011 17:06 schreef Devv het volgende:
[..]
Over smaak valt gewoon niet te twisten.
...
quote:Op maandag 5 september 2011 22:49 schreef Adelante het volgende:
Het ziet er uit als een bedbank van IKEA
Als die bedbanken van de IKEA er zo strak uitzagen, dan had ik er zo een paar gekocht...quote:Op maandag 5 september 2011 22:49 schreef Adelante het volgende:
Het ziet er uit als een bedbank van IKEA
Die heb ik in het knaloranje.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:46 schreef yinu het volgende:
oh! oh! en heb ook een sterke eames RAR-wens.
[ afbeelding ]
![]()
Weil am Rhein is inderdaad erg leuk. Die brandweerkazerne van Hadid is imo een van d'r betere ontwerpen. Toen ik er was was er alleen nog geen Lounge Chair Atelier (of iig niet gezien).quote:Op maandag 12 september 2011 15:32 schreef k_man het volgende:
Zaterdag was ik nog bij Vitra, in Weil am Rhein. Een aanrader als je houdt van design (en eveneens als je houdt van architectuur).
Vitra produceert o.a de ontwerpen van de Eames. Er is tegenwoordig een Lounge Chair Atelier waar je live de productie van een Eames Lounge Chair kunt volgen (en er eentje aanschaffen uiteraard).
Ik in het wit!quote:Op maandag 12 september 2011 20:56 schreef krapula het volgende:
[..]
Die heb ik in het knaloranje.
[..]
Ooh, die wishbone vind ik ook heel mooi. En de Swan was wat mij betreft in competitie met de Orangequote:Op dinsdag 13 september 2011 03:08 schreef Rapaille het volgende:
Ik ben vooral een van Mid-Century modern. Veel moderne ontwerpen zijn mij toch 'te' modern'.
Ik heb zelf erg veel Arne Jacobsen in huis: 2 Swans in verschillende kleuren blauw.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] en een vlinder bureastoel versie met rode hallingdal stof met het oude onderstel.
en de AJ Floor in de matte grafiet kleur.
[ afbeelding ]
(andere kleur)
Maar ook bij mij kan je de BR02.7 en een Eames Rar terugvinden. De Eames Rar moet ik nog opknappen en die komt dan of op mijn slaapkamer of de logeerkamer. In de andere kamer komt een stoel van Hans Wegner, de CH24
[ afbeelding ]
Al vind ik niet alleen Mid-century Modern mooi hoor. Ook de Tavolo con Ruote van Gae Aulenti is fantastisch, en die moet ook snel de Ikea tafel vervangen die er nu staat.
[ afbeelding ].
Ander mooi ontwerp, wel uit 1972 maar een erg strak ontwerp van Richard Sapper. en super fijne bureaulamp:
De Tizio 50 van Artemide
[ afbeelding ]
Alle foto's schaamteloos gejat.
Heb er even op door gegoogled, en las ergens dat het vanaf ¤7.500,- is bij een drievaks kast.quote:Op maandag 5 september 2011 11:17 schreef Blik het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuw tv-meubel in wit, en toen kwam ik dit tegen:
[ afbeelding ]
website: http://www.klink-osse.nl/
Ben alleen bang dat het enorm duur is, met name vanwege het tv-lift mechanisme...
Plastic, de glasfiber zijn alleen tweedehands te krijgen.quote:Op woensdag 21 september 2011 23:29 schreef krapula het volgende:
De glasfiberversie? Of die plasticversie?
Uh, een gevoelige snaar. Kijk ook even in deeltje 1 voordat er weer een discussie losbarst tussen huismoeder lottekoekie (die alles waar je je fijn bij voelt design vindtquote:Op donderdag 22 september 2011 07:15 schreef Devv het volgende:
Wat maakt iets eigenlijk design? Ik heb het gevoel alsof het etiquette design te pas en te onpas misbruikt wordt om een massaproduct aan te prijzen en op te waarderen. Als ik bijvoorbeeld het bovengenoemde meubelstuk zie, moet ik niet gelijk aan design denken. Er zal vast wel een afgestudeerde ontwerper aan gewerkt hebben, maar dat zal niet anders zijn voor de meubelcollectie van IKEA, om maar even een dwarsstraat op te noemen. Het is eigenlijk vooral duur...
Ik meen dat de glasfiberversies in de VS nog wel geproduceerd worden. Die nieuwere voelen me iets goedkoop aan. Maar dat is meer iets persoonlijks, geloof ik.quote:Op donderdag 22 september 2011 08:50 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Plastic, de glasfiber zijn alleen tweedehands te krijgen.
kijk even in dit topic knul:quote:Op zondag 25 september 2011 10:14 schreef VicRattlehead het volgende:
Iemand nog een tip om de laptop werkplek "mooi weg te werken"?
Ik zie wel eens een "werkplek" in een design wandmeubel verwerkt. Of een supercoole glazen tafel natuurlijk of design buro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |