Het is toch wel apart dat jij mij steeds aanvalt op het niet fan zijn van Ikea, maar dat jij wel hier steeds jouw evangelie wenst te verkondigen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:01 schreef Lottekoekkie het volgende:
Culpa, mea culpa....
subtiliteit is mij somtijds ietwat vreemd hoewel nimmer kwaad bedoeld
Het issue is denk ik gewoon dat veel mensen andere definities hanteren van design. Als ik zo vrij mag zijn, jij bedoelt dan volgens mij voornamelijk de bekendere designklassiekers, welke per definitie vrij prijzig zijn. De formelere definitie is denk ik, gezien de eerder gequote herkomst van de betekenis van 'design', een stuk breder. Ik vind beiden leuk, ben vooral gek op een deel van de artifort achtige meubelstukkenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is toch wel apart dat jij mij steeds aanvalt op het niet fan zijn van Ikea, maar dat jij wel hier steeds jouw evangelie wenst te verkondigen.
Bij de Ikea verkopen ze hoop ik ook wel een spiegeltje?
De discussie die LK voert gaat volgens mij niet over de definitie. Die is niet exact afgebakend natuurlijk, wat jammer is, want de grootste rommel wordt hier en daar nog verkocht als design en ook Ikea gebruikt de term te pas en vooral te onpas.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Het issue is denk ik gewoon dat veel mensen andere definities hanteren van design. Als ik zo vrij mag zijn, jij bedoelt dan volgens mij voornamelijk de bekendere designklassiekers, welke per definitie vrij prijzig zijn. De formelere definitie is denk ik, gezien de eerder gequote herkomst van de betekenis van 'design', een stuk breder. Ik vind beiden leuk, ben vooral gek op een deel van de artifort achtige meubelstukken
Iphone vink ook design.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
De discussie die LK voert gaat volgens mij niet over de definitie. Die is niet exact afgebakend natuurlijk, wat jammer is, want de grootste rommel wordt hier en daar nog verkocht als design en ook Ikea gebruikt de term te pas en vooral te onpas.
Volgens de gangbare definitie hoeft design duur noch exclusief te zijn, maar er moet natuurlijk wel enige meerwaarde zitten in het product, die het product uniek maakt. Dat kan een bijzondere vormgeving zijn, bijzondere productie, bijzondere functionaliteit, whatever.
Wat geen design is, is een product wat 13 in een dozijn is. En daar staat NL helaas vol mee!
Mijn definitie is derhalve niet zo afwijkend.
Marktplaats. Zit wel een hoop zooi tussen, maar indien mooi gesleten, niets zo mooi als bepaalde chesterfields.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:18 schreef Queque het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zoek eigenlijk zo'n soort bureaustoel. Alleen 2k voor deze chesterfield valt buiten mijn budget.
Wil zelf eigenlijk maar 200 euro uitgeven. 300 max. Leer hoeft ook niet echt te zijn.
Kan iemand mij hier in dit topic misschien helpen of is het beter dat ik een apart topic maak?
Ik heb al wel gezocht daar, maar vond bijna alleen maar advertenties van leveranciers.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Marktplaats. Zit wel een hoop zooi tussen, maar indien mooi gesleten, niets zo mooi als bepaalde chesterfields.
Ik vind best dat ze het midden mogen nemen kwa prijskaartje. Dat plaatje daT ik postte van die relax chair, kost 7000,- als ik me niet vergis. met een prijskartje van 3500,- zou het nog te duur zijn voor mijn porto. Maar dan nog, zou het afdoen aan "design"?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:30 schreef Blik het volgende:
[..]
indien het laatste is het geen design meer, maar mainstream
Aan cult status may be. Aan design niets.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:42 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik vind best dat ze het midden mogen nemen kwa prijskaartje. Dat plaatje daT ik postte van die relax chair, kost 7000,- als ik me niet vergis. met een prijskartje van 3500,- zou het nog te duur zijn voor mijn porto. Maar dan nog, zou het afdoen aan "design"?
Voldoet m.i. ook aan bijzondere functionaliteit.quote:
Jou uitdagen...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:47 schreef k_man het volgende:
Wat doet die Chesterfield in hemelsnaam in dit topic?
Hoeveel betaal je daarvoor?quote:Op dinsdag 13 september 2011 03:08 schreef Rapaille het volgende:
Ik ben vooral een van Mid-Century modern. Veel moderne ontwerpen zijn mij toch 'te' modern'.
Ik heb zelf erg veel Arne Jacobsen in huis: 2 Swans in verschillende kleuren blauw.
[ afbeelding ]
Die pod-speakers zijn wel leuk. maar volgens mij errug klein. Ik zal eens kijken of ze bij mijn lokale hifi dealer staan. effe checken. Zou mooi zijn als zij toch minstens 40cm hoog warenquote:Op dinsdag 20 september 2011 11:12 schreef ForumGek het volgende:
Ik woon sinds kort samen met mijn vriendin in een flat en aangezien we nog studeren doen we het rustig aan en kopen gefaseerd mooie (design) spullen.
Klassiek design is ook design.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:47 schreef k_man het volgende:
Wat doet die Chesterfield in hemelsnaam in dit topic?
Met spikes en al zijn ze 45cm hoog, zonder 34. Er is ook nog een bigpod uitvoering van, die zijn zonder 44cm en met 53cm.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:54 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Die pod-speakers zijn wel leuk. maar volgens mij errug klein. Ik zal eens kijken of ze bij mijn lokale hifi dealer staan. effe checken. Zou mooi zijn als zij toch minstens 40cm hoog waren
op ebay staan anders een hoop vergelijkbare stoelen voor onder de 1000.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:25 schreef Queque het volgende:
[..]
Ik heb al wel gezocht daar, maar vond bijna alleen maar advertenties van leveranciers.
Toch bedankt voor de tip, ik zal nog even verder zoeken op alle 2ehands sites.
Ben een keer op een feestje geweest ergens waar ze nautilussen hadden staan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:16 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Met spikes en al zijn ze 45cm hoog, zonder 34. Er is ook nog een bigpod uitvoering van, die zijn zonder 44cm en met 53cm.
Natuurlijk eerst beluisteren voor je ze koopt, ik ben erg tevreden met het geluid maar mijn woonkamer is dan ook niet zo groot en zit er +- 3,5m bij de speakers vandaan. Ik heb nog de originele welke door Blueroom zijn geproduceerd, tegenwoordig worden ze door Scandyna gemaakt en wordt er bezuinigd in het productie proces. De woofers zijn bij mij namelijk nog van kevlar en bij de huidige niet meer.
Voor zover ik weet was Blueroom destijds een side-project van Bowers & Wilkens en dezelfde ontwerpers van de Nautilus speaker (¤65.000 per set) hebben de podspeakers ontworpen, erg extreem en bijzondere speakers.
[ afbeelding ]
Ik vind ze echt heel behoorlijk lelijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ben een keer op een feestje geweest ergens waar ze nautilussen hadden staan.
De punten waren afgebroken(niet afgebroken op het feestje, trouwens. Zullen de kinderen des huizes daar wel veroorzaakt hebben ofzo
).
Moet wel pijn hebben gedaan bij de man des huizes toen dat gebeurd is.
Met checken bedoel ik ook luisterenquote:
Begint bij ongeveer 2500 euro, dan heb je als bekleding een goede kwaliteit stof van kvadrat.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:51 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Hoeveel betaal je daarvoor?
Ik vind dat onderstel wat minder maar de stoel is verder ok.
Ja hoor. Wij hebben er ook wat van hangen in de hal. De "Simple" in alu. Vanwege het feit dat de vorm volledig terug komt in de trap vonden we dat wel een aardige.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:36 schreef ForumGek het volgende:
Iemand hier bekend met het lichtwerk van Tobias Grau?
^^ Modjes, weer spam?quote:Op donderdag 22 december 2011 22:24 schreef brenda98989 het volgende:
*edit*
Doeien wegwezen met je spam
Als je wil adverteren mail je naar pr@fok.nl
Zijn die hoger dan de gemiddelde eetkamerstoel? Oftewel, kun je daarmee een beetje comfortabel achter je laptop zitten op de eettafel?quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:59 schreef Erasmo het volgende:
De eetkamerstoelen hier zijn aan vervanging toe(van die dingen met zo'n hoge achterkant) en waarschijnlijk kom er Gispen 101 of 103's in tuigleer
Edit: Zit weer op niet-mobiel internet dus pics:
101:
[ afbeelding ]
103
[ afbeelding ]
Ik ze even opgemeten en het zitvlak is zo'n 48 cm van de grond af.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:30 schreef Manco043 het volgende:
[..]
Zijn die hoger dan de gemiddelde eetkamerstoel? Oftewel, kun je daarmee een beetje comfortabel achter je laptop zitten op de eettafel?
wc-bril-hoogtequote:Op zaterdag 24 december 2011 21:23 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik ze even opgemeten en het zitvlak is zo'n 48 cm van de grond af.
Van de 201 is de leuning te hoog.quote:Op donderdag 29 december 2011 17:56 schreef k_man het volgende:
Je noemde Gispen al eventjes, maar wat is daar mis mee? Ook te duur?
Bij de Mape in België. Maar het zo me niks verbazen als de gemiddelde badkamerboer ze ook heeft.quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:54 schreef soepp het volgende:
Weet iemand waar in nederland zo'n badmeubel te koop is :
[ afbeelding ]
ik heb hierover college gehad bij mijn studie aan de Tu en wat een product design maakt. Natuurlijk zijn over het begrip design verscheidene opvattingen te vinden maar wat zij gemeen hebben is dat het bij design om producten gaat die daadwerkelijk zijn ontworpen met een doel. Dit doel kan het vervullen van een praktische functie zijn maar ook producten die dit doel niet hebben en enkel ontworpen zijn om het zijn, om de mogelijkheden van hedendaags design expressie te geven vallen onder de term design. Daarnaast heeft de oplage van een product geen invloed op zijn of haar 'design' status.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:03 schreef k_man het volgende:
Volgens mij sluiten design en massaproductie elkaar niet uit. Hoogwaardige materialen is evenmin een voorwaarde. Het hoeft ook niet duur te zijn. IKEA en HEMA hebben ook design in de collectie.
Ik zou zeggen dat design op verschillende manieren kan ontstaan;
- Design klassiekers: producten die zich gedurende een langere periode bewezen hebben als tijdloze klassiekers en die nog steeds hoog gewaardeerd worden;
- Hedendaags design: producten die gekenmerkt worden door een duidelijk esthetische kwaliteit van het ontwerp (naast het puur functionele), een originele invalshoek, die (zodoende) afwijken van hetgeen dat algemeen gangbaar is en/of die ontworpen zijn door een beroemd ontwerper.
Met die filosofie is alles op kunst na en niet organisch van aard - design...quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:51 schreef galatea het volgende:
[..]
-wat zij gemeen hebben is dat het bij design om producten gaat die daadwerkelijk zijn ontworpen met een doel. -
dat is geen tijdloos design. wat een lelijke opstellingquote:Op woensdag 4 januari 2012 21:54 schreef soepp het volgende:
Weet iemand waar in nederland zo'n badmeubel te koop is :
[ afbeelding ]
Meer iets voor de bouwmarkt inderdaad...quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dat is geen tijdloos design. wat een lelijke opstelling
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |