abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103041159
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:04 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Zit zo een egg chair eigenlijk wel goed? Hij ziet er wel knus uit :)
Goed? Ik zou eens beginnen met fantastisch, daar een aantal trappen overheen, en zo zit die Egg chair.
pi_103043327
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:00 schreef Blik het volgende:
Die Eames lounge chair daarentegen zit wel heerlijk.

Jammer dat dat ding 7000 euro is ofzo
De originele vind ik ook niet zo fijn zitten. Tegenwoordig maken ze 'm gelukkig ook in een maatje groter, om tegemoet te komen aan de toegenomen gemiddelde lengte van de hedendaagse mens.
pi_103050612
Helemaal met je eens maar waar ligt de grens tussen smaak en wil?
Ik kan het me permitteren maar hoef het niet, deels omdat ik de meeste designspullen (pardon my french) niet mooi vind, deels omdat het niet bij mijn huis past en deels omdat ik echt geen kapitaal ga uitgeven aan een meubelstuk wat ik, gegarandeerd na een paar jaar zát ben. Wél ben ik dol op die bijv. Amsterdamse grachtenpanden die gewoon vragen om stylische aparte meubels maar aangezien ik een tweekappertje heb in een durp in Rijnmond past dat niet echt.

edit: bovendien heb ik een hernia dus kies meubels uit op mijn rug (en het uiterlijk dan wel) maar eea strookt niet altijd met duur design, hoe graag ik ook zou willen.
Maar ik ben wel mega blij met ons huis, waar binnen en buiten totaal in balans is, naar onze smaak dan :Y
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_103050717
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 20:20 schreef Lottekoekkie het volgende:
Zekers, met gemiddeld 0,6 postings per dag ben in zeer bemiddelend :Y
Geintje maar iedereen moet het toch lekker zelf weten? Echt, nep of meubelboulevard, wat maakt het uit? De één kiest voor een Vinex-inrichting, de ander voor exclusief en de volgende voor vanalles door elkaar in het midden óf voor mijn part voor kringloop, en dan nog niet eens budgetair gezien. Wat maakt een huis een thuis???
Juist :*

(bai zu wee, ik ben ook dol op die beroemde eames maar daar is huis iets te klein voor, die moet nl geheel en al totaal vrij staan imo)
Waarom loop je aldoor dit topic te parasiteren? We hebben het in dit topic nooit over Leen Bakker, en jouw 13-in-dozijn-huismoeder-instelling is hier ook zeker niet gewild/welkom. Laat de liefhebbers hier gewoon genieten van het ook vaak voor hun (on)betaalbaar meubilair!

En LotteKoekje; dit is geen vrijbrief om je discussie weer te gaan starten maar een verzoek om inhoudelijk te reageren of gewoon niet.

On-topic; mijn wallpaper op dit moment ;)

http://vitrablog.co.uk/2010/03/did-we-mention-vitrahaus/
Fingerspitzgefühl
pi_103052192
design zn. ‘industriële vormgeving, met name modieus en opvallend; opvallend en modieus ontwerp’
Nnl. design ‘(modieuze) vormgeving van een industrieel product’ [1975; Nierop 1975].
Ontleend aan Engels design ‘ontwerp(tekening), grafisch ontwerp’ [1638; OED], eerder al in algemenere zin ‘plan, opzet, ontwerp’ < Oudfrans dessing, desseing, bij het werkwoord dessiner, eerder désigner [1529; Rey] en desseigner [voor 1552; Rey] ‘ontwerpen’, zie → dessin.
bron: http://etymologiebank.nl/trefwoord/design
  Moderator donderdag 13 oktober 2011 @ 21:21:50 #86
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_103052686
Gaan we ook hier even normaal met elkaar om ?

Zodra er ook maar het woordje design in de titel voorkomt; zijn er bepaalde mensen die maar weer op de man gaan spelen.

Doe normaal..
Doe eens lief ....

Game on ! :s)
pi_103052726
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Gaan we ook hier even normaal met elkaar om ?

Zodra er ook maar het woordje design in de titel voorkomt; zijn er bepaalde mensen die maar weer op de man gaan spelen.

Doe normaal..
Doe eens lief ....

Game on ! :s)
Ik zei dat al maar dan efficiënter. Ik zou admin moeten zijn O+
pi_103058497
Culpa, mea culpa....
subtiliteit is mij somtijds ietwat vreemd hoewel nimmer kwaad bedoeld _O_
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_103060439
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 20:44 schreef ForumGek het volgende:
On-topic; mijn wallpaper op dit moment ;)

[ afbeelding ]
http://vitrablog.co.uk/2010/03/did-we-mention-vitrahaus/
Ha, een Herzog & de Meuron taart, hoe cool is dat. :D
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:36:36 #90
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_103062630
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Ha, een Herzog & de Meuron taart, hoe cool is dat. :D
Nou, leg eens uit.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:53:32 #91
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_103063084
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 00:36 schreef static het volgende:

[..]

Nou, leg eens uit.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:56:09 #92
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_103063142
Dat is een plaatje van een afschuwelijk lelijk huis (of is het geen huis?).

Je uitleg is?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_103063687
Ik heb tijdens mijn bachelor studie (ook design, maar dan de... product kant :P) Artifort bezocht, ook de plek waar ze alles in elkaar zetten, een presentatie, de hele mikmak.

En ik was echt heel erg verbaasd over hoe veel lekkerder de stoelen ook daadwerkelijk zitten. Dit geldt niet voor elk meubel wat als design bestempeld wordt, maar over het algemeen vind ik het woord design zo slecht gebruikt worden dat het een wrange nasmaak heeft. Rare niet lekker zittende aparte dingen: ahhhh design design! Onzin.

Bij Artifort vertelden ze ook, toen we over de prijs begonnen, dat ze het zo bekijken: sommige mensen gaan op vakantie, andere kopen een nieuwe stoel :P

Toen IKEA genoemd werd waren helemaal de poppen aan het dansen :) het enige antwoord dat werd gegeven was: het feit dat je die meubels zelf in elkaar zet zegt genoeg.

Een leuke ervaring in ieder geval. En je merkt gewoon echt hoeveel zorg besteed is niet alleen aan het ontwerp maar ook de uitvoering en de afwerking.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 01:38:36 #94
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103063744
Ik wil graag zoiets maar het is voor mij onbetaalbaar.

Jammer dat designers graag met erg hoge prijskaartjes strooien. het doel is mij niet geheel duidelijk. 25x 2500,- Of oplage van 2000 x 250,- per stoel?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_103065271
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 01:38 schreef Schenkstroop het volgende:

[ afbeelding ]
Jammer dat designers graag met erg hoge prijskaartjes strooien. het doel is mij niet geheel duidelijk. 25x 2500,- Of oplage van 2000 x 250,- per stoel?
bij ikea kun je meubels van designers koper voor de prijs die je zoekt :+
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:30:08 #96
62913 Blik
The one and Only!
pi_103065474
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 01:38 schreef Schenkstroop het volgende:

[ afbeelding ]
indien het laatste is het geen design meer, maar mainstream
pi_103065490
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:30 schreef Blik het volgende:

[..]

onzin. dat is elitair geleuter natuurlijk. alleen is het dan niet interessant voor design magazines.
pi_103065514
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

onzin. dat is elitair geleuter natuurlijk. alleen is het dan niet interessant voor design magazines.
Discussie graag voeren zonder moddersmijten, dank!

[ Bericht 4% gewijzigd door Ml-etje op 14-10-2011 08:43:29 ]
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_103065515
design zn. ‘industriële vormgeving, met name modieus en opvallend; opvallend en modieus ontwerp’
Nnl. design ‘(modieuze) vormgeving van een industrieel product’ [1975; Nierop 1975].
Ontleend aan Engels design ‘ontwerp(tekening), grafisch ontwerp’ [1638; OED], eerder al in algemenere zin ‘plan, opzet, ontwerp’ < Oudfrans dessing, desseing, bij het werkwoord dessiner, eerder désigner [1529; Rey] en desseigner [voor 1552; Rey] ‘ontwerpen’, zie → dessin.
bron: http://etymologiebank.nl/trefwoord/design

ergens tussen 1975 en nu is het ergens mis gegaan. ik gok door de publieke zenders en woonmagazine achtige rotzooi.
pi_103075674
Waarom plaats je je post van donderdagavond nu weer?
pi_103078438
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:01 schreef Lottekoekkie het volgende:
Culpa, mea culpa....
subtiliteit is mij somtijds ietwat vreemd hoewel nimmer kwaad bedoeld _O_
Het is toch wel apart dat jij mij steeds aanvalt op het niet fan zijn van Ikea, maar dat jij wel hier steeds jouw evangelie wenst te verkondigen.

Bij de Ikea verkopen ze hoop ik ook wel een spiegeltje? ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_103082040
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is toch wel apart dat jij mij steeds aanvalt op het niet fan zijn van Ikea, maar dat jij wel hier steeds jouw evangelie wenst te verkondigen.

Bij de Ikea verkopen ze hoop ik ook wel een spiegeltje? ;)
Het issue is denk ik gewoon dat veel mensen andere definities hanteren van design. Als ik zo vrij mag zijn, jij bedoelt dan volgens mij voornamelijk de bekendere designklassiekers, welke per definitie vrij prijzig zijn. De formelere definitie is denk ik, gezien de eerder gequote herkomst van de betekenis van 'design', een stuk breder. Ik vind beiden leuk, ben vooral gek op een deel van de artifort achtige meubelstukken ^O^
pi_103082365
Ik zit net te denken, misschien is het wel goed om smegje te offeren tijdens myraela's uitvaart. Gewoon, om de mogelijke goden gunstig te stemmen *O*
pi_103082434
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

Het issue is denk ik gewoon dat veel mensen andere definities hanteren van design. Als ik zo vrij mag zijn, jij bedoelt dan volgens mij voornamelijk de bekendere designklassiekers, welke per definitie vrij prijzig zijn. De formelere definitie is denk ik, gezien de eerder gequote herkomst van de betekenis van 'design', een stuk breder. Ik vind beiden leuk, ben vooral gek op een deel van de artifort achtige meubelstukken ^O^
De discussie die LK voert gaat volgens mij niet over de definitie. Die is niet exact afgebakend natuurlijk, wat jammer is, want de grootste rommel wordt hier en daar nog verkocht als design en ook Ikea gebruikt de term te pas en vooral te onpas.

Volgens de gangbare definitie hoeft design duur noch exclusief te zijn, maar er moet natuurlijk wel enige meerwaarde zitten in het product, die het product uniek maakt. Dat kan een bijzondere vormgeving zijn, bijzondere productie, bijzondere functionaliteit, whatever.

Wat geen design is, is een product wat 13 in een dozijn is. En daar staat NL helaas vol mee!

Mijn definitie is derhalve niet zo afwijkend.
pi_103082481
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

De discussie die LK voert gaat volgens mij niet over de definitie. Die is niet exact afgebakend natuurlijk, wat jammer is, want de grootste rommel wordt hier en daar nog verkocht als design en ook Ikea gebruikt de term te pas en vooral te onpas.

Volgens de gangbare definitie hoeft design duur noch exclusief te zijn, maar er moet natuurlijk wel enige meerwaarde zitten in het product, die het product uniek maakt. Dat kan een bijzondere vormgeving zijn, bijzondere productie, bijzondere functionaliteit, whatever.

Wat geen design is, is een product wat 13 in een dozijn is. En daar staat NL helaas vol mee!

Mijn definitie is derhalve niet zo afwijkend.
Iphone vink ook design. ;)
pi_103085582

Ik zoek eigenlijk zo'n soort bureaustoel. (in het zwart dan wel het liefst)
Alleen 2k voor deze chesterfield valt buiten mijn budget.
Wil zelf eigenlijk maar 200 euro uitgeven. 300 max. Leer hoeft ook niet echt te zijn.

Kan iemand mij hier in dit topic misschien helpen of is het beter dat ik een apart topic maak?
:)
pi_103085657
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:18 schreef Queque het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zoek eigenlijk zo'n soort bureaustoel. Alleen 2k voor deze chesterfield valt buiten mijn budget.
Wil zelf eigenlijk maar 200 euro uitgeven. 300 max. Leer hoeft ook niet echt te zijn.

Kan iemand mij hier in dit topic misschien helpen of is het beter dat ik een apart topic maak?
:)
Marktplaats. Zit wel een hoop zooi tussen, maar indien mooi gesleten, niets zo mooi als bepaalde chesterfields.
pi_103085867
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Marktplaats. Zit wel een hoop zooi tussen, maar indien mooi gesleten, niets zo mooi als bepaalde chesterfields.
Ik heb al wel gezocht daar, maar vond bijna alleen maar advertenties van leveranciers.
Toch bedankt voor de tip, ik zal nog even verder zoeken op alle 2ehands sites.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:42:32 #109
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103086635
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vind best dat ze het midden mogen nemen kwa prijskaartje. Dat plaatje daT ik postte van die relax chair, kost 7000,- als ik me niet vergis. met een prijskartje van 3500,- zou het nog te duur zijn voor mijn porto. Maar dan nog, zou het afdoen aan "design"?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_103086680
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:42 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik vind best dat ze het midden mogen nemen kwa prijskaartje. Dat plaatje daT ik postte van die relax chair, kost 7000,- als ik me niet vergis. met een prijskartje van 3500,- zou het nog te duur zijn voor mijn porto. Maar dan nog, zou het afdoen aan "design"?
Aan cult status may be. Aan design niets.
pi_103086832
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

Iphone vink ook design. ;)
Voldoet m.i. ook aan bijzondere functionaliteit.
pi_103086857
Wat doet die Chesterfield in hemelsnaam in dit topic? :D
pi_103086898
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:47 schreef k_man het volgende:
Jou uitdagen...
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:51:40 #114
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103087034
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 03:08 schreef Rapaille het volgende:
Ik ben vooral een van Mid-Century modern. Veel moderne ontwerpen zijn mij toch 'te' modern'.

Ik heb zelf erg veel Arne Jacobsen in huis: 2 Swans in verschillende kleuren blauw.

[ afbeelding ]

Hoeveel betaal je daarvoor?

Ik vind dat onderstel wat minder maar de stoel is verder ok. :P
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:54:59 #115
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103087197
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:12 schreef ForumGek het volgende:
Ik woon sinds kort samen met mijn vriendin in een flat en aangezien we nog studeren doen we het rustig aan en kopen gefaseerd mooie (design) spullen.

Die pod-speakers zijn wel leuk. maar volgens mij errug klein. Ik zal eens kijken of ze bij mijn lokale hifi dealer staan. effe checken. Zou mooi zijn als zij toch minstens 40cm hoog waren :P
pi_103087524
Ik zou er eerst eens naar luisteren...
pi_103087641
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:47 schreef k_man het volgende:
Klassiek design is ook design. :D
pi_103088337
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:54 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Die pod-speakers zijn wel leuk. maar volgens mij errug klein. Ik zal eens kijken of ze bij mijn lokale hifi dealer staan. effe checken. Zou mooi zijn als zij toch minstens 40cm hoog waren :P
Met spikes en al zijn ze 45cm hoog, zonder 34. Er is ook nog een bigpod uitvoering van, die zijn zonder 44cm en met 53cm.

Natuurlijk eerst beluisteren voor je ze koopt, ik ben erg tevreden met het geluid maar mijn woonkamer is dan ook niet zo groot en zit er +- 3,5m bij de speakers vandaan. Ik heb nog de originele welke door Blueroom zijn geproduceerd, tegenwoordig worden ze door Scandyna gemaakt en wordt er bezuinigd in het productie proces. De woofers zijn bij mij namelijk nog van kevlar en bij de huidige niet meer.

Voor zover ik weet was Blueroom destijds een side-project van Bowers & Wilkens en dezelfde ontwerpers van de Nautilus speaker (¤65.000 per set) hebben de podspeakers ontworpen, erg extreem en bijzondere speakers.

Fingerspitzgefühl
pi_103088519
Mooie doosjes van classé ook.. Top spul!
pi_103088542
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:25 schreef Queque het volgende:

[..]

Ik heb al wel gezocht daar, maar vond bijna alleen maar advertenties van leveranciers.
Toch bedankt voor de tip, ik zal nog even verder zoeken op alle 2ehands sites.
op ebay staan anders een hoop vergelijkbare stoelen voor onder de 1000.

http://www.ebay.nl/itm/Ch(...)92cbf#ht_4535wt_1139

of

http://www.ebay.nl/itm/Ch(...)1a672#ht_7788wt_1031
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')