abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102652058
Zo, afgelopen week een mooie koop gedaan.
2 stuks Artifort bureaustoelen gekocht voor slechts 90 euro totaal.
Ze zien er uit als nieuw, de bekleding is perfect, vulling van de stoel is perfect.
Heb er weer twee heerlijke stoelen bij :)

Stofkleur van mij: Grijs/donkergrijs gestreept.
pi_102997866
-dubieuze post-

[ Bericht 93% gewijzigd door Ml-etje op 12-10-2011 16:35:57 ]
pi_102998780
Een vraagje voor de kenners hier:

Ik heb 6 gebruikte vlinderstoelen gekregen in allerlei vrolijke kleurtjes. Ik vind de stoelen erg mooi maar de kleurtjes zijn eigenlijk niks voor mij, ik had deze stoelen liever in bijvoorbeeld wit gehad.

Is het zonde om ze te (laten) verven/spuiten, of wordt dit juist als normaal gezien, omdat ze gewoon van hout zijn? Of kan ik beter op zoek gaan naar iemand met "saaie" vlinderstoelen die juist wel vrolijke kleurtjes wil hebben? :P
Klussen deel 1 en 2
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:36:02 #54
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_103001819
^^ Dat hangt ervan af! Als je in het bezit bent van echte Arne Jakobsen-vlinderstoelen, in de originele staat, dan zou ik het zeker afraden om ze te laten overspuiten oid, want daarmee tast je de (hoge!) waarde van de stoelen enorm aan.
Zijn het echter kopieën of re-issues, of al eerder overgespoten/geverfde exemplaren (wat ik gezien de 'kleurtjes' vermoed), dan staat niks je in de weg om ze aan te passen zoals jij dat zou willen.

Uiteraard kun je ze ook ter ruil aanbieden op marktplaats oid. :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_103002160
Ik weet niet zeker of ze de echte echte zijn. Er staat wel "Made in Denmark for Fritz Hansen" onderop (echt in de plastic gedrukt zeg maar), en nog een sticker dat ze in 1989 gemaakt zijn.

Ze zijn op sommige plekken wel beschadigd, daar is het verf eraf. Maar daaronder zie je gewoon hout, niet nog een andere kleur.

De kleurtjes zijn trouwens geel, limegroen, lichtblauw en roze.

Edit: Ik zie dat deze kleuren niet overeen komen met wat op de website van Fritz Hansen staat (wellicht alleen de gele).

[ Bericht 14% gewijzigd door sheonlydreams86 op 12-10-2011 16:59:45 ]
Klussen deel 1 en 2
pi_103003701
Hoge waarde? Voor een vlinderstoel? Ik zou het gewoon doen, het zijn stoelen van ruim 20 jaar oud. Als de verflaag er netjes uitziet heeft het geen enkele invloed. Ik ken zelfs een winkel die dit doet, en de stoelen die opnieuw gespoten zijn gaan voor dezelfde prijs de winkel uit als die in originele staat.

Dat is natuurlijk anders bij een echt vroege productie. Dan zit de waarde meer in de zeldzaamheid van de stoel. In het geval van stoelen uit 1989 is het belangrijker dat de stoelen er netjes uitzien.
Ik verwacht wel dat je stoelen echt zijn, of de verf origineel is kan ik niet zeggen. Die kleuren veranderen ook adhv trends, dus dat het nu niet meer te vinden is zegt niet zoveel.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:32:04 #57
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_103004189
Wellicht kun je de gelijkenissen zoeken met de jacobsen stoel in deze video:

Mooi zijn ze nog steeds iig, vooral de houtvariant. Ik zou me maar zeer afvragen of je ze zou overschilderen als ze echt zijn. Ik zou het niet doen iig.
pi_103011023
Verder lijken de stoelen precies hetzelfde te zijn. Maar aangezien dit zo een bekend product is, vind ik het raar dat er geen "geschiedenis" van de kleuren te vinden is. Er staat alleen dat ze er eerst alleen in het zwart waren, en nu in 22 verschillende kleuren. Ik zie de kleuren die ik heb ook verder niet op Marktplaats e.d. Dus ik twijfel....

Rapaille, hoe heet die winkel?
Klussen deel 1 en 2
pi_103011382
Ben nu wel benieuwd, heb je een foto sheonlydreams?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_103011464
Nee, nu helaas niet. Ik moet ze nog ophalen namelijk. Kan morgen of overmorgen wel foto's maken ja.
Klussen deel 1 en 2
pi_103011490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:18 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Nee, nu helaas niet. Ik moet ze nog ophalen namelijk. Kan morgen of overmorgen wel foto's maken ja.
Ben benieuwd!
pi_103012319
Die winkel is De Machinekamer.

Hieronder de link naar de opnieuw gelakte/gespoten stoel:
http://www.demachinekamer(...)n&product_id=305#305
pi_103028936
Hier wat fototjes van de stoelen. De onderkant is niet erg goed te zien vanwege de belichting, maar er staat aan 1 kant "Made in Denmark" en aan de andere "By Fritz Hansen" .

Klussen deel 1 en 2
pi_103030624
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 21:10 schreef static het volgende:

[..]

Dus als ik een mooie drol draai kan ik het ook design noemen.
Hoe dom je opmerking ook mag zijn (of misschien probeer je grappig te zijn?), je drol is géén design. Het mist de hoge kwaliteit, en het is zo vergankelijk als wat, in tegenstelling tot tijdloos.

Voor de rest is het gewoon een misplaatste opmerking.
pi_103031344
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:34 schreef Rapaille het volgende:
Die winkel is De Machinekamer.

Hieronder de link naar de opnieuw gelakte/gespoten stoel:
http://www.demachinekamer(...)n&product_id=305#305
Volgens de winkel heb ik originele stoelen en gaat hun waarde niet omlaag door ze te laten spuiten :)

Dat spuiten is wel een dure grap trouwens :(
Klussen deel 1 en 2
pi_103031422
Oeh vind ze wel gaaf!!
pi_103032091
Die vlinderstoelen zijn van het ontwerp van Arne Jacobsen. Tijdloos model ook, en gaaf :)
pi_103033858
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:47 schreef Iridal het volgende:
Die vlinderstoelen zijn van het ontwerp van Arne Jacobsen. Tijdloos model ook, en gaaf :)
O.a. Ook de ontwerper van de "egg chair", dat is in mijn ogen een van de mooiste stoelen ooit ontworpen.
Fingerspitzgefühl
pi_103034100
Ja, was al achter dat ze van Arne Jacobsen waren idd, en ik vind ze ook erg gaaf. De kleurtjes alleen niet zo dus, maar dat spuiten is wel erg duur (>100 euro per stoel), dus ik twijfel.
Klussen deel 1 en 2
pi_103034211
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 18:23 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

*; :Y

[ afbeelding ]

Als er een keer design bij mij inkomt/kan inkomen, wordt het een Eames Lounge Chair.
Ziet er mooi uit én zit ook nog eens goed. :9
Stap 1, Trap die hond ervan af
Stap 2, leg je benen erop
Stap 3, Geniet en kijk met een blik van "IK WEL JA!"

Goed... hier ook een Eames fan, en die barcelone stoeltjes zodra het budget het toelaat.
http://www.andrearosen.co(...)/barcelona-chair.jpg
Liefst voor een groot raam met mooi uitzicht in soort loungehoekje om voor het eten met vrienden te genieten van een drankje en toastje e.d. en als ze de deur uit zijn aan de andere kant een openhaartje om dingen op die stoelen te doen waar die vrienden beter niet van kunnen weten :P

oja en zo'n le corbusier LC4 met koeienprintje
http://www.bestofdesignsh(...)orbusier_165_000.jpg

HEBBEN :D
  donderdag 13 oktober 2011 @ 13:08:18 #71
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_103034343
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:03 schreef Goofy88 het volgende:

[..]

Stap 1, Trap die hond ervan af
Stap 2, leg je benen erop
Stap 3, Geniet en kijk met een blik van "IK WEL JA!"

Goed... hier ook een Eames fan, en die barcelone stoeltjes zodra het budget het toelaat.
http://www.andrearosen.co(...)/barcelona-chair.jpg
Liefst voor een groot raam met mooi uitzicht in soort loungehoekje om voor het eten met vrienden te genieten van een drankje en toastje e.d. en als ze de deur uit zijn aan de andere kant een openhaartje om dingen op die stoelen te doen waar die vrienden beter niet van kunnen weten :P

oja en zo'n le corbusier LC4 met koeienprintje
http://www.bestofdesignsh(...)orbusier_165_000.jpg

HEBBEN :D
Al eens in de barcelona stoel gezeten?
pi_103034534
Ja maar weet niet zeker of het namaak was :$ denk het wel eigenlijk :P Jij vindt het niks da's wel duidelijk, dan pak je toch die Eames of LC4 erbij :P
  donderdag 13 oktober 2011 @ 13:37:07 #73
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_103035197
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:08 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Al eens in de barcelona stoel gezeten?
Ik vind hem prachtig, maar niet om op te zitten ;)
pi_103035234
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:15 schreef Goofy88 het volgende:
Ja maar weet niet zeker of het namaak was :$ denk het wel eigenlijk :P Jij vindt het niks da's wel duidelijk, dan pak je toch die Eames of LC4 erbij :P
Namaak of echt maakt niet uit, maar die dingen zijn niet om comfortabel op te zitten. Ze zien er prachtig uit, maar voor dat geld (+-¤6000 per stoel excl. hocker) mag je ook wel lekker zitten. Wat in mijn ogen het belangrijkste is aan een meubelstuk, dat het ook goed doet waar het voor gemaakt is.
Fingerspitzgefühl
pi_103035337
Ik vond 'm eigenlijk prima zitten :$ maarja als je er toch niet op zit kun je net zo goed een foto ophangen :P ik wil er gewoon een paar hebben maarja zolang ik nog moet sparen als ik nieuwe schoenveters wil hebben zal het nog wel even duren :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')