abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:00:23 #1
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101431616
Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://www.konijnenforum.nl
http://www.hetkonijn.nl
http://knagers.nl/
http://www.konijnentrefpunt.tk/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan):
http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.htm

Handige weetjes over konijnen:

Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.

Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet

Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

Veel foto's plaatsen he !

Pics uit het vorige topic :

Flip en z'n dinnetje Bammie, van Dribbel79


Klef koppel van Livelink


Taminia en Perry, van MariaEtcetera


De nijnen van Nonneke hadden het een beetje warm


Die van dE_Danoontjepower ook


Snoopy, van Mosterd.


Het Babyfacekonijn, van RacerDKB


WC konijntjes van douche-eendje


Hommel en Gommie, van dutchdevil en oCe


Molly, van Guppyfriend


Nu is Molly nog alleen, zaterdag gaat ze daten met Roy. Lekker ding, of wat O+


Vorig topic:
[centraal]Konijnentopic met foto's! #15 Konijnen op date!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:03:23 #2
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101431753
konijn gevonden

Pics uit het vorige topic moet ik nog bijwerken maar mooier zou zijn als jullie de foto's zelf weer pimpen. ^O^ .

Foto's van konijntjes maken deze reeks helemaal: O+ .

Wil zelf nog even bedanken voor de tips en reageer morgen even op Guppyfriend. Heb wel wat met de tips gedaan iig.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101432258
Het is dat mijn camera in de auto ligt want anders zou ik nog een recente foto erbij doen:

Penny, tegenwoordig de medebewoonster samen met Snoopy van monsterd & moi. Ze is onderhand 2x zo groot, zo ongeveer na anderhalve maand.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:27:46 #4
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101433019
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:12 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Het is dat mijn camera in de auto ligt want anders zou ik nog een recente foto erbij doen: [ afbeelding ]

Penny, tegenwoordig de medebewoonster samen met Snoopy van monsterd & moi. Ze is onderhand 2x zo groot, zo ongeveer na anderhalve maand.
Te lief! Mooie warme kleur ook trouwens

Zelf hebben we sinds kort een huis-tuin-en-keuken-nijn. Had nooit iets met konijnen maar ik vind haar inmiddels echt geweldig. Mij ziet ze als een machine voor vers eten en iemand die haar hok schoonmaakt maar daar reageert ze echt onwijs dankbaar op en als ik in de ren ga dan lebbert ze me helemaal af ook. :D.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator donderdag 1 september 2011 @ 09:26:01 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_101440460
Nieuw topic!

Deze foto van Molly mag wel in de OP, ter vervanging van de oude.



De foto van Roy mag er wel uit, want die date liep op niks uit. Molly bleek niet gediend van een vreemd konijn in haar territorium...
Roy mocht gewoon terug naar de opvang en is via de opvang geplaatst bij iemand anders. Hij heeft nu een hele lieve vriendin O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 1 september 2011 @ 11:43:18 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101443483
Ik gooi Tamina en Perry er ook nog eens in, voor de leuk! :7

Tamina ligt lekker languit na een paar sprintjes :7


Perry vindt al die vrijheid nogal wat, dus die kruipt altijd weg in de stomste hoekjes, zoals tussen het hok en de radiator :') :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 1 september 2011 @ 11:43:52 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101443500
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:12 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Het is dat mijn camera in de auto ligt want anders zou ik nog een recente foto erbij doen: [ afbeelding ]

Penny, tegenwoordig de medebewoonster samen met Snoopy van monsterd & moi. Ze is onderhand 2x zo groot, zo ongeveer na anderhalve maand.
Awww O+
Mini-konijntjes O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101447319
Pannenkoek is net naar een vakantieopvang hier in de stad verhuisd.
Ze vangen daar eigenlijk geen gevonden konijntjes of afdankertjes op, maar ze vertelde dat haar ram een aantal weken geleden zijn vriendinnetje kwijt was geraakt en dat ze wel wilde kijken of ze hen kon koppelen (als het een voedster was, wat dus zo bleek te zijn) en mocht dat niet lukken, dan zou het haar vast wel lukken om haar te plaatsen.

Toen ik daar aankwam, had ze de dierenarts al gebeld om haar te laten controleren en Pannenkoek mocht tot die tijd in de ren. Daarna zou ze haar voorstellen aan Happie, haar eigen konijn.

Pannenkoek blijft niet haar naam waarschijnlijk, maar ik vertelde dat we haar tijdelijk zo hadden genoemd (omdat ik aan dat plaatje van dat konijn met die pannenkoek op t hoofd moest denken, al lijkt ze daar totaal niet op en omdat we in het bos waar we haar vonden een vrouw haar hond hoorden roepen en dat klonk als: Pannenkoek! Kom dan!) en toen zei ze: Dat is grappig! we waren net pannenkoeken aan het eten en aan het overleggen (zij en haar zoontje) hoe we haar moesten noemen!
Ik vind het wel heel toevallig en zou de naam houden geloof ik :+

Ze vonden haar wel meteen heel leuk, gelijk rondhupsen en kijken, door de ren rennen en snuffelen, en schattig. Ze komt ook wel heel relaxed over :) Ik ben heel blij dat ze daar nu zit en zou bijna hopen dat niemand haar kwijt is :X
compact en kleverig.
pi_101447364
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:12 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Het is dat mijn camera in de auto ligt want anders zou ik nog een recente foto erbij doen: [ afbeelding ]

Penny, tegenwoordig de medebewoonster samen met Snoopy van monsterd & moi. Ze is onderhand 2x zo groot, zo ongeveer na anderhalve maand.
O+ ik O+ ben O+ verliefd O+
Ja doei.
  donderdag 1 september 2011 @ 14:05:26 #10
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101447520
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
Pannenkoek is net naar een vakantieopvang hier in de stad verhuisd.
Ze vangen daar eigenlijk geen gevonden konijntjes of afdankertjes op, maar ze vertelde dat haar ram een aantal weken geleden zijn vriendinnetje kwijt was geraakt en dat ze wel wilde kijken of ze hen kon koppelen (als het een voedster was, wat dus zo bleek te zijn) en mocht dat niet lukken, dan zou het haar vast wel lukken om haar te plaatsen.

Toen ik daar aankwam, had ze de dierenarts al gebeld om haar te laten controleren en Pannenkoek mocht tot die tijd in de ren. Daarna zou ze haar voorstellen aan Happie, haar eigen konijn.

Pannenkoek blijft niet haar naam waarschijnlijk, maar ik vertelde dat we haar tijdelijk zo hadden genoemd (omdat ik aan dat plaatje van dat konijn met die pannenkoek op t hoofd moest denken, al lijkt ze daar totaal niet op en omdat we in het bos waar we haar vonden een vrouw haar hond hoorden roepen en dat klonk als: Pannenkoek! Kom dan!) en toen zei ze: Dat is grappig! we waren net pannenkoeken aan het eten en aan het overleggen (zij en haar zoontje) hoe we haar moesten noemen!
Ik vind het wel heel toevallig en zou de naam houden geloof ik :+

Ze vonden haar wel meteen heel leuk, gelijk rondhupsen en kijken, door de ren rennen en snuffelen, en schattig. Ze komt ook wel heel relaxed over :) Ik ben heel blij dat ze daar nu zit en zou bijna hopen dat niemand haar kwijt is :X
He dat is geweldig! En leuk want je kunt nog eens navraag doen hoe het met Pannenkoek gaat. :).
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:21:50 #11
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101537406
Ik heb de tips ter harte genomen. Het knuffeltje werd verslonden. Gelukkig is het mozen van Ollie inmiddels overgegaan. Maar dit is dagelijkse kost en als ze met snuitje aan snuitje zitten dan gaan ze naar elkaar lebberen.







Ik weet ook niet wat ik er mee moet. Gelukkig geen agressie, zo is het ook natuurlijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:22:32 #12
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101537434
En nee, het konijn is niet verlamd maar kerngezond.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101537445
O+ .
I´m back.
  zaterdag 3 september 2011 @ 23:34:54 #14
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101539625
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:22 schreef Ryan3 het volgende:
O+ .
Dwergkonijntje en Oos verschillen niet veel qua formaat.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101539996
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:21 schreef Staal het volgende:
Ik heb de tips ter harte genomen. Het knuffeltje werd verslonden. Gelukkig is het mozen van Ollie inmiddels overgegaan. Maar dit is dagelijkse kost en als ze met snuitje aan snuitje zitten dan gaan ze naar elkaar lebberen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik weet ook niet wat ik er mee moet. Gelukkig geen agressie, zo is het ook natuurlijk.
jouw konijntje lijkt wel wat op Pannekoek O+
compact en kleverig.
pi_101547783
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:21 schreef Staal het volgende:
Ik heb de tips ter harte genomen. Het knuffeltje werd verslonden. Gelukkig is het mozen van Ollie inmiddels overgegaan. Maar dit is dagelijkse kost en als ze met snuitje aan snuitje zitten dan gaan ze naar elkaar lebberen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik weet ook niet wat ik er mee moet. Gelukkig geen agressie, zo is het ook natuurlijk.
O+
Vooral die foto waar ze met haar kin op/in het bakje ligt, zo herkenbaar, waarom zou je gemakkelijk languit gaan liggen als het ook ongemakkelijk kan :')
  zondag 4 september 2011 @ 13:40:17 #17
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_101551676
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:21 schreef Staal het volgende:
Ik heb de tips ter harte genomen. Het knuffeltje werd verslonden. Gelukkig is het mozen van Ollie inmiddels overgegaan. Maar dit is dagelijkse kost en als ze met snuitje aan snuitje zitten dan gaan ze naar elkaar lebberen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik weet ook niet wat ik er mee moet. Gelukkig geen agressie, zo is het ook natuurlijk.
Het ziet ernaar uit dat je hondje er idd het konijntje probeert te verzorgen of iig te bewaken. Jammer dat de knuffel niet lukte trouwens. Het zijn iig hele lieve foto's! O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 4 september 2011 @ 13:44:02 #18
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_101551805
Leuk al deze konijnenliefhebbers hier. Ik zal maar niet zeggen in welke hoedanigheid ik
gedurende mijn actieve militaire periode het donzig lieve konijntje veelvuldig heb gezien. *lol*
pi_101557207
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:22 schreef Staal het volgende:
En nee, het konijn is niet verlamd maar kerngezond.
maar gewoon aartslui ? :D

zeker een mannetje :{w
  Moderator zondag 4 september 2011 @ 16:25:59 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_101557623
Wat leuk om te zien Staal :Y ik zou ze niet zomaar bij elkaar zetten als ik jouw was, maar zo met een hekje ertussen gaat het prima!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_101708059
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2011 16:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

maar gewoon aartslui ? :D

zeker een mannetje :{w
nou nou, wat een vooroordelen!!
Sla niet, Prei wel
  donderdag 8 september 2011 @ 14:02:41 #22
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101708204
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2011 16:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

maar gewoon aartslui ? :D

zeker een mannetje :{w
He FANN! :*.

Het zijn allebei vrouwtjes.

@Guppyfriend, je hebt gelijk en doe het ook niet hoor. Oerinstincten zouden toch zomaar de kop op kunnen steken en dan is het mijn schuld als het mis gaat.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator donderdag 8 september 2011 @ 18:47:54 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_101717811
quote:
10s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:02 schreef Staal het volgende:

[..]

He FANN! :*.

Het zijn allebei vrouwtjes.

@Guppyfriend, je hebt gelijk en doe het ook niet hoor. Oerinstincten zouden toch zomaar de kop op kunnen steken en dan is het mijn schuld als het mis gaat.
Nee, je doet het hartstikke goed, en zo kunnen ze lekker van elkaar genieten toch :) Lekker stel heb je!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 8 september 2011 @ 21:21:43 #24
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101725861
Ze zijn allebei onwijs lief en de nijn is totaal niet bang voor Ollie maar daagt hem vaak uit om te spelen.

Wil trouwens echt jullie advies vragen. Het hok met de ren er omheen verplaats ik om de paar dagen voor vers gras. Serieus, kan de maaimachine eigenlijk wel weg doen. 8-) . Afgelopen dagen hou ik het weer in de gaten en zet zoveel mogelijk het hok open dat ze lekker kan lopen en 'savonds dek ik het hok af met industrieel plastic. Dus geen dun knisperplastic maar vouwbaar met uiteraard een opening voor voldoende frisse lucht.

Maar, hier komt de maar, het arme nijntje wordt in de nacht belaagd door buurtkatten. Kwam erachter omdat alles steeds ondergepoept wordt. Begreep er aanvankelijk niets van, (Ollie gaat immers gewoon uit) totdat ik vandaag poep vond bovenop het hok. Het is extreem veel poep dat ik dagelijks vind dus ik schat zo in dat Lotje in de nacht gewoon echt belaagd wordt door buurtkatten. Vind het zo sneu voor het konijn.

Inmiddels is het echt een buitennijn. Is het een idee om haar in een kooi binnen te halen de komende herfst- en wintermaanden? Went dat makkelijk? Het is me namelijk opgevallen dat jullie of konijnen buiten of binnen houden. Ik weet ook eigenlijk niet zo goed hoe ik een konijn binnen moet houden.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101726075
Ik lig hier op de grond in de woonkamer, en de konijnen lopen los rond. Eentje is nieuwsgierig als de pest, maar de ander zit te stampen als ik d'r aankijk. Is dit normaal gedrag? Ben ik in d'r territorium nu?

Ze begint nu, na 30 minuten, ongeveer te wennen maar vind het alsnog wel raar gedrag. Het is niet de eerste keer dat ik de konijnen aankijk op deze hoogte.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_101728149
Staal, in principe kun je haar nu gewoon naar binnen verhuizen als jij vind dat dat de komende tijd fijner is. Je zult haar waarschijnlijk ook wat meer aandacht geven als het straks een koude winter is, dan ga je niet even een uurtje gezellig in de tuin blauwbekken en konijn aaien.

House, stampen is een teken van gevaar geven. Kan zijn dat er iets niet klopt. Een van mijn konijntjes stampt ook met regelmaat, na raar geluid (onweer bijvoorbeeld) of uit boosheid, bijvoorbeeld na een tripje dierenarts, medicatie geven etc.
  donderdag 8 september 2011 @ 21:51:52 #27
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101728153
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik lig hier op de grond in de woonkamer, en de konijnen lopen los rond. Eentje is nieuwsgierig als de pest, maar de ander zit te stampen als ik d'r aankijk. Is dit normaal gedrag? Ben ik in d'r territorium nu?

Ze begint nu, na 30 minuten, ongeveer te wennen maar vind het alsnog wel raar gedrag. Het is niet de eerste keer dat ik de konijnen aankijk op deze hoogte.
Ik ben geen kenner maar wat ik begrepen heb zijn er twee manieren van stampen. De 1 is om andere konijnen te waarschuwen voor gevaar en het andere zijn sprongen uit blijdschap.
Gezien je post is het een kwestie van wennen maar dat weten andere users hier met meer ervaring met konijnen veel beter.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 8 september 2011 @ 21:54:45 #28
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101728394
quote:
17s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:51 schreef douche-eendje het volgende:
Staal, in principe kun je haar nu gewoon naar binnen verhuizen als jij vind dat dat de komende tijd fijner is. Je zult haar waarschijnlijk ook wat meer aandacht geven als het straks een koude winter is, dan ga je niet even een uurtje gezellig in de tuin blauwbekken en konijn aaien.

House, stampen is een teken van gevaar geven. Kan zijn dat er iets niet klopt. Een van mijn konijntjes stampt ook met regelmaat, na raar geluid (onweer bijvoorbeeld) of uit boosheid, bijvoorbeeld na een tripje dierenarts, medicatie geven etc.
Ik ben er niet te beroerd voor maar als ze naar binnen kan geeft dat ook nog eens veel meer contact inderdaad. ^O^ .

Ga wel even snorren voor een kooi binnen. En tape om de snoeren af te tapen.
Bof eigenlijk wel met een konijn dat helemaal nooit graaft.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101729014
Kijk even of je haar een beetje leuk loopruimte kunt geven, zoals ik volgens mij al eerder in het topic had gezet kan een simpele kooi met een panelenren al veel opties geven. Ik zou overigens voor kabelgootjes gaan, die krijgen ze niet zo snel stuk :).
  donderdag 8 september 2011 @ 22:15:26 #30
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101730114
Ben eigenlijk van plan een standaard konijnenkooi te geven maar dat ze overdag gewoon een kamer heeft om in rond te struinen. Heb gewoon onwijze mazzel dat ze al zindelijk lijkt in de zin dat ze haar behoeftes doet op 1 plek. Ze heeft geen toilet maar heb in het hok precies daar na het ontdekken van die plek ook een andere bodembedekking gelegd dan het hooi in de rest van het hok.

Zal wel aftasten worden en moet natuurlijk een toilet kopen. Maar de kooi moet echt voor de nacht worden. Maar die ren op zich is geen gek idee trouwens. ^O^ .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101730329
Staal, kijk hier eens om wat ideeën op te doen:
http://www.bunnybunch.nl/(...)-rennen-%28nieuw!%29
  donderdag 8 september 2011 @ 22:27:23 #32
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101731107
Ik heb ook gewoon een tweeverdiepings-buitenhok binnen staan :Y Wel ook met een plastic binnenbak zodat het makkelijker schoon te maken is.

Zie hier:
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 8 september 2011 @ 22:36:35 #33
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101731837
Dat topic is kwijlen. Die Vlaamse reus. O+ .
Erg lieve baasjes allemaal. En Maria, geweldige oplossing. Ziet er leuk uit.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 8 september 2011 @ 22:41:29 #34
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101732248
quote:
14s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:36 schreef Staal het volgende:
Dat topic is kwijlen. Die Vlaamse reus. O+ .
Erg lieve baasjes allemaal. En Maria, geweldige oplossing. Ziet er leuk uit.
Twenks! Oh en op de grondverdieping hebben we zo'n mat die mensen vaak hebben voor onder bureaustoelen enzo, zodat de vloer niet teveel beschadigd ivm nageltjes en eventuele plasjes :P (doen ze meestal op de bovenverdieping, maar soit :+ ). Werkt prima, ook makkelijk schoon te maken :Y

Tips van Flip ende zo :Y)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_102042504
Sinds een maand hebben wij ook een hangoor konijn. We hebben laminaat dus hebben we een kleedje onder zijn kooi gelegd zodat er rondom wat minder gladde ruimte is. In het begin ging hij behoorlijk op onderzoek uit door de kamer, maar inmiddels durft hij amper zijn kleedje meer af. Is het een kwestie van kleedje weghalen of moet ik aan iets anders denken om zijn gebied te laten vergroten? :)
pi_102047865
zo te horen moet je vloerbedekking kopen :)

bij ons is het eigenlijk geen probleem dat we laminaat hebben, maar je zou kunnen proberen om een handdoek neer te leggen oid, dan vergroot je iig zijn grip :)
Sla niet, Prei wel
  Moderator zaterdag 17 september 2011 @ 10:56:46 #37
155227 crew  Guppy
dus
pi_102048020
Een slaapzak doet het hier goed :Y handig ook, Molly blijkt ook keurig op die slaapzak :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 17 september 2011 @ 12:21:47 #38
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_102050359
Bij ons ligt er ook een kleed onder het hok. Laminaat geeft verder geen problemen hier. In het begin was het telkens kleine stukjes verkennen en dan weer terug naar het kleed. Maar nu lopen ze overal heen. Misschien een idee om op een andere plek in de kamer een kleed(je) neer te leggen? Dan heeft hij iets om naartoe te lopen waar hij weer zonder te glijden kan zitten/liggen.
  Moderator zaterdag 17 september 2011 @ 13:39:32 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_102052875
Wij hebben voor Molly, die het laminaat ook eng vind, van die goedkope deurmatjes van IKEA gekocht. Die liggen 's zomers op een rijtje naar de balkondeur, zodat ze naar buiten kan :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102086927


O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ . Ze hadden geloof ik een beetje honger :P
pi_102087571
quote:
17s.gif Op zondag 18 september 2011 09:51 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ . Ze hadden geloof ik een beetje honger :P
Woohoo... Die kan zo naar Disapproving Rabbits! Heb je een veilig heenkomen gezocht? Double disapproval, levensgevaarlijk.....
Life is what happens when you're making other plans
pi_102087779
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2011 10:34 schreef Makamba070 het volgende:

[..]

Woohoo... Die kan zo naar Disapproving Rabbits! Heb je een veilig heenkomen gezocht? Double disapproval, levensgevaarlijk.....
Ze hebben al eens op disapproving rabbits gestaan. Ik heb ze eten gegeven en een veilig heenkomen gezocht ;)
En dit was ook zo'n superfoto:
pi_102105832
Vraagje :P

Ik heb nu een buitenkonijn (ram) dat eenzaam is. Ik zou er graag een voedstertje bij willen zetten. Het konijn dat ik nu heb is gelukkig erg suf, dus ik verwacht dat het koppelen niet te veel problemen zal opleveren (vorige 2x duurde het 4 dagen). Er is echter nog wel iets: ik heb gehoord dat konijnen moeten wennen aan de kou en dat je dus een binnenkonijn (dat zijn ze meestal in de opvang) niet 's winters buiten kunt zetten. Tot wanneer ongeveer zou ik een konijn buiten kunnen zetten (ivm vacht opbouwen) ?
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 18:54:37 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_102106620
Ik zou niet te lang wachten als ik jou was. Het is al september, en voor je het weet hebben we de eerste nachtvorst al (brrr)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 18 september 2011 @ 19:48:29 #45
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_102108787
quote:
2s.gif Op zondag 18 september 2011 18:37 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Vraagje :P

Ik heb nu een buitenkonijn (ram) dat eenzaam is. Ik zou er graag een voedstertje bij willen zetten. Het konijn dat ik nu heb is gelukkig erg suf, dus ik verwacht dat het koppelen niet te veel problemen zal opleveren (vorige 2x duurde het 4 dagen). Er is echter nog wel iets: ik heb gehoord dat konijnen moeten wennen aan de kou en dat je dus een binnenkonijn (dat zijn ze meestal in de opvang) niet 's winters buiten kunt zetten. Tot wanneer ongeveer zou ik een konijn buiten kunnen zetten (ivm vacht opbouwen) ?
Dan zou ik er inderdaad maar zo snel mogelijk mee beginnen. Zorg wel voor een goed nachthok. Verder kruipen ze wel lekker tegenelkaar aan voor warmte en gezelligheid. :)
From feudal serf to spender.
pi_102109184
Gewoon een buitenkonijn kan er wel ten alle tijden bij neem ik aan?
  zondag 18 september 2011 @ 19:58:32 #47
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_102109293
quote:
2s.gif Op zondag 18 september 2011 19:56 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Gewoon een buitenkonijn kan er wel ten alle tijden bij neem ik aan?
Ja, die is gewend aan de temperaturen (en de verschillen in bijvoorbeeld dag en nacht) buiten.
From feudal serf to spender.
  Moderator woensdag 21 september 2011 @ 21:32:18 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_102238115
}:|

Molly heeft een wc die naast de caviakooi staat. Dat is prima, maar nu vond ze het wel tof om op de caviakooi te springen. Ik vond dat minder, want die pootjes tussen de tralies, ik zag het al helemaal voor me. Zij ook, denk ik, want ze wilde er weer af. Maar door wat onhandig springen, viel ze half in de wc, en die ging natuurlijk, compleet met konijn èn inhoud ondersteboven ...

}:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 21 september 2011 @ 21:37:06 #49
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_102238399
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:32 schreef Guppyfriend het volgende:
}:|

Molly heeft een wc die naast de caviakooi staat. Dat is prima, maar nu vond ze het wel tof om op de caviakooi te springen. Ik vond dat minder, want die pootjes tussen de tralies, ik zag het al helemaal voor me. Zij ook, denk ik, want ze wilde er weer af. Maar door wat onhandig springen, viel ze half in de wc, en die ging natuurlijk, compleet met konijn èn inhoud ondersteboven ...

}:|
Aaaah, weer een zooi aan opruimwerk natuurlijk!


Onze nijnen logeren deze week samen met ons bij mijn ouders thuis.. Die zijn namelijk voor een bruiloft naar Italië en er moet iemand thuis zijn voor de honden. Omdat twee grote hokken niet in de micra pasten hebben we er maar 1 meegenomen. Penny logeert nu tijdelijk in een heel klein hokje. Desnondanks is ze wel super nieuwsgierig naar alles om haar heen en haalt ze dus ook onderstaande fratsen uit:
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator woensdag 21 september 2011 @ 21:44:54 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_102238886
Ja! Laminaat vies, fijn...

En dat kennen we ja. Als wij op vakantie gaan, gaan de caafs en Molly ook logeren bij de schoonouders. Dan kan Molly's grote twee-verdiepingenhok niet mee, want de kooi van de caafs moet natuurlijk ook mee. Dus heeft Molly ook een kleinere kooi, dezelfde als de caafs. En dat vind ze niet altijd leuk... En in januari gaan we een maand weg, arme ding... Hoewel het een luxe-probleem voor d'r is hoor, het reserve hok is nog steeds 100x50, alleen heeft het maar 1 verdieping ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 21 september 2011 @ 21:49:09 #51
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_102239156
Onwijs tof al die foto's O+ .

Maar ik kwam even buurten omdat ik echt serieus advies nodig heb.

Zoals sommige users weten heb ik sinds kort een konijn. Die buiten een hok heeft en overdag in de ren kan. Inmiddels is de ren uitgebouwd tot de oppervlakte van drie rennen rondom het hok. Ze is superblij aan het springen en rennen.

Maar nu? Kan mijn Nijn buiten blijven in het hok met uren en urenlang in die grote ren? Hoe werkt het bij buitenkonijnen in de winter? Lijkt me niet dat het diertje hobbelt in de sneeuw? Kortom, ik weet niet hoe het nu verder moet.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator woensdag 21 september 2011 @ 22:04:23 #52
155227 crew  Guppy
dus
pi_102240150
Bedoel je of je nijn in de winter gewoon buiten kan blijven met de ren aangekoppeld? Ja hoor :) als je zorgt voor een lekker warm en tochtvrij nachthok, doet de wintervacht de rest! En als er sneeuw ligt, zal ze zelf wel zien of ze daarin wil lopen of niet. Sommige nijnen doen er niet moeilijk over, en andere blijven dan liever uit de sneeuw
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 21 september 2011 @ 22:22:35 #53
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_102241360
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Bedoel je of je nijn in de winter gewoon buiten kan blijven met de ren aangekoppeld? Ja hoor :) als je zorgt voor een lekker warm en tochtvrij nachthok, doet de wintervacht de rest! En als er sneeuw ligt, zal ze zelf wel zien of ze daarin wil lopen of niet. Sommige nijnen doen er niet moeilijk over, en andere blijven dan liever uit de sneeuw
Ja, deze geruststelling zocht ik inderdaad en ik heb bij een ander nog nooit een konijn in de sneeuw gezien vandaar ook de onzekerheid en ik kon er ook niets over vinden behalve dat het hok tot op de nok toe vol met hooi moet. Dank je wel voor je antwoord. ^O^ .

Zal volgende maand een binnenkooi aanschaffen mochten we weer extreme vorst meemaken dan kan ze naar binnen. Maar ze is echt een blij konijn buiten.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 21 september 2011 @ 22:31:57 #54
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_102242004
Oh ja, nog 1 vraag. :@ .

Nageltjes.

De Nijn (haar naam is Lotje maar ik noem haar Nijn), haar witte sokjes hangen vaak aan mijn been of hand om te kijken of ik kruiden of ander lekkers heb. Zulke poezelige voetjes met ertussen gewoon vlijmscherpe naaldjes.

De nagels van onze jack moet ik regelmatig knippen. Die slijten niet af omdat ze voornamelijk op zachte bospaden loopt. Maar ik heb echt geen idee hoe dit bij konijnen zit. Die scherpe naaldjes zullen echt niet afslijten in het hooi en gras en ze is ook niet zo tam dat ik dat eventjes kan doen. Ik voorzie zelfs een hel.

Hoe doen jullie dit? Of maak ik me veel te veel zorgen?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 21 september 2011 @ 22:45:38 #55
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_102242797
quote:
5s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:31 schreef Staal het volgende:
Oh ja, nog 1 vraag. :@ .

Nageltjes.

De Nijn (haar naam is Lotje maar ik noem haar Nijn), haar witte sokjes hangen vaak aan mijn been of hand om te kijken of ik kruiden of ander lekkers heb. Zulke poezelige voetjes met ertussen gewoon vlijmscherpe naaldjes.

De nagels van onze jack moet ik regelmatig knippen. Die slijten niet af omdat ze voornamelijk op zachte bospaden loopt. Maar ik heb echt geen idee hoe dit bij konijnen zit. Die scherpe naaldjes zullen echt niet afslijten in het hooi en gras en ze is ook niet zo tam dat ik dat eventjes kan doen. Ik voorzie zelfs een hel.

Hoe doen jullie dit? Of maak ik me veel te veel zorgen?
Zodra ze echt lang zijn, bijknippen! Ik heb bij Snoopy pas na 1,5 jaar haar nageltjes voor het eerst bij geknipt :'), eerder was niet nodig. :) Ik weet niet hoe oud je konijntje is (ik neem eigenlijk aan ouder dan een half jaar?), maar in het eerste 6 maanden van het leven van een konijn mag je het sowieso niet bijknippen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 21 september 2011 @ 22:49:29 #56
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_102243046
quote:
17s.gif Op zondag 18 september 2011 10:45 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ze hebben al eens op disapproving rabbits gestaan. Ik heb ze eten gegeven en een veilig heenkomen gezocht ;)
En dit was ook zo'n superfoto:
[ afbeelding ]
Grappig trouwens. Ze tasten hun kopjes af he?

Als niet nijnkenner heb ik per toeval ontdekt dat als ik mijn hand krom en deze met de buitenkant heel licht duwend tegen haar voorkopje leg, ze dan net als een katje een kopje teruggeeft en geniet van dat aaien en ze er vervolgens met geloken ogen ontspannen helemaal voor gaat liggen.

Nijns zijn tof. O+ .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 21 september 2011 @ 22:52:33 #57
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_102243205
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:45 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Zodra ze echt lang zijn, bijknippen! Ik heb bij Snoopy pas na 1,5 jaar haar nageltjes voor het eerst bij geknipt :'), eerder was niet nodig. :) Ik weet niet hoe oud je konijntje is (ik neem eigenlijk aan ouder dan een half jaar?), maar in het eerste 6 maanden van het leven van een konijn mag je het sowieso niet bijknippen.
Ze is van mei dit jaar. Onwijs gegroeid ook trouwens. Denk ook eik niet dat het een dwerg is zoals in haar paspoort staat.

Ben ook weer blij met dit bericht want ik probeer op de langzame manier haar vertrouwen te winnen. Bedankt. :).
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator donderdag 22 september 2011 @ 08:23:29 #58
155227 crew  Guppy
dus
pi_102250861
Nagels knippen doen wij zelf, maar wel met z'n tweeën. Een houdt vast en een knipt. In m'n eenje zou ik het niet redden. Dat zou je dus kunnen proberen. En anders doet de DA assistente het graag voor je. Sommige opvangen doen het ook vaak.

Overigens hebben we bij Molly de hele zomer al niet hoeven knippen, omdat ze op het betonnen balkon loopt. Dat scheelt een boel. Je zou dus een paar tegels in de ren kunnen leggen als je wilt. Maar goed, nagels knippen is geen verschrikkelijk iets. Als je ze niet te lang laat worden, hebben ze er ook geen laat van
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 22 september 2011 @ 13:57:22 #59
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_102259189
Nagels knippen doe ik zelf, alleen wel goed kijken tot waar het leven loopt (bakje bloem ernaast houden voor als je prongelijk tever knipt, dat stopt het bloeden)

Maandag word Afke geholpen, ze heeft zich ontpopt in een klein hormonaal heksje en slaat die arme Steph het hele hok door :') Dus we hopen dat ze zich straks wat beter in de hand kan houden ;)
Zijn er nog belangrijke dingen waar ik vooraf rekening mee kan/moet houden ? ik was iig vanplan om ze een paar dagen binnen te houden ivm medicatie en dat ik dr goed in de gaten kan houden, maar misschien hebben jullie nog tips.
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_102316078
mijn konijnen zijn beroeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemmmmmmmmmmmmmmmmmdddddddddddddd

ze staan op www.disapprovingrabbits.com

http://www.disapprovingrabbits.com/2011/09/urkel-and-juultje.html

zooooo ontzettend lachen, ben zo trots op me schatjes!!! helemaal top :)
Sla niet, Prei wel
  zaterdag 24 september 2011 @ 15:18:00 #61
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_102332197
Snoopy vandaag, ze heeft vandaag sowieso een buitengewone sociale bui! :')

baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_102400267
Hoin baas, ik ben lekker buiten aan het chillen in mijn kartonnen doos :7



Maar nu ga ik weer verder slapen hoor :z

Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_102404265
Nijn is weer naar de dierenarts geweest, zat 1 haak in zn tong te prikken. Arm ding -O-. De sore hocks lijken bij hem ook niet echt over te willen gaan dus heb nu ook een antibioticazalf mee dat ik 2x per dag erop moet smeren tot de tube leeg is. Gelukkig is het maar 10 ml in het meest schattige tubetje ooit :')
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:21:25 #64
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_102753478
Spamnijn:


[ Bericht 60% gewijzigd door motorbloempje op 16-10-2011 13:15:26 ]
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:23:14 #65
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_102753567
Foto posten lukt niet echt mobiel :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 23:03:36 #66
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_102755556
Edit. Posterformaat.

[ Bericht 95% gewijzigd door Staal op 06-10-2011 12:44:59 ]
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 23:05:44 #67
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_102755650
quote:
17s.gif Op maandag 26 september 2011 17:19 schreef douche-eendje het volgende:
Nijn is weer naar de dierenarts geweest, zat 1 haak in zn tong te prikken. Arm ding -O-. De sore hocks lijken bij hem ook niet echt over te willen gaan dus heb nu ook een antibioticazalf mee dat ik 2x per dag erop moet smeren tot de tube leeg is. Gelukkig is het maar 10 ml in het meest schattige tubetje ooit :')
Lees het nu pas. Hoe is het nu?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 05:39:52 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_102761084
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:03 schreef Staal het volgende:

[..]

Voila ici:

[ afbeelding ]

Wat een lieve foto trouwens.

Voor de duidelijkheid, dit is Monsterds nijn.
Heel lief, maar de foto is HUGE!! mag ie kleiner? :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:44:28 #69
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_102767650
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 05:39 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Heel lief, maar de foto is HUGE!! mag ie kleiner? :@
Bij mij laadt hij ook als een poster maar daarna is hij kleiner. Kan me voorstellen dat het irritant is.
Kan het nu even niet anders verkleinen dus zal hem dan wel weghalen. Mag Monsterd de nijn zelf uploaden.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_102767738
Alstublieft:

Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 12:49:20 #71
155227 crew  Guppy
dus
pi_102767830
Mijn mobiele verbinding is u dankbaar O+

Wat een lekker wolletje!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:56:46 #72
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_102768081
Ben best wel jaloers trouwens. Ik kan die van mij echt niet zo oppakken. Ze altijd blij om me te zien, dan springt ze op me af en schudt ze wild haar kopje.
Ze is heel erg tam en lief maar oppakken, dat is echt een drama. Mijn hele linkerarm ligt open.
En die striemen zijn pijnlijker dan eens een krasje van de hond.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_102768097
Hoe wil je haar vastpakken dan?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:04:27 #74
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_102768331
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:57 schreef Miniem het volgende:
Hoe wil je haar vastpakken dan?
Ik zit dan in het gras en pak haar als een katje, onder haar oksels om haar tegen me aan te houden. Dat lijkt ze dan 2 seconden goed te vinden en net als ik een opgelucht gevoel krijg dan krijg ik me toch een rotschop! En die pluche poten zien er doddig uit maar er zitten naaldjes tussen.

Overigens pak ik haar alleen aan het eind van de dag op om haar terug in het hok te zetten.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_102768386
Pak haar eens op met haar kop naar je lichaam ipv andersom. Dan kan ze niet uithalen.
En dan gewoon op je borst leggen.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:21:26 #76
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_102768852
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:06 schreef Miniem het volgende:
Pak haar eens op met haar kop naar je lichaam ipv andersom. Dan kan ze niet uithalen.
En dan gewoon op je borst leggen.
Dat is een goeie tip. Die ga ik vanavond proberen.
Hoop echt dat het werkt want zoals je zult begrijpen begin ik er steeds meer tegenop te zien om haar het hok in te krijgen.

Laat het wel even horen hoe het ging. Bedankt iig.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_102768913
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:21 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat is een goeie tip. Die ga ik vanavond proberen.
Hoop echt dat het werkt want zoals je zult begrijpen begin ik er steeds meer tegenop te zien om haar het hok in te krijgen.

Laat het wel even horen hoe het ging. Bedankt iig.
Dat werkt. :Y
Gewoon vanaf boven onder haar buikje vastpakken met haar kop naar je lichaam toe.
Als ik mijn konijn andersom vastpak gaat hij ook krabben etc.
Toen heeft mijn vader gezegd dat ik het zo moest doen.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:33:25 #78
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_102769236
Het werkt! *O* . _O_ .
Vanmorgen heb ik Nijn in het hok gelaten vanwege de hoosbuien maar nu knapt het weer op. Dus heb het net meteen geprobeerd en haar vanuit haar hok buiten gezet. En dat was nog wel trappen maar het ging zonder kleerscheuren.

Heb haar alleen zonder tegen me aan te houden buiten gezet. Daar moet ik vanavond echt aan denken zodat ze eraan kan wennen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_102769455
Mooizo.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:38:23 #80
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_102773377
Bedankt voor het plaatsen en resizen trouwens! :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:39:59 #81
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_102809983
Doet iedereen hier ook weer mee met het inenten van de konijnen? Volgens mij is er over anderhalve week weer een speciale kortingsdag, 17,50 per konijn. (voor ons erg handig met 8 konijnen :@ )

Ik weet niet of het ook echt moet, maar we houden ons er toch elk half jaar maar aan.
From feudal serf to spender.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 16:00:30 #82
159909 -Peach
Prunus persica
pi_102810758
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:46 schreef Miniem het volgende:
Alstublieft:

[ afbeelding ]
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:16:45 #83
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_102846048
Gommie heeft een lazy saturday

  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:20:11 #84
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102846128
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:16 schreef dutchdevil het volgende:
Gommie heeft een lazy saturday

[ afbeelding ]
Ah gus, dat koppie en dat achterpootje! O+ :D

quote:
17s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:00 schreef -Peach het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit had ik ook bij de dierenwinkel net, ik kan het nooit laten om even te spieken bij de diertjes :') Een klein caviaatje met een wit lijfje en een meerkleurig koppie met punky haar _O- O+ Maar mijn eigen monsters zijn ook lief 8-)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_102848174
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:39 schreef S1nn3rz het volgende:
Doet iedereen hier ook weer mee met het inenten van de konijnen? Volgens mij is er over anderhalve week weer een speciale kortingsdag, 17,50 per konijn. (voor ons erg handig met 8 konijnen :@ )

Ik weet niet of het ook echt moet, maar we houden ons er toch elk half jaar maar aan.
Ik zou het wel doen, moet je eens op Bunnybunch kijken, daar houden ze een lijst bij met uitbraken van myxomatose in NL. Voor mijn gevoel is het dit jaar echt op enorm veel plekken gesignaleerd, als je die verhalen van zieke nijntjes op het Bunnybunch forum leest breekt echt je hart. Met inenting kunnen ze het alsnog krijgen maar de prognose is dan wel iets beter.

Mijn dierenarts belde op om door te geven dat er hier in de buurt ook myx is gesignaleerd en dat ze een extra entspreekuur hadden. Ik deed het normaal in het voorjaar maar ben nu zeker wel naar het extra spreekuur gegaan.
pi_102853662
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:39 schreef S1nn3rz het volgende:
Doet iedereen hier ook weer mee met het inenten van de konijnen? Volgens mij is er over anderhalve week weer een speciale kortingsdag, 17,50 per konijn. (voor ons erg handig met 8 konijnen :@ )

Ik weet niet of het ook echt moet, maar we houden ons er toch elk half jaar maar aan.
Ik ook. Vorige week is mijn konijn geweest. Mijn dierenarts doet dan meteen ook een algemene check (nageltjes, tandjes, huid, oren, oogjes, hartje etc.). Soort APK keuring voor het konijn :p
pi_102853962
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:33 schreef Staal het volgende:
Het werkt! *O* . _O_ .
Vanmorgen heb ik Nijn in het hok gelaten vanwege de hoosbuien maar nu knapt het weer op. Dus heb het net meteen geprobeerd en haar vanuit haar hok buiten gezet. En dat was nog wel trappen maar het ging zonder kleerscheuren.

Heb haar alleen zonder tegen me aan te houden buiten gezet. Daar moet ik vanavond echt aan denken zodat ze eraan kan wennen.
Mijn konijn wordt ook nog steeds niet graag opgepakt (1,5 jaar oud). Hij rent meteen naar de achterkant van de kooi. Hij heeft inmiddels een trappetje om er zelf in en uit te klimmen. Als hij rondloopt komt hij naar je toe, laat hij zich voeren en als hij op de bank naast je komt zitten ook aaien (steeds langer). Hij is dus verder wel tam.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:58:11 #88
159909 -Peach
Prunus persica
pi_102854055
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:20 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ah gus, dat koppie en dat achterpootje! O+ :D

[..]

Dit had ik ook bij de dierenwinkel net, ik kan het nooit laten om even te spieken bij de diertjes :') Een klein caviaatje met een wit lijfje en een meerkleurig koppie met punky haar _O- O+ Maar mijn eigen monsters zijn ook lief 8-)
Hahaha ja ik kan ook echt niet een dierenwinkel voorbij lopen zonder eerst diertjes te kijken :') O+
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:23:15 #89
155227 crew  Guppy
dus
pi_102857250
Mijn DA rekent ¤ 32,50 voor enten :X ik ga toch maar eens even rondkijken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 23:15:39 #90
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_102858868
Onze konijnen hebben 2 weken geleden weer hun halfjaarlijkse inentingen gehad. Ook hier (Dierenkliniek Deventer) hebben ze dan altijd een "actie" tijdens het konijnenvaccinatie spreekuur. Geloof dat het nu iets van ¤ 17 was ipv ¤ 34 per konijn. Kunnen ze er weer even tegenaan :)

Weet niet of het echt nodig is aangezien het echt binnenkonijnen zijn maar wil het risico niet lopen dat ze toch myxomatose of VHD krijgen. We hebben al genoeg andere problemen gehad met onze vorige konijnen. Met deze 2 gelukkig tot nu niets *even afkloppen*
pi_102887813
ik heb juultje ook nog even op de gevoelige plaat vast kunnen leggen, wat betreft dat inenten, onze 2 konijnen krijgen maar 1x per jaar een inenting... de prijs heb ik echt geen idee van, ik heb niet het idee dat onze arts erg mveel rekent iig


Juultje by Danoontjepower, on Flickr
Sla niet, Prei wel
pi_102926093
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn DA rekent ¤ 32,50 voor enten :X ik ga toch maar eens even rondkijken
Zo :o Hier 17,50, is ook zo'n speciaal konijnenuurtje.

Tis altijd wel een leuk gezicht, zo'n wachtkamer vol met konijnen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:53:12 #93
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_102964605
:( Flip is niet in z'n hum, hij beweegt zo weinig vandaag...ben toevallig ziek en zie hem de hele dag op 1 plek zitten...het gebruikelijke blaadje basilicum wat ie normaal gesproken zowat uit m'n handen grist, laat ie liggen en het kleine broccoliroosje wat ze wel eens krijgen (zelfde verhaal) hoeft ie ook niet...

Hebben konijnen wel eens een off day? Of zijn ze gewoon boos dat ik vanochtend vergeten ben de brokjes te brengen? ;)

Het is niets fysieks, want als ik hem op de mat zet spurt ie ineens door de bank op...meer van "laat me met rust"...

Ik word hier al hypochonder genoemd, maar ik weet dat nijntjes een lage pijngrens hebben...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:26:24 #94
155227 crew  Guppy
dus
pi_102966232
Hm, keutelt ie wel? Recent?

Wat ik zou doen is, hok schoonmaken, voorzien van hooi, brokken en lekker voer. Zijn er morgenochtend geen keutels, dan meteen de DA bellen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102966361
Idd, en probeer ook eens een buikmassage én dwing hem ook om te blijven lopen. Zou prima een verstopping, gasaanval of een andere oorzaak (gebitsproblemen) kunnen zijn die dit veroorzaken.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:42:37 #96
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_102967151
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Hm, keutelt ie wel? Recent?

Wat ik zou doen is, hok schoonmaken, voorzien van hooi, brokken en lekker voer. Zijn er morgenochtend geen keutels, dan meteen de DA bellen
Geen idee, er zitten er 2 in en er wordt doorgaans flink gekeuteld
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:44:28 #97
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_102967250
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:29 schreef douche-eendje het volgende:
Idd, en probeer ook eens een buikmassage én dwing hem ook om te blijven lopen. Zou prima een verstopping, gasaanval of een andere oorzaak (gebitsproblemen) kunnen zijn die dit veroorzaken.
Vanmiddag gingen ze wel een berg hooi te lijf...dan denk ik gas, verstopping is bij een gebrek aan hooi toch? Daar krijgen ze eerder teveel van, voor zover dat kan...
"pippie" zit zo stil...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:48:33 #98
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_102971237
Pip is net uitvoerig over z'n buik geaaid en gemasseerd...schoon hok erbij en we gaan ff kijken hoe ie eraan toe is morgen...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:52:52 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_102971547
En anders, als je het zeker wilt even, even apart zetten voor een nachtje?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:10:03 #100
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_102981000
Maar een off-day kan inderdaad voorkomen. Hebben onze konijnen ook al eens gehad. Dan loop je je de hele dag druk te maken en de volgende dag gedragen ze zich weer gewoon normaal. Gewoon even kijken hoe het morgenvroeg met hem is. Indien nog niet goed dan gewoon meteen de DA bellen/naar de DA gaan.
pi_102981321
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:44 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

Vanmiddag gingen ze wel een berg hooi te lijf...dan denk ik gas, verstopping is bij een gebrek aan hooi toch? Daar krijgen ze eerder teveel van, voor zover dat kan...
"pippie" zit zo stil...
verstopping kan ook door verharing oid kokmen, gasaanval van iets nieuws eten wat ze niet goed kunnen verdragen. Kelly had hier laatst ook zo'n dag, heb haar wat carprofen (pijnstilling) gegeven en haar buikje een paar keer gemasseerd. Half uurtje later allemaal keutels die aan elkaar vastzaten met haren gevonden.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:15:59 #102
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_102981349
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:44 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

Vanmiddag gingen ze wel een berg hooi te lijf...dan denk ik gas, verstopping is bij een gebrek aan hooi toch? Daar krijgen ze eerder teveel van, voor zover dat kan...
"pippie" zit zo stil...
Ik heb heel wat gelurkt in deze reeks en waren serieus users die angstig op het werk zaten omdat het konijn terminaal zou zijn. Kwamen ze thuis en konijn weer helemaal levendig.

Als er geen duidelijke aanwijzingen zijn over veranderingen. Kijk het gewoon aan. Mijn conclusie was iig hier en op een groot Nijnforum dat ze inderdaad een OFFday kunnen hebben. Dat is uiteraard echt alleen is de oorzaak dan niet te achterhalen.

Hoop dat Pip morgen weer de oude is.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 07:09:37 #103
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_102987222
De darmpjes doen het nog, aan het gerommel en geknor te horen...meneer had geen zin om gedwongen door de kamer te lopen...*STAMP*, wel direct een spurt de bank op...
Het zit me nog steeds niet lekker, maar goed...zal wel spoken zien
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator woensdag 12 oktober 2011 @ 07:26:34 #104
155227 crew  Guppy
dus
pi_102987292
Heb je wel keutels gevonden? En is Pip schoon van onderen? Een vies konijn is een niet lekker konijn... Wil ie wel wat eten?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102987372
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 07:09 schreef dribbel79 het volgende:
De darmpjes doen het nog, aan het gerommel en geknor te horen...meneer had geen zin om gedwongen door de kamer te lopen...*STAMP*, wel direct een spurt de bank op...
Het zit me nog steeds niet lekker, maar goed...zal wel spoken zien
Hoor je ook borrelende darmpjes? Die had Kelly hier laatst namelijk, toen was het ineens weer actief geworden. Maar mocht je het niet vertrouwen naar de dierenarts gaan.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 08:43:36 #106
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_102987931
Ja, vanochtend hoorde ik z'n darmpjes knorren/ borrelen...toen ik hem wilde masseren bleek ie m'n broek onder gediarreerd te hebben...verre van ideaal, maar hij doet 't nog...
Heb Bammie opdracht gegeven om goed voor Flip te zorgen en hem vandaag iets minder aan te randen.
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:12:38 #107
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_102994726
Update: net even gekeken bij ons Pippie, jammer genoeg was z'n ontlasting dun, maar er zaten wel harde keutels in, dunnere ontlasting: niet goed...keutels: wel goed

Zette hem even apart op de deurmat en hoorde z'n darmen nog steeds knorren, dus dat werkt iig nog...weer even gemasseerd en een kusje gegeven ;)

Het gaat iig beter...

Nog meer tips om een en ander op gang te houden?
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103001659
Peterselie werkt vaak wel eetlustopwekkend, en houd in de gaten dat hij niet uitdroogt door de diarree.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 19:38:13 #109
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103008961
Uurtje masseren en meneer weigert ook maar iets te eten of drinken...hij gaat nu naar De Lingehoeve... :(
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator woensdag 12 oktober 2011 @ 19:52:05 #110
155227 crew  Guppy
dus
pi_103009695
Damnit... Sta erop dat ze goed naar z'n kiezen kijken, daar klinkt het namelijk wel naar
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 12 oktober 2011 @ 20:05:36 #111
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103010541
Rust zacht jongen, je was onze uberbasilicum eter...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103011245
Jeetje, ik had dit topic even een paar dagen niet gelezen en nu dit. Is echt heel snel gegaan zeg, sterkte met het verlies :'( Weet je wat het is geweest?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 20:20:42 #113
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103011599
Flippie heeft verstopt gezeten en is compleet in de stress geschoten, z'n hartje heeft 't begeven...m'n vriendin kwam aan bij de lingehoeve en hij stierf ter plekke...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 12 oktober 2011 @ 20:36:03 #114
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103012400
Wat rot. :{.
Hoe oud is Flip eigenlijk geworden? Loop nog niet zo lang mee in deze reeks en vraag het me af.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_103013149
Sterkte dribbel :*
  Moderator woensdag 12 oktober 2011 @ 20:57:37 #116
155227 crew  Guppy
dus
pi_103013594
Ach sterkte Dribbel... ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103013616
Sterkte. ;(
All good things are wild and free.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 21:17:30 #118
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103014713
Ach Dribbel -O- Da's zeker snel gegaan... Sterkte!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 13 oktober 2011 @ 08:52:21 #119
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103027940
Flip is ongeveer 3 geworden, we hebben hem opgehaald bij het konijnenopvang in Zoetermeer toen ie ongeveer 2 was en hij heeft een (top)jaar bij ons gezeten...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 13 oktober 2011 @ 09:37:27 #120
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103028792
Onze diva Bammie heeft wel een ander vriendje nodig, over een tijdje...ze heeft de hele nacht lopen stampen en ging vanochtend gelijk Flip zoeken
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:58:49 #121
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_103030707
Sterkte Dribbel! Wat akelig zeg :(

Ik ben nu net verhuisd naar een flat, en m'n konijnenhok staat op het balkon, op het beton dus. Nu zijn m'n konijntjes nog niet helemaal zindelijk, en de ren onder de kooi heeft geen bodem...weten jullie iets om onder de ren te leggen of zou het geen kwaad kunnen als er op het beton geplast/gekeuteld wordt? Het beton wordt nu wel donkerder van het vocht, maar ik weet niet of dit nog opdroogt of dat het vlekken geeft.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:30:45 #122
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103031636
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:37 schreef dribbel79 het volgende:
Onze diva Bammie heeft wel een ander vriendje nodig, over een tijdje...ze heeft de hele nacht lopen stampen en ging vanochtend gelijk Flip zoeken
Ah wat sneu voor haar. Het is ook zo snel gegaan met Flip.
Gelukkig heb je hem een goed jaar kunnen geven. Naar dat het zo plotsklaps over kan zijn.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:31:29 #123
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103031657
@Morgane, kun je er geen kattenbak onder zetten?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:34:05 #124
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103031727
Morgane: wij hebben een buitenhok binnen staan en onder de benedenverdieping hebben wij een plastic mat liggen, zo één voor onder een bureaustoel.

We hebben ook nog gedacht aan een tweede plastic binnenbak (van het oude hok) maar die pastte net niet :P Misschien bij jou wel? Al is dat ivm opstaande randen misschien niet handig voor buiten.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:43:57 #125
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103037468
Was vanmiddag even thuis, Bammie is erg schuw...is hier iets aan te doen behalve veel aandacht geven? (daar houdt ze sowieso wel van)?
We hebben Flip in de tuin begraven en om 11.30 scheen de zon precies op de steen die bovenop zjin grafje staat...alsof de duvel ermee speelde...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103043882
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:37 schreef dribbel79 het volgende:
Onze diva Bammie heeft wel een ander vriendje nodig, over een tijdje...ze heeft de hele nacht lopen stampen en ging vanochtend gelijk Flip zoeken
Mocht de tijd rijp zijn, kijk eens bij een opvang. Het schuwe gedrag van bammie kan voortkomen uit het missen van haar maatje, let dus ook goed op haar dat ze blijft eten.
pi_103053964
Mijn konijn schrok van laag overvliegende ganzen _O-
Hup als een speer zijn kartonnen doos in _O- :')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:05:48 #128
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103055302
Mijn nijn was vandaag duidelijk boos.
Ze heeft gisteren door het weer de hele dag in haar hok gezeten. Vanmorgen knaagde ze me zowat tegemoet door het hok heen.

Ze is weer lekker de hele dag buiten geweest maar moest echt niets van me weten.
Best wel een nadeel zo'n buitennijn. Kan haar toch moeilijk in de regen vrijlaten? Of kan dat wel? Ze heeft een eigen tuin en er is ook voldoende schuilplaats.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:43:54 #129
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103065621
quote:
17s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:53 schreef douche-eendje het volgende:

Mocht de tijd rijp zijn, kijk eens bij een opvang. Het schuwe gedrag van bammie kan voortkomen uit het missen van haar maatje, let dus ook goed op haar dat ze blijft eten.
Yes, letten we ontzettend goed op en ze vreet ons de oren nog steeds van de kop: de wortelbroodjes, knaagstokjes, en vooral het hooi vindt gretig aftrek...ook basilicum blijft ze aannemen en ze probeerde net m'n boterham van m'n bord te jatten ;)
Heb gister ook wat dingetjes gekocht zodat ze bezig blijft (hooibal met een belletje en een knuffelbeest), hoewel we zulke speeltjes niet toejuicehn kan het haar bezig houden for the time being...
Drinken gaat ook goed en de darmpjes werken nog goed...daar zijn we extra alert op...alleen het hoofdschudden (oormijt??) valt me op...oren zijn schoon, hoe kerken je oormijt??

Bedankt voor al jullie steun trouwens!!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:45:04 #130
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103065636
quote:
17s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:53 schreef douche-eendje het volgende:

Mocht de tijd rijp zijn, kijk eens bij een opvang. Het schuwe gedrag van bammie kan voortkomen uit het missen van haar maatje, let dus ook goed op haar dat ze blijft eten.
Wat een naam hè? Bammie ;)

We gaan een keer kijken in Oldenzaal denk ik...of hebben jullie een betere opvang-tip??
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:25:23 #131
155227 crew  Guppy
dus
pi_103066396
Ik heb super ervaringen met goofy in oldenzaal O+ zou daar meteen weer heengaan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103066924
@Staal, hier hebben ze ook zelf de keuze of ze in de regen gaan zitten of lekker in hun hok. De vacht van een konijn is erg dik en doorweekt raken ze niet zo snel. De ervaring hier is dat ze vanzelf naar binnen gaan als het ze te veel wordt. Ik hou ze alleen goed in de gaten en voor de rest zoeken ze het maar uit :D

@dribbel, Monkie hier schudt heel vaak met haar hoofdje als ze blij is. Gaat dus meestal gepaard met mongoloïde sprongetjes :') en binkies *; O+
Hoeft dus niks te zijn.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:06:00 #133
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_103067249
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
Morgane: wij hebben een buitenhok binnen staan en onder de benedenverdieping hebben wij een plastic mat liggen, zo één voor onder een bureaustoel.

We hebben ook nog gedacht aan een tweede plastic binnenbak (van het oude hok) maar die pastte net niet :P Misschien bij jou wel? Al is dat ivm opstaande randen misschien niet handig voor buiten.
Zo'n plastic binnenbak is niet handig denk ik, met die randen idd. Zo'n plastic mat lijkt me nog best een goed idee!
Een kattenbak heb ik al, maar ze snappen helaas nog niet helemaal wat ze ermee moeten doen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:29:59 #134
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103067755
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:50 schreef Serinde het volgende:
@dribbel, Monkie hier schudt heel vaak met haar hoofdje als ze blij is. Gaat dus meestal gepaard met mongoloïde sprongetjes :') en binkies *; O+
Hoeft dus niks te zijn.
Mijn aandacht werd getrokken door het feit dat ze vlak na het schudden aan haar oren krabt...dat mongoloïde gedoe kennen we, de binkies, bunnyflops en het gerace over de bank en alles wat daarbij hoort...

[ Bericht 0% gewijzigd door dribbel79 op 14-10-2011 11:31:32 ]
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103068265
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:45 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

Wat een naam hè? Bammie ;)

We gaan een keer kijken in Oldenzaal denk ik...of hebben jullie een betere opvang-tip??
Ik ben wel ergere namen gewend in de opvang ;)
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:31:07 #136
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103069379
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 10:50 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ben wel ergere namen gewend in de opvang ;)
Welke opvang zit je? Bij welke opvang werk je

[ Bericht 4% gewijzigd door dribbel79 op 14-10-2011 11:41:42 ]
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103070237
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:31 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

Welke opvang zit je? Bij welke opvang werk je
Heiloo (bij Alkmaar ;)), doe daar sinds februari 2009 vrijwilligerswerk in het weekend. Gemiddeld zo'n 1000 konijnen & knaagdieren per jaar die geplaatst worden, dus een redelijk grote opvang. Geloof dat wij meer dieren plaatsen dan het honden&kattenasiel :@
pi_103076989
Mijn konijn zit nou lekker in de zon met zijn oren achterover en ogen dicht.

Maar hij was ook even aan het eten.
Hij doet dat altijd heel netjes met zijn pootjes op zijn bak :P

Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:14:28 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_103091770
Molly vraagt zich af waar het eten blijft
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:20:10 #140
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_103092106
Mijn Pikachu is echt een kek beest
Hij rent van binnen naar buiten, van buiten naar binnen, rent over het tapijt op de bank likt aan m'n arm en sprint weer naar buiten _O-

Gister met z'n tweeën op de bank gelegen naar [REC]2 gekeken :P
Hij geniet echt op de bank met een lekker zonnetje op z'n koppie
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:35:55 #141
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103100117
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb super ervaringen met goofy in oldenzaal O+ zou daar meteen weer heengaan
Bedankt voor je mail!! Super
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103102336
Wat leuk! Een nijntjestopic. Ik ben na lange tijd konijnloos te zijn geweest weer sinds een paar maanden slaaf van een meisje. Ze heet Noga (geen Nougat dus) en het is een geweldig dier.

Zit buiten in een hok + ren maar komt ook regelmatig knuffelen op de bank of crossen over het laminaat, vindt ze niet eng. Het is echt een portret en kan enorm van haar genieten. Ze vindt zichzelf een hond ipv konijn. En als ik thuis kom en ik laat haar uit het hok dan gaat ze net zo lang rondjes om me heen rennen totdat ze haar knuffels heeft gehad.



Noga toen ik haar net had.



The look of disapproval!

Wat een knapperd he?
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:21:55 #143
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103103873
Sowieso alle foto's hier maar Noga. O+ !
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:12:08 #144
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103106889
Het is trouwens zeker dat Nijntjes niet teveel hooi kunnen krijgen? Heb Bammie net een berg gegeven....het komt wel op, that's for sure, maar het is wel mega veel...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:19:38 #145
155227 crew  Guppy
dus
pi_103106996
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 23:35 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

Bedankt voor je mail!! Super
Graag gedaan :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:12 schreef dribbel79 het volgende:
Het is trouwens zeker dat Nijntjes niet teveel hooi kunnen krijgen? Heb Bammie net een berg gegeven....het komt wel op, that's for sure, maar het is wel mega veel...
Teveel hooi bestaat niet, hoe meer hoe beter :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:30:30 #146
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103107155
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:19 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Graag gedaan :)

[..]

Teveel hooi bestaat niet, hoe meer hoe beter :Y
Schrok me trouwens het apezuur vanochtend. We hebben Bammie een soort knuffel gegeven, om tegenaan te kruipen ofzo, om de periode te overbruggen totdat ze een ander vriendje heeft...maar dat beestje heeft en witte vacht met een soort rode huid...
Ik kom binnen, had madam dat beestje blijkbaar meegenomen in het holletje (onderdeel van de kooi is een soort treeplank waar ze onder kruipen).
Toen ik daaronder keek zag ik dus wit met rode vacht en dacht dat Bammie zichzelf verwond had...bleek het dat beestje te zijn :S
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103107719
Ik moet een stopwatch kopen. Penny rent rondjes van ongeveer 9m om de bank heen alsof het een circuit is :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:34:37 #148
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103108291
Hehe...hier kan dat niet, parket is glad, dus er wordt alleen geracet op de bank ;)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:36:37 #149
155227 crew  Guppy
dus
pi_103108344
Molly heeft een oude slaapzak waar ze op kan racen :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103108694
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik moet een stopwatch kopen. Penny rent rondjes van ongeveer 9m om de bank heen alsof het een circuit is :')
De mijne ook _O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:34 schreef dribbel79 het volgende:
Hehe...hier kan dat niet, parket is glad, dus er wordt alleen geracet op de bank ;)
Ik heb 2 tapijten en daaromheen parket. Hij rent dus een rondje op het tapijt, stopt even. Kijkt naar het parket en loopt heel voorzichtig naar het andere tapijt :D
pi_103109160
Kelly snurkt :') Dat doet ze overigens wel vaker, maar toch...
pi_103123953
@dribbel, beetje laat maar toch, zonde van het verlies!!! zulke dingen hakken er altijd in! gelukkig schijnen jullie het goed op te pakken met bammie!!

@de rest, altijd lachen die leuke verhalen van anderen en hun nijnen :) de stopwatch opmerking bracht bij mij een glimlach van oor tot oor teweeg :)

juul is bij ons nog steeds aan het verharen, terwijl het nu toch echt al koud is snachts, maak ik me wel een beetje zorgen over, maar goed, ze is een bikkel en staat heel dicht tegen wild aan, dus maak ik me er ook weer niet zoveel zorgen over. urkel zit al aardig in zijn wintervet euh wintervacht. het is toch wel een stevig konijn, laten we het er maar op houden dat ie op mij lijkt...
Sla niet, Prei wel
  Moderator zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:58:14 #153
155227 crew  Guppy
dus
pi_103125205
Als je zorgt dat Juul lekker hooi heeft om in weg te kruipen 's nachts, komt dat wel goed :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:18:55 #154
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103128514
Aankomende nacht plaatselijk vorst. Ik baal er wel van omdat ik lees over verharen en die van mij heeft nog geen haar verloren sinds ik haar na de zomer heb. Gewoon helemaal geen verandering.

Heb zojuist haar hok echt helemaal volgestopt met hooi en afgedekt met zeil met een piepkleine opening. Vind het echt sneu. Overdag kan ze al van die koude lange oortjes hebben.

Als het een strenge winter dreigt te worden ga ik haar wel binnenhalen. Desnoods in een krat op een eigen kamertje.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:24:16 #155
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103128763
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:30 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
@dribbel, beetje laat maar toch, zonde van het verlies!!! zulke dingen hakken er altijd in! gelukkig schijnen jullie het goed op te pakken met bammie!!
Thnx, ze heeft vanavond een schuwe bui, maar doorgaans doet ze 't goed...ze eet, drinkt en wast zichzelf, dus ik denk dat 't goedkomt....nog ff wachten, haar nieuwe vriendje komt eraan...denk dat het voor haar het beste is...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:13:57 #156
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103141869
Welk voer hebben jullie?

Wij geven Beaphar Care+:

http://www.bunnybunch.nl/(...)are-konijnenvoer-250
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103142014
wij doen geloof ik mee met science selective (groene zak) ze vinden het iig erg lekker, urkel staat iedere ochtend en avond aan mijn benen te dansen als zijn bakkie gevuld word...
Sla niet, Prei wel
  Moderator zondag 16 oktober 2011 @ 11:22:33 #158
155227 crew  Guppy
dus
pi_103142024
Wij geven Science Selective. Zowel aan Molly als aan de cavia's :Y en dat bevalt ze goed
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 16 oktober 2011 @ 12:28:53 #159
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103143428
ik zie erg goede recensies over dit voer....misschien een overstap waard. Over het voer van Beaphar zegt men ook dat selectief eten niet zou kunnen, maar de kleinste bruine brokjes blijven vaak gewoon liggen ;)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator zondag 16 oktober 2011 @ 13:11:18 #160
155227 crew  Guppy
dus
pi_103144421
Dat laten liggen was voor mij een reden om over te stappen. Geen spijt van gehad!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 16 oktober 2011 @ 13:16:12 #161
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103144545
Hier ook Science Selective :Y Vinden ze heerlijk, ze duiken er altijd op af alsof ze nooooit eten krijgen en vallen de zak aan :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 16 oktober 2011 @ 13:39:27 #162
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103145262
Flip was grootverbruiker merken we nu, die vrat de brokjes uit het grote blik als ik ermee naar de kooi kwam...
Zal es een "proefverpakking" Science Selective halen...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103151453
Hier ook science selective, maar dan in de avond ook nog een kleine potie Mature (donkergroene zak, is voor oudere konijnen :+). Geef het voornamelijk vanwege de gebitsproblemen van Nijn, maar ze vinden het ook echt ontzettend lekker.
In de opvang krijgen de konijnen Kasper Faunafood, de zieke dieren gewone science, zogende moeders + jongen science junior en wat oude konijnen mature, de hamsters, muizen, ratjes en chinchilla's ook science die voor het specifieke dier ontwikkeld is (maar sommige dieren krijgen dit door ander voer heen gemengd).
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:44:16 #164
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_103161546
Mijn Floris en Fiona krijgen gewoon de konijnenkorrels uit de schepbakken bij de dierenwinkel. Is dat minder goed dan bijv. Science selective?
  Moderator zondag 16 oktober 2011 @ 21:04:56 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_103162912
Zolang ze alles opeten is het niet slecht :) als het gewoon die bruine korrels zijn, is het prima
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 16 oktober 2011 @ 21:58:19 #166
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103166230
Ik heb gewoon dwergkonijnenvoer dat ik meng met konijnenvoer van het merk Kenner van de Boerenbond. Daarnaast geef ik veel sla, en uit mijn kruidentuintje Basilicum, Peterselie en Selderij en iedere dag een bospeen met loof. Verder groen kruidenhooi (Kamille en Rozenbottels) en gewoon hooi. Verder maait ze het gras eet ze viooltjes en boombladeren.

Ja, er zit veel snoepeten in het voer. En het is verkeerde voeding voor een konijn dat altijd in een hokkie moet zitten. Onze nijn heeft het geluk in een eigen afgebakend tuintje te kunnen zitten van 4 bij 7 meter. Ligt inmiddels ook een boomstam in om te klimmen en te knagen. En ze heeft een eigen bloempot waar ze graag in ligt en daar groeien bosviooltjes in waarvan ze alleen de bloemetjes eet.

Ik vind het zo zielig om haar met strenge kou buiten te laten. Het hok zit stampensvol met hooi. Wil haar zo lang mogelijk laten genieten van het mooie herfstweer maar haar wel in de winter binnenhalen. Dan zal ik gewoon qua voer bix geven. (met dank aan de uitleg van Guppyfriend.)

Voer is eigenlijk afhankelijk van de leefsituatie van het konijn en niet merkafhankelijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_103166317
Mijn konijn en voorgaande konijnen eten/aten allen gemengd konijnenvoer. Megabaal vd groothandel ( dat was toen ik groot lotharinger en groot pappillon had) nu koop ik het bij dierenwinkel of supermarkt.
Nooit gebitsproblemen of iets anders meegemaakt. Alles wordt opgegeten hier.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_103166487
Mijn grote konijnen zaten altijd buiten, veel stro en hooi in het hok, en in de avond zette ik er een plank ervoor, om de ergste kou buiten te houden.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  zondag 16 oktober 2011 @ 22:13:17 #169
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103167169
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:02 schreef Dandilion het volgende:
Mijn grote konijnen zaten altijd buiten, veel stro en hooi in het hok, en in de avond zette ik er een plank ervoor, om de ergste kou buiten te houden.
Hoe deed je dat met water, Dandilion?
Ik zie het niet zo zitten namelijk en bij vorst ga ik er dan straks 20 keer in de nacht uit om te kijken of dat water niet bevroren is. Ik vind het nu al niks dat ze buiten zit. Iedere morgen denk ik dat ik niks met konijnen heb maar dan begroet ze me zo blij en helemaal schudden met haar kopje en rondspringen. En ze geeft me knuffels zoals een kat je kopjes kan geven en ze poetst me helemaal af alsof ze mij wil verzorgen.

Ik had ook verdorie echt nooit iets met konijnen behalve op mijn bord. Maar ja, die kleine rups was verdrietig toen de postduif beter bleek en uitvloog en toen kwam Lotje/Nijn in dat duivenhok. Enfin, rups kijkt er nauwelijks naar om dus ik zorg voor Nijn en ben inmiddels gewoon stapel op dat wezen. O+ .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_103169457
Mijn vorige konijn lang lang lang geleden kreeg ook gewoon goedkoop voer ( 5 gulden voor een volle emmer bij een boertje om de hoek :+), maarja... dat was in 1994 :P Ben met deze konijnen er destijds op overgeschakeld na advies van de dierenarts, supreme doet daarbij ook onderzoek naar het welzijn van kleine huisdieren en voeding, heeft nu voor konijnen met zeer specifieke klachten aangepaste voeding, wat voor honden en katten al redelijk normaal word gevonden.

Even om het verschil te laten zien:


En mijn Nijn is 5 *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door douche-eendje op 16-10-2011 23:00:35 ]
  zondag 16 oktober 2011 @ 23:46:49 #171
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103172309
Voeding hangt van de leefomstandigheden van een nijn af. Veel beweging, weinig beweging. Groente beschikbaar ja of nee.

Iemand toevallig een konijn van een jaar of dertien hier? :).
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 17 oktober 2011 @ 08:38:04 #172
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103178199
Bammie heeft plakpoep :( alle alarmbellen gaan hier af na wat er met Flip gebeurd is...maar ze eet lekker door, denk dat ze een blaadje basilicum teveel gehad heeft...

Science selective it is, wist niet dat dat zulk goed voer was (lees "zoveel beter dan Beaphar"), dacht dat wij het übervoer hadden ;)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103181176
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:13 schreef dribbel79 het volgende:
Welk voer hebben jullie?

Wij geven Beaphar Care+:

http://www.bunnybunch.nl/(...)are-konijnenvoer-250
Noga krijgt ook dit voer. Ze doet het er prima op. Alle brokjes altijd op. Maar ze is dan ook een vreetschuur.
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:32:37 #174
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103182581
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:48 schreef Laniboekje het volgende:

Noga krijgt ook dit voer. Ze doet het er prima op. Alle brokjes altijd op. Maar ze is dan ook een vreetschuur.
Dat was Flip ook, die vrat een bakje per dag leeg...let dus wel op dat ie ernaast ook genoeg hooi eet, ik wil j ons leed besparen!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103182731
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:32 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

Dat was Flip ook, die vrat een bakje per dag leeg...let dus wel op dat ie ernaast ook genoeg hooi eet, ik wil j ons leed besparen!
Ik let goed op. Naast brokjes heeft ze ook altijd een berg hooi tot haar beschikking. Eet ze niet al het hooi op, dan functioneert het ook nog als een lekker bedje voor madam om op te liggen. Ze spurt nu door de tuin. Voor het raam staat ook altijd nog een tuinbank. Springt ze er op en gaat ze pontificaal voor het raam zitten en naar binnen kijken. Tik je op het raam gaat ze er tegenaan staan of het raam likken...

De gek :')
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:01:43 #176
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103183763
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:36 schreef Laniboekje het volgende:

Ik let goed op. Naast brokjes heeft ze ook altijd een berg hooi tot haar beschikking. Eet ze niet al het hooi op, dan functioneert het ook nog als een lekker bedje voor madam om op te liggen. Ze spurt nu door de tuin. Voor het raam staat ook altijd nog een tuinbank. Springt ze er op en gaat ze pontificaal voor het raam zitten en naar binnen kijken. Tik je op het raam gaat ze er tegenaan staan of het raam likken...

De gek :')
Het raam likken?? Die beesten sporen echt niet, LOL...onze Bammie heeft vanochtend blijkbaar de bank weer eens als racebaan gebruikt...toen ik beneden kwam (m'n vriendin moet er om 5.45 uit, ik om 7.15) kwam ze niet eens overeind. is wel een teken dat ze weer beter in d'r vel zit
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103187639
Ik post hier niet zo vaak, maar gisteren zulk rotnieuws gehad.

Ik zal bij het begin beginnen.

Jinty dronk de laatste 2 weken een stuk meer dan normaal. Normaal een half flesje maximaal, maar nu ging er al een flesje per dag in. Vrijdag zelfs 1,5 flesje. Omdat we zaterdagochtend toch naar de dierenarts moesten voor vaccinaties heb ik dit meteen aangegeven. De dierenarts dacht aan nierproblemen en vroeg of ze bloedonderzoek mocht doen. Dit mocht en we konden op de uitslag wachten. Hieruit bleek dat de nierwaardes helemaal perfect waren maar de leverwaardes helemaal niet goed. Deze moeten onder de 150 zijn en bij Jinty waren ze 518!
De dierenarts had dit nog niet eerder meegemaakt en ze vroeg of ze even in de boeken mocht duiken. Helaas bleek ze het niet te kunnen vinden en ze zei dat ze er thuis meteen naar ging kijken en dat we de volgende dag (op zondag, heel netjes) om 10 uur konden bellen voor de uitslagen.

Gisteren belde ik en het eerste wat ze vroeg was hoe de eetlust van Jinty is. Deze is helemaal goed, hij valt zijn voer altijd meteen aan. Ze zei dat ze aan de hand van de uitslagen tot 2 dingen kwam. Leververvetting, door slecht eten of een levertumor. Slecht eten doet hij niet, heeft hij in het verleden wel gedaan door haakjes aan de kiezen maar volgens de dierenarts moest het ook beter worden als hij ging eten. Het eten is nu al een tijd geen probleem meer en de uitslagen waren wel slecht.
Dus.. Een levertumor.. Een echo moet uiteindelijk uitsluitsel geven maar doordat Jinty gas in zijn buik heeft is ze bang er niet doorheen te komen.
Ze zei aan de telefoon dat ze had nagedacht wat ze zou doen als het haar eigen konijn was en we zijn samen tot besluit gekomen dat we gewoon afwachten. Ik wil hem niet de stress aandoen van een narcose en als het een tumor is, is er toch niets aan te doen. Jinty lijkt geen pijn te hebben en voor momenten dat hij wel last krijgt hebben we pijnstilling op kunnen halen gisteren.
Als hij binnenkort weer moet voor de haakjes aan zijn kiezen gaat ze kijken of een echo dan zin heeft.

Bah, ik ben helemaal van slag. Jinty is pas 4 jaar en vanaf dat hij 1 is hebben we ontzettend problemen gehad rond zijn darmen en gebit. Ik heb altijd gedacht dat hij niet zo oud zou worden en al vaak gedacht dat hij het niet ging redden (stilliggende darmen, extreem veel gas) maar iedere keer kwam hij er door mijn zorgen en de fijne dierenarts er weer bovenop.
En nu is het iets waar ik zelf geen enkele invloed op kan uitoefenen en dat doet wel pijn :(
Mijn man zei gisteren dat Jinty bij heel veel andere mensen waarschijnlijk nog geen 2 was geworden en dat ik heb gedaan wat ik kon maar ik ben zo boos. Ik vind het zo oneerlijk :(

E.
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:06:16 #178
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103191844
Aaawww, kutverhaal zeg!! :( Maar ik durf te wedden dat het allemaal goed komt!

Bammie drinkt juist te weinig volgens mij...toen ze samen met Flip was ging er een flesje per dag doorheen, nu nog geen kwart.
Ik zie haar wel regelmatig drinken en eten, ze maakt een gezonde indruk, maar toch...de verhoudingen kloppen niet
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:58:37 #179
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103225597
Vanavond gaan we naar Oldenzaal om eens te zien of we een nieuw vriendje voor onze Bammie kunnen vinden...

Maar wat is nu wijsheid?? nemen we haar mee (stress) zonder te weten of er een leuk vriendje zit (ze kunnen alleen koppelen als de ram gecastreerd is) of gaan we eerst zelf even kijken of het er een lief beestje tussen zit (reserveren, laten castreren en later koppelen)??
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103226259
Ik zou voor het laatste gaan, dat je Bammie in ieder geval een onnodige rit bespaard. Dan maar 2x rijden...

Sparkling, jeetje wat naar zeg... Heeft de dierenarts het ook nog gehad over andere mogelijkheden dan voeding en een tumor? Ik heb thuis nog ergens informatie liggen over andere oorzaken van leverafwijkingen bij konijnen.
pi_103228445
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:32 schreef douche-eendje het volgende:

Sparkling, jeetje wat naar zeg... Heeft de dierenarts het ook nog gehad over andere mogelijkheden dan voeding en een tumor? Ik heb thuis nog ergens informatie liggen over andere oorzaken van leverafwijkingen bij konijnen.
Nee, niet direct. Ze heeft het wel gehad over een vervolgonderzoek van bloed en dus de echo om vast te stellen of het echt een tumor is. Ik blijf uiteraad een beetje hopen dat het iets heel anders is.
Gisteren had hij erg diarree en toen ik hem pakte was zijn buikje weer zo hard :( Toen maar gaan masseren en pijnstiller gegeven en vanochtend hetzelfde nog eens. Nu zit er weer wat meer leven in hem, gelukkig..
E.
pi_103228527
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:58 schreef dribbel79 het volgende:
Vanavond gaan we naar Oldenzaal om eens te zien of we een nieuw vriendje voor onze Bammie kunnen vinden...

Maar wat is nu wijsheid?? nemen we haar mee (stress) zonder te weten of er een leuk vriendje zit (ze kunnen alleen koppelen als de ram gecastreerd is) of gaan we eerst zelf even kijken of het er een lief beestje tussen zit (reserveren, laten castreren en later koppelen)??
Dat zou ik ook het laatste doen. Ik weet niet hoe het met jullie konijnen zit maar die van mij staat bijna doodsangsten uit in de auto. En als er een lief beestje tussen zit neem je hem in ieder geval niet voor niets mee.
E.
pi_103228649
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:55 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Nee, niet direct. Ze heeft het wel gehad over een vervolgonderzoek van bloed en dus de echo om vast te stellen of het echt een tumor is. Ik blijf uiteraad een beetje hopen dat het iets heel anders is.
Gisteren had hij erg diarree en toen ik hem pakte was zijn buikje weer zo hard :( Toen maar gaan masseren en pijnstiller gegeven en vanochtend hetzelfde nog eens. Nu zit er weer wat meer leven in hem, gelukkig..
Heeft hij die diarree vaker? Coccidiose is iets wat je eerder bij jonge konijnen ziet, maar kan ook een verstoorde leverfunctie veroorzaken.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:57:23 #184
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103230599
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:58 schreef .Sparkling. het volgende:

Dat zou ik ook het laatste doen. Ik weet niet hoe het met jullie konijnen zit maar die van mij staat bijna doodsangsten uit in de auto. En als er een lief beestje tussen zit neem je hem in ieder geval niet voor niets mee.
Nee, dat valt bij Bammie reuze mee...die is eerder nieuwsgierig dan bang, en ik denk dat m'n vriendin op de achterbank bij haar gaat zitten om 'r te aaien etc.
En ze krijgt hooi, grasjes etc. (ja, ze gaat dus mee daten)...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103231483
Als je zegt dat Bammie niet heel panisch is van autorijden zou ik haar zeker meenemen. Je kan wel samen je vriendin naar Goofy gaan om een mannetje uit te zoeken maar wie zegt dat het later klikt tussen Bammie en het nieuwe vriendje? Als je Bammie meeneemt kun je verschillende mannetjes erbij zetten om te zien hoe het gaat. Goofy kennende hebben ze ruime ervaring met koppelen dus zullen ze aan het gedrag aardig kunnen inschatten of het wat wordt of niet.

Ik weet alleen niet of Bammie gesteriliseerd (gecastreerd) is, zo niet dan natuurlijk alleen gecastreerde mannetjes proberen bij Goofy maar dat spreekt voor zich :+

Ik heb het zelf ook altijd zo gedaan, eigen konijn mee naar het asiel en dan elke keer een ander konijn erbij om te proberen. Soms was het gelijk hakken en aggressief gedoe en dat is een no-go. Mijn ervaring is dat als ze elkaar een beetje negeren het wel goed komt met koppelen thuis.
pi_103232077
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:02 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Heeft hij die diarree vaker? Coccidiose is iets wat je eerder bij jonge konijnen ziet, maar kan ook een verstoorde leverfunctie veroorzaken.
Ja, heel vaak. Zijn hele leven al.. Ik ga er even over lezen, denk dat ik de dierenarts er morgen even over bel. Jinty is niet zo jong meer en volgens mij is zijn ontlasting een paar jaar geleden al eens onderzocht maar dat weet ik niet meer zeker.
Dankjewel! :)
E.
pi_103232153
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:57 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

Nee, dat valt bij Bammie reuze mee...die is eerder nieuwsgierig dan bang, en ik denk dat m'n vriendin op de achterbank bij haar gaat zitten om 'r te aaien etc.
En ze krijgt hooi, grasjes etc. (ja, ze gaat dus mee daten)...
Dat had ik dan ook gedaan ja. Veel plezier, ik hoop dat jullie een heel leuk vriendje gaan vinden!
E.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:04:15 #188
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103232907
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:41 schreef .Sparkling. het volgende:

Dat had ik dan ook gedaan ja. Veel plezier, ik hoop dat jullie een heel leuk vriendje gaan vinden!
Ik ga op de achterbank zitten, dikke fleecetrui aan, Bammie op schoot, kan ze de hele rit poetsen ;)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:34:42 #189
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103238622
Zo, nog een half uurtje, dan gaan we met onze diva even daten...om half zes naar Oldenzaal toe...we hebben er wat voor over.
'k zal Bammie sms'en dat ze d'r feestjurk aandoet ;)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:59:16 #190
155227 crew  Guppy
dus
pi_103242088
Wat spannend!! En veel plezier, ik denk dat het vast goed gaat komen, er zitten zoveel leuke heren op het moment :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103255203
@ sparking, succes met je beestje!!! dat zijn geen goede berichten!! ik heb er ook alle vertrouwen in dat het goed komt!!!

@ dribbel! veel plezier! autorijden is voor een konijn nooit leuk, maar op de terugweg kan het alvast wat helpen met koppelen!!!
Sla niet, Prei wel
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:20:56 #192
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103257043
De enige man met wie ze het schijnt te kunnen vinden is Karel, maar Karel schiet nog met scherp...reserveren dus...Kareltje gaat dinsdag onder het mes en de 29e komt ie met ons mee...kunnen we thuis koppelen en zien of ze maatjes worden...
Als ze het niet kunnen vinden is het geen ramp, dan kunnen we hem terugbrengen...maar wij zijn al verliefd, dus onze girl went er maar aan ;)

Ps: autorijden ging gied, bammie vond de handoek in de reiskooi ergg interessant ;)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103258594
Fijn dribbel en vooral voor bammie natuurlijk!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:04:59 #194
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103267940
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:42 schreef douche-eendje het volgende:
Fijn dribbel en vooral voor bammie natuurlijk!
Absoluut, we hebben echt het idee dat ze goede maatjes kunnen worden!!
(en m'n vriendin werd gister gelijk gepoetst door karel, dus dat zat ook wel goed)

Bammie is trouwens blij met d'r mat, vanwege de gladde parketvloer gleed ze nog wel eens uit als ze de kooi in wilde springen, met alle lompheid en botsingen als gevolg...om te voorkomen dat ze een keer iets breekt, verrekt of zich op een andere manier blesseert, heb ike r maar een droogloopmat voorgelegd, zodat ze normaal en met grip een aanloopje kan nemen...ze moets er gister niets van hebben (sprong voor de mat al af waardoor ze helemaal half in de kooi terecht kwam), maar vanochtend liet ze zien dat ze precies weet hoe het moet.

"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103316659
Is dat de karel? Dat moet wel goedkomen, knappe vent! O+
  donderdag 20 oktober 2011 @ 10:52:11 #196
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103316774
quote:
17s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:48 schreef douche-eendje het volgende:
Is dat de karel? Dat moet wel goedkomen, knappe vent! O+
Dat is de Karel ja ;)

Karel wordt a.s. dinsdag gecastreerd en we gaan hem 29 oktober ophalen. Dan mag ie op 8 november koppelen met Bammie en kunnen ze samenwonen.
Ik zit alleen met de naam Karel, dat vind ik niks...en hij luistert er toch niet naar...dus: andere naam.

Und: Karel is een beetje knokig, hij is 10 maanden en is minder stevig dan Bammie (is 3 inmiddels), is dat normaal?? Dat de "magerheid" afhankelijk is van de leeftijd...

Verder was ik vanochtend weer bijna een boterham kwijt toen madam de bank over kwam stieren..."hey, broodje, knaag, sleep, bijna weg"
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:16:11 #197
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103317550
2 vraagjes: hoe risicovol is dat castreren?? Flip had nergens last van, die heeft volgens mij meer last gehad van het toedienen van de pijnstilling dan van de hele operatie.

En: hoe wijs is het om Bammie te laten steriliseren/ castreren? Die heeft nu al redelijke moodswings en ik lees dat voedsters 50 tot 80% kans hebben op baarmoederkanker.
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator donderdag 20 oktober 2011 @ 12:42:46 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_103320859
Karel zal snel meer vlees op de botten krijgen hoor. In een asiel zitten is niet leuk en veel konijnen eten daardoor gewoon wat minder goed. Straks heeft ie rust, veel liefde en lekkers, en dan komt ie snel bij, let maar op

Rammetjes castreren valt mee. En goofy heeft heel veel ervaring, dus als je Karel ophaalt, zal ie al helemaal up to date zijn.

Een voedster castreren is ingrijpender. Molly is wel gecastreerd, zal vanavond dat verhaal eens opzoeken :Y het is allemaal goed gekomen, maar niet iets om te onderschatten. Hoe oud is Bammie?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103321181
zozo na enige tijd geleden hier een vraag te hebben gesteld, ga ik morgen mn konijn ophalen :)
alleen twijfel ik wel, heb een konijn uit een prima opvang uitgezocht, lief beestje, al vond ze mij nog niet zo leuk :)

Bij de vrouw van de opvang was ze heel aanhankelijk, maar voor mij was ze nog een beetje schuw. Maar zo'n konijn verdient ook een kans vind ik, die mevrouw vertelde dat het bij haar ook een dikke maand duurde voordat ze in de buurt durfde te komen. en dat ze zo reageert op alle mensen die komen kijken. Vertrouwen duurt kennelijk lang bij dit konijn. Maar ach anders blijft ze misschien wel eeuwig in de opvang en dat vind ik ook zo zielig

we gaan het beleven, dit weekend foto's
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Moderator donderdag 20 oktober 2011 @ 12:53:33 #200
155227 crew  Guppy
dus
pi_103321279
Wat leuk, en goed dat je zo'n beestje ook een kans geeft! Molly is er ook zo een. Die zou ook eeuwig in de opvang zitten.

Tijd, rust, liefde en lekkere wortels halen elk konijn over :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103321419
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:53 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat leuk, en goed dat je zo'n beestje ook een kans geeft! Molly is er ook zo een. Die zou ook eeuwig in de opvang zitten.

Tijd, rust, liefde en lekkere wortels halen elk konijn over :Y
en anders wordt het vanzelf ~:)

nee grapje
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Moderator donderdag 20 oktober 2011 @ 12:59:39 #202
155227 crew  Guppy
dus
pi_103321540
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:57 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

en anders wordt het vanzelf ~:)

nee grapje
Molly is al zo taai, die houden we nou maar gewoon ;')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 20 oktober 2011 @ 13:00:02 #203
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103321565
Wat is Karel leuk :D Dat plukje haar op z'n kopje _O-

Hopelijk klikt het goed met Bammie! *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 20 oktober 2011 @ 13:07:07 #204
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103321868
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe oud is Bammie?
3 jaar...give or take een paar maanden (ook een 2e hands ;) )
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 20 oktober 2011 @ 13:09:20 #205
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103321954
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:50 schreef RanTheMan het volgende:
zozo na enige tijd geleden hier een vraag te hebben gesteld, ga ik morgen mn konijn ophalen :)
alleen twijfel ik wel, heb een konijn uit een prima opvang uitgezocht, lief beestje, al vond ze mij nog niet zo leuk :)

Bij de vrouw van de opvang was ze heel aanhankelijk, maar voor mij was ze nog een beetje schuw. Maar zo'n konijn verdient ook een kans vind ik, die mevrouw vertelde dat het bij haar ook een dikke maand duurde voordat ze in de buurt durfde te komen. en dat ze zo reageert op alle mensen die komen kijken. Vertrouwen duurt kennelijk lang bij dit konijn. Maar ach anders blijft ze misschien wel eeuwig in de opvang en dat vind ik ook zo zielig

we gaan het beleven, dit weekend foto's
Weet je wat voor je konijntje super zou zijn? Een stelletje! We merkten het aan Bammie, ze werd echt een heel ander (leuker) konijn toen Flip erbij kwam...
Maar vooropgesteld super dat je een konijntje uit de opvang neemt...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103322619
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:09 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

Weet je wat voor je konijntje super zou zijn? Een stelletje! We merkten het aan Bammie, ze werd echt een heel ander (leuker) konijn toen Flip erbij kwam...
Maar vooropgesteld super dat je een konijntje uit de opvang neemt...
Tsja laten we eerst maar beginnen met 1 :) ze zit nu ook al apart van de andere konijnen daar..

Maar ik twijfel nog over het volgende: ik ga vanavond een kooi halen voor binnen, ook al is het maar 1 konijn, zal ik dan een enkele kooi halen of 1 met 2 etages, iets meer bewegingsvrijheid, wat vinden jullie?

daarnaast kan ze gewoon vrij rond lopen als we thuis zijn door de woonkamer
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  donderdag 20 oktober 2011 @ 14:29:18 #207
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103325615
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:23 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Tsja laten we eerst maar beginnen met 1 :) ze zit nu ook al apart van de andere konijnen daar..

Maar ik twijfel nog over het volgende: ik ga vanavond een kooi halen voor binnen, ook al is het maar 1 konijn, zal ik dan een enkele kooi halen of 1 met 2 etages, iets meer bewegingsvrijheid, wat vinden jullie?

daarnaast kan ze gewoon vrij rond lopen als we thuis zijn door de woonkamer
wij hebben nu een enkele kooi van 140...maar twijfel ook aan een dubbele...met etages...waar vind je die?

-edit- 2 etages!!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103326657
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_103327496
Hoe meer bewegingsvrijheid hoe leuker konijnen zijn, vind ik zelf. De schuwe, agressieve konijnen in de opvang hebben vaak in te kleine hokken gezeten of werden continu lastig gevallen door verplicht aaien.
Het heeft bij mijn Kelly bijna 2 jaar geduurd voordat ze mij niet meer zo vreselijk eng vond... dat was dus afgelopen mei, die 2 jaar ;). Inmiddels mag ik haar zo af en toe eens aanraken, afhankelijk van hoe mevrouw haar humeur is die dag.
Ik heb deze:

En je hebt hem ook al in een dubbele versie:

Die zijn nog ruimer dan de standaard dubbele kooien :) Het is alleen wel een onding met schoonmaken, maarja... Het is niet anders.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:29:26 #210
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103328127
Ik ben nog steeds fan van mijn hok ook! Twee verdiepingen, een buitenhok dan wel, van hout. Ziet er zo knus uit in de woonkamer :+ En de binnenbak kan eruit gehaald worden, wat wel weer handig is met schoonmaken. De benedenverdieping stofzuigen we meestal, dat is wel wat gerommel met het hok optillen enzo :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103328148
Ik vind het sowieso niks om een konijn binnen te houden.
Liever buiten met meer ruimte :Y
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_103328205
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik ben nog steeds fan van mijn hok ook! Twee verdiepingen, een buitenhok dan wel, van hout. Ziet er zo knus uit in de woonkamer :+ En de binnenbak kan eruit gehaald worden, wat wel weer handig is met schoonmaken. De benedenverdieping stofzuigen we meestal, dat is wel wat gerommel met het hok optillen enzo :+
Voordeel van die hokken is dat je ze ook nog kunt schilderen in een minder verschrikkelijk kleurtje dan de binnenkooien :+
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:37:10 #213
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103328478
da's ook wel een vet idee...het buitenhok naar binnen halen!!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:38:38 #214
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103328543
quote:
17s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:31 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Voordeel van die hokken is dat je ze ook nog kunt schilderen in een minder verschrikkelijk kleurtje dan de binnenkooien :+
Oui! Al is de mijne al een geweldig prachtige kleur groen B-) :+ (zie pagina 2 van dit topic :P)

Nadeel van houten hok: ze vreten delen op :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:11:42 #215
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_103362802
Mijn nieuwe buitenhok is ook al voor een groot deel weggeknaagd idd :P
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:04:53 #216
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103369071
Wat een watje ben ik: we gaan een nachtje weg, rijden straks om 14u weg en zijn max 24 uur weg, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ons meisje Bammie voor 24 uur alleen te laten...ik moet en zal irmand hebben die in ieder geval vanavond / morgenochtend even gaat kijken, voeren en in ieder geval even gaat aaien...

Je raadt het trouwens al, madam komt nu d'r kooi niet uit, nu ze nog los kan lopen...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103372841
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:38 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oui! Al is de mijne al een geweldig prachtige kleur groen B-) :+ (zie pagina 2 van dit topic :P)

Nadeel van houten hok: ze vreten delen op :')
Bouwmarkt, hoekprofielen ;)
pi_103381673
Nee, ze vinden elkaar echt niet leuk :+ /flauw



pi_103385345
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 18:01 schreef douche-eendje het volgende:
Nee, ze vinden elkaar echt niet leuk :+ /flauw

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Awww!

Ziet dat er ff knus uit!
  Moderator zaterdag 22 oktober 2011 @ 05:56:11 #220
155227 crew  Guppy
dus
pi_103408124
Molly heeft dit hok:


Het is een Ferplast Rabbit 100 Double. Heel tevreden mee, en Molly ook. We hebben wel het trapje aangepast, want dat was wat glad. We hebben er wat latjes op getimmerd, nu kan ze makkelijk naar boven.

Ik ben vroeg wakker, want m'n vriend moest werken, en daarom ben ik nu ook wakker... Dus ik uit bed en Molly dus ook maar los gelaten. Die rent nu als een debiel door de kamer over de slaapzak, via de bank naar d'r hok en weer terug naar de slaapzak :') Malloot
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103446242
Oef, Noga heeft een nieuw grapje bedacht.

Noga is eigenhuis bezitster van een buitenhok met ren daaronder. Iedere avond sluit ik het trappengat af anders gaat Noga de gehele nacht aan het houtwerk van de ren knagen (dit doet ze alleen 's nachts en alleen aan het onderste gedeelte van het hok). Dit gaat al sinds ik haar heb prima, ze weet ook precies wanneer het tijd is dat ze in het nachthok moet verblijven. Maar nu heeft ze sinds twee dagen een ander handigheidje... Ze trekt het ijzerdraadje waarmee het drinkflesje vastzit los met als gevolg dat haar drinkflesje 's ochtends op de grond ligt. Misschien al de hele nacht, misschien net een halfuurtje. Iets wat ik er tegen kan doen?
  Moderator zondag 23 oktober 2011 @ 15:02:57 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_103454347
Zorgen voor afleiding? En anders, drinkflesje eruit, en bakje neerzetten?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 24 oktober 2011 @ 08:53:59 #223
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103486959
Zoiets ja, of een tweede ijzerdraadje, of een tijdje vastzetten met een tie rap, of iets anders wat ze niet loskrijgt...dan is de lol er snel af en kijkt ze er niet meer naar om...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103487722
JEEEHHH

Maxima (zo heet ze) heeft ons hart verovert :) vrijdag was ze nog doodsbenauwd, zaterdag ging ze pas voor het eerst eten en drinken, en gisteren avond sprong ze voor het eerst uit dr kooi en ging op onderzoek door onze woonkamer, totdat de vaatwasser begon te borrelen, daar schrok ze zo van toen ze de keuken aan het ontdekken was B-) Na terug te spurten naar dr hok kwam ze na een uurtje maar eens kijken welke grote vreemde wezens er op de bank zaten, maar dichtbij komen, ho maar :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_103490444
Ik heb vanochtend het hok schoongemaakt maar zag iets raar bij het konijn zijn mond zitten.
Ofja eigenlijk zit het ernaast nog net in de vacht rechts onder naast zijn bek.
Het leek op een zwart haakje.
Ik ben er niet helemaal gerust op.
Iemand enig idee?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 24 oktober 2011 @ 11:40:06 #226
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_103490719
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 11:31 schreef Miniem het volgende:
Ik heb vanochtend het hok schoongemaakt maar zag iets raar bij het konijn zijn mond zitten.
Ofja eigenlijk zit het ernaast nog net in de vacht rechts onder naast zijn bek.
Het leek op een zwart haakje.
Ik ben er niet helemaal gerust op.
Iemand enig idee?
Zegt me zo niets. Kun je er een foto van maken misschien?
pi_103490757
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 11:40 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Zegt me zo niets. Kun je er een foto van maken misschien?
Nogal lastig :P
Maar ik kan het proberen.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_103490886
Gelukt :P
Hij zat toevallig net te eten :P

Erop klikken voor vergroting.
Je ziet het niet heel duidelijk omdat zijn vacht ervoor zit.
Maar dat zwarte dingetjes rechts bij zij bek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 24 oktober 2011 @ 12:03:33 #229
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103491595
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 11:44 schreef Miniem het volgende:
Gelukt :P
Hij zat toevallig net te eten :P

Erop klikken voor vergroting.
Je ziet het niet heel duidelijk omdat zijn vacht ervoor zit.
Maar dat zwarte dingetjes rechts bij zij bek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het zit toch niet in z'n bek, denk ik?? En als ik het zo zie is het een vuiltje of een restantje blindedarmkeutel ;)
maar er zijn betere profs die dat beter kunnen beoordelen ;)

-edit- je zegt "hij zat te eten" da's een goed teken iig...dus een haakje zal 't niet zijn, dan hebben ze last met eten...maak je nu niet druk, als ie eet, is 't goed...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103491646
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:03 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

het zit toch niet in z'n bek, denk ik?? En als ik het zo zie is het een vuiltje of een restantje blindedarmkeutel ;)
maar er zijn betere profs die dat beter kunnen beoordelen ;)
Ah, en is dat erg? :P
Kreeg het er zo niet af omdat hij steeds zijn kop wegdraait.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_103497446
Het zit volgens mij toch echt vast aan hem.
Als ik er probeer aan te komen draait ie zijn kop weg of schrikt hij.
Weet iemand toevallig wat het kan zijn?
Zie ook foto hierboven.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_103497765
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:42 schreef Miniem het volgende:
Het zit volgens mij toch echt vast aan hem.
Als ik er probeer aan te komen draait ie zijn kop weg of schrikt hij.
Weet iemand toevallig wat het kan zijn?
Zie ook foto hierboven.
Als een viesje vast zit in de haren dan krijg je dat er nauwelijks uit. En ze vinden het inderdaad meestal niet leuk als je het er uit probeert te halen, zeker als het op het koppie is. Ik knip het plukje haren met het viesje vaak er uit, maar dat zou ik op die plek niet doen. Dat is echt een heel gevoelig plekje. Je zou het kunnen proberen weg te krabben maar vraag me af of je hem daarmee moet plagen als hij er zelf geen last van heeft.
pi_103497831
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:51 schreef Lily1987 het volgende:

[..]

Als een viesje vast zit in de haren dan krijg je dat er nauwelijks uit. En ze vinden het inderdaad meestal niet leuk als je het er uit probeert te halen, zeker als het op het koppie is. Ik knip het plukje haren met het viesje vaak er uit, maar dat zou ik op die plek niet doen. Dat is echt een heel gevoelig plekje. Je zou het kunnen proberen weg te krabben maar vraag me af of je hem daarmee moet plagen als hij er zelf geen last van heeft.
Oke, bedankt. :)
Maakte me wat zorgen :@
Hopelijk gaat het vanzelf wel weg.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_103497906
Lijkt gewoon een beetje vies, houd het even in de gaten. Als de haakjes hier erg zijn wilt Nijn ook nog wel eens vlekjes rond zijn smoeltje hebben voordat de klachten echt doorzetten.
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:01:59 #235
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_103498261
Ziet er inderdaad gewoon uit alsof het een restantje blindedarmkeutel of zo is wat hard is geworden. Zien we hier soms ook wel eens in de vacht van onze konijnen (maar dan op hun rug of zo). Zoals hier boven al is gezegd: als je konijn er geen last van heeft zal ik er niets aan doen. Misschien als je konijn zich gaat wassen dat hij het zelf wel weghaalt.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:31:21 #236
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103533147
Gister een primeur: Bammie maakte een bunnyflop op de bank, vlak naast me...dat ziet er niet uit, zie je ineens je konijn op z'n zij liggen, pootjes omhoog...eerste schrik je, maar dan zie je 'r terudraaien en je aankijken van "wat?"

Maf beest
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:32:04 #237
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103533160
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 15:01 schreef dutchdevil het volgende:
Ziet er inderdaad gewoon uit alsof het een restantje blindedarmkeutel of zo is wat hard is geworden. Zien we hier soms ook wel eens in de vacht van onze konijnen (maar dan op hun rug of zo). Zoals hier boven al is gezegd: als je konijn er geen last van heeft zal ik er niets aan doen. Misschien als je konijn zich gaat wassen dat hij het zelf wel weghaalt.
Spiegeltje ophangen, misschien ziet ie het viesje niet ;)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103534655
Dribbel, hier flopt Nijn ook regelmatig bovenop Kelly. Helemaal geen gezicht!
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:19:11 #239
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_103535679
1 van onze konijnen (Gommie) heeft een nieuwe slaapplek gevonden voor overdag. Zodra het hok open is (ik ben toevallig deze week vrij, normaal gesproken zitten ze in hun hok als wij werken) gaat hij bijna meteen de woonkamer uit, trap op, overloop over en onze slaapkamer in en dan gaat hij onder ons bed slapen. Over het algemeen blijft meneer daar dan gewoon de hele middag liggen (of tot je hem een keer zelf naar beneden haalt). En we hoeven het ook niet te proberen om hem daar weg te jagen want dan begint meneer te mopperen :P
pi_103536970
Dachten wij slim te zijn met een robotstofzuiger voor alles wat de beesten achterlaten, maakt dat ding het tapijt kapot. Zit nog steeds even te denken om de woonkamer (hun territorium :') ) konijn-proof te maken. Ik durf gewoon niet de kamer uit met alle kabels etc.

Oh, en een kastje van de Ikea vinden ze heel lekker :'). Klimmen er altijd in en knagen aan de voorkant }:|
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  Moderator dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:45:51 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_103538333
Onze robotstofzuiger laat het vloerkleed gewoon heel hoor :)

Molly vindt het bijzettafeltje ook heel lekker. En de boeken in de kast ook, en de stoel :') al blijft ze er tegenwoordig wel van af
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103540668
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Onze robotstofzuiger laat het vloerkleed gewoon heel hoor :)

Molly vindt het bijzettafeltje ook heel lekker. En de boeken in de kast ook, en de stoel :') al blijft ze er tegenwoordig wel van af
Er zijn enkele losse delen, vooral te wijten aan de konijnen die het ook een leuk speeltje vinden in hoeken. Deze losse 'haartjes' worden dan erin gezogen en daardoor loopt ie vast. Helaas, het was een goed idee geweest. :')

Maar het wordt wel tijd voor kabelgoten en wat versperringen voor de knagers.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_103625630
Het was toch geen vuiltje.
Je kan het vergelijken met een grote splinter.
Mijn pa heeft het eruit getrokken met een pincet.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 27 oktober 2011 @ 15:53:23 #244
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103626998
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:16 schreef Miniem het volgende:
Het was toch geen vuiltje.
Je kan het vergelijken met een grote splinter.
Mijn pa heeft het eruit getrokken met een pincet.
kwam het uit het hooi ofzo??
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 27 oktober 2011 @ 15:53:52 #245
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103627021
Zo, de castratie van Karel (we noemen hem Joep) is prima gegaan, zonder verder tegenbericht zaterdag ophalen!!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103627024
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:53 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

kwam het uit het hooi ofzo??
Geen idee. :N
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_103629145
Nou onze Maxima blijft ook een enorme randebiel..

Ze is nog altijd doodsbang voor ons, als we thuis staan vertikt ze het uit dr kooi te komen, als we naar bed gaan, steekt ze dr kop over de rand zodat we niet het hekje dicht kunnen doen..
En als we hem dan eindelijk dicht hebben, dan gaat ze als een debiel rondjes rennen door dr kooi en vliegt het zaagsel door de hele woonkamer :)

Daarnaast eet ze de godsganze dag door, hooi is echt niet aan te slepen..
Aaien boven de neus wil, maar zodra je dr ergens anders aan wilt raken springt ze wel en maakt ze een grommend geluid

Maf beest, moet nog maar even wennen aan ons denk ik
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:44:59 #248
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103629295
jup, duurde bij ons ook maaaanden...hand in de kooi: aaarggghhh (konijnenwoede)...willen aaien:aaarggghhh (konijnenwoede)...aan dr voerbak zitten: aaarggghhh (konijnenwoede)
hooi in de kooi (hehe) doen: aaarggghhh (konijnenwoede)

en nu?? ze komt naar je hand toe in de kooi, koppie op standje "aai me" voeren kan zonder problemen...bunnyflops, op schoot...languit op de bank, geen probleem en het mooiste...plof, op schoot springen om geknuffeld te worden...

alles komt goed...

PS: is de vloer niet eng/ glad?? misschien durft ze niet over de vloer heen
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103629407
nee het is meer dat ze echt niet durft. Heb dr al een keer uitgehaald en 2 meter buiten dr kooi gezet. Ging ze echt op en neer (omhoog met dr kop enzo) en ze kroop bijna terug naar dr kooi en dan echt de laatste meter als een speer.. dikke schijtert

en nog een foto van de eerste dag toen ze nog in shock was van dr verhuizing:


[ Bericht 27% gewijzigd door RanTheMan op 27-10-2011 16:53:36 ]
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  donderdag 27 oktober 2011 @ 17:04:52 #250
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103630113
denk dat ze een partner in crime nodig heeft, een maatje om de wereld mee te verkennen...
flip kwam de kooi ook niet uit, totdat bammie hem praktisch meenam...gingen ze samen de kamer door...waar zij liep, kwam hij achteraan...gelijk bassie en adriaan
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103630277
hmm dat zou kunnen, maar das niet helemaal de bedoeling, even aanzien nog :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_103633902
Hier lopen ze los rond, maar alleen op een kleed. Koude gladde vloeren durven ze niet op ;)
pi_103638903
quote:
17s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:33 schreef douche-eendje het volgende:
Hier lopen ze los rond, maar alleen op een kleed. Koude gladde vloeren durven ze niet op ;)
de vloerverwarming staat aan :7
en onze vloer is leisteen en heeft relief, dus zeker niet glad
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Moderator donderdag 27 oktober 2011 @ 20:20:05 #254
155227 crew  Guppy
dus
pi_103638925
Molly is ook nog steeds geen knuffelbeest. Zal ze wel nooit worden denk ik
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 27 oktober 2011 @ 20:22:22 #255
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_103639023
We hebben sinds vandaag een vriend erbij; een kat.. Tot nu toe zijn de konijnen wat angstig en lijkt de kat ze vooral al speelgoed/prooi te zien. Het is voor ons even afwachten dus wat er gaat gebeuren. Gelukkig valt de kat de konijnen verder niet lastig dus dat scheelt al. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_103639552
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:19 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

de vloerverwarming staat aan :7
en onze vloer is leisteen en heeft relief, dus zeker niet glad
Zet er ook eens wat speelgoed neer, een grote kartonnen doos bijvoorbeeld. Een wild konijn zal ook nooit een grote open ruimte zomaar ingaan, dat kan gevaarlijk zijn.
pi_103640100
Dank voor de tip, denk je dat ze dr dan uit komt? Heb t met sla geprobeert 5cm buiten de kooi, maar daar komt ze dr niet voor uit, en als ik t op de rand van de kooi leg is het weg voordat je kan knipogen.....
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_103645342
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:45 schreef RanTheMan het volgende:
Dank voor de tip, denk je dat ze dr dan uit komt? Heb t met sla geprobeert 5cm buiten de kooi, maar daar komt ze dr niet voor uit, en als ik t op de rand van de kooi leg is het weg voordat je kan knipogen.....
Al eens overwogen om gewoon haar neer te zetten en zelf erbij op de grond te gaan liggen? Dan kun je haar eten uit je hand voeren. Maak het interessant en vertrouwd.
pi_103646602
quote:
17s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:00 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Al eens overwogen om gewoon haar neer te zetten en zelf erbij op de grond te gaan liggen? Dan kun je haar eten uit je hand voeren. Maak het interessant en vertrouwd.
op het moment dat ik mn handen achter haar ogen beweeg springt ze weg en gaat ze gillen, dus oppakken is niet zo'n succes nog :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_103646684
Lusten jullie konijnen wortels?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 27 oktober 2011 @ 22:23:11 #261
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_103646944
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:19 schreef Miniem het volgende:
Lusten jullie konijnen wortels?
jaaaa, maar eigenlijk krijgen ze die nooit :'). Ze vinden brood ook heel lekker, dus dat krijgen ze ook regelmatig.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_103647103
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:23 schreef monsterd. het volgende:

[..]

jaaaa, maar eigenlijk krijgen ze die nooit :'). Ze vinden brood ook heel lekker, dus dat krijgen ze ook regelmatig.
Oke :D

Mijn konijn lust namelijk geen wortels.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 27 oktober 2011 @ 22:27:13 #263
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_103647190
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:19 schreef Miniem het volgende:
Lusten jullie konijnen wortels?
Al onze konijnen lustten (huuu dubbel t, why ;() wortels :Y.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_103647608
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:17 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

op het moment dat ik mn handen achter haar ogen beweeg springt ze weg en gaat ze gillen, dus oppakken is niet zo'n succes nog :)
Het kost tijd, geef haar ook die tijd :)
  donderdag 27 oktober 2011 @ 22:41:10 #265
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103648192
Brood ja, als ze iets lekker vinden! Elke ochtend ben ik een korstje kwijt...maar wel met mate
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:41:40 #266
233296 Eisoep
staar me na, kwijlen mag!
pi_103669776
Even een vraagje onder de nijnenbaasjes.
wie laat zijn nijn het hele jaar buiten?
ik heb dus een vlaamse reus en die leeft nu 2 a 3 jaar buiten.
hij is samen met een kipje en een haantje in het ''nachthok'' met superveel stro.
maar meneer gaat in de vrieskou lekker buiten liggen of als er sneeuw is gaat hij letterlijk midden in de sneeuw liggen.
is dit schadelijk of zal ik hem dit jaar gewoon weer zijn gang laten gaan.
hij is de vrijheid gewend in het kippenhok dus naar binnen is denk ik erg kut voor hem.
hoe doen jullie het allemaal in de wintermaanden?
pi_103671447
Mijn konijn zit heel het jaar buiten.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:27:54 #268
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103671578
die van ons het hele jaar binnen...als de achterdeur openstaat denkt ze er niet aan om de drempel aan te raken

-edit- da's nie waar trouwens, we hebben een buitenhok waar stro in ligt, dus het is ooit gebruikt...denk ik
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103672352
Als ze het koud hebben zoeken ze vanzelf wel de warmte op. Hier zitten ze binnen bij gebrek aan buitenruimte. En nog 3 uur en dan ga ik ze wegbrengen naar de oppas, ga die 2 drollen missen.
pi_103680091
Noga zit in principe het hele jaar buiten of het moet echt -10 vriezen. Dan gaat mijn geweten optreden en mag ze naar binnen. Maar het is niet goed voor een konijn om al te veel te wisselen van temperatuur; dus de ene dag buiten en de andere dag binnen. Is ook slecht voor onderhoud van hun vacht, dan weten ze van gekkigheid niet meer wanneer te wisselen.

Nu is Noga toevallig wel ff bij me binnen. Lekker op bed, beetje knuffelen en gek doen.

pi_103680117
Kunnen jullie de foto overigens zien? Aangezien hij direct van mijn Facebook is en deze wel beschermd is.
pi_103680211
Ik zie hem.
Wat een langoor. :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_103680449
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 19:30 schreef Miniem het volgende:
Ik zie hem.
Wat een langoor. :P
Tis een konijn.

:')

Qua lange oren valt het overigens wel mee. Heb normaal konijnen met veel langere oren, vind het bij Noga nog enorm meevallen.
pi_103680488
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 19:34 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Tis een konijn.

:')

Qua lange oren valt het overigens wel mee. Heb normaal konijnen met veel langere oren, vind het bij Noga nog enorm meevallen.
Ik zie dat het een konijn is :')
Maar hij heeft wel lange oren. :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_103680998
Overigens nog nooit meegemaakt! Dat konijnen snorharen wisselen. Noga is zich lekker aan het poetsen hier op bed en ik zie ineens een hele lange, dikke, witte haar liggen. Is het gewoon een van haar snorharen die eraf gevallen is. Wel cool! Die snorhaar houd ik :D
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:47:37 #276
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103681146
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 19:35 schreef Miniem het volgende:
Ik zie dat het een konijn is :')
ik twijfelde nog even :P
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103681244
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 19:47 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

ik twijfelde nog even :P
Begon bijna te denken dat het een haas is met die lange oren _O-
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_103681310
Nou, nou. Beetje lief zijn voor Noga he! Het is toevallig wel een knapperd.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:48:11 #279
155227 crew  Guppy
dus
pi_103684362
dribbel, veel plezier met het ophalen van Karel, morgen *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:30:07 #280
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103699500
Jaaaaa, gegeten, gedoucht, op naar Oldenzaal...Karel (joep) gaat naar Veenendaal...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:05:29 #281
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103707421
de terugweg was wat stressvol, al viel dat na een half uur reuze mee...meneer heeft een mooi ingericht hok, heeft al gesnuffeld aan bammie en z'n merk achtergelaten, wat sproeien die beesten hard zeg!
zit nu hooi te kanen en heeft de brokjes ook al gevonden...zit zich te wassen en ligt languit op de plank (foto's volgen)...heb 'm alleen nog niet zien drinken...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:29:35 #282
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_103708170
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 09:30 schreef dribbel79 het volgende:
Jaaaaa, gegeten, gedoucht, op naar Oldenzaal...Karel (joep) gaat naar Veenendaal...
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 15:05 schreef dribbel79 het volgende:
de terugweg was wat stressvol, al viel dat na een half uur reuze mee...meneer heeft een mooi ingericht hok, heeft al gesnuffeld aan bammie en z'n merk achtergelaten, wat sproeien die beesten hard zeg!
zit nu hooi te kanen en heeft de brokjes ook al gevonden...zit zich te wassen en ligt languit op de plank (foto's volgen)...heb 'm alleen nog niet zien drinken...
Oeeh, foto's van je nieuwe nijn!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:44:04 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_103708731
Komt vast goed Dribbel :) als ie al hooi eet en z'n brokjes drinkt. Is ie een flesje gewend, of een bakje? Als je dat niet zeker weet, kun je het voor de zekerheid even allebei doen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:07:46 #284
352784 Spiky-Hair
but not really
pi_103711370
Blauwblauw!

in het zonnetje...



slaaphoofdje...

The only time you run out of chances is when you stop taking them.
pi_103718186
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:07 schreef Spiky-Hair het volgende:
Blauwblauw!

in het zonnetje...

[ afbeelding ]

slaaphoofdje...

[ afbeelding ]
O+

Die ligt lekker te genieten.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:13:16 #286
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103721317
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:41 schreef Eisoep het volgende:
Even een vraagje onder de nijnenbaasjes.
wie laat zijn nijn het hele jaar buiten?
ik heb dus een vlaamse reus en die leeft nu 2 a 3 jaar buiten.
hij is samen met een kipje en een haantje in het ''nachthok'' met superveel stro.
maar meneer gaat in de vrieskou lekker buiten liggen of als er sneeuw is gaat hij letterlijk midden in de sneeuw liggen.
is dit schadelijk of zal ik hem dit jaar gewoon weer zijn gang laten gaan.
hij is de vrijheid gewend in het kippenhok dus naar binnen is denk ik erg kut voor hem.
hoe doen jullie het allemaal in de wintermaanden?
Wat een toffe post om te lezen. Ik zat ook in de rats omdat we nu voor de winter staan.
Maar iemand (excuus, ik weet gewoon echt niet meer wie) gaf mij hier gewoon het advies het beestje overdag buiten te laten, ook in de sneeuw. Het ene konijn is het andere niet maar als ze het zat zijn zoeken ze hun nest wel weer op. Ik vond dat een heel logisch antwoord ook eigenlijk.

Haal nijn daarom ook niet binnen tenzij het extreem hard gaat vriezen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_103721347
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:07 schreef Spiky-Hair het volgende:
Blauwblauw!

in het zonnetje...

[ afbeelding ]

slaaphoofdje...

[ afbeelding ]
Maatje 48. :D.
I´m back.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:14:24 #288
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103721364
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:07 schreef Spiky-Hair het volgende:
Blauwblauw!

in het zonnetje...

[ afbeelding ]

slaaphoofdje...

[ afbeelding ]
Wat leuk! Ze genieten wel met dit weer ook he.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 30 oktober 2011 @ 09:59:46 #289
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103734135
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 15:29 schreef monsterd. het volgende:

Oeeh, foto's van je nieuwe nijn!








Heb 't idee dat we Joep al jaren hebben, hij at net een klein blaadje basilicum uit m'n hand en ligt heerlijk languit op z'n plankje te relaxen...alleen zo jammer dat ie nog anderhalve week "binnen" moet blijven...maar meneertje heeft het goed naar z'n zin, eet veel hooi, stro en zat net ook aan z'n brokjes...en aan het geluid te horen is ie ook aan het drinken...
Wel leuk om te zien: elke keer als Bammie is langsgeweest gaat ie direct z'n knuffel poetsen.

Toen we gister thuiskwamen hebben we gelijk z'n hok in orde gemaakt (top van opvang Goofy dat we gewoon een kooi mochten lenen) en hem erin gelaten. We dachten dat dit gepaard zou gaan met een hoop gestamp, maar meneer begon gelijk aan het hooi en zichzelf te wassen.

Aangezien het vandaag zondag is, zullen er vandaag nog meer foto's volgen (als iemand de OP aan wil passen, daar zie ik Flip nog in staan)

Excuses voor de brakke blackberry foto's en de brakke gordijnen ;)

PS: Joep heette voorheen Karel
PS2: Joep is die wit met zwarte (ex ram) en Bammie is onze diva
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  zondag 30 oktober 2011 @ 10:23:27 #290
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103734538
Joep went al snel aan onze lazy sunday, topper!


eten?! ik wil eten, basilicumblaadje en snel!


wat een knappe vent is het toch!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 10:27:58 #291
155227 crew  Guppy
dus
pi_103734638
Wat passen ze qua looks al goed bij elkaar :o

En wat is Joep relaxed! O+

Goed te horen dat jullie zo goed geholpen zijn bij Goofy. Helemaal wat ik ook gewend ben daar. Wat vindt Bammie ervan, dat ie er is?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103735036
Joep!

O+

Noga is de tuin aan het onveilig maken op dit moment. Heerlijk zo'n afgebakende tuin, ze kan nergens heen, geen gekke dingen eten etc. Beest heeft weer de tijd van haar leven.
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:37:52 #293
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_103740685
Ik heb even een vraagje!
Ik heb sinds gisteren een 6 weken oud dwergkonijntje, is het verstandig om hem tot het voorjaar binnen te houden of kan ik hem beter buiten zetten (ivm met zijn wintervacht!)

bvd O+
Sen ve ben - Aşkımız ömür boyu sürecek
pi_103745162
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:37 schreef IShotTheMaid. het volgende:
Ik heb even een vraagje!
Ik heb sinds gisteren een 6 weken oud dwergkonijntje, is het verstandig om hem tot het voorjaar binnen te houden of kan ik hem beter buiten zetten (ivm met zijn wintervacht!)

bvd O+
Hm, ik maak me eerder een beetje zorgen om de leeftijd. Een konijntje kan het beste pas met 8 weken bij moeders weg. Dit heeft te maken met ontwikkeling van darmstelsel. Konijntjes gaan namelijk pas vanaf 4-5 weken echt droog voer eten en dat zou betekenen dat jouw konijntje dat pas een weekje zal doen. Dikke kans dat het diertje nu nog niet 'sterk' genoeg is, let dus enorm op de ontlasting de komende tijd!

Qua buiten zitten. Tsja, als het diertje ook buiten is geboren bij een moeder die altijd buiten zat lijkt het me niet zo een groot probleem.

Overigens... Net weer een 'boze schoonpapa'. Noga liep daar in de tuin en heeft blijkbaar de tuin onder water gezet want ze had de tuinslang weer eens te pakken...

:X

Oeps.
  zondag 30 oktober 2011 @ 16:39:19 #295
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_103747868
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:34 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Hm, ik maak me eerder een beetje zorgen om de leeftijd. Een konijntje kan het beste pas met 8 weken bij moeders weg. Dit heeft te maken met ontwikkeling van darmstelsel. Konijntjes gaan namelijk pas vanaf 4-5 weken echt droog voer eten en dat zou betekenen dat jouw konijntje dat pas een weekje zal doen. Dikke kans dat het diertje nu nog niet 'sterk' genoeg is, let dus enorm op de ontlasting de komende tijd!

Qua buiten zitten. Tsja, als het diertje ook buiten is geboren bij een moeder die altijd buiten zat lijkt het me niet zo een groot probleem.

Overigens... Net weer een 'boze schoonpapa'. Noga liep daar in de tuin en heeft blijkbaar de tuin onder water gezet want ze had de tuinslang weer eens te pakken...

:X

Oeps.
Konijntjes waren gebracht bij de dierenwinkel omdat de mama er niet meer was.
Dierenwinkel zei dat hij wel buiten kon, maar wilde even wat meer meningen :)
Hij eet wel veel hooi en voer, en heeft een beschut plekje met heel veel stro (niet te veel :') )
Verder staat hij wel uit de wind :)
Sen ve ben - Aşkımız ömür boyu sürecek
pi_103748402
Konijnen accepteren kat, kat accepteert konijnen. Al is die er wel wat bang voor nog. Ze vinden overigens de krabpaal wel interessant terwijl de kat er bijna niet voor te porren is. :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_103750919
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:39 schreef IShotTheMaid. het volgende:

[..]

Konijntjes waren gebracht bij de dierenwinkel omdat de mama er niet meer was.
Dierenwinkel zei dat hij wel buiten kon, maar wilde even wat meer meningen :)
Hij eet wel veel hooi en voer, en heeft een beschut plekje met heel veel stro (niet te veel :') )
Verder staat hij wel uit de wind :)
Ok, fijn dat een dierenwinkel ze kon opvangen. Dan nog had ik ze zelf pas verkocht als ze 8 weken waren maar ik ben natuurlijk niet de dierenwinkel.

:)

Zorg in ieder geval voor genoeg warme bedekking (stro), uit de wind/tocht en let de komende twee weken gewoon goed op het nijntje. En vooral de ontlasting, dat vertelt heel veel over een konijn. Nu is het nog niet extreem koud buiten en heeft het beestje nog wel even de tijd om een wintervacht te maken.

Veel plezier met je konijntje :) Het zijn leuke beestjes!

Ik krijg overigens over ongeveer twee maanden een Border Collie pup in huis. Die ga ik trainen om Noga te 'herden' :D Ben heel benieuwd. Noga is wel heel geïnteresseerd in andere dieren dus ben benieuwd hoe het met de pup zal gaan en of die goed op zijn nummer gezet zal gaan worden door Noga of niet.
  zondag 30 oktober 2011 @ 19:23:44 #298
352784 Spiky-Hair
but not really
pi_103753610
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 22:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maatje 48. :D.
Nou inderdaad.. wel zo veilig, want dan kunnen de kinderen er niet per ongeluk op gaan staan ;)

Blauwblauw loopt trouwens altijd vrij in de tuin, heeft een hok waa rhij zelf in kan springen en als de deur open staat, of als hij aangeeft naar binnen te willen, dan loopt hij ook vrij in huis.

Heel gezellig, alleen 's nachts maakt het wel veel lawaai als hij van tree naar tree bonkt :')

en je schrik je af en toe rot als je naar de wc wil en hij zich achter het gordijn verstopt had :')
The only time you run out of chances is when you stop taking them.
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:23:38 #299
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103761347
We hebben een probleem, Joep kan niet lopen...hij binkt zich een weg door de kamer, haha..
Dat beest is helemaal losgeslagen, kan alleen maar binkies en bunnyflops doen, haha
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:43:16 #300
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_103812028
Ik laat Loki vaak vrij rondlopen in mijn woonkamer. Zoals pas geleden toen ik hem had loslopen en ik hem opeens kwijt was! Hoorde wel die pootjes overal schuiven maar kon hem niet vinden...tot ik dit zag:

Hij was in mijn tv meubel achter de dvd's gekropen...maf beest :7
  dinsdag 1 november 2011 @ 13:19:46 #301
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103828257
"Luister, als ik de huiskamer wil verkennen, dan doe ik dat gewoon ja..."







"Ben kapotd, even liggen, plof!"

"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')