Thnx, ze heeft vanavond een schuwe bui, maar doorgaans doet ze 't goed...ze eet, drinkt en wast zichzelf, dus ik denk dat 't goedkomt....nog ff wachten, haar nieuwe vriendje komt eraan...denk dat het voor haar het beste is...quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:30 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
@dribbel, beetje laat maar toch, zonde van het verlies!!! zulke dingen hakken er altijd in! gelukkig schijnen jullie het goed op te pakken met bammie!!
Hoe deed je dat met water, Dandilion?quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:02 schreef Dandilion het volgende:
Mijn grote konijnen zaten altijd buiten, veel stro en hooi in het hok, en in de avond zette ik er een plank ervoor, om de ergste kou buiten te houden.
Noga krijgt ook dit voer. Ze doet het er prima op. Alle brokjes altijd op. Maar ze is dan ook een vreetschuur.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:13 schreef dribbel79 het volgende:
Welk voer hebben jullie?
Wij geven Beaphar Care+:
http://www.bunnybunch.nl/(...)are-konijnenvoer-250
Dat was Flip ook, die vrat een bakje per dag leeg...let dus wel op dat ie ernaast ook genoeg hooi eet, ik wil j ons leed besparen!quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:48 schreef Laniboekje het volgende:
Noga krijgt ook dit voer. Ze doet het er prima op. Alle brokjes altijd op. Maar ze is dan ook een vreetschuur.
Ik let goed op. Naast brokjes heeft ze ook altijd een berg hooi tot haar beschikking. Eet ze niet al het hooi op, dan functioneert het ook nog als een lekker bedje voor madam om op te liggen. Ze spurt nu door de tuin. Voor het raam staat ook altijd nog een tuinbank. Springt ze er op en gaat ze pontificaal voor het raam zitten en naar binnen kijken. Tik je op het raam gaat ze er tegenaan staan of het raam likken...quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:32 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Dat was Flip ook, die vrat een bakje per dag leeg...let dus wel op dat ie ernaast ook genoeg hooi eet, ik wil j ons leed besparen!
Het raam likken?? Die beesten sporen echt niet, LOL...onze Bammie heeft vanochtend blijkbaar de bank weer eens als racebaan gebruikt...toen ik beneden kwam (m'n vriendin moet er om 5.45 uit, ik om 7.15) kwam ze niet eens overeind. is wel een teken dat ze weer beter in d'r vel zitquote:Op maandag 17 oktober 2011 11:36 schreef Laniboekje het volgende:
Ik let goed op. Naast brokjes heeft ze ook altijd een berg hooi tot haar beschikking. Eet ze niet al het hooi op, dan functioneert het ook nog als een lekker bedje voor madam om op te liggen. Ze spurt nu door de tuin. Voor het raam staat ook altijd nog een tuinbank. Springt ze er op en gaat ze pontificaal voor het raam zitten en naar binnen kijken. Tik je op het raam gaat ze er tegenaan staan of het raam likken...
De gek
Nee, niet direct. Ze heeft het wel gehad over een vervolgonderzoek van bloed en dus de echo om vast te stellen of het echt een tumor is. Ik blijf uiteraad een beetje hopen dat het iets heel anders is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:32 schreef douche-eendje het volgende:
Sparkling, jeetje wat naar zeg... Heeft de dierenarts het ook nog gehad over andere mogelijkheden dan voeding en een tumor? Ik heb thuis nog ergens informatie liggen over andere oorzaken van leverafwijkingen bij konijnen.
Dat zou ik ook het laatste doen. Ik weet niet hoe het met jullie konijnen zit maar die van mij staat bijna doodsangsten uit in de auto. En als er een lief beestje tussen zit neem je hem in ieder geval niet voor niets mee.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:58 schreef dribbel79 het volgende:
Vanavond gaan we naar Oldenzaal om eens te zien of we een nieuw vriendje voor onze Bammie kunnen vinden...
Maar wat is nu wijsheid?? nemen we haar mee (stress) zonder te weten of er een leuk vriendje zit (ze kunnen alleen koppelen als de ram gecastreerd is) of gaan we eerst zelf even kijken of het er een lief beestje tussen zit (reserveren, laten castreren en later koppelen)??
Heeft hij die diarree vaker? Coccidiose is iets wat je eerder bij jonge konijnen ziet, maar kan ook een verstoorde leverfunctie veroorzaken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:55 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Nee, niet direct. Ze heeft het wel gehad over een vervolgonderzoek van bloed en dus de echo om vast te stellen of het echt een tumor is. Ik blijf uiteraad een beetje hopen dat het iets heel anders is.
Gisteren had hij erg diarree en toen ik hem pakte was zijn buikje weer zo hardToen maar gaan masseren en pijnstiller gegeven en vanochtend hetzelfde nog eens. Nu zit er weer wat meer leven in hem, gelukkig..
Nee, dat valt bij Bammie reuze mee...die is eerder nieuwsgierig dan bang, en ik denk dat m'n vriendin op de achterbank bij haar gaat zitten om 'r te aaien etc.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:58 schreef .Sparkling. het volgende:
Dat zou ik ook het laatste doen. Ik weet niet hoe het met jullie konijnen zit maar die van mij staat bijna doodsangsten uit in de auto. En als er een lief beestje tussen zit neem je hem in ieder geval niet voor niets mee.
Ja, heel vaak. Zijn hele leven al.. Ik ga er even over lezen, denk dat ik de dierenarts er morgen even over bel. Jinty is niet zo jong meer en volgens mij is zijn ontlasting een paar jaar geleden al eens onderzocht maar dat weet ik niet meer zeker.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:02 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Heeft hij die diarree vaker? Coccidiose is iets wat je eerder bij jonge konijnen ziet, maar kan ook een verstoorde leverfunctie veroorzaken.
Dat had ik dan ook gedaan ja. Veel plezier, ik hoop dat jullie een heel leuk vriendje gaan vinden!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:57 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Nee, dat valt bij Bammie reuze mee...die is eerder nieuwsgierig dan bang, en ik denk dat m'n vriendin op de achterbank bij haar gaat zitten om 'r te aaien etc.
En ze krijgt hooi, grasjes etc. (ja, ze gaat dus mee daten)...
Ik ga op de achterbank zitten, dikke fleecetrui aan, Bammie op schoot, kan ze de hele rit poetsenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:41 schreef .Sparkling. het volgende:
Dat had ik dan ook gedaan ja. Veel plezier, ik hoop dat jullie een heel leuk vriendje gaan vinden!
Absoluut, we hebben echt het idee dat ze goede maatjes kunnen worden!!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:42 schreef douche-eendje het volgende:
Fijn dribbel en vooral voor bammie natuurlijk!
Dat is de Karel jaquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:48 schreef douche-eendje het volgende:
Is dat de karel? Dat moet wel goedkomen, knappe vent!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |