Ik post hier niet zo vaak, maar gisteren zulk rotnieuws gehad.
Ik zal bij het begin beginnen.
Jinty dronk de laatste 2 weken een stuk meer dan normaal. Normaal een half flesje maximaal, maar nu ging er al een flesje per dag in. Vrijdag zelfs 1,5 flesje. Omdat we zaterdagochtend toch naar de dierenarts moesten voor vaccinaties heb ik dit meteen aangegeven. De dierenarts dacht aan nierproblemen en vroeg of ze bloedonderzoek mocht doen. Dit mocht en we konden op de uitslag wachten. Hieruit bleek dat de nierwaardes helemaal perfect waren maar de leverwaardes helemaal niet goed. Deze moeten onder de 150 zijn en bij Jinty waren ze 518!
De dierenarts had dit nog niet eerder meegemaakt en ze vroeg of ze even in de boeken mocht duiken. Helaas bleek ze het niet te kunnen vinden en ze zei dat ze er thuis meteen naar ging kijken en dat we de volgende dag (op zondag, heel netjes) om 10 uur konden bellen voor de uitslagen.
Gisteren belde ik en het eerste wat ze vroeg was hoe de eetlust van Jinty is. Deze is helemaal goed, hij valt zijn voer altijd meteen aan. Ze zei dat ze aan de hand van de uitslagen tot 2 dingen kwam. Leververvetting, door slecht eten of een levertumor. Slecht eten doet hij niet, heeft hij in het verleden wel gedaan door haakjes aan de kiezen maar volgens de dierenarts moest het ook beter worden als hij ging eten. Het eten is nu al een tijd geen probleem meer en de uitslagen waren wel slecht.
Dus.. Een levertumor.. Een echo moet uiteindelijk uitsluitsel geven maar doordat Jinty gas in zijn buik heeft is ze bang er niet doorheen te komen.
Ze zei aan de telefoon dat ze had nagedacht wat ze zou doen als het haar eigen konijn was en we zijn samen tot besluit gekomen dat we gewoon afwachten. Ik wil hem niet de stress aandoen van een narcose en als het een tumor is, is er toch niets aan te doen. Jinty lijkt geen pijn te hebben en voor momenten dat hij wel last krijgt hebben we pijnstilling op kunnen halen gisteren.
Als hij binnenkort weer moet voor de haakjes aan zijn kiezen gaat ze kijken of een echo dan zin heeft.
Bah, ik ben helemaal van slag. Jinty is pas 4 jaar en vanaf dat hij 1 is hebben we ontzettend problemen gehad rond zijn darmen en gebit. Ik heb altijd gedacht dat hij niet zo oud zou worden en al vaak gedacht dat hij het niet ging redden (stilliggende darmen, extreem veel gas) maar iedere keer kwam hij er door mijn zorgen en de fijne dierenarts er weer bovenop.
En nu is het iets waar ik zelf geen enkele invloed op kan uitoefenen en dat doet wel pijn

Mijn man zei gisteren dat Jinty bij heel veel andere mensen waarschijnlijk nog geen 2 was geworden en dat ik heb gedaan wat ik kon maar ik ben zo boos. Ik vind het zo oneerlijk