abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221156943
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 08:22 schreef livelink het volgende:
Mijn konijn heb ik vanochtend dood in zijn hok aangetroffen. Hij was erg oud, maar gisterenavond voor ik naar bed ging was hij nog enthousiast en bedelde om een snoepje. Hij lag er wel vredig bij en ik had ook niet verwacht dat hij nog heel lang zou leven, maar het is toch altijd een schok ;(
Sterkte nog ;(
pi_221156979
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:08 schreef Hupje het volgende:
Arme konijnen met dit weer.
Ik heb er een die is neurotisch elk plukje zaagsel uit het toilet aan het werken. Pas als er niks meer in ligt, neemt hij rust. Dus tja, dan maar niets in het toilet, anders werkt hij zichzelf over de kop... Maar hij ligt nu dus languit te hijgen in het eruit gewerkte zaagsel. Sukkel.
De ander ligt uitgestrekt een eindje verderop in de schaduw. En als meneer rustig ligt, gaat ze tegen hem aan liggen. Ook sukkel.
:')
Ik moet zeggen dat de twee (Vinny en Jura) die ik nu heb weliswaar heel rustig doen, maar minder last van de warmte lijken te hebben dan een van m’n vorige konijnen (Nox) die ook echt languit en snel lag te ademen. Ze blijven de hele dag in hun binnenverblijf (tuinhuis) en dan af en toe zelfs op een fleeceplaid :') En natuurlijk ook vaak tegen elkaar aan… (ze hebben een ren met schaduw en genoeg holen…. Maar Jura gaat dan nog het liefst in de zon aan d’r kleurtje liggen werken….)

Om te voorkomen dat ze echt wegsmoren hebben we de deur van het tuinhuis open staan zodat er wat lucht in kan circuleren (met speciaal gaasrooster-inzet zodat onze kat niet naar binnen kan) en ik heb zo’n kleine usb ventilator neergezet. Af en toe zie ik ze toch stiekem ervoor liggen :D

Verder regelmatig wat ‘groen’ uit te tuin voor wat extra vocht.
pi_221157115
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:36 schreef Candaasje het volgende:
Verder regelmatig wat ‘groen’ uit te tuin voor wat extra vocht.
Precies. Biks wordt maar weinig gegeten. Wel hooi en vooral veel vers, niet warm groenvoer O+
En water drinken uit een bakje is met dit weer veeeeeel fijner dan uit zo'n fles, laten ze zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')