Wat een rebellenquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:00 schreef Hupje het volgende:
Zo jammer, mijn konijnen kunnen alleen nog onder toezicht los lopen op het terras. Ze bijten in de nieuwe (aluminium!) tuinstoelen![]()
Om ze los te laten lopen zet ik een hekje aan de rand van het terras en haal ik alle planten weg. Maar ik ga niet elke keer mijn tuinset verplaatsen. Dan maar alleen onder toezicht los. Jammer hoor.
Haquote:Op donderdag 25 juli 2024 18:35 schreef livelink het volgende:
Is die yoghurtsaus de bak die je gebruikt om hun bakje te vullen? Dat is vrij veel, ja. Maar 11 is een respectabele leeftijd!
Mijn konijnen reageren echt wel als ze me zien.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:39 schreef kalinhos het volgende:
het zijn schattige diertjes maar je hebt er niet zo heel veel interactie mee. Kheb ook kippen, die reageren tenminste als ze je zien lopen.
Ja oke als ze honger hebben. Maar de kippen lopen ook echt achter je aan of als je wat roept komen ze aangesprint. Dat is anders bij konijnen wil ik maar zeggequote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:00 schreef Hupje het volgende:
[..]
Mijn konijnen reageren echt wel als ze me zien.
Ik ook, als ik een stel Franse hangoren zie die er zo voldaan bij liggen...quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:52 schreef livelink het volgende:
Mijn buurmeisje heeft haar konijnen ook ingeruild voor kippen en ze is er helemaal gek mee. Maar ik heb echt niks met kippen, moet ik zeggen. Ik kan echt lekker relaxed worden van alleen maar het kijken naar de konijnen. Van kippen word ik ontzettend zenuwachtig.
Dit jaquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:55 schreef Hupje het volgende:
Kippen stinken![]()
Konijnen maken geen herrie en zijn schattig als ze binkies maken.
De witte lag gisterochtend verstijfd (en overleden dus) naast zijn hok, deze winter was net te veel. Weet nog dat ik m vorige maand ff beet had en dat ik dacht hij wordt nu wel echt magerder en hij kan zichzelf ook steeds minder goed poetsen, gisteren wastie echt op. Toch een jaar of 10,11 geworden denk ik dus een mooie leeftijd en sindsdie bij mij was altijd buiten in relatief grote vrijheid geleefd.quote:Op zondag 21 januari 2024 13:22 schreef kalinhos het volgende:
Hier zijn ze de winter goed doorgekomen. Af en toe wat meer voederen, waterbakkies iets vaker in de gaten houden en ze wat vaker in de tuin laten lopen deed de trick.
Hier zitten ze op de enige vierkante meter zon in de tuin[ afbeelding ]
En af en toe slinger je er wat palmkool bij:
[ afbeelding ]
Ach wat sneu. Sterkte.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 12:04 schreef kalinhos het volgende:
De vraag is nu, wat doe ik met het vrouwtje? Alleen houden, terug naar de opvang of zou zij ook bij een ander vrouwtjesduo (die een vriend van mij heeft) passen?
Wel vervelend nieuws, kalinhos. Ik snap de overwegingen van de da wel. Hopelijk heeft het konijntje er nog lang weinig last van.quote:Op woensdag 26 februari 2025 22:27 schreef kalinhos het volgende:
Ik wist niet eens dat het mogelijk was, maar mijn overgebleven vrouwtjeskonijn (die achterbleef toen zn maatje in januari overleed) blijkt een kwaadaardige tumor te hebben![]()
Vorige week was ik m ff aan t schoonmaken (soms koekt de modder wat aan onder zn staart of onder zn achterpoten) en ik denk ineens wat voel ik: zit er een witte bal met de omtrek/diameter van een 2-Euro-muntstuk boven zijn staart. Ik naar de dierenarts, paar bloedmonsters genomen en vandaag gebeld dat t waarschijnlijk een kwaadaardige tumor is.
D.A. gaf wel het advies om het voor nu even te laten. Het beestje is sowieso 9,5 (kon zn paspoort niet meer vinden maar toen ik m kreeg in sept 22 wastie 7), dus het is een hele santenkraam die je moet optuigen en dan weet je alsnog niet of t uitgezaaid is en hoe zo’n beestje uit de narcose komt - nog los van of je nog duizenden euro’s in een bejaard konijntje wil ‘stoppen’. Konijn lijkt er vooralsnog geen last van te hebben en eet lekker door, dus we gaan het (advies d.a) gewoon aankijken en als we zien dat ze er bij wil komen en wellicht pijn krijgt we kijken naar pijnstillers.
Sneller dan (ik althans) verwacht hebben we haar vandaag moeten laten inslapen. Ze kon niet of nauwelijks meer lopen met haar achterpootjes en sleepte die de halve dag achter zich aan. Overleg met DA gehad, die zei ik hoef niet eens meer te onderzoeken, ze is weer afgevallen en ze is eigenlijk op een heel oude leeftijd.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Wel vervelend nieuws, kalinhos. Ik snap de overwegingen van de da wel. Hopelijk heeft het konijntje er nog lang weinig last van.
Ach, wat jammer kalinhos. Het klinkt wel als het beste voor haar. Ik ga straks in dezelfde positie komen en stoppen met konijnen. Ik denk dat ik tegen die tijd wel echt ga twijfelen, want ik vind ze zo leuk, maar tegelijkertijd zo fragiel en zo vaak zorgenkindjes.quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:31 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Sneller dan (ik althans) verwacht hebben we haar vandaag moeten laten inslapen. Ze kon niet of nauwelijks meer lopen met haar achterpootjes en sleepte die de halve dag achter zich aan. Overleg met DA gehad, die zei ik hoef
Heb nu totaal bijna 6,5 jaar konijnen gehad (totaal 3), zal even gek zijn dat dat nu niet meer zo is. Wellicht over een paar jaar weer als mijn dochter (en misschien nog wel een broertje of zusje) wat ouder is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |