abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:03:05 #176
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214602514
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:00 schreef Hupje het volgende:
Zo jammer, mijn konijnen kunnen alleen nog onder toezicht los lopen op het terras. Ze bijten in de nieuwe (aluminium!) tuinstoelen :')
Om ze los te laten lopen zet ik een hekje aan de rand van het terras en haal ik alle planten weg. Maar ik ga niet elke keer mijn tuinset verplaatsen. Dan maar alleen onder toezicht los. Jammer hoor.
Wat een rebellen :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_214608951
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:35 schreef livelink het volgende:
Is die yoghurtsaus de bak die je gebruikt om hun bakje te vullen? Dat is vrij veel, ja. Maar 11 is een respectabele leeftijd!
Ha :o nee ik gebruik een plastic beker, van zo’n foodtruckfestival wat je dan altijd moet kopen. Dus 250mm ofzo.

Moet zeggen, ik ben wel die brokjes aan t afbouwen en meer op hooi inzetten (en elke avond met schemering alles opruimen behalve de hooi) en ik héb het idee dat de muizen iets minder zijn, ik zie ze althans minder vaak.

Tegelijkertijd; als die van 11 op een dag omvalt (en ik krijg het idee dat hij wel echt zichtbaar ouder wordt) stop ik wel met konijnen. Heb zijn maatje uit het knaagdierencentrum Rijswijk gehaald en die gaven ook aan van joh ze mag altijd terugkomen. Het alternatief zou zijn (tenzij ze exact dezelfde dag sterven) is dat je tot in de lengte van jaren bezig bent omdat er steeds 1 vd 2 wegvalt. Daarbij: het zijn schattige diertjes maar je hebt er niet zo heel veel interactie mee. Kheb ook kippen, die reageren tenminste als ze je zien lopen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_214610126
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 11:39 schreef kalinhos het volgende:
het zijn schattige diertjes maar je hebt er niet zo heel veel interactie mee. Kheb ook kippen, die reageren tenminste als ze je zien lopen.
Mijn konijnen reageren echt wel als ze me zien. :Y
pi_214611033
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 13:00 schreef Hupje het volgende:

[..]
Mijn konijnen reageren echt wel als ze me zien. :Y
Ja oke als ze honger hebben. Maar de kippen lopen ook echt achter je aan of als je wat roept komen ze aangesprint. Dat is anders bij konijnen wil ik maar zegge
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 7 augustus 2024 @ 18:52:50 #180
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214615024
Mijn buurmeisje heeft haar konijnen ook ingeruild voor kippen en ze is er helemaal gek mee. Maar ik heb echt niks met kippen, moet ik zeggen. Ik kan echt lekker relaxed worden van alleen maar het kijken naar de konijnen. Van kippen word ik ontzettend zenuwachtig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator / Redactie FP woensdag 7 augustus 2024 @ 18:54:01 #181
Brabo Bastard
pi_214615036
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 18:52 schreef livelink het volgende:
Mijn buurmeisje heeft haar konijnen ook ingeruild voor kippen en ze is er helemaal gek mee. Maar ik heb echt niks met kippen, moet ik zeggen. Ik kan echt lekker relaxed worden van alleen maar het kijken naar de konijnen. Van kippen word ik ontzettend zenuwachtig.
Ik ook, als ik een stel Franse hangoren zie die er zo voldaan bij liggen... O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214615076
Kippen stinken :P
Konijnen maken geen herrie en zijn schattig als ze binkies maken.
  Moderator / Redactie FP woensdag 7 augustus 2024 @ 18:57:51 #183
Brabo Bastard
pi_214615116
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 18:55 schreef Hupje het volgende:
Kippen stinken :P
Konijnen maken geen herrie en zijn schattig als ze binkies maken.
Dit ja :D
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 2 september 2024 @ 20:44:08 #184
37150 livelink
pi_214873219
Tijd voor een (heel kort) filmpje;

Kat op het konijnenhok, konijn erin.
pi_216201721
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:22 schreef kalinhos het volgende:
Hier zijn ze de winter goed doorgekomen. Af en toe wat meer voederen, waterbakkies iets vaker in de gaten houden en ze wat vaker in de tuin laten lopen deed de trick.

Hier zitten ze op de enige vierkante meter zon in de tuin[ afbeelding ]

En af en toe slinger je er wat palmkool bij:
[ afbeelding ]
De witte lag gisterochtend verstijfd (en overleden dus) naast zijn hok, deze winter was net te veel. Weet nog dat ik m vorige maand ff beet had en dat ik dacht hij wordt nu wel echt magerder en hij kan zichzelf ook steeds minder goed poetsen, gisteren wastie echt op. Toch een jaar of 10,11 geworden denk ik dus een mooie leeftijd en sindsdie bij mij was altijd buiten in relatief grote vrijheid geleefd.

De vraag is nu, wat doe ik met het vrouwtje? Alleen houden, terug naar de opvang of zou zij ook bij een ander vrouwtjesduo (die een vriend van mij heeft) passen?
Ik wil niet weer een konijn erbij omdat je dan eigenlijk altijd bezig blijft (en ik met kippen en een hond ook wel genoeg dieren heb om te verzorgen).
  Moderator / Redactie FP dinsdag 7 januari 2025 @ 12:14:13 #186
Brabo Bastard
pi_216201823
1 van de konijntjes van mijn zus is helaas overleden ;(

De jongste van het gezin had er het moeilijkste mee, ocharme.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_216201835
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 12:04 schreef kalinhos het volgende:
De vraag is nu, wat doe ik met het vrouwtje? Alleen houden, terug naar de opvang of zou zij ook bij een ander vrouwtjesduo (die een vriend van mij heeft) passen?
Ach wat sneu. Sterkte.
Een vrouwtjesduo is al bijzonder en lastig, daar zou ik niet nóg een vrouwtje bij zetten. Alleen houden vind ik ook zielig, dus dan zou ik de optie opvang doen.

Ik ben zelf intussen ook zo ver dat als ons knuffelkonijn heengaat, de ander naar de opvang gaat. Misschien geef ik me dan wel op als tijdelijk pleeggezin voor de opvang, want diertjes vind ik wel leuk, maar die eeuwige zorgplicht wat minder intussen.
pi_216848143
Ik wist niet eens dat het mogelijk was, maar mijn overgebleven vrouwtjeskonijn (die achterbleef toen zn maatje in januari overleed) blijkt een kwaadaardige tumor te hebben :wtf:

Vorige week was ik m ff aan t schoonmaken (soms koekt de modder wat aan onder zn staart of onder zn achterpoten) en ik denk ineens wat voel ik: zit er een witte bal met de omtrek/diameter van een 2-Euro-muntstuk boven zijn staart. Ik naar de dierenarts, paar bloedmonsters genomen en vandaag gebeld dat t waarschijnlijk een kwaadaardige tumor is.
D.A. gaf wel het advies om het voor nu even te laten. Het beestje is sowieso 9,5 (kon zn paspoort niet meer vinden maar toen ik m kreeg in sept 22 wastie 7), dus het is een hele santenkraam die je moet optuigen en dan weet je alsnog niet of t uitgezaaid is en hoe zo’n beestje uit de narcose komt - nog los van of je nog duizenden euro’s in een bejaard konijntje wil ‘stoppen’. Konijn lijkt er vooralsnog geen last van te hebben en eet lekker door, dus we gaan het (advies d.a) gewoon aankijken en als we zien dat ze er bij wil komen en wellicht pijn krijgt we kijken naar pijnstillers.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 22:07:36 #189
37150 livelink
pi_216886855
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 22:27 schreef kalinhos het volgende:
Ik wist niet eens dat het mogelijk was, maar mijn overgebleven vrouwtjeskonijn (die achterbleef toen zn maatje in januari overleed) blijkt een kwaadaardige tumor te hebben :wtf:

Vorige week was ik m ff aan t schoonmaken (soms koekt de modder wat aan onder zn staart of onder zn achterpoten) en ik denk ineens wat voel ik: zit er een witte bal met de omtrek/diameter van een 2-Euro-muntstuk boven zijn staart. Ik naar de dierenarts, paar bloedmonsters genomen en vandaag gebeld dat t waarschijnlijk een kwaadaardige tumor is.
D.A. gaf wel het advies om het voor nu even te laten. Het beestje is sowieso 9,5 (kon zn paspoort niet meer vinden maar toen ik m kreeg in sept 22 wastie 7), dus het is een hele santenkraam die je moet optuigen en dan weet je alsnog niet of t uitgezaaid is en hoe zo’n beestje uit de narcose komt - nog los van of je nog duizenden euro’s in een bejaard konijntje wil ‘stoppen’. Konijn lijkt er vooralsnog geen last van te hebben en eet lekker door, dus we gaan het (advies d.a) gewoon aankijken en als we zien dat ze er bij wil komen en wellicht pijn krijgt we kijken naar pijnstillers.
Wel vervelend nieuws, kalinhos. Ik snap de overwegingen van de da wel. Hopelijk heeft het konijntje er nog lang weinig last van.
pi_216913685
Ja tis een logische overweging.

Ik nog de knaagdierenopvang gebeld van joh wat is wijsheid (met het gegeven dat ik géén nieuw konijntje wil) :
Konijn terug naar de opvang zodat hij bij de opvang nog wat andere konijnen om zich heen heeft, OF:
Konijn hier blijven en in zn eentje de oude dag, ook Ihkv oude bomen niet meer verplaatsen…

Nou de konijnenopvang heeft wel 3x gezegd dat misschien een konijn erbij nemen wel een optie is (waarna ik steeeds aangaf dat er geen konijn meer komt, anders blijf ik bezig als de andere sterft…) en uiteindelijk was de conclusie dat ze een konijn met tumor ook niet meer echt kunnen herplaatsen dus ze blijft nu gewoon hier tot het einde.
pi_217108309
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 22:07 schreef livelink het volgende:

[..]
Wel vervelend nieuws, kalinhos. Ik snap de overwegingen van de da wel. Hopelijk heeft het konijntje er nog lang weinig last van.
Sneller dan (ik althans) verwacht hebben we haar vandaag moeten laten inslapen. Ze kon niet of nauwelijks meer lopen met haar achterpootjes en sleepte die de halve dag achter zich aan. Overleg met DA gehad, die zei ik hoef niet eens meer te onderzoeken, ze is weer afgevallen en ze is eigenlijk op een heel oude leeftijd.

Heb nu totaal bijna 6,5 jaar konijnen gehad (totaal 3), zal even gek zijn dat dat nu niet meer zo is. Wellicht over een paar jaar weer als mijn dochter (en misschien nog wel een broertje of zusje) wat ouder is.
  woensdag 19 maart 2025 @ 18:43:51 #192
37150 livelink
pi_217108443
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 18:31 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Sneller dan (ik althans) verwacht hebben we haar vandaag moeten laten inslapen. Ze kon niet of nauwelijks meer lopen met haar achterpootjes en sleepte die de halve dag achter zich aan. Overleg met DA gehad, die zei ik hoef

Heb nu totaal bijna 6,5 jaar konijnen gehad (totaal 3), zal even gek zijn dat dat nu niet meer zo is. Wellicht over een paar jaar weer als mijn dochter (en misschien nog wel een broertje of zusje) wat ouder is.
Ach, wat jammer kalinhos. Het klinkt wel als het beste voor haar. Ik ga straks in dezelfde positie komen en stoppen met konijnen. Ik denk dat ik tegen die tijd wel echt ga twijfelen, want ik vind ze zo leuk, maar tegelijkertijd zo fragiel en zo vaak zorgenkindjes.
pi_217110384
Ach @kalinhos Dan heb je er goed aan gedaan en heeft het beestje zijn leven bij jullie kunnen voltooien, zeg maar.
Ik herken dat het even goed is zo. Al twijfel ik nog over pleegopvang voor de konijnenopvang als een van mijn koppel er ooit niet meer is. Wat kortdurender.
pi_217141351
Vandaag grote hok schoonmaak. De konijnen mogen dan los lopen op het terras. Maar ze zijn liever dicht bij huis :')

Het hok staat nu nog onder het afdak (in de winter minder nat en koud), maar binnenkort gaan ze weer terug naar de zomerplek. Dan moeten ze altijd wennen aan het feit dat ze in de ren nat worden :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')