verstopping kan ook door verharing oid kokmen, gasaanval van iets nieuws eten wat ze niet goed kunnen verdragen. Kelly had hier laatst ook zo'n dag, heb haar wat carprofen (pijnstilling) gegeven en haar buikje een paar keer gemasseerd. Half uurtje later allemaal keutels die aan elkaar vastzaten met haren gevonden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:44 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Vanmiddag gingen ze wel een berg hooi te lijf...dan denk ik gas, verstopping is bij een gebrek aan hooi toch? Daar krijgen ze eerder teveel van, voor zover dat kan...
"pippie" zit zo stil...
Ik heb heel wat gelurkt in deze reeks en waren serieus users die angstig op het werk zaten omdat het konijn terminaal zou zijn. Kwamen ze thuis en konijn weer helemaal levendig.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:44 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Vanmiddag gingen ze wel een berg hooi te lijf...dan denk ik gas, verstopping is bij een gebrek aan hooi toch? Daar krijgen ze eerder teveel van, voor zover dat kan...
"pippie" zit zo stil...
Hoor je ook borrelende darmpjes? Die had Kelly hier laatst namelijk, toen was het ineens weer actief geworden. Maar mocht je het niet vertrouwen naar de dierenarts gaan.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 07:09 schreef dribbel79 het volgende:
De darmpjes doen het nog, aan het gerommel en geknor te horen...meneer had geen zin om gedwongen door de kamer te lopen...*STAMP*, wel direct een spurt de bank op...
Het zit me nog steeds niet lekker, maar goed...zal wel spoken zien
Ah wat sneu voor haar. Het is ook zo snel gegaan met Flip.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:37 schreef dribbel79 het volgende:
Onze diva Bammie heeft wel een ander vriendje nodig, over een tijdje...ze heeft de hele nacht lopen stampen en ging vanochtend gelijk Flip zoeken
Mocht de tijd rijp zijn, kijk eens bij een opvang. Het schuwe gedrag van bammie kan voortkomen uit het missen van haar maatje, let dus ook goed op haar dat ze blijft eten.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:37 schreef dribbel79 het volgende:
Onze diva Bammie heeft wel een ander vriendje nodig, over een tijdje...ze heeft de hele nacht lopen stampen en ging vanochtend gelijk Flip zoeken
Yes, letten we ontzettend goed op en ze vreet ons de oren nog steeds van de kop: de wortelbroodjes, knaagstokjes, en vooral het hooi vindt gretig aftrek...ook basilicum blijft ze aannemen en ze probeerde net m'n boterham van m'n bord te jattenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:53 schreef douche-eendje het volgende:
Mocht de tijd rijp zijn, kijk eens bij een opvang. Het schuwe gedrag van bammie kan voortkomen uit het missen van haar maatje, let dus ook goed op haar dat ze blijft eten.
Wat een naam hè? Bammiequote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:53 schreef douche-eendje het volgende:
Mocht de tijd rijp zijn, kijk eens bij een opvang. Het schuwe gedrag van bammie kan voortkomen uit het missen van haar maatje, let dus ook goed op haar dat ze blijft eten.
Zo'n plastic binnenbak is niet handig denk ik, met die randen idd. Zo'n plastic mat lijkt me nog best een goed idee!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
Morgane: wij hebben een buitenhok binnen staan en onder de benedenverdieping hebben wij een plastic mat liggen, zo één voor onder een bureaustoel.
We hebben ook nog gedacht aan een tweede plastic binnenbak (van het oude hok) maar die pastte net nietMisschien bij jou wel? Al is dat ivm opstaande randen misschien niet handig voor buiten.
Mijn aandacht werd getrokken door het feit dat ze vlak na het schudden aan haar oren krabt...dat mongoloïde gedoe kennen we, de binkies, bunnyflops en het gerace over de bank en alles wat daarbij hoort...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:50 schreef Serinde het volgende:
@dribbel, Monkie hier schudt heel vaak met haar hoofdje als ze blij is. Gaat dus meestal gepaard met mongoloïde sprongetjesen binkies
![]()
![]()
Hoeft dus niks te zijn.
Ik ben wel ergere namen gewend in de opvangquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:45 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Wat een naam hè? Bammie
We gaan een keer kijken in Oldenzaal denk ik...of hebben jullie een betere opvang-tip??
Welke opvang zit je? Bij welke opvang werk jequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:50 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ben wel ergere namen gewend in de opvang
Heiloo (bij Alkmaarquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:31 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Welke opvang zit je? Bij welke opvang werk je
Bedankt voor je mail!! Superquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb super ervaringen met goofy in oldenzaalzou daar meteen weer heengaan
Graag gedaanquote:
Teveel hooi bestaat niet, hoe meer hoe beterquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:12 schreef dribbel79 het volgende:
Het is trouwens zeker dat Nijntjes niet teveel hooi kunnen krijgen? Heb Bammie net een berg gegeven....het komt wel op, that's for sure, maar het is wel mega veel...
Schrok me trouwens het apezuur vanochtend. We hebben Bammie een soort knuffel gegeven, om tegenaan te kruipen ofzo, om de periode te overbruggen totdat ze een ander vriendje heeft...maar dat beestje heeft en witte vacht met een soort rode huid...quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Graag gedaan
[..]
Teveel hooi bestaat niet, hoe meer hoe beter
De mijne ookquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik moet een stopwatch kopen. Penny rent rondjes van ongeveer 9m om de bank heen alsof het een circuit is
Ik heb 2 tapijten en daaromheen parket. Hij rent dus een rondje op het tapijt, stopt even. Kijkt naar het parket en loopt heel voorzichtig naar het andere tapijtquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:34 schreef dribbel79 het volgende:
Hehe...hier kan dat niet, parket is glad, dus er wordt alleen geracet op de bank
Thnx, ze heeft vanavond een schuwe bui, maar doorgaans doet ze 't goed...ze eet, drinkt en wast zichzelf, dus ik denk dat 't goedkomt....nog ff wachten, haar nieuwe vriendje komt eraan...denk dat het voor haar het beste is...quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:30 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
@dribbel, beetje laat maar toch, zonde van het verlies!!! zulke dingen hakken er altijd in! gelukkig schijnen jullie het goed op te pakken met bammie!!
Hoe deed je dat met water, Dandilion?quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:02 schreef Dandilion het volgende:
Mijn grote konijnen zaten altijd buiten, veel stro en hooi in het hok, en in de avond zette ik er een plank ervoor, om de ergste kou buiten te houden.
Noga krijgt ook dit voer. Ze doet het er prima op. Alle brokjes altijd op. Maar ze is dan ook een vreetschuur.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:13 schreef dribbel79 het volgende:
Welk voer hebben jullie?
Wij geven Beaphar Care+:
http://www.bunnybunch.nl/(...)are-konijnenvoer-250
Dat was Flip ook, die vrat een bakje per dag leeg...let dus wel op dat ie ernaast ook genoeg hooi eet, ik wil j ons leed besparen!quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:48 schreef Laniboekje het volgende:
Noga krijgt ook dit voer. Ze doet het er prima op. Alle brokjes altijd op. Maar ze is dan ook een vreetschuur.
Ik let goed op. Naast brokjes heeft ze ook altijd een berg hooi tot haar beschikking. Eet ze niet al het hooi op, dan functioneert het ook nog als een lekker bedje voor madam om op te liggen. Ze spurt nu door de tuin. Voor het raam staat ook altijd nog een tuinbank. Springt ze er op en gaat ze pontificaal voor het raam zitten en naar binnen kijken. Tik je op het raam gaat ze er tegenaan staan of het raam likken...quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:32 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Dat was Flip ook, die vrat een bakje per dag leeg...let dus wel op dat ie ernaast ook genoeg hooi eet, ik wil j ons leed besparen!
Het raam likken?? Die beesten sporen echt niet, LOL...onze Bammie heeft vanochtend blijkbaar de bank weer eens als racebaan gebruikt...toen ik beneden kwam (m'n vriendin moet er om 5.45 uit, ik om 7.15) kwam ze niet eens overeind. is wel een teken dat ze weer beter in d'r vel zitquote:Op maandag 17 oktober 2011 11:36 schreef Laniboekje het volgende:
Ik let goed op. Naast brokjes heeft ze ook altijd een berg hooi tot haar beschikking. Eet ze niet al het hooi op, dan functioneert het ook nog als een lekker bedje voor madam om op te liggen. Ze spurt nu door de tuin. Voor het raam staat ook altijd nog een tuinbank. Springt ze er op en gaat ze pontificaal voor het raam zitten en naar binnen kijken. Tik je op het raam gaat ze er tegenaan staan of het raam likken...
De gek
Nee, niet direct. Ze heeft het wel gehad over een vervolgonderzoek van bloed en dus de echo om vast te stellen of het echt een tumor is. Ik blijf uiteraad een beetje hopen dat het iets heel anders is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:32 schreef douche-eendje het volgende:
Sparkling, jeetje wat naar zeg... Heeft de dierenarts het ook nog gehad over andere mogelijkheden dan voeding en een tumor? Ik heb thuis nog ergens informatie liggen over andere oorzaken van leverafwijkingen bij konijnen.
Dat zou ik ook het laatste doen. Ik weet niet hoe het met jullie konijnen zit maar die van mij staat bijna doodsangsten uit in de auto. En als er een lief beestje tussen zit neem je hem in ieder geval niet voor niets mee.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:58 schreef dribbel79 het volgende:
Vanavond gaan we naar Oldenzaal om eens te zien of we een nieuw vriendje voor onze Bammie kunnen vinden...
Maar wat is nu wijsheid?? nemen we haar mee (stress) zonder te weten of er een leuk vriendje zit (ze kunnen alleen koppelen als de ram gecastreerd is) of gaan we eerst zelf even kijken of het er een lief beestje tussen zit (reserveren, laten castreren en later koppelen)??
Heeft hij die diarree vaker? Coccidiose is iets wat je eerder bij jonge konijnen ziet, maar kan ook een verstoorde leverfunctie veroorzaken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:55 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Nee, niet direct. Ze heeft het wel gehad over een vervolgonderzoek van bloed en dus de echo om vast te stellen of het echt een tumor is. Ik blijf uiteraad een beetje hopen dat het iets heel anders is.
Gisteren had hij erg diarree en toen ik hem pakte was zijn buikje weer zo hardToen maar gaan masseren en pijnstiller gegeven en vanochtend hetzelfde nog eens. Nu zit er weer wat meer leven in hem, gelukkig..
Nee, dat valt bij Bammie reuze mee...die is eerder nieuwsgierig dan bang, en ik denk dat m'n vriendin op de achterbank bij haar gaat zitten om 'r te aaien etc.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:58 schreef .Sparkling. het volgende:
Dat zou ik ook het laatste doen. Ik weet niet hoe het met jullie konijnen zit maar die van mij staat bijna doodsangsten uit in de auto. En als er een lief beestje tussen zit neem je hem in ieder geval niet voor niets mee.
Ja, heel vaak. Zijn hele leven al.. Ik ga er even over lezen, denk dat ik de dierenarts er morgen even over bel. Jinty is niet zo jong meer en volgens mij is zijn ontlasting een paar jaar geleden al eens onderzocht maar dat weet ik niet meer zeker.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:02 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Heeft hij die diarree vaker? Coccidiose is iets wat je eerder bij jonge konijnen ziet, maar kan ook een verstoorde leverfunctie veroorzaken.
Dat had ik dan ook gedaan ja. Veel plezier, ik hoop dat jullie een heel leuk vriendje gaan vinden!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:57 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Nee, dat valt bij Bammie reuze mee...die is eerder nieuwsgierig dan bang, en ik denk dat m'n vriendin op de achterbank bij haar gaat zitten om 'r te aaien etc.
En ze krijgt hooi, grasjes etc. (ja, ze gaat dus mee daten)...
Ik ga op de achterbank zitten, dikke fleecetrui aan, Bammie op schoot, kan ze de hele rit poetsenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:41 schreef .Sparkling. het volgende:
Dat had ik dan ook gedaan ja. Veel plezier, ik hoop dat jullie een heel leuk vriendje gaan vinden!
Absoluut, we hebben echt het idee dat ze goede maatjes kunnen worden!!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:42 schreef douche-eendje het volgende:
Fijn dribbel en vooral voor bammie natuurlijk!
Dat is de Karel jaquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:48 schreef douche-eendje het volgende:
Is dat de karel? Dat moet wel goedkomen, knappe vent!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |