Als het in de speeltuin hierachter was, zou ik dat inderdaad gedacht hebben, maar midden in het bos?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:23 schreef Goover het volgende:
Kan het niet gewoon een konijn zijn dat ontsnapt is en dus gewoon van iemand is die het nu mist?
Snel, neem d'r mee naar huis, gevonden kinderen zijn altijd makkelijker dan zelf baren.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:31 schreef SicSicSics het volgende:
En er loopt nu een lief klein meisje door het bos, snikkend en snotterend 'Pluuuuiiiiissssjeeeee' te roepen, maar haar konijntje kwam die middag niet meer naar haar toe.
ik weet dus nog niet of het een ram of een voedster is. Is wel handig om te weten idd. Mocht het een ram zijn, dan moet hij sowieso gecastreerd worden als hij blijft, want dan zou er idd een voedster bij komen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:30 schreef Miss_Isis het volgende:
Is het een voedster of een ram? In geval van ram zou ik zeggen laat hem castreren als je hem wilt houden (is wel duur). Daar kan de agressie in ieder geval van afnemen. Anders kun je hem/haar ook nog altijd naar een opvang brengen als gevonden konijn, dit probleem oplossen zal namelijk toch wel wat tijd gaan kosten. Als je het konijn toch zelf wilt houden zou ik zeggen veel oefenen, en veel bij gaan zitten, regelmatig lekkere hapjes uit je hand voeren en rustig blijven benaderen. Niet het konijn met je handen bestraffen/slaan/vastgrijpen of iets in die trant, dan wordt hij/zij waarschijnlijk alleen maar agressiever. En een vriendje of vriendinnetje aanschaffen voor het konijn is natuurlijk ook een goed idee, dan kan hij/zij zich daar op richten (al zijn sommige konijnen dan alsnog beschermend/agressief). Daarnaast misschien wel het belangrijkst: zorgen voor een zo groot mogelijke kooi met schuilmogelijkheden zodat het konijn zich niet bedreigd voelt. Hoe groter de kooi hoe makkelijker een koppeling tussen konijnen gaat en hoe minder agressief het dier zal reageren. Veel succes er mee in ieder geval!
o ja, dat ook nog! Nog niet eens aan gedachtquote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:52 schreef douche-eendje het volgende:
Vaak is het zo dat voedsters de konijnen zijn met hoknijd, hormonenkwestie. Een gecastreerde man erbij of een dame laten castreren kan al aardig wat problemen voorkomen... Maar aangezien je hem/haar gevonden hebt is het verstandig om eerst eens duidelijkheid te krijgen of het een ram of een voedster is.
Mocht het een voedster blijken te zijn, ga dan niet gelijk koppelen maar wacht een maand af. Je weet niet of er een leuke ram in het bos liep.
In welke regio zoek je een opvang?
Hail Amivedi.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
o ja, dat ook nog! Nog niet eens aan gedacht
Heb in elk geval bij amivedi aangegeven dat ik r gevonden heb.
En flevoland.
Ik zou in ieder geval bij de dierenambulance ook een melding maken, aangeven dat het konijn bij jou kan blijven. De eigenaar heeft vanaf de eerste melding 14 dagen om zijn/haar dier weer op te halen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
o ja, dat ook nog! Nog niet eens aan gedacht
Heb in elk geval bij amivedi aangegeven dat ik r gevonden heb.
En flevoland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |