quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:23 schreef Take_A_Picture het volgende:
Mannen zijn soms echt stom en snappen vrouwen totaal niet, en al helemaal niet als die vrouwen zwanger zijn. Wij hebben ons bed vandaag opgehoogd, met speciale steunen voor auping bedden. Maar het bed is dus 10 cm te laag.
Ik vind dat geen prettig idee, de richtlijnen zijn dat het 80 moet zijn.
Dus ik zeg dat en zeg dat ik er houten blokken extra onder wil hebben.
Zegt manlief van, jamaar straks is de kraam helemaal niet zo groot. Waarop ik zeg dat het nou eenmaal de richtlijnen zijn en ik wil me daaraan houden.
Hij vindt dat ik zeur. Ik niet. Hij zegt dat het eventueel na de bevalling opgehoogd kan worden.
Ja, nog ff, wat denk je zelf??!! Daar zit ik dan toch helemaal niet op te wachten?
Kortom, ik ben momenteel in een humeur en lekker emo, heb gezegd dat hij bij het volgende kind maar lekker zwanger moet zijn![]()
Tjonge jonge waarom moet dat zo moeilijk gaan????
Disclaimer: mijn man is heel lief en behulpzaam hoor, maar hij ligt nu ff dwars en dat trek ik nu even heel slecht...
quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:28 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Je wil in elk geval niet thuis bevallen? Want dan maakt het niet zoveel uit, denk ik dat het niet vóór de bevalling is gebeurd. Anders even overleggen met de VK.
Stel voor aan je man dat hij lekker het bed opmaakt na de bevalling
Moet je de intake van de kraamzorg nog krijgen? Anders kun je het dan nog even vragen (of je belt ze even)
quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:42 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik wil juist wel thuis bevallen. Intake is ook al geweest 2 weken geleden en zij zei ook nog eens dat het 80 cm hoog moet zijn.
Nouja we hebben net weer even gebabbeld en hij gaat t toch deze week regelen.
Pffff... Kon hij dat niet gewoon meteen zeggen? Mannen
quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:17 schreef NotTheSame het volgende:
Mannen...tja... Het blijven aparte wezens. Hoewel ik er in m'n dagelijks leven vaak liever mee te maken heb dan met vrouwen, snap ik ze soms ook gewoon niet hoor!
Ik heb net ook nog maar ff ons bed opgemeten... 70cm. Dus ik ben benieuwd wat ze daar van gaan zeggen. Ik ben toch eigenlijk niet van plan om het bed op de klossen van de zorgwinkel te zetten, want dan kan ik er never nooit meer in of uit komen!
Ja hoor, dat mag ook. Als je maar aan die 80cm komt. Ik ben zelf 1,57 dus voor mij was het ook echt heel erg hoog, ik had alleen het geluk dat m'n kraam ook zo'n klein opdondertje was en m'n bed dus eigenlijk direct nadat we uit het ziekenhuis kwamen alweer omlaag kon...quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:51 schreef NotTheSame het volgende:
Ja, dat ik naar 80cm moet, vooruit, dat is niet het probleem, maar wat leg je dan onder 16 (!!!) pootjes?
Tegels doe ik liever niet, we hebben nog niet zo lang onze laminaat ik die wil ik nog even netjes houden.
Ik las toen wel dat iemand een extra matras op haar boxspring had gelegd? Of mag dat niet?
Nee...bij gebrek aan nieuws...quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:02 schreef wickie het volgende:
Bij ons moet 70cm, klossen gaat vriendlief morgen even halen. Ze gaan er pas onder na de bevalling.
Bij de weg, heeft linda zich gemeld vandaag?
Welkom en uiteraard mag je meepratenquote:Op maandag 29 augustus 2011 00:20 schreef Aeve het volgende:
Hallo!
Geen idee of ik hier ook mee mag praten. Zo niet, dan hoor ik het wel![]()
Ik ben Aeve, 30 jaar en woon in de VS met mijn man. Ik ben 1 Nov uitgerekend van onze eerste. Het wordt een jochie![]()
Tot nu toe gaat de zwangerschap etc allemaal voorbeeldig, al word het nu met bijna 31 weken toch wel zwaar af en toe.
Hopelijk kan ik hier wat tips vinden wat betreft alle ongemakjes
och niet iedereen heeft dan direct een zwembad in bed hoor... bij mij begon de bevalling beide keren met gebroken vliezen en beide keren was dat niet alsof er een kraan werd open gedraaid..quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:25 schreef MeNicole2 het volgende:
Zo wij hebben hier eindelijk alles klaarHad alleen mijn tas nog niet gepakt maar lief vroeg me gisteravond dat toch ook te doen. Die krijgt beetje de zenuwen nu
Dus tas ook maar meteen klaar gezet. We hadden gisteren ook de matrasbeschermer op het bed gelegt maar die gaat er vandaag weer af. Wat een rot ding. Gekraak de hele nacht en warm
Nu maar hopen dat niet mijn vliezen zomaar breken
Ik ben er ook niet bang voor. Bij de andere kids heeft de vlos de vliezen gebroken. En ach als het wel in bed gebeurd en het is erg hebben we mooi een goeie reden voor een nieuw matras. leg het ziel wel op de grond naast het bed want wil nog geen nieuw tapijtquote:Op maandag 29 augustus 2011 09:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
och niet iedereen heeft dan direct een zwembad in bed hoor... bij mij begon de bevalling beide keren met gebroken vliezen en beide keren was dat niet alsof er een kraan werd open gedraaid..
kan dus meevallen..
Jammergenoeg niet. Maar wel voor het eerst echt voorwerk gehad vannacht. Dus de hele nacht niet geslapen. Het zakte weg rond een uurtje of 5 dus heb nu net een paar uurtjes kunnen slapen gelukkig.quote:Op maandag 29 augustus 2011 08:09 schreef Susie het volgende:
Vraag me af of beeb van Wickie geluisterd heeft!?
Bij de Action heb je waterdichte matras beschermers die niet kraken en niet zweten! een echte aanrader.quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:56 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet bang voor. Bij de andere kids heeft de vlos de vliezen gebroken. En ach als het wel in bed gebeurd en het is erg hebben we mooi een goeie reden voor een nieuw matras. leg het ziel wel op de grond naast het bed want wil nog geen nieuw tapijt
Ja daar heb ik zaterdag ook na gekeken. Maar ze hadden hier alleen 140 of 180. En wij heben 160. Die van 180 is te groot en gaat steeds los. We gaan vanavond nog even naar IKEA. Daar hebben ze ze ook.quote:Op maandag 29 augustus 2011 10:22 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
[..]
Bij de Action heb je waterdichte matras beschermers die niet kraken en niet zweten! een echte aanrader.
Ja hè? Vond het echt briljant! 8 weken zwanger en bevallen van een a terme kindjequote:Op maandag 29 augustus 2011 10:29 schreef Nirak het volgende:
Asy, ik heb 1x gedroomd van ons kindje, maar dat was een nachtmerrie, jij doet het beter
Spannend he!quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:16 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vind t zo bizar dat ik aan t eind van de maand gewoon al mag bevallen(oke niet deze maar over 3 dagen is t september
)
Wat een niemandsland, hè? Maar straks is ze er écht!quote:Op maandag 29 augustus 2011 10:19 schreef wickie het volgende:
[..]
Jammergenoeg niet. Maar wel voor het eerst echt voorwerk gehad vannacht. Dus de hele nacht niet geslapen. Het zakte weg rond een uurtje of 5 dus heb nu net een paar uurtjes kunnen slapen gelukkig.
Ik ga lekker niks doen vandaag.
Zal binnenkort eens proberen t op de foto te zetten... Is nogal een lange smalle kamer.. Lastig met inrichtenquote:Op maandag 29 augustus 2011 16:30 schreef Kyara het volgende:
Leuk Nirak! Ben benieuwd naar het totaalplaatje!
Als je het warm maakt mag het weer wel, en dat is ook lekker: pasta met zalmquote:Op maandag 29 augustus 2011 16:33 schreef Aoraki het volgende:
nirak, dat ziet er echt heel leuk uit!
gerookte zalm... mmmmmmmmmm, nu heb ik daar ook trek in
Of risotto met zalm.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:40 schreef Nirak het volgende:
Als je het warm maakt mag het weer wel, en dat is ook lekker: pasta met zalm
Vind ik ookquote:Op maandag 29 augustus 2011 16:19 schreef wickie het volgende:
Claudia![]()
Maar Linda moet echt eerst bevallen! Ik houd het nog wel even vol, ben nog vol goede moed, een soort van dan![]()
Ik heb al de hele dag zin in gerookte zalm. Maar die stomme vacuüm verpakkingen. Ik mag het niet van R.![]()
Ook wil ik graag rosbief en een goede hertenbiefstuk of een mooi stukje reerug.
Nou! Ik hou me wel aanbevolen voor dat receppie! Gebruikt je vrouw dan ook van die voorverpakte vaccuum stuff?quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:40 schreef Nirak het volgende:
Als je het warm maakt mag het weer wel, en dat is ook lekker: pasta met zalm
Knoflookje hakselen, uitje snijden, opbakken, monchou en room, beetje heet rood spul uit zo'n klein flesje anders is t te flauw en gesneden gerookte zalm erbij. En dan een pasta naar keuze. Pak zelf meestal tricolore.
Voor de liefhebbers kan ik t recept wel pmmen, mijn mevrouw kookt dat nml en weet t niet precies..
Vrouw hierquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:23 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Nou! Ik hou me wel aanbevolen voor dat receppie! Gebruikt je vrouw dan ook van die voorverpakte vaccuum stuff?
Edit: oh, en wowie wat betreft de schilderijtjes. Wat onwijs lief!.
Ja dat doe ik ook zeker! Ze zijn heel makkelijk op het werk, mijn gezondheid gaat gewoon voor het werkquote:Op maandag 29 augustus 2011 19:32 schreef Kyara het volgende:
Herkenbaar Klumsy...... fijn dat je in elk geval weet waar je aan toe bent maar als je het eerder niet trekt, op tijd aan de bel trekken hoor.
Succes SuperwormJim! Ik zou niet teveel op de kwaaltjes focussen hoor. Ik ben amper misselijk geweest maar de kleine doet het prima.
Yup, woensdagochtend. Ondanks dat ik nog steeds niet echt zenuwachtig ben en ik mezelf echt heel rustig voel leef ik tot die tijd nog een beetje onder een steenquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:10 schreef Kyara het volgende:
Flugeltje, heb jij niet overmorgen je echo?
quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:00 schreef NotTheSame het volgende:
Nou SuperwormJim, heel veel succes vanavond dan!
quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:18 schreef klumsy het volgende:
Veel succes vanavond SuperwormJim, hopelijk krijgen jullie een mooi plaatje mee van de echo!
quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:32 schreef Kyara het volgende:
Herkenbaar Klumsy...... fijn dat je in elk geval weet waar je aan toe bent maar als je het eerder niet trekt, op tijd aan de bel trekken hoor.
Succes SuperwormJim! Ik zou niet teveel op de kwaaltjes focussen hoor. Ik ben amper misselijk geweest maar de kleine doet het prima.
Dat zag er netjes uit vandaag, de echo!quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:57 schreef Susie het volgende:
Spannend SuperwormJim! Ik kreeg met 12 wknl weer inwendig, niet fijn maar levert wel mooie plaatjes op!
Wat een ei van een leidinggevende Kyara! Die van mij is super, maar ziet zichzelf dan ook als surrogaat oma (werken al lang met elkaar). Heb al veel cadeau-tjes van haar gehad, zo lief.
ik ga heel hard voor je duimen!quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:46 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Yup, woensdagochtend. Ondanks dat ik nog steeds niet echt zenuwachtig ben en ik mezelf echt heel rustig voel leef ik tot die tijd nog een beetje onder een steen
Danku!quote:
Mogguhquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:36 schreef NotTheSame het volgende:
Mogguh!![]()
Hier vanmorgen wakker getrapt door een draak die het er niet mee eens was dat ik op m'n buik lag!
Omdat ze je zsm weer van het bankje af willen hebben? Ik heb geen idee.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:15 schreef Linda2205 het volgende:
Zo, nogmaals goedemorgen, dit keer vanaf de gyn aan de ctg. Waarom liggen die bankjes toch altijd zo beroerd??
Ik heb tot vandaag rustig op m'n buik kunnen slapenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:41 schreef PurpleDaisy het volgende:
Bitterend, 10w5d.
Kun je nog op je buik liggen NTS?. Nouja, kennelijk dus niet, want je hotelgast is het er niet mee eens. Maar dan nog.
Bron: http://www.gezondheidsnet.nl/ziekten/2375/pinda-allergiequote:Pinda-allergie komt vooral bij jonge kinderen; mogelijk omdat het maagdarm-kanaal en het afweersysteem dan nog niet volledig zijn ontwikkeld. Hierdoor worden de pinda's nog niet voldoende verteerd en onnodig veel anti-stoffen tegen pinda-allergenen ontwikkeld, waardoor de reactie heftiger is dan bij oudere kinderen en volwassenen.
oh haha, ja zo kan je een heleeeeeeeeeee hoop verzinnenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:05 schreef Take_A_Picture het volgende:
Succes morgen fluug!
Een nichtje van mij is zwanger en had iets op Facebook gezet dat ze Japanse mix at, maar niet de nootjes. Nadat iemand vroeg of je die niet mocht, zei ze dat dat klopte want het zou pinda allergie kunnen betekenen voor je uk.
Nu heb ik echt niet heel vaak pinda's gegeten, ik dacht dat je wel iets mocht en heb ook gewoon pindakaas gegeten.
Dus dit is nieuws voor mij. Nouja, heb het nou eenmaal gegeten, ben verder heel streng en heb me overal aan gehouden... Maar heb nou toch een rotgevoel.
quote:Wanneer moet ik beginnen met het voorkomen van een allergie?
Je kunt het beste direct na de geboorte van je kindje beginnen met het nemen van preventieve maatregelen tegen allergieën. Het is belangrijk om vroeg te beginnen, omdat je kindje vooral in zijn eerste levensjaar erg kwetsbaar is.
Voor zover tot nu toe bekend is, heeft het over het algemeen weinig zin om al tijdens je zwangerschap preventieve maatregelen te nemen. Behalve natuurlijk wanneer het gaat om stoppen met roken. Dat kun je het beste al doen, voordat je zwanger bent.
Alleen wanneer er in de familie van de aanstaande moeder een pinda-allergie voorkomt, kun je al tijdens de zwangerschap beginnen met het verkleinen van de kans dat je kindje deze allergie krijgt.
Uit recent onderzoek is namelijk gebleken dat, wanneer deze moeders tijdens hun zwangerschap pinda’s eten, of voedingsmiddelen die pinda’s bevatten, de kans dat hun baby deze allergie krijgt, groter wordt. In die gevallen is het dus verstandig om alle producten met pinda’s erin te laten staan tijdens je zwangerschap.
bron
Andere mensen kunnen je gewoon heel erg onzeker maken, zeker onder invloed van hormonen heb ik mezelf af en toe een verschrikkelijke moeder gevoeld... Nu achteraf blijkt dat ik dat ook ben, maar m'n kind kan me redelijk aanquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:18 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nouja ik dacht ook, elke keer wordt er wel weer wat nieuws verzonnen!!!
Ik heb gelezen dat als er in je familie een geschiedenis is van voedselallergie, dat als je dan pinda's eet, het de kans op die allergie groter maakt oid. In mijn familie komt dat niet voor. En dan nog, je maakt er dan kans op. Maak je niet overal 'kans op'??
Nou ik heb wel een hele tijd gehad dat ik elke dag lekker 2 boterhammen met pindakaas heb gegeten, MET stukjes noot. Heb er heerlijk van 'genoten', haha!
Maarja ik kan best wel een zorgenmakertje zijn, dus als ik dan zoiets lees, denk ik, uh oh...
Maar t is dus onzin
Mette kwam met 41+1... Dus... Ik verwacht nog 2 weken mijn huisvrouw skills verder te kunnen ontwikkelenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:04 schreef Linda2205 het volgende:
Ha! Wickie, ik zei het toch, jij gaat vanavond bevallen! Je huis is er iig klaar voor. Wanneer kwam Mette?
Fijn dat je weer bent goedgekeurd Susie!
En ik moet donderdag naar het zkh. 11.30u. Lief vroeg al hoopvol of ze 'm dan meteen halen, maar ik gok van niet, om dat tijdstip
Ik denk dat ze het dan tot na het weekend rekken. Bij de gyn zag het er nog goed uit, placenta begon wel al wat te verkalken, maar nog genoeg vruchtwater. Lotte had op het einde geen goede doorbloeding meer door de navelstreng, daarom wilde ze inleiden. Deze keer is dat al op de 20 weken echo vastgesteld, maar beeb heeft er tot nu toe niet onder geleden, dus ik weet niet of dat een inleidingsreden voor ze is... we gaan het meemaken...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:30 schreef wickie het volgende:
[..]
Mette kwam met 41+1... Dus... Ik verwacht nog 2 weken mijn huisvrouw skills verder te kunnen ontwikkelen
Denk je dan dat ze je anders vrijdag gaan inleiden? Zou wel fijn zijn nog voor het weekend. Maar ik ga voor je duimen dat er vannacht of morgen wat gaat gebeuren![]()
Susie goedgekeurd![]()
Fluugs, nogmaals heel veel succes morgen!
+1quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:28 schreef Linda2205 het volgende:
Het zou wel Lotte's fascinatie voor cola verklaren![]()
Ja je moet prioriteiten stellen he.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:35 schreef innepin het volgende:
Aha! Diabetes be damned, ik ga aan de Cookie DoughDAnkje mignonne
Alles voor 't kind, hè. Alles voor 't kind.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja je moet prioriteiten stellen he.![]()
worked for me, bij uitzondering hertog 3 chocolades, kan ookquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:37 schreef Linda2205 het volgende:
Zou het ook werken met HaagenDasz? Dat heb ik wel in de vriezer... En mn kind is al af...zou dat nog negatieve effecten hebben?
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:43 schreef octopussy het volgende:
Wickie, wanneer kom je hier eens schoonmaken theeleuten met je kleine?
Haha, bekend probleem. Ik ben ook al zo'n slechte huisvrouw. We hebben geen schoonmaakster, maar ik ben echt superblij wanneer mijn moeder dinsdags wat wasgoed voor me wegwerkt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:02 schreef wickie het volgende:
[..]
![]()
![]()
Mensen, ik ben echt zoooo slecht met schoonmaken joh. Waarom denk je dat ik 4,5 jaar lang een was achterstand heb gehad![]()
En we hebben het afgelopen jaar een schoonmaakster gehad (die jammergenoeg moest stoppen 2 weken geleden) Ik heb bijna een jaar niet schoongemaakt
![]()
Daarom ben ik zo trots op mezelf dat ik het wel kan, dat zelfs hoogzwanger een huishouden bijhouden.
Maar Octo ik kom wel graag een keertje bij je theeleuten, maar ik het aanrecht voor je schoon als ik thee zet![]()
Kom ik op kraambezoek
Dank je! Ik post niet zo veel in OUD, lurk meer. Maar het lijkt me nu wel leuk om hier wat vaker te posten.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:04 schreef PurpleDaisy het volgende:
Marrije, ook congratz met de goeie echo!. En welkom, geloof ik. Want ik kan me niet herinneren dat ik je hier al gezien had?
Echte termijnecho hier ook over 2 weken inderdaad, maar ze hebben nieuwe echo-apparatuur hier op het ziekenhuis en alles was echt heel erg goed te zien al...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:28 schreef Marrije het volgende:
Wat mooi dat je dat allemaal al kon zien Flugel, ik ben een week minder ver dan gedacht en dat verschil is best groot in wat je dan wel of niet kunt zien op de echo. Het was nog geen officiële termijnecho, die heb ik over twee weken.
* Marrije is jaloersquote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:31 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Echte termijnecho hier ook over 2 weken inderdaad, maar ze hebben nieuwe echo-apparatuur hier op het ziekenhuis en alles was echt heel erg goed te zien al...
Neuh, heerlijk met m'n beentjes wijd gelegen weer. Gelukkig ben ik niet zo preutsquote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
* Marrije is jaloersWas het een uitwendige echo?
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:48 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Neuh, heerlijk met m'n beentjes wijd gelegen weer. Gelukkig ben ik niet zo preuts
OYA LELE IK VOEL ME PLOTS WEER ZO OYA LELEquote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:31 schreef flugeltje het volgende:
Kiek nou wat een mooi kiendje
Spartelende armpjes en beentjes en dan ook nog zo'n vrolijk knipperlichtje....
[ afbeelding ]
dan moet je hem eens een flinke poeier tegen zijn kop geven. Echt, ik ben zo blij met mijn vent en zijn inlevingsvermogen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:33 schreef Linda2205 het volgende:
Ik wil slapen!!!!
Meneer hier weigert uit bed te komen, ligt daar film te kijken en weigert ook dat met een koptelefoon op te doen. Ik slaap s nachts al amper, mag de komende maanden ook iedere keer mn bed uit en nu moet ik ook mn overdag-dutje nog op hem afstemmen..Ik ben verdomme 40 weken zwanger, sodemieter op uit mn bed...
/frustratie
Ga wel met mn krakkemikkige lijf op onze ongemakkelijke bank liggen
juhp, als t een meisje is dan brand ik een CD'tje voor jequote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:36 schreef flugeltje het volgende:
Als het een meiske is zal ik die liedjes over een poos ook vast allemaal uit m'n hoofd kennen
Enne feli met de 33 weken, dat is al bijna duomoeder
Schop je nou echt je vent niet je bed uit?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:10 schreef Linda2205 het volgende:
ondertussen kan ik jullie vertellen dat lottes bedje beter ligt als de bank...fingers crossed dat mn vliezen niet breken
Gefeliciteerd zeg! : o voor mijn gevoel ben je net bevallen, maar dat zal dan wel niet.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:22 schreef Marrije het volgende:
Hier een mooi kloppend hartje gezien op de echoHalf april uitgerekend.
Ik lurk al een tijdje mee. Flugel, veel succes zometeen!
Linda, wie weet ga je de uitgerekende datum nog halen.
Gelukkig is mijn lief niet zo maar zou die van Linda er met liefde uitsleuren jahquote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:16 schreef flugeltje het volgende:
Ik dacht al dat ik wellicht onredelijk was, maar er zijn meer dames die de meneer van Linda hardhandig uit bed verwijderd zouden hebben zie ik
Dank je. Haha, nou die bevalling is ook al weer langer dan een jaar geledenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Gefeliciteerd zeg! : o voor mijn gevoel ben je net bevallen, maar dat zal dan wel niet.ik wens je een fijne zwangerschap toe.
Bedje voor hem ja omdat je zijn been hebt gebroken toch?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:28 schreef Linda2205 het volgende:
whehe! ik kan ook gewoon naar het zkh gaan, vragen of ze daar niet alvast een bedje voor me hebben :p
Ja zie je! Ik dacht een maand of vier.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dank je. Haha, nou die bevalling is ook al weer langer dan een jaar geledenMaar met deze erbij zijn we compleet
En als dat ding nou ook nog eens zou werken...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:18 schreef Marrije het volgende:
Vier zonen lijkt me wel wat hoor. Ik ben erg nieuwsgierig, kan bijna niet wachtenAls die test niet zo duur was geweest, dat je na 6 weken zwangerschap kunt zien wat het wordt, dan had ik het meteen gedaan. Nu wacht ik nog wel een paar weken.
nee hoor, redelijk normaal dat ze zo rond de 6 weken voor tijd komenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:08 schreef Nirak het volgende:
Marije en fluugs, eenvoor jullie goede echo's!
Linda, het stoom komt uit mn oren als ik lees hoe jou kerel zich gedraagd... Dat hij lekker op de bank tv kijkt... Maargoed, jij kent hem langer dan vandaag, dus jullie komen er vast uit
Kraamzorg is hier nog niet geweest, ergens bij 8 maanden komen ze. Maar als ze deze week niet gebeld hebben dan bel ik zelf volgende week. Ben nml al bijna 33 weken onderweg en vind dat ze het te laat doen die intake..
Hebben jullie geen verpleegkundige op het ziekenhuis? Hier ga je voor je controle naar de gyn en je vragen en onzekerheidjes naar de verpleegkundige. Dezelfde die je weegt en je pies checkt enzo...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:04 schreef Nirak het volgende:
Ik heb geen vk, dus op zich wil ik best wat dingen bij de intake vragen
De gyn ziet me al aankomen met mn onzekerhedenlijstje:
- heb ik de juiste spullen
- is dit goed
- staat dat oke
- etc...
Het komt vast allemaal goed
echt niet! Mijn zoon zijn kleren worden altijd gestreken! (en das wel t enige dat ik strijkquote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:15 schreef flugeltje het volgende:
En poetsen met een combi van marseillezeep en dettol
En wassen met m'n favo wasverzachter en strijken (de enige keer dat je babykleren ooooooit strijkt)
Lekkere luchtjes dan...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:20 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Nou, dat hangt toch wel heel erg van de bron af.
Och kiek ze patsen meej d'r perfecte moederskills....quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
echt niet! Mijn zoon zijn kleren worden altijd gestreken! (en das wel t enige dat ik strijk)
Nope.. Wel iemand die dat checkt, maar die zijn alleen opgeleid om de gegevens op te schrijven in m'n dossier..quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:07 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hebben jullie geen verpleegkundige op het ziekenhuis? Hier ga je voor je controle naar de gyn en je vragen en onzekerheidjes naar de verpleegkundige. Dezelfde die je weegt en je pies checkt enzo...
Dat dus. Want hierna ga ik dat echt noooooooit meer allemaal strijkenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:29 schreef Kleurdoos het volgende:
nou idd. ik strijk 1 keer alle babywasjes en doe dan ook gelijk alle handdoeken en dekbedovertrekken om indruk te maken op de kraam
Hmz, zonde dat het zo anoniem gemaakt wordt... Ach, achteraf valt het allemaal wel weer mee. Binnen notime ben je die onzekerheden weer kwijt...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:36 schreef Nirak het volgende:
[..]
Nope.. Wel iemand die dat checkt, maar die zijn alleen opgeleid om de gegevens op te schrijven in m'n dossier..
Een verloskundige van het zkh gaat in eerste instantie de bevalling begeleiden, een van de 15 die er werken
Ik zie het allemaal wel wat dat betreft..
ben dus niet de enigequote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:29 schreef Kleurdoos het volgende:
nou idd. ik strijk 1 keer alle babywasjes en doe dan ook gelijk alle handdoeken en dekbedovertrekken om indruk te maken op de kraam
Ook niet voor je nieuwe jonge ienieminie kindje? Jij hardvochtige moederquote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:13 schreef wickie het volgende:
Ik strijk nooit ietsook niet voor de kraam.
Ik ook niet. Ik strijk sowieso bijna nooit. Strijkenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:28 schreef Susie het volgende:
Ik zal in ieder geval mijn beddegoed nu niet in ene strijken... Ben da gek! Doe ik anders ook nooit.
Nope, de droger is mijn strijkapparaat. Alles mooi zacht en glad gelijk de kast in.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:14 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ook niet voor je nieuwe jonge ienieminie kindje? Jij hardvochtige moeder
Mja ik moet de overhemden van m'n man zo nu en dan strijken. Als 'ie die aan moet. (daar komt ie dan ook de avond ervoor meequote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:24 schreef Susie het volgende:
ik heb nette kleding voor mijn werk, dus dat helaas wel strijken...
Dat is wel heel erg vlot. Heb wel heel snel aangemeld maar geen intake gehad. Komt hier echt pas later.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:20 schreef bitterend het volgende:
Oh over kraamzorg, ik heb me aangemeld toen ik hoorde dat ik zwanger was...de vk zei dat ik dat zsm moest doen!
Toen kwamen ze de intake doen toen ik ongeveer 15 weken was, en komen ze nog een keer met 37 weken of verder wat dingetjes te bespreken
Ja ik verbaasde me ook over hoe snel het ging met de kraamzorg...hebben ze jou wel gebeld dat ze jou op hun lijst hebben en dat je verzekerd bent van een plek? of is dat niet nodig?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:26 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg vlot. Heb wel heel snel aangemeld maar geen intake gehad. Komt hier echt pas later.
Ben wel aangemeld voor de pufclub. Maar vanavond eerst weer een keertje (low-key) bodypumpen.
De praktijk waar ik zat, en jij volgens mij ook, doet het inderdaad altijd met 36 weken werd mij vorig jaar verteld. Dus je kunt nog een keertje gluren.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:23 schreef Kleurdoos het volgende:
zeggeuh hoe zit dat nou met die liggingsecho, gaan ze dat nu altijd doen?
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:22 schreef Marrije het volgende:
Hier een mooi kloppend hartje gezien op de echoHalf april uitgerekend.
Ik lurk al een tijdje mee. Flugel, veel succes zometeen!
Linda, wie weet ga je de uitgerekende datum nog halen.
Jeej!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:31 schreef flugeltje het volgende:
Kiek nou wat een mooi kiendje
Spartelende armpjes en beentjes en dan ook nog zo'n vrolijk knipperlichtje....
[ afbeelding ]
Jep, hij is zo'n dikke 2 weken 'kwijt' geweest.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:37 schreef bitterend het volgende:
NTS dat is fijn! was je de kinderwagen kwijt?
Ik twijfel over pufclubs...mijn bloeddruk is erg laag sinds een paar weken en bij de kleinste inspanning word ik duizelig en val soms flauw...dus tja
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:26 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Och kiek ze patsen meej d'r perfecte moederskills....
Ja, knap onthouden (dat soort info blijft bij mij nooit hangen..)quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:15 schreef Aoraki het volgende:
Nirak, zat je ook niet in regio Eindhoven? Ik heb dus maandag gebeld omdat ik nu 36 weken ben. Ze vertelde me dat ze een behoorlijke achterstand hadden met de intake gesprekken. Dus misschien kan het geen kwaad om er ook een belletje aan te wagen? Ik had nl. een telefonische intake omdat dit de tweede wordt. Misschien moeten ze een huisbezoek langer van te voren plannen.
Vandaag eindelijk nieuws van het kdv. Manneke krijgt de dagen die we nodig hadden op het goede moment. Hoera, we zijn blij.
Oh hij is erg mooi!! ben geen fan van babypark maar denk daar toch de maxi cosi pebbel te bestellen!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:09 schreef NotTheSame het volgende:
De Recaro BabyZen is het geworden. (Niet bij BabyPark besteld trouwens.)
Op de foto is hij rood/zwart, maar de bekleding kan omgedraaid worden, en dan is hij zilvergrijs/zwart. En dan met een volledig zwarte Young Profi Plus (Maxi-Cosi van Recaro) erbij.
Klumsy, de 16e de SEO, leuk!
Ik ben overigens zojuist getuige geweest van een ploppende navel! Heb nou een deurbel EN deurklopper (piercing) op m'n buik.
Bitterend, hoe gaat het trouwens met jou?
We deden ook vaak staand oefeningen...op zich niet heel erg belastend maar je moet je voorstellen..ik word duizelig en zie zwart van het konijnenhok schoonmaken en een beetje takken knippen in de tuin...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:32 schreef Susie het volgende:
bukken en weer staan? Wij zitten cq liggen alleen maar op de grond, heb nu 3 lessen gehad en 1 keer zijn we gaan staan. Overigens vandaag wel een oefening die ik dus niet redde, die sla ik dan over. Bij ons is het echt gewoon lekker relaxen, ademhaling 'oefenen' en de bekkenbodemspieren etc. Partnerles komt nog.... Ben benieuwd! Die van mij moet zich in alles nog even goed in gaan lezen in ieder geval, en dan niet alleen in het puffen! Hihihi! Komt hopelijk wel goed...
ik weet het niet zo goed..lotte kwam na twee strippogingen, dat vond ik ook wel ok. ik ben het enorm zat maar inleiden vind ik ook wel weer een beetje eng op de een of andere manier..quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:34 schreef wickie het volgende:
Mijn navel is niet geplopt maar gewoon helemaal verdwenen.
Linda, succes morgen. Ben ook benieuwd, wil je graag ingeleid worden, of wacht je het liever af?
Ik mag morgen ook weer op controle. Morgen 39 weken.. Pas aan het eind van de middag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |