quote:Wanneer moet ik beginnen met het voorkomen van een allergie?
Je kunt het beste direct na de geboorte van je kindje beginnen met het nemen van preventieve maatregelen tegen allergieën. Het is belangrijk om vroeg te beginnen, omdat je kindje vooral in zijn eerste levensjaar erg kwetsbaar is.
Voor zover tot nu toe bekend is, heeft het over het algemeen weinig zin om al tijdens je zwangerschap preventieve maatregelen te nemen. Behalve natuurlijk wanneer het gaat om stoppen met roken. Dat kun je het beste al doen, voordat je zwanger bent.
Alleen wanneer er in de familie van de aanstaande moeder een pinda-allergie voorkomt, kun je al tijdens de zwangerschap beginnen met het verkleinen van de kans dat je kindje deze allergie krijgt.
Uit recent onderzoek is namelijk gebleken dat, wanneer deze moeders tijdens hun zwangerschap pinda’s eten, of voedingsmiddelen die pinda’s bevatten, de kans dat hun baby deze allergie krijgt, groter wordt. In die gevallen is het dus verstandig om alle producten met pinda’s erin te laten staan tijdens je zwangerschap.
bron
Andere mensen kunnen je gewoon heel erg onzeker maken, zeker onder invloed van hormonen heb ik mezelf af en toe een verschrikkelijke moeder gevoeld... Nu achteraf blijkt dat ik dat ook ben, maar m'n kind kan me redelijk aanquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:18 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nouja ik dacht ook, elke keer wordt er wel weer wat nieuws verzonnen!!!
Ik heb gelezen dat als er in je familie een geschiedenis is van voedselallergie, dat als je dan pinda's eet, het de kans op die allergie groter maakt oid. In mijn familie komt dat niet voor. En dan nog, je maakt er dan kans op. Maak je niet overal 'kans op'??
Nou ik heb wel een hele tijd gehad dat ik elke dag lekker 2 boterhammen met pindakaas heb gegeten, MET stukjes noot. Heb er heerlijk van 'genoten', haha!
Maarja ik kan best wel een zorgenmakertje zijn, dus als ik dan zoiets lees, denk ik, uh oh...
Maar t is dus onzin
Mette kwam met 41+1... Dus... Ik verwacht nog 2 weken mijn huisvrouw skills verder te kunnen ontwikkelenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:04 schreef Linda2205 het volgende:
Ha! Wickie, ik zei het toch, jij gaat vanavond bevallen! Je huis is er iig klaar voor. Wanneer kwam Mette?
Fijn dat je weer bent goedgekeurd Susie!
En ik moet donderdag naar het zkh. 11.30u. Lief vroeg al hoopvol of ze 'm dan meteen halen, maar ik gok van niet, om dat tijdstip
Ik denk dat ze het dan tot na het weekend rekken. Bij de gyn zag het er nog goed uit, placenta begon wel al wat te verkalken, maar nog genoeg vruchtwater. Lotte had op het einde geen goede doorbloeding meer door de navelstreng, daarom wilde ze inleiden. Deze keer is dat al op de 20 weken echo vastgesteld, maar beeb heeft er tot nu toe niet onder geleden, dus ik weet niet of dat een inleidingsreden voor ze is... we gaan het meemaken...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:30 schreef wickie het volgende:
[..]
Mette kwam met 41+1... Dus... Ik verwacht nog 2 weken mijn huisvrouw skills verder te kunnen ontwikkelen
Denk je dan dat ze je anders vrijdag gaan inleiden? Zou wel fijn zijn nog voor het weekend. Maar ik ga voor je duimen dat er vannacht of morgen wat gaat gebeuren![]()
Susie goedgekeurd![]()
Fluugs, nogmaals heel veel succes morgen!
+1quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:28 schreef Linda2205 het volgende:
Het zou wel Lotte's fascinatie voor cola verklaren![]()
Ja je moet prioriteiten stellen he.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:35 schreef innepin het volgende:
Aha! Diabetes be damned, ik ga aan de Cookie DoughDAnkje mignonne
Alles voor 't kind, hè. Alles voor 't kind.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja je moet prioriteiten stellen he.![]()
worked for me, bij uitzondering hertog 3 chocolades, kan ookquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:37 schreef Linda2205 het volgende:
Zou het ook werken met HaagenDasz? Dat heb ik wel in de vriezer... En mn kind is al af...zou dat nog negatieve effecten hebben?
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:43 schreef octopussy het volgende:
Wickie, wanneer kom je hier eens schoonmaken theeleuten met je kleine?
Haha, bekend probleem. Ik ben ook al zo'n slechte huisvrouw. We hebben geen schoonmaakster, maar ik ben echt superblij wanneer mijn moeder dinsdags wat wasgoed voor me wegwerkt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:02 schreef wickie het volgende:
[..]
![]()
![]()
Mensen, ik ben echt zoooo slecht met schoonmaken joh. Waarom denk je dat ik 4,5 jaar lang een was achterstand heb gehad![]()
En we hebben het afgelopen jaar een schoonmaakster gehad (die jammergenoeg moest stoppen 2 weken geleden) Ik heb bijna een jaar niet schoongemaakt
![]()
Daarom ben ik zo trots op mezelf dat ik het wel kan, dat zelfs hoogzwanger een huishouden bijhouden.
Maar Octo ik kom wel graag een keertje bij je theeleuten, maar ik het aanrecht voor je schoon als ik thee zet![]()
Kom ik op kraambezoek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |