quote:
Op maandag 29 augustus 2011 17:23 schreef PurpleDaisy het volgende:[..]
Nou! Ik hou me wel aanbevolen voor dat receppie! Gebruikt je vrouw dan ook van die voorverpakte vaccuum stuff?
Edit: oh, en wowie wat betreft de schilderijtjes. Wat onwijs lief!

.
Vrouw hier

U neme voor 2 personen:
Gerookte zalm, 300/400gr
Pakje monchou 150/200gr
Pakje (slag)room 200ml
1 grote ui
paar tenen knoflook (naar smaak, ik gebruik er soms 4 tot 5
Bieslook (diepvries, potje, vers)
Zet alvast een pan op met water om de pasta in te koken. Pak gewoon je favo pasta. Tip: Tagliatelle eet niet zo makkelijk.
Ui in kleine stukjes snijden, knoflook persen en dit samen kort fruiten. Als de ui glazig wordt dan de monchou op een klein vuurtje mee laten smelten. Je kunt ondertussen de room erbij gooien zodat je een mooi papje krijgt. Je moet een beetje spelen met de hoeveelheden room en monchou om een sausje te krijgen wat niet te dun is. Hou er wel rekening mee dat de zalm dit nog verdikt. Ik gooi er dan nog lekker wat peper bij en soms wat tabasco, paar druppels maar. Geen zout, de zalm is zout genoeg van zichzelf.
Als je dan een mooi sausje hebt dan moet je het zo zien te timen dat je pasta klaar is met koken.
Terwijl je pasta bij komt in een pan kun je de zalm toevoegen, normaliter laat ik de zalm maar heel kort opwarmen zodat deze nét gaar is. Nu Karin zwanger is laat ik het wel een paar min mee garen. Op het laatst nog even de bieslook er doorheen roeren en aanvallen maar
Stelt niks voor maar is lekkerrr. En als je, je gezond wilt voelen dan pruttel je wat versie spinazie mee.
Zalm kan vacuum voorverpakt of van de visboer die het in een gasverpakking heeft.
Ik heb dit recept jaren geleden ook op fok gevonden, volgens mij was het van Oblivion.
Verder kun je van verse gerookte zalm ook een lekkere omelet maken met spinazie! En lekker op een boterham met paturein.
Anyways ladies, fijne zwangerschap verder