quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
fijn mignonne!! gelukkig maar voor jou en je meisje
en ik denk dat ik dit jaar de bv-award niet ga krijgenen daar ben ik heel blij mee. Ik heb echt zo'n makkelijke drinker! geen teken van kloven, stuwing is goed weggedronken en ze drinkt ook nog eens vrij snel en spuugt amper...
wat een verademing dat het nu zo goed mag gaan!
(had ik niet op durven hopen!)
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:42 schreef Kursor het volgende:
Fijn dat ik welkom ben!
Goed zeg Mignonne dat je zo snel van start bent gegaan met de spruwbehandeling.
Fijn BJ dat het nu bij je tweede meisje zoveel lekkerder gaat als bij de eerste.
Op verzoek van WupWup zal ik wat proberen te vertellen over mijn "borstvoedingsgeschiedenis". Vast niet compleet en waarschijnlijk ook af en toe wat warrig, maar vraag gerust verder als je meer wilt weten.
Mijn dochter Marit wilde na de geboorte niet drinken. Een aantal uren laten kregen we een klein beetje hulp van de verpleegkundige in het ziekenhuis bij het aanleggen. Maar ook toen wilde ze niet drinken. Vlak daarna gaf ze oud bloed op. Daarop is haar maagje gespoeld. Helaas was dat niet afdoende en is haar maag een tweede keer gespoeld. Het idee was dat ze tijdens de bevalling bloed binnen heeft gekregen (naar mijn idee best mogelijk want ik heb 1,5 liter bloed verloren door complicaties; maar dat verhaal volgt misschien ooit nog in een ander topic). Het niet willen drinken zou kunnen komen door de misselijkheid en de nare smaak. 's Nachts heeft ze hooguit 3ml kunstvoeding gekregen op de babykamer. Jammer. De volgende dag zijn we uit het ziekenhuis ontslagen. Marit woog toen 2660 gram (220 gram onder geboortegewicht van 2880 gram) en spuugde toch nog steeds bloed. Thuis in overleg met de kraamverzorgende gelijk een kolf gehuurd (Symphony) om de productie op gang te brengen. Aanleggen was echt geen succes. De miniscule hoeveelheid die ik kon kolven hebben we haar met een lepeltje gegeven. De volgende dag: 2560 gram nog maar (>11% onder geboortegewicht). De verloskundige kwam langs en die vond het zo duidelijk niet goed gaan. We zijn toen flink gaan vingervoeden met kunstvoeding en ondertussen ook iedere drie uur (ook 's nachts) kolven. Marit mocht niet meer in bad, niet door anderen vastgehouden worden, niet meer oefenen met aanleggen. Alles om energie te sparen. Alleen nog maar slapen en drinken om aan te sterken. M'n productie nam ondertussen toe en na een paar dagen konden we volstaan met alleen gekolfde melk (ik hield zelfs al wat over, jippie!). Op dag drie stopte Marit met bloed spugen. Gelukkig, want het was echt heel naar om te zien. Op dag 6 mochten we voorzichtig weer beginnen met aanleggen. Maar wat een drama zeg! Als ik Marit maar in de buurt van m'n borst bracht ging ze hard gillen. Hartverscheurend. Na telefonisch contact met de lactatiekundige overgegaan op een ander tactiek. Marit op m'n buik leggen en haar naar m'n borst laten bewegen. Dat deed ze heel goed, maar als ze ook maar in de buurt van m'n tepel kwam was het weer gillen...en dat terwijl de melk er gewoon uit druppelde... De volgende dag is de lactatiekundige langsgeweest en die dacht aan een mondtrauma. Ze had een aantal oplossingen, maar gelukkig werkte de eerste direct. Met tepelhoedje hapte Marit gelijk en begon stevig te drinken. Wat een opluchting! Met nog extra kraamzorg wegens diverse omstandigheden hebben we over kunnen stappen op volledig borstvoeden op verzoek.
Vervolgens kwam er een ander probleem om de hoek. Spugen. We zijn er echt maanden zoet mee geweest. Altijd maar een zuur ruikend kind en overal spuugdoeken en hydrofielen om weer een plas melk op te vangen. Naar mijn idee had ze er ook best regelmatig last van. Maar het werd algemeen afgedaan met het "ze drinkt gewoon te veel". Ik weet nog steeds niet of dat het ook is geweest of dat ze mogelijk last heeft gehad van reflux.
Verder ook nog flink wat aandacht voor d´r groei gehad. Met 2880 gram was het natuurlijk wel een lichtgewichtje, dus dan moet je ook niet snel een mollige baby verwachten. Vanaf drie, vier maanden kwam er een dip in d´r groeicurve (borstvoedingsdip). Niet erg, maar als je al vrij onderaan de curve zit toch wel lastig. Ondanks dat ze er goed uit ziet en zich goed ontwikkeld zit je er toch mee. Zelfs extra afspraken op het CB gehad voor de groei. Maar bij de afspraak bij 14 maanden was de arts toch wel tot de conclusie gekomen dat het een heerlijk ding is dat gewoon te druk bezig is met andere dingen dan groeien. De stats destijds 7895 gram en 72 cm. Steeds consequent bij de onderste lijn van het groene gebied van de borstvoeding.com curves (password niet bij de hand, dus kan de curves niet opzoeken...als ik al zou weten hoe ik ze zou moeten posten).
Vanwege haar gewicht ben ik tot ruim 12 maanden doorgegaan met kolven op m´n werk. Tot negen maanden twee keer per dag en daarna één keer.
Ze vraagt al heel lang niet meer om een voeding, maar ik blijf wel aanbieden. Soms wil ze ´s middags of ´s avonds nog wel, maar veelal ook niet. De ochtendvoeding in bed is gelukkig nog steeds wel gewild. Als papa haar uit bed haalt en haar naast me neer legt dan hapt ze gelijk. Haal ik haar zelf uit bed dan wordt ze nijdig dat ik snel genoeg naast haar kom liggen. Toch fijn om te weten dat je gewaardeerd wordt.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:09 schreef WupWup het volgende:
Kursor, wat een verhaal! Wat hebben jullie moeten vechten voor een goed lopende borstvoeding, maar zo te lezen heb je gelukkig ook goede hulp gekregen. Wanneer heb je het tepelhoedje kunnen weglaten of gebruik je hem nog steeds?
Grappig dat ze zo duidelijk weet te maken dat ze nog graag bij je drinkt
Ladies, wie gaat er naar de viering van de Wereld Borstvoedingsweek op zaterdag 1 oktober in Culemborg? Meer info: http://wbwnederland.nl/
ik zou wel willen, leuk uitje; maar geen idee hoe ik er moet komenquote:Op zondag 28 augustus 2011 14:09 schreef WupWup het volgende:
Kursor, wat een verhaal! Wat hebben jullie moeten vechten voor een goed lopende borstvoeding, maar zo te lezen heb je gelukkig ook goede hulp gekregen. Wanneer heb je het tepelhoedje kunnen weglaten of gebruik je hem nog steeds?
Grappig dat ze zo duidelijk weet te maken dat ze nog graag bij je drinkt
Ladies, wie gaat er naar de viering van de Wereld Borstvoedingsweek op zaterdag 1 oktober in Culemborg? Meer info: http://wbwnederland.nl/
mwah, liever niet als het even kan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:30 schreef Vanyel het volgende:
Wil je per se geen kunstvoeding in je kleintje (ivm allergie misschien)? Anders is het wat makkelijker op te lossen.
Dat is echt zo, gewoon niet aan de normale pil gaan, maar bij de alternatieven blijven.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:03 schreef Aventura het volgende:
Vraagje, gebruiken jullie anticonceptie en zo ja, welke? De vk raadde condooms aan, omdat de melkproductie door de pil kan teruglopen. Ik vraag me af in hoeverre dat echt zo is. Ik weet dat er een pil is zonder oestrogeen waarbij dat probleem niet speelt, maar ik lees daar niet echt positive (ervarings)verhalen over, hoewel iedereen natuurlijk weer anders op hormonen reageert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben gestopt met 9 maanden. Ik voedde toen nog 4-5x per dag. 's Morgens vóór het ontbijt, direct bij thuiskomst, bij het naar bed brengen en dan 's nachts nog 1-2x. Bij mij werkte het prima.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:19 schreef Vanyel het volgende:
Ander vraagje. Wanneer zijn de exkolvers gestopt met kolven en was dat haalbaar qua productiebehoud?
De gewone pil is echt niet handig icm borstvoeding. De kans dat je voeding terugloopt is dan vrijwel zeker. Er bestaat een zogenaamde minipil die geschikt is om te proberen, namelijk de cerazette. Veel vrouwen merken hierbij geen productiemindering, maar sommige echter wel. Het blijven namelijk toch hormonen die je inneemt. Kwestie van uitproberen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:03 schreef Aventura het volgende:
Vraagje, gebruiken jullie anticonceptie en zo ja, welke? De vk raadde condooms aan, omdat de melkproductie door de pil kan teruglopen. Ik vraag me af in hoeverre dat echt zo is. Ik weet dat er een pil is zonder oestrogeen waarbij dat probleem niet speelt, maar ik lees daar niet echt positive (ervarings)verhalen over, hoewel iedereen natuurlijk weer anders op hormonen reageert.
Ik heb een mirenaspiraal, die vond ik eerder ook het prettigst, ik werd best depressief van de nuvaring , en de pil beviel ook niet zo. Vorige keer dat ik de mirena had lag mijn cyclus echt een jaar of 3,5 helemaal stil, en kwam toen weer wat op gang.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:03 schreef Aventura het volgende:
Dat weet ik, daarom geef ik ook aan dat uitsluiten niet kan (tenzij geen seks), maar ook jouw bron bevestigt dat de minipil (en dat is Cerazette) toch een stuk minder betrouwbaar is dan de gangbare pillen. Zowel in theorie als in praktijk. Dat is voor mij niet goed genoeg. Misschien moeten we wel toe naar een combi van bijvoorbeeld pil en condoom.quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:28 schreef WupWup het volgende:
De (on)betrouwbaarheid van een anticonceptiemiddel ligt in veruit de meeste gevallen aan de gebruikers ervan. Hier kun je een tabel zien waarin dat is weergegeven (theorie vs praktijk). Als jij een trouwe pilslikster bent, er dus geen vergeet en extra middelen gebruikt igv diarree, overgeven of antibioticagebruik, is de kans dat je zwanger raakt nihil. Honderd procent zekerheid heb je alleen met geen seks, overige middelen hebben áltijd een klein risico op niet-werken. Zelfs sterilisatie.
Ze gaven toentertijd aan dat het heel goed mogelijk is dat er veel lichamen niet reageren op een bepaalde pil. zo gaven ze aan dat yasmin bijvoorbeeld door een hoop lichamen niet goed werd opgenomen. dus in theorie valt het allemaal wel mee, maar de gevallen waar bekend is dat ze niet goed werken daar zijn er best veel van.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:01 schreef WupWup het volgende:
Ik had het dan ook over de meeste gevallen, niet alle, KD. En gaf vervolgens nogmaals aan dat je geen 100% zekerheid zal krijgen. Vervelend trouwens dat je op die manier beperkt wordt in je keuze voor anticonceptie. Alhoewel ik er geen moeite mee zou hebben, ik ga nooooooooooooit meer aan de pil. Rotding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben nooit aan de pil geweest. Toen we trouwden zijn we NFP gaan toepassen icm condooms dus we weten niet beter.
toevallig kom ik net bij de apotheek vandaan, heb weer cerazette gehaald... en tja, ik was dr ook niet laaiend positief over de vorige keer, maar vond de andere alternatieven ook niet dusdanig dat ik daar voor wilde kiezen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:03 schreef Aventura het volgende:
quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:13 schreef pessie het volgende:
Voordat je een knoop laat leggen moet je echt zo zeker zijn dat je nooit meer een kind wil, ik denk dat dat voor veel mensen beneden 40 best een drastische maatregel is. Ik weet nu zeker dat ik op termijn nog een kind wil, ik zou zelfs wel 4 kids willen als ik zou weten dat zwanger zijn niet zo rot zou zijn als bij Nathan, maar goed, mijn man zei altijd "eerst 1" en nu zegt hij "straks 2".johSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben nooit aan de pil geweest. Toen we trouwden zijn we NFP gaan toepassen icm condooms dus we weten niet beter.
dat snap ik gelukkig ook nog wel. al kunnen ze het ongedaan laten maken in de meeste gevallen (zo heb ik er nog een shitload aan zusjes bij gekregen![]()
Is zo de jongste van Pvoesss er niet gekomen ?quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:16 schreef WupWup het volgende:
pessie, wat grappig dat jij ook NFP doet! Ik merk dat dat vaak een ondergeschoven kindje is in AC-land, zelfs collega's van me kennen het vaak niet. Hoe ben jij ermee in aanraking gekomen? En heb je een cursus gevolgd?
Bron: http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/bv1.htmlquote:Fluoxetine (Prozac)
Alhoewel het in het algemeen veilig is, heeft fluoxetine (Prozac) een erg lange halfwaardetijd (blijft lang in het lichaam). Een baby van een moeder die dit medicijn tijdens de zwangerschap gebruikte, zal grote hoeveelheden hiervan in zijn lichaam hebben. Zelfs de kleine hoeveelheid die door de borstvoeding er bijkomt kan een significante toename zijn en als gevolg hiervan kunnen bijverschijnselen optreden. Dit gebeurt zelden, maar het komt voor.
Er zijn twee opties die je kunt overwegen
Stop de laatste vier tot acht weken van je zwangerschap met het innemen van fluoxetine (Prozac). Op deze manier verdwijnt het medicijn uit je lichaam en ook uit dat van de baby. Als je baby eenmaal is geboren zal hij vrij van dit medicijn zijn. Je kunt weer met de fluoxetine (Prozac) beginnen en de kleine hoeveelheid in de melk zal meestal geen problemen veroorzaken.
Als je tijdens de zwangerschap niet met de fluoxetine (Prozac) kunt stoppen, overweeg dan na de geboorte over te stappen op een ander medicijn, dat niet in aantoonbare hoeveelheden in de melk komt. Twee goede keuzes hiervoor zijn sertraline (Zoloft) en paroxetine (Seroxat).
Toen we trouwden moesten we gaan verzinnen hoe we wel seks konden hebben maar niet zwanger zouden raken. Ik wist dat mijn zus een Lady-Comp had, maar vond de aanschafkosten erg hoog (destijds meen ik 500 euro) en dat vond ik wel erg veel van het goede. Door te zoeken via internet kwamen we op NFP uit en hebben we onderzocht of dat misschien een goede methode voor ons zou kunnen zijn. NFP België hield destijds een pilot project in cursus volgen via internet en e-mail. Er is namelijk geen cursusleid(st)er bij ons in de buurt. Deze cursus hebben we gevolgd en 3.5 jaar succesvol toegepast om niet zwanger te raken, daarna was ik binnen 2 maanden zwanger. Nu NFP-en we weer sinds een maand of 4. Al was het erg lastig temperaturen omdat Nathan zo slecht sliep en waren we nog voorzichtiger dan zou hebben gemoeten.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:16 schreef WupWup het volgende:
pessie, wat grappig dat jij ook NFP doet! Ik merk dat dat vaak een ondergeschoven kindje is in AC-land, zelfs collega's van me kennen het vaak niet. Hoe ben jij ermee in aanraking gekomen? En heb je een cursus gevolgd?
hmz.. Ik gebruik ook geen anticonceptie anders dan gewoon niet frunniken in de vruchtbare periode...quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:16 schreef WupWup het volgende:
Weet jij iedere keer wanneer dat is?quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
hmz.. Ik gebruik ook geen anticonceptie anders dan gewoon niet frunniken in de vruchtbare periode...
Yep dat weet ik dus.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:37 schreef pessie het volgende:
[..]
Weet jij iedere keer wanneer dat is?
idem, heel overduidelijk zelfs! (zonder vruchtbaarheidsshit)quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Yep dat weet ik dus.
Oa door vele vruchtbaarheidsshit... verschillende cyclussen die met echos gevolgd zijn, weet ik toch wel aardig te bepalen of het veilig is of niet.
Mooi voordeel van ivf, je leert in elk geval je cyclus van binnen naar buiten kennen.
Echt waar? In de bijsluiter staat namelijk een tekst die suggereert dat je bij borstvoeding beter een oestrogeenvrije pil kan gebruiken, zijn die inzichten inmiddels veranderd?quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:55 schreef WupWup het volgende:
Verder heb je tijdens de borstvoeding nog de mogelijkheid van een spiraal (hormonaal of koper), nuvaring, condooms en natural family planning (NFP).
Ik zie het staan, ja! Mij is geleerd dat het lokaal werkt, daardoor een kleinere hoeveelheid hormonen bevat en hierdoor geschikt is om te gebruiken. Maar ik lees nu dat de meningen daarover verdeeld zijn. Belangrijk om te weten is in elk geval dat met íeder hormonaal voorbehoedsmiddel de kans bestaat dat je productie terugloopt. Dat geldt voor de pil, minipil, hormoonspiraal (Mirena), noem het op. Als ik binnenkort tijd heb zal ik eens pubmed op duiken voor wat literatuur over de nuvaring.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Echt waar? In de bijsluiter staat namelijk een tekst die suggereert dat je bij borstvoeding beter een oestrogeenvrije pil kan gebruiken, zijn die inzichten inmiddels veranderd?
tnx voor de infoquote:Op maandag 29 augustus 2011 14:30 schreef WupWup het volgende:
[..]
Bron: http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/bv1.html
Volgens de medicatielijst van Hale krijgt fluoxetine de klassificering L3 voor een pasgeborene en L2 voor een kind ouder dan 6 maanden:
L2 Veilig
Een beperkte aantal borstvoedende vrouwen heeft dit geneesmiddel gebruikt en er is geen toename in nadelige effecten bij hun kinderen waargenomen. De kans op mogelijke nadelige bijwerkingen is uiterst klein.
L3 Redelijk veilig
Er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken beschikbaar over het gebruik van dit geneesmiddel door borstvoedende vrouwen. Desondanks zijn de risico's op nadelige effecten bij kinderen klein. Wetenschappelijke onderzoeken bij borstvoedende vrouwen laten alleen geringe, niet-levensbedreigende bijwerkingen bij het kind zien.
Een vrouw die borstvoeding geeft mag alleen dit geneesmiddel gebruiken als de voordelen opwegen tegen de mogelijke nadelen voor haar kind. Nieuwe geneesmiddelen waarvoor geen data beschikbaar zijn, worden automatisch in L3 ingedeeld.
Je kunt aan je behandelend arts vragen of het voor jou een optie is om over te stappen op andere medicatie. Ook zou je een medicijnconsult kunnen aanvragen bij Eurolac, waarbij je wetenschappelijk onderbouwde informatie krijgt over jouw medicatiegebruik en borstvoeding. Kosten daarvan zijn 10 euro, als er geen antwoord wordt gevonden krijg je dat terug. http://eurolac.net/index.php?p=45
Nee, ik had niet genoeg melk... Daarom bijvoeding. Dat niet vastgehouden willen worden had daar niets mee te maken, dat wil ie nu eigenlijk het liefste nog steeds nietquote:Op maandag 29 augustus 2011 14:33 schreef pessie het volgende:
Fluugs, het probleem bij Willem was toch vooral dat Willem niet vastgehouden wilde worden tijdens het voeden?
Bij een koperspiraal: kans op iets langere menstruatie met wat meer bloedverlies en buikkrampen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:44 schreef wickie het volgende:
Ik twijfel erg tussen de Mirena en koperspiraal. Ik heb altijd erg last van mijn ongesteldheid, dus ben wat angstig hoe erg die wordt met een koperspiraal.. De Mirena leek me daarom een betere optie, maar gaat dat dan we goed ism met de borstvoeding?
Is een prikpil niet gewoon voor dames tegen de overgang aan?? Ik ken namelijk alleen de verhalen ervan dat het echt een half jaar duurt wil je cyclus terugkomen enzo..quote:
Graag, ik ben wel benieuwd!quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:52 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik zie het staan, ja! Mij is geleerd dat het lokaal werkt, daardoor een kleinere hoeveelheid hormonen bevat en hierdoor geschikt is om te gebruiken. Maar ik lees nu dat de meningen daarover verdeeld zijn. Belangrijk om te weten is in elk geval dat met íeder hormonaal voorbehoedsmiddel de kans bestaat dat je productie terugloopt. Dat geldt voor de pil, minipil, hormoonspiraal (Mirena), noem het op. Als ik binnenkort tijd heb zal ik eens pubmed op duiken voor wat literatuur over de nuvaring.
Ik denk niet dat 2 cycli representatief zijn. Ik denk dat je na zo'n lange fase van pilgebruik er beter vanuit kunt gaan dat je daar pas zicht op hebt na meer dan een half jaar. Net als dat sommige vrouwen pas een jaar na bevalling weer een normale cyclus kunnen hebben, ook zonder borstvoeding te geven.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:54 schreef Aventura het volgende:
Ik zou niet weten hoe mijn cyclus in elkaar steekt. Ik heb op mijn 16de voor 't laatst een 'natuurlijke' cyclus gehad. Na jarenlang pil slikken 1 cyclus van 22 dagen gehad en daarna was het raak. Ik weet (door ovulatietestjes) dat de eisprong toen tussen dag 6 en 9 is geweest is. Ik heb niks van een eisprong o.i.d. gevoeld. Als deze 2 cycli representatief zijn, dan heb ik dus een hele korte met een relatief lange luteale fase. En mag ik er zeker niet vanuit gaan dat seks tijdens of vlak na mijn menstruatie veilig is! Ik denk dat nfp voor mij een beetje teveel russisch roulette is.
Ik kwam veel aan in een korte tijd, van maatje 34 naar 38 in een paar maanden. Ik werd helemaal mat qua stemming. Niet echt vrolijk en ook niet meer verdrietig. Haast een soort van gevoelloos. Cyclus bleef dus helemaal uit, dat was geen probleem maar soms had ik hele klonters van oud slijm die eruit kwamen, best grote, behoorlijk vieze gebeurtenis. Ook de pijn erbij was niet leuk.quote:
Ja dat je over kunt stappen weet ik, maar ik reageer juist zo goed op fluoxetine... Het is dan ook meer het niet over 'durven' stappen dan dat er geen echte andere mogelijkheden zijn...quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:26 schreef DaviniaHR het volgende:
Flugeltje, er is een hele familie aan AD die prima samen kan met BV. Zit op mobiel, kan het niet opzoeken, maar op de site van de POPpoli is het ook te vinden.
En wellicht lukt de bv wel bij nummer twee als je ook de nachtvoedingen doet.
Qua anticonceptie, ik heb de mirena. Heb een tijd enorm veel spotting gehad, maar verder superlichte menstruatie (nog steeds niet maandelijks, kan ook aan de bv liggen. Weet niet. Boeit niet. Ik vind het wel prima zo.)
Wanneer is ie dat wel dan?quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:07 schreef WupWup het volgende:
Komt doordat je productie op 7 maanden over het algemeen niet stabiel genoeg is om dat op te vangen. Kans is dat het inkachelt.
Maar goed, uitzonderingen daargelaten.
Ben je in staat om even naar Dottir te gaan om live te voeden? Of dat iemand haar even brengt?quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wanneer is ie dat wel dan?
Ik ben al geminderd naar 1x per dag. Met 2x haalde ik plotseling nog maar ruim een voeding. Met 1x haal ik meestal ook een voeding, dus het opbrengstverschil is me niet groot genoeg (bovendien combineerde het echt kut met werk).
Vooralsnog levert het maar zelden problemen als ze thuis is (alleen met ongesteld worden). Dan krijgt ze een voeding bv meer dan op werkdagen. Ik zou echt graag naar 3 voedingen op werkdagen willen, maar dat is dus nog niet veilig..
Er zit bijna anderhalf uur reistijd tussen Dottir en mij. Dat wordt net wat te langquote:Op maandag 29 augustus 2011 16:36 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ben je in staat om even naar Dottir te gaan om live te voeden? Of dat iemand haar even brengt?
Want dat mag ook hè, ipv kolven...
Ik werk 4 dagen en op die dagen krijgt ze 1 gekolfde en 1 kunstvoeding. Ik produceer er dus 4. De andere 3 dagen voed ik 5 keer. Ze hoeft er ook echt niet meer dan die 5, dus vaker aanleggen is geen optie.quote:Hoeveel dagen werk je?
Je gaf toch flesvoeding bij? Ik heb het idee dat als je op je werkdagen niet meer kolft en op je vrije dagen gewoon haar een keer extra aanlegt, dat het misschien wel meevalt met het kelderen van je productie... mits je niet 5 dagen per week werkt
Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen. Ik ben het ook zat. Ik heb er wel over nagedacht om vaker bij te kolven in de avonden en weekeindes, maar ik heb er helemaal geen zin in als ik vrij ben.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:51 schreef Vanyel het volgende:
Claudia ik ben het hele kolven gewoon zat. Doe het echt voor mijn productie omdat het me fijn lijkt om op een gegeven moment 2 voedingen per dag te geven.
Als je wilt is zelfs Neocate gewoon te koop in de apotheek. Vrij verkrijgbaar, maar je krijgt het niet zomaar vergoed. Je moet er maar net 72 euro voor 500 gram voor over hebbenquote:Op maandag 29 augustus 2011 09:36 schreef pessie het volgende:
Volgens mij is Nutramigen alleen op recept verkrijgbaar, of heb ik dat mis? En gezien de heftigheid van de reactie van je jongste zou ik als ik jou was denk ik geen pepti willen proberen.
Maar spannend! Is het nog gelukt voldoende te kolven?
quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:38 schreef mignonne het volgende:
oh ik slik mijn cerazette ook meer voor de vorm hoor
die eerste keer moet nog steeds koment is niet te filmen zo suf en saaiburgerlijk allemaal maar we zijn allebei s avonds zo blij als we in bed liggen en onze ogen dicht kunnen doen
![]()
en dan twee kindjes hebben die ieder afzonderlijk van elkaar 3 tot 4 keer wakker worden en je hebt een seksleven met recessie![]()
achja, is het daar ook es crisis, komt wel weer goed allemaal.
Je kan nutramigen wel zonder recept krijgen, maar dat kost ongeveer 20 euro per bus (400gram). Je moet ook oppassen met zelf voorschieten: ook al krijg je later een machtiging, dan betalen ze vaak niet terug wat je zelf al hebt gekocht zonder machtiging.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
En daarnaast heb ik geen machtiging voor Pepti of Nutramigen liggen dus dan moeten we eerst ofwel langs de huisarts, ofwel eerst die zut zelf voorschieten en ik weet ook niet of ik dat de moeite waard vindt van die plusminus 30 euro als er maar 1 of 2 flessen mee gemaakt worden.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Wij zijn door die grens.En dat voor lesbische potten zonder testosteronbom.
ik weet wel dat je t zonder recept kunt krijgen maar t ging mij juist om dat vooruit betalen, vandaar dat ik zeg dat ik geen machtiging heb ervoor. Met die machtiging krijg ik het direct mee.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:12 schreef Aoraki het volgende:
[..]
Je kan nutramigen wel zonder recept krijgen, maar dat kost ongeveer 20 euro per bus (400gram). Je moet ook oppassen met zelf voorschieten: ook al krijg je later een machtiging, dan betalen ze vaak niet terug wat je zelf al hebt gekocht zonder machtiging.
Ik dacht even dat je me wilde helpen met ons gebrek aan testosteronbomquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:16 schreef Keshet het volgende:
Vanyel, ik heb helaas geen tips voor je. Ik ben gestopt met kolven toen mijn productie het nulpunt had bereikt.
Als je het toch gaat proberen en als je als gevolg hebt dat je productie daalt; ik heb een aantal keer mijn productie op kunnen krikken met marathonkolfsessies maar als je het kolven helemaal zat bent is dat waarschijnlijk geen optie.
Enne: Yay!![]()
je kunt ook gewoon zien hoe het gaat toch? 1 x kolven en gewoon maar zien of je productie hard terugloopt of dat het wel meevalt?quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je me wilde helpen met ons gebrek aan testosteronbom![]()
Ik ben bang dat ik nog ff door moet als ik het voeden wil volhouden. Moet dan maar eens gaan nadenken hoe graag ik met voeden doorga.
Daar ben ik al. Ik wil naar 0x. Alleen durf ik dat dus een stuk minder aan.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
je kunt ook gewoon zien hoe het gaat toch? 1 x kolven en gewoon maar zien of je productie hard terugloopt of dat het wel meevalt?
Ja hoorquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:46 schreef Saffier het volgende:
Hormonen wil ik niet meer, NFP durf ik niet omdat ik een heel onregelmatige cyclus heb, een spiraal vind ik 'eng' en van condooms krijg ik schimmel. Iemand nog goede ideeen?
quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja hoor
Ik gebruik nooit anticonceptie
Mijn man wil zich niet laten ombouwen tot vrouwquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja hoor
Ik gebruik nooit anticonceptie
Op zich heb ik niet de illusie dat ik makkelijk zwanger word, vooral niet met deze frequentiequote:Op maandag 29 augustus 2011 20:59 schreef Keshet het volgende:
Oh mignonne, dat kan ik me helaas heel goed voorstellen hoor. Op je tandvlees lopen equals sex=0 ofzo, toch?![]()
![]()
Saffier, volgens mij hebben jullie de anticonceptie redelijk onder controle zo.Verder heb ik geen nuttige tips.
Da's garant voor geen sex dan hierquote:Op maandag 29 augustus 2011 21:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
sorry saffier maar het eerste wat ik dacht was "in mijnen poeeeep"![]()
quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:20 schreef mignonne het volgende:
haha Pessie nah waarom zou ik?als mn oudste niet wakker wordt dan is het jongste wel. Ik heb er, ondanks alles, totaal geen enkele behoefte aan om de meiden uit logeren te doen. We redden het allemaal wel zo. Ik hoef ook geen oplossingen of medelijden ofzo hoor daar zei ik het verder niet voor
het gaat zoals het gaat hier en B. en ik leven allebei erg in het moment altijd, en daar berusten we dus ook in.
had je me al zo opgegeven ja?quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:23 schreef WupWup het volgende:
Zal het kaarsje wat ik had aangestoken voor je weer uitblazen mignonne
i know, iedereen denkt eerst altijd dat fluffen iets heel vies isquote:Op maandag 29 augustus 2011 22:47 schreef Keshet het volgende:
Geen energie is wel killing dan inderdaad Mignonne. Er moet er toch minstens 1 zijn die niet voor dood op zijn of haar rug ligt wil 't nog wat voorstellen.
Jore, met die insteek is het inderdaad heel anders, dat ben ik helemaal met je eens.
Pessie, seks kun je gewoon voluit typen hier op FOK!. Zo eng is 't allemaal niet.
Wickie, ja, maar 't is niet zo boeiend hoor. Bij toeval ontdekt een jaar of 4 geleden. Ding zit er waarschijnlijk al veel langer. 't is goedaardig, ik heb er geen last van en krijg er geen last van ook. Er zijn vrij veel vrouwen die 't hebben. De medische wereld denkt dat het innemen van kunstmatige hormonen invloed heeft op 't onstaan ervan. Onder invloed van hormonen (de pil, een zwangerschap bv) is er een hele kleine kans dat 't ding vergroot. Bij een bepaalde grens moet er geopereerd worden. Dat wil ik pertinent niet en de concessie is dat ik dus niet aan de pil ben.
Kleurdoos, bij 't flussen had ik even WTF!-momentje.Maar na verder lezen klinkt 't allemaal heel fijn.
Eckte liefde.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:56 schreef Kleurdoos het volgende:
Fluffen en douchefnuffelenen dan in een schoon bedje tukken
In het kader van al die seks verhalen klinkt dat heel vreemd zoquote:Op maandag 29 augustus 2011 23:00 schreef Keshet het volgende:
[..]
Eckte liefde.![]()
Geen paniek mensen, mijn inwendige vriendje gaat niet voor narigheid zorgen!
Semi-ontopic; ik was laatst in een dierentuintje en daar kreeg een bambi borstvoeding van zijn moeder. Een engels jochie van een jaar of 6 riep meteen 'Look mommy! They're nursing!'
Ik vond het heel bijzonder om te merken dat zo'n ventje wist wat het was. En daarna vond ik het weer bizar dat ik dat bijzonder vond.
Beeldenquote:Op maandag 29 augustus 2011 23:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
In het kader van al die seks verhalen klinkt dat heel vreemd zo
Dank pessie!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:03 schreef pessie het volgende:
PM-Girl, helaas zijn er tientallen redenen te bedenken. Het begint al met "wordt je ongesteld? dan kan de voeding anders smaken" tot "klinkt als oorontsteking" en van "overproductie?" naar "onderproductie?".
Maar goed, meestal kun je gewoon de huisarts even bellen om te vragen of ze even in zn oortjes kunnen kijken (ik ben minimaal 6 keer met Nathan bij de huisarts geweest om te laten kijken en er kwam nooit wat uit). Soms drinken kindjes gewoon onrustig. Soms is er wel iets aan de hand, het beste kun je gewoon afgaan op wat jouw gevoel je ingeeft en daar gehoor aan geven, en als jouw gevoel zegt dat je zn oortjes wil laten checken moet je dat gewoon doen.
Fijn dat het zo lekker gaat!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:55 schreef Aventura het volgende:
Kom ik aan met mijn 'na 6 weken willen we wel weer eens'. Ik vind de babytijd tot nu toe (afgezien van de eerste weken) niet zo intensief. Baby is vandaag 6 weken. Het was middernacht dat-ie naar bed ging en om 9 uur kwam hij pas weer. Productie lijdt er niet onder volgens mij, baby groeit goed en lijkt niet hongerig. 6 bomvolle plasluiers per dag en 's morgens steevast een volle poepluier. Hij heeft nu wel 2 uur geclusterd (dat doet- ie 's avonds ook, tussen 6 en middernacht). Dat is wel even heftig, maar manlief kookt en ik zit op de bank met een boek of kijk tv, dat is dus best te doen. Ik verveel me zelfs een beetje en wil best wel weer aan het werk. Ik ga dit even afkloppen, misschien ga ik nog eens spijt krijgen van deze woorden
Gezien voorgaande context ook een best grappige opmerking.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:28 schreef WupWup het volgende:
Met 9 weken was ik ook alweer aan de beurt
Vandaar m'n snelle editquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gezien voorgaande context ook een best grappige opmerking.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:28 schreef WupWup het volgende:
Met 9 weken was ik ook alweer aan de beurt
edit: menstruatie, niet het eerdere onderwerp![]()
Welke van de twee?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:38 schreef PM-girl het volgende:
[..]
De vorige keer duurde het 5 maanden, dat vond ik al snel!
quote:
Het is toch zo dat alles goed is, zo lang kindjes maar hun eigen lijntje volgen?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:58 schreef WupWup het volgende:
Ja, ik zie eigenlijk ook niks mis met je curves. Hartstikke mooi! Er wordt vaak gedacht dat de groei volgens de middenlijn moet lopen, maar niks is minder waar. Een lijn die bovenin de curve loopt is ook niet beter dan een lijn die onderin de curve loopt.
Als een kind ongeveer meegroeit met de bolling van de curve, dan is dat over het algemeen een prachtige groei (even voorbijgaand aan alle overige factoren). Een 'eigen lijntje' is een term zonder vaste definitie, dus daar doe ik geen uitspraken overquote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:06 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Het is toch zo dat alles goed is, zo lang kindjes maar hun eigen lijntje volgen?
Goed dat je geweest bent!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:28 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben bij de huisarts geweest, er was niets te zien aan de oren. Wel kan de buis van eustachius (oid) nog vol zitten en dus klachten geven. Even aankijken dus!
Ik moet echt stoppen mn kind vol te stoppen, ik heb het idee dat hij echt veel eet (3 maaltijden en 3 tussendoortjes).quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:37 schreef wickie het volgende:
Dat wordt elke afspraak bij het CB tegen Mette gezegd: 'ze volgt haar eigen lijntje'maar Kursor mijn dochter was voldragen (geboren met 41 weken) 2425 met de geboorte. Dus ik snap je gevoel altijd qua voeding altijd op je hoeden te zijn. Ik leer het nu pas los te kunnen laten (ze is bijna 2 nu) omdat ik nu weer dat ze het zelf goed regelt en ik er echt ook niet meer ingepropt krijg.
Ja, dat heb ik nu met Ivan ook! Sinds ik heb gemerkt dat hij wel degelijk een gevoel van verzadiging heeft ben ik er helemaal niet meer mee bezig. Daarvoor vond ik het nog wel eens verontrustend. (Je hoort wel eens van kinderen die iets hebben waardoor ze zich nooit vol voelen.)quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:37 schreef wickie het volgende:
Ik leer het nu pas los te kunnen laten (ze is bijna 2 nu) omdat ik nu weer dat ze het zelf goed regelt en ik er echt ook niet meer ingepropt krijg.
Dat afbuigen was inderdaad heel lastig en nu kan je inderdaad vaststellen dat het weer helemaal bijgetrokken is. Maar dat wist ik toen natuurlijk niet. Omdat ze al zo onderaan de curve zit, vind/vond(?) lijkt het ook net alsof ze niets kan hebben. Maar als je d'r ziet dan is het gewoon een lekker meisje. Of ik heb een vertekend beeld; heel goed mogelijk. Ik vind veel baby's er juist wel heel stevig uitzien.quote:Mooi lijntje inderdaad! Al kan ik me voorstellen dat het afbuigen tussen week 10 en 20 niet fijn is geweest. Achteraf is dat makkelijk relativeren.
Grappig hoe je je eigen kind tot maatstaf neemt, hè? Ik vind kinderen van Ivans leeftijd vaak zo dun maar baby's van Lena's leeftijd juist weer groot en bol.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:07 schreef Kursor het volgende:
[..]
Dat afbuigen was inderdaad heel lastig en nu kan je inderdaad vaststellen dat het weer helemaal bijgetrokken is. Maar dat wist ik toen natuurlijk niet. Omdat ze al zo onderaan de curve zit, vind/vond(?) lijkt het ook net alsof ze niets kan hebben. Maar als je d'r ziet dan is het gewoon een lekker meisje. Of ik heb een vertekend beeld; heel goed mogelijk. Ik vind veel baby's er juist wel heel stevig uitzien.
Nu wel?quote:Op donderdag 1 september 2011 11:49 schreef mignonne het volgende:
ha KD!dat vraag ik me al een paar weken af, of die curve wel doorloopt na de 2 jaar haha, maar wel dus. Mooi weet ik dat ook weer
![]()
Keurig lijntje zeg! Wat volgt ze strak de middenlijn!
Wickie jouw curves kan ik niet zien, heb je ze wel ergens anders geupload? je kunt niet direct vanaf bv.com linken om een of andere reden.
18 maandenquote:Op donderdag 1 september 2011 12:01 schreef wickie het volgende:
[..]
Nu wel?
KD, hoelang heeft Elin BV gehad (ik neem aan dat ze nu niet krijgt)?
Klinkt allemaal heel bekend, mijn mupke dronk in het begin wel 10-12 keer per dag, en dan twee borsten. Overdag iets langer, 's avonds wat korter er tussen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
och Sssanne wat ontzettend sneu voor je kleine meisje... kan me voorstellen dat je dr af en toe moedeloos van wordt! Ik hoop dat je meisje straks minder last zal hebben...![]()
en mooie curves zie ik voorbij komen.
Elin ook 18 maanden BV gehad! goed zeg KD!ga je Polle ook weer langvoeden? (als alles goed gaat?)
Wickie; ik wens jou ook een betere BV-periode toe.. ik weet hoe vervelend het is, als iets wat je heel graag wilt, niet zo gaat als je graag zou zien...![]()
Mignonne; hoe is het met jouw jongste?
Mijn mini doet het nog steeds goed, ze komt soms wel erg vaak, maar dat mag allemaal he? bij voeden op verzoek? Soms zitten we nog wel op 10 voedingen op een dag, maar dan zijn er zeg maar 7 echte goede slurpmomenten en 3 korte. (zoiets dan). (en soms wil ze gewoon echt steeds bij mama zijn en aan de borst? is dat clusteren?)
vind het nog wel lastig hoor; bij Evie heb ik dat helemaal niet zo ervaren; die kreeg gewoon elke 3 uur een fles met afgekolfe melk, en dan had ik mooi overzicht; en die had natuurlijk minder kracht en energie, dus tussendoor sliep ze alleen maar, en ken die mamahonger dus ook wat minder van de eerste weken...
Maar Liene doet het dus goed! ze hapt in 1 keer raak, en kan snachts in 10-15 minuten zich voltanken
en ze krijgt al mooie bolle wangetjes
Lekker hoor, dat ie wat spekkig gaat worden, heeft ie een fijn buffertje voor als ie gaat lopen en eens ziek is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:10 schreef Leandra het volgende:
Ja, we hadden al het idee dat hij wat "steviger" aan het worden was, maar ik ben er wel blij mee, want als hij over een paar maanden gaat lopen dan stagneert het allemaal snel zat.
Wij hebben zeker een half jaar bóven de 10 voedingen gezetenquote:Op vrijdag 2 september 2011 15:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
Mijn mini doet het nog steeds goed, ze komt soms wel erg vaak, maar dat mag allemaal he? bij voeden op verzoek? Soms zitten we nog wel op 10 voedingen op een dag, maar dan zijn er zeg maar 7 echte goede slurpmomenten en 3 korte. (zoiets dan).
Ik zit nu op 7/8 per 24 uur, meestal ben ik per voeding 15/20 minuten bezig. Dat vind ik wel heel lekker hoor en ik geef nu ook vaak maar 1 borst, en bij een of twee voedingen 2 borsten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 20:21 schreef WupWup het volgende:
[..]
Wij hebben zeker een half jaar bóven de 10 voedingen gezetenGrappig dat je haar ziet groeien!
Oeh, fijn, ik had dat gisteren heel erg, toch ideaal zo'n forum.quote:Op maandag 5 september 2011 10:42 schreef DaviniaHR het volgende:
Juud, dat trekkende gevoel is goed. Dan komt de verstopping eruit. Klinkt raar, maar ik herken wat je schrijft en bij mij betekende het trekkende gevoel dat het gevaar geweken was.
Fijn!
quote:Op maandag 5 september 2011 23:11 schreef mignonne het volgende:
Mag ik eindelijk van mn handen afkomen?![]()
Eindelijk officieel van harte!!
lieve lieve Oeks, en P.! het is jullie zo ontzettend enorm gegund. En ik heb zo voor je gehoopt en geduimd dat je mocht stoppen zoals je het graag gewenst had.
ik zweef lekker een stukje met je mee op die fijne zwangerschapsflow![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had gisteren en vandaag ook al het idee dat het hier zover is. Ze wil in ieder geval om de 2/3 uur drinken ipv om de 4 uur. Ook enorm aanhankelijk en de box snel zat, veel slapen....quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:02 schreef laiveneertiekje het volgende:
Pfff, ik geloof dat we hier de 3 maanden regeldag(en) te pakken hebben..
Wel een slechte timing, morgen ga ik weer aan het werk.... Maarja, dat kan hij ook niet helpen natuurlijk..
Dottir zit sinds zondag volgens mij al aan de achtste of negende poepluier. Allemaal even zuur, die arme billies...quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:48 schreef laiveneertiekje het volgende:
Al hoorde ik net een hoop gepruttel/gesputter, en had hij ook een flinke poepluier, dat is de derde in 4 dagen, dus het lijkt wat vaker te komen.. En dat zou ook zijn onrust kunnen verklaren, het zat hem denk ik wel dwars..
Zou kunnen, al heb ik volgens mij nog zat. Loopt nog uit z'n mondhoeken als ie moet lachen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:14 schreef WupWup het volgende:
WK, zou hij proberen je productie op te krikken? Gaat em ook niet worden natuurlijk
Das vaak best lastig tijdens het werk.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:22 schreef Beessie-Jen het volgende:
Kolfstress is nooit goed... probeer ook ideale omstandigheden te creeeren als je aan het kolven bent. Kopje thee erbij, leuk tvprogramma of gewoon een beetje fokken. Hielp hier wel.. maja ik ben natuurlijk ook een kolfprof haha
of met een enkele handkolf.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Das vaak best lastig tijdens het werk.
Ja hoor, hoe gek het ook klinkt, ik ben er nu helemaal goed mee. Ik mis het zelfs niet echt. Misschien omdat ik er ook niet erg over wil piekeren ofzo.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:32 schreef CrazyPrincess het volgende:
Oeke gefeliciteerd
Wat een mooie reden om te spenen
heb je er nu vrede mee?
Maar op zich juist wel weer heel lief en aandoenlijk van je man dat ie ook graag met Geert wil tutten. Zo kun je t ook zien toch?quote:Op donderdag 8 september 2011 20:18 schreef DJMO het volgende:
ik heb het geluk dat Geert meteen live zo goed dronk, wellicht is het gewoon een kwestie van oefenen en doorzetten, maar kolven lukt me gewoon echt niet. Dit is zelfs reden dat ik niet met het vrouwenweekend van mijn familie meekan/mag. Kinderen zijn "niet toegestaan" omdat het juist voor de vrouwen een uitje is om te ontspannen zonder kinderen.
toen ik aangaf best mee te willen, maar alleen als Geert ook meekon kreeg ik terug, maar kolf je dan niet? Dat deed J. toch ookJa, maar ik ben J niet
![]()
Overigens kwam mijn man laatst met de opmerking dat we misschien toch maar over moesten op kunstvoeding zodat hij ook een kans kreeg om met z'n kind bezig te zijn als het niet huilde ... ik had echt een WTF momentje en heb 'm alleen maar gezegd dat we het afgelopen half jaar ruim 250 eruro hebben uitgespaard omdat ik borstvoeding gaf. En toen was het weer stil
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |