abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101286471
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
pi_101286532
Laatste posts:

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
fijn mignonne!! gelukkig maar voor jou en je meisje :)

en ik denk dat ik dit jaar de bv-award niet ga krijgen ;) en daar ben ik heel blij mee. Ik heb echt zo'n makkelijke drinker! geen teken van kloven, stuwing is goed weggedronken en ze drinkt ook nog eens vrij snel en spuugt amper...
wat een verademing dat het nu zo goed mag gaan!
(had ik niet op durven hopen!)
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 22:42 schreef Kursor het volgende:
Fijn dat ik welkom ben!

Goed zeg Mignonne dat je zo snel van start bent gegaan met de spruwbehandeling.
Fijn BJ dat het nu bij je tweede meisje zoveel lekkerder gaat als bij de eerste.

Op verzoek van WupWup zal ik wat proberen te vertellen over mijn "borstvoedingsgeschiedenis". Vast niet compleet en waarschijnlijk ook af en toe wat warrig, maar vraag gerust verder als je meer wilt weten.

Mijn dochter Marit wilde na de geboorte niet drinken. Een aantal uren laten kregen we een klein beetje hulp van de verpleegkundige in het ziekenhuis bij het aanleggen. Maar ook toen wilde ze niet drinken. Vlak daarna gaf ze oud bloed op. Daarop is haar maagje gespoeld. Helaas was dat niet afdoende en is haar maag een tweede keer gespoeld. Het idee was dat ze tijdens de bevalling bloed binnen heeft gekregen (naar mijn idee best mogelijk want ik heb 1,5 liter bloed verloren door complicaties; maar dat verhaal volgt misschien ooit nog in een ander topic). Het niet willen drinken zou kunnen komen door de misselijkheid en de nare smaak. 's Nachts heeft ze hooguit 3ml kunstvoeding gekregen op de babykamer. Jammer. De volgende dag zijn we uit het ziekenhuis ontslagen. Marit woog toen 2660 gram (220 gram onder geboortegewicht van 2880 gram) en spuugde toch nog steeds bloed. Thuis in overleg met de kraamverzorgende gelijk een kolf gehuurd (Symphony) om de productie op gang te brengen. Aanleggen was echt geen succes. De miniscule hoeveelheid die ik kon kolven hebben we haar met een lepeltje gegeven. De volgende dag: 2560 gram nog maar (>11% onder geboortegewicht). De verloskundige kwam langs en die vond het zo duidelijk niet goed gaan. We zijn toen flink gaan vingervoeden met kunstvoeding en ondertussen ook iedere drie uur (ook 's nachts) kolven. Marit mocht niet meer in bad, niet door anderen vastgehouden worden, niet meer oefenen met aanleggen. Alles om energie te sparen. Alleen nog maar slapen en drinken om aan te sterken. M'n productie nam ondertussen toe en na een paar dagen konden we volstaan met alleen gekolfde melk (ik hield zelfs al wat over, jippie!). Op dag drie stopte Marit met bloed spugen. Gelukkig, want het was echt heel naar om te zien. Op dag 6 mochten we voorzichtig weer beginnen met aanleggen. Maar wat een drama zeg! Als ik Marit maar in de buurt van m'n borst bracht ging ze hard gillen. Hartverscheurend. Na telefonisch contact met de lactatiekundige overgegaan op een ander tactiek. Marit op m'n buik leggen en haar naar m'n borst laten bewegen. Dat deed ze heel goed, maar als ze ook maar in de buurt van m'n tepel kwam was het weer gillen...en dat terwijl de melk er gewoon uit druppelde... De volgende dag is de lactatiekundige langsgeweest en die dacht aan een mondtrauma. Ze had een aantal oplossingen, maar gelukkig werkte de eerste direct. Met tepelhoedje hapte Marit gelijk en begon stevig te drinken. Wat een opluchting! Met nog extra kraamzorg wegens diverse omstandigheden hebben we over kunnen stappen op volledig borstvoeden op verzoek.

Vervolgens kwam er een ander probleem om de hoek. Spugen. We zijn er echt maanden zoet mee geweest. Altijd maar een zuur ruikend kind en overal spuugdoeken en hydrofielen om weer een plas melk op te vangen. Naar mijn idee had ze er ook best regelmatig last van. Maar het werd algemeen afgedaan met het "ze drinkt gewoon te veel". Ik weet nog steeds niet of dat het ook is geweest of dat ze mogelijk last heeft gehad van reflux.

Verder ook nog flink wat aandacht voor d´r groei gehad. Met 2880 gram was het natuurlijk wel een lichtgewichtje, dus dan moet je ook niet snel een mollige baby verwachten. Vanaf drie, vier maanden kwam er een dip in d´r groeicurve (borstvoedingsdip). Niet erg, maar als je al vrij onderaan de curve zit toch wel lastig. Ondanks dat ze er goed uit ziet en zich goed ontwikkeld zit je er toch mee. Zelfs extra afspraken op het CB gehad voor de groei. Maar bij de afspraak bij 14 maanden was de arts toch wel tot de conclusie gekomen dat het een heerlijk ding is dat gewoon te druk bezig is met andere dingen dan groeien. De stats destijds 7895 gram en 72 cm. Steeds consequent bij de onderste lijn van het groene gebied van de borstvoeding.com curves (password niet bij de hand, dus kan de curves niet opzoeken...als ik al zou weten hoe ik ze zou moeten posten).

Vanwege haar gewicht ben ik tot ruim 12 maanden doorgegaan met kolven op m´n werk. Tot negen maanden twee keer per dag en daarna één keer.

Ze vraagt al heel lang niet meer om een voeding, maar ik blijf wel aanbieden. Soms wil ze ´s middags of ´s avonds nog wel, maar veelal ook niet. De ochtendvoeding in bed is gelukkig nog steeds wel gewild. Als papa haar uit bed haalt en haar naast me neer legt dan hapt ze gelijk. Haal ik haar zelf uit bed dan wordt ze nijdig dat ik snel genoeg naast haar kom liggen. Toch fijn om te weten dat je gewaardeerd wordt.
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:09 schreef WupWup het volgende:
Kursor, wat een verhaal! Wat hebben jullie moeten vechten voor een goed lopende borstvoeding, maar zo te lezen heb je gelukkig ook goede hulp gekregen. Wanneer heb je het tepelhoedje kunnen weglaten of gebruik je hem nog steeds?
Grappig dat ze zo duidelijk weet te maken dat ze nog graag bij je drinkt O+

Ladies, wie gaat er naar de viering van de Wereld Borstvoedingsweek op zaterdag 1 oktober in Culemborg? Meer info: http://wbwnederland.nl/
pi_101292221
Ik las in het vorige topic nog iets over druk in de Belgische ziekenhuizen. Ik weet niet of die druk echt zo opgedreven wordt in alle ziekenhuizen.
Misschien bekeek ik het in die tijd anders omdat ik zelf al gekozen had om bv te proberen (en reageerden de verpleegkundigen daarom anders?) maar ik weet niet of die druk zo hoog is. Heel wat vriendinnen/familieleden van mij hebben er voor gekozen om geen bv te geven en zij hebben me alleszins nooit gezegd dat ze vonden dat er vanuit het ziekenhuis (het gaat hierbij om verschillende ziekenhuizen) gepusht werd. Oké, in het UZ in Jette zie je op de kraamafdeling inderdaad affiches hangen met tips rond bv geven en hoe ze je daarin helpen/begeleiden, maar ik denk niet dat dit als storend kan ervaren worden.
Alleszins, van deze Belg geen negatieve ervaringen (waarmee ik niet wil zeggen dat niemand negatieve ervaring kan hebben!).
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:46:36 #4
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_101293006
Kursor wat een verhaal zeg! Sommige dingen zo herkenbaar en van andere dingen ben ik blij dat ze hier niet plaatsgevonden hebben. Wat een doorzettingsvermogen heb je!
pi_101294609
Ik heb hetzelfde als P, helaas voor mij ook best veel herkenbaarheid in je verhaal kursor. Ik weet hoe zwaar het moet zijn geweest, en heb bewondering dat ook jij hebt doorgezet, doorgevochten en je kindje nog steeds bv krijgt. Helemaal super!!

Evie heeft vijf maanden afgekolfde moedermelk gehad, ik herken het non stop kolven, oefenen, aanleggen en de enorme vermoeidheid en inspanning. Ik deed de hele dag niets anders dan bezig zijn met voeden... tot ze ineens op een dag wel live wilde en kon drinken. Beloning voor ONS harde werken. Uiteindelijk heeft ze 14 maanden bv gehad. Tot mijn productie door de zwangerschap teveel afnam.

En nu gaat het hier zo makkelijk! Kan het bijna niet geloven...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 28 augustus 2011 @ 20:46:24 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101303687
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:09 schreef WupWup het volgende:
Kursor, wat een verhaal! Wat hebben jullie moeten vechten voor een goed lopende borstvoeding, maar zo te lezen heb je gelukkig ook goede hulp gekregen. Wanneer heb je het tepelhoedje kunnen weglaten of gebruik je hem nog steeds?
Grappig dat ze zo duidelijk weet te maken dat ze nog graag bij je drinkt O+

Ladies, wie gaat er naar de viering van de Wereld Borstvoedingsweek op zaterdag 1 oktober in Culemborg? Meer info: http://wbwnederland.nl/
ik zou wel willen, leuk uitje; maar geen idee hoe ik er moet komen :(
ik kan niet meer rekenen :')

[ Bericht 7% gewijzigd door DJMO op 28-08-2011 20:53:03 ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_101304281
Wat een verhaal Kursor! Gelukkig is het allemaal goed gekomen!

En ik ben zo blij hoe het bij jullie gaat BJ!

Lily :* ^O^

Poppedein (als je meeleest), hoe gaat het bij jullie?

Ik geef Jelle vandaag alweer 8 maanden borstvoeding *O*
pi_101306249
Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe het bij jullie gaat Poppedeintje, kom es vertellen over je bolleke beer? O+

Kursor wauw! Wat fijn dat je dan toch dankzij alle goede begeleiding en vooral ook dankzij je eigen doorzettingsvermogen een fijne borstvoedingsperiode hebt uiteindelijk!

Hier hebben we een pomtidomtidom momentje. Of vooral een dom momentje :')
er staat 200cc in de vriezer en ik ben morgen de hele dag weg. Ohja :') DOH. Dus ik ga strakjes met behulp van de syntospray maar eens aan de kolf, ondanks dat mn productie 's avonds nergens op slaat maar toch. En dan morgenochtend nog eens kolven en dan is er wel voldoende voor 2 voedingen.
:)
pi_101306270
ohja en wbd ben ik niet bij want ik ben een sloeber :+
pi_101306721
Wil je per se geen kunstvoeding in je kleintje (ivm allergie misschien)? Anders is het wat makkelijker op te lossen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_101308286
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:30 schreef Vanyel het volgende:
Wil je per se geen kunstvoeding in je kleintje (ivm allergie misschien)? Anders is het wat makkelijker op te lossen.
mwah, liever niet als het even kan.
En daarnaast heb ik geen machtiging voor Pepti of Nutramigen liggen dus dan moeten we eerst ofwel langs de huisarts, ofwel eerst die zut zelf voorschieten en ik weet ook niet of ik dat de moeite waard vindt van die plusminus 30 euro als er maar 1 of 2 flessen mee gemaakt worden.
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:36:36 #12
259886 pessie
pi_101322862
Volgens mij is Nutramigen alleen op recept verkrijgbaar, of heb ik dat mis? En gezien de heftigheid van de reactie van je jongste zou ik als ik jou was denk ik geen pepti willen proberen.
Maar spannend! Is het nog gelukt voldoende te kolven?

Ik heb gisteren mn voedingsBH's aan de kant gegooid *O* . Ik vond het na 13 maanden wel goed geweest, Nathan krijgt nog maar 3 keer per dag voeding en dan pruts ik wel even. Via internet meteen maar even 1 goeie bijbesteld van de enige die nu goed zit en goed past. Ik hoop dat ie er snel is :') .
  maandag 29 augustus 2011 @ 12:03:39 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101325980
Vraagje, gebruiken jullie anticonceptie en zo ja, welke? De vk raadde condooms aan, omdat de melkproductie door de pil kan teruglopen. Ik vraag me af in hoeverre dat echt zo is. Ik weet dat er een pil is zonder oestrogeen waarbij dat probleem niet speelt, maar ik lees daar niet echt positive (ervarings)verhalen over, hoewel iedereen natuurlijk weer anders op hormonen reageert.
pi_101326379
Ander vraagje. Wanneer zijn de exkolvers gestopt met kolven en was dat haalbaar qua productiebehoud?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_101326534
ik ben gestopt met 8 maanden en een beetje.
Ik kreeg vakantie en ik heb hem wel naar het kdv gebracht af en toe en zo minder gaan kolven.
Echt af gaan bouwen en dat werkte wel.Mijn productie is wel hetzelfde heb ik het idee.
Ik kolf nu hij dus 9 maanden is niet meer. Ik heb een nieuwe baan waarbij kolven ook geen optie is.

quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 12:03 schreef Aventura het volgende:
Vraagje, gebruiken jullie anticonceptie en zo ja, welke? De vk raadde condooms aan, omdat de melkproductie door de pil kan teruglopen. Ik vraag me af in hoeverre dat echt zo is. Ik weet dat er een pil is zonder oestrogeen waarbij dat probleem niet speelt, maar ik lees daar niet echt positive (ervarings)verhalen over, hoewel iedereen natuurlijk weer anders op hormonen reageert.
Dat is echt zo, gewoon niet aan de normale pil gaan, maar bij de alternatieven blijven.
pi_101326747
qua anticonceptie na pepijn implanon gehad, dat werkte perfect (totdat de boel door een stootkuur prednison ontspoorde, maar goed dat is niet een normale situatie)
Pepijn kwam dwars door de gewone pil heen, dus cerazette zie ik niet zo zitten.

Mirena is nog een optie die prima kan samen met bv. (persoonlijk voor mij ook geen optie, wil geen voorbehoedsmiddel wat mogelijk enigsinds abortief is, dus geen spiraaltjes)

Vrees dat het hier gewoon condooms worden, tenzij ik verder nog een goede ingeving krijg.
  maandag 29 augustus 2011 @ 12:43:04 #17
259886 pessie
pi_101327064
Totdat mijn cyclus weer op gang kwam hebben wij gewoon condooms gebruikt, daarna weer NFP icm condooms. NFP kan ook tijdens de borstvoedingsperiode maar ik durfde dat zelf niet aan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 29 augustus 2011 @ 12:48:11 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101327223
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 12:19 schreef Vanyel het volgende:
Ander vraagje. Wanneer zijn de exkolvers gestopt met kolven en was dat haalbaar qua productiebehoud?
Ik ben gestopt met 9 maanden. Ik voedde toen nog 4-5x per dag. 's Morgens vóór het ontbijt, direct bij thuiskomst, bij het naar bed brengen en dan 's nachts nog 1-2x. Bij mij werkte het prima.

Inmiddels zit ik al lange tijd op alleen 's morgens vóór het ontbijt en 's avonds bij naar bed gaan (en heel soms tussendoor als ik in bh/bloot ben, want dan wil Harry ook :D )
pi_101327443
quote:
De gewone pil is echt niet handig icm borstvoeding. De kans dat je voeding terugloopt is dan vrijwel zeker. Er bestaat een zogenaamde minipil die geschikt is om te proberen, namelijk de cerazette. Veel vrouwen merken hierbij geen productiemindering, maar sommige echter wel. Het blijven namelijk toch hormonen die je inneemt. Kwestie van uitproberen.
Verder heb je tijdens de borstvoeding nog de mogelijkheid van een spiraal (hormonaal of koper), nuvaring, condooms en natural family planning (NFP).
Voorheen hebben we jarenlang NFP toegepast, zowel voor anticonceptie als voor conceptie. Beiden met succes ;) Nadat Emma geboren is, heb ik een koperspiraal laten plaatsen en ben daar erg tevreden mee.
pi_101327485
Met kolven ben ik gestopt rond de anderhalf jaar, iets eerder misschien? Ik deed het nog omdat ik last kreeg van stuwing en om Emma een fles te kunnen laten geven tijdens mijn nachtdiensten.
pi_101327716
Hmm. Ik wil eigenlijk van het kolven af maar lees nog weinig succesverhalen over stoppen met 7 maanden.
Binnenkort maar eens kijken of ik het aandurf.
pi_101327810
Ik wil binnenkort gaan minderen van 2x per dag naar 1x per dag. Jelle is nu net 8 maanden en ik heb kolfrecht tot een jaar (staat in cao :D)
pi_101327829
Komt doordat je productie op 7 maanden over het algemeen niet stabiel genoeg is om dat op te vangen. Kans is dat het inkachelt.
Maar goed, uitzonderingen daargelaten.
pi_101327852
quote:
Ik heb een mirenaspiraal, die vond ik eerder ook het prettigst, ik werd best depressief van de nuvaring , en de pil beviel ook niet zo. Vorige keer dat ik de mirena had lag mijn cyclus echt een jaar of 3,5 helemaal stil, en kwam toen weer wat op gang.
  maandag 29 augustus 2011 @ 13:18:34 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101328099
Hm, ik lees verhalen over de mindere betrouwbaarheid van Cerazette. Dit i.c.m. met P_iglet's ervaring...ik weet dat je kans op zwangerschap niet kunt uitsluiten, maar toch. Daarom durf ik nfp ook niet aan. Condooms vind ik echt zo'n tussenoplossing.
pi_101328395
De (on)betrouwbaarheid van een anticonceptiemiddel ligt in veruit de meeste gevallen aan de gebruikers ervan. Hier kun je een tabel zien waarin dat is weergegeven (theorie vs praktijk). Als jij een trouwe pilslikster bent, er dus geen vergeet en extra middelen gebruikt igv diarree, overgeven of antibioticagebruik, is de kans dat je zwanger raakt nihil. Honderd procent zekerheid heb je alleen met geen seks, overige middelen hebben áltijd een klein risico op niet-werken. Zelfs sterilisatie.
  maandag 29 augustus 2011 @ 13:36:35 #27
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101328615
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 13:28 schreef WupWup het volgende:
De (on)betrouwbaarheid van een anticonceptiemiddel ligt in veruit de meeste gevallen aan de gebruikers ervan. Hier kun je een tabel zien waarin dat is weergegeven (theorie vs praktijk). Als jij een trouwe pilslikster bent, er dus geen vergeet en extra middelen gebruikt igv diarree, overgeven of antibioticagebruik, is de kans dat je zwanger raakt nihil. Honderd procent zekerheid heb je alleen met geen seks, overige middelen hebben áltijd een klein risico op niet-werken. Zelfs sterilisatie.
Dat weet ik, daarom geef ik ook aan dat uitsluiten niet kan (tenzij geen seks), maar ook jouw bron bevestigt dat de minipil (en dat is Cerazette) toch een stuk minder betrouwbaar is dan de gangbare pillen. Zowel in theorie als in praktijk. Dat is voor mij niet goed genoeg. Misschien moeten we wel toe naar een combi van bijvoorbeeld pil en condoom.
pi_101328784
even inhaken, dat hoeft helemaal niet zo te zijn Wupwup. Ik mag bepaalde pillen niet (waaronder Cerazette) omdat mijn lichaam zich daar niet heel veel van aantrekt. Ik ben nog nooit een pil vergeten en heb zelfs meegedaan aan meerdere labtests waaruit bleek dat ik dus maar het best kan doubledutchen ;)
pi_101329515
Ik had het dan ook over de meeste gevallen, niet alle, KD. En gaf vervolgens nogmaals aan dat je geen 100% zekerheid zal krijgen. Vervelend trouwens dat je op die manier beperkt wordt in je keuze voor anticonceptie. Alhoewel ik er geen moeite mee zou hebben, ik ga nooooooooooooit meer aan de pil. Rotding.
pi_101329659
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:01 schreef WupWup het volgende:
Ik had het dan ook over de meeste gevallen, niet alle, KD. En gaf vervolgens nogmaals aan dat je geen 100% zekerheid zal krijgen. Vervelend trouwens dat je op die manier beperkt wordt in je keuze voor anticonceptie. Alhoewel ik er geen moeite mee zou hebben, ik ga nooooooooooooit meer aan de pil. Rotding.
Ze gaven toentertijd aan dat het heel goed mogelijk is dat er veel lichamen niet reageren op een bepaalde pil. zo gaven ze aan dat yasmin bijvoorbeeld door een hoop lichamen niet goed werd opgenomen. dus in theorie valt het allemaal wel mee, maar de gevallen waar bekend is dat ze niet goed werken daar zijn er best veel van.
daarbij ga ik ook nooit meer aan de pil, misschien legty hij er een knoop in na deze zwangerschap :+
  maandag 29 augustus 2011 @ 14:13:32 #31
259886 pessie
pi_101329842
Voordat je een knoop laat leggen moet je echt zo zeker zijn dat je nooit meer een kind wil, ik denk dat dat voor veel mensen beneden 40 best een drastische maatregel is. Ik weet nu zeker dat ik op termijn nog een kind wil, ik zou zelfs wel 4 kids willen als ik zou weten dat zwanger zijn niet zo rot zou zijn als bij Nathan, maar goed, mijn man zei altijd "eerst 1" en nu zegt hij "straks 2".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben nooit aan de pil geweest. Toen we trouwden zijn we NFP gaan toepassen icm condooms dus we weten niet beter.
pi_101329857
quote:
toevallig kom ik net bij de apotheek vandaan, heb weer cerazette gehaald... en tja, ik was dr ook niet laaiend positief over de vorige keer, maar vond de andere alternatieven ook niet dusdanig dat ik daar voor wilde kiezen.
Misschien tzt toch maar een spiraaltje laten plaatsen dan? kan dat icm bv?
pi_101329878
Hoop het wel BJ, anders doen we hier iets verkeerd :+
pi_101329880
Een koperspiraaltje kan sowieso, over de Mirena zijn de meningen verdeeld.
pi_101329924
pessie, wat grappig dat jij ook NFP doet! Ik merk dat dat vaak een ondergeschoven kindje is in AC-land, zelfs collega's van me kennen het vaak niet. Hoe ben jij ermee in aanraking gekomen? En heb je een cursus gevolgd?
  maandag 29 augustus 2011 @ 14:17:48 #36
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101329966
Vraag aan de ervaren dames hier...

Iemand hier die iets weet over fluoxetine (prozac) in combi met borstvoeding? Volgens de POPpoli kun je het beter niet doen, maar ik las laatst ook weer ergens andere verhalen. Stoppen durf ik niet heel goed omdat ik zonder gewoon niet heel erg stabiel ben... Overigens was het tijdens Willem hangen en wurgen met de BV en heb ik dus altijd gecombineerd met FV en BV... Ik zit dus een beetje in twijfel of ik het deze keer wel weer wíl proberen en hoe ik daar met de medicijnen mee om moet gaan...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_101329973
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:13 schreef pessie het volgende:
Voordat je een knoop laat leggen moet je echt zo zeker zijn dat je nooit meer een kind wil, ik denk dat dat voor veel mensen beneden 40 best een drastische maatregel is. Ik weet nu zeker dat ik op termijn nog een kind wil, ik zou zelfs wel 4 kids willen als ik zou weten dat zwanger zijn niet zo rot zou zijn als bij Nathan, maar goed, mijn man zei altijd "eerst 1" en nu zegt hij "straks 2".

SPOILER
Ik ben nooit aan de pil geweest. Toen we trouwden zijn we NFP gaan toepassen icm condooms dus we weten niet beter.
joh ;)
dat snap ik gelukkig ook nog wel. al kunnen ze het ongedaan laten maken in de meeste gevallen (zo heb ik er nog een shitload aan zusjes bij gekregen ;(
pi_101330015
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:16 schreef WupWup het volgende:
pessie, wat grappig dat jij ook NFP doet! Ik merk dat dat vaak een ondergeschoven kindje is in AC-land, zelfs collega's van me kennen het vaak niet. Hoe ben jij ermee in aanraking gekomen? En heb je een cursus gevolgd?
Is zo de jongste van Pvoesss er niet gekomen ? :+
ik doe er ook deels aan (als ik niet zwanger ben) gewoon omdat wij heel heel erg voorzichtig moeten zijn
pi_101330338
quote:
Fluoxetine (Prozac)

Alhoewel het in het algemeen veilig is, heeft fluoxetine (Prozac) een erg lange halfwaardetijd (blijft lang in het lichaam). Een baby van een moeder die dit medicijn tijdens de zwangerschap gebruikte, zal grote hoeveelheden hiervan in zijn lichaam hebben. Zelfs de kleine hoeveelheid die door de borstvoeding er bijkomt kan een significante toename zijn en als gevolg hiervan kunnen bijverschijnselen optreden. Dit gebeurt zelden, maar het komt voor.
Er zijn twee opties die je kunt overwegen
Stop de laatste vier tot acht weken van je zwangerschap met het innemen van fluoxetine (Prozac). Op deze manier verdwijnt het medicijn uit je lichaam en ook uit dat van de baby. Als je baby eenmaal is geboren zal hij vrij van dit medicijn zijn. Je kunt weer met de fluoxetine (Prozac) beginnen en de kleine hoeveelheid in de melk zal meestal geen problemen veroorzaken.
Als je tijdens de zwangerschap niet met de fluoxetine (Prozac) kunt stoppen, overweeg dan na de geboorte over te stappen op een ander medicijn, dat niet in aantoonbare hoeveelheden in de melk komt. Twee goede keuzes hiervoor zijn sertraline (Zoloft) en paroxetine (Seroxat).
Bron: http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/bv1.html

Volgens de medicatielijst van Hale krijgt fluoxetine de klassificering L3 voor een pasgeborene en L2 voor een kind ouder dan 6 maanden:

L2 Veilig
Een beperkte aantal borstvoedende vrouwen heeft dit geneesmiddel gebruikt en er is geen toename in nadelige effecten bij hun kinderen waargenomen. De kans op mogelijke nadelige bijwerkingen is uiterst klein.

L3 Redelijk veilig
Er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken beschikbaar over het gebruik van dit geneesmiddel door borstvoedende vrouwen. Desondanks zijn de risico's op nadelige effecten bij kinderen klein. Wetenschappelijke onderzoeken bij borstvoedende vrouwen laten alleen geringe, niet-levensbedreigende bijwerkingen bij het kind zien.
Een vrouw die borstvoeding geeft mag alleen dit geneesmiddel gebruiken als de voordelen opwegen tegen de mogelijke nadelen voor haar kind. Nieuwe geneesmiddelen waarvoor geen data beschikbaar zijn, worden automatisch in L3 ingedeeld.

Je kunt aan je behandelend arts vragen of het voor jou een optie is om over te stappen op andere medicatie. Ook zou je een medicijnconsult kunnen aanvragen bij Eurolac, waarbij je wetenschappelijk onderbouwde informatie krijgt over jouw medicatiegebruik en borstvoeding. Kosten daarvan zijn 10 euro, als er geen antwoord wordt gevonden krijg je dat terug. http://eurolac.net/index.php?p=45
  maandag 29 augustus 2011 @ 14:32:46 #40
259886 pessie
pi_101330391
quote:
Toen we trouwden moesten we gaan verzinnen hoe we wel seks konden hebben maar niet zwanger zouden raken. Ik wist dat mijn zus een Lady-Comp had, maar vond de aanschafkosten erg hoog (destijds meen ik 500 euro) en dat vond ik wel erg veel van het goede. Door te zoeken via internet kwamen we op NFP uit en hebben we onderzocht of dat misschien een goede methode voor ons zou kunnen zijn. NFP België hield destijds een pilot project in cursus volgen via internet en e-mail. Er is namelijk geen cursusleid(st)er bij ons in de buurt. Deze cursus hebben we gevolgd en 3.5 jaar succesvol toegepast om niet zwanger te raken, daarna was ik binnen 2 maanden zwanger. Nu NFP-en we weer sinds een maand of 4. Al was het erg lastig temperaturen omdat Nathan zo slecht sliep en waren we nog voorzichtiger dan zou hebben gemoeten.

Oh ja, we wilden niet aan de pil onder andere vanwege het ingrijpen in de hormoonhuishouding van mijn lichaam. Daarnaast hadden we nog meer redenen.

Arme KD, te veel zusjes? ;)
Men, ik heb 2 jongere broertjes, geloof me, das ook niet altijd even leuk (ook nog 2 oudere zussen en 2 oudere broers dus van alles wat bij ons thuis).
  maandag 29 augustus 2011 @ 14:33:55 #41
259886 pessie
pi_101330430
Fluugs, het probleem bij Willem was toch vooral dat Willem niet vastgehouden wilde worden tijdens het voeden?
pi_101330512
quote:
hmz.. Ik gebruik ook geen anticonceptie anders dan gewoon niet frunniken in de vruchtbare periode...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 29 augustus 2011 @ 14:37:26 #43
259886 pessie
pi_101330553
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

hmz.. Ik gebruik ook geen anticonceptie anders dan gewoon niet frunniken in de vruchtbare periode...
Weet jij iedere keer wanneer dat is?
pi_101330558
Tico, dan moet je dus wel weten wanneer je vruchtbaar bent ;) De signalen van je lichaam leren herkennen en enige kennis van de biologie hebben. NFP-light?
pi_101330592
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:37 schreef pessie het volgende:

[..]

Weet jij iedere keer wanneer dat is?
Yep dat weet ik dus.

Oa door vele vruchtbaarheidsshit... verschillende cyclussen die met echos gevolgd zijn, weet ik toch wel aardig te bepalen of het veilig is of niet. ;)

Mooi voordeel van ivf, je leert in elk geval je cyclus van binnen naar buiten kennen.
pi_101330624
Ik deed het overigens zonder temperaturen hoor, m'n lichaam was duidelijk genoeg ondanks een vreselijk irregulaire cyclus. Sinds de geboorte zijn de signalen me minder duidelijk of zijn ze veranderd, vandaar het spiraal.
pi_101330676
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Yep dat weet ik dus.

Oa door vele vruchtbaarheidsshit... verschillende cyclussen die met echos gevolgd zijn, weet ik toch wel aardig te bepalen of het veilig is of niet. ;)

Mooi voordeel van ivf, je leert in elk geval je cyclus van binnen naar buiten kennen.
idem, heel overduidelijk zelfs! (zonder vruchtbaarheidsshit)
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2011 @ 14:43:48 #48
43556 miss_dynastie
pi_101330747
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 12:55 schreef WupWup het volgende:
Verder heb je tijdens de borstvoeding nog de mogelijkheid van een spiraal (hormonaal of koper), nuvaring, condooms en natural family planning (NFP).
Echt waar? In de bijsluiter staat namelijk een tekst die suggereert dat je bij borstvoeding beter een oestrogeenvrije pil kan gebruiken, zijn die inzichten inmiddels veranderd? :)
pi_101330761
Wij hebben jarenlang (onbewust, gewoon net zoals pessie) NFP gehanteerd, maar toch was er 1 totaal verstoorde maand met als uitkomst Mette. We durven dit straks dus ook niet meer aan. Wegens trombose verleden is de pil me erg afgeraden, nou wil ik dat zoiezo niet. Een spiraal zou wel mogen. Ik twijfel erg tussen de Mirena en koperspiraal. Ik heb altijd erg last van mijn ongesteldheid, dus ben wat angstig hoe erg die wordt met een koperspiraal.. De Mirena leek me daarom een betere optie, maar gaat dat dan we goed ism met de borstvoeding?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_101331032
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:43 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Echt waar? In de bijsluiter staat namelijk een tekst die suggereert dat je bij borstvoeding beter een oestrogeenvrije pil kan gebruiken, zijn die inzichten inmiddels veranderd? :)
Ik zie het staan, ja! Mij is geleerd dat het lokaal werkt, daardoor een kleinere hoeveelheid hormonen bevat en hierdoor geschikt is om te gebruiken. Maar ik lees nu dat de meningen daarover verdeeld zijn. Belangrijk om te weten is in elk geval dat met íeder hormonaal voorbehoedsmiddel de kans bestaat dat je productie terugloopt. Dat geldt voor de pil, minipil, hormoonspiraal (Mirena), noem het op. Als ik binnenkort tijd heb zal ik eens pubmed op duiken voor wat literatuur over de nuvaring.
  maandag 29 augustus 2011 @ 14:54:31 #51
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101331100
Ik zou niet weten hoe mijn cyclus in elkaar steekt. Ik heb op mijn 16de voor 't laatst een 'natuurlijke' cyclus gehad. Na jarenlang pil slikken 1 cyclus van 22 dagen gehad en daarna was het raak. Ik weet (door ovulatietestjes) dat de eisprong toen tussen dag 6 en 9 is geweest is. Ik heb niks van een eisprong o.i.d. gevoeld. Als deze 2 cycli representatief zijn, dan heb ik dus een hele korte met een relatief lange luteale fase. En mag ik er zeker niet vanuit gaan dat seks tijdens of vlak na mijn menstruatie veilig is! Ik denk dat nfp voor mij een beetje teveel russisch roulette is.
  maandag 29 augustus 2011 @ 14:54:42 #52
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101331104
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:30 schreef WupWup het volgende:

[..]

Bron: http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/bv1.html

Volgens de medicatielijst van Hale krijgt fluoxetine de klassificering L3 voor een pasgeborene en L2 voor een kind ouder dan 6 maanden:

L2 Veilig
Een beperkte aantal borstvoedende vrouwen heeft dit geneesmiddel gebruikt en er is geen toename in nadelige effecten bij hun kinderen waargenomen. De kans op mogelijke nadelige bijwerkingen is uiterst klein.

L3 Redelijk veilig
Er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken beschikbaar over het gebruik van dit geneesmiddel door borstvoedende vrouwen. Desondanks zijn de risico's op nadelige effecten bij kinderen klein. Wetenschappelijke onderzoeken bij borstvoedende vrouwen laten alleen geringe, niet-levensbedreigende bijwerkingen bij het kind zien.
Een vrouw die borstvoeding geeft mag alleen dit geneesmiddel gebruiken als de voordelen opwegen tegen de mogelijke nadelen voor haar kind. Nieuwe geneesmiddelen waarvoor geen data beschikbaar zijn, worden automatisch in L3 ingedeeld.

Je kunt aan je behandelend arts vragen of het voor jou een optie is om over te stappen op andere medicatie. Ook zou je een medicijnconsult kunnen aanvragen bij Eurolac, waarbij je wetenschappelijk onderbouwde informatie krijgt over jouw medicatiegebruik en borstvoeding. Kosten daarvan zijn 10 euro, als er geen antwoord wordt gevonden krijg je dat terug. http://eurolac.net/index.php?p=45
tnx voor de info _O_

Ik zal dat eurolac eens gaan benaderen...

quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:33 schreef pessie het volgende:
Fluugs, het probleem bij Willem was toch vooral dat Willem niet vastgehouden wilde worden tijdens het voeden?
Nee, ik had niet genoeg melk... Daarom bijvoeding. Dat niet vastgehouden willen worden had daar niets mee te maken, dat wil ie nu eigenlijk het liefste nog steeds niet :')
pi_101331271
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:44 schreef wickie het volgende:
Ik twijfel erg tussen de Mirena en koperspiraal. Ik heb altijd erg last van mijn ongesteldheid, dus ben wat angstig hoe erg die wordt met een koperspiraal.. De Mirena leek me daarom een betere optie, maar gaat dat dan we goed ism met de borstvoeding?
Bij een koperspiraal: kans op iets langere menstruatie met wat meer bloedverlies en buikkrampen.
Bij een Mirena: kans op spotting, irregulair bloedverlies, maar ook kans op wegblijven van bloedingen. (Bron: NVOG)

Beiden kunnen 5 jaar blijven zitten, alhoewel er pas een nieuwe koperspiraal op de markt is gekomen die 10 jaar betrouwbaar is. Bij een eerdere kinderwens kan hij natuurlijk verwijderd worden en ben je in principe gelijk weer vruchtbaar.

Mijn ervaring met koperspiraal is dat ik meer bloedverlies heb, niet meer pijn.
pi_101331312
wat vind je van de prikpil Wup?
pi_101331448
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:02 schreef Kleurdoos het volgende:
wat vind je van de prikpil Wup?
Is een prikpil niet gewoon voor dames tegen de overgang aan?? Ik ken namelijk alleen de verhalen ervan dat het echt een half jaar duurt wil je cyclus terugkomen enzo..
pi_101331456
Doet zeer :+

Mja, ik ben er niet heel enthousiast over, omdat er toch een aanzienlijke hoeveelheid rotzooi het lichaam in wordt gespoten. Het bestaat uit slechts progrestageen, dus het zou mogen tijdens de borstvoeding. Je moet iedere 3 maanden naar de huisarts en als je weer zwanger wilt raken kan je tot een jaar onvruchtbaar zijn.
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2011 @ 15:06:51 #57
43556 miss_dynastie
pi_101331457
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:52 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik zie het staan, ja! Mij is geleerd dat het lokaal werkt, daardoor een kleinere hoeveelheid hormonen bevat en hierdoor geschikt is om te gebruiken. Maar ik lees nu dat de meningen daarover verdeeld zijn. Belangrijk om te weten is in elk geval dat met íeder hormonaal voorbehoedsmiddel de kans bestaat dat je productie terugloopt. Dat geldt voor de pil, minipil, hormoonspiraal (Mirena), noem het op. Als ik binnenkort tijd heb zal ik eens pubmed op duiken voor wat literatuur over de nuvaring.
Graag, ik ben wel benieuwd!
pi_101331665
hmzz, nouja ik zat nog te denken aan prikpil als optie tijdens de bv.. dat ik geen cyclus heb daarna maakt me niet uit, ben voorlopig wel voorzien in t kindergedeelte.. ben alleen benieuwd naar de hoeveelheid rotzoo
pi_101331667
Ik heb 3x de prikpil gehad en het was verschrikkelijk. Wat een troep. En inderdaad daarna een jaar erover gedaan om uberhaupt weer normaal ongesteld te worden.

Wup, goed om te horen dat je niet meer pijn hebt met een koperspiraal. Wat extra bloed vind ik geen probleem.
pi_101331696
wat was er verschrikkelijk aan?
  maandag 29 augustus 2011 @ 15:17:45 #61
259886 pessie
pi_101331755
quote:
13s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:54 schreef Aventura het volgende:
Ik zou niet weten hoe mijn cyclus in elkaar steekt. Ik heb op mijn 16de voor 't laatst een 'natuurlijke' cyclus gehad. Na jarenlang pil slikken 1 cyclus van 22 dagen gehad en daarna was het raak. Ik weet (door ovulatietestjes) dat de eisprong toen tussen dag 6 en 9 is geweest is. Ik heb niks van een eisprong o.i.d. gevoeld. Als deze 2 cycli representatief zijn, dan heb ik dus een hele korte met een relatief lange luteale fase. En mag ik er zeker niet vanuit gaan dat seks tijdens of vlak na mijn menstruatie veilig is! Ik denk dat nfp voor mij een beetje teveel russisch roulette is.
Ik denk niet dat 2 cycli representatief zijn. Ik denk dat je na zo'n lange fase van pilgebruik er beter vanuit kunt gaan dat je daar pas zicht op hebt na meer dan een half jaar. Net als dat sommige vrouwen pas een jaar na bevalling weer een normale cyclus kunnen hebben, ook zonder borstvoeding te geven.
pi_101331763
Ik ga donderdag naar de dokter voor een mirena.. Spannend!
pi_101331918
Ik vond het plaatsen een stuk minder pijnlijk dan de eerste keer, het maakt dus iig echt wel verschil of je al kinderen hebt of niet.

Wij hebben ook een tijd lang eigenlijk NFP gedaan, en toen dachten we een keer dat het wel mee zou vallen, het zou vast niet in 1 keer raak zijn... Wel dus.. :')

Bartje heeft vandaag al twee poepluiers gehad, die heel apart ruiken. Ik vind het wel wat van yoghurt weghebben.. Zijn huidje kan er zo te zien ook niet helemaal tegen, hij heeft een stukje kapot zo te zien.. Is het dan goed om te smeren met Bepanthen?
  maandag 29 augustus 2011 @ 15:26:01 #64
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_101332040
Flugeltje, er is een hele familie aan AD die prima samen kan met BV. Zit op mobiel, kan het niet opzoeken, maar op de site van de POPpoli is het ook te vinden.

En wellicht lukt de bv wel bij nummer twee als je ook de nachtvoedingen doet.

Qua anticonceptie, ik heb de mirena. Heb een tijd enorm veel spotting gehad, maar verder superlichte menstruatie (nog steeds niet maandelijks, kan ook aan de bv liggen. Weet niet. Boeit niet. Ik vind het wel prima zo. :) )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_101332147
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:15 schreef Kleurdoos het volgende:
wat was er verschrikkelijk aan?
Ik kwam veel aan in een korte tijd, van maatje 34 naar 38 in een paar maanden. Ik werd helemaal mat qua stemming. Niet echt vrolijk en ook niet meer verdrietig. Haast een soort van gevoelloos. Cyclus bleef dus helemaal uit, dat was geen probleem maar soms had ik hele klonters van oud slijm die eruit kwamen, best grote, behoorlijk vieze gebeurtenis. Ook de pijn erbij was niet leuk.
Al met al is het mij niet bevallen dus, het voelde ook elke keer als dat er troep in je lichaam gespoten werd. Na de derde spuit vond ik de 'geef het tijd' periode wel genoeg en besloot ik ermee te stoppen. Daarna dus een jaar niks.
Toen weer gewoon de pil geprobeerd maar hier kreeg ik ook problemen mee, vooral qua matheid van stemming. Vriendlief heeft me toen gesmeekt gewoon te stoppen, die wilde weer gewoon zijn vriendinnetje terug. Sindsdien dus NFP, na een jaar had ik mn cyclus feilloos door. Dat ging 5 jaar goed, toen dus Mette. Daarna mocht ik geen hormonale anticonceptie vanwege trombose, alleen koperspiraal. Maar nog een kinderwens, dus dat eerst maar geregeld.
Maar sorry voor het offtopic gepraat.

Ontopic, is de Mirena geen goede combi met BV?
pi_101332175
Ik heb geen persoonlijke ervaring met open luieruitslag, maar ik meen dat maizena goed zou helpen daarbij. En zinkzalf prikt. Bepanthen gebruikte ik alleen op een andere plek ;)
pi_101332177
Mijn productie had niet te lijden onder Cerazette, maar ik ben heel gauw weer gestopt omdat ik me non-stop ongesteld voelde. Als ik geen borstvoeding meer geef ga ik de pil weer slikken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101332247
Ja hoor wickie, Mirena moet kunnen. Bij de meeste vrouwen dan, er zijn er bij die toch terugloop van de productie krijgen door dat ding.
En herkenbaar hoe je reageert op de pil ;( Daarom komt 'ie er hier ook niet meer in. Ik wil helemaal geen hormonale anticonceptie meer.
  maandag 29 augustus 2011 @ 15:38:01 #69
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101332405
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:26 schreef DaviniaHR het volgende:
Flugeltje, er is een hele familie aan AD die prima samen kan met BV. Zit op mobiel, kan het niet opzoeken, maar op de site van de POPpoli is het ook te vinden.

En wellicht lukt de bv wel bij nummer twee als je ook de nachtvoedingen doet.

Qua anticonceptie, ik heb de mirena. Heb een tijd enorm veel spotting gehad, maar verder superlichte menstruatie (nog steeds niet maandelijks, kan ook aan de bv liggen. Weet niet. Boeit niet. Ik vind het wel prima zo. :) )
Ja dat je over kunt stappen weet ik, maar ik reageer juist zo goed op fluoxetine... Het is dan ook meer het niet over 'durven' stappen dan dat er geen echte andere mogelijkheden zijn...

Ik ben bij Willem overigens pas met de nachtvoedingen gestopt toen ik helemaal van de pad raakte ivm steeds maar 1 uurtje slaap tussendoor. (BV, FV en bijkolven om de productie te stimuleren, kostte me steeds 2 uur en hij kwam iedere 3 uur, vandaar dat we toen gestopt zijn met de nachtvoedingen) Mijn moeder had bij al haar kinderen (5 stuks) te weinig melk vertelde ze later, ze heeft me dat vooraf en tijdens nooit verteld omdat ze wilde dat ik het wel zou proberen. Wij hebben allemaal gecombineerde BV/FV gehad als kind...
pi_101332733
Lastige keuze sta je voor, flugeltje. Had je de vorige keer goede begeleiding van een lactatiekundige? Als je moe bent en er middenin zit dan heb je vaak niet genoeg afstand en helderheid van geest om te bepalen hoe ver je moet gaan en waar je je grens trekt. Zoveel mogelijk stimulatie is belangrijk voor het goed op gang komen van de borstvoeding, maar oververmoeidheid kan contraproductief werken.

Het fijne aan de tweede keer voeden vond ik dat ik beter wist wat me te wachten stond. Je zou alle voorbereidingen kunnen treffen om de nachtvoedingen minder zwaar te maken: je kindje naast je laten slapen (bijv. in een co-sleeper), afspraken met je lief maken (hij kan de kunstvoeding geven nadat jij aan de borst gevoed en gekolfd hebt), terughoudend zijn met kunstvoeding geven. Hopelijk is het deze keer helemaal niet nodig om extra te stimuleren d.m.v. kolven, want dat is gewoon heel belastend.
  maandag 29 augustus 2011 @ 15:52:07 #71
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101332924
Yupz Claudia, Lactatiekundige was ook ingeschakeld... Hoewel die vooraf aangaf dat ze 'iedereen' nog aan de volledige voeding had gekregen heeft die op een bepaald moment de knoop doorgehakt en gezegd dat ik moest stoppen met het stimulatiekolven. Wat over bleef was alles geven wat ik zelf had en bijvoeden met een flesje. Willem heeft zo, ondanks dat het belabberd ging, wel alle melk gehad die ik in me had en daar ben ik best trots op :Y
pi_101333337
Ja, dat stimulatiekolven moet eigenlijk ook niet meer zijn dan eventjes alles op alles zetten om de productie goed op gang te helpen. Bij Ivan heb ik het maar 1 dag hoeven doen en bij Lena heb ik het alleen in het ziekenhuis gedaan (een dag of 3) omdat voeden op verzoek heel lastig is als je van je kindje gescheiden bent.

Een extra factor straks is natuurlijk ook dat je Willem al hebt die aandacht van je wil. Daardoor is het lastiger om net zoals bij een eerste de hele dag in bed te liggen en alleen maar met het voeden bezig te zijn. En op een of andere manier zijn dreumesjes er heel handig in om kattekwaad uit te halen als je vastzit op de bank met je kolf. :Y)

Ik hoop dat het een minder gecompliceerde kraamperiode voor je wordt, of dat nu met of zonder borstvoeding is! Misschien is het deze keer makkelijker voor je om een middenweg te vinden tussen het gewoon een kans geven en ermee stoppen als het te belastend wordt. En zoals je zelf al schrijft, alle melk die de kleine krijgt is mooi meegenomen!
pi_101334447
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 13:07 schreef WupWup het volgende:
Komt doordat je productie op 7 maanden over het algemeen niet stabiel genoeg is om dat op te vangen. Kans is dat het inkachelt.
Maar goed, uitzonderingen daargelaten.
Wanneer is ie dat wel dan?

Ik ben al geminderd naar 1x per dag. Met 2x haalde ik plotseling nog maar ruim een voeding. Met 1x haal ik meestal ook een voeding, dus het opbrengstverschil is me niet groot genoeg (bovendien combineerde het echt kut met werk).
Vooralsnog levert het maar zelden problemen als ze thuis is (alleen met ongesteld worden). Dan krijgt ze een voeding bv meer dan op werkdagen. Ik zou echt graag naar 3 voedingen op werkdagen willen, maar dat is dus nog niet veilig..
pi_101334672
Wanneer voed je nu nog zelf op een dag, Vanyel? Kun je niet bijvoorbeeld strategisch bijkolven in de ochtend- en avonduren (ook in het weekeinde)?
  maandag 29 augustus 2011 @ 16:36:08 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101334694
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wanneer is ie dat wel dan?

Ik ben al geminderd naar 1x per dag. Met 2x haalde ik plotseling nog maar ruim een voeding. Met 1x haal ik meestal ook een voeding, dus het opbrengstverschil is me niet groot genoeg (bovendien combineerde het echt kut met werk).
Vooralsnog levert het maar zelden problemen als ze thuis is (alleen met ongesteld worden). Dan krijgt ze een voeding bv meer dan op werkdagen. Ik zou echt graag naar 3 voedingen op werkdagen willen, maar dat is dus nog niet veilig..
Ben je in staat om even naar Dottir te gaan om live te voeden? Of dat iemand haar even brengt?
Want dat mag ook hè, ipv kolven...

Hoeveel dagen werk je?
Je gaf toch flesvoeding bij? Ik heb het idee dat als je op je werkdagen niet meer kolft en op je vrije dagen gewoon haar een keer extra aanlegt, dat het misschien wel meevalt met het kelderen van je productie... mits je niet 5 dagen per week werkt
pi_101335299
Claudia ik ben het hele kolven gewoon zat. Doe het echt voor mijn productie omdat het me fijn lijkt om op een gegeven moment 2 voedingen per dag te geven.

quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:36 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ben je in staat om even naar Dottir te gaan om live te voeden? Of dat iemand haar even brengt?
Want dat mag ook hè, ipv kolven...
Er zit bijna anderhalf uur reistijd tussen Dottir en mij. Dat wordt net wat te lang :)
quote:
Hoeveel dagen werk je?
Je gaf toch flesvoeding bij? Ik heb het idee dat als je op je werkdagen niet meer kolft en op je vrije dagen gewoon haar een keer extra aanlegt, dat het misschien wel meevalt met het kelderen van je productie... mits je niet 5 dagen per week werkt
Ik werk 4 dagen en op die dagen krijgt ze 1 gekolfde en 1 kunstvoeding. Ik produceer er dus 4. De andere 3 dagen voed ik 5 keer. Ze hoeft er ook echt niet meer dan die 5, dus vaker aanleggen is geen optie.
pi_101335547
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:51 schreef Vanyel het volgende:
Claudia ik ben het hele kolven gewoon zat. Doe het echt voor mijn productie omdat het me fijn lijkt om op een gegeven moment 2 voedingen per dag te geven.
Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen. Ik ben het ook zat. Ik heb er wel over nagedacht om vaker bij te kolven in de avonden en weekeindes, maar ik heb er helemaal geen zin in als ik vrij ben.

Over 1,5 maand ga ik denk ik op 1 keer per werkdag kolven overstappen.
pi_101339130
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:36 schreef pessie het volgende:
Volgens mij is Nutramigen alleen op recept verkrijgbaar, of heb ik dat mis? En gezien de heftigheid van de reactie van je jongste zou ik als ik jou was denk ik geen pepti willen proberen.
Maar spannend! Is het nog gelukt voldoende te kolven?

Als je wilt is zelfs Neocate gewoon te koop in de apotheek. Vrij verkrijgbaar, maar je krijgt het niet zomaar vergoed. Je moet er maar net 72 euro voor 500 gram voor over hebben :') :D (en iets van 32 voor 800 gram voor nutramigen geloof ik).
Maar goed, kunstvoeding is helemaal niet besproken nog met de kinderarts, das wel een goeie om volgende keer eens te bespreken, welke ik nou het best neem als ik ooit een voeding zou vervangen door kunstvoeding.

Kolven is prima gelukt en prima gegaan allemaal, gelukkig maar :)

Vanyel, bij oudste stopte ik met een maand of 7 met kolven maar goed, totaal andere situatie want ik had overproductie en ik hoefde maar 1 dag per week van huis en ik hoefde maar 1 voeding te kolven :P
Ik denk dat ik voorlopig nog tot de eerste verjaardag aan 2 keer kolven vastzit. Baggerproductie dit keer.

En hier ook cerazette, ik heb er prima ervaring mee, werkt als een tiet, geen last van de combinatie met borstvoeding, maar goed dat kan zomaar per persoon verschillen natuurlijk. Ik sta zelf dan weer niet zo te springen om een spiraaltje.
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:26:11 #79
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_101341000
Hier nog steeds geen ac, anders dan condoom. Want ook nog steeds geen cyclus. Maar ik denk dat het een spiraaltje wordt, maar ik moet waarschijnlijk alle kosten zelf betalen. En dat gaat nu niet echt lukken.
Helaas is hier de frequentie ook niet zo hoog dat we elke maand een nieuw pakje moeten hebben...
pi_101341617
oh ik slik mijn cerazette ook meer voor de vorm hoor :')
die eerste keer moet nog steeds komen :X t is niet te filmen zo suf en saaiburgerlijk allemaal maar we zijn allebei s avonds zo blij als we in bed liggen en onze ogen dicht kunnen doen :D
en dan twee kindjes hebben die ieder afzonderlijk van elkaar 3 tot 4 keer wakker worden en je hebt een seksleven met recessie :')

achja, is het daar ook es crisis, komt wel weer goed allemaal.
pi_101342995
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:38 schreef mignonne het volgende:
oh ik slik mijn cerazette ook meer voor de vorm hoor :')
die eerste keer moet nog steeds komen :X t is niet te filmen zo suf en saaiburgerlijk allemaal maar we zijn allebei s avonds zo blij als we in bed liggen en onze ogen dicht kunnen doen :D
en dan twee kindjes hebben die ieder afzonderlijk van elkaar 3 tot 4 keer wakker worden en je hebt een seksleven met recessie :')

achja, is het daar ook es crisis, komt wel weer goed allemaal.
:D

Wij zijn door die grens. *O* En dat voor lesbische potten zonder testosteronbom.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 29 augustus 2011 @ 20:09:54 #82
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101343257
Hier een koperspiraaltje, omdat ik te lui ben om de pil te nemen én er allergisch voor ben (geweest?) en ja, hier is het seksleven ook nihil te noemen, maar ik ben van geert in verwachting geraakt met 1 x per maand seks, omdat Jan bij ons op de kamer sliep :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_101343412
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

En daarnaast heb ik geen machtiging voor Pepti of Nutramigen liggen dus dan moeten we eerst ofwel langs de huisarts, ofwel eerst die zut zelf voorschieten en ik weet ook niet of ik dat de moeite waard vindt van die plusminus 30 euro als er maar 1 of 2 flessen mee gemaakt worden.
Je kan nutramigen wel zonder recept krijgen, maar dat kost ongeveer 20 euro per bus (400gram). Je moet ook oppassen met zelf voorschieten: ook al krijg je later een machtiging, dan betalen ze vaak niet terug wat je zelf al hebt gekocht zonder machtiging.
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:13:11 #84
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101343445
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wij zijn door die grens. *O* En dat voor lesbische potten zonder testosteronbom.

Hier is het in ieder geval zo langzaamaan weer een gespreksonderwerp geworden. Maar zonder anticonceptie peins ik er niet over. Moet er niet aan dénken weer zwanger te worden.
pi_101343557
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:12 schreef Aoraki het volgende:

[..]

Je kan nutramigen wel zonder recept krijgen, maar dat kost ongeveer 20 euro per bus (400gram). Je moet ook oppassen met zelf voorschieten: ook al krijg je later een machtiging, dan betalen ze vaak niet terug wat je zelf al hebt gekocht zonder machtiging.
ik weet wel dat je t zonder recept kunt krijgen maar t ging mij juist om dat vooruit betalen, vandaar dat ik zeg dat ik geen machtiging heb ervoor. Met die machtiging krijg ik het direct mee.

Vanyel :D
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:16:43 #86
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_101343648
Vroegah heb ik ook de prikpil gebruikt, een half jaar lang. De eerste drie maanden was ik nonstop ongesteld en daarna een jaar niet. Dat was 't niet helemaal voor mij. :D Ook emotioneel was het geen succes; ik heb dezelfde ervaringen als Wickie had. 't was ook een ontzettende libidokillier voor mij.

Wat is er trouwens mis met 'gewoon' condooms gebruiken als anticonceptie?
Ik heb een tumor in mijn lever en mag/wil daardoor niet meer aan hormonale anticonceptie. Alleen NFP vind ik niet veilig genoeg en dus blijft er naar mijn idee voor ons weinig anders over dan het gebruiken van condooms zolang ik niet zwanger zou willen worden.

Vanyel, ik heb helaas geen tips voor je. Ik ben gestopt met kolven toen mijn productie het nulpunt had bereikt.
Als je het toch gaat proberen en als je als gevolg hebt dat je productie daalt; ik heb een aantal keer mijn productie op kunnen krikken met marathonkolfsessies maar als je het kolven helemaal zat bent is dat waarschijnlijk geen optie. :D
Enne: Yay! *O* :D

Ik zou echt geen maanden zonder seks kunnen. :@

Flugel, op jouw vraag heb ik ook geen antwoord. :*
A grand adventure has begun.
pi_101344365
whahaha keshet :D
t is hier niet echt een kwestie van niet willen of geen zin hebben.
ik denk dat je wel veilig kunt stellen dat we allebei redelijk op ons tandvlees lopen en extreem moe zijn ;(
pi_101344651
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:16 schreef Keshet het volgende:
Vanyel, ik heb helaas geen tips voor je. Ik ben gestopt met kolven toen mijn productie het nulpunt had bereikt.
Als je het toch gaat proberen en als je als gevolg hebt dat je productie daalt; ik heb een aantal keer mijn productie op kunnen krikken met marathonkolfsessies maar als je het kolven helemaal zat bent is dat waarschijnlijk geen optie. :D
Enne: Yay! *O* :D
Ik dacht even dat je me wilde helpen met ons gebrek aan testosteronbom :D

Ik ben bang dat ik nog ff door moet als ik het voeden wil volhouden. Moet dan maar eens gaan nadenken hoe graag ik met voeden doorga.
pi_101344854
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik dacht even dat je me wilde helpen met ons gebrek aan testosteronbom :D

Ik ben bang dat ik nog ff door moet als ik het voeden wil volhouden. Moet dan maar eens gaan nadenken hoe graag ik met voeden doorga.
je kunt ook gewoon zien hoe het gaat toch? 1 x kolven en gewoon maar zien of je productie hard terugloopt of dat het wel meevalt?
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:46:11 #90
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_101345477
Ik kolf op werkdagen nog steeds 1 keer per dag en voedt nu een jaar. Ik ben als de dood dat het inkakt als ik het niet doe ook al werk ik maar 2-3 dagen per week. Net geteld, ik voed nog zo'n 6-7 keer per dag. Mijn productie is rond mijn menstruatie instabiel, op zijn zachts gezegd, want het keldert op zo'n idiote manier dat ik er domperidon bijslik dan :{
Ik durf het niet-kolven dus niet eens uit te proberen.

Wat anticonceptie betreft, ook hier redelijk overbodige luxe :') Dat komt hier ook door aan mijn kant een slaapgebrek, wat andere problemen en aan M's kant zo'n idioot werkschema dat we ons volgende week opnieuw aan elkaar voor moeten stellen :') dan is dat schema over en kunnen we wel weer verder kijken.
Hormonen wil ik niet meer, NFP durf ik niet omdat ik een heel onregelmatige cyclus heb, een spiraal vind ik 'eng' en van condooms krijg ik schimmel. Iemand nog goede ideeen? :P
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_101346094
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

je kunt ook gewoon zien hoe het gaat toch? 1 x kolven en gewoon maar zien of je productie hard terugloopt of dat het wel meevalt?
Daar ben ik al. Ik wil naar 0x. Alleen durf ik dat dus een stuk minder aan.
pi_101346198
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:46 schreef Saffier het volgende:
Hormonen wil ik niet meer, NFP durf ik niet omdat ik een heel onregelmatige cyclus heb, een spiraal vind ik 'eng' en van condooms krijg ik schimmel. Iemand nog goede ideeen? :P
Ja hoor :Y
Ik gebruik nooit anticonceptie :N
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:59:22 #93
265732 Keshet
pi_101346221
Oh mignonne, dat kan ik me helaas heel goed voorstellen hoor. Op je tandvlees lopen equals sex=0 ofzo, toch? :D :*

Whaha Vanyel, ik heb geen tips voor je met betrekking tot testosteronbommen hoor. :D

Over 't kolven, als 't je tegenstaat is dat ook niet echt productiebevorderend denk ik. In jouw situatie zou ik stoppen met kolven en gewoon kijken hoever ik zou komen.
Disclaimer: Bovenstaande opmerking is gebaseerd op geen enkel wetenschappelijk onderzoek en is ook gespeend van enige kennis van borstvoeding. :D

Saffier, volgens mij hebben jullie de anticonceptie redelijk onder controle zo. :+ Verder heb ik geen nuttige tips. _O-
pi_101346413
Mwah, volgens mij kun je prima productiebevorderend kolven terwijl het je tegenstaat. Tenzij je echt compleet stijf staat van de stress omdat je echt echt niet wil kolven zal het wel loslopen.
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:08:43 #95
265732 Keshet
pi_101346852
Tussen tegenstaan en tegenstaan zit ook nog een verschil he. Als ik even voor mezelf mag spreken; toen het mij echt tegen begon te staan om de melkkoe uit te hangen, zelfs terwijl ik continue in gedachten hield waar ik het voor deed, kon ik neusspray en domperidom blijven poppen maar de productie kelderde achteruit.

Op het moment dat ik het kolven weer ok begon te vinden ging de productie weer omhoog gelukkig.
Toen zag ik mezelf trouwens ook niet meer als melkkoe. ;)
pi_101347005
Ik had het meer over één keer per werkdag productiebevorderend kolven (het geval bij Vanyel) dan over met kolven je hele productie overeind houden. Ik kan me goed voorstellen dat je voor het laatste wel wat kolfpassie nodig hebt, ja.
pi_101347617
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:D_!

sorry saffier maar het eerste wat ik dacht was "in mijnen poeeeep" :') :D

en ooooh dat had ik niet meegekregen joh! Ik dacht dat je nog 2 keer kolfde voor 1 voeding en dat de andere voeding die dottir krijgt kv is. Maar je bent al terug naar 1 keer kolven dus.
Hm ja dat is lastig.

Je mag je twee uur kolfrecht op een dag ook gebruiken om eerder en/of later te beginnen. Is dat niet een optie om nog 2 maanden te doen? Mits je werk het toelaat natuurlijk. Maar dat je dan Dottir aanlegt voordat je de deur uit gaat, niet kolft op werk, en dan om 3 uur naar huis en dan aanleggen op het kdv ofzoiets?

maar begrijpelijk, naar 0 x kolven is idd wel een beetje een grote gok. Zeker omdat je meiske 's nachts al niet meer drinkt toch? Lastig.
pi_101349732
Das ook veilig ja :D

Ik ben in totaal ruim 2,5 uur onderweg. Zelfs met 2 uur kolfverlof zit er dan ruim 8 uur tussen (en ik maak nu al wat kortere dagen).
Helaas wil t allemaal niet zo praktisch.
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:03:03 #99
259886 pessie
pi_101350254
Vanyel, er zit niets anders op, je moet verhuizen ;) .

Als ik jullie zo lees mag ik blij zijn met mn s**sleven :o . Nu Nathan beter slaapt schiet de frequentie wel omhoog trouwens. Wat betreft NFP, wij gebruiken tijdens vruchtbare dagen condooms en de rest NFP, dat betekent in ons geval 2 weken met en 2 weken zonder (ongeveer). Maar goed, wij zijn erg voorzichtig en nemen de vruchtbare periode behoorlijk ruim.
Mignonne, het is pas een probleem als 1 van beiden het een probleem vind. Maar 6 tot 8 keer per nacht wakker worden is inderdaad killing voor je libido. Een idee om je oudste een keer te laten logeren zodat je minder vaak eruit hoeft en je bij kunt slapen? Of zeg ik nu iets geks?
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:03:12 #100
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_101350264
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mijn man wil zich niet laten ombouwen tot vrouw -O- beetje jammer.
;)

quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:59 schreef Keshet het volgende:
Oh mignonne, dat kan ik me helaas heel goed voorstellen hoor. Op je tandvlees lopen equals sex=0 ofzo, toch? :D :*

Saffier, volgens mij hebben jullie de anticonceptie redelijk onder controle zo. :+ Verder heb ik geen nuttige tips. _O-
Op zich heb ik niet de illusie dat ik makkelijk zwanger word, vooral niet met deze frequentie :P dus ben/wil/ga ik ook niet echt effectief op zoek naar anticonceptie momenteel. maar wilde wel graag weer even inhaken hier ;)

quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

sorry saffier maar het eerste wat ik dacht was "in mijnen poeeeep" :') :D

Da's garant voor geen sex dan hier :') En ook geen zwangerschap _O-
Ylana
pi_101350718
Veilig ^O^
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:11:32 #102
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_101350766
Maar saai ;)
Ylana
pi_101351283
haha Pessie nah waarom zou ik? :D als mn oudste niet wakker wordt dan is het jongste wel. Ik heb er, ondanks alles, totaal geen enkele behoefte aan om de meiden uit logeren te doen. We redden het allemaal wel zo. Ik hoef ook geen oplossingen of medelijden ofzo hoor daar zei ik het verder niet voor ;) het gaat zoals het gaat hier en B. en ik leven allebei erg in het moment altijd, en daar berusten we dus ook in.
pi_101351478
Zal het kaarsje wat ik had aangestoken voor je weer uitblazen mignonne ;)
pi_101351495
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:20 schreef mignonne het volgende:
haha Pessie nah waarom zou ik? :D als mn oudste niet wakker wordt dan is het jongste wel. Ik heb er, ondanks alles, totaal geen enkele behoefte aan om de meiden uit logeren te doen. We redden het allemaal wel zo. Ik hoef ook geen oplossingen of medelijden ofzo hoor daar zei ik het verder niet voor ;) het gaat zoals het gaat hier en B. en ik leven allebei erg in het moment altijd, en daar berusten we dus ook in.
^O^
pi_101351721
Even verbaast: Keshet, heb jij een tumor in je lever???? :o
pi_101352252
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:23 schreef WupWup het volgende:
Zal het kaarsje wat ik had aangestoken voor je weer uitblazen mignonne ;)
had je me al zo opgegeven ja? ;(

kom nou, jullie kennen me toch? ik heb dr nog maar twee van mn elftal hoor :P
dat komt allemaal wel goed, I'll make it work ~O>

overigens heeft noch mijn meneer, noch ikzelf er moeite mee, gewoonweg omdat we te moe/druk zijn met andere dingen; maar het leek me dat dit ook wel eens genoemd mag worden, niet iedere verse moeder heeft direct een flitsend seksleven, daar kan gerust wat tijd overheen gaan. En dat heeft niks te maken met een verminderd libido. Er is geen sprake van geen zin, er is gewoon sprake van geen energie :')
pi_101352733
och, hier ook geen gerommel aan mn petoet hoor..libido is -10 momenteel (al een maand of 3) daarbij ben ik zo gelukkig dat als we seks hebben, ik plotseling weer candida krijg (WTF :( ) heerlijk al die TMI. maar je staat er niet alleen voor in je seksloze leventje momenteel :+

maar wat wij dan weer doen is elkaar fluffen s'avonds, dus samen douchen, elkaars haren wassen O+ en met de fluff (zo'n spons) elkaars rug doen enzo, heerlijk ontspannend O+ darna op bed een serie kijken en hij een boekje lezen en dan tukken O+
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:47:05 #109
265732 Keshet
pi_101352857
Geen energie is wel killing dan inderdaad Mignonne. Er moet er toch minstens 1 zijn die niet voor dood op zijn of haar rug ligt wil 't nog wat voorstellen. :D

Jore, met die insteek is het inderdaad heel anders, dat ben ik helemaal met je eens.

Pessie, seks kun je gewoon voluit typen hier op FOK!. Zo eng is 't allemaal niet. :D

Wickie, ja, maar 't is niet zo boeiend hoor. Bij toeval ontdekt een jaar of 4 geleden. Ding zit er waarschijnlijk al veel langer. 't is goedaardig, ik heb er geen last van en krijg er geen last van ook. Er zijn vrij veel vrouwen die 't hebben. De medische wereld denkt dat het innemen van kunstmatige hormonen invloed heeft op 't onstaan ervan. Onder invloed van hormonen (de pil, een zwangerschap bv) is er een hele kleine kans dat 't ding vergroot. Bij een bepaalde grens moet er geopereerd worden. Dat wil ik pertinent niet en de concessie is dat ik dus niet aan de pil ben.

Kleurdoos, bij 't fluffen had ik even WTF!-momentje. :D Maar na verder lezen klinkt 't allemaal heel fijn. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Keshet op 29-08-2011 23:01:08 ]
pi_101352977
Mignonne, ik herken het helemaal, nou ben ik momenteel hopeloos zwanger (en daarvoor was het Mette met oor/neus problemen en geen slaapritme) maar ook daarna zal het er wel niet echt van gaan komen hadden we al bedacht :') Maar het maakt niet uit, komt vanzelf wel weer.
En dat mag ook weleens gezegd worden jazekers.

Oja ontopic: Ik had vannacht voor het eerst heeeeel erg last van lektieten, hele hemd nat.. Dat had ik echt niet gemist en heel erg verbannen uit mijn hoofd :')

En nog steeds, Keshet???? Gerustgesteld, maar jeetje zeg.
pi_101352981
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:47 schreef Keshet het volgende:
Geen energie is wel killing dan inderdaad Mignonne. Er moet er toch minstens 1 zijn die niet voor dood op zijn of haar rug ligt wil 't nog wat voorstellen. :D

Jore, met die insteek is het inderdaad heel anders, dat ben ik helemaal met je eens.

Pessie, seks kun je gewoon voluit typen hier op FOK!. Zo eng is 't allemaal niet. :D

Wickie, ja, maar 't is niet zo boeiend hoor. Bij toeval ontdekt een jaar of 4 geleden. Ding zit er waarschijnlijk al veel langer. 't is goedaardig, ik heb er geen last van en krijg er geen last van ook. Er zijn vrij veel vrouwen die 't hebben. De medische wereld denkt dat het innemen van kunstmatige hormonen invloed heeft op 't onstaan ervan. Onder invloed van hormonen (de pil, een zwangerschap bv) is er een hele kleine kans dat 't ding vergroot. Bij een bepaalde grens moet er geopereerd worden. Dat wil ik pertinent niet en de concessie is dat ik dus niet aan de pil ben.

Kleurdoos, bij 't flussen had ik even WTF!-momentje. :D Maar na verder lezen klinkt 't allemaal heel fijn. O+
i know, iedereen denkt eerst altijd dat fluffen iets heel vies is O+

en wat maf, jij en je kleine tumorvriendje. kan dat narigheid worden of blijft t gewoon 'chillen'
pi_101353149
hahahaha keshet :D ja allebei voor dood op je rug liggen schiet inderdaad niet zo op _O-

en idd kd, dat dan weer wel, wij fluffen niet (wtf :D) maar knuffelen kan altijd O+ samen films of series kijken en dingen zoals uitgebreid koken enzo, ik hou dr van <3 en dr is meer voor nodig om dat om zeep te helpen :+
pi_101353411
Fluffen en douchefnuffelen O+ en dan in een schoon bedje tukken O+
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:58:38 #114
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101353515
Hier al sinds onze huwelijksnacht (eind mei) geen actie meer :'( Ik was toen inmiddels hoogzwanger en taalde er gewoon niet naar. Zo dik, zo onhandig en gewoon totaal geen zin. Nu, 6 weken na de bevalling wil ik er wel een keertje aan. We slapen prima, nu al zeker drie weken van middernacht tot 7-8 uur. Het enige wat me tegenhoudt is de angst om zwanger te raken. En oke, ook wel de angst voor het onbekende (hoe staat de doos ervoor na de knip). Maar goed, zo lang er niks van anticonceptie in huis is gebeurt er niets. Ach, beetje knuffelen en zoenen is ook wel oke :P
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:00:39 #115
265732 Keshet
pi_101353613
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:56 schreef Kleurdoos het volgende:
Fluffen en douchefnuffelen O+ en dan in een schoon bedje tukken O+
Eckte liefde. O+

Geen paniek mensen, mijn inwendige vriendje gaat niet voor narigheid zorgen!

Semi-ontopic; ik was laatst in een dierentuintje en daar kreeg een bambi borstvoeding van zijn moeder. Een engels jochie van een jaar of 6 riep meteen 'Look mommy! They're nursing!'
Ik vond het heel bijzonder om te merken dat zo'n ventje wist wat het was. En daarna vond ik het weer bizar dat ik dat bijzonder vond. :)
pi_101353705
Hier ook al heul lang geen actie meer hoor :N wegens nare zwangerschap en nu doet het zo een pijn dat ik niet eens meer durf ;(
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_101353768
liters glijmiddel iig de eerste keer na de bevalling

dat is een mooie tip :+
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:05:38 #118
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_101353889
Mignonne, dan ben ik/zijn wij dus niet de enige.
Bij ons geen actie in bed meer sinds koninginnenacht, er ligt bijna altijd wel eentje bij ons in bed

En als er geen kind tussenin ligt, dan hebben we de puf niet
pi_101354135
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:00 schreef Keshet het volgende:

[..]

Eckte liefde. O+

Geen paniek mensen, mijn inwendige vriendje gaat niet voor narigheid zorgen!

Semi-ontopic; ik was laatst in een dierentuintje en daar kreeg een bambi borstvoeding van zijn moeder. Een engels jochie van een jaar of 6 riep meteen 'Look mommy! They're nursing!'
Ik vond het heel bijzonder om te merken dat zo'n ventje wist wat het was. En daarna vond ik het weer bizar dat ik dat bijzonder vond. :)
In het kader van al die seks verhalen klinkt dat heel vreemd zo :D
maar fijn!

Ja dat heb ik ook wel eens, je verbaasd je ergens over en tegelijkertijd jezelf stom vinden om je eigen verbazing of vooroordeel :P wel schattig.
Ik vind die vanzelfsprekendheid wel grappig. Mijn oudste haar poppie drinkt uit een fles, NLK (melk, half ingeslikt enzo :D), maar als je zegt dat jongste een flesje krijgt dan zegt ze Naaaahjaaaa! Elim nee joh fles, Elim mama NLK drinken! En zelf drinkt ze haar melk uit een fles of een beker. Ze vindt het zelf allemaal heel logisch.
pi_101360480
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

In het kader van al die seks verhalen klinkt dat heel vreemd zo :D
Beelden :D
pi_101361128
Oh wat een goed onderwerp! Ik voel me helemaal thuis meteen...

Serieus, ik ben zo blij dat ik aan het eind van de dag mn ogen kan sluiten... Als M. overdag al begint met lieve woordjes en knuffelen heb ik al meteen "oh jee, is het alweer zo lang geleden"..
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:00:09 #122
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_101361526
Zullen we vroeg naar bed gaan??? En dat je dan denkt, 'Ja! Lekker langggg slapen!'
En dat je daarna beseft dattie wat anders bedoeld ;') Failllllll.
O+ Hoe herkenbaar O+
Ylana
pi_101362831
Hoe herkenbaar! :D
En dat je dan na de actie elke keer weer zegt:"dit moeten we toch echt vaker doen :9 ", maar het komt er nooit van :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:15:18 #124
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_101362860
Ja! Want er ís heus wel eens actie.. wel eens..
Ylana
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:30:36 #125
259886 pessie
pi_101363181
Ik schoot bij de laatste 4/5 posts echt in de lach!
Soms is het gewoon bijzonder dat er überhaupt een volgend kind komt als ik dit zo hoor.

Nu Nathan een jaar is en beter slaapt is het bij ons pas weer echt op de rit hoor. En ja het is anders, je moet er andere momenten voor zoeken (helaas ;( ) en af en toe komt ons kind ons storen (als in: wordt wakker).

Mignonne, als het voor jullie allebei goed is is dat super! (En zo ook voor de anderen) Zoals ik al zei, als beide partijen het prima vinden is er mijns inziens geen probleem, het wordt pas een probleem als 1 het er totaal niet mee eens is (maar in het kader van slapeloze nachten denk ik dan dat diegene iets te weinig nachtdienst draait, helpt het libido dan ook wel weer om zeep ^O^ ).

Hm, borstvoedingstopic he O-) : Alles gaat hier goed!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:37:58 #126
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_101363325
Mijn libido was toen Tobias baby was, aan de borstvoeding gekoppeld. Zodra ik was gestopt met de borstvoeding én hij doorsliep was het libido weer terug, dat was met 3,5 maand. Nu geef ik nog steeds bv, is mijn libido gelukkig niet zo ver gekelderd als toen met Tobias maar heb ik stukken minder nachtrust. Helpt ook niet.
Om ook maar terug ontopic te komen ;)
Ylana
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:55:59 #127
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101363704
Kom ik aan met mijn 'na 6 weken willen we wel weer eens'. Ik vind de babytijd tot nu toe (afgezien van de eerste weken) niet zo intensief. Baby is vandaag 6 weken. Het was middernacht dat-ie naar bed ging en om 9 uur kwam hij pas weer. Productie lijdt er niet onder volgens mij, baby groeit goed en lijkt niet hongerig. 6 bomvolle plasluiers per dag en 's morgens steevast een volle poepluier. Hij heeft nu wel 2 uur geclusterd (dat doet- ie 's avonds ook, tussen 6 en middernacht). Dat is wel even heftig, maar manlief kookt en ik zit op de bank met een boek of kijk tv, dat is dus best te doen. Ik verveel me zelfs een beetje en wil best wel weer aan het werk. Ik ga dit even afkloppen, misschien ga ik nog eens spijt krijgen van deze woorden :D
pi_101363744
Serieus... Ik verkies momenteel slapen boven sex... Echt.. Ik zou mn hobby van slapen kunnen maken.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:12:20 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101364135
Vandaag 9 maanden borstvoeding... al de helft langer dan de oudste heeft gehad en vooralsnog zie ik ons voorlopig nog niet stoppen.
Toch mazzel dat zoonlief een flesweigeraar was, anders had ik het een half jaar geleden misschien opgegeven.

Oh, en sex? De momenten dat we allebei uitgerust genoeg zijn, en de andere omstandigheden het ook mogelijk maken zijn schaars... komt wel weer :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:51:59 #130
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101365063
Korte post, want op telefoon, maar ik heb ook een leverhemangioom, ook al heel lang. Ding is een paar cm en zolang ik er geen klachten van heb hoeft er niets aan te gebeuren...

En mbt sex, wasda??? Volgens mij was hier d laatste keer toen liene verrwekt is...
Zelfde verhaal als mignonne, pffff geen energie, hele zwangerschap dood en doodmoe geweest, en ben blij alls ik eindelijk kan slapen.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:35:26 #131
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_101368101
Hoe was het ook alweer met oorontsteking?
Het manneke drinkt soms onrustig (met tepelhoedje), laat veel los, meestal ná een slok, dus dan ligt het niet aan het te lage tempo? Ik redeneer: slik-> buizen van weetikwat in beweging-> oorpijn.
De spruwsignalen zijn allemaal weg.

Het enige andere dat ik kan bedenken is dat hij mijn voeding vies vindt :+
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:03:28 #132
259886 pessie
pi_101368967
PM-Girl, helaas zijn er tientallen redenen te bedenken. Het begint al met "wordt je ongesteld? dan kan de voeding anders smaken" tot "klinkt als oorontsteking" en van "overproductie?" naar "onderproductie?".

Maar goed, meestal kun je gewoon de huisarts even bellen om te vragen of ze even in zn oortjes kunnen kijken (ik ben minimaal 6 keer met Nathan bij de huisarts geweest om te laten kijken en er kwam nooit wat uit). Soms drinken kindjes gewoon onrustig. Soms is er wel iets aan de hand, het beste kun je gewoon afgaan op wat jouw gevoel je ingeeft en daar gehoor aan geven, en als jouw gevoel zegt dat je zn oortjes wil laten checken moet je dat gewoon doen.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:24:14 #133
94046 PM-girl
pi_101369616
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:03 schreef pessie het volgende:
PM-Girl, helaas zijn er tientallen redenen te bedenken. Het begint al met "wordt je ongesteld? dan kan de voeding anders smaken" tot "klinkt als oorontsteking" en van "overproductie?" naar "onderproductie?".

Maar goed, meestal kun je gewoon de huisarts even bellen om te vragen of ze even in zn oortjes kunnen kijken (ik ben minimaal 6 keer met Nathan bij de huisarts geweest om te laten kijken en er kwam nooit wat uit). Soms drinken kindjes gewoon onrustig. Soms is er wel iets aan de hand, het beste kun je gewoon afgaan op wat jouw gevoel je ingeeft en daar gehoor aan geven, en als jouw gevoel zegt dat je zn oortjes wil laten checken moet je dat gewoon doen.
Dank pessie!

Mijn menstruatie zou vroeg zijn (9 weken), maar het kan. Heb wel net een flinke pukkel op mijn kin gezien... :{
Over- en onderproductie sluit ik zelf wel uit, in elk geval als oorzaak van het loslaten. Hij drinkt eerst korte tijd wel rustig, ondanks de flinke tsr, dus geen last van de overproductie. Het loslaten begint na enkele minuten. Het voordeel van een tepelhoedje is dat je ziet dat er melk is. Vaak zit het ng vol als hij loslaat, dus te weinig lijkt me ool niet direct aan de orde.
Maar hij heeft geen koorts, grijpt niet naar zijn oren, dus in die zin is oorontsteking ook niet direct logisch...
Ik kijk het nog even aan en anders naar de huisarts morgen.
*
pi_101369749
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:55 schreef Aventura het volgende:
Kom ik aan met mijn 'na 6 weken willen we wel weer eens'. Ik vind de babytijd tot nu toe (afgezien van de eerste weken) niet zo intensief. Baby is vandaag 6 weken. Het was middernacht dat-ie naar bed ging en om 9 uur kwam hij pas weer. Productie lijdt er niet onder volgens mij, baby groeit goed en lijkt niet hongerig. 6 bomvolle plasluiers per dag en 's morgens steevast een volle poepluier. Hij heeft nu wel 2 uur geclusterd (dat doet- ie 's avonds ook, tussen 6 en middernacht). Dat is wel even heftig, maar manlief kookt en ik zit op de bank met een boek of kijk tv, dat is dus best te doen. Ik verveel me zelfs een beetje en wil best wel weer aan het werk. Ik ga dit even afkloppen, misschien ga ik nog eens spijt krijgen van deze woorden :D
Fijn dat het zo lekker gaat!
pi_101369765
Met 9 weken was ik ook alweer aan de beurt ;(

edit: menstruatie, niet het eerdere onderwerp :+
pi_101369787
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:28 schreef WupWup het volgende:
Gezien voorgaande context ook een best grappige opmerking.
pi_101369811
Wat menstruatie betreft: ik dacht dat ik al vrij gauw weer ongesteld was, maar het moet toch nog een soort nabloeding zijn geweest. Ik menstrueer nu namelijk nog steeds niet, en ze is bijna 8 maanden oud. *O*
pi_101369912
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gezien voorgaande context ook een best grappige opmerking.
Vandaar m'n snelle edit :D
pi_101370114
Mijn cyclus is ook nog niet terug, bijna 9 maanden *O* . Vorige keer duurde het op een paar dagen na een jaar.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:38:31 #140
94046 PM-girl
pi_101370155
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:28 schreef WupWup het volgende:

edit: menstruatie, niet het eerdere onderwerp :+

De vorige keer duurde het 5 maanden, dat vond ik al snel!
*
pi_101370201
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:38 schreef PM-girl het volgende:

[..]

De vorige keer duurde het 5 maanden, dat vond ik al snel!
Welke van de twee?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:41:49 #142
94046 PM-girl
pi_101370281
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Welke van de twee?
:') Lachen om wups reactie en dan niet doorhebben dat je het zelf ook doet. Een gekke post schrijven dus. Niet HET. :P
Maar ik bedoelde mijn menstruatie!
*
pi_101370428
menstruatie iets van 8 of 9 maanden beiden keren.. En aan de beurt zijn bij nummer 1 een half jaar ofzo en bij nummer 2 een week of 6.
pi_101388045
Wat gaan jullie snel!

Naar aanleiding van mijn verhaal over mijn borstvoedingsperiode tot nu toe vroeg WupWup nog hoe lang ik het tepelhoedje gebruikt heb/nog gebruik. Na een aantal weken zijn we gaan proberen zonder, maar niet met succes. Na twee maanden lukte het om na een eerste keer aanhappen met tepelhoedje los te koppelen en dan zonder tepelhoedje weer aan te happen. Langzaam hebben we dit toen naar gelijk aanhappen zonder tepelhoedje kunnen krijgen bij alle voedingen.

Ik heb de borstvoedingsproblemen in de kraamperiode niet als heel zwaar en beleefd en ook niet als doorzetten eigenlijk (wat het natuurlijk wel is). Het enige dat ik voor ogen had is dat ik borstvoeding wilde gaan geven (maar niet koste wat kost) en dat Marit nog niet de kans had gekregen om het ook echt te krijgen. Pas de dag voordat de lactatiekundige kwam had ik het idee dat we er voor moesten vechten. Daarvoor was het wachten het juiste moment.

In de periode daarna ben ik het geven van borstvoeding als iets moois gaan zien...het was namelijk het enige dat ik echt met m'n dochter kon doen. Door bloedverlies tijdens de bevalling en bekkenklachten die na de bevalling aanhielden kon ik eigenlijk niets met haar. Ik ben uiteindelijk ingestort en in een depressie beland (na 5-6 weken). Ik ging zelf denken dat ik niets meer kon, behalve Marit voeden. Het is dus een goed houvast geweest.

Kom ik gelijk op jullie gespreksonderwerp....anticonceptie. Aangezien ik toch niks wilde en niks kon was dat ook niet nodig (en heel herkenbaar ook de vermoeidheid, tot 10 maanden twee nachtvoedingen; daarna verhuisde zevanuit de wieg op onze kamer naar het ledikantje in haar eigen kamer en toen was het gelijk klaar met de nachtvoedingen). In die periode ging het ook weer een klein beetje beter met mij. Maar om dan nog voor Cerazette naar de huisarts te gaan, tja, daar had ik geen zin in. We houden het dus voor die enkele keer ook op condooms.

Het ging ook nog over tot wanneer kolven op het werk. Twee keer per dag tot 9 maanden en daarna tot 12,5 maanden 1 ker per dag (maar dat vooral vanwege beperkte groei van m'n kleine meid)
pi_101388787
Ik had ook graag even de groeicurves willen plaatsen, maar dat lukt me niet. Ben nog wel heel erg nieuw en blanco :?
pi_101389048
heftig allemaal hoor Kursor -O-
maar fijn dat bv zo'n hoevast heeft kunnen zijn, dat het zoiets moois voor jullie kon zijn.

Als je met je rechtermuisknop op de afbeelding van de curve klikt, kun je hem opslaan. Als je dan vervolgens weer een account aanmaakt bij bijvoorbeeld www.photobucket.com dan kun je hem daar uploaden en vervolgens hier plaatsen. Je moet dan de code [IMG] http:// enzenzenz [/ IMG] hebben. :)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:11:19 #147
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101390050
Ik had het er vorige week nog over, zoooo lang niet ongesteld. Dat is wel zo'n groot voordeel van zwanger zijn en daarna voeden. Ik hoop dat het nog lang uitblijft....
Ik heb wel af en toe het idee dat mijn hormoonspiegel gedurende de maand schommelt. Soms voel ik me enorm stabiel, soms ook helemaal niet. :')

Het voeden gaat hier nog steeds goed. Overdag zo om de 3/4 uur, het wisselt nogal eens. 's nachts soms om de 4/5 uur, maar ook wel eens 3 keer per nacht. Dan komt ze om 01.30/03.30/05.30, ga ik om 23.00 uur slapen en moet ik er om 07.00 uur uit.
Soms is er dan ook nog kramp of speengemiep en dan vind ik het wel pittig. Maar goed, ik behoor blijkbaar tot een vd weinige personen die het best goed trekt, de nachtelijke onderbrekingen, wat betreft vermoeidheid dan.
En ze groeit en is blij en gelukkig op mijn melk, dat blije snoetie verwachtingsvol op schoot en de lachjes tussendoor tijdens het drinken.....en het geknor 's nachts in bed, ik vind het geweldig.
pi_101390108
Dank mignonne voor de snelle uitleg!

Bij deze dan de groeicurves (als alles gelukt is). Plaats deze ook voor degenen die nog maar kort aan het voeden zijn om duidelijk te illustreren dat er zeker geen gemiddelde kindjes bestaan. Ik vond het zelf altijd erg prettig om de groeicurves van Harry van Asyniur te zien. Gaf me 't gevoel dat ik het toch wel goed deed, want er zijn meer van die hele kleintjes. Marit is trouwens met 40+0 weken precies geboren.

Tja, en wat mij persoonlijk betreft...daar ben ik nog niet klaar mee. Gelukkig kan ik al een hele tijd functioneren in de dagelijkse praktijk. (wie weet schrijf ik er nog wel een keer over, maar nu lukt me dat nog niet gelijk...eerst m'n bevallingsverhaal proberen op te schrijven met hulp van m'n verslag van destijds, maar eigenlijk durf ik er niet eens aan te denken)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:24:27 #149
259886 pessie
pi_101390747
Kursor fijn de curves te zien van M.

Weer zoveel herkenbaars in je verhaal! Hoe zwaar was M bij de geboorte? Ik zie dat ze net als Nathan rond de onderlijn lag.

Juud fijn dat het zo mooi loopt!
pi_101391042
Pessie, Marit woog bij haar geboorte 2880 gram. Viel iedereen eigenlijk nog erg mee. Tijdens de zwangerschap vermoedens van negatieve dyscongruentie en daarom groei-echo's gehad. Daarmee werd geconstateerd dat ze wel klein was, maar niet te klein. Geboortegewicht werd wat lager ingeschat.
pi_101400806
Mooi lijntje! Echt!
pi_101406496
Ja, ik zie eigenlijk ook niks mis met je curves. Hartstikke mooi! Er wordt vaak gedacht dat de groei volgens de middenlijn moet lopen, maar niks is minder waar. Een lijn die bovenin de curve loopt is ook niet beter dan een lijn die onderin de curve loopt.
pi_101406679
Mooi lijntje inderdaad! Al kan ik me voorstellen dat het afbuigen tussen week 10 en 20 niet fijn is geweest. Achteraf is dat makkelijk relativeren.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 13:28:05 #154
94046 PM-girl
pi_101407664
Ik ben bij de huisarts geweest, er was niets te zien aan de oren. Wel kan de buis van eustachius (oid) nog vol zitten en dus klachten geven. Even aankijken dus!
*
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:06:58 #155
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101409300
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:58 schreef WupWup het volgende:
Ja, ik zie eigenlijk ook niks mis met je curves. Hartstikke mooi! Er wordt vaak gedacht dat de groei volgens de middenlijn moet lopen, maar niks is minder waar. Een lijn die bovenin de curve loopt is ook niet beter dan een lijn die onderin de curve loopt.
Het is toch zo dat alles goed is, zo lang kindjes maar hun eigen lijntje volgen?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:16:05 #156
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_101409605
Was vanochtend het hendeltje van mijn aventkolf vergeten, das best pittig kolven kan ik je zeggen :') Maar toch 180 eruit gekregen, moet ik vaker doen :D
pi_101409868
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:06 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Het is toch zo dat alles goed is, zo lang kindjes maar hun eigen lijntje volgen?
Als een kind ongeveer meegroeit met de bolling van de curve, dan is dat over het algemeen een prachtige groei (even voorbijgaand aan alle overige factoren). Een 'eigen lijntje' is een term zonder vaste definitie, dus daar doe ik geen uitspraken over ;)
pi_101410338
Dat wordt elke afspraak bij het CB tegen Mette gezegd: 'ze volgt haar eigen lijntje' :') maar Kursor mijn dochter was voldragen (geboren met 41 weken) 2425 met de geboorte. Dus ik snap je gevoel altijd qua voeding altijd op je hoeden te zijn. Ik leer het nu pas los te kunnen laten (ze is bijna 2 nu) omdat ik nu weer dat ze het zelf goed regelt en ik er echt ook niet meer ingepropt krijg.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:49:48 #159
259886 pessie
pi_101412705
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:28 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben bij de huisarts geweest, er was niets te zien aan de oren. Wel kan de buis van eustachius (oid) nog vol zitten en dus klachten geven. Even aankijken dus!
Goed dat je geweest bent!

quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:37 schreef wickie het volgende:
Dat wordt elke afspraak bij het CB tegen Mette gezegd: 'ze volgt haar eigen lijntje' :') maar Kursor mijn dochter was voldragen (geboren met 41 weken) 2425 met de geboorte. Dus ik snap je gevoel altijd qua voeding altijd op je hoeden te zijn. Ik leer het nu pas los te kunnen laten (ze is bijna 2 nu) omdat ik nu weer dat ze het zelf goed regelt en ik er echt ook niet meer ingepropt krijg.
Ik moet echt stoppen mn kind vol te stoppen, ik heb het idee dat hij echt veel eet (3 maaltijden en 3 tussendoortjes).
pi_101417270
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:37 schreef wickie het volgende:
Ik leer het nu pas los te kunnen laten (ze is bijna 2 nu) omdat ik nu weer dat ze het zelf goed regelt en ik er echt ook niet meer ingepropt krijg.
Ja, dat heb ik nu met Ivan ook! Sinds ik heb gemerkt dat hij wel degelijk een gevoel van verzadiging heeft ben ik er helemaal niet meer mee bezig. Daarvoor vond ik het nog wel eens verontrustend. (Je hoort wel eens van kinderen die iets hebben waardoor ze zich nooit vol voelen.)

Met Lena is dat loslaten gelukkig iets eerder gelukt. Ik ben er helemaal niet meer mee bezig hoeveel ze drinkt en eet. Nu valt het ook wel makkelijk te relativeren omdat ze goed eet en daarnaast goed drinkt. En ze heeft een lekker bol hoofdje. O+
pi_101422568
quote:
Mooi lijntje inderdaad! Al kan ik me voorstellen dat het afbuigen tussen week 10 en 20 niet fijn is geweest. Achteraf is dat makkelijk relativeren.
Dat afbuigen was inderdaad heel lastig en nu kan je inderdaad vaststellen dat het weer helemaal bijgetrokken is. Maar dat wist ik toen natuurlijk niet. Omdat ze al zo onderaan de curve zit, vind/vond(?) lijkt het ook net alsof ze niets kan hebben. Maar als je d'r ziet dan is het gewoon een lekker meisje. Of ik heb een vertekend beeld; heel goed mogelijk. Ik vind veel baby's er juist wel heel stevig uitzien.

Op het cb wordt ze wel goed in de gaten gehouden, maar zolang ze zich goed ontwikkeld zien ze daar ook niets zorgwekkends eigenlijk. Bij 11 maanden leek ze op de cb-curves ook wat teveel af te zwakken op zowel gewicht als lengte, maar in de borstvoedingcurves zie je alleen een stagnatie in gewicht. Bij het 14-maanden consult was de conclusie van de arts: "ik begrijp het wel...je bent zo enorm actief, je hebt helemaal geen tijd/energie om te groeien. Je doet 't goed!" Sindsdien heb ik het naar mijn idee ook wel losgelaten. Als ze niet wil eten/drinken doet ze het ook echt niet; opdringen helpt niet.
pi_101440655
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:07 schreef Kursor het volgende:

[..]

Dat afbuigen was inderdaad heel lastig en nu kan je inderdaad vaststellen dat het weer helemaal bijgetrokken is. Maar dat wist ik toen natuurlijk niet. Omdat ze al zo onderaan de curve zit, vind/vond(?) lijkt het ook net alsof ze niets kan hebben. Maar als je d'r ziet dan is het gewoon een lekker meisje. Of ik heb een vertekend beeld; heel goed mogelijk. Ik vind veel baby's er juist wel heel stevig uitzien.
Grappig hoe je je eigen kind tot maatstaf neemt, hè? Ik vind kinderen van Ivans leeftijd vaak zo dun maar baby's van Lena's leeftijd juist weer groot en bol. :+

Heel fijn dat je het nu los kunt laten. Eigenlijk jammer dat je toen niet de kennis had die je nu hebt. Zonder de zorgen had je meer gewoon kunnen genieten. Om die reden betreur ik het ook nog steeds niet dat ik bij Ivan indertijd op flesvoeding ben overgegaan, al ben ik juist wel weer heel blij dat het met Lena wel allemaal lukt met de borstvoeding.

We hebben hier de drinksores echt helemaal achter ons gelaten. Het gaat gewoon heerlijk.
pi_101441232
Het doet mij goed hier al veel mee te lezen, ik heb al zoveel opgepikt en geleerd de laatste tijd. Ik wil het een goede kans geven deze keer. Maar hoe het met Mette is gelopen is jammer, maar ik heb er geen wroeging of problemen mee (heeft wel even tijd gekost hoor, het voelde in het begin toch als falen). Het was nou eenmaal zo we konden niet anders in de situatie waarin we zaten.
Ik zal eens de groeicurve van Mette in een grafiekje zetten. Waar doen jullie dat? (en dan dus niet die bortsvoedingsgrafiek want ze heeft maar 3 weekjes gehad).

En over het loslaten, ik ben heel erg blij dat dat eindelijk gaat. Ik ben ook erg blij dat ze bij ons CB zo relaxed zijn, ze ontwikkelt zich gewoon elke keer goed en van haar gewicht hebben ze nooit een issue gemaakt. Toen ze 14 maanden was heeft ze een dip naar beneden gemaakt, wij schrokken er enorm van, want daardoor kwam ze net onder de ondervoedgrens :') maar de wijkverpleegkundige zag gelijk hoe actief ze aan het kruipen was en stelde ons toen gelijk gerust dat het ook haast onmogelijk was om op te eten tegen de energie wat ze in die leeftijdscategorie verbruiken.

Het loslaten zal dus bij nummer 2 wel makkelijker worden. Ook als BJ's verhalen van nu lees, die doen me erg goed. Het lezen dat het bij elk kindje weer zo anders kan zijn. We gaan het zien en ondertussen 'leer' ik hier rustig verder.
pi_101441578
Je kunt het op groeigids.nl doen, al houd ik voor Ivan ook gewoon de borstvoedingscurve bij. Borstvoedingskindjes zijn immers de maat. :Y)
pi_101442690
De groeicurves die je hier ziet, geven de ideale groei weer (gebaseerd op borstgevoede kinderen). Ze zijn daarom ook geschikt voor kunstvoedingskindjes. Je kunt ze vinden via borstvoeding.com
pi_101442956

mn lijntjeskind
maar nu al maanden niet geweest uiteraard :)
pi_101443308
Zo ingevoerd, maar die van het CB ziet er altijd veel dramatischer uit, daar zit ze tegen het onderste lijntje aan altijd en had ze een dip bij 14 maanden (deze is dus van borstvoedings.com)
Al met al, ons meisje doet het keigoed vinden wij :)

(afbeeldingen gefixed)

[ Bericht 22% gewijzigd door wickie op 01-09-2011 12:01:05 ]
pi_101443626
ha KD! :D dat vraag ik me al een paar weken af, of die curve wel doorloopt na de 2 jaar haha, maar wel dus. Mooi weet ik dat ook weer :+
Keurig lijntje zeg! Wat volgt ze strak de middenlijn!

Wickie jouw curves kan ik niet zien, heb je ze wel ergens anders geupload? je kunt niet direct vanaf bv.com linken om een of andere reden.
pi_101443986
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:49 schreef mignonne het volgende:
ha KD! :D dat vraag ik me al een paar weken af, of die curve wel doorloopt na de 2 jaar haha, maar wel dus. Mooi weet ik dat ook weer :+
Keurig lijntje zeg! Wat volgt ze strak de middenlijn!

Wickie jouw curves kan ik niet zien, heb je ze wel ergens anders geupload? je kunt niet direct vanaf bv.com linken om een of andere reden.
Nu wel?

KD, hoelang heeft Elin BV gehad (ik neem aan dat ze nu niet krijgt)?
pi_101444058
ja nu wel!
Mette gaat ook al zo strak op de lijn! :D
pi_101444286
wickie, ook mooie curves hoor! Mette is een kleine, maar groeit wel gewoon goed. En die dip is slechts een kleine afvlakking, niks bijzonders. Jullie meisje doet het inderdaad keigoed!
pi_101447112
Ik kreeg bij het cb de vraag wat V drinkt, en toen ik zei uhh BV zei ze WOW O+ O+ O+
En toen ze doorkreeg dat die niet door sliep zei ze ach even aanleggen en opgelost toch O+

Ik heb ook nog wat curves

pi_101447350
Silkes curves:

donderdag 1 september 2011 @ 14:04:38 #174
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_101447495
Die van Annicka is ook al een tijdje niet ingevuld, met drie jaar pas weer ofzo. Misschien ga ik binnenkort gewoon eens wegen voor de lol.

Hier loopt de bv nog steeds goed (wel pijnlijk ;( ), zeker vier of vijf keer per dag nog, en ook als een slaapmutsje. Hopelijk blijft dit zo doorgaan, het is nog steeds heel fijn, ook al komt er weinig meer uit. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 1 september 2011 @ 14:11:38 #175
259886 pessie
pi_101447715
Mooie lijntjes zie ik voorbij komen!
pi_101453919
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:01 schreef wickie het volgende:

[..]

Nu wel?

KD, hoelang heeft Elin BV gehad (ik neem aan dat ze nu niet krijgt)?
18 maanden :)
pi_101484129
Even een update van Elise.

Het gaat slecht, Elise blijft de hele dag krampen houden, dokter kon niks vinden. Wel reflux geconstateerd, moet nu Nutriton geven. Maar wat een zooi dat spul. Volgens mij worden de krampen daardoor alleen maar meer, kan dat?
Huisarts vond ook dat ik teveel voedde en moet 3a4 uur er tussen houden.
Makkelijker gezegd dan gedaan, mijn gillende meisje is maar op 1 manier te troosten.

Zal het zin hebben nog een lactatiekundige in te schakelen?
En hebben jullie Nutriton gebruikt, en hoe ging dat?

Heb van de week uit pure wanhoop een flesje kv gegeven en ja.. toen sliep ze -O-
Maar het voelde niet goed en toen besefte ik me ook hoe ik geniet van de bv. Maar op dit moment voelt het alsof ik mn kind vergiftig met mn eigen melk (joah, ik ben een dramaqueen..)
  vrijdag 2 september 2011 @ 12:28:17 #178
94046 PM-girl
pi_101484256
Sannne, ik zou het doen, de lactatiekundige bellen! Sterkte, want als je kindje pijn heeft is dat heel rot! :*
*
pi_101484268
Sannne, een lactatiekundige heeft volgens mij zeker wel zin. Gelijk even bellen joh.

Ik heb wel met krampjes te maken gehad, maar lang niet zo erg als jij, maar ik kan me goed voorstellen dat je er flink doorheen zit nu...
pi_101484277
Ach jee, Sanne, wat rot dat het niet goed gaat. :* Wanhoop niet, want er zitten hier (helaas) meer refluxervaringsdeskundigen die je kunnen vertellen wat bij hen wél hielp. Het advies van de huisarts klinkt me merkwaardig en ondoenlijk in de oren.
pi_101484327
En een lactatiekundige inschakelen zou ik sowieso doen, voor je eigen gemoedsrust. Je hoeft het niet allemaal alleen te doen en zelf uit te vogelen!
pi_101484447
Sanne, wat rot :*! Arme Elise.

Niels had ook last van reflux en ik heb me er toen uitgebreid op ingelezen. Wij kregen dezelfde adviezen als jij en uiteindelijk heeft Niels met 3 maanden -eindelijk- Nexium gekregen. Toen was hij binnen een week veranderd in een blije baby, die nog wel spuugde, maar niet meer zuur (Nexium remt de aanmaak van maagzuur). Dus toen was de reflux alleen nog maar een wasprobleem (ik heb stapels hydrofieldoeken :P)

Het indikken van voeding met Johannesbroodpitmeel (Nutriton) is geen goed idee en het kan goed zijn dat Elise daardoor nog meer last gekregen heeft van haar maag en slokdarm. Het indikken zorgt ervoor dat de voeding nog wel terugstroomt naar de slokdarm maar ook minder snel terugstroomt dan wanneer de voeding dun geweest was. Dus heeft het maagzuur meer kans om de slokdarm te irriteren. Ook blijft ingedikte voeding langer aanwezig in de maag dan borstvoeding, zodat het ook vaker terug kan stromen. Borstvoeding is heel licht verteerbaar, daarom is het de beste voeding voor een baby die last heeft van reflux.
Hier kun je er meer over lezen:
http://www.borstvoeding.c(...)-bezig/spugen-1.html

Ik zou aandringen op medicijnen die de maagzuuraanmaak remmen, zodat jij gewoon door kunt blijven voeden en Elise minder last heeft van het zuurbranden.
Verder kun je haar veel rechtop houden, dan wordt de terugstroom naar de slokdarm verhinderd. Heb je een draagdoek?
Niels wilde het liefst op zijn buik slapen, ook dan stroomt de maaginhoud minder snel terug. Omdat hij dat ook 's nachts wilde hebben we een speciaal luchtdoorlatend matras gekocht (ik ben even de naam kwijt). Dat was ook fijn ivm het spugen, dat zakte dan door het matras ipv dat hij erin bleef liggen.
Schuin zetten van het bedje, bij rugslapen, heeft helaas alleen zin als je de hoek erg groot maak. En dan zakt het kindje natuurlijk helemaal naar beneden.

Overigens konden we met ruim 6 maanden stoppen met de medicijnen. Al bleef hij nog een tijd makkelijk spugen, hij had er geen last meer van.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_101485014
Idd Twinkly een beetje rechtop heeft geen zin, alleen zo is ze blij:

(althans, zolang de krampjes zich gedeisd houden..)

Medicatie gaf de ha liever niet (is niet zaligmakend, zei ze..) en het voelde al slecht toen ik het de eerste keer gaf, die JBPM. Hoe kan zoiets goors nou helpen..
Daar kap ik maar weer mee dan.
Ik ga eens even de lactatiekundige bellen..
Tnxx voor de opbeurende woorden!
pi_101485775
Sannne, wat een narigheid ;( Maar wat ga je er goed mee om zeg, huisarts inschakelen, jullie opties controleren, top ^O^
  vrijdag 2 september 2011 @ 13:30:02 #185
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_101486362
sannne, wat naar, reflux. Hopelijk kan je de HA overtuigen dat ze wel meds nodig heeft.
Sterkte iig! :*
pi_101486941
Onze huisarts was ook heel terughoudend, volgens hem huilen alle baby's, het hoort erbij. Uiteindelijk zijn we in de kerstvakantie, toen onze eigen HA op vakantie was, bij een vervangende huisarts geweest, omdat Niels maar bleef krijsen. Die stuurde ons met spoed naar de kinderarts in het ziekenhuis. Daar had de kinderarts aan een half woord genoeg om te constateren dat het inderdaad om reflux ging en zei hij het "jammer" te vinden dat onze huisarts ons zelf geen medicijnen voorgeschreven had (dat mogen ze namelijk wel).
Alleen wel jammer dat de kinderarts, naast de medicijnen, ook Nutriton en eerder beginnen met bijvoeding adviseerde (maar wij waren gelukkig eigenwijs ;) )
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:26:39 #187
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_101488265
Vraag om een doorverwijzing naar een kinderarts! Hier kon het volgens de huisarts geen reflux zijn, want ze sliep 's nachts wel goed. Maar de KA zag het meteen en met Zantac heb ik een blij meisje dat bijna de hele dag lacht. Ook is ze een groot voorstander van borstvoeding en stimuleert ze om zo lang mogelijk te geven
  vrijdag 2 september 2011 @ 15:10:11 #188
259886 pessie
pi_101489962
Ach Sannne :* .
Alles wat ik kan bedenken is al gezegd, en meer, hier geen ervaring met reflux.
Goed dat je een LK inschakelt!
  vrijdag 2 september 2011 @ 15:21:47 #189
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101490411
och Sssanne wat ontzettend sneu voor je kleine meisje... kan me voorstellen dat je dr af en toe moedeloos van wordt! Ik hoop dat je meisje straks minder last zal hebben... :*

en mooie curves zie ik voorbij komen :Y .

Elin ook 18 maanden BV gehad! goed zeg KD! :Y ga je Polle ook weer langvoeden? (als alles goed gaat?)

Wickie; ik wens jou ook een betere BV-periode toe.. ik weet hoe vervelend het is, als iets wat je heel graag wilt, niet zo gaat als je graag zou zien... :*

Mignonne; hoe is het met jouw jongste?

Mijn mini doet het nog steeds goed, ze komt soms wel erg vaak, maar dat mag allemaal he? bij voeden op verzoek? Soms zitten we nog wel op 10 voedingen op een dag, maar dan zijn er zeg maar 7 echte goede slurpmomenten en 3 korte. (zoiets dan). (en soms wil ze gewoon echt steeds bij mama zijn en aan de borst? is dat clusteren?)
vind het nog wel lastig hoor; bij Evie heb ik dat helemaal niet zo ervaren; die kreeg gewoon elke 3 uur een fles met afgekolfe melk, en dan had ik mooi overzicht; en die had natuurlijk minder kracht en energie, dus tussendoor sliep ze alleen maar, en ken die mamahonger dus ook wat minder van de eerste weken...
Maar Liene doet het dus goed! ze hapt in 1 keer raak, en kan snachts in 10-15 minuten zich voltanken ;)
en ze krijgt al mooie bolle wangetjes ;)
  vrijdag 2 september 2011 @ 15:34:23 #190
259886 pessie
pi_101490880
BJ bij op verzoek mag het in principe allemaal. Ik vind het echt heel netjes! Clusteren is voltanken voor de nacht (bij voorkeur dus 's avonds ;) ) Dus lekker bijna aan 1 stuk bij mama drinken.
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:45:51 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101493481
Kijk mijn knulletje nou eens naar de middenlijn kruipen :o

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101493697
Kruipen? Sprinten!
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:06:02 #193
259886 pessie
pi_101494175
Wow Soneal ^O^ . Heb jij nu ook het idee dat hij vetjes krijgt? Dat had ik heel erg met Nathan toen hij die spurt maakte, "elastiekjes" :Y)
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:10:16 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101494327
Ja, we hadden al het idee dat hij wat "steviger" aan het worden was, maar ik ben er wel blij mee, want als hij over een paar maanden gaat lopen dan stagneert het allemaal snel zat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:16:46 #195
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101494552
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 15:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
och Sssanne wat ontzettend sneu voor je kleine meisje... kan me voorstellen dat je dr af en toe moedeloos van wordt! Ik hoop dat je meisje straks minder last zal hebben... :*

en mooie curves zie ik voorbij komen :Y .

Elin ook 18 maanden BV gehad! goed zeg KD! :Y ga je Polle ook weer langvoeden? (als alles goed gaat?)

Wickie; ik wens jou ook een betere BV-periode toe.. ik weet hoe vervelend het is, als iets wat je heel graag wilt, niet zo gaat als je graag zou zien... :*

Mignonne; hoe is het met jouw jongste?

Mijn mini doet het nog steeds goed, ze komt soms wel erg vaak, maar dat mag allemaal he? bij voeden op verzoek? Soms zitten we nog wel op 10 voedingen op een dag, maar dan zijn er zeg maar 7 echte goede slurpmomenten en 3 korte. (zoiets dan). (en soms wil ze gewoon echt steeds bij mama zijn en aan de borst? is dat clusteren?)
vind het nog wel lastig hoor; bij Evie heb ik dat helemaal niet zo ervaren; die kreeg gewoon elke 3 uur een fles met afgekolfe melk, en dan had ik mooi overzicht; en die had natuurlijk minder kracht en energie, dus tussendoor sliep ze alleen maar, en ken die mamahonger dus ook wat minder van de eerste weken...
Maar Liene doet het dus goed! ze hapt in 1 keer raak, en kan snachts in 10-15 minuten zich voltanken ;)
en ze krijgt al mooie bolle wangetjes ;)
Klinkt allemaal heel bekend, mijn mupke dronk in het begin wel 10-12 keer per dag, en dan twee borsten. Overdag iets langer, 's avonds wat korter er tussen.
Mamahonger had ze ook, dat is nu minder aan het worden, nu ze zelf kan spelen in de box en meer vd wereld om zich heen in zich opneemt.
Gewoon laten drinken wanneer ze wil, het werkt echt. :D
Ik doe nu zelfs soms als ze de hik heeft even 5 minuten laten drinken, weg hik, ideaal!
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:17:48 #196
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101494602
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:10 schreef Leandra het volgende:
Ja, we hadden al het idee dat hij wat "steviger" aan het worden was, maar ik ben er wel blij mee, want als hij over een paar maanden gaat lopen dan stagneert het allemaal snel zat.
Lekker hoor, dat ie wat spekkig gaat worden, heeft ie een fijn buffertje voor als ie gaat lopen en eens ziek is. ;) ^O^
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:24:58 #197
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101494867
Ow en ik geloof dat we hier een ritme hebben/krijgen. Al weet ik dat het zo opeens weer kan veranderen, maar mijn mupke is deze week vd regelmaat.

06.45 uur voeding
08.30 uur slapen
11.15 voeding
12.30 slapen
14.00 voeding
15.30 slapen
18.00 voeding
20.00/20.30 voeding en naar bed, slapen tot eind vd avond.

Dan nog een late avond en 1 nachtvoeding, ze is wel 's nachts wat aan het spoken, maar dan krijgt ze haar speen en pop, dat werkt ook. :D Ze slaapt dus best heel veel vind ik, maar we zijn ook 4 dagen per week wel op pad en soms nog iets in het weekend, dus het zal enerverend voor haar zijn.
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:32:02 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101495162
EOS.... Eten, Ontwikkelen (spelen), Slapen ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101501219
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 15:21 schreef Beessie-Jen het volgende:

Mijn mini doet het nog steeds goed, ze komt soms wel erg vaak, maar dat mag allemaal he? bij voeden op verzoek? Soms zitten we nog wel op 10 voedingen op een dag, maar dan zijn er zeg maar 7 echte goede slurpmomenten en 3 korte. (zoiets dan).
Wij hebben zeker een half jaar bóven de 10 voedingen gezeten ;) Grappig dat je haar ziet groeien!
  vrijdag 2 september 2011 @ 20:36:31 #200
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101502010
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:21 schreef WupWup het volgende:

[..]

Wij hebben zeker een half jaar bóven de 10 voedingen gezeten ;) Grappig dat je haar ziet groeien!
Ik zit nu op 7/8 per 24 uur, meestal ben ik per voeding 15/20 minuten bezig. Dat vind ik wel heel lekker hoor en ik geef nu ook vaak maar 1 borst, en bij een of twee voedingen 2 borsten.
Ik heb nu weer wat ruimte, om dingen te doen in huis of om even zonder haar weg te kunnen, zonder het idee te hebben dat ze me binnen het uur weer nodig heeft. Al doe ik dat eigenlijk alleen maar bij de wekelijkse boodschappen.... :')
pi_101519846
t gaat om t idee juud :P

BJ gewoon verstand op nul en meegaan in de vraag van je meisje, er komt vanzelf structuur in, of dat structuur van om de 2 uur is of om de 4 uur dat is even afwachten :+
Hier verschilt het nog steeds per dag :')

Qua voeden gaat het prima met mn meisje, de groei gaat ook goed. Ze zit nog steeds op 65 cm, misschien 66 inmiddels, en gewicht zit langs de middenlijn. Het stijgt niet zo hard maar het stijgt wel en ze heeft gelukkig nog spekjes/reserves genoeg.
pi_101519872
Wat onwijs fijn hoe het nu bij jullie gaat Beessie-Jen!

Hoe is het deze week met kolven gegaan Mignonne? En heeft je jongste goed uit de fles gedronken?
pi_101522606
pfff vind het wel vermoeiend hoor... gister tussen 15 en 22 uur onverzadigbaar, en nu gaat het ook alweer zo vanaf 8 uur.. continu aan de borst willen. ook niet gewoon op mama willen liggen, direct weer op zoek naar de tepel. fopspeen of pink wil ze ook niet...
wel ff wennen en doorbijten zo hoor...
ben moehoe!!
pi_101522928
Lastig BJ, hopelijk is Liene snel weer tevreden.

Hier lijkt er met wat meer blokvoeden wat meer rust te komen qua voedingen, en ook wat langere slaapjes. We hebben hier weer eerder melk teveel dan te weinig. Met veel lucht/krampjes/verslikken en onrust tot gevolg.
Donderdag zijn we op het CB wezen wegen omdat hij niet gewogen was aan het eind van de kraamweek. En hij was in 8 dagen tijd 350gram aangekomen!! En dat was zelfs nog vlak voor een voeding en na een mega poepbroek gewogen.
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:09:44 #205
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101530113
Paniek peeuw......
Ik heb sinds gisteravond, vanochtend een zere plek aan de zijkant/onderkant van een borst, aan de buitenkant, het voelt als stuwing en een blauwe plek, maar ook hard. Vanochtend warm gedouched, Lientje aan die borst laten drinken om 10.30, 14.00 en 16.45 uur, maar het blijft naar voelen. Ik ben er dus niet gerust op, heb ook vanochtend na de voeding van half elf nog nagekolfd, maar er kwam niets uit, behalve een paar druppels. Ben een beetje bang voor borstontsteking, maar weet ook dat met 3 maanden de productie veranderd en dat is ze bijna.

What to do??
pi_101530519
klinkt eerder als een beginnende ontsteking of verstopte melkkliertjes dan een productieverandering hoor.
vanavond iig vaak wat warme compressen (washandjes erop leggen) en maandag even naar de dok als t zo blijft
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:39:39 #207
94046 PM-girl
pi_101530861
Vervelend Juud! Mijn lk zei kolven kolven kolven! Het liefst elke twee uur, aanleggen of kolven. En warmte erop, evt een luier met warm water om je borst draperen. En neem rust, kruip lekker in bed.

Succes!
*
pi_101530916
idd, of even kolven onder de douche :)
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:45:09 #209
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101531013
Ik zal idd zo nog maar een keer kolven en vanavond nog even de warme douche erop, ik heb idd zelf het idee dat het een verstopt melkkanaaltje is, de borst zelf is niet rood en warm, alleen pijnlijk en hard. Warme compressen kan ik ook zo maken, nog kraamverbanden genoeg over.

Pfff, wet van Fok! he, hard roepen dat het zo goed gaat met de bv....
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:05:49 #210
94046 PM-girl
pi_101536857
Juud, een verstopt kanaaltje kan het inderdaad ook zijn. Dat kan ook leiden tot een ontsteking, maar hopelijk niet voor jou.
*
pi_101540426
Een verstopping kan leiden tot bo, dus probeer die weg te krijgen. Warmte voor de voeding helpt vaak goed en een baby kan je borst beter legen dan een kolf. Check je tepel op eventuele melkblaren. Kolven kolven is leuk, maar kolf jezelf geen overproductie.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 4 september 2011 @ 00:12:23 #212
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101540694
anders (bv rugby ipv madonna) aanleggen kan ook helpen om de borst beter leeg te laten drinken door je baby, en compressie toepassen tijdens het drinken dito. (ik kreeg die tip nav een opmerking van mij dat ondanks Geert goede drinken, m'n borsten vol en warm aan bleven voelen (al bleek achteraf dat Geert een oorontsteking had, en daarom slechter dronk wat weer verklaarde waarom ik voller voelde)

zondag 4 september 2011 @ 12:00:34 #213
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101548361
Gisteravond gekolfd, drie kwartier daarna wou ze drinken, maar niet uit de borst. Dus toen afgekolfde melk gegeven. Gisteravond laat haar heel lang laten drinken in rugby houding, normaal drinkt ze 5/10 minuten aan de borst, nu wel een half uur ongeveer. Met borstcompressie en masseren vd borst. Borst voelde daarna soepel en leeg, wel nog een verdikking aan de zijkant. Ook de ander kant nog gegeven.

Vannacht nog weer aan de zere kant laten drinken, uurtje later de goede borst en vanochtend weer de pijnlijke borst laten drinken. Het lijkt iets minder te worden, iets minder hard en wat minder pijnlijk en de verdikking is aanmerkelijk kleiner. Dus ik heb goede hoop dat door haar lang te laten drinken, in rugby houding of liggend op bed dat het zich oplost. Vaker drinken dan om de 3/4 uur is geen optie, dan ligt ze me echt aan te kijken van 'wat wil je dat ik doe' om vervolgens te gaan lachen en kletsen...
  zondag 4 september 2011 @ 12:16:37 #214
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101548834
oo Juud ik hoop dat een BO je bespaart blijft.. en de tips hier gegeven zijn allemaal super!
(het heeft bij mij ook 2 keer een ontsteking voorkomen)..
(heb 1 keer BO gehad en dat was echt niet tof!!)

van8 ging het hier vrij goed, 22, 2, 5 en 8 uur.. en daarna was mini uitgeslapen en kwam ze om 9 uur weer. Ben nog steeds doodmoe, dus vanmiddag ga ik een poging doen tot slapen. T is met Evie de deur uit en Liene ligt, na een uitgebreide drinksessie, lekker op mama te slapen... laat dr maar lekker zo liggen.
O+ O+ O+
  zondag 4 september 2011 @ 13:34:06 #215
94046 PM-girl
pi_101551482
Klinkt goed BJ, die nacht!

Juud, hopelijk zijn de klachten op hun retour!

Ik krijg flink last van mijn nek en schouders, ik denk door het voeden... Ik ben niet iemand van verschillende houdingen. Dus alleen de madonnahouding en soms liggend in bed, maar dat laatste lukt vindt mijn manneke niet altijd fijn.
Hij wordt ook al best zwaar, 5,8 kilo nu.
*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 4 september 2011 @ 15:21:48 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101555430
en als je half onderuit op de bank gaat zitten en hem zelf z'n houding laat zoeken pm-girl? ik had last van precies hetzelfde als jij, en dat hielp me redelijk erdoor heen te komen :)

zondag 4 september 2011 @ 15:38:55 #217
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101556119
Hier ook last van rug, schouders en nek. Het lukt me vaak niet een prettige houding te vinden. Ventje is al best zwaar en lang. Voedingskussen dat ik heb is niet zo fijn, beetje slap.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 4 september 2011 @ 17:36:53 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101560030

Dit was wel een fijne houding, nog steeds trouwens :)

zondag 4 september 2011 @ 19:32:45 #219
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_101563352
Juud, ben je verder BOloos gebleven? Ik hoop het. BO is erg naar.

DJMO, wat een leuke foto! O+
  zondag 4 september 2011 @ 21:16:00 #220
94046 PM-girl
pi_101568804
DJMO, op bed voed ik zo (onze bank is net te smal vind ik), maar ook dan voel ik de pijn. Ik moet zijn lijfje teveel ondersteunen, anders drinkt hij niet goed en daarbij gebruik ik mijn spieren kennelijk teveel en verkeerd.
Het voedingskussen en ik zijn ook geen vrienden.
*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 4 september 2011 @ 21:36:17 #221
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101570081
en een gewoon (klein kussen ? Ik heb ook een voedingskussen, maar dat ligt voorlopig ook werkloos te zijn, tot Geert begint met zitten (op de grond) Wat ik ook nog wel eens deed was m'n bovenbeen optrekken en daarmee ondersteunen. De beste tip die ik kan geven is zoek eerst een houding waarin je zelf comfortabel zit en probeer daar dan de baby in te frotten :+

zondag 4 september 2011 @ 21:51:28 #222
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101570966
Hier lijkt het goed te gaan, Lientje wil vandaag om de 3 uur drinken en soms zelfs nog iets korter ertussen. Dat doet ze anders nooit, dus komt wel heel goed uit. Veel aan de pijnlijke borst laten drinken en dan daarna nog even de goede borst. Ook een poos met een elektrisch warmtekussentje er tegenaan gezeten en vannacht goed geslapen, vanochtend uitgeslapen en verder weinig gedaan vandaag. Er zit veel minder hard weefsel en het is ook minder gevoelig. Wel doet het drinken aan de borst wat pijn, beetje net als in de kraamweek, dat hele gevoellige van de eerste 10/12 slokken. Dat was ik al heel lang kwijt en nu is het weer tandjes op elkaar.. :X
Dus nu zien wat de dag van morgen ons brengt en of het dan nog weer minder is of zelfs helemaal over.

Ik blijf de komende dagen in ieder geval meer even heel oplettend, laat haar regelmatig drinken en zorg voor goed aanleggen en leegdrinken van beide borsten. En ik zal even netjes een vest aantrekken buiten. :)
  maandag 5 september 2011 @ 08:38:43 #223
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_101582572
PM-girl ik prop er een gewoon kussen onder, dan ligt ze net even wat hoger en hoef ik minder te tillen. Helemaal goed doe ik het ook (nog) niet want ik heb steeds een stijve nek rechts, maar dat kan ook komen door een verkeerde slaaphouding...

Juud dat klinkt alsof je op de goede weg bent! Zorg er ook voor dat je zelf voldoende drinkt. En inderdaad, je eigen lijf warm houden :Y

Mooie foto's heb jij DJMO.

Als de trend hier doorzet laat Ylana van de een op andere dag de avondvoeding én de nachtvoeding(en) vallen.... Iets meer slaap zou vreselijk welkom zijn! Er is dus hoop Tico!!

Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst met een hele dag werken níét gekolfd op het werk. Toen ik thuiskwam viel Ylana meteen aan bij me en dronk zo alles leeg, ben benieuwd of het goed blijft gaan met de productie zo.
Gister maakte Ylana me zelf heel duidelijk dat ze een keertje extra wilde drinken bij me O+ O+ zo mooi!!
Ylana
  maandag 5 september 2011 @ 09:15:36 #224
259886 pessie
pi_101583073
PM Girl ik gebruikte een gewoon hoofdkussen (wel een stevige). De vriendschap tussen mij en het voedingskussen was ook een verloren zaak. Wat ik prettiger vind is een kussen naast me en daarop steunen.
  maandag 5 september 2011 @ 09:35:25 #225
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101583403
Ik steun op een leuning vd bank iets, maar meestal steun ik op mijn bovenbeen, ik leg mijn voet ergens op of op mijn andere been. Ik heb het eigenlijk alleen in de kraamweek echt met ondersteuning van een kussen gedaan. Daarna niet meer omdat ik graag overal en altijd wil kunnen voeden, desnoods op een krukje. Verder draag ik Lientje veel op de arm of in de doek, dus ik heb spierballen. :D

Met de borst gaat het nog steeds goed, het drinken is alleen wel gevoelig en ik kom er nog niet echt achter waarom, vooral de TSR is pijnlijk en ik voel de melk uit mijn borst getrokken worden, raar gevoel.
Maar de borst voelt wel weer helemaal soepel en is nog maar iets gevoelig aan de zijkant.
Dus een pfieuw lijkt me wel op zijn plaats.... :)
  maandag 5 september 2011 @ 10:36:02 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101584766
Ik zit bij voorkeur zoals DJMO op de foto zit, aan dezelfde kant van de bank ook.
Sinds we de woonkamer (weer) omgegooid hebben en ik de TV niet meer kan zien (zonder m'n nek te verrekken) als ik aan die kant op de bank zit merk ik eigenlijk hoe groot mijn voorkeur voor die positie ook is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 september 2011 @ 10:42:11 #227
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_101584897
Juud, dat trekkende gevoel is goed. Dan komt de verstopping eruit. Klinkt raar, maar ik herken wat je schrijft en bij mij betekende het trekkende gevoel dat het gevaar geweken was.

Fijn! ^O^
  maandag 5 september 2011 @ 12:42:35 #228
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101587963
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:42 schreef DaviniaHR het volgende:
Juud, dat trekkende gevoel is goed. Dan komt de verstopping eruit. Klinkt raar, maar ik herken wat je schrijft en bij mij betekende het trekkende gevoel dat het gevaar geweken was.

Fijn! ^O^
Oeh, fijn, ik had dat gisteren heel erg, toch ideaal zo'n forum. :)
  maandag 5 september 2011 @ 13:56:45 #229
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101590160
ik kan ook bijna overal voeden en voel mijn rug/ nek niet... gebruik soms kussens en soms niet, en kan zelfs lopend voeden ;)
(das dan het voordeel van 14 maanden ervaring, met een veeeeeel zwaarder kindje ;))

vanmorgen intake van de wijkvpk gehad, en ons Lientje doet het goed! Ze woog bij vertrek van de kraamhulp 1,5 week geleden 3440 gram (20 gram onder geboortegewicht) en nu 4030 gram!
doen we dus netjes....
pi_101608131
Fijn BJ, dat het goed gaat! En dat ritme komt vast gauw. :*

Juud, gelukkig, het lijkt me vreselijk, een bo. :*

Ehm, herinneren jullie nog 2,5 maand geleden? Ko die stopte ineens met drinken en ik die daar een hysterische huilbui om had? Omdat ik eigenlijk wilde stoppen als ik zwanger was? :@

De volgende dag realiseerde ik me dat ik een keer eerder zo hysterisch was en dat was een dag voor de positieve test van Ko. :D
Dus eigenlijk wist Ko het eerder dan ik en is mijn wens uitgekomen, gestopt met bv omdat ik zwanger ben van de tweede. O+

En lieve Orea, je had gewoon gelijk! O+
Maar ik wilde het nog even voor me houden.
Ik hoop wel van harte dat het deze keer raak is bij jullie en dat we samen kunnen zwangeren. *;
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_101608308
Oeke, wat ontzettend geweldig! Heel heel hartelijk gefeliciteerd :* . Hoever ben je nu?
pi_101608697
10 weken en nog wat geloof ik, ik ben nog niet helemaal ingeplugd op het tellen van de weken. :D
Uitgerekende datum is 27 maart.
Ik zal me straks eens melden in het Z&G topic, maar ik vond dit wel een goede plek om even die bui toe te lichten. :P
pi_101608764

w/ ^O^ w/
pi_101608887
Gefeliciteerd Oeke! *O*
pi_101608952
Oeke wat geweldig leuk! Gefeliciteerd! *O* *O*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  Moderator maandag 5 september 2011 @ 21:21:54 #236
5428 crew  miss_sly
pi_101608959
oeke :o *O* Wat geweldig leuk! Gefeliciteerd *O*
Wat tof, ik ben er een beetje :') van O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 5 september 2011 @ 21:22:24 #237
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101608990
Oeke :o

*O* *O* *O*
  maandag 5 september 2011 @ 21:22:50 #238
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101609023
Gefeliciteerd Oeke!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_101609049
Ko wordt grote broer, wat gaaf! Van harte gefeliciteerd! *O*
pi_101609052
OMG Een klein Neeltje voor Oeks O+
Wat ontzettend en hyperdepieperleuk O+
  maandag 5 september 2011 @ 21:23:24 #241
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_101609068
Oeke wat leuk! Gefeliciteerd O+
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_101609209
Lief!
En om on-topic te blijven, ik ben heel blij dat Ko niet meer drinkt, volgens mij zou ik door het plafond gaan! :o
  maandag 5 september 2011 @ 21:25:38 #243
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_101609218
Van harte gefeliciteerd, Oeke!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_101609224
Oeke, geweldig nieuws! :*
pi_101609258
WAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH!!!! Oeke!!!!!!!!! *O* O+ *O*!!!
pi_101609312
Wat een geweldig nieuws Oeke!!! O+ Gefeliciteerd!!! *O*
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_101609331
Oeke, wat leuk *O* gefeliciteerd.
  maandag 5 september 2011 @ 21:27:33 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_101609349
Gefeliciteerd oeke!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_101609479
Waaahhhhhh geweldig O+ O+ O+ O+ Gefeliciteerd Oeke *O* *O* *O*
  maandag 5 september 2011 @ 21:33:32 #250
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101609763
Wowie Oeke, wat een leuk nieuws, wat fijn! Gefeliciteerd!
  maandag 5 september 2011 @ 21:35:27 #251
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101609900
Waaaaah wat ontzettend gaaf oeks!!! Gefeliciteerd!!!
  maandag 5 september 2011 @ 21:35:43 #252
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_101609917
woeiiii Oeke, wat cooooool! Gefeliciteerd!
  maandag 5 september 2011 @ 21:39:03 #253
265732 Keshet
pi_101610125
Oeke! *O* *O* *O* Van harte gefeliciteerd!
pi_101610464
joehoe oeke, gaaaaaaaaf! Gefeliciteerd!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_101610564
Wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd Oeke!!!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_101610914
Wat geweldig! Ik zat vanmiddag (echt waar) nog over jouw wens voor een tweede na te denken, was benieuwd hoe het daar mee stond. Haske goed dus, wat gaaf, ik word er plaatsvervangend bokkiespringerig van!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 5 september 2011 @ 21:54:28 #257
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101611067
ik had hier net even een AU momentje :') meneer beet flink hard in de tepel. Nadat ik vanmorgen nog trots had verkondigd op het CB dat hij nóóit beet _O-

pi_101611303
Oeke O+ *O* gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws! En wat mooi dat het precies zo is gegaan als je wenste. Tot over 6 a 7 maandjes weer hier ;)
  maandag 5 september 2011 @ 22:01:13 #259
259886 pessie
pi_101611492
Oeke *O* . Wat een geweldig nieuws is dit! Geniet van je zwangerschap, en dat je straks weer heerlijk zo'n klein wurmpje mag voeden O+
pi_101611755
Leuk oeke! *O* Gefeliciteerd :*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 5 september 2011 @ 22:18:41 #261
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_101612667
Oeke, gefeliciteerd! *O*
Hopelijk heb je een goede zwangerschap!
pi_101612984
Oeke! O+ *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_101616348
Mag ik eindelijk van mn handen afkomen? :D :+ Eindelijk officieel van harte!!
lieve lieve Oeks, en P.! het is jullie zo ontzettend enorm gegund. En ik heb zo voor je gehoopt en geduimd dat je mocht stoppen zoals je het graag gewenst had.
ik zweef lekker een stukje met je mee op die fijne zwangerschapsflow ;) *O* *O* *O* O+ :*
  maandag 5 september 2011 @ 23:27:19 #264
94046 PM-girl
pi_101617169
Oeke!! *O* Wat super, van hárte gefeliciteerd!! *O*
*
pi_101620418
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 23:11 schreef mignonne het volgende:
Mag ik eindelijk van mn handen afkomen? :D :+ Eindelijk officieel van harte!!
lieve lieve Oeks, en P.! het is jullie zo ontzettend enorm gegund. En ik heb zo voor je gehoopt en geduimd dat je mocht stoppen zoals je het graag gewenst had.
ik zweef lekker een stukje met je mee op die fijne zwangerschapsflow ;) *O* *O* *O* O+ :*
:*
pi_101622764
Gefeliciteerd Oeke, wat super!!! *O* *O* *O* waaah oh ik stuiter helemaal mee, WAT een tof nieuws!
Heb je al een eerste echo gehad? O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_101622859
Gefeliciteerd, Oeke!! :)
pi_101623303
Wat tof Oeke! Gefeliciteerd! *O*
En wat gaaf dat Kootje het al 'wist', en het precies ging zoals je gehoopt had! O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_101626408
Gefeliciteerd Oeke!
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:11:04 #270
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101630990
zo eindelijk mijn handen ook vrij; had je al gefeliciteerd Oeke; maar wilde ook nog even zeggen dat het heel herkenbaar is; sinds ik zwanger was; wilde Evie ook ineens minder drinken, leek er minder zin in te hebben. En dat was hier ook de reden dat ik met de BV gestopt was.
pi_101634514
Pfff, ik geloof dat we hier de 3 maanden regeldag(en) te pakken hebben..

Wel een slechte timing, morgen ga ik weer aan het werk.... Maarja, dat kan hij ook niet helpen natuurlijk..
  dinsdag 6 september 2011 @ 16:05:33 #272
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101634616
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:02 schreef laiveneertiekje het volgende:
Pfff, ik geloof dat we hier de 3 maanden regeldag(en) te pakken hebben..

Wel een slechte timing, morgen ga ik weer aan het werk.... Maarja, dat kan hij ook niet helpen natuurlijk..
Ik had gisteren en vandaag ook al het idee dat het hier zover is. Ze wil in ieder geval om de 2/3 uur drinken ipv om de 4 uur. Ook enorm aanhankelijk en de box snel zat, veel slapen....
's Nachts ook feest met 2/3 keer drinken en alleen tegen mama aangeplakt willen slapen (met speen ook vooral)

Ach ja, het wurm heeft het er vast moeilijker mee dan ik...

Succes met werken morgen! ;)
  dinsdag 6 september 2011 @ 16:46:51 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101636109
Oeke, wat gaaf!!! Gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101636192
Bartje komt ook elke 1,5-2 uur vandaag. Hij is meer wakker, en onrustiger.

Al hoorde ik net een hoop gepruttel/gesputter, en had hij ook een flinke poepluier, dat is de derde in 4 dagen, dus het lijkt wat vaker te komen.. En dat zou ook zijn onrust kunnen verklaren, het zat hem denk ik wel dwars..
pi_101636367
Hier is het een beetje andersom:
sinds ik zwanger ben lijkt M alleen maar meer te drinken. En dat terwijl ik juist zou willen afbouwen, want tandemvoeden gaat -em niet worden hier.
De nachtvoedingen zijn nog incidenteel, maar overdag claimt m'n dreumes erg terrein zeg maar.
Hardloper.
IG @webkim
pi_101638032
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:48 schreef laiveneertiekje het volgende:
Al hoorde ik net een hoop gepruttel/gesputter, en had hij ook een flinke poepluier, dat is de derde in 4 dagen, dus het lijkt wat vaker te komen.. En dat zou ook zijn onrust kunnen verklaren, het zat hem denk ik wel dwars..
Dottir zit sinds zondag volgens mij al aan de achtste of negende poepluier. Allemaal even zuur, die arme billies...

Ik begin te merken dat ik 4x per week 1 voeding minder 'geef' (kolf dus). Onrustig kind, miemelen maar niet heel erg ontevreden, niet slapen.. tot ik er een fles in stopte en acuut had ik een zeer tevreden slaper.
pi_101639129
Emma komt de laatste tijd ook weer vaker. Ik had van het weekend zelfs stuwing op m'n werk :X

WK, zou hij proberen je productie op te krikken? Gaat em ook niet worden natuurlijk ;)
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:22:41 #278
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_101645720
Oeke van harte gefeliciteerd O+ wat leuk!

Webkim hoe gaat het met jou en je zwamgerschap? Wil je nu actief gaan afbouwen met je dreumes dan?
Ylana
pi_101645899
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 18:14 schreef WupWup het volgende:
WK, zou hij proberen je productie op te krikken? Gaat em ook niet worden natuurlijk ;)
Zou kunnen, al heb ik volgens mij nog zat. Loopt nog uit z'n mondhoeken als ie moet lachen. :)

Ik wil idd afbouwen Saffier, ik denk dat hij anders voorlopig niet zal stoppen.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 8 september 2011 @ 10:23:35 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_101701681
Oeke! Gefeliciteerd!
pi_101711188
Oeke gefeliciteerd *O*
Wat een mooie reden om te spenen O+
heb je er nu vrede mee?
pi_101715672
Pff, dag twee dat ik aan het werk, en ik kolf het nu al niet meer bij wat Bartje bijd e gastouder drinkt. Ik gooi het maar even op stress, en hoop dat het weer bijtrekt.. Om nu weer 's nachts te gaan kolven zie ik niet zitten, al lek ik nu 's ochtends vroeg flink..
  donderdag 8 september 2011 @ 17:42:29 #283
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101715823
Jeetje LTiekje, wat vervelend....het zou voor mij ook een ramp zijn om te moeten kolven, Het lukt me nu geregeld om 100 cc bij een kolfbeurt te verzamelen, maar meer dan dat krijg ik er niet uit.

Als ik het haar in de fles geef, dan draai ik de dop strak, zodat ze flink moeite moet doen en ze heeft wel genoeg aan die 100 cc gelukkig.

Hoeveel drinkt Bartje?
pi_101715958
Hij krijgt 2 keer 150 mL mee, en dat drinkt hij ook zo goed als op.

Ik geloof dat ik gisteren wel 300 mL te pakken kreeg, vandaag bleef ik steken op 250 mL, maar de laatste keer kolven was wel 2 uur na de tijd dat hij de fles kreeg. Dus met een beetje pech heeft hij zo honger, en is mijn lichaam nog niet zo ver... Hij deed het er gisteren wel heel lang op trouwens, hij dronk de rest van de dag niet zo goed meer..

Het is waarschijnlijk gewoon wennen/omschakelen, plus dat ik de eerste weken van het schooljaar sowieso altijd af ben als ik thuiskom, en dat nu met een baby erbij allemaal nog wat vermoeiender is, en dus meer stress...
  donderdag 8 september 2011 @ 17:53:38 #285
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101716138
Ik zou gewoon kijken hoe hij het doet op 250 ml melk, wie weet gaat het prima...
Hij haalt het evt wel in als ie weer bij jou drinkt, en idd proberen er geen stress over te krijgen, dat werkt je helemaal tegen.
  donderdag 8 september 2011 @ 18:31:38 #286
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_101717253
Er zijn idd zat kindjes die opdrinken wT ze voorgeschoteld wordt en ook prima tevreden zouden zijn met iets minder.
Maakt kolfstress niet minder irritant, uiteraard.
pi_101718922
Herkenbaar LT, heel irritant is het. :*

Hier ook dramatische kolfopbrengsten :') Als dat zo doorgaat dan moeten we er binnenkort echt een fles kunstvoeding bij gaan geven, ik moet toch maar eens zo'n machtiging regelen.
pi_101719124
Of 2. Gaat hier ook ruk.
pi_101719140
Kolfstress is nooit goed... probeer ook ideale omstandigheden te creeeren als je aan het kolven bent. Kopje thee erbij, leuk tvprogramma of gewoon een beetje fokken. Hielp hier wel.. maja ik ben natuurlijk ook een kolfprof haha
pi_101719173
Hier gaat het kolven prima, maar dat moet ook wel, want meneer is net zo'n kleine luilak als zn zus was en wil niet aan de borst. Hij krijgt het nu met een spuitje dmv. vingervoeden. Hij zuigt prima aan je vinger, je merkt ook echt verschil tussen het zuigen voor een tsr en het zuigen bij het drinken. Aan je vinger heeft hij ook gewoon geduld als er even niks komt, maar bij de borst moet er meteen MELK zijn, want anders weigert hij. Hij heeft nu in totaal 2x aan de borst gedronken, maar ik kom er niet achter wat er toen anders ging als alle andere keren dat ik probeerde aan te leggen.

Naja, bij Lotte kwam het uiteindelijk ook goed. Ze dronk vanaf dag 5 (toen had ze haar geboortegewicht bereikt) met een tepelhoedje. Dat hoedje konden we met 6 maanden achterwege laten en in totaal heeft ze 14 maanden gedronken. Daar hou ik me maar aan vast en ben er van overtuigd dat Noah het ook ooit gaat begrijpen.

Voordeel van kolven en een dreumes die dat erg interessant vind: ze heeft al zo'n 5 flessen mama-melk gedronken O+
Lotte!
Noah!
pi_101719402
He linda, wat vervelend dat live voeden nog niet lukt... hoop voor je dat noah, net als lotte straks gewoon aan de borst gaat drinken en je nog een heel fijne bvperiode tegemoet mag gaan..
pi_101719435
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:22 schreef Beessie-Jen het volgende:
Kolfstress is nooit goed... probeer ook ideale omstandigheden te creeeren als je aan het kolven bent. Kopje thee erbij, leuk tvprogramma of gewoon een beetje fokken. Hielp hier wel.. maja ik ben natuurlijk ook een kolfprof haha
Das vaak best lastig tijdens het werk.
pi_101719621
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Das vaak best lastig tijdens het werk.
of met een enkele handkolf. :D
pi_101719630
En in combinatie is t helemaal bagger :')
pi_101719941
Wat rot dat het kolven zo slecht gaat dames (:

Ik ben sinds deze week over gestapt naar 1x kolven ipv 2 keer, eens zien hoe dat gaat. In die 1x kolf ik genoeg voor de 2 flessen die hij op de creche krijgt

Moeilijk linda! Krijg je nog hulp oid? Anders misschien contact zoeken met een lk? Ik weet niet hoe dat in Duitsland gaat hoor ;)
pi_101721210
Tja, ik kon het ook niet, dus voel met jullie mee. Misschien is domperidon nog een overweging waard?
pi_101721442
Voor mij (maar das persoonlijk en voor iedereen anders natuurlijk :P ) ligt de grens bij oxytocine neusspray. Domperidon wil/ga ik niet ga gebruiken, gelukkig is het bijna weekend en ben ik komende week weer veel thuis dus dan kan ik weer een beetje sprokkelen.

Hier ligt het probleem dus ook vooral in een non-existente voeding. Als ze een voeding overslaat en ik kolf dan dan is er weinig aan de hand, maar tussen de voedingen door kolven is echt cc'tjes sprokkelen en das irritant.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 september 2011 @ 20:18:44 #298
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101721847
ik heb het geluk dat Geert meteen live zo goed dronk, wellicht is het gewoon een kwestie van oefenen en doorzetten, maar kolven lukt me gewoon echt niet. Dit is zelfs reden dat ik niet met het vrouwenweekend van mijn familie meekan/mag. Kinderen zijn "niet toegestaan" omdat het juist voor de vrouwen een uitje is om te ontspannen zonder kinderen.

toen ik aangaf best mee te willen, maar alleen als Geert ook meekon kreeg ik terug, maar kolf je dan niet? Dat deed J. toch ook :? Ja, maar ik ben J niet }:|

Overigens kwam mijn man laatst met de opmerking dat we misschien toch maar over moesten op kunstvoeding zodat hij ook een kans kreeg om met z'n kind bezig te zijn als het niet huilde ... ik had echt een WTF momentje en heb 'm alleen maar gezegd dat we het afgelopen half jaar ruim 250 eruro hebben uitgespaard omdat ik borstvoeding gaf. En toen was het weer stil :')

pi_101721910
Oh kolvende dames, wat vervelend dat het niet goed wil lukken. :{
En dan zijn de omstandigheden juist zo belangrijk en zo moeilijk goed te krijgen. -O-
Waarom geen domperidon, Mignonne?

Linda, ik hoop dat Noah het snel doorheeft zeg. Is het nog gelukt met de afspraak? :*
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:32 schreef CrazyPrincess het volgende:
Oeke gefeliciteerd *O*
Wat een mooie reden om te spenen O+
heb je er nu vrede mee?
Ja hoor, hoe gek het ook klinkt, ik ben er nu helemaal goed mee. Ik mis het zelfs niet echt. Misschien omdat ik er ook niet erg over wil piekeren ofzo.
Laatst vertelde ik aan 2 moeders op onze creche, die ook nog voeden, hun zoons zijn net zo oud als Ko, dat Ko gestopt was. Ik vertelde erbij dat ik die avond wel erg moest huilen, schoten bij hun ook de tranen in hun ogen. O+
Dat vond ik zo bijzonder, dat ze begrepen dat het een moeilijk maar ook een mooi moment was.
pi_101722222
quote:
12s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:18 schreef DJMO het volgende:
ik heb het geluk dat Geert meteen live zo goed dronk, wellicht is het gewoon een kwestie van oefenen en doorzetten, maar kolven lukt me gewoon echt niet. Dit is zelfs reden dat ik niet met het vrouwenweekend van mijn familie meekan/mag. Kinderen zijn "niet toegestaan" omdat het juist voor de vrouwen een uitje is om te ontspannen zonder kinderen.

toen ik aangaf best mee te willen, maar alleen als Geert ook meekon kreeg ik terug, maar kolf je dan niet? Dat deed J. toch ook :? Ja, maar ik ben J niet }:|

Overigens kwam mijn man laatst met de opmerking dat we misschien toch maar over moesten op kunstvoeding zodat hij ook een kans kreeg om met z'n kind bezig te zijn als het niet huilde ... ik had echt een WTF momentje en heb 'm alleen maar gezegd dat we het afgelopen half jaar ruim 250 eruro hebben uitgespaard omdat ik borstvoeding gaf. En toen was het weer stil :')
Maar op zich juist wel weer heel lief en aandoenlijk van je man dat ie ook graag met Geert wil tutten. Zo kun je t ook zien toch?

Oeks, ik weet het niet, het staat me tegen, in mijn geval zou het dan gaan om 1 hooguit 2 keer kunstvoeding per week. Dat weegt voor mij niet zwaar genoeg om daar medicijnen voor te gaan slikken.
pi_101722818
Het zou mij trouwens niets verbazen als die 150 mL per keer veel en veel meer is als hij normaal tijdens een voeding drinkt. Als ik hem nu ophaal heeft hij de rest van de middag/avond weinig honger, hij drinkt niet van harte(en mijn borsten voelen daardoor ook "leger" aan).

Misschien moet ik hem morgen maar weer een beetje minder meegeven.
Ik krijg met kolven nog wel een redelijke opbrengst, maar ik vind het toch tegenvallen qua gedoe...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')