Het is toch zo dat alles goed is, zo lang kindjes maar hun eigen lijntje volgen?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:58 schreef WupWup het volgende:
Ja, ik zie eigenlijk ook niks mis met je curves. Hartstikke mooi! Er wordt vaak gedacht dat de groei volgens de middenlijn moet lopen, maar niks is minder waar. Een lijn die bovenin de curve loopt is ook niet beter dan een lijn die onderin de curve loopt.
Als een kind ongeveer meegroeit met de bolling van de curve, dan is dat over het algemeen een prachtige groei (even voorbijgaand aan alle overige factoren). Een 'eigen lijntje' is een term zonder vaste definitie, dus daar doe ik geen uitspraken overquote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:06 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Het is toch zo dat alles goed is, zo lang kindjes maar hun eigen lijntje volgen?
Goed dat je geweest bent!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:28 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben bij de huisarts geweest, er was niets te zien aan de oren. Wel kan de buis van eustachius (oid) nog vol zitten en dus klachten geven. Even aankijken dus!
Ik moet echt stoppen mn kind vol te stoppen, ik heb het idee dat hij echt veel eet (3 maaltijden en 3 tussendoortjes).quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:37 schreef wickie het volgende:
Dat wordt elke afspraak bij het CB tegen Mette gezegd: 'ze volgt haar eigen lijntje'maar Kursor mijn dochter was voldragen (geboren met 41 weken) 2425 met de geboorte. Dus ik snap je gevoel altijd qua voeding altijd op je hoeden te zijn. Ik leer het nu pas los te kunnen laten (ze is bijna 2 nu) omdat ik nu weer dat ze het zelf goed regelt en ik er echt ook niet meer ingepropt krijg.
Ja, dat heb ik nu met Ivan ook! Sinds ik heb gemerkt dat hij wel degelijk een gevoel van verzadiging heeft ben ik er helemaal niet meer mee bezig. Daarvoor vond ik het nog wel eens verontrustend. (Je hoort wel eens van kinderen die iets hebben waardoor ze zich nooit vol voelen.)quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:37 schreef wickie het volgende:
Ik leer het nu pas los te kunnen laten (ze is bijna 2 nu) omdat ik nu weer dat ze het zelf goed regelt en ik er echt ook niet meer ingepropt krijg.
Dat afbuigen was inderdaad heel lastig en nu kan je inderdaad vaststellen dat het weer helemaal bijgetrokken is. Maar dat wist ik toen natuurlijk niet. Omdat ze al zo onderaan de curve zit, vind/vond(?) lijkt het ook net alsof ze niets kan hebben. Maar als je d'r ziet dan is het gewoon een lekker meisje. Of ik heb een vertekend beeld; heel goed mogelijk. Ik vind veel baby's er juist wel heel stevig uitzien.quote:Mooi lijntje inderdaad! Al kan ik me voorstellen dat het afbuigen tussen week 10 en 20 niet fijn is geweest. Achteraf is dat makkelijk relativeren.
Grappig hoe je je eigen kind tot maatstaf neemt, hè? Ik vind kinderen van Ivans leeftijd vaak zo dun maar baby's van Lena's leeftijd juist weer groot en bol.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:07 schreef Kursor het volgende:
[..]
Dat afbuigen was inderdaad heel lastig en nu kan je inderdaad vaststellen dat het weer helemaal bijgetrokken is. Maar dat wist ik toen natuurlijk niet. Omdat ze al zo onderaan de curve zit, vind/vond(?) lijkt het ook net alsof ze niets kan hebben. Maar als je d'r ziet dan is het gewoon een lekker meisje. Of ik heb een vertekend beeld; heel goed mogelijk. Ik vind veel baby's er juist wel heel stevig uitzien.
Nu wel?quote:Op donderdag 1 september 2011 11:49 schreef mignonne het volgende:
ha KD!dat vraag ik me al een paar weken af, of die curve wel doorloopt na de 2 jaar haha, maar wel dus. Mooi weet ik dat ook weer
![]()
Keurig lijntje zeg! Wat volgt ze strak de middenlijn!
Wickie jouw curves kan ik niet zien, heb je ze wel ergens anders geupload? je kunt niet direct vanaf bv.com linken om een of andere reden.
18 maandenquote:Op donderdag 1 september 2011 12:01 schreef wickie het volgende:
[..]
Nu wel?
KD, hoelang heeft Elin BV gehad (ik neem aan dat ze nu niet krijgt)?
Klinkt allemaal heel bekend, mijn mupke dronk in het begin wel 10-12 keer per dag, en dan twee borsten. Overdag iets langer, 's avonds wat korter er tussen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
och Sssanne wat ontzettend sneu voor je kleine meisje... kan me voorstellen dat je dr af en toe moedeloos van wordt! Ik hoop dat je meisje straks minder last zal hebben...![]()
en mooie curves zie ik voorbij komen.
Elin ook 18 maanden BV gehad! goed zeg KD!ga je Polle ook weer langvoeden? (als alles goed gaat?)
Wickie; ik wens jou ook een betere BV-periode toe.. ik weet hoe vervelend het is, als iets wat je heel graag wilt, niet zo gaat als je graag zou zien...![]()
Mignonne; hoe is het met jouw jongste?
Mijn mini doet het nog steeds goed, ze komt soms wel erg vaak, maar dat mag allemaal he? bij voeden op verzoek? Soms zitten we nog wel op 10 voedingen op een dag, maar dan zijn er zeg maar 7 echte goede slurpmomenten en 3 korte. (zoiets dan). (en soms wil ze gewoon echt steeds bij mama zijn en aan de borst? is dat clusteren?)
vind het nog wel lastig hoor; bij Evie heb ik dat helemaal niet zo ervaren; die kreeg gewoon elke 3 uur een fles met afgekolfe melk, en dan had ik mooi overzicht; en die had natuurlijk minder kracht en energie, dus tussendoor sliep ze alleen maar, en ken die mamahonger dus ook wat minder van de eerste weken...
Maar Liene doet het dus goed! ze hapt in 1 keer raak, en kan snachts in 10-15 minuten zich voltanken
en ze krijgt al mooie bolle wangetjes
Lekker hoor, dat ie wat spekkig gaat worden, heeft ie een fijn buffertje voor als ie gaat lopen en eens ziek is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:10 schreef Leandra het volgende:
Ja, we hadden al het idee dat hij wat "steviger" aan het worden was, maar ik ben er wel blij mee, want als hij over een paar maanden gaat lopen dan stagneert het allemaal snel zat.
Wij hebben zeker een half jaar bóven de 10 voedingen gezetenquote:Op vrijdag 2 september 2011 15:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
Mijn mini doet het nog steeds goed, ze komt soms wel erg vaak, maar dat mag allemaal he? bij voeden op verzoek? Soms zitten we nog wel op 10 voedingen op een dag, maar dan zijn er zeg maar 7 echte goede slurpmomenten en 3 korte. (zoiets dan).
Ik zit nu op 7/8 per 24 uur, meestal ben ik per voeding 15/20 minuten bezig. Dat vind ik wel heel lekker hoor en ik geef nu ook vaak maar 1 borst, en bij een of twee voedingen 2 borsten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 20:21 schreef WupWup het volgende:
[..]
Wij hebben zeker een half jaar bóven de 10 voedingen gezetenGrappig dat je haar ziet groeien!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |