abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101400806
Mooi lijntje! Echt!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_101406496
Ja, ik zie eigenlijk ook niks mis met je curves. Hartstikke mooi! Er wordt vaak gedacht dat de groei volgens de middenlijn moet lopen, maar niks is minder waar. Een lijn die bovenin de curve loopt is ook niet beter dan een lijn die onderin de curve loopt.
pi_101406679
Mooi lijntje inderdaad! Al kan ik me voorstellen dat het afbuigen tussen week 10 en 20 niet fijn is geweest. Achteraf is dat makkelijk relativeren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 13:28:05 #154
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_101407664
Ik ben bij de huisarts geweest, er was niets te zien aan de oren. Wel kan de buis van eustachius (oid) nog vol zitten en dus klachten geven. Even aankijken dus!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:06:58 #155
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101409300
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:58 schreef WupWup het volgende:
Ja, ik zie eigenlijk ook niks mis met je curves. Hartstikke mooi! Er wordt vaak gedacht dat de groei volgens de middenlijn moet lopen, maar niks is minder waar. Een lijn die bovenin de curve loopt is ook niet beter dan een lijn die onderin de curve loopt.
Het is toch zo dat alles goed is, zo lang kindjes maar hun eigen lijntje volgen?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:16:05 #156
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_101409605
Was vanochtend het hendeltje van mijn aventkolf vergeten, das best pittig kolven kan ik je zeggen :') Maar toch 180 eruit gekregen, moet ik vaker doen :D
pi_101409868
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:06 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Het is toch zo dat alles goed is, zo lang kindjes maar hun eigen lijntje volgen?
Als een kind ongeveer meegroeit met de bolling van de curve, dan is dat over het algemeen een prachtige groei (even voorbijgaand aan alle overige factoren). Een 'eigen lijntje' is een term zonder vaste definitie, dus daar doe ik geen uitspraken over ;)
pi_101410338
Dat wordt elke afspraak bij het CB tegen Mette gezegd: 'ze volgt haar eigen lijntje' :') maar Kursor mijn dochter was voldragen (geboren met 41 weken) 2425 met de geboorte. Dus ik snap je gevoel altijd qua voeding altijd op je hoeden te zijn. Ik leer het nu pas los te kunnen laten (ze is bijna 2 nu) omdat ik nu weer dat ze het zelf goed regelt en ik er echt ook niet meer ingepropt krijg.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:49:48 #159
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_101412705
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:28 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben bij de huisarts geweest, er was niets te zien aan de oren. Wel kan de buis van eustachius (oid) nog vol zitten en dus klachten geven. Even aankijken dus!
Goed dat je geweest bent!

quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:37 schreef wickie het volgende:
Dat wordt elke afspraak bij het CB tegen Mette gezegd: 'ze volgt haar eigen lijntje' :') maar Kursor mijn dochter was voldragen (geboren met 41 weken) 2425 met de geboorte. Dus ik snap je gevoel altijd qua voeding altijd op je hoeden te zijn. Ik leer het nu pas los te kunnen laten (ze is bijna 2 nu) omdat ik nu weer dat ze het zelf goed regelt en ik er echt ook niet meer ingepropt krijg.
Ik moet echt stoppen mn kind vol te stoppen, ik heb het idee dat hij echt veel eet (3 maaltijden en 3 tussendoortjes).
pi_101417270
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:37 schreef wickie het volgende:
Ik leer het nu pas los te kunnen laten (ze is bijna 2 nu) omdat ik nu weer dat ze het zelf goed regelt en ik er echt ook niet meer ingepropt krijg.
Ja, dat heb ik nu met Ivan ook! Sinds ik heb gemerkt dat hij wel degelijk een gevoel van verzadiging heeft ben ik er helemaal niet meer mee bezig. Daarvoor vond ik het nog wel eens verontrustend. (Je hoort wel eens van kinderen die iets hebben waardoor ze zich nooit vol voelen.)

Met Lena is dat loslaten gelukkig iets eerder gelukt. Ik ben er helemaal niet meer mee bezig hoeveel ze drinkt en eet. Nu valt het ook wel makkelijk te relativeren omdat ze goed eet en daarnaast goed drinkt. En ze heeft een lekker bol hoofdje. O+
pi_101422568
quote:
Mooi lijntje inderdaad! Al kan ik me voorstellen dat het afbuigen tussen week 10 en 20 niet fijn is geweest. Achteraf is dat makkelijk relativeren.
Dat afbuigen was inderdaad heel lastig en nu kan je inderdaad vaststellen dat het weer helemaal bijgetrokken is. Maar dat wist ik toen natuurlijk niet. Omdat ze al zo onderaan de curve zit, vind/vond(?) lijkt het ook net alsof ze niets kan hebben. Maar als je d'r ziet dan is het gewoon een lekker meisje. Of ik heb een vertekend beeld; heel goed mogelijk. Ik vind veel baby's er juist wel heel stevig uitzien.

Op het cb wordt ze wel goed in de gaten gehouden, maar zolang ze zich goed ontwikkeld zien ze daar ook niets zorgwekkends eigenlijk. Bij 11 maanden leek ze op de cb-curves ook wat teveel af te zwakken op zowel gewicht als lengte, maar in de borstvoedingcurves zie je alleen een stagnatie in gewicht. Bij het 14-maanden consult was de conclusie van de arts: "ik begrijp het wel...je bent zo enorm actief, je hebt helemaal geen tijd/energie om te groeien. Je doet 't goed!" Sindsdien heb ik het naar mijn idee ook wel losgelaten. Als ze niet wil eten/drinken doet ze het ook echt niet; opdringen helpt niet.
pi_101440655
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:07 schreef Kursor het volgende:

[..]

Dat afbuigen was inderdaad heel lastig en nu kan je inderdaad vaststellen dat het weer helemaal bijgetrokken is. Maar dat wist ik toen natuurlijk niet. Omdat ze al zo onderaan de curve zit, vind/vond(?) lijkt het ook net alsof ze niets kan hebben. Maar als je d'r ziet dan is het gewoon een lekker meisje. Of ik heb een vertekend beeld; heel goed mogelijk. Ik vind veel baby's er juist wel heel stevig uitzien.
Grappig hoe je je eigen kind tot maatstaf neemt, hè? Ik vind kinderen van Ivans leeftijd vaak zo dun maar baby's van Lena's leeftijd juist weer groot en bol. :+

Heel fijn dat je het nu los kunt laten. Eigenlijk jammer dat je toen niet de kennis had die je nu hebt. Zonder de zorgen had je meer gewoon kunnen genieten. Om die reden betreur ik het ook nog steeds niet dat ik bij Ivan indertijd op flesvoeding ben overgegaan, al ben ik juist wel weer heel blij dat het met Lena wel allemaal lukt met de borstvoeding.

We hebben hier de drinksores echt helemaal achter ons gelaten. Het gaat gewoon heerlijk.
pi_101441232
Het doet mij goed hier al veel mee te lezen, ik heb al zoveel opgepikt en geleerd de laatste tijd. Ik wil het een goede kans geven deze keer. Maar hoe het met Mette is gelopen is jammer, maar ik heb er geen wroeging of problemen mee (heeft wel even tijd gekost hoor, het voelde in het begin toch als falen). Het was nou eenmaal zo we konden niet anders in de situatie waarin we zaten.
Ik zal eens de groeicurve van Mette in een grafiekje zetten. Waar doen jullie dat? (en dan dus niet die bortsvoedingsgrafiek want ze heeft maar 3 weekjes gehad).

En over het loslaten, ik ben heel erg blij dat dat eindelijk gaat. Ik ben ook erg blij dat ze bij ons CB zo relaxed zijn, ze ontwikkelt zich gewoon elke keer goed en van haar gewicht hebben ze nooit een issue gemaakt. Toen ze 14 maanden was heeft ze een dip naar beneden gemaakt, wij schrokken er enorm van, want daardoor kwam ze net onder de ondervoedgrens :') maar de wijkverpleegkundige zag gelijk hoe actief ze aan het kruipen was en stelde ons toen gelijk gerust dat het ook haast onmogelijk was om op te eten tegen de energie wat ze in die leeftijdscategorie verbruiken.

Het loslaten zal dus bij nummer 2 wel makkelijker worden. Ook als BJ's verhalen van nu lees, die doen me erg goed. Het lezen dat het bij elk kindje weer zo anders kan zijn. We gaan het zien en ondertussen 'leer' ik hier rustig verder.
pi_101441578
Je kunt het op groeigids.nl doen, al houd ik voor Ivan ook gewoon de borstvoedingscurve bij. Borstvoedingskindjes zijn immers de maat. :Y)
pi_101442690
De groeicurves die je hier ziet, geven de ideale groei weer (gebaseerd op borstgevoede kinderen). Ze zijn daarom ook geschikt voor kunstvoedingskindjes. Je kunt ze vinden via borstvoeding.com
pi_101442956

mn lijntjeskind
maar nu al maanden niet geweest uiteraard :)
pi_101443308
Zo ingevoerd, maar die van het CB ziet er altijd veel dramatischer uit, daar zit ze tegen het onderste lijntje aan altijd en had ze een dip bij 14 maanden (deze is dus van borstvoedings.com)
Al met al, ons meisje doet het keigoed vinden wij :)

(afbeeldingen gefixed)

[ Bericht 22% gewijzigd door wickie op 01-09-2011 12:01:05 ]
pi_101443626
ha KD! :D dat vraag ik me al een paar weken af, of die curve wel doorloopt na de 2 jaar haha, maar wel dus. Mooi weet ik dat ook weer :+
Keurig lijntje zeg! Wat volgt ze strak de middenlijn!

Wickie jouw curves kan ik niet zien, heb je ze wel ergens anders geupload? je kunt niet direct vanaf bv.com linken om een of andere reden.
:)
pi_101443986
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:49 schreef mignonne het volgende:
ha KD! :D dat vraag ik me al een paar weken af, of die curve wel doorloopt na de 2 jaar haha, maar wel dus. Mooi weet ik dat ook weer :+
Keurig lijntje zeg! Wat volgt ze strak de middenlijn!

Wickie jouw curves kan ik niet zien, heb je ze wel ergens anders geupload? je kunt niet direct vanaf bv.com linken om een of andere reden.
Nu wel?

KD, hoelang heeft Elin BV gehad (ik neem aan dat ze nu niet krijgt)?
pi_101444058
ja nu wel!
Mette gaat ook al zo strak op de lijn! :D
:)
pi_101444286
wickie, ook mooie curves hoor! Mette is een kleine, maar groeit wel gewoon goed. En die dip is slechts een kleine afvlakking, niks bijzonders. Jullie meisje doet het inderdaad keigoed!
pi_101447112
Ik kreeg bij het cb de vraag wat V drinkt, en toen ik zei uhh BV zei ze WOW O+ O+ O+
En toen ze doorkreeg dat die niet door sliep zei ze ach even aanleggen en opgelost toch O+

Ik heb ook nog wat curves

pi_101447350
Silkes curves:

donderdag 1 september 2011 @ 14:04:38 #174
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_101447495
Die van Annicka is ook al een tijdje niet ingevuld, met drie jaar pas weer ofzo. Misschien ga ik binnenkort gewoon eens wegen voor de lol.

Hier loopt de bv nog steeds goed (wel pijnlijk ;( ), zeker vier of vijf keer per dag nog, en ook als een slaapmutsje. Hopelijk blijft dit zo doorgaan, het is nog steeds heel fijn, ook al komt er weinig meer uit. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 1 september 2011 @ 14:11:38 #175
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_101447715
Mooie lijntjes zie ik voorbij komen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')