quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:04 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik heb belastinggeld uitgegeven zien worden aan Marokkaanse probleem jochies. Die mochten op kosten van onze staat op vakantie in Marokko.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:16 schreef Alleskids het volgende:
dan moet Laura gauw een Marokaans paspoort aanvragen. ze is nu een probleemkind zonder subsidie, als ze een Marokaans probleem kind is krijgt ze meteen subsidie voor nieuwe zeilen
Over welke activiteiten heb je het dan? En weet je zeker dat er voor de boot belasting moet worden betaald?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:19 schreef svetan het volgende:
Integendeel.... de nederlandse belastingdienst zal wel lekker aan Laura verdienen. Over alle activiteiten die voor de reis van Laura in Nederland ontplooit worden wordt in Nederland belasting betaald en ik kan mij voorstellen dat de fiscus ook nog een graantje ervan meepikt dat Guppy nog onder nederlandse vlag vaart.
Wie hier dus hard loopt te roepen dat er geen belastinggeld aan deze reis mag worden besteed moet net zo hard roepen dat alle betaalde belastingcenten (inkl. BTW) van alle activiteiten voor deze reis worden teruggegeven.
Er moet betaald worden om de Nederlandse vlag te mogen voeren? Terwijl je gewoon Nederlander bent? Het zou kunnen hoor, maar dat is nieuw voor mij.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:19 schreef svetan het volgende:
Integendeel.... de nederlandse belastingdienst zal wel lekker aan Laura verdienen. Over alle activiteiten die voor de reis van Laura in Nederland ontplooit worden wordt in Nederland belasting betaald en ik kan mij voorstellen dat de fiscus ook nog een graantje ervan meepikt dat Guppy nog onder nederlandse vlag vaart.
Wie hier dus hard loopt te roepen dat er geen belastinggeld aan deze reis mag worden besteed moet net zo hard roepen dat alle betaalde belastingcenten (inkl. BTW) van alle activiteiten voor deze reis worden teruggegeven.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:58 schreef svetan het volgende:
De boot staat waarschijnlijk op naam van Dick Dekker en die zal er vermogensbelasting over moeten betalen. Voor de rest haalt de nederlandse staat voor alle activiteiten loonbelasting (bij alle sponsors), BTW voor alle aankopen en wat er mogelijk verder nog te halen is binnen. Ik denk niet dat ik zo heel verkeerd zit als ik beweer dat de nederlandse staat met 10-20% van de reiskosten word gesponsort. Bovendien veroorzaakt Laura in Nederland geen kosten zoals voor scholen etc. en neemt niet deel aan door de staat gesponsorde sport en vrijetijds activiteiten.
quote:Maar let op: niet alle bezittingen worden meegeteld in box 3. Uw eigen woning valt bijvoorbeeld in box 1. Roerende zaken voor eigen gebruik of voor gebruik binnen het gezin of de inboedel van uw woning tellen ook niet mee. Een personenauto, caravan of een pleziervaartuig hoeft dus niet bij uw vermogen worden geteld, tenzij u deze verhuurt.
bron
Is die boot niet met hypotheek bezwaard dan?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:58 schreef svetan het volgende:
De boot staat waarschijnlijk op naam van Dick Dekker en die zal er vermogensbelasting over moeten betalen. Voor de rest haalt de nederlandse staat voor alle activiteiten loonbelasting (bij alle sponsors), BTW voor alle aankopen en wat er mogelijk verder nog te halen is binnen. Ik denk niet dat ik zo heel verkeerd zit als ik beweer dat de nederlandse staat met 10-20% van de reiskosten word gesponsort. Bovendien veroorzaakt Laura in Nederland geen kosten zoals voor scholen etc. en neemt niet deel aan door de staat gesponsorde sport en vrijetijds activiteiten.
Dan hebben we het over vrachtschepen en niet over pleziervaartuigen! Oftewel over bedrijven en voor zover ik weet is/heeft Laura nog steeds geen bedrijf!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:04 schreef svetan het volgende:
Ja.... aan het voeren van een vlag zijn (belastingtechnische) eissen gesteld. Daarom varen vele grote rederijen ook onder "goedkope vlag". Ook veel grotere jachten zijn bv op Bermuda, Barbados of in Panama geregistreerd hoewel ze die hoek van de wereld nog nooit heben gezien.
Komt dat niet omdat de eigenaar ook de nationaliteit van het desbetreffende land heeft, of daar in ieder geval woont? (Wat heel goed om belastingtechnische redenen kan zijn, dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:13 schreef svetan het volgende:
Ook veel jachten! Kijk maar eens in de internationale jachthavens. Er zijn meer schepen onder de vlag van belastingparadijzen als daar ooit in de havens zouden passen. Tip: Ga maar eens in de jachthvens van Frankrijk, Italie en vooral langs de Coratische kust kijken.
Dus Laura mag wel gesponsord worden, maar als de EU dezelfde hobby heeft, keur je het af?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:20 schreef svetan het volgende:
In het buitenland bestaat niet overal BTW.... dat is een typische EU hobby. Alleen al het BTW bedrag dat voor de Guppy is betaald had Laura zonder verdere sponsors al een heel stuk op weg geholpen.
Voor 1x ben ik het met je eens. Ik zie niet in welk opzicht Laura profiteert van de staat. Alleen als er losgeld betaald moet worden of als er hulpdiensten aan te pas moeten komen zou die opmerking gerechtvaardigd zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:25 schreef svetan het volgende:
Nee.... maar dan moeten hier niet enkele mensen lopen roepen dat Laura hun handenvol belastinggeld kost....wat volgens mij een directe leugen is of tenminste een uitdrukking van onkennis.
Maar je moet ook niet gaan roepen dat ze de belastingdienst handenvol geld oplevert, want ook daar heb je geen bewijs voor!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:25 schreef svetan het volgende:
Nee.... maar dan moeten hier niet enkele mensen lopen roepen dat Laura hun handenvol belastinggeld kost....wat volgens mij een directe leugen is of tenminste een uitdrukking van onkennis.
Sowieso klopt svetan`s verhaal niet, aangezien hij geen enkel voorbeeld gaf van activiteiten die de Nederlandse Staat geld zou moeten opleveren. Derhalve niet serieus te nemen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:58 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar je moet ook niet gaan roepen dat ze de belastingdienst handenvol geld oplevert, want ook daar heb je geen bewijs voor!
Je redenering over de vermogensbelasting klopte in ieder geval al niet.
Hoeveel kinderen heeft Dick eigenlijk in totaal?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:47 schreef svetan het volgende:
Ja Dick Decker zit waarschijnlijk nog in Nederland omdat zijn ouders daar nog leven en de andere dochter daar nog naar school gaat. De leeftijd van de ouders was voor mij (ons) ook de belangrijkste reden naar Europa (maar niet naar Nederland) terug te keren.
Wettelijk twee volgens mij, maar met sommige mannen weet je het maar nooitquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hoeveel kinderen heeft Dick eigenlijk in totaal?
Maar dat doet toch helemaal niet ter zake? Volgens jou moest er in Nederland vermogensbelasting worden betaald voor de Guppy en dat blijkt dus niet zo te zijn. Wat maakt het dan uit wat voor schepen onder welke vlag in welke haven liggen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:13 schreef svetan het volgende:
Ook veel jachten! Kijk maar eens in de internationale jachthavens. Er zijn meer schepen onder de vlag van belastingparadijzen als daar ooit in de havens zouden passen. Tip: Ga maar eens in de jachthavens van Frankrijk, Italie en vooral langs de Croatische kust kijken.
Ik geloof dat Svetan bedoelde dat het varen onder een bepaalde ook geld kost.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:50 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar dat doet toch helemaal niet ter zake? Volgens jou moest er in Nederland vermogensbelasting worden betaald voor de Guppy en dat blijkt dus niet zo te zijn. Wat maakt het dan uit wat voor schepen onder welke vlag in welke haven liggen?
Wat Svetan precies bedoelt is me nog steeds niet duidelijk. Zo heeft hij ook nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag welke activiteiten die waren ontplooid om de reis van Laura te kunnen bekostigen de nederlandse staatskas veel geld hebben opgebracht. En laten we de BTW dan even buiten beschouwing laten, want die moet gewoon iedereen betalen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik geloof dat Svetan bedoelde dat het varen onder een bepaalde ook geld kost.
Voor een topmanager is ie inderdaad wat vaag ja..quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wat Svetan precies bedoelt is me nog steeds niet duidelijk. Zo heeft hij ook nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag welke activiteiten die waren ontplooid om de reis van Laura te kunnen bekostigen de nederlandse staatskas veel geld hebben opgebracht. En laten we de BTW dan even buiten beschouwing laten, want die moet gewoon iedereen betalen.
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat de familie Dekker de staatskas meer heeft gekost de afgelopen jaren dan dat ze hebben binnen gebracht. En nee, daar heb ik een bewijzen voor. Maar ik heb wel de interviews etc. gelezen.
Voor een pleziervaartuig hoeft geen belasting betaald worden.Gelukkig maar want qua onderhoud kost het al genoeg. Volgens mij krijgt haar vader ook geen kindertoeslag meer maar dat weet ik niet zeker. Al het gedoe rond Laura heeft wel geld gekost maar daar kun je de instantie's verantwoordelijk voor stellen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:58 schreef svetan het volgende:
De familie heeft jarenlang gewerkt, en nog steeds dus ook belasting betaald...quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wat Svetan precies bedoelt is me nog steeds niet duidelijk. Zo heeft hij ook nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag welke activiteiten die waren ontplooid om de reis van Laura te kunnen bekostigen de nederlandse staatskas veel geld hebben opgebracht. En laten we de BTW dan even buiten beschouwing laten, want die moet gewoon iedereen betalen.
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat de familie Dekker de staatskas meer heeft gekost de afgelopen jaren dan dat ze hebben binnen gebracht. En nee, daar heb ik een bewijzen voor. Maar ik heb wel de interviews etc. gelezen.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:52 schreef Tide het volgende:
[..]
Voor een pleziervaartuig hoeft geen belasting betaald worden.Gelukkig maar want qua onderhoud kost het al genoeg. Volgens mij krijgt haar vader ook geen kindertoeslag meer maar dat weet ik niet zeker. Al het gedoe rond Laura heeft wel geld gekost maar daar kun je de instantie's verantwoordelijk voor stellen.
Nee daar hoef je niet voor te betalen!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er moet betaald worden om de Nederlandse vlag te mogen voeren? Terwijl je gewoon Nederlander bent? Het zou kunnen hoor, maar dat is nieuw voor mij.
Laura kost ons niets net als alle andere jongeren die in het buitenland verblijven ons niets kosten. De ouders kost het vaak wel meer omdat o.a. de kinder en zorgtoeslag vervalt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:25 schreef svetan het volgende:
Uiteindelijk heeft de rechter Laura en haar ouders in het gelijk gesteld. Alles wat die mensen ten laste werd gelegd is ongegrond geweest.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
zijn zij verantwoordelijk voor het feit dat deze mensen zich problemen op de hals hebben gehaald door hun domme gedrag?
[..]
quote:Op zondag 28 augustus 2011 00:05 schreef Tide het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft de rechter Laura en haar ouders in het gelijk gesteld. Alles wat die mensen ten laste werd gelegd is ongegrond geweest.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:58 schreef Tide het volgende:
[..]
Nee daar hoef je niet voor te betalen!
De ouders is de voogdij nooit afgenomen (zie OTS op goegel).quote:Op zondag 28 augustus 2011 01:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De ouders werd de voogdij terug gegeven.
In verwaarlozing is de rechter dus niet meegegaan. Anders was ze nooit uitgevaren. Dus is er besloten dat die uitleg niet opging.quote:Nadat Laura aan allerlei eisen mbt haar voornemen tegemoet was gekomen.
Dit alles is gebeurd nadat deze mensen de leerplichtwet overtraden en dingen wilden doen die uitgelegd konden worden als ernstige verwaarlozing.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 01:39 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
De ouders is de voogdij nooit afgenomen (zie OTS op goegel).
[..]
In verwaarlozing is de rechter dus niet meegegaan. Anders was ze nooit uitgevaren. Dus is er besloten dat die uitleg niet opging.
[quote]
Jij wilt instanties verantwoordelijk stellen voor het domme gedrag van met name de vader? Als mensen denken dat regels en wetten voor hen niet gelden en daar ook naar handelen kunnen ze vroeg of laat problemen verwachten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:52 schreef Tide het volgende:
[..]
Voor een pleziervaartuig hoeft geen belasting betaald worden.Gelukkig maar want qua onderhoud kost het al genoeg. Volgens mij krijgt haar vader ook geen kindertoeslag meer maar dat weet ik niet zeker. Al het gedoe rond Laura heeft wel geld gekost maar daar kun je de instantie's verantwoordelijk voor stellen.
Zorgtoeslag krijg je al niet voor kinderen onder de 18 omdat die geen premie hoeven te betalen. Omdat beide ouders nog steeds in Ned. wonen en werken komen ze wel in aanmerking voor kinderrbijslag.quote:Op zondag 28 augustus 2011 00:03 schreef Tide het volgende:
[..]
Laura kost ons niets net als alle andere jongeren die in het buitenland verblijven ons niets kosten. De ouders kost het vaak wel meer omdat o.a. de kinder en zorgtoeslag vervalt.
Woont Babs dan nog in NL?quote:Op zondag 28 augustus 2011 06:00 schreef spuitje het volgende:
[..]
Zorgtoeslag krijg je al niet voor kinderen onder de 18 omdat die geen premie hoeven te betalen. Omdat beide ouders nog steeds in Ned. wonen en werken komen ze wel in aanmerking voor kinderrbijslag.
Volgens mij maakt dat niets uit. Zolang er een gezagdragende ouder in Nederland woont heb je recht op kinderbijslag voor de in Nederland geboren kinderen. Dat is ook de reden waarom er zoveel kinderbijslag naar Marokko / Turkije verdwijnt / verdween. (ik weet dat men de regeling wilde wijzigen, ik weet niet of dat inmiddels gebeurd is)quote:
quote:Dank je Abby voor je medeleven, ik vond de Torres Strait best wel een hoogtepunt en ik hoop dat jij in je leven ook nog vele hoogtepunten zult bereiken. Het is zoals jij al zei, "you feel like on top off the world.."
Ik zei toch dat ze die zeilen wel zou krijgen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:28 schreef Disana het volgende:
Ik lees dat ze weer flink op de goedheid en kosten van vreemden leeft:
Ondertussen heb ik al weer heel wat mensen leren kennen.
Op een barbeque avond begon iemand spontaan geld in te zamelen voor nieuwe zeilen voor Guppy..
Het is hier mega gezellig op de yachtclub.
Er is dit weekend een regatta en ik mocht een laser lenen om mee te doen
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Maar geen woord over het landteam (haar vader zou toch komen?) en niets over de 30.000 die volgens Mercer klaar zouden staan om haar te verwelkomen.
Terwijl hij allang aangekomen moet zijn. Maar ja, nieuwe mensen, nieuwe gratis feesten, meer bedelkansen. Ik vond een oud verslag van hem dat ik nog niet gepost had gezien:quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:37 schreef spuitje het volgende:
En al dagen geen woord meer over Henk, arme man.
Dat is idd. iemand die heel goed in zijn eentje vakantie kan vierenquote:Op zondag 28 augustus 2011 15:46 schreef Disana het volgende:
Best veel over Dekker. Die man geniet wel van zijn reis, hij weet er ook veel over te schrijven.
Ik heb het net helemaal gelezen en vond het toch wel een heel stuk leuker dan die weblogjes van Laura die meestal niet veel verder komen dan: "het is hier heel mooi en de mensen zijn erg aardig. Gisteravond een beachtparty en vanavond ben ik uitgenodigd op een groot jacht".quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is idd. iemand die heel goed in zijn eentje vakantie kan vieren
En wat een verslag.. ik heb het vluchtig doorgelezen, maar het is van een heel ander kaliber dan dat van Laura. Zij schrijft vrij weinig over plaatselijke culturen en gebruiken (zoals die het gebruik van kava omringen) en vrij veel over feestjes en 'vrienden' die van alles voor haar doen.. Bij Henk heb ik meer het gevoel dat ik zijn avontuur meebeleef.
Dat mis ik bij Laura, dat is wel jammer.
Wat dat betreft kunnen sponsors beter in Henk gaan investeren..
Dat weet ik nog zo net niet, want Dekker komt nooit erg mededeelzaam over en wat er niet in zit, haal je er ook niet uit. Bovendien vraag ik me onderhand af waar die Mercer nou precies mee bezig is, want ik merk niets van zijn activiteiten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:20 schreef livelink het volgende:
Die verslagen van Henk zijn inderdaad leuk om te lezen. De laatste tijd iets te veel op Laura gericht, vind ik.
Ik denk dat als Laura leuk en enthousiast over haar reis zou schrijven, ze veel meer fans zou hebben.
Daar zou die Mercer misschien nog wel een goede invloed op kunnen uitoefenen.
Ik las ergens dat Laura er niet zo heel dol op is, het bijhouden van haar weblog en dat het daarom des te knapper is dat ze het toch doet!quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo net niet, want Dekker komt nooit erg mededeelzaam over en wat er niet in zit, haal je er ook niet uit. Bovendien vraag ik me onderhand af waar die Mercer nou precies mee bezig is, want ik merk niets van zijn activiteiten.
Henk is pas gisteren, eind van de middag (lokale tijd), in Darwin aangekomen en ligt nu ook in de Fannie Bay voor anker.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Terwijl hij allang aangekomen moet zijn. Maar ja, nieuwe mensen, nieuwe gratis feesten, meer bedelkansen. Ik vond een oud verslag van hem dat ik nog niet gepost had gezien:
http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen/reisverslag20110.pdf
Best veel over Dekker. Die man geniet wel van zijn reis, hij weet er ook veel over te schrijven.
Mss. kunnen de Dekkers hem niet meer betalen, misschien heeft pappie ruzie gemaakt over de prijs en de tegenprestatie, misschien heeft Mercer door dat Laura een hopeloos geval is en er geen eer te behalen valt aan het promoten van een vakantieganger en spijbelaar die doet alsof ze met iets bijzonders bezig is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo net niet, want Dekker komt nooit erg mededeelzaam over en wat er niet in zit, haal je er ook niet uit. Bovendien vraag ik me onderhand af waar die Mercer nou precies mee bezig is, want ik merk niets van zijn activiteiten.
Ah, dankjewel. Hoe weet je dat trouwens? Hij lag volgens Dekker maar 85 mijl achter op haar, dan heeft hij er lang over gedaan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:18 schreef wich het volgende:
[..]
Henk is pas gisteren, eind van de middag (lokale tijd), in Darwin aangekomen en ligt nu ook in de Fannie Bay voor anker.
Kijk, daar heb ik tenminste wat aanquote:Op zondag 28 augustus 2011 14:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ergens in Friesland volgens mij, dacht Franeker.
Henk zet z'n locatie ook dagelijks op het internet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, dankjewel. Hoe weet je dat trouwens? Hij lag volgens Dekker maar 85 mijl achter op haar, dan heeft hij er lang over gedaan.
Goh, ze ligt voor de kust van Darwinquote:Op zondag 28 augustus 2011 20:16 schreef svetan het volgende:
Laura's locatie is ook dagelijks op internet te vinden.... huidige locatie:
12°25'36.37"S / 130°49'57.57"E
Ik krijg steeds meer het gevoel dat haar fans haar allang niet meer boeien. Foto's van plaatsen die ze bezoekt verschijnen ook allang niet meer. Uit het verslag van Henk kom je meer over haar te weten dan van haar zelf en dat is toch jammer.quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:17 schreef livelink het volgende:
Ik hoop niet dat we weer twee weken verhaaltjes krijgen over leuke feestjes. Laat het landenteam eens aan het woord. Beschrijf wat er allemaal aan Guppy moet worden vervangen en opgeknapt. Spreek over de twijfels en de overwegingen voor het bepalen van de route. Dat vind ik nou interessant. Ik heb lang geprobeerd het positief te blijven bekijken, maar ik word zo langzamerhand doodziek van al die nietszeggende blogjes.
En als ze denkt dat ze alles moet bewaren voor het 'grote boek', dan heeft ze het mis. Mensen die vanuit haar blog geinteresseerd raken zullen denk ik sneller het boek kopen.
Kennelijk wordt ze inderdaad genegeerd door de media in Australie. Ik begrijp ook niet waarom Mercer de afgelopen tijd alleen maar bezig was met het bashen van Nieuw-Zeeland in plaats van met de aankomst in Australie. En nu hoor je helemaal niks meer van Mercer. Vreemd hoor.quote:Graham Mewburn27-08-2011
Hi Laura I can't believe the media are ignoring you. I rang channel 9 news this morning and asked why? They said they would look into it. I am ashamed that our country is ignoring you, but be assured there are many like me who hold you in the highest respect for your achievments. cheers Gray
Jawel, maar dan raakt ze misschien overstuur?quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:57 schreef livelink het volgende:
Tja, maar wat wil je ook als je gastenboek vol staat met lovende woorden over je blog.
Er zijn mensen die letterlijk schrijven dat haar blog leest als een spannend avonturenboek. Laura krijgt toch een totaal verknipt beeld van de realiteit. In haar gastenboek worden alleen maar de meest overdreven complimentjes geplaatst, aan land wordt ze gefeteerd. Weet het team van Laura niet dat het ook gezond is om af en toe kritiek te krijgen?
Het team (nou ja, vooral haar vader en opa en oma, volgens mij) wil vooral Laura promoten als product, Ze zoeken sponsors, donateurs, publiciteit, maken een boek, er komt een docu, whatever..quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:57 schreef livelink het volgende:
Tja, maar wat wil je ook als je gastenboek vol staat met lovende woorden over je blog.
Er zijn mensen die letterlijk schrijven dat haar blog leest als een spannend avonturenboek. Laura krijgt toch een totaal verknipt beeld van de realiteit. In haar gastenboek worden alleen maar de meest overdreven complimentjes geplaatst, aan land wordt ze gefeteerd. Weet het team van Laura niet dat het ook gezond is om af en toe kritiek te krijgen?
Ik denk integendeel dat wat realistische kritiek juist heel goed voor Dekker zou zijn. Zoals het nu is wordt ze alleen maar geprezen en beloond, terwijl ze zich door de buitenwereld laat betalen, vakantie viert, liegt over een record, en naar alle waarschijnlijkheid niet met school bezig is. Over een paar jaar komen de verwachtingen die daardoor ontstaan, bedrogen uit.quote:Op maandag 29 augustus 2011 10:53 schreef livelink het volgende:
Voor mij hoeft Laura die kritiek ook allemaal niet te horen te krijgen. Sterker nog, dat lijkt me vrij schadelijk voor haar.
Maar waarom geen kritiek van volgers? Als je schrijft, kun je reacties verwachten. Op haar blog worden alleen positieve reacties doorgelaten, waardoor het kind een vertekend beeld van haar 'prestaties' krijgt.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:22 schreef livelink het volgende:
Die realistische kritiek moet dan wel vanuit haar eigen omgeving komen. Dus van de ouders of van het zeilwereldje of van Henk of zo. Als dat soort mensen alles wat ze doet alleen maar geweldig vindt, dan lijkt me dat vrij schadelijk. Maar ja, wellicht gebeurt dat ook wel.
Maar het ontbreken van (zelf)kritiek zorgt juist voor een topic als dit.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:43 schreef livelink het volgende:
Ik zou mijn kind niet moedwillig blootstellen aan de kritiek op internet. Als volwassene moet je al sterk in je schoenen staan om daar mee om te kunnen gaan.
En laten we wel wezen, je zult ook het gastenboek moeten modereren, want sommige mensen zijn zo hard en ongenuanceerd en persoonlijk in hun kritiek. Maar als ik de moderator van haar gastenboek was zou ik net zo hard modereren op sommige adoratie-berichtjes. Het is jammer dat ze maar één kant op lijken te filteren. Er staan ook genoeg goede reacties in haar gastenboek, maar sommige
En ze trekken zich die kritiek soms ook wel aan en doen er iets mee. Alleen zullen ze dat nooit toegeven.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar het ontbreken van (zelf)kritiek zorgt juist voor een topic als dit.
Maar daar is toch niets mis mee?quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:03 schreef livelink het volgende:
Nee, dit topic zou er altijd wel geweest zijn. Dat heeft te maken met het feit dat een kind dat alleen de wereld rondzeilt sowieso reacties oproept, zowel negatief als positief. En wat ze ook doet, sommigen zullen het gewoon altijd oneens blijven met het feit dat ze is gegaan.
Zo begon het inderdaad. Maar nu bestaat het voor een deel uit kritiek omdat het kind voornamelijk vakantie en feest viert, geen schoolwerk maakt, en op de zak van anderen leeft. Als daar geen kritiek op mag komen, krijgt Dekker een verkeerd beeld van het leven.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:03 schreef livelink het volgende:
Nee, dit topic zou er altijd wel geweest zijn. Dat heeft te maken met het feit dat een kind dat alleen de wereld rondzeilt sowieso reacties oproept, zowel negatief als positief. En wat ze ook doet, sommigen zullen het gewoon altijd oneens blijven met het feit dat ze is gegaan.
Als alles goed was voorbereid: wereldschool, begeleiding, financieën en als er geen gekke dingen waren met pappie, die vroeger immers ook wegliep en als geen rechtzaken, vluchtgedrag en opmerkelijkheden rond de familie en Laura's eerdere gedrag waren geweest, dan was de discussie gegaan over of je een kind zoiets mag laten doen. Dan was het onderwerp veel beperkter geweest en waarschijnlijk allang afgerond ja.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo begon het inderdaad. Maar nu bestaat het voor een deel uit kritiek omdat het kind voornamelijk vakantie en feest viert, geen schoolwerk maakt, en op de zak van anderen leeft. Als daar geen kritiek op mag komen, krijgt Dekker een verkeerd beeld van het leven.
En vergeet vooral niet de records die ze zogenaamd heeft gehaald en de sneer die pa Dekker meende te moeten uitdelen aan iemand die het record wel heeft! Dat was het moment voor mij dat ik me serieus af begon te vragen wat voor vreemde familie dit eigenlijk is.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo begon het inderdaad. Maar nu bestaat het voor een deel uit kritiek omdat het kind voornamelijk vakantie en feest viert, geen schoolwerk maakt, en op de zak van anderen leeft. Als daar geen kritiek op mag komen, krijgt Dekker een verkeerd beeld van het leven.
Ach, het houdt ons van de straat en ik amuseer me er wel meequote:Op maandag 29 augustus 2011 12:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als alles goed was voorbereid: wereldschool, begeleiding, financieën en als er geen gekke dingen waren met pappie, die vroeger immers ook wegliep en als geen rechtzaken, vluchtgedrag en opmerkelijkheden rond de familie en Laura's eerdere gedrag waren geweest, dan was de discussie gegaan over of je een kind zoiets mag laten doen. Dan was het onderwerp veel beperkter geweest en waarschijnlijk allang afgerond ja.
Maar ja, zo is het niet en dat is ook wel weer grappig.
Misschien heeft pa Dekker het geld voor een ticket nog niet bijelkaar, een retourtje Australie kost tenslotte een paar centen!quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:46 schreef Disana het volgende:
Ha, Henk is er nu ook:
Inmiddels is net ook Sogno d'oro binnen gestoomt en ligt naast mij voor anker.
100 boten in de jachthaven en hij weet Dekker weer feilloos te vinden
En dan dit, na een wedstrijdje varen:
En dan kwam de verassing.., omdat ik gisteren zo goed gevaren had ben ik ondanks alles toch tweede geworden!
Snapt het kind dan echt niet dat mensen alleen maar aardig zijn omdat ze een kind alleen is?
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Ondertussen nog steeds geen woord over het opknappen van Guppy, haar vader die zou komen, en de menigte die volgens Mercer voor haar aan wal zou staan. Madammeke is zich gewoon weer aan het vermaken.
Nou als dat zo is mag Laura onderhand weleens beginnen met een grondige inspectie. Want als pa daarna nog alles wat ze nodig denkt te hebben bijelkaar moet gaan bedelen, een ticket moet reserveren etc. kan het nog wel even duren voor hij in Darwin aankomt!quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:59 schreef svetan het volgende:
Ik denk eerder dat er in Darwin eerst eens word gekeken naar wat er bij Guppy vervangen moet worden en Pa Dekker pas op weg gaat als hij alle dingen die vanuit Nederland mee moeten bij elkaar heeft. Zo houd hij tenminte het overzicht dat er onderweg niets bij de douane blijft hangen.
Is het niet handiger om de benodigde spullen aldaar te kopen? Het is nogal niet wat je dan mee moet nemen. Een paar zeilen bv. stop je niet even in je handbagage en zijn eigen boot is er nog niet klaar voor.quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:59 schreef svetan het volgende:
Ik denk eerder dat er in Darwin eerst eens word gekeken naar wat er bij Guppy vervangen moet worden en Pa Dekker pas op weg gaat als hij alle dingen die vanuit Nederland mee moeten bij elkaar heeft. Zo houd hij tenminte het overzicht dat er onderweg niets bij de douane blijft hangen.
Het motto van de familie is "krijgen. niet kopen" Dat laatste kan altijd nogquote:Op maandag 29 augustus 2011 14:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is het niet handiger om de benodigde spullen aldaar te kopen? Het is nogal niet wat je dan mee moet nemen. Een paar zeilen bv. stop je niet even in je handbagage en zijn eigen boot is er nog niet klaar voor.
Ik denk dat ze die zeilen hier in de buurt ook wel kan kopen, de boot is tenslotte niet zover hier vandaan gebouwd. En ze zijn in Australie ook vast wel leverbaar, maar of ze daar Laura sponsoren?quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:58 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Zeilen voor een boot als Guppy haal je niet zo ergens in een supermarkt uit het schap..... die worden speciaal voor een boot gemaakt. Zeker bij de zeilen voor de Guppy zullen er bovendien nog extra versterkingen inzitten. Ik denk dat de nieuwe zeilen weer bij een van haar sponsors (Zwaan Sails) gemaakt moeten worden.
Zoals je ziet is Darwin van alle markten thuis, Svetan. Maar dat ze in Duitsland weinig zeilmakerijen hebben kan ik me gerust voorstellen, hoor.quote:REPAIR YOUR BOAT
Electronics supply and repairs, shipchandler: The Yacht Shop
Sailmaker, rigging, liferaft servicing, RIB repairs, shipchandler: Nauticals Supplies
Outboard repairs, careening, painting, antifouling, keelboat storage: Spot On Marine
Marine diesel mechanic, on-site repairs, travelift, at Cullen Bay marina, shipchandler: Darwin Shipstores
Diesel Injector & Pump reconditioning: Cattledog Contracting at Coconut Grove.
Aluminium repairs: Customs Works at Winnellie.
Aluminium supplier: Capral Aluminium, at Winnellie.
Fibreglass, composite repairs: Moonsoon Boatbuilders at Winnellie.
General Hardware: Bunnings, Bagot Road.
Google voor de aardigheid eens op "sailmaking Darwin" Svetan, je zult verrast zijn hoeveel linken je krijgt!quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:54 schreef svetan het volgende:
@spuitje:
Zeilen hebben geen standaard maten. Ze zouden dus ter plekke moeten worden gemaakt en daarbij mag je niet vergeten dat Darwin een ontzettend "gat" is dat honderden/ duizende kilometers weg ligt bij de australische bevolkings centra. Dus alle materiaal moet daarook worden aangevoerd en het is maar de vraag of er in Darwin een zeilmakerij is omdat dit zeer gespecialiseerde bedrijven zijn.
Even een voorbeeldje: Pas in 2004 is Darwin op het spoornet aangesloten en het is 3000km via Allice Springs naar Adelaide en 4000km naar Sydney.
Wat een sneu land dat Duitsland zeg. Ik kon hier vorig jaar bij een zeilmakerij zelfs de parasol die we jaren terug in Nederland hebben gekocht laten reparen. Was geen enkel probleem. En ze hebben het keurig gedaan voor een hele schappelijke prijs.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:07 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
In welke eeuw leef jij? Zeilmakerijen waren er in de havens toen de grote vaart nog met zeilschepen onderweg was maar nu slechts nog in gebieden waar watersport een grote bron van inkomsten is. Twee jaar geleden heb ik geprobeerd een nieuw zeiltje voor mijn notedopje te krijgen.... en de dichtsbijzijnde mogelijk was het om het in Slovenia of Croatia te laten maken..... dus meer dan 500km van mijn bed.
Juistquote:Op maandag 29 augustus 2011 16:14 schreef livelink het volgende:
Ze leeft gewoon in deze eeuw hoor.
Natuurlijk heeft Darwin een zeilmakerij. Ook volstrekt logisch voor een haven waar vele zeilers langskomen.
Voor het bewijs dan maar http://www.dwnsail.com.au/index.php/sailing/visiting_sailors/
[..]
Zoals je ziet is Darwin van alle markten thuis, Svetan. Maar dat ze in Duitsland weinig zeilmakerijen hebben kan ik me gerust voorstellen, hoor.
En dat is voor jou het bewijs dat er in Darwin waarschijnlijk geen zeilmakerij is? Nou dat is wel een heel dun bewijs dan!quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:48 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Hier in zuid Duitsland hebben we alleen maar een paar meren en daardoor heel weinig zeilers. Diegenen die op deze meren zeilen hebben meestal kleine (gehuurde) bakjes met standaard afmetingen en zeilen die gewoon nabesteld kunnen worden (zo ook de plaatselijke zeilclub). Voor zeilmakers en handelaren in scheepsbenodigdheden is er hier dus geen droog brood te verdienen. Als je hier wat nodig hebtmoet je toch echt wel 500km naar het zuiden naar de adriatische kust.
En bij jou in de buurt zijn ook geen bedrijven die tenten reparen, maken? Of een goede schoenmaker, gewoon een ouwerwetse? Die kunnen dit soort dingen namelijk vaak ook heel goed! Moet je alleen wel zelf zorgen voor het materiaal.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:48 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Hier in zuid Duitsland hebben we alleen maar een paar meren en daardoor heel weinig zeilers. Diegenen die op deze meren zeilen hebben meestal kleine (gehuurde) bakjes met standaard afmetingen en zeilen die gewoon nabesteld kunnen worden (zo ook de plaatselijke zeilclub). Voor zeilmakers en handelaren in scheepsbenodigdheden is er hier dus geen droog brood te verdienen. Als je hier wat nodig hebtmoet je toch echt wel 500km naar het zuiden naar de adriatische kust.
Tja, ik denk ook niet dat ze in Centraal-Frankrijk veel zeilmakerijen hebben, maar denk ook niet dat er veel mensen wonen die daar een zeilboot hebben liggenquote:Op maandag 29 augustus 2011 16:52 schreef livelink het volgende:
Ja, maar is het nou echt zo moeilijk om even uit je Zuid-Duitse referentiekader te stappen voordat je iemand voor gek verklaart? Je zegt zelf continue dat mensen groter moeten denken dan alleen hun eigen landje, dan moet je dat zelf ook wel doen.
Geef nu gewoon eens toe dat je het mis had Svetan. Een keer je ongelijk bekennen is helemaal niet erg hoor.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:42 schreef svetan het volgende:
Met tentenmakers heb ik hier ook een probleem..... bedrijven die nog wel iets in die richting doen zijn de bedrijven die afdekzeilen voor vrachtauto's en de bouw maken. Bedrijven die hier tenten verkopen zijn meestal vestigingen van bedrijven in Engeland of Frankrijk en reparaties worden opgestuurd.
Echte ouderwetse schoenmakers zijn er hier bijna niet meer en als ze er wel zijn onbetaalbaar. We kennen hier alleen nog "zolenplakkers" in de bouwmarkt of inkoopcentra.
Ook hier is al alles net iets anders als in Nederland
Ook in Nederland kan ik je zo een aantal bedrijven noemen waar je terecht kunt voor het laten repareren van tenten of zeilen etc. Maar ja, aangezien er volgens jou niets deugt in Nederland bespaar ik me die moeite maar. Ben wel ontzettend blij dat ik niet woon waar jij woont, wat een achterlijk gebied zeg!quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:42 schreef svetan het volgende:
Met tentenmakers heb ik hier ook een probleem..... bedrijven die nog wel iets in die richting doen zijn de bedrijven die afdekzeilen voor vrachtauto's en de bouw maken. Bedrijven die hier tenten verkopen zijn meestal vestigingen van bedrijven in Engeland of Frankrijk en reparaties worden opgestuurd.
Echte ouderwetse schoenmakers zijn er hier bijna niet meer en als ze er wel zijn onbetaalbaar. We kennen hier alleen nog "zolenplakkers" in de bouwmarkt of inkoopcentra.
Ook hier is al alles net iets anders als in Nederland
Je hebt gelijk hoor, tenslotte is Nederland een watersportland!quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:16 schreef Ericr het volgende:
Ondertussen in het achterlijke Nederland : http://zeilen-zeilmakerijen.startpagina.nl/
Hoef je nooit verder enkele tientallen kilometers te rijden dus, maar goed het gras is elders waarschijnlijk toch groener.
Hij moet volgens Svetan ook nog een reserve voor elk mee nemen he, dus dan kom je op het dubbele!quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:00 schreef MrFoureyes het volgende:
Niet zo zeuren: Golddicker stopt die genua en dat grootzeil gewoon in zijn koffer, veel gemakkelijker dan al dat gedoe bij de douane. Overbagage kost per kilo 1 procent van het hoogste passagierstarief, dus ik schat dat hij op zo'n 5 tot 10 mille uitkomt. Doneren maar!
quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:49 schreef svetan het volgende:
Ik heb zo'n idee dat Laura iets te vroeg in Darwin is aangekomen en nog moet wachten op een plekje op de werf waar Guppyuit het water kan. Bovendien is het voor Laura zelf wel even goed dat ze even een paar dagen rust heeft en andere dingen kan doen na de laatste oversteek.
De eerste stemmen gaan hier alweer op dat ze bezig is feest te vieren..... Lieve, domme mensen jullie vergeten wel even dat Laura de afgelopen weken zeven dagen per week en 24 uur per dag bezig geweest is met zeilen. Naast slapen is er nu weer een weekje tijd om leuke dingen te doen voordat het werk aan Guppy en de voorbereidingen voor het volgende traject weer "werkdagen" van meer dan 8 uur gaan opleveren.
Vooral al besloten wordt de lange route via de kaap te kiezen is er heel wat extra (reserve) uitrusting nodig.
Als voorbeeld: De zeilen waren, hoewel er niet veel extreem weer was, op de helft reeds totaal versleten. Als de lange route gevolgd word is Laura echter nog lang niet op de helft!
Niet alleen komt hier de omronding van de Kaap bij maar ook twee oversteken over de atlantische oceaan. In beide gevallen moet men er mee rekenen dat de zeilen door zwaar weer sterk belast worden. Dus een reserve setje is hier noodzakelijk evenals vervanging van alle onderdelen die aan slijttage onderhevig zijn. Dit is vooral belangrijk omdat de overtocht over de zuidelijke atlantische oceaan toch al snel meer dan 3 weken duurt zonder dat er land in de buurt is om eventuele schade te kunnen repareren.
Als Laura de lange route kiest en haar kringetje op de Cap Verdes voltooit heeft ze in iedergeval het record van de, wat afgelegde afstand betreft, langste recordpoging op haar leeftijd. Ze is dan drie keer de atlantische oceaan overgestoken wat op zichzelf ook al een record is op haar leeftijd.
Voor mij is nog altijd de vraag wat het grotere risico is.... met piraten te knuffelen of een darmspoeling van Neptunis te krijgen
Omdat zeilen veel sneller gaat dan op de motort, bovendien is zeilen romantischquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom al dat gezeur over zeilen? Ze heeft toch ook een motor.
Bovendien maakt een motor herrie en dat is ook niet zo fijn. Zeilen is fijner.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:04 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Omdat zeilen veel sneller gaat dan op de motort, bovendien is zeilen romantischje laten voortduwen door de wind, vroeger was er geen andere manier (behalve roeislaven dan).
twee zelfsquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom al dat gezeur over zeilen? Ze heeft toch ook een motor.
Ik bedoelde natuurlijk dat er in jachthavens waar veel pleziervaartuigen liggen, ook faciliteiten voor onderhoud aanwezig zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:07 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
In welke eeuw leef jij? Zeilmakerijen waren er in de havens toen de grote vaart nog met zeilschepen onderweg was maar nu slechts nog in gebieden waar watersport een grote bron van inkomsten is. Twee jaar geleden heb ik geprobeerd een nieuw zeiltje voor mijn notedopje te krijgen.... en de dichtsbijzijnde mogelijk was het om het in Slovenia of Croatia te laten maken..... dus meer dan 500km van mijn bed.
Maar wat heeft dat alles nu te maken met een paar zeilen voor Laura's boot???quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:25 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Tegenwoordig is vrachtverkeer per vliegtuig iets heel normaals. Op de vracht terminal vn het plaatselijk vliegveld hier kan men dagelijks zien hoeveel electronica er uit Azie aankomt en dat er voor de terugweg vaak zelfs auto's worden meegenomen. Als je je er in verdiept vind je de gekste dingen! Bijvoorbeeld snijbloemen transport vanuit Africa aarbij je dan te horen krijgt dat mer dan 80% van de rozen en orchideen voor de duitse markt dagelijks vers per vliegtuig aankomen.
Je mag de prijzen van dit vrachtgoed natuurlijk niet verwisselen met wt je als normale passagier/ tourist voor wat extra bagage betaald. Zo is het voor de firma waarvoor ik werk bv goedkoper elektronica per vliegtuig naar Toulouse te verzenden dan per vrachtwagen.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:25 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Tegenwoordig is vrachtverkeer per vliegtuig iets heel normaals. Op de vracht terminal vn het plaatselijk vliegveld hier kan men dagelijks zien hoeveel electronica er uit Azie aankomt en dat er voor de terugweg vaak zelfs auto's worden meegenomen. Als je je er in verdiept vind je de gekste dingen! Bijvoorbeeld snijbloemen transport vanuit Africa aarbij je dan te horen krijgt dat mer dan 80% van de rozen en orchideen voor de duitse markt dagelijks vers per vliegtuig aankomen.
Je mag de prijzen van dit vrachtgoed natuurlijk niet verwisselen met wt je als normale passagier/ tourist voor wat extra bagage betaald. Zo is het voor de firma waarvoor ik werk bv goedkoper elektronica per vliegtuig naar Toulouse te verzenden dan per vrachtwagen.
Net even op de site van meneer Mercer gekeken, maar nog steeds niets over de aanwezigheid van Laura in Darwin of haar eervolle tweede plaats in de zeilwedstrijd.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
wij genereren meer publiciteit dan Mercer, geloof ik. Tja, moeten we dat willen? Mss moeten we de firma Dick, Dick & Riek maar een rekening sturen.
Als ze royaal zijn krijgen ze een persoonlijk bedankje.
Moeten we daaruit concluderen dat Mercer de benen heeft genomen? Vindt hij Laura een hopeloos geval? Of betalen de Dekkers zijn diensten niet? Of heeft papa alweer ruzie gemaakt?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:18 schreef spuitje het volgende:
[..]
Net even op de site van meneer Mercer gekeken, maar nog steeds niets over de aanwezigheid van Laura in Darwin of haar eervolle tweede plaats in de zeilwedstrijd.
Voor de antwoorden op al die vragen moet je bij de Dekkers zijn of bij meneer Mercerquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Moeten we daaruit concluderen dat Mercer de benen heeft genomen? Vindt hij Laura een hopeloos geval? Of betalen de Dekkers zijn diensten niet? Of heeft papa alweer ruzie gemaakt?
Is haar imago niet meer te redden? Of wilde Laura geen mediapoppetje worden?
Ach, er is zoveel vreemd bij de Dekkers.. Een weldoener die zijn boot wil uitlenen wordt afgewimpeld, een grote geldelijke gift is al op voordat ze vertrekken, een tweedehands boot werd opgeknapt door een werf, maar tevens werd er gemeld dat ze het zelf gedaan zouden hebben, de verongelijkte houding terwijl ze zelf regels en wetten overtreden, de zelfmoordpoging die niet ernstig genoeg was om onmiddellijk medische hulp in te roepen, (is het niet waar? Of sterk overdreven?), hoe ze alleen naar St. Maarten kon vliegen, een landteam waarvan vader laatst zei dat het bullshit was om de rechtsgang te bedotten (als je dat nodig hebt, dan weet je dat iemand bezig is zijn gelijk te halen, en dat die waarschijnlijk niet zo heel erg gelijk heeft.), de wonderlijke manier waarop deze reis - naar eigen zeggen - jarenlang is voorbereid.. en eigenlijk alle andere dingen waar we het voortdurend over hebben.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:55 schreef spuitje het volgende:
[..]
Voor de antwoorden op al die vragen moet je bij de Dekkers zijn of bij meneer MercerMaar beetje vreemd is het allemaal wel.
Dat laatste zit ik ook op te hopen. Maar wie durft zoiets aan want voor je het weet heb je mr. de Lange in je nek!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ach, er is zoveel vreemd bij de Dekkers.. Een weldoener die zijn boot wil uitlenen wordt afgewimpeld, een grote geldelijke gift is al op voordat ze vertrekken, een tweedehands boot werd opgeknapt door een werf, maar tevens werd er gemeld dat ze het zelf gedaan zouden hebben, de verongelijkte houding terwijl ze zelf regels en wetten overtreden, de zelfmoordpoging die niet ernstig genoeg was om onmiddellijk medische hulp in te roepen, (is het niet waar? Of sterk overdreven?), hoe ze alleen naar St. Maarten kon vliegen, een landteam waarvan vader laatst zei dat het bullshit was om de rechtsgang te bedotten (als je dat nodig hebt, dan weet je dat iemand bezig is zijn gelijk te halen, en dat die waarschijnlijk niet zo heel erg gelijk heeft.), de wonderlijke manier waarop deze reis - naar eigen zeggen - jarenlang is voorbereid.. en eigenlijk alle andere dingen waar we het voortdurend over hebben.
En natuurlijk hoe het mogelijk is dat deze oplichters, want dat lijkt me inmiddels wel duidelijk, in het zadel blijven zitten en nog steeds geld loskrijgen van goedgelovige gevers, terwijl NB. zo duidelijk is dat er gelogen is en dat in een enkel, bovengenoemd, geval zelfs is toegegeven..
Ik hoop beslist nog een keer het ware verhaal te horen. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat dat iets anders is dan 'mijn verhaal'.
Ik denk dat hij daarmee bedoelt dat hij zich met eventuele juridische problemen zal bezighouden als die zich tijdens de reis mochten voordoen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:44 schreef spuitje het volgende:
BTW: mr. de Lange zei in het interview voor de belgische radio dat hij deel uitmaakt van het landteam. Wat ik me steeds weer afvraag is waarom Laura en haar vader een advocaat nodig hebben als alles goed geregeld is? Die mensen kosten echt klauwen vol geld!
Ik zag dat er nog zo'n reactie in haar gastenboek staat waaruit blijkt dat Dekker door NZ wordt genegeerd:quote:Op maandag 29 augustus 2011 10:04 schreef livelink het volgende:
Oh ja, dit vond ik wel een interessante reactie in haar gastenboek.
[..]
Kennelijk wordt ze inderdaad genegeerd door de media in Australie. Ik begrijp ook niet waarom Mercer de afgelopen tijd alleen maar bezig was met het bashen van Nieuw-Zeeland in plaats van met de aankomst in Australie. En nu hoor je helemaal niks meer van Mercer. Vreemd hoor.
Niet alleen door NZ, ook door Australie tot nu toe. Zelfs de plaatselijke krant van Darwin heeft tot nu toe geen woord aan het kind verspild gewijd. Meneer Mercer moet toch eens beter zijn best gaan doen!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zag dat er nog zo'n reactie in haar gastenboek staat waaruit blijkt dat Dekker door NZ wordt genegeerd:
Keith Moore
I follow your blog with the greatest admiration and respect. It is totally incomprehensible to me that the media pay so little attention to your feats of heroism! Even the NZ government and the PM's office give you the cold shoulder treatment - why, is completely beyond me, it must be higher politics or something like that. Just like NATO told you not to sail past Somalia, instead of offering you an escort. Rest assured that the world (not the politicans, but the ordinary people of good wll) stands squarely behind you and wishes you well! We are proud of you!
Klopt, daar had ik ook al naar gekeken. Het is net of die Mercer Dekker voor eigen gewin heeft binnengehaald en er al snel achter is gekomen dat er geen eer aan te behalen is.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:05 schreef spuitje het volgende:
Niet alleen door NZ, ook door Australie tot nu toe. Zelfs de plaatselijke krant van Darwin heeft tot nu toe geen woord aan het kind verspild gewijd. Meneer Mercer moet toch eens beter zijn best gaan doen!
Maar wil je contact met Laura dan moet dat nog steeds wel via hem.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt, daar had ik ook al naar gekeken. Het is net of die Mercer Dekker voor eigen gewin heeft binnengehaald en er al snel achter is gekomen dat er geen eer aan te behalen is.
bronquote:Media and commercial enquiries:
Lyall Mercer - Mercer PR & Talent Management
Email: info@mercerpr.com
Media requests must be emailed. We will respond as soon as possible. If you represent a recognised media organisation and would like to receive media releases, please send an email with your contact name, media details and a request to receive updates.
Phone:
UK/Europe - +44 20 3318 8339 begin_of_the_skype_highlighting +44 20 3318 8339 end_of_the_skype_highlighting
USA - +1 310 776 7557 begin_of_the_skype_highlighting +1 310 776 7557 end_of_the_skype_highlighting
Australia / Asia Pacific - +61 413 749 830 begin_of_the_skype_highlighting +61 413 749 830 end_of_the_skype_highlighting
Ja, was toch altijd al De Lange?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:17 schreef spuitje het volgende:
Oei, de naam van de advocaat schijnt de Jonge te zijn i.p.v. de Lange?
-edit- nog even gecontroleerd, maar het is toch de Lange. Waarom er op haar Hyves dan de Jonge staat is mij ook een raadsel.
Maar dit staat op haar Hyves, vandaar dat ik twijfelde! Nu even wachten hoelang het duurt voor ze het hebben aangepastquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, was toch altijd al De Lange?
http://www.vdladvocaten.nl/
Hier wordt hij al genoemd:
http://www.elsevier.nl/we(...)niet-op-soloreis.htm
quote:Een interview met Peter de Jonge de advokaat van Laura -->> bron
En jij weet dat allemaal wel, zoals je ook weet dat er geen zeilmakers in Darwin zittenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:40 schreef svetan het volgende:
Hoe denken jullie dat de wereld in elkaar zit? Lyall Mercer zal in de komende dagen eerst eens persoonlijk met Laura en Dick Dekker willen praten hoe hij het gaat aanpakken - daar had hij tot nu toe geen gelegenheid voor. het zal toch echt nog wel een paar dagen of weken duren voordat MercerPR met een goed media concept voor Laura kan komen.
Wat dat betreft is Mercer wel van een wat professioneler caliber als die nederlandse mediabedriegers die tot nu toe geprobeerd hebben aan de familie Dekker geld te verdienen.
Maar het weerhield meneer Mercer er niet van even flink negatief uit te halen naar NZ!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:40 schreef svetan het volgende:
Hoe denken jullie dat de wereld in elkaar zit? Lyall Mercer zal in de komende dagen eerst eens persoonlijk met Laura en Dick Dekker willen praten hoe hij het gaat aanpakken - daar had hij tot nu toe geen gelegenheid voor. het zal toch echt nog wel een paar dagen of weken duren voordat MercerPR met een goed media concept voor Laura kan komen.
Wat dat betreft is Mercer wel van een wat professioneler caliber als die nederlandse mediabedriegers die tot nu toe geprobeerd hebben aan de familie Dekker geld te verdienen.
Nou ongeveer zo: als we het hebben over een plezierreis en faciliteiten in jachthavens, alwaar je je zeilen kunt laten reparen, hebben we het eigenlijk over de grote vaart, waarvan we uiteraard niet weten dat die niet meer zeilt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:40 schreef svetan het volgende:
En jij weet dat weer op basis van vrijwel helemaal niets. Want waar was Mercer toen Dekker in Darwin aan land kwam? Waar was de menigte van 30.000 die hij had voorspeld? Nergens. Waarom niet? Omdat meneer Mercer zijn werk niet heeft gedaan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:18 schreef svetan het volgende:
@spuitje:
Lyall Mercer lijkt me een professional van het betere soort
Nee hoor, Mercer is al langer 'in beeld'. Maar meer dan met Dekker te koop lopen op zijn site, en Nieuw Zeeland affakkelen, heeft hij bij mijn weten nog niet gedaan. Over uitbuiten gesproken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:38 schreef svetan het volgende:
@Disana:
Mercer kwam pas één week voor haar aankomst in Austrlie in beeld!
Natuurlijk! Speciaal voor Laura hebben ze in Portugal de controles verscherpt!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:18 schreef svetan het volgende:
Het kan natuurlijk zijn dat hij dit juist als breekijzer gaat gebruiken en ook aan de "toevallige" verscherpte controles in Portugal bij haar vertrek zit een verdacht politiek luchtje.
De Dekkers zijn zelf totaal niet commercieel. Uiteraard zetten ze iedereen aan de kant die ook wil verdienen aan de exploitatie van het meisje. Echte pooiers delen hun winst niet.quote:Natuurlijk zijn de commerciele mediafirma's die door de Dekkers aan de kant gezet zijn daarmee ook niet blij en zullen niet veel positiefs berichten.
Kijk svetan:quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:38 schreef svetan het volgende:
@Disana:
Mercer kwam pas één week voor haar aankomst in Austrlie in beeld!
Je bent gewoon niet meer serieus te nemen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:47 schreef svetan het volgende:
Fok..... nedelands beste mobbing forum
Of je bent gewoon een keer eerlijkquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:47 schreef svetan het volgende:
Fok..... nedelands beste mobbing forum
Ja maar jij neemt het zelf ook niet zo nauw met de waarheid:quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:01 schreef svetan het volgende:
Ik zou eerder trots op een dochter als Laura zijn!
Je geeft dus toe geregeld uit je duim te zuigen als het om Dekker gaat. Geen zeilmakerij in Darwin, Mercer die 'pas een week' voor Dekker werkt, alles om maar te verhullen dat de hele onderneming Dekker een blamage is.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:05 schreef svetan het volgende:
@Disana:
Jij ... en enkele anderen op deze site dan wel?
Oh ja? Onderbouwing?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:01 schreef svetan het volgende:
Ze doet het toch maar en dat word door de zeilers in de havens ook erkend.
Ze moet zich doodschamen! Niet eens voldoende middelen hebben om je zelf te onderhouden en wel roepen dat je volwassen genoeg bent om zelfstandig de wereld rond te gaan.quote:Ze hoeft zich er echt niet voor te schamen als mensen geld gaan inzamelen voor een paar zeilen.....
Welke privé-oorlog? Ze is soms bot tegen journalisten terwijl ze het moet hebben van de publiciteit, omdat ze wel van anderen verwacht dat ze voor haar pleziertjes dokken. Dat is geen oorlog, dat is gewoon knap stom.quote:De privé oorlog van Laura met het journaille is bekend en begrijpelijk.
Oké, met een beetje goede wil kun je jouw onwaarheden fantasie noemen: je fantaseert dat er geen zeilmakerijen in Darwin zijn, en je fantaseert over Mercer die een groot man is en nog maar een weekje voor Dekker werkt terwijl de werkelijkheid toch echt is datquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:15 schreef svetan het volgende:
@Disana:
Nee.... ik schrijf gewoon wat ik er van denk, wat mijn kennisstnd is en wat de mensen om mij heen ervan denken.
Het patroon is duidelijk, maar maakt dit Mercer geen prutser? Volgens svetan is Mercer een professionalquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:16 schreef MrFoureyes het volgende:
Wat we tot nu toe hebben gezien van Mercer sluit hier precies bij aan: het underdog-gevoel van NZ tegenover Australie (lijkt een beetje op Belgie-Nederland, Portugal-Spanje, Oostenrijk-Duitsland) wordt geprojecteerd op Laura, die zonder financiele steun ("ze heeft alleen haar vader") toch maar dapper helemaal alleen zo'n reis onderneemt. Het beoogde imago van Laura (ondernemend, dapper) wordt toegeschreven aan NZ, om zo een beeld te creeren waarin NZ zich graag wil herkennen. Als dat dan niet werkt (want de aandacht blijft uit, en ze krijgt geen reactie van de NZ regering) grijp je weer terug op het underdog-imago (zelfs NZ laat Zeilmeisje aan haar lot over - ze zijn nog erger dan die Hollanders). Maar met alleen een zielig imago krijg je de massa niet op je hand - dus je koppelt die zieligheid weer aan moed (ondanks de tegenwerking van NZ vaart Zeilmeisje dapper verder).
Het is een vak.
Jij hebt echt een heilig ontzag voor mensen die pretenderen iets te zijn, is het niet? Ik kijk naar wat Mercer tot dusverre, in een hele maand, voor Dekker heeft kunnen bereiken. Dat is drie keer niets. Daarmee is Mercer in mijn ogen veel geschreeuw en weinig wol.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:34 schreef svetan het volgende:
@Disana
Mercer een "prutser"..... kijk maar eens op Mercer's Talent Management" page. Daar zie je een van zijn beschermelingen die een onderscheiding krijgt van de "Governator" (Schwarzenegger; gouverneur van California). Dat heeft hij toch maar voor elkaar geprutst en hij mag die foto zelfs op zijn site publiceren.
Ik had toch ook wel verwacht om iets meer over Laura te horen nu Mercer in beeld is maar tot nu toe helemaal niets! Enne sinds wanneer denkt een groentehandelaar op kortetermijn? Een goede handelaar denkt juist vooruit! Voorlopig is Laura nog wel een tijdje in Australie want Guppy moet goed onder handen genomen worden voordat ze de Indische oceaan overgaan en Laura heeft niet van die grote sponsors die Abby en Jessica wel hadden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:55 schreef svetan het volgende:
@Disana
Je hebt een korte termijndenken van een groentehandelaar. Het organiseren van een goede "Wereld PR" kost maanden. Ik denk dat we pas over een week of twee op zijn vroegst iets zinnigs van Mercer zullen horen. Ik vermoed dat hij de tijd dat Laura op de Indische Oceaan onderweg is zal benutten om een "profiel" neer te zetten.
Ik denk niet dat Mercer een prutser is maar had wel eerder nieuws van zijn kant verwacht.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:34 schreef svetan het volgende:
@Disana
Mercer een "prutser"..... kijk maar eens op Mercer's Talent Management" page. Daar zie je een van zijn beschermelingen die een onderscheiding krijgt van de "Governator" (Schwarzenegger; gouverneur van California). Dat heeft hij toch maar voor elkaar geprutst en hij mag die foto zelfs op zijn site publiceren.
Nee Laura is geen product en wil dat ook niet zijn maar door de belangstelling lijkt het er soms wel op. Daar ontkomen mensen gewoon niet aan als ze in het nieuws terecht komen of ze nou willen of niet. De tegenstanders van haar avontuur treiteren haar kapot op internet en de voorstanders denken vaak dat ze particulier bezit is. Gelukkig ontmoet ze hele fijne mensen onderweg want watersporters onder elkaar zijn solidair en helpen elkaar.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:01 schreef Ericr het volgende:
Het product 'Laura'Er is toch helemaal geen product? Misschien nog een keer opdraven in een talkshow, daarna een boek schrijven dat in no time in de ramsj ligt waarna Laura op zoek mag gaan naar andere dombo's die haar feestje willen financieren. Zelfs de ebebofielen zullen afhaken omdat Laura al snel te oud zal worden.
Groentehandelaren herkennen ook snel de rotte appels en die probeert Laura ook te omzeilen. Ja ze viert haar op 20 september haar verjaardag in Australie en dan is haar vader er ook nog bij gelukkig.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:43 schreef svetan het volgende:
@Tide:
Groentehandelaren moeten op korte termijn plannen..... zijn handelswaar is seizoen en weer afhankelijk en heeft een heel korte houdbaarheid. Is dus niet negtief bezet maar voor Laura's PR niet geschikt.
Volgens de berichten zal ze haar verjaardag in Australie vieren..... dus gaat ze op zijn vroegst op 21 september weer verder.
written by Lyall Mercer...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:30 schreef Tide het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Mercer een prutser is maar had wel eerder nieuws van zijn kant verwacht.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:40 schreef Tide het volgende:
[..]
Nee Laura is geen product en wil dat ook niet zijn maar door de belangstelling lijkt het er soms wel op. Daar ontkomen mensen gewoon niet aan als ze in het nieuws terecht komen of ze nou willen of niet. De tegenstanders van haar avontuur treiteren haar kapot op internet en de voorstanders denken vaak dat ze particulier bezit is. Gelukkig ontmoet ze hele fijne mensen onderweg want watersporters onder elkaar zijn solidair en helpen elkaar.
Hahaha, jij weet ze ook wel te verzinnen. Eerst is Mercer 'nog maar een week bezig' (wat ik heb weerlegd, het is al meer dan een maand, en nu heeft de man 'nog wel een paar maanden nodig'.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:55 schreef svetan het volgende:
@Disana
Je hebt een korte termijndenken van een groentehandelaar. Het organiseren van een goede "Wereld PR" kost maanden. Ik denk dat we pas over een week of twee op zijn vroegst iets zinnigs van Mercer zullen horen. Ik vermoed dat hij de tijd dat Laura op de Indische Oceaan onderweg is zal benutten om een "profiel" neer te zetten.
Dat vermoeden had ik ook...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:31 schreef MrFoureyes het volgende:
Lyall omarmt in ieder geval van ganser harte de denkbeelden van Geert Wilders, als je dat artikel van hem eens doorleest.
Zijn bedrijf is miniscuul klein:
"Mercer Public Relations in Boston, MA is a private company categorized under Public Relations Counselors. Current estimates show this company has an annual revenue of $150,000 and employs a staff of approximately 2" (bron: manta.com)
Volgens hun eigen site zitten ze in Australie met z'n vieren (inclusief Lyall) en daar zou dan deze VS vestiging bijkomen Toch niet echt een organisatie waarvan de persberichten een gemakkelijke entree in de media zullen vinden. Onder hun klanten zitten ook geen wereldnamen. Ik vermoed eigenlijk dat het eerder Laura is die Mercer aan publiciteit moet helpen, dan andersom.
Misschien moet het walteam dit eens goed uitzoeken.
Ook ik uitte dit vermoeden al. Maar het is de vraag of het Dekkers team kan schelen. Want als het zo is, dan is zijn 'inzet' waarschijnlijk wel gratis.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:31 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik vermoed eigenlijk dat het eerder Laura is die Mercer aan publiciteit moet helpen, dan andersom.
Was mij inderdaad ook opgevallen. Maar komt misschien doordat hij zoveel post. Oefening baart kunst tenslotte.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Svetan heeft ineens veel minder last van zijn eigenaardige schrijfstijl en manier van spellen.. Of vergis ik me daarin?
Ik denk het.. als hij nou ook nog het kleineren van anderen, het pochen over zichzelf en de persoonlijke sneren om zichzelf nog groter te maken even vergeet, dan kunnen we heel misschien een zinnig argument destilleren uit de onzinnige beweringen die hij doorgaans doet.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:07 schreef spuitje het volgende:
[..]
Was mij inderdaad ook opgevallen. Maar komt misschien doordat hij zoveel post. Oefening baart kunst tenslotte.
Nu verwacht je wel heel veel ineens. Maar het zou inderdaad fijn zijn!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk het.. als hij nou ook nog het kleineren van anderen, het pochen over zichzelf en de persoonlijke sneren om zichzelf nog groter te maken even vergeet, dan kunnen we heel misschien een zinnig argument destilleren uit de onzinnige beweringen die hij doorgaans doet.
Hij zal toch geen troll zijn?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nu verwacht je wel heel veel ineens. Maar het zou inderdaad fijn zijn!
Laura en haar familie hebben zelf de pers gezocht, vergeet dat even niet! Op 13-jarige leeftijd kwam het kind melden dat ze de jongste solozeiler ooit wilde worden. Laura was op dat moment nog veel te jong om te kunnen overzien wat de gevolgen van deze mededeling zouden kunnen zijn, maar vader wist het des te beter! De publiciteit moest ook wel worden gezocht want er moest geld komen voor deze onderneming. Zo eenvoudig is het.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:01 schreef svetan het volgende:
Ik zou eerder trots op een dochter als Laura zijn! Ze doet het toch maar en dat word door de zeilers in de havens ook erkend. Ze hoeft zich er echt niet voor te schamen als mensen geld gaan inzamelen voor een paar zeilen..... en ik vind het gewoon netjes dat ze dit als bijzonderheid in haar blog vermeld. De privé oorlog van Laura met het journaille is bekend en begrijpelijk.
Dit is geen nieuws hoor. Het is al een aantal jaren bekend dat het nivo van het onderwijs in Nederland is gedaald. Maar is dat een reden om dan maar helemaal geen onderwijs meer te volgen zoals Laura momenteel doet?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:04 schreef Daniel1976 het volgende:
Wie was het laatst ook al weer die stelde dat het onderwijs in nederland zo hemels is?
http://onderwijs.vkbanen.(...)nderwijs/462187.html
Het is dat je je papieren nodig hebt en daarom je kinderen of jezelf stimuleert om een opleiding af te maken maar ik persoonlijk vind het onderwijs bar slecht over het algemeen!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:04 schreef Daniel1976 het volgende:
Wie was het laatst ook al weer die stelde dat het onderwijs in nederland zo hemels is?
http://onderwijs.vkbanen.(...)nderwijs/462187.html
Ik vind het dus wel slecht en het sluit vaak niet aan op de werkelijkheid. Aan de andere kant is ook de werkelijkheid dat je zonder papieren niet ver komt. Wat mensen in de praktijk/in het leven leren wordt niet meer gewaardeerd jammer genoeg...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:17 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dit is geen nieuws hoor. Het is al een aantal jaren bekend dat het nivo van het onderwijs in Nederland is gedaald. Maar is dat een reden om dan maar helemaal geen onderwijs meer te volgen zoals Laura momenteel doet?
En dat het nivo is gedaald wil natuurlijk nog niet zeggen dat het ronduit slecht is!
Mijn ervaring is anders, maar goed dat doet helemaal niet ter zake. Wat heeft dit alles met laura te maken?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:44 schreef Tide het volgende:
[..]
Ik vind het dus wel slecht en het sluit vaak niet aan op de werkelijkheid. Aan de andere kant is ook de werkelijkheid dat je zonder papieren niet ver komt. Wat mensen in de praktijk/in het leven leren wordt niet meer gewaardeerd jammer genoeg...
Ik las dat hij ook de PR voor Abby heeft gedaan http://mercerpr.com/index.php?s=au&nid=100465&news_id=28022quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ook ik uitte dit vermoeden al. Maar het is de vraag of het Dekkers team kan schelen. Want als het zo is, dan is zijn 'inzet' waarschijnlijk wel gratis.
Maar na terugkomst van Abby werd hij ook haar zakelijk manager (optredens, boek, DVD), en daar zal hij waarschijnlijk wel een management fee voor in rekening gebracht hebben.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 00:30 schreef Tide het volgende:
[..]
Ik las dat hij ook de PR voor Abby heeft gedaan http://mercerpr.com/index.php?s=au&nid=100465&news_id=28022
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook niet meer dan normaal. Die man kan tenslotte ook niet van de wind leven.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 00:48 schreef wich het volgende:
[..]
Maar na terugkomst van Abby werd hij ook haar zakelijk manager (optredens, boek, DVD), en daar zal hij waarschijnlijk wel een management fee voor in rekening gebracht hebben.
29-8-2011quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:45 schreef Disana het volgende:
Volgens mij waren de beste wensen van Abby ook nog niet gepost:
For those of you following Laura Dekker, it looks like she's dong great! Congrats to her for making it through the Torres Strait in northern Australia!! Laura, keep up the great work, you're doing amazing, and making me insanely jealous with all those pictures of where you've been! Couldn't help smiling at her excitement at making it through the Torres Strait. It reminded me of the feeling of just accomplished something huge to you, crossing another ocean, rounding Cape Horn, that feeling of being on top of the world, like nothing can stop you. They're the best times, the times you live for.
Kijk, dat is nou een hartelijke meid. En die criticaster? Die voelt goed aan wat veel users hier ook steeds waarnemen: Dekker is niet hartelijk.
Das niet de eerste keer dat dit stukje gepost wordt (de vorige keer door mij).quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:05 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
29-8-2011
[...]
To Abby , thank you for your kind words to me [ Abby Sunderland blog of August 23 _ http://soloround.blogspot.com/2011/08/off-to-school.html ] for sailing through the Torres Strait - indeed I had an absolutely high feeling of accomplishment and I hope that you too will have many more such great highs in your life. It was exactly as you wrote: " feeling of being on top of the world…"
Laura
http://www.lauradekker.nl/English/News.html
Ach, een vriendelijk woord voor al die mensen die haar met geld en goederen en lieve woorden bijstaan moet toch af en toe kunnen?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:45 schreef OllieA het volgende:
Waarom zou Laura Dekker hartelijk moeten zijn?
Nou, dat doet ze toch ook, zo af en toe? En zo af en toe ook niet.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ach, een vriendelijk woord voor al die mensen die haar met geld en goederen en lieve woorden bijstaan moet toch af en toe kunnen?
Dat zegt niemand. Ik zeg juist dat ze het niet is. En daarmee sluit ik me bij de andere reacties aan: het is wel heel onhandig als je je door sponsors en medezeilers laat onderhouden. Nu werkt het nog omdat ze een kind is, maar over een paar jaar zie ik mensen nog wel zeggen 'ja doei!'.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:45 schreef OllieA het volgende:
Waarom zou Laura Dekker hartelijk moeten zijn?
Maar laura wist niet dat dat echtpaar haar wilde helpen bij het schoonmaken van het onderwaterschip en ook niet dat ze een bedrag wilden doneren! Hadden ze dat nu eerst verteld dan hadden ze vast een foto mogen maken, misschien zelfs wel twee.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:13 schreef Disana het volgende:
Huh, ik post de woorden van Abby en iedereen schiet gelijk uit zijn panty?![]()
Dat Dekker niet hartelijk is, is algemeen bekend. Denk maar aan de journalist die ze liet wachten om uiteindelijk te melden dat hij geen gesprek met haar kreeg, of het zeilende echtpaar dat bruusk te verstaan kreeg dat ze geen foto van haar mochten maken toen ze er vriendelijk om vroegen. Dekker is vooral toeschietelijk als ze dingen gratis kan krijgen.
Dat ze voor de verandering ook eens even aandacht heeft voor een concurrent, doet daar niets van af. Sowieso zou het me niet verbazen als Mercer haar aangespoord heeft.
Ja, als je minimaal ¤ 10,-- op haar rekening stortquote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:00 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nou, dat doet ze toch ook, zo af en toe? En zo af en toe ook niet.
Ik snap jullie probleem niet hoor. Ze moet vooral goed zeilen, en tot nu toe maakt ze dat waar.
Ik kan me niet herinneren ooit geld aan haar gedoneerd te hebben, toch zie ik haar tot nu toe een uitstekende zeilprestatie neerzetten.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:19 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ja, als je minimaal ¤ 10,-- op haar rekening stort
Die zeilprestatie doe ik ook niets aan af. Behalve natuurlijk dat ze regelmatig de motor gebruikt en records claimt die ze niet heeft gehaald. Maar een kniesoor die daar op let.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:25 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren ooit geld aan haar gedoneerd te hebben, toch zie ik haar tot nu toe een uitstekende zeilprestatie neerzetten.
Dus: wat jouw reactie met mijn post te maken heeft begrijp ik niet.
Haar vader is er nog niet...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze zullen wel druk om de onderhandelingstafel zitten, Mercer, pappie en zij.. Althans haar blog is al een paar dagen niet bijgehouden.
Tot nu toe gebruikten alle solowereldomzeilers hun motor als er geen wind was. Maar ze kunnen niet zoveel brandstof meenemen en zullen dus liever de zeilen gebruiken. Alleen bij de gewone zeilwedstrijden wordt geen motor gebruikt.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:40 schreef spuitje het volgende:
[..]
Die zeilprestatie doe ik ook niets aan af. Behalve natuurlijk dat ze regelmatig de motor gebruikt en records claimt die ze niet heeft gehaald. Maar een kniesoor die daar op let.
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat Laura het heel normaal lijkt te vinden dat anderen maar met geld en goederen voor haar klaar staan zodat zij haar trip kan maken. En daar hoeft van haar kant wat haar betreft niets tegenover te staan.
Zac Sunderland denkt daar anders over:quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:20 schreef Tide het volgende:
[..]
Tot nu toe gebruikten alle solowereldomzeilers hun motor als er geen wind was. Maar ze kunnen niet zoveel brandstof meenemen en zullen dus liever de zeilen gebruiken. Alleen bij de gewone zeilwedstrijden wordt geen motor gebruikt.
Abby had het op 23 augustus gepost maar toen was Laura nog niet in Darwin en had geen internet. Laura is inderdaad terughoudender en heeft een zekere arwaan naar sommige mensen toe in tegenstelling tot Abby en Jessica. Maar die werden de hemel in geprezen en volop gesteund dus dan is het wel makkelijker om je open op te stellen. Ook zijn amerikanen en australiërs veel extraverter dan nederlanders!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:45 schreef Disana het volgende:
Een criticaster:
Laura Dekker news
Posted on August 25th, 2011 by James Higham
She hasn’t disappeared off the face of the earth – I just lost interest with her attitude to anyone but herself. Abby Sunderland was gracious enough to wish her well yesterday and people are certainly falling over themselves to help her, which is a good thing in that it keeps her safe and sound.
She’s made it across the pacific and is about to reach Darwin, which is quite a feat but not as big a feat as crossing the Indian Ocean the wrong way. That’s going to be a huge test.
Volgens mij waren de beste wensen van Abby ook nog niet gepost:
For those of you following Laura Dekker, it looks like she's dong great! Congrats to her for making it through the Torres Strait in northern Australia!! Laura, keep up the great work, you're doing amazing, and making me insanely jealous with all those pictures of where you've been! Couldn't help smiling at her excitement at making it through the Torres Strait. It reminded me of the feeling of just accomplished something huge to you, crossing another ocean, rounding Cape Horn, that feeling of being on top of the world, like nothing can stop you. They're the best times, the times you live for.
Kijk, dat is nou een hartelijke meid. En die criticaster? Die voelt goed aan wat veel users hier ook steeds waarnemen: Dekker is niet hartelijk.
Klopt, maar het is niet toegestaan als je een record wilt vestigen of verbreken. Dan mag je alleen gebruik maken van wind en water.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:20 schreef Tide het volgende:
[..]
Tot nu toe gebruikten alle solowereldomzeilers hun motor als er geen wind was. Maar ze kunnen niet zoveel brandstof meenemen en zullen dus liever de zeilen gebruiken. Alleen bij de gewone zeilwedstrijden wordt geen motor gebruikt.
Ik heb al uitgelegd dat ik niet specifiek op hartelijkheid jegens Abby doel.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:32 schreef Tide het volgende:
[..]
Abby had het op 23 augustus gepost maar toen was Laura nog niet in Darwin en had geen internet. Laura is inderdaad terughoudender en heeft een zekere arwaan naar sommige mensen toe in tegenstelling tot Abby en Jessica. Maar die werden de hemel in geprezen en volop gesteund dus dan is het wel makkelijker om je open op te stellen. Ook zijn amerikanen en australiërs veel extraverter dan nederlanders!
Leg me dan eens uit welk record Laura wil verbreken of vestigen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:49 schreef svetan het volgende:
@spuitje
voor de zoveelste keer - dat is jouw definitie van Laura's recordpoging!
De buitenlandse pers spreekt over een recordpoging "solo circumnavigate" ..... en het woord "sail" word gebruikt in de zin van varen.
quote:"She wants to circumnavigate the globe – a massive aspiration for a young girl."
Nee in dit geval gaat het om het record om de jongste te zijn die een solowereldreis met een zeilboot maakt. Zowel Abby als Jessica hebben met windstilte gebruik gemaakt van hun motor.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:45 schreef spuitje het volgende:
[..]
Klopt, maar het is niet toegestaan als je een record wilt vestigen of verbreken. Dan mag je alleen gebruik maken van wind en water.
Buiten dat. Er is geen officieel record te behalen en ze zal voorlopig wel bekend blijven staan als de jongste solozeilster om de wereld.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:05 schreef Tide het volgende:
[..]
Nee in dit geval gaat het om het record om de jongste te zijn die een solowereldreis met een zeilboot maakt. Zowel Abby als Jessica hebben met windstilte gebruik gemaakt van hun motor.
Heb je er bewijzen voor dat met name Jessica tijdens haar record poging de motor heeft gebruikt? Die zou ik dan wel graag willen zien!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:05 schreef Tide het volgende:
[..]
Nee in dit geval gaat het om het record om de jongste te zijn die een solowereldreis met een zeilboot maakt. Zowel Abby als Jessica hebben met windstilte gebruik gemaakt van hun motor.
Nee ik heb hun nieuws en blogs gevolgd en heb toen geen "bewijzen" bewaard...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:35 schreef spuitje het volgende:
[..]
Heb je er bewijzen voor dat met name Jessica tijdens haar record poging de motor heeft gebruikt? Die zou ik dan wel graag willen zien!
Ik vind dan ook dat ze een vreemde weg bewandeld. Ze had beter haar wereldreis kunnen uitstellen en sparen totdat ze het zelf kon bekostigen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:55 schreef MrFoureyes het volgende:
Nee, dat is waar - ze heeft het recht om te zijn wie ze is. En dan hebben we het waarschijnlijk over iemand die vlak is in emoties, niet veel behoefte heeft aan menselijk contact, vooral instrumenteel denkt in relaties met anderen, etc. En dat kun je dan wel of niet sympathiek vinden, maar dat is gewoon haar karakter - zo is ze gewoon. Een dergelijke persoonlijkheid kan best van pas komen als je een paar weken alleen op zee zit, je wat kritische situaties voor je kiezen krijgt waarin het niet helpt als je je laat meeslepen door angst, en je steeds weer afscheid moet nemen van je nieuw verworven "vrienden" om dan in de volgende plaats weer opnieuw te beginnen.
Het wordt pas lastig als je een rol moet spelen die je niet ligt: de ster met het warme hart voor haar fans, de vlotte communicator, de boeiende verteller, etc. En helaas voor Laura moet ze wel in die rol stappen, want anders verdient ze niets. Ik voel regelmatig spijt voor haar.
Laura legt makkelijk contact met mensen die ze onderweg tegenkomt en met wie het klikt. Sociaal genoeg in mijn ogen....quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik vind dan ook dat ze een vreemde weg bewandeld. Ze had beter haar wereldreis kunnen uitstellen en sparen totdat ze het zelf kon bekostigen.
Voordeel is dat het het op je eigen manier kunt doen, niet afhankelijk bent van sponsors (dus ook niet sociaal hoeft te doen terwijl ze dat kennelijk niet is.) en geen lastige persmuskieten om je heen hebt.
Een persoonlijk record is het toch in ieder geval wel, want ze heeft hetimmers nooit eerder gedaan.
Ze zou dan ook geen last hebben gehad met instanties. Iedereen blij, toch?
Met dit verschil dat je als jongere een dergelijke trip moeilijk uit eigen middelen kunt betalen. Want het kost nogal wat, dat heb je niet zomaar bijelkaar gespaard. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om te weten dat de trip van Laura inmiddels in de 10 duizenden loopt, inmiddels misschien zelfs meer dan een ton heeft gekost.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik vind dan ook dat ze een vreemde weg bewandeld. Ze had beter haar wereldreis kunnen uitstellen en sparen totdat ze het zelf kon bekostigen.
Voordeel is dat het het op je eigen manier kunt doen, niet afhankelijk bent van sponsors (dus ook niet sociaal hoeft te doen terwijl ze dat kennelijk niet is.) en geen lastige persmuskieten om je heen hebt.
Een persoonlijk record is het toch in ieder geval wel, want ze heeft hetimmers nooit eerder gedaan.
Ze zou dan ook geen last hebben gehad met instanties. Iedereen blij, toch?
Maar je weet dat je het hebt gelezen en waar, dus het moet voor jou niet moeilijk zijn om terug te vinden. We hechten er hier namelijk nogal aan dat wanneer je een bewering doet je komt met bewijzen, een link naar een site byvoorbeeld. Het is heel gemakkelijk om te zeggen dat Jessica de motor heeft gebruikt tijdens haar reis, maar ik wil daar graag het bewijs van.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:07 schreef Tide het volgende:
[..]
Nee ik heb hun nieuws en blogs gevolgd en heb toen geen "bewijzen" bewaard...
Echter dit artikel is van de sponsor die de Yanmar en klapschoef heeft geleverd, dus de quote van Jessica zou ook nog van voor de reis kunnen zijn, maar zoals het is opgeschreven is lijkt het of ze het tijdens de reis heeft gezegd.quote:21st Mar 2010
Jessica Watson’s voyage and record breaking attempt to be the youngest person to sail solo around the world is gathering pace.
She is now on the final leg of her voyage as she sails past the 16,500 nautical mile mark of her trip. With only 5000nm remaining, it is now destination Sydney with Jessica aiming to sail into Sydney Harbour in early May. This is quite a feat in itself, as prior to her journey Jessica had only clocked up some 10,000 nm in sailing experience in total.
She is currently heading east across the Indian Ocean. This region is a notorious section of open seas and has challenged many a seasoned sailor. With this in mind, Jessica continues to show the strength and courage which has taken her this far.
“I know it might sound a bit cliché, but I’m just taking it one day at time and taking each challenge as it presents itself ”, said Jessica.
This recent milestone is yet another feather in the cap of 16 year old Jessica, who was both pleased and surprised at how fast and how far she has come in just over 5 months.
And of the little Yanmar engine at the heart of Ella’s Pink Lady, Jessica says "The Yanmar engine has really proved itself and has never once not fired up first go”.
Additional to the Yanmar 3YM30 powering the vessel, it also has a two blade Gori folding propeller, which has more than impressed Jessica with its performance. When speaking with her shore crew, Jessica said “The Gori propeller just handles so well, it doesn’t matter how big or small the seas are, it just gives me great peace of mind knowing I have such a strong propeller under me”.
As Jessica’s journey continues, the next big milestone will be Cape Leeuwin, which is located on the most Southern Westerly tip of Australia, where the Indian and Southern Oceans meet. From there it’s on to Sydney Harbour, her own bed and a home cooked meal.
Jessica’s journey is expected to conclude in May this year, but this is highly dependent on conditions. Either way, she has achieved a great deal more than most at 16 years.
Ik geloof niet dat er staat dat ze de motor ook daadwerkelijk gebruikt heeft tijdens haar recordpoging. Alleen dat ze het een geruststellend idee vond dat ze gebruik kan maken van een krachtige motor en schroef.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:36 schreef wich het volgende:
[..]
Echter dit artikel is van de sponsor die de Yanmar en klapschoef heeft geleverd, dus de quote van Jessica zou ook nog van voor de reis kunnen zijn, maar zoals het is opgeschreven is lijkt het of ze het tijdens de reis heeft gezegd.
Veel doet het er niet toe met dit soort officieuze recordpogingen, aangezien je moet afgaan van wat de betreffende zeilers zelf melden, en er verder niets gemonitord of gecontroleerd wordt. Waarschijnlijk heeft Jessica geen motor gebruikt -afgezien van voor stroomopwekking- tijdens haar tocht, maar ze had geen voorzieningen (verzegeling keerkoppeling of zo) waarmee achteraf te controleren was of ze op de motor gevaren heeft.
Ja, maar als je dan kiest voor sponsoring, moet je je ook rekenschap geven van de consequenties. En dat is in dit geval media-aandacht.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:26 schreef spuitje het volgende:
[..]
Met dit verschil dat je als jongere een dergelijke trip moeilijk uit eigen middelen kunt betalen. Want het kost nogal wat, dat heb je niet zomaar bijelkaar gespaard. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om te weten dat de trip van Laura inmiddels in de 10 duizenden loopt, inmiddels misschien zelfs meer dan een ton heeft gekost.
Ik denk dat je je daarin vergist. Volwassenen die een buitenlands kind in haar eentje zien, zijn van nature beleefd, gastvrij en hoffelijk. Dit zegt verder helemaal niets over Dekker. Van haar kun je hooguit zeggen dat ze inmiddels zonder schroom op deze weldoeners afstevent, zoals valt te lezen in haar blog waarin ze haar aankomst in Darwin beschrijft.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:22 schreef Tide het volgende:
Laura legt makkelijk contact met mensen die ze onderweg tegenkomt en met wie het klikt. Sociaal genoeg in mijn ogen....
quote:Maar dat probleem heb ik nu even naast mij neergelegd want vanmorgen is mijn vriendin Jillian gearriveerd, die ook mijn reis filmt.
bron
Nee daar vergis ik mij niet in. Laura legt makkelijk contact en dat was al lang voordat ze in het nieuws kwam met haar soloreis.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daarin vergist. Volwassenen die een buitenlands kind in haar eentje zien, zijn van nature beleefd, gastvrij en hoffelijk. Dit zegt verder helemaal niets over Dekker. Van haar kun je hooguit zeggen dat ze inmiddels zonder schroom op deze weldoeners afstevent, zoals valt te lezen in haar blog waarin ze haar aankomst in Darwin beschrijft.
Klopt ik denk dan ook niet dat Laura de consequentie's daarvan heeft kunnen overzien. Toen haar ouders op wereldreis gingen verscheen er ook regelmatig een artikel in de Woerdense Courant maar dat tastte hun priveleven niet aan. Maar ja dat is 20 jaar geleden en de tijden zijn veranderd.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja, maar als je dan kiest voor sponsoring, moet je je ook rekenschap geven van de consequenties. En dat is in dit geval media-aandacht.
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:27 schreef Tide het volgende:
[..]
Klopt ik denk dan ook niet dat Laura de consequentie's daarvan heeft kunnen overzien. Toen haar ouders op wereldreis gingen verscheen er ook regelmatig een artikel in de Woerdense Courant maar dat tastte hun priveleven niet aan. Maar ja dat is 20 jaar geleden en de tijden zijn veranderd.
.quote:De oude zeilen heb ik ondertussen weggebracht naar de zeilmaker om op te lappen en als reserve zeilen te dienen
Ow! Ik dacht dat ze de jongste solozeilster wilde zijn die solo=alleen rond de wereld wilde varen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:00 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nou, dat doet ze toch ook, zo af en toe? En zo af en toe ook niet.
Ik snap jullie probleem niet hoor. Ze moet vooral goed zeilen, en tot nu toe maakt ze dat waar.
Ja natuurlijk zijn er zeilmakers in Darwin! Waarom dacht je van niet?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:22 schreef spuitje het volgende:
En er is dus wel degelijk een zeilmaker in Darwin
[..]
.
Afzien is het echt wel hoor. Ik wil jou wel horen als je een paar weken op zee hebt gewerkt met iedere keer maar 2 uur slapen tussendoor. En als je dan een paar dagen op een eiland verblijft moet je ook aan het werk voorraden aanvullen, de boot schoonmaken van binnen buiten en onder water, repareren enz.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:28 schreef paddy het volgende:
[..]
Ow! Ik dacht dat ze de jongste solozeilster wilde zijn die solo=alleen rond de wereld wilde varen.
Nooit vermoed dat het eigenlijk alleen maar ging om het goed kunnen zeilen. (ik twijfelde geen seconde aan haar kunnen zeilen hoor) Ik dacht alleen dat dat zeilen een doel had en ze daar sponsors voor nodig had, en vol voor zou gaan. Mja, fout gedacht dus
Er is weinig solo aan, en afzien is het ook niet echt met al die uitstapjes/feestjes/ vakanties naar huis etc. Maar ze weet de mensen zo ver te krijgen dat ze dit allemaal kan doen op hun kosten.
Menig volwassen mens die dit als hun beroep hebben gekozen zullen nog wat van haar kunnen leren..
.
Dat probeer ik de hele tijd al duidelijk te maken. Het is echt geen vakantie maar hard werken. Dat ze tussendoor een pauze heeft mag dan ook wel!quote:Op donderdag 1 september 2011 00:08 schreef svetan het volgende:
@paddy
Reken eens even de vrije tijd voor een tiener van haar leeftijd bij elkaar..... school+ huiswerk.... wel altijd vrije weekeinden, schoolvacancies etc.
Als Laura onderweg is ze 24/7 bezig en als ze ergens in een haven is dan heeft ze minstens twee dagen nodig om in te klaren en de voorraden aan te vullen. Het water op de Guppy komt niet gewoon uit de kraan en de stroom uit het stopcontact moet eerst opgewekt worden en daarvoor moet de diesel ook voor aan boord gehaald worden.
Ik denk dat vele tieners die een zogenaamd "normaal" leven lijden in het afgelopen jaar meer uitstapjes gemaakt hebben en meer gefeest hebben dan Laura. Ook als ze in de haven ligt moet ze haar "huisje" zelf in orde houden en voor eten zorgen want in tegenstelling tot de meeste tieners woont ze niet in "Hotel Mamma".
ja, het is immers een wonderkind.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:17 schreef Tide het volgende:
[..]
Nee daar vergis ik mij niet in. Laura legt makkelijk contact en dat was al lang voordat ze in het nieuws kwam met haar soloreis.
Tjonge ben ik ff blij dat mijn kinderen jouw kinderen niet zijn !!!! Net als Laura gun ik mijn kinderen een toekomst!quote:Op donderdag 1 september 2011 00:31 schreef dawg het volgende:
[..]
ja, het is immers een wonderkind.ze legt makkelijk contact, ze werkt hard, ze is bezig een record te vestigen, ze is wereldwijs, kan makkelijk zonder scholing, maar wel met drank, of drugs, en zonder ouderlijk gezag en alles wat daarbij hoort haar toekomst tegemoet gaan. mijn god zeg.
sorry hoor, maar het is echt debiel om te zien hoeveel mensen haar de hoogte in proberen te praten terwijl het gewoon een kind is wat doet wat ze zelf wil ongeacht wat anderen (zoals instanties bijv) daarvan vinden. oh, en haar vaders wil.
en ik denk dat kinderen die gewoon naar school gaan en een bijbaan hebben het zwaarder hebben dan zij, zeker gezien de hoge sociaal-maarschappelijk druk die in de hedendaagse samenleving veel invloed heeft op bijna iedereen maar vooral op kinderen.
een kind blijft een kind blijft een kind.
ik heb geen kinderen. als ik wel kinderen had zouden die lekker naar school gaan, daarna een vervolgstudie, om zo verzekerd te zijn van een stabiele toekomst.quote:Op donderdag 1 september 2011 00:38 schreef Tide het volgende:
[..]
Tjonge ben ik ff blij dat mijn kinderen jouw kinderen niet zijn !!!! Net als Laura gun ik mijn kinderen een toekomst!
Ik /wij hebben samen 6 kinderen en gunnen ze alle levenservaringquote:Op donderdag 1 september 2011 00:42 schreef dawg het volgende:
[..]
ik heb geen kinderen. als ik wel kinderen had zouden die lekker naar school gaan, daarna een vervolgstudie, om zo verzekerd te zijn van een stabiele toekomst.
laura heeft zo geen toekomst maar een gigantische achterstand. en ook geen levenservaring waar ze echt wat aan heeft, zeilen over zo'n lange periode doe je niet elke dag, of elk jaar, of elke tien jaar. het gefeest op haar leeftijd zal alleen maar vragen oproepen over verantwoordelijkheid kunnen tonen. maar stuur jij jouw kinderen maar lekker naar de pacific, net als je -kennelijk- grootste idool, stuur ik mijn hypothetische kinderen naar de universiteit.
ik geef gewoon mijn mening, dat mag in dit land.quote:Op donderdag 1 september 2011 00:48 schreef svetan het volgende:
@dawg:
Word zelf eerst eens volwassen!
ik mijn hypothetische kinderen ook. wat heeft dat er nu mee te maken dan?quote:Op donderdag 1 september 2011 00:50 schreef Tide het volgende:
[..]
Ik /wij hebben samen 6 kinderen en gunnen ze alle levenservaring
quote:Op donderdag 1 september 2011 00:56 schreef svetan het volgende:
Dan blijf maar mooi in je land zitten. Jij schijnt een van die Nederlanders te zijn waarom Laura het helemaal met Nederland gehad heeft. Mijn eigen kinderen heb ik ook tot zelfstandigheid opgevoed en die waren met 14 en 12 ook alleen met het vliegtuig vanuit de USA naar de grootouders in Europa onderweg. Ze zijn er alleen maar beter van geworden.
http://maidentrip.com/quote:Op donderdag 1 september 2011 01:21 schreef svetan het volgende:
Heeft iemand eigenlijk al eerder van deze Jillian gehoord waar Laura het in haar blog van 8/31 over heeft? Heb ik wat gemist?
Toen wij nog in Nederland woonden kregen onze kinderen op de basisschool al engelse les.quote:Op donderdag 1 september 2011 03:20 schreef dawg het volgende:
tja, op de middelbare school heb je 3 of 4 keer per week engelse les, zowel in schrift, spraak, en leesvaardigheid.
Ze heeft het grootste deel van de tijd aan land doorgebracht met feesten en bij anderen eten en wat uitstapjes naar de binnenlanden.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:56 schreef Tide het volgende:
[..]
Afzien is het echt wel hoor. Ik wil jou wel horen als je een paar weken op zee hebt gewerkt met iedere keer maar 2 uur slapen tussendoor. En als je dan een paar dagen op een eiland verblijft moet je ook aan het werk voorraden aanvullen, de boot schoonmaken van binnen buiten en onder water, repareren enz.
Ik heb zo'n idee dat je beter eerst behoorlijk Engels geleerd kunt hebben, zodat je een helder gesprek kan voeren met allerlei mensen, zoals in dit geval een exploitant.quote:Op donderdag 1 september 2011 01:45 schreef svetan het volgende:
Bedankt.... was me even ontgaan.
Laura heeft dus nu weer even gelegenheid haar gesproken (us)english te perfectioneren met een "native speaker". Ik heb zo'n idee dat dit voor haar schooltoekomst (en verdere leven) wel eens belangrijker zou kunnen zijn dan Nederlands.
Is dat zo? Mij maakt het verder geen lor uit hoor, echt niet! Maar voorlopig heeft het kind nog steeds meer tijd in havens door gebracht dan op zee. Ook nu verblijft ze weer weken in Darwin. Vriendin op bezoek, vader op bezoek. En om maar uit haar laatste weblog te citeren:quote:Op donderdag 1 september 2011 00:32 schreef Tide het volgende:
Wisten jullie dat Laura de jongste mens is die ooit de pacific solo overgestoken is?
Waarom plaatsen jullie hier alleen negatieve publiciteit? Mogen wij er niet zijn als nederlanders???
Die klussen hebben dus echt niet de hoogste prioriteit!quote:Nu alle honderd kleine en grote klussen nog. Daar moet ik echt tijd voor maken, naja…
quote:Op donderdag 1 september 2011 12:11 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Top post! Het kind wordt ook wel LD genoemd om het zo abstract mogelijk te houden. Het is niet de bedoeling dat je je slachtoffer als mens neerzet natuurlijk.
Buiten dat heeft ze ook nog eens 0,0 ervaring met zeilen ze heeft geen flauw idee wat er bij komt kijken. Achtloos wordt er bijvoorbeeld voorbijgegaan aan een prestatie van 48 uur niet slapen tussen de riffen. Elk klein dingetje wordt aangegrepen om Laura af te zeiken.
Zie mijn analogie over de eerste mens die over de alpen ging.
Volgens mij wordt er niets over de prestatie gezegd.quote:
Jij uit hier voortdurend beweringen die je niet laat staven door verwijzingen (links). Dekker zou vroeger al makkelijk socialiseren, Jessica en Abby zouden op de motor heben gevaren, en nu zou Dekker de jongste solo sail circumnavigator zijn. Ik kan daar allemaal niets over vinden als ik ga zoeken?quote:Op donderdag 1 september 2011 00:32 schreef Tide het volgende:
Wisten jullie dat Laura de jongste mens is die ooit de pacific solo overgestoken is?
Waarom plaatsen jullie hier alleen negatieve publiciteit? Mogen wij er niet zijn als nederlanders???
Mobbing? Laat me eens kijken: twee of drie mensen hebben een mening die de jouwe niet is, en enkele mensen weten meer dan eens jouw beweringen te weerleggen - waar je dan weer heel slim over zwijgt. Verder is men gewoon gezond kritisch over iets dat wordt neergezet als een megaprestatie met nota bene nog een record ook, dat alles uit de zak van vreemden.quote:
Ja solo te zeilen daar door die riffen. En dan 48 uur niet slapen. Ik had het niet over 48 uur lam op een feestje hangen. En wat heb je precies gezeild in je leven?quote:Op donderdag 1 september 2011 12:47 schreef spuitje het volgende:
[..]
![]()
Ik heb wel degelijk ervaring met zeilen. En ook heb ik weleens langer dan 48 uur niet geslapen en ja, dat is zwaar! Verder nog iets?
het ging er mij om dat svetan het zo bracht alsof laura zo ontzettend veel leert, en vooral doordat ze nu met een native spreekt. en dat vind ik je reinste onzin, zie ook mijn andere reacties op de vorige pagina.quote:Op donderdag 1 september 2011 08:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
Toen wij nog in Nederland woonden kregen onze kinderen op de basisschool al engelse les.
dat klopt, maar wederom gaat dit niet op voor laura. onzinargument dus. en laura krijgt geen cursussen, geen scholing, ze spreekt alleen zo nu en dan met een native. en daar leer je een taal echt niet beter door dan op een school met boeken en begeleiding. derhalve achterstand, niet alleen op taalgebied. waar leert ze wiskunde, of geschiedenis, of economie, of nederlands zelf (gezien de vele spelfouten ed op haar blog)?quote:Op donderdag 1 september 2011 14:07 schreef svetan het volgende:
@dawg
Mijn eigen kinderen (native us- english speakers) zijn in de vakantie door hun zwitserse grootouders achter de toonbank van een winkel gezet om hun Duits en Frans in de praktijk te leren. Ik had voor ze op de high school speciale cursussen in deze talen laten volgen zodat ze zich tenminste wat vrijer in Europa konden bewegen. Door deze praktische oefening konden ze deze taalexamens een jaar vroeger afleggen zodat er meer tijd was voor de andere vakken. Het heeft dus wel degelijk zin.
Wij lezen niets over haar scholing. Dat geeft jou de indruk dat ze het niet doet.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:12 schreef dawg het volgende:
[..]
dat klopt, maar wederom gaat dit niet op voor laura. onzinargument dus. en laura krijgt geen cursussen, geen scholing, ze spreekt alleen zo nu en dan met een native. en daar leer je een taal echt niet beter door dan op een school met boeken en begeleiding. derhalve achterstand, niet alleen op taalgebied. waar leert ze wiskunde, of geschiedenis, of economie, of nederlands zelf (gezien de vele spelfouten ed op haar blog)?
Wat een leuk onzin argument. Stel voor dat men alle taalkundige opleidingen voor mensen ouder dan 12 afschaft. Heeft toch geen zin volgens jou.quote:overigens leren kinderen het beste een nieuwe taal voor het 12e levensjaar, daarna gaat het al aanzienlijk langzamer.
ik heb toch echt gelezen dat ze gestopt is met de wereldschool, dus dan lees jij niet goed.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wij lezen niets over haar scholing. Dat geeft jou de indruk dat ze het niet doet.
Feit is dat wij geen van allen dit weten.
[..]
Wat een leuk onzin argument. Stel voor dat men alle taalkundige opleidingen voor mensen ouder dan 12 afschaft. Heeft toch geen zin volgens jou.
Daarom krijgen ze volwassenen in een taalbad ook zo ver om binnen 1 maand vloeiend frans te spreken. Ik snap het helemaal. Weer een argument enkel om het afkraken.
Stel dat ze idd een achterstand heeft? Who cares.....zij heeft ervaringen die anderen weer niet hebben (en wrs. nooit zullen krijgen, dus uniek!) en die eventuele achterstand kun je wel weer inhalen...alsof Geschiedenis en Wiskunde zo belangrijk zouden zijn. De dwang van de gelijkheidsdictatuur waar we de laatste decennia aan ten prooi zijn gevallen. Iedereen moet precies hetzelfde doen, vooral niet uniek zijn of uit de pas lopen.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wij lezen niets over haar scholing. Dat geeft jou de indruk dat ze het niet doet.
Feit is dat wij geen van allen dit weten.
[..]
Wat een leuk onzin argument. Stel voor dat men alle taalkundige opleidingen voor mensen ouder dan 12 afschaft. Heeft toch geen zin volgens jou.
Daarom krijgen ze volwassenen in een taalbad ook zo ver om binnen 1 maand vloeiend frans te spreken. Ik snap het helemaal. Weer een argument enkel om het afkraken.
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 1 september 2011 14:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Stel dat ze idd een achterstand heeft? Who cares.....zij heeft ervaringen die anderen weer niet hebben (en wrs. nooit zullen krijgen, dus uniek!) en die eventuele achterstand kun je wel weer inhalen...alsof Geschiedenis en Wiskunde zo belangrijk zouden zijn. De dwang van de gelijkheidsdictatuur waar we de laatste decennia aan ten prooi zijn gevallen. Iedereen moet precies hetzelfde doen, vooral niet uniek zijn of uit de pas lopen.
Tuurlijk is dat zo maar idd irrelevant en het is niet zo dat het na je 12e zinloos is.quote:Overigens is het wel zo dat je vreemde talen makkelijker leert als (klein) kind, maar dat lijkt me verder niet zo relevant.
dat heb ik dan ook nergens gezegd. wel dat het beter is als je het met boeken en begeleiding op alle vlakken (taalkundig, leesvaardigheid, spreekvaardigheid) leert, dan af en toe met een native op je 15e.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:31 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
[..]
Tuurlijk is dat zo maar idd irrelevant en het is niet zo dat het na je 12e zinloos is.
Uiteraard is het niet zinloos....ik heb ook pas Engels geleerd na mijn twaalfde en dat is prima gelukt. Pas als je echt ouder wordt gaat het een heel stuk langzamer, maar nog steeds te doen en ook dan heeft het nog nut.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:31 schreef Daniel1976 het volgende:
Tuurlijk is dat zo maar idd irrelevant en het is niet zo dat het na je 12e zinloos is.
Nou nee. Wat je meer ziet is dat mensen zich afvragen hoe ze zich gaat redden nadat ze twee jaar lang op haar hele levensonderhoud, zeilescapade en feesten is getrakteerd. Het zal niet meevallen terug te vallen op het karige inkomen van haar vader en zelf moeite te moeten doen om dingen te krijgen of bereiken.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:40 schreef Kingstown het volgende:
Wat me opvalt is dat er mensen zijn die de hele tijd doemscenarios beschrijven....alsof ze in de goot belandt of geen toekomst meer zou hebben doordat ze een tijdje aan het zeilen is. Het is de angst die regeert en dat is een karaktertrekje wat heel remmend kan werken op hoe je in het leven komt te staan.
Ja hoor svetan. De vorige keer was het nog op een Duits opleidingsschipquote:Op donderdag 1 september 2011 14:51 schreef svetan het volgende:
Ik kan het niet bewijzen...... maar ik heb zo'n vaag idee dat Laura na het einde van haar reis in het angelsachsische schoolsysteem terecht komt en
plus dat ik persoonlijk een bepaalde mate van algemene kennis en ontwikkeling ook heel belangrijk vind. maar svetan blijkbaar niet.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja hoor svetan. De vorige keer was het nog op een Duits opleidingsschip
Dit zou kunnen, maar zelfs zonder opleiding ziet haar toekomst er best rooskleurig uit door haar prestatie nu. Dat zie je bij allerlei bekende mensen.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:51 schreef svetan het volgende:
Ik kan het niet bewijzen...... maar ik heb zo'n vaag idee dat Laura na het einde van haar reis in het angelsachsische schoolsysteem terecht komt en binnen een jaar via een "prep school" of een college techt komt waar zeilen als hoofd leervak en de rest maritime studies zijn.
In tegenstelling tot het nederlandse schoolsysteem is dit mogelijk indien men reeds praktische kennis en ervaring heeft.
Als buitenlandse hoeft ze dan bv in de USA vakken die betrekking hebben op lokale geschiedenis, politiek enz. niet te volgen en kan ze zich concentreren op de zaken die echt belangrijk voor haar zijn.
Ach, svetan laat hele fantasieën los op het kind. Dan is het weer zus, dan is het weer zo.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:55 schreef dawg het volgende:
plus dat ik persoonlijk een bepaalde mate van algemene kennis en ontwikkeling ook heel belangrijk vind. maar svetan blijkbaar niet.
Nu lig ik helemaal krom: Dekker vergelijken met de groten der aardequote:Op donderdag 1 september 2011 15:01 schreef svetan het volgende:
@Daniel1976
Voordat je hier weer vragen over bewijzen krijgt geef ik hier meteen maar een paar bekende namen van mensen die hun school vroegtijdig hebbe verlaten: Steve Jobs; Bill Gates; Joschka Fischer (voormalig minister van buitenlandse zaken en vizekanselier van Duitsland) ...... en, en, en.....
en steve jobs heeft apple samen met steve wozniak opgericht, die laatste heeft gestudeerd aan berkeley.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:12 schreef sp3c het volgende:
Gates heeft gewoon zijn school afgemaakt hoor, zijn universitaire opleiding (Harvard) is hij mee gestopt ivm Microsoft
lijkt me niet helemaal hetzelfde
En alweer zat je er dubbel en dwars naast. Hoe lang was Mercer ook alweer voor Dekker bezig? Naar welk land zou ze ook alweer gaan na deze vakantie? Wie moest er ook alweer zeilen overvliegen omdat er in Darwin geen zeilmakerij zit? Enzovoort enzovoort.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:10 schreef svetan het volgende:
@Disana..... het ging over de kansen van schoolafbrekers..... maar als hier iedereen bewijzen zo belangrijk vind moet je ook wel eens bekende namen noemen.
onzin, zie:quote:Op donderdag 1 september 2011 15:41 schreef svetan het volgende:
@sp3c
In nederland misschien een achterstand...... maar bv in het amerikaanse schoolsysteem zou ze kunnen doorstarten met een passende opleiding. Internationaal echter zijn de nederlandse examens niet echt erkend en als Laura wat in het buitenland wil beginnen dus onbelangrijk.
Voor een baan in de zeilwereld is haar ervaring van de huidige tocht het belangrijkste entré kaartje.
kom maar met een bron, net zoals ik doe.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:51 schreef svetan het volgende:
@dawg:
Binnen Europa heb je gelijk (maar pas sinds een paar jaar) maar buiten Europa niet. Dit was een van de redenen waarom mijn kinderen in de USA hun schoolopleiding hebben afgesloten en niet zoals de bedoeling was gedeeltelijk in Europa.
En hier zit je dus opnieuw te kletsen, want onlangs moest Dekker maar op een Duits opleidingsschip gaan zitten volgens jou. Nu blijkt dat een HAVO-examen (ik moet haar dat nog zien halen) niet toereikend is maar een VWO-examen wel. Beide wist je niet.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:51 schreef svetan het volgende:
@dawg:
Binnen Europa heb je gelijk (maar pas sinds een paar jaar) maar buiten Europa niet. Dit was een van de redenen waarom mijn kinderen in de USA hun schoolopleiding hebben afgesloten en niet zoals de bedoeling was gedeeltelijk in Europa.
jouw persoonlijke ervaringen die je gebruikt in je vergelijkingen zijn compleet anders van aard dan bij laura. je vergelijkingen lopen daarom nogal scheef en het is jammer dat je dat of negeert of gewoon weer met een nieuw ding aan komt zetten. dat maakt dat ik je ongeloofwaardig vind, nofi.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:58 schreef svetan het volgende:
@dawg
Gewoon mijn eigen, persoonlijke ervaring! Ik heb een deel van mijn examens in Nederland, Duitsland en de USA gedaan. De nederlandse papieren waren onbekend en ik moest daarom voor verdere studie in een ander land zware toelatingsexamens doen.
Van decennia geleden.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:58 schreef svetan het volgende:
@dawg
Gewoon mijn eigen, persoonlijke ervaring! Ik heb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |