abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101371038
Het product 'Laura' _O- Er is toch helemaal geen product? Misschien nog een keer opdraven in een talkshow, daarna een boek schrijven dat in no time in de ramsj ligt waarna Laura op zoek mag gaan naar andere dombo's die haar feestje willen financieren. Zelfs de ebebofielen zullen afhaken omdat Laura al snel te oud zal worden.
pi_101371042
Ik zou eerder trots op een dochter als Laura zijn! Ze doet het toch maar en dat word door de zeilers in de havens ook erkend. Ze hoeft zich er echt niet voor te schamen als mensen geld gaan inzamelen voor een paar zeilen..... en ik vind het gewoon netjes dat ze dit als bijzonderheid in haar blog vermeld. De privé oorlog van Laura met het journaille is bekend en begrijpelijk.
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:03:02 #153
137949 Disana
pi_101371097
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 15:01 schreef svetan het volgende:
Ik zou eerder trots op een dochter als Laura zijn!
Ja maar jij neemt het zelf ook niet zo nauw met de waarheid:

Laura Dekker #34: Het draadje waar echt iedereen welkom is
pi_101371184
@Disana:

Jij ... en enkele anderen op deze site dan wel?
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:09:48 #155
137949 Disana
pi_101371324
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 15:05 schreef svetan het volgende:
@Disana:

Jij ... en enkele anderen op deze site dan wel?
Je geeft dus toe geregeld uit je duim te zuigen als het om Dekker gaat. Geen zeilmakerij in Darwin, Mercer die 'pas een week' voor Dekker werkt, alles om maar te verhullen dat de hele onderneming Dekker een blamage is.
pi_101371485
quote:
Ze doet het toch maar en dat word door de zeilers in de havens ook erkend.
Oh ja? Onderbouwing?
quote:
Ze hoeft zich er echt niet voor te schamen als mensen geld gaan inzamelen voor een paar zeilen.....
Ze moet zich doodschamen! Niet eens voldoende middelen hebben om je zelf te onderhouden en wel roepen dat je volwassen genoeg bent om zelfstandig de wereld rond te gaan.
quote:
De privé oorlog van Laura met het journaille is bekend en begrijpelijk.
Welke privé-oorlog? Ze is soms bot tegen journalisten terwijl ze het moet hebben van de publiciteit, omdat ze wel van anderen verwacht dat ze voor haar pleziertjes dokken. Dat is geen oorlog, dat is gewoon knap stom.
pi_101371526
@Disana:

Nee.... ik schrijf gewoon wat ik er van denk, wat mijn kennisstnd is en wat de mensen om mij heen ervan denken.

Een feit is dat men haar in de internationale zeilwereld kent en haar prestaties bewondert. Zeker nu ze over de helft is en alles tot nu toe goed heeft geklaard.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:16:25 #158
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_101371548
Overigens (als de beweringen van Svetan kloppen) zou Mercer het eerste PR-bureau zijn dat zich gaat bezighouden met de vraag wat "de waarheid" is en hoe die aan de man moet worden gebracht. Zo werkt het helemaal niet (en ik weet echt waarover ik praat, want ik heb redelijk veel met en voor PR-bureaus gewerkt).

Een PR-bureau vraagt de opdrachtgever naar het imago dat hij wil bereiken - naar het beeld dat je wilt overbrengen. Je kunt dan vervolgens nog sparren met het bureau over de vraag of de positionering die de opdrachtgever heeft gekozen optimaal is, of dat een ander imago effectiever is, maar op geen enkel moment zal een bureau de opdrachtgever diep in de ogen kijken en vragen: "maar is dat nu werkelijk waar? Zij jullie echt niet aan het jokkebrokken?" en daar dan ook nog een paar weken voor uit trekken. Je werkt vanuit een doel, en daar pas je de communicatiestrategie op aan.

Waar of niet waar speelt helemaal geen rol. Wat dat betreft lijkt het wel wat op de advocatuur: of iemand nu wel of niet schuldig is, speelt geen rol bij de verdediging. Je kiest gewoon de strategie die de beste kans geeft op een gunstige uitspraak. Het beste verhaal wint, en dat is niet per definitie het verhaal dat waar is.

Hier is het niet anders: het beeld dat zal worden neergezet, wordt het beeld dat het gewenste imago ondersteunt. In dit geval: de dappere Calimero, die ondanks tegenwerking van alle instanties toch haar droom waarmaakt. De spin off: Calimero verdient daarvoor steun. Zowel in de vorm van erkenning (grootse ontvangsten) als in de vorm van sponsoring (giften) als in de vorm van media-aandacht die geld oplevert (film, boek, merchandising).

Wat we tot nu toe hebben gezien van Mercer sluit hier precies bij aan: het underdog-gevoel van NZ tegenover Australie (lijkt een beetje op Belgie-Nederland, Portugal-Spanje, Oostenrijk-Duitsland) wordt geprojecteerd op Laura, die zonder financiele steun ("ze heeft alleen haar vader") toch maar dapper helemaal alleen zo'n reis onderneemt. Het beoogde imago van Laura (ondernemend, dapper) wordt toegeschreven aan NZ, om zo een beeld te creeren waarin NZ zich graag wil herkennen. Als dat dan niet werkt (want de aandacht blijft uit, en ze krijgt geen reactie van de NZ regering) grijp je weer terug op het underdog-imago (zelfs NZ laat Zeilmeisje aan haar lot over - ze zijn nog erger dan die Hollanders). Maar met alleen een zielig imago krijg je de massa niet op je hand - dus je koppelt die zieligheid weer aan moed (ondanks de tegenwerking van NZ vaart Zeilmeisje dapper verder).

Het is een vak.
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:21:08 #159
137949 Disana
pi_101371682
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 15:15 schreef svetan het volgende:
@Disana:

Nee.... ik schrijf gewoon wat ik er van denk, wat mijn kennisstnd is en wat de mensen om mij heen ervan denken.
Oké, met een beetje goede wil kun je jouw onwaarheden fantasie noemen: je fantaseert dat er geen zeilmakerijen in Darwin zijn, en je fantaseert over Mercer die een groot man is en nog maar een weekje voor Dekker werkt terwijl de werkelijkheid toch echt is dat

Maar dan nog ben je een fantast die zijn 'feiten' niet verifieert.
pi_101371709
@MrFoureyes

Gedeeltelijk heb je gelijk.... het enige verschil met mijn idee is dat het ernaar uitziet dat Lyall inderdaad privé interesse aan de zeilwereld en de prestaties daarin heeft.
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:28:42 #161
137949 Disana
pi_101371977
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 15:16 schreef MrFoureyes het volgende:

Wat we tot nu toe hebben gezien van Mercer sluit hier precies bij aan: het underdog-gevoel van NZ tegenover Australie (lijkt een beetje op Belgie-Nederland, Portugal-Spanje, Oostenrijk-Duitsland) wordt geprojecteerd op Laura, die zonder financiele steun ("ze heeft alleen haar vader") toch maar dapper helemaal alleen zo'n reis onderneemt. Het beoogde imago van Laura (ondernemend, dapper) wordt toegeschreven aan NZ, om zo een beeld te creeren waarin NZ zich graag wil herkennen. Als dat dan niet werkt (want de aandacht blijft uit, en ze krijgt geen reactie van de NZ regering) grijp je weer terug op het underdog-imago (zelfs NZ laat Zeilmeisje aan haar lot over - ze zijn nog erger dan die Hollanders). Maar met alleen een zielig imago krijg je de massa niet op je hand - dus je koppelt die zieligheid weer aan moed (ondanks de tegenwerking van NZ vaart Zeilmeisje dapper verder).

Het is een vak.
Het patroon is duidelijk, maar maakt dit Mercer geen prutser? Volgens svetan is Mercer een professional

Ik weet niet hoe svetan aan deze wetenschap komt, maar het is in elk geval niet de indruk die Mercer tot dusverre maakt.
pi_101372230
@Disana

Mercer een "prutser"..... kijk maar eens op Mercer's Talent Management" page. Daar zie je een van zijn beschermelingen die een onderscheiding krijgt van de "Governator" (Schwarzenegger; gouverneur van California). Dat heeft hij toch maar voor elkaar geprutst en hij mag die foto zelfs op zijn site publiceren.
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:37:28 #163
137949 Disana
pi_101372334
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 15:34 schreef svetan het volgende:
@Disana

Mercer een "prutser"..... kijk maar eens op Mercer's Talent Management" page. Daar zie je een van zijn beschermelingen die een onderscheiding krijgt van de "Governator" (Schwarzenegger; gouverneur van California). Dat heeft hij toch maar voor elkaar geprutst en hij mag die foto zelfs op zijn site publiceren.
Jij hebt echt een heilig ontzag voor mensen die pretenderen iets te zijn, is het niet? Ik kijk naar wat Mercer tot dusverre, in een hele maand, voor Dekker heeft kunnen bereiken. Dat is drie keer niets. Daarmee is Mercer in mijn ogen veel geschreeuw en weinig wol.
pi_101372983
@Disana

Je hebt een korte termijndenken van een groentehandelaar. Het organiseren van een goede "Wereld PR" kost maanden. Ik denk dat we pas over een week of twee op zijn vroegst iets zinnigs van Mercer zullen horen. Ik vermoed dat hij de tijd dat Laura op de Indische Oceaan onderweg is zal benutten om een "profiel" neer te zetten.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:28:19 #165
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_101374240
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 15:55 schreef svetan het volgende:
@Disana

Je hebt een korte termijndenken van een groentehandelaar. Het organiseren van een goede "Wereld PR" kost maanden. Ik denk dat we pas over een week of twee op zijn vroegst iets zinnigs van Mercer zullen horen. Ik vermoed dat hij de tijd dat Laura op de Indische Oceaan onderweg is zal benutten om een "profiel" neer te zetten.
Ik had toch ook wel verwacht om iets meer over Laura te horen nu Mercer in beeld is maar tot nu toe helemaal niets! Enne sinds wanneer denkt een groentehandelaar op kortetermijn? Een goede handelaar denkt juist vooruit! Voorlopig is Laura nog wel een tijdje in Australie want Guppy moet goed onder handen genomen worden voordat ze de Indische oceaan overgaan en Laura heeft niet van die grote sponsors die Abby en Jessica wel hadden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:30:02 #166
354322 Tide
pi_101374299
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 15:34 schreef svetan het volgende:
@Disana

Ik denk niet dat Mercer een prutser is maar had wel eerder nieuws van zijn kant verwacht.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:40:12 #167
354322 Tide
pi_101374734
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 15:01 schreef Ericr het volgende:
Het product 'Laura' _O- Er is toch helemaal geen product? Misschien nog een keer opdraven in een talkshow, daarna een boek schrijven dat in no time in de ramsj ligt waarna Laura op zoek mag gaan naar andere dombo's die haar feestje willen financieren. Zelfs de ebebofielen zullen afhaken omdat Laura al snel te oud zal worden.
Nee Laura is geen product en wil dat ook niet zijn maar door de belangstelling lijkt het er soms wel op. Daar ontkomen mensen gewoon niet aan als ze in het nieuws terecht komen of ze nou willen of niet. De tegenstanders van haar avontuur treiteren haar kapot op internet en de voorstanders denken vaak dat ze particulier bezit is. Gelukkig ontmoet ze hele fijne mensen onderweg want watersporters onder elkaar zijn solidair en helpen elkaar.
pi_101374853
@Tide:

Groentehandelaren moeten op korte termijn plannen..... zijn handelswaar is seizoen en weer afhankelijk en heeft een heel korte houdbaarheid. Is dus niet negtief bezet maar voor Laura's PR niet geschikt.

Volgens de berichten zal ze haar verjaardag in Australie vieren..... dus gaat ze op zijn vroegst op 21 september weer verder.
pi_101375038
Svetan heeft ineens veel minder last van zijn eigenaardige schrijfstijl en manier van spellen.. Of vergis ik me daarin?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:47:47 #170
354322 Tide
pi_101375061
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:43 schreef svetan het volgende:
@Tide:

Groentehandelaren moeten op korte termijn plannen..... zijn handelswaar is seizoen en weer afhankelijk en heeft een heel korte houdbaarheid. Is dus niet negtief bezet maar voor Laura's PR niet geschikt.

Volgens de berichten zal ze haar verjaardag in Australie vieren..... dus gaat ze op zijn vroegst op 21 september weer verder.
Groentehandelaren herkennen ook snel de rotte appels en die probeert Laura ook te omzeilen. Ja ze viert haar op 20 september haar verjaardag in Australie en dan is haar vader er ook nog bij gelukkig.
pi_101376134
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:30 schreef Tide het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Mercer een prutser is maar had wel eerder nieuws van zijn kant verwacht.
written by Lyall Mercer...

http://www.helium.com/ite(...)g-islamic-terrorists
pi_101376357
Laura wil geen product zijn.. Haar familie wil wel graag een merk van hun weerbarstige (klein)dochter maken. Alleen daar is ze ook weer net te weerbarstig voor. Althans, die indruk heb ik en dat is ook de discrepantie die ik tussen vader en dochter meen te bespeuren.
Hoewel het in de meeste situaties een onmogelijk meisje van haar maakt is het hier ook een zeldzaam positief punt bij haar: ze laat zich niet koeieneren.

Mercer zal zeker wel een merk van haar willen maken. Dat is zijn vak. Een slimme zet van haar familie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:40 schreef Tide het volgende:

[..]

Nee Laura is geen product en wil dat ook niet zijn maar door de belangstelling lijkt het er soms wel op. Daar ontkomen mensen gewoon niet aan als ze in het nieuws terecht komen of ze nou willen of niet. De tegenstanders van haar avontuur treiteren haar kapot op internet en de voorstanders denken vaak dat ze particulier bezit is. Gelukkig ontmoet ze hele fijne mensen onderweg want watersporters onder elkaar zijn solidair en helpen elkaar.
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:02:53 #173
137949 Disana
pi_101377986
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 15:55 schreef svetan het volgende:
@Disana

Hahaha, jij weet ze ook wel te verzinnen. Eerst is Mercer 'nog maar een week bezig' (wat ik heb weerlegd, het is al meer dan een maand, en nu heeft de man 'nog wel een paar maanden nodig'.

Je bent echt niet meer serieus te nemen.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:31:56 #174
340258 MrFoureyes
pi_101378962
Lyall omarmt in ieder geval van ganser harte de denkbeelden van Geert Wilders, als je dat artikel van hem eens doorleest.

Zijn bedrijf is miniscuul klein:

"Mercer Public Relations in Boston, MA is a private company categorized under Public Relations Counselors. Current estimates show this company has an annual revenue of $150,000 and employs a staff of approximately 2" (bron: manta.com)

Volgens hun eigen site zitten ze in Australie met z'n vieren (inclusief Lyall) en daar zou dan deze VS vestiging bijkomen Toch niet echt een organisatie waarvan de persberichten een gemakkelijke entree in de media zullen vinden. Onder hun klanten zitten ook geen wereldnamen. Ik vermoed eigenlijk dat het eerder Laura is die Mercer aan publiciteit moet helpen, dan andersom.

Misschien moet het walteam dit eens goed uitzoeken.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:49:46 #175
354322 Tide
pi_101379630
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 18:31 schreef MrFoureyes het volgende:
Lyall omarmt in ieder geval van ganser harte de denkbeelden van Geert Wilders, als je dat artikel van hem eens doorleest.

Zijn bedrijf is miniscuul klein:

"Mercer Public Relations in Boston, MA is a private company categorized under Public Relations Counselors. Current estimates show this company has an annual revenue of $150,000 and employs a staff of approximately 2" (bron: manta.com)

Volgens hun eigen site zitten ze in Australie met z'n vieren (inclusief Lyall) en daar zou dan deze VS vestiging bijkomen Toch niet echt een organisatie waarvan de persberichten een gemakkelijke entree in de media zullen vinden. Onder hun klanten zitten ook geen wereldnamen. Ik vermoed eigenlijk dat het eerder Laura is die Mercer aan publiciteit moet helpen, dan andersom.

Misschien moet het walteam dit eens goed uitzoeken.
Dat vermoeden had ik ook...
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:56:03 #176
137949 Disana
pi_101379896
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 18:31 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik vermoed eigenlijk dat het eerder Laura is die Mercer aan publiciteit moet helpen, dan andersom.
Ook ik uitte dit vermoeden al. Maar het is de vraag of het Dekkers team kan schelen. Want als het zo is, dan is zijn 'inzet' waarschijnlijk wel gratis.
pi_101380423
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Svetan heeft ineens veel minder last van zijn eigenaardige schrijfstijl en manier van spellen.. Of vergis ik me daarin?
Was mij inderdaad ook opgevallen. Maar komt misschien doordat hij zoveel post. Oefening baart kunst tenslotte.
pi_101380719
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:07 schreef spuitje het volgende:

[..]

Was mij inderdaad ook opgevallen. Maar komt misschien doordat hij zoveel post. Oefening baart kunst tenslotte.
Ik denk het.. als hij nou ook nog het kleineren van anderen, het pochen over zichzelf en de persoonlijke sneren om zichzelf nog groter te maken even vergeet, dan kunnen we heel misschien een zinnig argument destilleren uit de onzinnige beweringen die hij doorgaans doet.
pi_101381275
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik denk het.. als hij nou ook nog het kleineren van anderen, het pochen over zichzelf en de persoonlijke sneren om zichzelf nog groter te maken even vergeet, dan kunnen we heel misschien een zinnig argument destilleren uit de onzinnige beweringen die hij doorgaans doet.
Nu verwacht je wel heel veel ineens. Maar het zou inderdaad fijn zijn!
pi_101381358
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:24 schreef spuitje het volgende:

[..]

Nu verwacht je wel heel veel ineens. Maar het zou inderdaad fijn zijn!
Hij zal toch geen troll zijn? ;)
pi_101381748
quote:
Ik zou eerder trots op een dochter als Laura zijn! Ze doet het toch maar en dat word door de zeilers in de havens ook erkend. Ze hoeft zich er echt niet voor te schamen als mensen geld gaan inzamelen voor een paar zeilen..... en ik vind het gewoon netjes dat ze dit als bijzonderheid in haar blog vermeld. De privé oorlog van Laura met het journaille is bekend en begrijpelijk.
Laura en haar familie hebben zelf de pers gezocht, vergeet dat even niet! Op 13-jarige leeftijd kwam het kind melden dat ze de jongste solozeiler ooit wilde worden. Laura was op dat moment nog veel te jong om te kunnen overzien wat de gevolgen van deze mededeling zouden kunnen zijn, maar vader wist het des te beter! De publiciteit moest ook wel worden gezocht want er moest geld komen voor deze onderneming. Zo eenvoudig is het.
En terwijl Laura helemaal niet van aandacht houdt en een hekel heeft aan journalisten, pa zogenaamd zeer verbaasd is over alle aandacht die er nog steeds is voor Laura ( waar dan, behalve hier?) nemen ze een PR buro in de arm! Als je geen aandacht wilt waarom dat dan?
pi_101381905
En nog iets Svetan: Laura is jarenlang getraind in het alleen zijn. Op 10-jarige leeftijd al weken lang alleen op de friese meren, 1 of 2 jaar later kwamen daar het wad en de noordzee bij. Het hele plan is haar gewoon ingeprent, daarin sta ik volledig achter de moeder! Het was niet Laura's plan, het was vaders plan!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:04:07 #183
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101386108
Wie was het laatst ook al weer die stelde dat het onderwijs in nederland zo hemels is?
http://onderwijs.vkbanen.(...)nderwijs/462187.html
pi_101390375
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:04 schreef Daniel1976 het volgende:
Wie was het laatst ook al weer die stelde dat het onderwijs in nederland zo hemels is?
Dit is geen nieuws hoor. Het is al een aantal jaren bekend dat het nivo van het onderwijs in Nederland is gedaald. Maar is dat een reden om dan maar helemaal geen onderwijs meer te volgen zoals Laura momenteel doet?
En dat het nivo is gedaald wil natuurlijk nog niet zeggen dat het ronduit slecht is!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:41:54 #185
354322 Tide
pi_101395051
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:04 schreef Daniel1976 het volgende:
Het is dat je je papieren nodig hebt en daarom je kinderen of jezelf stimuleert om een opleiding af te maken maar ik persoonlijk vind het onderwijs bar slecht over het algemeen!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:44:55 #186
354322 Tide
pi_101395201
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 22:17 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dit is geen nieuws hoor. Het is al een aantal jaren bekend dat het nivo van het onderwijs in Nederland is gedaald. Maar is dat een reden om dan maar helemaal geen onderwijs meer te volgen zoals Laura momenteel doet?
En dat het nivo is gedaald wil natuurlijk nog niet zeggen dat het ronduit slecht is!
Ik vind het dus wel slecht en het sluit vaak niet aan op de werkelijkheid. Aan de andere kant is ook de werkelijkheid dat je zonder papieren niet ver komt. Wat mensen in de praktijk/in het leven leren wordt niet meer gewaardeerd jammer genoeg...
pi_101396675
Nu er geen media aandacht in Australië is, zit Mercer's taak m.b.t. Laura er denk ik al weer op. Verder is Lyall Mercer vooral druk met z'n eigen PR .
pi_101396808
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 23:44 schreef Tide het volgende:

[..]

Ik vind het dus wel slecht en het sluit vaak niet aan op de werkelijkheid. Aan de andere kant is ook de werkelijkheid dat je zonder papieren niet ver komt. Wat mensen in de praktijk/in het leven leren wordt niet meer gewaardeerd jammer genoeg...
Mijn ervaring is anders, maar goed dat doet helemaal niet ter zake. Wat heeft dit alles met laura te maken?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 00:30:38 #189
354322 Tide
pi_101396961
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 18:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Ook ik uitte dit vermoeden al. Maar het is de vraag of het Dekkers team kan schelen. Want als het zo is, dan is zijn 'inzet' waarschijnlijk wel gratis.
Ik las dat hij ook de PR voor Abby heeft gedaan http://mercerpr.com/index.php?s=au&nid=100465&news_id=28022
pi_101397395
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 00:30 schreef Tide het volgende:

[..]

Ik las dat hij ook de PR voor Abby heeft gedaan http://mercerpr.com/index.php?s=au&nid=100465&news_id=28022
Maar na terugkomst van Abby werd hij ook haar zakelijk manager (optredens, boek, DVD), en daar zal hij waarschijnlijk wel een management fee voor in rekening gebracht hebben.
pi_101405322
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 00:48 schreef wich het volgende:

[..]

Maar na terugkomst van Abby werd hij ook haar zakelijk manager (optredens, boek, DVD), en daar zal hij waarschijnlijk wel een management fee voor in rekening gebracht hebben.
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook niet meer dan normaal. Die man kan tenslotte ook niet van de wind leven.
pi_101405788
Ze zullen wel druk om de onderhandelingstafel zitten, Mercer, pappie en zij.. Althans haar blog is al een paar dagen niet bijgehouden.
  † In Memoriam † woensdag 31 augustus 2011 @ 12:45:13 #193
137949 Disana
pi_101406060
Een criticaster:

Laura Dekker news
Posted on August 25th, 2011 by James Higham

She hasn’t disappeared off the face of the earth – I just lost interest with her attitude to anyone but herself. Abby Sunderland was gracious enough to wish her well yesterday and people are certainly falling over themselves to help her, which is a good thing in that it keeps her safe and sound.

She’s made it across the pacific and is about to reach Darwin, which is quite a feat but not as big a feat as crossing the Indian Ocean the wrong way. That’s going to be a huge test.

Volgens mij waren de beste wensen van Abby ook nog niet gepost:

For those of you following Laura Dekker, it looks like she's dong great! Congrats to her for making it through the Torres Strait in northern Australia!! Laura, keep up the great work, you're doing amazing, and making me insanely jealous with all those pictures of where you've been! Couldn't help smiling at her excitement at making it through the Torres Strait. It reminded me of the feeling of just accomplished something huge to you, crossing another ocean, rounding Cape Horn, that feeling of being on top of the world, like nothing can stop you. They're the best times, the times you live for. :)

Kijk, dat is nou een hartelijke meid. En die criticaster? Die voelt goed aan wat veel users hier ook steeds waarnemen: Dekker is niet hartelijk.
pi_101406737
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:45 schreef Disana het volgende:

Volgens mij waren de beste wensen van Abby ook nog niet gepost:

For those of you following Laura Dekker, it looks like she's dong great! Congrats to her for making it through the Torres Strait in northern Australia!! Laura, keep up the great work, you're doing amazing, and making me insanely jealous with all those pictures of where you've been! Couldn't help smiling at her excitement at making it through the Torres Strait. It reminded me of the feeling of just accomplished something huge to you, crossing another ocean, rounding Cape Horn, that feeling of being on top of the world, like nothing can stop you. They're the best times, the times you live for. :)

Kijk, dat is nou een hartelijke meid. En die criticaster? Die voelt goed aan wat veel users hier ook steeds waarnemen: Dekker is niet hartelijk.
29-8-2011

[...]

To Abby , thank you for your kind words to me [ Abby Sunderland blog of August 23 _ http://soloround.blogspot.com/2011/08/off-to-school.html ] for sailing through the Torres Strait - indeed I had an absolutely high feeling of accomplishment and I hope that you too will have many more such great highs in your life. It was exactly as you wrote: " feeling of being on top of the world…"

Laura

http://www.lauradekker.nl/English/News.html
  woensdag 31 augustus 2011 @ 13:07:13 #195
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101406820
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:05 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

29-8-2011

[...]

To Abby , thank you for your kind words to me [ Abby Sunderland blog of August 23 _ http://soloround.blogspot.com/2011/08/off-to-school.html ] for sailing through the Torres Strait - indeed I had an absolutely high feeling of accomplishment and I hope that you too will have many more such great highs in your life. It was exactly as you wrote: " feeling of being on top of the world…"

Laura

http://www.lauradekker.nl/English/News.html
Das niet de eerste keer dat dit stukje gepost wordt (de vorige keer door mij).
Maar het is inmiddels een algemene bekendheid dat hier selectief gelezen en geïnterpreteerd wordt.
  † In Memoriam † woensdag 31 augustus 2011 @ 13:13:41 #196
137949 Disana
pi_101407080
Huh, ik post de woorden van Abby en iedereen schiet gelijk uit zijn panty? :D

Dat Dekker niet hartelijk is, is algemeen bekend. Denk maar aan de journalist die ze liet wachten om uiteindelijk te melden dat hij geen gesprek met haar kreeg, of het zeilende echtpaar dat bruusk te verstaan kreeg dat ze geen foto van haar mochten maken toen ze er vriendelijk om vroegen. Dekker is vooral toeschietelijk als ze dingen gratis kan krijgen.

Dat ze voor de verandering ook eens even aandacht heeft voor een concurrent, doet daar niets van af. Sowieso zou het me niet verbazen als Mercer haar aangespoord heeft.
pi_101407349
Nog een stukje over Abby...

14-6-2010

Of course I followed the news about Abby and I´m feeling for her. She
already had a major setback due to the broken autopilot and now her
boat is dismasted. Fortunately nothing serious happened to her. I that
Abby can collect enough money to recover her boat or that someone
will save her boat. I can really imagine really well how she must have
felt when she had to leave her boat behind.

Laura

http://www.lauradekker.nl(...)2&Smi=0&STARTPOS=275
pi_101408492
Waarom zou Laura Dekker hartelijk moeten zijn?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_101408856
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:45 schreef OllieA het volgende:
Waarom zou Laura Dekker hartelijk moeten zijn?
Ach, een vriendelijk woord voor al die mensen die haar met geld en goederen en lieve woorden bijstaan moet toch af en toe kunnen?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 13:55:40 #200
340258 MrFoureyes
pi_101408889
Nee, dat is waar - ze heeft het recht om te zijn wie ze is. En dan hebben we het waarschijnlijk over iemand die vlak is in emoties, niet veel behoefte heeft aan menselijk contact, vooral instrumenteel denkt in relaties met anderen, etc. En dat kun je dan wel of niet sympathiek vinden, maar dat is gewoon haar karakter - zo is ze gewoon. Een dergelijke persoonlijkheid kan best van pas komen als je een paar weken alleen op zee zit, je wat kritische situaties voor je kiezen krijgt waarin het niet helpt als je je laat meeslepen door angst, en je steeds weer afscheid moet nemen van je nieuw verworven "vrienden" om dan in de volgende plaats weer opnieuw te beginnen.

Het wordt pas lastig als je een rol moet spelen die je niet ligt: de ster met het warme hart voor haar fans, de vlotte communicator, de boeiende verteller, etc. En helaas voor Laura moet ze wel in die rol stappen, want anders verdient ze niets. Ik voel regelmatig spijt voor haar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')