abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101335695
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:48 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Hier in zuid Duitsland hebben we alleen maar een paar meren en daardoor heel weinig zeilers. Diegenen die op deze meren zeilen hebben meestal kleine (gehuurde) bakjes met standaard afmetingen en zeilen die gewoon nabesteld kunnen worden (zo ook de plaatselijke zeilclub). Voor zeilmakers en handelaren in scheepsbenodigdheden is er hier dus geen droog brood te verdienen. Als je hier wat nodig hebtmoet je toch echt wel 500km naar het zuiden naar de adriatische kust.
En bij jou in de buurt zijn ook geen bedrijven die tenten reparen, maken? Of een goede schoenmaker, gewoon een ouwerwetse? Die kunnen dit soort dingen namelijk vaak ook heel goed! Moet je alleen wel zelf zorgen voor het materiaal.
pi_101335859
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:52 schreef livelink het volgende:
Ja, maar is het nou echt zo moeilijk om even uit je Zuid-Duitse referentiekader te stappen voordat je iemand voor gek verklaart? Je zegt zelf continue dat mensen groter moeten denken dan alleen hun eigen landje, dan moet je dat zelf ook wel doen.
Tja, ik denk ook niet dat ze in Centraal-Frankrijk veel zeilmakerijen hebben, maar denk ook niet dat er veel mensen wonen die daar een zeilboot hebben liggen :P
pi_101337331
Met tentenmakers heb ik hier ook een probleem..... bedrijven die nog wel iets in die richting doen zijn de bedrijven die afdekzeilen voor vrachtauto's en de bouw maken. Bedrijven die hier tenten verkopen zijn meestal vestigingen van bedrijven in Engeland of Frankrijk en reparaties worden opgestuurd.
Echte ouderwetse schoenmakers zijn er hier bijna niet meer en als ze er wel zijn onbetaalbaar. We kennen hier alleen nog "zolenplakkers" in de bouwmarkt of inkoopcentra.

Ook hier is al alles net iets anders als in Nederland :9
pi_101340244
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:42 schreef svetan het volgende:
Met tentenmakers heb ik hier ook een probleem..... bedrijven die nog wel iets in die richting doen zijn de bedrijven die afdekzeilen voor vrachtauto's en de bouw maken. Bedrijven die hier tenten verkopen zijn meestal vestigingen van bedrijven in Engeland of Frankrijk en reparaties worden opgestuurd.
Echte ouderwetse schoenmakers zijn er hier bijna niet meer en als ze er wel zijn onbetaalbaar. We kennen hier alleen nog "zolenplakkers" in de bouwmarkt of inkoopcentra.

Ook hier is al alles net iets anders als in Nederland :9
Geef nu gewoon eens toe dat je het mis had Svetan. Een keer je ongelijk bekennen is helemaal niet erg hoor.
pi_101340412
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:42 schreef svetan het volgende:
Met tentenmakers heb ik hier ook een probleem..... bedrijven die nog wel iets in die richting doen zijn de bedrijven die afdekzeilen voor vrachtauto's en de bouw maken. Bedrijven die hier tenten verkopen zijn meestal vestigingen van bedrijven in Engeland of Frankrijk en reparaties worden opgestuurd.
Echte ouderwetse schoenmakers zijn er hier bijna niet meer en als ze er wel zijn onbetaalbaar. We kennen hier alleen nog "zolenplakkers" in de bouwmarkt of inkoopcentra.

Ook hier is al alles net iets anders als in Nederland :9
Ook in Nederland kan ik je zo een aantal bedrijven noemen waar je terecht kunt voor het laten repareren van tenten of zeilen etc. Maar ja, aangezien er volgens jou niets deugt in Nederland bespaar ik me die moeite maar. Ben wel ontzettend blij dat ik niet woon waar jij woont, wat een achterlijk gebied zeg!
pi_101340571
En o Svetan, ik kan je zo drie schoenmakers noemen binnen een straal van 10 kilometer van het dorp waar wij woonden in Nederland die probleemloos en tegen een hele redelijke vergoeding mijn ene schoen aanpasten. Bovendien repareerden ze ook paardensport artikelen. En ze doen dat nog steeds, echte vaklui zijn het!
Echt een achterlijk land dat Nederland. Maar zal ik je wat zeggen? Ik ben er trots op!
pi_101340580
Ondertussen in het achterlijke Nederland : http://zeilen-zeilmakerijen.startpagina.nl/

Hoef je nooit verder enkele tientallen kilometers te rijden dus, maar goed het gras is elders waarschijnlijk toch groener.
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:00:45 #108
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_101342778
Niet zo zeuren: Golddicker stopt die genua en dat grootzeil gewoon in zijn koffer, veel gemakkelijker dan al dat gedoe bij de douane. Overbagage kost per kilo 1 procent van het hoogste passagierstarief, dus ik schat dat hij op zo'n 5 tot 10 mille uitkomt. Doneren maar!
pi_101343277
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:16 schreef Ericr het volgende:
Ondertussen in het achterlijke Nederland : http://zeilen-zeilmakerijen.startpagina.nl/

Hoef je nooit verder enkele tientallen kilometers te rijden dus, maar goed het gras is elders waarschijnlijk toch groener.
Je hebt gelijk hoor, tenslotte is Nederland een watersportland!
Maar daar ging het in feite niet om, het ging erom dat Svetan beweerde dat er in Darwin wel geen bedrijf zou zijn dat de zeilen voor de boot van Laura zou kunnen leveren/maken.
Toen Svetan geconfronteerd werd met het gegeven dat er in Darwin wel degelijk bedrijven zijn op watersportgebied begon hij erover dat hij in de rimboe van Duitsland geen zeil kon krijgen voor, zoals hij het noemde, zijn notedopje. Maar wat dat met Darwin te maken heeft, heeft hij dus nog steeds niet uitgelegd! En ik denk ook niet dat hij dat gaat doen.
pi_101343353
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:00 schreef MrFoureyes het volgende:
Niet zo zeuren: Golddicker stopt die genua en dat grootzeil gewoon in zijn koffer, veel gemakkelijker dan al dat gedoe bij de douane. Overbagage kost per kilo 1 procent van het hoogste passagierstarief, dus ik schat dat hij op zo'n 5 tot 10 mille uitkomt. Doneren maar!
Hij moet volgens Svetan ook nog een reserve voor elk mee nemen he, dus dan kom je op het dubbele! :P
pi_101345048
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:49 schreef svetan het volgende:
Ik heb zo'n idee dat Laura iets te vroeg in Darwin is aangekomen en nog moet wachten op een plekje op de werf waar Guppyuit het water kan. Bovendien is het voor Laura zelf wel even goed dat ze even een paar dagen rust heeft en andere dingen kan doen na de laatste oversteek.

:( De eerste stemmen gaan hier alweer op dat ze bezig is feest te vieren..... Lieve, domme mensen jullie vergeten wel even dat Laura de afgelopen weken zeven dagen per week en 24 uur per dag bezig geweest is met zeilen. Naast slapen is er nu weer een weekje tijd om leuke dingen te doen voordat het werk aan Guppy en de voorbereidingen voor het volgende traject weer "werkdagen" van meer dan 8 uur gaan opleveren.

Vooral al besloten wordt de lange route via de kaap te kiezen is er heel wat extra (reserve) uitrusting nodig.
Als voorbeeld: De zeilen waren, hoewel er niet veel extreem weer was, op de helft reeds totaal versleten. Als de lange route gevolgd word is Laura echter nog lang niet op de helft!
Niet alleen komt hier de omronding van de Kaap bij maar ook twee oversteken over de atlantische oceaan. In beide gevallen moet men er mee rekenen dat de zeilen door zwaar weer sterk belast worden. Dus een reserve setje is hier noodzakelijk evenals vervanging van alle onderdelen die aan slijttage onderhevig zijn. Dit is vooral belangrijk omdat de overtocht over de zuidelijke atlantische oceaan toch al snel meer dan 3 weken duurt zonder dat er land in de buurt is om eventuele schade te kunnen repareren.

Als Laura de lange route kiest en haar kringetje op de Cap Verdes voltooit heeft ze in iedergeval het record van de, wat afgelegde afstand betreft, langste recordpoging op haar leeftijd. Ze is dan drie keer de atlantische oceaan overgestoken wat op zichzelf ook al een record is op haar leeftijd.

Voor mij is nog altijd de vraag wat het grotere risico is.... met piraten te knuffelen of een darmspoeling van Neptunis te krijgen :?
_O_ svetan

Wederom een indrukwekkende oversteek van Laura Dekker, het zeilmeisje.
Ik heb nu ook maar eens het reisverslag van Henk Oosterwijk gelezen. Dat is wel een stukje uitgebreider, het zal ook wel te maken hebben met een stukje levenservaring. Laura schrijft echt als een dagelijks internetblog, terwijl Henk de hele reis (etappe) beschrijft en daar één stuk van maakt. Het is goed dat er een wijze, iets oudere man in de buurt van Laura is, maar desondanks, Laura is sneller en komt dus altijd alleen op haar bestemming aan.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_101345886
Waarom al dat gezeur over zeilen? Ze heeft toch ook een motor.
pi_101346587
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom al dat gezeur over zeilen? Ze heeft toch ook een motor.
Omdat zeilen veel sneller gaat dan op de motort, bovendien is zeilen romantisch O+ je laten voortduwen door de wind, vroeger was er geen andere manier (behalve roeislaven dan).
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:13:37 #114
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101347185
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:04 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Omdat zeilen veel sneller gaat dan op de motort, bovendien is zeilen romantisch O+ je laten voortduwen door de wind, vroeger was er geen andere manier (behalve roeislaven dan).
Bovendien maakt een motor herrie en dat is ook niet zo fijn. Zeilen is fijner.
pi_101350499
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom al dat gezeur over zeilen? Ze heeft toch ook een motor.
twee zelfs :Y
pi_101351862
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:07 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

In welke eeuw leef jij? Zeilmakerijen waren er in de havens toen de grote vaart nog met zeilschepen onderweg was maar nu slechts nog in gebieden waar watersport een grote bron van inkomsten is. Twee jaar geleden heb ik geprobeerd een nieuw zeiltje voor mijn notedopje te krijgen.... en de dichtsbijzijnde mogelijk was het om het in Slovenia of Croatia te laten maken..... dus meer dan 500km van mijn bed.
Ik bedoelde natuurlijk dat er in jachthavens waar veel pleziervaartuigen liggen, ook faciliteiten voor onderhoud aanwezig zijn.
Ik heb het uiteraard niet over de grote vaart. Iedereen weet dat vrachtschepen niet meer zeilen. Dat heeft ook niets met de onderneming van Laura te maken.
Dat lijkt me toch volkomen duidelijk. Vanwaar dan die persoonlijke sneer?
En komt het echt niet bij je op dat een grote hoeveelheid materiaal meenemen per vliegtuig vrijwel onmogelijk, of in ieder geval totaal onpractisch is?
Als bereisd persoon, als man van de wereld met zeilervaring en een technische opleiding moet dat toch volkomen duidelijk zijn?
Soms volg ik je echt niet hoor. Dat je een verklaard voorstander bent van dit soort ondernemingen is een te respecteren standpunt, maar lijkt wel erg veel op domweg trollen.
pi_101355099
@Enneacanthus_Obesus

Tegenwoordig is vrachtverkeer per vliegtuig iets heel normaals. Op de vracht terminal vn het plaatselijk vliegveld hier kan men dagelijks zien hoeveel electronica er uit Azie aankomt en dat er voor de terugweg vaak zelfs auto's worden meegenomen. Als je je er in verdiept vind je de gekste dingen! Bijvoorbeeld snijbloemen transport vanuit Africa aarbij je dan te horen krijgt dat mer dan 80% van de rozen en orchideen voor de duitse markt dagelijks vers per vliegtuig aankomen.
Je mag de prijzen van dit vrachtgoed natuurlijk niet verwisselen met wt je als normale passagier/ tourist voor wat extra bagage betaald. Zo is het voor de firma waarvoor ik werk bv goedkoper elektronica per vliegtuig naar Toulouse te verzenden dan per vrachtwagen.
pi_101356554
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:25 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Tegenwoordig is vrachtverkeer per vliegtuig iets heel normaals. Op de vracht terminal vn het plaatselijk vliegveld hier kan men dagelijks zien hoeveel electronica er uit Azie aankomt en dat er voor de terugweg vaak zelfs auto's worden meegenomen. Als je je er in verdiept vind je de gekste dingen! Bijvoorbeeld snijbloemen transport vanuit Africa aarbij je dan te horen krijgt dat mer dan 80% van de rozen en orchideen voor de duitse markt dagelijks vers per vliegtuig aankomen.
Je mag de prijzen van dit vrachtgoed natuurlijk niet verwisselen met wt je als normale passagier/ tourist voor wat extra bagage betaald. Zo is het voor de firma waarvoor ik werk bv goedkoper elektronica per vliegtuig naar Toulouse te verzenden dan per vrachtwagen.
Maar wat heeft dat alles nu te maken met een paar zeilen voor Laura's boot???
pi_101356845
De meeste wat grotere zeilmakerijen laten afgezien van maatwerk, veel zeilen in lagelonenlanden maken, dus die zeilen vliegen ook de wereld over (per DHL e.d).

In Darwin zelf is denk ik maar één zeilmakerij (Seafleet Marine/Layline sails) die lokaal nieuwe zeilen kan maken.

De Jeanneau Gin Fizz Ketch is een niet veel voorkomende boottype, en gezien de leeftijd (iets van 34 jaar) van de boot is mischien in de loop van tijd e.e.a. verandert aan de tuigage. Het veiligste voor Laura is of de zeilen weer bij Zwaan Sails (die de exacte maatvoering weet) te laten maken of bij Seafleet (die de boel netjes kan opmeten). Bij de zeilen elders laten maken loop je een risico dat e.e.a. niet in 1x past.

Om binnen een week of drie een nieuwe set zeilen (kost iets van 4000-5000 euro) binnen te krijgen wordt evengoed een hele toer.
pi_101360384
dus nu chartered hij een vrachtvliegtuig?
Natuurlijk weet ik dat vooral bederfelijke waar ook wel per vliegtuig wordt vervoerd.

quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:25 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Tegenwoordig is vrachtverkeer per vliegtuig iets heel normaals. Op de vracht terminal vn het plaatselijk vliegveld hier kan men dagelijks zien hoeveel electronica er uit Azie aankomt en dat er voor de terugweg vaak zelfs auto's worden meegenomen. Als je je er in verdiept vind je de gekste dingen! Bijvoorbeeld snijbloemen transport vanuit Africa aarbij je dan te horen krijgt dat mer dan 80% van de rozen en orchideen voor de duitse markt dagelijks vers per vliegtuig aankomen.
Je mag de prijzen van dit vrachtgoed natuurlijk niet verwisselen met wt je als normale passagier/ tourist voor wat extra bagage betaald. Zo is het voor de firma waarvoor ik werk bv goedkoper elektronica per vliegtuig naar Toulouse te verzenden dan per vrachtwagen.
pi_101360390
Dat dit allemaal nog bezig is. We zouden dit eigenlijk niet moeten willen met zijn allen.
pi_101361073
wij genereren meer publiciteit dan Mercer, geloof ik. Tja, moeten we dat willen? Mss moeten we de firma Dick, Dick & Riek maar een rekening sturen.
Als ze royaal zijn krijgen ze een persoonlijk bedankje.
pi_101361780
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
wij genereren meer publiciteit dan Mercer, geloof ik. Tja, moeten we dat willen? Mss moeten we de firma Dick, Dick & Riek maar een rekening sturen.
Als ze royaal zijn krijgen ze een persoonlijk bedankje.
Net even op de site van meneer Mercer gekeken, maar nog steeds niets over de aanwezigheid van Laura in Darwin of haar eervolle tweede plaats in de zeilwedstrijd.
pi_101362259
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:18 schreef spuitje het volgende:

[..]

Net even op de site van meneer Mercer gekeken, maar nog steeds niets over de aanwezigheid van Laura in Darwin of haar eervolle tweede plaats in de zeilwedstrijd.
Moeten we daaruit concluderen dat Mercer de benen heeft genomen? Vindt hij Laura een hopeloos geval? Of betalen de Dekkers zijn diensten niet? Of heeft papa alweer ruzie gemaakt?
Is haar imago niet meer te redden? Of wilde Laura geen mediapoppetje worden?
pi_101362475
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Moeten we daaruit concluderen dat Mercer de benen heeft genomen? Vindt hij Laura een hopeloos geval? Of betalen de Dekkers zijn diensten niet? Of heeft papa alweer ruzie gemaakt?
Is haar imago niet meer te redden? Of wilde Laura geen mediapoppetje worden?
Voor de antwoorden op al die vragen moet je bij de Dekkers zijn of bij meneer Mercer :) Maar beetje vreemd is het allemaal wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')