En bij jou in de buurt zijn ook geen bedrijven die tenten reparen, maken? Of een goede schoenmaker, gewoon een ouwerwetse? Die kunnen dit soort dingen namelijk vaak ook heel goed! Moet je alleen wel zelf zorgen voor het materiaal.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:48 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Hier in zuid Duitsland hebben we alleen maar een paar meren en daardoor heel weinig zeilers. Diegenen die op deze meren zeilen hebben meestal kleine (gehuurde) bakjes met standaard afmetingen en zeilen die gewoon nabesteld kunnen worden (zo ook de plaatselijke zeilclub). Voor zeilmakers en handelaren in scheepsbenodigdheden is er hier dus geen droog brood te verdienen. Als je hier wat nodig hebtmoet je toch echt wel 500km naar het zuiden naar de adriatische kust.
Tja, ik denk ook niet dat ze in Centraal-Frankrijk veel zeilmakerijen hebben, maar denk ook niet dat er veel mensen wonen die daar een zeilboot hebben liggenquote:Op maandag 29 augustus 2011 16:52 schreef livelink het volgende:
Ja, maar is het nou echt zo moeilijk om even uit je Zuid-Duitse referentiekader te stappen voordat je iemand voor gek verklaart? Je zegt zelf continue dat mensen groter moeten denken dan alleen hun eigen landje, dan moet je dat zelf ook wel doen.
Geef nu gewoon eens toe dat je het mis had Svetan. Een keer je ongelijk bekennen is helemaal niet erg hoor.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:42 schreef svetan het volgende:
Met tentenmakers heb ik hier ook een probleem..... bedrijven die nog wel iets in die richting doen zijn de bedrijven die afdekzeilen voor vrachtauto's en de bouw maken. Bedrijven die hier tenten verkopen zijn meestal vestigingen van bedrijven in Engeland of Frankrijk en reparaties worden opgestuurd.
Echte ouderwetse schoenmakers zijn er hier bijna niet meer en als ze er wel zijn onbetaalbaar. We kennen hier alleen nog "zolenplakkers" in de bouwmarkt of inkoopcentra.
Ook hier is al alles net iets anders als in Nederland
Ook in Nederland kan ik je zo een aantal bedrijven noemen waar je terecht kunt voor het laten repareren van tenten of zeilen etc. Maar ja, aangezien er volgens jou niets deugt in Nederland bespaar ik me die moeite maar. Ben wel ontzettend blij dat ik niet woon waar jij woont, wat een achterlijk gebied zeg!quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:42 schreef svetan het volgende:
Met tentenmakers heb ik hier ook een probleem..... bedrijven die nog wel iets in die richting doen zijn de bedrijven die afdekzeilen voor vrachtauto's en de bouw maken. Bedrijven die hier tenten verkopen zijn meestal vestigingen van bedrijven in Engeland of Frankrijk en reparaties worden opgestuurd.
Echte ouderwetse schoenmakers zijn er hier bijna niet meer en als ze er wel zijn onbetaalbaar. We kennen hier alleen nog "zolenplakkers" in de bouwmarkt of inkoopcentra.
Ook hier is al alles net iets anders als in Nederland
Je hebt gelijk hoor, tenslotte is Nederland een watersportland!quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:16 schreef Ericr het volgende:
Ondertussen in het achterlijke Nederland : http://zeilen-zeilmakerijen.startpagina.nl/
Hoef je nooit verder enkele tientallen kilometers te rijden dus, maar goed het gras is elders waarschijnlijk toch groener.
Hij moet volgens Svetan ook nog een reserve voor elk mee nemen he, dus dan kom je op het dubbele!quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:00 schreef MrFoureyes het volgende:
Niet zo zeuren: Golddicker stopt die genua en dat grootzeil gewoon in zijn koffer, veel gemakkelijker dan al dat gedoe bij de douane. Overbagage kost per kilo 1 procent van het hoogste passagierstarief, dus ik schat dat hij op zo'n 5 tot 10 mille uitkomt. Doneren maar!
quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:49 schreef svetan het volgende:
Ik heb zo'n idee dat Laura iets te vroeg in Darwin is aangekomen en nog moet wachten op een plekje op de werf waar Guppyuit het water kan. Bovendien is het voor Laura zelf wel even goed dat ze even een paar dagen rust heeft en andere dingen kan doen na de laatste oversteek.
De eerste stemmen gaan hier alweer op dat ze bezig is feest te vieren..... Lieve, domme mensen jullie vergeten wel even dat Laura de afgelopen weken zeven dagen per week en 24 uur per dag bezig geweest is met zeilen. Naast slapen is er nu weer een weekje tijd om leuke dingen te doen voordat het werk aan Guppy en de voorbereidingen voor het volgende traject weer "werkdagen" van meer dan 8 uur gaan opleveren.
Vooral al besloten wordt de lange route via de kaap te kiezen is er heel wat extra (reserve) uitrusting nodig.
Als voorbeeld: De zeilen waren, hoewel er niet veel extreem weer was, op de helft reeds totaal versleten. Als de lange route gevolgd word is Laura echter nog lang niet op de helft!
Niet alleen komt hier de omronding van de Kaap bij maar ook twee oversteken over de atlantische oceaan. In beide gevallen moet men er mee rekenen dat de zeilen door zwaar weer sterk belast worden. Dus een reserve setje is hier noodzakelijk evenals vervanging van alle onderdelen die aan slijttage onderhevig zijn. Dit is vooral belangrijk omdat de overtocht over de zuidelijke atlantische oceaan toch al snel meer dan 3 weken duurt zonder dat er land in de buurt is om eventuele schade te kunnen repareren.
Als Laura de lange route kiest en haar kringetje op de Cap Verdes voltooit heeft ze in iedergeval het record van de, wat afgelegde afstand betreft, langste recordpoging op haar leeftijd. Ze is dan drie keer de atlantische oceaan overgestoken wat op zichzelf ook al een record is op haar leeftijd.
Voor mij is nog altijd de vraag wat het grotere risico is.... met piraten te knuffelen of een darmspoeling van Neptunis te krijgen
Omdat zeilen veel sneller gaat dan op de motort, bovendien is zeilen romantischquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom al dat gezeur over zeilen? Ze heeft toch ook een motor.
Bovendien maakt een motor herrie en dat is ook niet zo fijn. Zeilen is fijner.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:04 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Omdat zeilen veel sneller gaat dan op de motort, bovendien is zeilen romantischje laten voortduwen door de wind, vroeger was er geen andere manier (behalve roeislaven dan).
twee zelfsquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom al dat gezeur over zeilen? Ze heeft toch ook een motor.
Ik bedoelde natuurlijk dat er in jachthavens waar veel pleziervaartuigen liggen, ook faciliteiten voor onderhoud aanwezig zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:07 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
In welke eeuw leef jij? Zeilmakerijen waren er in de havens toen de grote vaart nog met zeilschepen onderweg was maar nu slechts nog in gebieden waar watersport een grote bron van inkomsten is. Twee jaar geleden heb ik geprobeerd een nieuw zeiltje voor mijn notedopje te krijgen.... en de dichtsbijzijnde mogelijk was het om het in Slovenia of Croatia te laten maken..... dus meer dan 500km van mijn bed.
Maar wat heeft dat alles nu te maken met een paar zeilen voor Laura's boot???quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:25 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Tegenwoordig is vrachtverkeer per vliegtuig iets heel normaals. Op de vracht terminal vn het plaatselijk vliegveld hier kan men dagelijks zien hoeveel electronica er uit Azie aankomt en dat er voor de terugweg vaak zelfs auto's worden meegenomen. Als je je er in verdiept vind je de gekste dingen! Bijvoorbeeld snijbloemen transport vanuit Africa aarbij je dan te horen krijgt dat mer dan 80% van de rozen en orchideen voor de duitse markt dagelijks vers per vliegtuig aankomen.
Je mag de prijzen van dit vrachtgoed natuurlijk niet verwisselen met wt je als normale passagier/ tourist voor wat extra bagage betaald. Zo is het voor de firma waarvoor ik werk bv goedkoper elektronica per vliegtuig naar Toulouse te verzenden dan per vrachtwagen.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:25 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Tegenwoordig is vrachtverkeer per vliegtuig iets heel normaals. Op de vracht terminal vn het plaatselijk vliegveld hier kan men dagelijks zien hoeveel electronica er uit Azie aankomt en dat er voor de terugweg vaak zelfs auto's worden meegenomen. Als je je er in verdiept vind je de gekste dingen! Bijvoorbeeld snijbloemen transport vanuit Africa aarbij je dan te horen krijgt dat mer dan 80% van de rozen en orchideen voor de duitse markt dagelijks vers per vliegtuig aankomen.
Je mag de prijzen van dit vrachtgoed natuurlijk niet verwisselen met wt je als normale passagier/ tourist voor wat extra bagage betaald. Zo is het voor de firma waarvoor ik werk bv goedkoper elektronica per vliegtuig naar Toulouse te verzenden dan per vrachtwagen.
Net even op de site van meneer Mercer gekeken, maar nog steeds niets over de aanwezigheid van Laura in Darwin of haar eervolle tweede plaats in de zeilwedstrijd.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
wij genereren meer publiciteit dan Mercer, geloof ik. Tja, moeten we dat willen? Mss moeten we de firma Dick, Dick & Riek maar een rekening sturen.
Als ze royaal zijn krijgen ze een persoonlijk bedankje.
Moeten we daaruit concluderen dat Mercer de benen heeft genomen? Vindt hij Laura een hopeloos geval? Of betalen de Dekkers zijn diensten niet? Of heeft papa alweer ruzie gemaakt?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:18 schreef spuitje het volgende:
[..]
Net even op de site van meneer Mercer gekeken, maar nog steeds niets over de aanwezigheid van Laura in Darwin of haar eervolle tweede plaats in de zeilwedstrijd.
Voor de antwoorden op al die vragen moet je bij de Dekkers zijn of bij meneer Mercerquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Moeten we daaruit concluderen dat Mercer de benen heeft genomen? Vindt hij Laura een hopeloos geval? Of betalen de Dekkers zijn diensten niet? Of heeft papa alweer ruzie gemaakt?
Is haar imago niet meer te redden? Of wilde Laura geen mediapoppetje worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |