Ik heb het net helemaal gelezen en vond het toch wel een heel stuk leuker dan die weblogjes van Laura die meestal niet veel verder komen dan: "het is hier heel mooi en de mensen zijn erg aardig. Gisteravond een beachtparty en vanavond ben ik uitgenodigd op een groot jacht".quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is idd. iemand die heel goed in zijn eentje vakantie kan vieren
En wat een verslag.. ik heb het vluchtig doorgelezen, maar het is van een heel ander kaliber dan dat van Laura. Zij schrijft vrij weinig over plaatselijke culturen en gebruiken (zoals die het gebruik van kava omringen) en vrij veel over feestjes en 'vrienden' die van alles voor haar doen.. Bij Henk heb ik meer het gevoel dat ik zijn avontuur meebeleef.
Dat mis ik bij Laura, dat is wel jammer.
Wat dat betreft kunnen sponsors beter in Henk gaan investeren..
Dat weet ik nog zo net niet, want Dekker komt nooit erg mededeelzaam over en wat er niet in zit, haal je er ook niet uit. Bovendien vraag ik me onderhand af waar die Mercer nou precies mee bezig is, want ik merk niets van zijn activiteiten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:20 schreef livelink het volgende:
Die verslagen van Henk zijn inderdaad leuk om te lezen. De laatste tijd iets te veel op Laura gericht, vind ik.
Ik denk dat als Laura leuk en enthousiast over haar reis zou schrijven, ze veel meer fans zou hebben.
Daar zou die Mercer misschien nog wel een goede invloed op kunnen uitoefenen.
Ik las ergens dat Laura er niet zo heel dol op is, het bijhouden van haar weblog en dat het daarom des te knapper is dat ze het toch doet!quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo net niet, want Dekker komt nooit erg mededeelzaam over en wat er niet in zit, haal je er ook niet uit. Bovendien vraag ik me onderhand af waar die Mercer nou precies mee bezig is, want ik merk niets van zijn activiteiten.
Henk is pas gisteren, eind van de middag (lokale tijd), in Darwin aangekomen en ligt nu ook in de Fannie Bay voor anker.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Terwijl hij allang aangekomen moet zijn. Maar ja, nieuwe mensen, nieuwe gratis feesten, meer bedelkansen. Ik vond een oud verslag van hem dat ik nog niet gepost had gezien:
http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen/reisverslag20110.pdf
Best veel over Dekker. Die man geniet wel van zijn reis, hij weet er ook veel over te schrijven.
Mss. kunnen de Dekkers hem niet meer betalen, misschien heeft pappie ruzie gemaakt over de prijs en de tegenprestatie, misschien heeft Mercer door dat Laura een hopeloos geval is en er geen eer te behalen valt aan het promoten van een vakantieganger en spijbelaar die doet alsof ze met iets bijzonders bezig is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo net niet, want Dekker komt nooit erg mededeelzaam over en wat er niet in zit, haal je er ook niet uit. Bovendien vraag ik me onderhand af waar die Mercer nou precies mee bezig is, want ik merk niets van zijn activiteiten.
Ah, dankjewel. Hoe weet je dat trouwens? Hij lag volgens Dekker maar 85 mijl achter op haar, dan heeft hij er lang over gedaan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:18 schreef wich het volgende:
[..]
Henk is pas gisteren, eind van de middag (lokale tijd), in Darwin aangekomen en ligt nu ook in de Fannie Bay voor anker.
Kijk, daar heb ik tenminste wat aanquote:Op zondag 28 augustus 2011 14:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ergens in Friesland volgens mij, dacht Franeker.
Henk zet z'n locatie ook dagelijks op het internet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, dankjewel. Hoe weet je dat trouwens? Hij lag volgens Dekker maar 85 mijl achter op haar, dan heeft hij er lang over gedaan.
Goh, ze ligt voor de kust van Darwinquote:Op zondag 28 augustus 2011 20:16 schreef svetan het volgende:
Laura's locatie is ook dagelijks op internet te vinden.... huidige locatie:
12°25'36.37"S / 130°49'57.57"E
Ik krijg steeds meer het gevoel dat haar fans haar allang niet meer boeien. Foto's van plaatsen die ze bezoekt verschijnen ook allang niet meer. Uit het verslag van Henk kom je meer over haar te weten dan van haar zelf en dat is toch jammer.quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:17 schreef livelink het volgende:
Ik hoop niet dat we weer twee weken verhaaltjes krijgen over leuke feestjes. Laat het landenteam eens aan het woord. Beschrijf wat er allemaal aan Guppy moet worden vervangen en opgeknapt. Spreek over de twijfels en de overwegingen voor het bepalen van de route. Dat vind ik nou interessant. Ik heb lang geprobeerd het positief te blijven bekijken, maar ik word zo langzamerhand doodziek van al die nietszeggende blogjes.
En als ze denkt dat ze alles moet bewaren voor het 'grote boek', dan heeft ze het mis. Mensen die vanuit haar blog geinteresseerd raken zullen denk ik sneller het boek kopen.
Kennelijk wordt ze inderdaad genegeerd door de media in Australie. Ik begrijp ook niet waarom Mercer de afgelopen tijd alleen maar bezig was met het bashen van Nieuw-Zeeland in plaats van met de aankomst in Australie. En nu hoor je helemaal niks meer van Mercer. Vreemd hoor.quote:Graham Mewburn27-08-2011
Hi Laura I can't believe the media are ignoring you. I rang channel 9 news this morning and asked why? They said they would look into it. I am ashamed that our country is ignoring you, but be assured there are many like me who hold you in the highest respect for your achievments. cheers Gray
Jawel, maar dan raakt ze misschien overstuur?quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:57 schreef livelink het volgende:
Tja, maar wat wil je ook als je gastenboek vol staat met lovende woorden over je blog.
Er zijn mensen die letterlijk schrijven dat haar blog leest als een spannend avonturenboek. Laura krijgt toch een totaal verknipt beeld van de realiteit. In haar gastenboek worden alleen maar de meest overdreven complimentjes geplaatst, aan land wordt ze gefeteerd. Weet het team van Laura niet dat het ook gezond is om af en toe kritiek te krijgen?
Het team (nou ja, vooral haar vader en opa en oma, volgens mij) wil vooral Laura promoten als product, Ze zoeken sponsors, donateurs, publiciteit, maken een boek, er komt een docu, whatever..quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:57 schreef livelink het volgende:
Tja, maar wat wil je ook als je gastenboek vol staat met lovende woorden over je blog.
Er zijn mensen die letterlijk schrijven dat haar blog leest als een spannend avonturenboek. Laura krijgt toch een totaal verknipt beeld van de realiteit. In haar gastenboek worden alleen maar de meest overdreven complimentjes geplaatst, aan land wordt ze gefeteerd. Weet het team van Laura niet dat het ook gezond is om af en toe kritiek te krijgen?
Ik denk integendeel dat wat realistische kritiek juist heel goed voor Dekker zou zijn. Zoals het nu is wordt ze alleen maar geprezen en beloond, terwijl ze zich door de buitenwereld laat betalen, vakantie viert, liegt over een record, en naar alle waarschijnlijkheid niet met school bezig is. Over een paar jaar komen de verwachtingen die daardoor ontstaan, bedrogen uit.quote:Op maandag 29 augustus 2011 10:53 schreef livelink het volgende:
Voor mij hoeft Laura die kritiek ook allemaal niet te horen te krijgen. Sterker nog, dat lijkt me vrij schadelijk voor haar.
Maar waarom geen kritiek van volgers? Als je schrijft, kun je reacties verwachten. Op haar blog worden alleen positieve reacties doorgelaten, waardoor het kind een vertekend beeld van haar 'prestaties' krijgt.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:22 schreef livelink het volgende:
Die realistische kritiek moet dan wel vanuit haar eigen omgeving komen. Dus van de ouders of van het zeilwereldje of van Henk of zo. Als dat soort mensen alles wat ze doet alleen maar geweldig vindt, dan lijkt me dat vrij schadelijk. Maar ja, wellicht gebeurt dat ook wel.
Maar het ontbreken van (zelf)kritiek zorgt juist voor een topic als dit.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:43 schreef livelink het volgende:
Ik zou mijn kind niet moedwillig blootstellen aan de kritiek op internet. Als volwassene moet je al sterk in je schoenen staan om daar mee om te kunnen gaan.
En laten we wel wezen, je zult ook het gastenboek moeten modereren, want sommige mensen zijn zo hard en ongenuanceerd en persoonlijk in hun kritiek. Maar als ik de moderator van haar gastenboek was zou ik net zo hard modereren op sommige adoratie-berichtjes. Het is jammer dat ze maar één kant op lijken te filteren. Er staan ook genoeg goede reacties in haar gastenboek, maar sommige
En ze trekken zich die kritiek soms ook wel aan en doen er iets mee. Alleen zullen ze dat nooit toegeven.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar het ontbreken van (zelf)kritiek zorgt juist voor een topic als dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |