abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101294537
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is idd. iemand die heel goed in zijn eentje vakantie kan vieren :)
En wat een verslag.. ik heb het vluchtig doorgelezen, maar het is van een heel ander kaliber dan dat van Laura. Zij schrijft vrij weinig over plaatselijke culturen en gebruiken (zoals die het gebruik van kava omringen) en vrij veel over feestjes en 'vrienden' die van alles voor haar doen.. Bij Henk heb ik meer het gevoel dat ik zijn avontuur meebeleef.
Dat mis ik bij Laura, dat is wel jammer.
Wat dat betreft kunnen sponsors beter in Henk gaan investeren..
Ik heb het net helemaal gelezen en vond het toch wel een heel stuk leuker dan die weblogjes van Laura die meestal niet veel verder komen dan: "het is hier heel mooi en de mensen zijn erg aardig. Gisteravond een beachtparty en vanavond ben ik uitgenodigd op een groot jacht".
En ondanks het feit dat er wordt ontkend dat er een volgboot is vind ik toch dat Henk opvallend veel in de buurt van Laura is :) En zo de plannen nu zijn voorlopig ook zal blijven.
Nou ja, misschien niet verkeerd dat een volwassene die puber wat in de gaten houdt.
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:20:59 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_101297142
Die verslagen van Henk zijn inderdaad leuk om te lezen. De laatste tijd iets te veel op Laura gericht, vind ik.
Ik denk dat als Laura leuk en enthousiast over haar reis zou schrijven, ze veel meer fans zou hebben.
Daar zou die Mercer misschien nog wel een goede invloed op kunnen uitoefenen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zondag 28 augustus 2011 @ 18:50:50 #53
137949 Disana
pi_101298234
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:20 schreef livelink het volgende:
Die verslagen van Henk zijn inderdaad leuk om te lezen. De laatste tijd iets te veel op Laura gericht, vind ik.
Ik denk dat als Laura leuk en enthousiast over haar reis zou schrijven, ze veel meer fans zou hebben.
Daar zou die Mercer misschien nog wel een goede invloed op kunnen uitoefenen.
Dat weet ik nog zo net niet, want Dekker komt nooit erg mededeelzaam over en wat er niet in zit, haal je er ook niet uit. Bovendien vraag ik me onderhand af waar die Mercer nou precies mee bezig is, want ik merk niets van zijn activiteiten.
pi_101299042
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat weet ik nog zo net niet, want Dekker komt nooit erg mededeelzaam over en wat er niet in zit, haal je er ook niet uit. Bovendien vraag ik me onderhand af waar die Mercer nou precies mee bezig is, want ik merk niets van zijn activiteiten.
Ik las ergens dat Laura er niet zo heel dol op is, het bijhouden van haar weblog en dat het daarom des te knapper is dat ze het toch doet!
Ja, ze zal wel moeten wil ze geld binnen halen.
En wat de taak van meneer Mercer is ben ik ook nog niet achter. Ik dacht het promoten van jonge talenten. Maar aan zijn activiteiten zal ongetwijfeld en terecht een prijskaartje hangen en ik denk dat het afhangt van het budget van Laura hoeveel tijd en energie hij in haar investeert.
pi_101299366
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 15:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Terwijl hij allang aangekomen moet zijn. Maar ja, nieuwe mensen, nieuwe gratis feesten, meer bedelkansen. Ik vond een oud verslag van hem dat ik nog niet gepost had gezien:

http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen/reisverslag20110.pdf

Best veel over Dekker. Die man geniet wel van zijn reis, hij weet er ook veel over te schrijven.
Henk is pas gisteren, eind van de middag (lokale tijd), in Darwin aangekomen en ligt nu ook in de Fannie Bay voor anker.
pi_101299704
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Mss. kunnen de Dekkers hem niet meer betalen, misschien heeft pappie ruzie gemaakt over de prijs en de tegenprestatie, misschien heeft Mercer door dat Laura een hopeloos geval is en er geen eer te behalen valt aan het promoten van een vakantieganger en spijbelaar die doet alsof ze met iets bijzonders bezig is.
Of mss. is hij druk bezig met een geniaal plan om Laura als product te promoten. Je weet het maar nooit. c_/
  † In Memoriam † zondag 28 augustus 2011 @ 19:27:13 #57
137949 Disana
pi_101299713
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:18 schreef wich het volgende:

[..]

Henk is pas gisteren, eind van de middag (lokale tijd), in Darwin aangekomen en ligt nu ook in de Fannie Bay voor anker.
Ah, dankjewel. Hoe weet je dat trouwens? Hij lag volgens Dekker maar 85 mijl achter op haar, dan heeft hij er lang over gedaan.
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:58:58 #58
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_101300895
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:33 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ergens in Friesland volgens mij, dacht Franeker.
Kijk, daar heb ik tenminste wat aan :)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_101301226
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Ah, dankjewel. Hoe weet je dat trouwens? Hij lag volgens Dekker maar 85 mijl achter op haar, dan heeft hij er lang over gedaan.
Henk zet z'n locatie ook dagelijks op het internet.

Die voorsprong van 85 mijl was aan het begin van Arafurazee, daarna is Guppy nog flink uitgelopen.
Henk schreef het ook al ergens dat waar Laura 4 dagen over zeilt, hij er 5 dagen over doet. In werkelijkheid is het verschil soms nog groter, 6 dagen.
pi_101301771
Laura's locatie is ook dagelijks op internet te vinden.... huidige locatie:

12°25'36.37"S / 130°49'57.57"E
pi_101315407
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:16 schreef svetan het volgende:
Laura's locatie is ook dagelijks op internet te vinden.... huidige locatie:

12°25'36.37"S / 130°49'57.57"E
Goh, ze ligt voor de kust van Darwin :P
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:17:06 #62
37150 livelink
pi_101322574
Ik hoop niet dat we weer twee weken verhaaltjes krijgen over leuke feestjes. Laat het landenteam eens aan het woord. Beschrijf wat er allemaal aan Guppy moet worden vervangen en opgeknapt. Spreek over de twijfels en de overwegingen voor het bepalen van de route. Dat vind ik nou interessant. Ik heb lang geprobeerd het positief te blijven bekijken, maar ik word zo langzamerhand doodziek van al die nietszeggende blogjes.
En als ze denkt dat ze alles moet bewaren voor het 'grote boek', dan heeft ze het mis. Mensen die vanuit haar blog geinteresseerd raken zullen denk ik sneller het boek kopen.
pi_101323038
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:17 schreef livelink het volgende:
Ik hoop niet dat we weer twee weken verhaaltjes krijgen over leuke feestjes. Laat het landenteam eens aan het woord. Beschrijf wat er allemaal aan Guppy moet worden vervangen en opgeknapt. Spreek over de twijfels en de overwegingen voor het bepalen van de route. Dat vind ik nou interessant. Ik heb lang geprobeerd het positief te blijven bekijken, maar ik word zo langzamerhand doodziek van al die nietszeggende blogjes.
En als ze denkt dat ze alles moet bewaren voor het 'grote boek', dan heeft ze het mis. Mensen die vanuit haar blog geinteresseerd raken zullen denk ik sneller het boek kopen.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat haar fans haar allang niet meer boeien. Foto's van plaatsen die ze bezoekt verschijnen ook allang niet meer. Uit het verslag van Henk kom je meer over haar te weten dan van haar zelf en dat is toch jammer.
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:57:33 #64
37150 livelink
pi_101323209
Tja, maar wat wil je ook als je gastenboek vol staat met lovende woorden over je blog.
Er zijn mensen die letterlijk schrijven dat haar blog leest als een spannend avonturenboek. Laura krijgt toch een totaal verknipt beeld van de realiteit. In haar gastenboek worden alleen maar de meest overdreven complimentjes geplaatst, aan land wordt ze gefeteerd. Weet het team van Laura niet dat het ook gezond is om af en toe kritiek te krijgen?
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:04:09 #65
37150 livelink
pi_101323323
Oh ja, dit vond ik wel een interessante reactie in haar gastenboek.

quote:
Graham Mewburn27-08-2011
Hi Laura I can't believe the media are ignoring you. I rang channel 9 news this morning and asked why? They said they would look into it. I am ashamed that our country is ignoring you, but be assured there are many like me who hold you in the highest respect for your achievments. cheers Gray
Kennelijk wordt ze inderdaad genegeerd door de media in Australie. Ik begrijp ook niet waarom Mercer de afgelopen tijd alleen maar bezig was met het bashen van Nieuw-Zeeland in plaats van met de aankomst in Australie. En nu hoor je helemaal niks meer van Mercer. Vreemd hoor.
pi_101323472
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:57 schreef livelink het volgende:
Tja, maar wat wil je ook als je gastenboek vol staat met lovende woorden over je blog.
Er zijn mensen die letterlijk schrijven dat haar blog leest als een spannend avonturenboek. Laura krijgt toch een totaal verknipt beeld van de realiteit. In haar gastenboek worden alleen maar de meest overdreven complimentjes geplaatst, aan land wordt ze gefeteerd. Weet het team van Laura niet dat het ook gezond is om af en toe kritiek te krijgen?
Jawel, maar dan raakt ze misschien overstuur?
Op haar Hyves wordt geschreven dat het onbegrijpelijk is dat er mensen zijn die vinden dat Laura bezig is met een lange vakantie, maar nu is gebleken dat ze al na een half jaar is gestopt met haar opleiding via de wereldschool kan ik er echt weinig anders meer van maken!
Natuurlijk doet ze wel eens wat, maar het is echt niet dag in dag uit hard werken!

Wat me opviel in het laatste verslag van Henk: ze hadden de afspraak dat ze om de zoveel uur even contact zouden hebben. Op de dag van zijn aankomst lukte dat niet op de afgesproken tijd, ook later niet. Wat bleek? Het kind was de wal op voor een feestje. Blijkbaar was het teveel moeite Henk daar even van op de hoogte te brengen.
pi_101323893
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:57 schreef livelink het volgende:
Het team (nou ja, vooral haar vader en opa en oma, volgens mij) wil vooral Laura promoten als product, Ze zoeken sponsors, donateurs, publiciteit, maken een boek, er komt een docu, whatever..
Het gaat echt niet over de ervaring van zo'n reis op zich, of over opvoeding, of onderwijs.
Ik wil wel geloven dat Laura niet van publiciteit houdt (hoewel je je dan af kunt vragen waarom ze dan naar de HISWA is gegaan) en ik krijg ook hier en daar de indruk dat vader en dochter elkaar tegegnwerken als het op het commerciele deel van de tocht aankomt. Laura zal, denk ik, alleen haar tocht willen financieren terwijl de familie haar bekendheid wil exploiteren.
Haar botte gedrag af en toe, dat onbegrijpelijk is als je afhankelijk bent van goede publiciteit, is dan gewoon een vorm van lijdzaam verzet. Alsof je als puber al niet genoeg buien hebt zonder reden.
Wat dat betreft is ze, hoe zeer ze ook bevoorrecht is met deze reis op haar leeftijd, niet te benijden met zo'n aparte, moeilijke man als vader, een gebroken gezin en een familie die liever haar naam groot maakt als merk in plaats van haarzelf.
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:53:13 #68
37150 livelink
pi_101324314
Helemaal waar op zich. Maar als het doel van Pa en Opa en Oma is om geld te verdienen aan Laura, dan is het wel slim om te beginnen met een goede, interessante website en om open te staan voor kritiek. Voor mij hoeft Laura die kritiek ook allemaal niet te horen te krijgen. Sterker nog, dat lijkt me vrij schadelijk voor haar.

Maar de volwassenen in haar omgeving mogen het best wel eens ter harte nemen, lijkt me.
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2011 @ 11:17:23 #69
137949 Disana
pi_101324817
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:53 schreef livelink het volgende:
Voor mij hoeft Laura die kritiek ook allemaal niet te horen te krijgen. Sterker nog, dat lijkt me vrij schadelijk voor haar.
Ik denk integendeel dat wat realistische kritiek juist heel goed voor Dekker zou zijn. Zoals het nu is wordt ze alleen maar geprezen en beloond, terwijl ze zich door de buitenwereld laat betalen, vakantie viert, liegt over een record, en naar alle waarschijnlijkheid niet met school bezig is. Over een paar jaar komen de verwachtingen die daardoor ontstaan, bedrogen uit.
  maandag 29 augustus 2011 @ 11:22:16 #70
37150 livelink
pi_101324933
Die realistische kritiek moet dan wel vanuit haar eigen omgeving komen. Dus van de ouders of van het zeilwereldje of van Henk of zo. Als dat soort mensen alles wat ze doet alleen maar geweldig vindt, dan lijkt me dat ook wel vrij schadelijk. Maar ja, wellicht gebeurt dat ook wel. Dat horen wij natuurlijk allemaal niet.

Ik bedoel meer dat het me niet goed lijkt als Laura bijvoorbeeld dit topic te lezen krijgt.
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2011 @ 11:24:43 #71
137949 Disana
pi_101324985
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 11:22 schreef livelink het volgende:
Die realistische kritiek moet dan wel vanuit haar eigen omgeving komen. Dus van de ouders of van het zeilwereldje of van Henk of zo. Als dat soort mensen alles wat ze doet alleen maar geweldig vindt, dan lijkt me dat vrij schadelijk. Maar ja, wellicht gebeurt dat ook wel.
Maar waarom geen kritiek van volgers? Als je schrijft, kun je reacties verwachten. Op haar blog worden alleen positieve reacties doorgelaten, waardoor het kind een vertekend beeld van haar 'prestaties' krijgt.
  maandag 29 augustus 2011 @ 11:43:21 #72
37150 livelink
pi_101325422
Ik zou mijn kind niet moedwillig blootstellen aan de kritiek op internet. Als volwassene moet je al sterk in je schoenen staan om daar mee om te kunnen gaan.
En laten we wel wezen, je zult ook het gastenboek moeten modereren, want sommige mensen zijn zo hard en ongenuanceerd en persoonlijk in hun kritiek. Maar als ik de moderator van haar gastenboek was zou ik net zo hard modereren op sommige adoratie-berichtjes. Het is jammer dat ze maar één kant op lijken te filteren. Er staan ook genoeg goede reacties in haar gastenboek, maar sommige :?
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2011 @ 11:50:28 #73
137949 Disana
pi_101325590
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 11:43 schreef livelink het volgende:
Ik zou mijn kind niet moedwillig blootstellen aan de kritiek op internet. Als volwassene moet je al sterk in je schoenen staan om daar mee om te kunnen gaan.
En laten we wel wezen, je zult ook het gastenboek moeten modereren, want sommige mensen zijn zo hard en ongenuanceerd en persoonlijk in hun kritiek. Maar als ik de moderator van haar gastenboek was zou ik net zo hard modereren op sommige adoratie-berichtjes. Het is jammer dat ze maar één kant op lijken te filteren. Er staan ook genoeg goede reacties in haar gastenboek, maar sommige :?
Maar het ontbreken van (zelf)kritiek zorgt juist voor een topic als dit.
  maandag 29 augustus 2011 @ 12:03:58 #74
37150 livelink
pi_101325991
Nee, dit topic zou er altijd wel geweest zijn. Dat heeft te maken met het feit dat een kind dat alleen de wereld rondzeilt sowieso reacties oproept, zowel negatief als positief. En wat ze ook doet, sommigen zullen het gewoon altijd oneens blijven met het feit dat ze is gegaan.
pi_101326357
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 11:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar het ontbreken van (zelf)kritiek zorgt juist voor een topic als dit.
En ze trekken zich die kritiek soms ook wel aan en doen er iets mee. Alleen zullen ze dat nooit toegeven. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')