quote:Dodental opgelopen naar vijf - festival stopgezet
Pukkelpop wordt dan toch afgelast. De organisatoren hebben besloten om het festival voor de rest van het weekend stop te zetten, zo laten ze in een communiqué weten. Eerder had organisator Chokri Mahassine nog gezegd dat het muziekfestival vrijdag opnieuw om 11 uur van start zou gaan. "Een nieuwe start", klonk het toen nog.
"Pukkelpop is in diepe rouw. We voelen erg mee met de families en vrienden van de slachtoffers. Woorden schieten te kort. We kunnen ons er dan ook niet mee verzoenen om het festival verder te laten plaatsvinden", klinkt het. "Wat hier gebeurd is is uitzonderlijk en zeer onvoorspelbaar geweest. We zijn heel erg ontroerd door alle spontane hulp die onze festivalgangers en wij mochten ontvangen", gaat het verder.
Het dodental is opgelopen tot vijf, bevestigt de politie. Afgelopen nacht zijn er nog twee personen in het ziekenhuis bezweken aan de opgelopen verwondingen. Naast de vijf doden zijn er nog een achttal zwaargewonden en tientallen lichtgewonden.
De organisatie roept alle festivalgangers op om begrip op te brengen voor deze "uiterst moeilijke beslissing" en "op een serene manier terug naar huis te keren". Er worden extra bussen en treinen ingelegd om iedereen weer thuis te brengen.
Morning Parade zou vandaag de tweede dag van Pukkelpop moeten openen op de Main Stage, maar de Britse band liet via Twitter al weten dat ze dat niet zag zitten. "Met spijt in het hart moeten we meedelen dat we, na wat er gebeurd is op Pukkelpop, besloten hebben morgen niet op te treden. Het spijt ons, onze gedachten zijn bij alle betrokkenen." (belga/sps)
Damn, klinkt ernstigquote:Minstens één dode op Pukkelpop
Ook op het Pukkelpop-festival nabij Hasselt hield het noodweer lelijk huis deze avond. De Chateau- en Wablieftent werden omver geblazen, ook bomen moesten er aan geloven. Er zou één dode zijn gevallen, zeven anderen raakten zwaargewond. Eerder werd zes doden gemeld, een bericht dat werd toegeschreven aan de brandweer van Sint-Truiden. Zij hebben aan persagentschap Belga formeel ontkend dat ze dat hebben gezegd. Het is in elk geval teken van de chaos die heerst in en rond Kiewit, waar sirenes de lucht vullen en niet muziek. De avondprogrammatie is voorlopig stilgelegd, het blijft wachten op een mededeling van de organisatie.
Een storm, met hevige wind en grote hagelbollen, teisterde rond 18.15 uur de wei van Kiewit. Hierdoor moest Skunk Anansie haar optreden vroegtijdig stoppen. Een toren naast de Main Stage waaide ook om.
Schuilen
De schaarsgeklede festivalgangers (vanmiddag was er nog sprake van zon en bikini's) moesten schuilen voor de hagel onder wat ze konden vinden, onder meer onder omver geblazen hekken. De clubtent werd ontruimd. De wei en de straten errond staan blank.
Chateau
De Chateautent was niet bestand tegen het noodweer. "De Amerikaanse band Smith Westerns waren niet eens halverwege hun concert wanneer het tentzeil van de Chateau de eerste scheuren begon te vertonen. Bij een eerste paniekgolf schoten enkele toeschouwers meteen richting uitgang terwijl er op het eerste zicht weinig gevaar zou zijn. Na een hels klinkende scheur aan de linkerkant van de tent schoot de hele massa in een paniek richting de twee smalle doorgangen uit de tent.
Op enkele seconden tijd werden verscheidene palen uit de grond gerukt en bleef er van de Chateau nog maar weinig over buiten de plankenvloer. Dat er gewonden zijn gevallen is zeker, maar op de precieze informatie daaromtrent is het nog wachten op gegevens van het Vlaamse Kruis.", dat schrijft De Morgen-recensent Pieter-Jan Symons, die ter plaatse is.
Q-music-journaliste Elke Vanhaecke bevestigt: "Er brak plots een hevig onweer los. Het begon ook heel hard te waaien." Dat heeft geleid tot het instorten van verschillende tenten. Zo is al zeker de luifel van de Boiler Room ingestort. "Het is nog onduidelijk wat er precies gebeurd is, maar er zijn zeker verschillende gewonden", zegt Vanhaecke.
Festival stilgelegd
Ondertussen raakte via Twitter bekend dat het avondprogramma van het festival is afgelast. Onder meer de Foo Fighters zouden deze avond nog optreden. (belga/ep/edp/tw)
Er is noodweer op komst. Schuil niet in of naast constructies. Ga bij onweer geknield in het veld zitten en wacht de bui af. etc. etc. ?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:53 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En welke instructies had je om willen roepen dan?
Ik vind de verhalen die ik vanmorgen op de radio hoorde eigenlijk veel schokkender. Een man die vertelde hoe hij zag dat een andere man een tak op zijn hoofd kreeg waarbij het hoofd een rare beweging maakte. Zijn vriending hielp hem vervolgens maar na 8 seconden stopte die met ademen. Of het verhaal dat mensen zagen hoe een staaf dwars door een meisje is gegaan (die op slag dood was).quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:14 schreef Friek_ het volgende:
Jezus, die filmpjes. De pure angst stond echt in de ogen van de festivalgangers. Schokkend om te zien.
Lol, wut!?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:16 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Er is noodweer op komst. Schuil niet in of naast constructies. Ga bij onweer geknield in het veld zitten en wacht de bui af. etc. etc. ?
Bah, die filmpjes, eerst is het gaaf en dan de angst... brr.
En laat die hagel maar zorgen voor wonden op je armen en hoofd?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:16 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Er is noodweer op komst. Schuil niet in of naast constructies. Ga bij onweer geknield in het veld zitten en wacht de bui af. etc. etc. ?
Bah, die filmpjes, eerst is het gaaf en dan de angst... brr.
Kan me herinneren dat dat ooit eens op Pinkpop is medegedeeld. Toen kwam er ook een zware onweersbui op het terrein af.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Lol, wut!?
Geknield in het veld zitten? Zie je het gebeuren? Een organisatie die zegt: "Het gaat hard regenen en onweren, ga vooral niet in een tent zitten."
Dat is gewoon ziek, niks minder.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:19 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik vind de verhalen die ik vanmorgen op de radio hoorde eigenlijk veel schokkender. Een man die vertelde hoe hij zag dat een andere man een tak op zijn hoofd kreeg waarbij het hoofd een rare beweging maakte. Zijn vriending hielp hem vervolgens maar na 8 seconden stopte die met ademen. Of het verhaal dat mensen zagen hoe een staaf dwars door een meisje is gegaan (die op slag dood was).
Dat is toch algemeen bekend/logisch. Liever gewond door hagelstenen dan een truss-installatie op je kop. Ik snap dat mensen schuilen en dat je in de paniek je niet beseft dat zo'n installatie geen storm aankan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Lol, wut!?
Geknield in het veld zitten? Zie je het gebeuren? Een organisatie die zegt: "Het gaat hard regenen en onweren, ga vooral niet in een tent zitten."
achja, dan roep je mensen op niet te schuilen en dan doet men het toch. Met als gevolg hetzelfde als er nu is. Wat is het verschil?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:29 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dat is toch algemeen bekend/logisch. Liever gewond door hagelstenen dan een truss-installatie op je kop. Ik snap dat mensen schuilen en dat je in de paniek je niet beseft dat zo'n installatie geen storm aankan.
Ziek of niet. het is de harde realiteit en ik denk dat die mensen die dit hebben gezien voor het leven getekend zullen zijn.quote:
Dan héb je tenminste gewaarschuwd, maargoed.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
achja, dan roep je mensen op niet te schuilen en dan doet men het toch. Met als gevolg hetzelfde als er nu is. Wat is het verschil?
Ow de eisen voor tenten zullen wel strenger worden
In 2000? Dacht het wel ja.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:40 schreef Darklight het volgende:
Hoe is dat toen met Roskile gegaan? Ging dat gewoon door? Met die 9 doden die toen waren gevallen
http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/A442874quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:40 schreef Darklight het volgende:
Hoe is dat toen met Roskile gegaan? Ging dat gewoon door? Met die 9 doden die toen waren gevallen
toen in 2000 in Nijmegen had het ook heel fout kunnen aflopen, met die stortbuien daar. Als daar de bliksem bij het veld was ingeslagen had je dus ook doden gehad.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:41 schreef Ryker het volgende:
Ik ben in het verleden 4 jaar achter elkaar naar dynamo open air en ieder jaar was er regen, en dat maakte de sfeer er niet minder om.
thx, in 2000 was dat idd, dacht dat het korter was geledenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:46 schreef Ryker het volgende:
[..]
http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/A442874
Mooiquote:
Ik vind het een achterlijke reflex om nu de organisatie allerlei zaken te gaan verwijten. Die mensen zitten met de handen in het haar, worden plat gebombardeerd met media-aandacht en van hen wordt verwacht alsof ze halve weergoden zijn die alles hadden kunnen voorzien. Volgens mij beseffen mensen niet hoe relatief onvoorspelbaar zaken als het weer en klimaat zijn, daar kun je geen precieze uitspraken over doen. Dat wel doen is je kennis overschatten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:47 schreef TheVulture het volgende:
Sowieso denk ik dat je de organisatie niks kunt verwijten. Dit was zo'n plotselinge weeromslag die niet te voorzien was...
Ja, want jij loopt ook gewoon een hagelbui in met hagelstenen zo groot als golfballen? Want volgens mijn vriendin waren ze echt zo groot. Achteraf is het allemaal gemakkelijk lullen. Wat je zelf zou doen in zo'n surreële situatie zou doen kan je nooit vooraf zeggen...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:29 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dat is toch algemeen bekend/logisch. Liever gewond door hagelstenen dan een truss-installatie op je kop. Ik snap dat mensen schuilen en dat je in de paniek je niet beseft dat zo'n installatie geen storm aankan.
Precies... als het noodweer nu al 24 uur van tevoren was aangekondigd was het wat anders geweest vind ik... maar dit kwam echt out of the bluequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:00 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik vind het een achterlijke reflex om nu de organisatie allerlei zaken te gaan verwijten. Die mensen zitten met de handen in het haar, worden plat gebombardeerd met media-aandacht en van hen wordt verwacht alsof ze halve weergoden zijn die alles hadden kunnen voorzien. Volgens mij beseffen mensen niet hoe relatief onvoorspelbaar zaken als het weer en klimaat zijn, daar kun je geen precieze uitspraken over doen. Dat wel doen is je kennis overschatten.
De beste stuurlui staan weer eens wal zitten weer eens op FOK!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:29 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dat dus. daarbij weet iedereen dat tegenwoordig wel heel makkelijk gewaarschuwd wordt. Van zo'n installatie verwacht je dat hij gewoon zo goed vaststaat dat er niets kan gebeuren.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:00 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ja, want jij loopt ook gewoon een hagelbui in met hagelstenen zo groot als golfballen? Want volgens mijn vriendin waren ze echt zo groot. Achteraf is het allemaal gemakkelijk lullen. Wat je zelf zou doen in zo'n surreële situatie zou doen kan je nooit vooraf zeggen...
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:46 schreef Ryker het volgende:
[..]
http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/A442874
watquote:Even with this tragedy it should be mentioned that people should still go to a festival. There is nothing quite like a festival atmosphere. Just remember to think a bit more, next time. Crowds are at many events, not just festivals. Many people would love to use this as an excuse to close down such festivals, so make sure they do not get their way. The only way you can help, and stop this from happening, is to keep going and play safely.
Inderdaad, daar was ik ook bij en pas achteraf besefte ik me hoe gevaarlijk de situatie eigenlijk was. Ongeveer 100 meter verder zou de bliksem zijn ingeslagen... Maiden in de stromende regen had wel wat, maar die kou erna... Gelukkig was de bus warm.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:46 schreef Tokus het volgende:
[..]
toen in 2000 in Nijmegen had het ook heel fout kunnen aflopen, met die stortbuien daar. Als daar de bliksem bij het veld was ingeslagen had je dus ook doden gehad.
Ja, dat is toch wel het sterkste burgerinitiatief dat ik sinds tijden op Twitter heb gezien. Ik zou als ik in België woonde en een eigen auto had ook direct hulp verlenen. Eventuele kritiek op de organisatie mag over een weekje als alle feiten verzameld zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:07 schreef Psy-freak het volgende:
Oh, DIEP respect voor de mensen die hulp verleende, prof en burgers!!
Inderdaad. Zal ook niet meer schuld neerleggen, we moeten het maar afwachten inderdaad.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja, dat is toch wel het sterkste burgerinitiatief dat ik sinds tijden op Twitter heb gezien. Ik zou als ik in België woonde en een eigen auto had ook direct hulp verlenen. Eventuele kritiek op de organisatie mag over een weekje als alle feiten verzameld zijn.
Of helemaal GEEN kritiek? Waarom moet er toch altijd iemand de zwarte piet toegespeeld krijgenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja, dat is toch wel het sterkste burgerinitiatief dat ik sinds tijden op Twitter heb gezien. Ik zou als ik in België woonde en een eigen auto had ook direct hulp verlenen. Eventuele kritiek op de organisatie mag over een weekje als alle feiten verzameld zijn.
Dat er iets ernstigs gebeurt is geen reden om maar alle kritiek terzijde te schuiven. Het gebeurt nu alleen in een véél te vroeg stadium.quote:
goddamn, dat eerste filmpjequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:15 schreef lolcat8811 het volgende:
Verslaggeving van VTM is veel beter dan die van VRT.
Vele video's hier: http://vtm.be/nieuws
Idd, wat een klapmongool.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:18 schreef lolcat8811 het volgende:
Walgelijke vraag van ... een Nederlandse journalist. Ga toch naar huis.
Loveparade was een fout van de organisatie, dit is puur noodweer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:19 schreef Refurb het volgende:
/\
Welke vraag, ben het niet aan het volgen.
Maar vindt niemand dit een beetje lijken op Loveparade in Duisburg?
Ik zag beelden gisteren. Van een 'lichtbalk' boven in de tent die omlaag kwam. Als je die op je hoofd krijgt is het niet gek dat het neurotrauma of wervelletsel is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:22 schreef Psy-freak het volgende:
Shit, veel neurotrauma/wervelletsel door vallende objecten, veel nog in kritieke toestand.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:15 schreef lolcat8811 het volgende:
Verslaggeving van VTM is veel beter dan die van VRT.
Vele video's hier: http://vtm.be/nieuws
Terecht maar te vroeg.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:21 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
"Waarom zijn de festivalgangers niet gewaarschuwd voor dit onweer?"
Iddquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:24 schreef Psy-freak het volgende:
Jankerds om het geld weer, duidelijk NL'er.
Zeker...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik zag beelden gisteren. Van een 'lichtbalk' boven in de tent die omlaag kwam. Als je die op je hoofd krijgt is het niet gek dat het neurotrauma of wervelletsel is.
hier in 't zuiden des lands was toch 'n weeralarm afgegeven? Code oranje ofzo. De één na hoogste. Weet niet hoe dat in België zat en tuurlijk weet je niet hoe erg 't gaat worden. Maar hier zou 't in 't zuiden wel noodweer worden was verspeld.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:22 schreef RedFever007 het volgende:
De vraag was iets in de trant van "waarom had niemand het noodweer zien aankomen? Waarom is het publiek niet gewaarschuwd?" En daarna riep die journalist (Nederlander uiteraard) nog wat quotes van festivalgangers
De Telegraaf kopte gisteravond al op hun site: noodweer treft Pukkelpop keihard. Alles in Nederland is HORROR en KEIHARD en "hadden jullie niet even kunnen waarschuwen?" Wat zijn we toch een irritant volk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:25 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Idd![]()
![]()
Echt plaatsvervangende schaamte
Afgezien van dat je als organisatie en als toeschouwer niks met zo'n waarschuwing kan, je kunt moeilijk binnen een uurtje 60000 man evacueren.quote:
ben daar ook de filmpjes aan het bekijken.quote:
gebruik dequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:28 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Hier een paar foto's, deze postte ik ook al in t andere topic. kan iemand ze fixen zodat ze gewoon zichtbaar zijn?
http://imageshack.us/photo/my-images/638/64248322.jpg/][IMG=http://img638.imageshack.us/img638/1718/64248322.jpg (copy/paste deze link) (copy/paste deze link)
Vlak ervoor was het echt nog mooi zomers, naderhand was het ook weer gewoon licht.
http://imageshack.us/photo/my-images/831/88695088.jpg/ (copy/paste deze link)
Nadat het ergste was geweest.
http://imageshack.us/photo/my-images/814/75673294.jpg/ (copy/paste deze link)
De blubber naderhand
http://imageshack.us/photo/my-images/13/90165711.jpg/ (copy/paste deze link)
Wij stonden zelf in de Boilerroom te schuilen. Die ging ook behoorlijk heen en weer en we hebben serieus overlegd of we niet beter naar buiten konden gaan omdat we bang waren dat hij in zou storten.
1 | [img] url [/img] |
Gele kikkers FTW!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:29 schreef Psy-freak het volgende:
Imageshack werkt niet als afbeelding hier
alarm was pas na de storm op pukkelpop, waarschijnlijk naar aanleiding van die storm.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:26 schreef Apotheose het volgende:
[..]
hier in 't zuiden des lands was toch 'n weeralarm afgegeven? Code oranje ofzo. De één na hoogste. Weet niet hoe dat in België zat en tuurlijk weet je niet hoe erg 't gaat worden. Maar hier zou 't in 't zuiden wel noodweer worden was verspeld.
Het was waarschijnlijk een supercel. Die kan je niet voorzien. Noodweer ja, maar daar moet die tent tegen kunnen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:26 schreef Apotheose het volgende:
[..]
hier in 't zuiden des lands was toch 'n weeralarm afgegeven? Code oranje ofzo. De één na hoogste. Weet niet hoe dat in België zat en tuurlijk weet je niet hoe erg 't gaat worden. Maar hier zou 't in 't zuiden wel noodweer worden was verspeld.
quote:Zes nederlanders gewond op Pukkelpop
De vijf slachtoffers die gevallen zijn door het noodweer op het Belgische festival Pukkelpop, zijn allemaal Belgen. Er zijn wel zes Nederlanders onder de 140 gewonden. Zeven daarvan zijn zwaar gewond, drie vechten voor hun leven.
Dat zei burgemeester Hilde Claes van Hasselt in Belgisch Limburg vrijdag op een persconferentie. Pukkelpop werd vrijdag afgelast wegens het drama. Een woordvoerder van de brandweer vertelde over de hulpverlening. Hij vertelde dat de hulpverleners spontaan werden geholpen door omstanders.
Gewonden
Alle gewonden zijn binnen een half uur naar een medische post gebracht. In totaal zijn 450 mensen na het noodweer overgebracht naar opvanglocaties.
Veel mensen zijn tevens spontaan opgevangen door omwonenden. Ook hebben familie en vrienden al honderden mensen afgehaald van het festivalterrein. Zij kunnen zaterdag hun achtergelaten spullen van het terrein ophalen.
Beetje ongepast nu, maar als er inderdaad niet gewaarschuwd is begrijp ik de vraag op zich wel.quote:
dat werkt hier niet, deze werkt welquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:28 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Hier een paar foto's, deze postte ik ook al in t andere topic. kan iemand ze fixen zodat ze gewoon zichtbaar zijn?
http://imageshack.us/photo/my-images/638/64248322.jpg/][IMG=http://img638.imageshack.us/img638/1718/64248322.jpg (copy/paste deze link) (copy/paste deze link)
Vlak ervoor was het echt nog mooi zomers, naderhand was het ook weer gewoon licht.
http://imageshack.us/photo/my-images/831/88695088.jpg/ (copy/paste deze link)
Nadat het ergste was geweest.
http://imageshack.us/photo/my-images/814/75673294.jpg/ (copy/paste deze link)
De blubber naderhand
http://imageshack.us/photo/my-images/13/90165711.jpg/ (copy/paste deze link)
Wij stonden zelf in de Boilerroom te schuilen. Die ging ook behoorlijk heen en weer en we hebben serieus overlegd of we niet beter naar buiten konden gaan omdat we bang waren dat hij in zou storten.
niet iedereen kan even koelbloedig blijven in een dergelijke situatiequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:32 schreef Omnifacer het volgende:
Die Marokkaanse man van de organisatie maakt een zeer zwakke en chaotische indruk. Die brandweerman is veel beter in zijn antwoorden.
Die brandweerman is dan ook een professional.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:32 schreef Omnifacer het volgende:
Die Marokkaanse man van de organisatie maakt een zeer zwakke en chaotische indruk. Die brandweerman is veel beter in zijn antwoorden.
Wellicht is hij zelf helemaal in shock, wat denk je.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:32 schreef Omnifacer het volgende:
Jep, en dat zie je er ook aan af.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:33 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Die brandweerman is dan ook een professional.
Ja, vind je het heel gek? Het is ZIJN festival.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:32 schreef Omnifacer het volgende:
Die Marokkaanse man van de organisatie maakt een zeer zwakke en chaotische indruk.
die brandweerman is er ook voor opgeleid en heeft emotioneel meer afstand tot het gebeuren. Organisatie heeft waarschijnlijk nauwelijks slaap gehad en beseft mss nog steeds niet volledig wat er gebeurd isquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:32 schreef Omnifacer het volgende:
Wat denk je dan? Dan ie schaterlachend achter dat bureau zit en iedereen vraagt de polonaise te doenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:32 schreef Omnifacer het volgende:
Ach jeetje, uit solidariteit met bla bla bla mogen we geen kritische noot kraken? Stel je niet zo aan zeg.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:34 schreef Teego het volgende:
[..]
Ja, vind je het heel gek? Het is ZIJN festival.
Nou idd jaquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:34 schreef Darklight het volgende:
Gaan ze naar het terrein, kappen ze het af
Nee ik ga ervan uit dat iemand van de organisatie een zodanige professional is dat hij een coherent verhaal kan vertellen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:35 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Wat denk je dan? Dan ie schaterlachend achter dat bureau zit en iedereen vraagt de polonaise te doen![]()
Echt he
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:31 schreef Crazy-M het volgende:
http://vtm.be/nieuws/binn(...)olidair-met-jongeren
Nog wel het mooiste filmpje
Ging meer om het chaotisch communiceren in vergelijking met de brandweerman/ambulancepersoneel. Dan zie je meteen het verschil, wat helemaal niet erg is!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:35 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Wat denk je dan? Dan ie schaterlachend achter dat bureau zit en iedereen vraagt de polonaise te doen![]()
Echt he
Lijkt me ook logisch, afgezien van het drama is hij ws al een uur of 15 bezig geweest met vergaderen en annuleren, en dan krijgt hij in de komende maanden ook nog eens de hele afwikkeling van zon ramp voor zn kiezen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:32 schreef Omnifacer het volgende:
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:35 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Nee ik ga ervan uit dat iemand van de organisatie een zodanige professional is dat hij een coherent verhaal kan vertellen.
Echt he
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:01 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
De beste stuurlui staan weer eens wal zitten weer eens op FOK!![]()
Dan liggen je verwachtingen te hoog. Een organisator is geen verhalen verteller of een rampenexpert.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:35 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Nee ik ga ervan uit dat iemand van de organisatie een zodanige professional is dat hij een coherent verhaal kan vertellen.
zulke projecten zijn vaak uit de hand gelopen feesten, die elk jaar groter worden. Pas als het bewezen heeft dat het een goed festival is komen er ineens professionals zich mee bemoeien, en niet elke organisatie zit daar op te wachten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:34 schreef Omnifacer het volgende:
Raar dat het geen professionals zijn in die organisatie trouwens. Zulke grote projecten zijn toch de omvangrijk om over te laten aan hoobyisten.
Wilde ik ook posten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wellicht is hij zelf helemaal in shock, wat denk je.
misschien kan frutsel die link in de OP zettenquote:
De organisatie is wel degelijk professioneel vandaar dat hij zich ook beperkt tot zijn deel en de rest het woord laat voeren waar het hun gebied betreft.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:34 schreef Omnifacer het volgende:
Raar dat het geen professionals zijn in die organisatie trouwens. Zulke grote projecten zijn toch de omvangrijk om over te laten aan hoobyisten.
Dus jullie vinden het niet raar dat de organisatie van zulke projecten in handen is van hobbyisten in plaats van professionals? 60000 bezoekers, een zeer volle Kuip zeg maar, en een paar goedwillende amateurs moeten het regelen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dan liggen je verwachtingen te hoog. Een organisator is geen verhalen verteller of een rampenexpert.
echt obeschrijfelijkquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:38 schreef Psy-freak het volgende:
Dat gekrijs op die VTM filmpjes, wow... ben er stil van.. brrrr tranen in mn ogen
tuurlijkquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:38 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dus jullie vinden het niet raar dat de organisatie van zulke projecten in handen is van hobbyisten in plaats van professionals? 60000 bezoekers, een zeer volle Kuip zeg maar, en een paar goedwillende amateurs moeten het regelen?
Als er in de Kuip een stadionring instort vanwege zwaar noodweer, klunnen de professionals dat ook niet aan hoor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:38 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dus jullie vinden het niet raar dat de organisatie van zulke projecten in handen is van hobbyisten in plaats van professionals? 60000 bezoekers, een zeer volle Kuip zeg maar, en een paar goedwillende amateurs moeten het regelen?
Zit in de aard van de mens, een schuldige aanwijzenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:40 schreef simmu het volgende:
vanwaar toch die behoefte om mensen af te zeiken? sorrie hoor, maar wat een gezuur. voor zover ik kan inschatten kan je zoiets als dit gewoon niet verwachten en er al zeker niet op voorbereiden (behalve een noodplan met de hulpverlening, wat ook in plaats was!).
Laat Omnifacer het regelen! Dan komt alles goed!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als er in de Kuip een stadionring instort vanwege zwaar noodweer, klunnen de professionals dat ook niet aan hoor.
Oh jawel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als er in de Kuip een stadionring instort vanwege zwaar noodweer, klunnen de professionals dat ook niet aan hoor.
Is idd mooi om te zien. Heeft iedereen hier de mensen gevonden die daar waren en waar onzekerheid over bestond?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Geen professional in hulpverlening, wel in het organiseren van festivals. Dat snap je toch ook wel? Cheapshot?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:34 schreef Omnifacer het volgende:
volgens mij wel, TV heeft ook bericht gehadquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:41 schreef paddy het volgende:
[..]
Is idd mooi om te zien. Heeft iedereen hier de mensen gevonden die daar waren en waar onzekerheid over bestond?
Nee, maar dan zie je niet zo'n chaoot die het verhaal moet doen, maar een prof.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Frutsel niet, maar ik wel. Wat was de link ook weer?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:38 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
misschien kan frutsel die link in de OP zetten
Dat zeg ik helemaal niet, maar als je te dom bent om mijn punt te begrijpen dan kan ik je verder beter negeren denk ik.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:41 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Laat Omnifacer het regelen! Dan komt alles goed!
voor een stelletje goewillende amateurs hadden ze anders prima een noodplan in plaats met brandweer en ambulances. naar ik begrepen heb, is elke gewonde binnen een half uur geholpen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:38 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
In Nederland dan: geen commentaar, kunnen we (nog) niets op zeggen, onbekend blablablaquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:42 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Nee, maar dan zie je niet zo'n chaoot die het verhaal moet doen, maar een prof.
Maar mensen, ik reken die organisatie niks aan hoor, dus jullie hoeven niet op te komen voor je soulmates. Als zo'n 'cel' zelfs niet op de radar te zien is, dan kun je de organisatie niks verwijten. Ik vond de informatievoorziening echter slecht, zowel gister na de ramp als nu op de persco.
Dat zijn echt niet allemaal goedwillende amateurs. Daarbij, de hulpdiensten die sowieso bij elk festival aanwezig zijn, zijn wel professionals. En die konden ook niets doen tegen de paniek. Er was gewoon politie ed aanwezig.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:38 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ze zagen het idd niet aankomen, zelfs de meteorologen niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:43 schreef simmu het volgende:
je kan nu eenmaal niet altijd alles voorzien. het enige wat ze hadden kunnen doen om dit te voorkomen, was domweg geen festival houden. wat denk je dat was gebeurd als ze een of 2 uurtjes vooraf al die 60.000 man naar huis gestuurd hadden? never mind dat je dit niet aan kan zien komen. er is zovaak onweer. niemand verwacht zoiets als dit.
Bij vergelijkbare rampen in nederland zaten de organisatoren/'verantwoordelijken' niet eens aan de tafel bij een persco.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:42 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Nee, maar dan zie je niet zo'n chaoot die het verhaal moet doen, maar een prof.
Maar mensen, ik reken die organisatie niks aan hoor, dus jullie hoeven niet op te komen voor je soulmates. Als zo'n 'cel' zelfs niet op de radar te zien is, dan kun je de organisatie niks verwijten. Ik vond de informatievoorziening echter slecht, zowel gister na de ramp als nu op de persco.
Omdat hij leraar en ex-raadslid is?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:44 schreef Ryker het volgende:
Ik durf http://nl.wikipedia.org/wiki/Chokri_Mahassine best een professional te noemen...
Hij heeft vele malen meer bereikt, meer ervaringen en meer presaties dan de "HBO fokkers"onder ons. Waarom wordt hij nu gebached![]()
Oh, vertel? Wanneer was dat zo?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Bij vergelijkbare rampen in nederland zaten de organisatoren/'verantwoordelijken' niet eens aan de tafel bij een persco.
Precies dat dus... of je cancelled het van tevoren maar daar was al totaal geen aanleiding voor!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:27 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Afgezien van dat je als organisatie en als toeschouwer niks met zo'n waarschuwing kan, je kunt moeilijk binnen een uurtje 60000 man evacueren.
Volgens mij had de Belgische weerdienst ook een code oranje uitgegeven, net als ons KNMI.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:44 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ze zagen het idd niet aankomen, zelfs de meteorologen niet.
Ik hoorde die brandweerman net zeggen dat ze het niet hadden zien aankomen, die specifieke cel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:46 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Volgens mij had de Belgische weerdienst ook een code oranje uitgegeven, net als ons KNMI.
Precies, ik zie het gewoon als het eeuwige Telegraaf-reactie op zo'n gebeurtenis.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:46 schreef Ketchupcurry het volgende:
Hadden ze het festival afgelast voordat de bui overkwam en was de bui net wat meer een andere richting getrokken: Iedereen schreeuwen hoe belachelijk dat is.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:41 schreef paddy het volgende:
[..]
Is idd mooi om te zien. Heeft iedereen hier de mensen gevonden die daar waren en waar onzekerheid over bestond?
Oh ja, hij staat met zijn poten in de modder en wij niet, dus we mogen niks over hem zeggen. Tsjongejonge zeg, jullie lijken wel een sekte met zijn allen, vreselijk. Ik zeg alleen dat ik zijn optreden op de persco amateuristisch vond, meer niet. Aanstellers.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat bedoelt die dombo hier eigenlijk met professional? Of hij diploma heeft om een popfestival te organiseren of zo? Die man is een keiprofessional in het organiseren. Alles verloopt daar vlekkeloos en dat blijkt ook uit het feit dat de hulpverlening super is verlopen. Ik zou echt niet weten wat je die mensen kunt verwijten. En dat hij niet heel vlot uit zijn woorden kwam is op zeker doordat hij aangeslagen, in shock is en een hele nacht niet heeft geslapen (en waarschijnlijk de nachten hiervoor ook al heel weinig). Lekker makkelijk he, van dat domme commentaar geven vanuit je luie stoel.
kun jij deze link in de op zetten:quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:47 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Precies, ik zie het gewoon als het eeuwige Telegraaf-reactie op zo'n gebeurtenis.
Je wordt vervelend, echt...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:46 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Oh, vertel? Wanneer was dat zo?
Sekte met zijn allen? Misschien hebben wij wel gewoon dezelfde mening en ook nog gelijk en jij niet. Daar al eens over nagedacht?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:48 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Oh ja, hij staat met zijn poten in de modder en wij niet, dus we mogen niks over hem zeggen. Tsjongejonge zeg, jullie lijken wel een sekte met zijn allen, vreselijk. Ik zeg alleen dat ik zijn optreden op de persco amateuristisch vond, meer niet. Aanstellers.
Ik heb ook niet anders beweerd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:46 schreef Ketchupcurry het volgende:
Hadden ze het festival afgelast voordat de bui overkwam en was de bui net wat meer een andere richting getrokken: Iedereen schreeuwen hoe belachelijk dat is.
De bui kwam ontzettend snel aanzetten en was vele malen zwaarder dan voorspeld werd. Het kwam recht over het festivalterrein. Hoe zwaar het lokaal zal zijn weet je pas kort vantevoren. Waar breng je (zelfs bijvoorbeeld een uur vantevoren) 60.000 mensen heen. Nergens.
Er was hier niets aan te doen behalve hopen dat het niet zo erg zou losbarsten. Helaas.
Ja, over nagedacht, maar die mogelijkheid heb ik resoluut afgewezen. Jullie lezen niet eens fatsoenlijk, ik zeg alleen dat die gozer amauteuristisch overkwam in zijn communicatie en er komen meteen verwijten die die hele opmerking uit zijn verband rukken. Triest.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Sekte met zijn allen? Misschien hebben wij wel gewoon dezelfde mening en ook nog gelijk en jij niet. Daar al eens over nagedacht?
Precies, men kan het in dit soort situaties eigenlijk nooit goed doen. Had de organisatie a.d.h.v. 'code oranje' de boel voortijdig afgeblazen, dan was er ook commentaar geweest. Daarbij, hoe vaak gebeurt het niet dat zo'n weeralarm achteraf een storm in een glas water is gebleken?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:49 schreef djayzz het volgende:
Wat er ook gebeurt, en wat men ook doet, er zal altijd kritiek zijn want mensen zouden het anders aangepakt hebben....
Sjonge jonge, wat ben jij een zielige zeikerd zeg.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:51 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ja, over nagedacht, maar die mogelijkheid heb ik resoluut afgewezen. Jullie lezen niet eens fatsoenlijk, ik zeg alleen dat die gozer amauteuristisch overkwam in zijn communicatie en er komen meteen verwijten die die hele opmerking uit zijn verband rukken. Triest.
Meerdere beelden van VTM in vorm van links toegevoegd aan de OP.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:49 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
kun jij deze link in de op zetten:
http://vtm.be/nieuws/binn(...)olidair-met-jongeren
Diverse filmpjes van gisteren
Klopt, het was gewoon noodlot.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Precies, men kan het in dit soort situaties eigenlijk nooit goed doen. Had de organisatie a.d.h.v. 'code oranje' de boel voortijdig afgeblazen, dan was er ook commentaar geweest. Daarbij, hoe vaak gebeurt het niet dat zo'n weeralarm achteraf een storm in een glas water is gebleken?
Oh OK, ik zal het doorgeven aan mijn vrienden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Sjonge jonge, wat ben jij een zielige zeikerd zeg.
en wij zeggen dat het niet amateuristisch was maar menselijk. Beetje medeleven ipv veroordeling is wel op zijn plaats. En ja, "amateuristisch optreden" is een veroordeling.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:48 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Oh ja, hij staat met zijn poten in de modder en wij niet, dus we mogen niks over hem zeggen. Tsjongejonge zeg, jullie lijken wel een sekte met zijn allen, vreselijk. Ik zeg alleen dat ik zijn optreden op de persco amateuristisch vond, meer niet. Aanstellers.
Wat een bijzonder poëtische manier van verwoorden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Daarbij, hoe vaak gebeurt het niet dat zo'n weeralarm achteraf een storm in een glas water is gebleken?
Als jij dat een veroordeling wil noemen dan tekent dat jouw manier van omgaan met een kritische houding. Ik veroordeel niks, ik constateer alleen iets. En dat heeft verder niks te maken met of ik medeleven voel of wat dan ook. Tsjonge zeg, is het zo moeilijk om zuiver op argumenten te reageren?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:53 schreef omearos het volgende:
[..]
en wij zeggen dat het niet amateuristisch was maar menselijk. Beetje medeleven ipv veroordeling is wel op zijn plaats. En ja, "amateuristisch optreden" is een veroordeling.
op dit moment nog wel ja. Want ook al weet ik dat mijn vriend veilig is en op weg naar huis, de schrik van gister zit er nog wel in. En het meeleven met mensen die nog niks weten ook.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:55 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Als jij dat een veroordeling wil noemen dan tekent dat jouw manier van omgaan met een kritische houding. Ik veroordeel niks, ik constateer alleen iets. En dat heeft verder niks te maken met of ik medeleven voel of wat dan ook. Tsjonge zeg, is het zo moeilijk om zuiver op argumenten te reageren?
De locatie en het ontstaan van een supercel op zichzelf is niet met zekerheid te voorspellen, maar de mogelijkheid voor supercellen in die regio werd al wel voorspeld. De vraag is dan wat je daar verder mee moet doen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:50 schreef lolcat8811 het volgende:
Volgens de MeteoWing (weerkundige dienst Belgische Luchtmacht) ging het inderdaad om een zeer plaatselijke, niet te voorspellen 'supercel'.
Wat een onvoorstelbare pech voor Pukkelpop... En zeggen dat het dit weekend zo'n prachtweer wordt.
Ik ben blij dat je vriend veilig is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:57 schreef omearos het volgende:
[..]
op dit moment nog wel ja. Want ook al weet ik dat mijn vriend veilig is en op weg naar huis, de schrik van gister zit er nog wel in. En het meeleven met mensen die nog niks weten ook.
Je zei dat hij geen professional was. Iets dat geheel onwaar is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:48 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
ik zag net een filmpje hoe een tent instorte, maar die probeer ik nog op youtube te vindenquote:
Dat. Ik denk dat Pukkelpop de afgelopen 25 jaar wel heeft bewezen een festival op een deugelijke manier te kunnen organiseren, maar tegen een tornado is niemand opgewassen. Als dikke bomen al bij bosjes neervallen, hoe kun je dan verwachten dat festivaltenten wel blijven staan?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:56 schreef tong80 het volgende:
Dit had niemand kunnen voorspellen. Op Lowlands ook noodweer meegemaakt. Natuurlijk ga je dan schuilen in de dichts bijzijnde tent. Dit was een soort tornado. Pure pech. Vreselijk.
Puur instinct.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:56 schreef tong80 het volgende:
Dit had niemand kunnen voorspellen. Op Lowlands ook noodweer meegemaakt. Natuurlijk ga je dan schuilen in de dichts bijzijnde tent. Dit was een soort tornado. Pure pech. Vreselijk.
Staat je goed, zo'n empathische benadering.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:57 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je vriend veilig is.
En waaruit blijkt dat hij wel professional is, op dat Wiki-CV'tje?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:59 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Je zei dat hij geen professional was. Iets dat geheel onwaar is.
Zegt mijn vriendin ook altijd. Ja sorry, maar de manier waarop hier gereageerd wordt op een kritische noot (meer was het niet) slaat echt nergens op.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:00 schreef Teego het volgende:
[..]
Staat je goed, zo'n empathische benadering.
De specifieke cel misschien niet, maar code oranje is toch een heel duidelijk signaal.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:47 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik hoorde die brandweerman net zeggen dat ze het niet hadden zien aankomen, die specifieke cel.
Die man organiseert al tig jaren het grootste festival van België. Dan ben je een amateur? Er komt zoveel kijken bij zo'n festival. Hem niet professioneel noemen als er wordt gepraat over doden en gewonden op zijn geesteskind, dat slaat gewoon nergens op. Natuurlijk kan die brandweercommandant daar beter mee omgaan, die knipt al jaren platte mensen uit auto's en vind verkoolde lichamen in uitgebrande gebouwen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:00 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
En waaruit blijkt dat hij wel professional is, op dat Wiki-CV'tje?
Wat zeg je nu? Dat men in NL ineens 60.000 mensen had geëvacueerd en het festival had stilgelegd?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:02 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
De specifieke cel misschien niet, maar code oranje is toch een heel duidelijk signaal.
Teminste hier in Nederland.
Ik heb geen zin meer erop in te gaan, want anders word dit topic een scheldpartij en daar is het niet voor bedoeld. Kan wel via PM als je wil.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:02 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Die man organiseert al tig jaren het grootste festival van België. Dan ben je een amateur? Er komt zoveel kijken bij zo'n festival. Hem niet professioneel noemen als er wordt gepraat over doden en gewonden op zijn geesteskind, dat slaat gewoon nergens op. Natuurlijk kan die brandweercommandant daar beter mee omgaan, die knipt al jaren platte mensen uit auto's en vind verkoolde lichamen in uitgebrande gebouwen.
Hoe vaak is er wel niet een code dit of een weeralarm dat afgegeven en volgde er niets? Er had geëvacueerd moeten worden, maar als er dan niets was gebeurt? Dan zou het ook niet goed zijn geweest.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:02 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
De specifieke cel misschien niet, maar code oranje is toch een heel duidelijk signaal.
Tenminste hier in Nederland, misschien dat het in België anders is.
Nope, natuurlijk niet, ik ga alleen in tegen de mensen die zeggen dat dit totaal onverwacht was.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:03 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Wat zeg je nu? Dat men in NL ineens 60.000 mensen had geëvacueerd en het festival had stilgelegd?
Nee, ik vind het OK zo.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:03 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik heb geen zin meer erop in te gaan, want anders word dit topic een scheldpartij en daar is het niet voor bedoeld. Kan wel via PM als je wil.
Gezien de omschrijvingen van de hagelstenen denk ik ook dat het om een supercel gaat.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:04 schreef TheVulture het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Supercel
Dat voldoet wel geheel aan de beelden van gisteren
dank jequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:57 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je vriend veilig is.
Zo'n familie wil je toch niet over de vloer hebben.quote:Uit de mesocycloon kan een tornado en een tornadofamilie ontstaan.
maar dan nog zijn die tenten wel bestand om wat noodweer aan te kunnen, als er daarintegen een boom afbreekt en deze op zo'n tent valt is het een ander verhaal.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:04 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Nope, natuurlijk niet, ik ga alleen in tegen de mensen die zeggen dat dit totaal onverwacht was.
We hebben op 28 juni ook al vernietigend weer gezien met een code oranje.
Er werd niet zomaar wat onweer aangekondigd gisteren.
Hadden ze dit extreme noodweer kunnen voorzien ?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Hoe vaak is er wel niet een code dit of een weeralarm dat afgegeven en volgde er niets? Er had geëvacueerd moeten worden, maar als er dan niets was gebeurt? Dan zou het ook niet goed zijn geweest.
Hier op het werk zeggen we altijd spottend: een weeralarm? dan kan ik veilig naar huis rijden.
Oh, daar ben ik het mee eens hoor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
maar dan nog zijn die tenten wel bestand om wat noodweer aan te kunnen, als er daarintegen een boom afbreekt en deze op zo'n tent valt is het een ander verhaal.
Nogmaals: volgens de weerkundige dienst van het leger (MeteoWing) ging het om een zeer plaatselijke, niet te voorziene supercel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:07 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Nogmaals, de organisatie verwijt ik niets, maar 'dit is zo onverwacht' is ook gewoon onzin.
En dan heb je het nog niet eens over de bloedrode beurskoersen van gister en vandaagquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:07 schreef RedFever007 het volgende:
Ik zit even RTLZ te kijken net, die beelden en dat gekrijsBrrrrrrr
Echt scary shit
Als zij dat zeggen, dan kun je daar iig van uit gaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:09 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Nogmaals: volgens de weerkundige dienst van het leger (MeteoWing) ging het om een zeer plaatselijke, niet te voorziene supercel.
Als men dus zegt dat het onverwacht was, is dat juist.
De locaties van supercellen zijn nooit te voorspellen, dat is ALTIJD nowcasten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:09 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Nogmaals: volgens de weerkundige dienst van het leger (MeteoWing) ging het om een zeer plaatselijke, niet te voorziene supercel.
Als men dus zegt dat het onverwacht was, is dat juist.
Waar wil jij 60.000 man heenbrengen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:09 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
De locaties van supercellen zijn nooit te voorspellen, dat is ALTIJD nowcasten.
Dat maakt het extreme weer nog niet onverwacht, want daar was gewoon echt een code oranje voor.
Nee dat kwam nogquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:09 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
En dan heb je het nog niet eens over de bloedrode beurskoersen van gister en vandaag
op een filmpje zie je het van buitenaf gebeuren.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:08 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik weet eigenlijk nog steeds niet waardoor die tenten zijn ingestort. Was het gewicht van het water te veel, is er een boom op gevallen, heeft de wind hem doen instorten? Ik hoop dat die journalisten op het terrein snel met meer beelden en uitleg komen.
combinatie van factoren , er viel in korte tijd zo'n 50 liter water op elke vierkante meter en dan heb je het nog niet eens over andere rondvliegende objecten, vraag me af of er uberhaupt tenten bestaan die op zo'n hoeveelheid natuurgeweld getest worden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:08 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik weet eigenlijk nog steeds niet waardoor die tenten zijn ingestort. Was het gewicht van het water te veel, is er een boom op gevallen, heeft de wind hem doen instorten? Ik hoop dat die journalisten op het terrein snel met meer beelden en uitleg komen.
Ik zeg toch niet dat ze het af hadden moet lassen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:10 schreef Ketchupcurry het volgende:
[..]
Waar wil jij 60.000 man heenbrengen?
Ik ben het met je eens. Puur ter info. Ook in België bestaat er een organisatie " Noodweercentrale" die waarschuwingen afgeeft. Dat hebben we ook in Nederland trouwens. Gisteren gaf deze organisatie ook code oranje/rood af ( let wel, dat dit andere gradaties zijn dan het KNMI gebruikt ). Men zag het dus wel aankomen, een uur van te voren. De vraag is natuurlijk hoe goed zijn je bronnen en wat kan je nog doen als organisatie. Tevens waren er s'ochtends al genoeg voor waarschuwingen dat een soort cell tot ontwikkeling kon komen in het gebied Luxemburg/België/Zuid Nederland dus de informatie was er ook al, maar weer wat doe je met de informatie!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:07 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Nogmaals, de organisatie verwijt ik niets, maar 'dit is zo onverwacht' is ook gewoon onzin. Code oranje staat in Nederland sowieso voor 'extreem' weer, en dat komt bijna altijd ook zo uit, als het tot oranje komt.
Ik weet inderdaad niet hoe de weerdienst in België omspringt met het uitgeven van codes, misschien wel een stuk nonchalanter dan het KNMI, dus wat dat betreft vel ik er geen oordeel over.
Nogmaals, ik verwijt de organisatie niets,.
Organisator van;quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:00 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
En waaruit blijkt dat hij wel professional is, op dat Wiki-CV'tje?
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:48 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
maar even iets anders:quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:14 schreef Taurus het volgende:
[..]Dat idee kreeg ik ook toen ik dit topic las inderdaad. Paar pagina's terug ook alleen maar gekanker op Nederlanders door één vraag van een Nederlandse journalist.
En waar ging die vraag over? "Waarom zijn de festivalgangers niet gewaarschuwd?", wat me een vrij normale vraag lijkt. Uiteraard komt dit plotseling en kan niemand daar wat aan doen, nu, dan krijgt de organisatie de kans dat nog eens te zeggen, lijkt me alleen maar goed. Maar in dit topic is het een en al huilen 'wat een enorme ramp'-gepraat. En o wee als iemand een kritische vraag stelt, zo gaat dat al topics lang.
Het is inderdaad lastig, maar het moet sowieso besproken worden. Al verhoog je de veiligheid maar met 1% uiteindelijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:13 schreef Drassss het volgende:
Ik vind het een lastig punt, want je kan niet zomaar 60.000 mensen op de trein/bus zetten. Zo'n festival is daar al te groot voor. Ik vraag me dus af hoe men in de toekomst de veiligheid van festivalgangers kan garanderen? Gaan we terug naar lagere bezoekersaantallen? Betere info over het weer etc? Lastig...
Dan moeten ze in Belgie toch eerst een regering krijgen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:15 schreef lolcat8811 het volgende:
Als dit alles maar geen politiek staartje krijgt. Ik denk aan nog meer en strengere regels, waardoor het voor organisatoren quasi onmogelijk wordt om nog (grote) festivals te organiseren. Ze klagen nu al over de vele regeltjes....
Newsflash: de Vlaamse regering is bevoegd en functioneert gewoon hoor. En is enkel geen (volwaardige) Belgische regering. Maar wie heeft die nog nodig?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dan moeten ze in Belgie toch eerst een regering krijgen.
Veel mensen verwarren hun eigen paranoia en kritische noten voor de waarheid, helaas.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
En o wee als iemand een kritische vraag stelt, zo gaat dat al topics lang.
Ik denk het niet inderdaad. Weet zeker dat je niet zomaar 60.000 mensen 'on a limb' gaat evacueren. Niet om het geld, en niet om de morrende mensen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hadden ze dit extreme noodweer kunnen voorzien ?
Het Belgische demissionaire kabinet heeft daar volgens mij gewoon bevoegdheden voor hoor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dan moeten ze in Belgie toch eerst een regering krijgen.
Valt mij ook op, maar goed. Zo werkt het kennelijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:14 schreef Taurus het volgende:
[..]Dat idee kreeg ik ook toen ik dit topic las inderdaad. Paar pagina's terug ook alleen maar gekanker op Nederlanders door één vraag van een Nederlandse journalist.
En waar ging die vraag over? "Waarom zijn de festivalgangers niet gewaarschuwd?", wat me een vrij normale vraag lijkt. Uiteraard komt dit plotseling en kan niemand daar wat aan doen, nu, dan krijgt de organisatie de kans dat nog eens te zeggen, lijkt me alleen maar goed. Maar in dit topic is het een en al huilen en 'wat een enorme ramp'-gepraat. En o wee als iemand een kritische vraag stelt, zo gaat dat al topics lang.
Zie je?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:20 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Veel mensen verwarren hun eigen paranoia en kritische noten voor de waarheid, helaas.
Ik vind nog steeds niet dat dat hoeft om die reden. Ik vind het overigens ook niet belachelijk dat het wel wordt afgelast hoor! Dat heb ik nooit gezegd, maar ik vond die reacties met 'schande dat het door gaat met drie doden' nogal overdreven. Daar reageerde ik op. Ik had het volkomen begrepen als het wel door was gegaan. Ook nu het vijf doden zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:15 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
maar even iets anders:
Hoe vind je nu dat het alsnog is afgelast?
Want gisteren had je zoiets van: aks ze uit medeleven stilleggen, dan hoeft het niet.
Ik denk dat vragen best gesteld mogen worden of het beter kan als er 5 doden en tientallen gewonden zijn gevallen, hoe erg en extreem de gebeurtenis ook was.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:15 schreef lolcat8811 het volgende:
Als dit alles maar geen politiek staartje krijgt. Ik denk aan nog meer en strengere regels, waardoor het voor organisatoren quasi onmogelijk wordt om nog (grote) festivals te organiseren. Ze klagen nu al over de vele regeltjes....
Het is ws niet eens mogelijk aangezien dit soort festivals over het algemeen maar een beperkte capaciteit aan afvoerwegen hebben en eigen vervoer meestal vast staat in de parkeerweilanden zodra het eerste tiental autos het terrein tot een modderpoel heeft omgetoverd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:20 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik denk het niet inderdaad. Weet zeker dat je niet zomaar 60.000 mensen 'on a limb' gaat evacueren. Niet om het geld, en niet om de morrende mensen.
Sterker nog: het zou misdadig zijn om niet minutieus na te gaan hoe dit is gebeurd, of er fouten gemaakt zijn en of procedures vatbaar zijn voor verbetering.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik denk dat vragen best gesteld mogen worden of het beter kan als er 5 doden en tientallen gewonden zijn gevallen, hoe erg en extreem de gebeurtenis ook was.
Dat is dus echt je reinste onzin.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Hoe vaak is er wel niet een code dit of een weeralarm dat afgegeven en volgde er niets? Er had geëvacueerd moeten worden, maar als er dan niets was gebeurt? Dan zou het ook niet goed zijn geweest.
Hier op het werk zeggen we altijd spottend: een weeralarm? dan kan ik veilig naar huis rijden.
Het is altijd makkelijk om 'kritische noten' te plaatsen, niet gestoord door het gebrek aan kennis over de situatie. Daarbij doel ik niet eens specifiek op jou, maar op de algemene tendens die hier wel eens opspeelt in NWS.quote:
Daarom, het komt alleen vervelend over voor sommige mensen om 14 uur na de gebeurtenissen deze vragen te moeten stellen. Journalisten doen natuurlijk ook maar hun werk en moeten deze vragen uiteraard gewoon stellen.. hoe hard het ook kan zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:23 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Sterker nog: het zou misdadig zijn om niet minutieus na te gaan hoe dit is gebeurd, of er fouten gemaakt zijn en of procedures vatbaar zijn voor verbetering.
Ik had wel kennis van de situatie, evenveel als de mensen hier, want ik heb de berichtgeving gevolgd en de hele perso gekeken. Een kritische noot over de manier van communiceren is op basis daarvan prima mogelijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het is altijd makkelijk om 'kritische noten' te plaatsen, niet gestoord door het gebrek aan kennis over de situatie. Daarbij doel ik niet eens specifiek op jou, maar op de algemene tendens die hier wel eens opspeelt in NWS.
Ja, dat draait gewoon door, ze zijn nou niet echt zonder landsbestuur.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:21 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het Belgische demissionaire kabinet heeft daar volgens mij gewoon bevoegdheden voor hoor.
quote:Twee Nederlandse slachtoffers ernstig gewond
HASSELT - Twee Nederlanders die gewond raakten op het Belgische festival Pukkelpop zijn ernstig gewond. De vier anderen raakten lichtgewond. Dat zei een woordvoerder van de Belgische brandweer vrijdag.
Idd, hier komt wel een commissie voor die alles rustig en minutieus zal uitpluizen. Daarmee zullen ze ook wel alle vragen proberen te beantwoorden. Geduld zal een schone zaak zijn in deze\.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:25 schreef Drassss het volgende:
[..]
Daarom, het komt alleen vervelend over voor sommige mensen om 14 uur na de gebeurtenissen deze vragen te moeten stellen. Journalisten doen natuurlijk ook maar hun werk en moeten deze vragen uiteraard gewoon stellen.. hoe hard het ook kan zijn.
Misschien is 't probleem niet de kritische noot over gebrekkige communicatie, maar de volstrekte ridicule conclusie dat de organisatie dan blijkbaar een bonte verzameling van amateur en hobbyisten zou zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:27 schreef Omnifacer het volgende:
Een kritische noot over de manier van communiceren is op basis daarvan prima mogelijk.
Goed punt!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Overigens, het is natuurlijk zoals gezegd hier veel te vroeg om met vingers te gaan wijzen (als er überhaupt iets te wijzen valt), maar is het dan ook niet veel te vroeg voor de organisatie om te zeggen dat dit niet voorkomen had kunnen worden?
Ze zijn idd doorgedraaidquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, dat draait gewoon door, ze zijn nou niet echt zonder landsbestuur.
Volgensmij waren de organisatie, de brandweer en de burgermeester het er wel unaniem over eens dat dit een overmachtssituatie was.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Overigens, het is natuurlijk zoals gezegd hier veel te vroeg om met vingers te gaan wijzen (als er überhaupt iets te wijzen valt), maar is het dan ook niet veel te vroeg voor de organisatie om te zeggen dat dit niet voorkomen had kunnen worden?
Oh leuk, je gaat proberen te imponeren met intellectueel taalgebruik.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien is 't probleem niet de kritische noot over gebrekkige communicatie, maar de volstrekte ridicule conclusie dat de organisatie dan blijkbaar een bonte verzameling van amateur en hobbyisten zou zijn.
Zeg ik dat allemaal dan? Hierboven kun je teruglezen dat ik kritiek ook prima vind (altijd plaats voor verbetering), maar wel na enige tijd van bezinning en verzameling van gegevens.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:27 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik had wel kennis van de situatie, evenveel als de mensen hier, want ik heb de berichtgeving gevolgd en de hele perso gekeken. Een kritische noot over de manier van communiceren is op basis daarvan prima mogelijk.
Mee eens, als dat gebeurt dan is dat lekker makkelijk geoordeeld en behoorlijk voorbarig bovendien.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien is 't probleem niet de kritische noot over gebrekkige communicatie, maar de volstrekte ridicule conclusie dat de organisatie dan blijkbaar een bonte verzameling van amateur en hobbyisten zou zijn.
Dat blijkt niet echt uit je postgedrag, maar whatever.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zeg ik dat allemaal dan? Hierboven kun je teruglezen dat ik kritiek ook prima vind (altijd plaats voor verbetering), maar wel na enige tijd van bezinning en verzameling van gegevens.
OK. Geef jij even een seintje wanneer het moment dat er kritiek geleverd mag worden? Een belletje, of een PM?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:31 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Mee eens, als dat gebeurt dan is dat lekker makkelijk geoordeeld en behoorlijk voorbarig bovendien.
Neemt niet weg dat ze bekritiseerd mogen worden in de komende weken en maanden.
Mag van mij nu al, hoor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:32 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
OK. Geef jij even een seintje wanneer het moment dat er kritiek geleverd mag worden? Een belletje, of een PM?
ok, was gewoon even benieuwdquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:22 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind nog steeds niet dat dat hoeft om die reden. Ik vind het overigens ook niet belachelijk dat het wel wordt afgelast hoor! Dat heb ik nooit gezegd, maar ik vond die reacties met 'schande dat het door gaat met drie doden' nogal overdreven. Daar reageerde ik op. Ik had het volkomen begrepen als het wel door was gegaan. Ook nu het vijf doden zijn.
Ja, en dat geloof ik ook best, maar is het ook voor deze conclusie niet wat te vroeg?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:30 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Volgensmij waren de organisatie, de brandweer en de burgermeester het er wel unaniem over eens dat dit een overmachtssituatie was.
Ja dat blijkt. Als er kritiek gegeven wordt schiet je in een stuip.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:33 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Mag van mij nu al, hoor.
Indien onderbouwd, natuurlijk.
Dat zou je wel zeggen inderdaad. Het is een nogal boude uitspraak.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ja, en dat geloof ik ook best, maar is het ook voor deze conclusie niet wat te vroeg?
Wie, ik?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:37 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ja dat blijkt. Als er kritiek gegeven wordt schiet je in een stuip.
Maar ik zou er over ophouden, dus dat doe ik nu dan maar.
mja het is een overmacht situatie, en of je dan geld terug krijgt ...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:37 schreef Snuf. het volgende:
Ik begrijp heel goed dat het is afgelast, maar ik vind het ontzettend jammer dat ik Eminem niet kan zien, omdat ik me er al maanden zo op verheugd had. Daarnaast hoop ook ik dat ik mijn geld terugkrijg, want ik heb toch aardig wat geld neergelegd en als arme student kan ik dat wel gebruiken.
Maar dat betekent niet dat ik geen respect voor de slachtoffers en hun familie/vrienden etc heb hoor
Wat.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:38 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
mja het is een overmacht situatie, en of je dan geld terug krijgt ...
9 van de 10 keer niet
hoezo niet?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:38 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
9 van de 10 keer niet
Ik heb geen idee hoe dat geregeld is eerlijk gezegd, maar het lijkt me van wel eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:38 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
9 van de 10 keer niet
Ik denk van niet, zelfs bij een weerswaarschuwing had je de 60.000 bezoekers en de medewerkers niet zo snel kunnen evacueren, waar die tenten toch echt wel berekend zijn om een stevige regenbui te kunnen doorstaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ja, en dat geloof ik ook best, maar is het ook voor deze conclusie niet wat te vroeg?
in een overmacht situatie krijg je vaak geen geld terugquote:
Heb je daar bronnen voor of bewijs in een andere vorm van eerdere evenementen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:40 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
in een overmacht situatie krijg je vaak geen geld terug
Het lijkt me dat je een dubbel gevoel hebt. Klote dat je de optredens niet kunt zien maar er wel respect voor hebt dat het is afgelast.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:37 schreef Snuf. het volgende:
Ik begrijp heel goed dat het is afgelast, maar ik vind het ontzettend jammer dat ik Eminem niet kan zien, omdat ik me er al maanden zo op verheugd had. Daarnaast hoop ook ik dat ik mijn geld terugkrijg, want ik heb toch aardig wat geld neergelegd en als arme student kan ik dat wel gebruiken.
Maar dat betekent niet dat ik geen respect voor de slachtoffers en hun familie/vrienden etc heb hoor
Waar zie je dat ?quote:
Ik denk van wel. Als het te vroeg is voor kritiek op de organisatie, dan is het ook te vroeg voor 'het was overmacht'.quote:
Toch niet, stond vrkeerd in een krantenartikel die iemand deelde op facebook.. Gelukkigquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waar zie je dat ?
Er waren 3 mensen kritiek dacht ik.
staat meestal op de kaartjesquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:41 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Heb je daar bronnen voor of bewijs in een andere vorm van eerdere evenementen?
Misschien niet evacueren, maar wel bijvoorbeeld wel adviseren m.b.t. veilige schuilplaatsen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik denk van niet, zelfs bij een weerswaarschuwing had je de 60.000 bezoekers en de medewerkers niet zo snel kunnen evacueren, waar die tenten toch echt wel berekend zijn om een stevige regenbui te kunnen doorstaan.
Kun je nagaan hoe krachtig de storm was.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:44 schreef tony_clifton- het volgende:
Net gehoord dat een nichtje bij de slachtoffers is, maar gelukkig ook nu al weer thuis, dus niet al te erg. Een rondvliegend hek op haar gekregen. Wel naar de spoedgevallen gemoeten...
Vaak (ik zou het moeten nazoeken voor de zekerheid) zitten er in de algemene voorwaarden clausules die restitutie bij overmachtsituaties uitsluiten. Maar dat is nederlandse wetgeving, en niet altijd het geval. Of het hier ook voor opgaat is de vraag. Ik denk dat de organisatie failliet gaat als ze iedereen hun geld terug moeten geven.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:41 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Heb je daar bronnen voor of bewijs in een andere vorm van eerdere evenementen?
Bronquote:De onweersbui kwam uit het niets en de festivalgangers werden compleet verrast. "We zitten lekker gezellig buiten. Er beginnen wolken te komen en het begint te donderen. We kijken naar de derde boom langs ons, die begint volledig heen en weer te schudden. Er breekt een tak af. Die tak valt recht naar beneden, op een jongen, die op een plek zat waar wij normaal zaten. Die tak valt op zijn hoofd en hij valt neer."
"Zijn hoofd maakte een heel vreemde beweging. Mijn vriendin is er meteen naar toe gerend en heeft hem in zijn armen gepakt. Op dat moment ademde hij nog. Na ongeveer acht seconden stopte hij met ademen en is hij in de armen van mijn vriendin gestorven."
Ja weetje, door prive omstandigheden in mijn familie is mijn hele vakantie eigenlijk afgelast, waardoor ik al vanaf mijn examens (26 mei ! ) thuis zit, nog 1 keer met vrienden op vakantie geweest gelukkig, maar dat was ook maar een paar dagen. Daarom had ik me echt hierop verheugd en als het dan niet doorgaat is dat heel kutquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je een dubbel gevoel hebt. Klote dat je de optredens niet kunt zien maar er wel respect voor hebt dat het is afgelast.
Daar ben ik ook bang voor. En daarmee zou België een geweldig festival verliezen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:45 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik denk dat de organisatie failliet gaat als ze iedereen hun geld terug moeten geven.
http://zeeland.blog.nl/ni(...)at-sea-we-zijn-eruitquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:45 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Vaak (ik zou het moeten nazoeken voor de zekerheid) zitten er in de algemene voorwaarden clausules die restitutie bij overmachtsituaties uitsluiten. Maar dat is nederlandse wetgeving, en niet altijd het geval. Of het hier ook voor opgaat is de vraag. Ik denk dat de organisatie failliet gaat als ze iedereen hun geld terug moeten geven.
quote:
Ik denk dat de reputatie van PP wel stevig genoeg is om het te laten doorgaan. Ze zullen wel geld kunnen lenen en evt. wat reserve hebben van winst van vorige jaren. Toch indien ze vrijgesproken worden van aandeel in het drama, wat ik denk dat 't geval zal zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:47 schreef Teego het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. En daarmee zou België een geweldig festival verliezen.
Ja maar je hebt er toch veel geld voor neergelegd en zo heel erg breed hebben de meeste mensen het daar ook niet hoor. Ik ben ook maar een arme studentquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:47 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik zal toch vaker mijn tickets met creditcard gaan bestellen, dan krijg je ook voor dit soort dingen je geld terug. Jaren geleden al eens 100 euro verloren aan een festival dat zich failliet heeft laten verklaren..
Balen als je je geld niet terug krijgt, maar lijkt me toch duidelijk dat er ergere dingen zijn in het leven?
Je bent in ieder geval geen zwaargewonde student.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:49 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ja maar je hebt er toch veel geld voor neergelegd en zo heel erg breed hebben de meeste mensen het daar ook niet hoor. Ik ben ook maar een arme student
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:49 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ja maar je hebt er toch veel geld voor neergelegd en zo heel erg breed hebben de meeste mensen het daar ook niet hoor. Ik ben ook maar een arme student
jij kunt er in elk geval nog heen gaan, 5 andere niet meerquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:49 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Over wie heb je het dan precies? Anders blijft het zo onduidelijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:52 schreef Poppenkastpop het volgende:
Kunnen de trolls en fatsoensrakkers niet in een ander topic hun frustraties uitvechten?
Het is toch niet zo gek om je af te vragen of je je geld terug krijgt? Hoezeer ik ook meeleef met de slachtoffers is het ook een vraag die in mij zou opkomen na zo'n ramp.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:50 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je bericht is duidelijk, doei.
Ik snap überhaupt niet waarom je hier over geld begint.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:53 schreef Snuf. het volgende:
Jezus, ik zeg toch dat ik het heel erg vind enzo maar dat ik toch hoop dat mensen die een flink bedrag hebben neergelegd hun geld terugkrijgen
Als het al in je opkomt dan ga je dat toch gewoon navragen als de tijd rijp is, ik vind het echt heel triest om dat tussen nieuwsberichten over dodelijke slachtoffers te posten. Dan noem mij maar een moraalridder.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:53 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het is toch niet zo gek om je af te vragen of je je geld terug krijgt? Hoezeer ik ook meeleef met de slachtoffers is het ook een vraag die in mijn zou opkomen na zo'n ramp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |