Newsflash: de Vlaamse regering is bevoegd en functioneert gewoon hoor. En is enkel geen (volwaardige) Belgische regering. Maar wie heeft die nog nodig?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dan moeten ze in Belgie toch eerst een regering krijgen.
Veel mensen verwarren hun eigen paranoia en kritische noten voor de waarheid, helaas.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
En o wee als iemand een kritische vraag stelt, zo gaat dat al topics lang.
Ik denk het niet inderdaad. Weet zeker dat je niet zomaar 60.000 mensen 'on a limb' gaat evacueren. Niet om het geld, en niet om de morrende mensen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hadden ze dit extreme noodweer kunnen voorzien ?
Het Belgische demissionaire kabinet heeft daar volgens mij gewoon bevoegdheden voor hoor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dan moeten ze in Belgie toch eerst een regering krijgen.
Valt mij ook op, maar goed. Zo werkt het kennelijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:14 schreef Taurus het volgende:
[..]Dat idee kreeg ik ook toen ik dit topic las inderdaad. Paar pagina's terug ook alleen maar gekanker op Nederlanders door één vraag van een Nederlandse journalist.
En waar ging die vraag over? "Waarom zijn de festivalgangers niet gewaarschuwd?", wat me een vrij normale vraag lijkt. Uiteraard komt dit plotseling en kan niemand daar wat aan doen, nu, dan krijgt de organisatie de kans dat nog eens te zeggen, lijkt me alleen maar goed. Maar in dit topic is het een en al huilen en 'wat een enorme ramp'-gepraat. En o wee als iemand een kritische vraag stelt, zo gaat dat al topics lang.
Zie je?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:20 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Veel mensen verwarren hun eigen paranoia en kritische noten voor de waarheid, helaas.
Ik vind nog steeds niet dat dat hoeft om die reden. Ik vind het overigens ook niet belachelijk dat het wel wordt afgelast hoor! Dat heb ik nooit gezegd, maar ik vond die reacties met 'schande dat het door gaat met drie doden' nogal overdreven. Daar reageerde ik op. Ik had het volkomen begrepen als het wel door was gegaan. Ook nu het vijf doden zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:15 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
maar even iets anders:
Hoe vind je nu dat het alsnog is afgelast?
Want gisteren had je zoiets van: aks ze uit medeleven stilleggen, dan hoeft het niet.
Ik denk dat vragen best gesteld mogen worden of het beter kan als er 5 doden en tientallen gewonden zijn gevallen, hoe erg en extreem de gebeurtenis ook was.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:15 schreef lolcat8811 het volgende:
Als dit alles maar geen politiek staartje krijgt. Ik denk aan nog meer en strengere regels, waardoor het voor organisatoren quasi onmogelijk wordt om nog (grote) festivals te organiseren. Ze klagen nu al over de vele regeltjes....
Het is ws niet eens mogelijk aangezien dit soort festivals over het algemeen maar een beperkte capaciteit aan afvoerwegen hebben en eigen vervoer meestal vast staat in de parkeerweilanden zodra het eerste tiental autos het terrein tot een modderpoel heeft omgetoverd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:20 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik denk het niet inderdaad. Weet zeker dat je niet zomaar 60.000 mensen 'on a limb' gaat evacueren. Niet om het geld, en niet om de morrende mensen.
Sterker nog: het zou misdadig zijn om niet minutieus na te gaan hoe dit is gebeurd, of er fouten gemaakt zijn en of procedures vatbaar zijn voor verbetering.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik denk dat vragen best gesteld mogen worden of het beter kan als er 5 doden en tientallen gewonden zijn gevallen, hoe erg en extreem de gebeurtenis ook was.
Dat is dus echt je reinste onzin.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Hoe vaak is er wel niet een code dit of een weeralarm dat afgegeven en volgde er niets? Er had geëvacueerd moeten worden, maar als er dan niets was gebeurt? Dan zou het ook niet goed zijn geweest.
Hier op het werk zeggen we altijd spottend: een weeralarm? dan kan ik veilig naar huis rijden.
Het is altijd makkelijk om 'kritische noten' te plaatsen, niet gestoord door het gebrek aan kennis over de situatie. Daarbij doel ik niet eens specifiek op jou, maar op de algemene tendens die hier wel eens opspeelt in NWS.quote:
Daarom, het komt alleen vervelend over voor sommige mensen om 14 uur na de gebeurtenissen deze vragen te moeten stellen. Journalisten doen natuurlijk ook maar hun werk en moeten deze vragen uiteraard gewoon stellen.. hoe hard het ook kan zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:23 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Sterker nog: het zou misdadig zijn om niet minutieus na te gaan hoe dit is gebeurd, of er fouten gemaakt zijn en of procedures vatbaar zijn voor verbetering.
Ik had wel kennis van de situatie, evenveel als de mensen hier, want ik heb de berichtgeving gevolgd en de hele perso gekeken. Een kritische noot over de manier van communiceren is op basis daarvan prima mogelijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het is altijd makkelijk om 'kritische noten' te plaatsen, niet gestoord door het gebrek aan kennis over de situatie. Daarbij doel ik niet eens specifiek op jou, maar op de algemene tendens die hier wel eens opspeelt in NWS.
Ja, dat draait gewoon door, ze zijn nou niet echt zonder landsbestuur.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:21 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het Belgische demissionaire kabinet heeft daar volgens mij gewoon bevoegdheden voor hoor.
quote:Twee Nederlandse slachtoffers ernstig gewond
HASSELT - Twee Nederlanders die gewond raakten op het Belgische festival Pukkelpop zijn ernstig gewond. De vier anderen raakten lichtgewond. Dat zei een woordvoerder van de Belgische brandweer vrijdag.
Idd, hier komt wel een commissie voor die alles rustig en minutieus zal uitpluizen. Daarmee zullen ze ook wel alle vragen proberen te beantwoorden. Geduld zal een schone zaak zijn in deze\.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:25 schreef Drassss het volgende:
[..]
Daarom, het komt alleen vervelend over voor sommige mensen om 14 uur na de gebeurtenissen deze vragen te moeten stellen. Journalisten doen natuurlijk ook maar hun werk en moeten deze vragen uiteraard gewoon stellen.. hoe hard het ook kan zijn.
Misschien is 't probleem niet de kritische noot over gebrekkige communicatie, maar de volstrekte ridicule conclusie dat de organisatie dan blijkbaar een bonte verzameling van amateur en hobbyisten zou zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:27 schreef Omnifacer het volgende:
Een kritische noot over de manier van communiceren is op basis daarvan prima mogelijk.
Goed punt!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Overigens, het is natuurlijk zoals gezegd hier veel te vroeg om met vingers te gaan wijzen (als er überhaupt iets te wijzen valt), maar is het dan ook niet veel te vroeg voor de organisatie om te zeggen dat dit niet voorkomen had kunnen worden?
Ze zijn idd doorgedraaidquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, dat draait gewoon door, ze zijn nou niet echt zonder landsbestuur.
Volgensmij waren de organisatie, de brandweer en de burgermeester het er wel unaniem over eens dat dit een overmachtssituatie was.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Overigens, het is natuurlijk zoals gezegd hier veel te vroeg om met vingers te gaan wijzen (als er überhaupt iets te wijzen valt), maar is het dan ook niet veel te vroeg voor de organisatie om te zeggen dat dit niet voorkomen had kunnen worden?
Oh leuk, je gaat proberen te imponeren met intellectueel taalgebruik.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien is 't probleem niet de kritische noot over gebrekkige communicatie, maar de volstrekte ridicule conclusie dat de organisatie dan blijkbaar een bonte verzameling van amateur en hobbyisten zou zijn.
Zeg ik dat allemaal dan? Hierboven kun je teruglezen dat ik kritiek ook prima vind (altijd plaats voor verbetering), maar wel na enige tijd van bezinning en verzameling van gegevens.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:27 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik had wel kennis van de situatie, evenveel als de mensen hier, want ik heb de berichtgeving gevolgd en de hele perso gekeken. Een kritische noot over de manier van communiceren is op basis daarvan prima mogelijk.
Mee eens, als dat gebeurt dan is dat lekker makkelijk geoordeeld en behoorlijk voorbarig bovendien.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien is 't probleem niet de kritische noot over gebrekkige communicatie, maar de volstrekte ridicule conclusie dat de organisatie dan blijkbaar een bonte verzameling van amateur en hobbyisten zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |