En wat diepere dreunen nuquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:44 schreef DemonRage het volgende:
Het flitst weer ff iets meer hier in Eindhoven.
Weert is dus echt geen N-limburg hequote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:44 schreef DjinN het volgende:
Vriend in Weert (N-Limburg dus) heeft nog niet veel gehoord tot nu toeBij mij hier in Helmond rommelt en flitst het wel flink!
Typfoutjequote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:44 schreef Swomp het volgende:
[..]
Weert is dus echt geen N-limburg he
Idd net toch wel een behoorlijke harde knal hierquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:47 schreef knep het volgende:
Hier bij Roermond rommelt het flink en vallen dikke druppels.
De rode pit is in aantocht.
toch ook ZEKER geen brabant!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:44 schreef Swomp het volgende:
[..]
Weert is dus echt geen N-limburg he
oftewel, het zwaarste type onweersbuiquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:46 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Weerman Reinier van den Berg noemt op Twitter de bui boven Limburg en Brabant een supercel, op basis van afwijkende koers.
Waar staat dat?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:43 schreef dan13lv het volgende:
Groningen (gemeente) (9746)
Waarschuwing vooraf vanwege onweer,
waarschuwingsniveau rood verwacht
geldig van: donderdag, 18. aug 2011, 20:00 uur
geldig tot: vrijdag, 19. aug 2011, 05:00 uur
geldig voor: alle hoogtes
Waar zie jij dat staan dan dat iemand dat zegt ?quote:
Jep iddquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:48 schreef lezzer het volgende:
Weert is Midden-Limburg voor zover ik weet
Anyhow, dat tweede stuk gaat mij net schampen denk ik.
28 juni was de laatste keer. Bij Vught ,quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:41 schreef Frutsel het volgende:
fuckzeg, code paars heb ik al een tijdje niet meer gezien
Zoals zo vaak, heb nu al een paar mooie screenshots waarop het lijkt dat Breda een soort forcefield heeft tegen onweer.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:47 schreef roislecxe het volgende:
Gelukkig scheen 5 minuten geleden in Breda de zon alweer. Beetje regen erbij en een halve donder in de verte. Alles trekt weer eens netjes oostelijk langs.
Maarja, ga er ook niet meer zoveel van uit dat we ergens iets van mee krijgen.
http://alarm.noodweercentrale.nl/quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:48 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Waar staat dat?![]()
Het lijkt namelijk allemaal langs ons heen te gaan.
Alles is al op voor het hier isquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:49 schreef Darklight het volgende:
Enschede niks aan de hand, beetje wind
Lijkt het inderdaad verdacht veel op. Dit jaar nog niet 1x echt onweer gehad. Wel regen daarentegen. Veel te veel.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:49 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Zoals zo vaak, heb nu al een paar mooie screenshots waarop het lijkt dat Breda een soort forcefield heeft tegen onweer.
Ik was tot half zes in Breda. Meer dan een paar druppels en een beetje geflits was het niet!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:47 schreef roislecxe het volgende:
Gelukkig scheen 5 minuten geleden in Breda de zon alweer. Beetje regen erbij en een halve donder in de verte. Alles trekt weer eens netjes oostelijk langs.
Maarja, ga er ook niet meer zoveel van uit dat we ergens iets van mee krijgen.
Ik zou als i kdaar zou staan nu ook even niet meer bij stages in debuurt willen staanquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:51 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Schijnt goed mis te zijn op Pukkepop.
Hier ook niet, maar hij kwam op Twitter voorbij, ik meen Limburg/Brabantquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:51 schreef mefke79 het volgende:
frutsel, wauw! Die is hier niet te zien.
Valkenswaard schijnt het enorm los te gaan, met hagel (volgens mijn tl op twitter)
http://knack.rnews.be/nl/(...)e-1195084868020.htm#quote:Op het muziekfestival Pukkelpop in Hasselt zijn enkele grote tenten ingestort. Daarbij vielen vele gewonden. Volgens ooggetuigen rijden ambulances af en aan.
De Chateau tent, thuisbasis van alternatieve rockgroepen is ingestort door het noodweer. Op het ogenblik van de instorting waren duizenden mensen aanwezig. Volgens ooggetuigen zouden er heel veel gewonden zijn. Door het noodweer waaiden ook verschillende grote bomen om.
Binnen 5 minuten je straat in een rivier zien veranderen (Zuid-Limburg)quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:52 schreef Schuifpui het volgende:
Hier in het westen breekt de zon door, nog wel vrij fris. Noodweer, wat is dat?
quote:Veel gewonden door noodweer op Pukkelpop
Op het muziekfestival Pukkelpop in Hasselt zijn enkele grote tenten ingestort. Daarbij vielen vele gewonden. Volgens ooggetuigen rijden ambulances af en aan.
De Chateau tent, thuisbasis van alternatieve rockgroepen is ingestort door het noodweer. Op het ogenblik van de instorting waren duizenden mensen aanwezig. Volgens ooggetuigen zouden er heel veel gewonden zijn. Door het noodweer waaiden ook verschillende grote bomen om.
Brussel
Ook Brussel en haar directe omgeving hebben zwaar te lijden onder het hevige onweer. De Brusselse brandweer heeft tientallen oproepen gekregen voor wateroverlast in straten en kelders. Ook het verkeer in en rond Brussel ondervindt ernstige hinder.
Op de grote ring rond Brussel stonden auto's tot halverwege hun motorkap in het water. Zowel op de binnen- als op de buitenring moet het verkeer langer aanschuiven dan normaal door grote waterplassen. Voorlopig is er nog geen melding gemaakt van ongevallen.
Tunnels ondergelopen
Op de kleine Brusselse ring zijn verschillende tunnels ondergelopen. Het gaat onder meer om de Kruidtuin- en de Rogiertunnel. Buiten Brussel is de N9 tussen Asse en Zellik onberijdbaar door wateroverlast. In Tervuren geldt hetzelfde voor de Tervurenlaan.
De brandweer van Zaventem heeft ook al een tiental oproepen gekregen voor wateroverlast. Onder meer de Henneaulaan staat onder water. Het verkeer moet er plaatselijk omrijden. (EE/WVV)
Mietquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:54 schreef DutchMan0211 het volgende:
Damn! Heb ik een filmpje gemaakt is ie een kwartslag gedraaid.
Ik heb de lampen inmiddels ook maar aangedaanquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:55 schreef knep het volgende:
Pikkedonker hier bij Roermond.
De hellepoort staat op het punt zich te openen.
Nou, ik vind mezelf altijd best zielig eigenlijk als het voor de zoveelste keer op rij ontzettend tegen valtquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Damn, dat van van pukkelpop is helaas 1 van de nare bijeffecten van noodweer .. Inmiddels weer droog en stil in Arnhem. Misschien kunnen we een alliance met Breda maken, hier ook altijd huilen!
Hier in Goor is het goed te horen. Veel gedonder achter elkaar, maar nog ver weg.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:47 schreef Saekerhett het volgende:
En het eerste gerommel in Hengelo is nu ook te horen!
Is Roermond nog niet aan het overstromen ?quote:
Ik woon in een dorpje bij Roermondquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:59 schreef Swomp het volgende:
[..]
Is Roermond nog niet aan het overstromen ?
Normaal bij een best hevige bui wel toch
Welk dorpje ?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:00 schreef knep het volgende:
[..]
Ik woon in een dorpje bij Roermond. Maar zoals het nu regent gaat de Roerkade wel weer overstromen ja
.
Bedankt! Hmm, nou ja we zien het wel. Ik ben er niet zo blij mee als die idioten hier.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:50 schreef dan13lv het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://alarm.noodweercentrale.nl/
dan provincie en plek waar je dorp.stad ligt klikken
Biem Buijs riep dat rond half zes al op 3fmquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:02 schreef Frutsel het volgende:
Komt het KNMI nu pas met een waarschuwing?
KNMI waarschuwt voor extreem weer zuiden
of was die al eerder afgegeven
Al sinds vanmiddag.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:02 schreef Frutsel het volgende:
Tijdje terug. Fok is altijd laatquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:02 schreef Frutsel het volgende:
Qua DE wel ja, jammer genoegquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:03 schreef Drassss het volgende:
[..]
Tijdje terug. Fok is altijd laat
Doe ons eens was foto's of een leuk filmpje. Want denk dat wij hier niets krijgen (Friesland, Heerenveen)quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:01 schreef hans1988 het volgende:
Ik heb de lampen maar eens aangedaan
Vliegt hier vanalles door de luchtEn constant geflits en gedonder. Het is echt geen moment stil.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Damn, dat van van pukkelpop is helaas 1 van de nare bijeffecten van noodweer .. Inmiddels weer droog en stil in Arnhem. Misschien kunnen we een alliance met Breda maken, hier ook altijd huilen!
Begrijp het welquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Qua DE wel ja, jammer genoegMaar goed
Kerkrade hé?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:05 schreef hans1988 het volgende:
Het komt met bakken uit de lucht nu
Het begint nu toch wat te rommelen, ik ga even een rondje lopen, will keep you postedquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:49 schreef Darklight het volgende:
Enschede niks aan de hand, beetje wind
heeeel kort door de bocht:quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:05 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Wat houd dat precies in? En wat is "normaal" ?
Hoe hoger hoe krachtiger de bui is meestal. Normaal gesproken hebben wij onweersbuien van 7 a 10km. Soms zijn er krachtigere/hogere exemplaren en krijg je dus dit soort noodweer.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:05 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Wat houd dat precies in? En wat is "normaal" ?
En daarom snap ik niet dat je van die idioten hebt die een harde piemel van dit weer krijgen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:06 schreef Swomp het volgende:
Zie nu op *insert sociale netwerk site* dat een familielid van iemand, een paal op zijn hoofd heeft gekregen bij pukkelpop.
Ja hoor het nu ookquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:07 schreef vannilesoep het volgende:
[..]
Het begint nu toch wat te rommelen, ik ga even een rondje lopen, will keep you posted
Ach, af en toe wat flitsen en gedonder is wel mooi om te zien.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:07 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
En daarom snap ik niet dat je van die idioten hebt die een harde piemel van dit weer krijgen.
Ja en die dan nog op je hoofd krijgen ook bij pukkelpop.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:07 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
En daarom snap ik niet dat je van die idioten hebt die een harde piemel van dit weer krijgen.
Haha. Ik vind het wel fascinerend dit soort weer, enorme krachten van moeder natuur. Onweer vind ik zelf erg mooi om te zien, met de daarbij behorende dreigende wolken. Keerde zijn is natuurlijk als er gewonden vallen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:07 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Dankje, een heldere uitlegquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:07 schreef Party_P het volgende:
[..]
heeeel kort door de bocht:
hoe hoger de toppen, hoe meer opwaardste kracht in een wolk, waardoor naast flinke stortregens ook een verhoogde kans is op hagel. Hoe hoger de toppen: hoe groter de kans op grote hagelstenen.
Normaal: bij normale druilerige buien komt het vaak niet boven de 5km uit (vaak zelfs nog lager). Onweersbuien vaak wel hoger, waarbij 9km hoge toppen vrij normaal zijn. Maar 13km hoge toppen zie je niet heel vaak.
Hier ookquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:09 schreef Max-Westerman het volgende:
Hier drijft het water door de straat
Lang geleden.
Tgaat helemaal los in Breda nu hoor! (Voor onze begrippen dan, 3 mm water en een 2 donderslagenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:06 schreef Rabieluh het volgende:
jezus, wel 1 enorme klap nu in Breda, wat een getril.
Ja iedereen in paniek laten raken en een open veld op laten lopen in de onweer is een optiequote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:12 schreef Drassss het volgende:
Ik vind het wel een enorme schande dat men de mensen op zijn festival niet waarschuwt. Je ziet die rotzooi aankomen, hebt tientallen podia/microfoons... maar nee laat je gasten maar lekker rondlopen. Waanzin.
Iets met Belgen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:12 schreef Drassss het volgende:
Ik vind het wel een enorme schande dat men de mensen op zijn festival niet waarschuwt. Je ziet die rotzooi aankomen, hebt tientallen podia/microfoons... maar nee laat je gasten maar lekker rondlopen. Waanzin.
Complete onzin. Je ziet het zeker 30 minuten van te voren aankomen. Je bent verantwoordelijk voor je gasten.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:13 schreef Swomp het volgende:
[..]
Ja iedereen in paniek laten raken en een open veld op laten lopen in de onweer is een optie
JA wprdt ook weer lichter buiten nuquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:12 schreef hans1988 het volgende:
[..]
idd jah.
maar wordt nu weer minder
Lowlands ging ook gewoon door..wat als de buien en het noodweer iets noordelijker en heviger waren dan verwacht. Moeilijk hoor...Maar goed, als festivalganger kan je zelf ook op het weer letten.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:12 schreef Drassss het volgende:
Waar is hier? xDquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:14 schreef Swomp het volgende:
TEEEEEEEEEEEEEERING sloeg hier echt een paar meter verder in... hartverzakking WTF![]()
![]()
![]()
Ja... Jammer dat ik geen foto's heb van net voordat het losbarstequote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:14 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
JA wprdt ook weer lichter buiten nu
Omgeving Roermond....quote:
en dan nog die fik bij Aamsveenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:13 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Inderdaad, maar tot nu toe nog niets abnormaals *klopt af*
Tsja, geruchten.... hopen dat het niet waar is.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:18 schreef Frutsel het volgende:
Op Twitter komen nu de eerste geruchten over doden.
Laten we hopen dat het niet waar is
Zou me niets verbazen...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:18 schreef Frutsel het volgende:
Op Twitter komen nu de eerste geruchten over doden.
Laten we hopen dat het niet waar is
Het zit hier. Vlak voor me net een inslagquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:23 schreef Darklight het volgende:
[..]
Enschede ook, heb 2x iets in de verte horen rommelen
Heb jij ook een stream?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:26 schreef ACT-F het volgende:
Mijn webcam doet het weer en kijkt precies in de goede richting waar onweer is
Nee komt nog. Hier begint het al harder te regenen dan toen net.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:27 schreef vannilesoep het volgende:
Wat gerommel in Enschede, beetje onweer, beetje neerslag, denk dat we de dans ontspringen
Bedanktquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:26 schreef Swomp het volgende:
Zo ergste is hier nu weg, voor de mensen noordelijk van mij, succes nog
Komt nog ^^ .. gaat hier ook geleidelijk harder. (~30km voor Enschede, vanaf de richting Limburg)quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:27 schreef vannilesoep het volgende:
Wat gerommel in Enschede, beetje onweer, beetje neerslag, denk dat we de dans ontspringen
Een vonkentrekker lust onweer rauwquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:31 schreef Vonkenboer het volgende:
Hier begint het nu al aardig door te regenen; toch maar even wachten met het naar het zomerfeest toe te gaan. Heb er geen belang bij om met mogelijk aankomend noodweer in een tent te staan.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:14 schreef Swomp het volgende:
TEEEEEEEEEEEEEERING sloeg hier echt een paar meter verder in... hartverzakking WTF![]()
![]()
![]()
Veel gewonden op Pukkelpop door noodweerquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Op de Belg melden ze net dat bij Pukkelpop het uit de klauwen is gelopen, er is een boom op een eettent gevallen
Goeiemorgen Pietquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Op de Belg melden ze net dat bij Pukkelpop het uit de klauwen is gelopen, er is een boom op een eettent gevallen
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:26 schreef hans1988 het volgende:
Hoor net van mn ma dat 2 kilometer verderop het water de putten uitspuit, de weg een rivier is en een paar bomen zijn ontworteld.
Ben blij dat ik hier toch aardig beschut zit
Ja laat die arme chinees maar met zijn brommer door het onweer rijdenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:38 schreef VacaLoca het volgende:
Moest nog boodschappen doen maar toen ging het los... ben maar thuisgebleven, maar heb echt vrijwel niets in huis
Al 2x pizza besteld afgelopen week, eens kijken of er ook een griek of chinees ofzo zit hier die bezorgd
Mja zo gemeen ben ik niet, ik hoop over 1,5 uur wat te kunnen bestellen.. dat het dan wat minder is hier...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:40 schreef Swomp het volgende:
[..]
Ja laat die arme chinees maar met zijn brommer door het onweer rijden
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:45 schreef Frutsel het volgende:
Zes doden op pukkelpop volgens Belgische krant Standaard
Bevestigd door de brandweer van St. Truidenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:45 schreef Frutsel het volgende:
Zes doden op pukkelpop volgens Belgische krant Standaard
Hoe slecht het komt me totaal niet bekend voor ookquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:43 schreef Max-Westerman het volgende:
Vo
[..]
Bij het centrum volgens mij
In de buurt van het park.
Niersprinkstraat volgens mensen op twitter.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:47 schreef hans1988 het volgende:
[..]
Hoe slecht het komt me totaal niet bekend voor ook
20KM aan de noordelijke of zuidelijke kant?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Hier 20 km voor Enschede lijkt het allemaal weer wat op te klaren, de lucht is in ieder geval veel minder "groen" en het onweer klinkt alsof het kilometers ver weg is.
Inmiddels alweer ontkend.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:47 schreef ACT-F het volgende:
Bevestigd door de brandweer van St. Truiden
Tjah .. en als het goed is worden er toch mensen betaald om dit in de gaten te houden?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:13 schreef Oom_Agent het volgende:
Toch klote dat dit gebeurd is. De parameters waren duidelijk. Supercells konden ontstaan en die ontstonden ter hoogte van Bergen (grens Frankrijk). Waarom niet ontruimt. Ieder mens met weerkennis kon toch wel zien dat dit geen gewone onweersbuien waren in Belgie en ZO Nederland. Check die windschering vandaag !
Het risico van een ontruiming en vervolgens geen vuiltje aan de lucht is te groot voor dit soort evenementen. Dat kost klauwen vol geld. Nu kost het helaas (waarschijnlijk) levens..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Tjah .. en als het goed is worden er toch mensen betaald om dit in de gaten te houden?
Inderdaad !! Maar goed, 5 km verderop gebeurd er misschien niks. Het zwaarste gedeelte (downburst) is er overheen getrokken.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Tjah .. en als het goed is worden er toch mensen betaald om dit in de gaten te houden?
En misschien ( waarschijnlijk ) is er wel "alarm" geslagen maar was het inderdaad zoals Jor_Dii maar hopen op het beste.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:21 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad !! Maar goed, 5 km verderop gebeurd er misschien niks. Het zwaarste gedeelte (downburst) is er overheen getrokken.
Ja, hier ook best nasty. Vooral als je dan op de klok kijkt en 20:23 ziet staan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:22 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Er hangt hier in Almelo wel een rare grijze kleur lucht
Inderdaad. En hier is Enschede?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:23 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ja, hier ook best nasty. Vooral als je dan op de klok kijkt en 20:23 ziet staan.
25km NO van je ook nog steeds flitsen + regen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:25 schreef DemonRage het volgende:
Eindhoven: nog steeds af en toe een flits.
Mijn positie is 20 km ten zuiden van enschede; hier erg donker en grijs.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Inderdaad. En hier is Enschede?
Het zelfde hier .. maar nog 10km verder naar onder. Woon je in Eibergen/Neede/Rekken?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:30 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Mijn positie is 20 km ten zuiden van enschede; hier erg donker en grijs.
Redelijk wat wint. Af en toe regen (van die miezer buitjes).
Toch nog maar even afwachten hoe het zich ontwikkeld
Hier flitst het behoorlijk. en gerommel gaat ook best wle hardquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:32 schreef Darklight het volgende:
Hier alleen regen en af en toe wat gerommel (Enschede)
Ook mijn eerste reacties ( achteraf mooi lullen zou je zeggen ), maar zeker jij zag vannacht al iets heftigs aankomen. Had dit niet verwacht moet ik zeggen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:36 schreef meteo-online het volgende:
Mijn god, kom net thuis en lees dat over Belgie. Erg triest nieuws. Dit had nooit hoeven te gebeuren als er tijdig maatregelen getroffen waren. Het was immers bekend. Ik sta even te stomen hier op de organisatie.
Wens de nabestaande veel sterkte en kracht toe in deze zware dagen
Klopt, zei vannacht nog een dikke level 1 en mogelijk een level 2. Aanstaande zondag Lowlands, de waardes waren daarstraks nog beter dan vandaag. Hou mijn hart vastquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:38 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ook mijn eerste reacties ( achteraf mooi lullen zou je zeggen ), maar zeker jij zag vannacht al iets heftigs aankomen. Had dit niet verwacht moet ik zeggen.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Hopelijk valt het opeens toch mee of is men verstandig as zondag en blazen ze de boel vanaf een bepaald tijdstip af.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:40 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Klopt, zei vannacht nog een dikke level 1 en mogelijk een level 2. Aanstaande zondag Lowlands, de waardes waren daarstraks nog beter dan vandaag. Hou mijn hart vast
Vandaag heeft/had te maken met positie van het thermisch laagje. Tot gisterenavond was het nog niet zeker waar dat hij zou komen te liggen. Zelf had ik iets westelijker verwacht, was dat zo geweest dan had een groot gedeelte van Nederland te maken gehad met erg zwaar onweer. "Helaas" (voor de onweerliefhebbers) is het laagje oostelijker komen te liggen en is groot deel van Nederland gespaard geblevenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:43 schreef RiKe het volgende:
Meteo, kan jij een verklaring geven waarom Leiden werkelijk elke keer geen klote aan leuk weer krijgt?
Het is echt om te janken hier, niet 1 fatsoenlijke onweersbui in een HELE lange tijd.
Ja het is triest van de overleden personen, daar is geen discussie of twijfel over mogelijk.
De organisatie faalt gewoon.
(mocht ik nogal hard over komen, dat is niet m'n bedoeling, ik heb gewoon een ongelofelijke rot bui)
Fietsen vind ik ook mooiquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:02 schreef -chefke- het volgende:
2 doden 40 gewonden!
Hoe mooi wij het noodweer ook vinden, dit is helaas de vervelende keerzijde!
Helaas kan ik momenteel geen kaarten kijken van ECMWF voor aanstaande zondag, ga morgen in ieders geval wel een update schrijven aan de hand van GFS. Kan je vertellen dat die niet mals zal zijn als ik dynamische kant van GFS eens ziequote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:42 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte. Hopelijk valt het opeens toch mee of is men verstandig as zondag en blazen ze de boel vanaf een bepaald tijdstip af.
Dank je voor de verklaring van deze bui.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:55 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Vandaag heeft/had te maken met positie van het thermisch laagje. Tot gisterenavond was het nog niet zeker waar dat hij zou komen te liggen. Zelf had ik iets westelijker verwacht, was dat zo geweest dan had een groot gedeelte van Nederland te maken gehad met erg zwaar onweer. "Helaas" (voor de onweerliefhebbers) is het laagje oostelijker komen te liggen en is groot deel van Nederland gespaard gebleven
Dat is makkelijk, warme kant... Altijd (vaak) oostquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:16 schreef RiKe het volgende:
[..]
Dank je voor de verklaring van deze bui.
Heb je misschien een verklaring waarom praktisch elke afgelopen onweersbui alleen maar het oosten pakt en nooit eens het westen?
Toch maar eens kijken op Funda dan!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:17 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Dat is makkelijk, warme kant... Altijd (vaak) oost
Weet niet hoe je tegenover emigreren aan kijkt en of het baan technisch mogelijk is, maar misschien is Amerika iets?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:18 schreef RiKe het volgende:
[..]
Toch maar eens kijken op Funda dan!
Werkelijk alles hier in het westen is bagger.
File's, onderlinge sfeer, onkosten, wat je krijgt voor je geld, het weer...
Emigreren is zeker wel een optie, er zijn veel betere opties dan Nederland met de Roverheid en kaal pluk mentaliteit.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:19 schreef Drassss het volgende:
[..]
Weet niet hoe je tegenover emigreren aan kijkt en of het baan technisch mogelijk is, maar misschien is Amerika iets?
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:19 schreef Drassss het volgende:
[..]
Weet niet hoe je tegenover emigreren aan kijkt en of het baan technisch mogelijk is, maar misschien is Amerika iets?
Meeste lijkt hier (Bonn) net langs te trekken. Het rommelt hier nu een beetje.quote:
Little Rock, Arkansas. Die plaats hoor/zie ik altijd voorbij komen als het gaat om tornado's en tornado chasen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:22 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Vooral Oklahoma schijnt een leuke weer-staat te zijn
Ik geloof dat Little Rock nog nooit door een EF5 getroffen is. En die komen in Oklahoma nog wel eens voor. Ik noemde vooral Oklahoma vanwege Drassssquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:45 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Little Rock, Arkansas. Die plaats hoor/zie ik altijd voorbij komen als het gaat om tornado's en tornado chasen.
En als je liever bliksems en donders hebt dan is Tampa, Florida de bliksemhoofdstad.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:30 schreef meteo-online het volgende:
Als ik deze kaart vergelijk met die van vandaag, dan hoop ik dat de Nederlandse weerdiensten wijze beslissingen nemen voor Lowlands.
Zondag
[ afbeelding ]
Wat een lulkoek. Als ik die kaart bekijk, ligt het ergste buiten Flevoland.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:30 schreef meteo-online het volgende:
Als ik deze kaart vergelijk met die van vandaag, dan hoop ik dat de Nederlandse weerdiensten wijze beslissingen nemen voor Lowlands.
Zondag
[ afbeelding ]
Postenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:30 schreef Narasan het volgende:
Wat was dat echt heftig! Dikke shelfcloud en daarachter vette groene lucht! Ik hield mijn hart vast! Shelfcloud trok over Oirsbeek (Limburg), niet lang daarna kwam de wind en regen. Man man man wat een geweld! Deze dag niet vergeten! En zondag omg, houdt me hart nu alvast!!!!!!
Heb een film en 2 foto's van de shelf! Film duurt 10 minuten!
Kijk maar eens goed naar de waardes en oordeel dan maarquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:31 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. Als ik die kaart bekijk, ligt het ergste buiten Flevoland.
Deze quoten we even, gewoon omdat het kanquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:31 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. Als ik die kaart bekijk, ligt het ergste buiten Flevoland.
Gewoon een beetje regen, en op het LL festival terrein zelf zijn weinig bomen, en men heeft er van die dijkjes omheen tegen de wind (waar iedereen op zit en naar de Alpha tent kijkt).
Wordt prima natte zondag daar. Misschien dat er een tentje nog wegwaait, ja ach.
10 euro dat er niets gebeurd qua weer op LL (dus ik bedoel niet Skunk Anansie die haar nek breekt bij een salto)...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:34 schreef Drassss het volgende:
[..]
Deze quoten we even, gewoon omdat het kan
En zondagquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:55 schreef Godshand het volgende:
Weerkaart voor zondag is prima, heel NL geniet van een hoog drukgebiedje
http://www.knmi.nl/waarsc(...)ngen/weerkaarten.php
Hel breekt los op maandag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |