quote:Lowlands 2011 uitverkocht
A Campingflight to Lowlands Paradise 2011 is uitverkocht. Er zijn alleen nog een aantal kaarten met CJP-korting beschikbaar. Vraag je code hier aan. Net als voorgaande jaren worden door diverse (online)ticketbureaus toch nog kaarten aangeboden. Deze kaarten worden zo veel mogelijk getraceerd en ongeldig gemaakt. De ongeldig gemaakte kaarten komen weer beschikbaar voor de officiële verkoop via lowlands.nl en livenation.nl. Met de ongeldig gemaakte tickets is geen toegang tot het festival mogelijk. Koop dus geen kaarten via andere sites dan lowlands.nl, livenation.nl en ticketservice.nl Het ongeldig maken van kaarten gaat door tot aan de start van het festival en de ongeldig gemaakte kaartnummers worden gepubliceerd op www.ticketsenconcertkaarten.nl.
2 nachtjes.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:10 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Nog maar 3 nachtjes slapen en dan Lowlands jeuj.
Ik snap alleen niet dat ze the Wombats en Fitz and the Tantrums zo dicht op elkaar hebben geprogrammeerd
Ze hebben wel meer te dicht op elkaar geprogrammeerd...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:10 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Nog maar 3 nachtjes slapen en dan Lowlands jeuj.
Ik snap alleen niet dat ze the Wombats en Fitz and the Tantrums zo dicht op elkaar hebben geprogrammeerd
Alsjeblieftquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:11 schreef Lips het volgende:
[..]
Ze hebben wel meer te dicht op elkaar geprogrammeerd...
Kan ook maar niet kiezen tussen Noah and the Whale en Chromeo...
Ga je niet?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:12 schreef YUR het volgende:
Gelukkig heb ik al die dilemma's van jullie niet
Oh, jawel hoor. Maar ik ben een muziekbarbaar geloof ik, als ik jullie allemaal zo leesquote:
Is toch niet helemaal bevredigend...quote:
Ach Skunk Anansie ga ik wel heen, is nostalgie.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:21 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat bedoel ik! Die hoef ik alle 4 niet te zien
QFT.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:26 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Ach Skunk Anansie ga ik wel heen, is nostalgie.
The Offspring hoef ik echter niet te zien of ik moet de garantie krijgen dat ze niks spelen van de albums na Ixnay on the Hombre.
Dan kan ik nog steeds een paar dagen uitslapenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:38 schreef Beaudelaire het volgende:
Nog een week en dan is het voorbij.
quote:Rapid_Razor_Bob Lowlands Festival
Jort Kelder zeg Lowlands ook af.... #LL11
Zou die komen dan?quote:
Nou ik gooi gelijk mijn kaart in de verkoop.....quote:
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:48 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Nou ik gooi gelijk mijn kaart in de verkoop.....
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:48 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Nou ik gooi gelijk mijn kaart in de verkoop.....
Foster the Peoplequote:
Oh ja, 4e. Vraag me nu af hoeveel het er vorig jaar waren (jaren daarvoor)quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:00 schreef indiaantje89 het volgende:
4e toch:
Bullet For My Valentine
Q-Tip
Foster The People
Jort Kelder
Mooi kunnen we weer massaal roepen dat Foo Fighters in plaats van Jort Kelder moet komen op Twitter![]()
Wie?quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:08 schreef nosleep het volgende:
Cinnaman b2b Jackmaster in de 24u. Fuck yeahhh!
Je hebt elk jaar wel afzeggingen, ook tijdens het weekend zelf. Ik kan me herinneren dat Klaxons een keer hebben afgezegd en er zijn er wel meer, staat ook vaak in het krantjequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:12 schreef willemwaus het volgende:
[..]
Oh ja, 4e. Vraag me nu af hoeveel het er vorig jaar waren (jaren daarvoor)
Dat soort problemen heb ik nou ook een paar keer!quote:
Geert Wilders is uitgesloten na de kritiek die Van Eerdenburg op hem geuit heeftquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:17 schreef Luni het volgende:
Q-Tipp -> Lamb
Foster the people -> The Horrors
Jort Kelder -> Geert Wilders?
Jort Kelder ging iets doen in de bookstore geloof ik, dus we zijn op zoek naar en andere schrijver?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Geert Wilders is uitgesloten na de kritiek die Van Eerdenburg op hem geuit heeft
Johquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Geert Wilders is uitgesloten na de kritiek die Van Eerdenburg op hem geuit heeft
precies. Lykke Liquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:21 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat bedoel ik! Die hoef ik alle 4 niet te zien
Waarom suggereer je het dan?quote:
Ik vind het vooralsnog niet zo erg, al had ik Foster the People net gisteren ontdektquote:
* willemwaus is alvast wat aan het inpakkenquote:
quote:Redirecting...
Let op: De wachtrij voor dit evenement zit vol, dus u keert nu terug naar onze home pagina
We hebben het maximaal aantal gebruikers voor dit evenement bereikt. Probeer het over een paar minuten alstublieft opnieuw.
Ticket Service Nederland © 2008 /2009
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:05 schreef MCH het volgende:
Ging smooth, toch nog twee kaartjes in de pocket dus.
quote:Sorry, Er zijn momenteel geen plaatsen beschikbaar die voldoen aan uw zoekcriteria. Probeer één van de volgende opties:
Verminder het aantal
Zet de prijs categorie op "best beschikbaar"
Zet de sectie op "best beschikbaar"
quote:Nederland (1)
19 aug Vr EVENEMENTENTERREIN WALIBI WORLD
Biddinghuizen, Nederland
13:00 LOWLANDS FESTIVAL 2011 Meer info
Geen tickets beschikbaar
werken hoef ik gelukkig niet :p maar ook wel vervelend is is dat Warpaint (quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:18 schreef guitarist het volgende:
[..]
Dat soort problemen heb ik nou ook een paar keer!En tussendoor ook nog werken.
I pity the fool!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:10 schreef friekin_ het volgende:
Mijn beste vriend gaat zijn haar zo scheren:
[ afbeelding ]
Hij heeft ook gouden kettingen en een overal gefixt
En ja. Als hij deze lippen nog had
[ afbeelding ]
Nee, mijn memmen zijn al opvallend genoeg.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:34 schreef Bol_Wan het volgende:
doen er veel mensen hier een beetje verkleden bij een festival? ik doe meestal alleen een lennon brilletje op, da is et wel
Ik hoop het wel, net 24 blikken gehaaldquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:22 schreef Haunter het volgende:
Zal Grolsch z'n koeltruck weer meenemen trouwens?
de dEUS songs die geselecteerd zijn, ik ben wel tevredenquote:1. Suds And Soda
2. Roses
3. Instant Street
4. The Architect
5. Hotellounge (Be The Death Of Me)
6. Little Arithmetics
7. Nothing Really Ends
8. Theme From "Turnpike"
9. Bad Timing
10. Sister Dew
Zozo..gij gaot tekeer âs un koi pèrd!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:34 schreef Bol_Wan het volgende:
doen er veel mensen hier een beetje verkleden bij een festival? ik doe meestal alleen een lennon brilletje op, da is et wel
Nice, 5 vd 6 keuzes van mezelf erinquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:43 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
de dEUS songs die geselecteerd zijn, ik ben wel tevreden
Hij doet een beetje.. bot. Ik weet niet hoor, maar volgens mij heeft hij echt veel gezeik te verduren gehad deze Lowlands.quote:
Denk het ook, iedereen moest hem hebbenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:51 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Hij doet een beetje.. bot. Ik weet niet hoor, maar volgens mij heeft hij echt veel gezeik te verduren gehad deze Lowlands.
Zelfde hier. Er zijn inderdaad geen héle grote namen maar toen ik de Spotify list beluisterde zaten er genoeg leuke acts inquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:55 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik ben nu gewend aan de line-up (klinkt beetje dom), maar vind het nu écht wel een goede.
Precies, ik heb ook zeer weinig te klagenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:55 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik ben nu gewend aan de line-up (klinkt beetje dom), maar vind het nu écht wel een goede.
Je moet wel een beetje gek en spontaan doen hoor, anders ben je niet gezelligquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:34 schreef Bol_Wan het volgende:
Muntje denk ik? Dat was 't vorig jaar ookquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:00 schreef MCH het volgende:
Kost douchen nog steeds geld op Lowlands?
Yeah mijn 3 nummers zitten er in die ik gekozen hebquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:43 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
de dEUS songs die geselecteerd zijn, ik ben wel tevreden
twitter:Rapid_Razor_Bob twitterde op dinsdag 16-08-2011 om 13:30:08Bad news again.... The Vaccines zeggen al hun shows van dit weekeind af. Lowlands dus ook
Een verklaring van de band volgt later #LL11 reageer retweet
Het minste nummer van de set.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:28 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik wil alleen The Architect zien, rest ken ik niet. En ik wil architect worden dusja.
Ja!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:35 schreef Mexicaantje. het volgende:
Doe Chemical Brothers in de plaats, dan is't goed
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:35 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ja!Om 17.00u in de india graag.
Jaaquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:35 schreef Mexicaantje. het volgende:
Doe Chemical Brothers in de plaats, dan is't goed
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:38 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Las net op Twitter dat Krezip de vervanger is
ahahahahha godver wat was dat kut zegquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:38 schreef RolStaart-Beer het volgende:
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:38 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Lol, hoeveel jaar zijn die al wel niet uit elkaarquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:38 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Amy Winehouse is dood, leve The Vaccines!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:41 schreef MCH het volgende:
Dit is dus al het derde festival waar ik dit jaar heen ga en waarvoor The Vaccines afzeggen of gewoon niet komen opdagen.![]()
![]()
hoe oud zijn ze?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Amy Winehouse is dood, leve The Vaccines!
Zeker iets opgelopen waar geen vaccin voor is....quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:36 schreef Lips het volgende:
godverdegodver!!!!!!! Ik wilde The Vaccines super graag zien![]()
![]()
![]()
Net als FtP...
heb je dat aardwetenschappelijk onderbouwd?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:44 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Zeker iets opgelopen waar geen vaccin voor is....
PAUL KALKBRENNER MAG NIET HOORquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:45 schreef Lips het volgende:
Kunnen we al gaan gokken op de volgende afmelding?
The Offspringquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:45 schreef Lips het volgende:
Die hoefde ik dan weer niet te zien, maar als jij die wilt zien mag die niet afmelden!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:45 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
PAUL KALKBRENNER MAG NIET HOOR
Met de smoes dat het Alpha-podium niet rollator toegankelijk is.quote:
Ik hoop op iets van de zaterdag na 15 uur in Grolsch, Charlie of India, evt Alpha of Lima. Ik heb een hele lijst potentiele vervangers en geen enkele must-see vanaf die tijd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:45 schreef Lips het volgende:
Ik heb zaterdag van een uur of 4 tot een uur of 8 ook nog een gat in de planning (nu maar bedacht dat ik Goose, balet en Chef's special ga zien)quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:47 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik hoop op iets van de zaterdag na 15 uur in Grolsch, Charlie of India, evt Alpha of Lima. Ik heb een hele lijst potentiele vervangers en geen enkele must-see vanaf die tijd.
quote:Het is de taak van Lowlands om politiek stelling te nemen. Zeker nu de oppositie het laat liggen, vindt Eric van Eerdenburg. De festivaldirecteur reageert in een interview met 3VOOR12 openhartig op de ontstane commotie rond de door hem uitverkoren Lowlands University gast Rob Riemen en de PVV. Van Eerdenburg is aan zijn twaalfde Lowlands bezig en kijkt gewoonlijk niet ver vooruit. "Er is geen lange termijn masterplan, maar we moeten scherp en jong blijven."
Eric van Eerdenburg is 50 jaar en geboren in het Drentse dorpje Een. Hij werkte vroeger bij platenmaatschappij Boudisque en deed ervaring op in de evenementenbranche als producent bij Night Of The Proms, met eigen boekingskantoren en als tourmanager van hiphopacts als Jungle Brothers en Ice T. Een open sollicitatie bij Mojo leverde hem in 2000 tot zijn grote verrassing een functie op als tweede man voor Lowlands, naast Mojo-directeur John Mulder. "Dat heb ik een jaartje gedaan en toen zei hij: 'het gaat zo goed en ik heb zo weinig tijd; doe jij het maar'."
Dat vertrouwen lijkt niet beschaamd. Inmiddels zijn we elf edities verder, verkoopt Lowlands sneller dan ooit uit, maar kreeg de organisatie ook met toenemende kritiek op de line-up te maken. En Lowlands was meer in het nieuws: het festival ageerde tegen het nieuwe kabinet, tegen de verhoging van de BTW op tickets en van de toeristenbelasting, tegen Opsteltens voorstel voor betalen voor politie-inzet en dreigde zelfs met een verhuizing naar Duitsland. Het uitnodigen van Nexus-directeur en PVV-kritikaster Rob Riemen mag als een krachtig statement gelden, evenals de festivalkrant waarin de organisatie zich uitspreekt tegen 'gevaarlijke ontwikkelingen' vanuit politiek Den Haag. Genoeg stof dus voor een goed gesprek in de Lowlands productie office in Biddinghuizen.
Een festival als Lowlands heeft vast een strategie, een lange termijn visie?
"Dat is misschien vreemd, maar nee die is er niet. De ontwikkelingen in de muziek gaan zo snel en zijn zo onvoorspelbaar, dat er een soort leidraad is wat bij Lowlands past en wat niet. Die staat nergens op papier, maar zit in onze hoofden. Dat is de lange termijn visie. We moeten aansluiten bij wat er nu gebeurt en bovenop de nieuwe ontwikkelingen zitten."
Hoe vertaalt zich dat in het programma?
"We nemen zoveel mogelijk bands die relevant zijn of dat gaan worden. We hebben geen plek voor de Red Hot Chili Peppers of de Coldplays van deze wereld, die teveel mensen trekken. Ons hoofdpodium, de Alpha, kan maar 30.000 mensen aan, dan wil iedereen het zien en krijg je rare toestanden op het veld. Voor de rest is het op het gebied van muziek, theater, literatuur, wetenschap en politiek de voelsprieten uit houden en doen wat wij interessant en leuk vinden. Dat is eigenlijk de strategie."
Waar gaat het naartoe de komende jaren voor Lowlands?
"We proberen toch ieder jaar weer aan de bal te zijn. En eigenlijk kom je er steeds op terug dat we iedere keer weer trouw moeten blijven aan de uitgangspunten die we destijds in 1992 met een clubje geformuleerd hebben: We willen meerdere podia, drie dagen lang hetzelfde publiek binnen hebben (dus geen dagkaarten) en we willen een andere voedselcultuur dan in 1990 met alleen patat, hamburgers en bier, we willen een platform zijn voor nieuwe ontwikkelingen en we willen meer zijn dan alleen muziek, we willen een jonge cultuurfestival zijn in de breedste zin van het woord. En niet inkakken, scherp blijven; dat is een belangrijk motto. Dat oude punk scheermesje met dat hartje erin staat daar toch wel voor."
Jullie staan op het punt een nieuw tienjarig contract voor het terrein te tekenen. Dus er wordt wel aan continuïteit, aan lange termijn denken gedaan?
"We hebben altijd korte termijn contracten gehad en er was altijd een dreiging van projectontwikkeling in de buurt. Er lijkt nu zoveel rust in iedereens hoofd dat we een tienjarig contract kunnen tekenen. En we hebben inmiddels zoveel verbeteringen aangebracht aan het terrein; asfalt, drainage, waterleiding, dammen in de vijvers. Dus er zit echt al voor miljoenen in de grond en eigenlijk willen we dat nog verder trekken. We kijken of we een vaste energie infrastructuur kunnen krijgen, zodat we geen generatoren meer nodig hebben en helemaal over kunnen stappen op groene stroom."
Lowlands is volgens Van Eerdenburg al jaren bezig om de 'ecologische voetafdruk' te verkleinen en wil structurele verbeteringen op het gebied van stroom, water, transport en afval. "We willen ons niet op de borst slaan, want het is nog lang niet goed genoeg. Wat dat betreft is Lowlands ook een proeftuin voor Mojo en partner Loc7000 Events. Als het hier lukt kunnen we dat ook implementeren in andere outdoors als het Goffertpark of Westerpark."
De organisatie dreigde eerder dit jaar met vertrek naar Duitsland. In het licht van die geïnvesteerde miljoenen door Mojo was het terrein verlaten toch geen reële optie?
"De irritatie liep bij mij hoog op over ten eerste de korting op cultuursubsidies, waar wij - omdat we geen subsidie krijgen - alleen indirect last van hebben, heel veel bands staan toch echt eerst in het gesubsidieerde clubcircuit met alle voordelen. En theater, dans en literatuur zijn natuurlijk wel subsidieafhankelijk. Dus ik maak me heel erg zorgen over het culturele klimaat in het land. Ik wond me ook erg op over de onevenredig hoge subsidiekorting. Toen kwam de BTW-verhoging - die niet voor sport maar wel voor cultuur zou gelden - daarna kwam de discussie van de politie - die niet voor sport maar wel voor cultuur zou gelden - en vervolgens kwam de gemeente Dronten met een verdubbeling van de toeristenbelasting. Toen dacht ik: 'weet je wat, ik ga naar Duitsland, daar heb je 4% BTW, lage toeristenbelasting en als je naar de polder kan reizen kan dat ook naar net over de grens in Duitsland'. Dus dat heb ik toen geroepen in de gemeenteraad. Het was vooral irritatie en woede en die moet je bij mij wel serieus nemen, maar de stap om naar Duitsland te gaan was toch wel heel erg groot."
Dus het was eigenlijk een kwestie van druk zetten op de gemeenteraad?
"Ja natuurlijk. Als je denkt dat je de structurele tekorten van de gemeente moet halen bij de toeristen en de voorbijgangers, dan heb je het mis. Dan moet je maar aan je kiezers uitleggen dat die juist goed zijn voor de economie en dat je die niet nog eens extra moet belasten. Het levert geld op, dan moeten de bewoners van Dronten maar drie euro per persoon meer gaan betalen."
Zijn er de komende tien jaar mogelijkheden om het terrein te vergroten of is 55.000 de max?
"55.000 blijft de max. De wens om groter te worden is er ook niet. Gezien de druk op de kaarten zou je zeggen dat er iets bij kan en ook gezien het feit dat er 15.000 Nederlanders naar Sziget en velen naar Werchter en Pukkelpop gaan. Maar je ziet ook dat er zo plek is voor iedereen en dat is prima."
Of anders een vierde festivaldag?
"Dat lijkt me niet, want dan moet je toch met dagkaarten gaan werken. Ik vind een kaartje van 165 euro, 55 euro per dag, een hele goede prijs voor wat je krijgt. Maar het is wel veel geld voor mensen. Zeker als je bedenkt dat je ook nog al die dagen hier moet zijn."
Lowlands wil meer dan muziek zijn. Wat er qua randprogramma uitspringt, is de politiek die Coolpolitics met Lowlands neerzet. Kwam Coolpolitics ook met Rob Riemen?
"Rob Riemen kwam uit mijn koker. Hij is natuurlijk een relatief onbekende. Dick Swaab die op dezelfde dag staat heeft toch maar weer 160.000 exemplaar van zijn laatste boek verkocht. Dat komt wel vol. Rob Riemen heb ik gevraagd, omdat ik zijn boekje 'De eeuwige terugkeer van het fascisme' heel actueel vind. En ik vind dat er een beetje overheen gepraat wordt door de politiek. Ze noemen het populisme, maar eigenlijk is iedere politicus een populist. Net zoals iedere artiest een populist is: een volksmenner. Ik vind dat de PVV verder gaat dan populisme, dat ze over de schreef gaan. Dat dacht ik al een tijdje, toen kwam ik dit boekje tegen en dacht ik: 'deze man geeft woorden aan mijn gedachten'."
Heeft dat nog discussie opgeleverd binnen Mojo/Lowlands?
"Dat het gevoelig ligt, zag iedereen wel aankomen. Maar ik vind dat we daar niet voor weg moeten lopen. Als het debat van de politici maar om de hete soep heen blijft draaien, dan moet het debat maar gevoerd worden op de samenkomsten van de tegencultuur."
Dus de oppositie laat het een beetje liggen in de kamer?
"Als Fleur Agema van de PVV iets ronduit racistisch roept in een tv-programma over Marokkaanse rotjongetjes op het strand van Zandvoort, dan zit er een politica naast die alleen maar zegt: 'zo zou ik het niet gezegd hebben'. Dat vind ik schokkend. Ik irriteer me daar aan. Dan moet het maar uit de wetenschap komen, van mensen die de cultuurhistorie en -filosofie bekijken en zeggen: 'ik zie hier overeenkomsten met de jaren '30 en de huidige tijd'. Dan mag die dat bij mij komen vertellen."
Daarmee wordt Lowlands ook politiek. Drukt u het festival zo niet in een bepaalde hoek, door een politieke kleur aan te nemen?
"Volgens mij hebben wij geen politieke kleur. Ik denk dat popcultuur en jonge cultuur van alle politieke stromingen is en de bezoekers die hier komen ook. We hebben zowel Ruud Lubbers als Frits Bolkestein te gast gehad, en met Hirsi Ali, Jan Marijnissen, Wouter Bos, Femke Halsema en Boris van de Ham toch alle politieke stromingen. Zelfs Wilders heeft hier een keer gezeten en als hij zou willen, is hij weer welkom. Lijkt me fantastisch als hij hier volgend jaar samen met Martin Bosma tegen een team van wetenschappers of intellectuelen het debat zou voeren."
Wel opvallend dat die relatief onbekende Rob Riemen pas nu hij op Lowlands staat zo in de publiciteit komt. Is het toeval dat de PVV hem nu zo aanvalt?
"Het is natuurlijk niet toevallig dat de cultuur onevenredig hard getroffen wordt met subsidies, want het zijn 'linkse hobby's en subsidieslurpers'. En nu gaan ze zelfs roepen dat de wetenschap ook getroffen moet worden, als de mening hen niet bevalt. Zo werken ze en dus hebben ze gehapt op dit fenomeen. Het legt alleen maar bloot wat ik denk dat ze aan het doen zijn: Als het onwelgevallig is, wordt er op economische wijze ingegrepen."
Volgend jaar vindt hier de twintigste editie van Lowlands plaats. Gaan jullie extra uitpakken voor dit jubileum?
"Ik heb een beetje een hekel aan jubilea eerlijk gezegd. Een jubileum vieren als je veertig jaar getrouwd bent, dat vind ik wel wat. Maar twintig feestjes in de polder... Moet je het dan nog groter maken? Ik weet niet hoe. Dat daar verwachtingen bij horen voor mensen; dat zal wel. Natuurlijk zullen we er wel aandacht aan besteden, maar ik ga het niet enorm opblazen."
Er zijn toch niet zoveel festivals die zo lang bestaan?
"Je hebt natuurlijk festivals van de eerste generatie zoals Pinkpop en Roskilde en wij horen inmiddels ook een beetje bij de oude knarren van het spectrum. Ja, wat moet je daar nou mee", lacht Van Eerdenburg. "Forever young!"
Het kan natuurlijk ook een aanleiding zijn om voor die headliner te gaan die je dit jaar of altijd al wilde hebben?
"Natuurlijk, dat zou kunnen."
Zoals de Zwarte Cross altijd The Black Crowes wilde vastleggen. Hebben jullie ook zoiets, zo'n headliner?
"Zeker wel, maar die ga ik niet roepen."
Maakt Eric van Eerdenburg de komende tien jaar op dit terrein ook vol?
"Dat weet ik niet. Toen ik begon was ik alleen maar met Lowlands bezig en daar zijn steeds meer dingen bij gekomen voor Mojo. Dat betekent dat mijn directe invloed op de programmering afneemt en dat is goed. Dat er jonger en nieuw bloed komt. Ik denk dat die lijn zich gaat voorzetten. Dus dat ik het voorlopig nog wel allemaal in de gaten ga houden, maar ik vind het belangrijk dat er nieuwe ideeën komen en dat we jong en scherp blijven. Dat is alles wat ik kan zeggen, ik heb niet zo'n plan."
gbttz wil vast welquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:48 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik denk dat er een vervanger van Nederlandse/Belgische Bodem zal komen:
- Triggerfinger
- Go Back To The Zoo
- Das Pop
- Krystl
Iets in die trend?
Staat Go Back to the Zoo er nog niet? Het idee dat ik die echt overal tegenkom! Heb ze ook al genoeg gezien...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:48 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik denk dat er een vervanger van Nederlandse/Belgische Bodem zal komen:
- Triggerfinger
- Go Back To The Zoo
- Das Pop
- Krystl
Iets in die trend?
Wellicht hebben ze hun vaccinaties misgelopen. EINZ!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:41 schreef ranja het volgende:
Hm Vaccines staat wel op mijn to-see lijst. Heb ze op Metropolis gezien, was wel ok. Niet bijzonder maar wel ok. Nou hoop ik wel dat hun vervangers ook must-see zijn.
Ik vind het wel echt tof dat ze geen dagkaarten doen. Dan ga je wel, of ga je niet. En dan blijven de leukste mensen over.quote:
Op Pukkelpop staat zat goede bands, misschien kunnen ze daar iets van plukken. Zoiets als Yuck of Alice Gold of Sebadoh.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:50 schreef vault_tec het volgende:
Ze moeten denk ik wel nu benelux vervangers zoeken of geluk hebben dat een tourende band een gat heeft...
Klopt. Ik vind zijn frustratie erg goed blijken uit het artikel. Hij heeft ook zijn facebook account gewist vanwege vervelende mails aan zijn adres.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:53 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ik vind het wel echt tof dat ze geen dagkaarten doen. Dan ga je wel, of ga je niet. En dan blijven de leukste mensen over.
90s altrock retroquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:54 schreef Mexicaantje. het volgende:
ik ken dat hele Yuck niet, wat is dat voor iets?
Vorig jaar wel volgens mijquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:59 schreef Mexicaantje. het volgende:
Hebben ze eigenlijk cocktails op LL?
In mijn herinnering welquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:59 schreef Mexicaantje. het volgende:
40 bekers.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:01 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
ben benieuwd hoe duur die zijn
hoezo 90s altrockquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Klinkt eigenlijk wel heel erg als Ash.
Hahaha ik dacht dat het buiten wasquote:
Muntjes.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:01 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
ben benieuwd hoe duur die zijn
Ergens tussen Ash en D Jr idd. Pixies hoor ik er helemaal niet in.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:02 schreef ranja het volgende:
[..]
hoezo 90s altrock
Overigens denk ik meer aan pixies meets sebadoh met wat dinosaur jr en superchunk vleugjes. Maar misschien is Ash dat ook wel
het is dinsdag....quote:
Geldquote:
Nee, da's allemaal in Griekenland dan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:04 schreef Lips het volgende:
[..]
het is dinsdag....
gok dat er morgen of donderdag ook nog wel geld is
Jij bent echt opvallend plannerig en controlfriekerig. Wat doe jij eigenlijk in het dagelijks leven?quote:
bulbjes is de kloon van Piraniaquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En ben je familie van bulbjes?
Topwijf lijkt me dat.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En ben je familie van bulbjes?
Gezellig op een stoeltje met een biertje tegenover dr gaan zitten, kijken hoe ze het niet naar dr heeftquote:
Kan jij ook boerenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:08 schreef GotC het volgende:
[..]
Gezellig op een stoeltje met een biertje tegenover dr gaan zitten, kijken hoe ze het niet naar dr heeft.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:08 schreef GotC het volgende:
[..]
Gezellig op een stoeltje met een biertje tegenover dr gaan zitten, kijken hoe ze het niet naar dr heeft.
Booyah!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:08 schreef friekin_ het volgende:
PIR MODE
Nog 2 dagen, 22 uren, 39 minuten, 59 seconden tot Lowlands 2011!
Student zijnquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:05 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Jij bent echt opvallend plannerig en controlfriekerig. Wat doe jij eigenlijk in het dagelijks leven?
Zekers, Mojito enzo in de Groovetube baby, de hippest place 2be. De Jimmy Woo van Biddinghuizen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:59 schreef Mexicaantje. het volgende:
Tijdje alquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:13 schreef AMDB het volgende:
Had ik hier al gelezen dat The Vaccines ook afgezegd hebben?
http://kickingthehabit.nl(...)&utm_medium=facebook
edit: ja dus
Sjouwen word dit jaar een makkie, al mijn andere spullen staan nl. al op camping 3quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:19 schreef YUR het volgende:
Wij hebben er eentje! Nu al geen zin om te sjouwen...
Yuck! Gisteren gezien in Tivoli. Erg Pavement, Sebadoh, Teenage Fanclub (ten tijde van 13/ Bandwagonesque) Codeine etc etc -achtig. Goeie songs, mooie zang. Vet coole drummer.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:02 schreef ranja het volgende:
[..]
hoezo 90s altrock
Overigens denk ik meer aan pixies meets sebadoh met wat dinosaur jr en superchunk vleugjes. Maar misschien is Ash dat ook wel
Oeh dat vind ik best vet!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:23 schreef PiRANiA het volgende:
Eindelijk. Na jaren wachten komt er een bar in de Bravo. En niet één…maar tientallen. En dat allemaal dankzij Het Nationale Ballet. Rachel Beaujean is hoofd van de artistieke staf van het Nationale Ballet. Voordat zij 's middags zelf een imponerende versie van 'Het Zwanenmeer' gaan brengen in de Juliet, verzorgen ze een workshop balletdansen met 'Het Zwanenmeer' als leidraad. ZATERDAG, 11:30, GROLSCH
FTFYquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:25 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Oeh dat vind ik best vet vroeg!
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:37 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Nee, mijn memmen zijn al opvallend genoeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dus hoe laat ben je dan daar?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ah, we gaan weer voor camping 3 dit jaar denk ik..we vertrekken 2 uur eerder dan gebruikelijk
Ach ik zit hier pas 10 jaarquote:
Camping 3 is al jaren mijn uitvalsbasis, hoewel 2 ook nog lekker dichtbij isquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ah, we gaan weer voor camping 3 dit jaar denk ik..we vertrekken 2 uur eerder dan gebruikelijk
Jah?quote:
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:30 schreef PiRANiA het volgende:
[..]Die moet ik ook hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht dat jij wel redelijk gezegend wasquote:
Aan de voor en achterkant. Zandloper ftw.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:36 schreef willemwaus het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij wel redelijk gezegend was
Nee friekin_ is frysk en heeft 2 moeders die redelijk volslank zijn. Vandaar de dikke memmen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:36 schreef willemwaus het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij wel redelijk gezegend was
moest echt goed kijken naar je woordgarpje.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:37 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Als ik de verhalen mag geloven verandert elk shirt, ook dit Smiths shirt, in een SmTIhts shirt
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nee friekin_ is frysk en heeft 2 moeders die redelijk volslank zijn. Vandaar de dikke memmen.
Relax... het is bijna zover.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:37 schreef guitarist het volgende:
Lowlands stress hier op de Kink redactie!
Ga je naar de noordpoolquote:
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:37 schreef guitarist het volgende:
Hahah bazin ben je ookquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:36 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Aan de voor en achterkant. Zandloper ftw.
Hey KINK, nog MEGA dikke dank voor de kaartjes !!!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:37 schreef guitarist het volgende:
Komt Ben Howard?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:40 schreef MaJo het volgende:
Damn, Vaccines op RW gemist omdat ze op Lowlands zouden staan. Mooi niet dusMaar nog steeds geen favorieten die afgezegd hebben. Zolang Deus, Joan en Interpol gewoon komen ben ik blij. Oh en mijn nieuwe lieveling Ben Howard
twitter:Rapid_Razor_Bob twitterde op dinsdag 16-08-2011 om 15:01:34Bad day today... Factory Floor zegt Lowlands ook af wegens ziekte zangers #LL11 reageer retweet
Precies.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:03 schreef friekin_ het volgende:
twitter:rjwsebastian twitterde op dinsdag 16-08-2011 om 15:02:06@Rapid_Razor_Bob Wellicht toch maar eens tijd voor een financiele vergoeding voor de gasten ipv opsparen voor volgend jaar! reageer retweet
Is dat een bandquote:
Scheelt weer een dilemma.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:08 schreef PiRANiA het volgende:
Lykke Li is overigens ook ziek, maar misschien knapt die weer op voor LL.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:10 schreef Junkie het volgende:
Is dit niet het effect als je allemaal kleine bandjes plant.
Die zitten nog allemaal aan de drugs, etc.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:10 schreef Junkie het volgende:
Alsof Lowlands ooit veel grote bands hadquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:10 schreef Junkie het volgende:
twitter:Rapid_Razor_Bob twitterde op dinsdag 16-08-2011 om 15:18:34Laat het de allerlaatste zijn. Paul Kalkbrenner geeft aan niet te kunnen. Meer later #LL11 reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag gedaan. (je hebt een PM btw)quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:46 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Hey KINK, nog MEGA dikke dank voor de kaartjes !!!![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:19 schreef PiRANiA het volgende:
OMG ik schrok ZO ergSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik al zei Pir, hier scoor je geen vrouwkes mee.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:21 schreef Mexicaantje. het volgende:
Serieus ik dacht "OMG DAT KAN NIET GRAPJE ZEKER WTF HOE KAN DAT LAAT HET EEN GRAP ZIJN ANDERS WEET IK NIET WAT IK MOET DOEN MAN" en toen dacht ik 'oh laat ik even verder kijken' en toen was het een grapje maar ik ben nu wel halfdood JA kutpir
Alleen vrouwen met humor, dat zijn er helaas niet zoveelquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:22 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Wat ik al zei Pir, hier scoor je geen vrouwkes mee.
of juist wel, tijdelijk emotioneel labiel enzo...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:22 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Wat ik al zei Pir, hier scoor je geen vrouwkes mee.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:23 schreef Pink_Floyd het volgende:
[..]
of juist wel, tijdelijk emotioneel labiel enzo...
Ik dacht dat ze dat zouden doen toen de krant uit kwamquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:23 schreef indiaantje89 het volgende:
Zou eigenlijk wel prachtig zijn...
Dat er veel van die kleinere bandjes afzeggen en niet komen. Waardoor ze die "grote" bands zouden boeken :p Dat al die mensen die aan het zeiken waren over de line up hun kaarten voor niks hebben verkocht :p.
Niet dat dit gaat gebeuren maar toch.
Kíjkquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:23 schreef MaJo het volgende:
Ik wist meteen dat het een grap wasWel een goeie
ik zou je eerder heel hard gaan slaan en eisen dat je een chocoladetaart voor me zou kopen. En nog harder slaan en wegrennenquote:
En ik ben nog een vrouw ookquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:24 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Kíjk.
Ik zou het zelf niet trekken hoor, een afzegging van Paul.
meer ruimte om te genieten voor mijquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
En ik ben nog een vrouw ook
Heb alleen niks met Kalkbrenner
Ik kan wel wat hebbenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:24 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
ik zou je eerder heel hard gaan slaan en eisen dat je een chocoladetaart voor me zou kopen. En nog harder slaan en wegrennen
Daar scoor je wel chicks mee. Kijk maar naar mijn wederhelft. Die doorstaat al 8 maanden negeradoratie.quote:
........................quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:28 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Daar scoor je wel chicks mee. Kijk maar naar mijn wederhelft. Die doorstaat al 8 maanden negeradoratie.
Lolwhutquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:28 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Daar scoor je wel chicks mee. Kijk maar naar mijn wederhelft. Die doorstaat al 8 maanden negeradoratie.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:36 schreef GotC het volgende:
Facebook:
Tijd voor het #Proostmoment van de week! Dit jaar kun je op het festival der festivals niet alleen genieten van de goede sfeer maar ook van onze koelservice! Hier kun je je 33cl blik inwisselen voor een koud biertje. Zien we jou bij de koelservice op de camping?![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |