quote:Rellen Londen eisen leven
AMSTERDAM - De rellen in Groot-Brittannië hebben een eerste leven geëist. Een 26-jarige man die in de nacht van maandag op dinsdag werd neergeschoten in het Zuid-Londense Croydon, is dinsdag aan zijn verwondingen bezweken.
Dat meldt de BBC op basis van informatie van de Londense politie.
quote:Cameron roept parlement terug om crisis
(Novum/AP) - LONDEN - De Britse premier David Cameron heeft dinsdag het parlement teruggeroepen van reces om de crisis in Londen en andere Engelse steden te bestrijden. Cameron zei niet het leger te zullen inzetten om de orde te herstellen. Tim Godwin, commissaris van Scotland Yard, deelde mee dat alle verloven van politieagenten zijn ingetrokken.
Cameron roept parlement terug om crisis
Cameron sprak van 'misselijke' taferelen in Londen, die hard zullen worden aangepakt. De komende 24 uur worden zestienduizend agenten ingezet. Momenteel zijn 450 personen ingerekend, maar dit aantal neemt de komende dagen nog veel verder op, beloofde hij. De premier veroordeelde de rellen en plunderingen, die veelal door jongeren worden gepleegd. "Als je oud genoeg bent om deze misdrijven te plegen, ben je oud genoeg om de straf te ondergaan", zei hij.
quote:NOS: Live rellen Engeland
11.09 uur: politie zet zwaarder geschut in
De politie in Londen zet sinds vanochtend zwaarder geschut in om een einde te maken aan de rellen. Er rijden gepantserde voertuigen door de straten bij station Clapham Junction. Het gaat om 'Jenkels', een soort zwaar bepantserde politiebusjes. Ze werden ingezet nadat relschoppers een kledingwinkel in lichterlaaie hadden gezet en winkels hadden geplunderd.
10.56 uur: Rellen kosten verzekeraars tientallen miljoenen
Drie nachten rellen in Londen en andere grote steden gaan Britse verzekeraars waarschijnlijk tientallen miljoenen ponden. "Het is nog te vroeg om het volledige beeld van de schade te hebben, maar verzekeraars zijn druk aan het werk om alle claims te verwerken. Daarna hebben we een precies beeld van de totale kosten."
10.38 uur: Engeland - Nederland gaat niet door
De oefenwedstrijd Engeland - Nederland gaat niet door in verband met de rellen in Londen. Dat heeft de KNVB bevestigd.
09.37 uur: Premier Cameron houdt crisisbijeenkomst
Een speciaal crisisteam onder leiding van de Britse premier Cameron komt rond 10.00 uur bij elkaar. De zogenoemde Cobra-groep moet een strategie verzinnen om de rellen tegen te gaan. Ook zal een verklaring worden gezocht waarom de autoriteiten volledig verrast zijn door de geweldsuitbarsting. Premier Cameron brak gisteren zijn vakantie in Italië af vanwege de rellen
quote:Onrusten verspreiden zich over andere steden
(Novum/AP) - LONDEN - De golf van geweld en plunderingen in Londen heeft zich nu ook verspreid naar drie andere steden, waaronder Liverpool. In Londen gingen jongeren maandagnacht opnieuw op rooftocht. Zij staken gebouwen, voertuigen en vuilnisbakken in brand, plunderden winkels en bekogelden de politie met flessen en vuurwerk. In enkele districten waar het geweld het hevigst was, zette de politie pantservoertuigen in.
Geïnspireerd door de onlusten in Londen, gingen ook in Birmingham, Bristol en Liverpool jongeren de straat op. De autoriteiten erkenden bijna niet bij machte te zijn om het geweld in te dammen.
Waar eerst gewezen werd naar armoede, bezuinigingen en werkloosheid als onderliggende oorzaken voor de onrust, lijkt het er nu sterk op dat veel jongeren worden aangetrokken door het spannende vooruitzicht van geweldplegingen, vandalisme en plunderingen. "Kom, sluit je aan bij de pret", riep een jongere in de Londense buitenwijk Hackney, waar winkelpuien het moesten ontgelden en auto's in brand werden gestoken.
In sommige wijken konden relschoppers vrijwel ongestraft hun gang gaan. Restaurants en winkels in heel Londen sloten de deuren uit voorzorg eerder.
De chaos verspreidde zich maandagnacht over de hele stad, van de armoedige buitenwijken aan de rand van de stad tot chique buurten als Notting Hill in het centrum. De Londense ambulancedienst zei zestien personen te hebben behandeld. Vijftien van hen zijn in het ziekenhuis opgenomen. De politie verrichtte 334 arrestaties. Drie personen zijn aangeklaagd voor poging tot moord op een politieagent, die zij in Noord-Londen met hun auto hadden aangereden.
Na het ochtendgloren keerde de rust weer in de Britse hoofdstad. De meeste relschoppers keerden huiswaarts, uit vrije wil of daartoe gedwongen door de politie.
In Birmingham, een kleine tweehonderd kilometer ten noordwesten van Londen, vielen tientallen lieden eveneens winkels aan. De politie arresteerde 35 personen. In Bristol waren honderdvijftig relschoppers op de been en ook in Liverpool werd de confrontatie met de politie gezocht.
Godverdomme, hoe vaak gaat dit filmpje nog gepost worden?quote:
Nee ok dat snap ik, maar toch op veel plekken dus onrust geweest.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kaartje is volgens mij verouderd, het is nu ook weer niet zo dat het op al die plekken nu nog aan de gang is.
Vrouwen staan toch meestal vooraan als er dingen in de aanbieding zijn. Het verbaasd me dus dat het er zo weinig zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:20 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik dacht dat alleen mannen rellen maar vrouwen blijkbaar ook
[ afbeelding ]
Chill, ik voeg me net bij het topic..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Godverdomme, hoe vaak gaat dit filmpje nog gepost worden?
Kan 'ie niet in de OP ofzo...
Volgens mij was het ook al mis op Oxford street en dat is wel een toeristische straat. Vraag me af wanneer men optrekt naar de City, daar staat genoeg wat prima wil branden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:23 schreef Swomp het volgende:
[..]
Nee ok dat snap ik, maar toch op veel plekken dus onrust geweest.
Ik dacht eerst 3 van die pauper wijkjes, maar blijkbaar is er toch meer aan de hand.
Heb het in het begin nog niet zo gevolgd.
Ik heb ergens een filmpje gezien, waar meer (jonge) meiden op stonden als mannen....de emancipatie is geslaagd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:20 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik dacht dat alleen mannen rellen maar vrouwen blijkbaar ook
[ afbeelding ]
ajbquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:25 schreef RvLaak het volgende:
Heeft er iemand een up to date kaartje van de rel-wijken in London? Een vriend van mij woont nl in Chiswick....
Volgens sky gisteravond waren de dames de kleding zaken aan het plunderen en waren de jongens in de drankwinkels. We hebben nog een lange weg te gaan dus.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb ergens een filmpje gezien, waar meer (jonge) meiden op stonden als mannen....de emancipatie is geslaagd.
Ja, en ook een net restaurant in Notting Hill (met Michellin) ster is geplunderd terwijl er gasten zaten te eten. Die gasten zijn op hun beurt weer beroofd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Volgens mij was het ook al mis op Oxford street en dat is wel een toeristische straat. Vraag me af wanneer men optrekt naar de City, daar staat genoeg wat prima wil branden.
Oxford Circus.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Volgens mij was het ook al mis op Oxford street en dat is wel een toeristische straat. Vraag me af wanneer men optrekt naar de City, daar staat genoeg wat prima wil branden.
Als het Ierland was geweest waren de heren EN de dames in de drankzaken te vinden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens sky gisteravond waren de dames de kleding zaken aan het plunderen en waren de jongens in de drankwinkels. We hebben nog een lange weg te gaan dus.
Inderdaadquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:27 schreef rakotto het volgende:
De percentage van blanken/autochtonen in arme wijken is niet maximaal 20%. De aantal ligt sowieso hoger dan 60%. Dit is niet het probleem van multi-culti gedoe. :')
Dankquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
ajb
http://londonriotsmap.appspot.com/
Vis een optie?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:27 schreef Stokstaart het volgende:
Gewoon met scherp schieten geen optie?
Pauperwijkjes? Sommige wijken zijn groter dan een doorsnee plaatsje in nederlandquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:23 schreef Swomp het volgende:
[..]
Nee ok dat snap ik, maar toch op veel plekken dus onrust geweest.
Ik dacht eerst 3 van die pauper wijkjes, maar blijkbaar is er toch meer aan de hand.
Heb het in het begin nog niet zo gevolgd.
http://www.demotiximages.(...)braced-riots-lootingquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Die dames in Engeland zijn slimmer. Die krijgen hun drank zo meteen gewoon van die jongetjes.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als het Ierland was geweest waren de heren EN de dames in de drankzaken te vinden.
Ja ze moeten wel lunchen hequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, en ook een net restaurant in Notting Hill (met Michellin) ster is geplunderd terwijl er gasten zaten te eten. Die gasten zijn op hun beurt weer beroofd.
dan kunnen ze nog wel pauper zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Pauperwijkjes? Sommige wijken zijn groter dan een doorsnee plaatsje in nederland
Een hele boze brief schrijven met ferme woorden ook...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:27 schreef Stokstaart het volgende:
Ik doe m'n best om je post te begrijpen... maar het lukt niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:27 schreef rakotto het volgende:
De percentage van blanken/autochtonen in arme wijken is niet maximaal 20%. De aantal ligt sowieso hoger dan 60%. Dit is niet het probleem van multi-culti gedoe.
Volgens Syrië wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:27 schreef Stokstaart het volgende:
Dat.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Inderdaad
De racisme kaart nu spelen is onterecht.
Daar gaat het niet over
Scum>roven>omdat het kan.
Dit is waar, ik was er vlakbij gisterenavond en er vertrok een heel karavaan politiebusjes die kant op omdat er rellen waren uitgebroken. De schade is uiteindelijk tot een minimum beperkt gebleven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oxford Circus.
was gister even een gerucht, verder geen nieuws meer over.
Sommige mensen hier zijn schijnbaar nog nooit in Londen geweest en hebben geen idee van de omvang van Londen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Pauperwijkjes? Sommige wijken zijn groter dan een doorsnee plaatsje in nederland
Nee ik ook nietquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:30 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ik doe m'n best om je post te begrijpen... maar het lukt niet.
Dat was toch alleen in Noorwegen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:31 schreef Hathor het volgende:
Maar het is maar goed dat ze al die gewelddadige games uit de winkel halen, anders was het nog veel erger geweest.
Ga jij maar een boze brief schrijven naar die plunderaars. Zijn ze vast van onder de indruk.quote:
ALLEMAAL VERBIEDENquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:32 schreef Wokkel het volgende:
Toch wel frappant dat het hele mobiele internet één van de grote aanjagers blijkt te zijn van georganiseerd rellen over de hele wereld. Ben benieuwd wat het antwoord wordt van overheden op deze informatie voorsprong.
Nu de blackberries nog.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:31 schreef Hathor het volgende:
Maar het is maar goed dat ze al die gewelddadige games uit de winkel halen, anders was het nog veel erger geweest.
Én het is gelijk ook weer een middel om die gasten op te sporen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:32 schreef Wokkel het volgende:
Toch wel frappant dat het hele mobiele internet één van de grote aanjagers blijkt te zijn van georganiseerd rellen over de hele wereld. Ben benieuwd wat het antwoord wordt van overheden op deze informatie voorsprong.
Want er is geen andere mogelijkheid als brieven schrijven of met scherp schieten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ga jij maar een boze brief schrijven naar die plunderaars. Zijn ze vast van onder de indruk.
Zal ze leren.
Hier anders alleen maar blanken die een dierenwinkel aan het plunderen zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:33 schreef 16meter het volgende:
Al die racisten die beweren dat het voornamelijk de zwarten zijn die op rooftocht gaan.
http://yfrog.com/h8a9pvwj
http://yfrog.com/klz0ljtj
http://yfrog.com/gya7evjdj
http://yfrog.com/hs2cdqjj
Oh.. wacht..
Dat is misschien handig voor de vervolging achteraf. Maar voorkomen van de rellen, of uberhaupt weten wat je te wachten staat, kan je er niet mee.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:33 schreef Ghostbuster het volgende:
Gewoon IP adressen koppelen aan gebruiker, voor justitie.
Alleen twitter en facebook, afschaffen dan maar?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:32 schreef Wokkel het volgende:
Mensen in dit topic moeten goed voor ogen houden dat er veel geruchten zijn, er op Twitter zat verschijnt dat niet aan de orde is, veel geruchtwerk, dat de situatie onrustig is en dat het kaartje bovenaan het topic verouderd is en er op dit moment weinig geplunderd wordt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:31 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Dit is waar, ik was er vlakbij gisterenavond en er vertrok een heel karavaan politiebusjes die kant op omdat er rellen waren uitgebroken. De schade is uiteindelijk tot een minimum beperkt gebleven.
Vooruit dan, je mag ook thee drinken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Want er is geen andere mogelijkheid als brieven schrijven of met scherp schieten.
Die zijn hamsters aan het trainen, voor the battlequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Hier anders alleen maar blanken die een dierenwinkel aan het plunderen zijn.
[ afbeelding ]
Ja?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:32 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Klopt, dat is in Westminster. Bizar idee, ik heb daar 2 weken geleden nog lopen shoppen.
Of ze brengen ze in veiligheid? dat zou ik ook doen als de kans groot is dat het pand in de fik wordt gestoken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:35 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, dat ziet er ook echt uit als plunderen, zo voorzichtig als ze met die beestjes bezig zijn. Ik denk dat de dierenwinkel geevacueerd wordt naar hun woonhuis, om te voorkomen dat die dieren verbrandenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:35 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze mensen zijn juist de dieren aan het redden! Dit is geen plunderen, maar diervriendelijk zjin.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:35 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee ze stelen hamstersquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Of ze brengen ze in veiligheid? dat zou ik ook doen als de kans groot is dat het pand in de fik wordt gestoken.
Deze mensen vallen toch gewoon politiemensen aan? Waarom zouden ze niet mogen schieten?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Want er is geen andere mogelijkheid als brieven schrijven of met scherp schieten.
Ik denk dat ze nu erg handig zijn voor justitie, ze hoeven alleen twitter en fb maar na te lopenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alleen twitter en facebook, afschaffen dan maar?
Ja, ga er nog even serieus op in johquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:36 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Deze mensen zijn juist de dieren aan het redden! Dit is geen plunderen, maar diervriendelijk zjin.
Laat ze nou eens beginnen met een avondklok en waterkanonnen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vooruit dan, je mag ook thee drinken.
Ik zet je wel af midden in de plunderingen. Kom ik je weer na een uurtje ophalen.
Schikt het je vanavond 22.00 uur?
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, ga er nog even serieus op in joh
Lezen alsjeblieft:quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jabberwocky was er vlakbij gisteravond, en bevestigt die berichten in de media. Was jij daar dan ook? Of was je misschien net als ik gewoon weer terug in Nederland?
Wacht maar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:35 schreef Hukkie het volgende:
Ongelooflijk eigenlijk dat een stel kinderen dit soort narigheid kan veroorzaken.
Woensel, misschien dat het daar vanavond ook uitbreektquote:
Eerst een andere post proberen te ondergraven met een foto van blanke "plunderaars" en nu doen alsof het een grapje wasquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:37 schreef Caland het volgende:
[..]
De kankerkachels die door de woonwijk vliegenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:38 schreef Swomp het volgende:
[..]
Woensel, misschien dat het daar vanavond ook uitbreekt!
quote:
Wel slim, om de jassen te stelen voor op de groei.quote:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Dude, seriouslyquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Eerst een andere post proberen te ondergraven met een foto van blanke "plunderaars" en nu doen alsof het een grapje was
Ik zie maar 1 faler in dit topicquote:
Ik fietste er een halfuurtje terug doorheen en al seemed quiet on the Western Woensel front.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:38 schreef Swomp het volgende:
Woensel, misschien dat het daar vanavond ook uitbreekt!
Ja dag, ik blijf niet met je bezig:quote:
Die hebben een hele andere opvatting van hamsterwekenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:35 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Die zijn hamsters aan het trainen, voor the battle
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Die hebben een hele andere opvatting van hamsterweken
Rellen in meer Britse stedenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:39 schreef genakt het volgende:
Waarom is er niks hierover te vinden op de FP ? :S
Wel nieuws, incl. beelden:quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:40 schreef yvonne het volgende:
Oxford Circus.
was gister even een gerucht, verder geen nieuws meer over.
Waterkanonnen zijn maar relatief effectief. Je veegt er een paar over de vloer aangezien ze niet zoveel hebben en niet alle smalle stegen het toelaten en je wakkert de woede enkel verder aan. Waterkanonnen zijn niet dodelijk, dus een stoere barrière om te doorbreken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:38 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Laat ze nou eens beginnen met een avondklok en waterkanonnen.
Dan mag jij in extremen blijven denken, want iets anders bestaat er schijnbaar niet voor je.
Ik snap wel dat er genoeg geruchten zijn en dat de helft daarvan niet klopt, maar ik was gisteren dus in West End en weet dus gewoon zeker dat het in Oxford Street wel gesodemieter was.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Lezen alsjeblieft:
Zware rellen in London en andere grote steden in het VK #10
Er zijn al genoeg geruchten.
Centraal misschien?quote:
Hey yvonne weet alles he', die heeft zelfs de 1e wereldoorlog meegemaakt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:43 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Welnee joh, dat zijn allemaal geruchten! Yvonne weet het, want die is toevallig ook een keer in London geweest (wie niet).
avondklok is nodig om daarna met scherp te kunnen schieten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waterkanonnen zijn maar relatief effectief. Je veegt er een paar over de vloer aangezien ze niet zoveel hebben en niet alle smalle stegen het toelaten en je wakkert de woede enkel verder aan. Waterkanonnen zijn niet dodelijk, dus een stoere barrière om te doorbreken.
Bij een mogelijk kogel gaan ze wel iets meer twijfelen...![]()
Avondklok... en je denkt dat die plunderaars om 19.00 uur op hun klokje kijken en roepen:"Jonges, stop! Morgen weer een dag".
Een avondklok houdt iig meelopers voor een gedeelte van de straat en waterkannonen kunnen niet overal, maar Londen is niet alleen maar smalle steegjes. Als volgende stap kun je rubberen kogels gaan gebruiken, maar om bij rellen je eigen volk dood te schieten als eerste maatregel werkt zeker niet....dan slaat de vlam helemaal in de pan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waterkanonnen zijn maar relatief effectief. Je veegt er een paar over de vloer aangezien ze niet zoveel hebben en niet alle smalle stegen het toelaten en je wakkert de woede enkel verder aan. Waterkanonnen zijn niet dodelijk, dus een stoere barrière om te doorbreken.
Avondklok... en je denkt dat die plunderaars om 19.00 uur op hun klokje kijken en roepen:"Jonges, stop! Morgen weer een dag".
Zeker en deze meneer http://yfrog.com/h8a9pvwj is ook niet aan het plunderen, maar is rijstvriendelijk bezig.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:36 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Deze mensen zijn juist de dieren aan het redden! Dit is geen plunderen, maar diervriendelijk zjin.
Dus een grens trekken voor als ze daarover heen gaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:45 schreef partyman26 het volgende:
[..]
avondklok is nodig om daarna met scherp te kunnen schieten.
Je moet een grens stellen en een excuus gebruiken om het vuur te openen.
Ja Barking ook, Rainham ook, gedoe, politie, maar niet te vergelijken met de andere wijken die behoorlijk geraakt zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:43 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik snap wel dat er genoeg geruchten zijn en dat de helft daarvan niet klopt, maar ik was gisteren dus in West End en weet dus gewoon zeker dat het in Oxford Street wel gesodemieter was.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]Ja, dan houd je het allemaal ook niet meer zo bij natuurlijk
Die ene Negert links denkt mooi....hmm, nu de schijn wekken tegen de looters te zijn, maar vanavond haal ik mijn 4e plasma weer op.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:44 schreef Swomp het volgende:
[ afbeelding ]
Tegenactie's, nog meer spektakel dus.
uitdelen op het buurthuis he.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:45 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Zeker en deze meneer http://yfrog.com/h8a9pvwj is ook niet aan het plunderen, maar is rijstvriendelijk bezig.
Nou daar zat ik dus inderdaad op te wachten.. mensen die er tegenin gaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:44 schreef Swomp het volgende:
[ afbeelding ]
Tegenactie's, nog meer spektakel dus.
Vergeet niet dat de meeste, zeg 98%, ermee wegkomen ook. Al het gestolen waar kun je nooit meer terug vinden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
En onderwijl is het werkende deel van de Londenaren gewoon vandaag naar het werk gegaan?
Zal wel he.
Lekker motiverend ook, zelf 9 to 5 en dan dit soort gasten zien plunderen.
Zoals ik zei was de politie er snel genoeg bij om in te grijpen en er was geen schade. Neemt niet weg dat het tuig het wel probeert.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja Barking ook, Rainham ook, gedoe, politie, maar niet te vergelijken met de andere wijken die behoorlijk geraakt zijn.
Ik probeer een klein beetje het kaf van het koren te scheiden en het idee weg te nemen dat héél London nu in de fik staat.
Die zat in het verkeerde topic op Twitter, die had hongersnood gelezen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:46 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
uitdelen op het buurthuis he.
Ja hoor, gewoon werken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
En onderwijl is het werkende deel van de Londenaren gewoon vandaag naar het werk gegaan?
Zal wel he.
Lekker motiverend ook, zelf 9 to 5 en dan dit soort gasten zien plunderen.
Of een leuk schommelpaardjequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:46 schreef partyman26 het volgende:
[..]
Die ene Negert links denkt mooi....hmm, nu de schijn wekken tegen de looters te zijn, maar vanavond haal ik mijn 4e plasma weer op.
Waar slaat dat op? Doe normaalquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:44 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Probeer dat Yvonne maar eens aan het verwoeste verstand te brengen...
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]Ja, dan houd je het allemaal ook niet meer zo bij natuurlijk
Traangas (in grote hoeveelheden) was erg effectief in Athene laatst. Alleen wel effectiever bij grotere massa's. Vraag me verder af of de Britse politie zich niet zo laat zien omdat het toch armere wijken zijn. Zou dit in het centrum hebben kunnen gebeuren?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar het moet wel vergoed worden, wie mag er weer meer oa verzekeringspremie op gaan hoesten?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de meeste, zeg 98%, ermee wegkomen ook. Al het gestolen waar kun je nooit meer terug vinden.
De grens is al bereikt, ja. Maar je kunt onmogelijk de eerste avond iedereen neermaaien. Je moet gewoon een ultieme grens stellen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:45 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus een grens trekken voor als ze daarover heen gaan.
Alsof die grens al niet bereikt is.
En dan stiekem wat in die thee doenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:47 schreef napoleonfour het volgende:
[ afbeelding ]
As rioters smashed up shops, looted and fought with police in Camden Town, Philippa Morgan-Walker, 25 and her husband, Jonny Walker, 31, made tea for the police who were protecting their street. Some of the officers had been on duty for more than 30 hours.
Ze stelen vast de thee van de lieve bobbys.
Dat zal in elk geval niet het probleem zijn van die inferieuren die daar de beest uithangen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar het moet wel vergoed worden, wie mag er weer meer oa verzekeringspremie op gaan hoesten?
Het zijn niet allemaal armere wijken, Ealing bijvoorbeeld. Clapham is ook niet te vergelijken met een Tottenham.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:47 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Traangas (in grote hoeveelheden) was erg effectief in Athene laatst. Alleen wel effectiever bij grotere massa's. Vraag me verder af of de Britse politie zich niet zo laat zien omdat het toch armere wijken zijn. Zou dit in het centrum hebben kunnen gebeuren?
Wat ik zei, kaf en korenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:46 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Zoals ik zei was de politie er snel genoeg bij om in te grijpen en er was geen schade. Neemt niet weg dat het tuig het wel probeert.
Een stofje wat je agressiever maakt zou ze geen kwaad doenquote:
God. Wat ben jij een triest figuur.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:46 schreef partyman26 het volgende:
[..]
Die ene Negert links denkt mooi....hmm, nu de schijn wekken tegen de looters te zijn, maar vanavond haal ik mijn 4e plasma weer op.
Lief.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:47 schreef napoleonfour het volgende:
[ afbeelding ]
As rioters smashed up shops, looted and fought with police in Camden Town, Philippa Morgan-Walker, 25 and her husband, Jonny Walker, 31, made tea for the police who were protecting their street. Some of the officers had been on duty for more than 30 hours.
De Engelse opsporing verzocht krijgt het nog druk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:51 schreef Kingstown het volgende:
Pliesiefoto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien is het een vermomming!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:51 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zie je, er bestaan ook nog lieve blanke mensen.
Die dikke trol heeft nog wel wat bijzondere kenmerken op video maar die negert is een 13 in het dozijn persoon.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:51 schreef Kingstown het volgende:
Pliesiefoto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed zo. Niet te snel oordelen maar enkel van het goede in de mens uitgaan en de goede zaken heel erg lief vinden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:50 schreef friekin_ het volgende:
[..]
God. Wat ben jij een triest figuur.
[..]
Lief.
Die was pas 10 keer voorbij gekomen.quote:
Bedankt! Die hebben we nog niet gezien.quote:
ik zit pas net dit topic te volgen maar heb hem nu al 3x langs zien komenquote:
Oh ik was even van FOK af. Leven weet je wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die was pas 10 keer voorbij gekomen.
Urban Camouflage!quote:
Wie denk je?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar het moet wel vergoed worden, wie mag er weer meer oa verzekeringspremie op gaan hoesten?
Ze quote een bericht van partyman26 die impliceert dat iedere neger plundert. Dat kun je ook triest vinden zonder dat je alleen maar het goede in de mens ziet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Goed zo. Niet te snel oordelen maar enkel van het goede in de mens uitgaan en de goede zaken heel erg lief vinden.
De plunderaars teren op die houding als wilde cowboys.
Met figuren zoals jij komen we er wel.
Slideshowtje voor ze....schiet het mss wat op.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:52 schreef tralalala het volgende:
[..]
De Engelse opsporing verzocht krijgt het nog druk.
Is er ook op de eis ingegaan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)and-eisen-leven.html
Goed zo, meteen oordelen en enkel op de huidskleur van een mens uitgaan en de goede zaken negeren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Goed zo. Niet te snel oordelen maar enkel van het goede in de mens uitgaan en de goede zaken heel erg lief vinden.
Volgens de politie chef ging niemand zijn straf ontlopen! Er hangen potverdrie niet voor niets miljoenen camera's in die stad!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wie denk je?
De plunderaars natuurlijk
Uiteindelijk de persoon die nooit een krimp geeft, de rug van de samenleving, de eerlijk werkende mens.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wie denk je?
Nee, niet wie móet het ophoesten, maar wie gáát het ophoesten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wie denk je?
Het is me nog niet zo duidelijk hoe deze schietpartij samenhangt met de rellen. Iemand meer achtergrondinfo?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat zijn verwindingen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:55 schreef MrJones het volgende:
[..]
Het is me nog niet zo duidelijk hoe deze schietpartij samenhangt met de rellen. Iemand meer achtergrondinfo?
Er staat ook niet bij of het een bystander/agent/reltokkie was...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:55 schreef MrJones het volgende:
[..]
Het is me nog niet zo duidelijk hoe deze schietpartij samenhangt met de rellen. Iemand meer achtergrondinfo?
Neergeschoten door politie ? Want dan hebben ze weer meer reden tot rellenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ach er zitten ook wat blanken tussen maar de hoofdmoot is gewoon opvallendquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:55 schreef 2dope het volgende:
[..]
Goed zo, meteen oordelen en enkel op de huidskleur van een mens uitgaan en de goede zaken negeren.
Ja, dat kan ik ook wel vinden, maar het verband zie ik daarmee nog niet. Neergeschoten door politie? Door relschoppers? Of gewoon een toevallige schietpartij.quote:
twitter:Slijterijmeisje twitterde op dinsdag 09-08-2011 om 13:53:34Gisteravond ook restaurant met 2 michelinsterren in Londen geplunderd http://bit.ly/osbVgV #londonriots reageer retweet
Ja, ik ben een doetje. Opkomen voor iets zou ik nooit doen, ik huppel veel liever rond met madeliefjes in mijn haar en flikkersterretjes in mijn hand zingend "vrede op aarde".quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Molest wordt hier in Nederland niet vergoed, hoe zou dat in GB zijn?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
Moet je toch leren lezen achterlijke.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Heb je fok mafkees ook weer. Nergens iets over kleurtje gemeld, hij toch steigeren en woorden verdraaien.
Opbokken kuthippie.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:46 schreef partyman26 het volgende:
[..]
Nope. Wel bevestigt in Engelse media ondertussen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:55 schreef MrJones het volgende:
[..]
Het is niet alsof 100% van de personen die daar rondlopen gaan plunderen. Je ziet er ook genoeg die bijvoorbeeld helemaal niks stelen.quote:[quote]Op dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:19 schreef Sirblade het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen een overheid die op demonstranten laat schieten en een overheid die op plunderaars, brandstichters en relschoppers laat schieten.
Gast, het is allemaal in de wijken begonnen waar er ernstige armoede is. Het type armoede dat je in de armere landen van Afrika tegenkomt.quote:[quote]Op dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:50 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Jongeren moeten maar leren begrijpen dat niet iedereen een 50cent wordt met 3 maserati's en 20 miljoen op de bankrekening.
En al ZEKER niet zonder er zelf ooit iets voor te hoeven doen.
Dat is niet "zielig", dat noemen we volwassen worden.
Ik zie ze al lopen met de coquilles en geflambeerde steaksquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
twitter:Slijterijmeisje twitterde op dinsdag 09-08-2011 om 13:53:34Gisteravond ook restaurant met 2 michelinsterren in Londen geplunderd http://bit.ly/osbVgV #londonriots reageer retweet
[insert facepalm]quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef WSquater het volgende:
Heb ik op een nieuwsbericht bij de frontpage gepost:
[..]
Het is niet alsof 100% van de personen die daar rondlopen gaan plunderen. Je ziet er ook genoeg die bijvoorbeeld helemaal niks stelen.
Ik snap niet dat niemand hier de connectie ziet met Egypte, Libié etc. - ook daar was het de jeugd die in actie kwam: ook daar was het met zowel vandalisme als vredig.
In die landen ging en gaat het er nog net zo hard aan toe, en zelfs nog erger. Het enige verschil is, dat het in de media in het geval van Groot-Britannie om 'rellen' door jongeren gaat terwijl het bij bijvoorbeeld Egypte om 'helden die voor een beter land vechten' ging.
Groot-Brittanie is een Westers land en kan dus veel meer middelen tegen deze 'rebellen' inzetten, maar dit is gewoon niks anders dan een roep om hulp en dat dingen anders moeten.
Ik vind het ook zonde dat er zoveel gesloopt wordt, en tuurlijk lopen er personen tussen die alleen maar willen rellen en het verder niks uitmaakt, maar er zijn veel mensen in het Verenigd Koninkrijk die het bar en bar slecht hebben. De meeste hier kunnen de armoede die sommige familie's daar hebben, zich niet eens voorstellen.
[..]
Gast, het is allemaal in de wijken begonnen waar er ernstige armoede is. Het type armoede dat je in de armere landen van Afrika tegenkomt.
Er zullen heus wel personen tussenzitten die het alleen te doen is voor het rellen, maar er lopen er ook tussen die het echt beter willen.
Wat sommigen hier voorstellen is scherp schieten op deze personen. Een Mubarakje doen. Een al-Assad-je (Syrie) doen. Als je zoiets voorstelt, ben je 100x zo erg als de personen die daar winkels plunderen of dingen slopen.
Meer meningen hierover? Mensen die wel begrijpen waarom sommigen dit doen (en ja, ik weet het, er zitten ook gewoon tussen die willen rellen... maar heus niet iedereen).
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Ik zie ze al lopen met de coquilles en geflambeerde steaks
Heb jij goede zaken gezien tijdens de plunderingen dan? Vertel!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:55 schreef 2dope het volgende:
[..]
Goed zo, meteen oordelen en enkel op de huidskleur van een mens uitgaan en de goede zaken negeren.
Niks mis met hippies. Die doen aan peace en niet aan geweld!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ja, ik ben een doetje. Opkomen voor iets zou ik nooit doen, ik huppel veel liever rond met madeliefjes in mijn haar en flikkersterretjes in mijn hand zingend "vrede op aarde".
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Ik zie ze al lopen met de coquilles en geflambeerde steaks
Armoedequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef WSquater het volgende:
[..]
Het is niet alsof 100% van de personen die daar rondlopen gaan plunderen. Je ziet er ook genoeg die bijvoorbeeld helemaal niks stelen.
Ik snap niet dat niemand hier de connectie ziet met Egypte, Libié etc. - ook daar was het de jeugd die in actie kwam: ook daar was het met zowel vandalisme als vredig.
In die landen ging en gaat het er nog net zo hard aan toe, en zelfs nog erger. Het enige verschil is, dat het in de media in het geval van Groot-Britannie om 'rellen' door jongeren gaat terwijl het bij bijvoorbeeld Egypte om 'helden die voor een beter land vechten' ging.
Groot-Brittanie is een Westers land en kan dus veel meer middelen tegen deze 'rebellen' inzetten, maar dit is gewoon niks anders dan een roep om hulp en dat dingen anders moeten.
Ik vind het ook zonde dat er zoveel gesloopt wordt, en tuurlijk lopen er personen tussen die alleen maar willen rellen en het verder niks uitmaakt, maar er zijn veel mensen in het Verenigd Koninkrijk die het bar en bar slecht hebben. De meeste hier kunnen de armoede die sommige familie's daar hebben, zich niet eens voorstellen.
En
[..]
Gast, het is allemaal in de wijken begonnen waar er ernstige armoede is. Het type armoede dat je in de armere landen van Afrika tegenkomt.
Er zullen heus wel personen tussenzitten die het alleen te doen is voor het rellen, maar er lopen er ook tussen die het echt beter willen.
Wat sommigen hier voorstellen is scherp schieten op deze personen. Een Mubarakje doen. Een al-Assad-je (Syrie) doen. Als je zoiets voorstelt, ben je 100x zo erg als de personen die daar winkels plunderen of dingen slopen.
Meer meningen hierover? Mensen die wel begrijpen waarom sommigen dit doen (en ja, ik weet het, er zitten ook gewoon tussen die willen rellen... maar heus niet iedereen).
Ook niet aan werk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Niks mis met hippies. Die doen aan peace en niet aan geweld!
Doe normaalquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:59 schreef Tauchmeister het volgende:
Laat ze maar lekker met scherp gaan schieten op dat tuig.
Oh ja, nou, dat wordt dan de gewone nette burger .quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:55 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nee, niet wie móet het ophoesten, maar wie gáát het ophoesten.
Het was een foto. Je leest echt niet hè?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oh shame. Die andere noemt "neger" omdat het een neger betrof in de video.
Bring in the troops.
quote:Politici en zakenlieden in de getroffen wijken proberen de minister over te halen het waterkanon toch in te zetten. Het is wel gebruikt in Noord-Ierland, maar volgens lokale media nog nooit op het Britse vasteland.
In Londen wordt al drie nachten op grootschalige wijze geplunderd en brand gesticht. De rellen zijn nu ook overgeslagen naar andere steden.
Dat soort mensen zijn net zo erg, zo niet erger, als die relschoppers.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:00 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Doe normaal. Jij wilt weer terug naar de dark ages ofzo?
Zoals Geore Carlin het ooit zei: "Show me a man who's smoking joints & pulling his dick all day & I'll show you someone who's not making any trouble"quote:
Armoedequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
[..]
Zolang ze geen machinegeweren dragen, niet. Nooit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:00 schreef Swomp het volgende:
16.000man politie... zal het helpen ? Ik vrees van niet.
Dat is meer iets voor die holbewoners die nu in Engeland aan het rotzooien zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:00 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Doe normaal. Jij wilt weer terug naar de dark ages ofzo?
En dagelijks schoppen tegen de overheid, ongeacht wat, en zo rellen veroorzaken.quote:
Dat lijkt me in dit geval geen probleem. Beter een vreedzame werkloze als rellend tuig wat wel werk heeft.quote:
Rubber kogels vind ik best, met scherp kan echt niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:59 schreef Tauchmeister het volgende:
Laat ze maar lekker met scherp gaan schieten op dat tuig.
Rellend tuig komt voornamelijk voort uit werklozen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat lijkt me in dit geval geen probleem. Beter een vreedzame werkloze als rellend tuig wat wel werk heeft.
Jij staat dus ook achter de acties die het regime in syrië hanteert?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:01 schreef daftme het volgende:
[..]
Dat soort mensen zijn net zo erg, zo niet erger, als die relschoppers.
Hoeveel kosten die jassen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:39 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Wel slim, om de jassen te stelen voor op de groei.
Veel personen in Engeland hebben het helemaal niet zo goed als je denkt, en deze rellen zijn gestart in de slechtere wijken van Londen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:01 schreef WSquater het volgende:
[..]
Armoede![]()
Ze lopen allemaal op nikes, met hun g -star shirtjes aan en de blackberry in de hand.
Omdat het kan....ik kan me herinneren dat in Groningen ooit de stroom uitviel en 10 minuten later was de juwelier (Oosterhof) op de Grote Markt leeggeplunderd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef WSquater het volgende:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:03 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Jij staat dus ook achter de acties die het regime in syrië hanteert?
Dit, je bent toch geen haar beter als je personen wilt vermoorden omdat ze onrust veroorzaken. Onrust die misschien over een week weer over is, want dan is iedereen er mogelijk weer moe van.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:02 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Rubber kogels vind ik best, met scherp kan echt niet.
Hoe slecht hebben deze mensen het wel niet dan als ze voor levensonderhoud allerlei dure electronica moeten roven? En hoe overleefden ze dan in hemelsnaam al die jaren hiervoor, ik neem aan dat de armoede toen ook aanwezig was?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:03 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Veel personen in Engeland hebben het helemaal niet zo goed als je denkt, en deze rellen zijn gestart in de slechtere wijken van Londen.
Wat? Die schieten ook gewoon geweldig op scherp hoorquote:
Je snapt me nietquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:03 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Jij staat dus ook achter de acties die het regime in syrië hanteert?
Geniaal man, serieus. Nooit geweten dat ze zoveel humor hebben daar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:04 schreef ArnosL het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_rellen__.html?p=2,1
Iran
Hoe slecht hebben deze mensen het wel niet dan als ze voor levensonderhoud allerlei dure electronica moeten roven? En hoe overleefden ze dan in hemelsnaam al die jaren hiervoor, ik neem aan dat de armoede toen ook aanwezig was?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:03 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Veel personen in Engeland hebben het helemaal niet zo goed als je denkt, en deze rellen zijn gestart in de slechtere wijken van Londen.
[..]
De gevolgen van dit duren wel wat langer, kort neusje.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:03 schreef WSquater het volgende:
[..]
Dit, je bent toch geen haar beter als je personen wilt vermoorden omdat ze onrust veroorzaken. Onrust die misschien over een week weer over is, want dan is iedereen er mogelijk weer moe van.
Het leger erop af met rubber kogels en de humvee's met rubber kogels de straten in. Dat zal wel werken verwacht ikquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:03 schreef WSquater het volgende:
[..]
Dit, je bent toch geen haar beter als je personen wilt vermoorden omdat ze onrust veroorzaken. Onrust die misschien over een week weer over is, want dan is iedereen er mogelijk weer moe van.
Wtfquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:04 schreef ArnosL het volgende:
Iran
Toen ze daar aan het plunderen waren en mensen neer geknuppeld werden waren de westerse landen ook aan het miepen. Toen ze begonnen te schieten nog wat harder. Gewoon lekker terug trollen van die lui.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Geniaal man, serieus. Nooit geweten dat ze zoveel humor hebben daar.
Beste grap die ik in tijden ben tegengekomen in ieder geval
Enquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef WSquater het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook nooit over de gevolgen had, maar over de rellen zelf. Jij wilt mensen het LEVEN ontnemen, zodat rellen hier 1000 km vandaan, overmorgen in plaats van volgende week stoppen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De gevolgen van dit duren wel wat langer, kort neusje.
Terecht. Wij willen ons ook steeds met hun bemoeien als daar wat aan de hand is, logisch dat ze het andersom ook willen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Geniaal man, serieus. Nooit geweten dat ze zoveel humor hebben daar.
Beste grap die ik in tijden ben tegengekomen in ieder geval
Wat een bazin.quote:
Strijden voor democratie enz. is hetzelfde als winkels plunderen en in de fik steken?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:05 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Wat? Die schieten ook gewoon geweldig op scherp hoor.
Er zit ergens een contradictie in je post. Ik denk dat je zelf wel weet welkequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat lijkt me in dit geval geen probleem. Beter een vreedzame werkloze als rellend tuig wat wel werk heeft.
Meer meningen hierover? Mensen die wel begrijpen waarom sommigen dit doen (en ja, ik weet het, er zitten ook gewoon tussen die willen rellen... maar heus niet iedereen).quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef WSquater het volgende:
[..]
Nee dat kan niet. Het is doodschieten of niks.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:08 schreef Ghostbuster het volgende:
Gast je hoeft ze toch niet dood te schieten, gewoon in de beentjes
Het gaat ook om het signaal wat je afgeeft.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:08 schreef WSquater het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook nooit over de gevolgen had, maar over de rellen zelf. Jij wilt mensen het LEVEN ontnemen, zodat rellen hier 1000 km vandaan, overmorgen in plaats van volgende week stoppen?
Gast je hoeft ze toch niet dood te schieten, gewoon in de beentjesquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:08 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
JA POPCORN RELquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:10 schreef 16meter het volgende:
Trieste (links-georienteerde) mods die je post weg-editten als ze het niet met je eens zijn, ook al houd je je netjes aan de regels.
Het merendeel van die 'armoede' wordt veroorzaakt door die mannetjes die boven hun stand leven. Willen leven als een rapper terwijl je leeft van een uitkering werkt nu eenmaal niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:07 schreef 16meter het volgende:
[..]
En
[..]
Als je aub even fatsoenlijk wil quoten, je laatste post was één grote puinhoop waarbij we niet eens kunnen zien wat jij schreef en wat je wilde quoten. Die overduidelijke plaatjes hoeven ook niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:10 schreef 16meter het volgende:
Trieste mods die je post weg-editten als ze het niet met je eens zijn, ook al hou je je netjes aan de regels.
Ik dacht dat jij begon met het verband tussen de rellers en mensen die arm zijn?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:05 schreef WSquater het volgende:
Wie zegt dat de personen die het slecht hebben TV's stelen? Misschien zijn dat wel de personen die gewoon lekker willen rellen.
quote:Groot-Brittanie is een Westers land en kan dus veel meer middelen tegen deze 'rebellen' inzetten, maar dit is gewoon niks anders dan een roep om hulp en dat dingen anders moeten.
Armoede in Afrika is een gegeven waar die mensen zelf vrede mee hebben. Of heb jij beelden gezien van rellende, hongerige Somaliers?quote:En je tweede vraag: hoe hebben mensen in de armste delen van Afrika kunnen overleven, als ze dan in hemelsnaam al die jaren hiervoor, ik neem aan, ook al last hadden van armoede?
Een schop onder hun luie reet moeten ze krijgen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef WSquater het volgende:
[..]
..,maar dit is gewoon niks anders dan een roep om hulp en dat dingen anders moeten.
Dan maar een Ghadaffi actiequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:09 schreef waht het volgende:
[..]
Nee dat kan niet. Het is doodschieten of niks.
Hoeveel vrije cellen hebben ze daar?quote:Police in London say that 525 people have been arrested in the days of rioting - AP
Niet zo heel veel: Londense cellen zijn volquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hoeveel vrije cellen hebben ze daar?
Misschien nog wat cellen over in Tilburg!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Piraten. Somaliers die boten kapen doen dat ook niet voor de lol of om ff simpel rijk te worden, die doen dat ook om geld te verdienen en daarmee in leven te blijven. Maar dat snap jij niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:10 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij begon met het verband tussen de rellers en mensen die arm zijn?
[..]
[..]
Armoede in Afrika is een gegeven waar die mensen zelf vrede mee hebben. Of heb jij beelden gezien van rellende, hongerige Somaliers?
Met over 5 jaar een generaal pardon.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:12 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Misschien nog wat cellen over in Tilburg!
Ik denk dat de Nederlandse ME dit nog beter aan kan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:09 schreef Culthit. het volgende:
Wat een faalbeleid van UK. Dit had gisteren al gestopt kunnen worden.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:13 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik denk dat de Nederlandse ME dit nog beter aan kan.
Imposante agente ook.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:47 schreef napoleonfour het volgende:
[ afbeelding ]
Ze stelen vast de thee van de lieve bobbys.
Ze hebben helemaal gelijk. natuurlijk zijn het politieke gevangenenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:04 schreef ArnosL het volgende:
Iran
Dit soort gelul en alles goedpraten, dat is wat de maatschappij mankeerd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:12 schreef WSquater het volgende:
[..]
Piraten. Somaliers die boten kapen doen dat ook niet voor de lol of om ff simpel rijk te worden, die doen dat ook om geld te verdienen en daarmee in leven te blijven. Maar dat snap jij niet.
Fok is toch vooral rechts-georienteerd? Inclusief mods? Tenminste dat dacht ik altijd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:10 schreef 16meter het volgende:
Trieste (links-georienteerde) mods die je post weg-editten als ze het niet met je eens zijn, ook al houd je je netjes aan de regels.
Censuur op fok.. zielig hoor.
Dus jij denkt serieus dat er tussen die rellende figuren mensen zitten die echt niet anders kunnen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:12 schreef WSquater het volgende:
[..]
Piraten. Somaliers die boten kapen doen dat ook niet voor de lol of om ff simpel rijk te worden, die doen dat ook om geld te verdienen en daarmee in leven te blijven. Maar dat snap jij niet.
Kunnen ze niet een eigen Guantanamo beginnen? Eilandjes zat daar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En waarom kunnen die primitieve inboorlingen niet op een eerlijke manier geld verdienen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:12 schreef WSquater het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:15 schreef 16meter het volgende:
Ze hebben die PS3's, plasma tv's en Nike schoenen nodig om te overleven, snap dat godverdomme dan!
Maar het liefst wel in designer outfits.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:12 schreef Culthit. het volgende:
Dit is nihilisme in pure vorm. Geen toekomst in je leven zien, geen verantwoordelijkheidsgevoel naar jezelf en je maatschappij.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:11 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Een schop onder hun luie reet moeten ze krijgen.
Wat een gelul weet jij hier te plaatsen zeg, allemachtig
En de mobieltjes om elkaar te SMS'en hoeveel ze binnen geharkt hebben.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:15 schreef 16meter het volgende:
Ze hebben die PS3's, plasma tv's en Nike schoenen nodig om te overleven, snap dat godverdomme dan!
(boomknuffelaars response)quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:15 schreef 16meter het volgende:
Genoeg:quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
quote:11.02am: A Ministry of Justice spokeswoman has confirmed that there is enough room in jail for anyone sentenced to custody as a result of the violence and looting.
"We have enough prison places for those that are sentenced to custody," she said. "There is substantial capacity in the prison system - currently there are 2,500 unused spaces within the estate. The total prison population on Friday August 5 2011 was 85,523." The usable operational capacity was 88,039.
Iedereen gaat zich er ook echt mee bemoeienquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:04 schreef ArnosL het volgende:
Iran
Dat was een mod. Ik snap niet dat jij bij de FOK crew hoort.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:13 schreef 16meter het volgende:
[..]
Snel je doodsverwensing editten. Laf kereltje.
Jij hebt het geluk dat je waarschijnlijk nooit in ernstige armoede terecht komt. Als je een beetje het nieuws volgt en goed opzoekt, dan zou je weten dat piraten bij Somalie niet zomaar om voor de lol boten proberen te kapen. Die gasten zijn al dolblij als ze opgepakt worden, want dan krijgen ze eten en worden ze verzorgd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:14 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Dit soort gelul en alles goedpraten, dat is wat de maatschappij mankeerd.
Tuurlijk wel, maar dat laatste werkt niet he. Da's een oplossing voor een week. Ze willen dat hun gezinnen nooit meer honger hoeven te hebben. Wat zou jij doen als je in Somalie woonde en een vader was van 3 kinderen en een vrouw. Je hebt geen geld om eten te kopen en je hebt amper onderdak. De enige mogelijkheid om geld te verdienen is via die 'rijke mensen die op boten varen voor onze kust'.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:15 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dus jij denkt serieus dat er tussen die rellende figuren mensen zitten die echt niet anders kunnen?
Leg trouwens ook even uit waarom die piraten miljoenen dollars eisen en niet gewoon een paar zakken rijst voor hun kinderen.
Ben jij wel goed bij je hoofd?quote:[b]Op dinsdag 9 augustus 2011 14:10 schreef Wokkel het volgende:[/b
[..]
Armoede in Afrika is een gegeven waar die mensen zelf vrede mee hebben. Of heb jij beelden gezien van rellende, hongerige Somaliers?
Terug naar de katoenvelden dan maar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:16 schreef 16meter het volgende:
Er was geen enkele uitweg meer voor deze jongens, de blanke elite, die ze nooit gelijke kansen heeft geboden, dwong ze tot plunderen en vernielen.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:16 schreef 16meter het volgende:
Er was geen enkele uitweg meer voor deze jongens, de blanke elite, die ze nooit gelijke kansen heeft geboden, dwong ze tot plunderen en vernielen.
Jammer. Te weinig was beter.quote:
Dat was een sarcastische opmerking, gericht naar een oogklepper.quote:
Respect, een kans op een goede toekomst en plasma... uhh een gevulde maag.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:17 schreef henkde_j het volgende:
Ze willen gewoon respect die rellers.
Omdat er altijd van die bosmongolen zijn, die het allemaal wel begrijpen ergens.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:17 schreef Bellatrix het volgende:
Waarom moet zo'n topic áltijd uitlopen op getroll en gekut.
Want? Een inboorling in donker Afrika ziet een jonge dood door honger/ziekte/oorlog als een gegeven, ik denk dat er weinig zijn die denken dat ze 80 jaar oud worden met 5 ton overwaarde op hun huis.quote:
okequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat was een sarcastische opmerking, gericht naar een oogklepper.
Wtf, ik zie daar echt een jongetje van 7 jaar tussen staan ofzoquote:
En types die er niets van snappen en meteen iedereen neer willen schieten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:18 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Omdat er altijd van die bosmongolen zijn, die het allemaal wel begrijpen ergens.
quote:City law firm Reynolds Porter Chamberlain has warned that businesses which have suffered from the current spate of rioting must act quickly or they risk not being able to recover their losses, my colleague Julia Kollowe tells me.
RPC explains that most insurers require claims for riot damage to be notified within a very short period – typically seven days – otherwise the claim may be rejected.
This is because the insurer can make a claim in the policyholder's name against the police to recover their losses under the Riots (Damages) Act 1886. However, to do so that claim must normally be lodged within 14 days of the damage occurring.
Stuart White, partner at RPC, says: "Riots have caused millions of pounds worth of damage over the last few days. Businesses that have suffered riot damage should notify their insurer as soon as possible so as to avoid being left without insurance cover. Any delay is an unnecessary risk."
Ze hebben gewoon die blanke man/vrouw stukgetrokken rechtsonder!quote:
In feite is dit best wel een foute koloniale gedachtengangquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Want? Een inboorling in donker Afrika ziet een jonge dood door honger/ziekte/oorlog als een gegeven, ik denk dat er weinig zijn die denken dat ze 80 jaar oud worden met 5 ton overwaarde op hun huis.
Niet iedereen he? alleen de riotersquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:19 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
En types die er niets van snappen en meteen iedereen neer willen schieten.
Vakantietijd, hè.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Wtf, ik zie daar echt een jongetje van 7 jaar tussen staan ofzo
Dat wil nog niet zeggen dat ze er vrede mee hebbenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Want? Een inboorling in donker Afrika ziet een jonge dood door honger/ziekte/oorlog als een gegeven, ik denk dat er weinig zijn die denken dat ze 80 jaar oud worden met 5 ton overwaarde op hun huis.
Waar moet ik iets van snappen? Van een paar holbewoners die hun eigen frustraties botvieren op de eigendommen van mensen die wél iets bereikt hebben in hun leven? Daar heb ik echt geen respect voor.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:19 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
En types die er niets van snappen en meteen iedereen neer willen schieten.
De letter 'h' was geplunderdquote:
En dat doe je door allerlei luxe artikelen te roven en winkels in brand te steken? Ja hoor, het is goed met je.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef WSquater het volgende:
dit is gewoon niks anders dan een roep om hulp en dat dingen anders moeten.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:22 schreef 16meter het volgende:
'plastic bullets might be used tonight' Skynews
Eindelijk.
Het is een gegeven uit de realiteitquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:21 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
In feite is dit best wel een foute koloniale gedachtengangEind 19e eeuw dachten de Europeanen ook zo over de afrikanen die ze als domme kinderen beschouwden ( en ze hadden misschien wel gelijk)
Niet alleen winkels. Ook (historische) bedrijfspanden, auto's en woningen (waar mensen liggen te slapen).quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:22 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En dat doe je door allerlei luxe artikelen te roven en winkels in brand te steken? Ja hoor, het is goed met je.
http://www.guardian.co.uk(...)ttacked-london-riotsquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:17 schreef Ghostbuster het volgende:
London riots: Sky, ITN and CNN reporters attacked
Broadcasters' vans smashed in Croydon and Sky News reporter Mark Stone forced to flee in Clapham disturbance
uhoh CNN under fire
Oh en gelukkig zijn die allemaal heel makkelijk te herkennen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:21 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Niet iedereen he? alleen de rioters
Dat doet niet iedereen. Als heel jouw familie zo asociaal als wat was, behalve jij en bijvoorbeeld je broer, dan zou jij er toch niet voor gestraft willen worden?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:22 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En dat doe je door allerlei luxe artikelen te roven en winkels in brand te steken? Ja hoor, het is goed met je.
Nee hoor veel mensen die winkelen, slaan eerst de ruiten in.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:23 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Oh en gelukkig zijn die allemaal heel makkelijk te herkennen.
Laten we in dat geval maar hopen dat mobiel internet dat continent maar niet aandoetquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:22 schreef t-8one het volgende:
[..]
Dat wil nog niet zeggen dat ze er vrede mee hebben
Volgens mij niet.quote:
quote:A young man shot in his car during last night's "unprecedented" rioting has died, it has been confirmed.
A murder hunt was launched as police announced that the 26-year-old victim had died after being admitted to hospital.
He was discovered in a car suffering from gunshot wounds at about 9.15pm as trouble flared in Croydon, south London, last night.
Kom op. Stop met zo extreem naïef te zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:23 schreef WSquater het volgende:
[..]
Dat doet niet iedereen. Als heel jouw familie zo asociaal als wat was, behalve jij en bijvoorbeeld je broer, dan zou jij er toch niet voor gestraft willen worden?
Kijk verder dan je neus lang is. Wat nou als er tienduizend personen vanavond op de straat zijn? Volgens jouw logica zouden alle tienduizend personen plunderaars en criminelen zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:23 schreef 16meter het volgende:
[..]
Niet alleen winkels. Ook (historische) bedrijfspanden, auto's en woningen (waar mensen liggen te slapen).
Gewoon een roep om hulp, snap je dat niet?
Én omdat er altijd bosmongolen zijn die het verstandig vinden met scherp te schieten op dit tuig.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:18 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Omdat er altijd van die bosmongolen zijn, die het allemaal wel begrijpen ergens.
Ik wil al een tijdje een PS3, maar doordat ik financieel andere prioriteiten had, heb ik 'm nog niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:23 schreef Caland het volgende:
Ik zou ook wel pissig worden als ik niet in staat was om de nieuwe COD te kopen hoor.
Wat is daar niet verstandig aan? Ze brengen levens in gevaar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Én omdat er altijd bosmongolen zijn die het verstandig vinden met scherp te schieten op dit tuig.
Doe dat, ik hoor dat ze met scherp gaan schieten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:26 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ik wil al een tijdje een PS3, maar doordat ik financieel andere prioriteiten had, heb ik 'm nog niet.
Kijken of ik vanavond een groepje kan optrommelen om mijn onvrede te uiten.
Ik ook niet, maar qua oplossingen lees ik hier voornamelijk niet doordachte internet-held-oplossingen als schiet ze neer of zet het leger in.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:22 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Waar moet ik iets van snappen? Van een paar holbewoners die hun eigen frustraties botvieren op de eigendommen van mensen die wél iets bereikt hebben in hun leven? Daar heb ik echt geen respect voor.
Haha nice!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:26 schreef Happel het volgende:
Journalist van CNN in oorlogskledij.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:26 schreef Happel het volgende:
Journalist van CNN in oorlogskledij.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |