Het is niet alsof 100% van de personen die daar rondlopen gaan plunderen. Je ziet er ook genoeg die bijvoorbeeld helemaal niks stelen.quote:[quote]Op dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:19 schreef Sirblade het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen een overheid die op demonstranten laat schieten en een overheid die op plunderaars, brandstichters en relschoppers laat schieten.
Gast, het is allemaal in de wijken begonnen waar er ernstige armoede is. Het type armoede dat je in de armere landen van Afrika tegenkomt.quote:[quote]Op dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:50 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Jongeren moeten maar leren begrijpen dat niet iedereen een 50cent wordt met 3 maserati's en 20 miljoen op de bankrekening.
En al ZEKER niet zonder er zelf ooit iets voor te hoeven doen.
Dat is niet "zielig", dat noemen we volwassen worden.
Ik zie ze al lopen met de coquilles en geflambeerde steaksquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
twitter:Slijterijmeisje twitterde op dinsdag 09-08-2011 om 13:53:34Gisteravond ook restaurant met 2 michelinsterren in Londen geplunderd http://bit.ly/osbVgV #londonriots reageer retweet
[insert facepalm]quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef WSquater het volgende:
Heb ik op een nieuwsbericht bij de frontpage gepost:
[..]
Het is niet alsof 100% van de personen die daar rondlopen gaan plunderen. Je ziet er ook genoeg die bijvoorbeeld helemaal niks stelen.
Ik snap niet dat niemand hier de connectie ziet met Egypte, Libié etc. - ook daar was het de jeugd die in actie kwam: ook daar was het met zowel vandalisme als vredig.
In die landen ging en gaat het er nog net zo hard aan toe, en zelfs nog erger. Het enige verschil is, dat het in de media in het geval van Groot-Britannie om 'rellen' door jongeren gaat terwijl het bij bijvoorbeeld Egypte om 'helden die voor een beter land vechten' ging.
Groot-Brittanie is een Westers land en kan dus veel meer middelen tegen deze 'rebellen' inzetten, maar dit is gewoon niks anders dan een roep om hulp en dat dingen anders moeten.
Ik vind het ook zonde dat er zoveel gesloopt wordt, en tuurlijk lopen er personen tussen die alleen maar willen rellen en het verder niks uitmaakt, maar er zijn veel mensen in het Verenigd Koninkrijk die het bar en bar slecht hebben. De meeste hier kunnen de armoede die sommige familie's daar hebben, zich niet eens voorstellen.
[..]
Gast, het is allemaal in de wijken begonnen waar er ernstige armoede is. Het type armoede dat je in de armere landen van Afrika tegenkomt.
Er zullen heus wel personen tussenzitten die het alleen te doen is voor het rellen, maar er lopen er ook tussen die het echt beter willen.
Wat sommigen hier voorstellen is scherp schieten op deze personen. Een Mubarakje doen. Een al-Assad-je (Syrie) doen. Als je zoiets voorstelt, ben je 100x zo erg als de personen die daar winkels plunderen of dingen slopen.
Meer meningen hierover? Mensen die wel begrijpen waarom sommigen dit doen (en ja, ik weet het, er zitten ook gewoon tussen die willen rellen... maar heus niet iedereen).
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Ik zie ze al lopen met de coquilles en geflambeerde steaks
Heb jij goede zaken gezien tijdens de plunderingen dan? Vertel!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:55 schreef 2dope het volgende:
[..]
Goed zo, meteen oordelen en enkel op de huidskleur van een mens uitgaan en de goede zaken negeren.
Niks mis met hippies. Die doen aan peace en niet aan geweld!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ja, ik ben een doetje. Opkomen voor iets zou ik nooit doen, ik huppel veel liever rond met madeliefjes in mijn haar en flikkersterretjes in mijn hand zingend "vrede op aarde".
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Ik zie ze al lopen met de coquilles en geflambeerde steaks
Armoedequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef WSquater het volgende:
[..]
Het is niet alsof 100% van de personen die daar rondlopen gaan plunderen. Je ziet er ook genoeg die bijvoorbeeld helemaal niks stelen.
Ik snap niet dat niemand hier de connectie ziet met Egypte, Libié etc. - ook daar was het de jeugd die in actie kwam: ook daar was het met zowel vandalisme als vredig.
In die landen ging en gaat het er nog net zo hard aan toe, en zelfs nog erger. Het enige verschil is, dat het in de media in het geval van Groot-Britannie om 'rellen' door jongeren gaat terwijl het bij bijvoorbeeld Egypte om 'helden die voor een beter land vechten' ging.
Groot-Brittanie is een Westers land en kan dus veel meer middelen tegen deze 'rebellen' inzetten, maar dit is gewoon niks anders dan een roep om hulp en dat dingen anders moeten.
Ik vind het ook zonde dat er zoveel gesloopt wordt, en tuurlijk lopen er personen tussen die alleen maar willen rellen en het verder niks uitmaakt, maar er zijn veel mensen in het Verenigd Koninkrijk die het bar en bar slecht hebben. De meeste hier kunnen de armoede die sommige familie's daar hebben, zich niet eens voorstellen.
En
[..]
Gast, het is allemaal in de wijken begonnen waar er ernstige armoede is. Het type armoede dat je in de armere landen van Afrika tegenkomt.
Er zullen heus wel personen tussenzitten die het alleen te doen is voor het rellen, maar er lopen er ook tussen die het echt beter willen.
Wat sommigen hier voorstellen is scherp schieten op deze personen. Een Mubarakje doen. Een al-Assad-je (Syrie) doen. Als je zoiets voorstelt, ben je 100x zo erg als de personen die daar winkels plunderen of dingen slopen.
Meer meningen hierover? Mensen die wel begrijpen waarom sommigen dit doen (en ja, ik weet het, er zitten ook gewoon tussen die willen rellen... maar heus niet iedereen).
Ook niet aan werk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Niks mis met hippies. Die doen aan peace en niet aan geweld!
Doe normaalquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:59 schreef Tauchmeister het volgende:
Laat ze maar lekker met scherp gaan schieten op dat tuig.
Oh ja, nou, dat wordt dan de gewone nette burger .quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:55 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nee, niet wie móet het ophoesten, maar wie gáát het ophoesten.
Het was een foto. Je leest echt niet hè?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oh shame. Die andere noemt "neger" omdat het een neger betrof in de video.
Bring in the troops.
quote:Politici en zakenlieden in de getroffen wijken proberen de minister over te halen het waterkanon toch in te zetten. Het is wel gebruikt in Noord-Ierland, maar volgens lokale media nog nooit op het Britse vasteland.
In Londen wordt al drie nachten op grootschalige wijze geplunderd en brand gesticht. De rellen zijn nu ook overgeslagen naar andere steden.
Dat soort mensen zijn net zo erg, zo niet erger, als die relschoppers.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:00 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Doe normaal. Jij wilt weer terug naar de dark ages ofzo?
Zoals Geore Carlin het ooit zei: "Show me a man who's smoking joints & pulling his dick all day & I'll show you someone who's not making any trouble"quote:
Armoedequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
[..]
Zolang ze geen machinegeweren dragen, niet. Nooit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:00 schreef Swomp het volgende:
16.000man politie... zal het helpen ? Ik vrees van niet.
Dat is meer iets voor die holbewoners die nu in Engeland aan het rotzooien zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:00 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Doe normaal. Jij wilt weer terug naar de dark ages ofzo?
En dagelijks schoppen tegen de overheid, ongeacht wat, en zo rellen veroorzaken.quote:
Dat lijkt me in dit geval geen probleem. Beter een vreedzame werkloze als rellend tuig wat wel werk heeft.quote:
Rubber kogels vind ik best, met scherp kan echt niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:59 schreef Tauchmeister het volgende:
Laat ze maar lekker met scherp gaan schieten op dat tuig.
Rellend tuig komt voornamelijk voort uit werklozen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat lijkt me in dit geval geen probleem. Beter een vreedzame werkloze als rellend tuig wat wel werk heeft.
Jij staat dus ook achter de acties die het regime in syrië hanteert?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:01 schreef daftme het volgende:
[..]
Dat soort mensen zijn net zo erg, zo niet erger, als die relschoppers.
Hoeveel kosten die jassen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:39 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Wel slim, om de jassen te stelen voor op de groei.
Veel personen in Engeland hebben het helemaal niet zo goed als je denkt, en deze rellen zijn gestart in de slechtere wijken van Londen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:01 schreef WSquater het volgende:
[..]
Armoede![]()
Ze lopen allemaal op nikes, met hun g -star shirtjes aan en de blackberry in de hand.
Omdat het kan....ik kan me herinneren dat in Groningen ooit de stroom uitviel en 10 minuten later was de juwelier (Oosterhof) op de Grote Markt leeggeplunderd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef WSquater het volgende:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:03 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Jij staat dus ook achter de acties die het regime in syrië hanteert?
Dit, je bent toch geen haar beter als je personen wilt vermoorden omdat ze onrust veroorzaken. Onrust die misschien over een week weer over is, want dan is iedereen er mogelijk weer moe van.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:02 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Rubber kogels vind ik best, met scherp kan echt niet.
Hoe slecht hebben deze mensen het wel niet dan als ze voor levensonderhoud allerlei dure electronica moeten roven? En hoe overleefden ze dan in hemelsnaam al die jaren hiervoor, ik neem aan dat de armoede toen ook aanwezig was?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:03 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Veel personen in Engeland hebben het helemaal niet zo goed als je denkt, en deze rellen zijn gestart in de slechtere wijken van Londen.
Wat? Die schieten ook gewoon geweldig op scherp hoorquote:
Je snapt me nietquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:03 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Jij staat dus ook achter de acties die het regime in syrië hanteert?
Geniaal man, serieus. Nooit geweten dat ze zoveel humor hebben daar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:04 schreef ArnosL het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_rellen__.html?p=2,1
Iran
Hoe slecht hebben deze mensen het wel niet dan als ze voor levensonderhoud allerlei dure electronica moeten roven? En hoe overleefden ze dan in hemelsnaam al die jaren hiervoor, ik neem aan dat de armoede toen ook aanwezig was?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:03 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Veel personen in Engeland hebben het helemaal niet zo goed als je denkt, en deze rellen zijn gestart in de slechtere wijken van Londen.
[..]
De gevolgen van dit duren wel wat langer, kort neusje.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:03 schreef WSquater het volgende:
[..]
Dit, je bent toch geen haar beter als je personen wilt vermoorden omdat ze onrust veroorzaken. Onrust die misschien over een week weer over is, want dan is iedereen er mogelijk weer moe van.
Het leger erop af met rubber kogels en de humvee's met rubber kogels de straten in. Dat zal wel werken verwacht ikquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:03 schreef WSquater het volgende:
[..]
Dit, je bent toch geen haar beter als je personen wilt vermoorden omdat ze onrust veroorzaken. Onrust die misschien over een week weer over is, want dan is iedereen er mogelijk weer moe van.
Wtfquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:04 schreef ArnosL het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_rellen__.html?p=2,1
Iran
Toen ze daar aan het plunderen waren en mensen neer geknuppeld werden waren de westerse landen ook aan het miepen. Toen ze begonnen te schieten nog wat harder. Gewoon lekker terug trollen van die lui.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Geniaal man, serieus. Nooit geweten dat ze zoveel humor hebben daar.
Beste grap die ik in tijden ben tegengekomen in ieder geval
Enquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef WSquater het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook nooit over de gevolgen had, maar over de rellen zelf. Jij wilt mensen het LEVEN ontnemen, zodat rellen hier 1000 km vandaan, overmorgen in plaats van volgende week stoppen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De gevolgen van dit duren wel wat langer, kort neusje.
Terecht. Wij willen ons ook steeds met hun bemoeien als daar wat aan de hand is, logisch dat ze het andersom ook willen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Geniaal man, serieus. Nooit geweten dat ze zoveel humor hebben daar.
Beste grap die ik in tijden ben tegengekomen in ieder geval
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |