Als je dit soort dingen wilt voorkomen dan moet je de onderliggende problemen proberen te begrijpen. Je kunt wel zeven topics vullen met verwijten aan het adres van dat tuig dat de boel op stelten zet, maar uiteindelijk bereik je daar geen ene zak mee.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, wel heel typisch. Het opnemen voor de daders, het tuig, de verziekers van de maatschappij. dat is jouw ding.
Als ik die speler op het fotootje was en ik zag deze foto op internet zou ik mijn haar daar laten knippen van de week. De beste man een hart onder de riem steken. (en een leuk fooitje)quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:49 schreef friekin_ het volgende:
Ik wacht op een OP.
Ik vind het echt afgrijselijk wat er gebeurd. Ik moet wel zeggen dat ik op de foto's ook veel blanke jongeren zie. Dus alleen het wijzen naar negers mag onderhand ook wel ophouden.
Sterke foto:
[ afbeelding ]
89 jarige Aaron Biber bekijkt de schade van zijn kapsalon in Tottenham.
Ik ben niet van het doneren, maar ik zou het doen als ik het kon.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:51 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als ik die speler op het fotootje was en ik zag deze foto op internet zou ik mijn haar daar laten knippen van de week. De beste man een hart onder de riem steken. (en een leuk fooitje)
"Aapjes" ?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:12 schreef Ronaldsen het volgende:
Dit is ook nog die oude baas van 89 bij z'n kapperszaak. In de reflectie van het glas zie je diverse aapjes die aan het kijken zijn.
[ afbeelding ]
Ja, er zijn ook hardwerkende allochtonen in de onderklasse, zij zijn ook de dupe van de multiculturele samenleving. Door het pamperende beleid van de bestuurders en de politie en het totaal niet optreden bij plunderingen (vaak konden de plunderingen 2 uur ongestoord plaatsvinden) moeten burgers het heft wel in eigen handen nemen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:44 schreef Caland het volgende:
Die Turken hebben vannacht toch ook massaal hun zaken verdedigd met harde hand?
Hoe heeft Lacoste het goed aangepakt? Dat heb ik even gemist.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Interesting. Denk het wel, maar als ze geleerd hebben van Lonsdale (foute aanpak) en Lacoste met Breivik (goede aanpak), dan weten ze wat ze moeten doen.
He. Dat IS soms gewoon het onderliggend probleem: het is tyfustuig. En een te slappe wout, dat zeggen ze notabene zelf!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je dit soort dingen wilt voorkomen dan moet je de onderliggende problemen proberen te begrijpen. Je kunt wel zeven topics vullen met verwijten aan het adres van dat tuig dat de boel op stelten zet, maar uiteindelijk bereik je daar geen ene zak mee.
Zoals ik het lees, zeggen ze hiermee dat het BBM systeem gesloten is, als in, niet iedereen kan meelezen, wat met twitter wel het geval is. Niet dat het afgesloten is.quote:
Kennelijk is het veiligheidsbeleid daar vooral toegesneden op gentlemens aanspreken die hun fiets niet netjes in de stalling zettenquote:
Wat heeft Lacoste gedaan dan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Interesting. Denk het wel, maar als ze geleerd hebben van Lonsdale (foute aanpak) en Lacoste met Breivik (goede aanpak), dan weten ze wat ze moeten doen.
Nee joh "Love to Learn", ze bereiden zich voor op het nieuwe collegejaar..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:57 schreef MrJones het volgende:
Ze zijn gek op Apple, die kansenjongeren.
[ afbeelding ]
Ja dat zal het zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:00 schreef Elvi het volgende:
Merkkleding kan je ook tweedehands kopen. Just saying.
Wtfquote:
Of stelen. Of namaak. Of gewoon genoeg crack verkopen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:00 schreef Elvi het volgende:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:00 schreef Elvi het volgende:
op radio 1 zeiden ze net dat ze daar nog nooit een waterkanon hebben gebruiktquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:26 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Lekkere politie heb je daar dan
Dan kan het nog heel leuk daar wordenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
op radio 1 zeiden ze net dat ze daar nog nooit een waterkanon hebben gebruikt
Je zou ze toch gewoon kapot moeten schieten.quote:
Terwijl jij de problemen probeert te "begrijpen" branden die misdadigers de halve stad plat.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je dit soort dingen wilt voorkomen dan moet je de onderliggende problemen proberen te begrijpen. Je kunt wel zeven topics vullen met verwijten aan het adres van dat tuig dat de boel op stelten zet, maar uiteindelijk bereik je daar geen ene zak mee.
Sinds de jaren 60 niet meer nee. De politiek heeft toen besloten dat dat inhumaan was.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:57 schreef MrJones het volgende:
Ze zijn gek op Apple, die kansenjongeren.
[ afbeelding ]
Kan best lekker zijn hoor, beetje verkoeling.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:01 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Sinds de jaren 60 niet meer nee. De politiek heeft toen besloten dat dat inhumaan was.
Denk het wel, andermans schadequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:02 schreef fratsman het volgende:
[..]Vraag me af of rellen gedekt worden door de verzekering.
Die zijn natuurlijk niet zo blij dat AB steeds in die rode blazer van hun loopt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat heeft Lacoste gedaan dan?
Ik durf het bijna niet te vragen, maar van traangas hebben ze zeker helemaal nog niet gehoord?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Sinds Brixton 26 jaar geleden hebben de bestuurders tijd genoeg gehad om na te denken over de onderliggende problemen en die te begrijpen, met dit resultaat als gevolg.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:04 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Sinds Brixton 26 jaar geleden hebben de bestuurders tijd genoeg gehad om na te denken over de onderliggende problemen en die te begrijpen, met dit resultaat als gevolg.
Nee, de wijze waarop ze handelen is door politie op straat te zetten(zonder enige wapens of pepperspray/traangas) en buurthuizenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te vragen, maar van traangas hebben ze zeker helemaal nog niet gehoord?
Nieuwe film , London 2011?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:05 schreef fratsman het volgende:
Als je ook die beelden ziet op het journaal lijkt het wel verdacht veel op LA 1992....
Je bedoelt neem ik aan dat er geen klote is gedaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:04 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Sinds Brixton 26 jaar geleden hebben de bestuurders tijd genoeg gehad om na te denken over de onderliggende problemen en die te begrijpen, met dit resultaat als gevolg.
Ja, maar dan moet je ervoor betalen, en dat kán natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:00 schreef Elvi het volgende:
Mooie foto.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:07 schreef speknek het volgende:
De aanpak van de hooligans is veel te succesvol geweest in Engeland, die hadden ze wel een poepie kunnen laten ruiken.
[ afbeelding ]
Eurotripquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:07 schreef speknek het volgende:
De aanpak van de hooligans is veel te succesvol geweest in Engeland, die hadden ze wel een poepie kunnen laten ruiken.
[ afbeelding ]
Misschien moeten ze Vinnie Jones inzetten tegen dat gajes!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:07 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien iets teveel begrip getoond ? Het lijkt Nederland wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:04 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Eurotripquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:07 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Precies. Ze kunnen beter een voorbeeld nemen aan Egypte of Libië waar ze geen begrip tonen...dat werkt veel beter!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien iets teveel begrip getoond ? Het lijkt Nederland wel.
Ik krijg meer en meer het gevoel dat in Groot Britannie de tijd 20 a 30 jaar is blijven stilstaan op het gebied van ordehandhaving en sociale zorg.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:05 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Nee, de wijze waarop ze handelen is door politie op straat te zetten(zonder enige wapens of pepperspray/traangas) en buurthuizen
Ik mag het hopen, ik denk dat Wilders wel kamervragen gaat stellen over de Nederlandse situatie en wat de politie gaat doen als er soortgelijke rellen mochten uitbreken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:42 schreef Hexagon het volgende:
Bizar trouwens dat de Britten niet eens een noodverordening hebben oid om meer geweld in te kunnen zetten
Dan hebben we het in NL wat beter geregeld
Ik heb wat beters te doen dan 7 topics doorploegen om te kijken of iets al gepost is. Het spijt me oprecht.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Thanks, die was nog niet gepost..
Dat hebben ze wel. Maar de verantwoordelijke minister wil die niet afgeven. Haar plan, net te horen op BBC, is meer agenten de straat op, de buurtbewoners de relschoppers laten verraden en geen inzet van leger en waterwerpers.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:42 schreef Hexagon het volgende:
Bizar trouwens dat de Britten niet eens een noodverordening hebben oid om meer geweld in te kunnen zetten
Dan hebben we het in NL wat beter geregeld
Dat zal helpenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel. Maar de verantwoordelijke minister wil die niet afgeven. Haar plan, net te horen op BBC, is meer agenten de straat op, de buurtbewoners de relschoppers laten verraden en geen inzet van leger en waterwerpers.
Dat weet iedereen. Maar zij blijkbaar niet.quote:
Oftwel, bevolking tegen elkaar laten opstoken, strak planquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel. Maar de verantwoordelijke minister wil die niet afgeven. Haar plan, net te horen op BBC, is meer agenten de straat op, de buurtbewoners de relschoppers laten verraden en geen inzet van leger en waterwerpers.
Serieus? Wat een faalquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Niet inzetten van leger kan ik nog wel begrijpen, maar een beetje water zou de vlegels misschien wat afkoelen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het leger zal de boel wrs. nog meer doen escaleren, maar geen waterkanon is toch wel heel....apart.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vraag me af of leger etc. wel zal werken en niet een kettingreactie naar nog meer wijken en steden zal oproepen...
En ga de politie maar eens tippen als buurtbewoner. Daar komen ze echt wel achter en dan heb je wel mooi een probleem.quote:
Nog harder "Boo!" roepen dus. Ik zet vast de popcorn-machine aan voor vanavond.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Yup, dat is ook wat ik denk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het leger zal de boel wrs. nog meer doen escaleren, maar geen waterkanon is toch wel heel....apart.
Ze maken dan niet echt een punt door medeburgers die met moeite hun kleine bedrijven overeind houden te slopen en te bestelen, dus ja, ik geloof werkelijk dat het niet meer is dan schorum. Ik kan mij niet voorstellen dat het neerschieten van een crimineel die eerst op de politie schoot de oorzaak is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ligt het aan mij, of is de verklaring van de overheid dat de relschoppers enkel figuren zijn die een potje heibel willen trappen, nogal slap? Als je zo tekeer gaat dan moet er toch echt sprake zijn van serieuze onderliggende problemen.
En hoe wou je dat doen als ze het netwerk platgooien?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:16 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En ga de politie maar eens tippen als buurtbewoner. Daar komen ze echt wel achter en dan heb je wel mooi een probleem.
Ja, maar in Groot-Brittannië zijn ze kennelijk dus nóg verder doorgeslagen met geknuffel dan hier in Nederland.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:15 schreef motorbloempje het volgende:
Een waterkanon zou m.i. wel gewoon moeten kunnen, overigens..
WTF heeft dat nu met dit topic te maken?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:16 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Niet alleen in de hoorn van Afrika hebben ze honger dus.
Deze hangjongere heeft rijst gestolen tijdens de rellenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:17 schreef paddy het volgende:
[..]
WTF heeft dat nu met dit topic te maken?
Dat is ook niet de oorzaak, dat is de aanleiding.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat het neerschieten van een crimineel die eerst op de politie schoot de oorzaak is.
Het heeft op dit punt niet meer met 'geknuffel' te maken, maar met het niet nóg verder laten escaleren. Erkennen dat het een kettingreactie is brengt andere maatregelen en acties met zich mee dan het zien als losse rellen en er keihard in gaan....quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:17 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, maar in Groot-Brittannië zijn ze kennelijk dus nóg verder doorgeslagen met geknuffel dan hier in Nederland.
WTF reageer je overspannen, is een foto van een plunderaar en een grappig bedoelde opmerking verder. WTF man. WTF.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:17 schreef paddy het volgende:
[..]
WTF heeft dat nu met dit topic te maken?
Niet in de vorm die wij kennen. Er is wel Militaire Politie, maar die leveren geen ondersteuning aan de politie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:16 schreef Hexagon het volgende:
Hebben ze daar niet iets als de Marrechaussee trouwens?
Die foto is ook pas 16783 keer gepost verder.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:18 schreef Ericr het volgende:
[..]
WTF reageer je overspannen, is een foto van een plunderaar en een grappig bedoelde opmerking verder. WTF man. WTF.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:18 schreef Ericr het volgende:
[..]
WTF reageer je overspannen, is een foto van een plunderaar en een grappig bedoelde opmerking verder. WTF man. WTF.
Niet de oorzaak, wel de trigger om eens behoorlijk los te gaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Ze maken dan niet echt een punt door medeburgers die met moeite hun kleine bedrijven overeind houden te slopen en te bestelen, dus ja, ik geloof werkelijk dat het niet meer is dan schorum. Ik kan mij niet voorstellen dat het neerschieten van een crimineel die eerst op de politie schoot de oorzaak is.
Dat is 'waarschijnlijk het excuus wat ze zochten om de holenmens uit te kunnen hangen. Waarschijnlijk weet een grote meerderheid van die criminelen al niet eens meer hoe hun doodgeschoten collega heette.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Ze maken dan niet echt een punt door medeburgers die met moeite hun kleine bedrijven overeind houden te slopen en te bestelen, dus ja, ik geloof werkelijk dat het niet meer is dan schorum. Ik kan mij niet voorstellen dat het neerschieten van een crimineel die eerst op de politie schoot de oorzaak is.
Wat heeft het feit dat het buitenlanders zijn te maken met de rellen? Alsof er alleen maar buitenlanders rellen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:19 schreef StephanL het volgende:
Van dat hele huizen blok is alleen het geraamte nog zichtbaar, rest is allemaal afgebrand. Lullige ook is dat sommige van de winkeliers ook buitenlanders zijn.
Nee niet alleen, maar wel een groot deel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:20 schreef Happel het volgende:
[..]
Wat heeft het feit dat het buitenlanders zijn te maken met de rellen? Alsof er alleen maar buitenlanders rellen.
Niet in dit topic, niet in het topic hiervoor. Dus dat zal ook wel meevallen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Die foto is ook pas 16783 keer gepost verder.
Als je zegt dat het buitenlanders zijn, kan er meteen de conclusie aan verbonden worden dat het 'multiculturalisme' gefaald heeft. Daarom.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:20 schreef Happel het volgende:
[..]
Wat heeft het feit dat het buitenlanders zijn te maken met de rellen? Alsof er alleen maar buitenlanders rellen.
Het begon met/in de afro-carribean community, het grappige is dat de Turkse/moslim gemeenschap zich juist tegen de plunderaars weert, dus het wordt nu lastig om met een éénduidig buitenlander-bash verhaal te komen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:20 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat zal geen kwestie van willen zijn, maar van (niet) mogen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:22 schreef eriksd het volgende:
Maarja, er lijkt ook weinig aanstalten of uberhaupt wil bij de politie daar om het roer fundamenteel om te gooien. Men staat erbij en kijkt ernaar.
Het lijkt wel alsof je het allemaal wel grappig vindt?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het begon met/in de afro-carribean community, het grappige is dat de Turkse/moslim gemeenschap zich juist tegen de plunderaars weert, dus het wordt nu lastig om met een éénduidig buitenlander-bash verhaal te komen.
Dan krijg je weer Amessty International op je kopquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik verbaas me altijd dat alle rellen in Westerse landen hetzelfde verloop hebben... Dit lijkt erg veel op wat er bijvoorbeeld in Parijs is gebeurd: het begint om een irrelevante oorzaak, de overheid grijpt niet hard in, waarna de rellen zich uitbreiden naar zeer veel andere gebieden. Vervolgens duurt het een week of 2 voordat de overheid er een einde aan kan maken.
Waarom niet veel harder neerslaan? Gewoon de eerste keer: rellen? Schieten! Er is geen enkel excuus, en ik denk niet dat iemand ze zal missen.
Ja, dat werkt. Kijk maar naar Syriëquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom niet veel harder neerslaan? Gewoon de eerste keer: rellen? Schieten! Er is geen enkel excuus, en ik denk niet dat iemand ze zal missen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |