quote:Onrusten verspreiden zich over andere steden
(Novum/AP) - LONDEN - De golf van geweld en plunderingen in Londen heeft zich nu ook verspreid naar drie andere steden, waaronder Liverpool. In Londen gingen jongeren maandagnacht opnieuw op rooftocht. Zij staken gebouwen, voertuigen en vuilnisbakken in brand, plunderden winkels en bekogelden de politie met flessen en vuurwerk. In enkele districten waar het geweld het hevigst was, zette de politie pantservoertuigen in.
Geïnspireerd door de onlusten in Londen, gingen ook in Birmingham, Bristol en Liverpool jongeren de straat op. De autoriteiten erkenden bijna niet bij machte te zijn om het geweld in te dammen.
Waar eerst gewezen werd naar armoede, bezuinigingen en werkloosheid als onderliggende oorzaken voor de onrust, lijkt het er nu sterk op dat veel jongeren worden aangetrokken door het spannende vooruitzicht van geweldplegingen, vandalisme en plunderingen. "Kom, sluit je aan bij de pret", riep een jongere in de Londense buitenwijk Hackney, waar winkelpuien het moesten ontgelden en auto's in brand werden gestoken.
In sommige wijken konden relschoppers vrijwel ongestraft hun gang gaan. Restaurants en winkels in heel Londen sloten de deuren uit voorzorg eerder.
De chaos verspreidde zich maandagnacht over de hele stad, van de armoedige buitenwijken aan de rand van de stad tot chique buurten als Notting Hill in het centrum. De Londense ambulancedienst zei zestien personen te hebben behandeld. Vijftien van hen zijn in het ziekenhuis opgenomen. De politie verrichtte 334 arrestaties. Drie personen zijn aangeklaagd voor poging tot moord op een politieagent, die zij in Noord-Londen met hun auto hadden aangereden.
Na het ochtendgloren keerde de rust weer in de Britse hoofdstad. De meeste relschoppers keerden huiswaarts, uit vrije wil of daartoe gedwongen door de politie.
In Birmingham, een kleine tweehonderd kilometer ten noordwesten van Londen, vielen tientallen lieden eveneens winkels aan. De politie arresteerde 35 personen. In Bristol waren honderdvijftig relschoppers op de been en ook in Liverpool werd de confrontatie met de politie gezocht.
Neequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:49 schreef MrJones het volgende:
Goedemorgen. Zijn er al rellen in Rotterdam?
quote:There has been a lot of debate about whether the police should be given water cannons to deal with the rioters, and whether the army should be called in. The home secretary, Theresa May, has just pretty much ruled on water cannon, in an interview on Sky News.
The way we police in Britain is not with water cannon. The way we police in Britain is on the streets and with the communities.
Ja.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:52 schreef Bastard het volgende:
Nu het voetbal in het gedrang komt zal er wel wat gaan gebeuren om de rellen de kop in te drukken. Het gaat dan tenslotte om voetbal.
Ja nogal.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ligt het aan mij, of is de verklaring van de overheid dat de relschoppers enkel figuren zijn die een potje heibel willen trappen, nogal slap? Als je zo tekeer gaat dan moet er toch echt sprake zijn van serieuze onderliggende problemen.
Hoorde daarover ook een discussie op Radio 1. De mogelijkheden van de politie zijn blijkbaar best beperkt, zeker het inzetten van geweld is echt minimaal.quote:
Generatiekloof denk ik aan. Zelfs de ouders van die kinderen hebben geen vat op ze.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ligt het aan mij, of is de verklaring van de overheid dat de relschoppers enkel figuren zijn die een potje heibel willen trappen, nogal slap? Als je zo tekeer gaat dan moet er toch echt sprake zijn van serieuze onderliggende problemen.
Nogal ironisch dit, als je bedenkt dat hard politieoptreden de aanleiding was voor deze rellen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hoorde daarover ook een discussie op Radio 1. De mogelijkheden van de politie zijn blijkbaar best beperkt, zeker het inzetten van geweld is echt minimaal.
Die ouders zijn zelf net zulke tokkies.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:07 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Generatiekloof denk ik aan. Zelfs de ouders van die kinderen hebben geen vat op ze.
Ik zat eerlijk gezegd meer te denken aan de benarde sociaal-economische positie waarin deze jongeren zich bevinden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:07 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Generatiekloof denk ik aan. Zelfs de ouders van die kinderen hebben geen vat op ze.
Pas op dat mag je hier niet zeggen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zat eerlijk gezegd meer te denken aan de benarde sociaal-economische positie waarin deze jongeren zich bevinden.
Corrigerende tik doet wonderen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:09 schreef Bellatrix het volgende:
Op twitter ook, oproepen dat de ouders de kinderen moeten binnenhouden als ze aan het rellen zijn.Als de kinderen al zo ver zijn dat ze winkels vernietingen en plunderen dan zullen die ouders ze ook niet meer binnen kunnen houden.
De ouders zie ik niet op straat hangen en dit soort gedrag vertonen. Maar je hebt in die zin gelijk: ik zie ze ook niet die kids terughalen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:08 schreef alors het volgende:
[..]
Die ouders zijn zelf net zulke tokkies.
De ouders waren waarschijnlijk net zo vroeger. Dat gaat gewoon generatie op generatie zulk gedrag.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:09 schreef Bellatrix het volgende:
Op twitter ook, oproepen dat de ouders de kinderen moeten binnenhouden als ze aan het rellen zijn.Als de kinderen al zo ver zijn dat ze winkels vernietingen en plunderen dan zullen die ouders ze ook niet meer binnen kunnen houden.
Zoiets dacht ik al. Laat me raden: enigszins begrip opbrengen voor de relschoppers maar hun daden afkeuren, is ook uit den boze?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:09 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Pas op dat mag je hier niet zeggen.
Uiteraard. Mensen die in spijkerbroeken van 4 meier lopen zitten in een benarde sociaal-economische positie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zat eerlijk gezegd meer te denken aan de benarde sociaal-economische positie waarin deze jongeren zich bevinden.
Sociale uitsluiting volgens de eerste experts.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:11 schreef Frutsel het volgende:
OP maar geupdate, bij gebrek aan een fatsoenlijke
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:11 schreef Frutsel het volgende:
OP maar geupdate, bij gebrek aan een fatsoenlijke
Jup.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik al. Laat me raden: enigszins begrip opbrengen voor de relschoppers maar hun daden afkeuren, is ook uit den boze?
Nee, wel heel typisch. Het opnemen voor de daders, het tuig, de verziekers van de maatschappij. dat is jouw dingquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik al. Laat me raden: enigszins begrip opbrengen voor de relschoppers maar hun daden afkeuren, is ook uit den boze?
quote:The Met are saying that 5,500 officers were deployed last night to cope with what they're calling some of the worst violence in living memory. And a man in his 60s is in hospital with life-threatening injuries following last night's violence. More details as soon as we have them …
Ja maar hij heeft gaten in zijn onderbroekquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk, iemand in een sociaal-economisch benarde positie met een spijkerbroek van 4 meier en gympies van 200.
Het arme kind
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:12 schreef Ronaldsen het volgende:
Dit is ook nog die oude baas van 89 bij z'n kapperszaak. In de reflectie van het glas zie je diverse aapjes die aan het kijken zijn.
[ afbeelding ]
Ja dat kleding argument kennen we nu weer wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Uiteraard. Mensen die in spijkerbroeken van 4 meier lopen zitten in een benarde sociaal-economische positie.
De rellers in Frankrijk hebben trouwens gezegd dat het om heel wat anders zat, maar jij kan het natuurlijk weer hierop gooien om het geweten te sussen.
Gewoon hard aanpakken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk, iemand in een sociaal-economisch benarde positie met een spijkerbroek van 4 meier en gympies van 200.
Het arme kind
Constant aapjes roepen omdat het negers zijn is dan weer wel sociaal geaccepteerd in dit topic.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, wel heel typisch. Het opnemen voor de daders, het tuig, de verziekers van de maatschappij. dat is jouw ding.
Valt weinig tegenin te brengen met zo een overmacht. Treurig.quote:
Onderaan zit? Onderaan zit? Hoe krijg je het je strot uit? Het is gewoon schoftelijk. Je praat hier over mensen die kleding dragen (en ongetwijfeld ook sieraden) van belachelijke bedragen. Dan ben je niet arm! Een spijkerbroek is voor 20 euro ook te koop en die zijn prima. Als je arm bent dan koop je geen spijkerbroek van 4 meier, klaar! Dan ben je NIET arm.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:18 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ja dat kleding argument kennen we nu weer wel.
Alles is relatief , ook welvaart, en als je onderaan zit en constant geconfronteerd wordt met iedereen die het beter heeft dan jij frustreert dat.
In Frankrijk ging het niet om de islam en het zijn prima vergelijkingen. In Frankrijk gaf het tuig later zelf toe dat het niet eens ging om hun achterstand, maar dat ze het gewoon tof vonden via de media de rellen te zien. Gewoon rellen omdat het achterlijk tuig is opgevoed door falende ouders. Niets meer, niets minder.quote:Het blijft gewoon triest tuig , jongemannen die denken alles kapot te mogen maken waar mensen hun leven aan hebben gewijd. Van mij mogen ze hard aangepakt worden.
Maar er is niets mis met kijken naar onderliggende redenen ipv steeds aapjes roepen.
Het steeds Framkrijk erbij betrekken zie ik als een poging om de discussie weer richting de islam te duwen, terwijl dat hier in Londen duidelijk niet een factor is...
Waarom komt de Engelse ME niet in actie met waterkanons en waarschuwingsschoten?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:22 schreef Happel het volgende:
[..]
Valt weinig tegenin te brengen met zo een overmacht. Treurig.
Die vinden het heel leuk om mee te doen, zogenaamd stoer zijn. Ik ken ook een paar mensen in London,Liverpool die ongeveer van die leeftijd zijn..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:23 schreef MrJones het volgende:
Op Sky is te zien dat allerlei soorten volk inmiddels deelneemt aan de rellen. Als ik een blanke jongen met een colbertje aan stenen zie gooien naar de politie, dan kan ik het moeilijk afgeven op zijn benarde sociaal-economische positie. Gewoon een verzameling opportunisten.
Ze dragen geen wapens en mogen zulk geweld niet gebruiken. Politie in Engeland werkt echt alleen maar om te controleren en problemen niet te laten escaleren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:23 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Waarom komt de Engelse ME niet in actie met waterkanons en waarschuwingsschoten?
Waterkanon doen ze niet aan in Engeland:quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:23 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Waarom komt de Engelse ME niet in actie met waterkanons en waarschuwingsschoten?
quote:There has been a lot of debate about whether the police should be given water cannons to deal with the rioters, and whether the army should be called in. The home secretary, Theresa May, has just pretty much ruled on water cannon, in an interview on Sky News.
The way we police in Britain is not with water cannon. The way we police in Britain is on the streets and with the communities.
Daarom zal het leger daar ook een stuk sneller ingezet worden dan hier. Maar ja, daarvoor moeten wel de burgemeester en de PM eerst terugkomen van vakantie...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:25 schreef Happel het volgende:
[..]
Ze dragen geen wapens en mogen zulk geweld niet gebruiken. Politie in Engeland werkt echt alleen maar om te controleren en problemen niet te laten escaleren.
Lekkere politie heb je daar danquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:25 schreef Happel het volgende:
[..]
Ze dragen geen wapens en mogen zulk geweld niet gebruiken. Politie in Engeland werkt echt alleen maar om te controleren en problemen niet te laten escaleren.
Rellen omdat je geen *respect* krijgt voor wat je denkt bereikt te hebben.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:25 schreef Nielsch het volgende:
De mensen die nu aan het rellen zijn zullen het wellicht slechter hebben dan ik, maar al met al kunnen ze daar echt nog een prima leven lijden. Dit is echt rellen om het rellen, rellen uit disrespect voor anderen, rellen uit disrespect voor de hand die je voedt, rellen omdat je ouders geen grip om je hebben, rellen omdat je een achterlijke mongool bent, rellen omdat je mates het ook doen, rellen omdat je een te luie flikker bent om te werken voor je geld...
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:26 schreef drvc het volgende:
Politie is gewoon zwak. Komt door allemaal vrouwen in de top daar.
De UK is nogal een land van Hypes en kuddegedragquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:23 schreef MrJones het volgende:
Op Sky is te zien dat allerlei soorten volk inmiddels deelneemt aan de rellen. Als ik een blanke jongen met een colbertje aan stenen zie gooien naar de politie, dan kan ik het moeilijk afgeven op zijn benarde sociaal-economische positie. Gewoon een verzameling opportunisten.
twitter:Riotcleanup twitterde op dinsdag 09-08-2011 om 09:23:56Bring sound systems. Cleaning is dull without music. Getting boom box in order for bow reageer retweet
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:33 schreef MrJones het volgende:
Inmiddels organiseren inwoners van Londen en Birmingham zichzelf via Twitter om de zooi van de rellen op te ruimen.twitter:Riotcleanup twitterde op dinsdag 09-08-2011 om 09:23:56Bring sound systems. Cleaning is dull without music. Getting boom box in order for bow reageer retweet
Zover ik gelezen/gezien heb niet. Birmingham, Bristol en Liverpool, naast Londen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:32 schreef Caland het volgende:
Zijn er vanacht na Bristol nog meer steden bijgekomen?
Inderdaad, moet wel #riotcleanup bij geloof ikquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:33 schreef MrJones het volgende:
Inmiddels organiseren inwoners van Londen en Birmingham zichzelf via Twitter om de zooi van de rellen op te ruimen.twitter:Riotcleanup twitterde op dinsdag 09-08-2011 om 09:23:56Bring sound systems. Cleaning is dull without music. Getting boom box in order for bow reageer retweet
Manchester ook.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zover ik gelezen/gezien heb niet. Birmingham, Bristol en Liverpool, naast Londen.
Die ouders zullen 23 jaar oud zijn en staan waarschijnlijk orders uit te delen aan hun kinderen over waar er gereld en geloot moet worden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:33 schreef Stephan1237 het volgende:
Ongeveer de helft van de arrestanten zou jonger zijn dan 21 jaar, aldus de politie. De jongste die werd aangehouden, is een jongen van 11. Hij wordt beschuldigd van diefstal.
bron ad.nl
11 jaar en dan al meedoen, waar zijn die ouders..
dan sta je zó machteloos.. ik zou niet graag in hun schoenen staan..quote:
Kinderen op je 12e lijkt me toch ook in de UK vrij uitzonderlijkquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die ouders zullen 23 jaar oud zijn en staan waarschijnlijk orders uit te delen aan hun kinderen over waar er gereld en geloot moet worden.
Volgens de politie daar staat dat er los van:quote:
quote:My colleague Helen Clifton in Manchester has been speaking to Greater Manchester police, who are stressing that the trouble in Salford last night — which saw four or five cars damaged — was not connected with the riots elsewhere in the country. They say it was the kind of thing they are used to, adding that they remain ready to offer back-up to the Met if it is required.
Allerlei soorten jongeren, ook blankequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:37 schreef valek het volgende:
Zijn het geen Moslimjongeren die dit doen? Of mag dat niet verteld worden in de media?
Nee dat zijn het overwegend nietquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:37 schreef valek het volgende:
Zijn het geen Moslimjongeren die dit doen? Of mag dat niet verteld worden in de media?
Neuh, zijn jongeren van alle afkomsten uit pauperbuurten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:37 schreef valek het volgende:
Genoeg autochtonen die hier aan deelnemen, kap 's met dat generaliseren...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:37 schreef valek het volgende:
Hoofdzakelijk negers en redelijk wat whitetrash tokkie volkquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:37 schreef valek het volgende:
Nope geen overwegende of overheersende groep, hoewel sommigen mensen meer afro-Engelsen te zien maar goed.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:37 schreef valek het volgende:
Het is weer tekenend dat allerlei PVV-groupies dit proberen te gebruiken omhun anti-islam propaganda neer te pleurenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Genoeg autochtonen die hier aan deelnemen, kap 's met dat generaliseren...
http://www.zie.nl/video/a(...)-steden/m1ezsbvfrma2
Eigenlijk een schoolvoorbeeld van succesvol multiculturalisme.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Neuh, zijn jongeren van alle afkomsten uit pauperbuurten.
Hij denkt: kut.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Hoofdzakelijk negers en redelijk wat whitetrash tokkie volk
Politie heeft geen wapensquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:39 schreef Cracka-ass het volgende:
Wordt er inmiddels al met scherp geschoten?
Dat.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:25 schreef Nielsch het volgende:
De mensen die nu aan het rellen zijn zullen het wellicht slechter hebben dan ik, maar al met al kunnen ze daar echt nog een prima leven lijden. Dit is echt rellen om het rellen, rellen uit disrespect voor anderen, rellen uit disrespect voor de hand die je voedt, rellen omdat je ouders geen grip om je hebben, rellen omdat je een achterlijke mongool bent, rellen omdat je mates het ook doen, rellen omdat je een te luie flikker bent om te werken voor je geld...
Kijk de beelden er nog even op na.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:39 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Nope geen overwegende of overheersende groep, hoewel sommigen mensen meer afro-Engelsen te zien maar goed.
Bij ons zou gelijk de ME in actie komen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:42 schreef Hexagon het volgende:
Bizar trouwens dat de Britten niet eens een noodverordening hebben oid om meer geweld in te kunnen zetten
Dan hebben we het in NL wat beter geregeld
Zelf ook aan het meedoen. Hele families waren aan het plunderen, gezellig als familieuitje.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:33 schreef Stephan1237 het volgende:
Ongeveer de helft van de arrestanten zou jonger zijn dan 21 jaar, aldus de politie. De jongste die werd aangehouden, is een jongen van 11. Hij wordt beschuldigd van diefstal.
bron ad.nl
11 jaar en dan al meedoen, waar zijn die ouders..
En terechtquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:44 schreef Caland het volgende:
Die Turken hebben vannacht toch ook massaal hun zaken verdedigd met harde hand?
Dat zou je wel willen he? Maar nee, het zijn vooral jongeren uit het Caribische gebied die aan het rellen en stelen zijn. Als die al een groot geloof aanhangen dan is dat het Christelijke geloof.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:37 schreef valek het volgende:
Zou Blackberry balen van z'n gangsta neger imago?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:42 schreef Kingstown het volgende:
Was het al voorbij gekomen dat ze het Blackberry netwerk vannacht hebben gesloten?
Bron?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:42 schreef Kingstown het volgende:
Was het al voorbij gekomen dat ze het Blackberry netwerk vannacht hebben gesloten?
Interesting. Denk het wel, maar als ze geleerd hebben van Lonsdale (foute aanpak) en Lacoste met Breivik (goede aanpak), dan weten ze wat ze moeten doen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Zou Blackberry balen van z'n gangsta neger imago?
quote:
quote:7.10am: As we have been reporting, despite a police focus on Twitter, the real organisation has taken place on the closed BlackBerry Messenger (BBM) network. But while it has been the BlackBerry riots, it may be the Twitter cleanup, where the #riotcleanup hashtag is trending.
http://www.guardian.co.uk(...)iolence-looting-live
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |