Deze hangjongere heeft rijst gestolen tijdens de rellenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:17 schreef paddy het volgende:
[..]
WTF heeft dat nu met dit topic te maken?
Dat is ook niet de oorzaak, dat is de aanleiding.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat het neerschieten van een crimineel die eerst op de politie schoot de oorzaak is.
Het heeft op dit punt niet meer met 'geknuffel' te maken, maar met het niet nóg verder laten escaleren. Erkennen dat het een kettingreactie is brengt andere maatregelen en acties met zich mee dan het zien als losse rellen en er keihard in gaan....quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:17 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, maar in Groot-Brittannië zijn ze kennelijk dus nóg verder doorgeslagen met geknuffel dan hier in Nederland.
WTF reageer je overspannen, is een foto van een plunderaar en een grappig bedoelde opmerking verder. WTF man. WTF.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:17 schreef paddy het volgende:
[..]
WTF heeft dat nu met dit topic te maken?
Niet in de vorm die wij kennen. Er is wel Militaire Politie, maar die leveren geen ondersteuning aan de politie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:16 schreef Hexagon het volgende:
Hebben ze daar niet iets als de Marrechaussee trouwens?
Die foto is ook pas 16783 keer gepost verder.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:18 schreef Ericr het volgende:
[..]
WTF reageer je overspannen, is een foto van een plunderaar en een grappig bedoelde opmerking verder. WTF man. WTF.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:18 schreef Ericr het volgende:
[..]
WTF reageer je overspannen, is een foto van een plunderaar en een grappig bedoelde opmerking verder. WTF man. WTF.
Niet de oorzaak, wel de trigger om eens behoorlijk los te gaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Ze maken dan niet echt een punt door medeburgers die met moeite hun kleine bedrijven overeind houden te slopen en te bestelen, dus ja, ik geloof werkelijk dat het niet meer is dan schorum. Ik kan mij niet voorstellen dat het neerschieten van een crimineel die eerst op de politie schoot de oorzaak is.
Dat is 'waarschijnlijk het excuus wat ze zochten om de holenmens uit te kunnen hangen. Waarschijnlijk weet een grote meerderheid van die criminelen al niet eens meer hoe hun doodgeschoten collega heette.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Ze maken dan niet echt een punt door medeburgers die met moeite hun kleine bedrijven overeind houden te slopen en te bestelen, dus ja, ik geloof werkelijk dat het niet meer is dan schorum. Ik kan mij niet voorstellen dat het neerschieten van een crimineel die eerst op de politie schoot de oorzaak is.
Wat heeft het feit dat het buitenlanders zijn te maken met de rellen? Alsof er alleen maar buitenlanders rellen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:19 schreef StephanL het volgende:
Van dat hele huizen blok is alleen het geraamte nog zichtbaar, rest is allemaal afgebrand. Lullige ook is dat sommige van de winkeliers ook buitenlanders zijn.
Nee niet alleen, maar wel een groot deel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:20 schreef Happel het volgende:
[..]
Wat heeft het feit dat het buitenlanders zijn te maken met de rellen? Alsof er alleen maar buitenlanders rellen.
Niet in dit topic, niet in het topic hiervoor. Dus dat zal ook wel meevallen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Die foto is ook pas 16783 keer gepost verder.
Als je zegt dat het buitenlanders zijn, kan er meteen de conclusie aan verbonden worden dat het 'multiculturalisme' gefaald heeft. Daarom.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:20 schreef Happel het volgende:
[..]
Wat heeft het feit dat het buitenlanders zijn te maken met de rellen? Alsof er alleen maar buitenlanders rellen.
Het begon met/in de afro-carribean community, het grappige is dat de Turkse/moslim gemeenschap zich juist tegen de plunderaars weert, dus het wordt nu lastig om met een éénduidig buitenlander-bash verhaal te komen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:20 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat zal geen kwestie van willen zijn, maar van (niet) mogen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:22 schreef eriksd het volgende:
Maarja, er lijkt ook weinig aanstalten of uberhaupt wil bij de politie daar om het roer fundamenteel om te gooien. Men staat erbij en kijkt ernaar.
Het lijkt wel alsof je het allemaal wel grappig vindt?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het begon met/in de afro-carribean community, het grappige is dat de Turkse/moslim gemeenschap zich juist tegen de plunderaars weert, dus het wordt nu lastig om met een éénduidig buitenlander-bash verhaal te komen.
Dan krijg je weer Amessty International op je kopquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik verbaas me altijd dat alle rellen in Westerse landen hetzelfde verloop hebben... Dit lijkt erg veel op wat er bijvoorbeeld in Parijs is gebeurd: het begint om een irrelevante oorzaak, de overheid grijpt niet hard in, waarna de rellen zich uitbreiden naar zeer veel andere gebieden. Vervolgens duurt het een week of 2 voordat de overheid er een einde aan kan maken.
Waarom niet veel harder neerslaan? Gewoon de eerste keer: rellen? Schieten! Er is geen enkel excuus, en ik denk niet dat iemand ze zal missen.
Ja, dat werkt. Kijk maar naar Syriëquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom niet veel harder neerslaan? Gewoon de eerste keer: rellen? Schieten! Er is geen enkel excuus, en ik denk niet dat iemand ze zal missen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |