Positie van het laagje is telkens weer anders, maar goed best wel interessant te noemen. Hier net een beste bui gehad. Even naar de kliko en tot op je ###### natquote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:46 schreef Fredo55 het volgende:
Trouwens, ik besef me net dat ik rond de 18e in een tentje zit..maar even in de gaten houden dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door meteo-online op 11-08-2011 23:16:53 ]Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door meteo-online op 11-08-2011 23:16:15 ]Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
[ Bericht 7% gewijzigd door meteo-online op 11-08-2011 23:15:58 ]Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
Super, anders blijven we maar scrollenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:14 schreef meteo-online het volgende:
Hoe doe je dat dan Drassss
Edit, gevonden
Dat is ook zo, normaal maak ik Gifjes.... Helaas even geen tijd voorquote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:17 schreef Drassss het volgende:
[..]
Super, anders blijven we maar scrollen
Mijn weerstation staat op 61mm regen deze maand, net als vorige maand bijzonder veel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het heeft inderdaad stevig gewaaid, nu ook eindelijk eens een droge dag?
Tot nu toe 2 droge dagen deze maandinmiddels is er 82.0mm gevallen deze maand.
Jan Visser.quote:Volgende week dient zich dan zowaar een duidelijke weersverbetering aan dankzij een hogedrukgebied dat zich maandag boven de Golf van Biscaje bevindt en zich dinsdag zal verplaatsen richting Duitsland. Maandag is het overgansdag naar mooi weer op dinsdag het zonnige perioden en het blijft dan zowaar droog. In de temperatuur zal in eerste instantie nog niet veel veranderen. Maandag wordt het 19 en dinsdag ongeveer 20°. Vanaf woensdag lijkt dan ook de temperatuur omhoog te gaan en in de tweede week helft wordt het dan 20-25°.
Wel handig om te weten wat voor buget je hiervoor hebtquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:20 schreef Narasan het volgende:
Ik ben eigenlijk aan het sparen voor een weerstation, omdat ik er nog geen heb. In mijn ogen leek me de Davis Vantage Pro 2 wel een van de beste, maar dat is natuurlijk dan wel aan de dure kant. Weten jullie toevallig of er ook minder dure weerstations zijn, die dan ook wel correcte metingen bevatten?
Zo ja, hoor ik het graag.
Hmm. Rond de ¤200,- atm.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wel handig om te weten wat voor bu[i]d[/i]get je hiervoor hebt![]()
Je zou eens kunnen kijken naar de WMR-200 Weerstation 3.0 eventueel met UV
'T staat niet op buienradar.nl aangegevenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:56 schreef ACT-F het volgende:
Zo, een flinke inslag hier zomaar uit het niets
Nog een 2e gehoord, maar meer dan dit verwacht ik eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:01 schreef Narasan het volgende:
[..]
Het 'T staat niet op buienradar.nl aangegeven.
Hihi :d.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:55 schreef meteo-online het volgende:
Buienradar, altijd 7 minuten achter dan blits
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
Dit dus. Liever direct door richting herfst.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:26 schreef kepler het volgende:
Ja dag, nu hoeft het niet meer van mij, zeker niet 30+ na koude weken. Dadelijk ga ik nog zweten
Fixed, herfst is niet leuk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit dus. Liever direct door richting herfst winter.
Sneeuw..quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:54 schreef Snowsquall het volgende:
30+ volgende week??![]()
![]()
![]()
Doe mij maar een '4 dec 2010' weertje![]()
![]()
![]()
![]()
Jaquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:56 schreef Drassss het volgende:
Het lijkt er dus op dat het vooral zondag 00.00 t/m 12.00 flink gaat regenen in het zuiden/oosten van het land. Daarna is het droog? Right?
Eerst voelen, dan geloven.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:34 schreef aloa het volgende:
Een hittegolf op de valreep zou leuk zijn.
Je hebt de oude:quote:
Ik heb dezelfde als jij hebtquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:02 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Je hebt de oude:
[ afbeelding ]
De oper en control zitten wel heel erg bovenin, onwaarschijnlijk dus. Tenzij het blijft terugkomen in de komende runs en door meer leden ondersteunt wordt.
Dat is wel vaker zo inderdaad.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:04 schreef Schuifpui het volgende:
Excuus, na een ctrl F5 krijg ik wel de goede. Vaag gedoe altijd.
Wel alles quoten dan hequote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:05 schreef horned_reaper het volgende:
Tweet van weerman Reinier van den Berg:
"Ultra bizarre nieuwe berekening ECMWF: 2e helft volgende week tropisch zomerweer, 30 graden. Kan niet waar zijn."
Moeilijk te geloven lijkt me
Nou de neerslag heb ik in het verwachtingsspel al niet goedquote:
Ik heb 10 mm staan. Dat liet GFS zien.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:13 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Nou de neerslag heb ik in het verwachtingsspel al niet goed
Hitte onweer bestaat tot de mogelijkhedenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:34 schreef Schuifpui het volgende:
Die Cape van de control, maar geen neerslag erbij.
1 plus punt aan de CAPE, EC komt er mee en die dauwpunten zijn altijd beter ingeschat dan GFS. Bij GFS zou je nu een CAPE hebben van 6000quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die cape slaat werkelijk door
Dat worden een aantal dagen heftig weertje
Mij voornamelijk dat het eerder donker wordt/is.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 01:55 schreef Martin1234 het volgende:
En wordt het alweer later donker s'morgens,
ik dacht al ietsjes, iemand dat opgevallen?
Ja dat ook dat het eerder donker is,quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 01:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mij voornamelijk dat het eerder donker wordt/is.
Maar met kans op dat (enorm)warme weer is er ook kans op enorm onweer denk ik
quote:
Gezellig hoor.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 09:27 schreef yvonne het volgende:
[..]![]()
Nou?
Gáát het regenen?!
Ik kan aan die kaartjes niets zien!
Hoi horned_reaperIk ben er weer
Ik wil dit weekend naar Halen ( belgisch Limburg) krijg ik nou regen op m'n bolletje of niet.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 10:05 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Gezellig hoor.![]()
Kan ik je nog van enige informatie voorzien?
Dat zegt iemand die alleen maar cape kijktquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 01:46 schreef Narasan het volgende:
Maar ja. Je kunt 109231301319801 Cape hebben en -2319318 Lifted. Maar dat wil nog niet zeggen dat het echt gaat onweren..
Ik kijk niet alleen naar capequote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:07 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Dat zegt iemand die alleen maar cape kijkt
Kan me nog andere dingen voor me halen, maar we wachten met smart op een uitgebreide updatequote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:14 schreef Narasan het volgende:
[..]
Ik kijk niet alleen naar cape. Je hoeft mij niet uit te leggen dat je meerdere factoren nodig hebt voor het ontstaan van onweer. Dat weet ik zelf ook wel
. Denk maar aan de low level & deep layer shear, ko-index, storm relative helicity, signaficant tornado parameter etc.
neequote:Op zaterdag 13 augustus 2011 09:47 schreef Fredo55 het volgende:
Trouwens, vrijdag kan het volgens het knmi 29 graden worden.
En nu staat het ensemble gemiddelde, de oper en de control <20C voor vrijdagquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 09:47 schreef Fredo55 het volgende:
Ik ben niet goed in het schrijven van onweersverwachtingen, maar ik zal ergens volgende week mijn best doen om hier mijn verwachting online te zettenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:18 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Kan me nog andere dingen voor me halen, maar we wachten met smart op een uitgebreide update
De kaarten zien er nu weer minder uit inderdaad.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:40 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
En nu staat het ensemble gemiddelde, de oper en de control <20C voor vrijdag
Dat gaat vooral vannacht/ochtend over ons heen trekkenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanavond BBQ.. zie wat er begint te ontstaan bij Normandië![]()
Ik moet het nog zienquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:34 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat gaat vooral vannacht/ochtend over ons heen trekken
Welke vrijdag? Volgend jaar ergens?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 09:47 schreef Fredo55 het volgende:
Dat was een voorspelling van gisteren.quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:27 schreef Resistor het volgende:
[..]
Welke vrijdag? Volgend jaar ergens?
Allemachtig... dat is een omslagquote:Op zondag 14 augustus 2011 11:27 schreef Resistor het volgende:
[..]
Niets zo veranderlijk als het weer, we gaan zelfs weer de 'enkele cijfers' in voor de temperatuur 's nachts lijkt het wel...
[ afbeelding ]
Nieuwe pluim ziet er weer heel anders uit.quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:27 schreef Resistor het volgende:
[..]
Niets zo veranderlijk als het weer, we gaan zelfs weer de 'enkele cijfers' in voor de temperatuur 's nachts lijkt het wel...
[ afbeelding ]
Ik zou donderdag ook nog niet afschrijvenquote:Op zondag 14 augustus 2011 15:04 schreef marcel-o het volgende:
zondag kans op onweer dus.
typisch Nederlands weerbeeld.
relatief fris, 1 dag warm -->onweer
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:44 schreef kepler het volgende:
Ik heb de hele dag zon gehad in ZandvoortHet was zelfs zo warm dat ik mn trui moest uit trekken
![]()
Dan ga je maar lekker naar het buitenland, alles boven de 23oC is mij te warm. Qua temperatuur vind ik dit een heerlijke zomer, maar alleen een beetje veel regen. Geef mij maar gewoon buien van hoogstens een half uur, waarna de zon weer doorkomt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik snak zo naar nog een weekje 30 graden.....
Ik heb in maart nog staan ijskrabben, in mijn t-shirt. Sindsdien slechts 1 dag iets aangehad met lange mouwen, maar dat was meer omdat het op zee iets kouder was en er iets buiswater over de boeg kwam van de bootquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:44 schreef kepler het volgende:
Ik heb de hele dag zon gehad in ZandvoortHet was zelfs zo warm dat ik mn trui moest uit trekken
![]()
dat was toch ook al voor vandaag?quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:04 schreef marcel-o het volgende:
zondag kans op onweer dus.
typisch Nederlands weerbeeld.
relatief fris, 1 dag warm -->onweer
Op rtl4 zeiden ze er in ieder geval niets over.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:40 schreef meteo-online het volgende:
Opvallend dat geen enkel weerpraatje te lezen/horen is over aanstaande donderdag. Toch te maken met een thermisch laagje. EC, GFS en UKMO komen er mee
GFS
[ afbeelding ]
ECMWF
[ afbeelding ]
UKMO
[ afbeelding ]
Vertrouwen bij mij is ook weg, maar deze situatie schrijven wij al een dag of 4 over. Telkens weer terugkomend dat laagjequote:Op zondag 14 augustus 2011 20:42 schreef Fredo55 het volgende:
Mijn vertrouwen is deze zomer een beetje weg wat onweer betreft.
Vaak mooie kaarten gezien, die met de run minder worden.
Rtl4 kijkt nooit zo ver vooruit toch?quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Op rtl4 zeiden ze er in ieder geval niets over.
Kan wel wat worden (als je naar het cape en neerslag kaartje kijkt.)
LT van Guidance ook al zoiets, je kan het om zijn minst vermelden dat er een kans bestaat dat het zo zou gaan uitpakken, is immers iets wat ons land kan beinvloeden. Wordt al dagen aangegeven door GFS (maar dat wordt genegeerd) en ECMWF komt er ook telkens mee. UKMO idem. Vraag me af waarom dan niets vermeldenquote:Op zondag 14 augustus 2011 20:56 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Rtl4 kijkt nooit zo ver vooruit toch?
Dinsdag/Woensdag meer zekerheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |