Kriegel | woensdag 3 augustus 2011 @ 13:26 |
Aanschouw hier; het 73e autorij topic. ![]() De heilige koeien: 08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2 Bartholomeus VW Golf 4, 1.9TDI, 2002, ploatje BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2 Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2 Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2 Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990 foto 1 foto 2 FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto gateway Volkswagen Golf, 1.9 Diesel, 1994 Foto 1 Foto 2 Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2 Grrrrrrrr ? house_is_a_feeling Mitsubishi Lancer 1.3, 1996 Foto JDude Renault Clio III 1.5 dCi, 2006, Foto 1 Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2 Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2 Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei L0we Renault Express 1.6 Diesel, 1986 Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4 Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999. Piles Skoda Felicia 1.6, 1998. Foto 1, Foto 2 Purdey Nissan Micra 1.3, 1998. ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto Sjoegerd Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2 WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001 Statistieken: Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden. | |
L0we | woensdag 3 augustus 2011 @ 13:26 |
Dit klopt ja, iedere meetbare storing wordt daar gemeld. Maar ik weet niet precies hoe ver dat gaat. Je zou verwachten dat als het de startblokkering is, daar ook een melding van staat. Heb je de injectorreiniger al geprobeerd? Ik weet niet goed of dat bij een moderne diesel ook werkt, maar bij een oude wordt ook wel eens aangeraden om plankgas te starten bij startproblemen. Wel vervelend! | |
house_is_a_feeling | woensdag 3 augustus 2011 @ 13:32 |
@gateway de 206 van m'n moeder startte ook af en toe niet en af en toe wel, garage kon er niets mee behalve uitlezen en vond ook niets. Zelfde advies van de sleutel, zelfs die gereset. Daarna startte hij wel weer altijd, maar het was een vaag probleem. | |
gateway | woensdag 3 augustus 2011 @ 13:44 |
Injectorreiniger zit in de tank ![]() ![]() | |
CoolGuy | woensdag 3 augustus 2011 @ 13:58 |
Lol @ TT ![]() | |
Goddelijker | woensdag 3 augustus 2011 @ 14:01 |
Rain-X. ![]() | |
Marco001 | woensdag 3 augustus 2011 @ 14:14 |
mwah, tis hier lekker droog hoor ![]() | |
Mikkie | woensdag 3 augustus 2011 @ 14:17 |
Hier was regen voorspeld, dus m'n terrasafspraak afgezegd, is 't nog droog ![]() | |
L0we | woensdag 3 augustus 2011 @ 14:33 |
Waarom afzeggen? Je kan toch altijd nog binnen gaan zitten als het regent? ![]() | |
L0we | woensdag 3 augustus 2011 @ 14:37 |
Misschien ga ik dat ook eens proberen... edit: psst! Autorijtopic #72 Waar L0we zijn taken uitbesteedt | |
Goddelijker | woensdag 3 augustus 2011 @ 14:46 |
Fantastisch spul. ![]() Nieuwe remvoeringen en 2 nieuwe remcilinders achter. | |
L0we | woensdag 3 augustus 2011 @ 14:57 |
Oke, dat heb je dus inmiddels laten repareren. Vielen de kosten nog een beetje mee? | |
Goddelijker | woensdag 3 augustus 2011 @ 14:57 |
Ja, ik heb hem donderdags naar de garage gebracht en meteen laten repareren. ¤ 200,- ![]() | |
Mikkie | woensdag 3 augustus 2011 @ 15:31 |
We wilden buiten zitten ![]() ![]() | |
Grielen | woensdag 3 augustus 2011 @ 16:08 |
Ik heb m'n auto gefikst ![]() Gewoon even goed doorsmeren met olie, en de klepstoters zijn onhoorbaar geworden. Scheelt me een ritje naar de Subaru-dealer ![]() ![]() | |
Kriegel | woensdag 3 augustus 2011 @ 16:55 |
Goeie keus man, als je de brandstofkosten kan hebben. Die dingen schijnen echt ontzettend leuk te rijden, sowieso on-standaard vanwege de achterlijk hoge toerentallen die je haalt! ![]() Geinig trouwens hoezeer onze Mazda3 sedan op de RX lijkt, al is die nog wel wat gaver, intern natuurlijk al helemaal. Maar dat ze van dezelfde tekentafel komen is duidelijk. | |
Marco001 | woensdag 3 augustus 2011 @ 17:24 |
http://www.autowereld.nl/(...)er-1680165/foto.html Is toch wel erg gaaf hoor.. Ze staan er ook wel voor 5000,- maar rechtsgestuurd ![]() | |
Grielen | woensdag 3 augustus 2011 @ 17:30 |
Knap trouwens dat ze 192 pk uit een 1.3 weten te persen, zonder turbo. Mijn 2 liter had origineel 120 pk ![]() | |
Mikkie | woensdag 3 augustus 2011 @ 17:31 |
Wankelmotor ![]() | |
Grielen | woensdag 3 augustus 2011 @ 17:35 |
Ik heb een Boxermotor ![]() | |
Kriegel | woensdag 3 augustus 2011 @ 17:35 |
Precies, dat maakt die serie juist zo uniek. Een rotatiemotor (ofwel Wankel) is een totaal ander principe dan een normale zuigermotor of een boxer. Mazda is de enige die ze gebruikt. Enorm hoogtoerig en een zeer apart geluid, lusten echter wel een slok. http://nl.wikipedia.org/wiki/Wankelmotor | |
Grielen | woensdag 3 augustus 2011 @ 17:36 |
Onverwoestbaar zijn ze ook, zei een maat van me (automonteur) Wat dat betreft blijf ik hetzelfde zo'n beetje als met m'n Subaru. Hoog verbruik, apart geluid, onverwoestbaarheid ![]() | |
Kriegel | woensdag 3 augustus 2011 @ 17:38 |
Bij correct onderhoud wel (wat ook al een beetje anders dan gebruikelijk is), anders kan het op zich snel misgaan. De details moet je me echter niet vragen. ![]() | |
Marco001 | woensdag 3 augustus 2011 @ 18:02 |
Ze schijnen ook wel een slokje olie te lusten: 1:5000 schinjt normaal te zijn... | |
house_is_a_feeling | woensdag 3 augustus 2011 @ 18:17 |
Booooh ik moet zo naar Enschede toe maar met dit weer ga ik nergens heen, al helemaal niet op die winterbanden ![]() | |
Piles | woensdag 3 augustus 2011 @ 18:49 |
Inderdaad, winterbanden en meer dan 20 graden met volle zon is niet verstandig. Hallo vanuit Zeeland ![]() | |
monsterd. | woensdag 3 augustus 2011 @ 19:11 |
Mijn micra is sowieso met regen en winterbanden niet te vertrouwen tijdens dit soort weer... Moet sowieso een keer de banden uit laten balanceren want de auto trilt als een gek bij snelheden boven de 120 km/h. In dat geval kan ik gelijk de zomerbanden erop laten zetten ![]() | |
rycemasta | woensdag 3 augustus 2011 @ 19:35 |
Qua arbeidsslagen vergelijkbaar met een 2-takt, daarom meer vermogen uit een 1.3. Een rotatiemotor geeft namelijk één arbeidsslag per ''krukas''rotatie, terwijl een 4-takt zuigermotor één arbeidsslag per 2 krukasrotaties doet. | |
Kriegel | woensdag 3 augustus 2011 @ 21:45 |
Dus je zou het kunnen zien als een 2.6? En ja, olie hebben ze ook regelmatiger nodig, liefst ook een vrij specifieke soort. Zoals je ziet, een motor met een gebruiksaanwijzing. Houdt daar rekening mee (en lees je in) en je hebt in principe een zeer betrouwbare auto. Het grote voordeel van die motoren is natuurlijk het kleine aantal onderdelen, dus er is ook weinig dat stuk kan gaan door domme pech of slijtage. [ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 03-08-2011 22:26:23 ] | |
Mikkie | woensdag 3 augustus 2011 @ 22:17 |
Ik blijf dat niet snappen, mensen die niet met goed rubber rijden. Natuurlijk gaat het heel lang goed, maar het is wachten tot je een keer die vijf à tien meter later stilstaat doordat je je winterbanden eronder hebt liggen in plaats van je zomerbanden. Dat is het verschil tussen schade en geen schade. Bizar eigenlijk. Mensen die te snel rijden of met drie biertjes op worden verketterd, terwijl mensen die met gladheid met zomerbanden (helemaal geen grip, gewoon glibberen: levensgevaarlijk) en tijdens hoog zomer met winterbanden rijden (minder grip, langere remweg) er gewoon 'mee weg komen'. ![]() Ik bedoel, een kind dood rijden als je een biertje op hebt en je bent de grootste eikel ter wereld, maar een kind doodrijden doordat je te lam was om je winterbanden te wisselen naar zomerbanden (of andersom) waardoor je zes meter (in het andersomgeval: twintig meter) later stilstaat en een kind kopt met 30 km/h, daar lult niemand over. Schiet mij maar lek ![]() | |
Kriegel | woensdag 3 augustus 2011 @ 22:28 |
Zomerbanden in de winter zijn echter lang niet zo nutteloos als winterbanden in de zomer. Winterbanden zijn veel gespecialiseerder, veel zomerbanden kunnen tegenwoordig ook wel een redelijke hoeveelheid gladheid aan. | |
Mikkie | woensdag 3 augustus 2011 @ 22:32 |
Maar dit ligt eraan wat voor zomerbanden. Genoeg mensen die met van die plastic Chinese foekiewoekierommel rondrijden die normaal al beduidend slechter scoort dan A- of B-merk banden. Dat is in de winter helemaal dramatisch. Goede zomerbanden, daar kom je in de winter een heel eind mee weg, ja. Maar lang niet altijd. Zo gauw het glad wordt, hebben winterbanden het ook zwaar, maar een stuk minder erg dan zomerbanden. En over sneeuw hoeven we het niet te hebben; daar kan geen zomerband tegenop. En toch zijn er massa's mensen die dan wél de weg op gaan en als gevolg van compleet gripgebrek brokken (en slachtoffers) maken, en toch is er niemand die er iets van zegt. Ik vind het idioot. | |
Kriegel | woensdag 3 augustus 2011 @ 22:45 |
Die vier dagen per jaar dat er hier aangestampte sneeuw op de weg ligt kunnen m'n rug op, daar koop ik geen winterbanden voor. Althans, zo denk ik er op dit moment over, maar dat kan uiteraard nog veranderen. | |
FalleNk810i | donderdag 4 augustus 2011 @ 00:01 |
Leuk, in augustus al een winterbanden discussie ![]() Ik ga zeker voor de winter wel winterbanden kopen, ookal ligt er geen sneeuw, met zulke temperaturen wordt het al snel glad.. Ook wil ik niet met deze velgen doorrijden in de winter, dus 2de setje voor de winter en waarom dan niet gelijk winterbanden ![]() | |
Mikkie | donderdag 4 augustus 2011 @ 00:03 |
Dus die vier dagen zijn veiligheid niet belangrijk? Prima, zullen we dan ook instellen dat iedereen voortaan vier dagen per jaar overal te hard mag rijden en zich kapot mag zuipen alvorens hij gaat rijden, omdat het voor die vier dagen kennelijk niet uitmaakt? | |
Marco001 | donderdag 4 augustus 2011 @ 00:04 |
Mwah, de enige extra investering is een extra setje velgen, en dat heb ik er best voor over, want bij echte gladheid, die we vaak zat hebben, sta je bij 50km/h al een heel stuk eerder stil... om nog maar te zwijgen over buurlanden waar je met zomerbanden in de winter in overtreding ben.. | |
Mikkie | donderdag 4 augustus 2011 @ 00:12 |
Juist. Alleen willen veel mensen dat niet zien. Want dat hun zomerbanden niet slijten in de tussentijd, wordt vaak vergeten. En mensen moeten niet voor alles naar de garage gaan, maar ook zelf een krik en kruissleutel willen pakken om even een uurtje wielen te verwisselen. Maar ja... die moeite hè. Van zulke mensen hoop ik altijd dat ze opflikkeren van de weg als er kans is op gladheid en dat ze zich met sneeuw al helemaal niet laten zien. Ze zijn ronduit gevaarlijk en rijden ook nog eens gigantisch in de weg voor iedereen die wél heeft geïnvesteerd in eigen en andermans veiligheid. | |
house_is_a_feeling | donderdag 4 augustus 2011 @ 00:42 |
Ze zaten al op de auto toen ik ze kocht en zitten mij vooralsnog niet in de weg. Op tijd afremmen zit voor 90% in je ogen + reactie er op in combinatie met je aan de veiligheidsregels houden. Zolang winterbanden in de zomer niet verboden worden en deze banden binnen de apk vallen blijven ze er op. Of ik moet opeens geld vinden, een leuke velgenset zien en dan alsnog genoodzaakt worden om een nieuwe band te kopen. | |
gateway | donderdag 4 augustus 2011 @ 10:16 |
Winterbanden! nooit meer zonder ![]() ![]() | |
monsterd. | donderdag 4 augustus 2011 @ 11:15 |
Ik vind het verschil tussen rijden met een biertje op en rijden met winterbanden nogal een groffe vergelijking. iets over appels met peren vergelijken. Wat house al aangeeft is dat winterbanden niet verboden zijn in de zomer. Dat zegt in principe ook genoeg. Ik geef toe dat winterbanden in de zomer idd meer gevaar met zich meebrengen ten opzichte van zomerbanden maar om te zeggen dat het belachelijk is dat je gestraft wordt voor rijden onder invloed maar niet voor winterbanden in de zomer gaat ook te ver. | |
CoolGuy | donderdag 4 augustus 2011 @ 12:18 |
Dat is veel te kort door de bocht. De gedachte lijkt te zijn dat als je maar winterbanden hebt in de winter, dat je dan gewoon veilig kunt rijden. Met zomerbanden kun je ook veilig rijden in de winter. Het punt is dat je met glad weer niet zo kunt rijden als je doet met goed weer. Het is ook niet zo dat je met glad weer kunt rijden zoals je in de zomer doet, alleen maar omdat je winterbanden hebt. Ongelukken gebeuren doordat mensen niet anticiperen op/met glad weer, niet omdat ze toevallig geen winterbanden hebben. | |
Piles | donderdag 4 augustus 2011 @ 12:23 |
Maar mensen die in de winter speciaal winterbanden kopen 'omdat het veel veiliger is' en ze er vervolgens tot de zomer op laten zitten, dat is toch wel ![]() ![]() | |
L0we | donderdag 4 augustus 2011 @ 12:53 |
Alcohol is een ander verhaal inderdaad. Aan de andere kant vind ik het een beetje flauw om te verschuilen achter het feit dat het niet verboden is. Er zijn zoveel dingen die niet verboden zijn, maar ook absoluut niet slim zijn om te doen. Op het internet lees je dat winterbanden de remweg tot wel 30 procent kunnen verlengen, ik weet van mezelf dat ik zat situaties heb meegemaakt dat als ik een meter later stil stond, het goed fout was gegaan, en daarin had ik écht niet sneller kunnen reageren. Ik weet het wel, ik zorg dat ik mn winter- en zomerbanden op tijd wissel! | |
Goddelijker | donderdag 4 augustus 2011 @ 13:03 |
Sowieso is het wisselen een kleine moeite, half uurtje werk. | |
vannelle | donderdag 4 augustus 2011 @ 15:02 |
Sloompie. ![]() | |
Goddelijker | donderdag 4 augustus 2011 @ 15:03 |
Hoezo haasten als het nergens voor nodig is? En als ik een garagekrik/potkrik zou hebben, dan zou het wel sneller gaan ja ![]() | |
vannelle | donderdag 4 augustus 2011 @ 15:07 |
Was maar een geintje natuurlijk. ![]() En idd, met de bijgeleverde krik 2 wielen tegelijk van de grond is een slecht plan, heeft me al eens een dorpel gekost. | |
L0we | donderdag 4 augustus 2011 @ 15:12 |
Hap niet zo joh! ![]() | |
monsterd. | donderdag 4 augustus 2011 @ 18:29 |
Ik moest winterbanden halen omdat ik vanuit Polen terug naar Nederland moest in Januari... Verder is het gewoon er niet van gekomen om de zomerbanden er weer terug op te doen. Vandaar. | |
monsterd. | donderdag 4 augustus 2011 @ 18:29 |
Heb verder ook geen velgen ervoor, anders was het allang gebeurd! | |
Mikkie | donderdag 4 augustus 2011 @ 18:59 |
Beetje slap om je te verschuilen achter een verbod terwijl je zelf ook gewoon kan nadenken. Genoeg mensen die automobilisten verketteren die met de twee toegestane biertjes achter het stuur kruipen, dus ja. Het hele punt is dat je met alcohol op trager reageert en met harder rijden meer afstand aflegt tot je reageert. Conclusie is dat je daarmee dus een langere stopafstand hebt. Afhankelijk van het aantal drankjes of je snelheid varieert dit van enkele meters tot tientallen meters. Dat is volgens veel mensen verwerpelijk en zulke personen moeten dan ook aan de schandpaal. Maar als je 'dankzij' je winterbanden veel te laat stil staat, zegt niemand er wat van? Dat is niet laakbaar? Dat vind ik vreemd. Ga uit van het volgende: 80km/h = 22,2m/s = 30,8m remweg, dus stopafstand 53 meter. Reageer door alcohol een halve seconde te laat: 64 meter. Remweg door winterbanden met 30% verlengd: 63 meter. Weinig verschil dus. 120km/h = 33,3m/s = 69,3m remweg, dus stopafstand 104 meter. Reageer door alcohol een halve seconde te laat: 121 meter. Remweg door winterbanden met 30% verlengd: 127 meter. Dat is het verschil tussen op tijd stilstaan en je voorganger een whiplash rijden. Maar bij alcohol is er veel heisa, maar wanneer je bewust er voor kiest om geen goed rubber te monteren (want dat kost geld), dan is het ineens wel goed. Ik snap er geen zak van. Ik zeg niet dat je met winterbanden sowieso veilig kan rijden, maar ik denk dat wel duidelijk vastgesteld is dat ze de veiligheid een flink stuk vergroten, en daar gaat het om. In een auto zonder ABS, ESP en airbags kun je ook veilig rijden, maar de systemen vergroten de veiligheid tijdens het rijden en eventueel bij een crash wel. Zomerbanden lenen zich gewoon niet voor rijden met gladheid en sneeuw. Winterbanden zijn geen wonderbanden, maar zijn er wel veel beter voor geschikt. Natuurlijk moet je anticiperen met slecht weer (bijvoorbeeld ook bij zware regenval), maar dan nog zijn er grenzen. Als je met je zomerbanden zodanig moet anticiperen dat je 200m van tevoren al moet remmen en geen uitwijkmanoeuvre kan maken, kun je je dus niet veilig op de weg begeven, al denken veel mensen van wel. Want iedereen weet dat ie beter moet anticiperen en rustig moet rijden, maar hoeveel mensen schuiven er niet toch jaarlijks van de weg af met gladheid? | |
Kriegel | donderdag 4 augustus 2011 @ 19:13 |
En wat als mensen een type auto kopen waarvan bekend is dat de remweg wat lang is? Zijn ze dan ook ontzettend verkeerd bezig? Ze hadden immers een auto met efficiëntere remmen kunnen kopen. | |
Mikkie | donderdag 4 augustus 2011 @ 19:31 |
Dan gaat het om standaardproductie. Dat is goedgekeurd en daar hebben 'we' het mee te doen. Da's iets anders dan bewust laakbaar gedrag door achterstallig onderhoud. Als iemand die auto bijvoorbeeld niet op tijd voorziet van nieuwe remblokken en -schijven en daardoor z'n remweg verkloot, is het minstens zo laakbaar. | |
monsterd. | donderdag 4 augustus 2011 @ 19:38 |
Kun je trouwens aantonen dat de remweg op winterbanden maarliefst 30% langer is?! | |
Mikkie | donderdag 4 augustus 2011 @ 19:43 |
http://www.anwb.nl/auto/dagelijks-rijden/tests,/bandentests.html ANWB lijkt me een vrij aardige bron ![]() En nee, het is niet altijd 35 graden. Maar het is nu wel 25 graden en hoger. Dat scheelt al behoorlijk. En het moment waarop je een aanrijding krijgt, kies je helaas niet uit op temperatuur. | |
Kriegel | donderdag 4 augustus 2011 @ 19:46 |
Maar dan zou je ook kunnen stellen dat het gebruik van banden in het verkeerde seizoen in ieder geval niet afgekeurd is, "dus hebben we het er mee te doen". Zonder gekheid verder, ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Een paar jaar geleden echter reedt bijna niemand op winterbanden (dus ook 's winters) en nu is het ineens een morele verplichting geworden die je door allemaal moraalridders bijna met agressiviteit wordt aangepraat. Dat stoort me soms een beetje. Als we zometeen een winter krijgen met enorm veel vorst en ijzel zal ik heus wel een setje kopen, maar over het algemeen is het aantal risicodagen simpelweg gering in dit land. In de zomer op winterbanden rijden vind ik nogmaals van een andere orde dan zomerbanden in de winter, die banden presteren buiten winterse temperaturen zo waardeloos dat je net zo goed op je velgen kan rijden. | |
Mikkie | donderdag 4 augustus 2011 @ 20:10 |
De discussie gaat ook vooral over winterbanden in de zomer. Want laat ik voorop stellen: winterbanden heb je in NL lang niet altijd nodig, zo bizar lang is het ook geen baggerweer. Maar wat ik dan wel voorstel is dat áls de kans op sneeuw en ijzel groot is, mensen met zomerbanden lekker thuis blijven. Dat doen ze niet, daarmee bewust het risico op een aanrijding vergrotend. En hoe zuur ben je als iemand met zomerbanden tegen je aan glijdt terwijl jij met je winterbanden op tijd stil staat? Jij investeert, en van een ander krijg je de rekening gepresenteerd. En laten we wel zijn: ondanks alle verzekeringen e.d. word je van een schadegeval nooit beter. | |
house_is_a_feeling | donderdag 4 augustus 2011 @ 20:46 |
Niemand zegt dat het goed is om op winterbanden in de zomer rijden goed is. Er zijn alleen gevallen waarbij men niet de mogelijkheid heeft om de banden weer te verwisselen. Het is ook niet veel werk maar je moet wel de banden hebben. Ik heb mijn auto gekocht in maart en toevallig zaten daar winterbanden op. De auto rijdt en ik heb niet de financiële mogelijkheid om daar een stapel nieuwe banden op te doen. Dan kan je wel stellen waarom iemand die niet 300 euro kan besteden een auto heeft maar dat doet helemaal niet toe - wees maar gewoon blij dat ik verantwoord met die banden om ga en niet ga rijden in.omstandigheden zoals gisteren in plaats van elk gevalletje ander rubber te vervloeken. | |
Mikkie | donderdag 4 augustus 2011 @ 21:03 |
We moeten blij zijn dat je er verantwoord mee omgaat? Dat lijkt me niet meer dan normaal! ![]() En als je geen 300 euro kan investeren in je eigen en andermans veiligheid, moet je je afvragen of je wel auto moet rijden. Niet dat het geen geld is, want ik vind het ook een flink bedrag, maar veiligheid is wel wat waard lijkt me. De keerzijde is dat als je zomerbanden erop liggen, je winterbanden niet slijten. Die kun je er dus van de winter weer veilig onder leggen. Je doet twee keer zo lang met een twee sets banden, per saldo kost het je dus alleen een setje velgen. Al is de kans natuurlijk groot dat als je de hele zomer doorrijdt met je winterbanden, ze tegen de tijd dat het winter is, niet voldoende profiel meer hebben om hun functie als winterband goed te volbrengen. Dan heb je een dubbele verliessituatie, dat zou jammer zijn. | |
Piles | donderdag 4 augustus 2011 @ 21:04 |
Je slaat wel een beetje door hoor Mikkie ![]() Veel ongelukken zullen niet ontstaan door verkeerde banden, maar door onoplettendheid van bestuurders ![]() | |
monsterd. | donderdag 4 augustus 2011 @ 21:06 |
Dat wilde ik ook net zeggen. Niemand ontkent dat het gevaarlijker is. Het is alleen niet nodig om eeuwig je punt te benadrukken icm met vergelijkingen die niet volledig kloppen. | |
Mikkie | donderdag 4 augustus 2011 @ 21:13 |
Ja duh. Als te gematigd reageert blijft 't bij niemand hangen ![]() | |
L0we | vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:39 |
Gister weer een autootje opgehaald! (gratis ![]() Toen ik bijna thuis was zag ik opeens "Stop Politie" in mn binnenspiegel. Ze vroegen om mn rijbewijs, wat ik toevallig bij me had. Bleek dat ze gezien hadden dat ik een extra rondje over de rotonde reed (ff testen in hoeverre de as defect was, die ratelde een beetje), dat vonden ze verdacht. De laatste tijd zijn in de buurt vrij veel inbraken gepleegd, dus ze zijn erg alert op mensen die de buurt lijken te verkennen. Ze hebben even mn gegevens gecheckt, daarna was alles in orde, en kon ik weer verder gaan ![]() | |
Grielen | vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:46 |
Ik ben een goeie broer ![]() ![]() ![]() ![]() Verwacht binnenkort een topic over scooterproblemen ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:53 |
Haha, ik ben ook een goede broer, heb mn broertje met nog wat andere vrienden van hem opgehaald uit Renesse ![]() Wel lache al die brakke figuren in de auto ![]() | |
Piles | vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:55 |
Mooi eiland ook hè? ![]() ![]() | |
Purdey | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:57 |
De astra is verkocht! Aan een jongen die 23 augustus rijexamen moet doen, dus hopen dat ie het haalt en gelijk de weg op kan ![]() | |
Dubish | vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:15 |
Zo net terug van 3weken Turkije, totaal 9450 km gereden in 3weken tijd... ![]() Het was geweldig, prachtige wegen (Vooral Oostenrijk). Hier een paar pics: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Videootje volgt nog ![]() | |
Kriegel | vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:20 |
Nice! Je hebt hier niks gemist. Of ja, een hoop kutweer. | |
gateway | vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:34 |
godver, ook geen geluk met de auto.... Nu loopt de rechterachterrem aan! kwam bij me werk waar ik wat op ging halen, loop langs de auto en denk; "wat een warmte!" Velg kokend heet..... bij me ouders de auto op de krik, wiel eraf, gekeken, ja, loopt iets aan, maar kon er niks aan doen. Wel iets gewrikt met een schroevendraaier. Weer een stuk gereden, niks....vaag... Maar de weg naar huis was het weer raak, en het enigste wat ik anders gedaan heb na het op d krik hebben is de handrem weer gebruikt.... Lijkt alsof daardoor de rem weer hangt. Morgenvroeg gelijk maar naar de garage en na laten kijken. | |
Mikkie | vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:43 |
Zou goed kunnen dat de handrem blijft aanlopen inderdaad. Snel iets aan laten doen, dit is niet handig ![]() | |
Hitomi | zaterdag 6 augustus 2011 @ 00:19 |
![]() ![]() Het is niet zo heel ver, 28 kilometer ongeveer, maar dat maakt niet uit! ![]() ![]() | |
Grielen | zaterdag 6 augustus 2011 @ 07:15 |
Good luck ![]() | |
FalleNk810i | zaterdag 6 augustus 2011 @ 13:47 |
Eh, vondt t wel een chille route ja, af en toe een beetje saai, alleen die wegen vlak langs het water enzo zijn wel tof ![]() Eh kwam vanuit richting Rotterdam dus via de A15 en dan richting Hellevoetsluis. http://maps.google.nl/map(...)J0tA&mra=ls&t=h&z=11 Mocht overigens met het busje van mn ouders, exact zo een maar dan iets andere kleur: ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 6 augustus 2011 @ 13:54 |
![]() | |
Hitomi | zaterdag 6 augustus 2011 @ 15:47 |
![]() ![]() Ik reed de oprit van mijn vader op, dacht "ik red het nog net langs dat hekje" en toen was het kraaaaaak... ![]() ![]() ![]() Geen schade aan de auto gelukkig, maar het voelt toch best stom.. ![]() | |
rycemasta | zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:35 |
Hij keek zeker zoals op die ene foto. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:44 |
![]() | |
Hitomi | zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:44 |
Dat weet ik niet ![]() Wilde nog even langs de radiostudio langs waar hij als vrijwilliger DJ is, was de weg nog eens afgesloten ook, en ken de weg verder niet. Dus ik weer bellen om te vragen hoe ik daar kwam nu de hoofdstraat was afgesloten. Voordat ik wat kon zeggen: "Niets zeggen, je hebt het hekje bij radio Centraal ook omvergereden?" Pffft ![]() | |
house_is_a_feeling | zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:48 |
Och, dat is nog lang niet zo erg als een hekje rammen + halve zijkant kapotschrapen aan de auto tijdens een proefrit, waarbij de verkoper ook nog eens alles kon zien. ![]() | |
Hitomi | zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:54 |
Jeetje! ![]() Dan voel je je wel echt lullig en wil je volgens mij echt dat je door grond kan zakken.. ![]() | |
house_is_a_feeling | zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:57 |
Ja inderdaad ![]() ![]() | |
Hitomi | zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:59 |
Ach dan is het in ieder geval enigszins nog goed gekomen ![]() Gelukkig waren de buren binnen ![]() ![]() ![]() | |
gateway | zaterdag 6 augustus 2011 @ 21:50 |
Rem is vervangen, beide kanten de remblokjes. Rechtsachter was gewoon bijna op! Mjah, nu zie ik het spoken zeg maar, elke keer de remmen voelen etc.... Maar toch zegt mijn gevoel dat de rem toch nog aanloopt.... maar eens ff afwachten... dan wel heet, dan niet.... ook maar af en toe een echt voelbaar verschil met linksachter...... Deze week maar ff in de gaten houden.... | |
Grielen | zaterdag 6 augustus 2011 @ 21:52 |
Wat voor auto, als ik vragen mag? | |
Hitomi | zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:52 |
Een Citroën Xsara station wagon uit 1998.. Volgens mij deze: ![]() De keren ervoor dat ik de oprit op was gereden had ik ook al een kiele-kiele gevoel gehad met het hekje en de voorkant.. maar toen ging het goed. Dit keer was het kraaaaak. | |
Mikkie | zaterdag 6 augustus 2011 @ 23:03 |
Hahaha ![]() ![]() In mijn omgeving heeft ook echt iedereen wel een keer schade gereden met een paar maanden rijbewijs. Zelf reed ik na twee weken met extreme gladheid ook een auto plat...oops ![]() ![]() ![]() | |
Hitomi | zaterdag 6 augustus 2011 @ 23:25 |
Tsja, ik had het geluk dat er geen krasje op de auto zat ![]() Dit is de situatie (met oude auto en het fietspad nog onder constructie, maar je snapt op deze manier de draai en het hekje en alles wel) ![]() Het stukje hek tussen de oprit en de lantaarnpaal is niet meer. Of nou ja.. Ik heb het provisorisch weer ingegraven.. ![]() Ik durf op die plek ook niet achteruit in te steken omdat het een best wel drukke weg kan zijn en ik de proporties van de auto nog niet helemaal onder controle heb (zoals het hekje kan beamen) | |
Mikkie | zaterdag 6 augustus 2011 @ 23:43 |
Ach ja, het is maar hout ![]() | |
monsterd. | zondag 7 augustus 2011 @ 19:51 |
House en ik zitten op dit moment in polen. ![]() | |
Sjoegerd | maandag 8 augustus 2011 @ 00:07 |
Goedenacht.. Vandaag lekker uren in de file gestaan bij Hamburg ![]() | |
JDude | maandag 8 augustus 2011 @ 06:45 |
Bij de Elbetunnel zeker? Daar heb ik ook wel eens een middagje doorgebracht ja ![]() | |
L0we | maandag 8 augustus 2011 @ 09:56 |
Heb je de handrem ook na laten kijken? Ik neem aan dat de garage de boel ook heeft schoongemaakt & gesmeerd? Dat is het grootste probleem bij 'plakkende' remmen. Daarnaast moeten je huidige voeringen nog eventjes zetten, waardoor ze wat minder goed zouden kunnen remmen. Dat remverschil is vreemd, dat zou niet moeten mogen. Oeps, minder! 1 voordeel, de volgende keer red je het wél langs het hekje ![]() ![]() Goeie reis gehad? ![]() | |
Purdey | maandag 8 augustus 2011 @ 10:03 |
Wist helemaal niet dat jullie daarheen gingen ![]() Vond House al zo verdacht stil op twitter ![]() | |
Hitomi | maandag 8 augustus 2011 @ 10:38 |
Ik heb, heel onverschillig, de latjes rechtop gezet, een beetje in de grond gepord en wat aarde ertegenaan geduwd zodat het leek alsof ie nog rechtop stond ![]() | |
Goddelijker | maandag 8 augustus 2011 @ 10:42 |
![]() | |
L0we | maandag 8 augustus 2011 @ 11:26 |
Alsof je het dagelijks doet zeker? ![]() | |
CoolGuy | maandag 8 augustus 2011 @ 11:48 |
De snelheidsmeter in de Jetta schommelt als ik 140km/u rij op de CC. Ziet er apart uit, hij staat op de 140, maar hij schommelt rustig op en neer. Rij ik 120km/u, dan doet ie dat niet ![]() Het is niet zo dat hij naar elke kant 1km uitslaat, de naald beweegt zich gewoon net voor en net achter het streepje van 140 ![]() | |
Kriegel | maandag 8 augustus 2011 @ 12:02 |
Een brok degelijkheid, zo'n Volkswagen. | |
Hitomi | maandag 8 augustus 2011 @ 13:07 |
Het was de eerste keer dat ik iets met de auto raakte ![]() | |
L0we | maandag 8 augustus 2011 @ 13:13 |
Okay, wie heeft er aan zn auto gesleuteld...?! ![]() ach, shit happens ![]() | |
L0we | maandag 8 augustus 2011 @ 13:15 |
En als je de CC 1 km hoger zet? Heb je het probleem dan nog steeds? ![]() Mijn naald schommelt ook een 'beetje'. als je 20-30 rijdt slaat hij rustig 10 km naar boven en beneden. ![]() | |
Sjoegerd | maandag 8 augustus 2011 @ 14:19 |
Jup, daarna geen probleem meer gehad ![]() | |
Mikkie | maandag 8 augustus 2011 @ 19:55 |
Altijd fijn. Ik werd vorig jaar al helemaal idioot van die stapel werkzaamheden tussen Bremen en Hamburg. Merkte ook dat ik er steeds harder doorheen ging en tussen steeds kleinere gaatjes door, gewoon omdat het echt niet opschoot... | |
Sjoegerd | maandag 8 augustus 2011 @ 22:05 |
Dit jaar hetzelfde hoor.. Ook voorbij Hamburg richting Itzenhoe hadden ze nog wat. De Astra ging als een trein in ieder geval. Na de laatste tankstop iets meer dan een halve tank gebruikt op 350 km.. En dat voor een 1.6 benzine met zo goed als constant 140 op de teller ![]() | |
Purdey | maandag 8 augustus 2011 @ 22:14 |
M'n pa rijdt sinds een week of 3 in de voormalige Fiësta van m'n broer, en ik heb er ook al een aantal keer mee gereden. Ik zit er nu serieus aan te denken m'n Micra in te ruilen voor een Fiësta uit ongeveer 2002/2003 ![]() Monsterd en ik waren op precies hetzelfde moment onze Micra's ineens zat ![]() | |
Piles | maandag 8 augustus 2011 @ 22:28 |
Het einde van een tijdperk ![]() | |
Mikkie | maandag 8 augustus 2011 @ 22:32 |
Voordat dat klaar is...dat duurt nog wel even. Ik moest ten zuidoosten van Hamburg zijn, ben de terugweg over Hannover gereden. Met m'n 1.4'tje maar zo'n 1:12 gereden, al komt daar vooral doordat ik 'm de terugweg van 450km zo'n 400km lang constant boven de 160 heb gehouden, en laat 170 nou de top zijn ![]() Met m'n 320d haalde ik zelf maar 1:13 op een lange rit naar Berlijn, en da's een diesel! ![]() ![]() Die Fiësta's zijn prima karretjes. Ik ben best wel fan van de huidige generatie Fiësta's, die rijden verbazingwekkend goed! Zonde dat er geen betere diesel dan de 1.6 beschikbaar is (al is die wel te chippen), want de 90pk (of 120 gechipt) houdt niet echt over. En de benzineversies zijn niet superzuinig. Helaas zijn ze ook tweedehands nog aardig aan de prijs. Voorlopig wordt dat 'm dus niet. Misschien nog eerder een Focus Wagon uit 2005 met de 2.0 diesel, die is te chippen naar 160+pk, dan wordt het nog een beetje leuk ![]() | |
Sjoegerd | maandag 8 augustus 2011 @ 22:42 |
Ach ik ben de AX ook eigenlijk wel een beetje zat ![]() ![]() | |
Kriegel | maandag 8 augustus 2011 @ 22:46 |
Je gaat toch geen Astra kopen als je zoveel keus hebt? Moonsorrow nog gezien trouwens? ![]() | |
Sjoegerd | maandag 8 augustus 2011 @ 22:48 |
Vind t gewoon een verdomd fijne auto. Een Volvo S40 is ook fijn bijvoorbeeld maar de Astra ligt toch een stuk lekkerder op de weg. | |
Sjoegerd | maandag 8 augustus 2011 @ 22:49 |
En nee ![]() ![]() | |
Kriegel | maandag 8 augustus 2011 @ 23:26 |
Ah, okay. Dat was bijna de enige band die me echt trok in die line-up, heb ze in 2008 (tijdje geleden alweer) gezien op Pagan Fest in 013 en dat was tamelijk geniaal. | |
Sjoegerd | maandag 8 augustus 2011 @ 23:31 |
Heb iig wel Motörhead en Judas Priest gezien.. Die laatste niet helemaal trouwens. Daarnaast nog met vrienden meegeweest naar Mayhem, Skalmöld, Primal Fear en Maiden United. En nog Apocalyptica en Saltatio Mortis.. Alleen was ik toen vrij bezopen en dan vind ik zowat alles leuk ![]() Heb meer glaasjes Jägermeister weggewerkt dan bands gezien iig ![]() | |
Goddelijker | maandag 8 augustus 2011 @ 23:34 |
En jij was altijd diegene die aan het fris zat! | |
Sjoegerd | maandag 8 augustus 2011 @ 23:39 |
Ja, nu hoefde ik geen auto in ![]() | |
Marco001 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 00:19 |
Dat scheelt altijd enorm.. | |
CoolGuy | dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:22 |
Geen idee eigenlijk. Ik zal dat vanavond eens proberen. Hoezo, waar zit je aan te denken? ![]() Nee joh, geen 10km, mafkees. Nee, ik zal zeggen uhm...als de naald op de 140 staat, dan staat hij dus precies boven het streepje van de 140. Als hij dan beweegt dan komt de naald niet 'los' van het streepje van de 140 zeg maar. | |
CoolGuy | dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:22 |
Uiteraard ![]() | |
L0we | dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:43 |
Het kan zijn dat hij electronisch gestuurd is die naald, en dat de opnemer net tussen de 139,4 en de 139,5 meet, dat is een verschil tussen 139 en 140. Het kan zijn dat hij op die manier blijft klapperen ![]() Lees mn post nog eens ;-). Das mijn teller die zo danst... ![]() | |
Purdey | dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:44 |
Niet miepen Piles, jij zou toch een groot voorstander moeten zijn van een auto wissel bij ons ![]() Ik heb géén idee waar je het verder over hebt qua chippen, pk's en andere details. Maar de eerste zin snap ik helemaal! ![]() Deze is mooi ![]() | |
Goddelijker | dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:47 |
De eerste keer dat ik wat raakte, was een auto. ![]() | |
L0we | dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:47 |
De eerste en enige keer dat ik wat raakte was een nummerbord, met mn trekhaak... ![]() | |
Piles | dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:51 |
Zie de PI ![]() | |
Piles | dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:54 |
Ik heb eigenlijk al best wat geraakt met de auto ![]() Maar bij een nieuwe auto ben ik wel groot voorstander van parkeersensoren ![]() | |
CoolGuy | dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:54 |
Hm. Geen idee. Maar dan zou ie dat toch overal moeten doen, dus bij elke snelheid? ![]() Ja dat weet ik wel, maar ik had het een beetje raar omschreven waardoor het inderdaad lijkt alsof ik in de veronderstelling ben dat je het over mijn teller hebt. ![]() | |
Goddelijker | dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:56 |
Ik reed achteruit tegen een auto die in mijn dode hoek stond, had hem totaal niet gezien. Terwijl het een felrode auto was. Alleen bij mij was er lak van mijn meegespoten stootstrip af, die andere auto had niks. | |
Purdey | dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:59 |
Ik heb een keer met haaks achteruit parkeren de auto van de buurvrouw geschampt. Daar parkeerde ik gewoon echt tegenaan, heel gebroederlijk ![]() M'n pa had al heel vaak gezegd 'Je moet in je linkerspiegel kijken' dus zat ik heel autistisch de hele tijd daarin te kijken, en toen ik ineens een raar, schavend geluid hoorde, stond ik tégen haar auto geparkeerd. En daarna moest ik weer optrekken, waardoor ik wéér met mijn auto langs haar auto schaafde. Wonder boven wonder geen enkele schade ![]() | |
Goddelijker | dinsdag 9 augustus 2011 @ 10:05 |
![]() | |
Mikkie | dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:20 |
![]() ![]() Gewoon laten bij de kennis die je hebt ![]() ![]() | |
Purdey | dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:44 |
Klopt helemaal. Ik kijk bij auto's naar een aantal dingen zoals km-stand, schade, jaartal, vermogen. Maar stiekem vind ik de kleur en dergelijke veel belangrijker. Ik was met het kopen van mijn micra niet eens geïntresseerd in een blik onder de motorkap. Het had me waarschijnlijk niet eens opgevallen als er geen motorblok in had gelegen ![]() Zit net eens te kijken wat ik voor mijn Micra zou kunnen vragen. Maar er wordt doorgaans bij dealers nog 2500,-/2750,- voor gevraagd, en ik heb er vorig jaar 2250,- voor betaald. Het zou niet eens heel gek zijn om alsnog dat er voor te vragen volgens mij. Of is het verstandiger de micra in te ruilen bij een garage waar ik iets anders koop eventueel? | |
Marco001 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:44 |
Misschien heb je. Nog het meeste succes op MP, een auto als de onze kost daar zo,n 6000, terwijl de dealer er maar 4000 ofzo voor wilt geven bij inruil op een splinternieuwe auto. | |
gateway | dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:53 |
daar hebben ze niks aan gedaan...... maar hij lijkt ook minder te worden... Heb nu van schoonvader wel remmenreiniger gehad, maar nu lijkt het probleem over? Ik kijk het nog ff aan, en ff horen of de bevriende monteur alweer aan het werk is, die moet het allemaal maar eens nakijken ![]() | |
Mikkie | dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:57 |
Mja, een dealer verkoopt met een bepaalde garantie en die moet er, los van de inkoopprijs nog wat aan overhouden. Waarschijnlijk is de restwaarde bij inruil nihil, afhankelijk van de staat en de km-stand. Het is verstandiger om zelf te verkopen, maar ik zou niet de illusie hebben dat je er veel voor gaat krijgen. Natuurlijk spelen km-stand e.d. een rol, maar als ik op Marktplaats kijk denk ik dat je je handjes dicht mag knijpen als je er 1.500 euro voor vangt. Er zijn simpelweg te veel van die units te koop. | |
Sjoegerd | dinsdag 9 augustus 2011 @ 23:53 |
LINK Damn, I like it ![]() | |
Kriegel | woensdag 10 augustus 2011 @ 00:59 |
Over leuk vinden gesproken, kom ik er dus net achter dat er een nieuwe Kever aan zit te komen.![]() ![]() ![]() Holy shit, het is ineens geen wijvenbak meer! ![]() ![]() Enige kritiek die ik zelf nu kan bedenken is dat ze het opnieuw niet hebben aangedurfd om er een heckmotor in te zetten, voor het authentieke. Maar ja, goed, dat is nu eenmaal niet meer van deze tijd. | |
Kriegel | woensdag 10 augustus 2011 @ 01:03 |
Trouwens, dat zijaanzicht: Porsche 911 iemand? Dat is vanaf nu dus werkelijk een platgeslagen Kever... | |
Sjoegerd | woensdag 10 augustus 2011 @ 01:07 |
Zag het in de autoweek ja ![]() | |
Kriegel | woensdag 10 augustus 2011 @ 01:15 |
In Engeland volgens dat artikel vanaf iets minder dan £15.000, wat op zich wel meevalt, maar ik heb geen idee hoe zich dat hier zal vertalen. | |
Catch_me | woensdag 10 augustus 2011 @ 01:21 |
Het dubbele + 19%. | |
Kriegel | woensdag 10 augustus 2011 @ 02:20 |
Nah, dat had ik geloofd als dit het Amerikaanse bedrag was geweest. | |
Mikkie | woensdag 10 augustus 2011 @ 11:07 |
Ik zou rekenen op ergens tussen 25 en 30k. | |
CoolGuy | woensdag 10 augustus 2011 @ 11:11 |
Ik heb het getest inmiddels bij verschillende snelheden. Bij alles t/m 139km/u doet ie dit niet. Als ik 'm op 150 zet doet ie 't ook niet. 't Is blijkbaar echt alleen maar bij 140km/u ![]() | |
CoolGuy | woensdag 10 augustus 2011 @ 11:13 |
In de autoweek staat deze auto inderdaad. Als ik me goed kan herinneren wordt de auto 'scherp' in de markt gezet, en moet ie minder kosten dan een Golf. Ik dacht dat 't zo geschreven stond. Want, de vorige Kever was te duur en daar zou VW van geleerd hebben. | |
Marco001 | woensdag 10 augustus 2011 @ 12:18 |
Zal wel in dezelfde prijsklasse vallen denk ik, dus vanaf 20k ofzo... Ik heb trouwens liever de nieuwe golf cabrio dan.... | |
Kriegel | woensdag 10 augustus 2011 @ 13:25 |
Ha, ik zou het wel weten. Ik heb in de regel niets met VW maar de Kever altijd ontzettend charmant gevonden. Als dit dan eindelijk een geslaagde moderne opvolger is, iets waar ik al een tijd op zit te wachten, weet ik wel waar m'n voorkeur naar uitgaat. En dat is niet naar een Golf CDXLVIII. | |
CoolGuy | woensdag 10 augustus 2011 @ 13:31 |
Waar je al een tijd op zit te wachten? Als in, als ie daadwerkelijk komt, dan schaf ik 'm aan? | |
Kriegel | woensdag 10 augustus 2011 @ 13:55 |
Dat zal niet direct lukken, maar ik zou 'm gewoon graag in het straatbeeld zien bedoel ik. Ook wel een aardig motorenaanbod trouwens, o.a. een 1.4 TSI en 2.0 TSI met 160 en 200 pk, en die eerste verbruikt volgens de fabriekscijfers maar 5.9L/100km. Niet slecht. | |
CoolGuy | woensdag 10 augustus 2011 @ 13:57 |
Ah ja. Ik heb zelf helemaal niks met de kever, en de 'New Beetle' vond ik al helemaal niks, maar deze nieuwe versie vind ik toch wel wat aantrekkelijker, al zou ik 'm zelf nooit nemen. | |
Piles | woensdag 10 augustus 2011 @ 15:29 |
Ik heb al een hekel aan flyers onder m'n ruitenwisser, maar zo helemaal:![]() ![]() | |
Mikkie | woensdag 10 augustus 2011 @ 15:44 |
Klote is dat je, zie je vaak tegenwoordig. Flyers en regenbuien gaat niet samen. Kun je gaan poetsen omdat een ander zo nodig z'n reclame kwijt moet ![]() | |
D_A | woensdag 10 augustus 2011 @ 15:46 |
Even een extra reserve sleutel gehaald, toch weer ¤100 euro achter de wagen voor zo'n sleuteltje ![]() | |
Hitomi | woensdag 10 augustus 2011 @ 15:51 |
![]() ![]()
![]() | |
L0we | woensdag 10 augustus 2011 @ 15:53 |
Heb ik nou nooit last van gehad ![]() En terecht! ![]() ![]() | |
Hitomi | woensdag 10 augustus 2011 @ 15:55 |
Maarrikdeedutnietexpresssss ![]() | |
Goddelijker | woensdag 10 augustus 2011 @ 15:58 |
![]() | |
CoolGuy | woensdag 10 augustus 2011 @ 16:03 |
Dan kun je gewoon niet autorijden ![]() ![]() | |
Mikkie | woensdag 10 augustus 2011 @ 16:05 |
Ik hier in de buurt gelukkig ook weinig, maar vervelend is het wel. | |
FalleNk810i | woensdag 10 augustus 2011 @ 21:37 |
Ik zag vanmiddag een Honda S2000 met Amerikaanse (New York) kenteken platen... wtf ![]() ![]() | |
Mikkie | donderdag 11 augustus 2011 @ 07:57 |
In de categorie 'dom': een enorm trage vrachtwagen inhalen voor het stoplicht. Maar dan wel over het voorsorteervak voor linksaf, door rood (voor linksaf dan, ik ging rechtdoor en dat was groen), en aan de overkant van de kruising over een verdrijvingsvlak. Weliswaar was de weg leeg voor me...maar toen ik m'n binnenspiegel keek zag ik een politieauto drie auto's achter me zitten die me nog niet eerder was opgevallen. Dat kan wel eens een heel duur ritje geweest zijn ![]() | |
CoolGuy | donderdag 11 augustus 2011 @ 09:05 |
Als ik zo vrij mag zijn; dat is niet dom omdat er een politiewagen achter je reed, maar het is ronduit asociaal rijgedrag. Daarnaast is het hypocriet omdat je eerder in dit topic nog hoog van de toren aan het blazen bent over winterbanden en rijden met alcohol op en dat je daar een vergelijking tussen trekt. | |
L0we | donderdag 11 augustus 2011 @ 09:44 |
ahw ![]() Ach, mensen die zulk soort acties uithalen verdienen elke cent van de bekeuring imho. Bijzonder asociale actie! | |
Kriegel | donderdag 11 augustus 2011 @ 11:01 |
Dat laatste vooral ja. ![]() | |
Marco001 | donderdag 11 augustus 2011 @ 11:04 |
Zo, gisteravond 2x bijna mijn taxi achterin een andere auto gezet, waarvan 1 x echt een close call was.... ik zat bijna in de abs op. Max 1 meter afstand van de auto voor me, die zonder te knipperen nAar links ging terwijl hij achter een vrachtwagen reed.. Ik kon geen kant op..ter links en rechts autos, reed iemand achter me, die door die remactie bijna op me zat... Als ik niet zo allert was geweest( en de auto achter mij.), was er om 21.30 nog een file geweest op de a50. Beide keren trouwens op de snelweg, en beide keren hield ik me aan de snelheid... | |
Mikkie | donderdag 11 augustus 2011 @ 14:08 |
![]() Die vergelijking gaat niet op, vind ik. Want in de winter en met alcohol worden de omstandigheden aangetast en wordt je reactievermogen beïnvloed. Reageren gaat langzamer en minder goed doordat je minder grip hebt. Dit gebeurde op een volledig overzichtelijk kruispunt terwijl ik wakker en scherp was, dus dan zijn beide factoren niet van toepassing. | |
CoolGuy | donderdag 11 augustus 2011 @ 14:26 |
Ja, en iemand die wat biertjes heeft gedronken vind zelf ook dat ie wakker en scherp is. Kom op zeg, je bent nu gewoon met 2 maten aan het meten. Je rijdt door rood (de baan rechtdoor had groen, maar jij stond op de baan ernaast, en ging daarna terug naar rechts. Je neemt dus wel degelijk een rood stoplicht mee, en daarnaast vlieg je over 2 verdrijvingsvlakken. Dan moet je nu niet gaan lopen lullen dat dat allemaal wel kon omdat jij 'wakker en scherp' was. Als jij achter die vrachtwagen zit dan heb je pech gehad. Als de enige manier om hem voorbij te komen de manier is die jij gehanteerd hebt, dan ben je geen haar beter dan de mensen waar je zo'n grote waffel over hebt eerder in dit topic, die geen winterbanden gebruiken. Je probeert het nu gewoon zo te praten dat deze debiele actie van je stiekem toch niet zo erg was als de dingen waar je het eerder in dit topic over had, terwijl je heel goed weet dat als je roept dat mensen anderen in gevaar brengen door geen winterbanden te gebruiken, dat je zelf precies hetzelfde doet met acties als die jij uithaalde. | |
Piles | donderdag 11 augustus 2011 @ 14:29 |
Had het er van de week nog met een collega over, dat mensen altijd hun eigen fouten goed proberen te praten ![]() ![]() | |
Mikkie | donderdag 11 augustus 2011 @ 14:34 |
Ik zeg toch dat het niet super handig was ![]() ![]() | |
CoolGuy | donderdag 11 augustus 2011 @ 14:38 |
Uhuh. maar als jij door rood knalt (want dat deed je) kan het zomaar zijn dat een andere auto daar al zat. Nu zat ie er niet, dus ging alles goed, maar wat nou als daar wel iemand staat/loopt/fietst/rijdt (het zal je kind maar zijn, volgens mij heb ik je die opmerking horen maken) en jij had die hardstikke dood gereden, wat was dan je verdediging geweest? Het was overzichtelijk en ik was wakker en scherp? Kijken hoe ver je daar mee komt. Nee, je bent behoorlijk door de mand gevallen door eerst hoog van de toren blazen over dat andere mensen het niet doen zoals jij vind dat het moet (geen winterbanden terwijl dat wel zou moeten want anders gevaarlijk) maar dan zelf besluiten dat die verdrijvingsvlakken niet aan jou besteedt zijn, net als dat rode licht, en dus zelf net zulke gevaarlijke situaties te creëren als waar je hier eerder iedereen de les over probeerde te lezen. | |
L0we | donderdag 11 augustus 2011 @ 14:56 |
Dat is ook niet helemaal waar. Je bent nu ook al een stuk controle kwijt. Je begeeft je in allerlei posities waarin mensen je niet verwachten. Daarmee ben je compleet afhankelijk van hoe andere weggebruikers daarop reageren. En je kan altijd iets over het hoofd zien. Een fietser die nog ff snel oversteekt voor de trage vrachtwagen, of een klein autootje wat er juist voor zit. En ach, als je niet in kan halen, hoeveel tijd scheelt dat nu écht dat je eerder thuis bent? ;-). Blijkbaar was het je toch een rood licht (180 euro), het niet volgen van de rijrichting (150 euro) én een verdrijvingsvlak (100 of 180 euro, afhankelijk van het feit of er ook tegenliggers kunnen rijden) waard. Das in totaal tussen de 430 en 510 euro! ![]() | |
Mikkie | donderdag 11 augustus 2011 @ 16:10 |
De vrachtwagen trok al langzaam op dus van een nog overstekende fietser kon geen sprake zijn, die had dan al onder de vrachtwagen gelegen ![]() Niet oordelen over een situatie die je niet kent ![]() Fietsers kon niet en ik wist dat de vrachtwagen vooraan stond, dus ook dat is geen argument. Daar heb je zeker gelijk in. Rationeel gezien schiet je er geen bal mee op. Hoe dan ook, jullie punt is duidelijk. Let's move on! ![]() | |
Marco001 | donderdag 11 augustus 2011 @ 16:15 |
Vraagje trouwens he, nu we het toch over door rood rijden hebben, Wat me opviel, was dat men in Nijmegen daar erg van houd: bij 2 verkeerslichten 4* mensen door rood zien rijden gisteren, waarvan bij 1 geval er bijna 2 auto's op elkaar zaten... Is dat normaal daar in't zuiden ofzo? | |
L0we | donderdag 11 augustus 2011 @ 16:18 |
Helaas ziet de politie dat anders, en beboet hij je voor 2 feiten als je pech hebt (door rood & niet volgen van rijrichting. In dit specifieke geval zal het misschien niet helemaal opgaan, maar het punt wat ik wilde maken is dat de situatie vaak een stuk complexer wordt met zulk soort acties ![]() Nou, vooruit, als je beloofd dat je het nooit meer zal doen! ![]()
| |
Mikkie | donderdag 11 augustus 2011 @ 16:26 |
I know. Dan zal ik wel in beroep gaan en dat wordt nog een flinke strijd, maar ik geef me niet zomaar gewonnen ![]() Ook dat ben ik absoluut met je eens. Feit is echter wel dat ik die omstandigheden al had uitgewist. Ik heb met een week rijbewijs ooit de fout gemaakt om bij tweebaans-rechtdoor heel goed te timen dat ik precies in groen 'viel', zeg maar. Iedereen stond te wachten voor rood, links was vrij en ik rolde onder het stoplicht door toen het groen werd. Ware het niet dat er een fietser nog voorlangs schoot. Bovenop de rem, het scheelde centimeters en ik was twee jaar van m'n leven kwijt. De fietser overigens ook ![]() ![]() Die factoren had ik nu dus echt wel uitgesloten. Los van de belijning en het stoplicht, was er niets aan de hand. Alleen die belijning en dat stoplicht kunnen wel eens geld gaan kosten ![]() | |
L0we | donderdag 11 augustus 2011 @ 16:35 |
Denk dat dat wel mee valt. Als ze het zien proberen ze je echt wel eerst staande te houden, ze zullen niet zomaar een boete op kenteken sturen. | |
Mikkie | donderdag 11 augustus 2011 @ 16:37 |
Mja, ik weet het niet. Als ze een kenteken hebben opgeschreven ga ik eraan. Als ik geluk heb, valt het mee, en was dit een goede les voor de volgende keer ![]() Over gevaarlijk weggedrag gesproken trouwens: Hier zitten ook wel wat mongolen tussen. Los van de mensen die vanuit het niets ergens tegenaan rijden en het grote aantal spookrijders, is het bizar om te zien hoe slecht sommige mensen hun spiegels gebruiken... | |
monsterd. | donderdag 11 augustus 2011 @ 16:38 |
Sorry hoor, maar ik vind het belachelijk dat je zomaar zelf besluit en het nog rechtvaardig vind om langs een compleet andere baan die vrachtwagen in te halen.. Er was vast niet voor niets geen tweede rechtdoorgaande baan. wat is de meoeite van even erachter blijven hangen.. je kunt wel zeggen dat de situatie voor jou overzichtelijk was en misschien was dat ook zo maar vooralsnog is jouw actie voor andere bestuurders compleet onduidelijk. Succes met aanvechten van de boete ![]() Bah, mensen die eigen regeltjes denken te maken in het verkeer! ![]() | |
Goddelijker | donderdag 11 augustus 2011 @ 16:46 |
Iedereen doet wel eens iets waarna je bij jezelf denkt van: Hmm, was misschien toch niet zo heel slim... Kan gebeuren. ![]() Maar om dan meteen allemaal de Moraalridder te gaan uithangen... Iemand die zoiets doet is niet veilig bezig, maar iemand die té voorzichtig rijdt ook niet... | |
JDude | donderdag 11 augustus 2011 @ 16:47 |
Zo, eindelijk even op de bank ploffen na 625 km. vandaag. | |
Mikkie | donderdag 11 augustus 2011 @ 16:54 |
![]() | |
Goddelijker | donderdag 11 augustus 2011 @ 16:58 |
Ik heb ook wel eens een hele hoekerige inhaalmanoeuvre gemaakt, omdat iemand niet door reed. Ik weet dat mijn inhaalmanoeuvre niet goed was, maar soms doe je zo'n manoeuvre en bedenk je achteraf pas dat het niet zo handig was. | |
Rene | donderdag 11 augustus 2011 @ 17:06 |
He! Goed topic ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 11 augustus 2011 @ 18:04 |
Jup, ik ken ze ook maar al te goed ![]() | |
Piles | donderdag 11 augustus 2011 @ 18:22 |
Oh nee hè, nog zo'n zondagsrijder ![]() | |
Luchtkoker | donderdag 11 augustus 2011 @ 18:22 |
Backfire post ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 11 augustus 2011 @ 18:33 |
Whaha, die kerel met die knuppel, en al die scooter paupers ![]() | |
gateway | donderdag 11 augustus 2011 @ 20:49 |
toch doen ze dat vrij makkelijk.... kamaraad had he vorig jaar ook, agent in burgerauto die zag dat hij verdrijvingsvlak meepakte.... gewoon een boete op kenteken | |
Glijdt_licht | vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:07 |
Ik reed vorige week door België achter een oude Britse bus van Mercedes. Dat ding stonk naar een frituurpan. Zou dat ding op afgeroomd frituurvet hebben gereden? Toen ik erachter weg was, was de geur ook weg. | |
Mikkie | vrijdag 12 augustus 2011 @ 07:41 |
Dat zou zomaar kunnen. Lekker goedkoop, maar ik zou er niet voor kiezen, want ook in de auto ruik je die lucht enorm... Eén voordeel: je eet geheid niet meer snel friet ![]() | |
L0we | vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:42 |
Waarschijnlijk niet. Dat is een vrij bewerkelijk proces om de olie netjes schoon te maken. Waarschijnlijk was het PPO: http://nl.wikipedia.org/wiki/Puur_Plantaardige_Olie Daarvan gaat je auto ook naar friettent stinken ![]() | |
Blistering | vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:37 |
Mweh, ik post hier ook maar weer 'ns. Heb nu 6 maanden m'n rijbewijs, en rijdt ongeveer 1 keer per week. Heb gewoon niets om naartoe te rijden, vrienden allemaal op loop/fiets afstand, stad/school idem. Soms heb ik ook dat ik een week of 2 weken niet rijdt. En ik moet bekennen dat het qua zelfvertrouwen nog niet goed zit. Met rijles was ik ook altijd zo onzeker als de pest, en dat ik in 1x geslaagd ben moet er toch wel op duiden dat ik het kan, dat zeggen m'n ouders ook altijd. Maar dan nog ben ik altijd kapot nerveus als ik met m'n pa of ma ergens heen moet en ik moet rijden, omdat ik van mezelf geen fouten mag maken. Ik ben te perfectionistisch in het verkeer, wat zorgt voor constante zenuwen. Zodra ik bij een stoplicht iemand achter me zie staan voel ik me alweer opgejaagd en geef ik soms veel te veel gas bij het wegrijden, waarna ik me weer kapot schaam. Da's nog altijd het voornaamste punt, dat ik gas/koppeling nog niet goed genoeg aanvoel om altijd constant te rijden. M'n pa met 40 jaar rijervaring rijdt dan altijd zo rustig, die overkomt zoiets niet. Kijkfouten maak ik niet, en ik rijd ook gewoon heel sociaal vind ik zelf. Maar het is puur dat ik me teveel laat opjagen door anderen en daardoor dus fouten maak als teveel gas geven. M'n familie zegt dat ik me druk maak om niets, maar ja dat is makkelijk gezegd natuurlijk ![]() Anyhow, heb nu dus een brief gehad van m'n gemeente waarin ze een gratis slipcursus / praktijkcursus aanbieden voor mensen die tussen 3 maanden en 2 jaar hun rijbewijs hebben. Hierbij ga je 2,5 uur rijden met andere deelnemers en een ervaren coach die je tips geeft m.b.t je rijstijl, en verder dus een slipcursus waarin je noodstops doet etc. Dat kan voor mij dus 2 kanten op gaan, of ik krijg meer zelfvertrouwen omdat ik tips krijg en zie hoe anderen rijden, of ik word de grond in geboord en krijg minder zelfvertrouwen. Ik denk er dus nog over na.. Dat wou ik ff kwijt ![]() | |
Glijdt_licht | vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:11 |
Hoeveelheid gas bij wegrijden van stoplicht kan altijd mis gaan. Zelfs na 5,5jaar heb ik het nog wel eens. Je moet gewoon meer rijden, dan komt het vanzelf wel goed. Spreek bv af met vrienden on naar evenementen te gaan. Sportwedstrijden, vakantie etc. Dan komt het vertrouwen vanzelf denk ik. Al ben ik nooit onzeker geweest behalve de eerste keren met mijn ouders. | |
PerryVogelbekdier | vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:24 |
![]() ![]() En vooral denken; dikke neus, ik sta vooraan bij het stoplicht, en doe alles op me dooie gemak. Maargoed, dat is vooral oefenen. [ Bericht 2% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 12-08-2011 13:29:50 ] | |
Blistering | vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:25 |
Inderdaad, ik moet gewoon meer schijt krijgen aan de mensen om me heen. Nouja, in de zin van dat ik moet denken dat ik alles lekker in m'n eigen tempo doe. | |
blup | vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:29 |
Zo een slipcursus is wel aan te raden, dan weet je ook eens hoe dat is. Ik heb dat in Valkenswaard gedaan ![]() Deden daar ook eland proef (uitwijken), ook leuk om eens to the max te mogen sturen.. | |
Mikkie | vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:47 |
Zo'n slipcursus is niet verkeerd, maar ik betwijfel of dit het goede moment is. Je hebt er meer aan als je al wat beter weet wat een auto kan en wat niet. Waarom? Omdat je nu nog niet voldoende voertuigbeheersing blijkt te hebben, met als gevolg dat je op zo'n slipcursus alleen maar merkt dat het extreem mis kan gaan, maar die situatie ken je niet uit de praktijk. Dit is te veel droog oefenen terwijl de koppeling naar de praktijk ontbreekt. Ik zou eerst eens wat meer proberen te gaan rijden. Desnoods pak je om ervaring op de te doen eens in de twee weken eens gewoon de auto en rij je 100km in de omgeving, zonder doel. Of ga 40km verderop 'een ijsje halen'. Enerzijds zonde van de brandstof, anderzijds wel goed voor je ervaring. Je zelfvertrouwen zal waarschijnlijk groeien en dan is zo'n slipcursus over een jaartje een prima plan. | |
CoolGuy | vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:19 |
Nou, ik denk -kut, ben ik 't toch eens met mikkie- dat je eerst eens wat rij ervaring op moet gaan doen. Je kunt nu echt nog niet autorijden. Je kunt volgens je examinator nu een auto besturen in het verkeer op een zodanige manier die niet gevaarlijk is voor je medeweggebruikers. Maar dat betekent dus niet dat je kunt autorijden. Autorijden leer je door ervaring op te doen, en als jij altijd tegen die stap aan blijft hikken om in een auto te stappen vanwege je angst dat er iets mis gaat, dan groeit je ervaring niet, maar je angst des te meer. Als je daar niet nu wat aan doet wordt die angst en de drempel om er wat aan te doen steeds groter. Aan de andere kant. Je kunt ook een keer bij Mikkie in de auto stappen, dan sta je bij hem, gezien jouw angst en zijn trucs op de weg doodsangsten uit, en dan ben je daarna blij dat je het weer zelf kunt doen, want dan denk je 'ik kan dus wel beter rijden dan die malloot'. Dan stap je met wat meer zelfvertrouwen de auto in, in plaats van met angst ![]() | |
Mikkie | vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:39 |
![]() ![]() Iedereen is welkom ![]() ![]() Nouja, misschien kun je dan zelfs nog wat van me leren als je bedenkt hoe lang het al goed gaat. ![]() | |
Kriegel | vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:39 |
Laat die gozer nou 'ns met rust, CoolGuy. | |
Mikkie | vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:41 |
Ah joh, als hij er plezier in heeft ![]() ![]() | |
Blistering | vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:42 |
Haha ok, duidelijk allemaal ![]() Wat betreft die cursus, ik denk inderdaad dat ik die nog maar even oversla. Eerst meer ervaring, dan pas zo'n cursus ![]() | |
Mikkie | vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:49 |
Als je bij een lasercontrole niet staande bent gehouden heb je over het algemeen niks te vrezen. Ze pakken daarbij alleen de excessen. | |
Blistering | vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:15 |
Ik hoop 't maar, ze stonden tussen 2 70 borden in op de hoek van een kruispunt. Ik reed ongeveer 80 toen ik langs hun heen reed ofzo, was toch al te laat met afremmen ![]() ![]() | |
Piles | vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:45 |
Ah joh, met correctie en tellerafwijking kost het je zeker minder dan 50 euro ![]() | |
Goddelijker | vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:49 |
Mijn auto heeft echt 1 km/u tellerafwijking als ik hem met TomTom of een GPS-app op mijn telefoon vergelijk. ![]() | |
Piles | vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:51 |
GPS/TomTom is ook niet echt betrouwbaar als snelheidsmeter natuurlijk ![]() Ik hoop maar dat mijn teller wel een afwijking heeft, want hou er wel rekening mee op de snelweg ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:52 |
Hey kijk, daar is de moraalridder ![]() Het subtiele verschil tussen sarcasme, en gewoon een geintje (zoals in die laatste post) wordt door jou niet echt opgepikt he ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:55 |
Maar natuurlijk geeft dat een stuk kortzichtigheid aan ![]() ![]() Jou herkennen? waarom? ik ken je toch niet? Waarom zou ik je dan moeten herkennen? Oh vanwege je vermeende rijstijl die ik 'generaliseer' ofzo? Nee, zelfs dan niet, want er zijn meer lui op de weg die je wel eens dergelijke acties uit ziet halen. Daaraan kan ik niet herkennen of jij dat bent ![]() | |
Kriegel | vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:24 |
Doe effe normaal man, als er iemand geen moraalridder is ben ik het wel. Punt is dat we het nu wel weten, hij is dom en hypocriet bezig geweest, klaar. Leuk dat je het als geintje bedoelt, maar dat was dus niet te merken, en volgens mij ligt dat niet aan mij. Subtiliteit bestaat niet op internet, een post is geen gesproken woord. [ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 12-08-2011 16:32:42 ] | |
Mikkie | vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:43 |
Geloof me, dan heb je helemaal niks te vrezen. Meestal pakken ze dan alleen 90+ of soms zelfs 100+, en die halen ze meteen van de weg. Ze hebben echt geen tijd om alle kentekens op te schrijven en de snelheid erbij. Dan zetten ze wel een flitswagen neer. Ik vreet m'n lul op als je hier een bon van krijgt. | |
CoolGuy | vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:43 |
lol ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:44 |
Of jij dat merkte of niet interesseert mij werkelijk geen zier. Ik bedoelde die laatste post als geintje. Of jij of de hele wereld dat gemerkt heeft, verandert helemaal niks aan dat ik 't wel zo bedoelde. | |
Mikkie | vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:49 |
Dit is wel het popcorntopic uit deze reeks zo ![]() | |
Kriegel | vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:00 |
Als jij iets tegen een ander zegt is het toch wel verrekt handig als diegene het ook begrijpt, en niet alleen jij. Anders kun je net zo goed niks zeggen. ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:02 |
uhm...we zijn op fok he ![]() | |
Kriegel | vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:10 |
Ja. | |
Sjoegerd | vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:31 |
Toch een voordeel aan mijn auto gevonden... Makkelijk parkeren ![]() | |
Glijdt_licht | vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:25 |
Hoezo niet? Dat is gewoon een meting van jou tov sattellieten, en zowel mijn TomTom als telefoon geven altijd dezelfde waarden. Als ik 130 op de teller heb rijd ik 120 op de TomTom en telefoon. Als ik met 81 op de TomTom langs een bord rij dat zegt "U rijdt te snel" licht ie op. Bij 80kmh niet ![]() Neemt niet weg dat ik gewoonlijk 130-135 op de teller rij op de snelweg (145 waaar 130 is toegestaan), 110 op autowegen, 90 op 80kmh wegen, 80 op 60kmh wegen (omdat de meeste 60kmh wegen pure onzin zijn), 55 binnen bebouwde kom. [ Bericht 0% gewijzigd door Glijdt_licht op 12-08-2011 19:34:17 ] | |
Purdey | zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:27 |
@Blistering: Heel herkenbaar jou verhaal. Ook ik ben (soms) nog steeds onzeker over het autorijden. Ook in 1 keer geslaagd en ik vind tot de dag van vandaag dat het niet terecht was. Ik word doodzenuwachtig als er mensen bij me in de auto zitten, vooral m'n ouders. Of eigenlijk m'n vader. Die rijdt ook al 3 eeuwen rond, en blijft commentaar hebben op m'n rijgedrag. Ik rij te hard, ik rij te zacht. De bochten die ik draai zijn te groot, ik geef teveel gas bij het wegrijden, ik stuur raar, ik kijk te weinig enz enz.. Ik rij ook erg weinig, maar probeer welk elk dingetje te grijpen dát ik kan rijden. School/werk doe ik altijd met de metro, omdat ie hier voor de deur rijdt en makkelijker/goedkoper is. De laatste tijd ben ik íets zelfverzekerder. En dat komt vooral omdat ik zo min mogelijk met m'n vader rijdt, en meer alleen. Toevallig vroeg m'n broer of ik 'm van R'dam airport wilde halen, en dan heeft ie al kritiek. Dat hij dat wel doet, omdat ik dat toch niet kan. Toen ik zei dat ik dan wel met de auto van mijn broer ging (Ford Fiësta) omdat al die koffers en broer&schoonzus nooit in Micra gingen passen, zei hij doodleuk 'Ja, dadelijk rij je die auto in elkaar!' Toen ik zei dat ik dan wel met zijn auto ging, omdat ik daar al vaker in had gereden (ook fiësta) zei hij 'Oh, en mijn auto mag je wel zomaar in elkaar rijden?' En ik heb nog nóóit schade gereden, niks. Je moet proberen alleen te rijden, ookal zijn het kleine ritjes. En gewoon onderweg een muziekje aan en denken 'Hé, het gaat best goed zo. Auto van rechts heeft voorrang, ik rij .. km, een zebrapad.' Dit moest bij rijles ook, alles benoemen. Dan wordt je bewuster van de situaties, en is goed voor je zelfvertrouwen. | |
Glijdt_licht | zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:45 |
Nah, kweenie. Na een tijdje rij je gewoon heel anders dan bij de rijlessen. Ik kijk nu bv veel verder vooruit dan bij de rijlessen überhaupt mocht. Als ik nu een bocht naar rechts moet nemen hou ik al extra het fietspad in de gaten, en zie dus of iemand rijdt. Bij rijles werd zoiets op het laatste moment gezegd waardoor je compleet moet afremmen en heel goed kijken of er niks op het fietspad zit. Ik ben me nu veel beter bewust van de omgeving en daarnaast spiegel je gewoon beter (misschien niet meer, maar je bent wel veel bewuster van wat je ziet, en wanneer het gedaan moet worden). Tijdens rijlessen vond ik het op rotondes moeilijk om óók naar de fietspaden te kijken, terwijl ik me daar nu gewoon van bewust ben en daardoor rotondes veel sneller kan nemen. Zulke dingen hebben leertijd nodig, en dan is kritiek van familie niet handig. Maargoed, ook nu gebeuren er wel dingen die je niet verwacht en waar je flink van schrikt. Afgesneden is bv altijd eng. Gaten in Waalse snelwegen zijn soms ook lastig te herkennen. | |
Piles | zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:47 |
Das wel een goeie ja ![]() ![]() Maar je moet gewoon meer rijden om zelfvertrouwen te krijgen. De eerste paar jaar was ik ook nog zenuwachtig, omdat maar eens paar maand reed. Nu ik een eigen auto heb en dagelijks rij maak ik me er echt niet meer druk om, het is zelfs leuk! | |
Goddelijker | zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:50 |
Ik heb er in iets meer dan 2 jaar 30.000 km op zitten, ben vanaf dag 1 alleen in de auto gestapt en overal naartoe gereden. En ik denk dat dat wel meewerkt aan je (zelf)vertrouwen. ![]() Alleen de eerste keer dat mijn vriendin in mijn auto reed nadat ze haar rijbewijs had gehaald was ik wel even zenuwachtig. ![]() | |
Sjoegerd | zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:45 |
Dat had ik met C. Die rijd trouwens ook veel te weinig en is heel onzeker. Terwijl ze het best kan ![]() ![]() | |
JDude | zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:57 |
Dit! Maar goed, dat mag ook wel na 11 jaar ![]() ![]() | |
Sjoegerd | zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:03 |
Ik ben zo'n 2,5 jaar verder sinds ik mijn rijbewijs heb gehaald.. +/- 25.000 kilometer geloof ik. Heb voor stage ook nog best wat afgereden maar dat kan ik niet echt schatten ![]() ![]() | |
JDude | zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:13 |
Ja, dat laatste maakt het ook niet echt makkelijker. | |
Glijdt_licht | zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:52 |
Wat is er moeilijk aan rijden in verschillende auto's? ja, dat een Fiat Cinquecento bagger rijdt snap ik, maar feitelijk rijdt het niet anders dan een Passat. Tis nog steeds dezelfde configuratie. Baggerste auto waar ik ooit in heb moeten rijden was een Chevrolet Matiz ![]() | |
Sjoegerd | zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:11 |
Niet moeilijk, wel even wennen met de koppeling en remmen ![]() Matiz heb ik best veel in gereden ![]() ![]() | |
Kriegel | zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:22 |
Is toch gewoon een rebadge? | |
Sjoegerd | zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:31 |
Zit wel degelijk een verschil tussen een eerste en een tweede generatie qua rijden ![]() ![]() Naar mijn idee is de rechter (eerste generatie) niet gerebadged. Ben m iig niet tegengekomen ![]() | |
Glijdt_licht | zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:34 |
Die koppeling heeft geen enkel gevoel (is meer een aan/uit-knop), en de remmen zijn sponzig. Boven de 90km begon het stuur te trillen als een malloot. | |
Sjoegerd | zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:35 |
Over het schakelen nog niet te spreken. | |
Glijdt_licht | zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:38 |
Heel hakerig idd. Naar de eerste versnelling kun je tijdens rijden niet naartoe. Van de 1 naar 2 gaat met een harde 'klonk', dan naar de drie waar je een 'boem' hoort, naar de 4 is weer een 'klonk'. En als je boven de 3000 toeren uitkomt is het net of je gaat opstijgen. | |
Sjoegerd | zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:39 |
Kun je beter een Kia Picanto hebben.. Voelt toch al een stuk volwassener aan. Viel me wel op dat eigenlijk elke Daewoo bout schakelt. | |
Glijdt_licht | zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:42 |
Slechtste schakelbak die ik ooit heb gebruikt zat in een Seat Marbella. Dat was een grote soeplepel in een pan waarbij je een beetje moest gokken waar de versnellingen zaten. | |
Sjoegerd | zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:47 |
Vind sowieso de versnellingsbakken van de nieuwere VAG modellen maar jammer.. Vind ze veel te soepel. | |
Glijdt_licht | zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:17 |
De Marbella was gebaseerd op een Fiat Panda en geen VAG-ding. ik vind VAG-versnellingsbakken wel heerlijk, maar die in de huidige Focus gaat ook goed. | |
JDude | zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:27 |
Nee, ik had het over onthouden hoeveel afstand ik in al die tijd heb afgelegd. Qua rijden maakt het me geen bal uit inderdaad, alleen al in de afgelopen twee weken met 10 verschillende wagens rondgereden ![]() | |
Kriegel | zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:28 |
Die Picanto's schijnen wel het probleem te hebben dat gasgeven maar twee standen heeft, volgas of niets. | |
Mikkie | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:11 |
Stap maar eens in een Hyundai Tucson. In een rit van drie km zeker vier keer mis geschakeld. Het is gewoon een grote gevoelloze bak met stroop. Wat een kutbak. | |
Sjoegerd | zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:17 |
De eerste modellen zijn wel nogal gevoelig ja ![]() | |
gateway | zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:41 |
heb 5 jaar geleden een week in een picanto gereden (leenauto van de garage), en dat was prima te doen! ook zeer ruim vondt ik, nadat het zo een koektrommeltje lijkt | |
L0we | maandag 15 augustus 2011 @ 15:20 |
![]() http://www.pioneer.nl/nl/products/25/121/61/DEH-4300UB/index.html Zojuist een nieuwe autoradio besteld, ben benieuwd ![]() | |
CoolGuy | maandag 15 augustus 2011 @ 15:28 |
Ahhhh...pioneer. Heb ik tot mn huidige auto ook altijd gehad ![]() ![]() Die heb ik heel wat jaren gehad en naar verschillende auto's meegenomen. Daarna heb ik een tijd een auto gereden waar een radio in het dashboard geïntegreerd zat en dat was een lease auto dus daar ben ik niet aan gaan knutselen. Daarna een lease auto waar ik wederom een Pioneer in genomen heb: ![]() En nu heb ik een RNS 510: ![]() Maar wat voor merk dat onderhuids eigenlijk is weet ik niet. | |
Mikkie | maandag 15 augustus 2011 @ 15:37 |
Daar zit Siemens/VDO achter. | |
Glijdt_licht | maandag 15 augustus 2011 @ 15:43 |
Dat is een Siemens-VDO onderhuids. Heb zelf dit ding in de Focus 1st gen, phase2 zitten . ![]() | |
L0we | maandag 15 augustus 2011 @ 15:44 |
Ja, hoorde er erg veel positieve verhalen over, dus ben heel benieuwd hoe hij gaat presteren | |
house_is_a_feeling | maandag 15 augustus 2011 @ 18:16 |
Sinds ik een radio heb met bluetooth wil ik ook nooit meer wat anders. Nooit meer angstig de telefoonvasthouden om op speaker te zetten! | |
blup | maandag 15 augustus 2011 @ 18:29 |
Of een parrot. Ik heb al een hele tijd de pioneer 4900-IB fijn ding met simpele ipod control. Ooit een bluetooth uitbreiding gekocht, maar dat werkte voor geen meter. Nu een parrot ![]() | |
Glijdt_licht | maandag 15 augustus 2011 @ 19:15 |
Ik reed vanochtend iets te snel weg, en er kwam meteen een enorme zwarte roetpluim uit de uitlaat. vanmiddag even weer gekeken op de terugweg. Een zwarte streep op het wegdek van minstens een meter lang ![]() ![]() Khad zoiets echt nog nooit eerder gezien, omdat ik gewoonlijk erg rustig rijd. Een beetje als dit, maar dan slechts 1: ![]() | |
Sjoegerd | maandag 15 augustus 2011 @ 20:32 |
Ik heb sinds een paar weken de Pioneer DEH-2200UB in de AX hangen. Kon m voor 75 euro van iemand overkopen ![]() ![]() Enige jammere vind ik de draaiknop voor het volume, heb liever druktoetsen. | |
gateway | maandag 15 augustus 2011 @ 20:33 |
toch wel tijd om nog voor de winter 2 andere (nieuwe) achterbandjes erop te gooien, de indicatieblokjes slijten al mee ![]() | |
monsterd. | maandag 15 augustus 2011 @ 21:04 |
Er zitten nu trouwens zomerbanden op de micra, waarvan 2 splinternieuw zijn. Verder zijn de remblokken vervangen, olie vernieuwd, bougies en filtertjes gedaan. Schade? 300 euro. Gedaan door de vriend van mn moeder ![]() | |
Goddelijker | maandag 15 augustus 2011 @ 21:05 |
Netjes. | |
Sjoegerd | maandag 15 augustus 2011 @ 21:08 |
Ik moet nog onderdelen regelen voor de beurt die ik ga uitvoeren. Olie laat ik nog zitten denk ik, heb ik in Februari nog gedaan. Ben benieuwd wat ik kwijt ben voor bougies, brandstoffilter, luchtfilter en een distributieset. Ook nog even nadenken of ik dan gelijk de waterpomp meeneem. | |
Goddelijker | maandag 15 augustus 2011 @ 21:11 |
Misschien wel zo verstandig, als toch alles open ligt... | |
Sjoegerd | maandag 15 augustus 2011 @ 21:15 |
Ja maar dan moet ik weer met koelvloeistof gaan kutten.. Heb ik 3 maanden terug ook al gedaan ![]() | |
Goddelijker | maandag 15 augustus 2011 @ 21:31 |
Of je staat over een paar maanden met pech met een kapotte waterpomp waardoor je pakkingen eruit vliegen. ![]() | |
Mikkie | maandag 15 augustus 2011 @ 23:52 |
Ik heb mijn radio indertijd juist uitgezocht op een draaiknop, ideaal! ![]() Mooi ding, werkte prima. Wegklapschermpje was erg chique. Helaas vond het dievengilde dat ook en was ik 'm na korte tijd al kwijt... ![]() Heb nu gewoon de standaardradio die bij m'n auto hoort. Aftermarket klinkt geheid beter, maar nu hou ik het volume vanzelf al wat lager en bovendien is m'n dashboard zo helemaal chique en niet verprutst ![]() Ik moet trouwens nog steeds m'n remblokken vervangen ![]() | |
Goddelijker | maandag 15 augustus 2011 @ 23:54 |
Ik heb er een Sony van iets van 60-70 euro in zitten, mooi zat en speelt alles af, MP3, Ipod, USB... | |
Glijdt_licht | dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:11 |
Daarom heb ik een draaiknop op de radio en druktoetsen achter het stuur. ![]() Dit ding zit achter t stuur links. ![]() | |
Mikkie | dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:40 |
Ah, Ford? ![]() Ik heb hetzelfde: draaiknop op de radio en stuurwielbediening met drukknoppen, ideaal. Maar het meest blij ben ik nog met de cruise control, die gebruik ik regelmatig. | |
Sjoegerd | dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:49 |
Stuurwielbediening? Cruise control? Luxe? He, wat is dat? ![]() | |
Mikkie | dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:59 |
Dat is iets waar hele volksstammen veel geld voor betalen. Inclusief ikzelf ![]() ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:03 |
Ja, zat ook al te kijken wat ik na mijn opleiding misschien ga kopen ![]() ![]() ![]() | |
Goddelijker | dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:37 |
Dat kent de mijne ook niet. ![]() | |
L0we | dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:45 |
Aftermarket is er een hoop te regelen hoor! Ookal heb ik een ouwe bak, ik zorg wel dat ik de nodige luxe om me heen heb ![]() Ik kreeg gister overigens een brief van de belastingdienst een brief, dat ik vanaf 5 november geen wegenbelasting meer hoef te betalen ![]() | |
CoolGuy | dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:25 |
Me too. | |
Glijdt_licht | dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:43 |
Jup 1st gen, phase2 Focus. Helaas geen cc, omdat het een diesel is. Die gebruiken geen gaskabel, en de e-gas is lastig voor cc. | |
L0we | dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:53 |
Valt wel mee hoor, met de juiste module werkt dat prima! Tegenwoordig werkt bijna alles met een electrisch pedaal ![]() | |
Goddelijker | dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:57 |
Lijkt mij juist makkelijker toch? Electrisch pedaal is gewoon een kwestie van het juiste signaal opvangen en blijven herhalen. Een gaskabel lijkt mij dan juist lastiger? | |
CoolGuy | dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:58 |
Ik vind het wel jammer dat ik de bediening voor de CC niet op het stuur heb, maar op de stengel van het knipperlicht. Dat vind ik dan wel jammer. | |
Glijdt_licht | dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:12 |
In principe moet e-gas juist enorm makkelijk zijn behalve bij de Focus. Staat wel wat over op internet. Type: focus diesel tempomat. | |
monsterd. | dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:28 |
![]() ![]() | |
Mikkie | dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:34 |
Stuurden ze mij die brief maar eens, scheelt me ruim 100 euro per maand ![]() | |
CoolGuy | dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:51 |
Jij rijdt toch een Subaru? of was jij dat niet? kwestie van afwegen he. Goedkopere auto, of een 'toffe' auto, maar daar zul je dan ook voor moeten betalen ![]() | |
Mikkie | dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:08 |
Nee, dat ben ik niet ![]() ![]() | |
PerryVogelbekdier | dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:17 |
Ik betaal elke maand 50 euro aan wegenbelasting.. Maar dat is wel voor 2 auto's ![]() | |
Kriegel | dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:19 |
Ik ook iets van 50 euro, voor een auto van maar 1150 kg (gelukkig net niet eroverheen). Best idioot veel. | |
Sounddragon | dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:27 |
0,0 voor 1390 Kilo ![]() | |
Mikkie | dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:29 |
Allemaal benzinerijders denk ik? Ik betaal 320 euro per kwartaal, leve de diesel ![]() | |
PerryVogelbekdier | dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:29 |
hier 1050 of 1060 en 850 ![]() Dan is die 50 euro nog best cheap eigenlijk hehe En ja, benzine | |
Mikkie | dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:35 |
http://www.liveleak.com/view?i=780_1313160738 Auw. Slapen in de auto = niet goed. | |
L0we | dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:36 |
Voor mij scheelt het ruim 50 in de maand, ook wel de moeite ![]() Ach, dat kost het rijden gewoon ![]() Nu LPG (geen g3), maar binnenkort weer diesel ![]() | |
L0we | dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:40 |
![]() | |
Goddelijker | dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:46 |
¤ 72,00 per kwartaal. | |
Piles | dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:47 |
![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:03 |
¤43 per kwartaal. | |
Marco001 | dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:38 |
163 per kwartaal, waarvan ca 40,- voor,de g3 installatie en 1058 kg.... | |
JDude | dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:07 |
Morgen een mooi ritje naar Le Havre ![]() Oh, en voor de statistieken: 82 per kwartaal. Of 83. Zoiets ![]() Herstel: per maand. ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door JDude op 16-08-2011 20:22:04 ] | |
gateway | dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:57 |
308 euro per jaar, voor 1610kg ![]() ![]() | |
Goddelijker | woensdag 17 augustus 2011 @ 19:22 |
http://www.avao.nl/ | |
gateway | woensdag 17 augustus 2011 @ 19:41 |
leuk ![]() ![]() | |
JDude | donderdag 18 augustus 2011 @ 08:53 |
Zo, dat was een mooi reisje gisteren. Wat zijn de snelwegen in Noordwest-Frankrijk heerlijk rustig ![]() | |
Mikkie | donderdag 18 augustus 2011 @ 10:01 |
Ik stond gisteravond tegen half twaalf nog in de file op de A58 ![]() ![]() | |
CoolGuy | donderdag 18 augustus 2011 @ 10:50 |
Ik vanmorgen op de A326. Blijkbaar is ritsen een probleem en willen mensen, nu het weer wat drukker wordt, geen duimbreed toegeven op de ander. Resultaat: 3km file, waar je dan ik weet niet hoe lang over doet ![]() | |
L0we | donderdag 18 augustus 2011 @ 10:53 |
Ik stond rond half 12 stil op de a12. Er was een vrachtwagen met een rotgang tegen zn voorganger geklapt. Op het laatste moment week hij nog een beetje uit, dat heeft waarschijnlijk zijn leven gered. Zorgde toch wel voor een aardige file... | |
JDude | donderdag 18 augustus 2011 @ 10:56 |
Voor de aansluiting met de A50? Rare situatie daar. Eerst ritsen van 2 naar 1, dan in de bocht(!) weer van 1 naar 2, en dan net voor je de A50 op gaat weer van 2 naar 1. Had dan gewoon heel de bocht twee stroken open gehouden, waarbij de linkerstrook van de lus invoegt op de rechterstrook van de A50 en rechterstrook van de lus verderop invoegt. | |
JDude | donderdag 18 augustus 2011 @ 11:00 |
In de categorie "creatieve knooppunten", trouwens: A1 >< A29, Frankrijk. In plaats van 1 knooppunt met vier richtingen, zijn hier twee T-aansluitingen met een verbindingsweg. Misschien dat de naastgelegen TGV-lijn er iets mee te maken heeft, al weet ik niet of die er eerder was dan de A29. En dat spoorlijnen prima in een knooppunt te integreren zijn is in Nederland o.a. terug te zien in knooppunt Valburg. | |
Piles | donderdag 18 augustus 2011 @ 11:17 |
Rare jongens, die Fransen ![]() ![]() | |
L0we | donderdag 18 augustus 2011 @ 11:17 |
Die ziet er wel heel creatief uit ja! ![]() |