abonnement Unibet Coolblue
pi_100554739
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:44 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Klote is dat je, zie je vaak tegenwoordig. Flyers en regenbuien gaat niet samen. Kun je gaan poetsen omdat een ander zo nodig z'n reclame kwijt moet }:|.
Heb ik nou nooit last van gehad :).
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:51 schreef Hitomi het volgende:
_O- Had net mijn pa aan de telefoon die mij een hekjes-sloper noemde _O-

[..]

:P
En terecht! o|O ;)
pi_100554839
Maarrikdeedutnietexpresssss :'(
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:58:05 #156
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100554970
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:55 schreef Hitomi het volgende:
Maarrikdeedutnietexpresssss :'(
:*
  Moderator woensdag 10 augustus 2011 @ 16:03:42 #157
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100555216
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:55 schreef Hitomi het volgende:
Maarrikdeedutnietexpresssss :'(
Dan kun je gewoon niet autorijden :P


;)
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:05:38 #158
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100555302
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:53 schreef L0we het volgende:

[..]

Heb ik nou nooit last van gehad :).
Ik hier in de buurt gelukkig ook weinig, maar vervelend is het wel.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_100568110
Ik zag vanmiddag een Honda S2000 met Amerikaanse (New York) kenteken platen... wtf :? :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_100586395
In de categorie 'dom': een enorm trage vrachtwagen inhalen voor het stoplicht. Maar dan wel over het voorsorteervak voor linksaf, door rood (voor linksaf dan, ik ging rechtdoor en dat was groen), en aan de overkant van de kruising over een verdrijvingsvlak. Weliswaar was de weg leeg voor me...maar toen ik m'n binnenspiegel keek zag ik een politieauto drie auto's achter me zitten die me nog niet eerder was opgevallen.

Dat kan wel eens een heel duur ritje geweest zijn :%
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator donderdag 11 augustus 2011 @ 09:05:21 #161
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100587304
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 07:57 schreef Mikkie het volgende:
In de categorie 'dom': een enorm trage vrachtwagen inhalen voor het stoplicht. Maar dan wel over het voorsorteervak voor linksaf, door rood (voor linksaf dan, ik ging rechtdoor en dat was groen), en aan de overkant van de kruising over een verdrijvingsvlak. Weliswaar was de weg leeg voor me...maar toen ik m'n binnenspiegel keek zag ik een politieauto drie auto's achter me zitten die me nog niet eerder was opgevallen.

Dat kan wel eens een heel duur ritje geweest zijn :%
Als ik zo vrij mag zijn; dat is niet dom omdat er een politiewagen achter je reed, maar het is ronduit asociaal rijgedrag. Daarnaast is het hypocriet omdat je eerder in dit topic nog hoog van de toren aan het blazen bent over winterbanden en rijden met alcohol op en dat je daar een vergelijking tussen trekt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_100588105
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:55 schreef Hitomi het volgende:
Maarrikdeedutnietexpresssss :'(
ahw :*
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 07:57 schreef Mikkie het volgende:
In de categorie 'dom': een enorm trage vrachtwagen inhalen voor het stoplicht. Maar dan wel over het voorsorteervak voor linksaf, door rood (voor linksaf dan, ik ging rechtdoor en dat was groen), en aan de overkant van de kruising over een verdrijvingsvlak. Weliswaar was de weg leeg voor me...maar toen ik m'n binnenspiegel keek zag ik een politieauto drie auto's achter me zitten die me nog niet eerder was opgevallen.

Dat kan wel eens een heel duur ritje geweest zijn :%
Ach, mensen die zulk soort acties uithalen verdienen elke cent van de bekeuring imho. Bijzonder asociale actie!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:01:21 #163
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_100590363
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als ik zo vrij mag zijn; dat is niet dom omdat er een politiewagen achter je reed, maar het is ronduit asociaal rijgedrag. Daarnaast is het hypocriet omdat je eerder in dit topic nog hoog van de toren aan het blazen bent over winterbanden en rijden met alcohol op en dat je daar een vergelijking tussen trekt.

Dat laatste vooral ja. :') Lekker bezig Mik, geef ons het goede voorbeeld.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_100590461
Zo, gisteravond 2x bijna mijn taxi achterin een andere auto gezet, waarvan 1 x echt een close call was.... ik zat bijna in de abs op. Max 1 meter afstand van de auto voor me, die zonder te knipperen nAar links ging terwijl hij achter een vrachtwagen reed.. Ik kon geen kant op..ter links en rechts autos, reed iemand achter me, die door die remactie bijna op me zat...
Als ik niet zo allert was geweest( en de auto achter mij.), was er om 21.30 nog een file geweest op de a50.
Beide keren trouwens op de snelweg, en beide keren hield ik me aan de snelheid...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_100598693
:D Mja... de actie verdiende niet de schoonheidsprijs, maar als het kruispunt volledig leeg is op een klein rijtje auto's achter je na, dan is de gevaarzetting nihil. Feitelijk is het enige dat ik niet goed doe, het niet volgen van een streep op de weg (want ik ga gewoon door 'groen'). Chique is het niet, maar als je al bijna tien minuten achter een vrachtwagen zit die constant 60@80 doet en zo traag optrekt dat een schildpad zonder poten nog sneller weg is, dan ben je er op een gegeven moment wel klaar mee.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als ik zo vrij mag zijn; dat is niet dom omdat er een politiewagen achter je reed, maar het is ronduit asociaal rijgedrag. Daarnaast is het hypocriet omdat je eerder in dit topic nog hoog van de toren aan het blazen bent over winterbanden en rijden met alcohol op en dat je daar een vergelijking tussen trekt.

Die vergelijking gaat niet op, vind ik. Want in de winter en met alcohol worden de omstandigheden aangetast en wordt je reactievermogen beïnvloed. Reageren gaat langzamer en minder goed doordat je minder grip hebt. Dit gebeurde op een volledig overzichtelijk kruispunt terwijl ik wakker en scherp was, dus dan zijn beide factoren niet van toepassing.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator donderdag 11 augustus 2011 @ 14:26:56 #166
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100599568
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:08 schreef Mikkie het volgende:
:D Mja... de actie verdiende niet de schoonheidsprijs, maar als het kruispunt volledig leeg is op een klein rijtje auto's achter je na, dan is de gevaarzetting nihil. Feitelijk is het enige dat ik niet goed doe, het niet volgen van een streep op de weg (want ik ga gewoon door 'groen'). Chique is het niet, maar als je al bijna tien minuten achter een vrachtwagen zit die constant 60@80 doet en zo traag optrekt dat een schildpad zonder poten nog sneller weg is, dan ben je er op een gegeven moment wel klaar mee.

[..]

Die vergelijking gaat niet op, vind ik. Want in de winter en met alcohol worden de omstandigheden aangetast en wordt je reactievermogen beïnvloed. Reageren gaat langzamer en minder goed doordat je minder grip hebt. Dit gebeurde op een volledig overzichtelijk kruispunt terwijl ik wakker en scherp was, dus dan zijn beide factoren niet van toepassing.
Ja, en iemand die wat biertjes heeft gedronken vind zelf ook dat ie wakker en scherp is. Kom op zeg, je bent nu gewoon met 2 maten aan het meten.

Je rijdt door rood (de baan rechtdoor had groen, maar jij stond op de baan ernaast, en ging daarna terug naar rechts. Je neemt dus wel degelijk een rood stoplicht mee, en daarnaast vlieg je over 2 verdrijvingsvlakken.

Dan moet je nu niet gaan lopen lullen dat dat allemaal wel kon omdat jij 'wakker en scherp' was. Als jij achter die vrachtwagen zit dan heb je pech gehad. Als de enige manier om hem voorbij te komen de manier is die jij gehanteerd hebt, dan ben je geen haar beter dan de mensen waar je zo'n grote waffel over hebt eerder in dit topic, die geen winterbanden gebruiken.

Je probeert het nu gewoon zo te praten dat deze debiele actie van je stiekem toch niet zo erg was als de dingen waar je het eerder in dit topic over had, terwijl je heel goed weet dat als je roept dat mensen anderen in gevaar brengen door geen winterbanden te gebruiken, dat je zelf precies hetzelfde doet met acties als die jij uithaalde.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_100599683
Had het er van de week nog met een collega over, dat mensen altijd hun eigen fouten goed proberen te praten :') Mooi voorbeeld Mikkie ^O^
pi_100599906
Ik zeg toch dat het niet super handig was :+. Dat jullie me affakkelen omdat de actie niet handig is, mja, daar was ik zelf ook al achter :P. Het verschil zit 'm voor mij in het feit dat je bij alcohol en winterse omstandigheden een stuk controle kwijt bent, wat je nu nog wel hebt. Je hebt dan niet de mogelijkheid om alles te doen zoals het moet, simpelweg omdat het niet allemaal kán. Nu kon het wel, maar kies ik er zelf voor om het bewust te doen. Daarmee praat ik mijn actie niet goed, maar gaat wat mij betreft de vergelijking wel scheef.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator donderdag 11 augustus 2011 @ 14:38:03 #169
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100600060
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:34 schreef Mikkie het volgende:
Ik zeg toch dat het niet super handig was :+. Dat jullie me affakkelen omdat de actie niet handig is, mja, daar was ik zelf ook al achter :P. Het verschil zit 'm voor mij in het feit dat je bij alcohol en winterse omstandigheden een stuk controle kwijt bent, wat je nu nog wel hebt. Je hebt dan niet de mogelijkheid om alles te doen zoals het moet, simpelweg omdat het niet allemaal kán. Nu kon het wel, maar kies ik er zelf voor om het bewust te doen. Daarmee praat ik mijn actie niet goed, maar gaat wat mij betreft de vergelijking wel scheef.
Uhuh. maar als jij door rood knalt (want dat deed je) kan het zomaar zijn dat een andere auto daar al zat. Nu zat ie er niet, dus ging alles goed, maar wat nou als daar wel iemand staat/loopt/fietst/rijdt (het zal je kind maar zijn, volgens mij heb ik je die opmerking horen maken) en jij had die hardstikke dood gereden, wat was dan je verdediging geweest? Het was overzichtelijk en ik was wakker en scherp?

Kijken hoe ver je daar mee komt. Nee, je bent behoorlijk door de mand gevallen door eerst hoog van de toren blazen over dat andere mensen het niet doen zoals jij vind dat het moet (geen winterbanden terwijl dat wel zou moeten want anders gevaarlijk) maar dan zelf besluiten dat die verdrijvingsvlakken niet aan jou besteedt zijn, net als dat rode licht, en dus zelf net zulke gevaarlijke situaties te creëren als waar je hier eerder iedereen de les over probeerde te lezen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_100600966
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:34 schreef Mikkie het volgende:
Ik zeg toch dat het niet super handig was :+. Dat jullie me affakkelen omdat de actie niet handig is, mja, daar was ik zelf ook al achter :P. Het verschil zit 'm voor mij in het feit dat je bij alcohol en winterse omstandigheden een stuk controle kwijt bent, wat je nu nog wel hebt. Je hebt dan niet de mogelijkheid om alles te doen zoals het moet, simpelweg omdat het niet allemaal kán. Nu kon het wel, maar kies ik er zelf voor om het bewust te doen. Daarmee praat ik mijn actie niet goed, maar gaat wat mij betreft de vergelijking wel scheef.
Dat is ook niet helemaal waar. Je bent nu ook al een stuk controle kwijt. Je begeeft je in allerlei posities waarin mensen je niet verwachten. Daarmee ben je compleet afhankelijk van hoe andere weggebruikers daarop reageren. En je kan altijd iets over het hoofd zien. Een fietser die nog ff snel oversteekt voor de trage vrachtwagen, of een klein autootje wat er juist voor zit.

En ach, als je niet in kan halen, hoeveel tijd scheelt dat nu écht dat je eerder thuis bent? ;-).

Blijkbaar was het je toch een rood licht (180 euro), het niet volgen van de rijrichting (150 euro) én een verdrijvingsvlak (100 of 180 euro, afhankelijk van het feit of er ook tegenliggers kunnen rijden) waard.
Das in totaal tussen de 430 en 510 euro! :Y)
pi_100604632
De vrachtwagen trok al langzaam op dus van een nog overstekende fietser kon geen sprake zijn, die had dan al onder de vrachtwagen gelegen :P. De vrachtwagen reed al een stuk op de kruising dus ook kruisend verkeer kon niet meer. Anders was het wel heel erg kamikaze...
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Uhuh. maar als jij door rood knalt (want dat deed je) kan het zomaar zijn dat een andere auto daar al zat.
Niet oordelen over een situatie die je niet kent :). Wat ik in feite doe is gewoon rechtdoor rijden, alleen twee meter verder naar links dan de vrachtwagen, om vervolgens weer naar rechts te gaan. Van eventuele andere auto's kon gezien de situatie geen sprake zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:56 schreef L0we het volgende:

[..]

Dat is ook niet helemaal waar. Je bent nu ook al een stuk controle kwijt. Je begeeft je in allerlei posities waarin mensen je niet verwachten. Daarmee ben je compleet afhankelijk van hoe andere weggebruikers daarop reageren. En je kan altijd iets over het hoofd zien. Een fietser die nog ff snel oversteekt voor de trage vrachtwagen, of een klein autootje wat er juist voor zit.
Fietsers kon niet en ik wist dat de vrachtwagen vooraan stond, dus ook dat is geen argument.

quote:
En ach, als je niet in kan halen, hoeveel tijd scheelt dat nu écht dat je eerder thuis bent? ;-).
Daar heb je zeker gelijk in. Rationeel gezien schiet je er geen bal mee op.

Hoe dan ook, jullie punt is duidelijk. Let's move on! :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_100604863
Vraagje trouwens he, nu we het toch over door rood rijden hebben,
Wat me opviel, was dat men in Nijmegen daar erg van houd: bij 2 verkeerslichten 4* mensen door rood zien rijden gisteren, waarvan bij 1 geval er bijna 2 auto's op elkaar zaten... Is dat normaal daar in't zuiden ofzo?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_100604951
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:10 schreef Mikkie het volgende:
De vrachtwagen trok al langzaam op dus van een nog overstekende fietser kon geen sprake zijn, die had dan al onder de vrachtwagen gelegen :P. De vrachtwagen reed al een stuk op de kruising dus ook kruisend verkeer kon niet meer. Anders was het wel heel erg kamikaze...

[..]

Niet oordelen over een situatie die je niet kent :). Wat ik in feite doe is gewoon rechtdoor rijden, alleen twee meter verder naar links dan de vrachtwagen, om vervolgens weer naar rechts te gaan. Van eventuele andere auto's kon gezien de situatie geen sprake zijn.

Helaas ziet de politie dat anders, en beboet hij je voor 2 feiten als je pech hebt (door rood & niet volgen van rijrichting.
quote:
Fietsers kon niet en ik wist dat de vrachtwagen vooraan stond, dus ook dat is geen argument.

In dit specifieke geval zal het misschien niet helemaal opgaan, maar het punt wat ik wilde maken is dat de situatie vaak een stuk complexer wordt met zulk soort acties :)
quote:
Daar heb je zeker gelijk in. Rationeel gezien schiet je er geen bal mee op.

Hoe dan ook, jullie punt is duidelijk. Let's move on! :)
Nou, vooruit, als je beloofd dat je het nooit meer zal doen! ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100605279
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:18 schreef L0we het volgende:

[..]

Helaas ziet de politie dat anders, en beboet hij je voor 2 feiten als je pech hebt (door rood & niet volgen van rijrichting.
I know. Dan zal ik wel in beroep gaan en dat wordt nog een flinke strijd, maar ik geef me niet zomaar gewonnen :P.

quote:
[..]

In dit specifieke geval zal het misschien niet helemaal opgaan, maar het punt wat ik wilde maken is dat de situatie vaak een stuk complexer wordt met zulk soort acties :)
Ook dat ben ik absoluut met je eens. Feit is echter wel dat ik die omstandigheden al had uitgewist. Ik heb met een week rijbewijs ooit de fout gemaakt om bij tweebaans-rechtdoor heel goed te timen dat ik precies in groen 'viel', zeg maar. Iedereen stond te wachten voor rood, links was vrij en ik rolde onder het stoplicht door toen het groen werd. Ware het niet dat er een fietser nog voorlangs schoot. Bovenop de rem, het scheelde centimeters en ik was twee jaar van m'n leven kwijt. De fietser overigens ook :+. Dat was een goede les :D.
Die factoren had ik nu dus echt wel uitgesloten. Los van de belijning en het stoplicht, was er niets aan de hand. Alleen die belijning en dat stoplicht kunnen wel eens geld gaan kosten :').
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_100605630
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:26 schreef Mikkie het volgende:
Alleen die belijning en dat stoplicht kunnen wel eens geld gaan kosten :').
Denk dat dat wel mee valt. Als ze het zien proberen ze je echt wel eerst staande te houden, ze zullen niet zomaar een boete op kenteken sturen.
pi_100605705
Mja, ik weet het niet. Als ze een kenteken hebben opgeschreven ga ik eraan. Als ik geluk heb, valt het mee, en was dit een goede les voor de volgende keer :+. Maar je zal nog verbaasd zijn hoe vaak er boetes simpelweg zonder staandehouding op kenteken uitgeschreven worden.

Over gevaarlijk weggedrag gesproken trouwens:


Hier zitten ook wel wat mongolen tussen. Los van de mensen die vanuit het niets ergens tegenaan rijden en het grote aantal spookrijders, is het bizar om te zien hoe slecht sommige mensen hun spiegels gebruiken...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 16:38:32 #177
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_100605744
Sorry hoor, maar ik vind het belachelijk dat je zomaar zelf besluit en het nog rechtvaardig vind om langs een compleet andere baan die vrachtwagen in te halen.. Er was vast niet voor niets geen tweede rechtdoorgaande baan. wat is de meoeite van even erachter blijven hangen.. je kunt wel zeggen dat de situatie voor jou overzichtelijk was en misschien was dat ook zo maar vooralsnog is jouw actie voor andere bestuurders compleet onduidelijk. Succes met aanvechten van de boete :')


Bah, mensen die eigen regeltjes denken te maken in het verkeer! :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 16:46:16 #178
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100605996
Iedereen doet wel eens iets waarna je bij jezelf denkt van: Hmm, was misschien toch niet zo heel slim... Kan gebeuren. :)
Maar om dan meteen allemaal de Moraalridder te gaan uithangen... Iemand die zoiets doet is niet veilig bezig, maar iemand die té voorzichtig rijdt ook niet...
  donderdag 11 augustus 2011 @ 16:47:53 #179
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_100606048
Zo, eindelijk even op de bank ploffen na 625 km. vandaag.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_100606296
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:46 schreef Goddelijker het volgende:
Iedereen doet wel eens iets waarna je bij jezelf denkt van: Hmm, was misschien toch niet zo heel slim... Kan gebeuren. :)
Maar om dan meteen allemaal de Moraalridder te gaan uithangen... Iemand die zoiets doet is niet veilig bezig, maar iemand die té voorzichtig rijdt ook niet...
O+
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 16:58:21 #181
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100606448
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:54 schreef Mikkie het volgende:

[..]

O+
Ik heb ook wel eens een hele hoekerige inhaalmanoeuvre gemaakt, omdat iemand niet door reed.
Ik weet dat mijn inhaalmanoeuvre niet goed was, maar soms doe je zo'n manoeuvre en bedenk je achteraf pas dat het niet zo handig was.
  Moderator donderdag 11 augustus 2011 @ 17:06:29 #182
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_100606706
He! Goed topic :D
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_100608872
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:58 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens een hele hoekerige inhaalmanoeuvre gemaakt, omdat iemand niet door reed.
Ik weet dat mijn inhaalmanoeuvre niet goed was, maar soms doe je zo'n manoeuvre en bedenk je achteraf pas dat het niet zo handig was.
Jup, ik ken ze ook maar al te goed :').
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_100609549
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 17:06 schreef Renesite het volgende:
He! Goed topic :D
Oh nee hè, nog zo'n zondagsrijder :')
pi_100609551
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 07:57 schreef Mikkie het volgende:
In de categorie 'dom': een enorm trage vrachtwagen inhalen voor het stoplicht. Maar dan wel over het voorsorteervak voor linksaf, door rood (voor linksaf dan, ik ging rechtdoor en dat was groen), en aan de overkant van de kruising over een verdrijvingsvlak. Weliswaar was de weg leeg voor me...maar toen ik m'n binnenspiegel keek zag ik een politieauto drie auto's achter me zitten die me nog niet eerder was opgevallen.

Dat kan wel eens een heel duur ritje geweest zijn :%
Backfire post :')
Of toch du vader?
pi_100609964
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:37 schreef Mikkie het volgende:
Over gevaarlijk weggedrag gesproken trouwens:


Hier zitten ook wel wat mongolen tussen. Los van de mensen die vanuit het niets ergens tegenaan rijden en het grote aantal spookrijders, is het bizar om te zien hoe slecht sommige mensen hun spiegels gebruiken...
Whaha, die kerel met die knuppel, en al die scooter paupers :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  donderdag 11 augustus 2011 @ 20:49:17 #187
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_100615989
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:35 schreef L0we het volgende:

[..]

Denk dat dat wel mee valt. Als ze het zien proberen ze je echt wel eerst staande te houden, ze zullen niet zomaar een boete op kenteken sturen.
toch doen ze dat vrij makkelijk.... kamaraad had he vorig jaar ook, agent in burgerauto die zag dat hij verdrijvingsvlak meepakte.... gewoon een boete op kenteken
pi_100627458
Ik reed vorige week door België achter een oude Britse bus van Mercedes. Dat ding stonk naar een frituurpan. Zou dat ding op afgeroomd frituurvet hebben gereden?
Toen ik erachter weg was, was de geur ook weg.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 07:41:47 #189
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100630867
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 01:07 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik reed vorige week door België achter een oude Britse bus van Mercedes. Dat ding stonk naar een frituurpan. Zou dat ding op afgeroomd frituurvet hebben gereden?
Toen ik erachter weg was, was de geur ook weg.
Dat zou zomaar kunnen. Lekker goedkoop, maar ik zou er niet voor kiezen, want ook in de auto ruik je die lucht enorm... Eén voordeel: je eet geheid niet meer snel friet :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_100632257
Waarschijnlijk niet. Dat is een vrij bewerkelijk proces om de olie netjes schoon te maken.

Waarschijnlijk was het PPO:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Puur_Plantaardige_Olie

Daarvan gaat je auto ook naar friettent stinken ;)
pi_100636713
Mweh, ik post hier ook maar weer 'ns. Heb nu 6 maanden m'n rijbewijs, en rijdt ongeveer 1 keer per week. Heb gewoon niets om naartoe te rijden, vrienden allemaal op loop/fiets afstand, stad/school idem. Soms heb ik ook dat ik een week of 2 weken niet rijdt. En ik moet bekennen dat het qua zelfvertrouwen nog niet goed zit.

Met rijles was ik ook altijd zo onzeker als de pest, en dat ik in 1x geslaagd ben moet er toch wel op duiden dat ik het kan, dat zeggen m'n ouders ook altijd. Maar dan nog ben ik altijd kapot nerveus als ik met m'n pa of ma ergens heen moet en ik moet rijden, omdat ik van mezelf geen fouten mag maken. Ik ben te perfectionistisch in het verkeer, wat zorgt voor constante zenuwen. Zodra ik bij een stoplicht iemand achter me zie staan voel ik me alweer opgejaagd en geef ik soms veel te veel gas bij het wegrijden, waarna ik me weer kapot schaam. Da's nog altijd het voornaamste punt, dat ik gas/koppeling nog niet goed genoeg aanvoel om altijd constant te rijden.

M'n pa met 40 jaar rijervaring rijdt dan altijd zo rustig, die overkomt zoiets niet. Kijkfouten maak ik niet, en ik rijd ook gewoon heel sociaal vind ik zelf. Maar het is puur dat ik me teveel laat opjagen door anderen en daardoor dus fouten maak als teveel gas geven. M'n familie zegt dat ik me druk maak om niets, maar ja dat is makkelijk gezegd natuurlijk }:| .

Anyhow, heb nu dus een brief gehad van m'n gemeente waarin ze een gratis slipcursus / praktijkcursus aanbieden voor mensen die tussen 3 maanden en 2 jaar hun rijbewijs hebben. Hierbij ga je 2,5 uur rijden met andere deelnemers en een ervaren coach die je tips geeft m.b.t je rijstijl, en verder dus een slipcursus waarin je noodstops doet etc. Dat kan voor mij dus 2 kanten op gaan, of ik krijg meer zelfvertrouwen omdat ik tips krijg en zie hoe anderen rijden, of ik word de grond in geboord en krijg minder zelfvertrouwen. Ik denk er dus nog over na..

Dat wou ik ff kwijt :+
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_100637803
Hoeveelheid gas bij wegrijden van stoplicht kan altijd mis gaan. Zelfs na 5,5jaar heb ik het nog wel eens.

Je moet gewoon meer rijden, dan komt het vanzelf wel goed. Spreek bv af met vrienden on naar evenementen te gaan. Sportwedstrijden, vakantie etc. Dan komt het vertrouwen vanzelf denk ik. Al ben ik nooit onzeker geweest behalve de eerste keren met mijn ouders.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_100638342
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hoeveelheid gas bij wegrijden van stoplicht kan altijd mis gaan. Zelfs na 5,5jaar heb ik het nog wel eens.

Je moet gewoon meer rijden, dan komt het vanzelf wel goed.
:Y :Y
En vooral denken; dikke neus, ik sta vooraan bij het stoplicht, en doe alles op me dooie gemak.
Maargoed, dat is vooral oefenen.

[ Bericht 2% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 12-08-2011 13:29:50 ]
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_100638374
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hoeveelheid gas bij wegrijden van stoplicht kan altijd mis gaan. Zelfs na 5,5jaar heb ik het nog wel eens.

Je moet gewoon meer rijden, dan komt het vanzelf wel goed. Spreek bv af met vrienden on naar evenementen te gaan. Sportwedstrijden, vakantie etc. Dan komt het vertrouwen vanzelf denk ik. Al ben ik nooit onzeker geweest behalve de eerste keren met mijn ouders.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

:Y :Y
En vooral denken; dikke neus, ik sta vooraan bij het stoplicht, en doe alles op me dooie gemak.
Inderdaad, ik moet gewoon meer schijt krijgen aan de mensen om me heen. Nouja, in de zin van dat ik moet denken dat ik alles lekker in m'n eigen tempo doe.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:29:19 #195
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_100638507
Zo een slipcursus is wel aan te raden, dan weet je ook eens hoe dat is. Ik heb dat in Valkenswaard gedaan :Y.

Deden daar ook eland proef (uitwijken), ook leuk om eens to the max te mogen sturen..
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:47:27 #196
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100639228
Zo'n slipcursus is niet verkeerd, maar ik betwijfel of dit het goede moment is. Je hebt er meer aan als je al wat beter weet wat een auto kan en wat niet. Waarom? Omdat je nu nog niet voldoende voertuigbeheersing blijkt te hebben, met als gevolg dat je op zo'n slipcursus alleen maar merkt dat het extreem mis kan gaan, maar die situatie ken je niet uit de praktijk. Dit is te veel droog oefenen terwijl de koppeling naar de praktijk ontbreekt.

Ik zou eerst eens wat meer proberen te gaan rijden. Desnoods pak je om ervaring op de te doen eens in de twee weken eens gewoon de auto en rij je 100km in de omgeving, zonder doel. Of ga 40km verderop 'een ijsje halen'. Enerzijds zonde van de brandstof, anderzijds wel goed voor je ervaring. Je zelfvertrouwen zal waarschijnlijk groeien en dan is zo'n slipcursus over een jaartje een prima plan.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:19:50 #197
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100640415
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:25 schreef Blistering het volgende:

[..]


[..]

Inderdaad, ik moet gewoon meer schijt krijgen aan de mensen om me heen. Nouja, in de zin van dat ik moet denken dat ik alles lekker in m'n eigen tempo doe.
Nou, ik denk -kut, ben ik 't toch eens met mikkie- dat je eerst eens wat rij ervaring op moet gaan doen. Je kunt nu echt nog niet autorijden. Je kunt volgens je examinator nu een auto besturen in het verkeer op een zodanige manier die niet gevaarlijk is voor je medeweggebruikers. Maar dat betekent dus niet dat je kunt autorijden.

Autorijden leer je door ervaring op te doen, en als jij altijd tegen die stap aan blijft hikken om in een auto te stappen vanwege je angst dat er iets mis gaat, dan groeit je ervaring niet, maar je angst des te meer. Als je daar niet nu wat aan doet wordt die angst en de drempel om er wat aan te doen steeds groter.

Aan de andere kant. Je kunt ook een keer bij Mikkie in de auto stappen, dan sta je bij hem, gezien jouw angst en zijn trucs op de weg doodsangsten uit, en dan ben je daarna blij dat je het weer zelf kunt doen, want dan denk je 'ik kan dus wel beter rijden dan die malloot'. Dan stap je met wat meer zelfvertrouwen de auto in, in plaats van met angst :+
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:39:38 #198
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100641213
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, ik denk -kut, ben ik 't toch eens met mikkie- dat je eerst eens wat rij ervaring op moet gaan doen. Je kunt nu echt nog niet autorijden. Je kunt volgens je examinator nu een auto besturen in het verkeer op een zodanige manier die niet gevaarlijk is voor je medeweggebruikers. Maar dat betekent dus niet dat je kunt autorijden.
:D Bedankt CG :P. Maar inderdaad: je kent de techniek om een auto te besturen en hebt basiskennis van hoe je je door het verkeer moet bewegen. Maar verkeer is een samenspel en dat verbetert niet door als een angsthaas in de auto te zitten en schijt te hebben aan de rest. Dat kan af en toe wel en natuurlijk denk je soms anders over situaties dan anderen, maar dat betekent niet dat je het grote geheel 'zomaar' aan de kant kan schuiven.

quote:
Aan de andere kant. Je kunt ook een keer bij Mikkie in de auto stappen, dan sta je bij hem, gezien jouw angst en zijn trucs op de weg doodsangsten uit, en dan ben je daarna blij dat je het weer zelf kunt doen, want dan denk je 'ik kan dus wel beter rijden dan die malloot'. Dan stap je met wat meer zelfvertrouwen de auto in, in plaats van met angst :+
Iedereen is welkom 8-). Want zoals CG heerlijk generaliseert, is iemand die een keer een lijpe actie uithaalt meteen een grenzeloze idioot die altijd kamikazestijl rondrijdt! Zo zwart-wit is het leven wel natuurlijk :P
Nouja, misschien kun je dan zelfs nog wat van me leren als je bedenkt hoe lang het al goed gaat. :+.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:39:49 #199
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_100641221
Laat die gozer nou 'ns met rust, CoolGuy.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:41:56 #200
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100641284
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:39 schreef Kriegel het volgende:
Laat die gozer nou 'ns met rust, CoolGuy.
Ah joh, als hij er plezier in heeft :'). Geeft ook wel een stuk kortzichtigheid en rigiditeit aan :). Ik durf te wedden dat als ik 'm ooit onderweg tegenkom, hij me niet 'herkent', hoewel hij wellicht anders denkt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_100641295
Haha ok, duidelijk allemaal :). Heb net weer ff een stuk gereden en dat was wel ff lekker. Alhoewel ik volgens mij wel geflitst ben bij een lasergun controle maar daarna niet staande gehouden ben door zo'n motormuis, afwachten maar.

Wat betreft die cursus, ik denk inderdaad dat ik die nog maar even oversla. Eerst meer ervaring, dan pas zo'n cursus :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:49:56 #202
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100641580
Als je bij een lasercontrole niet staande bent gehouden heb je over het algemeen niks te vrezen. Ze pakken daarbij alleen de excessen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_100642629
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:49 schreef Mikkie het volgende:
Als je bij een lasercontrole niet staande bent gehouden heb je over het algemeen niks te vrezen. Ze pakken daarbij alleen de excessen.
Ik hoop 't maar, ze stonden tussen 2 70 borden in op de hoek van een kruispunt. Ik reed ongeveer 80 toen ik langs hun heen reed ofzo, was toch al te laat met afremmen :'). Merk 't vanzelf wel. :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_100643765
Ah joh, met correctie en tellerafwijking kost het je zeker minder dan 50 euro :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')