ach, shit happensquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:07 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Het was de eerste keer dat ik iets met de auto raakte
En als je de CC 1 km hoger zet? Heb je het probleem dan nog steeds?quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
De snelheidsmeter in de Jetta schommelt als ik 140km/u rij op de CC. Ziet er apart uit, hij staat op de 140, maar hij schommelt rustig op en neer. Rij ik 120km/u, dan doet ie dat niet![]()
Het is niet zo dat hij naar elke kant 1km uitslaat, de naald beweegt zich gewoon net voor en net achter het streepje van 140
Jup, daarna geen probleem meer gehadquote:Op maandag 8 augustus 2011 06:45 schreef JDude het volgende:
Bij de Elbetunnel zeker? Daar heb ik ook wel eens een middagje doorgebracht ja.
Altijd fijn. Ik werd vorig jaar al helemaal idioot van die stapel werkzaamheden tussen Bremen en Hamburg. Merkte ook dat ik er steeds harder doorheen ging en tussen steeds kleinere gaatjes door, gewoon omdat het echt niet opschoot...quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:07 schreef Sjoegerd het volgende:
Goedenacht.. Vandaag lekker uren in de file gestaan bij Hamburg
Dit jaar hetzelfde hoor.. Ook voorbij Hamburg richting Itzenhoe hadden ze nog wat.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:55 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Altijd fijn. Ik werd vorig jaar al helemaal idioot van die stapel werkzaamheden tussen Bremen en Hamburg. Merkte ook dat ik er steeds harder doorheen ging en tussen steeds kleinere gaatjes door, gewoon omdat het echt niet opschoot...
Het einde van een tijdperkquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:14 schreef Purdey het volgende:
Monsterd en ik waren op precies hetzelfde moment onze Micra's ineens zat
Voordat dat klaar is...dat duurt nog wel even. Ik moest ten zuidoosten van Hamburg zijn, ben de terugweg over Hannover gereden. Met m'n 1.4'tje maar zo'n 1:12 gereden, al komt daar vooral doordat ik 'm de terugweg van 450km zo'n 400km lang constant boven de 160 heb gehouden, en laat 170 nou de top zijnquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dit jaar hetzelfde hoor.. Ook voorbij Hamburg richting Itzenhoe hadden ze nog wat.
De Astra ging als een trein in ieder geval. Na de laatste tankstop iets meer dan een halve tank gebruikt op 350 km.. En dat voor een 1.6 benzine met zo goed als constant 140 op de teller
Die Fiësta's zijn prima karretjes. Ik ben best wel fan van de huidige generatie Fiësta's, die rijden verbazingwekkend goed! Zonde dat er geen betere diesel dan de 1.6 beschikbaar is (al is die wel te chippen), want de 90pk (of 120 gechipt) houdt niet echt over. En de benzineversies zijn niet superzuinig. Helaas zijn ze ook tweedehands nog aardig aan de prijs. Voorlopig wordt dat 'm dus niet. Misschien nog eerder een Focus Wagon uit 2005 met de 2.0 diesel, die is te chippen naar 160+pk, dan wordt het nog een beetje leukquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:14 schreef Purdey het volgende:
M'n pa rijdt sinds een week of 3 in de voormalige Fiësta van m'n broer, en ik heb er ook al een aantal keer mee gereden. Ik zit er nu serieus aan te denken m'n Micra in te ruilen voor een Fiësta uit ongeveer 2002/2003![]()
Monsterd en ik waren op precies hetzelfde moment onze Micra's ineens zat
Vind t gewoon een verdomd fijne auto. Een Volvo S40 is ook fijn bijvoorbeeld maar de Astra ligt toch een stuk lekkerder op de weg.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:46 schreef Kriegel het volgende:
Je gaat toch geen Astra kopen als je zoveel keus hebt?
Heb iig wel Motörhead en Judas Priest gezien.. Die laatste niet helemaal trouwens. Daarnaast nog met vrienden meegeweest naar Mayhem, Skalmöld, Primal Fear en Maiden United. En nog Apocalyptica en Saltatio Mortis.. Alleen was ik toen vrij bezopen en dan vind ik zowat alles leukquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:26 schreef Kriegel het volgende:
Ah, okay. Dat was bijna de enige band die me echt trok in die line-up, heb ze in 2008 (tijdje geleden alweer) gezien op Pagan Fest in 013 en dat was tamelijk geniaal.
En jij was altijd diegene die aan het fris zat!quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb iig wel Motörhead en Judas Priest gezien.. Die laatste niet helemaal trouwens. Daarnaast nog met vrienden meegeweest naar Mayhem, Skalmöld, Primal Fear en Maiden United. En nog Apocalyptica en Saltatio Mortis.. Alleen was ik toen vrij bezopen en dan vind ik zowat alles leuk
Heb meer glaasjes Jägermeister weggewerkt dan bands gezien iig
Ja, nu hoefde ik geen auto inquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:34 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En jij was altijd diegene die aan het fris zat!
Geen idee eigenlijk. Ik zal dat vanavond eens proberen. Hoezo, waar zit je aan te denken?quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:15 schreef L0we het volgende:
[..]
En als je de CC 1 km hoger zet? Heb je het probleem dan nog steeds?.
Mijn naald schommelt ook een 'beetje'. als je 20-30 rijdt slaat hij rustig 10 km naar boven en beneden.. De kabel is bijna versleten, en heb geen zin om hem te vervangen, die auto gaat toch bijna de deur uit...
Uiteraardquote:Op maandag 8 augustus 2011 12:02 schreef Kriegel het volgende:
Een brok degelijkheid, zo'n Volkswagen.
Het kan zijn dat hij electronisch gestuurd is die naald, en dat de opnemer net tussen de 139,4 en de 139,5 meet, dat is een verschil tussen 139 en 140. Het kan zijn dat hij op die manier blijft klapperenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Ik zal dat vanavond eens proberen. Hoezo, waar zit je aan te denken?![]()
Lees mn post nog eens ;-). Das mijn teller die zo danst...quote:Nee joh, geen 10km, mafkees. Nee, ik zal zeggen uhm...als de naald op de 140 staat, dan staat hij dus precies boven het streepje van de 140. Als hij dan beweegt dan komt de naald niet 'los' van het streepje van de 140 zeg maar.
Niet miepen Piles, jij zou toch een groot voorstander moeten zijn van een auto wissel bij onsquote:
Ik heb géén idee waar je het verder over hebt qua chippen, pk's en andere details. Maar de eerste zin snap ik helemaal!quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:32 schreef Mikkie het volgende:Die Fiësta's zijn prima karretjes. Ik ben best wel fan van de huidige generatie Fiësta's, die rijden verbazingwekkend goed! Zonde dat er geen betere diesel dan de 1.6 beschikbaar is (al is die wel te chippen), want de 90pk (of 120 gechipt) houdt niet echt over. En de benzineversies zijn niet superzuinig. Helaas zijn ze ook tweedehands nog aardig aan de prijs. Voorlopig wordt dat 'm dus niet. Misschien nog eerder een Focus Wagon uit 2005 met de 2.0 diesel, die is te chippen naar 160+pk, dan wordt het nog een beetje leuk
De eerste keer dat ik wat raakte, was een auto.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:07 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Het was de eerste keer dat ik iets met de auto raakte
De eerste en enige keer dat ik wat raakte was een nummerbord, met mn trekhaak...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:47 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik wat raakte, was een auto.
Zie de PIquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:44 schreef Purdey het volgende:
Niet miepen Piles, jij zou toch een groot voorstander moeten zijn van een auto wissel bij ons
Hm. Geen idee. Maar dan zou ie dat toch overal moeten doen, dus bij elke snelheid?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Het kan zijn dat hij electronisch gestuurd is die naald, en dat de opnemer net tussen de 139,4 en de 139,5 meet, dat is een verschil tussen 139 en 140. Het kan zijn dat hij op die manier blijft klapperen.
[..]
Lees mn post nog eens ;-). Das mijn teller die zo danst...
Ik reed achteruit tegen een auto die in mijn dode hoek stond, had hem totaal niet gezien. Terwijl het een felrode auto was. Alleen bij mij was er lak van mijn meegespoten stootstrip af, die andere auto had niks.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:47 schreef L0we het volgende:
[..]
De eerste en enige keer dat ik wat raakte was een nummerbord, met mn trekhaak...
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:59 schreef Purdey het volgende:
Ik heb een keer met haaks achteruit parkeren de auto van de buurvrouw geschampt. Daar parkeerde ik gewoon echt tegenaan, heel gebroederlijk![]()
M'n pa had al heel vaak gezegd 'Je moet in je linkerspiegel kijken' dus zat ik heel autistisch de hele tijd daarin te kijken, en toen ik ineens een raar, schavend geluid hoorde, stond ik tégen haar auto geparkeerd. En daarna moest ik weer optrekken, waardoor ik wéér met mijn auto langs haar auto schaafde. Wonder boven wonder geen enkele schade
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:59 schreef Purdey het volgende:
Ik heb een keer met haaks achteruit parkeren de auto van de buurvrouw geschampt. Daar parkeerde ik gewoon echt tegenaan, heel gebroederlijk![]()
M'n pa had al heel vaak gezegd 'Je moet in je linkerspiegel kijken' dus zat ik heel autistisch de hele tijd daarin te kijken, en toen ik ineens een raar, schavend geluid hoorde, stond ik tégen haar auto geparkeerd. En daarna moest ik weer optrekken, waardoor ik wéér met mijn auto langs haar auto schaafde. Wonder boven wonder geen enkele schade
Gewoon laten bij de kennis die je hebtquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:44 schreef Purdey het volgende:
[..]
Niet miepen Piles, jij zou toch een groot voorstander moeten zijn van een auto wissel bij ons
[..]
Ik heb géén idee waar je het verder over hebt qua chippen, pk's en andere details. Maar de eerste zin snap ik helemaal!![]()
Deze is mooihttp://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/fiesta/7639940
Klopt helemaal. Ik kijk bij auto's naar een aantal dingen zoals km-stand, schade, jaartal, vermogen. Maar stiekem vind ik de kleur en dergelijke veel belangrijker. Ik was met het kopen van mijn micra niet eens geïntresseerd in een blik onder de motorkap. Het had me waarschijnlijk niet eens opgevallen als er geen motorblok in had gelegenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]![]()
[..]
Gewoon laten bij de kennis die je hebt. Ik ga het verder ook niet uitleggen want het boeit je geen drol vermoedelijk
daar hebben ze niks aan gedaan...... maar hij lijkt ook minder te worden... Heb nu van schoonvader wel remmenreiniger gehad, maar nu lijkt het probleem over? Ik kijk het nog ff aan, en ff horen of de bevriende monteur alweer aan het werk is, die moet het allemaal maar eens nakijkenquote:Op maandag 8 augustus 2011 09:56 schreef L0we het volgende:
[..]
[..]
Heb je de handrem ook na laten kijken? Ik neem aan dat de garage de boel ook heeft schoongemaakt & gesmeerd? Dat is het grootste probleem bij 'plakkende' remmen. Daarnaast moeten je huidige voeringen nog eventjes zetten, waardoor ze wat minder goed zouden kunnen remmen. Dat remverschil is vreemd, dat zou niet moeten mogen.
Mja, een dealer verkoopt met een bepaalde garantie en die moet er, los van de inkoopprijs nog wat aan overhouden. Waarschijnlijk is de restwaarde bij inruil nihil, afhankelijk van de staat en de km-stand.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:44 schreef Purdey het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Ik kijk bij auto's naar een aantal dingen zoals km-stand, schade, jaartal, vermogen. Maar stiekem vind ik de kleur en dergelijke veel belangrijker. Ik was met het kopen van mijn micra niet eens geïntresseerd in een blik onder de motorkap. Het had me waarschijnlijk niet eens opgevallen als er geen motorblok in had gelegen
Zit net eens te kijken wat ik voor mijn Micra zou kunnen vragen. Maar er wordt doorgaans bij dealers nog 2500,-/2750,- voor gevraagd, en ik heb er vorig jaar 2250,- voor betaald. Het zou niet eens heel gek zijn om alsnog dat er voor te vragen volgens mij.
Of is het verstandiger de micra in te ruilen bij een garage waar ik iets anders koop eventueel?
Zag het in de autoweek jaquote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:59 schreef Kriegel het volgende:
Over leuk vinden gesproken, kom ik er dus net achter dat er een nieuwe Kever aan zit te komen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Holy shit, het is ineens geen wijvenbak meer!Tof karretje wel, volgens die impressie rijdt ie ook nog eens veel beter dan die mislukte New Beetle. En ja, dit alles was allang bekend maar ik zie het nu pas.
Enige kritiek die ik zelf nu kan bedenken is dat ze het opnieuw niet hebben aangedurfd om er een heckmotor in te zetten, voor het authentieke. Maar ja, goed, dat is nu eenmaal niet meer van deze tijd.
Het dubbele + 19%.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:15 schreef Kriegel het volgende:
In Engeland volgens dat artikel vanaf iets minder dan £15.000, wat op zich wel meevalt, maar ik heb geen idee hoe zich dat hier zal vertalen.
Ik heb het getest inmiddels bij verschillende snelheden. Bij alles t/m 139km/u doet ie dit niet. Als ik 'm op 150 zet doet ie 't ook niet. 't Is blijkbaar echt alleen maar bij 140km/uquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:15 schreef L0we het volgende:
[..]
En als je de CC 1 km hoger zet? Heb je het probleem dan nog steeds?.
In de autoweek staat deze auto inderdaad. Als ik me goed kan herinneren wordt de auto 'scherp' in de markt gezet, en moet ie minder kosten dan een Golf. Ik dacht dat 't zo geschreven stond. Want, de vorige Kever was te duur en daar zou VW van geleerd hebben.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:07 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou rekenen op ergens tussen 25 en 30k.
Waar je al een tijd op zit te wachten? Als in, als ie daadwerkelijk komt, dan schaf ik 'm aan?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:25 schreef Kriegel het volgende:
Ha, ik zou het wel weten. Ik heb in de regel niets met VW maar de Kever altijd ontzettend charmant gevonden. Als dit dan eindelijk een geslaagde moderne opvolger is, iets waar ik al een tijd op zit te wachten, weet ik wel waar m'n voorkeur naar uitgaat. En dat is niet naar een Golf CDXLVIII.
Ah ja. Ik heb zelf helemaal niks met de kever, en de 'New Beetle' vond ik al helemaal niks, maar deze nieuwe versie vind ik toch wel wat aantrekkelijker, al zou ik 'm zelf nooit nemen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:55 schreef Kriegel het volgende:
Dat zal niet direct lukken, maar ik zou 'm gewoon graag in het straatbeeld zien bedoel ik.
Klote is dat je, zie je vaak tegenwoordig. Flyers en regenbuien gaat niet samen. Kun je gaan poetsen omdat een ander zo nodig z'n reclame kwijt moetquote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:29 schreef Piles het volgende:
Ik heb al een hekel aan flyers onder m'n ruitenwisser, maar zo helemaal:
[ afbeelding ]
quote:"Valt wel mee?! Je hebt de balk vlak boven de grond afgebroken, wat nou het valt wel mee?!"
Heb ik nou nooit last van gehadquote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klote is dat je, zie je vaak tegenwoordig. Flyers en regenbuien gaat niet samen. Kun je gaan poetsen omdat een ander zo nodig z'n reclame kwijt moet.
En terecht!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:51 schreef Hitomi het volgende:
Had net mijn pa aan de telefoon die mij een hekjes-sloper noemde
![]()
[..]
Ik hier in de buurt gelukkig ook weinig, maar vervelend is het wel.quote:
Als ik zo vrij mag zijn; dat is niet dom omdat er een politiewagen achter je reed, maar het is ronduit asociaal rijgedrag. Daarnaast is het hypocriet omdat je eerder in dit topic nog hoog van de toren aan het blazen bent over winterbanden en rijden met alcohol op en dat je daar een vergelijking tussen trekt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 07:57 schreef Mikkie het volgende:
In de categorie 'dom': een enorm trage vrachtwagen inhalen voor het stoplicht. Maar dan wel over het voorsorteervak voor linksaf, door rood (voor linksaf dan, ik ging rechtdoor en dat was groen), en aan de overkant van de kruising over een verdrijvingsvlak. Weliswaar was de weg leeg voor me...maar toen ik m'n binnenspiegel keek zag ik een politieauto drie auto's achter me zitten die me nog niet eerder was opgevallen.
Dat kan wel eens een heel duur ritje geweest zijn
ahwquote:
Ach, mensen die zulk soort acties uithalen verdienen elke cent van de bekeuring imho. Bijzonder asociale actie!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 07:57 schreef Mikkie het volgende:
In de categorie 'dom': een enorm trage vrachtwagen inhalen voor het stoplicht. Maar dan wel over het voorsorteervak voor linksaf, door rood (voor linksaf dan, ik ging rechtdoor en dat was groen), en aan de overkant van de kruising over een verdrijvingsvlak. Weliswaar was de weg leeg voor me...maar toen ik m'n binnenspiegel keek zag ik een politieauto drie auto's achter me zitten die me nog niet eerder was opgevallen.
Dat laatste vooral ja.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als ik zo vrij mag zijn; dat is niet dom omdat er een politiewagen achter je reed, maar het is ronduit asociaal rijgedrag. Daarnaast is het hypocriet omdat je eerder in dit topic nog hoog van de toren aan het blazen bent over winterbanden en rijden met alcohol op en dat je daar een vergelijking tussen trekt.
Die vergelijking gaat niet op, vind ik. Want in de winter en met alcohol worden de omstandigheden aangetast en wordt je reactievermogen beïnvloed. Reageren gaat langzamer en minder goed doordat je minder grip hebt. Dit gebeurde op een volledig overzichtelijk kruispunt terwijl ik wakker en scherp was, dus dan zijn beide factoren niet van toepassing.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als ik zo vrij mag zijn; dat is niet dom omdat er een politiewagen achter je reed, maar het is ronduit asociaal rijgedrag. Daarnaast is het hypocriet omdat je eerder in dit topic nog hoog van de toren aan het blazen bent over winterbanden en rijden met alcohol op en dat je daar een vergelijking tussen trekt.
Ja, en iemand die wat biertjes heeft gedronken vind zelf ook dat ie wakker en scherp is. Kom op zeg, je bent nu gewoon met 2 maten aan het meten.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:08 schreef Mikkie het volgende:
Mja... de actie verdiende niet de schoonheidsprijs, maar als het kruispunt volledig leeg is op een klein rijtje auto's achter je na, dan is de gevaarzetting nihil. Feitelijk is het enige dat ik niet goed doe, het niet volgen van een streep op de weg (want ik ga gewoon door 'groen'). Chique is het niet, maar als je al bijna tien minuten achter een vrachtwagen zit die constant 60@80 doet en zo traag optrekt dat een schildpad zonder poten nog sneller weg is, dan ben je er op een gegeven moment wel klaar mee.
[..]
Die vergelijking gaat niet op, vind ik. Want in de winter en met alcohol worden de omstandigheden aangetast en wordt je reactievermogen beïnvloed. Reageren gaat langzamer en minder goed doordat je minder grip hebt. Dit gebeurde op een volledig overzichtelijk kruispunt terwijl ik wakker en scherp was, dus dan zijn beide factoren niet van toepassing.
Uhuh. maar als jij door rood knalt (want dat deed je) kan het zomaar zijn dat een andere auto daar al zat. Nu zat ie er niet, dus ging alles goed, maar wat nou als daar wel iemand staat/loopt/fietst/rijdt (het zal je kind maar zijn, volgens mij heb ik je die opmerking horen maken) en jij had die hardstikke dood gereden, wat was dan je verdediging geweest? Het was overzichtelijk en ik was wakker en scherp?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:34 schreef Mikkie het volgende:
Ik zeg toch dat het niet super handig was. Dat jullie me affakkelen omdat de actie niet handig is, mja, daar was ik zelf ook al achter
. Het verschil zit 'm voor mij in het feit dat je bij alcohol en winterse omstandigheden een stuk controle kwijt bent, wat je nu nog wel hebt. Je hebt dan niet de mogelijkheid om alles te doen zoals het moet, simpelweg omdat het niet allemaal kán. Nu kon het wel, maar kies ik er zelf voor om het bewust te doen. Daarmee praat ik mijn actie niet goed, maar gaat wat mij betreft de vergelijking wel scheef.
Dat is ook niet helemaal waar. Je bent nu ook al een stuk controle kwijt. Je begeeft je in allerlei posities waarin mensen je niet verwachten. Daarmee ben je compleet afhankelijk van hoe andere weggebruikers daarop reageren. En je kan altijd iets over het hoofd zien. Een fietser die nog ff snel oversteekt voor de trage vrachtwagen, of een klein autootje wat er juist voor zit.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:34 schreef Mikkie het volgende:
Ik zeg toch dat het niet super handig was. Dat jullie me affakkelen omdat de actie niet handig is, mja, daar was ik zelf ook al achter
. Het verschil zit 'm voor mij in het feit dat je bij alcohol en winterse omstandigheden een stuk controle kwijt bent, wat je nu nog wel hebt. Je hebt dan niet de mogelijkheid om alles te doen zoals het moet, simpelweg omdat het niet allemaal kán. Nu kon het wel, maar kies ik er zelf voor om het bewust te doen. Daarmee praat ik mijn actie niet goed, maar gaat wat mij betreft de vergelijking wel scheef.
Niet oordelen over een situatie die je niet kentquote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Uhuh. maar als jij door rood knalt (want dat deed je) kan het zomaar zijn dat een andere auto daar al zat.
Fietsers kon niet en ik wist dat de vrachtwagen vooraan stond, dus ook dat is geen argument.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:56 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar. Je bent nu ook al een stuk controle kwijt. Je begeeft je in allerlei posities waarin mensen je niet verwachten. Daarmee ben je compleet afhankelijk van hoe andere weggebruikers daarop reageren. En je kan altijd iets over het hoofd zien. Een fietser die nog ff snel oversteekt voor de trage vrachtwagen, of een klein autootje wat er juist voor zit.
Daar heb je zeker gelijk in. Rationeel gezien schiet je er geen bal mee op.quote:En ach, als je niet in kan halen, hoeveel tijd scheelt dat nu écht dat je eerder thuis bent? ;-).
Helaas ziet de politie dat anders, en beboet hij je voor 2 feiten als je pech hebt (door rood & niet volgen van rijrichting.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:10 schreef Mikkie het volgende:
De vrachtwagen trok al langzaam op dus van een nog overstekende fietser kon geen sprake zijn, die had dan al onder de vrachtwagen gelegen. De vrachtwagen reed al een stuk op de kruising dus ook kruisend verkeer kon niet meer. Anders was het wel heel erg kamikaze...
[..]
Niet oordelen over een situatie die je niet kent. Wat ik in feite doe is gewoon rechtdoor rijden, alleen twee meter verder naar links dan de vrachtwagen, om vervolgens weer naar rechts te gaan. Van eventuele andere auto's kon gezien de situatie geen sprake zijn.
In dit specifieke geval zal het misschien niet helemaal opgaan, maar het punt wat ik wilde maken is dat de situatie vaak een stuk complexer wordt met zulk soort actiesquote:Fietsers kon niet en ik wist dat de vrachtwagen vooraan stond, dus ook dat is geen argument.
Nou, vooruit, als je beloofd dat je het nooit meer zal doen!quote:Daar heb je zeker gelijk in. Rationeel gezien schiet je er geen bal mee op.
Hoe dan ook, jullie punt is duidelijk. Let's move on!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I know. Dan zal ik wel in beroep gaan en dat wordt nog een flinke strijd, maar ik geef me niet zomaar gewonnenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:18 schreef L0we het volgende:
[..]
Helaas ziet de politie dat anders, en beboet hij je voor 2 feiten als je pech hebt (door rood & niet volgen van rijrichting.
Ook dat ben ik absoluut met je eens. Feit is echter wel dat ik die omstandigheden al had uitgewist. Ik heb met een week rijbewijs ooit de fout gemaakt om bij tweebaans-rechtdoor heel goed te timen dat ik precies in groen 'viel', zeg maar. Iedereen stond te wachten voor rood, links was vrij en ik rolde onder het stoplicht door toen het groen werd. Ware het niet dat er een fietser nog voorlangs schoot. Bovenop de rem, het scheelde centimeters en ik was twee jaar van m'n leven kwijt. De fietser overigens ookquote:[..]
In dit specifieke geval zal het misschien niet helemaal opgaan, maar het punt wat ik wilde maken is dat de situatie vaak een stuk complexer wordt met zulk soort acties
Denk dat dat wel mee valt. Als ze het zien proberen ze je echt wel eerst staande te houden, ze zullen niet zomaar een boete op kenteken sturen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:26 schreef Mikkie het volgende:
Alleen die belijning en dat stoplicht kunnen wel eens geld gaan kosten.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:46 schreef Goddelijker het volgende:
Iedereen doet wel eens iets waarna je bij jezelf denkt van: Hmm, was misschien toch niet zo heel slim... Kan gebeuren.
Maar om dan meteen allemaal de Moraalridder te gaan uithangen... Iemand die zoiets doet is niet veilig bezig, maar iemand die té voorzichtig rijdt ook niet...
Ik heb ook wel eens een hele hoekerige inhaalmanoeuvre gemaakt, omdat iemand niet door reed.quote:
Jup, ik ken ze ook maar al te goedquote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:58 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens een hele hoekerige inhaalmanoeuvre gemaakt, omdat iemand niet door reed.
Ik weet dat mijn inhaalmanoeuvre niet goed was, maar soms doe je zo'n manoeuvre en bedenk je achteraf pas dat het niet zo handig was.
Backfire postquote:Op donderdag 11 augustus 2011 07:57 schreef Mikkie het volgende:
Whaha, die kerel met die knuppel, en al die scooter paupersquote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:37 schreef Mikkie het volgende:
Over gevaarlijk weggedrag gesproken trouwens:
Hier zitten ook wel wat mongolen tussen. Los van de mensen die vanuit het niets ergens tegenaan rijden en het grote aantal spookrijders, is het bizar om te zien hoe slecht sommige mensen hun spiegels gebruiken...
toch doen ze dat vrij makkelijk.... kamaraad had he vorig jaar ook, agent in burgerauto die zag dat hij verdrijvingsvlak meepakte.... gewoon een boete op kentekenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:35 schreef L0we het volgende:
[..]
Denk dat dat wel mee valt. Als ze het zien proberen ze je echt wel eerst staande te houden, ze zullen niet zomaar een boete op kenteken sturen.
Dat zou zomaar kunnen. Lekker goedkoop, maar ik zou er niet voor kiezen, want ook in de auto ruik je die lucht enorm... Eén voordeel: je eet geheid niet meer snel frietquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:07 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik reed vorige week door België achter een oude Britse bus van Mercedes. Dat ding stonk naar een frituurpan. Zou dat ding op afgeroomd frituurvet hebben gereden?
Toen ik erachter weg was, was de geur ook weg.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hoeveelheid gas bij wegrijden van stoplicht kan altijd mis gaan. Zelfs na 5,5jaar heb ik het nog wel eens.
Je moet gewoon meer rijden, dan komt het vanzelf wel goed.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hoeveelheid gas bij wegrijden van stoplicht kan altijd mis gaan. Zelfs na 5,5jaar heb ik het nog wel eens.
Je moet gewoon meer rijden, dan komt het vanzelf wel goed. Spreek bv af met vrienden on naar evenementen te gaan. Sportwedstrijden, vakantie etc. Dan komt het vertrouwen vanzelf denk ik. Al ben ik nooit onzeker geweest behalve de eerste keren met mijn ouders.
Inderdaad, ik moet gewoon meer schijt krijgen aan de mensen om me heen. Nouja, in de zin van dat ik moet denken dat ik alles lekker in m'n eigen tempo doe.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
![]()
![]()
En vooral denken; dikke neus, ik sta vooraan bij het stoplicht, en doe alles op me dooie gemak.
Nou, ik denk -kut, ben ik 't toch eens met mikkie- dat je eerst eens wat rij ervaring op moet gaan doen. Je kunt nu echt nog niet autorijden. Je kunt volgens je examinator nu een auto besturen in het verkeer op een zodanige manier die niet gevaarlijk is voor je medeweggebruikers. Maar dat betekent dus niet dat je kunt autorijden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:25 schreef Blistering het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, ik moet gewoon meer schijt krijgen aan de mensen om me heen. Nouja, in de zin van dat ik moet denken dat ik alles lekker in m'n eigen tempo doe.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik denk -kut, ben ik 't toch eens met mikkie- dat je eerst eens wat rij ervaring op moet gaan doen. Je kunt nu echt nog niet autorijden. Je kunt volgens je examinator nu een auto besturen in het verkeer op een zodanige manier die niet gevaarlijk is voor je medeweggebruikers. Maar dat betekent dus niet dat je kunt autorijden.
Iedereen is welkomquote:Aan de andere kant. Je kunt ook een keer bij Mikkie in de auto stappen, dan sta je bij hem, gezien jouw angst en zijn trucs op de weg doodsangsten uit, en dan ben je daarna blij dat je het weer zelf kunt doen, want dan denk je 'ik kan dus wel beter rijden dan die malloot'. Dan stap je met wat meer zelfvertrouwen de auto in, in plaats van met angst
Ah joh, als hij er plezier in heeftquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:39 schreef Kriegel het volgende:
Laat die gozer nou 'ns met rust, CoolGuy.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |