Jup, daarna geen probleem meer gehadquote:Op maandag 8 augustus 2011 06:45 schreef JDude het volgende:
Bij de Elbetunnel zeker? Daar heb ik ook wel eens een middagje doorgebracht ja.
Altijd fijn. Ik werd vorig jaar al helemaal idioot van die stapel werkzaamheden tussen Bremen en Hamburg. Merkte ook dat ik er steeds harder doorheen ging en tussen steeds kleinere gaatjes door, gewoon omdat het echt niet opschoot...quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:07 schreef Sjoegerd het volgende:
Goedenacht.. Vandaag lekker uren in de file gestaan bij Hamburg
Dit jaar hetzelfde hoor.. Ook voorbij Hamburg richting Itzenhoe hadden ze nog wat.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:55 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Altijd fijn. Ik werd vorig jaar al helemaal idioot van die stapel werkzaamheden tussen Bremen en Hamburg. Merkte ook dat ik er steeds harder doorheen ging en tussen steeds kleinere gaatjes door, gewoon omdat het echt niet opschoot...
Het einde van een tijdperkquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:14 schreef Purdey het volgende:
Monsterd en ik waren op precies hetzelfde moment onze Micra's ineens zat
Voordat dat klaar is...dat duurt nog wel even. Ik moest ten zuidoosten van Hamburg zijn, ben de terugweg over Hannover gereden. Met m'n 1.4'tje maar zo'n 1:12 gereden, al komt daar vooral doordat ik 'm de terugweg van 450km zo'n 400km lang constant boven de 160 heb gehouden, en laat 170 nou de top zijnquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dit jaar hetzelfde hoor.. Ook voorbij Hamburg richting Itzenhoe hadden ze nog wat.
De Astra ging als een trein in ieder geval. Na de laatste tankstop iets meer dan een halve tank gebruikt op 350 km.. En dat voor een 1.6 benzine met zo goed als constant 140 op de teller
Die Fiësta's zijn prima karretjes. Ik ben best wel fan van de huidige generatie Fiësta's, die rijden verbazingwekkend goed! Zonde dat er geen betere diesel dan de 1.6 beschikbaar is (al is die wel te chippen), want de 90pk (of 120 gechipt) houdt niet echt over. En de benzineversies zijn niet superzuinig. Helaas zijn ze ook tweedehands nog aardig aan de prijs. Voorlopig wordt dat 'm dus niet. Misschien nog eerder een Focus Wagon uit 2005 met de 2.0 diesel, die is te chippen naar 160+pk, dan wordt het nog een beetje leukquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:14 schreef Purdey het volgende:
M'n pa rijdt sinds een week of 3 in de voormalige Fiësta van m'n broer, en ik heb er ook al een aantal keer mee gereden. Ik zit er nu serieus aan te denken m'n Micra in te ruilen voor een Fiësta uit ongeveer 2002/2003![]()
Monsterd en ik waren op precies hetzelfde moment onze Micra's ineens zat
Vind t gewoon een verdomd fijne auto. Een Volvo S40 is ook fijn bijvoorbeeld maar de Astra ligt toch een stuk lekkerder op de weg.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:46 schreef Kriegel het volgende:
Je gaat toch geen Astra kopen als je zoveel keus hebt?
Heb iig wel Motörhead en Judas Priest gezien.. Die laatste niet helemaal trouwens. Daarnaast nog met vrienden meegeweest naar Mayhem, Skalmöld, Primal Fear en Maiden United. En nog Apocalyptica en Saltatio Mortis.. Alleen was ik toen vrij bezopen en dan vind ik zowat alles leukquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:26 schreef Kriegel het volgende:
Ah, okay. Dat was bijna de enige band die me echt trok in die line-up, heb ze in 2008 (tijdje geleden alweer) gezien op Pagan Fest in 013 en dat was tamelijk geniaal.
En jij was altijd diegene die aan het fris zat!quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb iig wel Motörhead en Judas Priest gezien.. Die laatste niet helemaal trouwens. Daarnaast nog met vrienden meegeweest naar Mayhem, Skalmöld, Primal Fear en Maiden United. En nog Apocalyptica en Saltatio Mortis.. Alleen was ik toen vrij bezopen en dan vind ik zowat alles leuk
Heb meer glaasjes Jägermeister weggewerkt dan bands gezien iig
Ja, nu hoefde ik geen auto inquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:34 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En jij was altijd diegene die aan het fris zat!
Geen idee eigenlijk. Ik zal dat vanavond eens proberen. Hoezo, waar zit je aan te denken?quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:15 schreef L0we het volgende:
[..]
En als je de CC 1 km hoger zet? Heb je het probleem dan nog steeds?.
Mijn naald schommelt ook een 'beetje'. als je 20-30 rijdt slaat hij rustig 10 km naar boven en beneden.. De kabel is bijna versleten, en heb geen zin om hem te vervangen, die auto gaat toch bijna de deur uit...
Uiteraardquote:Op maandag 8 augustus 2011 12:02 schreef Kriegel het volgende:
Een brok degelijkheid, zo'n Volkswagen.
Het kan zijn dat hij electronisch gestuurd is die naald, en dat de opnemer net tussen de 139,4 en de 139,5 meet, dat is een verschil tussen 139 en 140. Het kan zijn dat hij op die manier blijft klapperenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Ik zal dat vanavond eens proberen. Hoezo, waar zit je aan te denken?![]()
Lees mn post nog eens ;-). Das mijn teller die zo danst...quote:Nee joh, geen 10km, mafkees. Nee, ik zal zeggen uhm...als de naald op de 140 staat, dan staat hij dus precies boven het streepje van de 140. Als hij dan beweegt dan komt de naald niet 'los' van het streepje van de 140 zeg maar.
Niet miepen Piles, jij zou toch een groot voorstander moeten zijn van een auto wissel bij onsquote:
Ik heb géén idee waar je het verder over hebt qua chippen, pk's en andere details. Maar de eerste zin snap ik helemaal!quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:32 schreef Mikkie het volgende:Die Fiësta's zijn prima karretjes. Ik ben best wel fan van de huidige generatie Fiësta's, die rijden verbazingwekkend goed! Zonde dat er geen betere diesel dan de 1.6 beschikbaar is (al is die wel te chippen), want de 90pk (of 120 gechipt) houdt niet echt over. En de benzineversies zijn niet superzuinig. Helaas zijn ze ook tweedehands nog aardig aan de prijs. Voorlopig wordt dat 'm dus niet. Misschien nog eerder een Focus Wagon uit 2005 met de 2.0 diesel, die is te chippen naar 160+pk, dan wordt het nog een beetje leuk
De eerste keer dat ik wat raakte, was een auto.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:07 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Het was de eerste keer dat ik iets met de auto raakte
De eerste en enige keer dat ik wat raakte was een nummerbord, met mn trekhaak...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:47 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik wat raakte, was een auto.
Zie de PIquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:44 schreef Purdey het volgende:
Niet miepen Piles, jij zou toch een groot voorstander moeten zijn van een auto wissel bij ons
Hm. Geen idee. Maar dan zou ie dat toch overal moeten doen, dus bij elke snelheid?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Het kan zijn dat hij electronisch gestuurd is die naald, en dat de opnemer net tussen de 139,4 en de 139,5 meet, dat is een verschil tussen 139 en 140. Het kan zijn dat hij op die manier blijft klapperen.
[..]
Lees mn post nog eens ;-). Das mijn teller die zo danst...
Ik reed achteruit tegen een auto die in mijn dode hoek stond, had hem totaal niet gezien. Terwijl het een felrode auto was. Alleen bij mij was er lak van mijn meegespoten stootstrip af, die andere auto had niks.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:47 schreef L0we het volgende:
[..]
De eerste en enige keer dat ik wat raakte was een nummerbord, met mn trekhaak...
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:59 schreef Purdey het volgende:
Ik heb een keer met haaks achteruit parkeren de auto van de buurvrouw geschampt. Daar parkeerde ik gewoon echt tegenaan, heel gebroederlijk![]()
M'n pa had al heel vaak gezegd 'Je moet in je linkerspiegel kijken' dus zat ik heel autistisch de hele tijd daarin te kijken, en toen ik ineens een raar, schavend geluid hoorde, stond ik tégen haar auto geparkeerd. En daarna moest ik weer optrekken, waardoor ik wéér met mijn auto langs haar auto schaafde. Wonder boven wonder geen enkele schade
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:59 schreef Purdey het volgende:
Ik heb een keer met haaks achteruit parkeren de auto van de buurvrouw geschampt. Daar parkeerde ik gewoon echt tegenaan, heel gebroederlijk![]()
M'n pa had al heel vaak gezegd 'Je moet in je linkerspiegel kijken' dus zat ik heel autistisch de hele tijd daarin te kijken, en toen ik ineens een raar, schavend geluid hoorde, stond ik tégen haar auto geparkeerd. En daarna moest ik weer optrekken, waardoor ik wéér met mijn auto langs haar auto schaafde. Wonder boven wonder geen enkele schade
Gewoon laten bij de kennis die je hebtquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:44 schreef Purdey het volgende:
[..]
Niet miepen Piles, jij zou toch een groot voorstander moeten zijn van een auto wissel bij ons
[..]
Ik heb géén idee waar je het verder over hebt qua chippen, pk's en andere details. Maar de eerste zin snap ik helemaal!![]()
Deze is mooihttp://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/fiesta/7639940
Klopt helemaal. Ik kijk bij auto's naar een aantal dingen zoals km-stand, schade, jaartal, vermogen. Maar stiekem vind ik de kleur en dergelijke veel belangrijker. Ik was met het kopen van mijn micra niet eens geïntresseerd in een blik onder de motorkap. Het had me waarschijnlijk niet eens opgevallen als er geen motorblok in had gelegenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]![]()
[..]
Gewoon laten bij de kennis die je hebt. Ik ga het verder ook niet uitleggen want het boeit je geen drol vermoedelijk
daar hebben ze niks aan gedaan...... maar hij lijkt ook minder te worden... Heb nu van schoonvader wel remmenreiniger gehad, maar nu lijkt het probleem over? Ik kijk het nog ff aan, en ff horen of de bevriende monteur alweer aan het werk is, die moet het allemaal maar eens nakijkenquote:Op maandag 8 augustus 2011 09:56 schreef L0we het volgende:
[..]
[..]
Heb je de handrem ook na laten kijken? Ik neem aan dat de garage de boel ook heeft schoongemaakt & gesmeerd? Dat is het grootste probleem bij 'plakkende' remmen. Daarnaast moeten je huidige voeringen nog eventjes zetten, waardoor ze wat minder goed zouden kunnen remmen. Dat remverschil is vreemd, dat zou niet moeten mogen.
Mja, een dealer verkoopt met een bepaalde garantie en die moet er, los van de inkoopprijs nog wat aan overhouden. Waarschijnlijk is de restwaarde bij inruil nihil, afhankelijk van de staat en de km-stand.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:44 schreef Purdey het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Ik kijk bij auto's naar een aantal dingen zoals km-stand, schade, jaartal, vermogen. Maar stiekem vind ik de kleur en dergelijke veel belangrijker. Ik was met het kopen van mijn micra niet eens geïntresseerd in een blik onder de motorkap. Het had me waarschijnlijk niet eens opgevallen als er geen motorblok in had gelegen
Zit net eens te kijken wat ik voor mijn Micra zou kunnen vragen. Maar er wordt doorgaans bij dealers nog 2500,-/2750,- voor gevraagd, en ik heb er vorig jaar 2250,- voor betaald. Het zou niet eens heel gek zijn om alsnog dat er voor te vragen volgens mij.
Of is het verstandiger de micra in te ruilen bij een garage waar ik iets anders koop eventueel?
Zag het in de autoweek jaquote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:59 schreef Kriegel het volgende:
Over leuk vinden gesproken, kom ik er dus net achter dat er een nieuwe Kever aan zit te komen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Holy shit, het is ineens geen wijvenbak meer!Tof karretje wel, volgens die impressie rijdt ie ook nog eens veel beter dan die mislukte New Beetle. En ja, dit alles was allang bekend maar ik zie het nu pas.
Enige kritiek die ik zelf nu kan bedenken is dat ze het opnieuw niet hebben aangedurfd om er een heckmotor in te zetten, voor het authentieke. Maar ja, goed, dat is nu eenmaal niet meer van deze tijd.
Het dubbele + 19%.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:15 schreef Kriegel het volgende:
In Engeland volgens dat artikel vanaf iets minder dan £15.000, wat op zich wel meevalt, maar ik heb geen idee hoe zich dat hier zal vertalen.
Ik heb het getest inmiddels bij verschillende snelheden. Bij alles t/m 139km/u doet ie dit niet. Als ik 'm op 150 zet doet ie 't ook niet. 't Is blijkbaar echt alleen maar bij 140km/uquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:15 schreef L0we het volgende:
[..]
En als je de CC 1 km hoger zet? Heb je het probleem dan nog steeds?.
In de autoweek staat deze auto inderdaad. Als ik me goed kan herinneren wordt de auto 'scherp' in de markt gezet, en moet ie minder kosten dan een Golf. Ik dacht dat 't zo geschreven stond. Want, de vorige Kever was te duur en daar zou VW van geleerd hebben.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:07 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou rekenen op ergens tussen 25 en 30k.
Waar je al een tijd op zit te wachten? Als in, als ie daadwerkelijk komt, dan schaf ik 'm aan?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:25 schreef Kriegel het volgende:
Ha, ik zou het wel weten. Ik heb in de regel niets met VW maar de Kever altijd ontzettend charmant gevonden. Als dit dan eindelijk een geslaagde moderne opvolger is, iets waar ik al een tijd op zit te wachten, weet ik wel waar m'n voorkeur naar uitgaat. En dat is niet naar een Golf CDXLVIII.
Ah ja. Ik heb zelf helemaal niks met de kever, en de 'New Beetle' vond ik al helemaal niks, maar deze nieuwe versie vind ik toch wel wat aantrekkelijker, al zou ik 'm zelf nooit nemen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:55 schreef Kriegel het volgende:
Dat zal niet direct lukken, maar ik zou 'm gewoon graag in het straatbeeld zien bedoel ik.
Klote is dat je, zie je vaak tegenwoordig. Flyers en regenbuien gaat niet samen. Kun je gaan poetsen omdat een ander zo nodig z'n reclame kwijt moetquote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:29 schreef Piles het volgende:
Ik heb al een hekel aan flyers onder m'n ruitenwisser, maar zo helemaal:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |