abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100641295
Haha ok, duidelijk allemaal :). Heb net weer ff een stuk gereden en dat was wel ff lekker. Alhoewel ik volgens mij wel geflitst ben bij een lasergun controle maar daarna niet staande gehouden ben door zo'n motormuis, afwachten maar.

Wat betreft die cursus, ik denk inderdaad dat ik die nog maar even oversla. Eerst meer ervaring, dan pas zo'n cursus :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:49:56 #202
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100641580
Als je bij een lasercontrole niet staande bent gehouden heb je over het algemeen niks te vrezen. Ze pakken daarbij alleen de excessen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_100642629
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:49 schreef Mikkie het volgende:
Als je bij een lasercontrole niet staande bent gehouden heb je over het algemeen niks te vrezen. Ze pakken daarbij alleen de excessen.
Ik hoop 't maar, ze stonden tussen 2 70 borden in op de hoek van een kruispunt. Ik reed ongeveer 80 toen ik langs hun heen reed ofzo, was toch al te laat met afremmen :'). Merk 't vanzelf wel. :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_100643765
Ah joh, met correctie en tellerafwijking kost het je zeker minder dan 50 euro :P
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:49:55 #205
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100643931
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:45 schreef Piles het volgende:
Ah joh, met correctie en tellerafwijking kost het je zeker minder dan 50 euro :P
Mijn auto heeft echt 1 km/u tellerafwijking als ik hem met TomTom of een GPS-app op mijn telefoon vergelijk. :X
pi_100644015
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:49 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Mijn auto heeft echt 1 km/u tellerafwijking als ik hem met TomTom of een GPS-app op mijn telefoon vergelijk. :X
GPS/TomTom is ook niet echt betrouwbaar als snelheidsmeter natuurlijk :P
Ik hoop maar dat mijn teller wel een afwijking heeft, want hou er wel rekening mee op de snelweg :')
  Moderator vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:52:18 #207
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100644041
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:39 schreef Kriegel het volgende:
Laat die gozer nou 'ns met rust, CoolGuy.
Hey kijk, daar is de moraalridder :')

Het subtiele verschil tussen sarcasme, en gewoon een geintje (zoals in die laatste post) wordt door jou niet echt opgepikt he :')
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:55:36 #208
16180 crew  CoolGuy
pi_100644169
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:41 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ah joh, als hij er plezier in heeft :'). Geeft ook wel een stuk kortzichtigheid en rigiditeit aan :). Ik durf te wedden dat als ik 'm ooit onderweg tegenkom, hij me niet 'herkent', hoewel hij wellicht anders denkt.
Maar natuurlijk geeft dat een stuk kortzichtigheid aan 8)7 Maar ik heb inmiddels al tegen de 800.000km rij ervaring, waarvan ik om precies te zijn 0 km heb gereden op winterbanden :P en ik heb nog nooit een ongeluk veroorzaakt.

Jou herkennen? waarom? ik ken je toch niet? Waarom zou ik je dan moeten herkennen? Oh vanwege je vermeende rijstijl die ik 'generaliseer' ofzo? Nee, zelfs dan niet, want er zijn meer lui op de weg die je wel eens dergelijke acties uit ziet halen. Daaraan kan ik niet herkennen of jij dat bent ;)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:24:36 #209
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_100645255
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hey kijk, daar is de moraalridder :')

Het subtiele verschil tussen sarcasme, en gewoon een geintje (zoals in die laatste post) wordt door jou niet echt opgepikt he :')
Doe effe normaal man, als er iemand geen moraalridder is ben ik het wel. Punt is dat we het nu wel weten, hij is dom en hypocriet bezig geweest, klaar.

Leuk dat je het als geintje bedoelt, maar dat was dus niet te merken, en volgens mij ligt dat niet aan mij. Subtiliteit bestaat niet op internet, een post is geen gesproken woord.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 12-08-2011 16:32:42 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:43:09 #210
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100645889
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:15 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik hoop 't maar, ze stonden tussen 2 70 borden in op de hoek van een kruispunt. Ik reed ongeveer 80 toen ik langs hun heen reed ofzo, was toch al te laat met afremmen :'). Merk 't vanzelf wel. :7
Geloof me, dan heb je helemaal niks te vrezen. Meestal pakken ze dan alleen 90+ of soms zelfs 100+, en die halen ze meteen van de weg. Ze hebben echt geen tijd om alle kentekens op te schrijven en de snelheid erbij. Dan zetten ze wel een flitswagen neer.
Ik vreet m'n lul op als je hier een bon van krijgt.
Zerg schreef:
  Moderator vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:43:38 #211
16180 crew  CoolGuy
pi_100645911
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:43 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Geloof me, dan heb je helemaal niks te vrezen. Meestal pakken ze dan alleen 90+ of soms zelfs 100+, en die halen ze meteen van de weg. Ze hebben echt geen tijd om alle kentekens op te schrijven en de snelheid erbij. Dan zetten ze wel een flitswagen neer.
Ik vreet m'n lul op als je hier een bon van krijgt.
lol :D
  Moderator vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:44:24 #212
16180 crew  CoolGuy
pi_100645944
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:24 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Doe effe normaal man, als er iemand geen moraalridder is ben ik het wel. Punt is dat we het nu wel weten, hij is dom en hypocriet bezig geweest, klaar.

Leuk dat je het als geintje bedoelt, maar dat was dus niet te merken, en volgens mij ligt dat niet aan mij. Subtiliteit bestaat niet op internet, een post is geen gesproken woord.
Of jij dat merkte of niet interesseert mij werkelijk geen zier. Ik bedoelde die laatste post als geintje. Of jij of de hele wereld dat gemerkt heeft, verandert helemaal niks aan dat ik 't wel zo bedoelde.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:49:36 #213
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100646145
Dit is wel het popcorntopic uit deze reeks zo
Zerg schreef:
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:00:11 #214
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_100646535
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Of jij dat merkte of niet interesseert mij werkelijk geen zier. Ik bedoelde die laatste post als geintje. Of jij of de hele wereld dat gemerkt heeft, verandert helemaal niks aan dat ik 't wel zo bedoelde.
Als jij iets tegen een ander zegt is het toch wel verrekt handig als diegene het ook begrijpt, en niet alleen jij. Anders kun je net zo goed niks zeggen. ;)
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  Moderator vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:02:18 #215
16180 crew  CoolGuy
pi_100646617
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 17:00 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Als jij iets tegen een ander zegt is het toch wel verrekt handig als diegene het ook begrijpt, en niet alleen jij. Anders kun je net zo goed niks zeggen. ;)
uhm...we zijn op fok he :')
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:10:58 #216
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_100646870
Ja.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_100647405
Toch een voordeel aan mijn auto gevonden... Makkelijk parkeren :')
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_100650753
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:51 schreef Piles het volgende:

[..]

GPS/TomTom is ook niet echt betrouwbaar als snelheidsmeter natuurlijk :P
Ik hoop maar dat mijn teller wel een afwijking heeft, want hou er wel rekening mee op de snelweg :')
Hoezo niet? Dat is gewoon een meting van jou tov sattellieten, en zowel mijn TomTom als telefoon geven altijd dezelfde waarden.
Als ik 130 op de teller heb rijd ik 120 op de TomTom en telefoon.

Als ik met 81 op de TomTom langs een bord rij dat zegt "U rijdt te snel" licht ie op. Bij 80kmh niet ;), Ik denk dat gps behoorlijk betrouwbaar is.
Neemt niet weg dat ik gewoonlijk 130-135 op de teller rij op de snelweg (145 waaar 130 is toegestaan), 110 op autowegen, 90 op 80kmh wegen, 80 op 60kmh wegen (omdat de meeste 60kmh wegen pure onzin zijn), 55 binnen bebouwde kom.

[ Bericht 0% gewijzigd door Glijdt_licht op 12-08-2011 19:34:17 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:27:14 #219
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100671173
@Blistering: Heel herkenbaar jou verhaal. Ook ik ben (soms) nog steeds onzeker over het autorijden. Ook in 1 keer geslaagd en ik vind tot de dag van vandaag dat het niet terecht was.

Ik word doodzenuwachtig als er mensen bij me in de auto zitten, vooral m'n ouders. Of eigenlijk m'n vader. Die rijdt ook al 3 eeuwen rond, en blijft commentaar hebben op m'n rijgedrag. Ik rij te hard, ik rij te zacht. De bochten die ik draai zijn te groot, ik geef teveel gas bij het wegrijden, ik stuur raar, ik kijk te weinig enz enz.. Ik rij ook erg weinig, maar probeer welk elk dingetje te grijpen dát ik kan rijden. School/werk doe ik altijd met de metro, omdat ie hier voor de deur rijdt en makkelijker/goedkoper is. De laatste tijd ben ik íets zelfverzekerder. En dat komt vooral omdat ik zo min mogelijk met m'n vader rijdt, en meer alleen.

Toevallig vroeg m'n broer of ik 'm van R'dam airport wilde halen, en dan heeft ie al kritiek. Dat hij dat wel doet, omdat ik dat toch niet kan. Toen ik zei dat ik dan wel met de auto van mijn broer ging (Ford Fiësta) omdat al die koffers en broer&schoonzus nooit in Micra gingen passen, zei hij doodleuk 'Ja, dadelijk rij je die auto in elkaar!' Toen ik zei dat ik dan wel met zijn auto ging, omdat ik daar al vaker in had gereden (ook fiësta) zei hij 'Oh, en mijn auto mag je wel zomaar in elkaar rijden?' En ik heb nog nóóit schade gereden, niks.

Je moet proberen alleen te rijden, ookal zijn het kleine ritjes. En gewoon onderweg een muziekje aan en denken 'Hé, het gaat best goed zo. Auto van rechts heeft voorrang, ik rij .. km, een zebrapad.' Dit moest bij rijles ook, alles benoemen. Dan wordt je bewuster van de situaties, en is goed voor je zelfvertrouwen.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_100672464
Nah, kweenie. Na een tijdje rij je gewoon heel anders dan bij de rijlessen. Ik kijk nu bv veel verder vooruit dan bij de rijlessen überhaupt mocht.

Als ik nu een bocht naar rechts moet nemen hou ik al extra het fietspad in de gaten, en zie dus of iemand rijdt. Bij rijles werd zoiets op het laatste moment gezegd waardoor je compleet moet afremmen en heel goed kijken of er niks op het fietspad zit. Ik ben me nu veel beter bewust van de omgeving en daarnaast spiegel je gewoon beter (misschien niet meer, maar je bent wel veel bewuster van wat je ziet, en wanneer het gedaan moet worden).
Tijdens rijlessen vond ik het op rotondes moeilijk om óók naar de fietspaden te kijken, terwijl ik me daar nu gewoon van bewust ben en daardoor rotondes veel sneller kan nemen.

Zulke dingen hebben leertijd nodig, en dan is kritiek van familie niet handig. Maargoed, ook nu gebeuren er wel dingen die je niet verwacht en waar je flink van schrikt. Afgesneden is bv altijd eng. Gaten in Waalse snelwegen zijn soms ook lastig te herkennen.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_100672516
quote:
19s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tijdens rijlessen vond ik het op rotondes moeilijk om óók naar de fietspaden te kijken, terwijl ik me daar nu gewoon van bewust ben en daardoor rotondes veel sneller kan nemen.
Das wel een goeie ja :D Met rijles ging je echt stilstaan om te kijken, nu kijk je bij het aankomen rijden al of er ergens fietsers zijn, en kun je gewoon doorrijden :Y

Maar je moet gewoon meer rijden om zelfvertrouwen te krijgen. De eerste paar jaar was ik ook nog zenuwachtig, omdat maar eens paar maand reed. Nu ik een eigen auto heb en dagelijks rij maak ik me er echt niet meer druk om, het is zelfs leuk!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:50:57 #222
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100672596
Ik heb er in iets meer dan 2 jaar 30.000 km op zitten, ben vanaf dag 1 alleen in de auto gestapt en overal naartoe gereden. En ik denk dat dat wel meewerkt aan je (zelf)vertrouwen. :)
Alleen de eerste keer dat mijn vriendin in mijn auto reed nadat ze haar rijbewijs had gehaald was ik wel even zenuwachtig. _O-
pi_100673252
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:50 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb er in iets meer dan 2 jaar 30.000 km op zitten, ben vanaf dag 1 alleen in de auto gestapt en overal naartoe gereden. En ik denk dat dat wel meewerkt aan je (zelf)vertrouwen. :)
Alleen de eerste keer dat mijn vriendin in mijn auto reed nadat ze haar rijbewijs had gehaald was ik wel even zenuwachtig. _O-
Dat had ik met C. Die rijd trouwens ook veel te weinig en is heel onzeker. Terwijl ze het best kan :). Heb zelf nergens last meer van, ritje Duitsland, waarom niet? Binnensteden, parkeeruitdagingen :9.
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:57:17 #224
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_100673406
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 12:45 schreef Sjoegerd het volgende:

Heb zelf nergens last meer van, ritje Duitsland, waarom niet? Binnensteden, parkeeruitdagingen :9.
Dit! Maar goed, dat mag ook wel na 11 jaar :'). Wel jammer dat ik nooit echt het aantal kilometers heb bijgehouden, behalve dan van de auto die ik sinds vorig jaar heb (32.000) en van m'n huidige job (3050 in de laatste twee weken 8-))
pi_100673586
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 12:57 schreef JDude het volgende:

[..]

Dit! Maar goed, dat mag ook wel na 11 jaar :'). Wel jammer dat ik nooit echt het aantal kilometers heb bijgehouden, behalve dan van de auto die ik sinds vorig jaar heb (32.000) en van m'n huidige job (3050 in de laatste twee weken 8-))
Ik ben zo'n 2,5 jaar verder sinds ik mijn rijbewijs heb gehaald.. +/- 25.000 kilometer geloof ik. Heb voor stage ook nog best wat afgereden maar dat kan ik niet echt schatten :P, ook nog eens in tig verschillende auto's :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')