Ik hoop 't maar, ze stonden tussen 2 70 borden in op de hoek van een kruispunt. Ik reed ongeveer 80 toen ik langs hun heen reed ofzo, was toch al te laat met afremmenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:49 schreef Mikkie het volgende:
Als je bij een lasercontrole niet staande bent gehouden heb je over het algemeen niks te vrezen. Ze pakken daarbij alleen de excessen.
Mijn auto heeft echt 1 km/u tellerafwijking als ik hem met TomTom of een GPS-app op mijn telefoon vergelijk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:45 schreef Piles het volgende:
Ah joh, met correctie en tellerafwijking kost het je zeker minder dan 50 euro
GPS/TomTom is ook niet echt betrouwbaar als snelheidsmeter natuurlijkquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:49 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Mijn auto heeft echt 1 km/u tellerafwijking als ik hem met TomTom of een GPS-app op mijn telefoon vergelijk.
Hey kijk, daar is de moraalridderquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:39 schreef Kriegel het volgende:
Laat die gozer nou 'ns met rust, CoolGuy.
Maar natuurlijk geeft dat een stuk kortzichtigheid aanquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ah joh, als hij er plezier in heeft. Geeft ook wel een stuk kortzichtigheid en rigiditeit aan
. Ik durf te wedden dat als ik 'm ooit onderweg tegenkom, hij me niet 'herkent', hoewel hij wellicht anders denkt.
Doe effe normaal man, als er iemand geen moraalridder is ben ik het wel. Punt is dat we het nu wel weten, hij is dom en hypocriet bezig geweest, klaar.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hey kijk, daar is de moraalridder![]()
Het subtiele verschil tussen sarcasme, en gewoon een geintje (zoals in die laatste post) wordt door jou niet echt opgepikt he
Geloof me, dan heb je helemaal niks te vrezen. Meestal pakken ze dan alleen 90+ of soms zelfs 100+, en die halen ze meteen van de weg. Ze hebben echt geen tijd om alle kentekens op te schrijven en de snelheid erbij. Dan zetten ze wel een flitswagen neer.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:15 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik hoop 't maar, ze stonden tussen 2 70 borden in op de hoek van een kruispunt. Ik reed ongeveer 80 toen ik langs hun heen reed ofzo, was toch al te laat met afremmen. Merk 't vanzelf wel.
lolquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Geloof me, dan heb je helemaal niks te vrezen. Meestal pakken ze dan alleen 90+ of soms zelfs 100+, en die halen ze meteen van de weg. Ze hebben echt geen tijd om alle kentekens op te schrijven en de snelheid erbij. Dan zetten ze wel een flitswagen neer.
Ik vreet m'n lul op als je hier een bon van krijgt.
Of jij dat merkte of niet interesseert mij werkelijk geen zier. Ik bedoelde die laatste post als geintje. Of jij of de hele wereld dat gemerkt heeft, verandert helemaal niks aan dat ik 't wel zo bedoelde.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:24 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Doe effe normaal man, als er iemand geen moraalridder is ben ik het wel. Punt is dat we het nu wel weten, hij is dom en hypocriet bezig geweest, klaar.
Leuk dat je het als geintje bedoelt, maar dat was dus niet te merken, en volgens mij ligt dat niet aan mij. Subtiliteit bestaat niet op internet, een post is geen gesproken woord.
Als jij iets tegen een ander zegt is het toch wel verrekt handig als diegene het ook begrijpt, en niet alleen jij. Anders kun je net zo goed niks zeggen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Of jij dat merkte of niet interesseert mij werkelijk geen zier. Ik bedoelde die laatste post als geintje. Of jij of de hele wereld dat gemerkt heeft, verandert helemaal niks aan dat ik 't wel zo bedoelde.
uhm...we zijn op fok hequote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Als jij iets tegen een ander zegt is het toch wel verrekt handig als diegene het ook begrijpt, en niet alleen jij. Anders kun je net zo goed niks zeggen.
Hoezo niet? Dat is gewoon een meting van jou tov sattellieten, en zowel mijn TomTom als telefoon geven altijd dezelfde waarden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:51 schreef Piles het volgende:
[..]
GPS/TomTom is ook niet echt betrouwbaar als snelheidsmeter natuurlijk
Ik hoop maar dat mijn teller wel een afwijking heeft, want hou er wel rekening mee op de snelweg
Das wel een goeie jaquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tijdens rijlessen vond ik het op rotondes moeilijk om óók naar de fietspaden te kijken, terwijl ik me daar nu gewoon van bewust ben en daardoor rotondes veel sneller kan nemen.
Dat had ik met C. Die rijd trouwens ook veel te weinig en is heel onzeker. Terwijl ze het best kanquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:50 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb er in iets meer dan 2 jaar 30.000 km op zitten, ben vanaf dag 1 alleen in de auto gestapt en overal naartoe gereden. En ik denk dat dat wel meewerkt aan je (zelf)vertrouwen.
Alleen de eerste keer dat mijn vriendin in mijn auto reed nadat ze haar rijbewijs had gehaald was ik wel even zenuwachtig.
Dit! Maar goed, dat mag ook wel na 11 jaarquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Heb zelf nergens last meer van, ritje Duitsland, waarom niet? Binnensteden, parkeeruitdagingen.
Ik ben zo'n 2,5 jaar verder sinds ik mijn rijbewijs heb gehaald.. +/- 25.000 kilometer geloof ik. Heb voor stage ook nog best wat afgereden maar dat kan ik niet echt schattenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:57 schreef JDude het volgende:
[..]
Dit! Maar goed, dat mag ook wel na 11 jaar. Wel jammer dat ik nooit echt het aantal kilometers heb bijgehouden, behalve dan van de auto die ik sinds vorig jaar heb (32.000) en van m'n huidige job (3050 in de laatste twee weken
)
Niet moeilijk, wel even wennen met de koppeling en remmenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat is er moeilijk aan rijden in verschillende auto's? ja, dat een Fiat Cinquecento bagger rijdt snap ik, maar feitelijk rijdt het niet anders dan een Passat. Tis nog steeds dezelfde configuratie.
Baggerste auto waar ik ooit in heb moeten rijden was een Chevrolet Matiz
Zit wel degelijk een verschil tussen een eerste en een tweede generatie qua rijdenquote:
Die koppeling heeft geen enkel gevoel (is meer een aan/uit-knop), en de remmen zijn sponzig. Boven de 90km begon het stuur te trillen als een malloot.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Niet moeilijk, wel even wennen met de koppeling en remmen.
Matiz heb ik best veel in gereden.. De Daewoo's rijden nog belabberder
Over het schakelen nog niet te spreken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:34 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Die koppeling heeft geen enkel gevoel (is meer een aan/uit-knop), en de remmen zijn sponzig. Boven de 90km begon het stuur te trillen als een malloot.
Heel hakerig idd. Naar de eerste versnelling kun je tijdens rijden niet naartoe. Van de 1 naar 2 gaat met een harde 'klonk', dan naar de drie waar je een 'boem' hoort, naar de 4 is weer een 'klonk'.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Over het schakelen nog niet te spreken.
Kun je beter een Kia Picanto hebben.. Voelt toch al een stuk volwassener aan. Viel me wel op dat eigenlijk elke Daewoo bout schakelt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Heel hakerig idd. Naar de eerste versnelling kun je tijdens rijden niet naartoe. Van de 1 naar 2 gaat met een harde 'klonk', dan naar de drie waar je een 'boem' hoort, naar de 4 is weer een 'klonk'.
En als je boven de 3000 toeren uitkomt is het net of je gaat opstijgen.
Vind sowieso de versnellingsbakken van de nieuwere VAG modellen maar jammer.. Vind ze veel te soepel.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
Slechtste schakelbak die ik ooit heb gebruikt zat in een Seat Marbella. Dat was een grote soeplepel in een pan waarbij je een beetje moest gokken waar de versnellingen zaten.
De Marbella was gebaseerd op een Fiat Panda en geen VAG-ding.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:47 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind sowieso de versnellingsbakken van de nieuwere VAG modellen maar jammer.. Vind ze veel te soepel.
Nee, ik had het over onthouden hoeveel afstand ik in al die tijd heb afgelegd. Qua rijden maakt het me geen bal uit inderdaad, alleen al in de afgelopen twee weken met 10 verschillende wagens rondgeredenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat is er moeilijk aan rijden in verschillende auto's? ja, dat een Fiat Cinquecento bagger rijdt snap ik, maar feitelijk rijdt het niet anders dan een Passat. Tis nog steeds dezelfde configuratie.
Die Picanto's schijnen wel het probleem te hebben dat gasgeven maar twee standen heeft, volgas of niets.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kun je beter een Kia Picanto hebben.. Voelt toch al een stuk volwassener aan. Viel me wel op dat eigenlijk elke Daewoo bout schakelt.
Stap maar eens in een Hyundai Tucson. In een rit van drie km zeker vier keer mis geschakeld. Het is gewoon een grote gevoelloze bak met stroop. Wat een kutbak.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
Slechtste schakelbak die ik ooit heb gebruikt zat in een Seat Marbella. Dat was een grote soeplepel in een pan waarbij je een beetje moest gokken waar de versnellingen zaten.
De eerste modellen zijn wel nogal gevoelig jaquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:28 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Die Picanto's schijnen wel het probleem te hebben dat gasgeven maar twee standen heeft, volgas of niets.
heb 5 jaar geleden een week in een picanto gereden (leenauto van de garage), en dat was prima te doen! ook zeer ruim vondt ik, nadat het zo een koektrommeltje lijktquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kun je beter een Kia Picanto hebben.. Voelt toch al een stuk volwassener aan. Viel me wel op dat eigenlijk elke Daewoo bout schakelt.
Ahhhh...pioneer. Heb ik tot mn huidige auto ook altijd gehadquote:Op maandag 15 augustus 2011 15:20 schreef L0we het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.pioneer.nl/nl/products/25/121/61/DEH-4300UB/index.html
Zojuist een nieuwe autoradio besteld, ben benieuwd
Ja, hoorde er erg veel positieve verhalen over, dus ben heel benieuwd hoe hij gaat presterenquote:Op maandag 15 augustus 2011 15:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ahhhh...pioneer. Heb ik tot mn huidige auto ook altijd gehad
Netjes.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:04 schreef monsterd. het volgende:
Er zitten nu trouwens zomerbanden op de micra, waarvan 2 splinternieuw zijn. Verder zijn de remblokken vervangen, olie vernieuwd, bougies en filtertjes gedaan. Schade? 300 euro. Gedaan door de vriend van mn moeder
Misschien wel zo verstandig, als toch alles open ligt...quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:08 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik moet nog onderdelen regelen voor de beurt die ik ga uitvoeren. Olie laat ik nog zitten denk ik, heb ik in Februari nog gedaan. Ben benieuwd wat ik kwijt ben voor bougies, brandstoffilter, luchtfilter en een distributieset. Ook nog even nadenken of ik dan gelijk de waterpomp meeneem.
Ja maar dan moet ik weer met koelvloeistof gaan kutten.. Heb ik 3 maanden terug ook al gedaanquote:Op maandag 15 augustus 2011 21:11 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Misschien wel zo verstandig, als toch alles open ligt...
Of je staat over een paar maanden met pech met een kapotte waterpomp waardoor je pakkingen eruit vliegen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja maar dan moet ik weer met koelvloeistof gaan kutten.. Heb ik 3 maanden terug ook al gedaan
Ik heb mijn radio indertijd juist uitgezocht op een draaiknop, ideaal!quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:32 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb sinds een paar weken de Pioneer DEH-2200UB in de AX hangen. Kon m voor 75 euro van iemand overkopen
[ afbeelding ]
Enige jammere vind ik de draaiknop voor het volume, heb liever druktoetsen.
Daarom heb ik een draaiknop op de radio en druktoetsen achter het stuur.quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:32 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb sinds een paar weken de Pioneer DEH-2200UB in de AX hangen. Kon m voor 75 euro van iemand overkopen
[ afbeelding ]
Enige jammere vind ik de draaiknop voor het volume, heb liever druktoetsen.
Stuurwielbediening? Cruise control? Luxe? He, wat is dat?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:40 schreef Mikkie het volgende:
Ah, Ford?
Ik heb hetzelfde: draaiknop op de radio en stuurwielbediening met drukknoppen, ideaal. Maar het meest blij ben ik nog met de cruise control, die gebruik ik regelmatig.
Ja, zat ook al te kijken wat ik na mijn opleiding misschien ga kopenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:59 schreef Mikkie het volgende:
Dat is iets waar hele volksstammen veel geld voor betalen. Inclusief ikzelf. Had 't op m'n vorige auto ook niet en dacht dat ik niks miste, maar tegenwoordig ben ik blij dat ik 't heb
.
Dat kent de mijne ook niet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:49 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Stuurwielbediening? Cruise control? Luxe? He, wat is dat?
Aftermarket is er een hoop te regelen hoor!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:59 schreef Mikkie het volgende:
Dat is iets waar hele volksstammen veel geld voor betalen. Inclusief ikzelf. Had 't op m'n vorige auto ook niet en dacht dat ik niks miste, maar tegenwoordig ben ik blij dat ik 't heb
.
Me too.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:59 schreef Mikkie het volgende:
Dat is iets waar hele volksstammen veel geld voor betalen. Inclusief ikzelf. Had 't op m'n vorige auto ook niet en dacht dat ik niks miste, maar tegenwoordig ben ik blij dat ik 't heb
.
Jup 1st gen, phase2 Focus. Helaas geen cc, omdat het een diesel is. Die gebruiken geen gaskabel, en de e-gas is lastig voor cc.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:40 schreef Mikkie het volgende:
Ah, Ford?
Ik heb hetzelfde: draaiknop op de radio en stuurwielbediening met drukknoppen, ideaal. Maar het meest blij ben ik nog met de cruise control, die gebruik ik regelmatig.
Valt wel mee hoor, met de juiste module werkt dat prima! Tegenwoordig werkt bijna alles met een electrisch pedaalquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Jup 1st gen, phase2 Focus. Helaas geen cc, omdat het een diesel is. Die gebruiken geen gaskabel, en de e-gas is lastig voor cc.
Lijkt mij juist makkelijker toch?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:53 schreef L0we het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, met de juiste module werkt dat prima! Tegenwoordig werkt bijna alles met een electrisch pedaal.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:45 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik kreeg gister overigens een brief van de belastingdienst een brief, dat ik vanaf 5 november geen wegenbelasting meer hoef te betalen
Stuurden ze mij die brief maar eens, scheelt me ruim 100 euro per maandquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:45 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik kreeg gister overigens een brief van de belastingdienst een brief, dat ik vanaf 5 november geen wegenbelasting meer hoef te betalen
Jij rijdt toch een Subaru? of was jij dat niet? kwestie van afwegen he. Goedkopere auto, of een 'toffe' auto, maar daar zul je dan ook voor moeten betalenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Stuurden ze mij die brief maar eens, scheelt me ruim 100 euro per maand.
Nee, dat ben ik nietquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij rijdt toch een Subaru? of was jij dat niet? kwestie van afwegen he. Goedkopere auto, of een 'toffe' auto, maar daar zul je dan ook voor moeten betalen
hier 1050 of 1060 en 850quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:19 schreef Kriegel het volgende:
Ik ook iets van 50 euro, voor een auto van maar 1150 kg (gelukkig net niet eroverheen). Best idioot veel.
Voor mij scheelt het ruim 50 in de maand, ook wel de moeitequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Stuurden ze mij die brief maar eens, scheelt me ruim 100 euro per maand.
Ach, dat kost het rijden gewoonquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:19 schreef Kriegel het volgende:
Ik ook iets van 50 euro, voor een auto van maar 1150 kg (gelukkig net niet eroverheen). Best idioot veel.
Nu LPG (geen g3), maar binnenkort weer dieselquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:29 schreef Mikkie het volgende:
Allemaal benzinerijders denk ik?
Ik betaal 320 euro per kwartaal, leve de diesel.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:35 schreef Mikkie het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=780_1313160738
Auw. Slapen in de auto = niet goed.
quote:Ik wil sterven in mijn slaap, net als mijn grootvader. Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
¤43 per kwartaal.quote:
Ik vanmorgen op de A326. Blijkbaar is ritsen een probleem en willen mensen, nu het weer wat drukker wordt, geen duimbreed toegeven op de ander. Resultaat: 3km file, waar je dan ik weet niet hoe lang over doetquote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:01 schreef Mikkie het volgende:
Ik stond gisteravond tegen half twaalf nog in de file op de A58. Gelukkig verder wel goed door kunnen rijden
.
Ik stond rond half 12 stil op de a12. Er was een vrachtwagen met een rotgang tegen zn voorganger geklapt. Op het laatste moment week hij nog een beetje uit, dat heeft waarschijnlijk zijn leven gered.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:01 schreef Mikkie het volgende:
Ik stond gisteravond tegen half twaalf nog in de file op de A58. Gelukkig verder wel goed door kunnen rijden
.
Voor de aansluiting met de A50? Rare situatie daar. Eerst ritsen van 2 naar 1, dan in de bocht(!) weer van 1 naar 2, en dan net voor je de A50 op gaat weer van 2 naar 1. Had dan gewoon heel de bocht twee stroken open gehouden, waarbij de linkerstrook van de lus invoegt op de rechterstrook van de A50 en rechterstrook van de lus verderop invoegt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:50 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vanmorgen op de A326. Blijkbaar is ritsen een probleem en willen mensen, nu het weer wat drukker wordt, geen duimbreed toegeven op de ander. Resultaat: 3km file, waar je dan ik weet niet hoe lang over doet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |