abonnement Unibet Coolblue
pi_100244035
Hier verder... huurder betaalt dus al niet sinds 1 juli en blijft elke dag met andere smoesjes komen, eerste brief van de advocaat (aanmaning) heeft hij al.

[ Bericht 0% gewijzigd door JDx op 02-08-2011 20:17:15 ]
pi_100244343
Voor het overzicht: Zet de data eens op een rij?
a: start huurcontract
b: datum waarop de huur binnen had moeten zijn
c: eerste herinnering op schrift
d: eerste aanmaning

e: reacties van de hoofdhuurder (die op het contract).

f: uiterste gestelde datum

Ik wordt uit die twee topics niet echt veel wijs zo :+
dag
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:20:43 #3
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100244427
Je zegt dat je waarschijnlijk naar je geld kan fluiten en het niet zal krijgen. Waarop is dat gebaseerd?
Heeft ie geen werk, of is er meer dat speelt en waar je achter bent gekomen?

Is er iets waar beslag op gelegd kan worden? Auto, inboedel? Wellicht belt madame wel met een leuke iphone die je 'in beslag' kan nemen?
Ook hoi !
pi_100245758
Heb je wel op 'Open nieuw deel' geklikt, of gewoon een heel nieuw topic gemaakt..? Dan worden ze niet gelinkt namelijk. ;)
pi_100260434
zoals ik in je vorige topic heb geadviseerd, hoe sta je er tegenover om ze de kans te geven nu te vertrekken, de schuld kwijt te schelden van de huur, maar dan wel binnen 2 dagen te vertrekken?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  Redactie Frontpage woensdag 3 augustus 2011 @ 08:36:54 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_100260512
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:50 schreef Sosha het volgende:
Heb je wel op 'Open nieuw deel' geklikt, of gewoon een heel nieuw topic gemaakt..? Dan worden ze niet gelinkt namelijk. ;)
Ik kan gewoon skippen tussen de topics onder en boven aan de pagina. Lijken dus goed gelinkt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_100261498
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:36 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik kan gewoon skippen tussen de topics onder en boven aan de pagina. Lijken dus goed gelinkt.
Denk dat dat later is gebeurd :)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:49:16 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100261660
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:41 schreef elby1988 het volgende:

[..]

Denk dat dat later is gebeurd :)
Ik weet het wel zeker, want gisteravond was het topic niet gelinkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_100261843
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:19 schreef Peter het volgende:
Voor het overzicht: Zet de data eens op een rij?
a: start huurcontract
b: datum waarop de huur binnen had moeten zijn
c: eerste herinnering op schrift
d: eerste aanmaning

e: reacties van de hoofdhuurder (die op het contract).

f: uiterste gestelde datum

Ik wordt uit die twee topics niet echt veel wijs zo :+
a.
1 juni 2011

b.
1 juni 2011, was er rond 12 juni 2011
1 juli 2011, is er nog niet
1 augustus 2011, is er nog niet

c.
na veel bellen, mailen, smsen en beloften is de eerste aanmaning op 27 juli aangekomen

d.
herinnering en aanmaning is toch hetzelfde?

e.
reacties waren constant anders, zit in de bak, verkering is uit, pasjes gejat, nieuw pasje, pasje niet geactiveerd, geen internet, geld niet gekregen van klant, etc...

f.
Uiterste datum was 2 augustus 2011, want toen had ook de huur voor de 3e maand binnen moeten zijn.
pi_100263544
TS je bent al de fout in gegaan door de sleutels te geven terwijl er nog niet betaald was. Eerst betalen en dan pas de sleutels overdragen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_100277344
Herrinnering, aanmaning en ingebrekestelling zijn niet hetzelfde nee..
dag
pi_100277413
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:05 schreef Cyan het volgende:
TS je bent al de fout in gegaan door de sleutels te geven terwijl er nog niet betaald was. Eerst betalen en dan pas de sleutels overdragen.
Ik mag hopen dat dit iets is wat hij na 3 topics al geleerd heeft ;)
Ja doei.
pi_100278104
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:05 schreef Cyan het volgende:
TS je bent al de fout in gegaan door de sleutels te geven terwijl er nog niet betaald was. Eerst betalen en dan pas de sleutels overdragen.
Oef ja, na 12 dagen de eerste termijn huur + borg pas betalen, wat een lef. Dat beloofde al meteen niet veel goeds. Is wel een harde les voor TS zo ;(
pi_100278166
Ze moesten betalen vóór 1 juni, maar omdat dat op een woensdag was, heb ik ze de sleutel gegeven op de zondag ervoor, want ik zat die hele week 3uur verderop voor m'n werk.

Merkte destijds pas de 8ste ofzo dat er niet betaald was, toen ik belde stond het een dag later op mijn rekening. Was verkeerd gestort.

Dat geloofde ik toen nog en aangezien het er ook meteen op stond nadat ik belde, dacht ik dat het vanaf toen wel goed zou zitten.
pi_100349129
Dusss... vandaag 1 maand huur ontvangen.

Van een onbekend rekening nummer en naam, dus zal wel familie van 1 van de 2 zijn ofzo. Naar aanleiding van de aanmaning, want dat was dat bedrag nog.

Weet niet of ik hier nou blij mee moet zijn, want eind deze maand zouden ze 3 maanden achterlopen en konden we ze eruit zetten.
pi_100349356
Fijn voor je om te horen dat er in ieder geval al iets betaald is.

Moet er voor een uitzetting dan perse een achterstand van 3 maanden opgelopen zijn of is het voor de rechter niet voldoende als mensen gewoon al 3 maanden aan het kloten zijn om maar wat huur over te kunnen maken?
pi_100349767
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:30 schreef Basp1 het volgende:
Fijn voor je om te horen dat er in ieder geval al iets betaald is.

Moet er voor een uitzetting dan perse een achterstand van 3 maanden opgelopen zijn of is het voor de rechter niet voldoende als mensen gewoon al 3 maanden aan het kloten zijn om maar wat huur over te kunnen maken?
Ja minimaal ondanks dat ze al 3 maanden aan het kloten zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:23 schreef JDx het volgende:
Dusss... vandaag 1 maand huur ontvangen.

Van een onbekend rekening nummer en naam, dus zal wel familie van 1 van de 2 zijn ofzo. Naar aanleiding van de aanmaning, want dat was dat bedrag nog.

Weet niet of ik hier nou blij mee moet zijn, want eind deze maand zouden ze 3 maanden achterlopen en konden we ze eruit zetten.
Tja ... blij ... je hebt in ieder geval geld gekregen waardoor je zelf even niet in de problemen komt. Maar vergist je niet want je zet ze er niet zomaar uit na 3 maanden. Als ze blijven zitten, dan moet het via de rechter en voordat dat helemaal rond is ben je zo een paar maanden verder.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_100350097
gewoon met een paar roemenen of polen effe langskomen en hem ff helpen met verhuizen, ff onder dwang laten tekenen dat hij vrijwillig vertrekt i.v.m. achterstand huur.

opgelost.


ik stuur je wel de rekening vanavond.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:03:34 #19
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_100350411
Is de herinnering voor de maand augustus al de deur uit? Hierbij een duidelijke toelichting dat je de maand juli wel hebt ontvangen en niet de maand augustus. (kost je anders weer 1x extra corresponderen, want het antwoord zal zijn dat het al betaald is).
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_100356562
Advocaat gaat nu kijken wat de gevolgen zijn. Voordeel is wel dat ik nu alvast een beetje kan proberen om mn ouders terug te betalen en alles en zo gauw als het wel weer uit de hand loopt, dan kunnen ze er meteen uit, want dan zit je aan 3 maanden.

Want ze lopen nog steeds achter ofcourse.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:05:41 #21
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100366383
Hmm... staat bij de overschrijving vermeld dat het gaat om de betaling van de huur?

In ieder geval fijn dat er wel geld betaald is. Geeft aan dat ze miscshien toch wel 'serieus' zijn, voor zover je het natuurlijk 'serieus' kunt noemen. Scheelt je weer een betalingsachterstand op je eigen huur/hypotheek.
Ook hoi !
pi_100401632
Fijn :Y
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 02:08:11 #23
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_100494099
Blij voor TS dat hij eindelijk geld heeft gekregen. Nu hopen dat ze de rest snel inhalen en niet steeds 2 maanden achter blijven lopen.
pi_100496468
Hoe gaat het nu??
pi_100497194
Advocaat heeft gisteren de brief aangepast (aangezien een deel betaald is), die gaat vandaag of morgen de deur uit.

Zolang ze achterlopen gaan we gewoon door met ze eruit proberen te krijgen, rotlui die het zijn. Heb zelf geen smsjes of mailtjes meer verstuurd en ook niet gebeld.
pi_100497223
Maar ik denk eraan om te zeggen dat ze 3 opties hebben, op tijd betalen, niet betalen en binnen 2 weken eruit zijn, dan zijn we overal van af, of niet betalen en we gaan door met ze eruit zetten via een rechtzaak inclusief bijbehorende rente etc.

Maar ik wacht eerst nog wel even af, ben misschien deze week nog in de buurt.
pi_100498513
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 08:48 schreef JDx het volgende:
Maar ik denk eraan om te zeggen dat ze 3 opties hebben, op tijd betalen, niet betalen en binnen 2 weken eruit zijn, dan zijn we overal van af, of niet betalen en we gaan door met ze eruit zetten via een rechtzaak inclusief bijbehorende rente etc.

Maar ik wacht eerst nog wel even af, ben misschien deze week nog in de buurt.
Verheug je maar niet op de rente en op teruggave van al je juridische kosten want een rechter kan ook beslissen dat de huurder alleen de achterstand moet terugbetalen en een deel van de kosten. Wij hadden dat ook in ons huurcontract staan maar de rechter vond dat niet nodig. }:| Want meneer moest al zo'n grote achterstand betalen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_100633476
Gisteren verstuurd door de advocaat (2e officiele brief dus):

De heer X. Xxxxxx en mevrouw X. Xxxxxx
Dxxxxx xx
XXXX XX XXXXX


XXXXXX, 12 augustus 2011

inzake dossiernummer uw kenmerk
XXX/XXXX & XXXX 201101XX

secretaresse rechtstreeks tel. nr. e-mail
mw. X.X.X. XXXX-XXXX (xxxx) xx xx xx x.xxxxx@advocaxxxx.nl

Geachte heer Hxxxxx en mevrouw Vxxxxx,

Naar aanleiding van mijn schrijven d.d. 27 juli jl. heeft mijn cliënt thans een deelbetaling mogen ontvangen, te weten ¤ xxx,--.

Daarnaast heeft u nagelaten het huurbedrag over de maand augustus 2011 tijdig te voldoen.

Middels dit schrijven verzoek en voor zo nodig sommeer ik u een laatste maal om het achterstallige totaalbedrag ad. ¤ xxx,-- binnen vijf dagen na heden te voldoen, op de rekening van mijn cliënt.

Voorts verzoek en voor zover nodig sommeer ik u om voor 1 september a.s. de huur over de maand september te voldoen. Ex artikel 4.3 van de Huurovereenkomst, dient u de huurprijs en het verschot voor bijkomende leveringen en diensten te voldoen vóór de eerste dag van de periode waarop de betaling betrekking heeft.

Indien u weigerachtig blijft het door u verschuldigde bedrag tijdig te voldoen, dan wel telkenmale slechts gedeeltelijk tot betaling over zal gaan, acht ik mij vrij om u in rechte te betrekken. Voorts zal ik cliënt in overweging geven om in een kort geding ontruiming te vorderen. De rechter zal in kort geding de ontruiming uitspreken, daar u niet voldoet aan uw verplichtingen. Alsdan maakt cliënt eveneens aanspraak op de wettelijke rente, buitengerechtelijke kosten, kosten van de procedure en dergelijke. Deze kosten kunnen erg oplopen.

Cliënt vertrouwt er echter op dat procedures niet noodzakelijk zullen zijn en dat u thans binnen de genoemde termijn over zult gaan tot betaling en bovendien voortaan tijdig tot betaling over zult gaan.

Tenslotte merk ik nog op dat ik om puur formeel juridische redenen dit schrijven zowel per gewone post als aangetekende post verstuur.

Onder voorbehoud van alle rechten en weren namens cliënt,
verblijf ik,

met vriendelijke groet,

X.X.X. Xxxxxxx
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:42:09 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100633543
Mooie brief.
Als ze nu niet betalen zijn het gewoon klootzakken!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:18:07 #30
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_100634444
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 09:52 schreef Cyan het volgende:

[..]

Verheug je maar niet op de rente en op teruggave van al je juridische kosten want een rechter kan ook beslissen dat de huurder alleen de achterstand moet terugbetalen en een deel van de kosten. Wij hadden dat ook in ons huurcontract staan maar de rechter vond dat niet nodig. }:| Want meneer moest al zo'n grote achterstand betalen.
Dus mag het slachtoffer, die al genoeg pech heeft zelf voor die kosten opdraaien.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:33:03 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100634772
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:42 schreef Maanvis het volgende:
Mooie brief.
Als ze nu niet betalen zijn het gewoon klootzakken!
Dat, maar ik denk niet dat ze onder de indruk zijn.

Overigens heb ik mijn twijfels bij het feit dat niet alleen meneer is aangeschreven, maar ook mevrouw.
Daarmee erken je dat mevrouw huurder is, en volgens mij moet je dat juist niet willen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:50:18 #32
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_100635256
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 11:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat, maar ik denk niet dat ze onder de indruk zijn.

Overigens heb ik mijn twijfels bij het feit dat niet alleen meneer is aangeschreven, maar ook mevrouw.
Daarmee erken je dat mevrouw huurder is, en volgens mij moet je dat juist niet willen.
Mag ik vragen waarom? Ik heb hier niet zoveel kaas van gegeten, maar het is toch handiger dat er op 2 mensen verhaald kan worden? Iets van hoofdelijke aansprakelijkheid?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_100637587
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 11:18 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dus mag het slachtoffer, die al genoeg pech heeft zelf voor die kosten opdraaien.
Ja, wij kregen niet alle juridische kosten terugbetaald (een klein gedeelte maar) en die rente die in het huurcontract stond hebben we helemaal niet gekregen. Hij moest alle achterstallige huur betalen en een gedeelte van de juridische kosten. Dus nee je maakt er geen winst op en je speelt niet eens quitte.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:18:08 #34
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100638087
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 11:50 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom? Ik heb hier niet zoveel kaas van gegeten, maar het is toch handiger dat er op 2 mensen verhaald kan worden? Iets van hoofdelijke aansprakelijkheid?
Als beide huurder zijn, zou dat mooi zijn. Dan heb je idd de hoofdelijke aansprakelijkheid en stel dus dat als dat koppel uit elkaar gaat, dan kun je op beide verhalen.

Nu is alleen een van de twee de huurder. Enkel die kun je dan aansprakelijk stellen volgens mij.
Ook hoi !
pi_100845745
Brief is donderdag verstuurd, dus vrijdag of maandag aangekomen, moeten 5 dagen afwachten.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:35:20 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100845918
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 11:50 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom? Ik heb hier niet zoveel kaas van gegeten, maar het is toch handiger dat er op 2 mensen verhaald kan worden? Iets van hoofdelijke aansprakelijkheid?
Als er weer een situatie is zoals dat hij in de bak zit, dan wil je niet dat zij ook rechten als huurder heeft.
En als je ze zelf dan al ieder als huurder gaat behandelen dan is het lastig hard te maken dat zij geen huurder is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage woensdag 17 augustus 2011 @ 13:26:04 #37
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_100849709
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als er weer een situatie is zoals dat hij in de bak zit, dan wil je niet dat zij ook rechten als huurder heeft.
En als je ze zelf dan al ieder als huurder gaat behandelen dan is het lastig hard te maken dat zij geen huurder is.
Ik dacht juist dat het handig was in die zin dat dan het geld nog steeds op haar verhaald kan/kon worden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_100849977
Die jongen heeft het huurcontract getekend, en heeft bij de naam zijn en haar naam gezet. Maar zelf ondertekend.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:16:22 #39
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100851938
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:42 schreef Maanvis het volgende:
Mooie brief.
Als ze nu niet betalen zijn het gewoon klootzakken!
Dat waren ze al.

Het zijn m.i. gewoon lui die het er bewust om doen.
Ook hoi !
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:18:36 #40
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100852024
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als er weer een situatie is zoals dat hij in de bak zit, dan wil je niet dat zij ook rechten als huurder heeft.
En als je ze zelf dan al ieder als huurder gaat behandelen dan is het lastig hard te maken dat zij geen huurder is.
Alsof het uitmaakt dat hij in de bak zit? Beide huurder = beide aansprakelijk. Als ze dus uit elkaar gaan, blijft de schuld ook verhaalbaar bij de ander. Nu enkel bij de ene huurder. En ook dan kun je die griet er niet zomaar uitzetten zonder vonnis.
Ook hoi !
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:35:20 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100862401
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:18 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Alsof het uitmaakt dat hij in de bak zit? Beide huurder = beide aansprakelijk. Als ze dus uit elkaar gaan, blijft de schuld ook verhaalbaar bij de ander. Nu enkel bij de ene huurder. En ook dan kun je die griet er niet zomaar uitzetten zonder vonnis.
Ze zijn niet beiden huurder als het om de rechten van TS gaat, zij heeft immers niets getekend.
Het is dan voor TS dus niet handig ze te benaderen alsof zij wel huurder is want daar kan TS geen rechten aan ontlenen, zij echter wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 21:33:54 #42
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100870114
Daar heb je gelijk in. Het zou echter wel beter zijn geweest als ook zij getekend zou hebben.
Maar hierboven heb je het erover dat je niet zou willen dat zij ook rechten als huurder heeft als hij in de bak zit. Dat zij medehuurder is, zou het mooist zijn want dat biedt in ieder geval verhaalsmogelijkheden.

Die knakker moet eruit gewerkt worden want anders gaat dit heel lang duren. Lieve briefjes helpen niet, keiharde actie wel. Ik hoop dan ook dat er spoedig een kort geding plaatsvind, en dat er iets is waar TS beslag op kan leggen. Een auto bijvoorbeeld.. want ik geloof niet dat dit goed gaat komen.
Ook hoi !
pi_100872136
Ik had gelijk naar een deurwaarder gestapt ipv een advocaat...
Een advocaat kan alleen maar brieven sturen en als er dan iemand uitgezet moet worden, moeten ze alsnog naar een deurwaarder...
Als je zelf een zaak had ingediend bij de deurwaarder was jij daar de "opdrachtgever" en straks alleen maar de "cliënt" en daar word weinig mee gedaan, omdat de opdrachtgever degene is die eindverantwoordelijk is...
Maar als er een mede huurder zit, kun je die verantwoordelijk stellen en er anders uit laten zetten door een deurwaarder
pi_100876429
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 22:12 schreef gridjuh het volgende:
Ik had gelijk naar een deurwaarder gestapt ipv een advocaat...
Een advocaat kan alleen maar brieven sturen en als er dan iemand uitgezet moet worden, moeten ze alsnog naar een deurwaarder...
Als je zelf een zaak had ingediend bij de deurwaarder was jij daar de "opdrachtgever" en straks alleen maar de "cliënt" en daar word weinig mee gedaan, omdat de opdrachtgever degene is die eindverantwoordelijk is...
Maar als er een mede huurder zit, kun je die verantwoordelijk stellen en er anders uit laten zetten door een deurwaarder
Ik weet niet het fijne van deurwaarders, maar volgens mij werken zij alleen op gerechtelijke bevelen. Dat betekent dus dat je de wanbetalers eerst voor de rechter moet slepen en hulp van een advocaat is wel zo makkelijk.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_100884567
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 22:12 schreef gridjuh het volgende:
Ik had gelijk naar een deurwaarder gestapt ipv een advocaat...
Een advocaat kan alleen maar brieven sturen en als er dan iemand uitgezet moet worden, moeten ze alsnog naar een deurwaarder...
Als je zelf een zaak had ingediend bij de deurwaarder was jij daar de "opdrachtgever" en straks alleen maar de "cliënt" en daar word weinig mee gedaan, omdat de opdrachtgever degene is die eindverantwoordelijk is...
Maar als er een mede huurder zit, kun je die verantwoordelijk stellen en er anders uit laten zetten door een deurwaarder
Volgens mij werkt het zo niet want je hebt een gerechtelijk bevel nodig om de huurders er uit te zetten.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_100884593
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 21:33 schreef Inlognaam het volgende:
Daar heb je gelijk in. Het zou echter wel beter zijn geweest als ook zij getekend zou hebben.
Maar hierboven heb je het erover dat je niet zou willen dat zij ook rechten als huurder heeft als hij in de bak zit. Dat zij medehuurder is, zou het mooist zijn want dat biedt in ieder geval verhaalsmogelijkheden.

Die knakker moet eruit gewerkt worden want anders gaat dit heel lang duren. Lieve briefjes helpen niet, keiharde actie wel. Ik hoop dan ook dat er spoedig een kort geding plaatsvind, en dat er iets is waar TS beslag op kan leggen. Een auto bijvoorbeeld.. want ik geloof niet dat dit goed gaat komen.
Het punt is dat zij geen huurder is, en dus geen zelfstandige rechten heeft, en als hij bijvoorbeeld in de bak zit en daarom niet kan betalen wil je niet dat de zaak nog langer moet slepen omdat zij eigen rechten heeft.

Dan moet je haar ook geen rechten gaan geven die alleen maar in haar voordeel gebruikt kunnen worden.

Overigens vermoed ik dat zij net zo'n kale kip is als hij, dus qua plukbaarheid schiet je er ook weinig mee op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 15:15:08 #47
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100896545
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 07:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het punt is dat zij geen huurder is, en dus geen zelfstandige rechten heeft, en als hij bijvoorbeeld in de bak zit en daarom niet kan betalen wil je niet dat de zaak nog langer moet slepen omdat zij eigen rechten heeft.

Dan moet je haar ook geen rechten gaan geven die alleen maar in haar voordeel gebruikt kunnen worden.

Overigens vermoed ik dat zij net zo'n kale kip is als hij, dus qua plukbaarheid schiet je er ook weinig mee op.
Geen rechten gaan geven? Als hij in de bak zit en niet betaald is er geen verschil zit of hij niet betaald of beide niet betalen. Zonder gerechtelijke tussenkomst kun je toch niet ontruimen en de situatie is hetzelfde: niet betalende huurders.

Twee schuldenaren, hoofdelijk aansprakelijk levert op lange termijn meer op dan eentje. Als een van de twee in de toekomst dr leven op de rit krijgt en gaat verdienen, kun je die plukken als de andere niets heeft. Dat is de winst... en je hebt 20 jaar ofzo voordat het vonnis verjaard meen ik.

Nu is de bankroete persoon de huurder en de ander (met misschien wel voldoende bezittingen) woont er ondertussen. Dat is hetzelfde wat katvangers doen en mensen die bezittingen hebben, maar bang zijn dat er beslag op wordt gelegd. Die zetten het op andermans naam.
Ook hoi !
  donderdag 18 augustus 2011 @ 16:43:34 #48
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100900829
Verder helemaal geen betalingen gekregen? Of reactie op je brief?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_100903928
Nou het is zo als wij dan iets kregen van een advocaat,
Dan sturen wij 2 aanmaningen,
Wij konden een dagvaarding sturen(moet zowieso door deurwaarder worden uitgebracht)
Dan komt er een vonnis, deze moet betekend worden door een deurwaarder
Dan kan een deurwaarder kijken of iemand verhaalsmogelijkheden heeft
en kan dan evt, beslag of uit huis zetting regelen...
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:30:11 #50
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_101050871
Gaat het nou nog goedkomen met die huurders?
Hoeveel hebben ze inmiddels betaald en hoeveel krijg je nog?

Als ze waardevolle spullen daar hebben, gewoon die in beslag laten nemen door de deurwaarders. Eventueel die spullen terug laten kopen door de wanbetalers.
pi_101051106
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:30 schreef Ixnay het volgende:
Gaat het nou nog goedkomen met die huurders?
Hoeveel hebben ze inmiddels betaald en hoeveel krijg je nog?

Als ze waardevolle spullen daar hebben, gewoon die in beslag laten nemen door de deurwaarders. Eventueel die spullen terug laten kopen door de wanbetalers.
Je kan niet zomaar gewoon wat waardevolle spullen in beslag laten nemen en ze dan terugverkopen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:54:01 #52
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101142121
quote:
5s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 16:43 schreef Staal het volgende:
Verder helemaal geen betalingen gekregen? Of reactie op je brief?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101154604
T.S. de schuld van je huurders is een brengschuld dat houd volgens mij in dat de huurder die voor een bepaalde datum op de rekening moet hebben gestort of overgemaakt en dat zonder dat de verhuurder hier iedere keer achteraan moet gaan!

Volgens mij heb ik hier al een brief van de advokaat hierover langs zien komen waar in staat dat de huurder gesommeerd is de huur in het vervolg tijdig over te maken.

Als je problemen blijft houden met de betaling probeer dan een gerechtelijke uitspraak te krijgen waarmee je ze uit de woning kunt zetten zonder dat er een nieuw vonnis nodig is.

Succes gewenst!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_101161704
quote:
5s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:54 schreef Staal het volgende:

Verder helemaal geen betalingen gekregen? Of reactie op je brief?

Jawel, kreeg op dag 5 (vorige week donderdag) een mailtje dat het ze allemaal heel erg speet en dat het die dag de 5e dag was en of ik wilde wachten tot na het weekend want dan hadden ze geld.

Heb teruggestuurd, dat ik toch voor het weekend niet meer bij de advocaat kwam, dus als het er maandag alsnog op stond was het geen probleem.

Uiteraard geen cent gekregen.
pi_101162158
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 09:44 schreef JDx het volgende:

[..]

Jawel, kreeg op dag 5 (vorige week donderdag) een mailtje dat het ze allemaal heel erg speet en dat het die dag de 5e dag was en of ik wilde wachten tot na het weekend want dan hadden ze geld.

Heb teruggestuurd, dat ik toch voor het weekend niet meer bij de advocaat kwam, dus als het er maandag alsnog op stond was het geen probleem.

Uiteraard geen cent gekregen.
Ik snap niet waarom je er in meegaat dat ze afwijken van de afspraak / termijn, al is het een paar dagen. Ze hebben nu al zoveel rotsmoesjes gebruikt. Dat ze pas nu het weekend geld zouden hebben (en wat een verrassing, het was er alsnog niet), is niet jouw probleem. Alles lief en aardig, maar ik zou ze wat dat betreft geen ruimte geven en juist benoemen dat ze zich niet houden aan de gestelde termijn.
Ik denk tenminste dat het hele proces er niet makkelijker op wordt als je hier en daar coulant en begripvol bent.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2011 @ 10:04:49 #56
43556 miss_dynastie
pi_101162216
Wat vorder je nou precies qua bedrag van de huurders? Toch niet 'gewoon' 1000 euro per maand neem ik aan? En wat heb je qua kosten afgesproken met je advocaat? Niet dat je straks 2000 euro moet aftikken om 2000 euro geind te hebben...
pi_101162449
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:02 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je er in meegaat dat ze afwijken van de afspraak / termijn, al is het een paar dagen. Ze hebben nu al zoveel rotsmoesjes gebruikt. Dat ze pas nu het weekend geld zouden hebben (en wat een verrassing, het was er alsnog niet), is niet jouw probleem. Alles lief en aardig, maar ik zou ze wat dat betreft geen ruimte geven en juist benoemen dat ze zich niet houden aan de gestelde termijn.
Ik denk tenminste dat het hele proces er niet makkelijker op wordt als je hier en daar coulant en begripvol bent.
Ik geloof niet dat hij momenteel meer kan doen dan formele brieven schrijven..?
pi_101162993
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:16 schreef Sosha het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat hij momenteel meer kan doen dan formele brieven schrijven..?
Ik vraag me meer af wat voor signaal je afgeeft als je een formele brief schrijft waarin je een termijn stelt, ze vervolgens mailen dat het geld er een paar dagen na de termijn wel is en je daarmee akkoord gaat. Ik vraag me af of je de ernst van de brieven/situatie niet wat ondermijnt daarmee.
Maar als er inderdaad geen gevolg zit aan het niet houden aan de termijn dan begrijp ik het wel, je wilt het geld uiteindelijk toch ontvangen.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_101163694
Omdat ik bang ben dat als we beginnen met eruit zetten, ze denken dat ze toch al in de shit zitten en nooit meer betalen, heb het liefst zo min mogelijk achterstand als we daaraan beginnen.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:43:41 #60
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_101180452
Volgens mij kun je beter zo snel mogelijk beginnen ze uit te zetten en niet op de vredelievende manier als nu. Ze liegen en bedriegen de boel continue, die blijven er echt lang inzitten en zullen alles doen om het maar te rekken. Volgens mij wisten ze vantevoren al dat ze je niet of nauwelijks zouden gaan betalen of de huur niet zouden kunnen opbrengen.

Vergeet niet dat je in Nederland zit en dat jij als hardwerkende je advocaat zelf moet dokken, terwijl meneer en mevrouw de uitvreters ongetwijfeld een gesubsidieerde advocaat krijgen als het daarop aan zal komen. En met een beetje pech de wat ik noem 'asielzoekersmethode' gaan toepassen. Rekken, rekken en nog eens rekken terwijl ze vantevoren al weten dat ze geen schijn van kans hebben. Ofwel; doelbewust de boel dus frustreren en gebruik maken van alle mogelijkheden die er zijn om er maar langer te zitten. Uitstel hier, bezwaar daar, enz.

Heb je nu al gekeken of er iets van waarde is van hen? Iets waar je verhaal op kunt halen? Heeft ie een vaste baan, heeft ie bezittingen? Wellicht een auto waar beslag op gelegd kan worden (en die hopelijk niet gefinancierd is...)

En, heb je het IP van het emailtje al nagekeken? Niet dat ze daarmee oplichtingspraktijken uitvoeren en dat jij dadelijk de gebeten hond bent omdat het vanaf jouw adres verstuurd is bijvoorbeeld. Dat is ook iets wat vaker gebeurd: onder al dan niet valse naam bestellingen doen, nooit betalen en vervolgens plots op te zouten met achterlating van een reeks van onbetaalde rekeningen op jouw adres en wellicht naam.
Ook hoi !
  donderdag 25 augustus 2011 @ 21:09:06 #61
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_101187593
Klopt, zonder rechterlijke tussenkomst kun je niets in deze zaak en daar is TS met zn malafide huurder nu weer de dupe van. Maar als er enige vorm van beslag mogelijk is, bijv. op die auto van 3000 euro die ie bezit (wat wel niet het geval zal zijn), heb je in ieder geval iets zekerheid op verhaal van de schade. Daar kun je dan voor het aangaan van de rechtszaak gelijk conservatoir beslag op leggen. Kan ie 'm in ieder geval niet meer verkopen, heb je in ieder geval 'iets'.

Maar wat er eigenlijk zou moeten gebeuren, is dat die knakkers uit zichzelf vertrekken en een ander gaan duperen. Alleen moet je dan wel sterk in je schoenen staan om dat te bewerkstelligen en ik denk niet dat TS dat is. Ik ook niet trouwens, maar het zou het meest gunstige geval zijn.

Dr zou gewoon een louche figuur moeten zijn die ze dag en nacht eraan herinnert dat ze huur hebben. En die misschien het lieve hondje van ze eens een paar daagjes zou moeten 'lenen' zodat ze zich realiseren waar ze nou allemaal mee bezig zijn.

Boontje-loontje verhaal, maar das allemaal zo makkelijk gezegd. Ik hoop dat dit verhaal snel een goed einde krijgt en dat meneer en mevrouw er zo snel mogelijk vertrekken zodat TS wel een correcte huurder kan vinden.
Ook hoi !
pi_101188442
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 09:44 schreef JDx het volgende:

[..]

Jawel, kreeg op dag 5 (vorige week donderdag) een mailtje dat het ze allemaal heel erg speet en dat het die dag de 5e dag was en of ik wilde wachten tot na het weekend want dan hadden ze geld.

Heb teruggestuurd, dat ik toch voor het weekend niet meer bij de advocaat kwam, dus als het er maandag alsnog op stond was het geen probleem.

Uiteraard geen cent gekregen.
Dom.
Dus je stuurt een brief met eisen. En zij doen moeilijk en jij zegt ja en amen.
Dom.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 22:33:58 #63
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_101192144
Het is misschien voor een deel pech allemaal. Maar het is nu toch wel zeker dat de houding van TS ook voor een groot deel de veroorzaker is van dit alles.

TS geeft huurders weer eens ruimte met het terugbetalen. Huurders lachen hem stiekem uit en nemen dit maar al te graag aan. Ze denken dat ze weer makkelijk van hem af zijn zoals al die andere keren. TS denkt dat die huurders echt gaan betalen als hij zo aardig tegen ze is.

Dat je ze een kans wil geven en met ze meeleeft is allemaal te begrijpen, maar dit gaat gewoon veel te ver. Volgende keer moet je gewoon op duidelijk zeggen dat er absoluut geen enkele mogelijkheid is om betalingen nog uit te stellen en dat de advocaat deze zaak wil afsluiten met een uitzetting wanneer ze zich weer een keer niet aan de afspraak houden.
pi_101194448
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 21:27 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dom.
Dus je stuurt een brief met eisen. En zij doen moeilijk en jij zegt ja en amen.
Dom.
Mijn post had zoveel korter gekund. Dit dus.

TS, ik denk dat je je beter kunt instellen op het feit dat je geen enkele cent meer van ze zult zien. Mocht het toch nog gebeuren dan zou dat fijn zijn, maar ze blijven je aan het lijntje houden en jij laat het gebeuren omdat je hoopt alsnog je geld te ontvangen. Daarmee snijd je jezelf in de vingers.

Dan kun je beter je verlies nemen en zorgen voor voldoende grond voor uitzetting. En dus voet bij stuk houden. Hen ruimte geven zal niet zorgen dat je je geld terugkrijgt, het zal je waarschijnlijk eerder nog meer geld gaan kosten omdat ze zo nog langer in je huis kunnen blijven wonen voordat ze eruit gezet kunnen worden.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  donderdag 25 augustus 2011 @ 23:18:57 #65
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101194542
Ik vraag me eigenlijk af of TS het wel redt. Al die rekeningen lopen gewoon door. :{.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:05:40 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101202680
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 11:02 schreef JDx het volgende:
Omdat ik bang ben dat als we beginnen met eruit zetten, ze denken dat ze toch al in de shit zitten en nooit meer betalen, heb het liefst zo min mogelijk achterstand als we daaraan beginnen.
Je moet iig niet voor hen denken.
Nu denken ze dat je nog steeds te paaien bent met een zielig berichtje, en in principe ben je dat ook.

Niet akkoord gaan met "het komt na het weekend, is dat goed?"

Je had nog beter niet kunnen reageren, of met een simpel "niet akkoord", maar persoonlijk had ik ze voorgesteld hun spullen te pakken en te verhuizen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:22:14 #67
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_101210607
quote:
15s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 23:18 schreef Staal het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of TS het wel redt. Al die rekeningen lopen gewoon door. :{.
Eerder gaf ie aan dat ie nauwelijks overbrugging had. Of zn huur zou ie niet meer kunnen betalen, of zn hypotheek. TS komt door deze huurders dus diep in de financiele problemen :( En das kut, want dat verdient ie totaal niet. Prima argumenten om te verhuren, hardwerkend. En dan wordt je de financiele shit ingeduwd door malafide huurders die bewust de boel besodemieteren en jouw duperen.

Dr is eigenlijk maar een juiste oplossing: hen dwingen zo snel mogelijk het huis te verlaten, desnoods op een even smerige manier als ze hem behandelen.

[ Bericht 34% gewijzigd door Inlognaam op 26-08-2011 12:27:20 ]
Ook hoi !
pi_101211014
Heb zowaar gisteren weer een deel van het geld gekregen... komt nog 325 tekort, maar er is iets, maar goed, over een paar dagen is het weer september en wordt het weer niks denk ik.

Advocaat heeft inmiddels al gezegd dat we gewoon doorgaan met de procedure om ze eruit te zetten. Maar weet niet precies hoe dat zit.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:37:42 #69
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101211316
Is die 325,- de totale restschuld van de huurders? Want dan lijkt het er wel op dat ze je wel degelijk willen afbetalen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  † In Memoriam † vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:55:45 #70
43556 miss_dynastie
pi_101212262
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 12:30 schreef JDx het volgende:
Heb zowaar gisteren weer een deel van het geld gekregen... komt nog 325 tekort, maar er is iets, maar goed, over een paar dagen is het weer september en wordt het weer niks denk ik.

Advocaat heeft inmiddels al gezegd dat we gewoon doorgaan met de procedure om ze eruit te zetten. Maar weet niet precies hoe dat zit.
TS, nogmaals, hoe zit het met de kosten van de advocaat? Niet dat je daar straks 3000 euro kan aftikken...
pi_101213152
Over die advocaat:
Volgens mij doet ze dat onder een rekening van m'n pa met wat andere zaken, dus daar heb ik niet veel mee te doen.

Ja ik moet nu nog 325 krijgen en volgende week weer de huur voor September.

Lijkt er inderdaad op dat ze toch proberen om de boel te betalen.

Die jongen heb ik totaal geen contact meer mee, zijn vriendin wel, die blijft ineens mailtjes sturen en staat een "sorry, alweer sorry" in de overboeking, denk dat ze wel is geschrokken van de brieven en niet al op haar 22ste aangemerkt wil worden als slechte huurder ofzo.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:38:45 #72
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_101214578
Enerzijds is het goed nieuws, anderzijds weer niet. Ik dacht tenminste dat je ze er pas uit kon zetten als er echt sprake is van een achterstand van 3 maanden. Als er steeds betaald wordt, maar te laat, is die uitzettingsgrond wellicht weg of niet acceptabel genoeg voor de rechter.

Is die meid wel eerlijk, of komt ook zij steeds met smoesjes?
Ook hoi !
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:01:00 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101215869
Hou je er wel rekening mee dat zij in principe geen partij is in deze, dus ongeacht hoevaak zij sorry zegt; hij is je huurder, zij heeft geen rechten en geen plichten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:08:21 #74
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_101216214
Zit meneer weer in de bak toevallig?
Ook hoi !
  zondag 28 augustus 2011 @ 02:22:38 #75
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_101277450
Leuk dat je nog iets aan geld krijgt, maar never nooit niet stoppen met de procedure onder het mom van "maar het gaat nu al wat beter", dan hou je jezelf voor de gek.

Het contract zegt voor de eerste dag van de maand huur overmaken. Het is geen hogere wiskunde. Als ze het niet kunnen betalen dan hadden ze er niet moeten gaan wonen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_101331698
Kreeg vanmorgen een smsje dat ze vandaag de rest van het geld gaan overmaken, zal wel weer, heb niet gereageerd, als ze het wel doen, dan is dat mooi.

We nemen geen contact meer met ze op, als er voor 1 september geen geld binnen is voor die maand (+ wat er nog mist natuurlijk) doen we ze een voorstel om er zonder rechtzaak uit te gaan en anders beginnen we alsnog een procedure voor uitzetting.
pi_101332133
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:15 schreef JDx het volgende:
Kreeg vanmorgen een smsje dat ze vandaag de rest van het geld gaan overmaken, zal wel weer, heb niet gereageerd, als ze het wel doen, dan is dat mooi.

We nemen geen contact meer met ze op, als er voor 1 september geen geld binnen is voor die maand (+ wat er nog mist natuurlijk) doen we ze een voorstel om er zonder rechtzaak uit te gaan en anders beginnen we alsnog een procedure voor uitzetting.
Maar als ze nu de rest vandaag betalen hebben ze maar 1 maand achterstand.. Wordt het dan niet lastig ze eruit te procederen?
pi_101333997
Ik hoop het niet, ze hebben tot nu toe altijd nog achtergelopen en niet 1 keer op tijd betaald. Plus constant liegen.
  maandag 29 augustus 2011 @ 16:20:49 #79
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101334128
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:15 schreef JDx het volgende:
Kreeg vanmorgen een smsje dat ze vandaag de rest van het geld gaan overmaken, zal wel weer, heb niet gereageerd, als ze het wel doen, dan is dat mooi.

We nemen geen contact meer met ze op, als er voor 1 september geen geld binnen is voor die maand (+ wat er nog mist natuurlijk) doen we ze een voorstel om er zonder rechtzaak uit te gaan en anders beginnen we alsnog een procedure voor uitzetting.
Goed van je om door te zetten!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:09:30 #80
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_101354122
Laat ze gewoon op een harde feitelijke manier weten dat ze echt de sjaak zijn als ze niet gaan cashen dit keer.
pi_101355335
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:20 schreef Staal het volgende:

[..]

Goed van je om door te zetten!
En wat moet hij nu doorzetten?
Lijkt me sterk dat een rechter er nu in meegaat om ze het huis uit te zetten.
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2011 @ 23:40:21 #82
43556 miss_dynastie
pi_101355896
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:30 schreef klipper het volgende:

[..]

En wat moet hij nu doorzetten?
Lijkt me sterk dat een rechter er nu in meegaat om ze het huis uit te zetten.
Dat lijkt mij ook niet. Maar die advocate probeert het graag natuurlijk.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:15:25 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101360606
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:30 schreef klipper het volgende:

[..]

En wat moet hij nu doorzetten?
Lijkt me sterk dat een rechter er nu in meegaat om ze het huis uit te zetten.
Vooralsnog moeten de huurders vandaag en morgen (letterlijk) de achterstallige huur van augustus en de volle huur van september overgemaakt hebben, ik vermoed dat de kans klein is dat ze hun verplichtingen volledig nakomen.

Daarbij stelt TS toch ook dat ze doorzetten als de huurder weer verzaakt, niet als voor 1 september alles binnen is wat binnen moet zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_101441438
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:15 schreef JDx het volgende:
Kreeg vanmorgen een smsje dat ze vandaag de rest van het geld gaan overmaken, zal wel weer, heb niet gereageerd, als ze het wel doen, dan is dat mooi.

We nemen geen contact meer met ze op, als er voor 1 september geen geld binnen is voor die maand (+ wat er nog mist natuurlijk) doen we ze een voorstel om er zonder rechtzaak uit te gaan en anders beginnen we alsnog een procedure voor uitzetting.
En oohhhhhhhhhhhhhh.... wat een verrassing... NOT!

Er is geen geld binnen gekomen.

Ik kan gewoon echt niet meer bij de gedachten die in het hoofd spelen van die mensen, waarom zou je in GODSNAAM een smsje sturen op maandagmorgen dat je die dag het geld gaat overmaken en het dan niet doen...

Het gaat van Rabo naar Rabo dus de uitstel is hoogstens een dag.

Het is inmiddels 1 september, ik ga nu alles op alles zetten om ze eruit te kicken!
pi_101441549
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:20 schreef JDx het volgende:

[..]

En oohhhhhhhhhhhhhh.... wat een verrassing... NOT!

Er is geen geld binnen gekomen.

Ik kan gewoon echt niet meer bij de gedachten die in het hoofd spelen van die mensen, waarom zou je in GODSNAAM een smsje sturen op maandagmorgen dat je die dag het geld gaat overmaken en het dan niet doen...

Het gaat van Rabo naar Rabo dus de uitstel is hoogstens een dag.

Het is inmiddels 1 september, ik ga nu alles op alles zetten om ze eruit te kicken!
Je bent nog verbaasd ook :')

Dit zie je natuurlijk van mijlenver aankomen, nou niet meer goedgelovig/naief gaan handelen, het keihard spelen en die mensen er zsm uit zien te zetten.
pi_101441979
Nee helemaal niet, ik wist eigenlijk 99% zeker dat ik geen geld zou krijgen, ik snap gewoon niet waarom ze dat blijven smsen terwijl ik heb gezegd dat het de laatste kans was. Dat is toch compleet nutteloos nu nog.

Waarom zou je zeggen tegen iemand vanmiddag heb je het geld terwijl je dat niet hebt :{ zeg het dan gewoon niet.

Eerst kon ik ze 100x bellen, mailen, smsen en kreeg geen reactie en nu uit zichzelf zeggen dat het die dag komt, ik wil niks meer met die mensen te maken hebben, lijkt wel alsof ze uit een andere dimensie komen ofzo, kan me 0,0 verplaatsen in hun hoofd.
pi_101442889
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:20 schreef JDx het volgende:
[..]
En oohhhhhhhhhhhhhh.... wat een verrassing... NOT!

Er is geen geld binnen gekomen.

Ik kan gewoon echt niet meer bij de gedachten die in het hoofd spelen van die mensen, waarom zou je in GODSNAAM een smsje sturen op maandagmorgen dat je die dag het geld gaat overmaken en het dan niet doen...

Het gaat van Rabo naar Rabo dus de uitstel is hoogstens een dag.

Het is inmiddels 1 september, ik ga nu alles op alles zetten om ze eruit te kicken!
Probeer alsjeblieft niet te bedenken waarom iemand zoveel debiele leugentjes vertelt, want voor een normaal mens is dat niet te begrijpen.

Ik heb ooit een verkering gehad die een flinke schuld bij mij opgebouwd had, en daar kreeg ik ook altijd "morgen" geld van, en ik heb nog nooit zoveel problemen met internetbankieren meegemaakt tussen postbank en rabo als destijds... er ging werkelijk iedere keer "iets mis".
We hebben het over een volwassen vent die nota bene geld leende van mijn destijds 10-jarige zoon, onder het mom van "ons geheimpje", en die het geen probleem vond om een mobiel abonnement op naam van oma te hebben (met medeweten van oma) en vervolgens niet te betalen... waardoor oma de deurwaarder aan de deur kreeg.

Echt, dat soort mensen interesseert het helemaal geen ruk wat een ander ervan vindt, of wat een ander overkomt, zolang ze maar het idee hebben dat ze weer 3 dagen/weken/maanden respijt hebben.
En ik ben er nog steeds niet uit of hij dacht dat alle problemen spontaan uit het niets zouden oplossen zodat hij dan werkelijk zijn schulden zou kunnen aflossen, of dat het alleen maar liegen om het liegen was.

Maar hoe het ook is, je kunt bij dat soort mensen niet in hun gedachten kijken, en het stomme is dat als ze eerlijk zouden zijn, en zouden vertellen wat er werkelijk mis was, dat ze dan wellicht zelfs nog wel hulp zouden krijgen, maar ze maken zoveel kapot met hun gelieg, dat je ze zelfs niet meer gelooft als ze wel een keer de waarheid vertellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_101443180
Echt he, zo vaag dat mensen zo kunnen denken.

En inderdaad, als ze meteen hadden gezegd wat er aan de hand was, of hoe alles zit, dan had ik ze ook nog wel willen helpen met een of andere regeling, maar nu wordt het dus een gezeur waar niemand op zit te wachten.
  donderdag 1 september 2011 @ 14:28:31 #89
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_101448200
Een regeling interesseert dat soort mensen helemaal niks. Ze willen niks betalen en zodra de coulance ophoudt gaan ze op zoek naar een nieuw slachtoffer, waar ze niks aan betalen. Het is een verkapte vorm van diefstal.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 1 september 2011 @ 14:39:14 #90
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101448528
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:20 schreef JDx het volgende:

[..]

En oohhhhhhhhhhhhhh.... wat een verrassing... NOT!

Er is geen geld binnen gekomen.

Ik kan gewoon echt niet meer bij de gedachten die in het hoofd spelen van die mensen, waarom zou je in GODSNAAM een smsje sturen op maandagmorgen dat je die dag het geld gaat overmaken en het dan niet doen...

Het gaat van Rabo naar Rabo dus de uitstel is hoogstens een dag.

Het is inmiddels 1 september, ik ga nu alles op alles zetten om ze eruit te kicken!

Bij Rabo naar Rabo staat het er zelfs meteen op, zit geen dag tussen.
Flinke teleurstelling moet het weer voor je zijn. Blijven doorzetten om ze eruit te krijgen is inderdaad het beste.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101449219
Ja ik zou bij een slechte zomer gvd in september nog een lang weekend of weekje naar de zon (al m'n vrije dagen bewaard voor mooi weer, wat nooit kwam). Daar is nu dus geen geld voor, ik wil ze gewoon niet meer in m'n huis, klaar!
  donderdag 1 september 2011 @ 19:01:52 #92
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_101456429
Nee je hoeft niet meer op vakantie te gaan. Dat doen zij wel van jou geld.
pi_101456599
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:00 schreef JDx het volgende:
Ja ik zou bij een slechte zomer gvd in september nog een lang weekend of weekje naar de zon (al m'n vrije dagen bewaard voor mooi weer, wat nooit kwam). Daar is nu dus geen geld voor, ik wil ze gewoon niet meer in m'n huis, klaar!
Suc6. Het is lastig omdat er normaal gesproken 3 maanden huurachterstand moet zijn voor een uithuiszetting via de rechter gaat werken. Ik hoop dat ze je voorstel aannemen om op te zouten.
pi_101472722
Is er niet zo'n wet ofzo dat je als je het huis zelf dringend nodig hebt, dat ze er dan ook uitmoeten? Ik zou gewoon tegen ze zeggen dat je er zelf moet wonen omdat je baan daar toch niet door ging. Zodra ze er uit zijn zoek je nieuwe huurders.
New in town
pi_101473019
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 23:42 schreef AliKebap het volgende:
Is er niet zo'n wet ofzo dat je als je het huis zelf dringend nodig hebt, dat ze er dan ook uitmoeten? Ik zou gewoon tegen ze zeggen dat je er zelf moet wonen omdat je baan daar toch niet door ging. Zodra ze er uit zijn zoek je nieuwe huurders.
Ik denk niet dat het genoeg is om dit 'gewoon' tegen ze te zeggen. Denk dat hij dit toch echt zal moeten aantonen, en dat gaat niet omdat het niet waar is.
pi_101479034
Nja, ik zou mijn huur hier op kunnen zeggen en dan zit ik over 3 maanden zonder huis, dan moet ik erin. Zoiets, maar goed...
  vrijdag 2 september 2011 @ 09:05:19 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101479158
Ik zou het risico niet nemen dat een rechter zo'n taktiek zou afstraffen.
Ze hebben er over het algemeen een enorme hekel aan als je niet de juiste juridische procedure gebruikt, en feit is dat je ze weg wilt hebben omdat ze wanbetalers zijn, niet omdat je er zelf weer wilt wonen.

Daarbij heeft je advocaat al juridische stappen aangekondigd, waardoor de huurder wel heel makkelijk kan bewijzen dat de zaak anders ligt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_101479245
1 feit is in ieder geval dat ze nog NOOIT op tijd hebben betaald en tot nu toe ALTIJD nog achter gelopen hebben.
  vrijdag 2 september 2011 @ 09:17:53 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101479409
Juist daarom moet je niet via een andere procedure (zelf de woning weer nodig hebben) proberen ze eruit te krijgen.

Het probleem is dat ze wanbetalers zijn, dan moet je ze er ook op die gronden proberen uit te zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_101480022
Wat een nachtmerrie.
Ik zou ze terroriseren. Gooi wat ruiten in, pis in de brievenbus, sluit gas/water/licht/internet/tv af, etc.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_101480957
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 september 2011 09:52 schreef mighty_myte het volgende:
Wat een nachtmerrie.
Ik zou ze terroriseren. Gooi wat ruiten in, pis in de brievenbus, sluit gas/water/licht/internet/tv af, etc.
zeer intelligent, je eigen brievenbus vol pissen |:(
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:46:25 #102
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_101489047
Beter een niet-intelligente oplossing die wel werkt, dan een intelligente oplossing die niet werkt.

Beste is nog om ze er gewoon uit te knikkeren, nieuwe huurders erin zetten en dat allemaal van de een op andere dag. Gewoon verschijnen met ene vrachtwagen en inladen maar.

Maar, een vraag: staan deze mensen op dit adres ingeschreven bij de gemeente?
Ook hoi !
pi_101493442
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:46 schreef Inlognaam het volgende:
Beter een niet-intelligente oplossing die wel werkt, dan een intelligente oplossing die niet werkt.

Beste is nog om ze er gewoon uit te knikkeren, nieuwe huurders erin zetten en dat allemaal van de een op andere dag. Gewoon verschijnen met ene vrachtwagen en inladen maar.

Maar, een vraag: staan deze mensen op dit adres ingeschreven bij de gemeente?
Geen idee eigenlijk. Kan ik niet controleren.
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:17:42 #104
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101494597
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:44 schreef JDx het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. Kan ik niet controleren.
Volgens mij kun jij dit bij de gemeente controleren. Jij bent huiseigenaar.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:19:22 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_101494669
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:44 schreef JDx het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. Kan ik niet controleren.
Je gaat in de bosjes voor het huis liggen. Als de postbode langs komt vraag je of je even mag zien voor wie de post is, zijn zij de geadresseerde, dan zijn ze daar ingeschreven.
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:22:52 #106
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101494781
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:19 schreef amaranta het volgende:

[..]

Je gaat in de bosjes voor het huis liggen. Als de postbode langs komt vraag je of je even mag zien voor wie de post is, zijn zij de geadresseerde, dan zijn ze daar ingeschreven.
Dit is niet waar, Amaranta. Het gaat om inschrijving bij de gemeente niet om post. Dat staat geheel los van elkaar.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:26:45 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_101494938
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:22 schreef Staal het volgende:

[..]

Dit is niet waar, Amaranta. Het gaat om inschrijving bij de gemeente niet om post. Dat staat geheel los van elkaar.
Hangt er vanaf wie de post verstuurt. Toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 02-09-2011 17:49:54 ]
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:41:13 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101495495
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wie de post verstuurd. Toch?
Wie heeft jouw account gekraakt? :o :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:42:41 #109
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_101495547
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wie heeft jouw account gekraakt? :o :X
Niemand.
Sorry, ik ben ook maar een mens.
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:44:10 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101495588
Ik weet het, ik ben alleen niet van die d/t-fouten van jou gewend :N
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:51:28 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_101495847
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:44 schreef Leandra het volgende:
Ik weet het, ik ben alleen niet van die d/t-fouten van jou gewend :N
Zo....
  vrijdag 2 september 2011 @ 18:12:31 #112
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_101496416
Euhm op het 'wanbetalen' gaat hij ze er niet uit krijgen.

Ja ze betalen te laat, maar een jank verhaal bij de rechtbank + nagenoeg geen achterstand = rechter gaat ze vast en zeker nog een kans geven.

Die zal afwegen de belangen van die huurders vs. die van TS, en kort door de bocht is het het eigen probleem van TS dat hij zijn eigen huur niet kan betalen. Niet dat van die slechte huurders.

Pas bij een achterstand van 3 mnd, met 0 betalingen in die periode, of meer maak je een kans, huurders genieten veel rechten.

Wat je wel kan doen is een rechter een vonnis krijgen dat de huurders voortaan op tijd moeten betalen en geen achterstand hoger dan zeg 10% van de huur mogen hebben meer voor x tijd of dat dan anders een uitzetting vorderbaar wordt zonder een nieuwe gang naar de rechtbank. Daarin kun je dan bijvoorbeeld wel inbrengen dat je afhankelijk bent van de huurpenningen van die woning voor een groot deel en wanneer ze niet betalen TS op straat komt te staan en de woning zal moeten vorderen voor eigen gebruik.

Las dat je een advocaat had via je ouders/bedrijf, zorg dat dit een advocaat wordt gespecialiseerd in huurrecht, anders ga je kei-hard nat bij een rechter. Dit is complexe materie, en alleen al het feit dat die advocaat zo gemakkelijk die zaak wilt doorzetten heb ik mijn twijfels bij zijn kennis over dit specifieke stukje recht.
Dum de dum
  vrijdag 2 september 2011 @ 21:20:08 #113
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101504456
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wie de post verstuurt. Toch?
Nee, als je wilt stuur ik morgen een kaartje t.a.v. Nijntje naar je toe. :).

@Fe203, zo werkt het dus niet in de praktijk. Het wordt hier almaar studentikozer lijkt het.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101504573
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 21:20 schreef Staal het volgende:

[..]

Nee, als je wilt stuur ik morgen een kaartje t.a.v. Nijntje naar je toe. :).

@Fe203, zo werkt het dus niet in de praktijk. Het wordt hier almaar studentikozer lijkt het.
Hoe bedoel je dat het niet zo in de praktijk werkt? Zoals Fe203 het omschrijft gaat het wel in de praktijk. Zolang de huurders geld overmaken zijn ze welwillend en krijgen ze gewoon een kans.

Ik vind de reacties in de trant van: "Gooi ze er gewoon uit" of "Schakel een knokploeg in" nutteloos want zo werkt het niet in de praktijk.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 2 september 2011 @ 21:51:17 #115
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_101506211
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 18:12 schreef Fe2O3 het volgende:
...
Pas bij een achterstand van 3 mnd, met 0 betalingen in die periode, of meer maak je een kans, huurders genieten veel rechten.
Huurders die voortdurend te laat betalen maar de huurachterstand niet hoger dan 1-2 maanden laten oplopen (de zogenaamde 'slepers') kunnen er uiteindelijk wel uitgegooid worden, maar daar loopt deze zaak nog te kort voor denk ik.
maar het oog wil ook wat
  zaterdag 3 september 2011 @ 02:27:02 #116
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_101517953
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 21:51 schreef zakstront het volgende:

[..]

Huurders die voortdurend te laat betalen maar de huurachterstand niet hoger dan 1-2 maanden laten oplopen (de zogenaamde 'slepers') kunnen er uiteindelijk wel uitgegooid worden, maar daar loopt deze zaak nog te kort voor denk ik.
Precies, en volgens mij was juni de eerste maand? en ze zijn nu bij tot half Aug oid. Dus TS kan wel naar de rechter, die zal ze hooguit zeggen foei en waarschuwen vanaf dan wel op tijd de betalen etc.... . maar zeker niet direct uitzetten. Tijdens die zaak kan TS dan wel een bepaling meenemen zodat hij niet nog eens naar de rechter hoeft als ze zo door blijven gaan.

Kosten voor dat juridische feestje gaan misschien 50/50? Of ieder z'n eigen kosten? Dat hangt helemaal van het verloop van die zaak af en het humeur van de rechter dan.
Dum de dum
pi_101519883
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 21:20 schreef Staal het volgende:

[..]

Nee, als je wilt stuur ik morgen een kaartje t.a.v. Nijntje naar je toe:).

@Fe203, zo werkt het dus niet in de praktijk. Het wordt hier almaar studentikozer lijkt het.
Ik bedoelde bepaalde instanties, niet particulieren. Ik weet zelf ook wel dat je een willekeurige naam op de enveloppe kan schrijven.

ik dacht dus dat bepaalde instanties je adresgegevens uit de gemeente database haalden ofzo. Stufi ofzo. .
pi_101520314
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 08:47 schreef amaranta het volgende:


ik dacht dus dat bepaalde instanties je adresgegevens uit de gemeente database haalden ofzo. Stufi ofzo. .
Het klopt wel dat bepaalde instanties/ verzekeraars de gegevens uit de GBA gebruiken, maar dan nog kun je je correspondentieadres wijzigen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 21:20 schreef Staal het volgende:

@Fe203, zo werkt het dus niet in de praktijk. Het wordt hier almaar studentikozer lijkt het.
Ik lees al een poos stilletjes mee, maar volgens mij heeft Fe203 het wel bij het juiste eind?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 3 september 2011 @ 09:56:01 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101520391
Plus dat ik niet heel regelmatig post krijg van een instantie die de adresgegevens uit het GBA plukt.
Vrijwel nooit eigenlijk, keer of 5 per jaar max.

Maar als TS de eigenaar van de woning is kan hij het gewoon bij de gemeente opvragen, zeker als hij er zelf nog ingeschreven staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 3 september 2011 @ 16:03:19 #120
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_101527004
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 09:56 schreef Leandra het volgende:
Plus dat ik niet heel regelmatig post krijg van een instantie die de adresgegevens uit het GBA plukt.
Vrijwel nooit eigenlijk, keer of 5 per jaar max.

Maar als TS de eigenaar van de woning is kan hij het gewoon bij de gemeente opvragen, zeker als hij er zelf nog ingeschreven staat.
En ook als hij zelf ergens anders ingeschreven staat. Hij is de eigenaar van die woning en dan kan je die informatie opvragen uit de GBA.
maar het oog wil ook wat
  zaterdag 3 september 2011 @ 16:19:14 #121
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_101527363
Zet de namen van de huurders na de rechtzaak even op internet met een waarschuwing aan alle verhuurders in Nederland dat dit oplichters zijn die niet betalen.

Op die manier komen ze op een gegeven moment nergens meer terecht.
  zaterdag 3 september 2011 @ 17:35:31 #122
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_101529253
Oh jawel, die zoeken gewoon een ander slachtoffer via marktplaats. Op dezelfde manier als ze nu hebben gedaan bij JDx.

Ik betwijfel ook of de rechter ze eruit knikkert. Dat ze liegen zal meetellen, maar als er maar een geringe huurachterstand is, is het de vraag of dat voldoende is. Mijn vrees is eigenlijk dat dat niet het geval zal zijn. En bovendien dat die rechtzaak dermate lang zal duren, dat de huurachterstand ook steeds groter zal worden als ie ze er wel uit krijgt.

Om maar te zwijgen over de advocaatskosten, want meneer/mevrouw de advocaat zal ongetwijfeld haar normale uurtjes schrijven, terwijl de wanbetalers ongetwijfeld wel weer een 'gratis' advocaat krijgen. Echt, enorm leuk als je keihard werkend bent en door dit soort uitvreters tot een rechtzaak gedwongen wordt.

Daarom zeg ik ook: knikker ze eruit en draai de rollen om zodat ZIJ naar de rechter moeten stappen. Maar dan moet je wel de ballen daarvoor hebben natuurlijk en dat is makkelijk gezegd dan gedaan. Ik weet niet hoe ik zou reageren in deze situatie als het mijn huis zal zijn. In de praktijk zla het niet vaak gebeuren, maar als het gebeurt denk ik wel dat het effectief is omdat ze dan weten dat er niet met je te sollen valt.
Ook hoi !
pi_101530757
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 17:35 schreef Inlognaam het volgende:

Daarom zeg ik ook: knikker ze eruit en draai de rollen om zodat ZIJ naar de rechter moeten stappen. Maar dan moet je wel de ballen daarvoor hebben natuurlijk en dat is makkelijk gezegd dan gedaan. Ik weet niet hoe ik zou reageren in deze situatie als het mijn huis zal zijn. In de praktijk zla het niet vaak gebeuren, maar als het gebeurt denk ik wel dat het effectief is omdat ze dan weten dat er niet met je te sollen valt.
Nee dat is slim, reken maar dat ts dan echt diep in de shit zit dan.
Rechters houden helemaal niet van mensen die eigen rechter gaan spelen.
Dat kost ts uiteindelijk veel en veel meer, ook al zal de rechter misschien beslissen dat ze niet terug hoeven, dan nog zal de schadevergoeding groot zijn.
  zondag 4 september 2011 @ 00:35:23 #124
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_101541341
En ts zit niet in de shit als die rechtzaak duurt en duurt, de huurders niet af nauwelijks meer betalen, ondertussen de rechtzaak keer op keer rekken door uitstel en ook nog eens in beroep gaan indien mogelijk. Waarbij ts ook nog eens de rekening gepresenteerd krijgt van in ieder geval zijn advocaat.

Je zou de horrorverhalen eens moeten lezen die er op het net circuleren... Tuurlijk loopt ie risico op problemen, maar dat heeft ie sowieso al met deze lui. Uiteindelijk is het de vraag: welk risico wil je lopen? Het risico op een langdurige huurachterstand en geen verhaal (want: kale kip) of eruit knikkeren, en risico van rechtzaak van hun kant lopen? Nogmaals, hjet is erg lastig allemaal en heel makkelijk gezegd, maar tolereren moet je dit soort dingen niet. Ligt er ook aan wat voor huurders het zijn: bij een eng, stevig persoon is het wat lastiger intimideren dan twee bange schijterds... maar die meid is 21, die kun je wel overrompelen.

Ik ben ook erg benieuwd wat het huurverleden van deze personen is geweest en waar ze voorheen woonden? Hebben ze de boel daar ook achtergelaten met huurschuld? in ieder geval zullen ze zo weer wat anders hebben gevonden. Is het niet via marktplaats dat ze wat vinden, dan huren ze maar wat op een camping. Dat moet voor 1000 euro per maand wel lukken, zeker als de zomervakantie voorbij is. Daarnaast kunnen ze wel een poort voor de honden betalen, maar de huur betalen verdommen ze zo goed als... Ik denk dat ik de boel zou terroriseren en ze eruit zou werken. Alleen weet ik niet hoe, maar ik denk dat ik een ultimatum zou stellen om de boel leeg te halen en dan inderdaad ook op een gegeven moment met een gehuurd vrachtwagentje verschijnen om te laten zien dat het wel serieus is en dat er niet te sollen is. Dan maar een paar honderd kwijt, maar dat ie is nu ook al kwijt voor een paar uurtjes advocaatskosten en brieven van... de toon is dan in ieder geval wel gezet. Laat ze maar bang zijn, laat ze maar alvast wat anders zoeken. Die dreiging zou al voldoende kunnen zijn om ze daadwerkelijk te laten vertrekken.

Maar wederom: makkelijk gezegd. En dr kunnen consequenties aan zitten. Lastig, maar als het moet, dan moet het. Feit is gewoon dat het financiele lot van ts in handen van die lijers ligt.

[ Bericht 25% gewijzigd door Inlognaam op 04-09-2011 04:27:52 ]
Ook hoi !
  zondag 4 september 2011 @ 01:26:25 #125
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_101542718
Kun je nu niet een gesprek aangaan waarin je stelt dat jijzelf in de problemen komt met de financieen en dat je geen vertrouwen meer in ze hebt en dat je ze graag weg wilt per 1 oktober en dat er dan nieuwe huurders komen. Vervolgens stuur je een aangetekende brief via je advocaat waarin je dit bovenstaande op schrift zet en en duidelijk dringend verzocht wordt dat ze vertrekken en anders zullen er gerechtelijke stappen worden ondernomen. Geef duidelijk aan dat de schuld blijft. Voorstel om te schikken zou je al wel kunnen doen. Bijv dat ze 500 korting krijgen als ze voor 1 okt betalen. Bel ze 2 dagen na ontvangst vd brief op en vraag wat ze hebben besloten. Schikken ze en gaan ze weg heb je heel veel geluk en ben je gelijk van het gezeik af en heb je slechts 500 verlies. Mochten ze niet akkoord gaan, wat zeer waarschijnlijk is, moet je nog een dringende oproep doen met het bijv inschakelen deurwaarder etc.

Anders moet je ze dus voor het gerecht dagen vanwege (structurele) huurachterstand.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_101947727
Hoe is de situatie nu?
pi_101974024
Ze lopen nog steeds 2 maanden achter, af en toe betalen ze een heel klein beetje om maar niet 3 maanden achter te lopen.

Toch gaat de advocaat nu een brief sturen dat we gaan proberen om ze eruit te zetten.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:28:21 #128
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_101974188
Et voila! Daar hebben we het al: rekken is reeds begonnen, wel wanbetalen maar bewust op de grens gaan zitten zodat uitzetting waarschijnlijk net niet kan door net die 3 maanden eis niet te halen. Die hebben ongetwijfeld al informatie ingewonnen bij een eigen advocaat dus weten wat wel/niet kan.

Ik hoop dat je een rechter treft die de ernst van de situatie inziet en de verhuurder de mogelijkheid geeft ze eruit te zetten.
Ook hoi !
pi_101974255
Lees wel dat verhuurders tegenwoordig vaker gelijk krijgen.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:33:39 #130
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101974340
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:30 schreef JDx het volgende:
Lees wel dat verhuurders tegenwoordig vaker gelijk krijgen.
Ik hoop het wel en je hebt het "geluk" dat je kunt aantonen dat het van stonde af aan niet goed is gegaan.

Vind het echt frustrerend voor je. Wat al een paar keer geopperd is en waar je niet op reageert, pluis uit met wie je te maken hebt. Wellicht hebben ze al een spoor van ellende achter zich en kun je nog beter staven dat het hier wrs. om oplichters gaat.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:42:20 #131
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_101974584
Uitzoeken wat het huurverleden is lijkt me inderdaad erg nuttig. Dat sterkt je verhaal alleen maar en kun je ook aan de rechter zenden.

Wie betaalt nu de huur steeds? Hij of zij, de niet-huurster? Misschien dat je daar ook iets mee kan doen juridisch of kan eisen dat mevrouw mederhuurster wordt.Dan heb je in ieder geval 2 personen die aansprakelijk zijn voor de huur en mochten deze twee uit elkaar gaan ooit, dan blijft de huurschuld beide achtervolgen. Leuk als je in een nieuwe relatie komt of uiteindelijk trouwt en zoiets treedt op.
Ook hoi !
pi_101975539
Geen van beide, de huur komt steeds van een rekening met een totaal andere achternaam dan hun 2.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:33 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik hoop het wel en je hebt het "geluk" dat je kunt aantonen dat het van stonde af aan niet goed is gegaan.

Vind het echt frustrerend voor je. Wat al een paar keer geopperd is en waar je niet op reageert, pluis uit met wie je te maken hebt. Wellicht hebben ze al een spoor van ellende achter zich en kun je nog beter staven dat het hier wrs. om oplichters gaat.
Heb ik ooit al een keer over gepost, een bekende van een bekende kent iemand die inzicht heeft in dossiers, ze hebben al vaker problemen gehad met geld/politie e.d.
  donderdag 15 september 2011 @ 14:19:39 #133
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_101975769
Dat maakt het ook vreemd. Weet je wie die persoon die nu huur betaald is en in wat voor verband die tot elkaar staan?

Ik weet niet of je dat in je voordeel kan omzetten in een rechtzaak. Het komt er eigenlijk namelijk op neer dat de huurder nog nooit zelf z'n huur heeft betaald en dan kun je je afvragen of ie uberhaupt de huur wel kan/wil betalen. Weet ook niet of je die betalingen kunt zien als 'onverschuldigde betalingen', daar deze niet gedaan zijn door huurder zelf en dat waarschijnlijk vooraf niet is besproken. Wellicht dat je advocaat daar iets mee kan doen, geen idee wat de mogelijkheden zijn.

Heb je mevrouw ook na laten checken?

[ Bericht 43% gewijzigd door Inlognaam op 15-09-2011 14:29:17 ]
Ook hoi !
pi_101980619
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:19 schreef Inlognaam het volgende:
Dat maakt het ook vreemd. Weet je wie die persoon die nu huur betaald is en in wat voor verband die tot elkaar staan?

Ik weet niet of je dat in je voordeel kan omzetten in een rechtzaak. Het komt er eigenlijk namelijk op neer dat de huurder nog nooit zelf z'n huur heeft betaald en dan kun je je afvragen of ie uberhaupt de huur wel kan/wil betalen. Weet ook niet of je die betalingen kunt zien als 'onverschuldigde betalingen', daar deze niet gedaan zijn door huurder zelf en dat waarschijnlijk vooraf niet is besproken. Wellicht dat je advocaat daar iets mee kan doen, geen idee wat de mogelijkheden zijn.

Heb je mevrouw ook na laten checken?
Wat is dat nu weer voor onzin?
Wat maakt het uit van welke rekening het betaald wordt, als het maar betaald wordt.

En als er bij staat voor huur dan kun je dat niet zien als onverschuldige betaling buiten het feit dat hij dat ook niet terug zou kunnen betalen.
pi_101980685
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:12 schreef JDx het volgende:
Heb ik ooit al een keer over gepost, een bekende van een bekende kent iemand die inzicht heeft in dossiers, ze hebben al vaker problemen gehad met geld/politie e.d.
zodra het een bekende van een bekende die iemamd kent wordt de betrouwbaarheid met dezelfde factor ongeloofwaardiger.

Volgens de bijbel zijn we allemaal familie van elkaar.
pi_101981233
Ja ga er maar van uit dat het 100% betrouwbaar is, ik kan alleen echt niet zeggen via welke weg ik eraan gekomen ben :)
pi_101982095
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:54 schreef JDx het volgende:
Ja ga er maar van uit dat het 100% betrouwbaar is, ik kan alleen echt niet zeggen via welke weg ik eraan gekomen ben :)
Dan had je die connectie beter vooraf kunnen inschakelen.
pi_101983350
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:19 schreef klipper het volgende:

[..]

Dan had je die connectie beter vooraf kunnen inschakelen.
Dit is echt een nood connectie, wat diegene heeft gedaan mag echt niet.

Maar boeit ook verder niet. Is al gebeurd. Een burger heeft nou eenmaal geen legaal inzicht in het verleden van anderen.
pi_102017142
Je kan dus ook niets met die informatie doen, lijkt me. Zou het op een rechtzaak uitdraaien zal men vast vragen hoe je daaraangekomen bent, mag je je bron dan beschermen?
Ik vind het uitermate vervelend voor je
'Please don't sit on my imaginaire friend'
  vrijdag 16 september 2011 @ 14:48:09 #140
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_102017712
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 14:32 schreef camaron het volgende:
Je kan dus ook niets met die informatie doen, lijkt me. Zou het op een rechtzaak uitdraaien zal men vast vragen hoe je daaraangekomen bent, mag je je bron dan beschermen?
Ik vind het uitermate vervelend voor je
Die informatie is ook verkrijgbaar via zgn. recherchebureau's. Hoe die aan hun info komen doet niet terzake, dat weet jij niet ;)

Maar, nimmer je bron vermelden aan wie dan ook. Die loopt namelijk het risico van ontslag want dit soort gegevens mogen niet zomaar doorgegeven worden.
Ook hoi !
pi_102018071
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 14:48 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Die informatie is ook verkrijgbaar via zgn. recherchebureau's. Hoe die aan hun info komen doet niet terzake, dat weet jij niet ;)

Maar, nimmer je bron vermelden aan wie dan ook. Die loopt namelijk het risico van ontslag want dit soort gegevens mogen niet zomaar doorgegeven worden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 14:48 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Die informatie is ook verkrijgbaar via zgn. recherchebureau's. Hoe die aan hun info komen doet niet terzake, dat weet jij niet ;)

Maar, nimmer je bron vermelden aan wie dan ook. Die loopt namelijk het risico van ontslag want dit soort gegevens mogen niet zomaar doorgegeven worden.
Eerlijk gezegd geloof ik het daarom niet.

Want laten we eerlijk zijn, wie gaat zijn baan op het spel zetten voor iemand die een vriend van een vriend kent, ofwel voor een volslagen onbekende?
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:33:55 #142
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_102019537
Wat niet weet, wat niet deert.

Als jij 100x per week bijv. een register geoorloofd raadpleegt, dan valt die ene keer dat je dat ongeoorloofd raadpleegt niet op. Een geboortedatum en naam invullen kan al genoeg zijn om een hele waslijst aan informatie te krijgen.

Geheim telefoonnummer nodig? Laat iemand even een check doen in een register dan veel webwinkeliers gebruiken. Kost ze geloof ik 1.60 euro et voila, daar komt het telefoonnummer naar boven en een foto van het adres en de namen die daar ooit/recent hebben ingeschreven gestaan.
Ook hoi !
pi_102019542
Dat hoeft ook niet, zolang ik het maar weet. (reactie op bericht van Klipper)

Het voordeel is dat we hierdoor meteen vanaf dat moment van het ergste uit zijn gegaan en het doel blijft om ze eruit te zetten. Geloofden niet meer dat ze even geen geld hadden, en dat het wel goed zou komen. Of dat het misschien ook pech was aan hun kant, dat dingen net even tegen zaten.
  vrijdag 16 september 2011 @ 18:18:46 #144
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_102025569
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:36 schreef klipper het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor onzin?
Wat maakt het uit van welke rekening het betaald wordt, als het maar betaald wordt.
Dat maakt wel degelijk uit. Een woningbouw vereninging én een makelaar willen van mij ook een inkomensverklaring zien als ik ergens huur, puur om te zien of ik het wel ophoesten kan. Dat een vriend/familielid het ook over kan maken in geval van nood daar hebben ze geen boodschap aan, want die personen valt niet rechtsgeldig geld van te claimen. En als de huurder zelf in beginsel al niet genoeg inkomen heeft om die ruimte te kunnen huren dan wil je dat als verhuurder ook voor de tijd weten zodat je het contract kunt weigeren.

Dat TS nu geld via-via krijgt is een 'leuk lapmiddel', maar zorgt er zeker niet voor dat de lucht nu geklaard is. Ik zou me juist alleen maar meer zorgen gaan maken als de huurder het geld via andere mensen moet regelen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 16 september 2011 @ 23:42:58 #145
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_102041205
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:23 schreef JDx het volgende:
Ze lopen nog steeds 2 maanden achter, af en toe betalen ze een heel klein beetje om maar niet 3 maanden achter te lopen.
Je krijgt nu wel iedere maand het bedrag wat je wil.
Probeer zelf eerst uit je geldzorgen te komen nu en als dat voorbij is heb je misschien de mogelijkheid om ze er uit te krijgen.
  zaterdag 17 september 2011 @ 00:05:52 #146
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_102042073
Ik denk dat ik op enig moment gewoon de sloten zou vervangen. :{ Spullen buiten zetten, huppakkee. Wel even inschatten of ze juridische stappen zullen ondernemen.

(Niet het hele verhaal gelezen trouwens)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 17 september 2011 @ 13:41:54 #147
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_102052968
Wat Isegrim zegt, zou ik vrees ik ook doen. Het is zij naar de klote, of jij naar de klote. Maar ik zou dan wel direct andere bewoners erin zetten, al dan niet familie en hen een huurcontract laten tekenen. Ook al is dat huurcontract zo nep als het maar kan. Op dat moment kan de politie namelijk niets meer doen en is het een civiel geschil; de nieuwe bewoners kunnen er niet uitgezet worden want die hebben een contract en als je die nieuwe mensen direct zichzelf laten inschrijven bij de gemeente...

Betreffende de betalingen: TS heeft een contract met de huurder. Leuk dat een derde partij betaalt voor ze, maar in eerste instantie zou dat geld door de huurder betaald moeten worden. Dat is namelijk zijn plicht vanuit het huurcontract. Afwijken kan natuurlijk, maar wel met akkoord van beide kanten.

Wat je krijgt als je er maar eentje op een 'onverschuldigde betaling' kan krijgen, is een achterstand in de betaling en dan is die 3 maanden snel gevuld. En als je die andere betalingen daar ook op kan gooien... nog meer. Die betalingen worden nu namelijk verricht door iemand die los van het huurcontract staat. Maar goed, dat is juridisch knutselen en een goed advocaat zal wellicht wel weten of daar wat mee te doen is.

@TS, kun je geen contact opnemen op enige manier met degene die de betalingen verricht? Geen idee wat de link tussen hen is, maar wellicht kun je daarmee wat afspreken. Dat deze persoon garant staat voor de huurbetalingen, maandelijkse automatische incasso? Nu betaalt ie ook kennelijk steeds de huur voor ze, waarom dan niet pertinent.

En over een paar maandjes, midden in de winter, het GWL toch nog alsnog laten afsluiten. Kost wat, maar dan ben je die kosten in ieder geval kwijt. Plus dat ze het zelf moeten lappen. Is ook weer extra pressiemiddel. Ik weet alleen niet precies wat het elektrabedrijf hier voor een beleid voor heeft.

Wordt aangetekende post nog steeds gewijzigd trouwens?
Ook hoi !
  zaterdag 17 september 2011 @ 14:46:41 #148
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_102055065
quote:
Ik denk dat ik op enig moment gewoon de sloten zou vervangen. :{ Spullen buiten zetten, huppakkee. Wel even inschatten of ze juridische stappen zullen ondernemen.
Slecht advies. Mochten ze inderdaad stappen ondernemen (en uit het hele verhaal maak ik op dat de huurders precies weten wat hun rechten en plichten zijn) dan is TS nog veel verder van huis (pun not intended).


quote:
Betreffende de betalingen: TS heeft een contract met de huurder. Leuk dat een derde partij betaalt voor ze, maar in eerste instantie zou dat geld door de huurder betaald moeten worden. Dat is namelijk zijn plicht vanuit het huurcontract. Afwijken kan natuurlijk, maar wel met akkoord van beide kanten.
Het lijkt me sterk dat er in het contract staat dat de huurder de betaling moet verrichten. De huurder is wel verantwoordelijk voor de betalingen, maar ik ben nog nooit een bepaling tegengekomen waarin staat dat de huurder ook diegene moet zijn die daadwerkelijk het geld moet overmaken.

Het feit dat tot nu toe blijkbaar een derde betaald heeft kan TS juridisch absoluut niets mee.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  zaterdag 17 september 2011 @ 15:06:02 #149
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_102055614
Als huurders precies weten wat hun rechten zijn en ook nog eens malafide, dan weten ze ook vast nu al dat ze het risico lopen van een negatief vonnis en dus ontruiming. En dat er beroepsmogelijkheden zijn, waarmee ze de ontruiming kunnen frusteren en een nog hogere huurachterstand kunnen opbouwen.

De vraag is: hoe groot is de kans dat de huurders zelf naar de rechter stappen. Ik weet het niet, maar als ik zie hoeveel huurder accepteren van een verhuurder, wetende dat ze ook naar de rechter kunnen stappen, maar dat toch neit doen.

Maar goed, iets andere zaak, maar hier een uitspraak van de rijdende rechter van een verhuurder die zelf het recht in eigen hand heeft genomen.

http://www.eerstehulpbijr(...)-rechter-campinglife
Ook hoi !
pi_102056171
Zolang er huur betaald wordt (en dan maakt het niet uit wie er betaald of van welke rekening het wordt overgeschreven), is er geen huurachterstand meer van 3 maanden. En 3 maanden betekenen in dit geval dat er dus 3 maanden niets betaald is. En dat is vaak wel een vereiste om de huurovereenkomst bij de rechter te laten ontbinden.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_102791503
Inmiddels een maand verder, hoe is nu de stand van zaken?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 01:24:05 #152
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_102796453
Met zulke huurders zal het wel zo zijn dat er hooguit weer iets betaald is en een hele hoop toezeggingen zijn gedaan. Net genoeg om de achterstand geen 3 maanden te laten zijn ofzo.
Ook hoi !
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:17:08 #153
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_102798198
Dan maken die huurders misbruik van de wet die hen beschermt. Je zou toch zeggen dat een rechter daar iets aan zou moeten kunnen doen als zoiets te lang doorgaat...

Van mij mogen ze die vermaledijde huurbescherming wel eens flink terugschroeven. Eigendomsrecht boven alles wmb.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_102799431
4 oktober is de laatste brief gestuurd (moet allemaal zo lang duren)... ze lopen inderdaad nog steeds 2 maanden achter.

Dus krijg nog van 1 september en 1 oktober, dat ze binnen 5 dagen moeten betalen anders gaan we ze hoe dan ook voor de rechter slepen, ook al komt er 30 oktober weer 1 maand binnen zodat ze net geen 3 maanden achterlopen.

quote:
De heer J. H***** en mevrouw J. V*****
D***** **
7*** P* *****


*****, 7 oktober 2011

inzake dossiernummer uw kenmerk
*****/H***** & V***** 201*****

secretaresse rechtstreeks tel. nr. e-mail
mw. *.*.*. *****s-*****ons (0***) 67 ***** m.*****s@ad*****.nl



Geachte heer H***** en mevrouw V*****,

Opnieuw heb ik van cliënt moeten vernemen, dat u nog steeds de huur niet (tijdig) betaalt. De maand september 2011 is niet voldaan en ook oktober 2011 is nog niet betaald, terwijl duidelijk in het huurcontract staat vermeld dat telkens bij vooruitbetaling dient te worden voldaan.

Middels dit schrijven verzoek en voor zo nodig sommeer ik u voor de laatste maal om het achterstallige totaalbedrag ad. ¤ *****,- binnen vijf dagen na heden te voldoen, op de rekening van mijn cliënt.

Indien u niet binnen de gestelde termijn het door u verschuldigde bedrag (in zijn geheel!) voldoet heb ik opdracht van cliënt om zonder verdere berichtgeving de nodige rechtsmaatregelen te treffen. Uiteraard zullen de kosten hiervan eveneens op u verhaald worden. Het moge duidelijk zijn dat het geduld van cliënt thans op raakt.

In afwachting,

met vriendelijke groet,


C.*.*. *****-*****
  Redactie Frontpage vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:41:29 #155
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_102806167
Serieus, je zou ze kapot willen slaan.... maar ik snap natuurlijk dat dit fout en onzinnig is.

Nogmaals JDx, lieve Leijuhnaar, sterkte met dit rotvolk en hopelijk krijg je ze er snel uit + je centen...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:46:22 #156
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_102819098
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 08:17 schreef Isegrim het volgende:
Dan maken die huurders misbruik van de wet die hen beschermt. Je zou toch zeggen dat een rechter daar iets aan zou moeten kunnen doen als zoiets te lang doorgaat...

Van mij mogen ze die vermaledijde huurbescherming wel eens flink terugschroeven. Eigendomsrecht boven alles wmb.
We zitten in Nederland he? Daar heeft een crimineel of armoedzaaier het beter dan iemand die netjes voor z'n geld werkt.

Waar het wel op neer zal komen:
- een slepende langdurende rechtzaak met keer op keer uitstel (want: eerlijke manier)
- JDx die zelf zn advocaatskosten mag dokken (want: hardwerkende burger, wordt niet beloond in NL)
- 2 huurders die een betaalde advocaat krijgen (want: ze zijn zo zielig, geen cent te makken,enz)*
- een lange rechtsgang met een alsmaar oplopende huurschuld
- 2 kale kippen *
- een blije advocaat van JDx (want: die stuurt gewoon zn rekeningen op uurbasis)

Ik hoop dat een kort geding mogelijk is, zodat er snel een vonnis kan komen.

* ik noem wel 2 huurders, maar er is er maar 1. En dat is in dit geval jammer ivm verhaalsmogelijkheden en hoofdelijke aansprakelijkheid.
Ook hoi !
pi_103780969
In 2009 verdiende ik niet zo veel en mijn eigen bijdrage voor het honorarium voor de advocaat is dus maar iets van 200 euro.

Morgen is het 1 november en lopen ze officieel 3 maanden achter (ook met alle kleine betalingen en dergelijke).

De advocaat heeft alles klaar staan, dus meteen morgen gaat alles in werking en hopelijk zijn ze er dan voor het einde van dit jaar er nog uit. Hopelijk... zucht...
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:22:14 #158
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_103781093
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:19 schreef JDx het volgende:
In 2009 verdiende ik niet zo veel en mijn eigen bijdrage voor het honorarium voor de advocaat is dus maar iets van 200 euro.

Morgen is het 1 november en lopen ze officieel 3 maanden achter (ook met alle kleine betalingen en dergelijke).

De advocaat heeft alles klaar staan, dus meteen morgen gaat alles in werking en hopelijk zijn ze er dan voor het einde van dit jaar er nog uit. Hopelijk... zucht...
Leer van je fouten, verkoop dat huis ipv dat huurzeiken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:32:33 #159
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103781434
Moet ie wel eerst de huurders eruit krijgen, anders brengt dat huis nog minder op.

Maar dat ze voor het eind van het jaar eruit zijn kun je schudden. Volgens mij moet het nog steeds via de rechtbank en eer die procedure afgelopen is ben je wel een tijdje verder.
Ook hoi !
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:33:20 #160
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103781460
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Leer van je fouten, verkoop dat huis ipv dat huurzeiken.
De reden dat hij verhuurt is omdat hij het niet verkocht krijgt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:50:41 #161
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_103782009
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:32 schreef Inlognaam het volgende:
Moet ie wel eerst de huurders eruit krijgen, anders brengt dat huis nog minder op.

Maar dat ze voor het eind van het jaar eruit zijn kun je schudden. Volgens mij moet het nog steeds via de rechtbank en eer die procedure afgelopen is ben je wel een tijdje verder.
Ligt er volgens mij aan of ze zich gaan verweren, want dan krijgt de eisende partij ook weer een paar weken om te reageren en dit kan zo nog een aantal x...
Jee, ts, kun je niet een of ander tvprogramma inschakelen ofzo? En heb je die lui toevallig al gegoogeld?
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:54:58 #162
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103782167
Gezien het gezeik al begonnen is na een maand, zullen ze echt wel gaan rekken en verweren. Ik vermoed dat deze situatie bewust gecreeerd is door deze huurders, anders hadden ze wel iets goedkopers gezocht. Met verweren en rekken hebben ze een dak boven het hoofd en dat ook nog eens geheel gratis.
Ook hoi !
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:00:49 #163
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_103782339
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:54 schreef Inlognaam het volgende:
Gezien het gezeik al begonnen is na een maand, zullen ze echt wel gaan rekken en verweren. Ik vermoed dat deze situatie bewust gecreeerd is door deze huurders, anders hadden ze wel iets goedkopers gezocht. Met verweren en rekken hebben ze een dak boven het hoofd en dat ook nog eens geheel gratis.
...en om nog maar te zwijgen over hoe het achter gelaten zou kunnen worden, mochten ze eindelijk eens oprotten... :X :'(
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:09:55 #164
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103782635
Jongens, TS moet wel de moed erin houden he.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:33:41 #165
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_103783592
Ik hoop dat het lukt om ze eruit te krijgen! Ik voel me erg gezegend met huurders die altijd keurig netjes op tijd betalen en die vanuit hun thuisland alwaar ernstige rellen gaande zijn een mailtje sturen dat ze de straat niet op kunnen omdat ze anders neergeschoten worden dus dat ze de huur iets laten betalen en of dat heel erg is. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_103840432
Jezus fucking vieze teringzooi, ik krijg net dit mailtje van mijn advocaat:

Geachte *******

Dagvaarden lukt niet zo snel. Ik zal hieronder even uitleggen hoe één en ander geregeld moet worden om de huurders er zo snel mogelijk uit te kunnen krijgen (weet niet of ik dit al verteld heb).

Zoals bekend hebben huurders een sterke juridische positie. Een verhuurder kan slechts in bepaalde gevallen de huurovereenkomst opzeggen. Zelfs wanneer de huurder reeds bij het aangaan van de overeenkomst een opzegging tekent, mag de verhuurder de woning daarna niet ontruimen.

Ontruiming kan pas plaatsvinden na een rechtsgeldige beëindiging van de huurovereenkomst. Hiervoor is een opzegging vereist en een geldige opzeggingsgrond. In dit geval kan als opzeggingsgrond worden aangevoerd dat de huurder zich niet heeft gedragen als een goed huurder vanwege de betalingsachterstand.

Ik zal namens ***JDx*** de huur schriftelijk opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn. Deze bedraagt drie maanden (zie huurovereenkomst). Geeft de huurder niet schriftelijk aan binnen 6 weken, dat hij akkoord gaat met de opzegging en heeft hij de huurwoning niet per datum opzegging verlaten, dan blijft de huurovereenkomst (helaas) in stand. Wel kan dan (na de 6 weken termijn) toestemming van de kantonrechter worden verzocht. Deze kan ook worden verzocht een datum vast te stellen waarop de woning moet zijn ontruimd. Uiteraard zullen de achterstallige huurpenningen ook gevorderd worden in rechte (met wettelijke rente en buitengerechtelijke kosten).

Vandaag of morgen gaat de brief de deur uit. Ik hou je op de hoogte.

Mvg*******


Godverdomme, krijg inmiddels nog bijna 3000 euro van ze nu en moet nog 6 weken wachten voor we iets kunnen doen??? Zit hier zwaar in de schulden, die lui betalen geen fuck, ik heb geen cent om uit te geven elke maand...
  dinsdag 1 november 2011 @ 18:47:59 #167
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_103840979
Wat een klotesituatie. ;( Met dergelijke wetgeving vraag je erom dat mensen het heft in eigen hand nemen...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:11:43 #168
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103842243
Je zou ze er toch uit willen slaan he.

Je hebt er niets aan maar vind het echt onwijs klote voor je.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_103842280
Ja ik wou er ook langsgaan, maar m'n ouders en m'n vrienden hebben me dat verboden, komt niks goeds van, ga je straks van slachtoffer naar dader. Het is echt maar goed dat ik zo ver weg woon, want ik heb echt momenten gehad dat ik mezelf niet meer was, hartkloppingen tot in m'n keel, trillende handen, echt op het kookpunt.

We hebben besloten binnenkort (net zoals mijn huisbaas hier doet) via een telefoontje (en bij geen gehoor een smsje) te laten weten dat we even langskomen om wat dingen op te meten, of de meterstanden op te nemen ofzo. En dat we bij geen reactie er van uitgaan dat het goed is om op zijn minst even de woning te bekijken.
pi_103842309
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:11 schreef Spatzmann het volgende:
Volgens mij staat er in die brief dat de opzegtermijn 3 maanden is. Dus dan zou je nog 90 dagen moeten wachten als ik het zo goed lees....
Die 6 weken is een vastgestelde termijn waarin mensen moeten reageren ofzo.
pi_103842546
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:14 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ja, maar de opzegtermijn is 3 maanden. Dus dat betekent dat je na niet betalen huur kunt zeggen, over 3 maanden moet je er uit. Die 6 weken is de tijd waarop ze moeten reageren of ze ermee akkoord gaan. Dus die 3 maanden is de tijd die ze er zeker nog zitten.
En dat opzeggen kon nu pas, omdat ze nu pas officieel een achterstand hadden van 3 maanden. Wat een kromme zooi, ze betalen sinds juni al te laat... word er gek van...
pi_103842908
Ja en denk je dat ik dat geld heb? Heb nu 1500 kunnen lenen voor de afgelopen 2 maanden, maar dat is ook op. Moet ik dan een lening bij de bank gaan nemen?

Denk dat ik beter mijn appartement op kan zeggen en vragen of ik 3 maanden op mijn werk kan pitten ofzo. En dan in't weekend maar bij m'n ouders pitten ofzo.

En dan van mijn loon, hun huis betalen.
pi_103843260
Wat een ellende zeg.

Het lijkt wel de omgekeerde wereld..

Ik heb niet heel het topic gelezen, maar wellicht contact zoeken met Tros Radar ik heb eens een soortgelijke situatie gezien op tv een aantal jaren terug.
pi_103843465
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:23 schreef JDx het volgende:
Ja en denk je dat ik dat geld heb? Heb nu 1500 kunnen lenen voor de afgelopen 2 maanden, maar dat is ook op. Moet ik dan een lening bij de bank gaan nemen?

Denk dat ik beter mijn appartement op kan zeggen en vragen of ik 3 maanden op mijn werk kan pitten ofzo. En dan in't weekend maar bij m'n ouders pitten ofzo.

En dan van mijn loon, hun huis betalen.
Als je je appartement opzegt, kun je ook opzeggen voor dringend eigen gebruik. Das alweer een extra motivatie voor de rechter om het huurcontract te ontbinden..
dag
pi_103843531
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:23 schreef JDx het volgende:
Ja en denk je dat ik dat geld heb? Heb nu 1500 kunnen lenen voor de afgelopen 2 maanden, maar dat is ook op. Moet ik dan een lening bij de bank gaan nemen?

Denk dat ik beter mijn appartement op kan zeggen en vragen of ik 3 maanden op mijn werk kan pitten ofzo. En dan in't weekend maar bij m'n ouders pitten ofzo.

En dan van mijn loon, hun huis betalen.
ok, er zitten hier mensen die er echt kennis van hebben, dus die moeten even zeggen of ik het nu goed zie hoor! ik dacht namelijk dat wanneer je verhuurt en je het pand dringend voor eigen gebruik nodig hebt, je de huurovereenkomst op kan zeggen (met inachtneming van de opzegtermijn)

dus als jijh kan aantonen dat je het niet kan betalen zo, dan heb je een zwaarwegende reden om ze eruit te zetten. goed, helpt je niet om alle achterstallige shit terug te krijgen, maar scheelt je wellicht een paar weken op die reageertermijn van 6 weken. maar ik heb er niet heel veel verstand van hoor, dus mensen wel met verstand ervan, kom er in!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103843567
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:32 schreef Peter het volgende:

[..]

Als je je appartement opzegt, kun je ook opzeggen voor dringend eigen gebruik. Das alweer een extra motivatie voor de rechter om het huurcontract te ontbinden..
duh :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103843827
Alleen blijft mijn werk 220km verderop en zal ik dus theoretisch daar niet per se hoeven wonen.
pi_103844143
Echt kloten JDx. Het liefst zou je die idioten er toch bij hun haren uitslepen!! Heb echt een schurfthekel aan zulke types/profiteurs. Hoop op een snelle oplossing voor je!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:46:56 #179
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103844231
http://www.opgelicht.nl/h(...)jks-wat-kan-ik-doen/


Volgens mij moet je gewoon direct een rechtzaak aanspannen en de gang naar de rechter maken voor het breken van de huurovereenkomst en uitzettingsbevel. Bij voorkeur middels een kort geding als dat mogelijk is.

En, voor de zekerheid zal ik denk ik bij een andere advocaat op gesprek gaan die gespecialiseerd is in huurrecht. En ook even een deurwaarder bellen voor wat advies.

[ Bericht 14% gewijzigd door Inlognaam op 01-11-2011 20:15:56 ]
Ook hoi !
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:51:41 #180
64792 Mryc
play me one more song
pi_103844469
@TS ben je niet bang dat de huurders straks jouw hele woning strippen?
pi_103845324
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:51 schreef Mryc het volgende:
@TS ben je niet bang dat de huurders straks jouw hele woning strippen?
Veel valt er niet te strippen, ze roken, dus wilde toch als ze na 1 of 2 jaar eruit gingen de boel opnieuw behangen en die laminaat vloer die erin zit komt al uit 2000 ofzo, die is ook aan vervanging toe.

De ketel is al redelijk oud, daar ben ik niet bang voor. Enige wat ik er splinternieuw in heb laten zetten is een moderne keuken met wit keukenblad, 5 pits gasstel, inbouw koelkast, vaatwasser en oven.



Die zit er pas sinds 2008 in, zal wel mooi verrot zijn als ze eruit zijn.

Verder is het gewoon een kaal betonnen gebouw. Als ik tegen die tijd toch dik in de schulden zit kan ik het net zo goed helemaal strippen en opknappen.
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:56:09 #182
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_103848264
Ik loop dagelijks langs de woning die ik verhuur, woon er minder dan een minuut vandaan. Vind dat juist wel een prettig gevoel, want dan is er sowieso geen anonimiteit. Maar ja, ik heb het gewoon getroffen, ik heb mijn huurders zelfs als vrienden op Facebook. :D

Ik hoop echt dat het je lukt om ze zo snel mogelijk eruit te krijgen!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:03:34 #183
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103848678
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:56 schreef Isegrim het volgende:
Ik loop dagelijks langs de woning die ik verhuur, woon er minder dan een minuut vandaan. Vind dat juist wel een prettig gevoel, want dan is er sowieso geen anonimiteit. Maar ja, ik heb het gewoon getroffen, ik heb mijn huurders zelfs als vrienden op Facebook. :D

Ik hoop echt dat het je lukt om ze zo snel mogelijk eruit te krijgen!
Fijn dat je dit even komt melden.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:07:25 #184
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_103848882
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:03 schreef Staal het volgende:

[..]

Fijn dat je dit even komt melden.
Is niet lullig bedoeld ofzo hoor. :{w Ik realiseer me enkel dat ik nogal mazzel heb. Het lijkt me echt een kutsituatie en zoals gezegd zou ik zelf gewoon de sloten veranderen. Dan maar het risico dat je er gezeik mee krijgt.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:08:31 #185
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_103848945
Denk trouwens dat het aan te raden valt om voor tijdelijke verhuur expats als doelgroep te kiezen. Zeer kleine kans op wanbetalen en je weet zeker dat ze na een poosje weer weggaan.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:11:57 #186
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103849136
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:07 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Is niet lullig bedoeld ofzo hoor. :{w Ik realiseer me enkel dat ik nogal mazzel heb. Het lijkt me echt een kutsituatie en zoals gezegd zou ik zelf gewoon de sloten veranderen. Dan maar het risico dat je er gezeik mee krijgt.
Nee, maar je hebt al twee keer gepost dat jij echt fantastische huurders hebt en dat het allemaal geweldig is.

Ik weet niet of jij je ingelezen of het topic nog maar net ontdekt hebt maar JDx heeft onwijs veel voor zijn kiezen gekregen. Net leek het even beter te gaan en was hij blij dat hij zijn leven weer op de rails had, ook weer een baan en toen bleek dat deze huurders oplichters waren. Hoeveel klappen kan een mens hebben he?
Hij schrijft vlak boven jouw post nog dat hij af en toe gewoon wanhoop nabij is.

Ik kan die jongen ook niet helpen, hopelijk anderen wel. Je bent nu in ieder geval op de hoogte van wat die jongen overkomt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:18:54 #187
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_103849517
Ik heb het hele topic gelezen en nogmaals, het is helemaal niet lullig bedoeld. Je leest dingen die er niet zijn. Als het lullig overkomt, sorry. Jezus, zoals de waard is...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:20:43 #188
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103849628
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:18 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb het hele topic gelezen en nogmaals, het is helemaal niet lullig bedoeld. Je leest dingen die er niet zijn. Als het lullig overkomt, sorry. Jezus, zoals de waard is...
Nee tante, niet zoals de waard is. Manieren zijn je vreemd blijkbaar.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:22:31 #189
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_103849733
Sorry is ook al niet genoeg. Doei. :W
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:30:48 #190
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_103850207
Inderdaad, wat heeft ts eraan om te lezen dat anderen niet genaaid worden.. -O-
Maar goed, kunnen wij via fok niet iets doen, intimideren, stalken, dreigen, weet ik veel, alles om te zorgen dat die lui opbokken? En serieus, he... }:|
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:32:28 #191
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103850325
Iemand opperde om een programma in te schakelen. Maar welk programma zou dat dan kunnen zijn? Rijdende rechter valt af. Die lui komen echt niet opdraven.

Tros Opgelicht?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:42:21 #192
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_103850982
Oh damn, is dit nog steeds bezig. Kut man!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_103851964
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:30 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Inderdaad, wat heeft ts eraan om te lezen dat anderen niet genaaid worden.. -O-
Maar goed, kunnen wij via fok niet iets doen, intimideren, stalken, dreigen, weet ik veel, alles om te zorgen dat die lui opbokken? En serieus, he... }:|
Welke problemen zou je krijgen als je onverwachts weer introk? Als ze er een keertje niet zijn met een paar man naar binnen en alle huisraad op straat zetten en gewoon terugclaimen wat van jou is.
Het jammere is dat het waarschijnlijk meer last oplevert dan oplossingen
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_103857159
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:32 schreef Staal het volgende:
Iemand opperde om een programma in te schakelen. Maar welk programma zou dat dan kunnen zijn? Rijdende rechter valt af. Die lui komen echt niet opdraven.

Tros Opgelicht?
Dat heb ik net toevallig even zitten kijken en heb me weer zo verschrikkelijk kwaad zitten maken (dat gedoe met die Travellers en iedereen die maar 'tsja kunnen wij niets aan doen' deed) dus op zich zou deze zaak goed in dat rijtje passen.
pi_103857256
Betaal je overigens nog steeds alles van dat huis, of heb je diverse dingen al gestopt?
Misschien verstandig om via je advocaat te vragen of je wel kan stoppen met het betalen van gas/water/licht en internet en alles wat je erbij verzon met inclusief en ze daar desnoods d.m.v. een brief op de hoogte van stellen zodat ze weten dat ze dit zelf moeten gaan regelen.

Het mooiste zal natuurlijk zijn als je dit doet na het opnemen van de meterstanden.
Maar vraag eens aan je advocaat welke mogelijkheden je hierin hebt indien je die nog niet benut hebt, scheelt toch weer in de maandelijkse vaste lasten voor je.
pi_103857526
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:56 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Welke problemen zou je krijgen als je onverwachts weer introk? Als ze er een keertje niet zijn met een paar man naar binnen en alle huisraad op straat zetten en gewoon terugclaimen wat van jou is.
Het jammere is dat het waarschijnlijk meer last oplevert dan oplossingen
Tjah, hoewel ik er al meer dan een half jaar niet meer woon, weet ik dat waarschijnlijk de halve wijk mij zou steunen, alleen zoals anderen al zeggen, dat kan ook totaal verkeerd uitpakken, en ik wacht nu toch al zo lang, die 3 maanden kunnen er ook nog wel bij.

Ik zat er vandaag echt weer even doorheen, hoopte dat alles voor het einde van dit jaar opgelost was, huis leeg en schoon, grootste deel van m'n schulden weg, maar helaas.

Heb een nieuwe deadline gesteld voor mezelf, in april ben ik jarig, ik wil gewoon dat dan alles klaar is. Precies weet waar ik aan toe ben qua geld (ga er niet van uit dat ik geld van hun krijg), lui eruit, huis schoon en leeg, etc...
  woensdag 2 november 2011 @ 00:30:03 #197
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_103860532
Hoe zit het nu? Krijg je nog steeds af en toe geld van hen?
pi_103864258
Nee al sinds ergens in Augustus niet meer gehad.

De schade is momenteel 2775 euro en als het nog 3 maanden duurt, dan zal deze nog oplopen tot 5550 euro.

Aangezien ik nog niet eens geld overhoud elke maand om kleren te kopen zal het niet meevallen om dat ooit af te betalen, want ik ga er in eerste instantie niet van uit dat ik dat geld op korte termijn nog terug zie.

Ik haat schulden, ook nooit gehad en ik haat dit gevoel, want het voelt nu namelijk al alsof ik een schuld van meer dan 5000 euro heb.

Mja, fuck it ook, eerste doel is om ze eruit te krijgen, daarna maar een plan bedenken om dat geld bij elkaar te krijgen.
  † In Memoriam † woensdag 2 november 2011 @ 09:12:39 #199
43556 miss_dynastie
pi_103864763
Maar betaal jij nu ook GWL nog en zo? Kan je advocaat daar niet eens iets aan doen?
pi_103864941
Al achteraan geweest, het probleem met gwl afsluiten is dat als ze het toch blijven gebruiken, ik alsnog de rekening krijg.

Het enige wat ik echt zou kunnen afsluiten is internet/tv, maar dat gaat om zo'n klein bedrag dat het alleen maar in gevaar kan brengen wat er in het contract staat, dat de huur inclusief is.
pi_103866281
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:22 schreef JDx het volgende:


Het enige wat ik echt zou kunnen afsluiten is internet/tv, maar dat gaat om zo'n klein bedrag dat het alleen maar in gevaar kan brengen wat er in het contract staat, dat de huur inclusief is.
De huur die je niet krijgt. Zouden ze daar over durven klagen als je het afsloot?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 2 november 2011 @ 10:21:43 #202
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_103866462
Kun je geen beslag laten leggen op zijn loon/uitkering en/of spullen?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  woensdag 2 november 2011 @ 11:12:01 #203
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_103867884
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:21 schreef Blue-eyes het volgende:
Kun je geen beslag laten leggen op zijn loon/uitkering en/of spullen?
Ja, ts, even met je vingers knippen en het is opgelost... |:(
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  woensdag 2 november 2011 @ 17:09:55 #204
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_103881146
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:12 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Ja, ts, even met je vingers knippen en het is opgelost... |:(
Dat zeg ik toch ook niet :(
Het gaat er nu om dat TS (een deel van) z'n geld krijgt en beslaglegging lijkt mij eenvoudiger dan een ontruiming.

En wat geef jij als tip: het inschakelen van een TV-programma :')
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_103884655
Aangezien ik een paar maanden geleden al besloten heb alles via de legale weg te doen, kan ik niets anders doen dan wachten tot ze er zelf uit gaan, of de rechter bepaald wanneer ze eruit moeten.
  woensdag 2 november 2011 @ 18:41:02 #206
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_103884722
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 17:09 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet :(
Het gaat er nu om dat TS (een deel van) z'n geld krijgt en beslaglegging lijkt mij eenvoudiger dan een ontruiming.

En wat geef jij als tip: het inschakelen van een TV-programma :')
Lieve schat, voor een beslaglegging is een gang naar de rechtbank ook noodzakelijk omdat je simpelweg minimaal een vonnis voor nodig hebt. Zo simpel als jij het voorstelt is het dus niet.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_103884880
Jezus, ik dacht altijd dat die huurbescherming in nederland iets goeds was, maar dit gaat helemaal nergens meer over... Sterkte nog even TS!
pi_103889389
Ik opende dit topic in de hoop op goede berichten, maar wat een ellende weer. Ik heb bewondering voor je vechtlust en doorzettingsvermogen JDx! Je moet maar zo denken, over een poos ben jij hier doorheen en van hun af. Zij blijven altijd met zichzelf opgescheept zitten. Sterkte!
  woensdag 2 november 2011 @ 20:14:55 #209
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_103889487
quote:
18s.gif Op woensdag 2 november 2011 18:41 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Lieve schat, voor een beslaglegging is een gang naar de rechtbank ook noodzakelijk omdat je simpelweg minimaal een vonnis voor nodig hebt. Zo simpel als jij het voorstelt is het dus niet.
Lieve schat :r
Ik heb ook helemaal niet gezegd dat het simpel zou zijn. Ik denk alleen dat een rechter sneller een loonbeslag toewijst dan een uitzetting.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  woensdag 2 november 2011 @ 20:20:10 #210
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_103889789
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:14 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Lieve schat :r
Ik heb ook helemaal niet gezegd dat het simpel zou zijn. Ik denk alleen dat een rechter sneller een loonbeslag toewijst dan een uitzetting.
|:( |:( |:( :X :X :X
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  woensdag 2 november 2011 @ 20:21:25 #211
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_103889851
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:20 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

|:( |:( |:( :X :X :X
Als ik fout zit hoor ik graag je argumenten :{
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_103890074
Niet elkaar haten :o that makes me sad ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:13 schreef Pu22el het volgende:
Ik opende dit topic in de hoop op goede berichten, maar wat een ellende weer. Ik heb bewondering voor je vechtlust en doorzettingsvermogen JDx! Je moet maar zo denken, over een poos ben jij hier doorheen en van hun af. Zij blijven altijd met zichzelf opgescheept zitten. Sterkte!
Thanks, ik doe m'n best en inderdaad... uiteindelijk zal het allemaal goed komen! :%
  woensdag 2 november 2011 @ 20:27:18 #213
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103890146
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:21 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Als ik fout zit hoor ik graag je argumenten :{
Ik begrijp het smileygebruik ook niet. Niets is makkelijk in deze maar waarom geen incasso en daarna deurwaarder erop af sturen. Vrees alleen dat TS hier helemaal geen geld voor heeft en hij dan ook weer zoveel weken verder is en nog meer geld kwijt is dat hij nooit kan verhalen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 2 november 2011 @ 20:27:24 #214
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_103890151
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:21 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Als ik fout zit hoor ik graag je argumenten :{
Met het vonnis kan hij zowel tot ontruiming overgaan als de verschuldigde bedragen innen, eventueel middels loonbeslag ja. Snap je het nu?
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_103891107
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:27 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik begrijp het smileygebruik ook niet. Niets is makkelijk in deze maar waarom geen incasso en daarna deurwaarder erop af sturen. Vrees alleen dat TS hier helemaal geen geld voor heeft en hij dan ook weer zoveel weken verder is en nog meer geld kwijt is dat hij nooit kan verhalen.
Jawel incasso zijn we nu ook mee bezig.
  woensdag 2 november 2011 @ 20:53:12 #216
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_103891668
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:43 schreef JDx het volgende:

[..]

Jawel incasso zijn we nu ook mee bezig.
Maar ze zullen ook daar waarschijnlijk niet van onder de indruk zijn en het enige wat over blijft zijn dwangmaatregelen en dat moet met tussenkomst van een rechter... Jdx, ik snap niks van die brief van jouw advocaat. Als een huurcontract ontbonden wordt dan is een opzegtermijn toch niet relevant meer?
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  woensdag 2 november 2011 @ 21:00:22 #217
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_103892074
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:27 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Met het vonnis kan hij zowel tot ontruiming overgaan als de verschuldigde bedragen innen, eventueel middels loonbeslag ja. Snap je het nu?
Het is maar net wat voor eis je bij de rechter neerlegt. Je kunt inderdaad eisen dat de huurder het pand verlaat en de betalingsachterstand moet voldaan. Zoals de advocaat al naar de TS heeft geschreven, is uitzetting heel moeilijk en zal dit een langlopend proces gaan worden.
Daarbij komt ook nog eens dat er dan minder bij de huurder te halen valt omdat hij elders gaat huren en daar ook weer verplichtingen heeft.

Als je "alleen" eist dat de huurder zijn betalingsachterstand moet voldoen dan is dat een veel minder zware eis en daar zal m.i. de rechter sneller mee accoord gaan.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  woensdag 2 november 2011 @ 21:05:37 #218
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_103892353
Je wil die mensen toch sowieso niet laten zitten? :{
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 2 november 2011 @ 21:11:54 #219
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_103892805
@blue eyes dus dan zou ts elke paar maanden naar de rechtbank moeten, volgens jou? Met een vonnis alleen ben je er ook niet, je hebt ook nog te maken met een beslagvrije voet en wat als de huurder geen (wit betaalde) baan heeft? :N
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  woensdag 2 november 2011 @ 21:13:13 #220
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103892877
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:43 schreef JDx het volgende:

[..]

Jawel incasso zijn we nu ook mee bezig.
Goed zo. En dat laten vervolgen met deurwaarder.

Je doet het goed trouwens op een nette manier. Knap want ik weet echt niet wat ik in jouw geval zou hebben gedaan. Zitten er nog wel mensen die je kent in de buurt van het huis? M.a.w. wonen ze er ook echt? Dikke kans namelijk dat ze zonder een spoor achter te laten op een gegeven moment met de noorderzon vertrokken zijn.

Dit soort oplichters zijn meestal niet de mensen die naar de rechtbank gaan om verweer te voeren. Als het te heet onder hun voeten wordt dan verhuizen ze wel weer.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_103893699
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:05 schreef Isegrim het volgende:
Je wil die mensen toch sowieso niet laten zitten? :{
Nee ze moeten er sowieso uit, de reden waarmee ik ze er nu uit kan zetten is dat ze nooit op tijd betaald hebben en de achterstand nu meer dan 3 maanden is. Nu is het wachten tot ze zelf zeggen of we gaan weg, of de rechter moet een einddatum bepalen.

Eruit is prio 1. Geld komt daarna (of hopelijk tijdens), maar eruit moeten ze nu sowieso!
  woensdag 2 november 2011 @ 21:36:21 #222
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_103894127
Dabedoelik. :Y Weg ermee.

Ik zou bij de volgende huurders in elk geval niet inclusief verhuren, dat scheelt alweer wat...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_103895431
Niet inclusief, 2 maanden borg en wellicht een eurotje of 50 bij de huur op, als het dan mee zit kan ik in 100 maanden mijn schuld afbetalen :')

't is graag of niet dan hoor.

En natuurlijk loonstrookjes, referenties en alle andere bewijzen van goede huurders.

Je kan niet voorzichtig genoeg zijn, ik vertrouw niemand zo snel meer.
  woensdag 2 november 2011 @ 22:19:39 #224
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_103896638
Loonstrookjes heb ik zelf niet om gevraagd, maar bij mij zijn het ook (expat) studentes. Zit je in een gebied waar expats zitten? Dan kan ik je nog wel aan een goeie site helpen waar je je woning aan de man kunt brengen. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_103906913
Zucht... moet allemaal zo lang duren, nja heb nu wel een soort van einddatum, als ze niet akkoord gaan met 3 februari, dan zal de rechter wel bepalen dat ze er tegen die tijd uit moeten denk ik.

Verstuurde brief (naar beide huurders apart verstuurd, aangetekend en gewoon):

Mevrouw J. V******
********* 6*
7**** ** *******

******, 3 november 2011

inzake dossiernummer uw kenmerk
****/**** & **** 2011****

secretaresse rechtstreeks tel. nr. e-mail
mw. M.*.*. W*****-S***** (05**) 67 ** ** m.w*****@adv******.nl

Geachte mevrouw *******,

Ondanks mijn schrijven van 4 oktober jl. bent u niet overgegaan tot het betalen van de (achterstallige) huurpenningen.

U heeft van mijn cliënt met ingang van 1 juni 2011 voor de duur van minimaal 12 maanden in huur een gestoffeerde vierkamerwoning, gelegen aan de ******** 6* te *******, met de bestemming van woonruimte.

Deze huurovereenkomst wordt hierbij door mij namens cliënt aan u opgezegd tegen 3 februari 2012. Deze opzegging vindt plaats op grond van het feit, dat u uw huur niet (tijdig) betaalt. Inmiddels heeft u een achterstand van drie maanden opgelopen. Ondanks diverse toezeggingen bent u niet overgegaan tot betaling van de achterstallige huurpenningen. Vanaf het moment dat de huurovereenkomst tot stand is gekomen is het voor cliënt bijzonder moeilijk geweest om huurpenningen te innen. Pas na correspondentie mijnerzijds is er aanvankelijk mondjesmaat door anderen (!) betaald. Nadien in het geheel niet meer.

Cliënt beroept zich hierbij dan ook op art. 7: 274 lid 1 onder a BW. Gezien de ontstane betalingsachterstand heeft u zich niet gedragen zoals een goed huurder betaamt.

Ik vraag u hierbij binnen zes weken schriftelijk aan mij mede te delen of u en uw medehuurder al dan niet toestemmen in de beëindiging van deze huurovereenkomst. Ik wijs u er hierbij op, dat u de (achterstallige) huurpenningen verschuldigd bent en blijft.

Indien ik binnen deze periode van zes weken niet van u en uw medehuurder schriftelijk vernomen zal hebben, dat in de beëindiging van deze huurovereenkomst wordt toegestemd, zal ik voor de rechtbank, sector kanton, een vordering instellen tot vaststelling van het tijdstip, waarop deze huurovereenkomst zal eindigen, met nevenvorderingen.

Hoogachtend,

C.*.*. B*****-C*****


Ben benieuwd... heb ik straks mooi februari om de boel op te knappen etc en kan ik het vanaf hopelijk 1 maart weer verhuren. Zou het liefste niet meer verhuren, maar ik kan ook geen 2 huizen betalen.

Ben wel bezig met zoeken naar een goedkoper appartementje in het westen om wat meer geld over te houden elke maand zodat ik straks wat schulden af kan betalen, maar goed, dat is geen oplossing voor dit probleem.
  Redactie Frontpage donderdag 3 november 2011 @ 09:28:39 #226
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_103906973
Balen man, ook jammer dat je weg zou moeten aan de Bree, veel te leuke plek om te wonen... Maar goed, snap dat je hiertoe wordt gedwongen door die vuilakken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 3 november 2011 @ 10:23:29 #227
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_103908080
Kan je niet werk zoeken bij je oude woning? Voordat de geschiedenis zich herhaalt...
  donderdag 3 november 2011 @ 10:26:24 #228
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_103908145
En kan je niet beter even 2 jaar in de schuldsanering gaan? Dan kan je daarna weer fris beginnen.
  donderdag 3 november 2011 @ 10:30:00 #229
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103908217
"even in de schuldsanering"

:')

om nog geen 5k schuld (bij zijn ouders)? heb je ENIG idee waar je het over hebt?

Is het geen optie om weer in Emmen te gaan werken?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Redactie Frontpage donderdag 3 november 2011 @ 10:36:26 #230
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_103908334
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:23 schreef Mishu het volgende:
Kan je niet werk zoeken bij je oude woning? Voordat de geschiedenis zich herhaalt...
Denk dat TS nou juist naar het westen is verhuisd vanwege het feit dat hij in de omgeving van Drenthe geen werk kon vinden?

quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:26 schreef Mishu het volgende:
En kan je niet beter even 2 jaar in de schuldsanering gaan? Dan kan je daarna weer fris beginnen.
Of je post serieus, of je post niet... Dit is geen GC.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_103909379
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:26 schreef Mishu het volgende:
En kan je niet beter even 2 jaar in de schuldsanering gaan? Dan kan je daarna weer fris beginnen.
Dan zal hij toch ook eerst zijn huis moeten verkopen en met een nog veel grotere schuld opgescheept moeten worden voordat hij in dat traject terecht kan komen.

Verder duurt het traject 3 tot 5 jaar.

Dus nee daar wil je liever niet in terecht komen.
  donderdag 3 november 2011 @ 15:56:56 #232
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103917525
Wat ik niet snap: waarom nu niet gelijk al een rechtszaak aanspannen?
Niets opzeggen, gelijk naar de rechter ermee! Die verbreekt dat contract wel. Dat opzeggen kost je gewoon 3 maanden extra, want no way dat ze er vrijwillig uitgaan.

Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn van een kort geding, maar dat zou je moeten bekijken. Er is in ieder geval naar mijn idee wel een spoedeisend belang... desnoods overdrijf je het wat met dingen als overspannen, werk lijdt eronder, geestelijke spanningen. Het is niet niets; je wordt in feite gewoon de vernieling ingeholpen door deze lui.
Ook hoi !
  donderdag 3 november 2011 @ 16:00:10 #233
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103917598
Oh, en waarom heeft die advocaat het over een medehuurder, terwijl deze er niet is?
Was dat maar waar, dan waren er twee mensen die je na een vonnis zou kunnen aanspreken.
Ook hoi !
  donderdag 3 november 2011 @ 16:08:05 #234
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103917837
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:00 schreef Inlognaam het volgende:
Oh, en waarom heeft die advocaat het over een medehuurder, terwijl deze er niet is?
Was dat maar waar, dan waren er twee mensen die je na een vonnis zou kunnen aanspreken.
Volgens mij heeft zij haar handtekening ook gezet, als ik het goed onthouden heb.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  † In Memoriam † donderdag 3 november 2011 @ 16:19:52 #235
43556 miss_dynastie
pi_103918277
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 09:25 schreef JDx het volgende:
Ik vraag u hierbij binnen zes weken schriftelijk aan mij mede te delen of u en uw medehuurder al dan niet toestemmen in de beëindiging van deze huurovereenkomst. Ik wijs u er hierbij op, dat u de (achterstallige) huurpenningen verschuldigd bent en blijft.
Zes weken vanaf nu? Dan ben ik bang dat je 3 februari nog niet eens voor de rechter bent verschenen, laat staan dat dan de uitspraak er al is! Ze hebben tot 15 december om te reageren. Dan moet je advocaat nog een dagvaarding opstellen, die moet de deur uit, zit je al minimaal op begin januari, maar nog eerder half januari voor gedagvaard kan worden. Dan zal het twee weken later zo'n beetje op de rol staan, de huurders kunnen en zullen vier weken uitstel krijgen voor hun conclusie van antwoord, dan is het al half februari. Waarom zes weken en niet twee?
pi_103918507
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:19 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Zes weken vanaf nu? Dan ben ik bang dat je 3 februari nog niet eens voor de rechter bent verschenen, laat staan dat dan de uitspraak er al is! Ze hebben tot 15 december om te reageren. Dan moet je advocaat nog een dagvaarding opstellen, die moet de deur uit, zit je al minimaal op begin januari, maar nog eerder half januari voor gedagvaard kan worden. Dan zal het twee weken later zo'n beetje op de rol staan, de huurders kunnen en zullen vier weken uitstel krijgen voor hun conclusie van antwoord, dan is het al half februari. Waarom zes weken en niet twee?
Plus, dat als zij een dag voor de rechtzaak alles betalen, is de kans klein dat de huurder daadwerkelijk uit hun huis worden gezet.
Je raekt an de dinge geweun.
  Redactie Frontpage donderdag 3 november 2011 @ 16:27:41 #237
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_103918565
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:19 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Zes weken vanaf nu? Dan ben ik bang dat je 3 februari nog niet eens voor de rechter bent verschenen, laat staan dat dan de uitspraak er al is! Ze hebben tot 15 december om te reageren. Dan moet je advocaat nog een dagvaarding opstellen, die moet de deur uit, zit je al minimaal op begin januari, maar nog eerder half januari voor gedagvaard kan worden. Dan zal het twee weken later zo'n beetje op de rol staan, de huurders kunnen en zullen vier weken uitstel krijgen voor hun conclusie van antwoord, dan is het al half februari. Waarom zes weken en niet twee?
Dat is nou eenmaal de wettelijke termijn die voor reageren gereserveerd is, daar kan TS en ook zijn advocaat niets aan doen. Pas na 6 weken kan de kantonrechter worden ingezet.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:26 schreef Messina het volgende:

[..]

Plus, dat als zij een dag voor de rechtzaak alles betalen, is de kans klein dat de huurder daadwerkelijk uit hun huis worden gezet.
Nee hoor. Ze hebben nu een achterstand van 3 maanden en dan mag je tot deze procedure overgaan. Verder zal de rechter ook best wel in beschouwing nemen dat er vanaf het begin al niet betaald werd.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 3 november 2011 @ 16:28:02 #238
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103918583
Ik snap ook niet waarom niet meteen gedagvaard wordt. De gronden zijn er immers: 3 maanden achterstand en waarschuwingen zijn er genoeg geweest. En gezien betalingen uitblijven, waarschijnlijk niet zullen komen ook kun je er maar beter zo snel mogelijk een rechtzaak van maken. Die 6 weken zijn naar mijn idee alleen maar weer 1500 euro extra schuld voor TS en 6 weken gewaarborgd onderdak voor de huurder(s)...
Ook hoi !
  donderdag 3 november 2011 @ 16:28:37 #239
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103918602
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:27 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat is nou eenmaal de wettelijke termijn die voor reageren gereserveerd is, daar kan TS en ook zijn advocaat niets aan doen. Pas na 6 weken kan de kantonrechter worden ingezet.
Bron?

Volgens mij kun je ieder moment iemand voor de rechter slepen? De vraag is alleen of de rechter meegaat in jouw verhaal. Maar wat ik heb begrepen is dat je vanaf dag 1 van te laat betalen al een deurwaarder in kan schakelen.
Ook hoi !
  † In Memoriam † donderdag 3 november 2011 @ 16:29:29 #240
43556 miss_dynastie
pi_103918626
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:27 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat is nou eenmaal de wettelijke termijn die voor reageren gereserveerd is, daar kan TS en ook zijn advocaat niets aan doen. Pas na 6 weken kan de kantonrechter worden ingezet.
Een oprechte vraag mijnerzijds: welke wet is dat? :)
  Redactie Frontpage donderdag 3 november 2011 @ 16:30:09 #241
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_103918649
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:28 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Bron?
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:29 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Een oprechte vraag mijnerzijds: welke wet is dat? :)
Uit brief Advocaat aan Jdx
quote:
Ontruiming kan pas plaatsvinden na een rechtsgeldige beëindiging van de huurovereenkomst. Hiervoor is een opzegging vereist en een geldige opzeggingsgrond. In dit geval kan als opzeggingsgrond worden aangevoerd dat de huurder zich niet heeft gedragen als een goed huurder vanwege de betalingsachterstand.

Ik zal namens ***JDx*** de huur schriftelijk opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn. Deze bedraagt drie maanden (zie huurovereenkomst). Geeft de huurder niet schriftelijk aan binnen 6 weken, dat hij akkoord gaat met de opzegging en heeft hij de huurwoning niet per datum opzegging verlaten, dan blijft de huurovereenkomst (helaas) in stand. Wel kan dan (na de 6 weken termijn) toestemming van de kantonrechter worden verzocht. Deze kan ook worden verzocht een datum vast te stellen waarop de woning moet zijn ontruimd. Uiteraard zullen de achterstallige huurpenningen ook gevorderd worden in rechte (met wettelijke rente en buitengerechtelijke kosten).
Neem aan dat deze man weet waar hij mee bezig is?

edit: hoeft dan ook geen wet te zijn, kan ook een contractclausule zijn?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  † In Memoriam † donderdag 3 november 2011 @ 16:32:54 #242
43556 miss_dynastie
pi_103918755
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:30 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

[..]

Uit brief Advocaat aan Jdx

[..]

Neem aan dat deze man weet waar hij mee bezig is?

edit: hoeft dan ook geen wet te zijn, kan ook een contractclausule zijn?
Er is mij geen wet bekend die verplicht zes weken te wachten alvorens tot actie over te gaan. Ik ben niet heel erg thuis in het huurrecht, vandaar dat ik benieuwd ben welke wet die zes weken regelt. Er moet een redelijke termijn voor reactie worden geboden, maar dat zou mijns inziens ook 2 weken kunnen zijn. Nu wacht de huurder als 'ie slim is tot 14 december of hij reageert helemaal niet en hop, weer zes weken gewonnen.
  donderdag 3 november 2011 @ 16:33:37 #243
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103918777
Af en toe denk ik idd wel eens dat een in huurrecht gespecialiseerde advocaat beter zou zijn dan deze advocaat. Dat is dan deels onderbuikgevoel, dat dan weer wel maar volgens mij moet je zo snel mogelijk gaan procederen en de grond is er om ze eruit te krijgen.

Ik snap namelijk een ding niet: waarom de huur opzeggen, als je toch al 100% naar de rechter moet voor de betalingsachterstand en je via de rechter ook gelijk de huurovk kan laten verbreken.
Ook hoi !
  donderdag 3 november 2011 @ 16:34:38 #244
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_103918805
Of het is juist slim gedaan, zodat ze er hoe dan ook uitgezet worden al betalen ze een dag van tevoren alsnog?
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_103919344
Er is 3 maanden gewacht zodat er wettelijk een reden is dat ze slechte huurders zijn en ik ze aan de hand van die reden eruit kan trappen en het contract kan verbreken.

Het contract wordt nu hoe dan ook verbroken, ze kunnen betalen wat ze willen. Ze gaan akkoord met 3 februari of we laten de rechter een datum bepalen.

Die 6 weken is een wettelijke reageer termijn ofzo.
pi_103920164
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:51 schreef JDx het volgende:
Er is 3 maanden gewacht zodat er wettelijk een reden is dat ze slechte huurders zijn en ik ze aan de hand van die reden eruit kan trappen en het contract kan verbreken.

Het contract wordt nu hoe dan ook verbroken, ze kunnen betalen wat ze willen. Ze gaan akkoord met 3 februari of we laten de rechter een datum bepalen.

Die 6 weken is een wettelijke reageer termijn ofzo.
Ik hoop voor jou dat ze betalen wat ze willen, dan hoeft je het langdurige traject van geld waar je reecht op hebt niet af te lopen. Maar de huurders kennende van je verhalen zal het wel niet.
pi_104211127
Deze week een brief gekregen van de raad van rechtsbijstand dat ik maar een eigen bijdrage heb van 125 euro (aangezien ik in 2009 een verzamelinkomen had van maar 14.000 euro) voor de advocaat, dat is weer een meevaller... voor zover je zoiets een meevaller kan noemen.
  donderdag 10 november 2011 @ 18:39:13 #248
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_104211224
Zie het als een geluk bij een ongeluk! Nog iets gehoord van die lui?
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_104211764
Nope, we gaan zaterdag langs, heb het ze net laten weten via sms (ze namen niet op) dat we zaterdagmiddag om 2uur de meterstanden op komen nemen en bij geen antwoord er van uit gaan dat het goed is.

Mooi excuus om even in het huis te kijken. Benieuwd of ze nu wel reageren.
  donderdag 10 november 2011 @ 19:04:27 #250
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_104212158
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:36 schreef JDx het volgende:
Deze week een brief gekregen van de raad van rechtsbijstand dat ik maar een eigen bijdrage heb van 125 euro (aangezien ik in 2009 een verzamelinkomen had van maar 14.000 euro) voor de advocaat, dat is weer een meevaller... voor zover je zoiets een meevaller kan noemen.
Nou ja, het scheelt een boel pegels in elk geval!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 10 november 2011 @ 19:51:14 #251
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_104214498
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:54 schreef JDx het volgende:
Nope, we gaan zaterdag langs, heb het ze net laten weten via sms (ze namen niet op) dat we zaterdagmiddag om 2uur de meterstanden op komen nemen en bij geen antwoord er van uit gaan dat het goed is.

Mooi excuus om even in het huis te kijken. Benieuwd of ze nu wel reageren.
Iets zegt me dat je zaterdagmiddag om 14.00 uur voor een gesloten deur komt te staan. Alleen het feit al dat ze de telefoon niet opnemen.

Misschien had het beter geweest als je had gezegd dat je zaterdagmiddag met een vrachtwagen zou komen om het huis leeg te halen. En dan ook daadwerkelijk met een vrachtwagen gaan... al zou het alleen maar zijn om ze schrik aan te jagen.
Ook hoi !
  donderdag 10 november 2011 @ 19:59:53 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104215022
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:51 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Iets zegt me dat je zaterdagmiddag om 14.00 uur voor een gesloten deur komt te staan. Alleen het feit al dat ze de telefoon niet opnemen.

Misschien had het beter geweest als je had gezegd dat je zaterdagmiddag met een vrachtwagen zou komen om het huis leeg te halen. En dan ook daadwerkelijk met een vrachtwagen gaan... al zou het alleen maar zijn om ze schrik aan te jagen.
Ja, want intimidatie terwijl je een zaak voor de rechter laat komen werkt altijd geweldig ^O^
Als er één ding is wat TS nu niet moet doen, is het buiten z'n boekje gaan, hij is eindelijk zover dat hij de boel voor kan laten komen, dan zou het zonde zijn als de rechter door het gedrag van TS toch nog sympathie voor de huurder zou krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 10 november 2011 @ 20:04:02 #253
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_104215268
Voorlopig is het nog niet voor de rechter... maar uiteraard snap ik je punt. Dat met het vrachtwagentje had ie eerder moeten doen, ware het niet dat ie het via de officiele weg wilt doen. Waarvoor ik een diep respect heb.

Maar mijn vermoeden dat ie voor een dichte deur komt te staan blijft. Volgens mij durven die lui 'm niet eens te woord te staan. Laat staan dat ze 'm vrijwillig binnen laten in zn eigen huis.
Ook hoi !
pi_104215383
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:54 schreef JDx het volgende:
Nope, we gaan zaterdag langs, heb het ze net laten weten via sms (ze namen niet op) dat we zaterdagmiddag om 2uur de meterstanden op komen nemen en bij geen antwoord er van uit gaan dat het goed is.

Mooi excuus om even in het huis te kijken. Benieuwd of ze nu wel reageren.
Het pand betreden mag je toch niet.. dat is huisvredebreuk.
dag
  donderdag 10 november 2011 @ 20:09:48 #255
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_104215685
Ja, das ook weer zo. Ook met niet-betalende huurders mag je niet zomaar je huis betreden. Die zieltjes zullen dus toestemming moeten geven om binnen te komen.
Ook hoi !
pi_104216061
Diegene waar ik van huur doet het ook zo, stuurt mij een sms "morgen om 1uur kom ik langs met de verzekeraar voor wat dingen, bij geen antwoord ga ik er vanuit dat het goed is".

En als ik dan op mijn werk zit, is hij in m'n appartement.
  donderdag 10 november 2011 @ 20:16:21 #257
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_104216224
Dat mag echt niet zomaar volgens mij hoor, zou ik even goed nagaan.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 10 november 2011 @ 20:18:50 #258
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_104216424
Ze zullen ongetwijfeld de sloten hebben vervangen. Dat maakt even binnenkomen ook wat lastiger als ze er niet zijn.

Overigens is het pas huisvredebreuk op het moment dat ze jouw hebben gevraagd het pand te verlaten. Meen 3 keer. Daarna kunnen ze de politie evt. bellen, die geen kont zal doen als je al buiten bent.
Ook hoi !
pi_104216736
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 20:18 schreef Inlognaam het volgende:
Ze zullen ongetwijfeld de sloten hebben vervangen. Dat maakt even binnenkomen ook wat lastiger als ze er niet zijn.

Overigens is het pas huisvredebreuk op het moment dat ze jouw hebben gevraagd het pand te verlaten. Meen 3 keer. Daarna kunnen ze de politie evt. bellen, die geen kont zal doen als je al buiten bent.
Nu is het een inbraak jah..
dag
pi_104280248
Kreeg vanmorgen een smsje (hoe weird, op smsjes over de huur reageren ze niet), dat ze vandaag niet thuis zijn en wel een foto van de meterkast willen nemen en die doormailen.

Heb gereageerd dat we liever zelf langs komen en of ze evetuele post voor mij bij de deur willen leggen.

Kreeg een uur later een smsje: "is goed, zal het wel klaarleggen, gr."

Toestemming dus.

Had trouwens niet verwacht dat ze thuis zouden zijn, neem ook aan dat het gewoon een smoes is en ze me niet willen zien.
  zaterdag 12 november 2011 @ 11:42:15 #261
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_104280500
Ze zijn niet thuis op het moment dat je langs wilt komen. Hoe verbazend weer.

Ik zie geen toestemming en verwacht ook geen toestemming. Ze zullen waarschijnlijk bedoelen dat ze akkoord gaan dat ze de post bij de deur klaar willen leggen.

Als je voor de deur staat en ze zeggen 'nee', dan is het gewoon nee volgens mij. En dan zou ik me denk ik zorgen gaan maken. Kleine moeite om je even binnen te laten om de standen zelf op te nemen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Inlognaam op 12-11-2011 11:49:05 ]
Ook hoi !
pi_104280733
Mijn sms: "We komen liever zelf langs, trouwens als er nog post voor me is, wil je dat dan bij de deur leggen?"

Zijn sms: "Is goed, zal het wel klaarleggen, gr."

Als ik nu opgepakt wordt voor inbraak dan word ik gek :')
pi_104280763
lijkt mij dat je er zo wel redelijkerwijs vanuit mag gaan dat het ok is om die meterstanden op te nemen + de post op de halen. niks anders doen en die smsjes goed bewaren :Y
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 12 november 2011 @ 12:07:36 #264
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_104281009
Inbraak zal het sowieso nooit worden. Daarvoor moet je toch echt de boel openbreken of forceren.
Hooguit huisvredebreuk, maar dan moeten ze de politie bellen en je eerst driemaal sommeren het pand te verlaten. Die confrontatie zou ik dan aangaan. Levert hooguit een gesprek op met de politie ter plekke en dan kun je hen ook gelijk even inlichten over het hoe/wat/waar.

En als de politie dan komt zou ik gelijk even informeren bij ze of er niet een mogelijkheid is tot het doen van aangifte van oplichting / flessentrekkerij *? Dit hele gedoe lijkt me namelijk een vooropgezet plan.

* Weet niet zeker of die laatste mogelijk is, maar ik moest denken aan eten in restaurants en dan vervolgens niet betalen. Dat valt onder flessentrekkerij dacht ik.
Ook hoi !
  zaterdag 12 november 2011 @ 14:14:08 #265
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_104285021
Ik ben deze topic even kwijt geweest. Echt erge shit waarin je nu zit TS. Ik hoop dat het zsm achter de rug is voor je. Kun je niet een kamer zoeken in den haag (daar werk je toch) bij een hospita. Dat kan je een paar honderd euro per maand Besparen. Niet ideaal om te wonen, maar verlicht je schuldenlast wel.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_104285875
Ik zit al aan zoiets te denken, maar dat komt wel, zit sowieso t/m december aan dit appartement vast.

Ben net in de woning geweest, vond een incassobrief voor een website van me (rekening werd nog naar mn oude adres gestuurd), gelukkig nog maar 104 euro, voor hetzelfde geld was dat ook opgelopen. Raar ook dat ik me meteen druk maak over zo'n rekening en die mensen niet over een veel hogere schuldenlast.

In het huis 2 honden, 2 katten, een hok vol puppies, 2 oude bankstellen buiten en 2 splinternieuwe bankstellen binnen (die kunnen ze blijkbaar wel betalen), verder was 1 raampje kapot van de voordeur, zat een plank voor. Voor de rest redelijk netjes allemaal nog. Op de tuin na, dat was ook net een jungle, maar dat verder niet zoveel uit.

Ps. kan me nu wel kwaad maken om het feit dat ik bij verhuizing naar het westen op zoek was naar een leuke nieuwe hoekbank, maar daar mee heb gewacht, omdat ik toen al geen huur kreeg. En zij hebben dus 2 nieuwe bankstellen.

Ps ps... ging even door m'n hoofd om hun honden mee te nemen en pas terug te geven na betaling, maar goed, dan zou ik zelf in de problemen komen waarschijnlijk. Van de nederlandse wet moet je houwe... :{
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:01:14 #267
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_104286004
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:54 schreef JDx het volgende:
Ps ps... ging even door m'n hoofd om hun honden mee te nemen en pas terug te geven na betaling, maar goed, dan zou ik zelf in de problemen komen waarschijnlijk. Van de nederlandse wet moet je houwe... :{
Nee jij bent lekker zeg. :')
pi_104286052
Jah duhh... gewoon even om aan te geven hoe kwaad ik was (ben). Mijn ma sprak trouwens iemand die die jongen waarschijnlijk kent en die zei: "dat geld krijg je nooit, die jongen zit nog liever in de bak dan dat ie een boete betaalt".
  Moderator zaterdag 12 november 2011 @ 15:04:34 #269
155227 crew  Guppy
dus
pi_104286078
Ik snap je redenatie ook wel... Je bent zo machteloos nu...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:15:22 #270
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104286349
Zo te lezen doet zijn een huis nu ook dienst als een hondenfokkerij. TS, toevallig niets over het hoofd gezien in het contract dat je met ze hebt? M.b.t. huisdieren? Want je schreef het overgenomen te hebben van een oud huurcontract dat jij ooit had.

Overigens snap ik je redenatie ook goed. Ik vind het knap dat je zo netjes hebt kunnen blijven.
Zelf had ik waarschijnlijk uit woede andere sloten op de deur laten zetten.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:16:02 #271
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_104286363
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:01 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Nee jij bent lekker zeg. :')
Die huurders zijn lekker wil je zeggen? Sommige mensen kun je maar op een manier terugpakken: door ze dingen af te nemen die voor hen belangrijk zijn. En dan kan er opeens wel betaald worden...

Geef een drugsdealer een boete van 10k en hij moet lachen. Maar neem z'n dure auto in beslag waar ie zn status aan ontleend en hij moet janken...

Die hond meenemen zou ook door mijn gedachten gegaan zijn. Voor de wet zijn honden niets anders dan bijv. dat bankstel: een zaak. Maar goed, dan heeft JDx weer een ander probleem: moet ie voor die honden zorgen.

Hoeveel en wat voor pups waren het? Misschien kun je daar verhaal op halen. Van die kuttenlikkende chihuahua's brengen zo een paar honderd euro per stuk op.\

Maar, hebben ze je nu binnengelaten, of kon je binnenkomen doordat de sloten niet vervangen waren?
Ook hoi !
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:17:41 #272
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104286402
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 12:07 schreef Inlognaam het volgende:
Inbraak zal het sowieso nooit worden. Daarvoor moet je toch echt de boel openbreken of forceren.
Hooguit huisvredebreuk, maar dan moeten ze de politie bellen en je eerst driemaal sommeren het pand te verlaten. Die confrontatie zou ik dan aangaan. Levert hooguit een gesprek op met de politie ter plekke en dan kun je hen ook gelijk even inlichten over het hoe/wat/waar.

En als de politie dan komt zou ik gelijk even informeren bij ze of er niet een mogelijkheid is tot het doen van aangifte van oplichting / flessentrekkerij *? Dit hele gedoe lijkt me namelijk een vooropgezet plan.

* Weet niet zeker of die laatste mogelijk is, maar ik moest denken aan eten in restaurants en dan vervolgens niet betalen. Dat valt onder flessentrekkerij dacht ik.
Zoiets zou ik ook hebben gedaan. Dit is 1 van de zeldzame topics waarbij ik echt boos word.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_104286495
Moet jullie trouwens wel even bedanken voor het blijven volgen van dit topic, ik kan soms echt zo kwaad zijn en het hier even schrijven en dan weer wat tot rust komen. Ben gewoon blij dat ik het ergens een beetje kwijt kan zeg, pff... :)

Vanavond maar even flink stappen met wat vrienden hier.
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:23:47 #274
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_104286562
Oh, vergeten te melden. Je kunt eens informeren bij anti-kraak organisaties voor een woning of bedrijfspandje in de buurt van Leiden. Scheelt je ook weer een paar honderd op maandbasis.
Ook hoi !
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:26:57 #275
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_104286655
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:27 schreef JeMoeder het volgende:
Dat is nou eenmaal de wettelijke termijn die voor reageren gereserveerd is, daar kan TS en ook zijn advocaat niets aan doen. Pas na 6 weken kan de kantonrechter worden ingezet.
Totale onzin, ik weet niet wat de advocaat hier denkt maar met een huurachterstand die enkel nog oploopt en de drie maanden reeds is gepasseerd had zonder meer een kort geding kunnen worden geëntameerd om de ontruiming te bewerkstelligen.
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:27:49 #276
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_104286681
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:16 schreef Inlognaam het volgende:
Die huurders zijn lekker wil je zeggen? Sommige mensen kun je maar op een manier terugpakken: door ze dingen af te nemen die voor hen belangrijk zijn. En dan kan er opeens wel betaald worden...
Eigenrichting wijs ik totaal af, het wettelijk kader ligt er, maak er gebruik van.
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:30:23 #277
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_104286743
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:03 schreef JDx het volgende:
Jah duhh... gewoon even om aan te geven hoe kwaad ik was (ben). Mijn ma sprak trouwens iemand die die jongen waarschijnlijk kent en die zei: "dat geld krijg je nooit, die jongen zit nog liever in de bak dan dat ie een boete betaalt".
Ik vind dat ook vervelend voor je, maar sinds wanneer hebben ze nu de achterstand van drie maanden? En wat voor ei van een advocaat heb je dat hij/zij in dat geval geen kort geding adviseert?
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:34:23 #278
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_104286843
Ben je nu al bezig met een kort geding?
pi_104287088
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:03 schreef JDx het volgende:
"dat geld krijg je nooit, die jongen zit nog liever in de bak dan dat ie een boete betaalt".
Een boete betalen vind ik wat anders dan normaal je huur betalen. Echt wat een tuig zeg.
  zaterdag 12 november 2011 @ 16:21:21 #280
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_104287978
Puppies? Bij bepaalde rassen makkelijk geld verdienen. Misschien zijn het broodfokkers om wat bij te verdienen.
pi_104290295
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:17 schreef Staal het volgende:

[..]

Dit is 1 van de zeldzame topics waarbij ik echt boos word.
Ik vrees dat heel veel verhuurders in Nederland op dit moment op deze manier genaaid worden...
Iets met rotte appels...
pi_104295750
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:48 schreef Sosha het volgende:

[..]

Ik vrees dat heel veel verhuurders in Nederland op dit moment op deze manier genaaid worden...
Iets met rotte appels...
Hypotheekversterkkers zien overigens ook een stijging in wanbetalers en overige bedrijven trouwens ook.
  zaterdag 12 november 2011 @ 21:05:16 #283
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_104296407
Zou de huurders ook aansprakelijk stellen voor het gebroken ruitje. Kan er ook nog wel bij.
Ook hoi !
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2011 @ 21:07:55 #284
43556 miss_dynastie
pi_104296521
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 21:05 schreef Inlognaam het volgende:
Zou de huurders ook aansprakelijk stellen voor het gebroken ruitje. Kan er ook nog wel bij.
Zou ik met de borg verrekenen aan het eind....
  zaterdag 12 november 2011 @ 21:21:58 #285
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_104297038
Met die borg is al een maand huur verrekend.
Ook hoi !
pi_104297119
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 21:07 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Zou ik met de borg verrekenen aan het eind....
Vraag me af of dat met de borg verrekend mag worden.
Ligt waarschijnlijk aan welk verhaal ze vertellen wanneer ze het opbiechten.

Zou me niks verbazen als ze ts de schuld geven dat hij ingebroken heeft om zijn post op te halen.
pi_104297811
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 21:23 schreef klipper het volgende:

[..]

Vraag me af of dat met de borg verrekend mag worden.
Ligt waarschijnlijk aan welk verhaal ze vertellen wanneer ze het opbiechten.

Zou me niks verbazen als ze ts de schuld geven dat hij ingebroken heeft om zijn post op te halen.
Als hij die SMS-jes goed bewaart dan kan hij daar geen schuld van krijgen.
pi_104297976
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 21:40 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Als hij die SMS-jes goed bewaart dan kan hij daar geen schuld van krijgen.
De antwoord sms-jes bedoel je?
Moet het telefoonnummer wel naar hun leiden, met een prepaid zou die van iedereen kunnen zijn.
Vraag me overigens af, als het zover zou komen dat dat dan ook weer geaccepteerd zou worden.

Hoewel de vraag eigenlijk irrelevant is aangezien het voor ts belangrijker is om hier zo ongeschonden mogelijk uit te komen, en dat valt nog te bezien.
  zaterdag 12 november 2011 @ 21:58:30 #289
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104298412
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 21:23 schreef klipper het volgende:

[..]

Vraag me af of dat met de borg verrekend mag worden.
Ligt waarschijnlijk aan welk verhaal ze vertellen wanneer ze het opbiechten.

Zou me niks verbazen als ze ts de schuld geven dat hij ingebroken heeft om zijn post op te halen.
Vanwege dat gebroken ruitje bedoel je? :{.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2011 @ 22:09:29 #290
43556 miss_dynastie
pi_104298786
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 21:21 schreef Inlognaam het volgende:
Met die borg is al een maand huur verrekend.
Nee, die wordt gewoon gevorderd in de procedure, voor zover ik TS heb begrepen.
  zondag 13 november 2011 @ 19:06:58 #291
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_104325406
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:54 schreef JDx het volgende:
Ik zit al aan zoiets te denken, maar dat komt wel, zit sowieso t/m december aan dit appartement vast.

Ben net in de woning geweest, vond een incassobrief voor een website van me (rekening werd nog naar mn oude adres gestuurd), gelukkig nog maar 104 euro, voor hetzelfde geld was dat ook opgelopen. Raar ook dat ik me meteen druk maak over zo'n rekening en die mensen niet over een veel hogere schuldenlast.

In het huis 2 honden, 2 katten, een hok vol puppies, 2 oude bankstellen buiten en 2 splinternieuwe bankstellen binnen (die kunnen ze blijkbaar wel betalen), verder was 1 raampje kapot van de voordeur, zat een plank voor. Voor de rest redelijk netjes allemaal nog. Op de tuin na, dat was ook net een jungle, maar dat verder niet zoveel uit.

Ps. kan me nu wel kwaad maken om het feit dat ik bij verhuizing naar het westen op zoek was naar een leuke nieuwe hoekbank, maar daar mee heb gewacht, omdat ik toen al geen huur kreeg. En zij hebben dus 2 nieuwe bankstellen.

Ps ps... ging even door m'n hoofd om hun honden mee te nemen en pas terug te geven na betaling, maar goed, dan zou ik zelf in de problemen komen waarschijnlijk. Van de nederlandse wet moet je houwe... :{
Dat mooie bankstel mee laten nemen. En als zij jou vragen waar het is, doen alsof je van niks weet.
  dinsdag 22 november 2011 @ 22:33:37 #292
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104699103
Al nieuws?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_104709676
Even verder in deeltje 4...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')