Ik kan gewoon skippen tussen de topics onder en boven aan de pagina. Lijken dus goed gelinkt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:50 schreef Sosha het volgende:
Heb je wel op 'Open nieuw deel' geklikt, of gewoon een heel nieuw topic gemaakt..? Dan worden ze niet gelinkt namelijk.
Denk dat dat later is gebeurdquote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:36 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik kan gewoon skippen tussen de topics onder en boven aan de pagina. Lijken dus goed gelinkt.
a.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:19 schreef Peter het volgende:
Voor het overzicht: Zet de data eens op een rij?
a: start huurcontract
b: datum waarop de huur binnen had moeten zijn
c: eerste herinnering op schrift
d: eerste aanmaning
e: reacties van de hoofdhuurder (die op het contract).
f: uiterste gestelde datum
Ik wordt uit die twee topics niet echt veel wijs zo
Ik mag hopen dat dit iets is wat hij na 3 topics al geleerd heeftquote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:05 schreef Cyan het volgende:
TS je bent al de fout in gegaan door de sleutels te geven terwijl er nog niet betaald was. Eerst betalen en dan pas de sleutels overdragen.
Oef ja, na 12 dagen de eerste termijn huur + borg pas betalen, wat een lef. Dat beloofde al meteen niet veel goeds. Is wel een harde les voor TS zoquote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:05 schreef Cyan het volgende:
TS je bent al de fout in gegaan door de sleutels te geven terwijl er nog niet betaald was. Eerst betalen en dan pas de sleutels overdragen.
Ja minimaal ondanks dat ze al 3 maanden aan het kloten zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:30 schreef Basp1 het volgende:
Fijn voor je om te horen dat er in ieder geval al iets betaald is.
Moet er voor een uitzetting dan perse een achterstand van 3 maanden opgelopen zijn of is het voor de rechter niet voldoende als mensen gewoon al 3 maanden aan het kloten zijn om maar wat huur over te kunnen maken?
Tja ... blij ... je hebt in ieder geval geld gekregen waardoor je zelf even niet in de problemen komt. Maar vergist je niet want je zet ze er niet zomaar uit na 3 maanden. Als ze blijven zitten, dan moet het via de rechter en voordat dat helemaal rond is ben je zo een paar maanden verder.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:23 schreef JDx het volgende:
Dusss... vandaag 1 maand huur ontvangen.
Van een onbekend rekening nummer en naam, dus zal wel familie van 1 van de 2 zijn ofzo. Naar aanleiding van de aanmaning, want dat was dat bedrag nog.
Weet niet of ik hier nou blij mee moet zijn, want eind deze maand zouden ze 3 maanden achterlopen en konden we ze eruit zetten.
Verheug je maar niet op de rente en op teruggave van al je juridische kosten want een rechter kan ook beslissen dat de huurder alleen de achterstand moet terugbetalen en een deel van de kosten. Wij hadden dat ook in ons huurcontract staan maar de rechter vond dat niet nodig.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:48 schreef JDx het volgende:
Maar ik denk eraan om te zeggen dat ze 3 opties hebben, op tijd betalen, niet betalen en binnen 2 weken eruit zijn, dan zijn we overal van af, of niet betalen en we gaan door met ze eruit zetten via een rechtzaak inclusief bijbehorende rente etc.
Maar ik wacht eerst nog wel even af, ben misschien deze week nog in de buurt.
Dus mag het slachtoffer, die al genoeg pech heeft zelf voor die kosten opdraaien.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:52 schreef Cyan het volgende:
[..]
Verheug je maar niet op de rente en op teruggave van al je juridische kosten want een rechter kan ook beslissen dat de huurder alleen de achterstand moet terugbetalen en een deel van de kosten. Wij hadden dat ook in ons huurcontract staan maar de rechter vond dat niet nodig.Want meneer moest al zo'n grote achterstand betalen.
Dat, maar ik denk niet dat ze onder de indruk zijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:42 schreef Maanvis het volgende:
Mooie brief.
Als ze nu niet betalen zijn het gewoon klootzakken!
Mag ik vragen waarom? Ik heb hier niet zoveel kaas van gegeten, maar het is toch handiger dat er op 2 mensen verhaald kan worden? Iets van hoofdelijke aansprakelijkheid?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat, maar ik denk niet dat ze onder de indruk zijn.
Overigens heb ik mijn twijfels bij het feit dat niet alleen meneer is aangeschreven, maar ook mevrouw.
Daarmee erken je dat mevrouw huurder is, en volgens mij moet je dat juist niet willen.
Ja, wij kregen niet alle juridische kosten terugbetaald (een klein gedeelte maar) en die rente die in het huurcontract stond hebben we helemaal niet gekregen. Hij moest alle achterstallige huur betalen en een gedeelte van de juridische kosten. Dus nee je maakt er geen winst op en je speelt niet eens quitte.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:18 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dus mag het slachtoffer, die al genoeg pech heeft zelf voor die kosten opdraaien.
Als beide huurder zijn, zou dat mooi zijn. Dan heb je idd de hoofdelijke aansprakelijkheid en stel dus dat als dat koppel uit elkaar gaat, dan kun je op beide verhalen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:50 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom? Ik heb hier niet zoveel kaas van gegeten, maar het is toch handiger dat er op 2 mensen verhaald kan worden? Iets van hoofdelijke aansprakelijkheid?
Als er weer een situatie is zoals dat hij in de bak zit, dan wil je niet dat zij ook rechten als huurder heeft.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:50 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom? Ik heb hier niet zoveel kaas van gegeten, maar het is toch handiger dat er op 2 mensen verhaald kan worden? Iets van hoofdelijke aansprakelijkheid?
Ik dacht juist dat het handig was in die zin dat dan het geld nog steeds op haar verhaald kan/kon worden.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als er weer een situatie is zoals dat hij in de bak zit, dan wil je niet dat zij ook rechten als huurder heeft.
En als je ze zelf dan al ieder als huurder gaat behandelen dan is het lastig hard te maken dat zij geen huurder is.
Dat waren ze al.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:42 schreef Maanvis het volgende:
Mooie brief.
Als ze nu niet betalen zijn het gewoon klootzakken!
Alsof het uitmaakt dat hij in de bak zit? Beide huurder = beide aansprakelijk. Als ze dus uit elkaar gaan, blijft de schuld ook verhaalbaar bij de ander. Nu enkel bij de ene huurder. En ook dan kun je die griet er niet zomaar uitzetten zonder vonnis.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als er weer een situatie is zoals dat hij in de bak zit, dan wil je niet dat zij ook rechten als huurder heeft.
En als je ze zelf dan al ieder als huurder gaat behandelen dan is het lastig hard te maken dat zij geen huurder is.
Ze zijn niet beiden huurder als het om de rechten van TS gaat, zij heeft immers niets getekend.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:18 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Alsof het uitmaakt dat hij in de bak zit? Beide huurder = beide aansprakelijk. Als ze dus uit elkaar gaan, blijft de schuld ook verhaalbaar bij de ander. Nu enkel bij de ene huurder. En ook dan kun je die griet er niet zomaar uitzetten zonder vonnis.
Ik weet niet het fijne van deurwaarders, maar volgens mij werken zij alleen op gerechtelijke bevelen. Dat betekent dus dat je de wanbetalers eerst voor de rechter moet slepen en hulp van een advocaat is wel zo makkelijk.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:12 schreef gridjuh het volgende:
Ik had gelijk naar een deurwaarder gestapt ipv een advocaat...
Een advocaat kan alleen maar brieven sturen en als er dan iemand uitgezet moet worden, moeten ze alsnog naar een deurwaarder...
Als je zelf een zaak had ingediend bij de deurwaarder was jij daar de "opdrachtgever" en straks alleen maar de "cliënt" en daar word weinig mee gedaan, omdat de opdrachtgever degene is die eindverantwoordelijk is...
Maar als er een mede huurder zit, kun je die verantwoordelijk stellen en er anders uit laten zetten door een deurwaarder
Volgens mij werkt het zo niet want je hebt een gerechtelijk bevel nodig om de huurders er uit te zetten.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:12 schreef gridjuh het volgende:
Ik had gelijk naar een deurwaarder gestapt ipv een advocaat...
Een advocaat kan alleen maar brieven sturen en als er dan iemand uitgezet moet worden, moeten ze alsnog naar een deurwaarder...
Als je zelf een zaak had ingediend bij de deurwaarder was jij daar de "opdrachtgever" en straks alleen maar de "cliënt" en daar word weinig mee gedaan, omdat de opdrachtgever degene is die eindverantwoordelijk is...
Maar als er een mede huurder zit, kun je die verantwoordelijk stellen en er anders uit laten zetten door een deurwaarder
Het punt is dat zij geen huurder is, en dus geen zelfstandige rechten heeft, en als hij bijvoorbeeld in de bak zit en daarom niet kan betalen wil je niet dat de zaak nog langer moet slepen omdat zij eigen rechten heeft.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:33 schreef Inlognaam het volgende:
Daar heb je gelijk in. Het zou echter wel beter zijn geweest als ook zij getekend zou hebben.
Maar hierboven heb je het erover dat je niet zou willen dat zij ook rechten als huurder heeft als hij in de bak zit. Dat zij medehuurder is, zou het mooist zijn want dat biedt in ieder geval verhaalsmogelijkheden.
Die knakker moet eruit gewerkt worden want anders gaat dit heel lang duren. Lieve briefjes helpen niet, keiharde actie wel. Ik hoop dan ook dat er spoedig een kort geding plaatsvind, en dat er iets is waar TS beslag op kan leggen. Een auto bijvoorbeeld.. want ik geloof niet dat dit goed gaat komen.
Geen rechten gaan geven? Als hij in de bak zit en niet betaald is er geen verschil zit of hij niet betaald of beide niet betalen. Zonder gerechtelijke tussenkomst kun je toch niet ontruimen en de situatie is hetzelfde: niet betalende huurders.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 07:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het punt is dat zij geen huurder is, en dus geen zelfstandige rechten heeft, en als hij bijvoorbeeld in de bak zit en daarom niet kan betalen wil je niet dat de zaak nog langer moet slepen omdat zij eigen rechten heeft.
Dan moet je haar ook geen rechten gaan geven die alleen maar in haar voordeel gebruikt kunnen worden.
Overigens vermoed ik dat zij net zo'n kale kip is als hij, dus qua plukbaarheid schiet je er ook weinig mee op.
Je kan niet zomaar gewoon wat waardevolle spullen in beslag laten nemen en ze dan terugverkopen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:30 schreef Ixnay het volgende:
Gaat het nou nog goedkomen met die huurders?
Hoeveel hebben ze inmiddels betaald en hoeveel krijg je nog?
Als ze waardevolle spullen daar hebben, gewoon die in beslag laten nemen door de deurwaarders. Eventueel die spullen terug laten kopen door de wanbetalers.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:43 schreef Staal het volgende:
Verder helemaal geen betalingen gekregen? Of reactie op je brief?
Jawel, kreeg op dag 5 (vorige week donderdag) een mailtje dat het ze allemaal heel erg speet en dat het die dag de 5e dag was en of ik wilde wachten tot na het weekend want dan hadden ze geld.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:54 schreef Staal het volgende:
Verder helemaal geen betalingen gekregen? Of reactie op je brief?
Ik snap niet waarom je er in meegaat dat ze afwijken van de afspraak / termijn, al is het een paar dagen. Ze hebben nu al zoveel rotsmoesjes gebruikt. Dat ze pas nu het weekend geld zouden hebben (en wat een verrassing, het was er alsnog niet), is niet jouw probleem. Alles lief en aardig, maar ik zou ze wat dat betreft geen ruimte geven en juist benoemen dat ze zich niet houden aan de gestelde termijn.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:44 schreef JDx het volgende:
[..]
Jawel, kreeg op dag 5 (vorige week donderdag) een mailtje dat het ze allemaal heel erg speet en dat het die dag de 5e dag was en of ik wilde wachten tot na het weekend want dan hadden ze geld.
Heb teruggestuurd, dat ik toch voor het weekend niet meer bij de advocaat kwam, dus als het er maandag alsnog op stond was het geen probleem.
Uiteraard geen cent gekregen.
Ik geloof niet dat hij momenteel meer kan doen dan formele brieven schrijven..?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:02 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je er in meegaat dat ze afwijken van de afspraak / termijn, al is het een paar dagen. Ze hebben nu al zoveel rotsmoesjes gebruikt. Dat ze pas nu het weekend geld zouden hebben (en wat een verrassing, het was er alsnog niet), is niet jouw probleem. Alles lief en aardig, maar ik zou ze wat dat betreft geen ruimte geven en juist benoemen dat ze zich niet houden aan de gestelde termijn.
Ik denk tenminste dat het hele proces er niet makkelijker op wordt als je hier en daar coulant en begripvol bent.
Ik vraag me meer af wat voor signaal je afgeeft als je een formele brief schrijft waarin je een termijn stelt, ze vervolgens mailen dat het geld er een paar dagen na de termijn wel is en je daarmee akkoord gaat. Ik vraag me af of je de ernst van de brieven/situatie niet wat ondermijnt daarmee.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:16 schreef Sosha het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat hij momenteel meer kan doen dan formele brieven schrijven..?
Dom.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:44 schreef JDx het volgende:
[..]
Jawel, kreeg op dag 5 (vorige week donderdag) een mailtje dat het ze allemaal heel erg speet en dat het die dag de 5e dag was en of ik wilde wachten tot na het weekend want dan hadden ze geld.
Heb teruggestuurd, dat ik toch voor het weekend niet meer bij de advocaat kwam, dus als het er maandag alsnog op stond was het geen probleem.
Uiteraard geen cent gekregen.
Mijn post had zoveel korter gekund. Dit dus.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dom.
Dus je stuurt een brief met eisen. En zij doen moeilijk en jij zegt ja en amen.
Dom.
Je moet iig niet voor hen denken.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:02 schreef JDx het volgende:
Omdat ik bang ben dat als we beginnen met eruit zetten, ze denken dat ze toch al in de shit zitten en nooit meer betalen, heb het liefst zo min mogelijk achterstand als we daaraan beginnen.
Eerder gaf ie aan dat ie nauwelijks overbrugging had. Of zn huur zou ie niet meer kunnen betalen, of zn hypotheek. TS komt door deze huurders dus diep in de financiele problemenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:18 schreef Staal het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of TS het wel redt. Al die rekeningen lopen gewoon door..
TS, nogmaals, hoe zit het met de kosten van de advocaat? Niet dat je daar straks 3000 euro kan aftikken...quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:30 schreef JDx het volgende:
Heb zowaar gisteren weer een deel van het geld gekregen... komt nog 325 tekort, maar er is iets, maar goed, over een paar dagen is het weer september en wordt het weer niks denk ik.
Advocaat heeft inmiddels al gezegd dat we gewoon doorgaan met de procedure om ze eruit te zetten. Maar weet niet precies hoe dat zit.
Maar als ze nu de rest vandaag betalen hebben ze maar 1 maand achterstand.. Wordt het dan niet lastig ze eruit te procederen?quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:15 schreef JDx het volgende:
Kreeg vanmorgen een smsje dat ze vandaag de rest van het geld gaan overmaken, zal wel weer, heb niet gereageerd, als ze het wel doen, dan is dat mooi.
We nemen geen contact meer met ze op, als er voor 1 september geen geld binnen is voor die maand (+ wat er nog mist natuurlijk) doen we ze een voorstel om er zonder rechtzaak uit te gaan en anders beginnen we alsnog een procedure voor uitzetting.
Goed van je om door te zetten!quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:15 schreef JDx het volgende:
Kreeg vanmorgen een smsje dat ze vandaag de rest van het geld gaan overmaken, zal wel weer, heb niet gereageerd, als ze het wel doen, dan is dat mooi.
We nemen geen contact meer met ze op, als er voor 1 september geen geld binnen is voor die maand (+ wat er nog mist natuurlijk) doen we ze een voorstel om er zonder rechtzaak uit te gaan en anders beginnen we alsnog een procedure voor uitzetting.
En wat moet hij nu doorzetten?quote:
Dat lijkt mij ook niet. Maar die advocate probeert het graag natuurlijk.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:30 schreef klipper het volgende:
[..]
En wat moet hij nu doorzetten?
Lijkt me sterk dat een rechter er nu in meegaat om ze het huis uit te zetten.
Vooralsnog moeten de huurders vandaag en morgen (letterlijk) de achterstallige huur van augustus en de volle huur van september overgemaakt hebben, ik vermoed dat de kans klein is dat ze hun verplichtingen volledig nakomen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:30 schreef klipper het volgende:
[..]
En wat moet hij nu doorzetten?
Lijkt me sterk dat een rechter er nu in meegaat om ze het huis uit te zetten.
En oohhhhhhhhhhhhhh.... wat een verrassing... NOT!quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:15 schreef JDx het volgende:
Je bent nog verbaasd ookquote:Op donderdag 1 september 2011 10:20 schreef JDx het volgende:
[..]
En oohhhhhhhhhhhhhh.... wat een verrassing... NOT!
Er is geen geld binnen gekomen.
Ik kan gewoon echt niet meer bij de gedachten die in het hoofd spelen van die mensen, waarom zou je in GODSNAAM een smsje sturen op maandagmorgen dat je die dag het geld gaat overmaken en het dan niet doen...
Het gaat van Rabo naar Rabo dus de uitstel is hoogstens een dag.
Het is inmiddels 1 september, ik ga nu alles op alles zetten om ze eruit te kicken!
Probeer alsjeblieft niet te bedenken waarom iemand zoveel debiele leugentjes vertelt, want voor een normaal mens is dat niet te begrijpen.quote:Op donderdag 1 september 2011 10:20 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik kan gewoon echt niet meer bij de gedachten die in het hoofd spelen van die mensen, waarom zou je in GODSNAAM een smsje sturen op maandagmorgen dat je die dag het geld gaat overmaken en het dan niet doen...
Het is inmiddels 1 september, ik ga nu alles op alles zetten om ze eruit te kicken!
Bij Rabo naar Rabo staat het er zelfs meteen op, zit geen dag tussen.quote:Op donderdag 1 september 2011 10:20 schreef JDx het volgende:
[..]
Suc6. Het is lastig omdat er normaal gesproken 3 maanden huurachterstand moet zijn voor een uithuiszetting via de rechter gaat werken. Ik hoop dat ze je voorstel aannemen om op te zouten.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:00 schreef JDx het volgende:
Ja ik zou bij een slechte zomer gvd in september nog een lang weekend of weekje naar de zon (al m'n vrije dagen bewaard voor mooi weer, wat nooit kwam). Daar is nu dus geen geld voor, ik wil ze gewoon niet meer in m'n huis, klaar!
Ik denk niet dat het genoeg is om dit 'gewoon' tegen ze te zeggen. Denk dat hij dit toch echt zal moeten aantonen, en dat gaat niet omdat het niet waar is.quote:Op donderdag 1 september 2011 23:42 schreef AliKebap het volgende:
Is er niet zo'n wet ofzo dat je als je het huis zelf dringend nodig hebt, dat ze er dan ook uitmoeten? Ik zou gewoon tegen ze zeggen dat je er zelf moet wonen omdat je baan daar toch niet door ging. Zodra ze er uit zijn zoek je nieuwe huurders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |