abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100244035
Hier verder... huurder betaalt dus al niet sinds 1 juli en blijft elke dag met andere smoesjes komen, eerste brief van de advocaat (aanmaning) heeft hij al.

[ Bericht 0% gewijzigd door JDx op 02-08-2011 20:17:15 ]
pi_100244343
Voor het overzicht: Zet de data eens op een rij?
a: start huurcontract
b: datum waarop de huur binnen had moeten zijn
c: eerste herinnering op schrift
d: eerste aanmaning

e: reacties van de hoofdhuurder (die op het contract).

f: uiterste gestelde datum

Ik wordt uit die twee topics niet echt veel wijs zo :+
dag
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:20:43 #3
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100244427
Je zegt dat je waarschijnlijk naar je geld kan fluiten en het niet zal krijgen. Waarop is dat gebaseerd?
Heeft ie geen werk, of is er meer dat speelt en waar je achter bent gekomen?

Is er iets waar beslag op gelegd kan worden? Auto, inboedel? Wellicht belt madame wel met een leuke iphone die je 'in beslag' kan nemen?
Ook hoi !
pi_100245758
Heb je wel op 'Open nieuw deel' geklikt, of gewoon een heel nieuw topic gemaakt..? Dan worden ze niet gelinkt namelijk. ;)
pi_100260434
zoals ik in je vorige topic heb geadviseerd, hoe sta je er tegenover om ze de kans te geven nu te vertrekken, de schuld kwijt te schelden van de huur, maar dan wel binnen 2 dagen te vertrekken?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  Redactie Frontpage woensdag 3 augustus 2011 @ 08:36:54 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_100260512
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:50 schreef Sosha het volgende:
Heb je wel op 'Open nieuw deel' geklikt, of gewoon een heel nieuw topic gemaakt..? Dan worden ze niet gelinkt namelijk. ;)
Ik kan gewoon skippen tussen de topics onder en boven aan de pagina. Lijken dus goed gelinkt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_100261498
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:36 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik kan gewoon skippen tussen de topics onder en boven aan de pagina. Lijken dus goed gelinkt.
Denk dat dat later is gebeurd :)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:49:16 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100261660
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:41 schreef elby1988 het volgende:

[..]

Denk dat dat later is gebeurd :)
Ik weet het wel zeker, want gisteravond was het topic niet gelinkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_100261843
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:19 schreef Peter het volgende:
Voor het overzicht: Zet de data eens op een rij?
a: start huurcontract
b: datum waarop de huur binnen had moeten zijn
c: eerste herinnering op schrift
d: eerste aanmaning

e: reacties van de hoofdhuurder (die op het contract).

f: uiterste gestelde datum

Ik wordt uit die twee topics niet echt veel wijs zo :+
a.
1 juni 2011

b.
1 juni 2011, was er rond 12 juni 2011
1 juli 2011, is er nog niet
1 augustus 2011, is er nog niet

c.
na veel bellen, mailen, smsen en beloften is de eerste aanmaning op 27 juli aangekomen

d.
herinnering en aanmaning is toch hetzelfde?

e.
reacties waren constant anders, zit in de bak, verkering is uit, pasjes gejat, nieuw pasje, pasje niet geactiveerd, geen internet, geld niet gekregen van klant, etc...

f.
Uiterste datum was 2 augustus 2011, want toen had ook de huur voor de 3e maand binnen moeten zijn.
pi_100263544
TS je bent al de fout in gegaan door de sleutels te geven terwijl er nog niet betaald was. Eerst betalen en dan pas de sleutels overdragen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_100277344
Herrinnering, aanmaning en ingebrekestelling zijn niet hetzelfde nee..
dag
pi_100277413
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:05 schreef Cyan het volgende:
TS je bent al de fout in gegaan door de sleutels te geven terwijl er nog niet betaald was. Eerst betalen en dan pas de sleutels overdragen.
Ik mag hopen dat dit iets is wat hij na 3 topics al geleerd heeft ;)
Ja doei.
pi_100278104
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:05 schreef Cyan het volgende:
Oef ja, na 12 dagen de eerste termijn huur + borg pas betalen, wat een lef. Dat beloofde al meteen niet veel goeds. Is wel een harde les voor TS zo ;(
pi_100278166
Ze moesten betalen vóór 1 juni, maar omdat dat op een woensdag was, heb ik ze de sleutel gegeven op de zondag ervoor, want ik zat die hele week 3uur verderop voor m'n werk.

Merkte destijds pas de 8ste ofzo dat er niet betaald was, toen ik belde stond het een dag later op mijn rekening. Was verkeerd gestort.

Dat geloofde ik toen nog en aangezien het er ook meteen op stond nadat ik belde, dacht ik dat het vanaf toen wel goed zou zitten.
pi_100349129
Dusss... vandaag 1 maand huur ontvangen.

Van een onbekend rekening nummer en naam, dus zal wel familie van 1 van de 2 zijn ofzo. Naar aanleiding van de aanmaning, want dat was dat bedrag nog.

Weet niet of ik hier nou blij mee moet zijn, want eind deze maand zouden ze 3 maanden achterlopen en konden we ze eruit zetten.
pi_100349356
Fijn voor je om te horen dat er in ieder geval al iets betaald is.

Moet er voor een uitzetting dan perse een achterstand van 3 maanden opgelopen zijn of is het voor de rechter niet voldoende als mensen gewoon al 3 maanden aan het kloten zijn om maar wat huur over te kunnen maken?
pi_100349767
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:30 schreef Basp1 het volgende:
Fijn voor je om te horen dat er in ieder geval al iets betaald is.

Moet er voor een uitzetting dan perse een achterstand van 3 maanden opgelopen zijn of is het voor de rechter niet voldoende als mensen gewoon al 3 maanden aan het kloten zijn om maar wat huur over te kunnen maken?
Ja minimaal ondanks dat ze al 3 maanden aan het kloten zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:23 schreef JDx het volgende:
Dusss... vandaag 1 maand huur ontvangen.

Van een onbekend rekening nummer en naam, dus zal wel familie van 1 van de 2 zijn ofzo. Naar aanleiding van de aanmaning, want dat was dat bedrag nog.

Weet niet of ik hier nou blij mee moet zijn, want eind deze maand zouden ze 3 maanden achterlopen en konden we ze eruit zetten.
Tja ... blij ... je hebt in ieder geval geld gekregen waardoor je zelf even niet in de problemen komt. Maar vergist je niet want je zet ze er niet zomaar uit na 3 maanden. Als ze blijven zitten, dan moet het via de rechter en voordat dat helemaal rond is ben je zo een paar maanden verder.
pi_100350097
gewoon met een paar roemenen of polen effe langskomen en hem ff helpen met verhuizen, ff onder dwang laten tekenen dat hij vrijwillig vertrekt i.v.m. achterstand huur.

opgelost.

ik stuur je wel de rekening vanavond.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:03:34 #19
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_100350411
Is de herinnering voor de maand augustus al de deur uit? Hierbij een duidelijke toelichting dat je de maand juli wel hebt ontvangen en niet de maand augustus. (kost je anders weer 1x extra corresponderen, want het antwoord zal zijn dat het al betaald is).
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_100356562
Advocaat gaat nu kijken wat de gevolgen zijn. Voordeel is wel dat ik nu alvast een beetje kan proberen om mn ouders terug te betalen en alles en zo gauw als het wel weer uit de hand loopt, dan kunnen ze er meteen uit, want dan zit je aan 3 maanden.

Want ze lopen nog steeds achter ofcourse.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:05:41 #21
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100366383
Hmm... staat bij de overschrijving vermeld dat het gaat om de betaling van de huur?

In ieder geval fijn dat er wel geld betaald is. Geeft aan dat ze miscshien toch wel 'serieus' zijn, voor zover je het natuurlijk 'serieus' kunt noemen. Scheelt je weer een betalingsachterstand op je eigen huur/hypotheek.
Ook hoi !
pi_100401632
Fijn :Y
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 02:08:11 #23
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_100494099
Blij voor TS dat hij eindelijk geld heeft gekregen. Nu hopen dat ze de rest snel inhalen en niet steeds 2 maanden achter blijven lopen.
pi_100496468
Hoe gaat het nu??
pi_100497194
Advocaat heeft gisteren de brief aangepast (aangezien een deel betaald is), die gaat vandaag of morgen de deur uit.

Zolang ze achterlopen gaan we gewoon door met ze eruit proberen te krijgen, rotlui die het zijn. Heb zelf geen smsjes of mailtjes meer verstuurd en ook niet gebeld.
pi_100497223
Maar ik denk eraan om te zeggen dat ze 3 opties hebben, op tijd betalen, niet betalen en binnen 2 weken eruit zijn, dan zijn we overal van af, of niet betalen en we gaan door met ze eruit zetten via een rechtzaak inclusief bijbehorende rente etc.

Maar ik wacht eerst nog wel even af, ben misschien deze week nog in de buurt.
pi_100498513
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 08:48 schreef JDx het volgende:
Maar ik denk eraan om te zeggen dat ze 3 opties hebben, op tijd betalen, niet betalen en binnen 2 weken eruit zijn, dan zijn we overal van af, of niet betalen en we gaan door met ze eruit zetten via een rechtzaak inclusief bijbehorende rente etc.

Maar ik wacht eerst nog wel even af, ben misschien deze week nog in de buurt.
Verheug je maar niet op de rente en op teruggave van al je juridische kosten want een rechter kan ook beslissen dat de huurder alleen de achterstand moet terugbetalen en een deel van de kosten. Wij hadden dat ook in ons huurcontract staan maar de rechter vond dat niet nodig. }:| Want meneer moest al zo'n grote achterstand betalen.
pi_100633476
Gisteren verstuurd door de advocaat (2e officiele brief dus):

De heer X. Xxxxxx en mevrouw X. Xxxxxx
Dxxxxx xx
XXXX XX XXXXX

XXXXXX, 12 augustus 2011

inzake dossiernummer uw kenmerk
XXX/XXXX & XXXX 201101XX

secretaresse rechtstreeks tel. nr. e-mail
mw. X.X.X. XXXX-XXXX (xxxx) xx xx xx x.xxxxx@advocaxxxx.nl

Geachte heer Hxxxxx en mevrouw Vxxxxx,

Naar aanleiding van mijn schrijven d.d. 27 juli jl. heeft mijn cliënt thans een deelbetaling mogen ontvangen, te weten ¤ xxx,--.

Daarnaast heeft u nagelaten het huurbedrag over de maand augustus 2011 tijdig te voldoen.

Middels dit schrijven verzoek en voor zo nodig sommeer ik u een laatste maal om het achterstallige totaalbedrag ad. ¤ xxx,-- binnen vijf dagen na heden te voldoen, op de rekening van mijn cliënt.

Voorts verzoek en voor zover nodig sommeer ik u om voor 1 september a.s. de huur over de maand september te voldoen. Ex artikel 4.3 van de Huurovereenkomst, dient u de huurprijs en het verschot voor bijkomende leveringen en diensten te voldoen vóór de eerste dag van de periode waarop de betaling betrekking heeft.

Indien u weigerachtig blijft het door u verschuldigde bedrag tijdig te voldoen, dan wel telkenmale slechts gedeeltelijk tot betaling over zal gaan, acht ik mij vrij om u in rechte te betrekken. Voorts zal ik cliënt in overweging geven om in een kort geding ontruiming te vorderen. De rechter zal in kort geding de ontruiming uitspreken, daar u niet voldoet aan uw verplichtingen. Alsdan maakt cliënt eveneens aanspraak op de wettelijke rente, buitengerechtelijke kosten, kosten van de procedure en dergelijke. Deze kosten kunnen erg oplopen.

Cliënt vertrouwt er echter op dat procedures niet noodzakelijk zullen zijn en dat u thans binnen de genoemde termijn over zult gaan tot betaling en bovendien voortaan tijdig tot betaling over zult gaan.

Tenslotte merk ik nog op dat ik om puur formeel juridische redenen dit schrijven zowel per gewone post als aangetekende post verstuur.

Onder voorbehoud van alle rechten en weren namens cliënt,
verblijf ik,

met vriendelijke groet,

X.X.X. Xxxxxxx
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:42:09 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100633543
Mooie brief.
Als ze nu niet betalen zijn het gewoon klootzakken!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:18:07 #30
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_100634444
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 09:52 schreef Cyan het volgende:

[..]

Verheug je maar niet op de rente en op teruggave van al je juridische kosten want een rechter kan ook beslissen dat de huurder alleen de achterstand moet terugbetalen en een deel van de kosten. Wij hadden dat ook in ons huurcontract staan maar de rechter vond dat niet nodig. }:| Want meneer moest al zo'n grote achterstand betalen.
Dus mag het slachtoffer, die al genoeg pech heeft zelf voor die kosten opdraaien.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:33:03 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100634772
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:42 schreef Maanvis het volgende:
Mooie brief.
Dat, maar ik denk niet dat ze onder de indruk zijn.

Overigens heb ik mijn twijfels bij het feit dat niet alleen meneer is aangeschreven, maar ook mevrouw.
Daarmee erken je dat mevrouw huurder is, en volgens mij moet je dat juist niet willen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Redactie Frontpage vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:50:18 #32
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_100635256
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 11:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat, maar ik denk niet dat ze onder de indruk zijn.

Overigens heb ik mijn twijfels bij het feit dat niet alleen meneer is aangeschreven, maar ook mevrouw.
Daarmee erken je dat mevrouw huurder is, en volgens mij moet je dat juist niet willen.
Mag ik vragen waarom? Ik heb hier niet zoveel kaas van gegeten, maar het is toch handiger dat er op 2 mensen verhaald kan worden? Iets van hoofdelijke aansprakelijkheid?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_100637587
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 11:18 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dus mag het slachtoffer, die al genoeg pech heeft zelf voor die kosten opdraaien.
Ja, wij kregen niet alle juridische kosten terugbetaald (een klein gedeelte maar) en die rente die in het huurcontract stond hebben we helemaal niet gekregen. Hij moest alle achterstallige huur betalen en een gedeelte van de juridische kosten. Dus nee je maakt er geen winst op en je speelt niet eens quitte.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:18:08 #34
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100638087
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 11:50 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom? Ik heb hier niet zoveel kaas van gegeten, maar het is toch handiger dat er op 2 mensen verhaald kan worden? Iets van hoofdelijke aansprakelijkheid?
Als beide huurder zijn, zou dat mooi zijn. Dan heb je idd de hoofdelijke aansprakelijkheid en stel dus dat als dat koppel uit elkaar gaat, dan kun je op beide verhalen.

Nu is alleen een van de twee de huurder. Enkel die kun je dan aansprakelijk stellen volgens mij.
Ook hoi !
pi_100845745
Brief is donderdag verstuurd, dus vrijdag of maandag aangekomen, moeten 5 dagen afwachten.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:35:20 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100845918
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 11:50 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Als er weer een situatie is zoals dat hij in de bak zit, dan wil je niet dat zij ook rechten als huurder heeft.
En als je ze zelf dan al ieder als huurder gaat behandelen dan is het lastig hard te maken dat zij geen huurder is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Redactie Frontpage woensdag 17 augustus 2011 @ 13:26:04 #37
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_100849709
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als er weer een situatie is zoals dat hij in de bak zit, dan wil je niet dat zij ook rechten als huurder heeft.
En als je ze zelf dan al ieder als huurder gaat behandelen dan is het lastig hard te maken dat zij geen huurder is.
Ik dacht juist dat het handig was in die zin dat dan het geld nog steeds op haar verhaald kan/kon worden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_100849977
Die jongen heeft het huurcontract getekend, en heeft bij de naam zijn en haar naam gezet. Maar zelf ondertekend.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:16:22 #39
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100851938
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:42 schreef Maanvis het volgende:
Mooie brief.
Dat waren ze al.

Het zijn m.i. gewoon lui die het er bewust om doen.
Ook hoi !
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:18:36 #40
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100852024
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alsof het uitmaakt dat hij in de bak zit? Beide huurder = beide aansprakelijk. Als ze dus uit elkaar gaan, blijft de schuld ook verhaalbaar bij de ander. Nu enkel bij de ene huurder. En ook dan kun je die griet er niet zomaar uitzetten zonder vonnis.
Ook hoi !
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:35:20 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100862401
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:18 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Alsof het uitmaakt dat hij in de bak zit? Beide huurder = beide aansprakelijk. Als ze dus uit elkaar gaan, blijft de schuld ook verhaalbaar bij de ander. Nu enkel bij de ene huurder. En ook dan kun je die griet er niet zomaar uitzetten zonder vonnis.
Ze zijn niet beiden huurder als het om de rechten van TS gaat, zij heeft immers niets getekend.
Het is dan voor TS dus niet handig ze te benaderen alsof zij wel huurder is want daar kan TS geen rechten aan ontlenen, zij echter wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 17 augustus 2011 @ 21:33:54 #42
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100870114
Daar heb je gelijk in. Het zou echter wel beter zijn geweest als ook zij getekend zou hebben.
Maar hierboven heb je het erover dat je niet zou willen dat zij ook rechten als huurder heeft als hij in de bak zit. Dat zij medehuurder is, zou het mooist zijn want dat biedt in ieder geval verhaalsmogelijkheden.

Die knakker moet eruit gewerkt worden want anders gaat dit heel lang duren. Lieve briefjes helpen niet, keiharde actie wel. Ik hoop dan ook dat er spoedig een kort geding plaatsvind, en dat er iets is waar TS beslag op kan leggen. Een auto bijvoorbeeld.. want ik geloof niet dat dit goed gaat komen.
Ook hoi !
pi_100872136
Ik had gelijk naar een deurwaarder gestapt ipv een advocaat...
Een advocaat kan alleen maar brieven sturen en als er dan iemand uitgezet moet worden, moeten ze alsnog naar een deurwaarder...
Als je zelf een zaak had ingediend bij de deurwaarder was jij daar de "opdrachtgever" en straks alleen maar de "cliënt" en daar word weinig mee gedaan, omdat de opdrachtgever degene is die eindverantwoordelijk is...
Maar als er een mede huurder zit, kun je die verantwoordelijk stellen en er anders uit laten zetten door een deurwaarder
pi_100876429
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 22:12 schreef gridjuh het volgende:
Een advocaat kan alleen maar brieven sturen en als er dan iemand uitgezet moet worden, moeten ze alsnog naar een deurwaarder...
Als je zelf een zaak had ingediend bij de deurwaarder was jij daar de "opdrachtgever" en straks alleen maar de "cliënt" en daar word weinig mee gedaan, omdat de opdrachtgever degene is die eindverantwoordelijk is...
Maar als er een mede huurder zit, kun je die verantwoordelijk stellen en er anders uit laten zetten door een deurwaarder
Ik weet niet het fijne van deurwaarders, maar volgens mij werken zij alleen op gerechtelijke bevelen. Dat betekent dus dat je de wanbetalers eerst voor de rechter moet slepen en hulp van een advocaat is wel zo makkelijk.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_100884567
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 22:12 schreef gridjuh het volgende:
Volgens mij werkt het zo niet want je hebt een gerechtelijk bevel nodig om de huurders er uit te zetten.
pi_100884593
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 21:33 schreef Inlognaam het volgende:
Daar heb je gelijk in. Het zou echter wel beter zijn geweest als ook zij getekend zou hebben.
Maar hierboven heb je het erover dat je niet zou willen dat zij ook rechten als huurder heeft als hij in de bak zit. Dat zij medehuurder is, zou het mooist zijn want dat biedt in ieder geval verhaalsmogelijkheden.

Die knakker moet eruit gewerkt worden want anders gaat dit heel lang duren. Lieve briefjes helpen niet, keiharde actie wel. Ik hoop dan ook dat er spoedig een kort geding plaatsvind, en dat er iets is waar TS beslag op kan leggen. Een auto bijvoorbeeld.. want ik geloof niet dat dit goed gaat komen.
Het punt is dat zij geen huurder is, en dus geen zelfstandige rechten heeft, en als hij bijvoorbeeld in de bak zit en daarom niet kan betalen wil je niet dat de zaak nog langer moet slepen omdat zij eigen rechten heeft.

Dan moet je haar ook geen rechten gaan geven die alleen maar in haar voordeel gebruikt kunnen worden.

Overigens vermoed ik dat zij net zo'n kale kip is als hij, dus qua plukbaarheid schiet je er ook weinig mee op.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 18 augustus 2011 @ 15:15:08 #47
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100896545
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 07:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het punt is dat zij geen huurder is, en dus geen zelfstandige rechten heeft, en als hij bijvoorbeeld in de bak zit en daarom niet kan betalen wil je niet dat de zaak nog langer moet slepen omdat zij eigen rechten heeft.

Dan moet je haar ook geen rechten gaan geven die alleen maar in haar voordeel gebruikt kunnen worden.

Overigens vermoed ik dat zij net zo'n kale kip is als hij, dus qua plukbaarheid schiet je er ook weinig mee op.
Geen rechten gaan geven? Als hij in de bak zit en niet betaald is er geen verschil zit of hij niet betaald of beide niet betalen. Zonder gerechtelijke tussenkomst kun je toch niet ontruimen en de situatie is hetzelfde: niet betalende huurders.

Twee schuldenaren, hoofdelijk aansprakelijk levert op lange termijn meer op dan eentje. Als een van de twee in de toekomst dr leven op de rit krijgt en gaat verdienen, kun je die plukken als de andere niets heeft. Dat is de winst... en je hebt 20 jaar ofzo voordat het vonnis verjaard meen ik.

Nu is de bankroete persoon de huurder en de ander (met misschien wel voldoende bezittingen) woont er ondertussen. Dat is hetzelfde wat katvangers doen en mensen die bezittingen hebben, maar bang zijn dat er beslag op wordt gelegd. Die zetten het op andermans naam.
Ook hoi !
  donderdag 18 augustus 2011 @ 16:43:34 #48
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100900829
Verder helemaal geen betalingen gekregen? Of reactie op je brief?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_100903928
Nou het is zo als wij dan iets kregen van een advocaat,
Dan sturen wij 2 aanmaningen,
Wij konden een dagvaarding sturen(moet zowieso door deurwaarder worden uitgebracht)
Dan komt er een vonnis, deze moet betekend worden door een deurwaarder
Dan kan een deurwaarder kijken of iemand verhaalsmogelijkheden heeft
en kan dan evt, beslag of uit huis zetting regelen...
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:30:11 #50
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_101050871
Gaat het nou nog goedkomen met die huurders?
Hoeveel hebben ze inmiddels betaald en hoeveel krijg je nog?

Als ze waardevolle spullen daar hebben, gewoon die in beslag laten nemen door de deurwaarders. Eventueel die spullen terug laten kopen door de wanbetalers.
pi_101051106
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:30 schreef Ixnay het volgende:
Gaat het nou nog goedkomen met die huurders?
Hoeveel hebben ze inmiddels betaald en hoeveel krijg je nog?

Als ze waardevolle spullen daar hebben, gewoon die in beslag laten nemen door de deurwaarders. Eventueel die spullen terug laten kopen door de wanbetalers.
Je kan niet zomaar gewoon wat waardevolle spullen in beslag laten nemen en ze dan terugverkopen.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:54:01 #52
42366 Staal
pi_101142121
quote:
5s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 16:43 schreef Staal het volgende:
Un certain jeune homme
pi_101154604
T.S. de schuld van je huurders is een brengschuld dat houd volgens mij in dat de huurder die voor een bepaalde datum op de rekening moet hebben gestort of overgemaakt en dat zonder dat de verhuurder hier iedere keer achteraan moet gaan!

Volgens mij heb ik hier al een brief van de advokaat hierover langs zien komen waar in staat dat de huurder gesommeerd is de huur in het vervolg tijdig over te maken.

Als je problemen blijft houden met de betaling probeer dan een gerechtelijke uitspraak te krijgen waarmee je ze uit de woning kunt zetten zonder dat er een nieuw vonnis nodig is.

Succes gewenst!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_101161704
quote:
5s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:54 schreef Staal het volgende:

Jawel, kreeg op dag 5 (vorige week donderdag) een mailtje dat het ze allemaal heel erg speet en dat het die dag de 5e dag was en of ik wilde wachten tot na het weekend want dan hadden ze geld.

Heb teruggestuurd, dat ik toch voor het weekend niet meer bij de advocaat kwam, dus als het er maandag alsnog op stond was het geen probleem.

Uiteraard geen cent gekregen.
pi_101162158
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 09:44 schreef JDx het volgende:

[..]

Jawel, kreeg op dag 5 (vorige week donderdag) een mailtje dat het ze allemaal heel erg speet en dat het die dag de 5e dag was en of ik wilde wachten tot na het weekend want dan hadden ze geld.

Heb teruggestuurd, dat ik toch voor het weekend niet meer bij de advocaat kwam, dus als het er maandag alsnog op stond was het geen probleem.

Ik snap niet waarom je er in meegaat dat ze afwijken van de afspraak / termijn, al is het een paar dagen. Ze hebben nu al zoveel rotsmoesjes gebruikt. Dat ze pas nu het weekend geld zouden hebben (en wat een verrassing, het was er alsnog niet), is niet jouw probleem. Alles lief en aardig, maar ik zou ze wat dat betreft geen ruimte geven en juist benoemen dat ze zich niet houden aan de gestelde termijn.
Ik denk tenminste dat het hele proces er niet makkelijker op wordt als je hier en daar coulant en begripvol bent.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2011 @ 10:04:49 #56
43556 miss_dynastie
pi_101162216
Wat vorder je nou precies qua bedrag van de huurders? Toch niet 'gewoon' 1000 euro per maand neem ik aan? En wat heb je qua kosten afgesproken met je advocaat? Niet dat je straks 2000 euro moet aftikken om 2000 euro geind te hebben...
pi_101162449
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:02 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je er in meegaat dat ze afwijken van de afspraak / termijn, al is het een paar dagen. Ze hebben nu al zoveel rotsmoesjes gebruikt. Dat ze pas nu het weekend geld zouden hebben (en wat een verrassing, het was er alsnog niet), is niet jouw probleem. Alles lief en aardig, maar ik zou ze wat dat betreft geen ruimte geven en juist benoemen dat ze zich niet houden aan de gestelde termijn.
Ik denk tenminste dat het hele proces er niet makkelijker op wordt als je hier en daar coulant en begripvol bent.
Ik geloof niet dat hij momenteel meer kan doen dan formele brieven schrijven..?
pi_101162993
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:16 schreef Sosha het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat hij momenteel meer kan doen dan formele brieven schrijven..?
Ik vraag me meer af wat voor signaal je afgeeft als je een formele brief schrijft waarin je een termijn stelt, ze vervolgens mailen dat het geld er een paar dagen na de termijn wel is en je daarmee akkoord gaat. Ik vraag me af of je de ernst van de brieven/situatie niet wat ondermijnt daarmee.
Maar als er inderdaad geen gevolg zit aan het niet houden aan de termijn dan begrijp ik het wel, je wilt het geld uiteindelijk toch ontvangen.
pi_101163694
Omdat ik bang ben dat als we beginnen met eruit zetten, ze denken dat ze toch al in de shit zitten en nooit meer betalen, heb het liefst zo min mogelijk achterstand als we daaraan beginnen.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:43:41 #60
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_101180452
Volgens mij kun je beter zo snel mogelijk beginnen ze uit te zetten en niet op de vredelievende manier als nu. Ze liegen en bedriegen de boel continue, die blijven er echt lang inzitten en zullen alles doen om het maar te rekken. Volgens mij wisten ze vantevoren al dat ze je niet of nauwelijks zouden gaan betalen of de huur niet zouden kunnen opbrengen.

Vergeet niet dat je in Nederland zit en dat jij als hardwerkende je advocaat zelf moet dokken, terwijl meneer en mevrouw de uitvreters ongetwijfeld een gesubsidieerde advocaat krijgen als het daarop aan zal komen. En met een beetje pech de wat ik noem 'asielzoekersmethode' gaan toepassen. Rekken, rekken en nog eens rekken terwijl ze vantevoren al weten dat ze geen schijn van kans hebben. Ofwel; doelbewust de boel dus frustreren en gebruik maken van alle mogelijkheden die er zijn om er maar langer te zitten. Uitstel hier, bezwaar daar, enz.

Heb je nu al gekeken of er iets van waarde is van hen? Iets waar je verhaal op kunt halen? Heeft ie een vaste baan, heeft ie bezittingen? Wellicht een auto waar beslag op gelegd kan worden (en die hopelijk niet gefinancierd is...)

En, heb je het IP van het emailtje al nagekeken? Niet dat ze daarmee oplichtingspraktijken uitvoeren en dat jij dadelijk de gebeten hond bent omdat het vanaf jouw adres verstuurd is bijvoorbeeld. Dat is ook iets wat vaker gebeurd: onder al dan niet valse naam bestellingen doen, nooit betalen en vervolgens plots op te zouten met achterlating van een reeks van onbetaalde rekeningen op jouw adres en wellicht naam.
Ook hoi !
  donderdag 25 augustus 2011 @ 21:09:06 #61
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_101187593
Klopt, zonder rechterlijke tussenkomst kun je niets in deze zaak en daar is TS met zn malafide huurder nu weer de dupe van. Maar als er enige vorm van beslag mogelijk is, bijv. op die auto van 3000 euro die ie bezit (wat wel niet het geval zal zijn), heb je in ieder geval iets zekerheid op verhaal van de schade. Daar kun je dan voor het aangaan van de rechtszaak gelijk conservatoir beslag op leggen. Kan ie 'm in ieder geval niet meer verkopen, heb je in ieder geval 'iets'.

Maar wat er eigenlijk zou moeten gebeuren, is dat die knakkers uit zichzelf vertrekken en een ander gaan duperen. Alleen moet je dan wel sterk in je schoenen staan om dat te bewerkstelligen en ik denk niet dat TS dat is. Ik ook niet trouwens, maar het zou het meest gunstige geval zijn.

Dr zou gewoon een louche figuur moeten zijn die ze dag en nacht eraan herinnert dat ze huur hebben. En die misschien het lieve hondje van ze eens een paar daagjes zou moeten 'lenen' zodat ze zich realiseren waar ze nou allemaal mee bezig zijn.

Boontje-loontje verhaal, maar das allemaal zo makkelijk gezegd. Ik hoop dat dit verhaal snel een goed einde krijgt en dat meneer en mevrouw er zo snel mogelijk vertrekken zodat TS wel een correcte huurder kan vinden.
Ook hoi !
pi_101188442
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 09:44 schreef JDx het volgende:

[..]

Dom.
Dus je stuurt een brief met eisen. En zij doen moeilijk en jij zegt ja en amen.
Dom.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 22:33:58 #63
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_101192144
Het is misschien voor een deel pech allemaal. Maar het is nu toch wel zeker dat de houding van TS ook voor een groot deel de veroorzaker is van dit alles.

TS geeft huurders weer eens ruimte met het terugbetalen. Huurders lachen hem stiekem uit en nemen dit maar al te graag aan. Ze denken dat ze weer makkelijk van hem af zijn zoals al die andere keren. TS denkt dat die huurders echt gaan betalen als hij zo aardig tegen ze is.

Dat je ze een kans wil geven en met ze meeleeft is allemaal te begrijpen, maar dit gaat gewoon veel te ver. Volgende keer moet je gewoon op duidelijk zeggen dat er absoluut geen enkele mogelijkheid is om betalingen nog uit te stellen en dat de advocaat deze zaak wil afsluiten met een uitzetting wanneer ze zich weer een keer niet aan de afspraak houden.
pi_101194448
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 21:27 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dom.
Dus je stuurt een brief met eisen. En zij doen moeilijk en jij zegt ja en amen.
Dom.
Mijn post had zoveel korter gekund. Dit dus.

TS, ik denk dat je je beter kunt instellen op het feit dat je geen enkele cent meer van ze zult zien. Mocht het toch nog gebeuren dan zou dat fijn zijn, maar ze blijven je aan het lijntje houden en jij laat het gebeuren omdat je hoopt alsnog je geld te ontvangen. Daarmee snijd je jezelf in de vingers.

Dan kun je beter je verlies nemen en zorgen voor voldoende grond voor uitzetting. En dus voet bij stuk houden. Hen ruimte geven zal niet zorgen dat je je geld terugkrijgt, het zal je waarschijnlijk eerder nog meer geld gaan kosten omdat ze zo nog langer in je huis kunnen blijven wonen voordat ze eruit gezet kunnen worden.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 23:18:57 #65
42366 Staal
pi_101194542
Ik vraag me eigenlijk af of TS het wel redt. Al die rekeningen lopen gewoon door. :{.
Un certain jeune homme
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:05:40 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101202680
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 11:02 schreef JDx het volgende:
Omdat ik bang ben dat als we beginnen met eruit zetten, ze denken dat ze toch al in de shit zitten en nooit meer betalen, heb het liefst zo min mogelijk achterstand als we daaraan beginnen.
Je moet iig niet voor hen denken.
Nu denken ze dat je nog steeds te paaien bent met een zielig berichtje, en in principe ben je dat ook.

Niet akkoord gaan met "het komt na het weekend, is dat goed?"

Je had nog beter niet kunnen reageren, of met een simpel "niet akkoord", maar persoonlijk had ik ze voorgesteld hun spullen te pakken en te verhuizen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:22:14 #67
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_101210607
quote:
15s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 23:18 schreef Staal het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of TS het wel redt. Al die rekeningen lopen gewoon door. :{.
Eerder gaf ie aan dat ie nauwelijks overbrugging had. Of zn huur zou ie niet meer kunnen betalen, of zn hypotheek. TS komt door deze huurders dus diep in de financiele problemen :( En das kut, want dat verdient ie totaal niet. Prima argumenten om te verhuren, hardwerkend. En dan wordt je de financiele shit ingeduwd door malafide huurders die bewust de boel besodemieteren en jouw duperen.

Dr is eigenlijk maar een juiste oplossing: hen dwingen zo snel mogelijk het huis te verlaten, desnoods op een even smerige manier als ze hem behandelen.

[ Bericht 34% gewijzigd door Inlognaam op 26-08-2011 12:27:20 ]
Ook hoi !
pi_101211014
Heb zowaar gisteren weer een deel van het geld gekregen... komt nog 325 tekort, maar er is iets, maar goed, over een paar dagen is het weer september en wordt het weer niks denk ik.

Advocaat heeft inmiddels al gezegd dat we gewoon doorgaan met de procedure om ze eruit te zetten. Maar weet niet precies hoe dat zit.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:37:42 #69
42366 Staal
pi_101211316
Is die 325,- de totale restschuld van de huurders? Want dan lijkt het er wel op dat ze je wel degelijk willen afbetalen.
Un certain jeune homme
  † In Memoriam † vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:55:45 #70
43556 miss_dynastie
pi_101212262
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 12:30 schreef JDx het volgende:
Heb zowaar gisteren weer een deel van het geld gekregen... komt nog 325 tekort, maar er is iets, maar goed, over een paar dagen is het weer september en wordt het weer niks denk ik.

Advocaat heeft inmiddels al gezegd dat we gewoon doorgaan met de procedure om ze eruit te zetten. Maar weet niet precies hoe dat zit.
TS, nogmaals, hoe zit het met de kosten van de advocaat? Niet dat je daar straks 3000 euro kan aftikken...
pi_101213152
Over die advocaat:
Volgens mij doet ze dat onder een rekening van m'n pa met wat andere zaken, dus daar heb ik niet veel mee te doen.

Ja ik moet nu nog 325 krijgen en volgende week weer de huur voor September.

Lijkt er inderdaad op dat ze toch proberen om de boel te betalen.

Die jongen heb ik totaal geen contact meer mee, zijn vriendin wel, die blijft ineens mailtjes sturen en staat een "sorry, alweer sorry" in de overboeking, denk dat ze wel is geschrokken van de brieven en niet al op haar 22ste aangemerkt wil worden als slechte huurder ofzo.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:38:45 #72
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_101214578
Enerzijds is het goed nieuws, anderzijds weer niet. Ik dacht tenminste dat je ze er pas uit kon zetten als er echt sprake is van een achterstand van 3 maanden. Als er steeds betaald wordt, maar te laat, is die uitzettingsgrond wellicht weg of niet acceptabel genoeg voor de rechter.

Is die meid wel eerlijk, of komt ook zij steeds met smoesjes?
Ook hoi !
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:01:00 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101215869
Hou je er wel rekening mee dat zij in principe geen partij is in deze, dus ongeacht hoevaak zij sorry zegt; hij is je huurder, zij heeft geen rechten en geen plichten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:08:21 #74
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_101216214
Zit meneer weer in de bak toevallig?
Ook hoi !
  zondag 28 augustus 2011 @ 02:22:38 #75
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_101277450
Leuk dat je nog iets aan geld krijgt, maar never nooit niet stoppen met de procedure onder het mom van "maar het gaat nu al wat beter", dan hou je jezelf voor de gek.

Het contract zegt voor de eerste dag van de maand huur overmaken. Het is geen hogere wiskunde. Als ze het niet kunnen betalen dan hadden ze er niet moeten gaan wonen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_101331698
Kreeg vanmorgen een smsje dat ze vandaag de rest van het geld gaan overmaken, zal wel weer, heb niet gereageerd, als ze het wel doen, dan is dat mooi.

We nemen geen contact meer met ze op, als er voor 1 september geen geld binnen is voor die maand (+ wat er nog mist natuurlijk) doen we ze een voorstel om er zonder rechtzaak uit te gaan en anders beginnen we alsnog een procedure voor uitzetting.
pi_101332133
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:15 schreef JDx het volgende:
Kreeg vanmorgen een smsje dat ze vandaag de rest van het geld gaan overmaken, zal wel weer, heb niet gereageerd, als ze het wel doen, dan is dat mooi.

We nemen geen contact meer met ze op, als er voor 1 september geen geld binnen is voor die maand (+ wat er nog mist natuurlijk) doen we ze een voorstel om er zonder rechtzaak uit te gaan en anders beginnen we alsnog een procedure voor uitzetting.
Maar als ze nu de rest vandaag betalen hebben ze maar 1 maand achterstand.. Wordt het dan niet lastig ze eruit te procederen?
pi_101333997
Ik hoop het niet, ze hebben tot nu toe altijd nog achtergelopen en niet 1 keer op tijd betaald. Plus constant liegen.
  maandag 29 augustus 2011 @ 16:20:49 #79
42366 Staal
pi_101334128
quote:

Goed van je om door te zetten!
Un certain jeune homme
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:09:30 #80
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_101354122
Laat ze gewoon op een harde feitelijke manier weten dat ze echt de sjaak zijn als ze niet gaan cashen dit keer.
pi_101355335
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:20 schreef Staal het volgende:

[..]

Goed van je om door te zetten!
En wat moet hij nu doorzetten?
Lijkt me sterk dat een rechter er nu in meegaat om ze het huis uit te zetten.
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2011 @ 23:40:21 #82
43556 miss_dynastie
pi_101355896
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:30 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook niet. Maar die advocate probeert het graag natuurlijk.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:15:25 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101360606
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:30 schreef klipper het volgende:

[..]

Vooralsnog moeten de huurders vandaag en morgen (letterlijk) de achterstallige huur van augustus en de volle huur van september overgemaakt hebben, ik vermoed dat de kans klein is dat ze hun verplichtingen volledig nakomen.

Daarbij stelt TS toch ook dat ze doorzetten als de huurder weer verzaakt, niet als voor 1 september alles binnen is wat binnen moet zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101441438
quote:

En oohhhhhhhhhhhhhh.... wat een verrassing... NOT!

Er is geen geld binnen gekomen.

Ik kan gewoon echt niet meer bij de gedachten die in het hoofd spelen van die mensen, waarom zou je in GODSNAAM een smsje sturen op maandagmorgen dat je die dag het geld gaat overmaken en het dan niet doen...

Het gaat van Rabo naar Rabo dus de uitstel is hoogstens een dag.

Het is inmiddels 1 september, ik ga nu alles op alles zetten om ze eruit te kicken!
pi_101441549
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:20 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik kan gewoon echt niet meer bij de gedachten die in het hoofd spelen van die mensen, waarom zou je in GODSNAAM een smsje sturen op maandagmorgen dat je die dag het geld gaat overmaken en het dan niet doen...

Het is inmiddels 1 september, ik ga nu alles op alles zetten om ze eruit te kicken!
Je bent nog verbaasd ook :')

Dit zie je natuurlijk van mijlenver aankomen, nou niet meer goedgelovig/naief gaan handelen, het keihard spelen en die mensen er zsm uit zien te zetten.
pi_101441979
Nee helemaal niet, ik wist eigenlijk 99% zeker dat ik geen geld zou krijgen, ik snap gewoon niet waarom ze dat blijven smsen terwijl ik heb gezegd dat het de laatste kans was. Dat is toch compleet nutteloos nu nog.

Waarom zou je zeggen tegen iemand vanmiddag heb je het geld terwijl je dat niet hebt :{ zeg het dan gewoon niet.

Eerst kon ik ze 100x bellen, mailen, smsen en kreeg geen reactie en nu uit zichzelf zeggen dat het die dag komt, ik wil niks meer met die mensen te maken hebben, lijkt wel alsof ze uit een andere dimensie komen ofzo, kan me 0,0 verplaatsen in hun hoofd.
pi_101442889
quote:
[..]

Probeer alsjeblieft niet te bedenken waarom iemand zoveel debiele leugentjes vertelt, want voor een normaal mens is dat niet te begrijpen.

Ik heb ooit een verkering gehad die een flinke schuld bij mij opgebouwd had, en daar kreeg ik ook altijd "morgen" geld van, en ik heb nog nooit zoveel problemen met internetbankieren meegemaakt tussen postbank en rabo als destijds... er ging werkelijk iedere keer "iets mis".
We hebben het over een volwassen vent die nota bene geld leende van mijn destijds 10-jarige zoon, onder het mom van "ons geheimpje", en die het geen probleem vond om een mobiel abonnement op naam van oma te hebben (met medeweten van oma) en vervolgens niet te betalen... waardoor oma de deurwaarder aan de deur kreeg.

Echt, dat soort mensen interesseert het helemaal geen ruk wat een ander ervan vindt, of wat een ander overkomt, zolang ze maar het idee hebben dat ze weer 3 dagen/weken/maanden respijt hebben.
En ik ben er nog steeds niet uit of hij dacht dat alle problemen spontaan uit het niets zouden oplossen zodat hij dan werkelijk zijn schulden zou kunnen aflossen, of dat het alleen maar liegen om het liegen was.

Maar hoe het ook is, je kunt bij dat soort mensen niet in hun gedachten kijken, en het stomme is dat als ze eerlijk zouden zijn, en zouden vertellen wat er werkelijk mis was, dat ze dan wellicht zelfs nog wel hulp zouden krijgen, maar ze maken zoveel kapot met hun gelieg, dat je ze zelfs niet meer gelooft als ze wel een keer de waarheid vertellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101443180
Echt he, zo vaag dat mensen zo kunnen denken.

En inderdaad, als ze meteen hadden gezegd wat er aan de hand was, of hoe alles zit, dan had ik ze ook nog wel willen helpen met een of andere regeling, maar nu wordt het dus een gezeur waar niemand op zit te wachten.
  donderdag 1 september 2011 @ 14:28:31 #89
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_101448200
Een regeling interesseert dat soort mensen helemaal niks. Ze willen niks betalen en zodra de coulance ophoudt gaan ze op zoek naar een nieuw slachtoffer, waar ze niks aan betalen. Het is een verkapte vorm van diefstal.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 1 september 2011 @ 14:39:14 #90
42366 Staal
pi_101448528
quote:

[..]

Bij Rabo naar Rabo staat het er zelfs meteen op, zit geen dag tussen.
Flinke teleurstelling moet het weer voor je zijn. Blijven doorzetten om ze eruit te krijgen is inderdaad het beste.
Un certain jeune homme
pi_101449219
Ja ik zou bij een slechte zomer gvd in september nog een lang weekend of weekje naar de zon (al m'n vrije dagen bewaard voor mooi weer, wat nooit kwam). Daar is nu dus geen geld voor, ik wil ze gewoon niet meer in m'n huis, klaar!
  donderdag 1 september 2011 @ 19:01:52 #92
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_101456429
Nee je hoeft niet meer op vakantie te gaan. Dat doen zij wel van jou geld.
pi_101456599
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:00 schreef JDx het volgende:
Ja ik zou bij een slechte zomer gvd in september nog een lang weekend of weekje naar de zon (al m'n vrije dagen bewaard voor mooi weer, wat nooit kwam). Daar is nu dus geen geld voor, ik wil ze gewoon niet meer in m'n huis, klaar!
Suc6. Het is lastig omdat er normaal gesproken 3 maanden huurachterstand moet zijn voor een uithuiszetting via de rechter gaat werken. Ik hoop dat ze je voorstel aannemen om op te zouten.
pi_101472722
Is er niet zo'n wet ofzo dat je als je het huis zelf dringend nodig hebt, dat ze er dan ook uitmoeten? Ik zou gewoon tegen ze zeggen dat je er zelf moet wonen omdat je baan daar toch niet door ging. Zodra ze er uit zijn zoek je nieuwe huurders.
New in town
pi_101473019
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 23:42 schreef AliKebap het volgende:
Is er niet zo'n wet ofzo dat je als je het huis zelf dringend nodig hebt, dat ze er dan ook uitmoeten? Ik zou gewoon tegen ze zeggen dat je er zelf moet wonen omdat je baan daar toch niet door ging. Zodra ze er uit zijn zoek je nieuwe huurders.
Ik denk niet dat het genoeg is om dit 'gewoon' tegen ze te zeggen. Denk dat hij dit toch echt zal moeten aantonen, en dat gaat niet omdat het niet waar is.
pi_101479034
Nja, ik zou mijn huur hier op kunnen zeggen en dan zit ik over 3 maanden zonder huis, dan moet ik erin. Zoiets, maar goed...
  vrijdag 2 september 2011 @ 09:05:19 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101479158
Ik zou het risico niet nemen dat een rechter zo'n taktiek zou afstraffen.
Ze hebben er over het algemeen een enorme hekel aan als je niet de juiste juridische procedure gebruikt, en feit is dat je ze weg wilt hebben omdat ze wanbetalers zijn, niet omdat je er zelf weer wilt wonen.

Daarbij heeft je advocaat al juridische stappen aangekondigd, waardoor de huurder wel heel makkelijk kan bewijzen dat de zaak anders ligt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101479245
1 feit is in ieder geval dat ze nog NOOIT op tijd hebben betaald en tot nu toe ALTIJD nog achter gelopen hebben.
  vrijdag 2 september 2011 @ 09:17:53 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101479409
Juist daarom moet je niet via een andere procedure (zelf de woning weer nodig hebben) proberen ze eruit te krijgen.

Het probleem is dat ze wanbetalers zijn, dan moet je ze er ook op die gronden proberen uit te zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101480022
Wat een nachtmerrie.
Ik zou ze terroriseren. Gooi wat ruiten in, pis in de brievenbus, sluit gas/water/licht/internet/tv af, etc.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')