Ik hoop het wel en je hebt het "geluk" dat je kunt aantonen dat het van stonde af aan niet goed is gegaan.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:30 schreef JDx het volgende:
Lees wel dat verhuurders tegenwoordig vaker gelijk krijgen.
Heb ik ooit al een keer over gepost, een bekende van een bekende kent iemand die inzicht heeft in dossiers, ze hebben al vaker problemen gehad met geld/politie e.d.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:33 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik hoop het wel en je hebt het "geluk" dat je kunt aantonen dat het van stonde af aan niet goed is gegaan.
Vind het echt frustrerend voor je. Wat al een paar keer geopperd is en waar je niet op reageert, pluis uit met wie je te maken hebt. Wellicht hebben ze al een spoor van ellende achter zich en kun je nog beter staven dat het hier wrs. om oplichters gaat.
Wat is dat nu weer voor onzin?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:19 schreef Inlognaam het volgende:
Dat maakt het ook vreemd. Weet je wie die persoon die nu huur betaald is en in wat voor verband die tot elkaar staan?
Ik weet niet of je dat in je voordeel kan omzetten in een rechtzaak. Het komt er eigenlijk namelijk op neer dat de huurder nog nooit zelf z'n huur heeft betaald en dan kun je je afvragen of ie uberhaupt de huur wel kan/wil betalen. Weet ook niet of je die betalingen kunt zien als 'onverschuldigde betalingen', daar deze niet gedaan zijn door huurder zelf en dat waarschijnlijk vooraf niet is besproken. Wellicht dat je advocaat daar iets mee kan doen, geen idee wat de mogelijkheden zijn.
Heb je mevrouw ook na laten checken?
zodra het een bekende van een bekende die iemamd kent wordt de betrouwbaarheid met dezelfde factor ongeloofwaardiger.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:12 schreef JDx het volgende:
Heb ik ooit al een keer over gepost, een bekende van een bekende kent iemand die inzicht heeft in dossiers, ze hebben al vaker problemen gehad met geld/politie e.d.
Dan had je die connectie beter vooraf kunnen inschakelen.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:54 schreef JDx het volgende:
Ja ga er maar van uit dat het 100% betrouwbaar is, ik kan alleen echt niet zeggen via welke weg ik eraan gekomen ben
Dit is echt een nood connectie, wat diegene heeft gedaan mag echt niet.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:19 schreef klipper het volgende:
[..]
Dan had je die connectie beter vooraf kunnen inschakelen.
Die informatie is ook verkrijgbaar via zgn. recherchebureau's. Hoe die aan hun info komen doet niet terzake, dat weet jij nietquote:Op vrijdag 16 september 2011 14:32 schreef camaron het volgende:
Je kan dus ook niets met die informatie doen, lijkt me. Zou het op een rechtzaak uitdraaien zal men vast vragen hoe je daaraangekomen bent, mag je je bron dan beschermen?
Ik vind het uitermate vervelend voor je
quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:48 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Die informatie is ook verkrijgbaar via zgn. recherchebureau's. Hoe die aan hun info komen doet niet terzake, dat weet jij niet![]()
Maar, nimmer je bron vermelden aan wie dan ook. Die loopt namelijk het risico van ontslag want dit soort gegevens mogen niet zomaar doorgegeven worden.
Eerlijk gezegd geloof ik het daarom niet.quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:48 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Die informatie is ook verkrijgbaar via zgn. recherchebureau's. Hoe die aan hun info komen doet niet terzake, dat weet jij niet![]()
Maar, nimmer je bron vermelden aan wie dan ook. Die loopt namelijk het risico van ontslag want dit soort gegevens mogen niet zomaar doorgegeven worden.
Dat maakt wel degelijk uit. Een woningbouw vereninging én een makelaar willen van mij ook een inkomensverklaring zien als ik ergens huur, puur om te zien of ik het wel ophoesten kan. Dat een vriend/familielid het ook over kan maken in geval van nood daar hebben ze geen boodschap aan, want die personen valt niet rechtsgeldig geld van te claimen. En als de huurder zelf in beginsel al niet genoeg inkomen heeft om die ruimte te kunnen huren dan wil je dat als verhuurder ook voor de tijd weten zodat je het contract kunt weigeren.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:36 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor onzin?
Wat maakt het uit van welke rekening het betaald wordt, als het maar betaald wordt.
Je krijgt nu wel iedere maand het bedrag wat je wil.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:23 schreef JDx het volgende:
Ze lopen nog steeds 2 maanden achter, af en toe betalen ze een heel klein beetje om maar niet 3 maanden achter te lopen.
Slecht advies. Mochten ze inderdaad stappen ondernemen (en uit het hele verhaal maak ik op dat de huurders precies weten wat hun rechten en plichten zijn) dan is TS nog veel verder van huis (pun not intended).quote:Ik denk dat ik op enig moment gewoon de sloten zou vervangen.Spullen buiten zetten, huppakkee. Wel even inschatten of ze juridische stappen zullen ondernemen.
Het lijkt me sterk dat er in het contract staat dat de huurder de betaling moet verrichten. De huurder is wel verantwoordelijk voor de betalingen, maar ik ben nog nooit een bepaling tegengekomen waarin staat dat de huurder ook diegene moet zijn die daadwerkelijk het geld moet overmaken.quote:Betreffende de betalingen: TS heeft een contract met de huurder. Leuk dat een derde partij betaalt voor ze, maar in eerste instantie zou dat geld door de huurder betaald moeten worden. Dat is namelijk zijn plicht vanuit het huurcontract. Afwijken kan natuurlijk, maar wel met akkoord van beide kanten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |