Ga elders baggeren.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:39 schreef Jahr00n het volgende:
ramazan is toch de vijand van michelos?
De regels zijn aardig hetzelfde.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:40 schreef robuust89 het volgende:
Interessant!
Geen Moslim btw, maar ik vraag me af, is er een verschil in "strengheid" (hoe strak je de regels volgt qua eten enz) tussen de verschillende moslim stromingen? En zo ja, hoe?
Thanksquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:44 schreef motorbloempje het volgende:
Weet niet of 'succes' wensen de juiste term is, maar ook veel gezelligheid toegewenst de komende maand als je met vrienden en familie eet 's avonds.
Het moet nu wel een stuk lastiger zijn dan wanneer het in november valt....
Bloody Paki's ook.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:56 schreef motorbloempje het volgende:
Hier in Engeland is 't echt ' big shit ' in de winkels: in de Tesco hier is een heel pad ingericht voor gezamenlijk eten tijdens de Ramadan!20 liter cans olie, balen rijst, etc. etc. etc!
Ik was er ook verbaasd over met mijn eerste Ramadan in Engeland. Maar naar mijn ervaring zitten er met Ramadan meer Pako's in de Morrisons dan in de Tescoquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:56 schreef motorbloempje het volgende:
Hier in Engeland is 't echt ' big shit ' in de winkels: in de Tesco hier is een heel pad ingericht voor gezamenlijk eten tijdens de Ramadan!20 liter cans olie, balen rijst, etc. etc. etc!
Ik moet morgen in de namiddag tot 's avonds laat in de horeca gaan werken. Ben dan benieuwd hoe het vasten dan bij mij zal gaan vallen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:30 schreef Insane- het volgende:
Eerste dag heb ik al overleefd. Was minder zwaar dan ik me van vorig jaar herinnerde. Maarja 't is vakantie
Hahahaiiquote:Op maandag 1 augustus 2011 19:32 schreef Triggershot het volgende:
Hij is geen moslim, hij is een Sjiet.
In het begin ik ookquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:05 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij al die dingen echt meende.
Oh, bij 'onze' lokale Morrisons valt 't nog wel mee, maar de Tesco Extra in het centrum pakt dus flink uit!quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:35 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik was er ook verbaasd over met mijn eerste Ramadan in Engeland. Maar naar mijn ervaring zitten er met Ramadan meer Pako's in de Morrisons dan in de Tesco
to the bone (quote:
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:37 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
to the bone ().
en jij weer 4x0,5?
das een fabelquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:08 schreef AliceWonder het volgende:
Ik heb gehoord dat je je speeksel niet express door mag slikken als je vast.Weet iemand waar dat staat en waarom dat zo is.En of het waar is??
waarom doe je mee?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:53 schreef AliceWonder het volgende:
Ramadan/Ramazan Mubarke iedereen.
Ik doe dit jaar ook mee en ik vond de eerste dag wel lastig.
Ik ben zelf geen moslim.Maar mijn familie/omgeving wel.
Ik wens iedereen die vast veel succes.Dat zal vandaag ook niet makkelijk worden met dit weer.
Dat dacht ik zelf ook.Maar heb meerdere keren gehoord dat dat niet mag.Maar je moet je speeksel sowieso doorslikken omdat je anders een overvloed aan speeksel hebt.quote:
ach mensen hebben zoveel te vertellen over wat zogenaamd wel en niet mag en wat nietquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:20 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Dat dacht ik zelf ook.Maar heb meerdere keren gehoord dat dat niet mag.Maar je moet je speeksel sowieso doorslikken omdat je anders een overvloed aan speeksel hebt.
Wat een grote rol speelt is mijn omgeving.De meeste mensen vasten.Ik ben ook niet religieus maar ben wel op zoek.En zo bereid ik me als het ware voor op de dag dat ik misschien ooit moslim wordt.Het is ook een test van wilskracht.En je inleven in wat miljoenen mensen elke dag meemaken.Die zich s' Avonds niet tegoed kunnen doen aan allerlei lekkernijen...quote:
duidelijkquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:25 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Wat een grote rol speelt is mijn omgeving.De meeste mensen vasten.Ik ben ook niet religieus maar ben wel op zoek.En zo bereid ik me als het ware voor op de dag dat ik misschien ooit moslim wordt.Het is ook een test van wilskracht.En je inleven in wat miljoenen mensen elke dag meemaken.Die zich s' Avonds niet tegoed kunnen doen aan allerlei lekkernijen...
Dat valt wel mee.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
duidelijk![]()
daarnaast denk ik dat jij het moeilijker hebt gehad, dan de meeste moslims, die meedoen
jaja ben turks en vast ookquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:41 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Dat valt wel mee..Ik doe het dit jaar niet voor het eerst.Ik heb hiervoor al zeker 4 jaar meegedaan.En ik snap niet echt dat dat wordt gedacht.Omdat mijn motivatie voortkomt uit mezelf?En niet uit mijn religie?
Vast jij ook trouwens?Ik dacht dat jij Turks was?
Als je het zo bekijkt wel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
jaja ben turks en vast ook
nou voor moslims is vasten een religieuze plicht, een schuld aan God dat afgelost moet worden, dus als je je dat beseft, zijn er de fysieke ongemakken, maar die wegen niet op tegen de baten en er is een groot verschil tussen mensen die dit weten en beseffen, je zal in je omgeving ook zien dat niet iedere moslim meedoet terwijl wel iedere moslim dit weet en ja deze religieuze reden om te vasten heeft toch een andere insteek dan jou insteek die uit jezelf komt
nog 6,5 uurtjes te gaanquote:
Probeer jij maar 's te vasten wanneer je te voet of per kameel door de woestijn trekt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:35 schreef robuust89 het volgende:
Vraag: Wikipedia zegt dat degene die reizen vrijgesteld zijn van het vasten. Specifiek twelver moslims hoeven niet te vasten als ze meer dan 23 km per dag reizen. Waarom? Of hoe zit dat?
Vast jij eigenlijkquote:
Ah, op die fiets!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:50 schreef msnk het volgende:
[..]
Probeer jij maar 's te vasten wanneer je te voet of per kameel door de woestijn trekt.
[..]
Vast jij eigenlijk?
ik ga 15 augustus niet vasten omdat ik richting turkije ga vliegen, waarom? om het makkelijker/niet onmogelijk te maken voor de vastendenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:35 schreef robuust89 het volgende:
Vraag: Wikipedia zegt dat degene die reizen vrijgesteld zijn van het vasten. Specifiek twelver moslims hoeven niet te vasten als ze meer dan 23 km per dag reizen. Waarom? Of hoe zit dat?
Geen idee... Misschien als je last krijgt van jetlag dat dat een uitzondering kan vormen? Of te lang in een auto zitten lijkt me ook niet erg gezond zonder water (net als zware arbeid)... Maar nee daar durf ik niets over te zeggen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:12 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Ah, op die fiets!
Gaat dat tegenwoorig nog steeds op, nu we auto's hebben en shit?
De Twaalvers zijn van de Shietische tak van de Islam. Ze beroepen zich op een reis dat is gemaakt door de 3e Imam, wat onder zware omstandigheden werd uitgevoerd, hitte, vervolging en traag te voet. De afstand die de Imam heeft afgelegd van startpunt tot bestemming werd uitgerekend op 23 kilometer.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:35 schreef robuust89 het volgende:
Toen hadden ze ook shit hoor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:12 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Ah, op die fiets!
Ik had over dat twaalvers heen gelezen, ken ze niet, maar zoals het er hier staat lijkt het alsof alleen sjiieten niet vasten tijdens het reizen, maar dat is toch niet zo.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Twaalvers zijn van de Shietische tak van de Islam. Ze beroepen zich op een reis dat is gemaakt door de 3e Imam, wat onder zware omstandigheden werd uitgevoerd, hitte, vervolging en traag te voet. De afstand die de Imam heeft afgelegd van startpunt tot bestemming werd uitgerekend op 23 kilometer.
Vervolgens is zijn reis als spiritueel inspiratie genomen om tijdens onprettige omstandigheden niet te hoeven vasten, in combinatie met een technisch detail van 23 kilometer om aan te geven dat niet alles zomaar een reis is.
Nee. er staat niet dat alleen Shieten niet vasten tijdens het reizen, er staat waar 23 km vandaan komt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:32 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik had over dat twaalvers heen gelezen, ken ze niet, maar zoals het er hier staat lijkt het alsof alleen sjiieten niet vasten tijdens het reizen, maar dat is toch niet zo.
Ja, dat geldt nog steeds maar de dagen die je daardoor niet hebt gevast moet je later inhalen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:12 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Ah, op die fiets!
Mag je niet eens drinken overdag?quote:
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:19 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Mag je niet eens drinken overdag?
Nee, ook niet als niemand kijkt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:19 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Mag je niet eens drinken overdag?
Godsamme, 't was vanmiddag verdomme 30 graden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:24 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Nee, ook niet als niemand kijkt.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:25 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Godsamme, 't was vanmiddag verdomme 30 graden.Ligt Allah niet te verpieteren daarboven?
Oh je was serieus. (zie vorig topic)quote:
Er kijkt altijd wel iemandquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:24 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Nee, ook niet als niemand kijkt.
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:50 schreef TweeGrolsch het volgende:
Het is hartstikke bewolkt, God kan niks zien. Je kunt die ramadan nu gewoon skippen.
+quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:50 schreef TweeGrolsch het volgende:
Het is hartstikke bewolkt, God kan niks zien. Je kunt die ramadan nu gewoon skippen.
quote:
typen is teveel moeite, duhhquote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:15 schreef Triggershot het volgende:
moslims zijn dood met de ramadan, deel 2 pas.
Tis warm, je bent vrij, je hebt honger, switchen van eetpatroon kan je suffer maken dan gebruikelijk?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 04:12 schreef zarGon het volgende:
Eerste drie dagen gingen op zich best gemakkelijk, alleen goed kunnen slapen lijkt een klein probleempje te zijn. Het lijkt alsof ik niet genoeg slaap kan krijgen, heel raar.
Ik ook, daarom slaap ik doorquote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:42 schreef Oceanview het volgende:
Dat om 3 uur wakker worden vind ik maar lastig.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:43 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ik ook, daarom slaap ik doorblijf ik wakker.
Ik moet vroeg op werkenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:51 schreef o.us het volgende:
Niet tot de imsak wakker blijven en doorslapen tot 2/3 uur.
Als je moet werken dan is het wat anders. Als je vrij bent en mijn systeem niet aanhoudt ben je wel die hard bezig voor nietsquote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:55 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ik moet vroeg op werken. Anders inderdaad dit.
Ik moet werken om 9 uur.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:51 schreef o.us het volgende:
Niet tot de imsak wakker blijven en doorslapen tot 2/3 uur.
quote:
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:04 schreef o.us het volgende:
[..]
Als je moet werken dan is het wat anders. Als je vrij bent en mijn systeem niet aanhoudt ben je wel die hard bezig voor niets.
Ja dat las ik al, ik werk niet elke dag zoals vandaag ben ik vrij maar te lui om tot 3 uur wakker te blijven.quote:
Ik werk ook in de horeca, bij een keuken, van 17:00 tot 1:00. Gelukkig werk ik een restaurant dat gerund wordt door Iraniërs en krijg ik een pauze met eten van de zaakquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:14 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik heb de afgelopen 4 dagen van 14.30 tot 22.00 gewerkt (nota bene in de keuken van een restaurant), dus het was af en toe wat zwaar, maar de Almachtige heeft me gelukkig wel het geduld geschonken.
Ik werk voor mijn vader en oom, dus dat is natuurlijk nóg chiller (quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:36 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik werk ook in de horeca, bij een keuken, van 17:00 tot 1:00. Gelukkig werk ik een restaurant dat gerund wordt door Iraniërs en krijg ik een pauze met eten van de zaak.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 04:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Die stukjes zijn juist de charme van zo'n drank. Mits koud, heerlijk.
Get me some too!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:27 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Die wil ik op een t-shirt.![]()
Sinds mijn ongesteld topic.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:19 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij vrouw.
Geluksvogel, nu hoef je geen ramadan te doen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:23 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Sinds mijn ongesteld topic.
Ik heb een bloedserieus kutprobleem
Maar ik doe het wel, inhalen helemaal geen zin in.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:28 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Geluksvogel, nu hoef je geen ramadan te doen.
Niet geldig verklaard.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:33 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Maar ik doe het wel, inhalen helemaal geen zin in.
bloed onrein, vasten en salaat, gaan op stand by, weet je toch wel?quote:
Als je geld geeft aan de armen toch?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 00:04 schreef Triggershot het volgende:
Je menstruatieperiode hoef je niet in te halen.
Nee, menstruatieperiode is vrijstelling voor het vasten, zonder te hoeven inhalen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 00:06 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Als je geld geeft aan de armen toch?
Ik ga zo slapenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:49 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]Ga slapen dan!
Ik moet komend weekend 7:00 op.
Ik wist het niet nee maar ik ben dan ook gewoon een jongen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:54 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Wist je dat niet? Als je ongesteld bent wordt je vasten sowieso niet geaccepteerd.
Vasten wel, bidden niet nee.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 00:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, menstruatieperiode is vrijstelling voor het vasten, zonder te hoeven inhalen.
Trusten alvast.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 00:10 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ik ga zo slapen
Thuglife all over again.
Ik heb toch ergens andere bronnen gelezen hieromtrent, wellicht onjuist, maar goed, mocht ik het tegenkomen, laat ik het je weten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 00:16 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Vasten wel, bidden niet nee.
En `Aaisha (رضي الله عنها) heeft gezegd:
“Wij menstrueerde ten tijde van de Boodschapper van Allah (صلى الله عليه و سلم) en werden dan opgedragen om de dagen in te halen die we moesten vasten, maar we werden niet opgedragen om het gebed in te halen.”
Awh oke, was een seconde blij totdat ik me die bron herinnerde.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 00:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb toch ergens andere bronnen gelezen hieromtrent, wellicht onjuist, maar goed, mocht ik het tegenkomen, laat ik het je weten.
Afhankelijk van wat je volgt eigenlijkquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 00:37 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Awh oke, was een seconde blij totdat ik me die bron herinnerde.
Zou het niet weten, weet wel dat ik soenniet ben. Heb anders nog nooit iemand horen zeggen dat je die periode niet hoeft in te halen..quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 00:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat je volgt eigenlijk
Jij behoort tot de maliki madhab hé?
Er is namelijk wel een meningsverschil over wat de verplichte dagen van inhalen zijn, of het heel je menstruatie periode is etc.
Dat sowieso, geen theoloog zal een sahih hadith verwerpen, maar er wordt in verhouding met andere hadith meningverschillen aan gaat gesteld.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 00:43 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Zou het niet weten, weet wel dat ik soenniet ben. Heb anders nog nooit iemand horen zeggen dat je die periode niet hoeft in te halen..
Maar als een hadith dat zegt dan neem ik gewoon aan dat het wel klopt.
Dat kan gelden voor andere hadiths, maar als het er letterlijk staat?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 00:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat sowieso, geen theoloog zal een sahih hadith verwerpen, maar er wordt in verhouding met andere hadith meningverschillen aan gaat gesteld.
Menstruatie diskwalificeert het vasten, dat is de discussie niet, het gaat hier in deze wat de verplichte in te halen dagen zijn. Het gebed is namelijk gediskwalificeerd om in te halen omdat je niets aan je menstruatie kan doen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 00:50 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dat kan gelden voor andere hadiths, maar als het er letterlijk staat?
Zie nu idd ook dat er verschillen zijn wat betreft inhalen van het gebed.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 00:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Menstruatie diskwalificeert het vasten, dat is de discussie niet, het gaat hier in deze wat de verplichte in te halen dagen zijn. Het gebed is namelijk gediskwalificeerd om in te halen omdat je niets aan je menstruatie kan doen.
Wat dit betreft ben ik idd een maliki madhab of Haniefah.quote:En vanwege dit zeggen de meerderheid van de geleerden zoals Maalik, al-Shaafi`ie en Ahmed ibn Hanbal dat als een menstruerende vrouw rein wordt aan het einde van de dag, dat zij dan het dohr en `asr gebed gezamenlijk bidt. En als zij rein wordt aan het einde van de nacht, dan bidt zij het maghreb en `ieshaa gebed gezamenlijk. Zoals dit overgeleverd is door `Abdelrahmaan bin `Auwf en abie Hoerayrah en ibn `Abbas. Dit omdat de tijd als één (periode) wordt gezien, wanneer men een geldige reden heeft. Dus als zij rein wordt aan het einde van de dag (voor maghreb), dan is er nog tijd over voor het dohr gebed dus bidt zij deze voor asr. En als zij rein wordt aan het einde van de nacht (voor fajr), dan is er nog tijd over voor het maghreb gebed dus bidt zij deze voor `ieshaa. -einde citaat-.
Maar als de menstruatie aanbreekt (of postonale bloedingen) op het moment dat de tijd van een gebed is ingegaan, en ze heeft dit gebed nog niet gebeden, dan is de juiste opinie dat zij niet verplicht is om dat gebed in te halen.
Shaych al-Islaam ibn Taymiyyah (رحمه الله) heeft omtrent deze kwestie gezegd:[6]
En het meest duidelijke met betrekking tot de bewijzen is de madhab van abie Haniefah en Maalik. En dat is dat zij tot niets verplicht wordt. Want het inhalen wordt alleen verplicht gesteld bij een nieuwe aanleiding, en er is hier geen aanleiding om haar te verplichten het gebed in te halen. En ook omdat het uistellen (van het gebed) toegestaan is voor haar. Dus zij is niet nalatig. Maar wat betreft degene die slaapt of vergeet (en dit is ook zonder nalatigheid), hetgeen hij bidt wordt niet inhalen genoemd, maar dit wordt de tijd van het gebed genoemd omdat hij dan pas opstaat of zich het dan pas herinnert. -einde citaat-.
Jup, je hebt 4 verschillende grote madhabs. Ze beroepen zich allemaal op dezelfde hadiths, alleen interpretatieverschillen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 00:59 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Zie nu idd ook dat er verschillen zijn wat betreft inhalen van het gebed.
[..]
Wat dit betreft ben ik idd een maliki madhab of Haniefah.
Interesting, wist niet dat er ook verschillende 'regels' waren binnen de soenna.
En de salafi's zijn daar de tegenhangers van?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jup, je hebt 4 verschillende grote madhabs. Ze beroepen zich allemaal op dezelfde hadiths, alleen interpretatieverschillen.
Salafi's zijn anti madhab, maar door nieuwe - eigen interpretaties - van hun geleerden te volgen creeren ze zelf een madhabquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:04 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
En de salafi's zijn daar de tegenhangers van?
Op Wikipedia staatquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Salafi's zijn anti madhab, maar door nieuwe - eigen interpretaties - van hun geleerden te volgen creeren ze zelf een madhab
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker tegenstrijdig dan, alsof in de Koran staat dat je burgers moet vermoorden.
Sufi's zijn pas interessant, met hun Derwisj dans.![]()
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:14 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Op Wikipedia staatDie associatie is onterecht, salafis houden zich bezig met aanbidding, de jihadis zijn wahabisten, salafi manier van aanbidding + politiek. Salafis houden zich niet bezig met politiek en bestuur etcSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker tegenstrijdig dan, alsof in de Koran staat dat je burgers moet vermoorden.
Sufi's zijn pas interessant, met hun Derwisj dans.![]()
Aha oke, duidelijk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die associatie is onterecht, salafis houden zich bezig met aanbidding, de jihadis zijn wahabisten, salafi manier van aanbidding + politiek. Salafis houden zich niet bezig met politiek en bestuur etc
Kijk maar dit even :quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:28 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Aha oke, duidelijk.
Ik snap nooit iets van die groepen zoals al-Qaeda. Beweren echt goede moslims te zijn terwijl ze gewoon heel slechte dingen doen.
Je aanwezigheid is al getroll.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:37 schreef Weissman het volgende:
Trigger, mag ik pleaaaase trollen in dit topic
Jij snapt het.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:41 schreef Weissman het volgende:
[..]
ik kon niet slapen en waar is het nou gezelliger dan in een ramadan SC op dit tijdstip
Wat.quote:
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:42 schreef Triggershot het volgende:
Jij snapt het.
waarom, ziek, warm, te druk?
Of met die team die bin laden heeft vermoord, zijn nu ook allemaal doodquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:49 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Wat.De CIA heeft wel mooi z'n doel bereikt.
Dit is ook weer zoiets
Door het vasten?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:49 schreef Weissman het volgende:
[..]![]()
neuh, gelukkig niet ziek. kweenie, beetje ritme verstoord denk ik.
Wie zegt dat Bin laden dood is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Of met die team die bin laden heeft vermoord, zijn nu ook allemaal dood
Dat is het punt ook meteen, team die hem zogenaamd heeft vermoord is zelf gedood.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:51 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Wie zegt dat Bin laden dood is.
Ah zoquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is het punt ook meteen, team die hem zogenaamd heeft vermoord is zelf gedood.
Echt hé, geen van de 6 heeft het overleefdquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:55 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ah zo. Ik geloof niks meer.
Dus echt? Wie heeft ze vermoord dan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Echt hé, geen van de 6 heeft het overleefd
Helikopter neergestortquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:56 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dus echt? Wie heeft ze vermoord dan?
quote:
daar ga ik eerlijk gezegd wel van uit ja.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:59 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]x10
Dus zijn een paar Amerikaantjes ergens in Afghanistan toneelstukje gaan spelen? 'We got him!!"
Dan vraag ik me af waar Bin Laden écht is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
daar ga ik eerlijk gezegd wel van uit ja.
'Guess who's back, back again'quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 02:03 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waar Bin Laden écht is.
Als Bin Laden nou eens op tv verschijnt op een of andere tv-zender (Al jazeera ofzo). Zou echt mooi zijn. Dikke afgang voor de VS.
HOEZO DENK JE DAT HIJ NEP IS, ZE ZEGGEN TOG OP TV VAN TWIN TOWERS ENZO, DIE GAST IS GEVAARLIJK ALLESZ MET BOMMEN MANGquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 02:03 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waar Bin Laden écht is.
Als Bin Laden nou eens op tv verschijnt op een of andere tv-zender (Al jazeera ofzo). Zou echt mooi zijn. Dikke afgang voor de VS.
DIE DAG ZIJN 4000 JODEN NIET NAAR WERK GEGAAN MAN, TOEVAL?!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 02:05 schreef Weissman het volgende:
[..]
HOEZO DENK JE DAT HIJ NEP IS, ZE ZEGGEN TOG OP TV VAN TWIN TOWERS ENZO, DIE GAST IS GEVAARLIJK ALLESZ MET BOMMEN MANG
Gebrainwashte Jood.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 02:05 schreef Weissman het volgende:
[..]
HOEZO DENK JE DAT HIJ NEP IS, ZE ZEGGEN TOG OP TV VAN TWIN TOWERS ENZO, DIE GAST IS GEVAARLIJK ALLESZ MET BOMMEN MANG
pics van 4000 joden or GTFOquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 02:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
DIE DAG ZIJN 4000 JODEN NIET NAAR WERK GEGAAN MAN, TOEVAL?!
30 augustus. Op dezelfde dag als de Dag van de Overwinning in/van Turkije. Feest.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 02:30 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Ik hoop niet dat suikerfeest 1 september valt, dan heb ik net introductie.
Dubbelfeest.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 03:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
30 augustus. Op dezelfde dag als de Dag van de Overwinning in/van Turkije. Feest.
Aicha wie?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 03:23 schreef msnk het volgende:
Er zat net een wijf te janken op tv, ze het niet leuk vond dat alle imam-programma's op tv aan het vertellen waren over de geruchten rondom Aicha.
Echt![]()
Waarom vertel Ik dit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 03:30 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Arabisch en CommunicatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AFC AJAX
Dag van de overwinning? Hebben ze toen een keer een voetbalwedstrijd gewonnen ofzo?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 03:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
30 augustus. Op dezelfde dag als de Dag van de Overwinning in/van Turkije. Feest.
quote:
Overwinning op de Grieken dacht ik.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 03:34 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dag van de overwinning? Hebben ze toen een keer een voetbalwedstrijd gewonnen ofzo?
Ja.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 03:34 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dag van de overwinning? Hebben ze toen een keer een voetbalwedstrijd gewonnen ofzo?
Eigen huis alles?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 03:48 schreef Besjah het volgende:
Ik ben vergeten dit jaar zo'n kalenderding te halen met die tijden en nu kan ik ze nergens meer krijgen.. -.-
mijn vrienden zeggen allemaal rond half 5 jaquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 03:50 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Op internet staat het allemaal anders. De ene site zegt 03:50 en de ander 04:30?
http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Dumlup%c4%b1nar.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 03:34 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Juck. Wel oude kaas hoop ik iigquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 04:09 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Ik eet nu een broodje kaas. Perfect geïntegreerd toch.
Dan begint de zon op te komen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 04:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Nou hopelijk was het een goed broodje kaas. Is de zon al op dan het is nog superdonker?
Én ijsbergsla. Kaas, tomaat, ijsbergsla. En als het kan, ook nog komkommer.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 04:38 schreef Ayca het volgende:
Turks brood (want #1 j wt) met kaas en tomaat.
Nope. Waarom zou je ook?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 03:38 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Is het zo dat alle Turken Grieken haten?
Of trol.quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:59 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Weetnie, zei een Turk me ooit.
Kan best.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:02 schreef msnk het volgende:
[..]
Of trol.
Of dacht "als ik nu alles moet gaan uitleggen ben ik volgend jaar nog bezig"
Die Turk dus, niet jij
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 03:48 schreef Besjah het volgende:
Ik ben vergeten dit jaar zo'n kalenderding te halen met die tijden en nu kan ik ze nergens meer krijgen.. -.-
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 02:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
DIE DAG ZIJN 4000 JODEN NIET NAAR WERK GEGAAN MAN, TOEVAL?!
Als autist zijnde niet nee.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:10 schreef Triggershot het volgende:
Denken dat je niet beiden samen kunt doen.
Komt dat echt zo nauw met die minuten?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:20 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor Almere en omgeving, dus kan een beetje verschillen.
ja, heeft puur met de stand van de zon te maken, vrij voorspelbaar dusquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:11 schreef motorbloempje het volgende:
Komt dat echt zo nauw met die minuten?![]()
[/nieuwsgierig]
Ja, nee, dát snap ik wel, maar de actie van het daadwerkelijk bidden.. je zal maar net aan de schijterij zijn ofzo... of een vergadering hebben?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:54 schreef Weissman het volgende:
[..]
ja, heeft puur met de stand van de zon te maken, vrij voorspelbaar dusthat's all
je hoeft niet op dat minuut te biddenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:56 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, nee, dát snap ik wel, maar de actie van het daadwerkelijk bidden.. je zal maar net aan de schijterij zijn ofzo... of een vergadering hebben?
een moslim die een jood serieus neemt, nu briekt mien klomp!! ow wachtquote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:09 schreef Triggershot het volgende:
Een jood die uitlegt geeft over de Islam, nou i've seen everything.
was je ook verbaasd geweest als ik advies had gegeven over het christendom of boeddhisme ?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:09 schreef Triggershot het volgende:
Een jood die uitlegt geeft over de Islam, nou i've seen everything.
quote:
Wie ben jij?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een moslim die een jood serieus neemt, nu briekt mien klomp!! ow wacht
Haha over Boedhisme eik best welquote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:13 schreef Weissman het volgende:
[..]
was je ook verbaasd geweest als ik advies had gegeven over het christendom of boeddhisme ?
Ik kom er maar nie opquote:
i'm using magnetz for no reasonquote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:33 schreef Triggershot het volgende:
Haha over Boedhisme eik best wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2011 23:42:40 ]
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:41 schreef Weissman het volgende:
[..]
i'm using magnetz for no reason
enjoy infinite religious knowledge
MOSQUE WILL GO BUNKRUPT
CHURCH WILL GO BUNKRUPT
GOD WILL GO BUNKRUPT
problem, trollmod ?Alsof ik ooit problemen met jou kan hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zomaar negeer je mijn geniale trollpogingquote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:46 schreef Triggershot het volgende:
Alsof ik ooit problemen met jou kan hebben.
Nooit, jij bent mijn liefde.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 01:38 schreef Weissman het volgende:
[..]
just eat.
use magnetz to get food from other peapolz.
enjoy infinite eating.
u mad, trigger ?
Rustig abi, gew een beetje gelovigen trollen, turken disssen, intellectueel overkomen en chikkiez hosselen.quote:
Hallelujah - is het equilavant van Hamdoellilah, correct? -quote:Op donderdag 18 augustus 2011 01:53 schreef Weissman het volgende:
[..]
Rustig abi, gew een beetje gelovigen trollen, turken disssen, intellectueel overkomen en chikkiez hosselen.
Hoe is het met U ?
Klopt, komt min of meer op het zelfde neer.quote:[b]Op donderdag 18 augustus 2011 01:55 schreef Triggershot het volgende:[/b
Hallelujah - is het equilavant van Hamdoellilah, correct? -
Beetje een leven zoeken, werken, voorbereiden voor nieuw schoolseizoen enzo.
Nope, ik word onderwezen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 01:58 schreef Weissman het volgende:
[..]
Klopt, komt min of meer op het zelfde neer.
U onderwijst ?
Dat is wel helaas zo, van te voren ingenomen uitgangspunten door religie, ideologie, cultuur en opvoeding beperken mensen helaas.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 02:02 schreef Weissman het volgende:
[..]
Iedereen in feite. Maar weinigen staan er voor open om de kennis op te vangen
Ieder is beperkt, dus?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 02:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is wel helaas zo, van te voren ingenomen uitgangspunten door religie, ideologie, cultuur en opvoeding beperken mensen helaas.
Helaas mijn vriend, helaas.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 02:04 schreef Triggershot het volgende:
Dat is wel helaas zo, van te voren ingenomen uitgangspunten door religie, ideologie, cultuur en opvoeding beperken mensen helaas.
Onder de 25.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 02:10 schreef Weissman het volgende:
[..]
Helaas mijn vriend, helaas.
wat is je biologische leeftijd ?
oh en ik zit op mobiel, kan de post-teller niet zien, als ik de lapo heb, kan ik dus geen nieuwe deel maken.
Bepaalde uitgangspunten hoeven je er niet van te weerhouden kennis te verzamelen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 02:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vooringenomen uitgangspunten mijn lief, vooringenomen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 02:12 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Bepaalde uitgangspunten hoeven je er niet van te weerhouden kennis te verzamelen.
Maar helaas gebeurt dat welquote:Op donderdag 18 augustus 2011 02:12 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Bepaalde uitgangspunten hoeven je er niet van te weerhouden kennis te verzamelen.
Goed goed, bij jou ook hopelijk? Nog twee wekenquote:
Dan nog kan het wel. Dan ga je je oriënteren op de mening/uitgangspunten van anderen om tot de conclusie te konen dat je toch gelijk hebt. Ofzo.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 02:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vooringenomen uitgangspunten mijn lief, vooringenomen.
Het bezwaar is niet op inhoud van je uitgangspunt, maar hoe je het verworven hebt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 02:15 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dan nog kan het wel. Dan ga je je oriënteren op de mening/uitgangspunten van anderen om tot de conclusie te konen dat je toch gelijk hebt. Ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |