Ga elders baggeren.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:39 schreef Jahr00n het volgende:
ramazan is toch de vijand van michelos?
De regels zijn aardig hetzelfde.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:40 schreef robuust89 het volgende:
Interessant!
Geen Moslim btw, maar ik vraag me af, is er een verschil in "strengheid" (hoe strak je de regels volgt qua eten enz) tussen de verschillende moslim stromingen? En zo ja, hoe?
Thanksquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:44 schreef motorbloempje het volgende:
Weet niet of 'succes' wensen de juiste term is, maar ook veel gezelligheid toegewenst de komende maand als je met vrienden en familie eet 's avonds.
Het moet nu wel een stuk lastiger zijn dan wanneer het in november valt....
Bloody Paki's ook.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:56 schreef motorbloempje het volgende:
Hier in Engeland is 't echt ' big shit ' in de winkels: in de Tesco hier is een heel pad ingericht voor gezamenlijk eten tijdens de Ramadan!20 liter cans olie, balen rijst, etc. etc. etc!
Ik was er ook verbaasd over met mijn eerste Ramadan in Engeland. Maar naar mijn ervaring zitten er met Ramadan meer Pako's in de Morrisons dan in de Tescoquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:56 schreef motorbloempje het volgende:
Hier in Engeland is 't echt ' big shit ' in de winkels: in de Tesco hier is een heel pad ingericht voor gezamenlijk eten tijdens de Ramadan!20 liter cans olie, balen rijst, etc. etc. etc!
Ik moet morgen in de namiddag tot 's avonds laat in de horeca gaan werken. Ben dan benieuwd hoe het vasten dan bij mij zal gaan vallen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:30 schreef Insane- het volgende:
Eerste dag heb ik al overleefd. Was minder zwaar dan ik me van vorig jaar herinnerde. Maarja 't is vakantie
Hahahaiiquote:Op maandag 1 augustus 2011 19:32 schreef Triggershot het volgende:
Hij is geen moslim, hij is een Sjiet.
In het begin ik ookquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:05 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij al die dingen echt meende.
Oh, bij 'onze' lokale Morrisons valt 't nog wel mee, maar de Tesco Extra in het centrum pakt dus flink uit!quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:35 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik was er ook verbaasd over met mijn eerste Ramadan in Engeland. Maar naar mijn ervaring zitten er met Ramadan meer Pako's in de Morrisons dan in de Tesco
to the bone (quote:
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:37 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
to the bone ().
en jij weer 4x0,5?
das een fabelquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:08 schreef AliceWonder het volgende:
Ik heb gehoord dat je je speeksel niet express door mag slikken als je vast.Weet iemand waar dat staat en waarom dat zo is.En of het waar is??
waarom doe je mee?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:53 schreef AliceWonder het volgende:
Ramadan/Ramazan Mubarke iedereen.
Ik doe dit jaar ook mee en ik vond de eerste dag wel lastig.
Ik ben zelf geen moslim.Maar mijn familie/omgeving wel.
Ik wens iedereen die vast veel succes.Dat zal vandaag ook niet makkelijk worden met dit weer.
Dat dacht ik zelf ook.Maar heb meerdere keren gehoord dat dat niet mag.Maar je moet je speeksel sowieso doorslikken omdat je anders een overvloed aan speeksel hebt.quote:
ach mensen hebben zoveel te vertellen over wat zogenaamd wel en niet mag en wat nietquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:20 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Dat dacht ik zelf ook.Maar heb meerdere keren gehoord dat dat niet mag.Maar je moet je speeksel sowieso doorslikken omdat je anders een overvloed aan speeksel hebt.
Wat een grote rol speelt is mijn omgeving.De meeste mensen vasten.Ik ben ook niet religieus maar ben wel op zoek.En zo bereid ik me als het ware voor op de dag dat ik misschien ooit moslim wordt.Het is ook een test van wilskracht.En je inleven in wat miljoenen mensen elke dag meemaken.Die zich s' Avonds niet tegoed kunnen doen aan allerlei lekkernijen...quote:
duidelijkquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:25 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Wat een grote rol speelt is mijn omgeving.De meeste mensen vasten.Ik ben ook niet religieus maar ben wel op zoek.En zo bereid ik me als het ware voor op de dag dat ik misschien ooit moslim wordt.Het is ook een test van wilskracht.En je inleven in wat miljoenen mensen elke dag meemaken.Die zich s' Avonds niet tegoed kunnen doen aan allerlei lekkernijen...
Dat valt wel mee.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
duidelijk![]()
daarnaast denk ik dat jij het moeilijker hebt gehad, dan de meeste moslims, die meedoen
jaja ben turks en vast ookquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:41 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Dat valt wel mee..Ik doe het dit jaar niet voor het eerst.Ik heb hiervoor al zeker 4 jaar meegedaan.En ik snap niet echt dat dat wordt gedacht.Omdat mijn motivatie voortkomt uit mezelf?En niet uit mijn religie?
Vast jij ook trouwens?Ik dacht dat jij Turks was?
Als je het zo bekijkt wel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
jaja ben turks en vast ook
nou voor moslims is vasten een religieuze plicht, een schuld aan God dat afgelost moet worden, dus als je je dat beseft, zijn er de fysieke ongemakken, maar die wegen niet op tegen de baten en er is een groot verschil tussen mensen die dit weten en beseffen, je zal in je omgeving ook zien dat niet iedere moslim meedoet terwijl wel iedere moslim dit weet en ja deze religieuze reden om te vasten heeft toch een andere insteek dan jou insteek die uit jezelf komt
nog 6,5 uurtjes te gaanquote:
Probeer jij maar 's te vasten wanneer je te voet of per kameel door de woestijn trekt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:35 schreef robuust89 het volgende:
Vraag: Wikipedia zegt dat degene die reizen vrijgesteld zijn van het vasten. Specifiek twelver moslims hoeven niet te vasten als ze meer dan 23 km per dag reizen. Waarom? Of hoe zit dat?
Vast jij eigenlijkquote:
Ah, op die fiets!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:50 schreef msnk het volgende:
[..]
Probeer jij maar 's te vasten wanneer je te voet of per kameel door de woestijn trekt.
[..]
Vast jij eigenlijk?
ik ga 15 augustus niet vasten omdat ik richting turkije ga vliegen, waarom? om het makkelijker/niet onmogelijk te maken voor de vastendenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:35 schreef robuust89 het volgende:
Vraag: Wikipedia zegt dat degene die reizen vrijgesteld zijn van het vasten. Specifiek twelver moslims hoeven niet te vasten als ze meer dan 23 km per dag reizen. Waarom? Of hoe zit dat?
Geen idee... Misschien als je last krijgt van jetlag dat dat een uitzondering kan vormen? Of te lang in een auto zitten lijkt me ook niet erg gezond zonder water (net als zware arbeid)... Maar nee daar durf ik niets over te zeggen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:12 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Ah, op die fiets!
Gaat dat tegenwoorig nog steeds op, nu we auto's hebben en shit?
De Twaalvers zijn van de Shietische tak van de Islam. Ze beroepen zich op een reis dat is gemaakt door de 3e Imam, wat onder zware omstandigheden werd uitgevoerd, hitte, vervolging en traag te voet. De afstand die de Imam heeft afgelegd van startpunt tot bestemming werd uitgerekend op 23 kilometer.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:35 schreef robuust89 het volgende:
Toen hadden ze ook shit hoor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:12 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Ah, op die fiets!
Ik had over dat twaalvers heen gelezen, ken ze niet, maar zoals het er hier staat lijkt het alsof alleen sjiieten niet vasten tijdens het reizen, maar dat is toch niet zo.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Twaalvers zijn van de Shietische tak van de Islam. Ze beroepen zich op een reis dat is gemaakt door de 3e Imam, wat onder zware omstandigheden werd uitgevoerd, hitte, vervolging en traag te voet. De afstand die de Imam heeft afgelegd van startpunt tot bestemming werd uitgerekend op 23 kilometer.
Vervolgens is zijn reis als spiritueel inspiratie genomen om tijdens onprettige omstandigheden niet te hoeven vasten, in combinatie met een technisch detail van 23 kilometer om aan te geven dat niet alles zomaar een reis is.
Nee. er staat niet dat alleen Shieten niet vasten tijdens het reizen, er staat waar 23 km vandaan komt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:32 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik had over dat twaalvers heen gelezen, ken ze niet, maar zoals het er hier staat lijkt het alsof alleen sjiieten niet vasten tijdens het reizen, maar dat is toch niet zo.
Ja, dat geldt nog steeds maar de dagen die je daardoor niet hebt gevast moet je later inhalen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:12 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Ah, op die fiets!
Mag je niet eens drinken overdag?quote:
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:19 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Mag je niet eens drinken overdag?
Nee, ook niet als niemand kijkt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:19 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Mag je niet eens drinken overdag?
Godsamme, 't was vanmiddag verdomme 30 graden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:24 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Nee, ook niet als niemand kijkt.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:25 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Godsamme, 't was vanmiddag verdomme 30 graden.Ligt Allah niet te verpieteren daarboven?
Oh je was serieus. (zie vorig topic)quote:
Er kijkt altijd wel iemandquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:24 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Nee, ook niet als niemand kijkt.
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:50 schreef TweeGrolsch het volgende:
Het is hartstikke bewolkt, God kan niks zien. Je kunt die ramadan nu gewoon skippen.
+quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:50 schreef TweeGrolsch het volgende:
Het is hartstikke bewolkt, God kan niks zien. Je kunt die ramadan nu gewoon skippen.
quote:
typen is teveel moeite, duhhquote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:15 schreef Triggershot het volgende:
moslims zijn dood met de ramadan, deel 2 pas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |