Ik ben niet zo van de hersenloze actiequote:Op maandag 1 augustus 2011 10:17 schreef Asap het volgende:
[..]
Sin City overrated?![]()
En dan 300 nog stukken minder noemen?![]()
NEE!quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:25 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Mag ik ze wel gewoon ronduit slecht vinden?
Wie maakt 'um?quote:
Dus?quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:28 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
NEE!![]()
IMDb facts:
300: 7.8 (270.254 votes)
Sin City: 8.3 (296.083 votes)
De wereld is het niet met je eens Sam
Jullie zijn gewoon gekquote:
Glitter, van Mariah Carey is véél beterquote:Op maandag 1 augustus 2011 10:31 schreef DragonFodder het volgende:
Aangezien Police Academy 7 niet op 1 staat in de imdb top 250, is dat medium gewoon niet meer serieus te nemen als opiniepeiler.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:25 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Dan maar een nieuwequote:
Nee, foei. 300 is leuk, Sin City vind ik geweldig.quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:25 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:39 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Nee, foei. 300 is leuk wel aardig, Sin City vind ik geweldig.
Dat kunnen wij gewone users niet zolang oude topic open is.quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:44 schreef FireFox1 het volgende:
Hoe krijg ik het voor elkaar om het ID van het vorige topic te krijgen? Koppelen lukt niet omdat de andere topic nog open is...
DP topic volspammen? Patch krijgt een hartverzakking!quote:
Jij heb toch de Matthijs van Nieuwkerk award? Bedenk wat!quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:46 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Dat kunnen wij gewone users niet zolang oude topic open is.
Die heb ikquote:Op maandag 1 augustus 2011 10:48 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Jij heb toch de Matthijs van Nieuwkerk award? Bedenk wat!
Jij bent dan ook geen gewone forum-user blijkbaarquote:Op maandag 1 augustus 2011 10:56 schreef picodealion het volgende:
Ik kan trouwens gewoon topics koppelen hoor.
Alle crewleden (ook niet-forumcrew) kunnen dat. Zelfs een nietig reviewertje als ik.quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:57 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Jij bent dan ook geen gewone forum-user blijkbaar
quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:00 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ahem en de stand dan jongens?
Dat was me enige reden voor nieuw topic
Ik ook, maar ik weet niet of dat zomaar magquote:Op maandag 1 augustus 2011 10:56 schreef picodealion het volgende:
Ik kan trouwens gewoon topics koppelen hoor.
Ik heb het nooit kunnen doen, maar waarschijnlijk kloppen mijn rechten niet. Ik moet sowieso eens even melden dat ze mijn rechten weg kunnen halenquote:Op maandag 1 augustus 2011 10:58 schreef picodealion het volgende:
[..]
Alle crewleden (ook niet-forumcrew) kunnen dat. Zelfs een nietig reviewertje als ik.
Tuurlijk wel, scheelt de mods alleen maar gedoe.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:01 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik weet niet of dat zomaar mag
Nee hoor die staat in een van de 40 topics van juliquote:Op maandag 1 augustus 2011 11:00 schreef Gillingham het volgende:
[..]
![]()
Samen met die van de vorige maand?
Totaal gemist dan, mijn fout.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:02 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Nee hoor die staat in een van de 40 topics van juli
Oepsquote:Op maandag 1 augustus 2011 11:00 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ahem en de stand dan jongens?
Dat was me enige reden voor nieuw topic
quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:03 schreef picodealion het volgende:
Tombola kan je het topic niet nog even op open zetten zodat Sam post nummer 301 302 kan maken?
Ook goed.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:03 schreef SamuelofSEK het volgende:
Of ik doe de stand vanavond en dan mag jij hem posten pico
Is dat veranderd dan? Dat kon vroeger wel gewoonquote:Op maandag 1 augustus 2011 11:12 schreef tombolafan het volgende:
Ik kan niet nog even openenIk kan wel door het slotje posten? Dus als je hier post wat daar moet komen?
Ik stuur wel aan pico die kan dan gewoon de laatste post wijzigenquote:Op maandag 1 augustus 2011 11:12 schreef tombolafan het volgende:
Ik kan niet nog even openenIk kan wel door het slotje posten? Dus als je hier post wat daar moet komen?
quote:
Kies dan voor degene die het laagst staat, dan komen ze in ieder geval onder elkaarquote:Op maandag 1 augustus 2011 11:19 schreef Dopekoe het volgende:
Ben ik ff bezig met dat flickchart wordt me gevraagd te kiezen tussen Face/off en The Fifth Element...
Geen eerlijke keuze...
Daar zou ik het eigenlijk ook niet goed bij weten. Beide hebben hun eigen sterke kanten.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:19 schreef Dopekoe het volgende:
Ben ik ff bezig met dat flickchart wordt me gevraagd te kiezen tussen Face/off en The Fifth Element...
Geen eerlijke keuze...
Ik vond beide maar matig interessant, maar dan zou ik voor The Fifth Element gaan. Face/Off was al helemaal stompzinnig.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:19 schreef Dopekoe het volgende:
Geen eerlijke keuze...
Hot fuzz x10000quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:24 schreef Dopekoe het volgende:
Crap, nu kiezen tussen Hot Fuzz en beauty and the beast....
Echt die keuzes zijn bagger....
Maar beauty and the beast is echt jeugdnostalgie...quote:
Maar Hot Fuzz is Hot Fuzz.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:27 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Maar beauty and the beast is echt jeugdnostalgie...
Het is augustusquote:Op maandag 1 augustus 2011 11:33 schreef wyccie het volgende:
Ik vind het jammer dat het DP-topic is volgespamd. Nu loop ik 20 punten mis.
Als Patch het niet is...quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:33 schreef wyccie het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What's it going to be then, eh?
Op basis van sultaten uit het verleden?quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:33 schreef wyccie het volgende:
Inderdaad, ja!quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:36 schreef DragonFodder het volgende:
Op basis van resultaten uit het verleden?
Hij is geniaal in Community jaquote:Op maandag 1 augustus 2011 11:47 schreef picodealion het volgende:
Die gast is echt te flauw. Heb die film niet gezien, maar in Community en The Hangover in elk geval
.
De opperkoning!quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:44 schreef Baszh het volgende:
We zijn King Argotron uit Role Models vergeten
[ afbeelding ]
Die was ik niet vergeten, maar zijn naam wel.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:47 schreef Gillingham het volgende:
En wat te denken van:
[ afbeelding ]
King Arthur?quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:50 schreef wyccie het volgende:
[..]
Die was ik niet vergeten, maar zijn naam wel.
20 punten he?quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:50 schreef wyccie het volgende:
[..]
Die was ik niet vergeten, maar zijn naam wel.
Zo oud ben je toch niet, wel?quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:53 schreef wyccie het volgende:
Serieus? Dacht dat het een flauwe naam zou zijn.
Het is ook al minimaal een maand geleden dat ik die heb gezien.
Dit begint ernstig te worden, dat ouder worden en geheugenverlies.
quote:
Ik slaap slecht, en ik heb gemerkt dat dat voor mijn geheugen heel veel uitmaakt.quote:
Jij ook og steeds niet van je slaapprobleem af?quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:00 schreef wyccie het volgende:
[..]
[..]
Ik slaap slecht, en ik heb gemerkt dat dat voor mijn geheugen heel veel uitmaakt.
Ik dacht ook altijd dat mijn visuele geheugen best goed was, maar als ik zie dat jullie films van 30 jaar geleden herkennen aan het screenshot van een autoband, dan valt dat toch wel tegen.
Draai je ook onregelmatige diensten?quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:00 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik slaap slecht, en ik heb gemerkt dat dat voor mijn geheugen heel veel uitmaakt.
Ik dacht ook altijd dat mijn visuele geheugen best goed was, maar als ik zie dat jullie films van 30 jaar geleden herkennen aan het screenshot van een autoband, dan valt dat toch wel tegen.
Precies, ik weet het vaker niet dan wel. Ik denk dat dat voor de meeste geldt. Behalve Sands, maar Die is opgenomen tegen zijn 30ste.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:02 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Draai je ook onregelmatige diensten?
Je kunt jezelf beter met de gemiddelde burger vergelijken als het aankomt op het herkennen van screenshots. Bovendien, met een stuk of dertig FMT'ers is de kans erg groot dat iemand een film direct herkent. Dat diskwalificeert de rest natuurlijk niet.
Ach, ik heb het al mijn hele leven lang. Kan me ook herinneren dat ik als klein kind (jaar of 7) pas tegen middernacht naar bed ging. En de volgende ochtend half slapend op bed zittend, met dichtgeknepen oogjes mezelf aankleden.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:01 schreef DragonFodder het volgende:
Jij ook nog steeds niet van je slaapprobleem af?
Op zich vallen de diensten mee, meestal maar 2 avonddiensten per co-schap. Maar dat zijn diensten die wij als co's na onze gewone dag erbij draaien, dag van 15 uur dus. Geen compensatie de volgende dag, tsja meestal ontregelt dan mijn ritme nog meer.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:02 schreef Gillingham het volgende:
Draai je ook onregelmatige diensten?
Nee, dat prikkelloze maakte niets uit. Daarom beik inmiddels weer full time fokverslaafd. Inmiddels gaat het wel wat beter, meer dan 5 uur per nacht haal ik niet. Maar ik slaap die 5 uur tenminste wel.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:13 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ach, ik heb het al mijn hele leven lang. Kan me ook herinneren dat ik als klein kind (jaar of 7) pas tegen middernacht naar bed ging. En de volgende ochtend half slapend op bed zittend, met dichtgeknepen oogjes mezelf aankleden.
Is het bij jou iets verbeterd? Dat prikkelloze heeft niet veel invloed gehad, wel?
[..]
Op zich vallen de diensten mee, meestal maar 2 avonddiensten per co-schap. Maar dat zijn diensten die wij als co's na onze gewone dag erbij draaien, dag van 15 uur dus. Geen compensatie de volgende dag, tsja meestal ontregelt dan mijn ritme nog meer.
[quote]
Ik ben heel gelijkmatig van humeur. Wordt eigenlijk zelden boos, en kan me over het algemeen goed concentreren. Dus oppervlakkig lijk ik er weinig last van te hebben. Ik heb net als jij van kinds af aan al weinig slaap nodig gehad.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:21 schreef wyccie het volgende:
Ah, dat is nog wel iets erger. Ik haal meestal wel 6 uur als ik in het Radboud ziekenhuis moet zijn.
Heb jij daar geen last van met je werk?
Ik vond die toen heel mooi. Al moet ik toegeven dat dat inmiddels een tijdje terug is, ik 'm daarna niet nog eens gekeken heb en dat er nogal wat mensen zijn die het drie keer niks vinden.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:25 schreef picodealion het volgende:
Ik heb 5x2 al tijden liggen, toch maar eens kijken dus?
Nou, ik heb wel meer slaap nodig, maar het lukt niet.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:23 schreef DragonFodder het volgende:
Ik ben heel gelijkmatig van humeur. Wordt eigenlijk zelden boos, en kan me over het algemeen goed concentreren. Dus oppervlakkig lijk ik er weinig last van te hebben. Ik heb net als jij van kinds af aan al weinig slaap nodig gehad.
Ik heb die ook nog ergens liggen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:25 schreef picodealion het volgende:
Er zijn redelijk wat mensen die niks van Ozon moeten hebben, maar laat dat je niet afschrikken.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:25 schreef picodealion het volgende:
Zelden.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:28 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Er zijn redelijk wat mensen die niks van Ozon moeten hebben, maar laat dat je niet afschrikken.
Dat dacht ik al. Jij bent ook wel een eigenwijsje, hè.quote:
Toch geen depressieve film he?quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:30 schreef wyccie het volgende:
Ik heb vrij en ga daar eens nuttig gebruik van maken.
Douchen, aankleden, stad in, film kijken.
Nietesquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:30 schreef wyccie het volgende:
Ik heb vrij en ga daar eens nuttig gebruik van maken.
Douchen, aankleden, stad in, film kijken.
[..]
Dat dacht ik al. Jij bent ook wel een eigenwijsje, hè.
Neem wel iemand mee, ik maak me wat zorgen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:53 schreef wyccie het volgende:
Nee, die vermijd ik de laatste tijd. Meer zin in horrors en thrillers.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:14 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Neem wel iemand mee, ik maak me wat zorgen.
Zoals? Het is al tijden geleden dat ik een beter dan matige recente horrorfilm zagquote:Op maandag 1 augustus 2011 16:26 schreef dekatophetspek het volgende:
komt genoeg leuke horror uit de laatste tijd...
Idem hierzoquote:Op maandag 1 augustus 2011 16:27 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Zoals? Het is al tijden geleden dat ik een beter dan matige recente horrorfilm zag
Låt den rätte komma in.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:27 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Zoals? Het is al tijden geleden dat ik een beter dan matige recente horrorfilm zag
The Thing is ook de enige waar ik goede hoop voor heb.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:29 schreef DragonFodder het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe Thing. Met enige gezonde achterdocht weliswaar.
Ik heb daar ook heel weinig mee, met al die alleen gore films.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:32 schreef DragonFodder het volgende:
Jammer staat horror tegenwoordig soms meer in het teken van gore dan van terror. Dank je, saw vanaf 3 en hostel
ik heb seizoen 2 laatst ook gedownload, moet ik maar eens aan beginnen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:30 schreef Asap het volgende:
[..]
Idem hierzo![]()
Ik ben nu maar Masters of Horror aan het kijken, zitten mooie episodes tussen
de trailer vond ik wel verwachtingen wekkenquote:Op maandag 1 augustus 2011 16:41 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
The Thing is ook de enige waar ik goede hoop voor heb.
Eensch. Jammer van die remake.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:52 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Wat een ijzersterke film is dat toch.
Mooie film idd, gewoon in het Japans nog een keer kijkenquote:Op maandag 1 augustus 2011 17:21 schreef Baszh het volgende:
Ik heb gister Laputa the Castle in the Sky met Engelse dub gezien. Denk dat het de film iets minder maakte omdat de stem van Sheeta door Anna Paquin gedaan was en die associeer ik niet met een klein onschuldig prinsesje.
Heh?!quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:14 schreef Robby87 het volgende:
Neem wel iemand mee, ik maak me wat zorgen.
Jij zou eens met mijn vader een film moeten kijken.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:22 schreef wyccie het volgende:
[..]
Heh?!
Ik kijk films vaak liever alleen, houd niet van commentaar tussendoor. Of dat ik een film moet uitleggen.
Leg mij de film eens uit naar waar je naar toe bent geweest.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:22 schreef wyccie het volgende:
[..]
Heh?!
Ik kijk films vaak liever alleen, houd niet van commentaar tussendoor. Of dat ik een film moet uitleggen.
Dan mag jij mijn moeder.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:48 schreef picodealion het volgende:
Jij zou eens met mijn vader een film moeten kijken..
Ik ben helemaal niet naar de film geweest! Heb de hele middag geshopt en als ik zo uitgebuikt ben, ga ik To kill a Mockingbird kijken.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:04 schreef Robby87 het volgende:
Leg mij de film eens uit naar waar je naar toe bent geweest.
Hoe was het?
thxquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:48 schreef picodealion het volgende:
De eindstand van Juli staat online:
[FOK! MOVIE TRIVIA] Juli 2011 Deel XL : Dubbele Punten!!
Goede maand was dit voor mijquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:51 schreef picodealion het volgende:
We staan gelijk Robby! Augustus wordt oorlog. (Jammer dat ik bijna 2 weken op vakantie ben, dat wordt even flink doorbeulen deze week
)
Ik ga ook steeds beter, al was Juni mijn topmaand tot nu toe. Kijken of ik deze maand ook weer minstens 1 punt per dag kan scoren.quote:
Hoe bedoel je? Is gewoon de stand over zover ik weet alle fmt topics.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:06 schreef wyccie het volgende:
Gekke vraag misschien, omdat het me nu pas opvalt... hoe wordt die Overall stand berekend?
Sands heeft nu al ruim 400 punten, maar ik zie hem niet in de Overall stand terug?quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:14 schreef SamuelofSEK het volgende:
Hoe bedoel je? Is gewoon de stand over zover ik weet alle fmt topics.
Nou, aardige film maar het lag er allemaal wel erg dik bovenop. Qua spiritualiteit vond ik Der Sjunde Inseglet toch beter, en beide kunnen niet tippen aan Fanny & Alexanderquote:
#26.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:18 schreef wyccie het volgende:
[..]
Sands heeft nu al ruim 400 punten, maar ik zie hem niet in de Overall stand terug?
Sands doet pas sinds dit jaar mee he, dus z'n puntenaantal is niet hoger in die andere lijstquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:18 schreef wyccie het volgende:
[..]
Sands heeft nu al ruim 400 punten, maar ik zie hem niet in de Overall stand terug?
Hij staat maar 3 lucifers hoger op de lijst en nog zie ik 'm niet.quote:
Wacht maar... als mijn 40/50/60's marathon over is, versla ik hier iedereenquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:52 schreef SamuelofSEK het volgende:
Gill scoort dit jaar gewoon veel punten
Dan hoop ik ook dat soort vragen van je te verwachtenquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:09 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wacht maar... als mijn 40/50/60's marathon over is, versla ik hier iedereen
Ben nu #6 12 angry men aan het kijken
Reken daar maar op jaquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:15 schreef Sands het volgende:
[..]
Dan hoop ik ook dat soort vragen van je te verwachten
Die vond ik erg goedquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:09 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wacht maar... als mijn 40/50/60's marathon over is, versla ik hier iedereen
Ben nu #6 12 angry men aan het kijken
Sands, wat heb je godverdomme met mijn FF gedaan?!quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:25 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Reken daar maar op jaMaar nu nog eventjes niet
quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:28 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Sands, wat heb je godverdomme met mijn FF gedaan?!
Mijn volgorde:quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:27 schreef picodealion het volgende:
[..]
Die vond ik erg goed.
Ik kijk nu Citizen Kane, ook aardig goed.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:35 schreef DragonFodder het volgende:
[ afbeelding ]
peer pressure, FF, bezwijk er niet aan!
Maar One flew over the cuckoo's nest moet je zeker kijken. Rear window trouwens ook.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:35 schreef DragonFodder het volgende:
[ afbeelding ]
peer pressure, FF, bezwijk er niet aan!
Maar One flew over the cuckoo's nest moet je zeker kijken. Rear window trouwens ook.
Van dat lijstje is One Flew Over the Cuckoo's Nest verreweg mijn favorietquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:33 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Mijn volgorde:
#8 One Flew Over the Cuckoo's Nest
#13 Shichinin no samurai
#19 Casablanca
#20 C'era una volta il West
#21 Rear Window
Heh, mooi is dat he. Net als die liedjes die ik laatst postte, zowel Travis Bickle als Carlotta Valdez kende ik al jaren als namen van nummers maar niet als personages in filmsquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:37 schreef wyccie het volgende:
Ik val van de ene verbazing in de andere.
Boo Radley (wat ik 'ken' als een bandje) is een personage uit To Kill a Mockingbird. Hij werd gespeeld door Robert Duvall.
[ afbeelding ]
Mijn doel is voor het eind van het jaar 250/250 te hebben zodat ik eindelijk kan meedoen met de grote jongens hierquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:38 schreef picodealion het volgende:
[..]
Van dat lijstje is One Flew Over the Cuckoo's Nest verreweg mijn favoriet.
Rear Window was goed (maar niet zo goed als 12 Angry Men), Casablanca was ok, Shichinin no Samurai vond ik verschrikkelijk en dinges heb ik niet gezien.
Dan kan je beter meedoen dan ik. Nog zo'n 133 te gaan hierquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:40 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Mijn doel is voor het eind van het jaar 250/250 te hebben zodat ik eindelijk kan meedoen met de grote jongens hier
En dat voor iemand die in de redactie van films zitquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:41 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dan kan je beter meedoen dan ik. Nog zo'n 133 te gaan hier.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:44 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
En dat voor iemand die in de redactie van films zitSCHAAM JE!
Nou ze zochten reviewers en ik dacht hee dat lijkt me wel leuk, en toen heb ik ze gemaild. Ik moest een proefreview doen van True Grit, en die gaf ik een 6,5 dus ik was al bang dat ze me stom zouden vinden maar dat viel meequote:Op maandag 1 augustus 2011 23:46 schreef Sands het volgende:
Hoe kom je eigenlijk in Redactie Film terecht?
Geef René Mioch eens een belletje zal ik zeggenquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:48 schreef picodealion het volgende:
Mijn reviews zijn trouwens immens populair. Op iets van 5 reviews heb ik in totaal 6 reacties en misschien net 2000 views gehad. Een review als TRON:Legacy krijgt dat in een weekje.
Dat gaat echt compleet langs me heen. Wie is dat en waarom?quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:50 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Geef René Mioch eens een belletje zal ik zeggen
Da's zo'n gek idee niet. Ik ga hetzelfde doen!quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:40 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Mijn doel is voor het eind van het jaar 250/250 te hebben zodat ik eindelijk kan meedoen met de grote jongens hier
quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:47 schreef picodealion het volgende:
[..]
Nou ze zochten reviewers en ik dacht hee dat lijkt me wel leuk, en toen heb ik ze gemaild. Ik moest een proefreview doen van True Grit, en die gaf ik een 6,5 dus ik was al bang dat ze me stom zouden vinden maar dat viel mee.
Heeeel populair dusquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:48 schreef picodealion het volgende:
Mijn reviews zijn trouwens immens populair. Op iets van 5 reviews heb ik in totaal 6 reacties en misschien net 2000 views gehad. Een review als TRON:Legacy krijgt dat in een weekje.
Dan heb je hem op Tv nog meegemaakt. Is de Ivo Niehe van de filmjournalistiek: kent iedereen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:51 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dat gaat echt compleet langs me heen. Wie is dat en waarom?
disclaimer: ik kijk al 7 jaar geen tv
Precies. Maar ik heb wel twee zeer prima films gekregen en gezien waar ik zelf niet zo gauw op was gekomen. Dan heb ik daar die drie matige films wel voor overquote:
Wil niet zeggen dat ik iedereen van daar voor ken he. Ivo Niehe ken ik ook alleen van zijn rotkop.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:52 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Dan heb je hem op Tv nog meegemaakt. Is de Ivo Niehe van de filmjournalistiek: kent iedereen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ren%C3%A9_Miochquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:51 schreef picodealion het volgende:
[..]
Welcome to the Dark Side Lukequote:Op maandag 1 augustus 2011 23:51 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Da's zo'n gek idee niet. Ik ga hetzelfde doen!
En jij bent filmreviewer?quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:51 schreef picodealion het volgende:
Op 19 van de 20 vragen van jou, heb ik totaal geen ideequote:Op maandag 1 augustus 2011 23:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
En jij bent filmreveiwer?![]()
Ik heb trouwens 83 films van de top 250 gezien. Viel me nog mee. En dat terwijl ik de helft min of meer expres vermijd.
Ik ben ook pas sinds afgelopen december echt enthousiast met films bezig. Daarvoor hield ik er ook wel van hoor, maar bleef het meer bij gewoon af en toe een paar DVD'tjes kijken.quote:
Nee, híj kent iedereen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:52 schreef picodealion het volgende:
[..]
Precies. Maar ik heb wel twee zeer prima films gekregen en gezien waar ik zelf niet zo gauw op was gekomen. Dan heb ik daar die drie matige films wel voor over.
[..]
Wil niet zeggen dat ik iedereen van daar voor ken he. Ivo Niehe ken ik ook alleen van zijn rotkop.
Ik zou nooit filmreviewer kunnen worden. Ten eerste is mijn Nederlands belabberd, en ten tweede zal ik ALLE musicals steevast een 1 gevenquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:54 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik ben ook pas sinds afgelopen december echt enthousiast met films bezig. Daarvoor hield ik er ook wel van hoor, maar bleef het meer bij gewoon af en toe een paar DVD'tjes kijken.
Zoals ik dus. Volgens mij kijk ik zelfs minder films dan de gemiddelde burger.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:54 schreef picodealion het volgende:
Daarvoor hield ik er ook wel van hoor, maar bleef het meer bij gewoon af en toe een paar DVD'tjes kijken.
Jij bent onze excuus negerquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:56 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zoals ik dus. Volgens mij kijk ik zelf minder films dan de gemiddelde burger.
Wat doe ik eigenlijk in FMT?
Eastwood gaat een musical makenquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:56 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik zou nooit filmreviewer kunnen worden. Ten eerste is mijn Nederlands belabberd, en ten tweede zal ik ALLE musicals steevast een 1 geven
Ach, musicals vind ik ook verschrikkelijk hoor. Maar daarom ben ik ook DVD-reviewer geworden, dan krijg je nog eens wat aziatische arthouse. Als ik Hollywood films moest reviewen zou ik meer dan de helft een 4 of lager gevenquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:56 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik zou nooit filmreviewer kunnen worden. Ten eerste is mijn Nederlands belabberd, en ten tweede zal ik ALLE musicals steevast een 1 geven
Nou ik vind je vragen soms goed moeilijkquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:56 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zoals ik dus. Volgens mij kijk ik zelfs minder films dan de gemiddelde burger.
Wat doe ik eigenlijk in FMT?
Op welke plek staat ie in de IMDb top 250?quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:58 schreef picodealion het volgende:
Oja FireFox ik heb net zo'n hekel aan musicals als jij (echt), maar Sweeney Todd vond ik best wel leuk. Vrij recent, met Johnny Depp.
Staat niet in de top 250quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:58 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Op welke plek staat ie in de IMDb top 250?Erg laag hoop ik
Niet. Maar serieus, een zingende Alan Rickman wil je zien. Nogmaals, ik heb er net zo'n hekel aan als jij hoorquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:58 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Op welke plek staat ie in de IMDb top 250?Erg laag hoop ik
Ik ben veel dingen genoemd, maar een excuusneger? Cool.quote:
Dat is alleen maar omdat ik moeilijk doe.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:57 schreef picodealion het volgende:
Nou ik vind je vragen soms goed moeilijk.
Oh god, hoe ga ik die ooit overleven...quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:59 schreef Sands het volgende:
[..]
Staat niet in de top 250onterecht
Maar gelukkig voor jou staat Singin' in the Rain op 80
Makkelijkquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:00 schreef picodealion het volgende:
[..]
Oh god, hoe ga ik die ooit overleven...
Een dansende ook wel.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:59 schreef picodealion het volgende:
Maar serieus, een zingende Alan Rickman wil je zien.
Op mijn Android 2.1 welquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:06 schreef DragonFodder het volgende:
Het is zooooo irritant dat sommige youtube filmpjes op mobiele devices niet draaien
Oeh, Texas. Dat is lang geleden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:07 schreef wyccie het volgende:
Oh, ik lieg. Dit is de juiste muziek. En betere kwaliteit:
Maar volgens mij boeit het de heren hier niet op welke muziek Alan Rickman danst.![]()
Maar waarom is dit beter dan YouTube of Songa? Die zijn gratis en ik hoef me niet eens te registreren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:19 schreef picodealion het volgende:
Ik betaal gewoon een tientje per maand voor onbeperkte muziek (zonder reclame). Maar ja, voor gratis muziek luisteren vind ik reclame niet zo raar hoor.
Hoe denk je dat zij hun royalties betalen?
Ik lig in bed met mn telefoon, post het morgen wel even.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:20 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar waarom is dit beter dan YouTube of Songa? Die zijn gratis en ik hoef me niet eens te registreren.
Deze is wel leuk, maar ik kan me herinneren dat ik die ene cd die ik van ze heb niet veel aan vond.quote:
Oh, het hoeft geen heel essay te zijn. Nou ja, ik zie het morgen wel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:24 schreef picodealion het volgende:
Ik lig in bed met mn telefoon, post het morgen wel even.
Cool ideequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:43 schreef DragonFodder het volgende:
@ff, ik begin trouwens bij 250. Dan worden de films theoretisch steeds beter.
Morgen van start met Stalker en Arsenic and old lace.
Volgens mij niet. Is uit 1979. Bedoel je niet de game?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:44 schreef dekatophetspek het volgende:
Stalker ? Die russische film bedoel je ?
Stalker -1979 - Andrei Tarkovskyquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:45 schreef DragonFodder het volgende:
Volgens mij niet. Is uit 1979. Bedoel je niet de game?
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:45 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:57 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
maar goed dat je je filmkennis over deze films aan het uitbreiden bent
Ik had er nog noot van gehoord iig. Maar dat blijkt duidelijkquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:57 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
maar goed dat je je filmkennis over deze films aan het uitbreiden bent
Daar wisselt het wel wekelijks, ik ben in de afgelopen 2 weken 3 checks kwijtgeraakt omdat er weer nieuwe in de top 250 kwamen.. Inmiddels is Before Sunrise weer even terug, maar verwacht dat je nog wel wat films extra moet kijkenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:43 schreef DragonFodder het volgende:
@ff, ik begin trouwens bij 250. Dan worden de films theoretisch steeds beter.
Morgen van start met Stalker en Arsenic and old lace.
Die laatste is een van mijn all time favorites, dat zit wel snorquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:03 schreef picodealion het volgende:
Hehe. Begin anders ff met 12 Angry Men of One Flew Over the Cuckoo's Nest.
Hmm, dan kan ik je verder nog Rear Window en Anatomy of a Murder aanraden, maar daar houdt 't een beetje op. Vraag me af of je Philadelphia Story leuk vindt, al is die veel minder flauw dan Arsenic & Old Lace hoor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:07 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Die laatste is een van mijn all time favorites, dat zit wel snor
12 angry men is wel een film waar ik naar uitkijk, die wil ik nog even bewaren
Ik heb wel ooit eerder een capra film gezien (weet alleen niet meer welke) en die viel toen ook al zo tegen. Zal gewoon mijn ding wel niet zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:11 schreef picodealion het volgende:
[..]
Hmm, dan kan ik je verder nog Rear Window en Anatomy of a Murder aanraden, maar daar houdt 't een beetje op. Vraag me af of je Philadelphia Story leuk vindt, al is die veel minder flauw dan Arsenic & Old Lace hoor.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:02 schreef FireFox1 het volgende:
12 angry men vond ik itt tot The Good... slaapverwekkend
Ik vrees een kut vakantiequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:20 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Dat geeft weinig hoop voor die andere oude zwart/wit films
Oh, vertel?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:16 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
FF is inmiddels voorzien. Ik zou me drukker maken om Sands, die is nog vrijgezel.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:57 schreef FireFox1 het volgende:
Volgen mij is Sands gewoon een hele lievelekkere jongen
Misschien wilt ie wel voor je werkenquote:
Je moet dan ook geen films kijken van Capra, maar van William Wyler of Ernst Lubitsch (of Billy Wilder, maar dan zitten wel al een decennium verder), die zijn veel leukerquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:14 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Ik heb wel ooit eerder een capra film gezien (weet alleen niet meer welke) en die viel toen ook al zo tegen. Zal gewoon mijn ding wel niet zijn.
We hebben nog geen gay sectiequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:52 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Misschien wilt ie wel voor je werken
Vast.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bestaat dat, de porno-musical?
De pornical dus.
Ik was al aan het rondvragenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:17 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Vast.
Wel de enige musical die Sands niet heeft gezien. Leuk voor de meet, Pico, jij kan daar wel aankomen toch?
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:45 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Ik zie Sands daar al staan; op het toneel met enkel een cowboy hoed en een klappertjespistool in zijn handenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
De pornical dus.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:40 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Goed bezig. Hoewel juist heel veel pareltjes zich buiten de top 250 bevinden. Maar je moet ergens beginnen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:51 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Da's zo'n gek idee niet. Ik ga hetzelfde doen!
Ik wil zelf vooral de top 250 gezien hebben om een basis te leggen. Als ik van een aantal goede regisseurs een aantal goede films heb gezien kijk ik zelf wel weer verder, maar door de top 250 te volgen kom ik in elk geval aan flink wat films die ik zelf nooit zomaar uit zou kiezenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:22 schreef Gillingham het volgende:
[..]
[..]
Goed bezig. Hoewel juist heel veel pareltjes zich buiten de top 250 bevinden. Maar je moet ergens beginnen.
Voor dit jaar deed ik zo'n beetje mee zoals jij dat nog steeds doet, maar dan iets minder (ook omdat er toen minder activiteit was dan nu). Elke maand een paar punten scoren.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:29 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hij staat maar 3 lucifers hoger op de lijst en nog zie ik 'm niet.Niet goed gekeken dus.
Zag ook dat Gillingham dit jaar al meer dan de helft van zijn totaalstand had gehaald, en ging ervan uit dat dat niet klopte.
Ja, er is een versie van Alice in Wonderland.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
De pornical dus.
Dat is mijn idee ook.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:25 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik wil zelf vooral de top 250 gezien hebben om een basis te leggen. Als ik van een aantal goede regisseurs een aantal goede films heb gezien kijk ik zelf wel weer verder, maar door de top 250 te volgen kom ik in elk geval aan flink wat films die ik zelf nooit zomaar uit zou kiezen.
Soms kunnen dergelijke lijstjes je horizon inderdaad aardig verbreden, in positieve zin. Bij mij was dat vooral het geval met deze serieus te nemen lijst, van theyshootpictures.com.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:25 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik wil zelf vooral de top 250 gezien hebben om een basis te leggen. Als ik van een aantal goede regisseurs een aantal goede films heb gezien kijk ik zelf wel weer verder, maar door de top 250 te volgen kom ik in elk geval aan flink wat films die ik zelf nooit zomaar uit zou kiezen.
Linkje?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:27 schreef Mainport het volgende:
Jullie moeten dat artikel over de kunst van het raten eens lezen... het beweert dat je ratings pas ergens op slaan als je gemiddelde (op schaal 1 tot 5) pi is.
Ik ook tegenwoordigquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:26 schreef Gillingham het volgende:
Maar ik heb het idee dat jij fanatieker bent met slowchatten dan met vragen en antwoorden.
(zie ook AKQ)
Malice in Lala-land met Sasha Grey.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:26 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Ja, er is een versie van Alice in Wonderland.
Vraag me niet waarom ik dat weet
Bedankt voor deze lijst en tip.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:29 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Soms kunnen dergelijke lijstjes je horizon inderdaad aardig verbreden, in positieve zin. Bij mij was dat vooral het geval met deze serieus te nemen lijst, van theyshootpictures.com.
Ka gebeuren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:01 schreef picodealion het volgende:
Sorry volk, werk en FMT gaat niet helemaal goed samen vandaag.
Omdat die voor beginners veel toegankelijker zijn dan Italiaans neorealisme en al helemaal dan een Ozu.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:19 schreef Doff het volgende:
Maar goed, waarom hebben we het weer alleen maar over Amerikaanse films?
Dat hoeft niet het geval te zijn als je met populairdere namen komt, zoals Kurosawa, Fellini, Clouzot of Melville. Die hebben wel 'voor beginners toegankelijke' films gemaakt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Omdat die voor beginners veel toegankelijker zijn dan Italiaans neorealisme en al helemaal dan een Ozu.
Ozuquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Omdat die voor beginners veel toegankelijker zijn dan Italiaans neorealisme en al helemaal dan een Ozu.
Bunny Lake is Missing, Advise & Consent en enkele van zijn noirs vind ik bij Preminger toch erg tof.
Ik heb ze wel allemaal gezien, maar dat betekent niet dat ik de titels nog weetquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:14 schreef Asap het volgende:
Waar was je net SOK?, een Wajda vraag die jij wellicht wel wist
Die heeft helaas ook films gemaakt die het effect hebben dat iemand nooit meer een film wil kijken.quote:
Krijg alleen maar meer zin in mijn top250 odysseequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zelfs Seven Samurai begint wel heel erg traag en kan ontmoedigend werken.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:44 schreef picodealion het volgende:
[..]
Het was enkel liefkozend bedoeld.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:22 schreef FireFox1 het volgende:
Ik zie Sands daar al staan; op het toneel met enkel een cowboy hoed en een klappertjespistool in zijn handen
Nu de laatste tijd wat meer, maar ik kijk wel ook altijd in het FMT-topic. Meestal mis ik dan net de vragen waarvan ik het antwoord weet omdat ik even moest drinken, plassen, wassen etc.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:26 schreef Gillingham het volgende:
Maar ik heb het idee dat jij fanatieker bent met slowchatten dan met vragen en antwoorden.
(zie ook AKQ)
Dan zou ik voor de tweede gaan. Beide overigens aardig traag en loom. Verwacht geen actie, meeslepend drama of een uitgebreid verhaal. Ook geen hele vrolijke films. Maar Tokyo Story heeft wel iets 'sereens', zoals Bressons dat ook kunnen hebben.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:39 schreef wyccie het volgende:
Ik heb 5x2 hier helemaal niet liggen. Wel Le Temps qui Reste. Twijfel tussen die en Tokyo Story.
Daar ging ik al van uit.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:42 schreef Gillingham het volgende:
Beide overigens aardig traag en loom. Verwacht geen actie, meeslepend drama of een uitgebreid verhaal. Ook geen hele vrolijke films.
Heb je dat boek gelezen? Zo ja, is het wat?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:45 schreef wyccie het volgende:
Het mooie van Tokyo Story is, is dat Paul Auster (auteur) het verhaal in een boek beschreven heeft. Even vergeten welke dat was, ik denk Man in the Dark of Book of Illusions.
Welke heb jij gelezen en in welke taal?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:47 schreef picodealion het volgende:
Ik vind Auster verschrikkelijk, maar ik hoor veel graaglezers er enthousiast over zijn.
Nog nooit van de man gehoord en volgens mij is dat niet iets om trots op te zin... Wat is dé aanrader?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:47 schreef wyccie het volgende:
Beide zijn mooi.
Man in the Dark is semi-postapocalyptisch, maar allemaal vanuit een geschreven perspectief.
Book of Illusions is voor zover ik me kan herinneren veel realistischer. Mooi opgebouwd verhaal.
Waarom vind je hem verschrikkelijk?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:47 schreef picodealion het volgende:
Ik vind Auster verschrikkelijk, maar ik hoor veel graaglezers er enthousiast over zijn.
Zo erg is het ook weer niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:50 schreef Gillingham het volgende:
Nog nooit van de man gehoord en volgens mij is dat niet iets om trots op te zijn... Wat is dé aanrader?
Hoe is zijn schrijfstijl? Vaak wellicht nog belangrijker dan de inhoud.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:54 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zo erg is het ook weer niet.
De twee die ik noemde en Oracle Night zijn prima om mee te beginnen. New York-trilogie is waar hij bekend mee is geworden. Dat zijn 3 verhalen met min of meer hetzelfde thema, in een andere setting.
Hey Mainport, alles kits? Linkje naar dat artikel, bitte? Over raten van films moet je niet te moeilijk doen. Gewoon je gevoel volgenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:27 schreef Mainport het volgende:
Jullie moeten dat artikel over de kunst van het raten eens lezen... het beweert dat je ratings pas ergens op slaan als je gemiddelde (op schaal 1 tot 5) pi is.
Ik ben heel slecht in het beschrijven van zoiets. Zelf vind ik het erg prettig; goed tempo, niet te veel metaforen, bijvoeglijke naamwoorden of ellenlange overpeinzingen. Ook geen minutieuze sfeeromschrijvingen, maar door de setting is dat vaak niet nodig. Het gaat meer om hoe de hoofdpersoon met de situatie omgaat, door wat hij doet, de keuzes die hij maakt en waar hij in terechtkomt. Niet te sentimenteel. Moderne verhalenverteller.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:55 schreef Gillingham het volgende:
Hoe is zijn schrijfstijl? Vaak wellicht nog belangrijker dan de inhoud.
Mijn interesse heb je in ieder geval wel gewekt. Eens kijken wat Pico te zeggen heeft.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:02 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik ben heel slecht in het beschrijven van zoiets. Zelf vind ik het erg prettig; goed tempo, niet te veel metaforen, bijvoeglijke naamwoorden of ellenlange overpeinzingen. Ook geen minutieuze sfeeromschrijvingen, maar door de setting is dat vaak niet nodig. Het gaat meer om hoe de hoofdpersoon met de situatie omgaat, door wat hij doet, de keuzes die hij maakt en waar hij in terechtkomt. Niet te sentimenteel. Moderne verhalenverteller.
De omschrijving wekte juist deels mijn interesse toen ik het op wikipedia las.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:11 schreef wyccie het volgende:
American author known for works blending absurdism, existentialism, crime fiction and the search for identity and personal meaning in works such as The New York Trilogy (1987), Moon Palace (1989), The Music of Chance (1990), The Book of Illusions (2002) and The Brooklyn Follies (2005).
Originele taal leest altijd prettiger, als dat tenminste mogelijk is.quote:Klinkt allemaal wat zwaarder dan het is, trouwens. Het gekke is dat ik het in het Engels prettiger vind lezen.
Ja, hier ook. Vorig jaar en het jaar daarvoor heb ik een (voor mijn doen) redelijk leesjaar gehad, met name door de Austers.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:04 schreef Gillingham het volgende:
Ik lees op dit moment trouwens te weinig (romans). In de huidige roman ben ik al maanden bezig, terwijl die allesbehalve slecht of oninteressant is.
Ok, ik zal iets specifieker zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:04 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Mijn interesse heb je in ieder geval wel gewekt. Eens kijken wat Pico te zeggen heeft.
Ik lees op dit moment trouwens te weinig (romans). In de huidige roman ben ik al maanden bezig, terwijl die allesbehalve slecht of oninteressant is.
Wat vond je dan vervelend aan de stijl?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:51 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ok, ik zal iets specifieker zijn.
Ik heb de eerste twee of drie hoofdstukken van Man in het Duister gelezen, en de hele stijl vond ik zo vervelend dat ik het geirriteerd heb dichtgeslagen. Mijn moeder vond dat juist een geweldig boek en zei dat ik de rest dan ook niet echt hoefde te proberen.
Ik weet het niet meer precies, het is al een paar jaar geleden. Je kan denk ik beter op de mening van wyccie afgaan in dit gevalquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:53 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Wat vond je dan vervelend aan de stijl?
Ga dan gewoon een ander boek lezen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:51 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ok, ik zal iets specifieker zijn.
Ik heb de eerste twee of drie hoofdstukken van Man in het Duister gelezen, en de hele stijl vond ik zo vervelend dat ik het geirriteerd heb dichtgeslagen. Mijn moeder vond dat juist een geweldig boek en zei dat ik de rest dan ook niet echt hoefde te proberen.
Die vind ik echt geweldigquote:
Welk plot?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:00 schreef Gillingham het volgende:
Vind bij Catch 22 zo jammer dat ik het plot volledig ken zonder het boek gelezen te hebben. Of maakt dat niet zo veel uit bij dat boek?
Mooie filmquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:15 schreef DragonFodder het volgende:
Net spring, summer, fall, winter and spring opgezet. Ben benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |