Ka gebeuren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:01 schreef picodealion het volgende:
Sorry volk, werk en FMT gaat niet helemaal goed samen vandaag.
Omdat die voor beginners veel toegankelijker zijn dan Italiaans neorealisme en al helemaal dan een Ozu.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:19 schreef Doff het volgende:
Maar goed, waarom hebben we het weer alleen maar over Amerikaanse films?
Dat hoeft niet het geval te zijn als je met populairdere namen komt, zoals Kurosawa, Fellini, Clouzot of Melville. Die hebben wel 'voor beginners toegankelijke' films gemaakt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Omdat die voor beginners veel toegankelijker zijn dan Italiaans neorealisme en al helemaal dan een Ozu.
Ozuquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Omdat die voor beginners veel toegankelijker zijn dan Italiaans neorealisme en al helemaal dan een Ozu.
Bunny Lake is Missing, Advise & Consent en enkele van zijn noirs vind ik bij Preminger toch erg tof.
Ik heb ze wel allemaal gezien, maar dat betekent niet dat ik de titels nog weetquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:14 schreef Asap het volgende:
Waar was je net SOK?, een Wajda vraag die jij wellicht wel wist
Die heeft helaas ook films gemaakt die het effect hebben dat iemand nooit meer een film wil kijken.quote:
Krijg alleen maar meer zin in mijn top250 odysseequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zelfs Seven Samurai begint wel heel erg traag en kan ontmoedigend werken.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:44 schreef picodealion het volgende:
[..]
Het was enkel liefkozend bedoeld.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:22 schreef FireFox1 het volgende:
Ik zie Sands daar al staan; op het toneel met enkel een cowboy hoed en een klappertjespistool in zijn handen
Nu de laatste tijd wat meer, maar ik kijk wel ook altijd in het FMT-topic. Meestal mis ik dan net de vragen waarvan ik het antwoord weet omdat ik even moest drinken, plassen, wassen etc.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:26 schreef Gillingham het volgende:
Maar ik heb het idee dat jij fanatieker bent met slowchatten dan met vragen en antwoorden.
(zie ook AKQ)
Dan zou ik voor de tweede gaan. Beide overigens aardig traag en loom. Verwacht geen actie, meeslepend drama of een uitgebreid verhaal. Ook geen hele vrolijke films. Maar Tokyo Story heeft wel iets 'sereens', zoals Bressons dat ook kunnen hebben.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:39 schreef wyccie het volgende:
Ik heb 5x2 hier helemaal niet liggen. Wel Le Temps qui Reste. Twijfel tussen die en Tokyo Story.
Daar ging ik al van uit.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:42 schreef Gillingham het volgende:
Beide overigens aardig traag en loom. Verwacht geen actie, meeslepend drama of een uitgebreid verhaal. Ook geen hele vrolijke films.
Heb je dat boek gelezen? Zo ja, is het wat?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:45 schreef wyccie het volgende:
Het mooie van Tokyo Story is, is dat Paul Auster (auteur) het verhaal in een boek beschreven heeft. Even vergeten welke dat was, ik denk Man in the Dark of Book of Illusions.
Welke heb jij gelezen en in welke taal?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:47 schreef picodealion het volgende:
Ik vind Auster verschrikkelijk, maar ik hoor veel graaglezers er enthousiast over zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |