quote:'Als u deze maand iemands leven kunt redden, zou u dat dan doen?' Deze vraag staat centraal in een project over orgaandonatie tijdens de Ramadan. Met dit project grijpt Donorvoorlichting van de Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS) specifiek de Islamitische vastenmaand aan om het thema orgaandonatie bij Turkse en Marokkaanse moslims in Rotterdam onder de aandacht te brengen.
Er is een groot tekort aan organen waardoor tientallen patiënten jaarlijks overlijden die te lang op een donororgaan moesten wachten. Als meer mensen zich als donor registreren, kunnen meer levens gered worden.
In de vastenmaand staan eenheid en saamhorigheid centraal. Daarom kiest NTS-Donorvoorlichting ervoor om juist tijdens de Ramadan de discussie over orgaandonatie en -registratie bij de islamitische gemeenschap in Rotterdam aan te zwengelen. Speciaal voor deze campagne zijn folders (inclusief donorformulieren) en posters ontwikkeld. Hierin staat te lezen wat de Islam zegt over orgaandonatie. Volgens een meerderheid van moslimgeleerden in islamitische landen is orgaandonatie binnen de Islam toegestaan. Dit is echter bij veel gelovige moslims onbekend.
De folders worden vanaf 23 augustus verspreid bij Turkse en Marokkaanse organisaties in Rotterdam. Daarnaast worden moskeeën en andere Islamitische organisaties actief benaderd om te onderzoeken welke mogelijkheden er zijn het thema islam en orgaandonatie bij hun achterban onder de aandacht te brengen.
Die smiley zegt wat anders.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Vrouwtje heeft me al heel veel lekkers beloofd voor morgen.²
Shbakiya, hrira, l-msemen, legendarische loempia's.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:28 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Die smiley zegt wat anders.
Joh, gewoon veel kwark en yoghurt naar binnen werken tijdens sahor en iftar, dan komt het wel goed.quote:
http://www.eltawheed.nl/index.php?nav=gebedstijdenquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:32 schreef Irakeesje het volgende:
Succes en ramadan mubarak voor iedereen (ook voor de nietmoslims!)
Half 10 mogen we weer eten he?
quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Succes!
Vandaar! Ik vroeg me al af waarom ik iemand morgen precies om 21.40 moest komen injecteren.
Normaal krijgt ie z'n injectie 's morgens
Alstu!quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:36 schreef Irakeesje het volgende:
bedankt Ayca en Triggershot!
hopelijk word ik niet dikker over een maand
vorige ramadan viel ik wel af, maar kwam dat allemaal gelijk weer terug (en meer) tijdens Iedquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alstu!
Angst van ieder meisje tijdens de Ramadan en de ontkenning van ieder man.
Hmm, wat is dan typisch Iraaks tijdens de Ied?quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:37 schreef Irakeesje het volgende:
[..]
vorige ramadan viel ik wel af, maar kwam dat allemaal gelijk weer terug (en meer) tijdens Ied.
Zo vaaaaaaaaaaaaak!quote:
Dat zei een Hollandse vriendin van me ook, 3 uur later zat ze weer te eten.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:32 schreef Monopoly het volgende:
Het niet kunnen roken lijkt me echt klote.
Ik heb het altijd al gezegd, ik ga een keer meedoen ( ben helemaal niet religieus )
Maar ik wil meemaken hoe het nou is...
Hoezo stiekem? Je ben toch Moslim?quote:
Parttime, bij uitgaansevenementen en feestdagen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoezo stiekem? Je ben toch Moslim?²
Lijkt me leuk. ;D Vorig jaar ook in Marokko gevast.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:42 schreef Julis het volgende:
Ik ga voor het eerst in mijn leven in Turkije vasten. Ik ben benieuwd naar de sfeer. Onder ander het getrommel is nieuw voor mij.
Ramazanınız mübarek olsun.
Ik had maar zó je verpleegster kunnen zijn jaquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[strange] Zorgen om ziekenhuisbezoek
Maakte me daarom zorgen.²
Dat zou wel epic zijn.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik had maar zó je verpleegster kunnen zijn ja
"Deegkoekjes" met kokos, noten, dadels of andere zoeten dingen erin en soort van baklava maar dan meer noten en ander soort bladerdeeg! En wat ook echt typisch Iraaks is, ben ik de naam van kwijtquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hmm, wat is dan typisch Iraaks tijdens de Ied?
Ja, wil ik ook wel een keer doen. Waar kom je vandaan in Marokko?quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:43 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Lijkt me leuk. ;D Vorig jaar ook in Marokko gevast.
Vasten in Marokko en Turkije is gewoon prachtig. Vooral om te zien hoe het straatleven 's avonds omtovert van een niemandsland naar een uitgaansgelegenheid. Prachtig is hetquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:43 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
alle voordelen te pakken dusquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Parttime, bij uitgaansevenementen en feestdagen.
Yvonnes mond stroomt al vol, en ze vast niet eens.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:45 schreef Irakeesje het volgende:
[..]
"Deegkoekjes" met kokos, noten, dadels of andere zoeten dingen erin en soort van baklava maar dan meer noten en ander soort bladerdeeg! En wat ook echt typisch Iraaks is, ben ik de naam van kwijt. Ik zal er een foto van maken zodra het thuis is
!
Eigenlijk Al Hoceima, maar de bestemming is altijd Tetouan.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, wil ik ook wel een keer doen. Waar kom je vandaan in Marokko?²
Ja iddquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:45 schreef o.us het volgende:
[..]
Vasten in Marokko en Turkije is gewoon prachtig. Vooral om te zien hoe het straatleven 's avonds omtovert van een niemandsland naar een uitgaansgelegenheid. Prachtig is het.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:43 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik weet hoe jij je voelt. Ik moet volgende week zondag naar China, tijdens de ramadan. Dat wordt pas spannendquote:
Ah, nooit geweest. Heb wel vrienden die daar vandaan komen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:46 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Eigenlijk Al Hoceima, maar de bestemming is altijd Tetouan.
Turkse worst eten voor het starten!quote:
Meestal kom je idd vooral Turkse baklava of Marokkaanse koekjes tegen. In Utrecht is er een Egyptenaar die Iraakse en Syrische lekkernijen verkoopt! Ook uit andere Arabische landen heeft hij lekkersquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Yvonnes mond stroomt al vol, en ze vast niet eens.
Worden zulke dingen ook ergens verkocht? Is misschien wel interessant.
Ik bereid me alvast voor op de vragen van de Hollanders. Geen water? Geen kauwgom? Een hapje dan? Niemand kijkt hoor. ;oquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:49 schreef Julis het volgende:
[..]Lijkt me ook! Sowieso is het wat fijner als andere mensen in je omgeving ook vasten.
Het jammere is dat wat dat betreft Syrië meer op Turkije lijkt qua keuken dan op Irak / Egypte. dus mocht je kunnen helpen met namen... heel graagquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:49 schreef Irakeesje het volgende:
[..]
Meestal kom je idd vooral Turkse baklava of Marokkaanse koekjes tegen. In Utrecht is er een Egyptenaar die Iraakse en Syrische lekkernijen verkoopt! Ook uit andere Arabische landen heeft hij lekkers
Mensen die je geld aanbieden om te eten en dan verbaast zijn dat je het niet doet.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:50 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik bereid me alvast voor op de vragen van de Hollanders. Geen water? Geen kauwgom? Een hapje dan? Niemand kijkt hoor. ;o
Weer naar China?quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:49 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik weet hoe jij je voelt. Ik moet volgende week zondag naar China, tijdens de ramadan. Dat wordt pas spannend.
Ooit meegemaakt?quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:51 schreef Ayca het volgende:
[..]
Mensen die je geld aanbieden om te eten en dan verbaast zijn dat je het niet doet.
want als je het zelf wou, was je er zonder hun bevestiging dat niemand mee kijkt niet mee weggekomen natuurlijkquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:50 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik bereid me alvast voor op de vragen van de Hollanders. Geen water? Geen kauwgom? Een hapje dan? Niemand kijkt hoor. ;o
Aal Imraan reciteert hij echt superieur.quote:
Klopt maar ik vind sowieso de Turkse en Arabische keuken niet veel verschillen. Ik ben er van de week zeker nog wel, dan zal ik even kijken hoe het heetquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het jammere is dat wat dat betreft Syrië meer op Turkije lijkt qua keuken dan op Irak / Egypte. dus mocht je kunnen helpen met namen... heel graag
Jij kent hem.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aal Imraan reciteert hij echt superieur.
Jaquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:52 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ooit meegemaakt?Wat triest.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:50 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
me too, ik ga 15 augustus vliegen richting antalyaquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:42 schreef Julis het volgende:
Ik ga voor het eerst in mijn leven in Turkije vasten. Ik ben benieuwd naar de sfeer. Onder ander het getrommel is nieuw voor mij.
Ramazanınız mübarek olsun.
Nee precies, eerlijk gezegd vind ik de Arabische wel wat gevarieerder... Bij de Turken moet het vooral zoet, suiker, zoet, suiker, zei ik al zoet of suiker?quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:53 schreef Irakeesje het volgende:
[..]
Klopt maar ik vind sowieso de Turkse en Arabische keuken niet veel verschillen. Ik ben er van de week zeker nog wel, dan zal ik even kijken hoe het heet
Shlonak?quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:54 schreef Aloulou het volgende:
ramadan mubarak iedereen.
zit al tijdje in tunesie en ga hier ook "ramadannen".
quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
want als je het zelf wou, was je er zonder hun bevestiging dat niemand mee kijkt niet mee weggekomen natuurlijk
Sommige mensen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:53 schreef Ayca het volgende:
[..]
Jawas een pvv'er als dat van belang is
Het lijkt me vooral moeilijk om in Antalya te vastenquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
me too, ik ga 15 augustus vliegen richting antalya
Ik heb een enkeltje geboekt. Ik ga samen met een informant en een maat daar een appartement zoeken voor mijn stage die in januari begint.. dus ik ga pas terug als ik een crib heb gevonden of tot mijn colleges weer beginnenquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:51 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Weer naar China?Haha wel leuk, maar succes. Hoelang blijf je daar?
dezelfde vragen van dezelfde mensenquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Standaard vragen elk jaar weer:
- Mag je niks eten en drinken?
- Mag je ook niks drinken?
- Ook geen water?²
Vriend van me.quote:
Ja, dat is het ergste.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
dezelfde vragen van dezelfde mensen
bi 5ayr hmdlh. demonstraties ff tijdelijk op stop gezet tot na 'idquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Shlonak?
Moet jij niet demonstreren?
Eik deze:quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Hier, deze bedoelt Triggershot:
WoW!!!²
Inderdaadquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
dezelfde vragen van dezelfde mensen
ik vlieg naar antalya, maar als het goed is moet mijn moeder dan in sutculer/isparta zijn, is een stuk koeler en een heel stuk minder vochtigquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:56 schreef Julis het volgende:
[..]
Het lijkt me vooral moeilijk om in Antalya te vasten. Ik was daar vorige week. Pff, het was er elke dag rond de veertig graden. Maar succes en veel plezier natuurlijk
.
Die Egyptenaar is trouwens best bekend in Utrecht, een hele lieve man maar toch belazert hij de boel vaakquote:Op maandag 1 augustus 2011 00:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee precies, eerlijk gezegd vind ik de Arabische wel wat gevarieerder... Bij de Turken moet het vooral zoet, suiker, zoet, suiker, zei ik al zoet of suiker?
Tof
Haha, ik zie het al voor mequote:Op maandag 1 augustus 2011 00:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
bi 5ayr hmdlh. demonstraties ff tijdelijk op stop gezet tot na 'id
Hahaquote:Op maandag 1 augustus 2011 01:00 schreef Irakeesje het volgende:
[..]
Die Egyptenaar is trouwens best bekend in Utrecht, een hele lieve man maar toch belazert hij de boel vaak.
hhahahahahaahah, inderdaad. Vreselijk!quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Haha
Ik erger me sowieso enorm aan de Egyptische djim die ze uitspreken als Khiem
Wel apart, Ramadan in China.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:56 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik heb een enkeltje geboekt. Ik ga samen met een informant en een maat daar een appartement zoeken voor mijn stage die in januari begint.. dus ik ga pas terug als ik een crib heb gevonden of tot mijn colleges weer beginnenIk vraag me af hoe het dan zit met de ramadan want als ik daar eenmaal ben ben ik niet meer op reis natuurlijk. En in Beijing is het ontzettend warm nu. Ben benieuwd
.
Ana Khayied.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
hhahahahahaahah, inderdaad. Vreselijk!![]()
²
Op jou en Yvonne na danquote:Op maandag 1 augustus 2011 01:04 schreef Irakeesje het volgende:
[..]![]()
!
allemaal marokkanen en turken hier btw?
Geen idee, ik ga googlen naar een moskee in Beijing dan maar.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:02 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Wel apart, Ramadan in China.
Hmm, ik denk dat je daar ook gewoon moet vasten neem ik aan? Hoe laat mag je eten dan?
is er een Arabische versie van FOK voor mijn familie in Irak danquote:Op maandag 1 augustus 2011 01:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gewoon al je Irakese vrienden en familie linken naar dit topic!
Ik heb niets... 2 groene vinkjes?quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:08 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik stuurde je Ramadan mubarak op Whatsapp.
Link?quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:08 schreef Irakeesje het volgende:
[..]
is er een Arabische versie van FOK voor mijn familie in Irak dan
Ik heb twee groene vinkjes ja.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb niets... 2 groene vinkjes?
Is goed, maar nope, hier echt nietsquote:Op maandag 1 augustus 2011 01:09 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik heb twee groene vinkjes ja.
Ga btw even verder via DM.
al vasten ze, ze steken meestal in de avondquote:Op maandag 1 augustus 2011 01:13 schreef Julis het volgende:
Jaa, er wordt al getrommeld hier (Samsun, Turkije). Het leeeft. En nu wat eten.
En waarom vasten die muggen niet. Ik ben al heel wat gestoken door ze.
En wij maar fokkenquote:Op maandag 1 augustus 2011 01:22 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Iedereen is zich vast aan het volproppen nu het nog kan.![]()
Met gehakt, kaas?quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:22 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik heb net mijn tepsi böregi in de oven gegooid.
Daarom multitasken. Fok!ken en eten tegelijk.quote:
quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:22 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik heb net mijn tepsi böregi in de oven gegooid.
Denken dat mannen kunnen multitasken.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:25 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Daarom multitasken. Fok!ken en eten tegelijk.
[..]
Jij gaat honger lijden morgen, meskien.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Denken dat mannen kunnen multitasken.
Als je FOK!ken en klagen over honger als multitasken ziet dan wel ja
Denken dat jij niet hetzelfde lot ondergaat habibitiquote:Op maandag 1 augustus 2011 01:30 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Jij gaat honger lijden morgen, meskien.
Gesmolten met deeg is niets mis meequote:Op maandag 1 augustus 2011 01:31 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Hoe kunnen mensen feta lekker vinden? Tenminste, ik had eens zo'n witte kaas bij m'n döner, en dat smaakte echt niet.Weet niet of dat feta was.
Kan geen feta zijn, ik bedoel, kom op.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:31 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Hoe kunnen mensen feta lekker vinden? Tenminste, ik had eens zo'n witte kaas bij m'n döner, en dat smaakte echt niet.Weet niet of dat feta was.
Ja, krijg idd al snel honger.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Denken dat jij niet hetzelfde lot ondergaat habibiti
Ik overdrijf niet he, het smaakte gewoon naar kots.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gesmolten met deeg is niets mis mee
Ja, weet ik veel, die dönerzaak was sowieso raar. Nooit meer gegeten daar.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:32 schreef o.us het volgende:
[..]
Kan geen feta zijn, ik bedoel, kom op.
Döner met feta?
Heb je trouwens ooit Marokkaanse feta op?
Dat is karnemelk volgens mijquote:Op maandag 1 augustus 2011 01:34 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ja, weet ik veel, die dönerzaak was sowieso raar. Nooit meer gegeten daar.
Jben ofzo bedoel je?
Zeg mij dat overdag zo nu en dan, stilt mijn honger welquote:Op maandag 1 augustus 2011 01:33 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ja, krijg idd al snel honger.
[..]
Ik overdrijf niet he, het smaakte gewoon naar kots.
Soms smaakt kots best lekker.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:33 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ja, krijg idd al snel honger.
[..]
Ik overdrijf niet he, het smaakte gewoon naar kots.
U ook!quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:35 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Soms smaakt kots best lekker.
Euhhh.
Ramadan Mubarak iedereen.
Dat is geen feta wat je bedoelt danquote:Op maandag 1 augustus 2011 01:35 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik weet wel wat je bedoelt, het is spierwit en beetje boter/klonterachtig toch?
مخ دت ول؟quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoena Mamnoe an Tahki Bil Arabiya
Ja, in crisistijden misschien.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:35 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Soms smaakt kots best lekker.
Euhhh.
Ramadan Mubarak iedereen.
Ja maar ik bedoel nu de Marokkaanse feta.quote:
Ik zal het je ooit laten proeven. Ooitquote:Op maandag 1 augustus 2011 01:38 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel nu de Marokkaanse feta.
Ik hoop het ook niet nee, want dat was echt niet te pruimen. Zal wel zo'n speciale Turkse kaas zijn geweest.
Leek het een beetje op ricotta?quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:38 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel nu de Marokkaanse feta.
Ik hoop het ook niet nee, want dat was echt niet te pruimen. Zal wel zo'n speciale Turkse kaas zijn geweest.
Ik heb het geproefd hoor, in Tetouan.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:40 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik zal het je ooit laten proeven. Ooit
Zelfde structuur denk ik, alleen in blokjes.quote:
quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:42 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik heb het geproefd hoor, in Tetouan.Denk ik.
[..]
Zelfde structuur denk ik, alleen in blokjes.
Hahahahquote:Op maandag 1 augustus 2011 01:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hahahahah
Ik typte nog 'datwel' , maar dacht klinkt te Nederlands.
Leuk
quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:44 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik hou het wel bij La vache qui rit.
Verbazing.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:47 schreef o.us het volgende:
Mag ik trouwens bekend maken dat ik geen olijven lust en mensen daar boos om worden op een of andere manier?
Marokkaan die geen olijven lust? Apart.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:47 schreef o.us het volgende:
Mag ik trouwens bekend maken dat ik geen olijven lust en mensen daar boos om worden op een of andere manier?
Mensen die het eveneens apart vinden worden boos op mij.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:49 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Marokkaan die geen olijven lust? Apart.Waarom boos dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feyenoord Rotterdam
quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:47 schreef o.us het volgende:
quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:50 schreef o.us het volgende:
[..]
Mensen die het eveneens apart vinden worden boos op mij.Hala madania laten zien, nu.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:14 schreef Irakeesje het volgende:
[..]
al vasten ze, ze steken meestal in de avond
Oh mijn godje!quote:Op maandag 1 augustus 2011 02:18 schreef Julis het volgende:
Smakelijk eten voor de mensen die eten/gaan eten! Geniet ze.
Gözleme, watermeloen, tomaten, komkommers en heel veel water!
[..]
. Ze halen het bloed onder de nagels vandaan, haa. (
![]()
)
Zwarte zoute gerimpelde olijven. Met Turks brood.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:47 schreef o.us het volgende:
quote:Op maandag 1 augustus 2011 03:26 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Mijn buik ontploft bijna van de 2 liter water die ik net gedronken heb.
Wat leukquote:Op maandag 1 augustus 2011 04:04 schreef static het volgende:
Mijn hotel staat letterlijk naast dit geval (Tabung Haji) - als ik mijn gordijn open kijk ik er naar binnen zeg maar; maar wat het doet is me nog een raadsel.
[ afbeelding ]
Mooi uitzicht.quote:Op maandag 1 augustus 2011 04:04 schreef static het volgende:
Mijn hotel staat letterlijk naast dit geval (Tabung Haji) - als ik mijn gordijn open kijk ik er naar binnen zeg maar; maar wat het doet is me nog een raadsel.
[ afbeelding ]
Ik heb dat vandaag bewust niet gedaan, omdat als je dan gaat liggen, dat dan alles naar boven komt drijven.quote:Op maandag 1 augustus 2011 03:26 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Mijn buik ontploft bijna van de 2 liter water die ik net gedronken heb.
Begint goed, moet zo werkenquote:
Je bent Shietisch toch?quote:Op maandag 1 augustus 2011 04:52 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Begint goed, moet zo werken.
Wat doe je zo vroeg op!
Haha wij zijn mix. Maar pretty much Shia ja.quote:Op maandag 1 augustus 2011 04:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bent Shietisch toch?
Ben nooit gaan slapen
Ik bedoel wat hou jij aan?quote:Op maandag 1 augustus 2011 04:59 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Haha wij zijn mix. Maar pretty much Shia ja.
Haha dat je dat kan!
Augustus zal een warme maand worden. Na het Suikerfeest zal het gaan stormen en regenen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:03 schreef BansheeBoy het volgende:
En juist vandaag is het heel warm weer.²
Ik vraag het vanavond evenquote:Op maandag 1 augustus 2011 11:42 schreef Ayca het volgende:
Wat zijn de tijden voor sjiieten dan, precies als het kan. Kon het nergens vinden.
Sjieten mogen gewoon al om half 7 eten.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:53 schreef Triggershot het volgende:
Nep Sjieten ook
Voor de hele maand.
http://www.praytime.info/services.php.
Volgens de standaarden van Leva Research Institute - Qum, Iran ( Shitisch )
Wordt op basis van je IP automatisch omgezet naar Nederlandse tijden.
Hoe kom je naar nou weer bij?quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:59 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Sjieten mogen gewoon al om half 7 eten.
Bij mij staat er : 21:55quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:06 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
[..]
Met maghrib toch?Onder maghrib staat 18:23
quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:53 schreef Triggershot het volgende:
Nep Sjieten ook
Voor de hele maand.
http://www.praytime.info/services.php.
Volgens de standaarden van Leva Research Institute - Qum, Iran ( Shitisch )
Wordt op basis van je IP automatisch omgezet naar Nederlandse tijden.
Ah bij mij deedtie het automatischquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:11 schreef Ayca het volgende:
[..]!
Thanks!![]()
En bij mij staat er gewoon 22:00, je moet even plaats aangeven bij modify.
Zit nu op mobiel, misschien vandaar.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah bij mij deedtie het automatisch
quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:15 schreef Ayca het volgende:
[..]
Zit nu op mobiel, misschien vandaar.![]()
Zie nu wel dat ik iets te lang doorgegaan ben met drinken gisteren, nja.
We hadden het over moslims hé.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:14 schreef zarGon het volgende:
Sahur/imsak om 03:00... Anderhalf uurtje (give or take) eerder dan de Turkse diyanet.
Stokjes in grond steken en dan schaduw meten enzo.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:21 schreef BrandX het volgende:
hoe deden ze dat in vroeger tijd eigenlijk bepalen?
Ik bedoel, nu is het op de minuut nauwkeurig. Deden ze toen heel simpel gewoon zodra het echt donker was ofzo?
edit: wanneer de zon onder ging dus
Whut???quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:59 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Sjieten mogen gewoon al om half 7 eten.
ja ok, maar heel precies was dat natuurlijk ook weer nietquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Stokjes in grond steken en dan schaduw meten enzo.
Hahahahaha!quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
We hadden het over moslims hé.
Who cares precisie als je in 40 graden moet vasten in een verlaten woestijnquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:27 schreef BrandX het volgende:
[..]
ja ok, maar heel precies was dat natuurlijk ook weer niet
Maar er zal wel een marge in genomen zijn dan.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Who cares precisie als je in 40 graden moet vasten in een verlaten woestijn
Dan ga je zelfs andere goden er bij betrekken: Waar is Apollo? Kan hij de Zon niet snel laten bewegen?quote:
Ben jij diyanetci?quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee, een echte. Gemene opmerking hoor..
.
Geen idee wat ik ben. Welke aantrekkelijk is, ona takiliyorummm.quote:
Harun Yahya heeft wel aantrekkelijke chicks in zijn videosquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geen idee wat ik ben. Welke aantrekkelijk is, ona takiliyorummm..
We hebben thuis een takvim (kalender?) met salattijden (gebed), die houden we aan. Vandaag was sahur om 04:09 en is iftar om 21:40.
Chicks mogen niet.quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Harun Yahya heeft wel aantrekkelijke chicks in zijn videos
Zijn algemene tijden inderdaad, tussen Diyanet, Milli Gorus, Nurcular etc is het verschillen van minuten. Niet grote verschillen
Truequote:Op maandag 1 augustus 2011 13:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Chicks mogen niet..
Ik hoorde iets over 02:00 sahur bij de Süleymancılar? Kan dat kloppen?
Dat vind je een fijne bezigheid?quote:
Het is iets wat jij met tegenzin doet?quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat vind je een fijne bezigheid?²
Jawelquote:Op maandag 1 augustus 2011 13:33 schreef Baghdaddy het volgende:
Trigger, heb je nou nog niet geslapen?
Ah, je bedoelt je vrouw. Ik snap hem.quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is iets wat jij met tegenzin doet?
BansheeBoy zoent alleen z'n vrouw.quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ah, je bedoelt je vrouw. Ik snap hem.²
Ja hoor!quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:22 schreef Triggershot het volgende:
1. Linzensoep.
2. Rijst met Mais.
3. Kipvleugeltjes.
4. Salade.
5. Borek.
6. Hurma
7. Verse Pide.
8. ijskoude water, Ayran, Jus en prik.
9. Hosaf.
Als dat niet aankomen wordt he.
Lukt je toch niet, overdag heb je te weinig kracht en 's avonds zit je te vol.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:29 schreef Baghdaddy het volgende:
Ik moet echt veel gaan hardlopen en trainen.
Oy! Je zou ervan afvallen heb je me wijsgemaakt.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:22 schreef Triggershot het volgende:
1. Linzensoep.
2. Rijst met Mais.
3. Kipvleugeltjes.
4. Salade.
5. Borek.
6. Hurma
7. Verse Pide.
9. Hosaf.
Normaal wel ja.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oy! Je zou ervan afvallen heb je me wijsgemaakt.
Klopt, wat een drama!quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:36 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Lukt je toch niet, overdag heb je te weinig kracht en 's avonds zit je te vol.
Wat is deze man, wat is deze.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:22 schreef Triggershot het volgende:
1. Linzensoep.
2. Rijst met Mais.
3. Kipvleugeltjes.
4. Salade.
5. Borek.
6. Hurma
7. Verse Pide.
9. Hosaf.
Kom je ook?quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat is deze man, wat is deze.,
,
!
Zulke reacties verwacht ik van 99% van de mensen hier, van jou verwacht ik informatiequote:Op maandag 1 augustus 2011 19:32 schreef Triggershot het volgende:
Hij is geen moslim, hij is een Sjiet.
Ontneem mij maar, mijn enige plezierquote:Op maandag 1 augustus 2011 19:42 schreef msnk het volgende:
[..]
Zulke reacties verwacht ik van 99% van de mensen hier, van jou verwacht ik informatie
Ik zie mijzelf trouwens niet als Sjiet of Sunni of wat dan ook. Gewoon moslimquote:Op maandag 1 augustus 2011 19:32 schreef Triggershot het volgende:
Hij is geen moslim, hij is een Sjiet.
Salaat doe je toch wel op een van de twee manieren?quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:56 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ik zie mijzelf trouwens niet als Sjiet of Sunni of wat dan ook. Gewoon moslim
Verschilt toch alleen met de handen? Of?quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Salaat doe je toch wel op een van de twee manieren?
Weet ik niet, je kwam me nogal atheïstisch/agnostisch overquote:
Met te veel bedoel ik natuurlijk gewoon meer dan noodzakelijk om je honger te stillen. Dus als je aan één bord genoeg hebt, niet nog even snel twee borden verwerken en weet ik veel hoeveel broodjes zodat je na het slapen minder honger hebt omdat je dan een 'opslag' hebt.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ontneem mij maar, mijn enige plezier
1. 'Teveel' eten bestaat niet, is subjectief. Je mag niet ongezond / gulzig eten.
2. Vasten heeft niets met solidariteit voor minderbedeelden te maken.
3x vs 5x, niet / wel buigen per rakaat etc..quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:03 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Verschilt toch alleen met de handen? Of?
Ja maar dat is wederom het punt. Wat vindt jij wel / niet genoeg? Zal ongetwijfeld per lichaam verschillen. Sommigen hebben genoeg aan één, halve of meerdere borden.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:03 schreef msnk het volgende:
[..]
Weet ik niet, je kwam me nogal atheïstisch/agnostisch overSorry
[..]
Met te veel bedoel ik natuurlijk gewoon meer dan noodzakelijk om je honger te stillen. Dus als je aan één bord genoeg hebt, niet nog even snel twee borden verwerken en weet ik veel hoeveel broodjes zodat je na het slapen minder honger hebt omdat je dan een 'opslag' hebt.
Wat dan wel? Je lichaam reinigen?
quote:Allah zegt: Iedere daad van de zoon van Adam is voor hem, behalve het vasten. Het vasten is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen.
Dit is een hadith qudsi die overgeleverd is door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). Het staat vermeld in Sahih Bukharie en Sahih Muslim.
Dus je eet de hele dag niet en het enige wat je met iftar drinkt is water?quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:08 schreef G.R.S. het volgende:
Gewoon 3 glazen water drinken. Weg honger en aankomen zul je niet
Wat eten uitwisselen?quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, ik begin nu toch wel hongerig te worden. Vrouwtje is bezig met legendarische loempia's.²
Jullie hebben een kwart minder bloedquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:17 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Ik kan niet geloven dat ik niet eens honger heb.
Mwoah, vorig jaar crepeerde ik wel van de honger de 1e dag.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jullie hebben een kwart minder bloed
watquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:08 schreef G.R.S. het volgende:
Gewoon 3 glazen water drinken. Weg honger en aankomen zul je niet
Dan was je toen gewoon een watje.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:19 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Mwoah, vorig jaar crepeerde ik wel van de honger de 1e dag.
Ik bid af en toe 5x en soms bij elkaar, dus 3x.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
3x vs 5x, niet / wel buigen per rakaat etc..
Jaquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan was je toen gewoon een watje.
Ja? Terwijl het daar eerder Maghreb is.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:26 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
JaKomt denk ik doordat ik toen in Marokko was, daar is het moeilijker te doen vind ik.
Ik ben bang dat ik ga aankomenquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:09 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dus je eet de hele dag niet en het enige wat je met iftar drinkt is water?Succes.
Daar is het eerder Maghreb. Gewoon tot twee uur ofzo slapen daar, in de airco je ding doen en lekker om acht uur eten. Lijkt mij een leuk compromisquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:26 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
JaKomt denk ik doordat ik toen in Marokko was, daar is het moeilijker te doen vind ik.
Je mag gewoon nog steeds je dagelijkse caloriebehoefte hoor, rond de 2000 ongeveer. Dus gewoon normaal eten, komt goed.quote:
Ja, da's waar. Toch had ik daar meer honger.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:40 schreef o.us het volgende:
[..]
Daar is het eerder Maghreb. Gewoon tot twee uur ofzo slapen daar, in de airco je ding doen en lekker om acht uur eten. Lijkt mij een leuk compromis.
Ja, dan ben je goed bezig.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:40 schreef o.us het volgende:
[..]
Daar is het eerder Maghreb. Gewoon tot twee uur ofzo slapen daar, in de airco je ding doen en lekker om acht uur eten. Lijkt mij een leuk compromis.
Ik ben een nachtmensquote:
Hoe kan dat nou? Er zit niks in je maag.quote:
Van vannacht?quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? Er zit niks in je maag.²
Dat heb je toch allang geloosd man.quote:
Nee.quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat heb je toch allang geloosd man.²
Je mist VI mênquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, eet smakelijk en Taqaballa Llah.
- harrira
- loempias
- shbakiya
- lmsemen
- kipvleugels
- Ja
- Etc.²
Al die dingen lagen hier ook, behalve die milkshake dan. Maar wat doet die broccoli op een Marokkaanse iftar tafel?quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:21 schreef o.us het volgende:
- harira
- chebakia
- dadels
- kipvleugel
- bananen/avocado milkshake
- ei'tje
- broccoli
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |