abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100096586
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 26

***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
2 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
5 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
8 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
8 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
8 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
1 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
2 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
8 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor**
16 juni 2011: Olivia, dochter van _Isis_
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 31-07-2011 11:10:43 ]
pi_100096607
Ik sloot hem hoop dat ik het zo goed gedaan heb eerste keer dat ik een topic open :D
pi_100097390
^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100097779
Wie heeft mijn kleine baby gezien, die van mij kruipt/tijgert. Weet zichzelf in ieder geval prima van de plek af te krijgen inmiddels en heeft de dikste lol dan. De peer die hij vanavond aan het eten was werd ook flink naar binnen gewerkt, voor het eerst eigenlijk dat hij er zoveel van at :Y)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 19:31:13 #5
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100098352
Lientje lacht en kletst tegenwoordig heel regelmatig, vooral als ze dr buikje vol heeft. :D

pi_100098794
Wij zijn op vakantie geweest en hebben mee terug gebracht een Amy die:
Woordjes kan zeggen! Favoriet is 'ab' (af/uit) dit wordt vooral gebruikt wanneer ze uit bed wil of van je schoot af :D 'hap' wordt gezegd bij een hap eten of als je je speen in mama's mond duwt :P 'da da' (dag dag) zeg je tijdens het zwaaien naar papa of mama. Verder kan ze nu ook de trap op klimmen, op haar knietjes. Knuffelen doet ze tegenwoordig ook O+ ze duwt dan haar hoofd tegen je hoofd aan of tegen je schouder. Daarbij doet ze haar mond wijdopen voor een kusje. Ze begrijpt ook wanneer iets niet mag. Dan wordt ze boos! Lekker pittig ding is het O+ Het slapen ging goed op de camping, wel bij ons in bed, en ze heeft zich goed vermaakt. Ze eet ook ineens mandarijntjes en ze eet zo een hele banaan weg :o gewoon een stukje aan haar geven en die eet ze dan op. Eten gaat heel goed nu! Veel geleerd dus de afgelopen 2 weken. het was een fijne vakantie. Wel slecht weer gehad, maar ach we hadden warme kleding mee :)

Nu ga ik hier eens teruglezen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Solagratia op 29-07-2011 20:37:43 ]
pi_100098838
Snelle Jelle :)
Lientje O+

Anne zat vanmiddag aan haar boterham en moest toen ineens heel erg overgeven. De complete inhoud van de fles, fruithap van eerder die ochtend en de boterham kwamen retour. Echt álles zat onder. Afgelopen woensdag had ze ook al zo'n stunt, maar toen had ze nog geen fles op en dat scheelt toch wel ;) Ben benieuwd of het een virusje is of dat ze gewoon teveel gegeten had ofzo... de tijd zal het leren.

Verder kan ze sinds vandaag eindelijk vooruit tijgeren! Eerst alleen voor mijn telefoon (favoriet speelgoedje), maar de rest van de dag deed ze het gewoon 'uit zichzelf' *O*

SPOILER: Crosspost uit 't filmpjestopic
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100099062
Anne *O*
En die jacht naar de telefoon O+

Lientje O+

Welkom terug Sola! Klinkt als een fijne vakantie!
pi_100099215
Knap hoor Anne *O*

Dat zie ik Lotte nog niet doen die gaat lekker achteruit en zit dan overal vast met tafel- en stoelpoten tussen d'r benen of haar hoofd past niet onder de stoel door :D
pi_100099754
Dat deed Anne tot vandaag ook Rixtje... gewoon je telefoon op een korte afstand leggen ;)
pi_100099885
Wij hebben hebben haar ook "gelokt" met speelgoed. Zo is ze vanmiddag zelf naar haar slaapkamer getijgerd. Het speelgoed steeds wat verder weg gelegd :D

Wat een sprongen zeg Sola....Gaaf!
*poef* nu is het weg
pi_100100016
Al die rijstwafels hier werken aanstekelijk, wij hebben t ook maar eens geprobeerd.
Met succes :)

Ik vraag me alleen af hoe het zit met zout. Ik kon in de hele Super geen zoutloze dingen vinden. Bestaan die wel? Lijkt me op zich wel wenselijk als je er veel geeft dat ze zonder zout zijn, of maakt dat met zulke kleine hoeveelheden niet uit?

[ Bericht 13% gewijzigd door Vanyel op 29-07-2011 23:07:41 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100100098
Je hebt van die Bambix babyrijstwafeltjes, die zijn zonder zout. Anne vindt ze heerlijk.

Dat zijn overigens de enige dingen die Anne eet als tussendoortje, ze lust geen lange vingers, nijntje koekjes, soepstengels...
pi_100100247
Ik heb van Sofie van die goodies rijstewafeltjes voor Sofie.

Ook in
*poef* nu is het weg
pi_100100273
Oh, die heb ik nog nooit gezien kj... waar koop je die?
pi_100100298
Ik heb ze bij de c1000 vandaan.
Van die framboos/bosbes krijg je wel vlekken. Ze geven af op de vingers, en dan zit het overal...
*poef* nu is het weg
pi_100100390
Hm, ik heb geen C1000 in de buurt en bij de Jumbo/AH hier in het winkelcentrum verkopen ze die volgens mij niet. En ach, Anne vindt die natureldingen ook prima te (vr)eten ;)
pi_100100532
Die wilde ik ook halen, maar waren op. Dus maar deze meegenomen. Toen kreeg ik bezoek (7 babies en hun mama's) en daar kreeg ik van een van de dames ook 2 zakken. Voorlopig dus genoeg.
*poef* nu is het weg
pi_100102085
Bambix dus (mag voorlopig lekker naturel).
Dank je ^O^

Nu nog bedenken of die halve korrel zout per pak de moeite is om over te stappen op de babyversie.
pi_100102445
Wat is je Dottir een mooierd trouwens!! O+
*poef* nu is het weg
pi_100103044
Kruidvat heeft die kleine rijstwafeltjes ook trouwens :)
pi_100103187
Die appel dingen zijn lekk0r :P (als in, Leia krijgt er een paar en ik eet de rest van de zak op :X)
Ze hebben van goodies ook granen/fruit reepjes, heel erg lekker (en zonder rommel erin!)..
pi_100103252
knappe Anne hup kruipen naar de foon
Amy wat eet je ineens goed. Lekker genoten op vakantie?
Dottir wat ben je een schatje zeg
Jelle wat ga je snel
Lientje wat ben je toch mooi als je zo lacht
pi_100103289
En Dottir O+ heeft ze nou donkere ogen? Jaloers! (of lijkt het zo?) Leia heeft erg mooie grijs/blauw achtige ogen.. niks mis mee maar had ze donker verwacht aangezien M en ik allebei bruin-groene ogen hebben :')

(de foto staat goed hoor Vanyel, hoef mijn nek niet te verdraaien :D)
pi_100103333
En Anne O+ wowwwww ga jij even goed (en heb jij Leia even ingehaald.. die gaat de komende 10 jaar echt niet tijgeren of kruipen of zoiets hoor :D) wat knap Fan! O+ :Y
pi_100103349
Dottir O+ leukerd!

Vanyel als je zout mogelijk een probleem vindt kun je wellicht beter tzt aan het natrium-arm brood gaan, becel heeft zo'n brood geloof ik. Dat zet een stuk meer zoden aan de dijk qua zout dan die 3 korrels zout in een rijstwafel :)
:)
pi_100103626
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:33 schreef Orea het volgende:
En Dottir O+ heeft ze nou donkere ogen? Jaloers! (of lijkt het zo?) Leia heeft erg mooie grijs/blauw achtige ogen.. niks mis mee maar had ze donker verwacht aangezien M en ik allebei bruin-groene ogen hebben :')

(de foto staat goed hoor Vanyel, hoef mijn nek niet te verdraaien :D)
Hier staat ie wel op zn kant :?
Ze heeft idd vrij donkere ogen (maar niet zo zwart als ze op deze foto lijken). Van haar moeder :).

Had jij ze donker verwacht of donker gehoopt? :P
pi_100103685
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:35 schreef mignonne het volgende:
Dottir O+ leukerd!

Vanyel als je zout mogelijk een probleem vindt kun je wellicht beter tzt aan het natrium-arm brood gaan, becel heeft zo'n brood geloof ik. Dat zet een stuk meer zoden aan de dijk qua zout dan die 3 korrels zout in een rijstwafel :)
Kijk dit wilde ik weten. Ik geloof niet dat ik het een probleem vind, maar mensen roepen altijd over zoutloos voor babies dus ik dacht check ff.
Vind de normale rijstwafels nl. wel zo handig om te geven, dan krijgt zij een helft en ik een helft :D
pi_100103754
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:31 schreef Orea het volgende:
Die appel dingen zijn lekk0r :P (als in, Leia krijgt er een paar en ik eet de rest van de zak op :X)
Ze hebben van goodies ook granen/fruit reepjes, heel erg lekker (en zonder rommel erin!)..
Ik vind die dingen echt bizar duur, 2,50voor 5 van die reepjes em ze zijn echt klein!
(floris vind ze geloof ook niet echt lekker)
Die appelrijstwafeltjes gaan er idd errug goed in :D
pi_100103787
Hier staat de foto ook op zijn kant
ean blijft denk ik blauw(achtige) ogen houden. Ik heb zelf heel lang echt blauwe ogen gehad en welke kleur het nu is geen idee van alles door elkaar
pi_100104653
Hier staat de foto ook goed. Rijstewafels gaan er hier ook goed in, zowel de naturel als de appel variant.
Wat op dit moment hier een hit is, zijn de lange vingers zonder suiker. Daarna gaan we samen poetsen. Meneer vond het schoonmaken vervelend, dus heb ik het "poetsenlied" verzonnen (oftewel heel vaak poetsen zingen op een melodie). Yaro vind het super leuk (dat ooit iemand mijn zangkunsten nog kon waarderen), en gaat nu mee poetsen. Ik kan niet meer een snoetenpoetser pakken zonder dat hij er een wilt om te "helpen". Zo leuk O+

Laatst had mijn moeder heb een doekje gegeven en ging het zingen, zat hij echt om zich heen te kijken wat hij kon schoonmaken, maar ik had hem in mijn armen dus ging hij maar mama poetsen :P
pi_100104821
Oh en ik zie dat ik Aventura welkom moet heten, wat een mooi mannetje zeg O+
pi_100104873
Mijn kleine smurfje kan al heel goed met mij communiceren. Ze kruipt meestal zelfstandig door de ruimte, dat kan ze zo een uur volhouden. Als ze iets nodig heeft (drinken, aandacht, schone luier) komt ze naar me toe getijgerd en gaat ze op mijn voet of been slaan en roepen O+ . Gister was haar papa boven aan het opruimen en toen kroop ze steeds achter hem aan, van kamer naar kamer. Net een hondje :D .

Zo, even trots. Eigenlijk kwam ik voor het filmpje van Anne, heel lief!
En de pasgeborene van Aventura is om op te vreten O+
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:13:24 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100105079
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kijk dit wilde ik weten. Ik geloof niet dat ik het een probleem vind, maar mensen roepen altijd over zoutloos voor babies dus ik dacht check ff.
Vind de normale rijstwafels nl. wel zo handig om te geven, dan krijgt zij een helft en ik een helft :D
Ik meende dat Pvoesss ooit riep dat die van de Euroshopper het minste zout hadden, en dat bleek bij controle nog steeds zo te zijn.
Moet ik wel zeggen dat ik alleen de "gewone" rijstwafels bekeken heb en niet de babyvarianten, maar het stelde qua zout iig vrij weinig voor.

Ik ga er vanuit dat hij meer zout binnenkrijgt van een boterham dan van een rijstwafel.

Die rijstwafel is wel zwaar favoriet trouwens, vanmorgen won hij bij de keuze peer of rijstwafel elke keer, en met de stukjes peer is alleen gespeeld ;(
Gelukkig hebben we vanmiddag een mango/banaan/peer-hap in de hakmolen gedaan, en dat ging er prima in :9

Oh, en de foto staat hier ook goed, wat een plaatje O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_100105106
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hier staat ie wel op zn kant :?
Ze heeft idd vrij donkere ogen (maar niet zo zwart als ze op deze foto lijken). Van haar moeder :).

Had jij ze donker verwacht of donker gehoopt? :P
Allebei :D ik heb altijd in mijn hoofd gehad dat ze donkere haren met donkere ogen zou hebben O+_ maar ze is blonder dan blond :') met die mooie grijzige ogen :D ! Vind ik ook mooi, maar toch anders dan ik had verwacht :P

Son die reepjes zijn inderdaad achterlijk duur :{w maar hier worden ze wel met 2 handen (en het liefst ook voeten :P) tegelijk naar binnen gepropt. Ze vind ze dus wel lekker, maar ik haal ze maar heel zelden.. die rijstwafels zijn ook duur van dat merk ;)

Zo heb ik van de week ook knijpfruitjes gehaald, echt een HIT! (kan het haar zelf geven en ze zuigt ze zo leeg.. niet voor elke dag maar soms is even snel wel handig!) Maar die van olvarit zijn 4 (!!) euro voor 4 zakjes.. Bij de Hema heb je ze voor 1,75 voor 4! En ze vind ze net zo lekker :P
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:15:14 #36
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100105162
Zitten daar geen toevoegingen in Orea? Anders vind ik het ook wel een idee voor in m'n tas, die eeuwige banaan slaat altijd zo bruin uit als ie in m'n tas zit :P
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_100105171
oja, knijpfruit hier laatst ook geprobeerd, wordt hier ook gewaardeerd.
pi_100105430
Haha Orea, hier had k ook verwacht dat de donkere genen zouden winnen. Niet dus...
Heb zelfs nog getwijfeld over de naam, want florissen zijn altijd blonde jongetjes (k heb serieus waar nog nooit een donkere floris gezien)

Floris eet de helft van die reepjes op...dat t duur is maakt me nog niet eens echt uit (voor zo af en toe dan), maar niet als ie ze niet op eet. Al was k wel verbaasd toen k t doosje openmaakte :')

Knijpfruit goed idee. Ga k ook s proberen kijken wat ie ervan vind. Altijd handig idd voor onderweg.
pi_100105711
Wauw wat een hoop te lezen weer!
Even teveel om te reageren op alles. Wel hele mooie kindjes op foto's gezien O+
Verder is het eten ook hier hot item, maar dan op een ander niveau. Vandaag een pak nutrilon omneo gehaald in overleg met het cb en we zijn nu aan het overstappen. Vandaag 1 schepje vervangen door omneo, morgen ook. Daarna 2 schepjes enz.
We zien uiteraard nu nog geen verschil, maar ik heb wel het idee dat ik met flesjes bezig blijf. We moesten van 5 per dag weer terug naar 6 per dag. Prima, maar dat is dus ongeveer eens per 3 uur een fles en dat duurt dan vaak een uur. De dag draait dus aardig om de flesjes en dat breekt wel eens een beetje op.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik aardig last van mezelf heb (en mijn vriend dus ook). Zo gemakkelijk als mijn zwangerschap ging, zo veel last heb ik nu van mijn hormonen. Ik ben met recht een post-hormonster en daar wordt ik niet vrolijk van zeg maar. }:| :(
Ik ga geloof ik nu maar weer mijn bedje in, want ik ben boos, opstandig en verdrietig tegelijk (zonder reden dus). K*thormonen!
pi_100105837
slaap ze danic en hopelijk is de nutrilon Omneo het keerpunt bij Eva
pi_100105864
heel herkenbaar die buien Danic. :* :*
Hopelijk helpt de Omneo. En heeft je meisje door dat snel drinken ook lekker is. Haar melk is na een uur toch ook koud dan?
*poef* nu is het weg
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:37:22 #42
100412 mefke79
komt goed!
pi_100109506
danic, waarom omneo? Voor de darmen? Ik hoop dat het helpt! Was je nou al bij een huisarts geweest? Zo niet, dan zou ik dat doen als over twee weken duidelijk is of dit werkt. (twee weken omdat dat de tijd is dat ze volgens nutricia moeten wennen aan nieuwe voeding, hier ging het wat sneller)
verder niet bijgelezen, zit op de mobiel en tienus ligt op mijn borst te slapen, dus krijg last van mijn polsen
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:56:28 #43
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100110512
Haha, liggen we in bed, kind gevoederd, schone broek, bijna aan het slapen. Manlief slaapt al, ik iPhone nog wat, hoor ik opeens een lucht/poep explosie naast me.

Dat is nu ineens een keer per dag en behoorlijk, ik ga dr dus maar verschonen en dan ook slapen. :)
pi_100118037
hahaha oh heerlijk Juud, hier ook ineens van elke verschoning naar om de 2-3 dagen poepen...ik vrees dat explosiegeluid inmiddels echt ;)

Succes met je hormonen Danic! Heel vervelend om jezelf niet te zijn, een tekort aan slaap houdt dat ook enorm in stand! Ik las een tijd terug een artikel waarin stond dat ouders gedurende het eerste levensjaar van hun kind gemiddeld 700 uur minder slapen. Klinkt op zich logisch, 2 uur per nacht minder... maar dat is gewoon wel even 17,5 fulltime werkweken minder slapen!! De zwarte randen onder mn ogen gloeien al op als ik t alleen al zie staan!! Ook die hormoonwoekeringen komen weer tot rust uiteindelijk. Zorg datje af en toe ook even lekker momenten voor jezelf pakt, langzaamaan weer Danic worden.. maar t heeft tijd nodig, er wordt niet voor niets 9 maanden op 9 maanden af gezegd... Als de bubble van de eerste weken eenmaal weg is en het echte leven weer begint merk je pas hoe "zwanger" je eigenlijk nog bent en dat duur t echt nog wel een tijdje!

Hier gaat t goed...Jelte duimt en ik weet gewoon niet wat me overkomt...mijn baby heeft gewoon tot 10! voor! 8! doorgeslapen vanochtend (Lag er om 20.00u in)...hellooooooooooooooow knaptieten! De afgelopen 3 dagen sliep hij al tot ergens tussen 5 en 6 en dat vond ik na tot die tijd nog 2 nachtvoedingen al enorm luxe. Al moet ik zeggen dat ik me nog nooit zo brak heb gevoel dan na ineens 3 nachten van 6 uur achter elkaar, het lijkt wel of mijn lijf het slaaptekort dan juist nóg meer voelt dan bij korte rukje van 3-4 uur, alsof je in dat laatste geval op een soort "overlevingsmodus" staat..
Het wordt een dikke directeur dat manneke van mij, hij groeit heerlijk. Ik ben erg benieuwd naar zn stats, volgende week vrijdag moet ie weer heen voor ook gelijk zn 2e serie prikjes.
Ik heb mn eerste werkdag er weer op zitten, zag er erg tegenop, maar ik merk dat met 1 keer weer werken de knop ook wel weer om is. Ik kan lekker rustig aan beginnen en merk en krijg te horen dat mensen me gemist hebben, en dat gevoel is natuurlijk stiekem toch ook wel heerlijk! Alles qua regelen moet gewoon langzaamaan zn draai weer gaan vinden, maar bij Lena "liep" dat ook heel snel gewoon normaal allemaal. Ik hoop alleen dat mijn productie al een beetje tegen de onregelmatigheid van soms ineens hele dagen kolven ipv voeden kan, daarmee kachelde het bij Lena echt helemaal in... Mijn lief is nog lekker 2 weekjes vrij, dus Jelte gaat 10 aug voor t eerst wennen op t KDV, op de groep waar Lena ook heenging en Evie nu nog zit. Tis heerlijk zijn juffies nu al te kennen en te weten dat ze straks hartstikke gek met hem zullen zijn. Dat maakt de stap naar weer gaan werken zoveel makkelijker! Kom maar op!

[ Bericht 0% gewijzigd door Poppedein op 30-07-2011 09:23:34 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_100118974
Dikke deur Jelte O+ O+
Fijn dat het zo goed ging joh! En fijn ook dat je gemist bent, dat doet toch wat voor je moreel lijkt me.

Oeh ik vind het zo leuk!
Deze gaan we halen voor mini, alvast in de kast voor de Sint O+

Tegen de tijd dat het Sint is kan ze er vast al heel leuk mee spelen O+ *O* ik ben dr helemaal blij mee :D
tientje bij de aldi, volgende week.
pi_100119889
Man, wat een hoop bijleeswerk als je eens een avondje wegbent..

Ik las iets over andere voeding, en ik hoop dat dat gaat werken.

En een tijgerend kindje, dat lijkt mij zo leuk als Bartje dat straks ook gaat doen.

Bartje heeft zich gisteren bij de oppas redelijk gedragen. Hij was alleen heel moe, en kwam moeilijk in slaap(logisch dat hij moe was, hij heeft gisteren veel lopen huilen vanwege zijn darmpjes). En opa en oma kregen een poepluier kado van hem.. En dat luchtte hem zo op dat hij vannacht ineens wel weer 6 uur tussen 2 voedingen liet, en daarna 4 uur.
pi_100123748
Oh mignonne, die zijn leuk zeg! En d'r zit een Aldi op 5 min. loopafstand hier!
Danic, hopelijk gaat de Omneo werken. Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je hormonen. Ook heel herkenbaar trouwens. Ik had tijdens de zwangerschap 'nergens' last van, maar de maanden daarna... :X
Laive, fijn hoor, 6 uur doorslapen!
Poppedein, fijn dat het zo goed gaat met je lekkere doorslapertje!
pi_100124432
Danic dikke :* voor jou! Het is zo lastig als jet het gevoel hebt de hele dag met voeding bezig te zijn en dan ook nog eens moe en niet jezelf in je velletje, heel naar!

Hier zijn we gister weer begonnen met 1 schepje nutriton per fles hopelijk gaat ze daar neit van verstopt raken. Dat zullen we morgen weten! Verder is Sarah nog steeds heel verkouden, het snot loopt haar geowon uit de neus en ogen, zo zielig!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100125182
Oh meiden, ik ben niet moe hoor. Ik ging gewoon mijn bedje in omdat ik mezelf (en mijn vriend) in de weg zat, en het een acceptabele bedtijd was. Slaapgebrek heb ik ook niet. Eva slaapt goed 's nachts dus ik heb geen klagen wat dat betreft. 't Zijn gewoon die k*thormonen.

Mefke, we kregen de keuze uit Omneo en hypo-allergeen. We hebben niet voor de laatste gekozen omdat er geen sprake is van een allergie bij Eva. En de Omneo heeft net als de h-a geknipte koemelkdelen (zeg ik het zo goed?). Alleen hij is lichter verteerbaar. Dus ze krijgt nu een fles die helpt de boel wat sneller omlaag te brengen en tegelijk zit er wat in om te zorgen dat het niet terug omhoog komt (nutriton) :')
Ik begrijp alleen even niet waarom ik anders naar de huisarts zou moeten Mefke?

Ze heeft vanmorgen in een half uur 160 cc weggeklokt en kwam daarna een klein uur eerder dan gepland alweer en dronk toen weer 110. Dus we kijken even of dit nou al aan de Omneo kan liggen. Lijkt me stug, want er zit maar 1 schepje Omneo in tot nu toe, maar wie weet valt het lichter en is het lichter verteerbaar.
pi_100125322
Mignonne, ze zijn leuk! Maar ze zijn pas per 06-08 in de aanbieding, dus niet maandag al naar de Aldi rennen!
Hoe groot zouden ze zijn?
pi_100126435
Orea, ik heb even het vorige topic doorgelezen en wat een geweldige fotospam! O+ Van harte gefeliciteerd met je dreumes! Wat gaat zo'n jaar snel he. Wij volgen je over een dikke week ook :) En ook van harte met je streepje! Superdesuper zeg *O*

Nathan en Pessie ook nog gefeliciteerd! Ook alweer een jaar voorbij! *O* Ik hoop dat je een fijne verjaardag hebben gevierd!

Tico, hoe gaat het met Leyla?
pi_100126539
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:27 schreef Solagratia het volgende:
Orea, ik heb even het vorige topic doorgelezen en wat een geweldige fotospam! O+ Van harte gefeliciteerd met je dreumes! Wat gaat zo'n jaar snel he. Wij volgen je over een dikke week ook :) En ook van harte met je streepje! Superdesuper zeg *O*
Mis ik iets? :o
pi_100126795
Oh ja, ik heb echt iets gemist!! Lees het net in Z&G! Gefeliciteerd Orea!! *O*
  zaterdag 30 juli 2011 @ 15:51:12 #54
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_100127039
Juud :)

Hier hetzelde.. met een volle buik. Maar ook hetzelfde pakje en dezelfde stoel!

Mignonne, die zijn leuk! Goed idee :)
Niet mieten! Door gieten!
pi_100134947
Orea en flugeltje ook lees ik, wauw!!!! Hartstikke gefeliciteerd, wat leuheuk!!!!!!!!!!!

Oh, die is zeker leuk mignonne! Bedankt voor de sinterklaastip;)

Sola, wat leuk dat Amy zo kletst en dat alles zo goed gaat met je meisje,heerlijk!!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:07:28 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100139165
OMG Fluugs en Orea wat fantastisch *O* *O* *O*
Gefeliciteerd! :* :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:07:36 #57
100412 mefke79
komt goed!
pi_100139172
Danic, ik zou naar een huisarts gaan als ze zo onrustig blijft en zo lang over haar flessen blijft doen. Gewoon om eens te vragen wat die er van denkt. Wel fijn dat het nu met de omneo beter lijkt te gaan. Omneo is volgens mij te vergelijken met friso comfort, die hadden wij hier eerst. Tienus kreeg er wel enorm veel poepluiers van.

Heel andere vraag: ik vind Tienus enorm veel plassen. Hij heeft echt zware luiers en daarom zijn we ook al overgestapt op grotere luiers (meer absorptie). Af en toe vind ik ook een soort van grote zoutkorrels in de luier, geen idee waar die vandaan komen.Klinkt dit iemand bekend?
Bij Driekus hadden we nooit enorme plasluiers, die kreeg namelijk hypoallergeen en had dus veel dunnere ontlasting.
pi_100139233
Ik dacht dat dat gewoon luierspul was. Van dat gel ofzo. Ik zie het ook vaak bij Amy als haar luier erg vol zat.
pi_100139442
Sofie heeft dat ook wel eens in de luier zitten. Vooral als ze erg vol zitten.

Ik moet Sofie voortaan maar na de fles in de kinderstoel zetten. Ze moet nog steeds even rechtop na een voeding, maar de wipstoel is het echt niet meer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:18:16 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100139581
Lol KJ, ik heb gisteren vrijwel dezelfde foto van Soneal gemaakt :D

Dat is dus niet meer even naar de WC terwijl hij in de bouncer zit :N
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:20:08 #61
100412 mefke79
komt goed!
pi_100139661
Ah, toch de gel van de luiers. Mooi, hoef ik me daar weer niet druk om te maken.
Enne, KJ, dat is niet meer weglopen nee.
pi_100139728
Als ik haar gelijk neerleg (wat ze het liefste zou willen) weet ik dat er snel melk terugkomt. Dat is dus geen optie. Ik denk dat ze nu dus maar in de ikea kinderstoel moet.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:36:13 #63
100412 mefke79
komt goed!
pi_100140253
kj, of een bumbo met speelblad, dat duurt ook weer even voor ze daar uit kunnen.
pi_100140479
Ze heeft recentelijk nog in een bumbo gezeten, maar ze zet zich dan af tegen de grond. Dat vind ik ook wel eng. Ik ga ook nog wel eens weg redelijk snel na de fles, dus dan gaat ze gelijk in de wagen. Dragen kan niet gelijk na een fles, dat hobbelt teveel.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:46:06 #65
100412 mefke79
komt goed!
pi_100140608
KJ, kan ze dan met haar voetjes bij de grond? Dat principe kreeg Driekus pas heel laat door, dus dat ging dan wel.
pi_100140649
Ze zet zich overal op af. Naja, het is geen ramp zo. De wipstoel gaat iig opgeruimd worden nu.
*poef* nu is het weg
pi_100142015
KJ leuke foto, Sarah probeert dat ook al :X

Sarah had vanavond weer een slechte avond, sneu voor mijn mannetje want ik was werken! We waren gister weer begonnen met 1 schepje nutriton en dat lijkt dus wel voor het teruggeven van voeding te werken, maar het lijkt dus ook of ze nu toch weer last van haar darmen heeft door die nutriton...

En en Orea gefeliciteerd!! *O*

mooie foto van je meisje Seilram O+
  zaterdag 30 juli 2011 @ 23:22:10 #68
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100142088
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:51 schreef seilram het volgende:
Juud :)

Hier hetzelde.. met een volle buik. Maar ook hetzelfde pakje en dezelfde stoel!

[ afbeelding ]

Mignonne, die zijn leuk! Goed idee :)
Boh, das grappig. Ik vind het zo'n fijne stoel, ze ligt er ook enorm graag in, vooral als ik hem wiebel met mijn voet. ;)
  zondag 31 juli 2011 @ 00:04:34 #69
100412 mefke79
komt goed!
pi_100143697
mp mijn ervaring met de nutritron was eerst een kleine week verstopping en echt harde keutels met krampen, daarna was het over. Volgens nutricia zelf moeten ze ook echt 2 weken wennen aan nieuwe voeding, dus dan zou je het nog even moeten volhouden. Sterkte, tis zo rot als ze pijn hebben.
pi_100143712
Hoe gaat zelf zitten kaatjejannie? Misschien kan je een voedingskussen in de box leggen?
Maar als ze nog niet zit zal het nu wel snel komen hoor als ik dat zo zie!

Het slapen van Mex gaat geloof ik weer goed..1 nacht goed gegaan van half 9 tot 5 uur en toen verder bij ons geslapen, om 11 uur wilde die alleen even een speentje en kon ik hem in z'n bedje troosten. De nacht erna had ie helaas buikpijn, dus bij ons geslapen na een beetje buikwrijven en een schone luier, maar gister van half 10 tot half 8 geslapen in z'n eigen bed!
Ik moest hem zelfs wakker maken,want ik moest werken en dat vond ie leuk joh dat we bij z'n bedje stonden.

Seilram wat een knapperd heb je!

Danic heb je weleens geprobeerd om na 10 minuten te stoppen met de fles? Wat gebeurt er dan? Heeft ze dan nog honger, of is ze met een speentje tevreden? En gaat de eerste fles s'ochtends ook zo langzaam?
Ik heb ook een moment gehad dat ik helemaal gek werd van de flesjes, om de 3 uur is zo vaak en je moet alles binnen die paar uurtjes plannen. Mex dronk gelukkig dan heel snel, dus als jij een uur bezig bent lijkt het me helemaal erg.
Maar ineens ging het naar om de 4 uur en dan ben je het echt zo vergeten! Je kan weer ff normaal winkelen en na een paar weekjes genieten komt het gedoe met het vaste eten:D
pi_100143853
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 00:04 schreef mefke79 het volgende:
mp mijn ervaring met de nutritron was eerst een kleine week verstopping en echt harde keutels met krampen, daarna was het over. Volgens nutricia zelf moeten ze ook echt 2 weken wennen aan nieuwe voeding, dus dan zou je het nog even moeten volhouden. Sterkte, tis zo rot als ze pijn hebben.
ow dat wist ik helemaal niet, maar ik heb maandag overleg met de verpleegkundige van het CB en ik denk dat ik dan gewoon een afspraak ga maken met de HA, het is nu al zo lang gedoe en onduidelijkheid, laat een arts er maar eens naar kijken, ik vind dat wel een goed plan eigenlijk..
pi_100149482
MamaPurk, goed dat je naar de huisarts wilt, misschien is er nog wel een andere reden. Hier weinig last gehad van de nutriton.

Die foto van het wipstoeltje, jullie gebruiken heb dus nog allemaal lang? Hier hebben we hem amper gebruikt, Yaro vond het helemaal niets.
pi_100149547
Wij hebben m ook maar heel even gebruikt, ook omdat we het zelf niks vonden. Ding was zo soepel dat ze er echt als een zoutzak in hing.
pi_100149881
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 00:04 schreef Troeta het volgende:
Hoe gaat zelf zitten kaatjejannie? Misschien kan je een voedingskussen in de box leggen?
Maar als ze nog niet zit zal het nu wel snel komen hoor als ik dat zo zie!

Het slapen van Mex gaat geloof ik weer goed..1 nacht goed gegaan van half 9 tot 5 uur en toen verder bij ons geslapen, om 11 uur wilde die alleen even een speentje en kon ik hem in z'n bedje troosten. De nacht erna had ie helaas buikpijn, dus bij ons geslapen na een beetje buikwrijven en een schone luier, maar gister van half 10 tot half 8 geslapen in z'n eigen bed!
Ik moest hem zelfs wakker maken,want ik moest werken en dat vond ie leuk joh dat we bij z'n bedje stonden.

Seilram wat een knapperd heb je!

Danic heb je weleens geprobeerd om na 10 minuten te stoppen met de fles? Wat gebeurt er dan? Heeft ze dan nog honger, of is ze met een speentje tevreden? En gaat de eerste fles s'ochtends ook zo langzaam?
Ik heb ook een moment gehad dat ik helemaal gek werd van de flesjes, om de 3 uur is zo vaak en je moet alles binnen die paar uurtjes plannen. Mex dronk gelukkig dan heel snel, dus als jij een uur bezig bent lijkt het me helemaal erg.
Maar ineens ging het naar om de 4 uur en dan ben je het echt zo vergeten! Je kan weer ff normaal winkelen en na een paar weekjes genieten komt het gedoe met het vaste eten:D
Fijn dat Mex zijn nachten beter lijken te gaan Troeta. :*

Sofie kan zelf echt nog niet zitten. Ook niet met kussen erbij. Dan kukelt ze zo over het kussen heen. Alles is te leuk en te interessant om ook maar even stil te zitten en verliest ze haar evenwicht.
Slapen is overdag op dit moment ook even uit. Ze heeft ontdekt dat je ook in bed kan tijgeren, en draaien en wild doen. Dat is toch veel leuker dan slapen. Ze vindt het wel best in bed, ze zingt/kletst wat af.
Gisterenavond lag ze er om 20.00 in, en ik geloof dat ze pas na 21.00 sliep.

As, voor Sofie gebruikten we het wippertje 30 minuten per dag de laatste tijd. Puur 15 minuten na de voeding. Zodat het even kon zakken. Bij ons zitten wil ze niet meer, dus dan maar zo. Het speelding van de ikea ging er dan voor.

[ Bericht 4% gewijzigd door kaatjejannie op 31-07-2011 09:07:05 ]
*poef* nu is het weg
pi_100150226
Mefke, ik begrijp je.

Mijn mup is vandaag 12 weken! Das toch wel een mijlpaaltje!
Gisteren heeft ze alle 6 de flessen goed gedronken en allemaal binnen het half uur, soms zelfs een kwartier! *O* Dat was met 1 schepje Omneo.
Vandaag begonnen met 2 schepjes Omneo en toen was ze heel onrustig aan het doen en had ze na 10 minuten nog maar 10 cc op. Speentje verwisseld voor een nr 3 en toen had ze na een kwartier 160 op!
Dit gaat volgens mij wel de goeie kant op, maar ik wacht nog even af!
pi_100150408
Klinkt goed Danic *O*

Ik snap het KJ, jammer he dat ze niet meer lekker bij je willen zitten. Yaro zoekt ons continu op, even klimmen, optillen en dan gaat hij weer verder spelen. Het is dus wel een knuffelkont, maar niet om lekker rustig bij je te zitten. Sowieso is rustig zitten en optie voor meneer.

Ik heb echt zo zin in zijn verjaardag, ben benieuwd hoe hij het vind. Alle cadeautjes zijn binnen en het is echt geen baby meer.
pi_100153052
Die van mij is ook 12wk vandaag en vannacht mocht haar vader er dus om 03:00 uit ze doet het bij hem dus ook

Seilram wat een mooierd zeg
MP hopelijk kan de HA je verder helpen
Danic je hebt al een andere speen geprobeerd? wellicht een andere fles? Anders kun je nog contact opnemen met een logopediste die kan naar haar drinktechniek kijken
pi_100156820
danic en FR 12 weken *O*

Yaro bijna 1!! Dan ga je ons alweer bijna verlaten As en je bent er pas net!

Ik heb even een vraag. Sarah geeft nu af en toe wel voeding terug, zelfs nog tot 2 uur na de voeding. Maar soms is het ook gewoon heldere vocht dus zonder voeding, hebben meer kindjes dit, is dit erg?? (ik ga het in ieder geval aangeven bij de HA)
pi_100156869
Anne had dat ook MP, geen grote hoeveelheden, maar wel regelmatig een mondje. Soms idd nog uren na de voeding. Is vanzelf over gegaan met een maand of 6/7.
pi_100156947
Ik vind het bij Sarah wel veel, net had ze helemaal natte haartjes en de bovenkant van haar pakje was op de rug helemaal vochtig...Het liep echt gewoon zo uit haar mondje haar nek in, maar naar mijn idee had ze er zelf geen last van trouwens, dat vind ik dan wel weer belangrijk!

Kiek dan wat ze kan!! (ze blijft niet langer dan een halve minuut zitten hoor en wij zetten haar neer, maar toch!!!)
pi_100157022
Wow, snelle Sarah! Dat kom Anne pas met 8 maanden!
pi_100158434
Snelle Sarah!! Sofie kan dat nog steeds niet...
*poef* nu is het weg
pi_100162237
Sarah O+ dat terug geven van voeding deed J. Ook, ging inderdaad vanzelf over!

Hier wordt de wipstoel nog weleens gebruikt als ik onder de douche sta.

Hoera *O* voor de 12weken oude baby's wat gaat het toch snel!

Danic, fijn dat het drinken nu beter lijkt te gaan!

Yaro, al bijna 1! Spannend!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_100165583
Woow Orea en Flugeltje..zwanger!! Gefeliciteerd!! :D Best wel bijzonder dat de mama's van mijn lichting zwanger zijn van een 2e zeg!

Anne: Wat kan ze al goed tijgeren zeg! Ze gaat ook echt best wel hard vooruit haha.

Isabelle begint met kruipen. Ze kruipt nu een meter vooruit en dan stopt ze nog, maar hej ze begint ermee :) Verder kan ze nu ook uitzichzelf gaan zitten, dus we gaan binnenkort voor het eerst op de fiets, zo'n zin in! Enige nadeel is dat ze nu altijd en overal gaat zitten, ook als ze moet gaan slapen haha. Ook trekt ze zich op in de box. Laatst stond ze gewoon al. Waar is mijn baby?
pi_100167140
MP, Eva heeft dat ook en lijkt er ook geen last van te hebben. Ik maak me er niet zo'n zorgen om.

Ik ga hier voorzichtig jubelen, want ik denk dat we het probleem getackeld hebben. Eva drinkt flessen van 140 (120/4 wordt samen 140) helemaal leeg binnen 15/20 minuten. Daarna nog even 5 minuutjes slurpen aan een restje in de speen, maar daarna krijgt ze een gewone speen.
De verhouding is nu 2 standaard en 2 omneo met een speentje 3.
Wat een verschil zeg!

Jaaaa F_R, stom dat ik er even niet bij stil sta, maar Ean is natuurlijk ook 12 weekjes vandaag! Gaat hard hè!

Oh en en en.......ik ben vandaag tante geworden!! Mijn zusje is vanmorgen bevallen van een gezonde zoon! Vince Thomas. Ik ga morgen dus lekker babygluren (en hopelijk vasthouden) en vergelijken want Eva is dan ineens heel groot!
pi_100167418
tante danic gefeliciteerd
eva ga zo door meid
pi_100167484
Wat fijn Danic!!
*poef* nu is het weg
pi_100167964
Fijn hoor, Danic! En gefeli met je neefje!

Noa, wat knap dat Isabelle kan kruipen, zelf kan gaat zitten en zich kan optrekken! Wow! :D
pi_100168179
Gefeliciteerd danic! En fijn dat het zoveel beter gaat nu met de flessen!

Jelle kan zitten! Ik liep even buiten en Sander was bij Jelle. Kom ik terug, zit hij! Ik aan Sander vragen, nee hoor had Jelle zelf gedaan. Hij dacht dat hij dat al kon ;)
pi_100169123
oooo Sarah, dat ziet er veels te grote meidachtig uit, ga maar snel weer liggen!

Klinkt goed danic!! Misschien vind ze dit gewoon lekkerder,haha
En wat leuk dat je tante bent geworden, gefeliciteerd! Mijn schoonzus is ook zwanger na jaren proberen en ze krijgt meteen een tweeling, dus ik weet nu hoe leuk het is!

Isabelle wat kan je al veel! Veel leuker zo he? Lekker overal aanzitten.
pi_100177996
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:06 schreef Troeta het volgende:
oooo Sarah, dat ziet er veels te grote meidachtig uit, ga maar snel weer liggen!
Klinkt goed danic!! Misschien vind ze dit gewoon lekkerder,haha
En wat leuk dat je tante bent geworden, gefeliciteerd! Mijn schoonzus is ook zwanger na jaren proberen en ze krijgt meteen een tweeling, dus ik weet nu hoe leuk het is!

Isabelle wat kan je al veel! Veel leuker zo he? Lekker overal aanzitten.
Deed ze ook met haar neus als eerste op het kleed ;) Arme ziel! Maar toen ik haar andat ik haar getroost had neer wilde leggen wilde ze weer zitten en zo blijven we bezig natuurlijk!!
pi_100183253
correctie op mijn vorige post in het vorige topic...we betalen 600 euro voor 2 dagen in de week opvang...we doen geen 3 dagen :P

ons ventje heeft voor het eerst in z'n eigen ledikantje geslapen..mama vond het wel een beetje eng, maar hij vond het zelf geweldig :)
en hij zit inmiddels op 140ml om de 3,5/4 uur.
  maandag 1 augustus 2011 @ 07:43:01 #93
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100183509
Vraagje aan degene die ook al een ouder kindje hebben, vanaf welke leeftijd kun je overstappen op een peuterbed? Ik gok dat Willem zo'n 2 jaar zal zijn als de huidige mini van de wieg over zal stappen naar het ledikantje, kan hij dan al in zo'n peuterbedje van Ikea?
pi_100183601
Dat verschilt echt per kindje flugeltje, m'n buurjongetje van 3 wilde absoluut niet in het peuterbed, dus ze hebben z'n ledikantje terug gezet, maar mijn nichtje ging met anderhalf zonder problemen in het peuterbed.
Mex slaapt nu heerlijk in haar ledikantje:D

Maar ze zeggen dat het beter is, dat je verwisselt voor de baby geboren is omdat het niet leuk is als een jonger broertje of zusje je bed inpikt, dus ik zou in jouw geval een ander ledikantje halen.

ahhh sarah op d'r neusje gevallen. Gelukkig wenen dat soort dingen een beetje,haha
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:06:38 #95
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100183643
Tja voor de geboorte vind ik Willem echt nog iets te jong om in een peuterbed te gaan... Ik denk op zich wel dat hij 't over een klein jaartje wel zou kunnen, hij heeft nu ook een ouderwets ledikant wat niet echt hoge zijkanten heeft..
pi_100183659
Ik heb echt een raar kind! Geven we haar nu op advies van het cb weer 6 flessen zodat ze genoeg binnenkrijgt, slurpt ze nu ineens in sneltempo haar flessen leeg en wil ze meer. 8)7
Ik denk dat we dan toch maar weer naar 5 flessen gaan en dan van 150/5, dan hoef ik haar ook minder vaak wakker te maken voor een fles. Dat vind ik altijd zo sneu!

Maarrrr......lang leve de Omneo!
pi_100183754
Dan gewoon proberen tegen die tijd flugeltje, gaat het niet dan misschien een goedkoop ikea-ledikant kopen?

Danic, ik ben benieuwd of het nou echt aan die omneo ligt,maar fijn dat het goed gaat.
pi_100183757
Flugel mn nichtje ging met 2jaar naar een peuterbed. Ze kreeg m rond dr verjaardag, zodat ze voor dr broertje er was eraan gewend was.
pi_100184110
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 08:09 schreef danic het volgende:
Ik heb echt een raar kind! Geven we haar nu op advies van het cb weer 6 flessen zodat ze genoeg binnenkrijgt, slurpt ze nu ineens in sneltempo haar flessen leeg en wil ze meer. 8)7
Ik denk dat we dan toch maar weer naar 5 flessen gaan en dan van 150/5, dan hoef ik haar ook minder vaak wakker te maken voor een fles. Dat vind ik altijd zo sneu!

Maarrrr......lang leve de Omneo!
we gebruikten tot voor kort ook Omneo, nu gebruiken we Enfamil...in onze situatie wat beter. Evan is hierdoor van de reflux af. We moeten wel van die laxeerdruppels gebruiken van VSM, maar dat moest ook al wanneer Omneo met Nutriton.
pi_100184370
Fijn Danic dat het nu goed gaat!

Flugeltje, wij hebben Sarah haar grote zus in een ledikant zonder zijkant sinds ze 18 maanden is! Dit lijkt een peuterbedje heeft alleen het formaat van een ledikant ;) Maar wat al gezegd is het ligt wel erg aan het kind, Jaël bleef gewoon netjes in haar bedje ook al kon ze er makkelijk zelf uit!
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:20:37 #101
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100184527
Oeeh allemaal goed nieuws:
FR en Danic gefeli met de 12 weken (dat betekent nog 4 dagen voordat Larissa 12 weken is :o )
En Danic ook gefeliciteerd met je neefje O+
en MP: die foto O+
Verder nog een jompel voor de andere leuke berichtjes *O*

Ik ga vandaag met Larissa naar de huisarts. Madam is nu al meer dan een week verkouden (flink verkouden, als in constant roggelen). Gisteren is ze 2x plotseling helemaal overstuur geraakt (van lachen naar plotseling krijsen).
Niemand kon haar troosten, zelfs optillen werkte niet (ze bleef even hard huilen). Echt best eng en zielig om dat mee te maken, zelfs mijn ouders waren best bezorgd (we waren daar op bezoek), en die hebben toch best veel ervaring met baby's.

Vanmorgen was wel leuk: 2 slokjes aan de borst, ze laat los, kijkt mij glimlachend aan en zegt: aguuuh O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:42:07 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_100184887
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 07:43 schreef flugeltje het volgende:
Vraagje aan degene die ook al een ouder kindje hebben, vanaf welke leeftijd kun je overstappen op een peuterbed? Ik gok dat Willem zo'n 2 jaar zal zijn als de huidige mini van de wieg over zal stappen naar het ledikantje, kan hij dan al in zo'n peuterbedje van Ikea?
fluugs, Ruben ging toen vrij snel over en dat was geen probleem. We hebben het wel zo opgebouwd dat eerste de zijkant eruit ging. Ruben was 1 jaar en 9 maanden toen Jochem geboren werd :) Jochem is inmiddels bijna 2 en ligt ook in een peuterbed (bij mij tenminste, bij papa ligt hij nog in een ledikant met zijkant).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_100184985
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:19 schreef danic het volgende:
Oh en en en.......ik ben vandaag tante geworden!! Mijn zusje is vanmorgen bevallen van een gezonde zoon! Vince Thomas. Ik ga morgen dus lekker babygluren (en hopelijk vasthouden) en vergelijken want Eva is dan ineens heel groot!
gefeliciteerd! wat toevallig...m'n vrouw d'r zus is over 3 weken uitgerekend, dus die zitten ook vlak op elkaar...
pi_100189586
Zo, mijn eerste post even hier :)

Met C.as gaat het super, zeer tevreden mannetje die al ver boven zijn geboortegewicht zit 8-) Huilt alleen om de fles, krampjes of zijn luier. Zeer tevreden verder.. Vandaag even mijzelf inlezen over voeding voor hongerige baby's. Wil hem 's nachts toch iets geven wat hem wat meer voldoening geeft... Tips? :)
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:29:32 #105
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100189649
Zoooooooo trug van vakantie en bijna bijgelezen. En dan ga ik braaf weer meelullen hier.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100189762
Flugel, Driekus ligt sinds 2 weken in zijn ledikant zonder zijkant, vergelijkbaar met peuterbed. Hij was toen 22 maanden. En dat gaat prima, zeker met slaapzak aan. Meneer heeft namelijk op de een of andere manier niet door dat ie zelf mag uitstappen als ie dat wil en blijft dus keurig liggen totdat wij zeggen dat ie er uit mag...(ik heb bij tijd en wijle een heeeeeeel braaf kind geloof ik)
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:39:45 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100189934
Vraagje...(hoe) nemen jullie de kleine onder de douche? Doen jullie dat alleen of met hulp? Juist als ik alleen ben, vind ik het vullen van een badje zwaar en zou ik het makkelijk vinden om te gaan douchen. Ik vind het alleen best eng en volgens mij kom je ook echt handen te kort. Hoe doen jullie dat, hebben jullie tips?
pi_100190040
Aventura, inzepen op het aankleedkussen (eventueel op de badkamer leggen) en dan onder de douche stappen. Er weer uit: kindje in handdoeken wikkelen en op aankleedkussen leggen op de grond en zelf afdrogen of tip van Claudia in handdoeken wikkelen en even in de wastafel parkeren en zelf afdrogen. Klaar.
Wat ook kant: kindje in soort van ligstoeltje leggen in het bad/de douche en dan gewoon afspoelen met de douchekop. Ligstoeltje is oa verkrijgbaar bij de Prenatal en heel makkelijk in gebruik.
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:44:49 #109
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100190083
Je kunt van te voren een dikke handdoek in de wastafel leggen zodat je daar je kindje in kunt leggen.
eerst douche aan ;) dan mezelf uitkleden, dan je kindje uitkleden, je kindje in je handen nemen en dan samen onder de douche gaan staan, ik nam Roy altijd recht in mijn armen, dus zijn hoofdje tegen mijn schouders aan, en mijn andere hand onder zijn billen.
Ik spoelde eigenlijk ook meer af dan echt wassen, dat vond ik namelijk onhandig met insoppen.
Als jullie klaar zijn, dan zou je dus je kindje in de wastafel kunnen leggen, en jezelf snel afdrogen en aankleden, of je badjas aantrekken.
dan je kindje pakken en afdrogen en aankleden.

veel plezier!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:46:38 #110
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100190136
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:33 schreef mefke79 het volgende:
Flugel, Driekus ligt sinds 2 weken in zijn ledikant zonder zijkant, vergelijkbaar met peuterbed. Hij was toen 22 maanden. En dat gaat prima, zeker met slaapzak aan. Meneer heeft namelijk op de een of andere manier niet door dat ie zelf mag uitstappen als ie dat wil en blijft dus keurig liggen totdat wij zeggen dat ie er uit mag...(ik heb bij tijd en wijle een heeeeeeel braaf kind geloof ik)
Dat deed Alexa ook, vier dagen en na vijf dagen hadden we het bedje teruggebouwd :D

Aventura, ik douche vaak alleen met Seth. Leg van tevoren alles klaar in de douche, extra handdoek in de wasbak en daarin ook een omslagdoek. Ik olie hem van tevoren in, ga dan met hem onder de douche, als we klaar zijn, wikkel ik hem in de omslag en pleur hem ff in de wasbak en ga zelf nog ff verder.
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:48:11 #111
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100190186
Oh Alexa weigerde trouwens de wasbak, Alexa gooide ik altijd als ik klaar was in de wipstoel die ik dan op de badkamer had gezet. Mevrouw lag niet graag en zulks.
Alexa en Seth zijn lief
pi_100192320
wb Takkembah!

Cynthiaa wat fijn dat Cas het zo goed doet!!!

Ik douche meestal met beide meiden al mijn man er ook is, dus ik heb geen tips..
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:58:33 #113
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100192495
Bedankt voor de tips! We gaan het voor het slapen gaan eerst samen proberen. Wipstoel is ook een goed idee, al is onze wasbak ook wel geschikt. Die is vrij groot. Ik laat weten hoe het ging!

Vandaag heb ik een beetje stress; mijn ouders zijn in de buurt en komen om een uurtje of 4 langs. We gaan dan met de baby wandelen. Het is mijn tweede keer buiten sinds de bevalling. Ik weet niet zo goed waar we naartoe kunnen en hoever ik kan lopen. Weet ook niet zo goed wat ik moet doen als de kleine opeens honger krijgt. Ik ga hem over een uurtje voeden, maar misschien wil hij ook wel eerder en dan kom ik niet uit. Mijn tiet eruit gooien in het openbaar voelt (nog) heel erg raar. En..wat neem ik allemaal voor spullen mee...Pfft, waar je je al niet druk om kunt maken he :')
pi_100192697
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:58 schreef Aventura het volgende:
Bedankt voor de tips! We gaan het voor het slapen gaan eerst samen proberen. Wipstoel is ook een goed idee, al is onze wasbak ook wel geschikt. Die is vrij groot. Ik laat weten hoe het ging!

Vandaag heb ik een beetje stress; mijn ouders zijn in de buurt en komen om een uurtje of 4 langs. We gaan dan met de baby wandelen. Het is mijn tweede keer buiten sinds de bevalling. Ik weet niet zo goed waar we naartoe kunnen en hoever ik kan lopen. Weet ook niet zo goed wat ik moet doen als de kleine opeens honger krijgt. Ik ga hem over een uurtje voeden, maar misschien wil hij ook wel eerder en dan kom ik niet uit. Mijn tiet eruit gooien in het openbaar voelt (nog) heel erg raar. En..wat neem ik allemaal voor spullen mee...Pfft, waar je je al niet druk om kunt maken he :')
De tip die mij gegeven is om na het voeden te gaan wandelen... Ik neem (nog) geen spullen mee onderweg. Meest ver wat ik gelopen heb is een rondje park :)

Doet je ventje het goed? al helemaal gewend? :)
pi_100192750
Ik zou het niet te ver doen Aventura, dan kun je altijd snel weer terug. Vooral ook omdat het je 2e keer buiten is. Ik weet nog dat ik buiten lopen een stuk vermoeiender vond dan binnen. En wat je allemaal mee moet nemen? tjah, ga je nog ergens zitten o.i.d.? dan zou ik een luier en doekjes meenemen en een hydrofiele luier bijv. Maar ik neem altijd wel veel mee voor Amy, nog steeds. Ik voedde trouwens ook nog wel kort voor dat ik iets ging doen, als een extra voeding. Dan kon ik in elk geval rustig weg.

Het wordt makkelijker hoor ;) Ik weet nog de eerste keer wandelen met Amy, ik was als de dood dat ze wakker zou worden :D dus bij de eerste tekenen, snel weer naar huis gegaan.
pi_100192788
ik zat mn kraamboek gister door te lezen, ik bracht Jen zelf weg vanaf dag 6.. En dus ging leyla mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_100192953
aventura, niet te ver lopen, dat is inderdaad verstandig.

ik hoor hier net opeens smakgeluiden...meneer heeft zijn handje gevonden en ligt die nu uitgebreid af te sabbelen. Zo grappig, dat heb ik Driekus nooit zien doen, is dus nieuw voor me. En dan boos worden als dat handje niet bij zijn mond is. Leuk om te zien.
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:52:26 #118
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100194309
Onze vent was net tien minuten oud of hij vouwde beide handjes in elkaar en begon keihard op de kootjes van zijn duimen te zuigen. Dit ging gepaard met keiharde zuig- en smakgeluidjes. Dit doet hij nu nog weleens als meneer niet op tijd te eten krijgt :D
pi_100194489
Fluug, Rienk is nu 19 maanden en ligt sinds een week of 2 in een peuterbed. Hij vind het geweldig en klimt alleen zonder slaapzak in en uit bed. Met slaapzak blijft hij mooi wachten tot we hem er uit vissen.

Hij zal ook bijna 2 zijn als B2 komt en ik wilde hem bewust zo snel mogelijk in het bedje hebben zodat hij niet zou denken dat B2 in 'zijn' bedje zou komen. En ook om eventueel heel veel tijd te hebben met wennen. Maar hij sliep vanaf de 2e keer gewoon goed!

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100194615
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:39 schreef Aventura het volgende:
Vraagje...(hoe) nemen jullie de kleine onder de douche? Doen jullie dat alleen of met hulp? Juist als ik alleen ben, vind ik het vullen van een badje zwaar en zou ik het makkelijk vinden om te gaan douchen. Ik vind het alleen best eng en volgens mij kom je ook echt handen te kort. Hoe doen jullie dat, hebben jullie tips?
Ik kon Rienk niet in badje doen wegens mijn pols, deed mij te veel pijn. Ik weet niet of je een bad hebt? Maar Rienk ging hier al heel gauw gewoon in bad. Hadden we beide meer lol aan, want hij vond het vreselijk in dat kleine bad -O-

Als mn man thuis was gingen we wel samen onder de douche. De een gaf aan en de ander ging er mee onder de douche. Maar meestal moest ik het alleen zien te redden. Nou dan lekker in bad :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:45:10 #121
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100202002
Zo vanmiddag bij de huisarts geweest, Larissa moet aan de antibiotica en een babyinhaler. Ze heeft bronchiolitis :{
Ben wel blij dat de huisarts mij serieus nam. Hij was onder de indruk van wat ik al had gedaan (matras schuin gezet, ui ernaast, luuf gesmeerd, neusspray gebruikt). Zo zie je maar hoe slim je wordt door fok :P

[ Bericht 42% gewijzigd door The_Tankgirl op 01-08-2011 19:08:48 ]
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_100209108
Ach Larissa, sneutje. Goed dat je aan de bel getrokken hebt Tankgirl!
Eva doucht ook meestal met papa en dan neem ik haar van hem over om d'r aan te kleden en dan kan hij verder douchen. Ik vind het zelf niet fijn om met een kindje in mijn armen te douchen, ben veel te bang dat ik d'r laat vallen. Ik mag ook niet tillen, dus loop gewoon 3x met een emmer water voordat het bad vol is. Mijn vriend mag het badje legen. Dus ja, dan staat het er wel eens een paar uur als hij op zijn werk zit, jammer dan.

Takkembah, fijne vakantie gehad?
pi_100209510
Arme Larissa snel opknappen met de medicatie hoor

waarom mag je niet tillen Danic?
Ik douche ook weleens met ean maar geef haar dan over aan mijn vriend anders krijg ik mijn haren nooit gewassen. Ik ben wel blij met de douche op zolder daar staat haar badje/tummy tub kan ik zo de douche kop inhangen en het badje kan ik leeg laten lopen met de slang in de douchebak en de tub kiep ik er ook in om.

Ean spuugt de laatste dagen best veel gerust nog een uur of meer na een voeding ook slikt ze heel erg veel. Ik kijk het deze week even aan en anders bel ik de HA maar die is op vakantie en ik zal dus naar een vervanger moeten.
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:55:29 #124
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100210335
Ons badritueel.

Haar badje met of zonder de tummy staan in de badkamer onder de douche, daar vullen we hem met de douchekop en daar laten we het badje ook leeglopen, de tummy kiepen we leeg in het toilet.

Douchen doe ik ook alleen met haar. Ik leg een flinke omslagdoek in de wastafel, plus een hydrofieldoek. Dan stap ik met haar onder de douche, hou ik haar tegen me aan met haar rug tegen mijn buik, hand onder haar benen/billen, of ze ligt als een baby op mijn arm. In de laatste houding kan ik haar met mijn vrije hand wassen, wat douchegel op haar knijpen en dan even poetsen. Gewoon met mijn hand, niet met een washand of iets dergelijks, vind ik onzin.

Dan na een minuut of 5/6 leg ik haar in de omslagdoek en daar vouw ik de hydrofieldoek omheen, das lekker warm. Dan speen erin (blijft ze heel rutig liggen) en snel zelf terug onder de douche, mijn eigen haar en lijf wassen en hup eronder vandaan. Afdrogen als een speer en wat aantrekken. Dan Lientje oppakken en haar afdrogen/insmeren/aankleden.

Ik heb vandaag weer voor het eerst gewerkt, ging allemaal prima. Lientje was vrolijk, lief, en had een geweldig slaap/wakker/eet schema.

Ze was vanavond alleen na drie borsten rond 19.30 uur, daarna douchen, daarna brullen en nog een borst he-le-maal op... ;(
Zo vreselijk zielig, ik heb haar aan de borst in slaap laten vallen, toen voorzichtig in bed gelegd om half negen en nu slaapt ze nog.
Uiteindelijk was het maar 5 minuten huilen, maar wel een overstuurtje, dat heeft ze nog nooit gedaan.

Morgen maar zoveel mogelijk lekker in de ringsling, in dr rompertje want het wordt warm zag ik net.

@Tankgirl, jeetje zeg, dat is niet mis, bronchitis bij zo'n klein mupke, wat sneu...
Beterschap ermee! ;)
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:59:20 #125
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100210541
Tankgirl, een puffertje... sneu, maar hopelijk knapt ze er snel weer van op!!!

Juud, morgen lekker knuffelen <3
Alexa en Seth zijn lief
pi_100211127
Tankgirl, ik hoop dat de puffer zijn werk snel doet, hier ging dat meestal heel snel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 augustus 2011 @ 22:32:59 #127
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100212168
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:39 schreef Aventura het volgende:
Bij Jan deed ik hem wel in een badzitje zetten en dan onder de douchekraan houden. Geert gaat gewoon mee in 't ritueel voor Jan, ik was Jan, papa kleedt Geert uit, geeft die aan mij, ik was geert terwijl papa Jan afdroogt en aankleedt, papa pakt geert over en droogt 'm af en in de tussentijd ben ik zelf ook wel klaar om af te drogen en aan te kleden.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100212250
F_r, ik mag niet tillen ivm een verzakking. Maar ik ben dus echt zo suf dat ik de ideale oplossing niet zelf had kunnen verzinnen. Volgende x zet ik haar badje idd gewoon in de douche, kan ik em daar vullen en legen. Badje en standaard wegen niks.
Alleen douchen vind ik toch wat eng, ik ben zo bang dat ze uit de wasbak zou vallen. En ze heeft ook niet zoveel geduld om daar te gaan liggen wachten totdat ik klaar ben met douchen. En ik wil het wel gezellig houden haha.
pi_100212393
Die verzakking belemmert je dus behoorlijk.
pi_100216232
Wat sneu the_tankgirl! Zo'n puf helpt wel goed meestal.

Morgen weer op controle bij de kinderarts, ben benieuwd. Hij is eindelijk minder benauwd vind ik, helpt de nieuwe puf dus wel goed!
Vandaag de box en zn bedje helemaal omlaag gezet. Slik, mijn baby wordt nu echt groot!
pi_100223835
Hoe is het nu met Larissa? Lijkt de inhaler te werken of is het daar nog te vroeg voor om er wat zinnigs over te zeggen?

Fijn Mrien dat je het idee hebt dat de puffer zijn werk doen. Laat je het straks weten wat de kinderarts er van vond?

Verder las is dat het ging over badderen/douchen. Wij zijn hier vrij snel over gegaan naar een bibabath, omdat Yaro zo druk was in het babybadje dat we het niet verantwoord meer vonden. Dat vond/vind hij heerlijk. Alleen gaat hij meestal direct staan en wordt je dus niet echt schoon.
Daarom gaat hij als hij echt vies is, en minimaal 2-3 keer per week onder de douche.
We doen dit eigenlijk altijd als we met zijn tweeën zijn, dat is een stuk makkelijker. Maar ik durf het alleen ook wel aan. Ik stap onder de douche, was mezelf, stap er uit, pak Yaro (die ondertussen in de badkamer rondkruipt), douchen we samen. Ik wikkel hem in een grote handdoek, hierdoor blijft hij vaak even liggen en duurt het even voordat hij zich er uit gewikkeld heeft. Spoel ik mezelf af, droog ik me af en daarna droog is Yaro af.

Gaat prima, maar uit gemakzucht doen we het vaak samen. Daarnaast is zijn douche/bad ritueel eigenlijk voor het slapen gaan, en dan ik mijn man altijd thuis.
pi_100223851
Ik bracht Amy net naar de opvang, maar toen ik weg wilde moest ze echt hard huilen. Dat was voor het eerst, meestal ziet ze me niet meer staan als ik haar ergens heb neergezet. Zielig was dat. Maar goed, ze hebben er ervaring mee dus ik neem aan dat ze alweer lekker aan het spelen is.

En we hebben een praatje :D Amy stak iets in haar mond wat niet mocht:
Ik "Amy, niet in je mond"
Amy gaat gewoon door natuurlijk, want baby :P
Ik: Amy, geef maar aan mama, dat mag niet in je mond.
Amy: "Hap"
:D O+

Wat vervelend zeg dat Larissa bronchitis heeft! Hopelijk werk de inhaler snel en goed!
Fijn dat Jelle niet meer zo benauwd is Mrien. Groot he, als het bedje en box naar beneden moet. Tijd gaat zo snel! ik ben benieuwd naar de controle bij de ka!
pi_100223943
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:25 schreef Solagratia het volgende:
Ik bracht Amy net naar de opvang, maar toen ik weg wilde moest ze echt hard huilen. Dat was voor het eerst, meestal ziet ze me niet meer staan als ik haar ergens heb neergezet. Zielig was dat. Maar goed, ze hebben er ervaring mee dus ik neem aan dat ze alweer lekker aan het spelen is.

Wat vervelend zeg dat Larissa bronchitis heeft! Hopelijk werk de inhaler snel en goed!
Fijn dat Jelle niet meer zo benauwd is Mrien. Groot he, als het bedje en box naar beneden moet. Tijd gaat zo snel! ik ben benieuwd naar de controle bij de ka!
Leyla stopt ook echt alles in dr mond. Ik kan haar echt geen moment alleen laten.. haha

En dan hoor ik Jen roepen: Leyla nee nee nee nee... Ik zeg nee.

Ze snapt al wel wat van het woordje nee. Zo als we in bad zitten mag ze niet aan de kraan komen. Dan gaat ze staan bij de kraan en zeg ik "nee leyla, niet aan de kraan" en dan gaat ze heel ondeugend lachen...
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:35:02 #134
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100224048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:25 schreef Solagratia het volgende:

Lijkt mij moeilijk om dan niet te lachen ;)

Larissa heeft gisteren van 22:00 tot 6:30 geslapen :o schrok me naar toen ik wakker werd :@
anderhalve borst gedronken (das veel hoor :7 ) en nu ligt ze nog half te slapen :P

Ik heb gisteravond voor het eerst de puffer gegeven, qua geluid werd het niet minder (dat schraperige slijmerige geluid), maar ze heeft dus wel goed geslapen.

Niet dat ze dat eerst niet deed hoor, maar dit is wel heeul erg lang. Misschien dat de antibiotica aan het werk is..

Ik moet morgen de huisarts bellen met hoe het gaat, en hij is niet het type daarvoor (wel een hele goede huisarts hoor!). Zat mij gisteren gelijk zorgen daarom te maken (hoe ernstig is de situatie?)
Ikzelf vind haar niet zo ernstig klinken, ik dacht dat ze gewoon een heeele flinke verkoudheid te pakken had.

@AS: ik weet het dus niet, ze heeft wel goed geslapen, maar het geluid werd er niet minder door
pi_100224598
Tis lastig reageren via de telefoon, maar ik ga hier nu toch echt juichen. Eva drinkt nu 6 flessen van 140 binnen 20 minuten leeg! Is soms zelfs een beetje boos dat er niet meer is, maar een spelen is dan voldoende, dus echt zuigbehoefte. Ze krijgt nu 120 water + 2 schepjes standaard, 2 schepjes omneo en 1 schepje nutriton. Tis een hele samenstelling, maar werkt dus perfect voor d'r. We blijven het zo doen. Ze zit nu ook ineens op de max met wat ze mag krijgen op een dag, heeft ze nog nooit gehad! Wat een verschil!
pi_100224670
Danic wat fijn!!!

WIj gaan zo richting HA!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:17:12 #137
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100226493
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:00 schreef danic het volgende:
Tis lastig reageren via de telefoon, maar ik ga hier nu toch echt juichen. Eva drinkt nu 6 flessen van 140 binnen 20 minuten leeg! Is soms zelfs een beetje boos dat er niet meer is, maar een spelen is dan voldoende, dus echt zuigbehoefte. Ze krijgt nu 120 water + 2 schepjes standaard, 2 schepjes omneo en 1 schepje nutriton. Tis een hele samenstelling, maar werkt dus perfect voor d'r. We blijven het zo doen. Ze zit nu ook ineens op de max met wat ze mag krijgen op een dag, heeft ze nog nooit gehad! Wat een verschil!
JEEEUJ *O* *O*

MP: wat heb ik gemist??!
pi_100226502
Fijn hoor!
Ik zit met een half jaar nog steeds op een half uur per (borst)voeding.
pi_100227176
6 flessen van 140 binnen 20 minuten...wow....het zal vast anders bedoeld zijn dan ik het lees.
grappig dat jij ook 140 doet trouwens....

ik heb nooit bijgehouden hoe snel het gaat eigenlijk. Ik weet wel dat aan het begin die van ons binnen 5 minuten klaar was met een flesje van 30ml en 2 weken later na 5 min. klaar was met een flesje van 60ml. Veel te snel natuurlijk. Ik denk dat hij nu ook over een fles van 140ml 15-20 min. doet. We hoopten om de 4 uur te kunnen geven, maar hij heeft er wel 7 per dag nodig.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:14:43 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100228091
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:17 schreef Vanyel het volgende:
Fijn hoor!
Ik zit met een half jaar nog steeds op een half uur per (borst)voeding.
Soneal is de laatste weken pas gaan minderen van 25 min. aan borst 1 en dan nog zo'n 10 min. aan borst 2, naar 10 + 5 minuten.

Alsof hij geen tijd meer heeft voor dat getut sinds hij de hele woonkamer en keuken zelf kan onderzoeken 8-)

Gisteravond zo lief: hij werd rond 23.00 uur ineens wakker en dat gebeurt eigenlijk maar heel weinig, en het viel me de laatste tijd op dat als ik hem dan in bed legde om hem aan te leggen, dat hij dan ogenschijnlijk ook tevreden was met gewoon even tegen me aanliggen zonder te drinken.
Nou was N. gisteren net iets eerder bij zijn bedje dan ik, en ik was beneden de boel nog aan het afsluiten, dus ik stelde voor dat N. gewoon even met hem ging liggen zoals ik ook met hem lig, en dat werkte net zo goed!
Het was dus vooral even de veiligheid van mama of papa, en geen honger.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100228723
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:40 schreef cleany het volgende:
Ik denk dat hij nu ook over een fles van 140ml 15-20 min. doet. We hoopten om de 4 uur te kunnen geven, maar hij heeft er wel 7 per dag nodig.
Als in: je maakt 120 ml water aan met 4 schepjes en geeft er daarvan 7 op een dag? Is dat niet heel erg veel (945 ml)? Ze mogen max maar 1 liter op een dag he. En het streven is eigenlijk om dat niet te halen ivm kans op overgewicht later. Bovendien, de nieren trekken het niet als je meer dan die liter gaat geven. Als je dus nu al in de buurt zit, kan je amper ophogen.

Danic, je hebt de gebruiksaanwijzing van je meisje gevonden. Beetje gecompliceerd, maar he, als het werkt is het prima toch. Wij mixen ons mixje (nutritron en gewone voeding) per dag al in de poedertoren, dan hoef je maar 1 keer per dag na te denken, is wel zo handig.

The_Tankgirl, ik weet nog dat ik met Driekus bij de huisarts stond omdat ie nou toch wel erg lang hoestte en er wat koorts bij had. Die bleek toen ook een longontsteking te hebben zonder dat wij dat in de gaten hadden. Dus voel je daar niet schuldig over, gebeurd wel vaker. En hopelijk doet de ab zijn werk en slaapt ze daardoor zoveel. Wat voor puf heb je gekregen?

Hier gaat het eigenlijk gewoon goed. Eind deze maand al weer aan het werk. Ik hoop wel dat we voor die tijd terug zijn naar 1 nachtvoeding ipv de huidige twee. Is net wat beter voor mijn nachtrust.
pi_100228798
En weer terug! je hebt niet echt wat gemist hoor TT.
Sarah bleef maar zo onrustig en we moesten van CB beginnen met nutriton hier raakte ze verstopt van.
Nu bij de HA geweest en ze krijgt Losec (omeprazol) dit moeten we twee weken proberen en kijken of ze nu rustiger wordt. De HA vond dat ze toch wel veel symptomen had van verborgen reflux, dus we gaan het hopelijk meemaken dat het helpt. Anders waarshcijnlijk over 2 weken door naar de kinderarts, maar dat hoop ik niet!
pi_100228852
Omeprazol is dat een maagzuurremmer ofzo? Ik hoop dat het helpt, als het echt verborgen reflux is, dan zou dat de truc kunnen zijn natuurlijk.
pi_100228965
Ja is een maagzuurremmer! En ik hoop inderdaada dat dit de oplossing is!
pi_100229445
He MP, toch die medicijnen waar je liever niet aan wilde -O- maar een troost, als het inderdaad reflux is, dan zul je waarschijnlijk heel snel resultaat zien met die medicijnen. Ik hoop voor je dat het snel aanslaat en dat je lieve meiske er snel van opknapt. Dan is het t al gauw waard toch?
Dikke zoen voor jullie :*

Wij gaan strakjes naar t cb, ik ben benieuwd wat ze weegt, ze zakte een beetje op de curve, van de +2 lijn met geboorte is ze inmiddels naar de 0 lijn gezakt. Maar ik heb het idee dat er nu de laatste 3 weken weer wat spekjes op zijn gekomen :9 ze drinkt ook beter nu die provocaties niet hoeven dus dat zou wel eea verklaren.

Oh en tomaat gaat erin als een malle :D en ze zet me een keel op als ze het laat vallen uit haar knuistjes :o om dan vervolgens weer heel gelukkig te worden als ze weer een stukje krijgt <3

help ik heb twee tomatenmonsters geschapen :') van mij hebben ze het niet! :D
pi_100229478
ohja en mini-jompel voor ons, varkensvlees ging prima, dat hadden we ook verwacht, dus ik ben weer ietsjes minder beperkt in mijn keuzes *O*

nog een mini-mini-jompel, de teller staat op -7 sinds t begin van t dieet :') :D elluk nadeel hebt zn voordeel!
pi_100230947
Mignonne wat fijn dat varkensvlees prima ging :) en geweldig tomatenmonsters, Jaël kokhalst van tomaat ;)

En ja toch aan de medicijnen wat ik eigenlijk niet wilde, maar een gelukkig kindje dat lekker in haar velletje zit vind ik belangrijker! Dus ik hoop dat het aan gaat slaan en dat ze zich snel beter voelt!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:03:22 #148
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100231503
Mef: Ventolin 100, ik mag het max 4x per dag geven. Huisarts stelde het voor om het dan vlak voor de voeding te geven zodat ze beter kon drinken (ze kreeg door de benauwdheid teveel lucht binnen met drinken).
pi_100232432
Tomaat? Dat hebben wij nog niet geprobeerd, klinkt leuk.

Pompoen doet het hier echt super.
pi_100232556
Tomaat is hier ook een dikke hit, lekker makkelijk ook want je hoeft zo'n ding alleen maar in partjes te snijden.
pi_100232643
Vraagje, wat doen jullie als je kindje niet wil slapen? Bartje ligt nu alweer een uur te jengelen, en hij is volgens mij echt wel moe, maar hij lijkt zichzelf steeds maar wakker te houden. Op advies van de wvk stop ik hem al goed stevig in, zodat hij niet met zijn armpjes zichzelf wakker kan maaien, maar hij wurmt zichzelf wel weer los. Ik moet wel zeggen dat hij ietwat kramperig lijkt, maar ik vraag me zo af of hij wel genoeg slaapt overdag. 's Nachts is er geen enkel probleem, overdag slaapt hij gewoon erg lastig...
en ik word er onzeker van, aangezien ik laatst commentaar kreeg dat hij nog steeds wakker was, terwijl hij toch echt heel moe leek te zijn. Net alsof ik hem expres wakkerhou
pi_100232654
Hoe doe je de tomaat dan? Met of zonder velletje? Gister heeft Sofie bij mijn ouders enorm zitten eten. Na haar potje heeft ze ook nog zitten meesnoepen de watermeloen en de wilde perzik.
*poef* nu is het weg
pi_100232659
ik zou zonder vel doen en dan gewoon laten aanklooien.
pi_100232744
Ik doe met vel, ze schraapt het vruchtvlees gewoon van het vel af.
pi_100233114
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:38 schreef laiveneertiekje het volgende:
Vraagje, wat doen jullie als je kindje niet wil slapen? Bartje ligt nu alweer een uur te jengelen, en hij is volgens mij echt wel moe, maar hij lijkt zichzelf steeds maar wakker te houden. Op advies van de wvk stop ik hem al goed stevig in, zodat hij niet met zijn armpjes zichzelf wakker kan maaien, maar hij wurmt zichzelf wel weer los. Ik moet wel zeggen dat hij ietwat kramperig lijkt, maar ik vraag me zo af of hij wel genoeg slaapt overdag. 's Nachts is er geen enkel probleem, overdag slaapt hij gewoon erg lastig...
en ik word er onzeker van, aangezien ik laatst commentaar kreeg dat hij nog steeds wakker was, terwijl hij toch echt heel moe leek te zijn. Net alsof ik hem expres wakkerhou
kan je eigenlijk weinig aan doen...onze Evan slaapt overdag zo goed als niet en als hij zeurderig wordt en lang blijft huilen, gaan we (of m'n vrouw) gewoon met de kinderwagen weg of een stukje met de auto rijden. Valt hij vanzelf in slaap. Voor de rest kan je er niet veel aan doen, vooral niet als hij niet van inbakeren houdt (die van ons houdt er ook niet van).

Je hoeft je niet onzeker te voelen...het ligt niet aan jou. Het enige dat je kan doen is lief blijven voor Bartje en geduldig zijn.
pi_100233222
Is het huilen als in krijsen of even miepen als in ik kan nog niet in slaap komen maar ben wel moe... Bij krijsen ff troosten en proberen weer terug te leggen, bij miepen lekker laten miepen.
pi_100233505
Ik ben van de 'lekker bij je houden' afdeling, even miepen is uiteraard geen ramp maar een uur alleen in een bedje miepen/piepen/zeuren vind ik persoonlijk te lang.
pi_100234951
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:04 schreef Jore het volgende:
Ik ben van de 'lekker bij je houden' afdeling, even miepen is uiteraard geen ramp maar een uur alleen in een bedje miepen/piepen/zeuren vind ik persoonlijk te lang.
Ik wist niet dat ik nog een account had? :o :+

dito dus.
Jongste neem ik op schoot, als een koalabeertje tegen me aan in een soort draagdoekhouding, speentje dr bij en meestal is ze met een minuut of 5 vertrokken. Voor het leuk en het knuffelige blijf ik zo nog een minuut of 5/10/15 zitten net hoe lang handig is en daarna leg ik haar in dr eigen bedje. tot voor kort legde ik haar dan in de co-sleeper en ging weer naar beneden maar tegenwoordig kruipt ze uit de co-sleeper en gaat dan op mn lief zn helft liggen pitten. Lekker ding O+ ik ben alleen bang dat ze een keer te ver doorkruipt :X

Tomaat geef ik met vel, in partjes gesneden, kan ze het partje makkelijk vast houden en leegslobberen :Y) dikke hit! Oudste vond het ook altijd helemaal je-van-het. Net als repen komkommer, dan kon ze die zachtere binnenkant er zo uit schrapen.

CB was prima allemaal :)
pi_100235045
quote:
het is mij mij nog nooit voorgekomen dat leyla langer dan 5 minuten aan het piepen was.. En als ik haar er dan toch uithaal heb ik veel meer ellende.
pi_100235116
Ik had Sofie in bed gelegd, en ze ging na 10 minuten brullen. Normaal huilt ze echt nooit, dus gelijk even heen gegaan. Even geknuffeld en weer teruggelegd. Na een half uur weer brullen. Weer erheen gegaan, geknuffeld en weer teruggelegd. Nu ligt ze alweer een half uur te kletsen in bed. Ik vind het wel best. Ze gaat zo vast wel slapen.
Ze had vanmiddag toen ik haar ophaalde bij de gastouder ook een knalrode wang.
*poef* nu is het weg
pi_100235149
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:46 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik had Sofie in bed gelegd, en ze ging na 10 minuten brullen. Normaal huilt ze echt nooit, dus gelijk even heen gegaan. Even geknuffeld en weer teruggelegd. Na een half uur weer brullen. Weer erheen gegaan, geknuffeld en weer teruggelegd. Nu ligt ze alweer een half uur te kletsen in bed. Ik vind het wel best. Ze gaat zo vast wel slapen.
Ze had vanmiddag toen ik haar ophaalde bij de gastouder ook een knalrode wang.
Tandje??
pi_100235252
Het zou zomaar kunnen. Ik voel nog niks. De vorige heeft ze geen last van gehad. Maar ze heeft ook alweer 3 dagen niet gepoept. Vandaag heeft ze de forlax niet bij de eerste fles gehad omdat ze die bij de gastouder kreeg. (dan doen we hem thuis, of slaan hem over).
Ze is ook erg bezig met proberen te kruipen. Ze komt tot op haar knietjes, wiebelt dan en schuift weer op haar buik.
Het zal wel een combi zijn denk ik
*poef* nu is het weg
pi_100235324
Wij hadden gister een drama nacht met Leyla... echt elk uur gillend wakker.. Heel vermoeiend, en maar niet weten wat er is.. En gister begon de snotneus... Dus waarschijnlijk voelde ze zich toch echt niet lekker en misschien wat druk op de oren ofzo... Maar 3 uur slaap is echt weinig.
pi_100236411
Ticootje, het is wat piepen, en meestal ga ik er naartoe, even speen er weer in, even instoppen, en zo afwachten. Als het echt te lang duurt pak ik hem nu wel bij mij, en dan valt hij meestal ook wel redelijk snel in slaap. Krijsen doet hij eigenlijk bijna nooit.. Hij lijkt zichzelf gewoon soms in de weg te zitten met het in slaap vallen..

Hij ligt nu te lachen naar de muziekmobiel, zo schattig.. O+
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:26:22 #165
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_100236741
quote:
Dit. Alleen laten huilen in een bedje is voor mij geen optie. Desnoods ga ik ernaast zitten om te laten merken dat ik er ben.

Wel zijn dingen per kind verschillend. Met mijn oudste twee heb ik wat uren met een slapend kind op de arm of op mijn borst gezeten. Nu met de jongste nog bijna nooit. Zij blieft dat niet zo. Als ze bij me zit en ze is het zat, laat ze dit heel duidelijk merken. Wanneer ik haar dan in haar eigen bedje leg, is ze stil. Gek kind. Zij vindt het heel fijn om op haar eigen, rustige plekje te zijn en zelf in haar bed in slaap te vallen. Wel in de puckababy of met een hydrofiel luier om haar armpjes heengevouwen.

Mijn middelste heb ik tot anderhalf jaar alleen maar slapend weg kunnen leggen, nadat ze op schoot in slaap viel. Aan slapen overdag heeft die nooit gedaan, en als ze het al deed, maximaal 45 minuten.

Gewoon kijken naar je kind dus en verschillende dingen een tijdje uitproberen.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_100237093
gewoon doen wat goed voelt... Mijn kinderen slapen ook allebei nog bij ons in bed enzo...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 augustus 2011 @ 17:56:24 #167
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100239922
ik kom niet aan bijlezen toe :{ ik zie wat tandjesleed geloof ik en niet willen slapende kindjes, dikke :* voor jullie (ouders)

Hier vieren we vandaag weer een vermaanddag! vijf maanden vandaag en meneer drinkt nog net zo tevreden als de eerste dag:

(vanmorgen in bed genomen met m'n telefoon, best goed gleukt al zeg ik 't zelf!)
Hoewel hij onder een tandje door heeft, en tweede tandje op komst volgens ons en hij daardoor vaak ook maar wat aansabbelt en probeert te bijten :X gaat het gewoon lekker hier. Volgens de manueel therapeut zou de blokkade in z'n nekje weg moeten zijn, en heeft hij nu alleen nog overstrekneigingen (willen staan bv). Heerlijk jong is 't O+ en wat ook leuk is is dat we vandaag ook foto van de dag zijn bij borstvoeding.com

[ Bericht 5% gewijzigd door DJMO op 02-08-2011 18:08:46 ]
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_100244768
oh! mn kind is 6 maanden vandaag!! dan mag ik spammen toch? :D :7 c_/

leuke foto djmo, en ik ben oprecht heel blij voor je dat de bv zo lekker loopt en dat het allemaal zo goed gaat. Fijn om te lezen, voor jou, voor Geert en voor jullie als gezinnetje.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:35:28 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100245085
ja, doe eens een foto van je muppie! en thnx :*

dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:39:41 #170
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100245276
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 17:56 schreef DJMO het volgende:
ik kom niet aan bijlezen toe :{ ik zie wat tandjesleed geloof ik en niet willen slapende kindjes, dikke :* voor jullie (ouders)

Hier vieren we vandaag weer een vermaanddag! vijf maanden vandaag en meneer drinkt nog net zo tevreden als de eerste dag:
[ afbeelding ]
(vanmorgen in bed genomen met m'n telefoon, best goed gleukt al zeg ik 't zelf!)
Hoewel hij onder een tandje door heeft, en tweede tandje op komst volgens ons en hij daardoor vaak ook maar wat aansabbelt en probeert te bijten :X gaat het gewoon lekker hier. Volgens de manueel therapeut zou de blokkade in z'n nekje weg moeten zijn, en heeft hij nu alleen nog overstrekneigingen (willen staan bv). Heerlijk jong is 't O+ en wat ook leuk is is dat we vandaag ook foto van de dag zijn bij borstvoeding.com
congratz met de foto op borstvoeding.com ;)
pi_100247179
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:35 schreef DJMO het volgende:
ja, doe eens een foto van je muppie! en thnx :*
eentje maar? :o -O- :+

februari, vers geperst en in de kraamweek

maart, de zusterliefde :D

april, de gezichtsuitdrukkingen zijn eh uitgesproken :D

Mei, om de haverklap uitslag de afgelopen maanden begint nu te verdwijnen omdat ik op dieet, er kan steeds vaker een schaterbui vanaf.

juni, op de pasfoto voor de id-kaart die we nog steeds niet hebben laten maken :') :D

juli, dikke pret en foute knipjes O+

en deze is van vandaag, 2 augustus precies 6 maanden oud, mama's kleine feestnummer :+

net n tomaat geslacht :')
pi_100247340
E. O+ Onbegrijpelijk dat ze alweer 6 maanden is, mignonne!
pi_100247689
E een half jaar! *O* Ik vind het zo'n deftige dame mignonne!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:46:23 #174
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100248341
wat een onwijs mooie spam Migonne O+ en wat zit ze al stevig! Dat zie ik Geert echt nog niet doen .. mijn jongens zijn beide traag wat dat betreft (of ik oefen niet vaak genoeg, maar ik ben redelijk voorzichtig met zelf op z'n kont neerzetten, hij leert eerst maar op z'n buik rollen :D

pi_100248563
Prachtig meisje Mignonne O+ En wat lijkt ze groot op die onderste foto :o

Dit betekent trouwens dat ik over 6 dagen ook al zo'n serie in elkaar moet fabrieken :o
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_100248594
Wat is ze groot en wijs mignonne!! Ze is toch pas net geboren??

Ik denk te weten wat Sofie vanmiddag dwars zat. Ze had vanavond 2 keer een enorme luier vol. Ik gok dat dat dwars gezeten heeft.
*poef* nu is het weg
pi_100248882
dat zou zomaar kunnen KJ :Y hopen dat t oplucht voor Sofie dan.

DML ja het gaat snel he? over 6 dagen is er gewoon alweer een half jaar voorbij sinds de geboorte van Puck! Ik vind het zo idioot hoe snel de tijd vliegt met je kindje.

oh DJMO ze zit helemaal nog niet zo goed hoor! :o oudste ging met 7 maanden al mee op de fiets maar dat zie ik bij jongste echt nog niet gebeuren voorlopig. helaas want t zou wel veul practischer zijn, maar goed.
pi_100249144
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:56 schreef mignonne het volgende:
dat zou zomaar kunnen KJ :Y hopen dat t oplucht voor Sofie dan.

DML ja het gaat snel he? over 6 dagen is er gewoon alweer een half jaar voorbij sinds de geboorte van Puck! Ik vind het zo idioot hoe snel de tijd vliegt met je kindje.

oh DJMO ze zit helemaal nog niet zo goed hoor! :o oudste ging met 7 maanden al mee op de fiets maar dat zie ik bij jongste echt nog niet gebeuren voorlopig. helaas want t zou wel veul practischer zijn, maar goed.
Ik kan niet wachten tot Sofie kan zitten. Ze zit nu inmiddels goed in de ikea stoel zonder kussentje en in de tripp trapp, maar los gaat echt nog niet. Ze kukelt dan na 5 seconden om...
*poef* nu is het weg
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:09:30 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100249506
Mignonne, wat een geweldige spam van je feestnummer O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:29:14 #180
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100250484
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:56 schreef mignonne het volgende:
--

hier zou het ook een stuk practischer zijn. Ik heb getwijfeld of ik Geert in de doek zou mee (kunnen) nemen op de fiets, maar dat durf ik toch maar niet met Jan achterop. Die is echt veel te wild om Geert er in de doek aan te wagen. Dan wacht ik liever nog een paar maanden en dat Jan ook wat beter snapt wat rustig zitten op de fiets is, dan dat ik straks met z'n drieen in het ziekenhuis zit met schaafwonden etc van een val omdat ik de fiets niet kon houden :')

pi_100251240
wat een droppie Mignonne en wat is ze al groot zeg
DML puck is ook al bijna 6mnd ik weet nog dat je in het z-huis op bezoek kwam toen was hij 3mnd en toen vond ik hem al zo groot
KJ hopelijk is Sofie nu weer helemaal fit en zat dat haar dwars
Hoe is het slapen vandaag met Bartje gegaan?
pi_100259893
f_r, hij heeft gisteren overdag echt weinig geslapen, en vannacht had hij ook moeite om in slaap te komen. Nu net na de voeding was hij nog doodop, dus hij sliep ook zo weer toen ik hem net weglegde. Maar hij is in zijn slaap ook steeds maar aan het wurmen en zwaaien met izjn armpjes en beentjes..
  woensdag 3 augustus 2011 @ 06:55:02 #183
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_100259932
Laiv, is een Puckaby niks voor jullie?
A grand adventure has begun.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 07:31:35 #184
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100260053
Wat hebben jullie ukjes deze dagen aan? Ons jochie een romper en een kortemouwenshirtje. Heb hem onder een lakentje gelegd. Nog voelde hij warm aan toen ik hem net uit bed haalde.
pi_100260121
Sofie had gister naar de opvang een luchtig jurkje en een rompertje met spaghettibandjes aan. Eenmaal thuis alleen de romper nog maar. Voor vandaag had ik een jurkje met legging klaargelegd. Geen idee of ze het ook aanheeft. Ik ben al op 't werk en N kleedt haar aan.

(normaal leg ik dan geen kleren klaar, maar aangezien hij haar met dit weer zo een spijkerbroek aan zou trekken "dat heb ik zelf toch ook aan" doe ik het maar wel)
*poef* nu is het weg
pi_100260466
wat een leuke foto's Mignonne!

wat was het warm gisteren...Evan zonder deken in ledikantje gelegd. Eigenhandig schopt ie ook het laken weg, waarmee ie wil zeggen dat ie het dan nog te warm vindt.
gisteren had ie weer een hele drukke dag, vooral 's avonds met veel gemor, maar niet vanwege krampjes, maar vanwege het gezwaai en schop waardoor hij moe wordt.
pi_100260530
Wat heb je al een oud kind mignonne!

Hier thuis hemdromper, buiten een legging en evt een shirtje erover. Of een korte broek.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 08:48:21 #188
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100260654
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

eentje maar? :o -O- :+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
februari, vers geperst en in de kraamweek

[ afbeelding ]
maart, de zusterliefde :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
april, de gezichtsuitdrukkingen zijn eh uitgesproken :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mei, om de haverklap uitslag de afgelopen maanden begint nu te verdwijnen omdat ik op dieet, er kan steeds vaker een schaterbui vanaf.

[ afbeelding ]
juni, op de pasfoto voor de id-kaart die we nog steeds niet hebben laten maken :') :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
juli, dikke pret en foute knipjes O+

en deze is van vandaag, 2 augustus precies 6 maanden oud, mama's kleine feestnummer :+
[ afbeelding ]
net n tomaat geslacht :')
baby spam baby spam baby spam *O* *O* *O*
pi_100260699
Ik trek juist geen romper aan, maar een tshirt en een korte broek.
Van de week had ie een bloesje aan en die stond open. Stond echt superschattig met z'n blote bast O+
pi_100261100
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 06:55 schreef Keshet het volgende:
Laiv, is een Puckaby niks voor jullie?
Ik zit er wel erg over na te denken, was marktplaats al aan het afzoeken of er hier in de buurt nog een te koop stond..

En Bartje had gisteren een romper aan, met een soort romperpakje eroverheen. En daar leek hij het wel mee eens te zijn..
pi_100263759
Een half jaar Mignonne! Wat vliegt de tijd nog! Wat een heerlijke fotospam, op de laatste foto van gister krijgt ze echt een heel ander echt eigen gezichtje, groter, minder baby! De fase naar t dreumes worden is ingezet! sorry ;) :*
pi_100266479
Mignonne, wat een mooie fotospam! Ik vind d'r prachtig en ben nog steeds stiekem verliefd op d'r.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100267185
Mignonne, wat is ze toch een schatje, heerlijk! En wat gaat het hard zeg!

Eva had gisteren alleen een romper aan, zonder mouwen. Ze heeft zelfs nog even in een soort badje op een handdoek gelegen in d'r blote kont haha. Vond ze heerlijk! Vandaag is het budweer, dus een romper met lange mouwen, een jurkje zonder mouwen en een maillot.
pi_100267428
Poeh, mijn mopje is toch nog mini. Heb de gegevens van vorige keer niet bij de hand, maar volgens lief was ze maar 6560 gram bij 67cm.
pi_100267481
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:55 schreef Vanyel het volgende:
Poeh, mijn mopje is toch nog mini. Heb de gegevens van vorige keer niet bij de hand, maar volgens lief was ze maar 6560 gram bij 67cm.
Ik had haar veel groter geschat :o Nou ja, zo blijft ze langer klein. Je hebt haar toch niet stiekem in de droger gedaan hè? }:|

Puck was 11 juli 7235 gram bij 68,5cm. 9 augustus mogen we weer.
The way you rock'n'roll
pi_100267794
quote:
en lange slanke! heeft ze vast van dr moeder :+
mijnes is een korte bollo :') :D arm kind...
pi_100267977
Ik dacht ook dat ze langer was. Denk ik stiekem nog steeds.
Ziek zijn heeft haar geen goed gedaan. Gister zagen we een filmpje van een maand geleden. Daar heeft ze een perfect zittend broekje aan dat nu veel te wijd is.

Ze had zelfs net voor de meting gedronken, dus is echt licht nu. Advies was meer vast voedsel en pap gaan geven, maar ik wil helemaal niet aan de pap..
pi_100267994
Mignonne het bestaat niet dat E alweer een half jaar is. Je verrekent je vast een paar maanden.

*flauwvalsmiley*

't Is een heerlijk ding, die jongste van je!
pi_100268010
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

en lange slanke! heeft ze vast van dr moeder :+
mijnes is een korte bollo :') :D arm kind...
Wat weet jij wat ik helaas niet weet?
pi_100269421
Waarom wil je niet aan de pap vanyel?
pi_100269880
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:51 schreef danic het volgende:
Waarom wil je niet aan de pap vanyel?
Als je borstvoeding geeft is pap aanmaken alleen al veel meer gedoe dan met kunstvoeding.
The way you rock'n'roll
pi_100270119
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:10 schreef Sorbootje het volgende:
Mignonne het bestaat niet dat E alweer een half jaar is. Je verrekent je vast een paar maanden.

*flauwvalsmiley*

't Is een heerlijk ding, die jongste van je!
Dat zei mijn lief ook, die vond het nog veel te vroeg voor bijvoeding... "nee joh, ze mag pas over 2 maanden wat. Ik vind het echt nog te vroeg hoor!" ehm... schat? :P

Vanyel vervelend dat je meisje zo'n opdondertje heeft gehad van het ziek zijn. Pap geven kan, als je dat wilt. Aan de andere kant, ze ontwikkelt zich goed? Ze is vrolijk en alert, ze slaapt goed? (alles binnen de normaal-maatstaven van wat jij van haar gewend bent zeg maar).
Dan zie ik niet per se waarom je er nu extra veel bijvoeding in zou gaan proppen om er meer kcal in te krijgen. Leg gewoon op je vrije dagen wat extra aan als je daar de mogelijkheid voor hebt. Daar haalt Dottir voorlopig veel meer kcal en vetten uit dan uit bijvoeding.
vrijblijvend advies :+ maar zo zou ik het doen :P de cb-arts begon bij ons ook over brood geven en voedingen gaan vervangen voor pap. Ik wil helemaal geen pap geven s morgens vroeg. Ik geef wel een boterham als ontbijt als de tijd daar is, maar zolang ze borstvoeding krijgt en met die allergieen zit ga ik niet aan de pap, mij teveel gedoe.
pi_100270434
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat zei mijn lief ook, die vond het nog veel te vroeg voor bijvoeding... "nee joh, ze mag pas over 2 maanden wat. Ik vind het echt nog te vroeg hoor!" ehm... schat? :P

Vanyel vervelend dat je meisje zo'n opdondertje heeft gehad van het ziek zijn. Pap geven kan, als je dat wilt. Aan de andere kant, ze ontwikkelt zich goed? Ze is vrolijk en alert, ze slaapt goed? (alles binnen de normaal-maatstaven van wat jij van haar gewend bent zeg maar).
Dan zie ik niet per se waarom je er nu extra veel bijvoeding in zou gaan proppen om er meer kcal in te krijgen. Leg gewoon op je vrije dagen wat extra aan als je daar de mogelijkheid voor hebt. Daar haalt Dottir voorlopig veel meer kcal en vetten uit dan uit bijvoeding.
vrijblijvend advies :+ maar zo zou ik het doen :P de cb-arts begon bij ons ook over brood geven en voedingen gaan vervangen voor pap. Ik wil helemaal geen pap geven s morgens vroeg. Ik geef wel een boterham als ontbijt als de tijd daar is, maar zolang ze borstvoeding krijgt en met die allergieen zit ga ik niet aan de pap, mij teveel gedoe.
+1 (- de allergieën dan).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 augustus 2011 @ 14:19:36 #204
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100270491
Alles wat je in het begin aan bijvoeding geeft, bevat veel minder calorieen dan moedermelk (aldus kleintjes). Ik maakte me zorgen over het drinkgedrag van Geert (met name overdag) en hij was zo lief om me even te bellen :o heb een duidelijk gericht advies gekregen. Sowieso NIET te stoppen met de nachtvoedingen aangezien hij daar z'n meeste voeding uithaalt, en overdag compressie toe te passen voor hij stopt met drinken. Hij weegt nu rond de 7200 gram en groeit prima verder. Voor bijvoeding is er dus echt nog geen noodzaak, (ik twijfelde, omdat Geert overdag veel kauwt en sneller loslaat dan "vroeger". Voor ons is nu het plan om als hij zes maanden is te starten met rapley.

pi_100270598
Jee, dat is sympathiek zeg! En fijn dat je het advies hier ook even komt melden :)
pi_100270646
Oh ja, sorry Vanyel, ik sta even niet stil bij het feit dat je borstvoeding geeft. Dan lijkt pap maken inderdaad nogal een gedoe. Ben het ook eens met Mignonne, als ze het goed doet, waarom zou je haar dan gaan bijvoeden?
pi_100271383
Even kort spammen hoor.. O+

[ Bericht 29% gewijzigd door laiveneertiekje op 03-08-2011 17:26:50 (en weer weg..) ]
pi_100271477
Ohhh Laiveneertiekje, wat een heerlijkheid! O+ Wat een ontzettend vriendelijk koppie heeft Bartje! Ik heb bij hem al helemaal een beeld hoe hij er over een jaar of 20 uit zal zien!

Ik zit ook foto's door te bladeren en ik schrik gewoon alweer van het verschik met de allereerste foto's..wat een meneertje alweer O+
pi_100274075
he Laiveneertiekje wat leuk!
pi_100274335
Oh! stats:

Leyla is nu 11 maanden precies:
gewicht : 7745 gram
Lengte 72 cm
hoofd : 43,2

Fijn poppetje :')
pi_100274405
Wat is dat toch met pap? Alsof alle kinderen aan de pap moeten... Zo raar, waarom niet gewoon een boterham... pap is prima hoor, maar het wordt zovaak gebracht dat het raar is als je geen pap maakt. Zowel Jen als Leyla blieven geen pap.
pi_100274700
Moedermelk met een geprakte boterham is trouwens ook pap!
The way you rock'n'roll
pi_100274825
Anne vindt pap heerlijk! En het gaat zóveel sneller dan een losse fles (madam drinkt nergens anders uit) en boterham, dus ik vind het ideaal.

Bartje! O+

Leyla, je blijft idd een fijn poppetje. Anne had eigenlijk morgen naar het CB gemoeten, maar ze is zó ontzettend verkouden dat ik het heb verzet omdat ze ook prikjes moet. De vorige keer was ze ook verkouden bij de prikjes en twee dagen later had ze toen een fikse luchtweginfectie. Ik neem dat risico echt niet meer. Nu mag ze pas op 8 september, maar dat is dan maar zo!
pi_100274897
Oh bij leyla laten we steeds maar 1 prikje geven... Vandaag heeft ze pneu gehad en gewoon de losse pneu prik heeft ze eigenlijk geen last van, zelfs geen verhoging.
pi_100275044
Ik wilde dat ik de pap kon vervangen met een boterham. Ze eet steeds minder van de pap en drinkt ook weer minder van de flessen. Je merkt dat ze toe is aan 'gewoon' eten. Gelukkig eet ze banaan, mandarijntjes en nectarine. Ook rijstewafels en liga eerst stap (zonder gluten) smikkelt ze lekker weg. Avondeten gaat ook goed. De potjes gingen al prima en nu zijn we bezig met vers. Ze wil alles proberen en vindt ook heel veel lekker. Dat was een paar maand geleden wel anders, wat een zorgen gaf dat zeg. Alleen lastig dat glutenvrij brood niet te eten is, het vergruisd helemaal. Verschillende soorten geprobeerd. Dus dat heb ik even opgegeven. In september gaan we weer koemelk introduceren en als dat goed gaat ook weer de gluten.

Leyla is inderdaad een fijn poppetje! Amy is nu 8,5 kilo. Krijgt ze het moeilijker Tico? Of is het gewoon haar eigen lijntje?
pi_100275072
Iemand een tip in wat voor bakjes o.i.d. je kleine hapjes groente goed in kan vriezen?
The way you rock'n'roll
pi_100275078
ijsklontjesbakjes
pi_100275100
Dat ik daar niet aan gedacht heb :')

Dank je :*
The way you rock'n'roll
pi_100275370
Sofie krijgt ook geen pap. ZIjn we ooit wel mee begonnen, maar toen verstopte ze helemaal. Nu krijgt ze 1 of 2 boterhammen tussen de middag.
Ze is een beetje aan het klooien met de slaaptijden overdag. Ze sliep eerder eigenlijk altijd van 11.00-13.00 en van 15.00-16.30 maar nu is de ochtendslaap er een beetje uit aan het gaan. Ze heeft vandaag bij de gastouder zelfs helemaal niet geslapen (daar was ze van 8.00-15.30) Nu ligt ze wel in bed.
Beetje lastig, normaal eet ze rond 17.00 uur. Naja, is dat vandaag maar wat later ofzo.
*poef* nu is het weg
pi_100275756
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:11 schreef Solagratia het volgende:
Ik wilde dat ik de pap kon vervangen met een boterham. Ze eet steeds minder van de pap en drinkt ook weer minder van de flessen. Je merkt dat ze toe is aan 'gewoon' eten. Gelukkig eet ze banaan, mandarijntjes en nectarine. Ook rijstewafels en liga eerst stap (zonder gluten) smikkelt ze lekker weg. Avondeten gaat ook goed. De potjes gingen al prima en nu zijn we bezig met vers. Ze wil alles proberen en vindt ook heel veel lekker. Dat was een paar maand geleden wel anders, wat een zorgen gaf dat zeg. Alleen lastig dat glutenvrij brood niet te eten is, het vergruisd helemaal. Verschillende soorten geprobeerd. Dus dat heb ik even opgegeven. In september gaan we weer koemelk introduceren en als dat goed gaat ook weer de gluten.

Leyla is inderdaad een fijn poppetje! Amy is nu 8,5 kilo. Krijgt ze het moeilijker Tico? Of is het gewoon haar eigen lijntje?
Nee eigenlijk vinden we het allemaal dat het goed gaat.. Ook het cb vond het niet perse verontrustend.. Gewoon ff in de gaten houden.

Wij zijn sinds deze week eens begonnen met vers en met de pot meeeten, alleen bij patat krijgt madam een potje.

Glutenvrijbrood kun je misschien ook zelf bakken, dat doet mijn werkgever ook, zijn dochter heeft ook een glutenintolerantie.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 16:44:48 #221
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_100276598
Tic onze dames blijven gelijk op gaan! De mijne is 120 gram zwaarder en 2,5 cm langer :D O+ Jouwes komt er wel zo te lezen!

Ylana eet al een tijdje met de pot mee... Jij zegt net dat je het sinds deze week doet en ik besef me dat Ylana dus al wat langer gewoon mee-eet, wat gaat dat hard :X Ik zit me wel meteen af te vragen hoe lang dat 'tijdje' al is :o :@ Bij pizza en patat krijgt ze ook een potje.

Tobias is trouwens gek op pap, Ylana heeft het ook nog nooit gehad. De cb-arts zei op een gegeven moment dat het 'mocht' en meteen erachteraan dat bv-kindjes dat meestal niet kregen. Ik heb haar vanaf toen brood aangeboden.

Wat lastig Sola... Ik hoop zo dat ze er overheen groeit. Brood bakken in een broodbakmachine is leuk, makkelijk en lekker... met gewoon brood dan ;)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_100278273
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Als je borstvoeding geeft is pap aanmaken alleen al veel meer gedoe dan met kunstvoeding.
Dat dus, en al het andere wat al gezegd is. Ze is flink afgevallen, dat zie ik heus wel, maar ze is wel supertevreden, drinkt meestal goed en valt aan op bijna alles wat we haar daarnaast aanbieden.. Wat mij betreft gaan we gewoon op de huidige voet door, ze groeit vanzelf wel weer. De Mrs. was geloof ik wel geschrokken van t lijntje (ik post m straks, snap t wel) en vond die pap daarom een goed idee. Zal haar straks met de borstcalorieen om de oren slaan, dan trekt ze wel bij.
pi_100279882
Even een extra steuntje:
Het zoontje van een vriendin van me is in de wintermaanden in 3 maanden tijd 5x ziek geweest, waaronder een luchtweginfectie en de waterpokken. Ook zijn lijntje ging naar beneden en het cb ging gelijk heel zorgelijk doen.
De afgelopen 2 maanden heeft ie weer een inhaalslag gemaakt en zit hij weer op zijn oude lijn.
Meestal pakken ze het vanzelf weer op, zolang ze per dag genoeg binnen krijgt en tevreden is, is bijvoeden niet echt nodig denk ik. (mits echt noodzakelijk natuurlijk)
pi_100280056
En die melkpap appel is dat niks dan? Hoef je alleen maar water bij te doen. Weet niet of daar ook een gewone variant van is?

Vanyel, is ze wel in de lengte gegroeid? Mex is namelijk erg gegroeid, maar zijn gewicht was niet erg omhoog gegaan, broekjes die hij niet paste, passen nu wel.
Was geen probleem zei het cb. Komt ook omdat hij meer beweegt.
pi_100280593
Ik vond de lengtegroei vrij matig, 4 cm in 2,5 maanden (geen idee wat normaal is). Maar gezien hoe blij ze is, vind ik het onnodig gedoe. Als ze nu gewoon blijft groeien en blij blijft, geloof ik wel dat het bijtrekt.

edit: vorige keer was het 5cm in 5 weken. Dat is ws wat enthousiast dus zal ze nu meer gegroeid zijn.
pi_100281539
Hier een ook kindje wat absoluut geen pap moet. Werd een tijd terug wel steeds benoemd, tot ze hadden neergezet dat hij geen pap lust. Hier krijgt hij dus ook gewoon in de ochtend en middag een boterham.
pi_100283117
quote:
Dat gaat ineens niet heel hard meer, hè? Maar ze is al langer dan Lena, hoor! En ook slanker. :+
pi_100283281
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Puck was 11 juli 7235 gram bij 68,5cm. 9 augustus mogen we weer.
Hoe oud was hij toen? Een maand of 5? Ivan was toen de 8 kg gepasseerd en ging richting 8,5 kg, maar met 6 maanden was hij pas 69 cm. Puck is dus best lang! Ivan zat met zijn lengte geloof ik rond het gemiddelde.
pi_100283424
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Iemand een tip in wat voor bakjes o.i.d. je kleine hapjes groente goed in kan vriezen?
Je kunt ook juist diepvriesgroenten gebruiken en die even opwarmen.
pi_100283461
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe oud was hij toen? Een maand of 5? Ivan was toen de 8 kg gepasseerd en ging richting 8,5 kg, maar met 6 maanden was hij pas 69 cm. Puck is dus best lang! Ivan zat met zijn lengte geloof ik rond het gemiddelde.
Ja toen was hij vijf maanden inderdaad :Y
Puck zit op de +1 lijn met zijn lengte maar paps is 1,94 dus ik geloof het wel.

Ik moet eigenlijk eens de twee foto's van hem met zijn 5,5 maanden oudere neef plaatsen. Die staat nu een beetje stil de laatste tijd. Dan nog is het een flink beertje maar je ziet gewoon Puck harder groeien zeg maar. Helaas zijn er maar twee van die naast elkaar foto's.

Totaal off topic maar wat zijn Ivan zijn stats nu Claudia?
The way you rock'n'roll
pi_100283538
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt ook juist diepvriesgroenten gebruiken en die even opwarmen.
Ja we hebben best veel groenten in de diepvries liggen dus dat gaat ook zeker gebeuren. Maar wij eten zelf eigenlijk zelden aardappel en ik wilde wat prakjes inclusief aardappel invriezen.
The way you rock'n'roll
pi_100283687
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Totaal off topic maar wat zijn Ivan zijn stats nu Claudia?
In mei was hij 14,5 kg zwaar en 85 cm lang. Met zijn gewicht zit hij heel hoog, maar we hebben het idee dat hij de laatste paar weken/maanden harder in de lengte dan in gewicht aan het groeien is. Hij is nog steeds een beertje, daar niet van. :+ We merken dat zijn eetgedrag nu ook verandert. Hij werkt boterhammen niet meer achter elkaar weg bijvoorbeeld, en zijn avondeten eet hij alleen als hij het lekker vindt.

Ik zei het pas al in het dreumestopic: tijdens ons vorige bezoek met Lena kregen we te horen dat de groeicurves zijn aangepast. Je moet er dus niet van opkijken als je baby ineens minder zwaar lijkt.
pi_100283930
Ik vind het een heerlijk jochie als je hem ziet op foto's. Ik zie die 14,5kg er niet aan af in ieder geval. En hij vertoont echt dreumes gedrag dus. Leven van de lucht :D

De gemiddelde lijn van de curve ligt nu dus lager? Wat is de reden van die aanpassing?

Helaas niet al te recent. Ik hoop binnenkort weer de twee neefjes naast elkaar te leggen maar je ziet wel dat Puck belachelijk hard gegroeid is. Weet niet wat schoonzus vindt van kind online dus even gefotosoept :+

The way you rock'n'roll
pi_100284081
Wauw, wat een verschil! :o En wat zijn die kleertjes van Puck toch leuk. O+ Hij is veel blonder aan het worden, of niet? Bij Lena zijn d'r haren de laatste paar dagen ineens gegroeid. :D Grappig is dat, dat je in één nacht tijd ineens zoveel verschil ziet. Oh, en ik ga nu alweer rammelen van die linkerfoto van Puck. :')

Ivans neef is ongeveer 8 maanden ouder en dat is altijd best veel verschil geweest. Ivan heeft hem nu qua lengte bijna ingehaald en qua gewicht is hij hem allang voorbij. In de mentale ontwikkeling is er niet heel veel verschil meer. Ivan kan minstens zo goed praten, maar hij kan bijvoorbeeld nog niet de puzzels maken die zijn neef wel aankan. Het zal niet lang meer duren voor het leeftijdsverschil er niet meer aan af te zien valt.
pi_100284089
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In mei was hij 14,5 kg zwaar en 85 cm lang. Met zijn gewicht zit hij heel hoog, maar we hebben het idee dat hij de laatste paar weken/maanden harder in de lengte dan in gewicht aan het groeien is. Hij is nog steeds een beertje, daar niet van. :+ We merken dat zijn eetgedrag nu ook verandert. Hij werkt boterhammen niet meer achter elkaar weg bijvoorbeeld, en zijn avondeten eet hij alleen als hij het lekker vindt.

Claudia, die lengtesprong is hier ook ineens bij Driekus (tegen de 88 cm, maar wel pas 11,8 kilo).

Vanyel, Driekus is van de winter een paar keer flink ziek geweest (longontsteking en flinke luchtweginfecties waardoor ie ook bijna niet meer at) en die heeft daarna, toen ie weer beter was, alles in een weekje of drie weer ingehaald. Komt dus wel goed!

The Tankgirl, Ventolin is een luchtwegverwijder, dus dat werkt prima net voor een voeding. Driekus heeft het ook veel gebruikt en ook nu krijgt ie het bij benauwdheid. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat.

Mrien, is Jelle inmiddels gewend aan zijn puf?

Tienus huilt sinds vandaag met echte tranen. En hij kan heerlijk mopperen als zijn mobile het niet meer doet. Hij is al weer 8 weken, de tijd vliegt gewoon. Het mooie is dat ie nu al op zijn broer reageert. Hij kijkt en lacht heel lief als hij Driekus in de buurt hoort of ziet.
pi_100284129
Oh, en de reden van de aanpassing is eenvoudigweg dat kindjes tegenwoordig zwaarder zijn. Alleen de curve van de kleuters is niet aangepast omdat het zwaarder zijn van deze kinderen niet als nastrevenswaardig wordt gezien. :+ Daar willen ze dus geen norm van maken.
pi_100284165
Tip trouwens voor mensen met een TinyLove mobile die het muziekje beu zijn: als je het knopje precies tussen standje hard en standje minder hard zet, doet de muziek het niet.
(wat heerlijk rustig....)
pi_100284440
Puck is idd hard gegroeid!

Ik heb net het hele bed van Anne kunnen verschonen. Ze was aan het mopperen en ik ging eigenlijk om het speentje te zoeken, maar toen voelde ik iets nats... had ze dus flink overgegeven. Derde keer in een week tijd... :{

En haar favo knuffel zit ook onder, dus die zit nu in de was... en de reserves liggen bij opa en oma.
pi_100285397
vandaag naar de logopedist geweest...die raadde een andere fles aan en misschien terug gaan naar Nutriton...dat laatste gaat dus niet gebeuren...we blijven niet bezig!
Mama naar babymassage geweest. Hij vond alles best, maar een 'tummyrub' mocht niet.
pi_100286355
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:57 schreef mefke79 het volgende:
Tip trouwens voor mensen met een TinyLove mobile die het muziekje beu zijn: als je het knopje precies tussen standje hard en standje minder hard zet, doet de muziek het niet.
(wat heerlijk rustig....)
Die van ons heeft gewoon standje draaien met muziek en standje draaien zonder muziek ;)

Puck en zijn neef O+

Ik kwam even met een vraag voor de mama's van wie de kindjes ook medicijntjes krijgen!?
Sarah krijgt nu dus Losec (omeprazol) 10 mg tabletvorm. Nu hebben wij opdracht gekregen dat pilletje in een spuitje te doen, 5ml water erbij, 5 ml lucht erbij, 2 minuten laten liggen omwentelen en klaar! Maaarrrrr.... Dat en klaar is zo makkelijk nog neit, het pilletje lost niet goed op, dus het spuitje raakt verstopt en als ze het in haar mond spuiten laat ze het er zo weer uitlopen :(
We hebben geprobeert het tabletje te vermalen maar die is echt keihard dus dat word hem niet..
Heeft iemand een tip, ik heb namelijk geen zin om zelf dit wiel uit te vinden ;)
pi_100286916
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:43 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Die van ons heeft gewoon standje draaien met muziek en standje draaien zonder muziek ;)

Puck en zijn neef O+

Ik kwam even met een vraag voor de mama's van wie de kindjes ook medicijntjes krijgen!?
Sarah krijgt nu dus Losec (omeprazol) 10 mg tabletvorm. Nu hebben wij opdracht gekregen dat pilletje in een spuitje te doen, 5ml water erbij, 5 ml lucht erbij, 2 minuten laten liggen omwentelen en klaar! Maaarrrrr.... Dat en klaar is zo makkelijk nog neit, het pilletje lost niet goed op, dus het spuitje raakt verstopt en als ze het in haar mond spuiten laat ze het er zo weer uitlopen :(
We hebben geprobeert het tabletje te vermalen maar die is echt keihard dus dat word hem niet..
Heeft iemand een tip, ik heb namelijk geen zin om zelf dit wiel uit te vinden ;)
Vragen om andere medicatie ^O^
Nexium en Zantac zijn ook hele gangbare (en effectieve) maagzuurremmers tegen (verborgen) reflux. Die zijn gewoon vloeibaar. Bij een 5 maanden oude baby is dit geen doen.

Eventueel kun je Stiemie pm'en of even bij de dreumessen vragen. Esmee krijg destijds ook omeprazol geloof ik.
pi_100287145
Thnx pm'tje gedaan!

Hier een *O* voor Sarah!! Ze ligt voor het eerst voor haar laatste fles in haar eigen bedje te slapen!! Ze was wel heel onrusstig en ik heb er bij gezeten tot ze sliep maar het is al een tijdje stil :Y *O*
pi_100287156
Och arme Anne ;( Ziekjes en dan niet je favo knuffel bij de hand. Lukt het om in te slapen nu?

Apart is dat Claudia, dat je dadelijk het verschil niet meer ziet. 8 maanden is op zich nog best veel namelijk. Maar ontwikkelingen verlopen zo grillig dat het me niets verbaast dat ze zo dicht bij elkaar liggen nu.
Ik ben benieuwd hoe dat bij Puck en zijn neef gaat zijn.
Ik vind het ook erg fijn dat wij beiden uiteindelijk zo dicht op elkaar onverwacht zwanger bleken. Zij wel van haar 3e maar het is voor hen beiden zo leuk straks om samen te spelen. Die andere twee zijn meiden en al 8 en 5 jaar.

Maar die foto is al van twee maanden geleden dus ik ga ze binnenkort weer naast elkaar leggen. Puck is behoorlijk blond geworden ja en het groeit hard! Sodeknetter bovenop is het echt al een flinke bos! Je ziet het inderdaad per dag groeien :')
Dit is de enige foto waar je het enigszins wellicht een beetje ziet. Je ziet wel op de rechter foto hierboven dat hij daar in zijn kale periode zat :+

The way you rock'n'roll
pi_100287421
Beterschap voor Anne
L'tiekje hoe is het nu met bartje
En puck is groot al vond ik hem met 3mnd ook al super groot

Wij hebben het advies gekregen om nutriton in de fles bij ean te geven om te zien of ze dan minder terug geeft en er niet zo van moet huilen. Morgen maar even kopen
pi_100287489
En daar zijn de grafiekjes om het verhaal te staven.

Deze stemt me wel tevreden. Haar verhouding loopt perfect op lijn.
pi_100287652
Ik vind het niet erg zorgelijk hoor Vanyel.
Anne had ook zo'n dipje bij 6 maanden (ook veel ziek geweest in de periode ervoor) en daarna ging het lijntje wel weer iets omhoog, al is ze tot nu toe niet meer teruggekomen op die middellijn.
pi_100287716
Ik vind het ook mooie lijntje Vanyel, gewicht en lengte loopt netjes met elkaar mee :)

En Anne ik had er helemaal overheen gelezen, sneu meisje :*
pi_100288134
Zeker haar lengte loopt erg netjes hoor Vanyel. Ze had gewoon een keer een flinke groeispurt en volgt nu weer het lijntje. Gewicht is te verklaren door haar ziekte en trekt vast binnenkort bij. Ze tankte laatst toch ook weer 's nachts?

F_r, toen jij Puck live zag had je net een ini mini gupje op de wereld gezet. Elke baby was toen een reus :+
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 augustus 2011 @ 21:18:07 #249
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100288169
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:43 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Puck en zijn neef O+

vermalen tussen twee theelepeltjes lukt niet?

pi_100288334
quote:
12s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:18 schreef DJMO het volgende:

[..]

vermalen tussen twee theelepeltjes lukt niet?
Nee lukt niet, die krengen zijn keihard!

En ik vond het ook raar dat ik deze meekreeg want de HA had het over capsules die ik kon breken en dan wat er in zit aan poeder op kon lossen... Dat zou al een stuk makkelijker gaan geloof ik! Ik ga het morgen nog een keer proberen en wil het niet dan denk ik dat ik de HA maar weer bel en ga vragen of ze niet wat anders hebben zoals Mignonne aangeeft!
pi_100288438
Mooi lijntje volgens mij Vanyel!

Ik heb niet helemaal bijgelezen, beetje druk de laatste dagen.
Gisteren in ieder geval bij de kinderarts geweest en de volgende stappen besproken:
- doorgaan met pufjes die hij nu heeft
- doorgaan met ijzerdrankje
- 2 september afspraak kno arts, kijken hoe het dan met de oortjes is
- bloedprikken over 4 weken, dan kijken hoe het met het ijzer is
- de bloedproef wordt uitgebreid met wat andere onderzoeken om dingen te kunnen uitsluiten
- als we gaan bloedprikken krijgt hij ook een zweettest om ook weer dingen te kunnen uitsluiten (o.a. taaislijmziekte, niet dat ze daar aan denken nu hoor, maar het is gewoon een protocol wat we nu volgen)
- 12 september belafspraak met de kinderarts om de uitslagen te bespreken

Ze had nog even naar z'n oren gekeken, waren weer wat rustiger geworden maar leek nog wel wat vocht achter trommelvlies te zitten. Verder was hij weer goed aangekomen (10,3 kg) en was 74 cm.
pi_100289138
Fijn Mrien dat het er opzich goed uitziet en dat ze verdere onderzoeken gaan doen!
pi_100289700
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zeker haar lengte loopt erg netjes hoor Vanyel. Ze had gewoon een keer een flinke groeispurt en volgt nu weer het lijntje. Gewicht is te verklaren door haar ziekte en trekt vast binnenkort bij. Ze tankte laatst toch ook weer 's nachts?
Daar is ze godzijdank na een week weer mee gestopt :)
pi_100289754
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Daar is ze godzijdank na een week weer mee gestopt :)
:D Ja oké maar ze vond het wel nodig om dat even te doen dus ik denk dat ze het zelf heel goed regelt hoor :Y
The way you rock'n'roll
pi_100289853
Ja dat sowieso :Y
pi_100290289
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:24 schreef cleany het volgende:
vandaag naar de logopedist geweest...die raadde een andere fles aan en misschien terug gaan naar Nutriton...dat laatste gaat dus niet gebeuren...we blijven niet bezig!
Mama naar babymassage geweest. Hij vond alles best, maar een 'tummyrub' mocht niet.
Cleany, waarom naar een logopedist? En waarom eventueel terug naar nutritron? Om het dikker te maken?
Had je trouwens de opmerking over de hoeveelheid voeding nog gezien?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:57:11 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100290420
Jeetje Mrien, het is allemaal nogal niet wat... :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100290511
Mrien, wel fijn dat er meteen naar vanalles gekeken wordt, maar het lijkt me voor Jelle en jullie niet echt leuk, al die onderzoeken. Wij zijn destijds niet bij de kinderarts beland met Driekus, anders hadden we vast ook in zo'n protocol gezeten. Succes er mee!
pi_100290762
MP: kun je het tabletje niet onder een stukje plastic leggen en dan met een hamer erop slaan?
pi_100290842
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:57 schreef Leandra het volgende:
Jeetje Mrien, het is allemaal nogal niet wat... :*
Ik sluit me hierbij aan. Jemig. :*
pi_100291125
Maar waarom zou je? Dan moet je 2 keer per dag (?) met een hamer in de keuken gaan staan rammen op die krengen om te kijken of het mengt. Terwijl er vloeibare alternatieven voor handen zijn.
Een huisarts is ook maar een mens en heeft misschien iets te simpel gedacht over het vermalen van die pilletjes. Ik herinner me nog dat stiemie het een helse klus vond om die dingen toe te dienen. Ik zou mezelf geloof ik de irritatie besparen en gewoon om een alternatief vragen. Gewoon je vraag heel concreet maken, niet wachten tot je huisarts uit zichzelf een alternatief voorstelt maar gewoon aangeven dat het toedienen niet goed lukt en dat je graag een vloeibare variant zou willen hebben.

Wij hadden dat toen we nog aan de lactulose-siroop zaten voor oudste. Dat gaat per gewicht en die hoeveelheid was op een bepaald moment zoveel en oudste wilde het niet meer eten, dat werd echt een strijd, daar ben ik toen gewoon mee naar de huisarts gegaan en het verhaal voorgelegd en het was geen punt, kreeg ik gewoon een alternatief.
Ohja en met pilletjes die we kregen voor oudste, die mocht je met niets innemen en je mocht er ab-so-luut niet op kauwen :D :') was dat even wishful thinking van de kinderarts dat dat wel probleemloos zou gaan :P Maar een alternatief was geen punt.
pi_100291144
Heftig hoor mrien!!!

MamaPurk, ook met warm water geprobeerd??
pi_100291249
Och Mrien je arme prul ;( dikke :* voor jullie!

Vanyel ik begrijp de zorgen van je mrs wel, het ziet er altijd heftig uit op zo'n curve, maar het belangrijkst is echt hoe Dottir het verder doet.
pi_100291314
Mrien, jeetje zeg, jullie krijgen het wel voor je kiezen :*
The way you rock'n'roll
pi_100291410
Mrien zielig voor je menneke!

Leyla dondert gewoon weer een lijn naar beneden en het cb bij ons was er vrij relax over. We kijken het gewoon aan. Ze is zeker actief? Ja. Nou dan kan het best.
pi_100291589
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:22 schreef mrien het volgende:

Gisteren in ieder geval bij de kinderarts geweest en de volgende stappen besproken:
- de bloedproef wordt uitgebreid met wat andere onderzoeken om dingen te kunnen uitsluiten
- als we gaan bloedprikken krijgt hij ook een zweettest om ook weer dingen te kunnen uitsluiten (o.a. taaislijmziekte, niet dat ze daar aan denken nu hoor, maar het is gewoon een protocol wat we nu volgen)

Ze had nog even naar z'n oren gekeken, waren weer wat rustiger geworden maar leek nog wel wat vocht achter trommelvlies te zitten. Verder was hij weer goed aangekomen (10,3 kg) en was 74 cm.
poeh mrien toch wat een onderzoeken voor jullie kleintje
pi_100291879
oh ik had t verhaal van mrien helemaal gemist.

-O-
pi_100293508
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
MP: kun je het tabletje niet onder een stukje plastic leggen en dan met een hamer erop slaan?
Ik moest lachen, maar dat zou misschien wel een optie zijn, maar of het nou zo hygienisch is enzo... Als ik zo op mijn werk om zou gaan met medicijnen, ik weet het niet....

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:10 schreef Troeta het volgende:
Heftig hoor mrien!!!

MamaPurk, ook met warm water geprobeerd??
Ja ook geprobeerd :Y Ik werk in de zorg heb al heel wat ervaring met malen en pletten en vermorzelen van pillen enzo, en ken ook bijna de hele truckendoos om het binnen te krijgen bij niet meewerkende typetjes ;)

Ik ga het morgen nogmaals proberen, misschien wel met die hamer :Y ;) En warm water, lutk het weer niet, want ja Saartje moet ook nog een beetje meewerken natuurlijk :Y O-) Dan volg ik alsnog het advies van Mignonne op en bel ik de HA!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:58:03 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100293854
En als je de pilletjes in een notenkraker doet? Zo een waar je het handvat moet draaien?
Desnoods het pilletje in een plastic zakje.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100294096
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:58 schreef Leandra het volgende:
En als je de pilletjes in een notenkraker doet? Zo een waar je het handvat moet draaien?
Desnoods het pilletje in een plastic zakje.
Ja ik heb ook gewoon een notenkraker liggen hier :+ Waar haal ik zo een ding zo snel vandaan ??

Ik vind het wel lief hoe hard jullie allemaal meedenken :Y *O* Ik had er zelf eigenlijk ook niet echt bij stilgestaan dat het toedienen van dat spul zo lastig zou zijn...

Heb wel bedacht dat ik ook gewoon 30cc melk kan maken, pilletje oplossen in water, dat in de melk iets grotere speen en dan hopen dat ze erin trapt en het gewoon wegklokt!

By the way ze slaapt nog steeds sinds ik haar rond 20 uur in bed heb gelegd *O* Hopelijk word ze nog wel wakker voor een laatste voeding, want nu heeft ze half 6 voor de laatste keer gehad...
pi_100303666
Goedenmorgen!
Nou ik heb net dat tabletje opgelost in warm water, ging nog niet van harte, maar dat wist ik al, ervaring van gisteren.
toen heb ik dat bij een bodempje met gespoten in een fles, m-speen en erop en gaan met die banaan! Maar die speen raakte verstopt omdat het spul niet 100% oplost en zinkt kwam het allemaal voor het speengaatje terecht...
M-speen vervangen voor L-speen, dat ging beter maar nog niet van harte, het leek wel of ze doorhad dat ik iets door har melk had gedaan!!
Denk dat ik zo toch even de HA ga bellen.
pi_100303870
Groot gelijk, waarom moeilijk doen als er vloeibare medicijnen zijn!
pi_100304002
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 12:37 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Als in: je maakt 120 ml water aan met 4 schepjes en geeft er daarvan 7 op een dag? Is dat niet heel erg veel (945 ml)? Ze mogen max maar 1 liter op een dag he. En het streven is eigenlijk om dat niet te halen ivm kans op overgewicht later. Bovendien, de nieren trekken het niet als je meer dan die liter gaat geven. Als je dus nu al in de buurt zit, kan je amper ophogen.
nee, als in 140ml water met 4 1/2 schepje en dan om de 3 1/2 uur, behalve 's nachts..dan slaapt ie 6/7 uur. Voor zover ik weet is dat niet te veel, bovendien is ie niet heel erg dik (zo'n 4500gr, maar dat weet ik niet zeker). Hij is ook 60cm terwijl hij 7 weken oud is he...maakt dat niet uit?

Nu ik er over na denk is het denk ik eerder 5 of 6 keer (ik ben er natuurlijk overdag niet, dus ik maak eigenlijk maar 3 voedingen mee tussen 18:00 en 7:00).

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:55 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Cleany, waarom naar een logopedist? En waarom eventueel terug naar nutritron? Om het dikker te maken?
Had je trouwens de opmerking over de hoeveelheid voeding nog gezien?
Naar de logopedist, omdat we vanwege de reflux zijn doorverwezen vanuit het ziekenhuis om te kijken of hij goed drinkt. Hij bleek gewoon rustig te drinken, maar omdat hij na het drinken gelijk begint te zeuren (ze zei dat het waarschijnlijk door of te weinig voeding kwam of door te veel lucht).

Ze heeft ons Difrax flessen aangeraden en hebben we gisteravond geprobeerd. Hij heeft de hele avond liggen slapen, totdat we hem wakker maakten voor de fles. Hij had z'n flesje op, ging gelijk weer slapen en vanochtend het zelfde verhaal.

Die Nutriton om het sneller dik te maken, omdat er toch nog een klein beetje naar boven kwam ondanks de Enfamil die we gebruiken (als je dit spul gebruikt wordt het pas in z'n maagje hard en niet meteen, schijnt beter te zijn voor baby's). Aangezien die Enfamil beter voor ons werkt dan het toevoegen van Nutriton aan voeding, gaan we niet mee met dit advies.

Arme MP....je kan inderdaad maar beter het zekere voor het onzekere nemen.
jeetje wat een gedoe Mrien... :*
pi_100304059
Mrien, wat een onderzoeken zeg. Sterkte daarmee.

MP, ik zou ook om iets vloeibaars vragen, je kan zo'n kleintje echt nog geen pil laten slikken.

Ik heb sinds gisteren Bartje in een slaapzakje met de mouwen dicht, zodat hij zichzelf niet wakker kan maaien. Hij sliep vannacht ineens 8 uur door, en nu ligt hij ook alweer bijna 5 uur te slapen. Wat een verschil! Ik vraag me alleen af of hij zo niet te lang doorslaapt, en te weinig voedingen op een dag krijgt... Dus ik maak hem zo maar even wakker denk ik..
pi_100304341
MP, ik heb een tip voor je! Wij gaven ook altijd Losec. Maar eerst even Amy fles geven en aankleden!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:18:07 #276
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100304502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 08:47 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mrien, wat een onderzoeken zeg. Sterkte daarmee.

MP, ik zou ook om iets vloeibaars vragen, je kan zo'n kleintje echt nog geen pil laten slikken.

Ik heb sinds gisteren Bartje in een slaapzakje met de mouwen dicht, zodat hij zichzelf niet wakker kan maaien. Hij sliep vannacht ineens 8 uur door, en nu ligt hij ook alweer bijna 5 uur te slapen. Wat een verschil! Ik vraag me alleen af of hij zo niet te lang doorslaapt, en te weinig voedingen op een dag krijgt... Dus ik maak hem zo maar even wakker denk ik..
Jeetje, wat een zaligheid! Lientje sliep gisteren van 09.45 tot 14.15, dat kwam mij prima uit dus ik heb haar laten slapen. Als ze als eens langer dan 4 uur slaapt, dan doe ik meestal de deken van haar af, zodat ze vanzelf wakker zal worden. Ik vind het wel fijn als ze overdag een beetje geregeld drinkt en niet dan haar lange slaap gaat doen, maar dat 's nachts doet.

Al 'begrijpt' ze dat nog niet en was het bij mij vannacht 02.00 uur en 05.30 uur. :')
En nu slaapt ze nog. :D

Ow en je ik heb ook dagen met veel slapen en wat minder drinken en weinig slapen en veel drinken. Dat regelen ze toch prima zelf hoor, die van mij tenminste wel. Ik vind dat ook wel eens lastig, vraag me dan wel eens af of dat goed gaat, maar het blijkt van wel.
pi_100304637
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:08 schreef Solagratia het volgende:
MP, ik heb een tip voor je! Wij gaven ook altijd Losec. Maar eerst even Amy fles geven en aankleden!
Ik ben benieuwd!?

net de HA gebeld, de assistent zegt bel maar even met de apotheek, dus apotheek gebeld, nou die hadden nog nooit van dit probleem gehoord en adviseerde een stukje van het spuitje af te knippen zodat de opening groter word... En ja ik heb me hiermee af laten schepen :X
pi_100304650
Ik zie dat je al de opdracht had om het in een spuitje te doen, dus misschien heb je hier niets aan. Dit is hoe wij het altijd deden en dat werkte vrij aardig.

- half pilletje in spuitje
- vinger op de onderkant, warm water erin en daarna de achterkant er weer in.
- spuitje in de lucht en dan het lucht eruit drukken.
- met de vinger erop nog eens aan de achterkant trekken en loslaten. Dan viel het goed uiteen.
- Daarna kwam het moeilijke gedeelte want Amy herkende de rotzooi en deed haar mond niet meer open. Dus we hielden haar speen voor haar mond en als ze haar mond open deed, de losec ver in de mond spuiten. Dan slikte ze het altijd door.
pi_100304708
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:25 schreef Solagratia het volgende:
Ik zie dat je al de opdracht had om het in een spuitje te doen, dus misschien heb je hier niets aan. Dit is hoe wij het altijd deden en dat werkte vrij aardig.

- half pilletje in spuitje
- vinger op de onderkant, warm water erin en daarna de achterkant er weer in.
- spuitje in de lucht en dan het lucht eruit drukken.
- met de vinger erop nog eens aan de achterkant trekken en loslaten. Dan viel het goed uiteen.
- Daarna kwam het moeilijke gedeelte want Amy herkende de rotzooi en deed haar mond niet meer open. Dus we hielden haar speen voor haar mond en als ze haar mond open deed, de losec ver in de mond spuiten. Dan slikte ze het altijd door.
Dat laatste deel daar heb ik misschien wel wat aan :) dan ga ik nog niet aan de spuit klooien, ga eerst dat proberen morgen! Ze hoeft het maar 1x per dag.
Spoten jullie het hele spuitje in een keer leeg in haar mond? want ik moet er 5ml water bij doen en vind dat best veel om in een keer te spuiten...
pi_100304795
Wij deden er geen 5 ml bij, dat is inderdaad erg veel. Even het spuitje bekeken en we deden er maar 2 ml water bij. Was ook genoeg om het op te lossen. Wel goed warm water en dan kan je hem in een keer leeg spuiten. Niet te heet water dus :P
1x per dag scheelt trouwens!
Wij hadden 2x Losec en 3 x erytrhomycine. We waren heel de dag bezig met spuitjes en gedoetjes.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:03:52 #281
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100305440
Mijn schatje is vandaag 12 weekjes O+
Ze klinkt nog niet veel beter (er is bronchitilius maandag bij haar geconstateerd), nog veel geroggel. Ze reageert wel beter, en is ook een stuk vrolijker (als ze geen krampen krijgt van de antibiotica). Gisteravond heeft ze bij mijn ouders echt een heeeeele tijd vrolijk en zoet gespeeld (en dan bedoel ik langer dan een uur).

Ze vond de babygym reuze interessant, want die is natuurlijk anders dan thuis. Ze had ook voor het eerst een echt jurkje aan O+ En jaaa, dat moet ook goed geinspecteerd worden, dus ze zat de jurk te bekijken, en toen aan de onderkant te sabbelen O+

En na een tijdje hoorde ik geen gekraai en gelach meer, kijk ik in de box.. ligt ze heerlijk te duimen. Mijn moeder smolt ter plekke volgens mij :P Die heeft nooit een duimertje gehad namelijk, en die geloofde mij ook niet dat Larissa al kon duimen

Even mijn dame showen :
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:07:59 #282
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100305527
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:22 schreef mrien het volgende:

mrien, wat een gedoe zeg! Dikke knuffel voor jullie :*
pi_100305648
Jeetje Mrien wat een hoop onderzoeken en gedoe zeg! Sterkte er mee!
pi_100305740
Sterkte met al die onderzoeken mrien, het houdt jullie wel bezig zeg.

Larissa O+ en gewoon al weer 12 weken wat gaat dat hard.

MamaPurk hier geen tips helaas, maar het zou toch makkelijker moeten gaan. En wat een bijzondere reactie van de apotheek. Klinkt niet alsof ze even meedenken.
pi_100306553
Tankgirl wat een schatje O+ O+ en duimen is zoooooooooo lief!
pi_100306994
MP :D muppet hihi
De dame van de apotheek had vorige keer ook commentaar op het medicijn gebruik van oudste. Dat moesten we wel binnenkort af gaan bouwen hoor. Ik ben normaal heel erg van het ene oor in, andere weer uit en lamaarlullen maar hier heb ik wel even heel bits op gezegd dat ik dat wel in overleg met de kinderarts zou beslissen en niet in overleg met haar. Kom nou :') ik vroeg nergens om ik kwam alleen een recept halen.

Hopelijk werkt de tip van sola goed voor jullie en anders toch weer terug bellen naar de apotheek en gewoon zeggen dat je een vloeibaar vergelijkbaar alternatief wilt zoals zantac-drank. Je moet het natuurlijk wel normaal volgens voorschrift kunnen geven.

Tankgirl wat een lieffie O+ O+
pi_100307092
jeetje Mrien, wat een lijst.... :* Wat is je kerel al een bink zeg.. O+

Tankgirl, wat een moppie zeg!
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 augustus 2011 @ 11:17:31 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100307383

pi_100307391
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:04 schreef mignonne het volgende:
MP :D muppet hihi
De dame van de apotheek had vorige keer ook commentaar op het medicijn gebruik van oudste. Dat moesten we wel binnenkort af gaan bouwen hoor. Ik ben normaal heel erg van het ene oor in, andere weer uit en lamaarlullen maar hier heb ik wel even heel bits op gezegd dat ik dat wel in overleg met de kinderarts zou beslissen en niet in overleg met haar. Kom nou :') ik vroeg nergens om ik kwam alleen een recept halen.

Hopelijk werkt de tip van sola goed voor jullie en anders toch weer terug bellen naar de apotheek en gewoon zeggen dat je een vloeibaar vergelijkbaar alternatief wilt zoals zantac-drank. Je moet het natuurlijk wel normaal volgens voorschrift kunnen geven.

Tankgirl wat een lieffie O+ O+
Ja ik ga de tip van Sola morgen proberen :) En de dr. ass. zei al dat we terug moesten bellen als het nog neit lukte, dus als het niet lukt bel ik morgen HA en niet apotheek :P
pi_100307399
wow DJMO snellie!!!!
pi_100307836
kijk wat mijn baby doet, morgen 5 maanden... dat hoort toch niet!
Filmpje dus...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 augustus 2011 @ 11:44:53 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100308315
en dan zegt ze dat Geert snel is :P jij hebt pas een rappe MP!

pi_100308354
Kijk die kleine hump nou!!!
pi_100308424
quote:
12s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:44 schreef DJMO het volgende:
en dan zegt ze dat Geert snel is :P jij hebt pas een rappe MP!
maar die van mij heeft nog geen tanden :6 Zou het innemen van de pilletjes misschien vermakkelijken kan ze kouwen :+
pi_100308453
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:48 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

maar die van mij heeft nog geen tanden :6 Zou het innemen van de pilletjes misschien vermakkelijken kan ze kouwen :+
of kauwen. ;)
pi_100308528
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

of kauwen. ;)
pi_100309098
Wauw, wat gaat ze snel, MP! *O*
pi_100309483

Curve van mijn madam.....
pi_100310432
wat leuk joh MamaPurk!
pi_100313351
Oh Cleany, dan is onze manier van fles geven toch niet hetzelfde hoor. Wij geven 120 cc water + 4 schepjes wat dan samen 140 wordt. Dus geen 140 cc water, want dan geef je flessen van 160 cc en dat x6, kom je uit op 960 cc per dag. Is nogal veel te veel voor die kleintjes!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 augustus 2011 @ 14:33:24 #301
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100313575
20 cc extra water per fles is idd nogal veel lijkt me ...

btw, tandje nr 2 zit er naast, en is wel voel- maar nog niet zichtbaar .. wacht met angst en beven op de boventanden :X

Leyla, fijn poppetje!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')