SPOILER: Crosspost uit 't filmpjestopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier staat ie wel op zn kantquote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:33 schreef Orea het volgende:
En Dottirheeft ze nou donkere ogen? Jaloers! (of lijkt het zo?) Leia heeft erg mooie grijs/blauw achtige ogen.. niks mis mee maar had ze donker verwacht aangezien M en ik allebei bruin-groene ogen hebben
![]()
(de foto staat goed hoor Vanyel, hoef mijn nek niet te verdraaien)
Kijk dit wilde ik weten. Ik geloof niet dat ik het een probleem vind, maar mensen roepen altijd over zoutloos voor babies dus ik dacht check ff.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:35 schreef mignonne het volgende:
Dottirleukerd!
Vanyel als je zout mogelijk een probleem vindt kun je wellicht beter tzt aan het natrium-arm brood gaan, becel heeft zo'n brood geloof ik. Dat zet een stuk meer zoden aan de dijk qua zout dan die 3 korrels zout in een rijstwafel
Ik vind die dingen echt bizar duur, 2,50voor 5 van die reepjes em ze zijn echt klein!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:31 schreef Orea het volgende:
Die appel dingen zijn lekk0r(als in, Leia krijgt er een paar en ik eet de rest van de zak op
)
Ze hebben van goodies ook granen/fruit reepjes, heel erg lekker (en zonder rommel erin!)..
Ik meende dat Pvoesss ooit riep dat die van de Euroshopper het minste zout hadden, en dat bleek bij controle nog steeds zo te zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kijk dit wilde ik weten. Ik geloof niet dat ik het een probleem vind, maar mensen roepen altijd over zoutloos voor babies dus ik dacht check ff.
Vind de normale rijstwafels nl. wel zo handig om te geven, dan krijgt zij een helft en ik een helft
Allebeiquote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hier staat ie wel op zn kant
Ze heeft idd vrij donkere ogen (maar niet zo zwart als ze op deze foto lijken). Van haar moeder.
Had jij ze donker verwacht of donker gehoopt?
Mis ik iets?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:27 schreef Solagratia het volgende:
Orea, ik heb even het vorige topic doorgelezen en wat een geweldige fotospam!Van harte gefeliciteerd met je dreumes! Wat gaat zo'n jaar snel he. Wij volgen je over een dikke week ook
En ook van harte met je streepje! Superdesuper zeg
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
Boh, das grappig. Ik vind het zo'n fijne stoel, ze ligt er ook enorm graag in, vooral als ik hem wiebel met mijn voet.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:51 schreef seilram het volgende:
Juud
Hier hetzelde.. met een volle buik. Maar ook hetzelfde pakje en dezelfde stoel!
[ afbeelding ]
Mignonne, die zijn leuk! Goed idee
ow dat wist ik helemaal niet, maar ik heb maandag overleg met de verpleegkundige van het CB en ik denk dat ik dan gewoon een afspraak ga maken met de HA, het is nu al zo lang gedoe en onduidelijkheid, laat een arts er maar eens naar kijken, ik vind dat wel een goed plan eigenlijk..quote:Op zondag 31 juli 2011 00:04 schreef mefke79 het volgende:
mp mijn ervaring met de nutritron was eerst een kleine week verstopping en echt harde keutels met krampen, daarna was het over. Volgens nutricia zelf moeten ze ook echt 2 weken wennen aan nieuwe voeding, dus dan zou je het nog even moeten volhouden. Sterkte, tis zo rot als ze pijn hebben.
Fijn dat Mex zijn nachten beter lijken te gaan Troeta.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:04 schreef Troeta het volgende:
Hoe gaat zelf zitten kaatjejannie? Misschien kan je een voedingskussen in de box leggen?
Maar als ze nog niet zit zal het nu wel snel komen hoor als ik dat zo zie!
Het slapen van Mex gaat geloof ik weer goed..1 nacht goed gegaan van half 9 tot 5 uur en toen verder bij ons geslapen, om 11 uur wilde die alleen even een speentje en kon ik hem in z'n bedje troosten. De nacht erna had ie helaas buikpijn, dus bij ons geslapen na een beetje buikwrijven en een schone luier, maar gister van half 10 tot half 8 geslapen in z'n eigen bed!
Ik moest hem zelfs wakker maken,want ik moest werken en dat vond ie leuk joh dat we bij z'n bedje stonden.
Seilram wat een knapperd heb je!
Danic heb je weleens geprobeerd om na 10 minuten te stoppen met de fles? Wat gebeurt er dan? Heeft ze dan nog honger, of is ze met een speentje tevreden? En gaat de eerste fles s'ochtends ook zo langzaam?
Ik heb ook een moment gehad dat ik helemaal gek werd van de flesjes, om de 3 uur is zo vaak en je moet alles binnen die paar uurtjes plannen. Mex dronk gelukkig dan heel snel, dus als jij een uur bezig bent lijkt het me helemaal erg.
Maar ineens ging het naar om de 4 uur en dan ben je het echt zo vergeten! Je kan weer ff normaal winkelen en na een paar weekjes genieten komt het gedoe met het vaste eten:D
Deed ze ook met haar neus als eerste op het kleedquote:Op zondag 31 juli 2011 21:06 schreef Troeta het volgende:
oooo Sarah, dat ziet er veels te grote meidachtig uit, ga maar snel weer liggen!
Klinkt goed danic!! Misschien vind ze dit gewoon lekkerder,haha
En wat leuk dat je tante bent geworden, gefeliciteerd! Mijn schoonzus is ook zwanger na jaren proberen en ze krijgt meteen een tweeling, dus ik weet nu hoe leuk het is!
Isabelle wat kan je al veel! Veel leuker zo he? Lekker overal aanzitten.
we gebruikten tot voor kort ook Omneo, nu gebruiken we Enfamil...in onze situatie wat beter. Evan is hierdoor van de reflux af. We moeten wel van die laxeerdruppels gebruiken van VSM, maar dat moest ook al wanneer Omneo met Nutriton.quote:Op maandag 1 augustus 2011 08:09 schreef danic het volgende:
Ik heb echt een raar kind! Geven we haar nu op advies van het cb weer 6 flessen zodat ze genoeg binnenkrijgt, slurpt ze nu ineens in sneltempo haar flessen leeg en wil ze meer.![]()
Ik denk dat we dan toch maar weer naar 5 flessen gaan en dan van 150/5, dan hoef ik haar ook minder vaak wakker te maken voor een fles. Dat vind ik altijd zo sneu!
Maarrrr......lang leve de Omneo!
fluugs, Ruben ging toen vrij snel over en dat was geen probleem. We hebben het wel zo opgebouwd dat eerste de zijkant eruit ging. Ruben was 1 jaar en 9 maanden toen Jochem geboren werdquote:Op maandag 1 augustus 2011 07:43 schreef flugeltje het volgende:
Vraagje aan degene die ook al een ouder kindje hebben, vanaf welke leeftijd kun je overstappen op een peuterbed? Ik gok dat Willem zo'n 2 jaar zal zijn als de huidige mini van de wieg over zal stappen naar het ledikantje, kan hij dan al in zo'n peuterbedje van Ikea?
gefeliciteerd! wat toevallig...m'n vrouw d'r zus is over 3 weken uitgerekend, dus die zitten ook vlak op elkaar...quote:Op zondag 31 juli 2011 20:19 schreef danic het volgende:
Oh en en en.......ik ben vandaag tante geworden!! Mijn zusje is vanmorgen bevallen van een gezonde zoon! Vince Thomas. Ik ga morgen dus lekker babygluren (en hopelijk vasthouden) en vergelijken want Eva is dan ineens heel groot!
Dat deed Alexa ook, vier dagen en na vijf dagen hadden we het bedje teruggebouwdquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:33 schreef mefke79 het volgende:
Flugel, Driekus ligt sinds 2 weken in zijn ledikant zonder zijkant, vergelijkbaar met peuterbed. Hij was toen 22 maanden. En dat gaat prima, zeker met slaapzak aan. Meneer heeft namelijk op de een of andere manier niet door dat ie zelf mag uitstappen als ie dat wil en blijft dus keurig liggen totdat wij zeggen dat ie er uit mag...(ik heb bij tijd en wijle een heeeeeeel braaf kind geloof ik)
De tip die mij gegeven is om na het voeden te gaan wandelen... Ik neem (nog) geen spullen mee onderweg. Meest ver wat ik gelopen heb is een rondje parkquote:Op maandag 1 augustus 2011 13:58 schreef Aventura het volgende:
Bedankt voor de tips! We gaan het voor het slapen gaan eerst samen proberen. Wipstoel is ook een goed idee, al is onze wasbak ook wel geschikt. Die is vrij groot. Ik laat weten hoe het ging!
Vandaag heb ik een beetje stress; mijn ouders zijn in de buurt en komen om een uurtje of 4 langs. We gaan dan met de baby wandelen. Het is mijn tweede keer buiten sinds de bevalling. Ik weet niet zo goed waar we naartoe kunnen en hoever ik kan lopen. Weet ook niet zo goed wat ik moet doen als de kleine opeens honger krijgt. Ik ga hem over een uurtje voeden, maar misschien wil hij ook wel eerder en dan kom ik niet uit. Mijn tiet eruit gooien in het openbaar voelt (nog) heel erg raar. En..wat neem ik allemaal voor spullen mee...Pfft, waar je je al niet druk om kunt maken he
Ik kon Rienk niet in badje doen wegens mijn pols, deed mij te veel pijn. Ik weet niet of je een bad hebt? Maar Rienk ging hier al heel gauw gewoon in bad. Hadden we beide meer lol aan, want hij vond het vreselijk in dat kleine badquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:39 schreef Aventura het volgende:
Vraagje...(hoe) nemen jullie de kleine onder de douche? Doen jullie dat alleen of met hulp? Juist als ik alleen ben, vind ik het vullen van een badje zwaar en zou ik het makkelijk vinden om te gaan douchen. Ik vind het alleen best eng en volgens mij kom je ook echt handen te kort. Hoe doen jullie dat, hebben jullie tips?
Bij Jan deed ik hem wel in een badzitje zetten en dan onder de douchekraan houden. Geert gaat gewoon mee in 't ritueel voor Jan, ik was Jan, papa kleedt Geert uit, geeft die aan mij, ik was geert terwijl papa Jan afdroogt en aankleedt, papa pakt geert over en droogt 'm af en in de tussentijd ben ik zelf ook wel klaar om af te drogen en aan te kleden.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:39 schreef Aventura het volgende:
Vraagje...(hoe) nemen jullie de kleine onder de douche? Doen jullie dat alleen of met hulp? Juist als ik alleen ben, vind ik het vullen van een badje zwaar en zou ik het makkelijk vinden om te gaan douchen. Ik vind het alleen best eng en volgens mij kom je ook echt handen te kort. Hoe doen jullie dat, hebben jullie tips?
Leyla stopt ook echt alles in dr mond. Ik kan haar echt geen moment alleen laten.. hahaquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:25 schreef Solagratia het volgende:
Ik bracht Amy net naar de opvang, maar toen ik weg wilde moest ze echt hard huilen. Dat was voor het eerst, meestal ziet ze me niet meer staan als ik haar ergens heb neergezet. Zielig was dat. Maar goed, ze hebben er ervaring mee dus ik neem aan dat ze alweer lekker aan het spelen is.
En we hebben een praatjeAmy stak iets in haar mond wat niet mocht:
Ik "Amy, niet in je mond"
Amy gaat gewoon door natuurlijk, want baby
Ik: Amy, geef maar aan mama, dat mag niet in je mond.
Amy: "Hap"![]()
![]()
Wat vervelend zeg dat Larissa bronchitis heeft! Hopelijk werk de inhaler snel en goed!
Fijn dat Jelle niet meer zo benauwd is Mrien. Groot he, als het bedje en box naar beneden moet. Tijd gaat zo snel! ik ben benieuwd naar de controle bij de ka!
Lijkt mij moeilijk om dan niet te lachenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:25 schreef Solagratia het volgende:
Ik bracht Amy net naar de opvang, maar toen ik weg wilde moest ze echt hard huilen. Dat was voor het eerst, meestal ziet ze me niet meer staan als ik haar ergens heb neergezet. Zielig was dat. Maar goed, ze hebben er ervaring mee dus ik neem aan dat ze alweer lekker aan het spelen is.
En we hebben een praatjeAmy stak iets in haar mond wat niet mocht:
Ik "Amy, niet in je mond"
Amy gaat gewoon door natuurlijk, want baby
Ik: Amy, geef maar aan mama, dat mag niet in je mond.
Amy: "Hap"![]()
![]()
JEEEUJquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:00 schreef danic het volgende:
Tis lastig reageren via de telefoon, maar ik ga hier nu toch echt juichen. Eva drinkt nu 6 flessen van 140 binnen 20 minuten leeg! Is soms zelfs een beetje boos dat er niet meer is, maar een spelen is dan voldoende, dus echt zuigbehoefte. Ze krijgt nu 120 water + 2 schepjes standaard, 2 schepjes omneo en 1 schepje nutriton. Tis een hele samenstelling, maar werkt dus perfect voor d'r. We blijven het zo doen. Ze zit nu ook ineens op de max met wat ze mag krijgen op een dag, heeft ze nog nooit gehad! Wat een verschil!
Soneal is de laatste weken pas gaan minderen van 25 min. aan borst 1 en dan nog zo'n 10 min. aan borst 2, naar 10 + 5 minuten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:17 schreef Vanyel het volgende:
Fijn hoor!
Ik zit met een half jaar nog steeds op een half uur per (borst)voeding.
Als in: je maakt 120 ml water aan met 4 schepjes en geeft er daarvan 7 op een dag? Is dat niet heel erg veel (945 ml)? Ze mogen max maar 1 liter op een dag he. En het streven is eigenlijk om dat niet te halen ivm kans op overgewicht later. Bovendien, de nieren trekken het niet als je meer dan die liter gaat geven. Als je dus nu al in de buurt zit, kan je amper ophogen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:40 schreef cleany het volgende:
Ik denk dat hij nu ook over een fles van 140ml 15-20 min. doet. We hoopten om de 4 uur te kunnen geven, maar hij heeft er wel 7 per dag nodig.
kan je eigenlijk weinig aan doen...onze Evan slaapt overdag zo goed als niet en als hij zeurderig wordt en lang blijft huilen, gaan we (of m'n vrouw) gewoon met de kinderwagen weg of een stukje met de auto rijden. Valt hij vanzelf in slaap. Voor de rest kan je er niet veel aan doen, vooral niet als hij niet van inbakeren houdt (die van ons houdt er ook niet van).quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:38 schreef laiveneertiekje het volgende:
Vraagje, wat doen jullie als je kindje niet wil slapen? Bartje ligt nu alweer een uur te jengelen, en hij is volgens mij echt wel moe, maar hij lijkt zichzelf steeds maar wakker te houden. Op advies van de wvk stop ik hem al goed stevig in, zodat hij niet met zijn armpjes zichzelf wakker kan maaien, maar hij wurmt zichzelf wel weer los. Ik moet wel zeggen dat hij ietwat kramperig lijkt, maar ik vraag me zo af of hij wel genoeg slaapt overdag. 's Nachts is er geen enkel probleem, overdag slaapt hij gewoon erg lastig...
en ik word er onzeker van, aangezien ik laatst commentaar kreeg dat hij nog steeds wakker was, terwijl hij toch echt heel moe leek te zijn. Net alsof ik hem expres wakkerhou
Ik wist niet dat ik nog een account had?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:04 schreef Jore het volgende:
Ik ben van de 'lekker bij je houden' afdeling, even miepen is uiteraard geen ramp maar een uur alleen in een bedje miepen/piepen/zeuren vind ik persoonlijk te lang.
het is mij mij nog nooit voorgekomen dat leyla langer dan 5 minuten aan het piepen was.. En als ik haar er dan toch uithaal heb ik veel meer ellende.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:04 schreef Jore het volgende:
Ik ben van de 'lekker bij je houden' afdeling, even miepen is uiteraard geen ramp maar een uur alleen in een bedje miepen/piepen/zeuren vind ik persoonlijk te lang.
Tandje??quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:46 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik had Sofie in bed gelegd, en ze ging na 10 minuten brullen. Normaal huilt ze echt nooit, dus gelijk even heen gegaan. Even geknuffeld en weer teruggelegd. Na een half uur weer brullen. Weer erheen gegaan, geknuffeld en weer teruggelegd. Nu ligt ze alweer een half uur te kletsen in bed. Ik vind het wel best. Ze gaat zo vast wel slapen.
Ze had vanmiddag toen ik haar ophaalde bij de gastouder ook een knalrode wang.
Dit. Alleen laten huilen in een bedje is voor mij geen optie. Desnoods ga ik ernaast zitten om te laten merken dat ik er ben.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:04 schreef Jore het volgende:
congratz met de foto op borstvoeding.comquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 17:56 schreef DJMO het volgende:
ik kom niet aan bijlezen toeik zie wat tandjesleed geloof ik en niet willen slapende kindjes, dikke
voor jullie (ouders)
Hier vieren we vandaag weer een vermaanddag! vijf maanden vandaag en meneer drinkt nog net zo tevreden als de eerste dag:
[ afbeelding ]
(vanmorgen in bed genomen met m'n telefoon, best goed gleukt al zeg ik 't zelf!)
Hoewel hij onder een tandje door heeft, en tweede tandje op komst volgens ons en hij daardoor vaak ook maar wat aansabbelt en probeert te bijtengaat het gewoon lekker hier. Volgens de manueel therapeut zou de blokkade in z'n nekje weg moeten zijn, en heeft hij nu alleen nog overstrekneigingen (willen staan bv). Heerlijk jong is 't
en wat ook leuk is is dat we vandaag ook foto van de dag zijn bij borstvoeding.com
eentje maar?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:35 schreef DJMO het volgende:
ja, doe eens een foto van je muppie! en thnx
Ik kan niet wachten tot Sofie kan zitten. Ze zit nu inmiddels goed in de ikea stoel zonder kussentje en in de tripp trapp, maar los gaat echt nog niet. Ze kukelt dan na 5 seconden om...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:56 schreef mignonne het volgende:
dat zou zomaar kunnen KJhopen dat t oplucht voor Sofie dan.
DML ja het gaat snel he? over 6 dagen is er gewoon alweer een half jaar voorbij sinds de geboorte van Puck! Ik vind het zo idioot hoe snel de tijd vliegt met je kindje.
oh DJMO ze zit helemaal nog niet zo goed hoor!oudste ging met 7 maanden al mee op de fiets maar dat zie ik bij jongste echt nog niet gebeuren voorlopig. helaas want t zou wel veul practischer zijn, maar goed.
hier zou het ook een stuk practischer zijn. Ik heb getwijfeld of ik Geert in de doek zou mee (kunnen) nemen op de fiets, maar dat durf ik toch maar niet met Jan achterop. Die is echt veel te wild om Geert er in de doek aan te wagen. Dan wacht ik liever nog een paar maanden en dat Jan ook wat beter snapt wat rustig zitten op de fiets is, dan dat ik straks met z'n drieen in het ziekenhuis zit met schaafwonden etc van een val omdat ik de fiets niet kon houdenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:56 schreef mignonne het volgende:
--
oh DJMO ze zit helemaal nog niet zo goed hoor!oudste ging met 7 maanden al mee op de fiets maar dat zie ik bij jongste echt nog niet gebeuren voorlopig. helaas want t zou wel veul practischer zijn, maar goed.
baby spam baby spam baby spamquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
eentje maar?![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
februari, vers geperst en in de kraamweek
[ afbeelding ]
maart, de zusterliefde
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
april, de gezichtsuitdrukkingen zijn eh uitgesproken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mei, om de haverklap uitslag de afgelopen maanden begint nu te verdwijnen omdat ik op dieet, er kan steeds vaker een schaterbui vanaf.
[ afbeelding ]
juni, op de pasfoto voor de id-kaart die we nog steeds niet hebben laten maken![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
juli, dikke pret en foute knipjes
en deze is van vandaag, 2 augustus precies 6 maanden oud, mama's kleine feestnummer
[ afbeelding ]
net n tomaat geslacht![]()
Ik zit er wel erg over na te denken, was marktplaats al aan het afzoeken of er hier in de buurt nog een te koop stond..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 06:55 schreef Keshet het volgende:
Laiv, is een Puckaby niks voor jullie?
Ik had haar veel groter geschatquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:55 schreef Vanyel het volgende:
Poeh, mijn mopje is toch nog mini. Heb de gegevens van vorige keer niet bij de hand, maar volgens lief was ze maar 6560 gram bij 67cm.
en lange slanke! heeft ze vast van dr moederquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:55 schreef Vanyel het volgende:
Poeh, mijn mopje is toch nog mini. Heb de gegevens van vorige keer niet bij de hand, maar volgens lief was ze maar 6560 gram bij 67cm.
Wat weet jij wat ik helaas niet weet?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
en lange slanke! heeft ze vast van dr moeder![]()
mijnes is een korte bollo![]()
arm kind...
Dat zei mijn lief ook, die vond het nog veel te vroeg voor bijvoeding... "nee joh, ze mag pas over 2 maanden wat. Ik vind het echt nog te vroeg hoor!" ehm... schat?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:10 schreef Sorbootje het volgende:
Mignonne het bestaat niet dat E alweer een half jaar is. Je verrekent je vast een paar maanden.
*flauwvalsmiley*
't Is een heerlijk ding, die jongste van je!
+1 (- de allergieën dan).quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat zei mijn lief ook, die vond het nog veel te vroeg voor bijvoeding... "nee joh, ze mag pas over 2 maanden wat. Ik vind het echt nog te vroeg hoor!" ehm... schat?
Vanyel vervelend dat je meisje zo'n opdondertje heeft gehad van het ziek zijn. Pap geven kan, als je dat wilt. Aan de andere kant, ze ontwikkelt zich goed? Ze is vrolijk en alert, ze slaapt goed? (alles binnen de normaal-maatstaven van wat jij van haar gewend bent zeg maar).
Dan zie ik niet per se waarom je er nu extra veel bijvoeding in zou gaan proppen om er meer kcal in te krijgen. Leg gewoon op je vrije dagen wat extra aan als je daar de mogelijkheid voor hebt. Daar haalt Dottir voorlopig veel meer kcal en vetten uit dan uit bijvoeding.
vrijblijvend adviesmaar zo zou ik het doen
de cb-arts begon bij ons ook over brood geven en voedingen gaan vervangen voor pap. Ik wil helemaal geen pap geven s morgens vroeg. Ik geef wel een boterham als ontbijt als de tijd daar is, maar zolang ze borstvoeding krijgt en met die allergieen zit ga ik niet aan de pap, mij teveel gedoe.
Nee eigenlijk vinden we het allemaal dat het goed gaat.. Ook het cb vond het niet perse verontrustend.. Gewoon ff in de gaten houden.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:11 schreef Solagratia het volgende:
Ik wilde dat ik de pap kon vervangen met een boterham. Ze eet steeds minder van de pap en drinkt ook weer minder van de flessen. Je merkt dat ze toe is aan 'gewoon' eten. Gelukkig eet ze banaan, mandarijntjes en nectarine. Ook rijstewafels en liga eerst stap (zonder gluten) smikkelt ze lekker weg. Avondeten gaat ook goed. De potjes gingen al prima en nu zijn we bezig met vers. Ze wil alles proberen en vindt ook heel veel lekker. Dat was een paar maand geleden wel anders, wat een zorgen gaf dat zeg. Alleen lastig dat glutenvrij brood niet te eten is, het vergruisd helemaal. Verschillende soorten geprobeerd. Dus dat heb ik even opgegeven. In september gaan we weer koemelk introduceren en als dat goed gaat ook weer de gluten.
Leyla is inderdaad een fijn poppetje! Amy is nu 8,5 kilo. Krijgt ze het moeilijker Tico? Of is het gewoon haar eigen lijntje?
Dat dus, en al het andere wat al gezegd is. Ze is flink afgevallen, dat zie ik heus wel, maar ze is wel supertevreden, drinkt meestal goed en valt aan op bijna alles wat we haar daarnaast aanbieden.. Wat mij betreft gaan we gewoon op de huidige voet door, ze groeit vanzelf wel weer. De Mrs. was geloof ik wel geschrokken van t lijntje (ik post m straks, snap t wel) en vond die pap daarom een goed idee. Zal haar straks met de borstcalorieen om de oren slaan, dan trekt ze wel bij.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Als je borstvoeding geeft is pap aanmaken alleen al veel meer gedoe dan met kunstvoeding.
Dat gaat ineens niet heel hard meer, hè? Maar ze is al langer dan Lena, hoor! En ook slanker.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:55 schreef Vanyel het volgende:
Hoe oud was hij toen? Een maand of 5? Ivan was toen de 8 kg gepasseerd en ging richting 8,5 kg, maar met 6 maanden was hij pas 69 cm. Puck is dus best lang! Ivan zat met zijn lengte geloof ik rond het gemiddelde.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck was 11 juli 7235 gram bij 68,5cm. 9 augustus mogen we weer.
Je kunt ook juist diepvriesgroenten gebruiken en die even opwarmen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Iemand een tip in wat voor bakjes o.i.d. je kleine hapjes groente goed in kan vriezen?
Ja toen was hij vijf maanden inderdaadquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe oud was hij toen? Een maand of 5? Ivan was toen de 8 kg gepasseerd en ging richting 8,5 kg, maar met 6 maanden was hij pas 69 cm. Puck is dus best lang! Ivan zat met zijn lengte geloof ik rond het gemiddelde.
Ja we hebben best veel groenten in de diepvries liggen dus dat gaat ook zeker gebeuren. Maar wij eten zelf eigenlijk zelden aardappel en ik wilde wat prakjes inclusief aardappel invriezen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt ook juist diepvriesgroenten gebruiken en die even opwarmen.
In mei was hij 14,5 kg zwaar en 85 cm lang. Met zijn gewicht zit hij heel hoog, maar we hebben het idee dat hij de laatste paar weken/maanden harder in de lengte dan in gewicht aan het groeien is. Hij is nog steeds een beertje, daar niet van.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Totaal off topic maar wat zijn Ivan zijn stats nu Claudia?
Claudia, die lengtesprong is hier ook ineens bij Driekus (tegen de 88 cm, maar wel pas 11,8 kilo).quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In mei was hij 14,5 kg zwaar en 85 cm lang. Met zijn gewicht zit hij heel hoog, maar we hebben het idee dat hij de laatste paar weken/maanden harder in de lengte dan in gewicht aan het groeien is. Hij is nog steeds een beertje, daar niet van.We merken dat zijn eetgedrag nu ook verandert. Hij werkt boterhammen niet meer achter elkaar weg bijvoorbeeld, en zijn avondeten eet hij alleen als hij het lekker vindt.
Die van ons heeft gewoon standje draaien met muziek en standje draaien zonder muziekquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:57 schreef mefke79 het volgende:
Tip trouwens voor mensen met een TinyLove mobile die het muziekje beu zijn: als je het knopje precies tussen standje hard en standje minder hard zet, doet de muziek het niet.
(wat heerlijk rustig....)
Vragen om andere medicatiequote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:43 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Die van ons heeft gewoon standje draaien met muziek en standje draaien zonder muziek
Puck en zijn neef![]()
Ik kwam even met een vraag voor de mama's van wie de kindjes ook medicijntjes krijgen!?
Sarah krijgt nu dus Losec (omeprazol) 10 mg tabletvorm. Nu hebben wij opdracht gekregen dat pilletje in een spuitje te doen, 5ml water erbij, 5 ml lucht erbij, 2 minuten laten liggen omwentelen en klaar! Maaarrrrr.... Dat en klaar is zo makkelijk nog neit, het pilletje lost niet goed op, dus het spuitje raakt verstopt en als ze het in haar mond spuiten laat ze het er zo weer uitlopen
We hebben geprobeert het tabletje te vermalen maar die is echt keihard dus dat word hem niet..
Heeft iemand een tip, ik heb namelijk geen zin om zelf dit wiel uit te vinden
vermalen tussen twee theelepeltjes lukt niet?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:43 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Die van ons heeft gewoon standje draaien met muziek en standje draaien zonder muziek
Puck en zijn neef![]()
Ik kwam even met een vraag voor de mama's van wie de kindjes ook medicijntjes krijgen!?
Sarah krijgt nu dus Losec (omeprazol) 10 mg tabletvorm. Nu hebben wij opdracht gekregen dat pilletje in een spuitje te doen, 5ml water erbij, 5 ml lucht erbij, 2 minuten laten liggen omwentelen en klaar! Maaarrrrr.... Dat en klaar is zo makkelijk nog neit, het pilletje lost niet goed op, dus het spuitje raakt verstopt en als ze het in haar mond spuiten laat ze het er zo weer uitlopen
We hebben geprobeert het tabletje te vermalen maar die is echt keihard dus dat word hem niet..
Heeft iemand een tip, ik heb namelijk geen zin om zelf dit wiel uit te vinden
Nee lukt niet, die krengen zijn keihard!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:18 schreef DJMO het volgende:
[..]
vermalen tussen twee theelepeltjes lukt niet?
Daar is ze godzijdank na een week weer mee gestoptquote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zeker haar lengte loopt erg netjes hoor Vanyel. Ze had gewoon een keer een flinke groeispurt en volgt nu weer het lijntje. Gewicht is te verklaren door haar ziekte en trekt vast binnenkort bij. Ze tankte laatst toch ook weer 's nachts?
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daar is ze godzijdank na een week weer mee gestopt
Cleany, waarom naar een logopedist? En waarom eventueel terug naar nutritron? Om het dikker te maken?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:24 schreef cleany het volgende:
vandaag naar de logopedist geweest...die raadde een andere fles aan en misschien terug gaan naar Nutriton...dat laatste gaat dus niet gebeuren...we blijven niet bezig!
Mama naar babymassage geweest. Hij vond alles best, maar een 'tummyrub' mocht niet.
Ik sluit me hierbij aan. Jemig.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:57 schreef Leandra het volgende:
Jeetje Mrien, het is allemaal nogal niet wat...
poeh mrien toch wat een onderzoeken voor jullie kleintjequote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:22 schreef mrien het volgende:
Mooi lijntje volgens mij Vanyel!
Ik heb niet helemaal bijgelezen, beetje druk de laatste dagen.
Gisteren in ieder geval bij de kinderarts geweest en de volgende stappen besproken:
- doorgaan met pufjes die hij nu heeft
- doorgaan met ijzerdrankje
- 2 september afspraak kno arts, kijken hoe het dan met de oortjes is
- bloedprikken over 4 weken, dan kijken hoe het met het ijzer is
- de bloedproef wordt uitgebreid met wat andere onderzoeken om dingen te kunnen uitsluiten
- als we gaan bloedprikken krijgt hij ook een zweettest om ook weer dingen te kunnen uitsluiten (o.a. taaislijmziekte, niet dat ze daar aan denken nu hoor, maar het is gewoon een protocol wat we nu volgen)
- 12 september belafspraak met de kinderarts om de uitslagen te bespreken
Ze had nog even naar z'n oren gekeken, waren weer wat rustiger geworden maar leek nog wel wat vocht achter trommelvlies te zitten. Verder was hij weer goed aangekomen (10,3 kg) en was 74 cm.
Ik moest lachen, maar dat zou misschien wel een optie zijn, maar of het nou zo hygienisch is enzo... Als ik zo op mijn werk om zou gaan met medicijnen, ik weet het niet....quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
MP: kun je het tabletje niet onder een stukje plastic leggen en dan met een hamer erop slaan?
Ja ook geprobeerdquote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:10 schreef Troeta het volgende:
Heftig hoor mrien!!!
MamaPurk, ook met warm water geprobeerd??
Ja ik heb ook gewoon een notenkraker liggen hierquote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:58 schreef Leandra het volgende:
En als je de pilletjes in een notenkraker doet? Zo een waar je het handvat moet draaien?
Desnoods het pilletje in een plastic zakje.
nee, als in 140ml water met 4 1/2 schepje en dan om de 3 1/2 uur, behalve 's nachts..dan slaapt ie 6/7 uur. Voor zover ik weet is dat niet te veel, bovendien is ie niet heel erg dik (zo'n 4500gr, maar dat weet ik niet zeker). Hij is ook 60cm terwijl hij 7 weken oud is he...maakt dat niet uit?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:37 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Als in: je maakt 120 ml water aan met 4 schepjes en geeft er daarvan 7 op een dag? Is dat niet heel erg veel (945 ml)? Ze mogen max maar 1 liter op een dag he. En het streven is eigenlijk om dat niet te halen ivm kans op overgewicht later. Bovendien, de nieren trekken het niet als je meer dan die liter gaat geven. Als je dus nu al in de buurt zit, kan je amper ophogen.
Naar de logopedist, omdat we vanwege de reflux zijn doorverwezen vanuit het ziekenhuis om te kijken of hij goed drinkt. Hij bleek gewoon rustig te drinken, maar omdat hij na het drinken gelijk begint te zeuren (ze zei dat het waarschijnlijk door of te weinig voeding kwam of door te veel lucht).quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:55 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Cleany, waarom naar een logopedist? En waarom eventueel terug naar nutritron? Om het dikker te maken?
Had je trouwens de opmerking over de hoeveelheid voeding nog gezien?
Jeetje, wat een zaligheid! Lientje sliep gisteren van 09.45 tot 14.15, dat kwam mij prima uit dus ik heb haar laten slapen. Als ze als eens langer dan 4 uur slaapt, dan doe ik meestal de deken van haar af, zodat ze vanzelf wakker zal worden. Ik vind het wel fijn als ze overdag een beetje geregeld drinkt en niet dan haar lange slaap gaat doen, maar dat 's nachts doet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:47 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mrien, wat een onderzoeken zeg. Sterkte daarmee.
MP, ik zou ook om iets vloeibaars vragen, je kan zo'n kleintje echt nog geen pil laten slikken.
Ik heb sinds gisteren Bartje in een slaapzakje met de mouwen dicht, zodat hij zichzelf niet wakker kan maaien. Hij sliep vannacht ineens 8 uur door, en nu ligt hij ook alweer bijna 5 uur te slapen. Wat een verschil! Ik vraag me alleen af of hij zo niet te lang doorslaapt, en te weinig voedingen op een dag krijgt... Dus ik maak hem zo maar even wakker denk ik..
Ik ben benieuwd!?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:08 schreef Solagratia het volgende:
MP, ik heb een tip voor je! Wij gaven ook altijd Losec. Maar eerst even Amy fles geven en aankleden!
Dat laatste deel daar heb ik misschien wel wat aanquote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:25 schreef Solagratia het volgende:
Ik zie dat je al de opdracht had om het in een spuitje te doen, dus misschien heb je hier niets aan. Dit is hoe wij het altijd deden en dat werkte vrij aardig.
- half pilletje in spuitje
- vinger op de onderkant, warm water erin en daarna de achterkant er weer in.
- spuitje in de lucht en dan het lucht eruit drukken.
- met de vinger erop nog eens aan de achterkant trekken en loslaten. Dan viel het goed uiteen.
- Daarna kwam het moeilijke gedeelte want Amy herkende de rotzooi en deed haar mond niet meer open. Dus we hielden haar speen voor haar mond en als ze haar mond open deed, de losec ver in de mond spuiten. Dan slikte ze het altijd door.
mrien, wat een gedoe zeg! Dikke knuffel voor julliequote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:22 schreef mrien het volgende:
Mooi lijntje volgens mij Vanyel!
Ik heb niet helemaal bijgelezen, beetje druk de laatste dagen.
Gisteren in ieder geval bij de kinderarts geweest en de volgende stappen besproken:
- doorgaan met pufjes die hij nu heeft
- doorgaan met ijzerdrankje
- 2 september afspraak kno arts, kijken hoe het dan met de oortjes is
- bloedprikken over 4 weken, dan kijken hoe het met het ijzer is
- de bloedproef wordt uitgebreid met wat andere onderzoeken om dingen te kunnen uitsluiten
- als we gaan bloedprikken krijgt hij ook een zweettest om ook weer dingen te kunnen uitsluiten (o.a. taaislijmziekte, niet dat ze daar aan denken nu hoor, maar het is gewoon een protocol wat we nu volgen)
- 12 september belafspraak met de kinderarts om de uitslagen te bespreken
Ze had nog even naar z'n oren gekeken, waren weer wat rustiger geworden maar leek nog wel wat vocht achter trommelvlies te zitten. Verder was hij weer goed aangekomen (10,3 kg) en was 74 cm.
Ja ik ga de tip van Sola morgen proberenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:04 schreef mignonne het volgende:
MPmuppet hihi
De dame van de apotheek had vorige keer ook commentaar op het medicijn gebruik van oudste. Dat moesten we wel binnenkort af gaan bouwen hoor. Ik ben normaal heel erg van het ene oor in, andere weer uit en lamaarlullen maar hier heb ik wel even heel bits op gezegd dat ik dat wel in overleg met de kinderarts zou beslissen en niet in overleg met haar. Kom nouik vroeg nergens om ik kwam alleen een recept halen.
Hopelijk werkt de tip van sola goed voor jullie en anders toch weer terug bellen naar de apotheek en gewoon zeggen dat je een vloeibaar vergelijkbaar alternatief wilt zoals zantac-drank. Je moet het natuurlijk wel normaal volgens voorschrift kunnen geven.
Tankgirl wat een lieffie![]()
maar die van mij heeft nog geen tandenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:44 schreef DJMO het volgende:
en dan zegt ze dat Geert snel isjij hebt pas een rappe MP!
of kauwen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:48 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
maar die van mij heeft nog geen tandenZou het innemen van de pilletjes misschien vermakkelijken kan ze kouwen
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |