abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100126435
Orea, ik heb even het vorige topic doorgelezen en wat een geweldige fotospam! O+ Van harte gefeliciteerd met je dreumes! Wat gaat zo'n jaar snel he. Wij volgen je over een dikke week ook :) En ook van harte met je streepje! Superdesuper zeg *O*

Nathan en Pessie ook nog gefeliciteerd! Ook alweer een jaar voorbij! *O* Ik hoop dat je een fijne verjaardag hebben gevierd!

Tico, hoe gaat het met Leyla?
pi_100126539
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:27 schreef Solagratia het volgende:
Orea, ik heb even het vorige topic doorgelezen en wat een geweldige fotospam! O+ Van harte gefeliciteerd met je dreumes! Wat gaat zo'n jaar snel he. Wij volgen je over een dikke week ook :) En ook van harte met je streepje! Superdesuper zeg *O*
Mis ik iets? :o
pi_100126795
Oh ja, ik heb echt iets gemist!! Lees het net in Z&G! Gefeliciteerd Orea!! *O*
  zaterdag 30 juli 2011 @ 15:51:12 #54
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_100127039
Juud :)

Hier hetzelde.. met een volle buik. Maar ook hetzelfde pakje en dezelfde stoel!

Mignonne, die zijn leuk! Goed idee :)
Niet mieten! Door gieten!
pi_100134947
Orea en flugeltje ook lees ik, wauw!!!! Hartstikke gefeliciteerd, wat leuheuk!!!!!!!!!!!

Oh, die is zeker leuk mignonne! Bedankt voor de sinterklaastip;)

Sola, wat leuk dat Amy zo kletst en dat alles zo goed gaat met je meisje,heerlijk!!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:07:28 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100139165
OMG Fluugs en Orea wat fantastisch *O* *O* *O*
Gefeliciteerd! :* :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:07:36 #57
100412 mefke79
komt goed!
pi_100139172
Danic, ik zou naar een huisarts gaan als ze zo onrustig blijft en zo lang over haar flessen blijft doen. Gewoon om eens te vragen wat die er van denkt. Wel fijn dat het nu met de omneo beter lijkt te gaan. Omneo is volgens mij te vergelijken met friso comfort, die hadden wij hier eerst. Tienus kreeg er wel enorm veel poepluiers van.

Heel andere vraag: ik vind Tienus enorm veel plassen. Hij heeft echt zware luiers en daarom zijn we ook al overgestapt op grotere luiers (meer absorptie). Af en toe vind ik ook een soort van grote zoutkorrels in de luier, geen idee waar die vandaan komen.Klinkt dit iemand bekend?
Bij Driekus hadden we nooit enorme plasluiers, die kreeg namelijk hypoallergeen en had dus veel dunnere ontlasting.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100139233
Ik dacht dat dat gewoon luierspul was. Van dat gel ofzo. Ik zie het ook vaak bij Amy als haar luier erg vol zat.
pi_100139442
Sofie heeft dat ook wel eens in de luier zitten. Vooral als ze erg vol zitten.

Ik moet Sofie voortaan maar na de fles in de kinderstoel zetten. Ze moet nog steeds even rechtop na een voeding, maar de wipstoel is het echt niet meer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:18:16 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100139581
Lol KJ, ik heb gisteren vrijwel dezelfde foto van Soneal gemaakt :D

Dat is dus niet meer even naar de WC terwijl hij in de bouncer zit :N
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:20:08 #61
100412 mefke79
komt goed!
pi_100139661
Ah, toch de gel van de luiers. Mooi, hoef ik me daar weer niet druk om te maken.
Enne, KJ, dat is niet meer weglopen nee.
pi_100139728
Als ik haar gelijk neerleg (wat ze het liefste zou willen) weet ik dat er snel melk terugkomt. Dat is dus geen optie. Ik denk dat ze nu dus maar in de ikea kinderstoel moet.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:36:13 #63
100412 mefke79
komt goed!
pi_100140253
kj, of een bumbo met speelblad, dat duurt ook weer even voor ze daar uit kunnen.
pi_100140479
Ze heeft recentelijk nog in een bumbo gezeten, maar ze zet zich dan af tegen de grond. Dat vind ik ook wel eng. Ik ga ook nog wel eens weg redelijk snel na de fles, dus dan gaat ze gelijk in de wagen. Dragen kan niet gelijk na een fles, dat hobbelt teveel.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:46:06 #65
100412 mefke79
komt goed!
pi_100140608
KJ, kan ze dan met haar voetjes bij de grond? Dat principe kreeg Driekus pas heel laat door, dus dat ging dan wel.
pi_100140649
Ze zet zich overal op af. Naja, het is geen ramp zo. De wipstoel gaat iig opgeruimd worden nu.
*poef* nu is het weg
pi_100142015
KJ leuke foto, Sarah probeert dat ook al :X

Sarah had vanavond weer een slechte avond, sneu voor mijn mannetje want ik was werken! We waren gister weer begonnen met 1 schepje nutriton en dat lijkt dus wel voor het teruggeven van voeding te werken, maar het lijkt dus ook of ze nu toch weer last van haar darmen heeft door die nutriton...

En en Orea gefeliciteerd!! *O*

mooie foto van je meisje Seilram O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zaterdag 30 juli 2011 @ 23:22:10 #68
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100142088
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:51 schreef seilram het volgende:
Juud :)

Hier hetzelde.. met een volle buik. Maar ook hetzelfde pakje en dezelfde stoel!

[ afbeelding ]

Mignonne, die zijn leuk! Goed idee :)
Boh, das grappig. Ik vind het zo'n fijne stoel, ze ligt er ook enorm graag in, vooral als ik hem wiebel met mijn voet. ;)
  zondag 31 juli 2011 @ 00:04:34 #69
100412 mefke79
komt goed!
pi_100143697
mp mijn ervaring met de nutritron was eerst een kleine week verstopping en echt harde keutels met krampen, daarna was het over. Volgens nutricia zelf moeten ze ook echt 2 weken wennen aan nieuwe voeding, dus dan zou je het nog even moeten volhouden. Sterkte, tis zo rot als ze pijn hebben.
pi_100143712
Hoe gaat zelf zitten kaatjejannie? Misschien kan je een voedingskussen in de box leggen?
Maar als ze nog niet zit zal het nu wel snel komen hoor als ik dat zo zie!

Het slapen van Mex gaat geloof ik weer goed..1 nacht goed gegaan van half 9 tot 5 uur en toen verder bij ons geslapen, om 11 uur wilde die alleen even een speentje en kon ik hem in z'n bedje troosten. De nacht erna had ie helaas buikpijn, dus bij ons geslapen na een beetje buikwrijven en een schone luier, maar gister van half 10 tot half 8 geslapen in z'n eigen bed!
Ik moest hem zelfs wakker maken,want ik moest werken en dat vond ie leuk joh dat we bij z'n bedje stonden.

Seilram wat een knapperd heb je!

Danic heb je weleens geprobeerd om na 10 minuten te stoppen met de fles? Wat gebeurt er dan? Heeft ze dan nog honger, of is ze met een speentje tevreden? En gaat de eerste fles s'ochtends ook zo langzaam?
Ik heb ook een moment gehad dat ik helemaal gek werd van de flesjes, om de 3 uur is zo vaak en je moet alles binnen die paar uurtjes plannen. Mex dronk gelukkig dan heel snel, dus als jij een uur bezig bent lijkt het me helemaal erg.
Maar ineens ging het naar om de 4 uur en dan ben je het echt zo vergeten! Je kan weer ff normaal winkelen en na een paar weekjes genieten komt het gedoe met het vaste eten:D
pi_100143853
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 00:04 schreef mefke79 het volgende:
mp mijn ervaring met de nutritron was eerst een kleine week verstopping en echt harde keutels met krampen, daarna was het over. Volgens nutricia zelf moeten ze ook echt 2 weken wennen aan nieuwe voeding, dus dan zou je het nog even moeten volhouden. Sterkte, tis zo rot als ze pijn hebben.
ow dat wist ik helemaal niet, maar ik heb maandag overleg met de verpleegkundige van het CB en ik denk dat ik dan gewoon een afspraak ga maken met de HA, het is nu al zo lang gedoe en onduidelijkheid, laat een arts er maar eens naar kijken, ik vind dat wel een goed plan eigenlijk..
pi_100149482
MamaPurk, goed dat je naar de huisarts wilt, misschien is er nog wel een andere reden. Hier weinig last gehad van de nutriton.

Die foto van het wipstoeltje, jullie gebruiken heb dus nog allemaal lang? Hier hebben we hem amper gebruikt, Yaro vond het helemaal niets.
pi_100149547
Wij hebben m ook maar heel even gebruikt, ook omdat we het zelf niks vonden. Ding was zo soepel dat ze er echt als een zoutzak in hing.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100149881
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 00:04 schreef Troeta het volgende:
Hoe gaat zelf zitten kaatjejannie? Misschien kan je een voedingskussen in de box leggen?
Maar als ze nog niet zit zal het nu wel snel komen hoor als ik dat zo zie!

Het slapen van Mex gaat geloof ik weer goed..1 nacht goed gegaan van half 9 tot 5 uur en toen verder bij ons geslapen, om 11 uur wilde die alleen even een speentje en kon ik hem in z'n bedje troosten. De nacht erna had ie helaas buikpijn, dus bij ons geslapen na een beetje buikwrijven en een schone luier, maar gister van half 10 tot half 8 geslapen in z'n eigen bed!
Ik moest hem zelfs wakker maken,want ik moest werken en dat vond ie leuk joh dat we bij z'n bedje stonden.

Seilram wat een knapperd heb je!

Danic heb je weleens geprobeerd om na 10 minuten te stoppen met de fles? Wat gebeurt er dan? Heeft ze dan nog honger, of is ze met een speentje tevreden? En gaat de eerste fles s'ochtends ook zo langzaam?
Ik heb ook een moment gehad dat ik helemaal gek werd van de flesjes, om de 3 uur is zo vaak en je moet alles binnen die paar uurtjes plannen. Mex dronk gelukkig dan heel snel, dus als jij een uur bezig bent lijkt het me helemaal erg.
Maar ineens ging het naar om de 4 uur en dan ben je het echt zo vergeten! Je kan weer ff normaal winkelen en na een paar weekjes genieten komt het gedoe met het vaste eten:D
Fijn dat Mex zijn nachten beter lijken te gaan Troeta. :*

Sofie kan zelf echt nog niet zitten. Ook niet met kussen erbij. Dan kukelt ze zo over het kussen heen. Alles is te leuk en te interessant om ook maar even stil te zitten en verliest ze haar evenwicht.
Slapen is overdag op dit moment ook even uit. Ze heeft ontdekt dat je ook in bed kan tijgeren, en draaien en wild doen. Dat is toch veel leuker dan slapen. Ze vindt het wel best in bed, ze zingt/kletst wat af.
Gisterenavond lag ze er om 20.00 in, en ik geloof dat ze pas na 21.00 sliep.

As, voor Sofie gebruikten we het wippertje 30 minuten per dag de laatste tijd. Puur 15 minuten na de voeding. Zodat het even kon zakken. Bij ons zitten wil ze niet meer, dus dan maar zo. Het speelding van de ikea ging er dan voor.

[ Bericht 4% gewijzigd door kaatjejannie op 31-07-2011 09:07:05 ]
*poef* nu is het weg
pi_100150226
Mefke, ik begrijp je.

Mijn mup is vandaag 12 weken! Das toch wel een mijlpaaltje!
Gisteren heeft ze alle 6 de flessen goed gedronken en allemaal binnen het half uur, soms zelfs een kwartier! *O* Dat was met 1 schepje Omneo.
Vandaag begonnen met 2 schepjes Omneo en toen was ze heel onrustig aan het doen en had ze na 10 minuten nog maar 10 cc op. Speentje verwisseld voor een nr 3 en toen had ze na een kwartier 160 op!
Dit gaat volgens mij wel de goeie kant op, maar ik wacht nog even af!
pi_100150408
Klinkt goed Danic *O*

Ik snap het KJ, jammer he dat ze niet meer lekker bij je willen zitten. Yaro zoekt ons continu op, even klimmen, optillen en dan gaat hij weer verder spelen. Het is dus wel een knuffelkont, maar niet om lekker rustig bij je te zitten. Sowieso is rustig zitten en optie voor meneer.

Ik heb echt zo zin in zijn verjaardag, ben benieuwd hoe hij het vind. Alle cadeautjes zijn binnen en het is echt geen baby meer.
pi_100153052
Die van mij is ook 12wk vandaag en vannacht mocht haar vader er dus om 03:00 uit ze doet het bij hem dus ook

Seilram wat een mooierd zeg
MP hopelijk kan de HA je verder helpen
Danic je hebt al een andere speen geprobeerd? wellicht een andere fles? Anders kun je nog contact opnemen met een logopediste die kan naar haar drinktechniek kijken
pi_100156820
danic en FR 12 weken *O*

Yaro bijna 1!! Dan ga je ons alweer bijna verlaten As en je bent er pas net!

Ik heb even een vraag. Sarah geeft nu af en toe wel voeding terug, zelfs nog tot 2 uur na de voeding. Maar soms is het ook gewoon heldere vocht dus zonder voeding, hebben meer kindjes dit, is dit erg?? (ik ga het in ieder geval aangeven bij de HA)
pi_100156869
Anne had dat ook MP, geen grote hoeveelheden, maar wel regelmatig een mondje. Soms idd nog uren na de voeding. Is vanzelf over gegaan met een maand of 6/7.
pi_100156947
Ik vind het bij Sarah wel veel, net had ze helemaal natte haartjes en de bovenkant van haar pakje was op de rug helemaal vochtig...Het liep echt gewoon zo uit haar mondje haar nek in, maar naar mijn idee had ze er zelf geen last van trouwens, dat vind ik dan wel weer belangrijk!

Kiek dan wat ze kan!! (ze blijft niet langer dan een halve minuut zitten hoor en wij zetten haar neer, maar toch!!!)
pi_100157022
Wow, snelle Sarah! Dat kom Anne pas met 8 maanden!
pi_100158434
Snelle Sarah!! Sofie kan dat nog steeds niet...
*poef* nu is het weg
pi_100162237
Sarah O+ dat terug geven van voeding deed J. Ook, ging inderdaad vanzelf over!

Hier wordt de wipstoel nog weleens gebruikt als ik onder de douche sta.

Hoera *O* voor de 12weken oude baby's wat gaat het toch snel!

Danic, fijn dat het drinken nu beter lijkt te gaan!

Yaro, al bijna 1! Spannend!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_100165583
Woow Orea en Flugeltje..zwanger!! Gefeliciteerd!! :D Best wel bijzonder dat de mama's van mijn lichting zwanger zijn van een 2e zeg!

Anne: Wat kan ze al goed tijgeren zeg! Ze gaat ook echt best wel hard vooruit haha.

Isabelle begint met kruipen. Ze kruipt nu een meter vooruit en dan stopt ze nog, maar hej ze begint ermee :) Verder kan ze nu ook uitzichzelf gaan zitten, dus we gaan binnenkort voor het eerst op de fiets, zo'n zin in! Enige nadeel is dat ze nu altijd en overal gaat zitten, ook als ze moet gaan slapen haha. Ook trekt ze zich op in de box. Laatst stond ze gewoon al. Waar is mijn baby?
pi_100167140
MP, Eva heeft dat ook en lijkt er ook geen last van te hebben. Ik maak me er niet zo'n zorgen om.

Ik ga hier voorzichtig jubelen, want ik denk dat we het probleem getackeld hebben. Eva drinkt flessen van 140 (120/4 wordt samen 140) helemaal leeg binnen 15/20 minuten. Daarna nog even 5 minuutjes slurpen aan een restje in de speen, maar daarna krijgt ze een gewone speen.
De verhouding is nu 2 standaard en 2 omneo met een speentje 3.
Wat een verschil zeg!

Jaaaa F_R, stom dat ik er even niet bij stil sta, maar Ean is natuurlijk ook 12 weekjes vandaag! Gaat hard hè!

Oh en en en.......ik ben vandaag tante geworden!! Mijn zusje is vanmorgen bevallen van een gezonde zoon! Vince Thomas. Ik ga morgen dus lekker babygluren (en hopelijk vasthouden) en vergelijken want Eva is dan ineens heel groot!
pi_100167418
tante danic gefeliciteerd
eva ga zo door meid
pi_100167484
Wat fijn Danic!!
*poef* nu is het weg
pi_100167964
Fijn hoor, Danic! En gefeli met je neefje!

Noa, wat knap dat Isabelle kan kruipen, zelf kan gaat zitten en zich kan optrekken! Wow! :D
pi_100168179
Gefeliciteerd danic! En fijn dat het zoveel beter gaat nu met de flessen!

Jelle kan zitten! Ik liep even buiten en Sander was bij Jelle. Kom ik terug, zit hij! Ik aan Sander vragen, nee hoor had Jelle zelf gedaan. Hij dacht dat hij dat al kon ;)
pi_100169123
oooo Sarah, dat ziet er veels te grote meidachtig uit, ga maar snel weer liggen!

Klinkt goed danic!! Misschien vind ze dit gewoon lekkerder,haha
En wat leuk dat je tante bent geworden, gefeliciteerd! Mijn schoonzus is ook zwanger na jaren proberen en ze krijgt meteen een tweeling, dus ik weet nu hoe leuk het is!

Isabelle wat kan je al veel! Veel leuker zo he? Lekker overal aanzitten.
pi_100177996
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:06 schreef Troeta het volgende:
oooo Sarah, dat ziet er veels te grote meidachtig uit, ga maar snel weer liggen!
Klinkt goed danic!! Misschien vind ze dit gewoon lekkerder,haha
En wat leuk dat je tante bent geworden, gefeliciteerd! Mijn schoonzus is ook zwanger na jaren proberen en ze krijgt meteen een tweeling, dus ik weet nu hoe leuk het is!

Isabelle wat kan je al veel! Veel leuker zo he? Lekker overal aanzitten.
Deed ze ook met haar neus als eerste op het kleed ;) Arme ziel! Maar toen ik haar andat ik haar getroost had neer wilde leggen wilde ze weer zitten en zo blijven we bezig natuurlijk!!
pi_100183253
correctie op mijn vorige post in het vorige topic...we betalen 600 euro voor 2 dagen in de week opvang...we doen geen 3 dagen :P

ons ventje heeft voor het eerst in z'n eigen ledikantje geslapen..mama vond het wel een beetje eng, maar hij vond het zelf geweldig :)
en hij zit inmiddels op 140ml om de 3,5/4 uur.
  maandag 1 augustus 2011 @ 07:43:01 #93
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100183509
Vraagje aan degene die ook al een ouder kindje hebben, vanaf welke leeftijd kun je overstappen op een peuterbed? Ik gok dat Willem zo'n 2 jaar zal zijn als de huidige mini van de wieg over zal stappen naar het ledikantje, kan hij dan al in zo'n peuterbedje van Ikea?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_100183601
Dat verschilt echt per kindje flugeltje, m'n buurjongetje van 3 wilde absoluut niet in het peuterbed, dus ze hebben z'n ledikantje terug gezet, maar mijn nichtje ging met anderhalf zonder problemen in het peuterbed.
Mex slaapt nu heerlijk in haar ledikantje:D

Maar ze zeggen dat het beter is, dat je verwisselt voor de baby geboren is omdat het niet leuk is als een jonger broertje of zusje je bed inpikt, dus ik zou in jouw geval een ander ledikantje halen.

ahhh sarah op d'r neusje gevallen. Gelukkig wenen dat soort dingen een beetje,haha
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:06:38 #95
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100183643
Tja voor de geboorte vind ik Willem echt nog iets te jong om in een peuterbed te gaan... Ik denk op zich wel dat hij 't over een klein jaartje wel zou kunnen, hij heeft nu ook een ouderwets ledikant wat niet echt hoge zijkanten heeft..
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_100183659
Ik heb echt een raar kind! Geven we haar nu op advies van het cb weer 6 flessen zodat ze genoeg binnenkrijgt, slurpt ze nu ineens in sneltempo haar flessen leeg en wil ze meer. 8)7
Ik denk dat we dan toch maar weer naar 5 flessen gaan en dan van 150/5, dan hoef ik haar ook minder vaak wakker te maken voor een fles. Dat vind ik altijd zo sneu!

Maarrrr......lang leve de Omneo!
pi_100183754
Dan gewoon proberen tegen die tijd flugeltje, gaat het niet dan misschien een goedkoop ikea-ledikant kopen?

Danic, ik ben benieuwd of het nou echt aan die omneo ligt,maar fijn dat het goed gaat.
pi_100183757
Flugel mn nichtje ging met 2jaar naar een peuterbed. Ze kreeg m rond dr verjaardag, zodat ze voor dr broertje er was eraan gewend was.
pi_100184110
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 08:09 schreef danic het volgende:
Ik heb echt een raar kind! Geven we haar nu op advies van het cb weer 6 flessen zodat ze genoeg binnenkrijgt, slurpt ze nu ineens in sneltempo haar flessen leeg en wil ze meer. 8)7
Ik denk dat we dan toch maar weer naar 5 flessen gaan en dan van 150/5, dan hoef ik haar ook minder vaak wakker te maken voor een fles. Dat vind ik altijd zo sneu!

Maarrrr......lang leve de Omneo!
we gebruikten tot voor kort ook Omneo, nu gebruiken we Enfamil...in onze situatie wat beter. Evan is hierdoor van de reflux af. We moeten wel van die laxeerdruppels gebruiken van VSM, maar dat moest ook al wanneer Omneo met Nutriton.
pi_100184370
Fijn Danic dat het nu goed gaat!

Flugeltje, wij hebben Sarah haar grote zus in een ledikant zonder zijkant sinds ze 18 maanden is! Dit lijkt een peuterbedje heeft alleen het formaat van een ledikant ;) Maar wat al gezegd is het ligt wel erg aan het kind, Jaël bleef gewoon netjes in haar bedje ook al kon ze er makkelijk zelf uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')