abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100281539
Hier een ook kindje wat absoluut geen pap moet. Werd een tijd terug wel steeds benoemd, tot ze hadden neergezet dat hij geen pap lust. Hier krijgt hij dus ook gewoon in de ochtend en middag een boterham.
pi_100283117
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:55 schreef Vanyel het volgende:
Poeh, mijn mopje is toch nog mini. Heb de gegevens van vorige keer niet bij de hand, maar volgens lief was ze maar 6560 gram bij 67cm.
Dat gaat ineens niet heel hard meer, hè? Maar ze is al langer dan Lena, hoor! En ook slanker. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100283281
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Puck was 11 juli 7235 gram bij 68,5cm. 9 augustus mogen we weer.
Hoe oud was hij toen? Een maand of 5? Ivan was toen de 8 kg gepasseerd en ging richting 8,5 kg, maar met 6 maanden was hij pas 69 cm. Puck is dus best lang! Ivan zat met zijn lengte geloof ik rond het gemiddelde.
pi_100283424
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Iemand een tip in wat voor bakjes o.i.d. je kleine hapjes groente goed in kan vriezen?
Je kunt ook juist diepvriesgroenten gebruiken en die even opwarmen.
pi_100283461
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe oud was hij toen? Een maand of 5? Ivan was toen de 8 kg gepasseerd en ging richting 8,5 kg, maar met 6 maanden was hij pas 69 cm. Puck is dus best lang! Ivan zat met zijn lengte geloof ik rond het gemiddelde.
Ja toen was hij vijf maanden inderdaad :Y
Puck zit op de +1 lijn met zijn lengte maar paps is 1,94 dus ik geloof het wel.

Ik moet eigenlijk eens de twee foto's van hem met zijn 5,5 maanden oudere neef plaatsen. Die staat nu een beetje stil de laatste tijd. Dan nog is het een flink beertje maar je ziet gewoon Puck harder groeien zeg maar. Helaas zijn er maar twee van die naast elkaar foto's.

Totaal off topic maar wat zijn Ivan zijn stats nu Claudia?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_100283538
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt ook juist diepvriesgroenten gebruiken en die even opwarmen.
Ja we hebben best veel groenten in de diepvries liggen dus dat gaat ook zeker gebeuren. Maar wij eten zelf eigenlijk zelden aardappel en ik wilde wat prakjes inclusief aardappel invriezen.
The way you rock'n'roll
pi_100283687
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Totaal off topic maar wat zijn Ivan zijn stats nu Claudia?
In mei was hij 14,5 kg zwaar en 85 cm lang. Met zijn gewicht zit hij heel hoog, maar we hebben het idee dat hij de laatste paar weken/maanden harder in de lengte dan in gewicht aan het groeien is. Hij is nog steeds een beertje, daar niet van. :+ We merken dat zijn eetgedrag nu ook verandert. Hij werkt boterhammen niet meer achter elkaar weg bijvoorbeeld, en zijn avondeten eet hij alleen als hij het lekker vindt.

Ik zei het pas al in het dreumestopic: tijdens ons vorige bezoek met Lena kregen we te horen dat de groeicurves zijn aangepast. Je moet er dus niet van opkijken als je baby ineens minder zwaar lijkt.
pi_100283930
Ik vind het een heerlijk jochie als je hem ziet op foto's. Ik zie die 14,5kg er niet aan af in ieder geval. En hij vertoont echt dreumes gedrag dus. Leven van de lucht :D

De gemiddelde lijn van de curve ligt nu dus lager? Wat is de reden van die aanpassing?

Helaas niet al te recent. Ik hoop binnenkort weer de twee neefjes naast elkaar te leggen maar je ziet wel dat Puck belachelijk hard gegroeid is. Weet niet wat schoonzus vindt van kind online dus even gefotosoept :+

The way you rock'n'roll
pi_100284081
Wauw, wat een verschil! :o En wat zijn die kleertjes van Puck toch leuk. O+ Hij is veel blonder aan het worden, of niet? Bij Lena zijn d'r haren de laatste paar dagen ineens gegroeid. :D Grappig is dat, dat je in één nacht tijd ineens zoveel verschil ziet. Oh, en ik ga nu alweer rammelen van die linkerfoto van Puck. :')

Ivans neef is ongeveer 8 maanden ouder en dat is altijd best veel verschil geweest. Ivan heeft hem nu qua lengte bijna ingehaald en qua gewicht is hij hem allang voorbij. In de mentale ontwikkeling is er niet heel veel verschil meer. Ivan kan minstens zo goed praten, maar hij kan bijvoorbeeld nog niet de puzzels maken die zijn neef wel aankan. Het zal niet lang meer duren voor het leeftijdsverschil er niet meer aan af te zien valt.
pi_100284089
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In mei was hij 14,5 kg zwaar en 85 cm lang. Met zijn gewicht zit hij heel hoog, maar we hebben het idee dat hij de laatste paar weken/maanden harder in de lengte dan in gewicht aan het groeien is. Hij is nog steeds een beertje, daar niet van. :+ We merken dat zijn eetgedrag nu ook verandert. Hij werkt boterhammen niet meer achter elkaar weg bijvoorbeeld, en zijn avondeten eet hij alleen als hij het lekker vindt.

Claudia, die lengtesprong is hier ook ineens bij Driekus (tegen de 88 cm, maar wel pas 11,8 kilo).

Vanyel, Driekus is van de winter een paar keer flink ziek geweest (longontsteking en flinke luchtweginfecties waardoor ie ook bijna niet meer at) en die heeft daarna, toen ie weer beter was, alles in een weekje of drie weer ingehaald. Komt dus wel goed!

The Tankgirl, Ventolin is een luchtwegverwijder, dus dat werkt prima net voor een voeding. Driekus heeft het ook veel gebruikt en ook nu krijgt ie het bij benauwdheid. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat.

Mrien, is Jelle inmiddels gewend aan zijn puf?

Tienus huilt sinds vandaag met echte tranen. En hij kan heerlijk mopperen als zijn mobile het niet meer doet. Hij is al weer 8 weken, de tijd vliegt gewoon. Het mooie is dat ie nu al op zijn broer reageert. Hij kijkt en lacht heel lief als hij Driekus in de buurt hoort of ziet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100284129
Oh, en de reden van de aanpassing is eenvoudigweg dat kindjes tegenwoordig zwaarder zijn. Alleen de curve van de kleuters is niet aangepast omdat het zwaarder zijn van deze kinderen niet als nastrevenswaardig wordt gezien. :+ Daar willen ze dus geen norm van maken.
pi_100284165
Tip trouwens voor mensen met een TinyLove mobile die het muziekje beu zijn: als je het knopje precies tussen standje hard en standje minder hard zet, doet de muziek het niet.
(wat heerlijk rustig....)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100284440
Puck is idd hard gegroeid!

Ik heb net het hele bed van Anne kunnen verschonen. Ze was aan het mopperen en ik ging eigenlijk om het speentje te zoeken, maar toen voelde ik iets nats... had ze dus flink overgegeven. Derde keer in een week tijd... :{

En haar favo knuffel zit ook onder, dus die zit nu in de was... en de reserves liggen bij opa en oma.
pi_100285397
vandaag naar de logopedist geweest...die raadde een andere fles aan en misschien terug gaan naar Nutriton...dat laatste gaat dus niet gebeuren...we blijven niet bezig!
Mama naar babymassage geweest. Hij vond alles best, maar een 'tummyrub' mocht niet.
pi_100286355
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:57 schreef mefke79 het volgende:
Tip trouwens voor mensen met een TinyLove mobile die het muziekje beu zijn: als je het knopje precies tussen standje hard en standje minder hard zet, doet de muziek het niet.
(wat heerlijk rustig....)
Die van ons heeft gewoon standje draaien met muziek en standje draaien zonder muziek ;)

Puck en zijn neef O+

Ik kwam even met een vraag voor de mama's van wie de kindjes ook medicijntjes krijgen!?
Sarah krijgt nu dus Losec (omeprazol) 10 mg tabletvorm. Nu hebben wij opdracht gekregen dat pilletje in een spuitje te doen, 5ml water erbij, 5 ml lucht erbij, 2 minuten laten liggen omwentelen en klaar! Maaarrrrr.... Dat en klaar is zo makkelijk nog neit, het pilletje lost niet goed op, dus het spuitje raakt verstopt en als ze het in haar mond spuiten laat ze het er zo weer uitlopen :(
We hebben geprobeert het tabletje te vermalen maar die is echt keihard dus dat word hem niet..
Heeft iemand een tip, ik heb namelijk geen zin om zelf dit wiel uit te vinden ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100286916
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:43 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Die van ons heeft gewoon standje draaien met muziek en standje draaien zonder muziek ;)

Puck en zijn neef O+

Ik kwam even met een vraag voor de mama's van wie de kindjes ook medicijntjes krijgen!?
Sarah krijgt nu dus Losec (omeprazol) 10 mg tabletvorm. Nu hebben wij opdracht gekregen dat pilletje in een spuitje te doen, 5ml water erbij, 5 ml lucht erbij, 2 minuten laten liggen omwentelen en klaar! Maaarrrrr.... Dat en klaar is zo makkelijk nog neit, het pilletje lost niet goed op, dus het spuitje raakt verstopt en als ze het in haar mond spuiten laat ze het er zo weer uitlopen :(
We hebben geprobeert het tabletje te vermalen maar die is echt keihard dus dat word hem niet..
Heeft iemand een tip, ik heb namelijk geen zin om zelf dit wiel uit te vinden ;)
Vragen om andere medicatie ^O^
Nexium en Zantac zijn ook hele gangbare (en effectieve) maagzuurremmers tegen (verborgen) reflux. Die zijn gewoon vloeibaar. Bij een 5 maanden oude baby is dit geen doen.

Eventueel kun je Stiemie pm'en of even bij de dreumessen vragen. Esmee krijg destijds ook omeprazol geloof ik.
:)
pi_100287145
Thnx pm'tje gedaan!

Hier een *O* voor Sarah!! Ze ligt voor het eerst voor haar laatste fles in haar eigen bedje te slapen!! Ze was wel heel onrusstig en ik heb er bij gezeten tot ze sliep maar het is al een tijdje stil :Y *O*
pi_100287156
Och arme Anne ;( Ziekjes en dan niet je favo knuffel bij de hand. Lukt het om in te slapen nu?

Apart is dat Claudia, dat je dadelijk het verschil niet meer ziet. 8 maanden is op zich nog best veel namelijk. Maar ontwikkelingen verlopen zo grillig dat het me niets verbaast dat ze zo dicht bij elkaar liggen nu.
Ik ben benieuwd hoe dat bij Puck en zijn neef gaat zijn.
Ik vind het ook erg fijn dat wij beiden uiteindelijk zo dicht op elkaar onverwacht zwanger bleken. Zij wel van haar 3e maar het is voor hen beiden zo leuk straks om samen te spelen. Die andere twee zijn meiden en al 8 en 5 jaar.

Maar die foto is al van twee maanden geleden dus ik ga ze binnenkort weer naast elkaar leggen. Puck is behoorlijk blond geworden ja en het groeit hard! Sodeknetter bovenop is het echt al een flinke bos! Je ziet het inderdaad per dag groeien :')
Dit is de enige foto waar je het enigszins wellicht een beetje ziet. Je ziet wel op de rechter foto hierboven dat hij daar in zijn kale periode zat :+

The way you rock'n'roll
pi_100287421
Beterschap voor Anne
L'tiekje hoe is het nu met bartje
En puck is groot al vond ik hem met 3mnd ook al super groot

Wij hebben het advies gekregen om nutriton in de fles bij ean te geven om te zien of ze dan minder terug geeft en er niet zo van moet huilen. Morgen maar even kopen
pi_100287489
En daar zijn de grafiekjes om het verhaal te staven.

Deze stemt me wel tevreden. Haar verhouding loopt perfect op lijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100287652
Ik vind het niet erg zorgelijk hoor Vanyel.
Anne had ook zo'n dipje bij 6 maanden (ook veel ziek geweest in de periode ervoor) en daarna ging het lijntje wel weer iets omhoog, al is ze tot nu toe niet meer teruggekomen op die middellijn.
pi_100287716
Ik vind het ook mooie lijntje Vanyel, gewicht en lengte loopt netjes met elkaar mee :)

En Anne ik had er helemaal overheen gelezen, sneu meisje :*
pi_100288134
Zeker haar lengte loopt erg netjes hoor Vanyel. Ze had gewoon een keer een flinke groeispurt en volgt nu weer het lijntje. Gewicht is te verklaren door haar ziekte en trekt vast binnenkort bij. Ze tankte laatst toch ook weer 's nachts?

F_r, toen jij Puck live zag had je net een ini mini gupje op de wereld gezet. Elke baby was toen een reus :+
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 augustus 2011 @ 21:18:07 #249
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100288169
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:43 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Puck en zijn neef O+

vermalen tussen twee theelepeltjes lukt niet?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100288334
quote:
12s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:18 schreef DJMO het volgende:

[..]

vermalen tussen twee theelepeltjes lukt niet?
Nee lukt niet, die krengen zijn keihard!

En ik vond het ook raar dat ik deze meekreeg want de HA had het over capsules die ik kon breken en dan wat er in zit aan poeder op kon lossen... Dat zou al een stuk makkelijker gaan geloof ik! Ik ga het morgen nog een keer proberen en wil het niet dan denk ik dat ik de HA maar weer bel en ga vragen of ze niet wat anders hebben zoals Mignonne aangeeft!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')